2014. december 16.

Ige: Minta arra, hogy hogyan éli meg egy krisztusi ember, ha fogságba kerül:

Tudtotokra akarom pedig adni, atyámfiai, testvérek, hogy az én dolgaim, a jelen körülményeim, és helyzetem inkább előmenetelére, gyarapodására vannak az evangéliumnak, a jó hírnek, mert az örömüzenet előrehaladását, és terjedését szolgálják* Annyira, hogy a Krisztusban ismertté, és híressé lett az én fogságom a császári testőrség egész házában, és mindenki más előtt** (Fil. 1,12)

[Más fordítás: Az egész pretóriumban, és a többiek körében is köztudomású lett, hogy bilincseimet Krisztusért viselem]*

*És hogy a gyülekezetek megvigasztalódjanak, Tikhikoszt küldi hozzájuk az apostol: Hogy pedig ti is megtudjátok, mi van velem, és hogyan élek, mindent elmond nektek Tikhikosz, az Úrban szeretett testvér és hű diakónus, akit éppen azért küldtem hozzátok, hogy értesüljetek helyzetünkről, és megvigasztalja szíveteket” (Eféz. 6,21-22). 

**Mert az apostolt Jeruzsálemben elfogták, és Rómába szállították, mint foglyot, de itt is a Krisztust hirdette: „Mikor pedig Rómába jutottunk, és megérkeztünk, a százados átadá a foglyokat a testőrsereg fővezérének. Pálnak azonban megengedteték, hogy külön lakjék az őt őriző vitézzel, katonával. Marada pedig Pál két egész esztendeig az ő tulajdon, a  saját bérelt szállásán, és mindazokat befogadja vala, kik őhozzá mennek, akik felkeresték. Prédikálván, hirdetve az Istennek országát és tanítván az Úr Jézus Krisztus felől való dolgokat teljes bátorsággal, minden tiltás, és akadályoztatás nélkül” (Csel. 28,16.30-31).



Fölveszem a dicséret köntösét.

Ruth Paxon: A világ barátságáról.

"Minden keresztény, aki a világ barátja, az Isten ellensége. Sőt több, - házasság, azaz: szövetségtörő" 


Az Úr ad bölcsességet azért:

Hogy a tapasztalatlan gyermek okosságra, eszességre tegyen szert, az ifjú meg tudásra, tudományra, ismeretre, és körültekintésre, meggondolásra, gondolkodóképességre” (Péld 1,4)


Adjatok hálát!

„Bármilyen helyzetben vagytok is, imádkozzatok! Kérjétek Istentől, amire szükségetek van. De amikor imádkoztok, mindig adjatok hálát Istennek (Fil. 4,6).




Isten megsokszorozza, amit Neki adunk

"Hozzátok be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban, és így tegyetek próbára engem - mondja a Seregek URa. Meglátjátok, hogy megnyitom az ég csatornáit, és bőséges áldást árasztok rátok." (Mal.3:10)

Ha Istennek adod az idődet, Ő megsokszorozza. Ha a pénzedet vagy az energiádat áldozod neki, Ő azokat is megsokszorozza. Ahogy már írtam korábban, ez olyan, mint a vetés. A földművelők tudják, hogy a magot be kell áldozni, föld alá kell temetni; fel kell áldozni őket ahhoz, hogy bármi jó származzon belőlük.

Nem jó, ha a magot csak a zsákban tartod, abból nem fejlődik semmi jó, de ha elülteted, akkor megsokszorozódik. Például, ha csak egy dinnyemagot elültetsz, egy rakat dinnye lesz belőle többszáz maggal. Ugyanígy Isten is megsokszorozza, bármit adsz Neki.

Mi a kulcsa ennek a magvetésnek? A hit.

De meg kell értenünk a különbséget a hit és az alkudozás közt. Alkudozás az, mikor azt mondod: "Istenem, csak segíts lezárni ezt az ügyet és neked adom egy részét". Isten nem így működik. Ő hitet vár. Azt akarja, hogy hittel áldozzunk, nem tudva, hogy visszaad-e bármit is; azután hagyjuk, hogy Ő hadd találja ki, hogy fizeti vissza.

Az egyik legnagyobb lecke, amit Kay-el, feleségemmel megtanultunk, hogy nem tudsz olyan sokat adni Istennek, aminél ne tudna többet visszaadni neked. Akármennyit adsz neki, Ő megsokszorozza. Házasságunk alatt eddig három különböző alkalommal is azt mondta nekünk az Úr, hogy adjuk oda minden félretett pénzünket. Mindháromszor engedelmeskedtünk és Isten mindhárom alkalommal sokkal többet adott nekünk vissza.

Sose felejtem el az egyik imaházépítő időszakunkat. Kay és én imádkoztunk, hogy mennyit adjunk és Isten azt mondta adjunk annyit, ami kb. egy évi fizetésnek felelt meg. Fogalmam sem volt, hogy fogunk egy egész évet fizetés nélkül leélni, de engedelmeskedtünk.

Körülbelül egy hónappal később megláttuk Isten tervét, mikor egy kiadó felkeresett, hogy írjak egy könyvet és 100.000$ előleget ajánlottak érte. Ez a könyv lett a "The Purpose Driven Church" (magyarul: Céltudatos Gyülekezet).

Jézus ígéretet tesz nekünk a Lukács 18:29-30-ban: "Bizony, mondom néktek, hogy senki sincs, aki elhagyta házát vagy feleségét, testvéreit, szüleit vagy gyermekeit az Isten országáért, hogy ne kapná vissza sokszorosát már ebben a világban, a jövendő világban pedig az örök életet".

"legyetek szilárdak, rendíthetetlenek, buzgólkodjatok mindenkor az Úr munkájában, hiszen tudjátok, hogy fáradozásotok nem hiábavaló az Úrban." (1 Kor. 15:58)

(Daily Hope by Rick Warren, 2011.11.05.)


napiremeny.blog.hu

Nem értem én

SPURGEON: Bölcs meglátások

A lélek minden sebére van orvosság. - JÉZUS


Charles Cowan: A hit valósága 3/1

Kenneth Hagin 2008. júliusi konferencia
A hit valósága 3/1

Charles Cowan
(Rhema Bibliaiskolát végzett pásztor)

Megvallás: Az Úr jó, és kegyelme örökkévaló. Jó mindenki irányába, és hozzám is.

Az első és második rész rövid összefoglalója:
Eddig a kompromisszumok nélküli hitről beszéltünk. Arról, hogy a hit nem alku tárgya, nem arról van szó, hogy én is, Isten is egy adott pozícióban vagyunk, és valahol középúton megegyezünk: Ő is enged, és én is. A hit csak Isten szerint működik. Istennel hit dolgában nem tudsz alkudni. A pozíciónkat Istennél egyedül az Igével tudjuk megszilárdítani. (No jertek, törvénykezzünk, azt mondja az Úr! ha bűneitek skárlátpirosak, hófehérek lesznek, és ha vérszínűek, mint a karmazsin, olyanok lesznek, mint a gyapjú. Ézs 1:18)

Nem mehetünk oda Hozzá panaszkodva, hogy mennyire összeesküdtek ellenünk a dolgok, milyen szerencsétlenek vagyunk – nem tudjuk meghatni Istent, és ez által befolyásolni Őt. Nem tudunk alkudozni vele. Ő mindezt tudja, s egyedül az Ige által tudunk hozzá menni. Isten igaz, és nem változik. Amikor Hozzá megyünk, ezt úgy tegyük, hogy az Igékkel, ígéretekkel menjünk. Néha, amikor nagyon nehéz helyzetbe kerülnek az emberek, úgy érzik, hogy remény nélküliek a földön. Azonban soha nem tudsz olyan helyzetbe kerülni, hogy reménytelen légy – még akkor sem, ha esetleg úgy éreznéd. Tudjuk, amíg van ígéreted Isten Igéjében, nem vagy reménytelen. Amíg Isten Igéje megoldást kínál a helyzetedre - márpedig tudjuk, hogy mindenre van Ige, ígéret -, s amíg ehhez ragaszkodsz, nem vagy reménytelen!

Ez a reménység a lelkünk horgonya, ami szilárdan, biztosan áll, akármilyen nehéz helyzetben is vagyunk. Akármin is mégy keresztül, Isten ígérete biztos, igen és ámen. Nem bizonytalan, Isten nem fogja visszavonni, megváltoztatni. Tehát addig, amíg megragadod Isten ígéretét, soha nem leszel reménytelen ezen a földön.

Megvallás: Nem vagyok remény nélküli, s az a remény, amit Istenbe vetek, lelkem horgonya, biztos és szilárd.

A másik kijelentés, amit tettünk, hogy nem olyan hitre van szükségünk, amit birtokolhatunk, hanem olyanra, amely minket birtokol. Lehet, hogy mást tanultál a hittel kapcsolatban, de ha nehéz helyzetbe kerülsz, és akkor mégy oda a könyvespolchoz egy hit könyvet keresni, akkor rossz úton jársz, mert olyan hitre van szükséged, amely téged birtokol. Olyan hitre van szükséged, amely akkor is ott van, mikor lefekszel, felkelsz, alszol, vagy éppen reggelizel. Mindig.

Tehát olyan hitre van szükséged, amely téged birtokol, és nem olyanra, amit a könyvekből tudsz megszerezni, s amit te birtokolsz. S egyedüli módja a hit megszerzésének, hogy éjjel és nappal Isten Igéjén gondolkodsz. Figyeld, hogy Isten mit mond bizonyos esetekre, s ezeket az Igéket cselekedd is meg. Te is megteszed, amit Isten mond, Isten is megteszi, amit az Igében ígért, és előbb-utóbb olyan hited lesz, amely téged birtokol, és olyan helyzetbe kerülsz, hogy igaz lesz rád: az igaz ember hitből él.

Életstílusunkká válik a hit, nem valami, amit használunk, hogy kimásszunk a bajokból, hanem olyasmi, ami kiárad a tetteinkből és szavainkból. Mint amikor egy szivacs megtelik vízzel, s ha megérinted, víz lövell ki belőle. Ehhez hasonlóan, bármi megérinti az életedet, belőled hit fog kiáradni. Olyan hit fog birtokolni, amely működik, győzedelmeskedik, melynek eredménye, hogy több leszel, mint győztes, amely minden helyzetben győzelemre vezet téged. Amely nem félelemmel tölt el a veszélyes helyzetekben, s amelyről tudod, hogy olyan Istentől jön, aki soha nem vall kudarcot, és tudod, hogy soha nem is fog! Nem fog kudarcot vallani nehéz, sem jó időkben, az éjszaka közepén, de nappal sem. Mindig ott lesz veled, és megszabadít téged, mikor a hit birtokol téged. Mert az igaz hitből él! ÁMEN.

Olyan hitre van szükségünk, mint a három zsidó fiú, Sidrák, Misák és Abednegó hite. Olyan hit birtokolta őket, amely által nem féltek még a tüzes kemencétől sem. Tudták, ha tüzes kemencébe is kerülnek, Isten megszabadítja őket. Isten nem fog megőrizni téged a kísértésektől, de sem ezekben, sem a nehéz helyzetekben nem fogsz megégni, jöhet akármilyen próba és kísértés! Olyan hitre van szükséged, mint Noénak volt. Ő nem is tudta, milyen az eső, de mikor Isten mondta: építsen hajót, olyan hit birtokolta őt, hogy amit Isten mondott neki, azt megtette. Megépítette a hajót, akármilyen célból is, de megépítette, mert Isten mondta neki. A hit birtokolta őt.

Azt is említettem, olyan hitről van szó, amely összeházasodik a kompromisszumok nélküli elhatározással. A hitből élés egy komoly elhatározást igényel, hogy Isten Igéjét olvasod, azon gondolkozol, Istennel közösséget építesz ki. Szilárd eltökéltségre van szükséged, ami Isten dolgait illeti.

Megvallás: Eltökéltem magam, hogy győzzek. És nem veszítek. Eltökélt vagyok, hogy előre megyek, és nem hátrafelé. Eltökéltem magam, hogy győzzek, olyan hit birtokol, ami nem képes veszíteni, kudarcot vallani, és nem is fog. Isten hite birtokol engem. Hiszed, hogy ez igaz?

Nem hit és cselekedet alapján szabadulunk meg, hanem olyan hit által, amely működik. Az én hitem egy működő hit. Tele van energiával, erővel, képességgel, hogy meg tudjam tenni azt is, amit soha nem tettem még az életben, mert természetfölötti.

Említettem, hitben megalapozottnak kell lennünk. A hit az MOST-hit. De a hit mindig egy időkeretben működik. Istennél a hit nem kötődik olyan folyamathoz, amely időben zajlik, mert nála nincs idő. Mi azonban itt a földön időben élünk. Amikor Isten behelyez egy magot ebbe a világba, akkor egy idő folyamatba helyezi ezt be. Amikor elültetünk egy magot, tudomásul kell vennünk, hogy egy időfolyamba helyezzük bele, és időre van szükségünk, hogy kifejlődjön és megjelenjen a láthatóban.

Még egy dolog, amit meg kell értenünk: Isten minden ígéretét magba csomagolta. S minden magban benne van a csírája annak, ami majd kifejlődik belőle. Minden ígéret, amit Isten ígért neked az Igéjéből, minden, amit Isten személyesen neked mondott, hogy cselekedni fog érted – ezek megtalálhatók csíraként abban a magban. S a megfelelő dolgot kell tennünk vele, hogy ez a mag kifejlődjön itt az időfolyamban. Ami Istent illeti, ezt már ő megtette, mert Ő mindig a MOST-ban van. S mikor meglátjuk ezt a magot, akkor előszólítjuk a nem létezőt, mint meglévőt, mert mi már a magban látjuk a kifejlődött ígéretet.

Ezt a magot bele kell helyeznünk a megfelelő termőtalajba, a szívünkbe, a szívünk méhébe, hogy a mag elkezdjen kifejlődni, míg a rügyek kipattannak. S egyre többet látsz belőle, míg az életedben az aratás el nem érkezik. Mert ugyan tudjuk, hogy a MOST-hit Istennél már megvan, mi viszont tudjuk, hogy a magnak egy időfolyamon kell átmennie, s ez után kapjuk meg az ígéretet. Ezek az ígéretek hozzánk mind mag formájában érkeznek. Mivel megigazultak vagyunk, hitből kell, hogy éljünk, s egész életünkben ezekkel a magokkal együtt kell élnünk, ahogy fejlődnek az időfolyamban. Miután ezt a magot elültetjük, öntözésre van szüksége, azaz elmélkedésre, megvallásra van szükség. A hit-cselekedetre van szükség: dicsérettel tudod öntözni, imádásoddal, ezért szükséges, hogy dicsérd és imádd Istent. Ez az öntözés indítja be a mag növekedését.

Folyamatosan öntöznünk kell. Akkor is, mikor nem érzel rá késztetést, akkor is, amikor úgy érzed, hogy nincs okod rá. Tedd ezt most, kapcsold be az öntöző rendszert, kezd el dicsérni Istent, mert a magot behelyezted a termőföldbe - legyen az gyógyulás, szabadulás, a pénzügyi életed, öröm, vagy békesség -, és el kell kezdened öntöznöd azt. Minden ígéretet, amit Isten mondott, hogy megcselekszi az életedben – öntöznöd kell.

A Róma levélben az szerepel, hogy nem imádkozunk úgy, ahogy kellene. (Hasonlatosképpen pedig a Szellem is segítségére van a mi erőtlenségünknek. Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; de maga a Szellem esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal. Róm 8:26) Itt a kellene szó szükségszerűt jelent. A szükségszerűség ebben a helyzetben – ezt fejezi ki. Szükséges tehát, hogy dicsérjük, és imádjuk az Urat ahhoz, hogy az elvetett magunk kikeljen. Azért, mert Isten tett valamit ebbe a magba, amit szeretnél megkapni, ezért a magot öntöznünk kell, és ezt dicsérettel és imádással tudjuk megtenni.

Most a hit valóságáról szeretnék beszélni. Amikor a strucc bedugja a fejét a homokba, akkor a valóság elől menekül, és azt hiszi, hogy ha nem látja, akkor nem is létezik, ami miatt bedugta a fejét a homokba. És nem tudja, hogy a veszedelem közeledik-e hozzá, vagy sem. A hittel, Istennel kapcsolatban nem szeretnénk ilyen helyzetbe kerülni, ugye? Okosabbak szeretnénk lenni, ugye? Mire is lenne szüksége a struccnak? Hogy a valóságot ellenőrizze. Nekünk a realitástól, a valóságtól nem szabad elrejtőznünk, elfutnunk, hanem konfrontálódnunk kell vele úgy, hogy azt megváltoztassuk. Ez a hit feladata.

Hasonlóan ahhoz, mint amikor Isten Igéje korrigál minket, s azt mondjuk: Uram, köszönjük, hogy meg akarsz változtatni, annyira szeretem, hogy akarsz segíteni nekem és mindezt azért, hogy a megváltás minden területe működjön az életemben. Hálás vagyok, hogy hajlandó vagy engem korrigálni, megváltoztatni. Hogy kész vagy megpróbálni engem, és ahhoz, hogy oda kerüljek, ahová te szeretnéd, tedd Uram, amit csak tenni akarsz. Lehet, hogy a testem menekülni akar, és kiáltani, de én kész vagyok arra, hogy konfrontálódj velem, és megváltoztass engem. A valóság értelmezése: a valóság az, ami létezik, függetlenül mindentől. Ezt szeretném a természetes, minket körülvevő világgal szembe állítani. Isten a valóságban létezik. Mégpedig úgy létezik, hogy független minden mástól.

Vagy másképp fogalmazva: Ő nem függ senkitől és semmitől a létezésében. A valóság az, aminek a létezése nem függ semmitől. A mi hitünk valósága ebből következően független a minket körülvevő világtól. Tehát Isten hite bennünk nem erősödik, vagy gyengül a minket körülvevő dolgok hatására. Azaz a hitünk független minden más dologtól, nem függ semmitől. A hit valósága képes megváltoztatni életeket, körülményeket, s a hited az, ami behoz az életedbe olyan dolgokat, amit semmi más nem tudna behozni ebben a látható világban.

A hitem valósága független a körülményeimtől, hogy miben vagyok, min megyek éppen keresztül. Nagyobb a hitem, mint az akadályaim. Még attól is, amit mások mondanak nekem, független attól is, hogy mit akar az ördög tenni - vagyis a hitem függetlenül tud működni mindentől. A sátánnak nincs olyan képessége, hogy megakadályozza a hitem működését. Ha elhatározom, hogy a hitem valóságával konfrontálódjon, akkor a hitem valósága előtt meg kell hajolnia minden körülménynek, betegségnek, nehézségnek. Azért, mert Isten hite, amely bennem van, független minden más dologtól. Független az ördög minden próbálkozásától, bármitől, amit az ördög valaha is hozhat ellenem. Független attól is, ha bárki bármit próbálna ellenem tenni. Mert a hitem közvetlenül az élő Isten lényéből jött, ő az én mennyei Atyám. Én Isten szemével láthatom a körülményeimet, és a hitem realitása konfrontálódik ezekkel.

Mondd: a körülményeim meghajolnak előttem. ennek a napnak a nehézségei eltűnnek előlem.



Nagy Eva


BIBLIA


Hit gyülekezete - Te jöttél

2014. december 15.

Máté evangélium 2. fjezet: Egyiptomból hívja ki Isten a Fiát

Mát. 2,1 Amikor pedig megszületik vala Jézus a júdeai Betlehemben [jelentése: a kenyér háza], Heródes [Jelentése: hősies] király idejében. ímé napkeletről* bölcsek** jövének, és érkeztek Jeruzsálembe, és érdeklődtek; kérdezősködtek ezt mondván:

*Napkelet: (anatolé): a fény felkelése, azaz hajnal.

** Bölcsek [(magosz): mágusok, tudósok, csillagászok]

Mát. 2,2 Hol van a zsidók újszülött királya, aki megszületett? Mert láttuk az Ő csillagát, amikor feltűnt napkeleten, és azért jövénk, hogy tisztességet tegyünk néki, hódoljunk neki, hogy leboruljunk előtte, és imádjuk Őt*

*Bálám – aki Moáb királyának hívására jött, hogy megátkozza Izráelt – így prófétál a „csillagról”: Annak szózata, aki hallja Istennek beszédét, és aki tudja a Magasságosnak tudományát, és aki látja a Mindenhatónak látását, leborulva, de nyitott szemekkel. Látom őt, de nem most; nézem őt, de nem közel. Csillag származik Jákóbból (jelentése: Sarokfogó vagy mást kiszorító), és királyi pálca támad Izráelből; és általveri, és összezúzza Moábnak [jelentése: kívánság] oldalait, és összetöri Sethnek [jelentése: pótlás; elrendelt, odahelyezett] minden fiait” (4 Móz. 24.16-17)

A feltámadott Úr kijelentése a csillagról: „Én Jézus küldöttem az én angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen néktek a gyülekezetekben. Én vagyok Dávidnak ama gyökere és ága: ama fényes és hajnali csillag” (Jel. 22,16)

Mát. 2,3 Heródes király pedig ezt hallván, megháborodék, megrémült, megrettent, nyugtalanná lett, és felháborodott, és vele együtt az egész Jeruzsálem.

Mát. 2,4 És egybegyűjtve minden főpapot, vagyis a papi fejedelmeket és a nép írástudóit, tudakozódik vala tőlük és faggatta őket, hol kell a Krisztusnak, a Messiásnak megszületnie, vagyis világra jönni?

Mát. 2,5 Azok pedig mondának néki: A júdeai Betlehemben (jelentése: dicsőítve lesz a kenyér / Ige háza); mert így írta, és így jövendölte vala meg a próféta:

Mát. 2,6 És te Betlehem, Júdának földje, semmiképpen sem vagy legkisebb, legjelentéktelenebb Júda fejedelmi, vezető városai között: mert belőled származik, és belőled támad, és jön majd elő a fejedelem, az Uralkodó, aki legeltetni, pásztorként terelgetni, és kormányozni fogja az én népemet, az Izráelt*

*És ez így lett megírva: „De te, Efratának Betleheme, bár kicsiny vagy a Júda ezrei között: belőled származik nékem, aki uralkodó az Izráelen; akinek származása eleitől fogva, öröktől fogva van” (Mik. 5,2)

Mert: „Hűséget esküdött az Úr Dávidnak, nem tér el attól: Ágyékod gyümölcsét ültetem székedbe” (Zsolt. 132,11)

És ezt a zsidó nép is tudta: „Nem az írás mondta-e, hogy a Dávid magvából, és Betlehemből, ama városból jön el a Krisztus, ahol Dávid vala?” (Ján. 7,42)

Mát. 2,7 Ekkor Heródes titkon magához hivatván a bölcseket, a mágusokat csillagászokat, a keleti tudósokat, szorgalmatosan megtudakolá tőlük a csillag megjelenésének, feltűnésének idejét, vagyis azt az időt mely óta az a csillag ragyog.

Mát. 2,8 És elküldvén őket Betlehembe, monda nékik: Elmenvén, szorgalmatosan kérdezősködjetek, és gondosan tudakozódjatok, és szerezzetek pontos értesülést a gyermek, vagyis a kisfiú felől, mihelyt pedig megtaláljátok, adjátok tudtomra, és jelentsétek nekem, hogy én is elmenjek, és tisztességet tegyek, és hódoljak néki, hogy imádjam Őt, és leborulhassak előtte.

Mát. 2,9 Ők pedig a király beszédét meghallván, elindulának, és útra keltek. És ímé a csillag, amelyet napkeleten láttak feltűnésekor, előttük megy vala, és vezette őket mindaddig, amíg odaérvén, megálla a hely fölött, ahol a gyermek vala.

Mát. 2,10 És mikor a mágusok meglátták a csillagot, igen nagy örömmel örvendeznek*

*Nagy örömmel örvendeznek [(szphodra): - vehemensen, azaz nagymértékben, nagyon; rendkívül(-i módon), erősen]

Mát. 2,11 És bemenvén a házba, ott találák, és meglátták; megpillantották a gyermeket anyjával, Máriával [jelentése: keserűség, szomorúság]. És leborulván, tisztességet tőnek, hódoltak néki, és imádták Őt, a gyermeket. És kincses ládáikat kinyitva, kincseiket kitárva ajándékokat adának néki, ajándékokat tettek eléje, és áldozatot ajánlottak fel néki: aranyat, tömjént és mirhát (szimbólumai a megpróbált hitnek imádatnak, és illatos kenetnek)*

*Így hangzott a prófécia, amely most beteljesedett: „A tevék sokasága elborít, Midján (jelentése: küzdelem) és Éfa (jelentése: sötétség, elrejtettség) tevecsikói, mind Sebából (jelentése: ember) jönnek, aranyat és tömjént hoznak, és az Úr dicséreteit hirdetik. (Ésa. 60,6)

„Boruljanak le előtte a pusztalakók, és nyalják ellenségei a port. Tarsis (jelentése: erősség) és a szigetek királyai hozzanak ajándékot; Seba és Szeba királyai adománnyal járuljanak elé. Boruljon le előtte minden király, minden nép őt szolgálja! És éljen ő és adjanak néki Seba aranyából; imádkozzanak érte szüntelen, és áldják őt minden napon” (Zsolt. 72,9-11.15)

Mát. 2,12 És mivel álomban meginttettek, vagyis utasítást, figyelmeztetést, kijelentést kaptak, hogy Heródeshez vissza ne menjenek, más úton térének vissza hazájukba, vagyis tartományukba, országukba.

Mát. 2,13 Mikor pedig azok a mágusok; tudósok, csillagászok, bölcsek visszatérnek vala, ímé megjelenék az Úrnak angyala, hírvivő követe Józsefnek [jelentése: az Úr hozzáadott még; Ő megsokasít] álomban, és monda: Kelj fel, vedd a gyermeket és annak anyját, és fuss, menekülj Egyiptomba, és maradj ott, amíg én mondom néked. Mert Heródes halálra fogja keresni a gyermeket hogy elveszítse, megölje, elpusztítsa őt.

Mát. 2,14 Ő pedig fölkelvén még akkor éjszaka, vevé, és fogta a gyermeket és annak anyját éjjel, és Egyiptomba [jelentése: kettős teher, dupla nehézség] távozék, és Egyiptomba menekült, Egyiptomba húzódott vissza.

Mát. 2,15 És ott vala egész a Heródes haláláig, vagyis Heródes élete végéig, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által, aki így szólt: Egyiptomból hívtam ki az én fiamat*

*És: „Mindez pedig azért lőn, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott volt a próféta által, aki így szólt” „Mikor még gyermek volt Izráel (jelentése: Isten erejével győző), megszerettem őt, és Egyiptomból hívtam ki az én fiamat” (Mát. 1,22; Hós. 11,1)

Mát. 2,16 Ekkor Heródes észrevéve, és látván, hogy a bölcsek, a mágusok, csillagászok, tudósok megcsúfolták őt, és kijátszották, túljártak az eszén. Szerfölött felháborodék, haragra lobbant, és nagyon feldühödött, és kiküldvén, megölete Betlehemben és annak egész környékén minden fiúgyermeket, két esztendőstől és azon alul, az idő szerint, amelyet szorgalmasan tudakolt a bölcsektől­.

Mát. 2,17 Ekkor és így teljesedék be az ige, amit Jeremiás próféta*
 [jelentése: akit az Úr kijelölt] mondott, és jövendölt, amidőn így szólt:

*Próféta: (prophétész): aki Isten előtt áll, Isten jelenlétében él, Tőle vesz Igéket.

Mát. 2,18 Szó, és kiáltozás hallatszott Rámában [jelentése: domb, hegy]: Sírás-rívás és sok keserves jajgatás. Ráhel [jelentése: anyajuh] siratta az ő fiait, az ő gyermekeit, és nem akart megvigasztaltatni, mert nincsenek többé*

*Így szólt Jeremiás: „Ezt mondja az ÚR: Hangos jajgatás hallatszik Rámában, és keserves sírás: Ráhel siratja fiait, nem tud megvigasztalódni, hogy nincsenek többé fiai” (Jer. 31,15)

Mát. 2,19 Mikor pedig Heródes meghalt, vagyis bevégezte, befejezte életét, ímé az Úrnak angyala, egyik hírvivő követe megjelenék álomban Józsefnek Egyiptomban.

Mát. 2,20 Mondván: Kelj fel, vedd a gyermeket és annak anyját, és eredj az Izráel földére; mert meghaltak, akik a gyermeket halálra keresik vala, akik a gyermek életére törtek.

Mát. 2,21 Ő pedig felkelvén, fogta, és magához vevé a gyermeket, a kisfiút és annak anyját, és elméne Izráel földére.

Mát. 2,22 Mikor pedig hallá, hogy Júdeában Arkhelaus [jelentése: a nép fejedelme; a népen uralkodó] uralkodik, Heródesnek, az ő atyjának helyén, nem mert félt vala odamenni, hanem minthogy álomban meginteték és kijelentést, útmutatást kapott, Galilea vidékeire [jelentése: Csekély, alacsony, megvetett; a pogányok körzete] tért.

[Más fordítás: Galilea tartományába vonult vissza].

Mát. 2,23 És oda jutván, oda megérkezvén, lakozék, vagyis letelepedett Názáret [héberül: ág, sarj, hajtás] nevű városban, hogy beteljesedjék, amit a próféták mondottak, a prófétai szó, a kijelentés, hogy názáretinek fog neveztetni, názáretinek fogják hívni*

*A prófétákon keresztül már jelezve lett a Dávidi sarj eljövetele, és feladata: És szólj néki, mondván: Ezt mondja a Seregeknek Ura, mondván: Ímé, egy férfiú, a neve Csemete, vagyis sarjadék, mert csemete, azaz sar) támad belőle, és megépíti az Úrnak templomát! Mert ő fogja megépíteni az Úrnak templomát, és nagy lesz az ő dicsősége, és ülni és uralkodni fog az ő székében, és pap is lesz az ő székében, és békesség tanácsa lesz kettőjük között” (Zak. 6,12-13)

Mert: „Vesszőszál hajt ki Isai törzsökéről, hajtás sarjad gyökereiről. Az ÚR Szelleme nyugszik rajta, a bölcsesség és értelem Szelleme, a tanács és erő Szelleme, az ÚR ismeretének és félelmének Szelleme. Az ÚR félelme lesz a gyönyörűsége. Nem a látszat után ítél, és nem hallomás után dönt, Igazságban ítéli, azaz válogatja ki, és különíti el, választja ki, és emeli ki a gyöngéket, a szerény, alázatos, nyomorult, megalázottat, és tökéletességben bíráskodik a föld szegényei felett; megveri a földet szájának vesszejével, vagyis (a logosszal = az Igével), és ajkai lehével (pneuma: azaz: Szellemével) megöli a hitetlent. Derekának övedzője az igazság lészen, és veséinek övedzője a hűség” (Ésa. 11,1-5).

És teszi ezt azért, hogy meghaljon az óember és feltámadjon az újember: „Hogy levetkezzétek ama régi élet szerint való ó embert, mely meg van romolva a csalárdság kívánságai miatt; Megújuljatok pedig a ti elméteknek szelleme szerint, És felöltözzétek amaz új embert, mely Isten szerint teremtetett igazságban és valóságos szentségben...” (Eféz. 4,22-24)

A zsidó nép és tanítóik nem ismerték fel a próféciák beteljesedését: „Találkozék Filep Nátánaellel, és monda néki: Aki felől írt Mózes a törvényben, és a próféták, megtaláltuk a názáreti Jézust, Józsefnek fiát. És monda néki Nátánael: Názáretből támadhat-e, származhat-e valami jó? Monda néki Filep: Jer és lásd meg!” (Ján. 1,46-47)

Pedig még a tisztátalan szellemek is felismerték, így szólva:  „És monda: Ah! Mi dolgunk van nékünk veled, Názáreti Jézus? Azért jöttél-é, hogy elveszíts minket? Tudom, hogy ki vagy te: az Istennek Szentje” (Márk. 1,24)

És a feltámadott Úr kijelentése: „Én, Jézus… vagyok Dávid gyökere és új hajtása, sarja…” (Jel. 22,16)



Jézus Te vagy minden álmom

Az igazakról

 „Az igazakra világosság a sötétben: [attól aki] irgalmas, kegyelmes és igaz. (Zsolt 112,4)


Uram!

Az én lábamnak szövétneke a te igéd és ösvényemnek világossága”  (Zsolt 119:105)


Keneth Hagin: A megalkuvás nélküli hit 2/2.rész

A hit folyamata 2/2 rész
Az idő birodalmában

Minden mag tartalmaz egy kezdeményt, egy csírát, ami kicsiben a valóság – ami ki fog fejlődni, annak a kezdetét tartalmazza. A mag tartalmaz már valami olyat, ami a korai állapota a kifejlett állapotnak. A babszem tartalmazza a babot magát. A fejlődés addig nem indul be, míg a babszemet a megfelelő helyre nem ülteted. S ha nem ülteted el, soha nem fog a babszemben levő bab megjelenni, nem indul be a folyamat. Minden magnak van egy kezdeménye.

S minden ott kezdődik, hogy a mag Isten Igéje. És minden Igében benne van a csíra. Van gyógyulás-mag, ami magában hordozza, tartalmazza a gyógyulást. Van, amelyikben benne van az örömnek a csírája, van olyan, amelyikben benne van az anyagi áldás csírája, gazdagság, egészség, gyógyulás van Isten Igéjében, ami a mag. De ez kezdeti állapotban, csíra állapotban van Isten Igéjében. S hová kell ültetni Isten Igéjét? Le kell szedned a Biblia lapjairól, és be kell ültetned a szívedbe. A termőtalajba kell helyezni, az elmédbe, a bensődbe kell elültetni. Azt a magot, amely csíra formájában magában hordozza az áldásokat, kell a szívedbe, elmédbe ültetni – azaz a földbe.

S ha ott hagyod, és nem ásod ki, és a megfelelő dolgokat teszed vele kapcsolatban - azaz dicséred az Urat, vagyis öntözöd -, beindítod a növekedési folyamatot. Dicséred az Urat, gondolkozol az Úrról, az Ő beszédén elmélkedsz, ekkor öntözöd ezt a magot. S mikor így öntözöd, a dicséreteiddel megtelik a mag, mint vízzel, és így táplálod ezt a magot, hogy növekedjen. A hálaadás is egy ilyen öntözés – a kezdeti állapotban levő mag hirtelen tápanyagot kap, és elkezd növekedni. Tehát a gyógyulás, amire szükséged van, elkezd növekedni a bensődben. A pénzügyi bővölködés elkezd növekedni. Az öröm kezd el növekedni a bensődben. S először azt látod, hogy egy kis öröm-sarjadék jelenik meg az életedben. Egy kis hálaadás, egy kis gyógyulás jelenik meg a föld felett.

Neked azt kell tenned, hogy öntözöd a magot, és Isten akármit is helyezett ebbe a magba, az mind ki fog fejlődni. Ezek alapján, az öntözések után megjelenik egy kis sarjadék, majd a kalász. A végén pedig a teljes termés benne lesz a kalászban. S végig a folyamat alatt dicsérni kell az Urat, hálát kell adni, dicsőséget kell adni az Úrnak, magasztalod Őt – és a csíra elkezd nőni, nőni. S előbb-utóbb meglátod azokat a dolgokat, amik a magból kifejlődnek, s akkor már arathatod a termést. Ha nem műveled a magot, akkor nem fog kifejlődni. Kezdjük el öntözni a magvunkat. Dicsérd az Urat, akkor is, amikor egyáltalán nem érzed azt, hogy ezt kellene tenned. De ez egy hit cselekedet. Elmédben el kell döntened: ma reggel dicséred az Urat. Dicséred este, délben – nem fogsz kompromisszumot kötni a hitedben, a hálaadásodban. Bár nem láttál semmit még az ígéretből, de hálát adsz érte.

Nem fogsz kompromisszumot kötni a hited megvallását illetően sem. Bár a fizikai világban még semmit nem láttál megvalósulni, de hálát adsz érte. Mert tudod, hogy az a mag, ami a szívedben van, tartalmazza a csíráját Isten ígéretének, és Ő hűséges ebben a folyamatban. Nem érdekes, hogy 2 vagy 10 nap, hogy 1-2-4-8 hónap – tudod, hogy Isten Igéjében benne van az ígéret csírája. Tudjuk, hogy ez az ige-mag elpusztíthatatlan, romolhatatlan. Nem akadályozhatja meg senki, az ördög sem, hogy ez a mag termést hozzon. Amilyen magot elvetettél, az tartalmazza Isten ígéretét, és ki fog fejlődni. Tudod, hogy eljön a nap, mikor fogod a sarlódat, és veszed a gyógyulásodat. Tudod, hogy le fogod aratni ezt a termést.

Amikor az ördög azt mondja: nem lesz meg Isten ígérete, te megvallod: csak kitartás, úton van! Én ezt már látom. Elvetettem a magot, és látom már a mag belsejében ezt az ígéretet. Tudom, hogy az enyém Isten ígérete, hogy megvan Isten ígérete. Azért, mert ez a magban van. Figyelj: azért mondta Isten, hogy ez a tiéd, mert belehelyezte a magba Isten ígéreteit, és ez már elvégzett dolog. Isten tudja, hogy milyen ígéreteket helyezett az ő Igéjébe, ami igen és ámen – és ez már a tiéd. Már a kezedbe helyezte. A mag Isten Igéje. Egy csíra van ebben a magban, amit Isten helyezett bele. Ő maga van ebben a magban.

Minden Ige Isten inspirációja alapján jött létre. Minden Ige Istenből, saját magából keletkezett. Isten nyilvánítja ki az Igéjén keresztül, hogy ki is Ő valójában. Beoltotta az Igéjét erővel, és hatalommal. Beoltotta képességekkel az Ő Igéjét. Isten saját magát helyezte az Igéjébe. Ez az oka annak, hogy a Biblia nem egy halott könyv, hanem az Élet könyve, az erőnek, a hatalomnak, örömnek a könyve, egy olyan könyv, ami előállít, termel valamit, mert ez nem egy halott könyv. Mert az Igének minden szavát Isten ihlette, amely hasznos számunkra. Isten Igéje egy mag-raktár, és minden egyes magba Ő csirákat helyezett. Ha úgy érzed, hogy szomorú vagy, nincs más dolgod, mint egy kis öröm-magot szórni a szívedbe. Mit kell ilyenkor mondanod?: tele vagyok örömmel. Ma örvendezni fogok, mert az Úr szerezte ezt a napot. (Ezek olyan magok, amik sziklákat repesztenek, amelyek pedig nagyon ellenállóak, azt is szétrepesztik, még a régi életet is, mint a sziklát. – ford.) s mondhatod: Ó Uram, örömmel átitatott ember vagyok, Isten öröme van bennem.

Amikor újjászülettem majd’ 50 évvel ezelőtt, vettem Szent Szellemet. Annyira izgatott lettem ettől, emlékszem, akkor az újjászületés, a Szent Szellem keresztség és a nyelveken szólás egy időben történt. Mentem a gyülekezetbe, boldog voltam, mindenkit üdvözöltem, s egy hölgy rám csodálkozott, : fiacskám, miért vagy olyan boldog? Képzeld, most születtem újjá - válaszoltam -, az Úr öröme van bennem, az Úr öröme elárasztott engem. Soha nem felejtem el, mit mondott a hölgy: fiacskám, majd 40 év múlva nézd meg magad! Nos, ma még nagyobb öröm van bennem, mint akkor. Halleluja!!!

Minden mag tartalmazza Isten ígéreteit, akármire van szükséged, vissza kell menned Isten Igéjéhez, amelyet Isten személyesen neked címzett, azokat, amikre épp akkor szükséged van – ez a réma. Mert mindig találhatsz az Igében olyan ígéreteket, amelyek pontosan az aktuális élethelyzetedre vonatkoznak. Gondolkozz ezeken, tartsd a szemed előtt ezeket az Igéket, s ekkor a csíra elkezd növekedni. S az az ígéret, ami ebben a magban benne volt, elkezd megvalósulni az életedben.

Isten Igéjében, csira formájában ott van, amire szükséged van. Vesszük ezt a magot, amit Ő adott, és belehelyezzük a szellemünk méhébe, vagy másképp, a szívünk termőtalajába. Majd el kell indulnia a növekedési folyamatnak, dicsérni kell az Urat, hálát kell adnunk, hogy már a miénk. S ezt szüntelenül tennünk kell. Miért? Mert tudjuk, hogy a folyamat elkezdődött. Tehát mozgásba lendült ez a folyamat. Abban a pillanatban, ahogy elvetetted a magot, a folyamat beindult. Nem engeded, hogy az idősávban, míg megjelenik ez az ígéret, kompromisszumot köss. Ez alatt az idő sáv alatt a körülmények nem kényszeríthetnek arra, hogy kompromisszumot köss. Ami Isten Igéjét illeti, egy romolhatatlan mag, amely nem pusztulhat el, hanem meghozza a termést, ha következetes vagy cselekedeteidben, és megvallásaidban. A te feladatod az, hogy mozdíthatatlan, szilárd maradj. Mint az is, hogy maradj meg mindig az Igében ez idő alatt, azaz Isten beszéde szerint éld az életed, és ragaszkodj az Igéhez, az ígéretedhez. Mert egy folyamatban vagy.

Zsid 11:1 A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés. Angol: a most hit azoknak a dolgoknak a valósága, amelyekben reménykedünk, és azoknak a dolgoknak az evidenciája, amelyek nem láthatók.
A most-jelenvaló-hitről van szó.

Próbáld meg az elmédben Isten helyébe képzelni magad. Ő már látja, mert a magban már benne van, ami kifejlődhet ebből a magból – ahogy te látod a babot -, ő helyezte a magba az ígéretet. Látja. A természetes szemeinkkel nem láthatjuk, mert egy folyamat során fejlődik ki, és a magon belül van az ígéret. De Isten látja ezt. Ő már úgy látja, mint ami már teljesen, tökéletesen ki van fejlődve. Nincs olyan hogy tegnapi hit, vagy holnapi hit. Csak a most-hitnek van értelme. Így látja Isten, ez már elvégzett dolog, mert Ő helyezte a magba az ígéretet, és ez a te kezedben van. A hitünk feladata, hogy úgy lássuk ezt a magot, ahogy Isten látja: kifejlődve. És mi előszólítjuk a nem láthatókat, mint létezőket. Előszólítjuk, amik nincsenek, mint létezőket. Előhívjuk azokat, amik most még nem láthatók, amelyek még a magban vannak, és egy folyamatra várnak, hogy kifejlődjenek. Tehát próbáld meg Isten helyébe képzelni magad, aki már látja. Ha valakinek megújult elméje van, képes látni az Isten igéjében levő ígéreteket, mint megvalósultakat.

Ha újjászülettél, és megújult az értelmed, képes vagy Isten Igéjét úgy látni, mint Isten maga. Elkezded látni magadat Isten Igéjében, mint akinek az életében ezek már megvalósultak, mert Isten is így lát téged az Igéjében. És mit teszel, hogy ez megvalósuljon? Előszólítod azokat, amelyek nem láthatók, mint létezőket. Ez esetben úgy cselekszünk, mint Isten maga, mint Ábrahám maga. Mi azokat, amik most még nem láthatók, előszólítjuk a látható világba úgy, mintha már itt lennének. Azért tehetjük, mert ez már egy beindult folyamat. S ha tudjuk, hogy folyamat, akkor azt is tudjuk, hogy csak idő kérdése, hogy mikor fejeződik be. Tudjuk, hogy előbb utóbb meg fogjuk látni. Visszatérve a hithez: neked nem lehet hited holnap. Senkinek sincs holnapi hite. Mondhatod: megmutatom, hogy holnap lesz hitem. Azért nem értek veled egyet, mert ha holnap megmutatod, az már most-hit lesz. Soha nem kerülünk a holnapba, mert az akkor már MOST. Mindig a most-ban vagyunk.

Nem tudsz visszamenni a múltba, és előremenni a holnapba, hogy ott hitet gyakorolj. Az én hitem az egy most-ra vonatkozó hit. Bármilyen magot is vetettem a szívembe, nem tudok holnap beszélni hozzá, csak most. Ebből következik, hogy bármilyen Igét, amit elvetettél a szívedbe, csak most tudod kimondani – holnap már nem tudod megvallani, csak MOST. Csak azt tudod mondani: Uram hiszek abban az Igében, ami a szívemben van, most hiszek. Azért tudom előhívni azokat, amik nem láthatók, a láthatóba, mert már tudom, hogy azok megvannak a most-ban. A magban már benne vannak csíraként, ami meg fog jelenni. Ezért én csak annyit teszek, hogy hiszem, ez már az életemben megvan. És előhívom azt, ami nem látható, mint meglevőt.

És nem érdekelnek a külső körülmények, és nem az alapján döntök, amik körülvesznek, nem kötök kompromisszumot a hitemben valami miatt, amit nem látok, vagy mert valaki azt mondja, hogy ez a hit-dolog nem működik. Semmi nem kényszeríthet arra, hogy kompromisszumot kössek a hitemben. Megállok az örökkévalón, a hibázásra képtelenen, mert tudom, hogy Isten nem hibázhat, mert Ő a világot is szavak által hívta a létezőbe. Töltsd magadba Isten Igéjét, Igéjének a hatalmát, és nem képes a látható világ olyan döntésre kényszeríteni, ami ellentétes a hiteddel, nem képes arra, hogy kompromisszumot köss, azért mert éppen valaki a környezetedben nem hisz. Akár hiszed, akár nem, Isten soha nem változik. Akár hiszel Istennek, akár nem, ez nem változtatja meg Őt. Tényként fogadjuk el, hogy Isten nem változik. Nem Őt kell mozgásba lendíteni, működésre bírni, hanem a magot. S akármi is van abban a magban, az kifejlődik belőle a te érdekedben, akkor, ha ezt a folyamatot beindítod – és ez egy idősávban játszódik le. Mit mond ilyenkor egy hívő? Megvan, ez már az enyém. Az enyém!

Mondd: hiszem, hogy ez az enyém. Ez az ígéret megvan nekem, s már akkor láttam, amikor elvetettem a magot. Láttam a romolhatatlan, a halhatatlan magban az ígéretet. Ez most a földben van, s én öntözöm. A fejlődés beindult, s nem érdekel, ki mit mond. Nem érdekel, ki szereti, vagy ki fogadja el, nekem megvan az örökkévaló magom a mindenható Istentől, az enyém már ez az elpusztíthatatlan, örökkévaló mag, Isten örök Igéje. S hiszem, hogy akármi is van ebben a magban, én képes vagyok meglátni ezt Isten szemével, mint létezőt, és már akkor láttam, mikor a földbe ültettem, és Istennel egyetértek ebben, és előszólítom a nem láthatókat, mint létezőket.

Már ma azt tudom mondani, hogy igen, én áldott vagyok, egészséges vagyok, meggyógyultam, pénzügyileg áldott vagyok, már ma ez igaz, és már nincs semmi szükségem, mert minden szükségemre elvetettem egy magot, és ezért már több szükség nem lesz az életemben ezekkel kapcsolatban. Mert nekem már van egy magom a földben, ami fejlődik. Magjaim vannak a földben. Örökkévaló, elpusztíthatatlan, romolhatatlan magom van, Isten élő szava. Ez sokkal jobb, mint egy új kocsi, mint egy új ház. Jobb, mint egy kedves háziállat, vagy mint egy luxusautó. Itt maga a Mindenható Isten lépett a színre. Ez a nagy Teremtőnek az ereje, ami az enyém. S annyira szeretett és tisztelt minket, hogy eljött, és közöttünk sátorozott az Úr, és azt mondta: bennetek élek, a bensőtökben. Rajtatok keresztül szólok, és semmi sem lehetetlen nekem. Semmi sem lehetetlen számomra! Ezt addig mondhatod, míg teljes boldogság önt el: semmi sem lehetetlen nekem! Semmi sem lehetetlen számomra.

Amikor reménytelen helyzetbe kerülsz, legjobb, ha nem Istennek panaszkodsz, hanem elkezdesz magadhoz beszélni. Mert a mi Istenünk az El-Shaddai, a Mindenható Isten, Jehova-Jire a mi ellátásunk forrása, az élő Isten, nincs nagyobb, nincs hatalmasabb Nála. Ő a mindenható, élő Ige is. Most megértjük, amit Józsué 1,8-9 mond: „El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, amint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz. Avagy nem parancsoltam-é meg néked: légy bátor és erős? Ne félj, és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, a te Istened mindenben, amiben jársz.”

El ne távozzon a te szádtól, hanem gondolkodj rajta éjjel és nappal... ebben az időhöz kötött folyamatban.
S mi történik veled, ha így teszel? Akkor jó szerencsés leszel, és utadban boldogulsz. A siker Isten megromolhatatlan, hibázásra képtelen Igéjéből származik. És ez a mag van a bensődben elplántálva. Te már nem kompromisszum-kötő vagy, aki fel akarja adni, aki visszavonulót akar fújni, hanem hiszel. Adj hódolatot, dicséretet. Kiáltsd Istennek az öröm kiáltását. Kiáltsd Istennek, hogy hiszel a hibázásra képtelen Igéjében, és nem fogsz elszaladni.

Mondd: már látom azt, már most látom, ezért hiszek, hogy már megvan ez nekem, én előhívom ezt, és nem fogok kompromisszumot kötni, hiszem, hogy ez már megvan nekem, és dicsérem az Urat ezért. Isten jó. Isten jó Isten. Isten szeret téged. Egy hibázásra képtelen, meg nem rendülő szeretettel szeret téged, és már akkor szeretett minket, mikor még bűnösök voltunk, és Krisztus meghalt értünk.

„Atyám, tisztelünk téged most is, köszönjük a kegyelmedet, irgalmadat, hogy annyira elárasztottál minket ezzel, köszönjük Atyám, hogy olyanná teszel minket, amire mi soha nem lennénk képesek. Köszönjük a drága vért, amely megváltott minket, mi nem romlandó mag által váltattunk meg, vagy aranyon és ezüstön, hanem Jézus drága vérén, mint a szeplőtelen, hibátlan Bárányén.”

Köszönd meg ezt a drága vért, amiben meg tudunk mosakodni. Amiben minket Isten megigazulttá tett – Jézus vére által.

Köszönjük a drága vért Atyám. S mikor az Úr kezébe tettük az életünket, ő megtisztított a bűneinkből. Dicsőséget és hálát adunk neked Uram.



Ferencz István Dícséretek: Csak egy szót szólj

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól


Nem tudom elképzelni, hogy Isten tervében a pokol nagyobb legyen, mint a menny. Bár a Szentírásban azt olvassuk, hogy „sokan” járnak a világ széles útján, amely kárhozatba visz (Máté 7,13), de hát éppen ezt a sokaságot kell feltartóztatnunk útjukon az evangélium hirdetésével! Jézus a kereszten mindent megtett azért, hogy ebből a sokaságból „számtalan fiát vezesse dicsőségre” (Zsidó 2,10), és a Jelenések könyve is sikeres befejezésről ír. „Tegyetek tanítvánnyá minden népet...” (Máté 28,19) - hangzott Jézus utasítása. Nincsenek különleges intézkedések Istennél arra az esetre, ha az evangélium véletlenül megbukna. Azért nincs, mert nem fog! Ma nagyságrendekkel több ember tér meg, gyógyul meg és keresztelkedik meg Szent Szellemmel, mint valaha is az emberiség történelme során. Csak az iramot kell növelnünk, mert Jézus hamar visszajön! Isten áldjon benneteket! REINHARD BONNKE


Mai Ige

„A bűntudat egy olyan horgony, ami odaláncol a múlthoz, és elzár mindattól, ami lehetőséget adna a változásra. Az Istentől kapott megbocsátás széttöri ezt a láncot…”