„És harmadnapon menyegző
lőn a galileai Kánában; és ott volt a Jézus anyja is;
És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe.
És hamar elfogyván a bor - mert kevés volt, - a Jézus anyja
monda néki: Nincs több boruk.
Monda néki Jézus: Mi közöm nékem te hozzád, oh asszony! Nem
jött még el az én órám. [Más fordítás: Mi dolgunk nekünk egymással, miért mondod
ezt nekem, vajon énrám tartozik ez, vagy terád. Ez az én dolgom nem a tiéd,
miért avatkozol bele? Nem jött még el az én időm].
Mond az ő anyja a szolgáknak: Valamit mond néktek, megtegyétek.
Vala pedig ott hat kőveder, hat kőből készült víztároló edény;
elhelyezve a zsidók tisztálkodási szokásának elvégzésére, melyek közül
egybe-egybe két-három métréta* fér vala**
*Métréta folyadék mérésére használt, űrmértéke, kb. 40 liter víz fért.
**A kővedrek azért álltak ott: „Mert a farizeusok és -
általában a zsidók mind, - a régiek rendelését követve, nem esznek, hanemha
kezüket erősen megmossák egy maréknyi vízzel, mert ragaszkodnak a vének
hagyományaihoz” (Márk. 7,39).
Monda nékik Jézus: Töltsétek meg a vedreket, - a vizeskorsókat
- vízzel. És megtölték azokat csordultig.
És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És
vittek.
Amint pedig megkóstolta a násznagy a borrá változott vizet, -
és ő nem tudja vala, honnét van, - de a szolgák tudták, akik a vizet merítik
vala, - odahívta a násznagy a vőlegényt,
És monda néki: Minden ember a jó a bort adja, és szolgálja fel
először, és mikor a vendégek megittasodtak, akkor hozzák az olcsó bort, a
silányabbat, a rosszabbat. Te pedig a jó bort ekkorra a jelenre tartottad*
*A kánai menyegző, ahol a bort - az örömöt az Úrral való örök
együttélés adja, előképe a mennyei menyegzőnek, ahol a menyasszony: „Csupa
ékesség, csupa dísz a királylány odabent, arannyal van átszőve a ruhája.
Hímzett ruhákban vezetik a királyhoz, szüzek vonulnak utána, az ő társnői;
néked hozzák őket. Bevezetik őket ujjongó örömmel, vígsággal; úgy vonulnak be a
király palotájába” (Zsolt. 45,14-16).
Ezt az első jelt a galileai Kánában tevé - szó szerint: a
jeleknek ezt a kezdetét, kezdeti jelként tette; - Ezzel kezdte meg csodajeleit
Jézus, és így jelentette ki, és tette láthatóvá az ő dicsőségét; és erre
hisznek benne az ő tanítványai” (Ján. 2,1-11)