Szüntelenül
áldalak Úr Jézus, mert Te elvetted az én erőtlenségemet, (Mát.8,17.) hogy én
erős legyek, (1Kor.16,13) ezért dicsérlek a nagy gyülekezetben; az erős nép
között magasztallak Téged. (Zsolt.35,18.)
2015. augusztus 1.
Carl Eichhorn: Ne rejtőzködj! Vállald az igazságot!
Nincs
olyan rejtett dolog, amely napfényre ne jönne és olyan titok, amely ki ne
tudódnék.
(Lukács 12, 2)
Jézus azt akarja, hogy tanítványai nyílt
bizonyságtevéssel álljanak elő. Ragyogtassák világosságukat, vallják meg az Ő
nevét mindenki előtt. Amit a Megváltó bizalmasan, szinte a fülükbe súgva
mondott nekik, azt a háztetőkről hirdessék. Az Úr Jézusnak nincsenek titkos
tanai. Ő nem volt zúg prédikátor. Nyíltan beszélt a templomban, tehát a
legnagyobb nyilvánosság előtt.
Tanítványainak sem kell elrejtőzködni. Persze ez nem
könnyű.
Jézus minden igazi tanítványát ősidőktől fogva
gúnyolták, megvetették, üldözték, félvállról kezelték; elmaradottnak vagy
túlzónak, egyoldalúnak, betegesnek és rajongónak nyilvánították. Ha valaki
emberfélelemből megbújik, kockáztatja a felülről kapott szellemi javait. Az a
legokosabb, ha az ember nyíltan Jézus tanítványának vallja magát, mert az
emberek úgyis észreveszik, ha valaki belsőleg, vagyis szellemileg nem egyezik
velük. „Nincs olyan rejtett dolog, amely napfényre ne jönne." Minél
óvatosabb, félénkebb és szerényebb valaki, annál merészebben és gonoszabbul
fordul ellene a világ.
Ezért tegyünk bizonyságot az Úrról és az igazságról,
amikor gonosz beszédet, haszontalan fecsegést és rossz vicceket kell
hallgatnunk! Ne legyünk néma ebek, hanem emeljük fel szavunkat és védekezzünk -
Urunkért! Már az is bizonyságtétel, ha nem tartunk velük és nem nevetünk együtt
ízléstelen tréfáikon.
A szóval és cselekedettel való bizonyságtétel
összetartoznak. A hit szavai, amelyek nem egyeznek meg életünkkel, csak a világ
gúnyolódását váltják ki. A nyílt bizonyságtételt a világ is tiszteli. Hamar
észreveszik, hogy Jézus bátor tanítványát nem tudják befolyásolni, mert minden
fáradozásuk, amivel a hit útjáról le akarják téríteni, hiábavaló.
Szép példa az egyre bátrabb vallástételre Nikodémus.
Először éjjel ment Jézushoz. Azután bátorságot vett arra, hogy a tanácsban is
mellé álljon. Rátámadtak: „Te is galileai vagy-e?" De nyílt vallomásával
növekedett a bátorsága. Közvetlenül Jézus halála után a Megváltóhoz tartozónak
vallotta magát, akit az ő népe gyűlölt és megvetett, és bebalzsamozta Jézus
testét. Ez bátor cselekedet volt, mert az apostolok közül egy sem mert előállni
ebben a veszélyes helyzetben.
- Ha bátran Jézus mellé állunk, akkor Ő is egészen
mellénk áll.
Carl Eichhorn "Isten
muhelyében" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok/eichorn/
Mert ezt mondja a Seregeknek Ura:
Egy kevés idő van még, és én megindítom az eget és a
földet, a tengert és a szárazt. És megindítok
minden népet, és eljön, akit minden népek óhajtanak, és megtöltöm e házat
dicsőséggel, azt mondja a Seregeknek Ura.
Aggeus 2,6-7
Az első templomot Izrael történelmének legvirágzóbb korszakában emelték. Dávid király e célra temérdek kincset gyűjtött össze. Az építkezés Isten tervei alapján történt (1Krón 28:12.19). A munkát pedig Izrael legbölcsebb királya, Salamon fejezte be. Ez a templom volt a legnagyszerűbb épület, amelyet a világ valaha is látott. Az Úr mégis ezt mondatta Aggeus prófétával a második templomról: "nagyobb lészen a második háznak dicsősége az elsőnél". "Megindítok minden népet, és eljön, akit minden népek óhajtanak, és megtöltöm e házat dicsőséggel, azt mondja a Seregeknek Ura" (Agg 2:9.7).
Nabukodonozor elpusztította a templomot, és Krisztus születése előtt mintegy ötszáz évvel újjáépítette egy olyan nép, amely egy emberöltőn át tartó fogság után visszatért a feldúlt, szinte lakatlan országba. A köztük levő idős emberek, akik látták Salamon templomának dicsőségét, azt siratták az új épület alapkőletételénél, hogy az messze el fog maradni az első mögött. De az Úr ekkor azt üzente nekik, hogy az újabb ház dicsősége nagyobb lesz, mint az egykorié.
A második templom azonban nem ért fel az első pompájával; Isten jelenlétének az első templomban látott jelei sem szentelték meg. Nem mutatkozott meg természetfölötti erő, hogy megpecsételje felszentelését. A dicsőség felhője sem töltötte be az újonnan emelt templomot. Nem szállt alá tűz az égből, hogy megeméssze az oltárra helyezett áldozatot. A sekina (dicsőség) nem jelent meg többé a kérubok között a szentek szentjében. A frigyládát, a kegyelem királyi székét és a bizonyság tábláit nem lehetett ott látni. Mennyei hang nem tájékoztatta a kérdezősködő papot Jahve akaratáról.
Századokon át a zsidók hiába próbálták bizonyítani, miként teljesedett Isten ígérete, amelyet Aggeus által adott. Elvakította őket a gőg és hitetlenség, és nem fogták fel a próféta szavainak igazi értelmét.
A második templomot
nem Jahve dicsőségének felhője tisztelte meg, hanem annak a jelenléte, akiben
az Istenségnek egész teljessége lakozott testileg - aki maga volt a testben
megjelent Isten. Amikor a Názáreti tanított és gyógyított a szent udvarokban, a
"Népek Vágya" jött el templomába. Krisztus jelenléte - és csakis az Ő
jelenléte - tette a második templomot az elsőnél dicsőbbé.
Izrael azonban
eltaszította magától a menny ajándékát. A dicsőség örökre eltávozott a
templomból, ezzel az alázatos tanítóval együtt, aki azon a napon kilépett az
arany kapun.
Ellen G. White: Nagy küzdelem
Ellen G. White: Nagy küzdelem
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/09/mert-ezt-mondja-seregeknek-ura-egy.html
2015. július 31.
Ige: Hitben járunk, nem látásban,
„Mivelhogy nem a láthatókra, nem a rövid ideig tartó, ideiglenes, átmeneti
dolgokra és történésekre nézünk, hanem a láthatatlanokra; mert a
láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók*(2 Kor. 4,18)
*És: „Mert
reménységben tartattunk meg, ugyanis
megváltásunk még reménybeli, met bár a megváltásunk
már megtörtént, de a földi élet látható jelenségei ezt nem kinyilatkoztatják,
hanem elrejtik. Ez a remény a mi bensőnkben a Szellemmel együtt van elhelyezve,
és ez még nem látszik, mármint a mi „bensőnk”, vagy „belső emberünk.
A reménység pedig, ha láttatik, amit már
teljesedni látunk, többé nem reménység; mert amit lát valaki, miért reményli is
azt? Ha pedig, amit nem látunk, azt
reméljük, kitartással, állhatatosan, örömteli és békességes tűréssel, türelemmel várjuk” (Róm. 8,24-25)
És hogy mire várunk, arról így szól a Szent
Szellem: „arra az el nem múló, szeplőtelen és
hervadhatatlan örökségre, amely a mennyben van fenntartva számotokra” (1
Pét. 1,4)
A türelmes várakozás jutalma pedig: „tudván,
hogy ti viszonzásul megkapjátok az Úrtól az örökséget; az Úr Krisztusnak
szolgáljatok tehát” (Kol. 3,24)
Már Dávidon
keresztül is azt tanácsolja a Szent Szellem: „Légy
csendben, és várj az Úrra…” (Zsolt. 37,7)
És
mi: „… hirdetjük, és prédikáljuk amint meg van írva: „Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember
szíve meg sem sejtett”, föl nem
fogta, meg se gondolt, azt készítette
el az Isten az őt szeretőknek” (1Kor.
2,9)
Mert:
„… hitben járunk, nem látásban” (2Kor. 5,7)
Nem félek az ellenem támadóktól!
És ha összegyűlve összegyűlnek ellenem, aki ellenem összegyűl,
az elesik általam, mert egy ellenem készült fegyver sem lesz jó szerencsés,
mert ez az én örökségem és igazságom, ami Tőled van Uram. (Ésa.54,15.17)
Akik befogadják a Szent Szellemet, ezután már:
„nem tanítja többé senki az ő felebarátját,
és senki az ő atyjafiát, mondván: Ismerjétek
meg az Urat, mert ők mindnyájan megismernek engem, kicsinytől fogva nagyig, azt
mondja az Úr, mert megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem
emlékezem” (Jer 31:34)
Kenneth Hagin: A HIT: CSELEKEDET ISTEN IGÉJE ALAPJÁN
Az Igének pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói…
- Jakab 1,22.
Sokan nagy küzdelmet folytatnak. Azt mondják: próbálnak
hitre jutni, illetve megpróbálnak hinni. Pedig nincs másra szükség, mint egyszerűen
annak alapján cselekedni, amit Isten mond. Én ezt a kifejezést használom:
‘cselekvés Isten Igéje alapján’, nem pedig azt, hogy ‘hitre jutni’ vagy
‘hinni’, ugyanis a ‘hit’ pontosan ezt jelenti!
Egyszer valaki megkérdezte a gyógyító szolgálatban Isten
által hatalmasan használt Raymond T. Richey-től: „Micsoda dolog ez a ‘hit’?”
Richey azt válaszolta: „A hit nem más, mint cselekvés Isten Igéje alapján.”
Smith Wigglesworth mindig azt mondta: „A hit az egy
cselekedet.” A hit valóban az — cselekedet Isten Igéje alapján.
Megvallás: Én az Ige cselekvője vagyok. Ismeretet szerzek
Isten Igéjéből, hallom az Ő Igéjét, és a szerint cselekszem. Én Isten Igéje
alapján cselekszem!
/Kenneth Hagin: Hitünk tápláléka napi adagokban/
Bob Gass: Legyen egy „nem-tennivalók” listád!
„…én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben
éljenek.” (János 10:10)
Jézus azt akarja, hogy gazdag, bővölködő életet élvezz
(ld. János 10:10), anélkül, hogy lehúznának olyan dolgok, amiknek nincs értékük
vagy jelentőségük.
Robyn Coffman életmód-tanácsadó mondja: „Nem csak az a
zűrzavar, amit látsz, inkább az, amit nem látsz. Az állandóan túlzsúfolt
időbeosztásod, a vég nélküli elkötelezettségek és a mindent elborító félelmek.
A túlzsúfolt elme túl sokat rágódik a dolgokon, túlreagálja az eseményeket,
mindent túlelemez, túlságosan aggódik, és túlzottan elkötelezi magát.”
Tehát folytasd inkább a következők szerint: Szüntesd meg
a túlzsúfolt zűrzavart az elmédben, engedd meg magadnak, hogy legyen egy
„NEM-tennivalók” listád:
Ne érezz bűntudatot, ha nemet mondasz valamire, ami talán
jó dolog, de számodra nem az!
Ne aggódj amiatt, hogy mennyire lesznek jól neveltek a
gyerekeid felnőtt korukra!
Ne akassz semmi újat a szekrényedbe anélkül, hogy valami
mást tovább ne adnál!
Ne érezd magad felelősnek mindenki más jóllétéért! Ne
vedd fel a telefont esténként egy bizonyos időpont után!
Ne mondj igent pusztán azért, mert meghívtak!
Ne ütemezz be elfoglaltságokat vasárnapra és a
családodnak szentelt napokra!
Ne vegyél meg valamit csak azért, mert akciós!
Ne is gondolj arra, hogy olyan ételt főzöl, amiben
háromnál több összetevő van, elvégzed a nagymosást, kitakarítod a lakást, és
minőségi időt töltesz a családoddal – mindezt egyetlen napba besűrítve!
Ne rágódj a kudarcaidon vagy más emberek hibáin!
Ne hasonlítgasd magad másokhoz! Minél több dolog
nem-elvégzésére adsz magadnak engedélyt, annál inkább érezni fogod, hogy
felszabadultál egy összeszedett és gazdag életre. Isten segíteni fog abban,
hogy így tudj élni.
Figyelj: „Erőt ad
a megfáradtnak, és az erőtlent nagyon erőssé teszi… akik az Úrban bíznak,
erejük megújul…” (Ézsaiás 40:29-31).//
29. Erőt ad a megfáradottnak, és az erőtlen erejét megsokasítja.
30. Elfáradnak az
ifjak és meglankadnak, megtántorodnak a legkülönbek is;
31. De a kik az
Úrban bíznak, erejök megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk, futnak és
nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el! //
Az Istennel
töltött idő legyen az elsődleges mindennapjaidban, így minden más a helyére fog
kerülni.
3Móz 23,26-25,55
Mk 1,35-39 Zsolt 50,16-23 Péld 10,4-7
Pastor Chris: Ragadd Meg A Megbocsátást
Készítette: Zoltan Berki
Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és
megtisztítson minket minden hamisságtól (1 János 1:9).
A Biblia azt mondja az Efézus 1:3-ban, hogy Isten minden
szellemi áldással megáldott minket a mennyei helyeken Krisztusban. A
megbocsátás az egyik ilyen szellemi áldás, amit kaptunk Jézus Krisztusban.
Isten már elérhetővé tette a megbocsátást számodra; azt akarja tőled, hogy
megragadd, amikor szükség van rá; csak fogadd be
ezt. Ez különbözik attól, amikor Istent kérjük arra, hogy bocsássa meg a bűnt.
Nem kell folyamatosan kérned a megbocsátást újra és újra ugyan azért a
dologért, csak fogadd be a megbocsátását és cselekedd meg a hitedet.
A megbocsátás görög megfelelője az "Aphiemi",
ami szabadságot jelent vagy azt, hogy hadd múljon el. Ezért az Atya a te bűntől
való szabadságodra összpontosít. Ez alatt nem a bűn kötelékétől való
szabadságot értem, hanem a bűn elkövetésétől való szabadságot. A bűn és
sötétség kötelékéből már átkerültél Isten Fiának királyságába, amikor
újjászülettél. Nem vagy bűnösnek nyilvánítva, fel vagy mentve és szabad vagy.
Az Apostolok Cselekedetei 26:17-18 további betekintést ad
Isten megbocsátásról való ötletére. Az Úr adott Pál Apostolnak egy üzenetet a
pogányok számára, hogy megnyissa a szemüket: "...és hogy a sötétségből a
világosságra és a Sátán hatalmából Istenhez térjenek, hogy a bennem való hit
által bűneik bocsánatát vegyék, és a megszenteltek között osztályrészt
nyerjenek." Vedd észre a kiemelt "befogadni" szót, ami a görög
"lambano"-ból ered, ami azt jelenti "birtokba venni",
megfogni valamit és kisajátítani.
Mint ahogyan nem kell kérned az örökséged Krisztusban,
mivel ez már a tiéd, a megbocsátás is neked adatott az Evangélium által. Úgy,
ahogy befogadod az örökségedet, ugyanúgy tudod befogadni a megbocsátást, mivel
a vers, amit olvasunk ezt mondja: "hogy a bennem való hit által bűneik
bocsánatát vegyék, és a megszenteltek között osztályrészt nyerjenek."
Amikor valamit elrontottál, ne gondolkozz, hogy mitévő
legyél, vagy azon, hogy Isten megbocsátott-e vagy sem, fogadd be
("lambano") a megbocsátást. Mondd ezt: "Atyám elismerem, hogy
amit tettem az rossz és befogadom a megbocsátást a Jézus nevében."
Ima
Atyám, köszönöm Jézus vérét, ami az üdvösségemért és a
bűntől való teljes megszabadulásomért beszél. Örvendezek, mert tudom, hogy a
bűnnek nincs hatalma fölöttem, mivel Jézus Krisztus meghalt értem és feltámadt
az életre, az én megigazulásomra, ezzel felmentve engem a bűn minden
adósságától és ítéletétől most és mindörökké a Jézus nevében. Ámen.
További Tanulmányok:Zsidó 4:16; 1 János 2:1
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)