2014. július 14.

Titusz levél 3. fejezet: A felsőbbség iránti engedelmesség; (szerkesztett)

Tit. 3,1 Emlékeztessed őket, hogy a fejedelemségeknek és hatalmasságoknak, az elöljáróknak engedelmeskedjenek, hódoljanak, [szót fogadjanak] minden jó cselekedetre készek legyenek.

[Más fordítás: Emlékeztesd őket arra, hogy a (arkhé): kormányzói, uralmon lévő hatalomnak, vezető pozícióknak [(exúszia): lehetősége, és joga, hogy (hüpotasszó): alattvalóvá, és szófogadóvá tegyen, vagy leigázzon, és (peitharkheó): hódolatra kényszerítsen. Hogy (pasz pasza pan): minden (agathosz ergon): hasznos tevékenységre, munkára, foglalkozásra, és feladatra (hetoimosz): késszé, és hajlandóvá (einai): legyenek].

Tit. 3,2 Senkit ne szidalmazzanak, [(blaszphémeó): senkit se szóljanak meg, senkit rossz hírbe ne hozzanak, senkit ne káromoljanak, és ne rágalmazzanak]. Ne veszekedjenek, [(amakhosz): a maga igazáért nem harcolók, nem vitatkozók, nem veszekedők, legyenek békések, békeszeretők, így lesznek legyőzhetetlenek]. Gyöngédek (epieikész): szelídek, jóindulatúak, elnézőek, engedékenyek, udvariasak, mérsékeltek, türelmesek, megértőek, kíméletesek, előzékenyek, barátságosak] legyenek. [(pasz pasza pan): Minden módon, és mindig] teljes szelídséget [(praotész): jóindulatot, barátságosságot, higgadtságot] tanusítván minden ember iránt, és minden tekintetben.

Tit. 3,3 Mert régenten [egykor, vagyis (pote): valamikor, az elmúlt időben] mi [(hémeisz): magunk] is [(kai): szintén] esztelenek, [(anoétosz): értelmetlenek, és balgák] engedetlenek [(apeithész): meggyőzhetetlen, makacs, csökönyösök], tévelygők [(planaó): félrevezetettek, becsapottak] voltunk. Különböző, és [(poikilosz): sok fajta] kívánságoknak [(epithümia): vágyaknak, szenvedélyeknek] és gyönyöröknek szolgái, [(hédoné dúleuó): élvezeteknek rabszolgái voltunk, mert mindenféle szenvedély és gyönyör hatalmában tartott bennünket]. Gonoszságban [(kakia): rosszaságban, rosszindulatúságban] és irígységben [(phthonosz diagó): féltékenységben, rosszindulatban] élők, gyűlölségesek, [utálatosak, egymástól gyűlöltek] egymást gyűlölők valánk.

Tit. 3,4 De mikor a mi megtartó [üdvözítő (szótér): megváltó, szabadító, megtartó, megmentő, segítő, gyámolító, gyógyító] Istenünknek jóvolta [(khrésztotész): jósága, kedvessége] és az emberekhez való szeretete [(philanthrópia): emberszeretete] megjelent [(epiphainó): feltűnt, felragyogott].

Tit. 3,5 Nem az igazságnak cselekedeteiből, vagyis [(dikaioszüné en ergon):], amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából [(eleosz): gyengéd, szerető irgalmából] tartott meg [(szódzó): üdvözített, megmentett, kiszabadított, meggyógyított, egészségessé tett] minket az újjászületésnek fürdője [(lútron): alámerítésében] és a Szent Szellem megújítása által.

[Más fordítás: Nem a mi igaz cselekedeteink alapján, hanem az ő gyengéd, szerető irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője, a Szent Szellem alámerítése által].

Tit. 3,6 Melyet kitöltött [kiárasztott] reánk bőséggel, és [gazdagon] a mi megtartó [Üdvözítőnk: bűnt megbocsátó, megváltó; megmentő, szabadító, gyógyító, biztonságot adó] Jézus Krisztusunkon keresztül.

Tit. 3,7 Hogy az ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint.

Tit. 3,8 Igaz ez a beszéd, [(pisztosz logosz): megbízható, szavahihető, hitelt érdemlő az ige] és akarom [(búlomai): tanácsolom], hogy ezeket megerősítsed, [és szeretném, ha szilárdan tanúskodnál ezek mellett] hogy igyekezzenek [(phrontidzó): megfontoltan törekedjenek] jó [(kalosz): becsületes, hasznos] cselekedetekkel előljárni azok, akik Istenben [(piszteuó): hitre jutottak], és hívőkké lettek. Ezek jók és hasznosak [(óphelimosz): előnyösek] az embereknek;

[Más fordítás: S azt akarom, hogy e dolgok felől teljes biztonságot nyújts hallgatóidnak; hogy azok, akik Istenben hívőkké lettek, azon jártassák eszüket, hogy hogyan lehet hasznos tettekkel a többiek élére kerülni].

Tit. 3,9 A balgatag [ostoba] vitatkozásokat [(dzétészisz): kérdezgetéseket,és kutatásokat] azonban és a nemzetségekről való tudakozásokat, [(genealogia): nemzetség táblázatokkal kapcsolatos kérdéseket] és a civakodást [(erisz): veszekedéseket, vitákat, és viszálykodást] és a törvény felől való [(nomikosz): törvénnyel kapcsolatos, a törvénykörüli] harczokat kerüld [(periisztémi): mellőzd, és térj ki előlük]. Mert haszontalanok [(anóphelész): nem segítenek, sőt ártalmasak, károsak] és hiábavalók [(mataiosz): sikertelenek, eredménytelenek].

Tit. 3,10 Az eretnek embert [(hairetikosz): a szakadást szító tévtanítót, aki megosztottságot / szakadást idéz elő] egy vagy két intés [(nútheszia): figyelmeztetés, rendreutasítás] után kerüld, [(paraiteomai) térj kielőle, és utasítsd el].

Tit. 3,11 Tudván, hogy az ilyen romlott és vétkezik, önmaga is kárhoztatván magát.

[Más fordítás: Tudván, hogy az ilyen ember kivetkőzött önmagából, rossz útra fordult, és eltévesztette a célt, aki saját magát ítéli el].

Tit. 3,12 Mikor Ártemást [jelentése: egészséges, friss, teljes] vagy Tikhikust [jelentése: a szerencsés] hozzád küldöm, [igyekezz], és siess hozzám jőni Nikápolyba [jelentése: győztes város]; mert elhatároztam, és úgy [(krinó): döntöttem] hogy ott töltöm a telet.

Tit. 3,13 A törvénytudó Zénást [jelentése: alázatos, szerény; Zeusnak szentelt] és Apollóst [jelentése: Apolló által adott] gondosan [(szpúdaiósz propempó): körültekintően bocsátsd el], és indítsd útnak, hogy semmiben se legyen fogyatkozásuk, [hiányuk].

Tit. 3,14 Tanulják meg pedig a mieink is, hogy jó cselekedetekkel járjanak elől a szükséges hasznukra, [a kényszer szülte szükségben ott, ahol sürgős segítségre van szükség] hogy ne legyenek gyümölcstelenek.

Tit. 3,15 Köszöntenek téged a velem levők mindnyájan. Köszöntsd azokat, akik szeretnek minket hitben, akik [(phileó): kedvelnek, jóindulattal vannak hozzánk, és szívesen látnak]. Kegyelem mindnyájatokkal! Ámen.

(Titushoz, a krétaiak kihívott gyülekezeteinek első kézrátétellel kijelölt felvigyázójához íródott a makedóniai Nikopoliszból).




Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól



A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Ha nincs kedved imádkozni, az komoly figyelmeztetés, hogy égetően szükséged van az imádkozásra.

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


Életünkről képekben.


Uram, én áldom a Te szent nevedet!

Szeretet-Közösség


Keresztény szépségportál

A szeretet soha el nem múlik.
Nem veszti el szavatosságát, nem lesz unalmas, nem évül el, mint a tegnapi újság. 
Fabiny Tamás 

www.keresztenyszepsegportal.hu


Lydia magazin


Irma Nyári


Hős leszel! - Fejes Zoltán - Cornerstone Club

2014. július 13.

Ige: Mindennek nézz utána az Igében

 „Mivelhogy sokan nekiláttak, és megpróbálták sorjában elmondani, és megírni, azokat a dolgokat, és eseményeket, amelyek minálunk beteljesedtek

Úgy, amint nékünk előnkbe adták, és ahogy ránk maradt azoktól, akik kezdettől fogva szemtanúi, és szolgái voltak az Igének

Tetszék énnékem, és jónak láttam én is, ki eleitől fogva mindeneknek szorgalmasan, és pontosan utána jártam, hogy azokról rendszerint írjak, hogy sorjában leírjam néked, jó, tiszteletreméltó, nagyra becsült, igen derék Theofilus,

Hogy megtudhasd* megismerd, és megértsed azoknak a dolgoknak, igéknek (logosz) igazságát, és bizonyosságát, hogy meggyőződjél róla. És megtudd a kétségtelen valóságot, mennyire megbízhatók azok a tanok, - és magad is megdönthetetlen bizonyosságot szerezhess, - amelyekre taníttattál** (Luk. 1,1-4)

*Megtudhasd (aszphaleia): - bizonyosság, megdönthetetlenség. Cáfolhatatlan bizonyosság, megdönthetetlen bizonyíték. A mgingás lehetőségének kizárása.

**Taníttattál (katékheó): - elhangzik a fülekbe, vagyis (kiterjesztve), tájékoztat (informál), oktat (nevel), tanít.

Tehát az Evangélium bizonyságtételei: „… pedig azért írattak meg, hogy higgyétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és hogy ezt hívén, életetek legyen az ő nevében” (Ján. 20,31).



Nálad megpihenek

Ne rettegjetek!

„Ne rettegjetek, és ne féljetek! Hiszen régóta hirdettem, megmondtam, és ti vagytok a tanúim! Van-e isten rajtam kívül? Nincsen kőszikla, nem tudok róla!” (Ésa. 44,8)


Gottfried Edel: A szeretetről.

Amilyen mértékben szeretünk, olyan mértékben tűnik el a halálfélelem.



Spurgeon: Ígéret

A fösvények legszívesebben kalickába zárnák az énekesmadarakat, és igényt tartanának a pacsirta és a rigó énekére, mint kizárólagos örökségükre, mint ahogy az összes ígéretet is maguknak szeretnék megtartani.


Oswald Chambers: ELLENÁLLHATATLAN MEGBÍZATÁS

"Azért jelentem meg néked, hogy téged szolgává és bizonysággá rendeljelek" (Csel 26,16).

Pál látomása a damaszkuszi úton nem múló fellángolás volt, hanem olyan látomás, amely világos és nyomatékos utasításokat tartalmazott, és ő maga mondja: "Nem voltam engedetlen a mennyei látás iránt" (19). Urunk valóban ezt mondta Pálnak: Egész életedet hatalmamba veszem: ne legyen más szándékod, törekvésed vagy célod, mint amit én tűzök ki eléd! "Ő nékem választott edényem" (Csel 9,15).

Újjászületésünk után - ha egyáltalán szellemi emberek vagyunk -, mindegyikünk kapott látást afelől, mit kíván tőle Jézus: és meg kell tanulnunk ezt a nagy dolgot, hogy ne legyünk engedetlenek a mennyei látás iránt, ne mondjuk, hogy elérhetetlen. Nem elég tudnunk, hogy Isten megváltotta a világot, és hogy a Szent Szellem véghezviheti bennem mindazt, amit Jézus tett értem, hanem a vele való személyes kapcsolat az alap, amire életemnek fel kell épülnie.

Pál nem üzenetet vagy tanítást kapott itt, hogy azt tovább adja, hanem élő, személyes, mindent átfogó kapcsolatba került Jézus Krisztussal. A 16. vers ellenállhatatlan parancs: "Kelj fel..., hogy téged szolgává és bizonysággá rendeljelek."

Pál egy személynek szentelte oda magát, nem egy ügynek. Egyedül és teljesen Jézus Krisztusé volt: nem nézett másra, csak érte élt. "Elhatároztam, hogy egyébről ne tudjak köztetek, mint Jézus Krisztusról, mégpedig mint megfeszítettről" (1Kor 2,2).

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers/

Prazsák László-Győzelmi dal (Internacionalé)

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól


Kenneth Copeland: Válaszd az életet.

Róm 8,6 Mert a hústestnek gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség.

Ha választanod kellene élet és halál között, mit tennél? A válasz nyilvánvalónak tűnik, de a valóságban egyáltalán nem az.

Tudod, a halált választani nem szükségszerűen azt jelenti, hogy a legközelebbi szikláról a mélybe veted magad. A válasz sokkal összetettebb.

A Biblia azt mondja, a halál a hústesti gondolkozással egyenlő. Azaz a látható világba nyakig belegabalyodni. A Biblia beszél az életről is: „Fiam, figyelmezz az én szavaimra” mondja a Példabeszéd 4,20-22. „...mert az az élet!”

Tehát a világ programja szerinti gondolkodás egyenlő a halállal. Az Ige szerinti gondolkozás pedig maga az élet.

A Lukács 10-ben olvashatunk egy történetet, ami különösen jól bemutatja ezt az alapelvet. A történet Mártáról és Máriáról szól. Valószínűleg már tudod is, mire gondolok. Mária a Mester lábainál ült és hallgatta a tanítását, amíg Márta a konyhában szorgoskodott vacsorát készítve Jézusnak és a vendégeknek.

Mártánál végül betelt a pohár. Odament Jézushoz, és azt mondta: „Uram, nem látod, törődsz vele, hogy a testvérem minden munkát rám hagyott? Kérlek, mondd meg neki, hogy segítsen nekem!” Jézus azonban ezt válaszolta: „Márta, Márta, nagyon sok minden miatt aggódsz, de egy dolog szükséges, és Mária a jó részt választotta, amit senki nem vehet el tőle.”Luk 10,41-42

Mária minden teendőjét félbeszakította, hogy hallhassa az Igét. De Márta engedte, hogy az élet látszólag fontos ügyes-bajos dolgai megelőzzék Isten Igéjét. A halált választotta, nem az életet.

Látod már, milyen könnyű csapdába esni?

„De Copeland testvér” – mondhatod - „ha nem tölteném minden időmet azzal, hogy az élet dolgaival foglalkozzam, az életem sínylené meg.” Valóban? Márta valószínűleg ugyanezt gondolta. Talán az járt a fejében, ha nem készíti el a vacsorát, akkor mindannyian éhen maradnak. De nem így lett volna. Jézus már korábban tömegeket látott el bőségesen élelemmel. S ugyanezt meg tudta volna tenni Márta otthonában is. Neki egyszerűen csak le kellett volna huppannia Jézus lábaihoz, és az Isten által rendezett banketten lehetett volna vendég!

Ne kövesd el ugyanazt a hibát, amit Márta. Ne engedd, hogy az élet dolgai annyira elborítsanak, hogy a halált választod, tévedésből! Határozd el most, hogy Isten Igéjét teszed életedben az első helyre. Válaszd az életet!

Fordította: Orbán Tibor
Kenneth Copeland: Faith to faith c. könyvéből
KCM által engedélyezett fordítás

Olvasásra javasolt IgeszakaszRóm 8,5-13
Róm 8:5 Mert a test szerint valók a test dolgaira gondolnak; a Lélek szerint valók pedig a Lélek dolgaira.
Róm 8:6 Mert a testnek gondolata halál; a Lélek gondolata pedig élet és békesség.
Róm 8:7 Mert a test gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti.
Róm 8:8 Akik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt.
Róm 8:9 De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. Akiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé.
Róm 8:10 Hogyha pedig Krisztus ti bennetek [van], jóllehet a test holt a bűn miatt, a lélek ellenben élet az igazságért.
Róm 8:11 De ha Annak a Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti a ti halandó testeiteket is az ő ti bennetek lakozó Lelke által.
Róm 8:12 Annakokáért atyámfiai, nem vagyunk adósok a testnek, hogy test szerint éljünk:
Róm 8:13 Mert, ha test szerint éltek, meghaltok; de ha a test cselekedeteit a lélekkel megöldökölitek, éltek.