Hálát adok, és dicsőítlek drága Úr Jézus azért, hogy amikor
fájdalom támadta meg lábaimat, Te azt mondtad: Kelj fel és állj lábaidra! (Csel
26,16.) és jobb kezemnél fogva felemeltél, és azonnal megerősödtek az
én lábaim és bokáim (Csel.-3,7.)
2015. október 9.
Megvallás megváltó Istenünkről.
J É Z U S
Ragyogó vagy Te, felségesebb, mint az élelmet adó hegyek.
Az egész föld leborul előtted; énekel neked, énekli a Te nevedet. Szela”
(Zsolt. 76,5; 66,4)
Ima
Köszönöm Úr Jézus Krisztus!
Hogy a sötétség gyümölcstelen cselekedetei nincsenek
bennem, (Eféz, 5,11), mert szent véreddel megmostál, (Jel.1,5), szent igéddel
és Szellemeddel újonnan szültél (1 Pét.1,23; Tit. 3,5)
(Zsolt. 108,4-5).
„Magasztallak, URam, a népek közt, zsoltárt zengek rólad
a nemzetek közt. Mert nagy, egek felett való a te kegyelmed, és szereteted, és
a felhőkig ér a te hűséges voltod!”
2015. október 8.
Spurgeon: Az igazi megtérés.
Az igazi megtérést éppúgy nem lehet eltitkolni, mint
ahogy a fényt a sötét szobában nem lehet elrejteni.
Prókai Árpád: Isten bővölködő életre hív. 1.
„Eljön az idő, amikor az Úr bőséges
asztalt terít a nemzeteknek” (Ézs 25,6)
Népek, nemzetek, fajok ülik körbe békességben Isten terített
asztalát és annyit vehetnek a jóból, amennyire csak szükségük van.
Lehetetlennek tűnő jövendölés ez a mai bizonytalan gazdasági helyzetben. Pedig
Istennek hatalma van minden emberi szükségletet kielégíteni.
Minél bizonytalanabb a jövő, annál fontosabb a remény
táplálása. Remény nélkül a szív meghal. Remény nélkül az ember tehetetlenné
válik, megszűnik benne az életvágy, az alkotókészség, a szeretetre való hajlam.
Az anyagi forrásoknál hiába keressük a remény alapját.
Higgyük, hogy Isten minden élethelyzetben felkínálja a megoldást, Ő legyen a mi
reményünk, aki a szeretet teljessége. Helyezzük életünket bizalommal Isten
tenyerére.
Ha Krisztus él a szívemben.
Ha szívemben él Krisztus, akkor teljes körülöttem a világ. Minden a helyén
van. Akik nem kiborulnak egy-egy probléma láttán, hanem leborulnak, s akik
megtalálják helyüket Isten nekik szánt tervében.
Hálaadással kérni
„Semmi felől ne aggódjatok, hanem
imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel
kívánságaitokat az Isten előtt. És az Istennek békessége, mely minden értelmet
felülhalad, meg fogja őrizni szíveiteket és gondolataitokat a Krisztus
Jézusban.”
(Filippibeliekhez írt levél 4.
fejezet 6-7. vers)
Még a hívő embert is elfogja néha az
aggódás; Mi lesz, ha nem vesznek fel az egyetemre, ha elbocsátanak, ha azt
mondja, nem szeret, ha.. Bizony tele vagyunk felesleges aggodalmaskodással a
megváltoztathatatlan múlt, a reménytelen jelen és a kilátástalan jövő miatt.
Hogy lehet ez? Van megoldás?
Hát persze. Az ima. Ima? Egy
kéréssel mindent meg lehet oldani?
Egy hölggyel beszélgettem nemrég a
hitről, a Bibliáról, az Istenről. Elmondta, hogy jó néhány éve hadakozik már az
Úrral, mert sehogy se akarja megérteni az Úr, hogy neki szüksége lenne már egy
társra, egy jobb munkahelyre, egy külön lakásra, egy…
Hát igen, sokan gondolnak úgy
Istenre, mint valami kívánság automatára, az imádságra meg, mint zsetonra.
Bedobok egy rövid reggeli imát, és ha nem jön azonnal az a válasz, amit akartam
jól összeszidom és megrugdosom az automatát. Ez bizony nem imádság. Ez nem más,
mint egy gyerekes toporzékolós hiszti.
S akkor mit jelent
hálaadással kérni? Milyen az igazi imádság?
„Nagyon sokat foglalkozunk a mi
nyomorúságos földi életünkkel. Irányítsuk szellemi szemeinket a mennyei
szentély nyitott kapujára, ahonnét Krisztus arcáról Isten fénye és dicsősége
tükröződik vissza…
Ha annyit gondolnánk
Istenre, mint ahányszor kegyelmének bizonyítékait tapasztaljuk, akkor
gondolataink állandóan nála időznének; élvezetté válna róla beszélni és nevét
magasztalni.
„Az ima nem Istent
hozza le hozzánk, hanem bennünket emel fel őhozzá…
Szívünk az imának,
hálaadásnak szárnyain jöhet közelebb az éghez. A mennyben hálával magasztalják,
és gyönyörű énekekkel dicsőítik Istent, és midőn mi kifejezzük szívünk háláját,
istentiszteletünk mindinkább hasonlóbb lesz a mennyei seregéhez.
"Aki hálával
áldozik, az dicsőít engem" (Zsolt 50:23), mondja az Úr. Lépjünk tehát
mindnyájan tiszteletteljes örömmel Alkotónk elé hálával és dicsénekekkel (Ésa
51:3).”
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/10/halaadassal-kerni.html
Ige: A királyi törvény.
„Hallottátok, hogy megmondatott, és ki lett
jelentve: Szemet szemért és fogat fogért*
Én pedig azt mondom néktek: Ne
álljatok ellene a gonoszságnak, ne szálljatok szembe, és ne harcoljatok ellene,
hanem aki arcul üt téged jobb felől, és megüti a jobb arcodat, fordítsd felé,
és annak tartsd oda a másik orcádat is**
(Mát. 5,38-39)
*Az Úr
törvénye a testi ember számára: „… ha valaki sérelmet ejt, vagyis testi sértést követ el a felebarátján, vagy a honfitársán, amint ő cselekedett, vele is úgy cselekedjenek, és azzal úgy bánjanak, ahogyan ő cselekedett:
Törést törésért, szemet szemért, fogat
fogért. Amilyen sérelmet ő ejtett, vagyis amilyen testi sértést követett el máson, olyan ejtessék, és olyat kövessenek el rajta is” (3 Móz.
24,19-20)
„Szemet szemért, fogat fogért, kezet kézért,
lábat lábért; Égetést égetésért,
sebet sebért, kéket, vagyis kék foltot kékért, azaz kék foltért”
(2
Móz. 21,24-25)
Vagyis: „Úgy cselekedjetek azzal, amint ő
szándékozott cselekedni az ő atyjafiával, és azt tegyétek vele, amit ő akart tenni embertársával. Így tisztítsd, és így takarítsd ki közüled,
a magad köréből a gonoszt. Hogy akik megmaradnak, hallják meg, és féljenek, és többször
ne cselekedjenek, és ne kövessenek el
te közötted ilyen gonosz dolgot. Ne nézz
reá szánalommal, és ne szánakozz
rajta); lelket, azaz életet lélekért, azaz életért, szemet szemért,
fogat fogért, kezet kézért, lábat lábért” (5
Móz. 19,19-21)
„Mert
a fejedelmek, az elöljárók, akik uralkodnak nem a jó, hanem a rossz, a gonosz, káros, ártalmas
cselekedetnek rettegésére, vagyis elrettentésére vannak. Akarod-e pedig, hogy
ne félj, és ne rettegj a hatalmasságtól, a hatalomtól?
Cselekedjed a jót, és dicséreted lesz attól. Mert Isten szolgája, Isten eszköze ő a te javadra. Ha pedig a
gonoszt, a rosszat, károst, ártalmast cselekszed, és teszed, félj és rettegj.
Mert nem ok, és nem cél nélkül,
nem hiába, és nem a látszat kedvéért viseli a fegyvert. Mert Isten szolgája, Isten
eszköze, hogy a gonosztevőt megbüntesse, és igazságot szolgáltasson. Bosszúálló a haragra, hogy megtorlója legyen
annak, aki gonoszt, rosszat, károst,
ártalmast cselekszik” (Róm. 13,3-4).
**Isten
népe számára ez Isten szava: Ha
Isten népéből valaki megbánt: „Bosszúálló
ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, a népedhez tartozókkal, hanem
szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr” (3 Móz. 19,18)
Az Úr Jézus
kérdése az Őt bántalmazó szolgához, amikor a főpap kérdésére így válaszolt: „Mit kérdesz engem? Kérdezd azokat, akik
hallották, mit szóltam nékik: ímé ők tudják, amiket nékik szólottam.
Mikor pedig ő ezeket mondja vala, egy a poroszlók, vagyis a szolgák közül, aki ott áll vala, arcul üté Jézust, mondván: így felelsz-e a főpapnak?
Felele néki Jézus: Ha gonoszul szóltam, és
ha rosszat mondtam, tégy bizonyságot
a gonoszságról, és bizonyítsd be,
hogy rossz volt; ha pedig jól, de ha jót mondtam, miért versz, és ütsz engem” (Ján.
18,21-23)
Az Úr Jézus
kijelentése arról a „másik” arcról, amit oda kell fordítani a bántalmazó felé: „Áldjátok azokat, vagyis ajánljátok Isten kegyelmébe, és üdvözítő erőt
közvetítsetek felé, vagyis az Evangéliumot, akik titeket átkoznak, és
imádkozzatok azokért, akik titeket háborgatnak, és bántalmaznak. Aki egyik
arcodat megüti, fordítsd, és tartsd
oda néki a másikat, vagyis a
Krisztusit; és attól, aki felső ruhádat elveszi, ne vond meg alsó ruhádat se” (Luk. 6,28-29)
„Senkinek gonoszért gonosszal, és rosszért rosszal ne fizessetek, és sérelmet, igazságtalanságot,
méltatlanságot, sérelemmel, igazságtalansággal, káros, ártalmas dologgal ne
viszonozzatok. A tisztességre, és a becsületességre a
Krisztusi magatartásnak megfelelően
gondotok legyen minden ember előtt,
és jóra, kedvességre törekedjetek, úgy hogy azt minden ember lássa” (Róm.
12,17)
És: „Ne mondd:
Ahogy ő bánt velem, én is úgy bánok vele, megfizetek mindenkinek cselekedete
szerint!” (Péld. 24,29)
„Ne mondd:
Megfizetek a rosszért! Reménykedj az Úrban, ő
megsegít téged” (Péld. 20,22)
Tehát:
„Vigyázzatok, hogy senki senkinek
rosszért rosszal ne fizessen; hanem mindenkor jóra, és kedvességre törekedjetek
úgy egymás iránt, mint mindenki iránt” (1
thess. 5,15)
„Nem fizetvén gonosszal a
gonoszért, avagy szidalommal a szidalomért; sőt ellenkezőleg áldást, azaz:
üdvhozó erőt mondván, tudva, hogy arra hívattatok el, hogy áldást, vagyis
üdvösséget örököljetek” (1 Pét. 3,9)
„Mert Isten akarata az, hogy jót
cselekedve némítsátok el az értelmetlen emberek tudatlanságát” (1 Pét. 2,15)
Nem félek az emberek nyelvétől.
Mert tudom, hogy Te perelsz Uram a velem perlőkkel, (Zsolt.35,1)
hiszen láttad minden ellenem való gondolatukat, hallottad Uram szidalmazásukat;
Közelegj hozzám, amikor segítségül hívlak Téged. Mondd: Ne félj!
(J.siralm.3,60.61.57)
2015. október 7.
Ige: Mit építesz az alapra?
„Ha
valakinek a munkája, építménye, amelyet az alapra ráépített, megmarad, az olyan
jutalmat fog kapni.
de ha valakinek a munkája, a műve megég, és
elhamvad veszteséget fog szenvedni. Ő maga azonban megmenekül, és megtartatik,
életben marad, tovább él, megmenekül, épségben marad, és biztonságba kerül
ugyan, de csak úgy, mint aki tűzön keresztül ment át.
Ha valaki az Isten templomát megrontja,
tönkreteszi, feldúlja, megszeplősíti, megfertőzteti, lerombolja, lerontja,
elpusztítja, azt megrontja, elpusztítja, elveszti, lerombolja, lerontja Isten,
mert ugyanis az Isten temploma szent, a világtól, és
annak szennyétől elkülönített, és ez a templom ti vagytok* (1Kor. 3,14-15.17)
*Dávid így prófétál erről: „A te
bizonyságaid igen bizonyosak, Templomodat szentség ékesíti, ó Uram, időtlen
időkig!” (Zsolt. 93,5)
De: „Te, emberfia,
mondd el Izráel házának, hogy milyen ez a templom. Ők pedig szégyenkezzenek
bűneik miatt, és azután mértékül vehetik ezt a mintát. Ha majd szégyenkezni
fognak mindazok miatt, amiket elkövettek, akkor ismertesd velük a templom
tervezetét és elrendezését, kijáratait és bejáratait, egész tervezetét és
előírásait, egész tervezetét és a rá vonatkozó törvényeket; rajzold le a szemük
láttára, hogy jegyezzék meg egész tervezetét és előírásait, és azt valósítsák
meg. Ez a templom törvénye. A hegy tetején körülhatárolt egész terület igen
szentséges, mert Isten jelenléte. Íme, ez a templom törvénye” (Ezék. 43,10-12)
A prófécia beteljesült, és most azt kérdezi Isten az Ő
népétől: „…mi azonosság van Krisztus és
Beliál között? Vagy milyen közösség van hívő és hitetlen között? Hogyan fér
össze Isten temploma a bálványokkal? Mert mi az élő Isten temploma vagyunk,
ahogyan az Isten mondta: „Közöttük fogok lakni és járni, Istenük leszek, és ők
az én népem lesznek. Ezért tehát menjetek ki közülük, és váljatok külön tőlük,
így szól az Úr, tisztátalant ne érintsetek, és én magamhoz fogadlak titeket,
Atyátokká leszek, ti pedig fiaimmá és leányaimmá lesztek, így szól a mindenható
Úr” (2Kor. 6,15-18).
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)