2014. június 18.

Ige: Az Úr Jézustól kapott hatalom, aminek meg kell látszani!

Az Úr így szól a hitetlen vallási vezetőkhöz: „Mi könnyebb, azt mondanom-e a gutaütöttnek, a bénának: Megbocsáttattak néked a te bűneid, azaz a te céltévesztésed bocsánatot nyert, vagy ezt mondanom: Kelj fel, vedd fel a te nyoszolyádat, és járj, és járkálj?

Azért pedig, hogy pedig megtudjátok, és lássátok, hogy az ember Fiának van hatalma e földön a bűnöket megbocsátani, mert felhatalmazást kapott arra, hogy a céltévesztést a földön megbocsássa, ezzel odafordult a bénához, és monda a gutaütöttnek:

Mondom néked, kelj föl, fogd, és vedd fel a te nyoszolyádat, és eredj, menj haza.

Az pedig azonnal fölkele és felvévén nyoszolyáját, kiméne mindenkinek szeme láttára. Úgy hogy mindenki elálmélkodik, és félelem fogta el őket, csodálkoztak valamennyien, szinte magukon kívül voltak, és eksztázisban dicsőiték az Istent, ezt mondván: Bizony hihetetlen csodadolgokat láttunk ma. Soha sem láttunk ilyet, hogy ilyen hatalmat adott az embereknek*(Márk. 2,9-12)

*Dávid így prófétál az Úrról: „Áldjad én lelkem az Urat, azaz Jehovát, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről, hogy mennyi jót tett veled. Aki vagyis: Ő az, Aki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet” (Zsolt. 103,2-3)

„Mert ő szólt, és amit ő mondott meglett, ő amit parancsolt előállott” (Zsolt. 33,9).

Lukács is bizonyságot tesz a béna meggyógyításáról: „És lőn egy napon, hogy ő tanít vala: és ott ülnek a farizeusok és a törvénynek tanítói, a törvénytudók, akik jöttek Galileának és Júdeának minden faluiból és Jeruzsálemből: és az Úrnak hatalma vala ővele, hogy gyógyítson, és az Úr ereje gyógyításra indította őt. És ímé valami férfiak ágyon egy embert hoznak, aki gutaütött, béna vala; és igyekeznek azt bevinni és ő elébe tenni. De nem találván módot, hogy a sokaság miatt miképp vigyék őt be, felhágnak, azaz felmentek a háztetőre, és a cseréphéjazaton át bocsátják őt alá ágyastól Jézus elé a középre. És látván azoknak hitét, monda: Ember, megbocsáttattak néked a te bűneid, azaz a te céltévesztésed. Az írástudók pedig és a farizeusok elkezdenek tanakodni, mondván: Kicsoda ez, aki ily káromlást szól, aki így káromolja az Istent? Ki bocsáthatja meg a bűnt, hanemha egyedül az Isten, vagyis az egy Istenen kívül? Jézus pedig észrevévén az ő tanakodásukat, és átlátva gondolataikat, felelvén, monda nékik: Mit tanakodtok a ti szívetekben, a ti bensőtökben? Melyik könnyebb, azt mondani: Megbocsáttattak néked a te bűneid, a te céltévesztésed; vagy azt mondani: Kelj fel és járj? Azért hogy pedig megtudjátok, hogy az ember Fiának van hatalma e földön megbocsátani a bűnöket, a céltévesztést, monda a gutaütöttnek / a bénának/: Néked mondom, kelj fel, és fölvévén nyoszolyádat, eredj haza! És az rögtön felkelvén azok szemeláttára, fölvevé amin feküdt, és elméne haza, dicsőítvén az Istent. És az álmélkodás elfogá mindnyájukat, és dicsőiték az Istent, és betelének félelemmel, mondván: Bizony hihetetlen csodadolgokat láttunk ma!” (Luk. 5,17-26).



Írd az én szívembe.

Az Úr dicséretre méltó!

Dicsérjétek az URat! ÚRnak szolgái, dicsérjétek, dicsérjétek az ÚR nevét!

Áldott legyen az Úr neve mostantól fogva és örökké! (Zsolt. 113.1-2)


Kiss Ferenc: Az Istentől távolodva.

A bűnbeeséssel indult el az ember az Istentől távolodó úton, azóta háttal van Isten felé. Alaptalan reménykedés azt állítani, hogy az ember a művelődés és a tapasztalatok következtében nemesebb lesz, a történelem azt igazolja, hogy elveszítette a lélek és szellem igazi tulajdonságait, amelyekre olyan nagy szüksége lenne: szeretetet, bizalmat, és szinte félholtan fekszik a világ országútján.


C. H. Spurgeon: ISTEN ÍGÉRETEI

„Keressétek elõször az Ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul
megadatnak nektek” (Mát. 6,33)

Ő, aki mérhetetlen áldásokra tesz ígéreteket, úgy adja ráadásul a mindennapi

dolgokat, mintha jelentéktelenek és magától értetõdõk volnának, mint a kereskedõ papírja és zsinórja, amivel becsomagolja a vásárolt árut.


Bob Gass: A „gibeonita alapelvek”

„…Gibeón lakói békét kötöttek Izráellel, és így közöttük laknak.” (Józsué 10:1--
Lőn pedig, hogy a mikor meghallá Adonisédek, Jeruzsálemnek királya, hogy bevette vala Józsué Ait, és elpusztította azt, és hogy amint cselekedett vala Jérikhóval és annak királyával, úgy cselekedett Aival és annak királyával, és hogy békességre léptek Gibeon lakói Izráellel, és közöttük vannak: )

A gibeoniták egy olyan nép voltak, akikről Isten azt parancsolta Józsuénak, hogy pusztítsa el őket. Bár pogányok voltak, elég bölcsek voltak ahhoz, hogy tudják, a rossz oldalon állnak. Ezért álruhában Józsuéhoz mentek, és rábeszélték, hogy szövetséget kössön velük, ezt mondva: „…Szolgáid vagyunk…” (Józsué 9:8. Azok pedig mondának Józsuénak: Szolgáid vagyunk mi! És monda nékik Józsué: Kik vagytok, és honnan jöttetek? ).

Amikor régi szövetségeseik meghallották, hogy a gibeoniták egyesítették erőiket Izráellel, hadat üzentek nekik. Szövetségkötésük miatt Józsué harcolt értük, és megszabadította őket.

Ez a történet három fontos alapelvet tanít nekünk.

Először: jöhetnek olyan idők, amikor, ha Istent akarod követni, „kenyértörésre kell vinned a dolgot” a múltaddal. Sokszor gyötör minket az, ha úgy akarunk továbblépni, hogy azzal ne kavarjunk hullámokat, vagy ne zaklassunk fel másokat. Túl kell tenned magad ezen! „…ha valaki Krisztusban van, új teremtés az: a régi elmúlt, és íme: új jött létre” (2Korinthus 5:17--).

Másodszor: a gibeoniták hajlandóak voltak megalázni magukat, és segítséget kérni. Nem számít, hogy milyen tehetséges vagy, lesznek olyan idők, amikor segítségért kell fordulnod másokhoz, és ezt kell mondanod: „Figyelj! Nehéz dolgokon megyek keresztül, és segítségre van szükségem. Csináljuk együtt!” A „szent egységben” erő van.

Harmadszor: ha emlékszel arra, hol voltál, hálás leszel azért, ahol most vagy. A gibeoniták először favágók és vízhordók voltak; még annak is örültek, hogy szolgálhatnak. Felejtsd el az ünnepelt „Szellemi embert”! Csak szolgálj! A szolgálat függőleges irányú: „Szolgáljatok az Úrnak örömmel…!” (Zsoltárok 100:2-- Szolgáljatok az Úrnak örvendezéssel; menjetek eléje vígassággal. ).
Ugyanakkor vízszintes irányú is: „…szeretetben szolgáljatok egymásnak” (Galata 5:13--Mert ti szabadságra hivattatok atyámfiai; csakhogy a szabadság ürügy ne legyen a testnek, sőt szeretettel szolgáljatok egymásnak. ).

Ha életbölcsességet keresel, a „gibeonita alapelvek” nagyszerűen megfelelnek.



Soha semmi nem választhat Tőled el

Margitsziget új, zenélő szökőkút este

A csőlátású


Gyakran mondják: "Légy nyitott mindenre. Ne legyél már olyan csőlátású." Hogy is van ez? Vajon a repülőgép utasai elfogadnának egy "mindenre nyitott" pilótát a repüléssel és a céllal kapcsolatban? Ki vélné zaklatásnak azt, hogy meg vagyunk győződve arról, hogy a nap reggel felkel? Ugyanígy, a keresztények is biztosak Krisztusban és ígéreteiben. Jézus sose csal meg. Isten áldjon.


Légy biztos Krisztusban és célodban, és nyugodt lesz az életed.

 Idézet Bonnkétól:

http://nyugodtleszazeleted.blogspot.hu/2010/12/csolatasu.html

Pásztor Anita: Éljünk Az Ő Kiváló Nevében.

Készítette: Jager Géza

Mert ő benne élünk, mozgunk és vagyunk; miképpen a költőitek közül is mondották némelyek: Mert az ő nemzetsége is vagyunk (ApCsel 17:28).

Az igazi Kereszténység Jézus Nevében élni. Ennek a gondolata igazán tiszteletet parancsoló! A Kolossé 3:17 azt mondja “És mindent, amit csak cselekesztek szóval vagy tettel, mindent az Úr Jézusnak nevében cselekedjetek...” Figyeljétek meg, hogy mit mond az aláhúzott rész “...mindent az Úr Jézusnak nevében cselekedjetek” nem pedig “Az Úr Jézus nevén át”. A kettő közt nagy a különbség. Mindent az Ő nevében cselekedni azt jelenti, hogy az Ő nevében élni. Így lehet természetfeletti életet élni. Ez azt jelenti, hogy Érte élsz, az Ő hatalmában. Ezért, a vereség, a bukás és a szegénység nem lehet az életed része. Számodra az élet dicsőséges minden úton-módon, mert Jézus Neve neveztetett rajtad.

Nem veszik észre ezt az igazságot, így néhány Keresztény tévesen, Jézuson át imádkozik. A Biblia sehol sem írja azt, hogy imádkozz Jézus Krisztuson át. Hanem azt, hogy imádkozzunk Jézus Nevében. Imádkozni Rajta keresztül átlagossá teszi Őt; de amikor az Ő nevében imádkozol, gyakorlod azt a meghatalmazott erőt, melyet neked adott. Az előbbi a hitetlenság megnyilvánulása, míg az utóbbi az igazi Kereszténység.

Semmi sem lehet magasztosabb annál, mint az elhívásunkban élni az univerzum teremtőjének Nevében. Az Övé a legcsodálatosabb és legkíválóbb név, amely csak van. Ennek tudatában élni példátlan bátorságot kavar a szellemedben, így, bármilyen válság jön, te teljesen rendíthetetlen vagy. Micsoda életünk van Krisztusban!

Az életben minden alá van vetve az Ő Neve erejének és hatalmának. Isten hozott egy rendeletet, melynek értelmében; a természet egészének Ő parancsol – az életben mindennek – élőnek és élettelennek, hogy hallgassanak és engedelmeskedjenek Jézusnak (Máté 17:5). Minden hatalom az Övé a mennyben és a földön. Így tehát, ha kihívásos helyzetben találod magad, jelentsd ki, hogy “az Úr Jézus Krisztus Nevében változást rendelek el! Békét és nyugalmat parancsolok”, és ez így is lesz!


Ima

Drága Atyám, Köszönöm Krisztus dicsőséges evangéliumát, melyen át az erőd feltárult, élettel és hallhatatlansággal hozott világosságot. Köszönöm, hogy felkentél arra, hogy hirdessem Krisztus üdvösségének jó hírét, és elhoztál, ahogy sokakat kirendeltél a sötétségből a csodálatos világosságodba, és Isten Fiának dicsőséges szabadságába, a Jézus Nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Lukács 7:22; ApCsel 10:38




Keresztény szépségportál

Míg a vallás hibát talál a legjobb emberben is, Jézus kegyelmet kínál a legrosszabbnak is. Mario Marchiò

www.keresztenyszepsegportal.hu


Irma Nyári


Esély az élet - Hit Gyülekezete

2014. június 17.

Ige: Isten kegyelmének munkája

 „Nem mintha magunktól, mintegy saját erőnkből volnánk alkalmatosak, és képesek vagy elegendők valamit gondolni, és bármit is megítélni, úgy, mint magunkból, mintegy a saját erőnkből. Nem mintha a magunk rátermettsége alapján ébredhetnének ilyen gondolataink. Ellenkezőleg a mi alkalmatos, és elégséges voltunk, és a mi képességünk, rátermettségünk az Istentől van*(2 Kor. 3,5)

*És így folytatja az apostol:De Isten kegyelme által vagyok, ami vagyok; és az ő hozzám való kegyelme nem lőn hiábavaló…” (1 Kor. 15,10)

Mert: „Ha valaki szól, prédikál, és úgy mondja szavait, mintegy Isten igéit szólja: ha valaki szolgál, mintegy azzal az erővel szolgáljon, amelyet Isten ád: hogy mindenben dicsőíttessék a Jézus Krisztus által akinek, és akié dicsőség és hatalom örökkön-örökké. Ámen” (1 Pét. 4,11)

És hogy ezt hogyan tudja megtenni, azt az Úr Jézus jelenti ki: „Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: Aki énbennem marad, én pedig őbenne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek” (Ján. 15,5).

 „Aki alkalmassá, és képessé tett minket, ezért elégségeseknek talált arra, hogy Újszövetség szolgái legyünk, nem betűé, hanem Szellemé; mert a betű megöl, elpusztít, megfoszt az élettől, kioltja az életet, a Szellem pedig megelevenít, életre kelt, élővé tesz, feltámaszt, és éltet*(2 Kor. 3,6)

*Az Úr Jézus kijelentése: „A Szellem az, aki megelevenít, aki életre kelt, a hústest nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, Szellem és Élet” (Ján. 6,63)

És az apostol megvallása: „Mert a Jézus Krisztusban való élet, a természetfeletti élet szellemének törvénye megszabadított, és felszabadított a kötelékekből, és szabaddá tett engem a bűn és a halál törvényétől” (Róm. 8,2)

Vagyis: „Most pedig megszabadultunk, felszabadultunk, mentesültünk, feloldoztattunk a törvénytől, a törvény hatálya alól minekutána meghaltunk arra nézve, és annak a számára, amely által lekötve tartattunk, ami fogva tartott bennünket, hogy szolgáljunk a Szellemnek újságában, azaz újszerűségében, új voltában, és nem a betű óságában. S ezért új Szellemben szolgálunk, nem az Írás elavult régi betűvilágában” (Róm. 7,6)

 És ismét: Aki felszabadított: „Az Úr pedig a Szellem; és ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság” (2 Kor. 3,17)

 Ő maga az Isten, mert: „Az Isten Szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy Szellemben és igazságban Isten Igéjében imádják” (Ján. 4,24).



Oly jó Veled Uram