2015. február 5.
Kálvin: Hit és ige
„A hit nem
választható el az igétől. Az Ige pedig a hittől elválasztva semmit sem használ.
Az ige csak úgy közli velünk erejét, ha a hit utat csinál neki”
Kenneth Hagin: AZ ATYA SZEREPE
Ne aggodalmaskodjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk?
vagy: Mit igyunk? vagy: Mivel ruházkodjunk? Mert mindezeket a pogányok
kérdezik. Mert jól tudja a ti mennyei Atyátok, hogy mindezekre szükségetek van.
Hanem keressétek először Istennek országát, és az Ő igazságát; és ezek mind
MEGADATNAK néktek. Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap
majd gondoskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja.
- Máté 6,31–34.
Megadatnak néktek! Nem pedig elvétetnek! Ez bizonyítja,
hogy az Atya gondoskodik övéiről. Egy másik fordítás szerint: „Ne
nyugtalankodjatok a holnap miatt.” Tudod, Isten nem akarja, hogy a gyermekei
nyugtalankodjanak és aggodalmaskodjanak. Isten itt azt mondja: „Ne aggodalmaskodjatok,
ne féljetek, ne nyugtalankodjatok. Mivel én vagyok a ti mennyei Atyátok, és én
tudom, hogy mindezekre szükségetek van.”
Hanem keressétek először Isten országát és az Ő
igazságát, és mindezeket meg fogjátok kapni. Ezt mondja Isten, a mi Atyánk! Ha Isten
a te Atyád, biztos lehetsz abban, hogy Ő elfoglalja az atya helyét és betölti a
szerető atya szerepét.
Biztos lehetsz abban, ha Isten a te Atyád, Ő szeret téged
és gondoskodni fog rólad. Dicsőség Istennek, én örülök, hogy Ő az én Atyám!
Neked is Ő az Atyád?
Megvallás: Én nem aggodalmaskodom amiatt, hogy mit egyek
vagy mit igyak vagy, hogy mivel ruházkodjam. Az én mennyei Atyám tudja, hogy
szükségem van mindezekre. Én először Isten országát kerestem és az Ő igazságát;
és mindezek megadatnak nekem!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2015. február 4.
Ige: Nem mindenki hirdeti szívből az Urat:
És hogy ehhez hogyan kell viszonyulni, arra az
apostol ad példát: „Némelyek
versengésből, vetélkedésből, számításból, prédikálják, és hirdetik a Krisztust, nem
tiszta szándékkal, nem tisztességesen,
azt hívén, és azt gondolva, azt feltételezve,
és abban bízva, hogy fogságom, és bilincseim nyomorúságait, és gyötrelmeit, megpróbáltatásait így megnövelik, és megnehezítik.
De mások Isten szerinti szeretetből, tudván,
hogy én az evangéliumnak, az örömüzenetnek, a jó hírnek oltalmazására, és
védelmére rendeltettem, és küldettem.
Mert mit mondjak? Csakhogy minden módon, - akár
színből, azaz látszatból, színlelésből, érdekből, vagy hátsó gondolattal, akár
tiszta szívből őszinte szándékkal, és meggyőződésből, - a Krisztus
prédikáltatik: és én ennek örülök, sőt örülni is fogok” (Fil. 1,16-18)
Minden helyzetben örülj!
Mert: „Veled van Istened, az ÚR, ő erős, és
megsegít. Boldogan örül neked, megújít szeretetével, ujjongva örül neked” (Sof. 3,17).
A szeretetről.
A szeretet ne legyen
képmutató. Iszonyodjatok a gonosztól, ragaszkodjatok a jóhoz, a testvérszeretetben legyetek egymás iránt
gyengédek, a tiszteletadásban egymást megelőzők, a szolgálatkészségben fáradhatatlanok, szellemben
buzgók: az Úrnak szolgáljatok. (Róma 12:9-11)
Egy régi legenda szerint két
testvérnek közös pincéje volt, ahol a terményt tartották, amit a mezőn arattak
és gyűjtöttek. Egy éjjel az egyik lement, hogy átlapátoljon a másik testvére
oldalára a magáéból titokban, mert tudta, hogy a testvérének beteg a felesége,
neki többre van szüksége, hogy az orvost ki tudja fizetni. Később, amikor mind
a kettőjüknek fogytán volt már a terménye, egyszer a testvére lejött a pincébe,
és a maga maradék terményének a felét átlapátolta a magáéból a testvére
oldalára, mert testvérének sok gyermeke volt, neki meg egy sem és úgy gondolta,
hogy kell az eleség a sok éhes szájnak a másik családban.
Aztán megöregedtek és
meghaltak, de a történetet megőrizte a hagyomány, és amikor a faluban később
templomot építettek, akkor úgy döntöttek, hogy ott álljon a templom, ahol
egykor ezek a testvérek laktak, mert az a hely a legméltóbb arra, hogy ott
Istent dicsérjék és az ő igéjét hirdessék. És így is lett.
Guti Tünde: HAJNALBAN
Csak egy keskeny, fényes sáv jelzi a reggel közeledtét. Az
éjszakából kilépő hajnal sötétlilán szétterülő palástjára szürke
felhők telepednek, de a horizont felett megszülető türkiz nem enged az
ólmos terhek nyomásának.
Épp elég helye van a fénynek, hogy áttörjön a homályon, és aranyló
rózsaszínbe öltöztesse e búskomor világot.
Apró jelek, milliónyi csoda a mennyből. Az igaz valóság csak a
világosságban látható.
Ahogy a fák nyújtózkodnak kopár ágaikkal az éltető magasságok
felé, úgy emelem fel lelkemet én is, át a madarak könnyed szárnyalásán, át a
tűzbe borult látóhatáron és örvénylő szeleken, míg szívemet kiöntve nyugalmat
találok az Atya oltalmában.
2015. január 13.
Guti Tünde
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/hajnalban.html
2015. február 3.
Ige: Azért imádkozunk, hogy:
Megismerjétek, hogy: „mi az Ő /
Isten / hatalmának felséges* nagysága irántunk és mibennünk, akik hiszünk, az Ő
hatalma erejének** ama munkája, vagyis az Ő
hatalmas erejének hathatóssága, az Ő megtartó erősségének bennünk munkálkodása
szerint. Amelyet megmutatott, és aktívan, hatékonyan munkált a Krisztusban,
mikor feltámasztotta Őt a halálból, vagyis amikor életre keltette a halottak
közül, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben*(Eféz. 1,19-20)
[Más fordítás: Mennyire felülmúl mindent az ő nagy hatalma
a mi életünkben, akik abban a mértékben hittünk, ahogy az ő erejének uralkodó
hatalmát a Krisztus életében munkálkodni láttuk]***
*Felséges (hüperballó): - a szokásos célponton
túl dob, vagyis (átvitt értelemben) felülmúl (kizárólag cselekvő melléknévi
igenévként: kimagasló). Rendkívüli (túlhaladó), kitűnik (kiemelkedik),
meghalad; mindent felülmúló; mérhetetlenül nagy, kiemelkedő, kimagasló,
túláradó, szertelen.
**Az Ő hatalma erejének ama munkája (vagy győzedelmes uralkodásának műve; görögül: energeia tu
kratusz
tész
iszkhüosz
autu):
a görögben az erő különböző árnyalataira nagyon sok szó van. Itt nem a gyakran
használt exuszia /hatalomból fakadó erő, tekintély, valamire való
szabadság/ és nem is a dünamisz /erő-megnyilvánulás, erő/
szerepel, ezért nem lenne pontos úgy fordítani: hatalma erejének műve. Az iszkhüsz
szó vitézséget, harcias, kiemelkedő, férfias erőt, küzdőképességet jelent; a kratosz
másokat leuralni képes erőfeszítést, az energeia pedig működést, munkát
(munkavégző erőt). A teljes kifejezés
értelme tehát: „Isten háborúban győzelmet aratni képes, vitéz harcos,
ellenségeit leuralni képes erejének a működése, munkája által lettünk hívőkké,
és ugyanez az erő támasztotta fel Krisztust, és ültette Isten jobbjára.
***Az apostol ezért
így dicsőíti az Urat: „Annak pedig, aki véghetetlen bőséggel
mindeneket megcselekedhetik, feljebb, és bőségesebben hogynem mint
kérjük, vagy elgondoljuk, a mi bennünk munkálkodó erő szerint, Annak légyen
dicsőség az egyházban, a Krisztus Jézusban nemzetségről
nemzetségre, nemzedékről nemzedékre, örökkön örökké. Ámen!” (Eféz. 3,20-21).
****És az apostol
újra-és újra arról a Jézusról prédikál a zsidóknak: „aki az Isten
elhatározott döntése és terve szerint adatott oda, és ti a pogányok keze által
felszegeztétek és megöltétek. De őt az Isten, miután feloldotta a halál
fájdalmait, feltámasztotta, mivel lehetetlen volt, hogy a halál fogva tartsa
őt” (Csel. 2,23-24)
Az Evangéliumok
bizonyságtétele szerint az apostolokkal való beszéde után: „Az Úr azért, minekutána szólott vala nékik, felviteték a mennybe, és
üle az Istennek jobbjára” (Márk. 16,19)
Őróla prófétált már Dávid is
így szólva: „Monda az Úr az én uramnak:
Ülj az én jobbomon, amíg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá” (Zsolt. 110,1)
Így látta Őt István vértanú, és tett
bizonyságot az őt megkövező zsidóknak: „Mivel
pedig teljes vala Szent Szellemmel, a mennybe függesztvén szemeit, látá
Istennek dicsőségét, és Jézust állani az Istennek jobbja felől. És monda: Ímé
látom az egeket megnyílni, és az embernek Fiát az Isten jobbja felől állani” (Csel. 7,55-56).
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)