Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely
2016. augusztus 15.
2016. augusztus 13.
Ige: A csodák, és a hit.
„És harmadnapon menyegző
lőn a galileai Kánában; és ott volt a Jézus anyja is;
És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.
És hamar elfogyván a bor - mert kevés volt, - a Jézus anyja
monda néki: Nincs több boruk.
Monda néki Jézus: Mi közöm nékem te hozzád, oh asszony! Nem
jött még el az én órám. [Más fordítás: Mi dolgunk nekünk egymással, miért mondod
ezt nekem, vajon énrám tartozik ez, vagy terád. Ez az én dolgom nem a tiéd,
miért avatkozol bele? Nem jött még el az én időm].
Mond az ő anyja a szolgáknak: Valamit mond néktek, megtegyétek.
Vala pedig ott hat kőveder, hat kőből készült víztároló edény;
elhelyezve a zsidók tisztálkodási szokásának elvégzésére, melyek közül
egybe-egybe két-három métréta* fér vala**
*Métréta folyadék mérésére használt, űrmértéke, kb. 40 liter víz fért.
**A kővedrek azért álltak ott: „Mert a farizeusok és -
általában a zsidók mind, - a régiek rendelését követve, nem esznek, hanemha
kezüket erősen megmossák egy maréknyi vízzel, mert ragaszkodnak a vének
hagyományaihoz” (Márk. 7,39).
Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket, - a vizeskorsókat
- vízzel. És megtölték azokat csordultig.
És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És
vittek.
Amint pedig megkóstolta a násznagy a borrá változott vizet, -
és ő nem tudja vala, honnét van, - de a szolgák tudták, akik a vizet merítik
vala, - odahívta a násznagy a vőlegényt,
És monda néki: Minden ember a jó a bort adja, és szolgálja fel
először, és mikor a vendégek megittasodtak, akkor hozzák az olcsó bort, a
silányabbat, a rosszabbat. Te pedig a jó bort ekkorra a jelenre tartottad*
*A kánai menyegző, ahol a bort - az örömöt az Úrral való örök
együttélés adja, előképe a mennyei menyegzőnek, ahol a menyasszony: „Csupa
ékesség, csupa dísz a királylány odabent, arannyal van átszőve a ruhája.
Hímzett ruhákban vezetik a királyhoz, szüzek vonulnak utána, az ő társnői;
néked hozzák őket. Bevezetik őket ujjongó örömmel, vígsággal; úgy vonulnak be a
király palotájába” (Zsolt. 45,14-16).
Ezt az első jelt a galileai Kánában tevé - szó szerint: a
jeleknek ezt a kezdetét, kezdeti jelként tette; - Ezzel kezdte meg csodajeleit
Jézus, és így jelentette ki, és tette láthatóvá az ő dicsőségét; és erre
hisznek benne az ő tanítványai” (Ján. 2,1-11)
Nem félek:
Ha elváltoznék is a föld, ha hegyek omlanának is a tenger
közepébe; zúghatnak, tajtékozhatnak hullámai, hegyek rendülhetnek meg
háborgásától (Zsolt.46,2-4) én akkor sem félek, hanem magasztallak Téged Úr
Jézus, hiszem Te vagy oltalmam és erősségem! És te igen bizonyos segítség vagy
a nyomorúság idején.
2016. augusztus 11.
I Thessalonikai levél. 1 fejezet: Hálaadás a szentek hitéért és állhatatosságáért. (Göröggel és kapcsolódó igékkel)
1 Thess. 1,5 Mivelhogy a mi Evangéliumunk ti nálatok nem áll csak
szóban, vagyis nemcsak szavakban jutott el hozzátok, nem csak üres beszéd volt,
hanem isteni erőkben, erő-megnyilvánulásban, csodatevő erőben is. A Szent Szellemben, azaz a Szent Szellem
kiáradásával, és meggyőző erejével is. És teljes bizonyossággal és sok meggyőződéssel,
nagy biztonsággal is, és annak a teljes bizonyosságával, hogy ez az igazság. Amiképpen
láttátok, és tudjátok, hogy milyenek voltunk, és hogyan éltünk, hogyan léptünk
fel közöttetek a ti érdeketekben, és hogy mindent értetek tettünk*
*És az apostol
minden gyülekezetben Isten erejével hirdeti az örömhírt: „És az én beszédem és az én prédikálásom, az én
igehirdetésem nem emberi bölcsességnek
hitető beszédeiben, és nem a bölcsesség meggyőző, rábeszélő szavaiból állott, és nem tudományos szavakkal szólott,
hanem Szellemnek és erőnek, és hatalomnak, és csodatevő erőnek a megnyilvánulásában. Hogy
hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Isten erején, és hatalmán nyugodjék”
(1
Kor. 2,4-5)
„Mert ugyanis nem szégyellem a Krisztus evangéliumát, vagyis az Úr Jézus
kínhalála általi győzelméről szóló jó hírt, az örömhírt mert Istennek hatalma,
szabadító, / üdvösséget hozó / ereje az minden hívőnek üdvösségére, aki
hisz, zsidónak először s aztán görögnek, azaz: pogánynak” (Róm. 1,16).
1 Thess. 1,6 És ti a mi követőinkké lettetek és az Úréi, befogadván az igét sokféle
szorongattatás, háborúság,
megpróbáltatás, zaklatás, és üldözés ellenére, sok
nehézség között Szent Szellem
örömével*
*És így folytatja
az apostol: „Mert ti, atyámfiai, testvéreim, követői lettetek az
Isten kihívott gyülekezeteinek, amelyek Júdeában vannak a Krisztus Jézusban,
mivelhogy ugyanúgy szenvedtetek ti is a saját honfitársaitoktól, a saját
népetektől, miként azok is a
zsidóktól” (1 Thess. 2,14).
1 Thess. 1,7 Úgy hogy példaképekké lettetek Macedóniában és Akhájában minden hívő
számára.
1 Thess. 1,8 Mert nemcsak Macedóniában és Akhájában zendült ki, és terjedt tovább
tőletek az Úr beszéde, hanem minden helyen is híre terjedt, elhatolt. Mindenütt ismeretes lett a
ti Istenben vetett hiteteknek, annyira, hogy szükségtelen arról valamit
szólnunk.
1 Thess. 1,9 Mert azok maguktól beszélik rólunk, és hirdetik felőlünk, milyen volt a mi
hozzátok való menetelünk, hogyan jutottunk el hozzátok, és milyen fogadtatásban
volt részünk nálatok. És miként tértetek meg az Istenhez a bálványoktól, hogy
az élő és igaz Istennek rabszolgáivá legyetek*
*És
Isten Igéje bemutatja, hogy először Tessalonikából menekülniük kellett: „De a
zsidók, kik nem hisznek vala, irigységtől felindíttatván, és magok mellé vévén
a piaci népségből, a piaci csavargók
közül némely gonosz férfiakat, néhány hitvány embert, és csődületet támasztván,
felháborítják és fellármázták a várost; és a Jáson házát megostromolván,
igyekeztek őket kihozni a nép közé a népgyűlés elé. Fel is izgatták a sokaságot
és a város elöljáróit… Az atyafiak, a testvérek pedig azonnal, azon éjszakán
elküldék Pált Silással egyetemben Béreába…” (Csel. 17,5.8.10).
1 Thess. 1,10 És hogy várjátok az Ő Fiát a mennyből, akit feltámasztott, életre
keltett a halálból, a halottak közül, a Jézust, aki megszabadít* megment,
megszabadít, megvédelmez, megőriz, kiragad minket amaz
eljövendő**
és bekövetkező haragtól***
*Megszabadít (rüomai): megment; megszabadít, megóv, megvédelmez, megőriz,
kiragad.
**Eljövendő (erkhomai): bekövetkező.
*** „aki
halálra adatott, ki
lett szolgáltatva, és halált szenvedett bűneinkért, azaz: félrecsúszásainkért,
botlásainkért és elhajlásainkért, és feltámasztatott, azaz feltámadt
felmentésünkért, igazzá nyilvánításunkért, azaz megigazulásunkért”
(Róm. 4,25).
Minden gyülekezetet és minden egyes hívőt így bátorít az
apostol, egyben az is kijelentést nyer, hogy ki a mi Istenünk: „mivel várjuk a mi boldog reménységünket, a
mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőségének
megjelenését” (Tit. 2,13).
Aki: „Amikor - tűznek
lángjában - eljő majd, hogy
megdicsőíttessék az ő szenteiben, és csodáltassék mindazokban, akik
hisznek, - mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok - ama
napon” (2 Thess. 1, 8.10)
Nem félek semmitől:
Mert hiszem és vallom, hogy bátor és erős vagyok, nem félek és
nem rettegek, mert velem vagy Uram, én Istenem; Te mégy előttem, és a Te
dicsőséged követ engem; megígérted, hogy el nem maradsz tőlem, sem el nem
hagysz engem.
(Józs.1,9. És 5Móz.31,8)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)