„Ha
pedig a te jobb szemed megbotránkoztat téged, és bűnre csábítva tőrbe ejt,
botlásba visz, vagy kelepcébe csal, vájd és szakítsd ki azt, és távolítsd el,
és vesd és dobd el magadtól. Mert jobb néked, hogy egy vesszen el, egy pusztuljon el, és semmisüljön meg a te
tagjaid, a te testrészeid: a te (szómád) = egész személyiséged egy-egy funkciót
végző része közül, semhogy egész tested, egész (szómád) = egész valód a gyehennára vettessék.
És ha a te jobb kezed botránkoztat meg és visz bűnbe;
és ejt tőrbe, vagy botlásba, és csal kelepcébe, vagyis csábít bűnre téged, vágd
le hiúsítsd meg, akadályozd meg azt és vesd, dobd el magadtól. Mert
jobb néked, hogy egy vesszen el, egy
pusztuljon el, és semmisüljön meg a te tagjaid, a te testrészeid: (szómád)
személyiséged egy-egy funkciót végző része közül, semhogy egész tested,
vagyis (szómád) = egész valód a gyehennára vettessék, a gyehennára
jusson*(Mát. 5,29-30)
*És így
folytatja az Úr Jézus:
„Jaj a világnak a botránkozások, a tőrbe csalások, azaz elgáncsolások,
hitszegésre, aposztáziára csábítások, vagyis hitehagyás, a hit megtagadása miatt! Mert szükség,
hogy botránkozások essenek, és
történjenek; de jaj annak az
embernek, aki által a botránkozás, a
tőrbe csalás, azaz elgáncsolás, hitszegés, aposztáziára csábítás esik és
történik. Ha pedig a te kezed vagy a
te lábad megbotránkoztat, és bűnre, hitszegésre (aposztáziára) vagy
elégedetlenségre csábít téged, vágd le, és hiúsítsd, akadályozd meg azokat
és vesd, dobd el magadtól. Jobb néked az életre, az
örök, vagyis természetfeletti életre sántán vagy csonkán, vagy rokkantan, vagy nyomorékként bemenned, hogysem két kézzel vagy két lábbal
vettetned az örök, vagyis a meg nem
szűnő tűzre, ami általában izzás, szellemi
értelemben is. És ha a te
szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt és vesd, dobd el magadtól; jobb néked félszemmel bemenned
az életre, hogysem két szemmel vettetned a gyehenna tüzére” (Mát. 18,7-9)
A
bűnre csábítás eredményéről így szól az Úr: „Aki
pedig megbotránkoztat, eltántorít,
bűnre visz, bűnre csábít csak egyet is ama kicsinyek közül, akik
én bennem hisznek, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakára, és a tengerbe
vetik. És ha megbotránkoztat téged a te egyik
kezed, vágd le azt: jobb néked csonkán
bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a megolthatatlan
tűzre. És ha a te egyik lábad botránkoztat meg téged, vágd le azt: jobb néked sántán bemenned
az életre, mint két lábbal vettetned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre. És ha a te egyik szemed botránkoztat meg
téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint két
szemmel vettetned a tüzes gyehennára” (Márk. 9,42-43.45.47)
A
Szent Szellem kifejti, hogy mik azok a cselekedetek, amelyek halálba visznek,
és mit kell tenni velük: „Öldököljétek meg
azért a ti földi tagjaitokat, vagyis:
öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre irányul,
paráznaságot, tisztátalanságot, bujaságot, szenvedélyt, gonosz kívánságot és a fösvénységet, és a kapzsiságot, ami bálványimádás. Melyek
miatt jő az Isten haragja az engedetlenség fiaira. Melyekben ti is jártatok régente, mert ti is ezeket tettétek egykor, mikor éltetek azokban. Most pedig vessétek el magatoktól ti is
mindazokat; haragot, fölgerjedést, indulatot,
gonoszságot és szátokból a káromkodást,
és az istenkáromlást, és gyalázatos beszédet. Ne hazudjatok egymás
ellen, és egymásnak, mivelhogy levetkeztétek amaz óembert, az ő
cselekedeteivel együtt. És felöltöztétek amaz újembert, melynek újulása van
Annak ábrázatja szerint való ismeretre, aki teremtette azt” (Kol. 3,5-10)
„És paráznaság…
és akármely, azaz bármiféle tisztátalanság vagy fösvénység, vagy nyerészkedés ne is neveztessék, még csak
szóba se kerüljön ti közöttetek,
amint szentekhez illik, és méltó.
Sem undokság, vagyis szemérmetlenség, vagy
bolond és ostoba beszéd, vagy trágárság, vagy kétértelműség, melyek nem illenek: hanem inkább hálaadás. Mert azt jól tudjátok, hogy
egy paráznának is, vagy tisztátalannak, vagy fösvénynek és nyerészkedőnek, ki bálványimádó, nincs öröksége a Krisztusnak és Istennek országában.
Senki titeket meg ne csaljon, és meg
ne tévesszen üres beszédekkel; mert
ezekért jő az Isten haragja a hitetlenség, és engedetlenség fiaira.
Annakokáért ne legyetek részesei ezeknek, és ne vegyetek részt ezekben” (Eféz. 5,3-7)
Ezek
mind a hústest indulatai: „Mert a hústest kívánsága a Szellem ellen
törekedik, a Szellem pedig a hústest
ellen; ezek pedig egymással ellenkeznek és
viaskodnak, hogy ne azokat
cselekedjétek és tegyétek, amiket akartok, és amiket szeretnétek. Akik
pedig Krisztus Jézuséi, a hústestet
megfeszítették indulataival, és
szenvedélyeivel, és kívánságaival
együtt” (Gal. 5,17.24)
„Mert, ha hústest kívánata szerint éltek, meghaltok, és minden
bizonnyal be fog következni a halálotok, de ha a hústest cselekedeteit, és tetteit a Szellem által
megöldöklitek, és a halálba viszitek,
halálra juttatjátok, éltek.
[Más fordítás: De ha a Szellemmel azt, amit a
hús művel, megölitek, élni fogtok]” (Róm. 8,13)
„Avagy nem tudjátok-é, hogy
igazságtalanok, és gonoszok, hamisak nem örökölhetik Istennek országát, Istennek királyságát? Ne tévelyegjetek, és ne ámítsátok vagy
csaljátok meg, és ejtsétek tévedésbe magatokat, és ne engedjétek, hogy félre
vezessenek titeket. Se paráznák, vagyis házasságtörők, se kicsapongók, vagy cédák, se
bálványimádók és képeket szolgáló, vagy imádók ne legyetek. Se pulyák, vagyis tisztátalanok, bujálkodók, kéjencek,
puhák, elpuhultak; sem természetellenes célokra tartott férfiak.. Se férfiszeplősítők, vagyis fajtalankodó férfiak, akik a saját nemük iránt természetellenes nemi
vonzódást éreznek, és gyakorolnak, vagyis homoszexuális férfiak, se kéjencek.
Se lopók, vagyis tolvajok, se
telhetetlenek, vagyis kapzsi,
fösvény, nyerészkedő, haszonlesők, se
részegesek, iszákosak, se szidalmazók, átkozódók, rágalmazók, gyalázkodók, káromkodók gúnyolódók. Se ragadozók,
vagyis rablók, harácsolók, zsarolók, akik
erőszakkal eltulajdonítják a másét, és a zsákmányt gyors, hirtelen mozdulattal
elragadják és elviszik, mint a farkas a zsákmányát, nem örökölhetik Isten
országát, és nem részesülnek Isten
királyságában” (1 Kor. 6,9-10)
„Ha tehát valaki magát ezektől
tisztán tartja, és megtisztítja, tisztességre való és
megbecsült edény lesz, megszentelt,
és hasznos a gazdának, vagyis az
Úrnak és minden jó cselekedetre alkalmas”
(2 Tim. 2,21)
Mert: „Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli, és a
másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti…” (Mát. 6,24)