"És ha eljön, meggyőzi a világot bűn...
tekintetében" (Jn 16,8).
Közülünk nagyon kevesen vannak, akiket Ő meggyőzhetett bűn
tekintetében. Ismerjük azt a belső zűrzavart a rossz miatt, amit tettünk. De ha
a Szent Szellem meggyőz bűn tekintetében, ez elfeledtet velünk minden földi
kapcsolatot és csak azt az egyet hagyja meg: "Egyedül Te ellened
vétkeztem" (Zsolt 51,6).
Amikor valaki így győződött meg a bűnről, lelkiismerete
hatalmasan tudtára adja, hogy Isten nem bocsáthat meg neki; ha megbocsátana,
akkor az embernek erősebb igazságérzete lenne, mint Istennek. - Isten megbocsát,
de saját szívének kellett megszakadnia Krisztus halálra adásában, hogy ezt
megtehesse. Hogy megbocsát, az az Ő kegyelmének nagy csodája. Egyedül Krisztus
halála által volt képes arra az isteni természet, hogy megbocsátva is hű
maradhasson önmagához. Értelmetlenség azt mondani, hogy Isten azért bocsát meg,
mert Ő szeretet. Mihelyt Szelleme meggyőzhetett a bűn felől, soha többé nem
mondunk ilyet. Isten szeretete a Golgota és semmi más! Isten szeretetét csak a
keresztről tudjuk leolvasni, sehonnan máshonnan. Az egyetlen alap, amelyre
nézve Isten megbocsáthat nekem: az én Uram keresztje! Lelkiismerete ott
megnyugodott.
A bűnbocsánat nemcsak azt jelenti, hogy a pokoltól
megszabadít és felkészít királysága számára. Hogy megbocsát, annyit jelent:
visszahelyez egy újjáteremtett kapcsolatba. A vele való azonosulásba
Krisztusban. A megváltás csodája, hogy Isten engem, a szentségtelent
átváltoztat Ő magához, az egyetlen Szenthez hasonlóvá azáltal, hogy új
természetet ültet belém, a Jézus Krisztus természetét.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.