2013. április 14.

Milyen messze lát a pók?


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

- Egy nagyszerű példázat, hogy miképpen válaszoljunk a hitetlen emberek "Láttad már az Istent?" kérdésére.
- A tölgyerdő lombjai között szövi hálóját a pók. Még soha nem látott embert, mert csak 8 centiméter távolságra lát. Ami ezen túl van, ismeretlen számára, nem az ő világához tartozik - az csak néhány négyzetcentimétert foglal magában. Az ismeretlent ráhagyja az álmodozóra.

A legmagasabbrendű lénynek tartja magát, míg ezüstös, kerékformájú hálóját fonja. Mellette szövöget egy másik pók. A mi pókunk kinyújtja nyakát, és megkérdezi szomszédját:

"Láttál már valaha embert?"

"Még soha," - mondja csodálkozva a megszólított. "Én sem" - gúnyolódik a másik. És mindketten úgy nevetnek, hogy beleremeg a hálójuk. Néhány méterre tőlük halad el az erdőkerülő. A pókok nem látják őt, csak mondogatják: "Ember? - Még ilyet! Ha-ha-ha! Még soha sem láttam!" És mert soha nem látták, kételkednek létezésében.

Talán Te is úgy gondolkozol értelmes ember létedre, mint a pók. "Isten?! Ha-ha-ha! még soha sem láttam!"

Ember, nem az Isten tehet arról, hogy ilyen korlátolt gondolatokra jutottál, hanem Te magad, és az, hogy csak a magad kis életkörében forogsz körbe-körbe! Isten, aki mindazt teremtette, amit látsz, kívül van, túl van szűk látókörödön. Pedig még az életedet is Isten kegyelmének köszönheted. És Ő, akinek a létezését tagadod - érdeklődik irántad. Szeret, és isteni szeretetéből fakad, hogy boldoggá akar tenni.
A Bibliában így van megírva:

AZT MONDJA A BALGATAG AZ Ő SZÍVÉBEN NINCS ISTEN! (Zsolt. 14,1)

104. zsoltár

Hillsong UNITED -- Gracia Sin Fin (Scandal of Grace)

2013. április 13.

Ige: Isten választottjai vagyunk!


 „Tudván [tisztában vagyunk vele, és meg vagyunk győződve], Istentől szeretett atyámfiai [testvéreink], hogy ti ki vagytok választva [hogy ti választottak vagytok] (1 Thess. 1,4) *

*És: „Mi pedig mindenkor hálaadással tartozunk az Istennek ti érettetek atyámfiai (testvéreim), akiket szeret az Úr, hogy kezdettől fogva kiválasztott titeket Isten az üdvösségre, a Szellem szentelésében (a Szellem megszentelő munkája) és az igazság hitében (és az igazságba vetett hit által); Amire elhívott titeket a mi evangéliumunk által, a mi Urunk Jézus Krisztus dicsőségének elvételére (hogy így részesüljetek a mi Urunk Jézus Krisztus dicsőségében)”  (2 Thess. 2,13-14)

„Úgyhogy, mi magunk dicsekszünk veletek az Isten gyülekezeteiben, a ti kitartástok (állhatatosságotok) és hitetek felől, minden ti üldöztetésetek és szorongattatásotok (nyomorúságotok) között, amelyeket szenvedtek (és elviseltek)” (2 Thess. 1,4)

De: „Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, aki megáldott minket minden szellemi áldással a mennyekből [a mennyeiek között] a Krisztusban. Aszerint, amint magának kiválasztott [kiválogatott] minket Őbenne a világ teremtetése [megalapozása; a világ(alap) levetése] előtt, hogy legyünk mi szentek és feddhetetlenek [hibátlanok; kifogástalanok; szeplő nélküliek teljesen épek, fogyatékosság nélküliek] Őelőtte szeretet által” (Eféz. 1,3-4)

Isten kiválasztottjai vagyunk: "Mert ő szabadított meg minket, és ő hívott el szent hívással, nem a mi cselekedeteink alapján, hanem saját végzése és kegyelme szerint, amelyet még az idők kezdete előtt Krisztus Jézusban adott nekünk” (2 Tim. 1,9-10)  


Írd az én szívembe.

Az Úr kegyelme!


„ Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának angyala mehszabadítá őket. Kegyelmében és szerelmében váltotta Ő meg őket” (Ésa. 63.9)


Az Úr figyel ránk!


„Az Úr szemmel tartja az őt félőket, az ő kegyelmében bízókat, hogy kimentse lelküket a halálból, és az éhségben [is] eltartsa őket”  (Zsolt 33:18-19)


Rick Warren: Az imáról


Ha annyit imádkoznánk, amennyit aggodalmaskodunk, sokkal kevesebb dolog miatt főne a fejünk!


Ékességed a te Istened


"Nem a nap lesz néked többé nappali világosságod, és fényességül nem a hold világol néked, hanem az Úr lesz néked örök világosságod, és Istened lesz ékességed (Ésa. 60.19)



Hogyan imádkozzak?


„Ugyanakkor a Szellem is segítségére van a mi erőtlenségünknek. Mert amiért imádkoznunk kell, nem tudjuk úgy kérni, amint kellene, de maga a Szellem esedezik értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal!” Róma 8:26.

Több „ima-tapasztalatom” is volt már.
Valaki kért, hogy imádkozzam beteg gyermekéért. Megtettem, miközben ő egy könyvet lapozgatott. Máskor - egy másik személy összevissza bámult, nézegetett, amíg én szívből imádkoztam érte. Volt olyan, hogy lehajtott fejjel, összekulcsolt kézzel imádkoztam, és amikor végeztem, azt láttam, hogy tágra nyílt szemekkel figyeli, hogy mit csinálok. Volt olyan is, hogy imádkozás alatt beszélgetett a mellette állóval, vagy éppen hangosan, félhangosan mondta utánam, amit mondtam. Vagy ’ámen’-ezett, ’hallelujá’-zott.

Egyszer mondtam egy hölgynek, hogy „imádkozzunk ezért!” Ő azt válaszolta: de én nem tudom, azt hogy kell. Többször hallottam: „Én nem tudok imádkozni!” „Nem tudom, mit mondjak!” „Nem jönnek a szavak!” „Én csak a Miatyánkot meg a Hiszekegyet tudom” „Saját szavaimmal sosem imádkoztam!”
Találkoztál már velük? Vagy tán te is közéjük tartozol?

Pedig hidd el, mindannyiunknak lennének szavaink a Teremtőhöz, a mi Urunkhoz! Kimondva, kimondatlanul, ott állunk egy-egy betegség, halál, nagy esemény vagy hirtelen jött öröm közelében – mondanánk valamit Annak, aki ott van fölöttünk. Akinek mindezt köszönhetjük. Akitől választ szeretnénk kapni. Vagy erőt. Vagy bátorítást, vagy egy „zsebkendőt” könnyeink letörléséhez, vigasztaló szót – és nem tudjuk, hogyan fogjunk hozzá.

Hát akkor kérlek, most újra olvasd el figyelmesen a fenti Igét! Ugyanis van Valaki, aki segít neked. Ott áll melletted, és megfogalmazza a szavakat. Nemcsak fogalmaz, hanem képes nyugalmat is adni. Bátorít. Megerősít. Ő a Szent Szellem! Tehát ne félj! Bizalommal fordulj Hozzá! Melletted áll – és segíteni szeretne Neked!

Vedd igénybe még ma ezt a felajánlást, ezt a szolgálatot. És ha bátortalanul is, ha bizonytalanul is, de mondd azokat a szavakat, amiket a szívedre helyez! Ne félj kimondani őket! Sok áldást kívánok ehhez Neked!

http://reggelidicseret.blogspot.hu/search?q=Hogyan+im%C3%A1dkozzak?

AZ IGE CSELEKVÉSE


19 Tanuljátok meg tehát, szeretett testvéreim: legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra, 20 mert az ember haragja nem szolgálja az Isten igazságát. 21 Ezért tehát vessetek el magatoktól minden tisztátalanságot és a gonoszság utolsó maradványát is, és szelíden fogadjátok a belétek oltott igét, amely meg tudja tartani lelketeket. 22 Legyetek az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok magatokat. 23 Mert ha valaki csak hallgatója az igének, de nem cselekszi, olyan, mint az az ember, aki a tükörben nézi meg az arcát. 24 Megnézi ugyan magát, de elmegy, és nyomban el is felejti, hogy milyen volt. 25 De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete. Jak 1,19-25.

                        AZ IGE CSELEKVÉSE

Jézus így felelt: "De még boldogabbak azok, akik hallgatják az Isten beszédét, és megtartják." (Lk 11,28)

Lányom a hatéves gyermekével a TV nézésről beszélgetett. "Laura, van olyan műsor, amiről úgy gondolod, hogy nem szabadna nézned?" Laura rögtön megnevezett egy kevésbé építő TV show-t, s gyermeki ártatlan hangján hozzátette: "Azt hiszem, Isten nem szeretné, ha ezt a műsort nézném". Később lányom csalódottan látta, hogy Laura éppen azt a műsort nézi, amiről korábban megállapította, hogy nem jó. "Ne izgulj anyu - mondta - minden rendben, Isten meggondolta magát."

Kis unokámhoz hasonlóan néha én is úgy teszek, mintha Isten az én szeszélyeimhez igazodna. Hallom őt, amint igéjén keresztül vagy egy prédikációban kér, hogy változtassak dolgokon, hogy áldozzak időmből,
pénzemből vagy hagyjak el egy rossz szokást. Elsőre pozitívan reagálok,
mint aki tettre kész. Aztán tétovázom. Arra gondolok, hogy nehéz lenne
megvalósítani a hallottakat. Sokféle kifogást keresek: "Rosszul
értelmeztem ezt az igét" vagy "nem tudom biztosan, mit akar ezzel mondani Isten". Jak 1,19-25 tanáccsal szolgál arra, ha kísértést érzünk, hogy figyelmen kívül hagyjuk Isten igéjét. Emlékeztet, hogy a meggondolatlanság öncsaláshoz vezet, de ha magunkévá tesszük Isten igéjét, és követjük utasításait, áldások várnak ránk.

Imádság: Drága Istenünk, add, hogy ne csak hallgatók, de cselekvők is
legyünk. Ámen.

A Biblia útmutatásai szerint élni áldásos életet jelent.

Virginia Jelinek (Pennsylvania, USA)


http://csendespercek.hu

Chambers: TUDSZ-E ALÁBBSZÁLLNI?


"Míg a világosságotok megvan, higgyetek a világosságban" (Jn 12,36).

Mindnyájunknak vannak olyan pillanatai, amikor különbnek érezzük magunkat, mint máskor. Ilyenkor így szólunk: "Úgy érzem, hogy képes lennék mindenre; bárcsak mindig ilyen lehetnék!" Ezt senki sem kívánja tőlünk. Ezek a mély meglátások pillanatai, és így kell élnünk akkor is, amikor már nincs kedvünk hozzá. Sokan hasznavehetetlenek a hétköznapok világában, amikor nincsenek emelkedett lelkiállapotban. Hétköznapi életünket arra a színvonalra kell helyeznünk, amit emelkedett pillanatokban láttunk meg.

Ne engedd a magasztos pillanatokban született érzéseket elpárologni! Szellemiképpen értve ne rakd fel lábadat a kandalló párkányára, mondván: "Milyen nagyszerű ilyen lelkiállapotban lenni!" Cselekedj azonnal, tégy valamit, ha másért nem, csak azért, mert legszívesebben nem tennéd meg. Ha Isten az imaórán megmutatott neked valami tennivalót, ne mondd: "Majd megteszem". Tedd meg azonnal! Ragadd galléron magad, rázd le a beléd evődött lustaságot! Az emelkedett pillanatok utáni vágyódás mögött mindig lustaság húzódik meg. Arról beszélünk, hogyan juthatnánk fel újra a magaslatokra. Meg kell tanulnunk a szürke hétköznapokban életté formálni azt, amit a megdicsőülés hegyén láttunk.

Ne add meg magad, ha kudarcot vallottál; próbáld újra, láss hozzá újra! Égesd fel a hidakat magad mögött és ezzel a tetteddel szolgáltasd ki magad újra Istennek. Döntéseidet ne vizsgálgasd utólag: de vigyázz, hogy a magasztos órák világosságában dönts.

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Hit Gyülekezete - Szent Szellem, Szent Szellem, Vigasztalóm

Andrew Wommack: “Most!”


És az ő teljességéből vettünk mindnyájan kegyelmet is kegyelemért. (János 1:16)

A keresztény élet nem olyan, mint egy életbiztosítás, amikor is a pénzünket csak a halálunkkor kapjuk meg, azaz mennybe való bejutásunkkor. Minden hívő már most megkapta Isten kegyelmét és teljességét. Minden, ami Ő, már most birtokoljuk újjászületett szellemünkben. Teljesek lettünk Őbenne. (Kolosszé 2:9-10.)

Amikor elfogadjuk Jézust Urunknak, akkor azonnal megváltozunk a szellemünkben (2 Korinthuss 5:17), de sokan nem vagyunk tudatában annak a változásnak, ami a bensőnkben történt. Így azután folytatjuk a fizikai érzékeink és természetes értelmünk diktálta életet, és tudatlanok maradunk új, újjászületett énünkről, aki Isten teljességét kapta.

Nem érezheted, nem tapinthatod meg a szellemed, mert az szellem. Szellemed örökkévaló, láthatatlan részed. Azonban, amikor úgy döntesz, hogy elhiszed, amit Isten Igéje rólad mond, akkor kezded megismerni, hogy Krisztus Jézusban minden a tiéd, amire valaha is szükséged lehet. Az Ő Igéje szellem és élet (János 6:63), és ahogy az Ő Igéjében bővölködsz, egyre inkább kezdesz a szellemedből élni.

Szellemedben már most olyan vagy, amilyen az örökkévalóságban mindig is leszel. (1 János 4:17.) Dicsőség az Úrnak! Amilyen mértékben megújítod az elmédet ennek az igazságnak a fényében és hiszel ebben, olyan mértékben fogod Isten teljességét tapasztalni az életedben. A Példabeszédek 23:7 szerint, amit a szívedben gondolsz, vagy hiszel az vagy.

Imádkozd az Efézus 1:15-23 imáját és hagyd, hogy a Szent Szellem kijelentse a benned élő Krisztust, a dicsőség reménységét (Kolosszé 1:27.)

http://awme.hu/2013/01/most/#.UWkQV6KBonQ

Kísértés az Igével


Ekkor elvitte őt az ördög a szent városba, és a templom tetejére állította, és ezt mondta neki: „Ha Isten Fia vagy, vesd le magadat, mert meg van írva: Angyalainak parancsol felőled, és kézben hordoznak téged, hogy meg ne üsd lábadat a kőbe.“ Jézus ezt mondta neki: „Viszont meg van írva: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet.“ (Máté 4:5-7 BHUNNT)

A pusztában az Urat több kísértés érte. Ebben az esetben azonban az ördög Isten Igéjével kísértette meg, Logoszt mondott a LOGOSZNAK. Gondoljunk csak bele: Igével kisértette meg magát az Igét!

Ez figyelmeztetés a számunkra, és még nagyobb óvatosságra, nem felületes, hanem átgondolt döntésre kell hogy serkentsen: Nem elég ismerni az Igét, isteni bölcsességre is szükség van, hogyan használjuk azt. A helyzettől függ, mikor mit kell alkalmazunk. Még az is előfordulhat, hogy valaki igét mond neked tanácsként egy problémás helyzetben, de nem a Szent Szellem által. Hogy tudod felismerni, hogy Isten mondja neked, vagy a kísértő?     

Ahogy látjuk, adott esetben az Ige ismerete nem elég. Rémára van szükség, személyes kijelentésre, az Úrral való élő kapcsolatra, a Szent Szellem vezetésére, hogy a kísértőt felismerhessük, amikor Isten Igéjével jön, (mert jöhet!) hogy csapdába csaljon. Csak úgy védheted ki a támadást, ha azt tudod mondani neki: "viszont meg van írva…"

k-ó

Uram, sorsom kezedben!


Készítette: Keresztény szépségportál

Uram, te vagy osztályrészem és poharam, te tartod kezedben sorsomat.

Biblia (Zsoltár 16:5)


www.keresztenyszepsegportal.hu



Az Úr a Te Menedéked!


Nap mint nap konfliktusok, természeti katasztrófák, járványok és teljesen új keletű vírusok híreivel bombáznak minket. Hallunk emberekről, akik balesetben elveszítették szeretteiket, és feltesszük magunknak a kérdést: "Van-e olyan hely, ahol menedékre lelhetek ebben a megőrült világban?"

Igen, van! Isten előre látta mindezt, és az Ő Igéjében védelmet ígért a minden ember által ismert gonoszsággal szemben. Nincs olyan, az ördög által felállított csapda, amelyből a mi Atyánk ki ne szabadíthatna minket, ha bízunk benne és menedékként tekintünk rá. Ez az Ő ígérete a Zsoltárok 91-ben.

Legyen szó akár egy éjszakai földrengésről, egy őrült orvlövészről, egy ismeretlen vírusról, vagy egy terrortámadásról, Isten azt mondja: "Nem félhetsz az éjszakai ijesztéstől, a repülő nyíltól nappal, a dögvésztől, amely a homályban jár, a döghaláltól, amely délben pusztít." (Zsoltárok 91:5-6)

"Mert az Ő rejtekében lakozol, angyalok vigyáznak rád most is." (Zsoltárok 91:9-11) Ők figyelnek Isten Igéjének a hangjára, ezért hangot adnak Isten Igéjének. Ez azt jelenti, hogy egyet kell értened, és ki kell mondanod, amit Isten Igéje mond a te megőrzésedről és védelmedről, és aztán angyalok lesznek kirendelve, hogy szolgáljanak feléd. (Zsidó 1,14)

Barátom, ne mond ezt: "Ha velük megtörténhet, akkor velem is!" Mondd inkább: "Elesnek mellőlem ezren, és jobb kezem felől tízezren; és hozzám nem is közelít." (Zsoltárok 91:7) A világ azt mondja, hogy nem számíthatsz másra, csak veszélyre mindenfelé. Isten viszont azt mondja: "Ebben a világban vagy, de nem ebből a világból való."

"Az én védelmem a tiéd, mert belőlem vagy és bennem vagy."

(János 17:14-23)

Hozzáférésed van hit által a Magasságosnak ahhoz a titkos helyéhez, ahol a gonosz hozzád sem érhet. Nem kell félned attól, hogy az utolsó időkben élsz, mert az Úr a te erőd és menedéked. Az Ő Igéje mondja ezt, és azok, akik bíznak Isten szavában, igaznak fogják találni Isten Igéjét teljes mértékben!

1Aki a Felségesnek rejtekében lakozik, a Mindenhatónak árnyékában nyugoszik az. 2Azt mondom az Úrnak: Én oltalmam, váram, Istenem; ő benne bízom!
(Zsoltárok 91:1–2 KAR)


forrás: http://www.uzenetek.com/2012/07/az-ur-te-menedeked.html#ixzz2QKJw3I00

Dr-Kováts György: AZ ÉLET SZELLEMÉNEK TÖRVÉNYE – 15.


Róm 8:2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.

Hogyan költözött be az életedbe ez, a „Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye”, ami megszabadított téged a „bűn és a halál törvényétől”?
Azzal, hogy BEFOGADTAD az Úr Jézus Krisztust, az Élet fejedelmét. Amikor ez megtörtént, újjászülettél. Istentől megkaptad az örök élet ajándékát. Ezzel együtt az élet Szellemének törvénye is beköltözött – az új élet, és annak minden szabadító, és győztes törvénye – és ott fejti ki hatását az életedben.

Ez az élet már a földi életedben is KITELJESEDIK benned. Sokszor a betegségeket győzi le, sokszor belül, gondolkodásodban hoz változást, érzéseidet is megváltoztatja. Szellemedben, lelkedben, testedben egyaránt munkát végez.

„De, ha Annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, MEGELEVENÍTI a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.” (Róma 8,11.)

MIKOR? MIKOR TESZI EZT?
Mikor „eleveníti meg” a ti „halandó testeiteket” az Ő tibennetek lakozó Szelleme által?

Két választ szoktak erre adni a keresztények:
a./ Majd.
Mikor?
b./ Most.
És mind a kettő igaz. Majd is, és most is.

a./ Amikor a „MAJD”-ra gondolsz, akkor a feltámadás jut az eszedbe. És igaz. Ott lesz az életedben. Amikor eljön az ideje, az Úrral jössz majd vissza erre a földre – vagy Hozzá mész el egy megdicsőült testben, erről a földről, ha az elragadtatást megéred – akkor új életed, a Szellem ereje, egy új, megdicsőült testtel ajándékoz meg a feltámadásban, vagy a megdicsőülésben (az elragadtatáskor). Ez az új test, az Úr Szelleme által, az Ő testéhez hasonló lesz. Megdicsőült test. Amiben az Élet Szelleme elvégezte maradandó megváltoztató munkáját. Mennyei és dicsőséges.

b./ De gondolhatsz bátran a „MOST”-ra is. Mert ez az átformáló, megdicsőítő munka most is történik. A Szent Szellem most is végzi benned. Fizikai testedben is. Lelkedben és kapcsolataidban is. Átformál. Napról-napra. Lépésről-lépésre. Dicsőségről-dicsőségre. Mint az Úrnak Szellemétől. Meg van írva.

„Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről-dicsőségre, úgy, mint az Úrnak Szellemétől.” (2Kor 3,18.)

Ez a szabadság az Úr Szellemének szabadsága. Ez a szabadság a te jogos örökséged. Erre szabadított fel az Úr Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye.
1.- Ez a fizikai gyógyulásban is meglátszik.
2.- Abban is, ahogy egy-egy lelki defektustól megszabadulsz. Ahogy kiszabadulsz egy-egy rossz lelki reakciómód kötelékéből. Abból, hogy mindig egyféleképpen reagálj – rosszul – arra, ami történik veled. Pl. felszabadulsz arra, hogy mindenekben hálát adj. Vagy megbocsáss. Vagy alázattal bocsánatot tudj kérni. Vagy, a békességet válaszd, és munkáld azt mindenkor.

Ez az Úr Szellemének felszabadító munkája. A Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye így szabadít meg a bűn és a halál törvényétől.

Ez egy MUNKA, amit Ő végez – nem csak „majd” fog végezni, hanem VÉGEZ MÁR MOST, és ez KIHAT lelkedre, és testedre egyaránt.
És, mivel ez a Szellem ott lakik benned – tested pontosan Ennek a Szent Szellemnek a temploma, Isten dicsőségére – ezért ez a Szellem, pontosan BENNED végzi el elsősorban az Ő munkáját. Ott végzi felszabadítását a bűn és a halál törvénye alól.

3.- A bűn törvénye alól is – átformál, jellemben is átalakít, megtisztít, kicseréli gondolkodásodat, lelkületedet, hozzáállásodat, viselkedésedet – és a halál törvénye alól is. Ez pedig mindent jelent, ami a halál felé vinne. A gonosz szokásokat, megkötözöttségeket, és a betegségeket is. Megszabadít, felszabadít, kiszabadít, hogy ne halj meg, hogy ne tudjon a halál kiteljesedni benned.

„De, ha Annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, MEGELEVENÍTI a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.” (Róma 8,11.)

Megeleveníti a ti halandó testeiteket is, az Ő tibennetek lakozó Szelleme által – MEGELEVENÍTI, helyreállítja, az élettel tölti meg, felszabadítja a halál törvénye alól, a betegségek hatása, ereje, pusztítása alól. Megeleveníti – napról-napra, imádságról-imádságra, helyzetről-helyzetre, folyamatosan – mindig inkább, egyre jobban, egyre teljesebben. Megeleveníti – míg élettel lesz teli. Itt a földön is, és majd odaát is.

Ez ígéret. Fogd meg, ragadd meg, kapd el – a tiéd.

Ezt teszi benned az Úr Jézus Krisztus, és a Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye. Ezt végzi el benned.

C. H. Spurgeon megtérése


Készítette: Ilda Kemi
 

Az Ézsaiás 45,22 az angol ébredési prédikátornak, Charles Haddon Spur­geon­nek (1834–1892) is döntő Igéjévé lett, amely élő hitre juttatta őt az Úr Jézusban.

Ez 1850. január 6-án történt. Már hosszabb ideje foglalkoztatta a gondolat: „Hogyan nyerhetek bocsánatot a bűneimre?" Felkereste városa minden templomát és gyülekezetét, de nem talált választ szíve égető kérdésére.
Az egyik templomban Isten mindenhatóságáról szólt a prédikáció, egy másik templomban a prédikátor újra meg újra a törvényt magyarázta. Spur­geonre azonban ezek a prédikációk úgy hatottak, mint egy olyan parancsnok parancsai, aki láb nélküli embereknek akarja elmagyarázni egy manőver gyakorlatait. Így egyre keresőbb és boldogtalanabb lett; senki sem mutatta meg neki a Krisztushoz vezető utat. 1850. január 6-án ismét úton volt, hogy valamelyik templomban választ kapjon szíve égető kérdésére. Az istentiszteletre vezető úton heves hóvihar lepte meg, amely arra kényszerítette, hogy egy mellékutcába meneküljön. Itt betévedt egy kis metodista kápolnába, ahol mintegy 15-20 ember vett részt az istentiszteleten. A prédikátor azonban nem jelent meg. Talán őt is a hóvihar tartóztatta fel. Így egy idő múlva egy szikár férfi ment fel a szószékre, és nagyon egyszerű módon beszélt az Ézsaiás 45,22-ről. Bár a szöveget nem tudta megfelelően kimondani, Spurgeon mégis azonnal reménykedni kezdett, amikor ez az ember elkezdte prédikációját: „Kedves barátaim, ez valóban egy nagyon egyszerű szöveg. Azt mondja: Nézzetek! Nos, a nézés nem túlságosan fájdalmas vagy megerőltető. Még az ujjadat vagy a lábadat sem kell megemelni érte. Csak: Nézzétek! Az embernek nem kell egyetemet végeznie ahhoz, hogy megtanuljon nézni. Mindenki képes nézni, még egy gyermek is képes rá. Közületek sokan önmagukra néznek, de annak nincs semmi értelme, hogy oda pillantsunk. Önmagatokban soha nem fogtok vigasztalásra lelni. Néhányan Istenre, az Atyára néznek. Nézzetek csak egyre jobban őrá! Jézus Krisztus azt mondja: Nézzetek, figyeljetek rám! Néhányan közületek azt mondják: Várnunk kell, míg a Szellem munkálkodik bennünk. Most ne törődj ezzel! Nézz Krisztusra! A szöveg ezt mondja: Figyeljetek rám! Figyeljetek rám, a kereszten függök. Figyeljetek rám, meghaltam és eltemettek. Figyeljetek rám, ismét feltámadok. Figyeljetek rám, felmegyek a mennybe. Figyeljetek rám, az Atya jobbján ülök. Ó, te szegény bűnös, figyelj rám! Nézz rám!" Amikor a szónok idáig jutott, ránézett Spurgeonre, mintha ismerné annak teljes szívét, és így kiáltott: „Fiatalember, Ön nagyon nyomorultul néz ki, és egyre nyomorultabb lesz – nyomorult az életében, és nyomorult a halálában, ha nem engedelmeskedik ennek az Igének. De ha most, ebben a pillanatban engedelmeskedik, akkor megmenekül."

Azután magasra emelt kezekkel így kiáltott: „Fiatalember, nézz Jézus Krisztusra! Nézz! Nézz! Nézz! Nem kell mást tenned, csak nézned, és élni fogsz." Spurgeon hirtelen maga előtt látta a megváltás útját, és teljesen eltöltötte ez a gondolat. Nem is tudta, hogy a szónok még miről beszélt. A „Nézz!" szó számára a legszebb szó lett, amely élő hitre vezette őt. Ugyanazt élte át, mint az izráeliták, amikor feltekintettek a rézkígyóra. Feltekintett Krisztusra, a Megfeszítettre, és azonnal megmenekült. Szívéről eltűnt a fátyol és a sötétség, és úgy látta Krisztust, mint a fényes Napot. A „Nézz!" szó számára a világ legszebb szava lett. A dicsőséges Megváltó annyira megragadta, hogy könnyesre tudta volna nézni a két szemét. Képes lett volna felállni, és énekelni a drága vérről és az egyszerű hitről Krisztusban, annyira nyilvánvalóvá lett számára az áttörés a világ Megváltójába vetett élő hithez.

Bárcsak az Ézsaiás 45,22 mindannyiunk életének jelszava lehetne: „Aki hittel tekint a kereszten függő Krisztusra, az még abban az órában üdvözül!"

Forrás: http://www.segitseg.ro/cikkek.php?id=25

131.Zsoltár.

Légy az Úr, szívemben légy az Úr.......wmv

2013. április 12.

Ige: A reménységről


 „Áldott [imádni való] az Isten, azaz a mi Urunk Jézus Krisztusnak [Istene és] Atyja, aki az ő nagy irgalmassága szerint [az ő nagy könyörületességéből, gyengéd, szerető irgalmából] újonnan szült minket élő reménységre [vagyis az Isten ígéreteire irányuló, ember fölött álló, „földöntúli” reménységre] Jézus Krisztusnak a halálból [a halottak közül] való feltámadása által (feltámadásán keresztül)

 [Arra az el nem múló] romolhatatlan, szeplőtelen [mocsoktalan, makulátlan, be nem szennyezett] és hervadhatatlan örökségre, amely a mennyekben van fenntartva [megőrizve] számunkra.

[Más fordítás: Most tehát reménységgel várjuk azokat az áldásokat, amiket Isten készített nekünk, a gyermekeinek. Ezeket az áldásokat semmi sem teheti tönkre, soha meg nem fakulnak, sem nem veszítenek az értékükből, mert a Mennyben őrzik őket a számotokra]” (1 Pét. 1,3-4)

És így folytatódik a kijelentés: „Maga pedig a mi Urunk Jézus Krisztus, vagyis az Isten, a mi Atyánk, aki szeretett minket [és aki kife­jezte a szeretetét irántatok] és kegyelméből örök vigasztalással és jó reménységgel ajándékozott meg”

Vigasztalja meg [bátorítsa fel és szilárdítsa meg] a ti szíveteket, és erősítsen meg titeket minden tudományban [logoszban: Igében] és jó cselekedetben [minden jó munkában és beszédben](2 Thess. 2,16-17).

„Az Ő akarata szült minket az igazságnak [(alétheia): valóság; az, ami megfelel a tényeknek, (logosza)] igéje által, hogy az ő teremtményeinek valami [mintegy első] zsengéje legyünk. [Más fordítás: Az Ő szándéka hozott létre, akarattal hívott minket életre a valóság szavával, az Igével] (Jak. 1,18).

 Azokat:Akik nem vérből, sem a (hús)testnek akaratából [ösztönéből], sem a férfiúnak indulatjából [vágyából], hanem Istentől [Istenből] születtünk(Ján. 1,13).

 És ti: „…nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által”  (1Pt. 1,23).

Mert azt mondja az Úr: „Nem olyan-é az én igém, mint a tűz? Azt mondja az Úr, vagy mint a sziklazúzó pöröly” (Jer. 23,29).

 „Mert az Istennek beszéde (logosza): igéje) élő és ható (energész): működő, tevékeny, hatékony;  élő energia), és élesebb  (tomóterosz tomosz: élesebb, metszőbb, áthatóbb, mélyrehatóbb) minden kétélű fegyvernél (kardnál), és elhat  (diikneomai: keresztül eljut, áthatol) a szívnek (pszükhé: élet) és léleknek (pneuma): szellem, az ízeknek  (harmosz: ízület) és a velőknek megoszlásáig (meriszmosz: felosztás, megosztás, szétválasztás) (és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig), és megítéli (kritikosz: döntésre alkalmas); a gondolatokat és a szívnek indulatait  (ennoia: gondolat, nézet, vélemény, gondolkodás) (szándékait)” (Zsid. 4,12).

 Az újjászülő beszéd (ige) pedig: „…az igazság (valóság, az ami megfelel a tényeknek) beszéde (logoszában, igéjében), mely az Evangélium(Kol. 1,5).

 „Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék” (Eféz. 2,8-9).

És: „Nem az igazságnak cselekedeteiből (nem az általunk véghezvitt igaz cselekedetekért), amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg (vagyis üdvözített) minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Szellem megújítása által (újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által), Melyet (akit) kitöltött reánk bőséggel (gazdagon) a mi megtartó (Üdvözítőnk) Jézus Krisztusunk által; (Tit. 3,5-6).

 Az Úr Jézus kijelentése az újjászületés szükségességéről: „… ha valaki újonnan nem születik [nem származik fentről], nem láthatja [nem képes meglátni, felfogni] az Isten országát [Isten Királyságát; birodalmát; királyi uralmát].Ha valaki nem születik [nem származik] víztől és Szellemtől [vízből és Szellemből], nem mehet be [nem tud, nem képes bemenni] az Isten országába [Isten királyságába; birodalmába]” (Ján. 3,3.5).

 És mindazok újjászületve szentek lesznek, akik az első zsengék beszédét – igéjét – hallják, és befogadják: „Ha pedig a zsenge [minden termés első érett gyümölcse; az áldozat kezdete] szent akkor a tészta is; [Ha szent a búza zsengéje szent lesz a belőle készült kenyér is] és ha a gyökér szent, az ágak [a hajtás, a sarj] is azok” (Róm. 11,16)


 De most még. „…reménységben tartattunk meg [megváltásunk még reménybeli, ugyanis Megváltásunk megtörtént, de a földi élet látható jelenségei ezt nem kinyilatkoztatják, hanem elrejtik. Ez a remény a mi bensőnkben a Szellemmel együtt van elhelyezve, és ez még nem látszik, mármint a mi „bensőnk”, vagy „belső emberünk] a reménység pedig, ha láttatik, nem reménység; mert amit lát valaki, miért reményli is azt? [Az a remény viszont, amit már teljesedni látunk, többé nem remény]. Ha pedig, amit nem látunk, azt reméljük, kitartással [állhatatosan, örömteli (vagy reményteljes) tűréssel,és  kitartással] békességes tűréssel [türelemmel] várjuk” (Róm. 8,24-25).

 „Hogy az ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint” (Tit. 3,7).

A türelmes várakozás jutalma pedig: „tudván, hogy ti viszonzásul megkapjátok az Úrtól az örökséget; az Úr Krisztusnak szolgáljatok tehát” (Kol. 3,24).

Ezt az Evangélium jelenti ki: „A mennyekben néktek eltett reménységért, amelyet már előbb hallottatok az igazság [(alétheia): valóság=Ige] beszédében [(logosz): Isten Igéje], mely az evangélium [(euangelion): jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének híre]” (Kol. 1,5).

 „Az örök élet reménységére, melyet megígért az igazmondó Isten örök időknek előtte” (Tit. 1,2).

Már Dávidon keresztül is azt tanácsolja a Szent Szellem: „Légy csendben, és várj az Úrra…” (Zsolt. 37,7).

És: „Hálákat adván [örömmel] az Atyának, ki alkalmasakká [feljogosított; méltókká; képessé] tett minket a szentek örökségében való részvételre [részesedésben] a világosságban;

[Más fordítás: úgyhogy örömmel fogtok hálát adni az Atyának, aki elégségesnek ítélt titeket arra, hogy a világosságban (fényben) részt nyerjetek a szenteknek szánt örökrészben]” (Kol. 1,12).


Ron Kenoly - Can`t stop praising His name

Szükséged van egy tervre


"A szorgalmasnak a tervei csak hasznot hoznak, de mindenki, aki elsieti a
dolgát, csak ínségbe jut." (Péld. 21:5)

A csendesség hasonlít sok más tevékenységhez, amit teszel életed során - legalábbis egy szempontból. Ahhoz, hogy sikeres legyél benne, segít, ha van terved. A Biblia írja: "A szorgalmasnak a tervei csak hasznot hoznak, de mindenki, aki elsieti a dolgát, csak ínségbe jut." (Péld. 21:5)

Ha még sosem tartottál csendességet, lehet, hogy nincs egy jó, egyszerű terved hozzá. Az egyszerűség fontos minden terv esetében, amit alakítasz. Ha bonyolultra csinálod, akkor annál valószínűbb, hogy el fogsz térni tőle. A hatékony csendességhez mindössze egy Bibliára, egy füzetre és esetleg egy énekeskönyvre lesz szükséged.

Tehát hogy néz ki egy napi csendesség?
Először is: légy csendben az Úr előtt. A Biblia úgy hívja ezt, hogy várni az Úrra. Azzal kezded, hogy egyszerűen leülsz és csöndben maradsz. Ahogy ezt teszed, azon kapod majd magad, hogy leáll a motorod és megnyugszol.

Másodszor: imádkozz röviden. Kezdd meg egy rövid nyitó imával. Kérd Istent, hogy nyissa meg az elméd és vezessen. Kérd, hogy tisztítsa meg az elméd.

Olvass el egy részt az Igéből lassan. Itt kezdődik a párbeszéded Istennel. Ő elkezd beszélni hozzád az Igéjén keresztül, aztán te válaszolsz neki imában. Olvasd a Bibliát lassan. Ne próbáld túl gyorsan olvasni vagy túl sokat. Minél lassabban olvasod a Szentírást, annál inkább rá vagy kényszerítve, hogy gondolkodj el azon, amit olvasol.

Elmélkedj az olvasottak fölött. Tölts vele egy kis időt, hogy megemészted, amit Isten mond. Rágcsáld az Igét, mint ahogy a tehén rágcsálja a füvet. Mérlegeld és küzdj vele a gondolataidban. Sok nagyszerű módja van az Igén való elmélkedésnek. Találhatsz különféle ötleteket rá a könyvemben: Rick Warren's Bible Study Methods (egyelőre csak angolul jelent meg-ford. megj.).

Írd le, amit felfedezel. Mikor Isten beszél hozzád az Igéjén keresztül, törődj vele annyira, hogy leírod. Az írás késztet minket arra, hogy emlékezzünk rá, mit mondott nekünk Isten és megörökítsük a felfedezéseinket.

Imádkozz megint. Légy csendben. Kérd Istent, hogy mutassa meg neked a Szavát. Beszélgess vele arról, amit mondott neked. Mondd el neki, mit gondolsz arról, amit mond neked. Mesélj neki bármi egyébről, ami benned van.

Nem csak egy módja van annak, hogy tarthatsz csendességet, de ha követsz egy ehhez hasonló tervet, elindíthat téged egy eredményes áhítatos utazásra.

 (Daily Hope by Rick Warren, 2012. 02. 02.)

http://napiremeny.blog.hu/2012/02/09/szukseged_van_egy_tervre_



Dr-Kováts György: AZ ÉLET SZELLEMÉNEK TÖRVÉNYE – 14.


Róm 8:2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.

Megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
Akkor nem fogsz meghalni? Nem. Bizonyos értelemben nem.
1./ Örök életed van. Nem mész a kárhozatra – elítélő ítéletre – hanem az örök életre. Átmentél a halálból – az életbe. (Jn 5,24.)

2./ Örök életed van – te már Isten országába mész. Az örök élet kiteljesedése vár rád. A menny. A te Uraddal való szoros közösség. Tehát, amikor ezen a földön behunyod a szemedet, az Úrnál nyitod ki. Ő vár rád.

3./ Nem fogsz meghalni fizikailag (biológiailag)? De, lehet.
a./ Ha megtörténik még az életedben a következő nagyszabású üdvtörténeti esemény, ami meg van írva, ami előtt állunk, az Egyház elragadtatása, akkor nem fogsz biológiailag sem meghalni. Ami halandó, elnyeli azt az élet. Tested megdicsőül, és anélkül, hogy szellemed elhagyná azt, az Úrhoz emelkedik az elragadtatásban. Ez egy csoda. Egy újabb csoda.

b./ De, ha az elragadtatás előtt csuknád be a szemed ezen a földön – akkor sem „halsz meg”. Az emberek halálnak mondják, biológiailag – de te élsz, még sokkal inkább, mint itt éltél a földön. Élsz, mert az Úr vár rád, átölel, és mindenkor Vele leszel. Ez az élet. Az örök élet, amire becsukod a szemed, és amire kinyitod ott. Színről-színre fogsz látni. Az Urat is. Teljességgel. És megértesz sok-sok mindent, amit itt nem értettél meg. Rengeteg információ birtokába kerülsz, amikre itt csak vágyakoztál. És sok-sok értékben részesülsz, amikre itt még reményed sem volt – de amiért sok mindent el is hagytál, itt ezen a földön. Ez vár rád, abban a pillanatban, amikor lecsukod a szemed a földön. Nem a halál – hanem az élet.

4./ A halál egy gonosz szellem. (Az orvostudomány természetesen csak az előbbi értelemben beszél a halálról – a biológiai tünetekkel tud valamit kezdeni – de az Ige úgy is beszél a halálról, mint egy szellemről. Egy szellemi létezőről. Egy gonosz személyiségről.)

a./ A halál – mint szellem – megpróbálja az embereket megkaparintani.

b./ Sokan csak a fizikai folyamatot látják. A végpontot – amikor kihűl a test, megszűnnek az agyhullámok, megáll a szív, és abbamarad a földi létezés. De valójában az emberek attól félnek – kimondatlanul is – ami utána jön. A halál szelleme megjelenik, és megragadja a hitetlen embert, és a pokol felé taszítja.

c./ De az, aki újjászületett, akiben az élet lakozást vett, annak a személyisége új ember lett, és Krisztussal együtt EL VAN REJTVE AZ ISTENBEN – az ilyen emberért NEM JÖHET EL A HALÁL. Nem adja oda az Úr őt, soha a halálnak. „Nem halok meg, hanem élek, és hirdetem” az Úr dicséretét – jó cselekedeteit, szabadítását, dicsőségét. Nem halok meg – ha fizikailag becsuknám is a szememet. „Én vagyok a feltámadás és az élet. Aki hisz énbennem, HA MEGHAL IS ÉL az. És aki csak él, és hisz énbennem, SOHA MEG NEM HAL. Hiszed-é ezt?” (Jn 11,25-26.)

5./ Tehát, az élet vár rád – mint Istvánra is az élet várt! „Uram, Jézus, vedd magadhoz az én lelkemet!” – mondta, és így halt meg. Mint egy angyal, olyan volt az arca. Ellenségei is így látták őt. Pál apostol mit mondott? „Nekem az élet Krisztus, a meghalás nyereség. … szorongattatom e kettő között, kívánván elköltözni és a Krisztussal lenni, mert ez sokkal inkább jobb…” (Acs 7,59. Fil 1,21.23.)

Nem halsz meg. „Elalszol” – de nem kerülsz a halál hatalma alá. Nem leszel „halott” – bár biológiailag úgy nézel ki – élsz, és élni is fogsz. „Én élek, ti is élni fogtok” – mondja neked is az Úr Jézus Krisztus. Mert megelevenített. Jézus Krisztussal együtt te is megelevenedtél. Benne életet kaptál. Akkor az Élet fejedelme tart téged az élők között. Nem hagy el, nem enged el, senki ki nem ragadhat téged az Ő kezéből. „Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem hatalmasságok, sem jelenvalók, sem következendők, sem magasság, sem mélység, sem semmi más teremtmény nem szakaszthat el minket az Istennek szerelmétől, amely van a mi Urunk Krisztus Jézusban.” Senki és semmi. Nem halsz meg. Az Ő kezében vagy! (Jn 14,19. Ef 2,1. Acs 3,15. Jn 10,27-30. Róma 8,38-39.)

6./ Ez az élet már a földi életedben is KITELJESEDIK benned. Sokszor a betegségeket győzi le, sokszor belül, gondolkodásodban hoz változást, érzéseidet is megváltoztatja. Szellemedben, lelkedben, testedben egyaránt munkát végez.


Pásztor Chris: A Kereszténynek Nincs Szüksége Szabadulásra...·


Készítette: Berki Anett

És ne vigy minket a kísértésbe szabadíts meg a gonosztól... (Máté 6:13).

A szó „gonosz” a görögül „poneros” ami azt jelenti a ”gonosz.” Némely fordítás, azt írja „szabadíts meg minket a gonosztól”. Így az Úr Jézus a Máté 6:13-ban adott a tanítványainak ima mintát, arról beszélt itt, aki felelős a gonosz miatt, nem szükségszerű a gonosz cselekedet, ahhoz hogy megtudjuk ki is az ördög.

Annak okáért bárki is imádkozik, hogy „O Uram, szabadíts meg minket a gonosztól” azt érzékelteti, hogy mi még mindég az ördögnek vagyunk alárendelve, és ez összeegyeztethetetlen az Isten igazságával az Új Testamentumban.

Mint keresztény, nekünk nincs szükségünk az sátántól való szabadulást kieszközölni, mert már megszabadultunk. „Hálákat adván az Atyának, aki alkalmassá tett minket a szentek örökségében való részvételre a világosságban. Aki megszabadított minket a sötétség hatalmából és által vitt az Ő szerelmes Fiának országába” (Kolossé 1:12-13). Az új teremtés ezért hát magasabb rendű, mint a sátán.

Jézus tanította az Ő tanítványait erre az ima mintára imádkozni, mert időnként a gonosznak még mindig van ereje rajtuk és Isten akarja az ő megsegítésüket. Ők pedig így kell, hogy imádkozzanak Hozzá, hogy szabadítsa meg őket a gonosztól. De a mai napon, azoknak, akik hisznek azt mondta Jézus, „Ezek a jelek követik azokat, akik hisznek. Az Én nevemben ördögöket űznek…” (Márk 16:17). Hogy képes légy ördögöket űzni azt jelenti, neked hatalmad van felettük.
Az Úr Jézus feltámadása után nincs olyan hely a Bibliában, ahol arra ösztönöznének, hogy az ördög miatt imádkozzunk vagy segítséget kérjünk ellene. A sátán és démonai a lábaid alatt vannak, ők nem többek, mint az a hatalom, amit te megkaptál Krisztus Jézusban, ők már nem tényezők. Mindazt, amit tenned kell az, hogy állj ellene az ördögnek és ő elszalad tőled (Jakab 4:7).

Ima
Drága Atyám, köszönöm néked a hatalmat, amit nékem adtál a sátán felett, hogy kiűzzem azt, és hatalmat gyakoroljak az ellenség minden erején. Köszönöm a győztes életet, amit Krisztusban adtál nékem és a Te dicsőséged, amely megnyilvánul bennem a mai napon, a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Kolossé 1:13; Lukács 10:18-19

KENNETH E. HAGIN - A BIBLIAI HIT 12. tanulmány


Készítette: Ilda Kemi


Hogyan szabadíthatod fel a hited? (IV.)

Róma 10,10
"Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre."

Olvastunk már a szájjal tett megvallásról. Most újra nézzük meg a Márk 11,23-at.

"Mert bizony mondom nektek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond megtörténik, meglesz néki amit mondott."

És olvastatok a jó és a rossz gondolkodásmódról, a jó és a rossz hitről és a jó és a rossz megvallásról is. A megvallásunk azért rossz, mert a hitünk is az. Hitünk pedig azért rossz, mert rossz a gondolkodásmódunk. A rossz gondolkodásmód oka pedig az, hogy az elménk még nem újult meg Isten Igéje által. Lényeges, hogy merj Isten gondolataival gondolkodni! Tudod, hogy a Biblia Isten gondolatait tartalmazza, és természetesen Isten gondolatai mások, mint az ember gondolatai. A Biblia azt mondja: „Mert amint magasabbak az egek a földnél, aképpen magasabbak az én útjaim a ti útjaitoknál és az én gondolataim gondolataitoknál.”
Ha az elméd nem újult meg, nem fogod józanságnak érezni, amit a Biblia mond. De az Ige hatékony. Kimondás vagy ima által hoz eredményt. A Márk 11,22 azt mondja: „Legyen hitetek Istenben.” (Isten szerinti hitetek.) A 23. versben pedig így folytatja: „Mert bizony mondom nektek, ha valaki azt mondja... és a szívében nem kételkedik, hanem hiszi...” És a 24-es vers: „Azért mondom néktek: Amit könyörgéstekben kértek, higyjétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglesz néktek.” A magyarázó fordításban ezt olvassuk: „Ezokból mondom néktek: amikor imádkoztok, bízzatok, és legyetek meggyőződve arról, hogy megadatik néktek. Akkor azt fogjátok mondani: ez az enyém, megkaptam.” A legnagyobb dolog, ami valaha is megtörténhet veled, ha átlépsz erre a síkra. Intellektusod és testi érzékelésed minden lépésnél harcolni fognak, és vissza akarnak tartani attól, hogy valóban kilépj, mert a természetes én, ha nincs megújulva Isten Igéje által, azt akarja, hogy a természetes dolgok közegében maradj.

De van egy szellemi terület is, és valójában ez a mi életterünk. Az Úr egyszer azt mondta nekem: „Olyan sokan vannak, akik épp csak megérintették a szellemi szférát. Rövid ideig beléptetek, amikor betöltekeztetek
Szent Szellemmel és nyelveken szóltatok, de miért ne lépnétek be teljesebben? Menjetek be az én mélységeimbe is, mert akkor bizonnyal minden vágyatok beteljesedik és Isten teljessége lesz a ti örömötök.”
Ebben a tanulmányban először röviden beszéljünk a helytelen gondolkodásmódról, a helytelen hitről és a rossz megvallásról. Később majd újra visszatérünk a helyesre, mert nem a helytelennel akarom befejezni. A rossz megvallás természetesen a vereség, a kudarc és a Sátán uralkodásának a megvallása. Arról való beszéd, hogy az ördög miként akadályoz és tart vissza a sikertől, hogyan tart kötelékben és betegségben; tehát a vereség megvallása. Természetesen egy ilyen megvallás csak az ördögöt dicsőítheti: tehát rossz! Ne felejtsétek el, hogy a mi megvallásunk bizonyságtétel az igazság mellett, amely a miénk lett; tanúskodás amellett, amit tudunk; és megerősítése annak, amit hiszünk. Azok a bizonyságok, amelyeket a gyülekezetben vagy máshol mondunk el, a mi megvallásaink. De ha jól megfigyeljük, legtöbbjük inkább az ördögöt dicsőíti, mint Istent.

Emlékszem egy hölgyre, aki nemrégiben felállt az egyik összejövetelemen és azt mondta: „Az ördög egész héten gyötört. Áldott legyen az Ő szent neve!” Én is tudom, hogy csak rosszul fejezte ki magát és egyáltalán nem az ördögöt akarta dicsérni. Mégis azzal, hogy fölállt és ezeket mondta, azt dicsőítette, amit az ördög tett. Hadd kérdezzek most valamit tőletek: amikor arról beszéltek, amit Isten és Jézus tett veletek, dicsőítitek Őt? Mert ha arról beszéltek, amit az ördög cselekszik vagy cselekedett, ezzel tulajdonképpen őt dicséritek. Gyakran az emberek tévedésből rossz megvallást tesznek és így elvesztik az áldást, vereség éri őket, és az életük gyötrelemmé válik.

A rossz megvallás tehát az ördögöt magasztalja, nekünk pedig nem ez a dolgunk. Ilyenkor öntudatlanul is azt jelented ki, hogy Isten, a mi Atyánk vereséget szenvedett.

Ahogy már az imént is elmondtam, a bizonyságtételek legnagyobb része ma az ördögöt magasztalja, és egy ilyen megvallás egyszerűen kiszívja az életet belőled. Lerombolja a hited, megkötöz; de az a megvallás, amely a szívbéli hitből ered, teljes mértékben megveri az ördögöt minden csatában.

Annak megvallása, hogy a Sátán képes téged akadályozni, visszatartani a sikertől, hatalmat ad neki fölötted. Lásd meg, hogy száddal vagy Istennek adod a hatalmat magad fölött, vagy a Sátánnak.

A megtéréshez meg kell vallanod Jézust Úrnak. A Róma levél 10. fejezetének 9. verse azt mondja: „...ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról...” - azaz, hogy Jézus a te Urad -, akkor Ő hatalmat kezd gyakorolni fölötted és uralkodni kezd az életedben. De ha a Sátán képességeit vallod meg, hogy ő megakadályoz téged valamiben és visszatart a sikertől, akkor bár keresztény vagy, mégis neki adod az uralmat magad fölött. Ő ennek a világnak az istene, és be fog avatkozni, mivel megengedted neki. Lehet, hogy ez az engedély tudatlanságból fakad, de mégis engedély, beleegyezés. És amikor a Sátán hatalmat vesz fölötted, akkor gyengeség és félelem tölti be a szíved. Tehát egyáltalán ne valld meg a félelmeidet! Erre azt mondhatod: „Igen, de mi van, ha mégis félek?” Az, hogy te valójában már nem félhetsz, mert Ő nem a félelem szellemét adta neked, hanem az erő, a szeretet és a józanság szellemét. A félelem nem a bensődből fakad. A félelem kívülről jön, és megpróbál fogságba ejteni. Ellenség. A Biblia azt mondja: „Mert nem a félelemnek szellemét adott nékünk az Isten, hanem erőnek... szellemét.” Benned az erő szelleme van, tehát ezt kell megvallanod. Ha pedig megvallod, uralkodni fog rajtad.
Tehát az „...erőnek és szeretetnek és józanságnak szellemét”, ahogy az ige mondja a 2 Timótheus 1,7-ben.


Az egyik összejövetelemen egy hölgy így szólított meg: „kihozom a nővéremet az intézetből. Tulajdonképpen nem igazi elmebeteg, de orvosi ellátásra szorul. Megérti, ha beszélnek hozzá, és gyakran ki is szokták engedni egy-két hétre. Azt hiszem ha elhozom, ezek az istentiszteletek segítenek majd rajta.” A két hét alatt egyszer sem imádkoztam ezért az asszonyért, de ahogy hallotta az Igét, elméje annyira megtisztult, hogy soha többé nem kellett visszamennie a kórházba, az orvosok pedig kiállították a gyógyulásáról szóló zárójelentést. Annak idején sokszor kudarcot, félelmet és a kétségeket vallott meg, és ezek beépültek a személyiségébe. De ezeken az istentiszteleteken belátta, hogy hol rontotta el; elkezdett jó dolgokat megvallani és meggyógyult. Még az orvosok is megállapították, hogy így van, pedig azelőtt még azt mondták, hogy soha nem fog rendbe jönni.

Egy másik hölgy elhozta a szomszédasszonyát. Ennek az asszonynak is zaklatott volt az idegrendszere, ezért őt is beutalták már a kórházba. Sem ő, sem a férje nem voltak megtért emberek. A férj beleegyezett, hogy a felesége eljárjon az istentiszteletekre. Egy héten át naponta eljött a reggeli összejövetelekre, és hét végére megtért, meggyógyult, betöltekezett Szent Szellemmel és soha nem ment kórházba. Öt évvel később ugyanebben a gyülekezetben prédikáltam, és már a férje is ott volt, hívőként. Tudjuk, hogy az emberek pszichikuma ugyanúgy megbetegedhet, mint a testük, és az Úr azt is meggyógyítja, ahogyan a testet. Mindössze fel kell ismernünk, hogy Isten nem a félelem szellemét adta nekünk; meg kell tanulnunk, hogyan álljunk ellen az ellenségnek.

A Biblia arra tanít, hogy „Álljatok ellene az ördögnek és elfut tőletek!”

Ez tehát azt jelenti, hogy hatalmunkban van ellenállni az ördögnek.

Ezt már akkor is folyamatosan gyakoroltam, amikor baptista voltam. Szóltam a félelemnek és a fenyegetésnek, mintha szellemek lettek volna, hiszen a Biblia is azt mondja, hogy Ő nem a félelem „szellemét” adta nekünk; tehát nem egy gonosz szellemet. Mert a félelem gyötrelemmel jár és ez valóban nem jó. És ha mégis kísértést érzek a félelemre, azt mondom: „Félelem, én ellenállok neked a Jézus Krisztus Nevében.” Amikor ezt elkezdtem gyakorolni, volt némi csatám, mert a félelem megpróbált erőt venni rajtam, de mivel ezt éveken keresztül gyakoroltam, most már mindig elfut, amikor a megvallást elkezdem kimondani. Ha hirtelen haragú ember vagy, olyan, aki természeténél fogva könnyen dühbe jön és ennek át is adod magad, az ördög bejöhet az életedbe. Minél kevésbé fékezed magad és minél inkább elereszted a gyeplőt, annál erősebben tombolnak majd az indulataid és kezdenek uralkodni rajtad. De minél inkább ellenállsz nekik és kezded ellenőrizni őket, annál könnyebb lesz idővel. Első alkalommal nem fog minden harc nélkül sikerülni az ellenállás, de minden megnyert csata után egyszerűbb és könnyebb a következő ütközet. Persze ezekben a dolgokban nem lehet egy nap alatt valódi eredményt elérni. Egyetlen nap alatt nem lehet szellemben felnőni. A szellemi növekedés nagyon hasonlít a testihez. A Biblia is erre tanít. De ha gyakoroljuk az Igét, az a szellemi érést is meghozza.
Ugyanez igaz a kételkedéssel kapcsolatban is. Ne valld meg a kételyeidet, és a félelmeidet! Nem arra kérlek, hogy azt mondd, nincsenek kételyeid, félelmeid, amikor vannak. Azt kérem, ne beszélj róluk! Semmi közöd a kételyhez. Nem több, mint bánni más rosszhoz. Ez az ördögtől jön. A kételkedés csempészáru, olyan, mint a kábítószer; és ha az rossz, akkor nem lehet hozzá semmi közünk. A kételkedés gonosz - nem ezt mondja a Biblia? Lásd meg, hogy nincs semmi közöd hozzá, nem kell erről beszélned. Sok ember gondolja, hogy akkor őszinte, ha megvallja, hogy fél vagy kételkedik. De ha már megtértél, nem lehetsz tele kétellyel! Lehet, hogy hallgattál az ördögre és megkísért a kétség, de megfutamodásra kényszerítheted. ha ellenállsz neki. Nem kétellyel teli szívet kaptál. Ha mégis - térj meg! Fejezd be a kételkedő beszédet: ez nem te vagy!

Beszélj arról, hogy ki és mi vagy te Krisztusban. Hívő vagy. Új teremtés vagy. Beszélj erről, higgy ebben és gondolkozz ezen! Ha pedig kísértésbe kerülsz, mert mindannyian ki vagyunk téve ennek, képes vagy arra, hogy ellenállj; és az ördög elfut előled. Utasítsd vissza a kételkedést és a félelmet az Úr Jézus Krisztus nevében, és el fog hagyni téged! De ha vendégül látod őket, akkor odaszoknak hozzád, összemelegednek veled és a végén kifosztanak, megvakítanak és legyőznek. Mert a kétség és a félelem olyan ikerpár, amelyet az ellenség küldött, hogy téged gyötörjön. Tehát ha valamit mondani akarsz, akkor mondd azt, amit Isten mond. Isten az mondja: „Ne félj!” Így egyszerűen mondd azt: „Isten nem a félelem szellemét adta nekem, és én Isten gyermeke vagyok, tehát nem félek. Meg-tagadom, hogy féljek, és ellenállok neked Sátán, a Jézus Nevében.”

Nem kell felállnod és azzal hencegned, hogy az ördög megkísértett kételkedéssel; ha felállsz bizonyságot tenni erről, annyira zavarban kell lenned, mintha arról beszélnél, hogy nagy kísértést érzel arra, hogy lopj. Azt tudod, hogy lopni vagy hazudni szégyenletes. De éppen olyan szégyenletes a kétely is. Teljesen felesleges arról vitatkozni, melyik gonoszabb, mert ha valami gonosz, semmi dolgunk vele. Nincs közöd a kétely szavaihoz, ahogy nincs közöd az átkozódáshoz sem. Ez az ördög nyelve.

Hagyd hát abba, és kezdj el Isten nyelvén szólni! Isten a hit Istene. Mi a hit Istenének hitből való gyermekei vagyunk. Most pedig szeretném megmutatni azt, ahogy mindezeket a gyakorlatban alkalmazhatod.

Ha az ördög azzal kísért, hogy lopj vagy hazudj, valószínűleg nem állsz fel, hogy mindezt elmondd, hanem ellenállsz, és azt mondod: „Ördög, te csaló! Nem teszem ezt meg, hanem ellenállok.” És ha erről bizonyságot teszel, dicsérd Istent azért a győzelemért, amit az ördögön aratott Jézus Nevében.
Tégy ugyanúgy a kételkedéssel is! Ne dédelgesd, ne beszélj róla, ne hencegj vele! Inkább mondd azt: „Sátán, ellened állok a Jézus nevében és megtagadom a kételkedést.” Nem kell kételkedned, csak akkor, ha te is akarod. Nem „kételkedő”, hanem hívő vagy. Menj előre a hitben! Hadd mondjam el újra, hogy minden megvallásod, amelyet a Sátán képességeiről teszel, akadályoz és távol tart a sikertől, és a Sátánnak ad uralmat fölötted. A félelemről tett megvallásod a félelemnek ad hatalmat fölötted. Félelmeid felerősödnek, és egyre jobban az ellenség kötelékébe kerülsz. De ha bátran megvallod, hogy van egy gondoskodó, védelmező Atyád; megvallod az Ő védelmét; megvallod Isten Igéjét; kijelented, hogy amit Isten mond rólad, az igaz; és megvallod, hogy nagyobb az, aki benned van, mint aki e világban van. akkor minden egyes esetben a sátáni befolyás fölé fogsz emelkedni.
Ahányszor csak megvallod kételyeidet, félelmeidet, betegségeidet és gyengeségeidet, nyilvánvalóan azt vallod meg,
hogy Isten Igéje nem igaz, hogy Isten nem vitte véghez a jót. Gondolkozz ezen egy kicsit, szeretném ha megértenéd. Az Ige azt mondja, hogy az Ő sebeiben meggyógyultál, és azt, hogy „Ő vette el a mi erőtlenségünket és hordozta a mi betegségünket.” Ehelyett megvallhatom azt is, hogy a problémám még mindig megvan. Nagyrészt a fizikai tapasztalatainkról teszünk tanúbizonyságot, ahelyett, hogy Isten Igéjének a bizonyságát szólnánk.

Mit mond Isten Igéje?

Mit mond Isten? Most épp a gyógyulásról és a betegségről beszélünk. Mit mond Isten a betegségről? A Máté 8.17-ben éppen ezt:
„Ő vette el a mi erőtlenségünket, és Ő hordozta a mi betegségünket.” Az akaratodnak és a hitednek nagyon sok köze van a gyógyuláshoz. Ha nem hiszel vagy nem akarsz meggyógyulni. Isten sem erőlteti rád. A gyógyulásban neked is részt kell venned! Isten nem tesz erőszakot az akaratodon. Nézzük meg ezt természetes szemszögből. A mai orvosok sem forgolódnak folyton az emberek körül és nem mondják: „Ez és ez a bajod, de vedd csak be ezt és ezt, és meggyógyulsz.” így ez nem megy. Valójában az orvos sem segíthet senkinek az ő együttműködése nélkül. Felírhat egy gyógyszert, de ha a beteg nem veszi be, semmit nem használ. A világi orvos sem tud segíteni az együttműködésed nélkül, hogyan tehetné akkor ezt a Mennyei Orvos? Sehogy sem.
Istennek vannak bizonyos törvényei, szabályai, amelyek által munkálkodik. És még akiknek a gyógyítás szolgálatát adta, sem forognak az emberek körül és nem erőltetnek semmit azokra. Együttműködésre van szükség az emberek részéről is. Sokan gondolják, hogyha valaki elimádkozza értük a hit imáját, akkor meggyógyulnak, akár hisznek, akár nem. Ha kaptál is már gyógyulást más hite által, nem lehetett tartós. Vannak, akik így időlegesen segítséghez jutnak, de ha te tartós segítséget akarsz, akkor neked is hitben kell cselekedned. Gyakorolnod kell Isten Igéjét ahhoz, hogy működjön. Figyeld meg: ha ragaszkodsz a betegség, a gyengeség vagy a fájdalom megvallásához, az meg is marad.
Megkeresheted a hit embereinek egyikét, hogy imádkozzon érted, de imája nem lesz hathatós, mert a te hitetlenséged lerombolja azt, amit az ő hite felépített. (Természetesen az újszülött keresztényeket egy ideig mások hite kell, hogy hordozza, de eljön az idő, amikor a saját lábukra állnak.) Pontosan ezért történik, hogy az emberek megkapják a gyógyulást és azután elveszítik. Az ima idejére fennáll egy tömeghit, de amikor a sajátjukra van szükségük, a Sátán zsákmányt vesz a hitetlenségükből és visszarakja rájuk a betegséget.

Azoknak a hívőknek, akik mindig bűneiket és gyengeségeiket vallják meg, gyengeség, kudarc és bűn jön létre a személyiségükben. Ha vétkezünk, és megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket, és megtisztítson minket minden hamisságtól, ahogy az 1 János 1,9 mondja. De ha ez a megvallás megtörtént, szükségtelen visszatérni rá.

A bűn nem a mi múltunk, mert arra visszaemlékezhetünk. Az a bűn, amelyet megvallottál, olyan, mintha soha nem történt volna meg. Isten azt mondja: „Én, én vagyok, aki eltörlöm álnokságodat önmagamért, és bűneidről nem emlékezem meg.” Ha ő nem emlékezik meg erről, neked miért van erre szükséged? Szerencsétlen dolog Őt emlékeztetni, amikor már megmondta neked, hogy nem emlékszik semmi rosszra sem, amit tettél. Látod? Pontosan ez az oka annak, hogy sok embernek egyáltalán nincs hite. Mert amikor imádkozni mennek, minden bűnt fölemlegetnek, minden tökéletlenséget, tévedést és kudarcot, ami csak eszükbe jut, hogy vádolhassák magukat. És mire befejezik, már semmi hitük nincs, mert kárhoztatás alá vitték magukat azzal, hogy rossz megvallást tettek. Mit kell tehát megvallanod? Ha valamit meg akarsz vallani, akkor valld meg, amit Isten a hibáddal, tévedéseddel, bukásoddal kapcsolatban mond. Valld meg azt, hogy Ő megbocsátott neked, megtisztított és elfelejtette a bűnt.

Valld meg így: „Köszönöm Uram, és én is megbocsátok magamnak. Előtted állok, mintha soha rosszat nem tettem volna.”

És ha az ördög megpróbálja újra eléd hozni a bűnt, szólj rá:
- Rendben van ördög, valóban megtettem és rossz volt, de tudod, hogy az 1 János 1,9 azt mondja: „Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól.” Tehát Ő megbocsátott nekem és én ezért dicsérem Őt.

Először lehet, hogy semmit sem érsz el, mivel túl sokáig haladtál rossz irányba. De ha egy ideig gyakorlod, végül jól fogod érezni magad. Lényeg a jó megvallás; a jó dologban való hit, a helyes gondolkodás! Nem számít milyen sokáig imádkozik valaki érted, ha te közben az Ige ellen cselekszel; az Ige nem működik számodra.

De ha az Ige szerint cselekszel, akkor azonnal működésbe jön.

90. zsoltár Tebenned bíztunk eleitől fogva Lengyel Judit - ének

Egy új nap, egy új nap.....wmv