Juditt Suto
2014. április 17.
Klaus Douglass: Újra felismerni a küldetést
Aktivizálni kell a hívők
egyetemes papságát, mert minden keresztyén kapott valamilyen kegyelmi ajándékot
Istentől – és megkapta a hozzá tartozó feladatot is.
2014. április 16.
Ige: Más Evangélium hirdetéséről
Gal. 1,8 De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek
Evangéliumként valamit azon kívül, amit néktek hirdettünk legyen átok, legyen átkozott,
és legyen átok alatt!*
*Pál apostol
emlékezteti a Krisztusban hívőket, hogy csak egy Evangélium van, mégpedig az,
amit az Írások szerint hirdetett ő: „Mert én elsősorban azt adtam át nektek,
amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az
Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a
harmadik napon” (1 Kor. 15,1-4)
Ezért: „...úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus
Krisztusról, Róla is mint a megfeszítettről” (1Kor. 2,2)
És az Őbenne való életről: „Mert akik a törvény szerint élnek, átok
alatt vannak; mert meg van írva: Átkozott minden, aki nem tartja meg hűségesen,
amik megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje” (Gal. 3,10).
Ugyanis: „A törvény a valóságban haragot eredményez.
Ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet, vagyis
törvényszegés sincsen. Ott nem lehet áthágni sem a törvényt” (Róm. 4,15).
A törvény feladata az volt,
hogy: „Ekként a törvény Krisztusra
vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a
hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt” (Gal. 3,24).
És már: „a bűn, vagyis a céltévesztés következménye ti rajtatok nem uralkodik;
mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem, vagyis Isten jóindulata,
kedvezése, jóindulatú gondoskodása, és felmentése alatt” (Róm. 6,14).
A figyelmeztetés, de: „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény
által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4).
Nem teszem érvénytelenné életemben a kegyelmet: „Nem törlöm el, nem utasítom vissza, és nem
érvénytelenítem az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által, és a törvény útján
van és valósulna meg az igazság, vagyis a megigazulás, tehát Krisztus ok nélkül
és hiába halt meg” (Gal. 2,21).
Kempis Tamás: Kapcsolatok
Nézd csak, milyen messze vagy
még az igazi szeretettől és alázatosságtól: amely senki másra nem néz haraggal,
méltatlankodással, csak önmagára. Nem nagy szó derék és szelíd emberekkel
egyetértésben élni: ez mindenkinek természet szerint kellemes, hiszen ki-ki
örömest marad békében, s akik úgy gondolkodnak, mint ő, azokat jobban szereti.
De nagy kegyelem és nagyon dicséretes, s valóban férfira való tett békében
meglenni goromba, gonosz, fegyelmezetlen emberekkel, vagy akár olyanokkal,
akiknek észjárása más, mint a miénk.
Korzenszky Richárd: Gyermeknevelés
Felelősségre kellene nevelni
a gyermekeket az élet iránt. Rá kell döbbenteni, hogy csak a meglévő életet
lehet továbbadni. Pusztítani könnyű. Repülőt gyárthat az ember, de létrehozni
egy rózsabogarat, de még egy szúnyogot sem képes. Elpusztítani, kiirtani igen.
Rick Joyner: Az egyén értéke
Van
egy általános kegyelem, amit Isten mindenkinek megad, még azoknak is, akik nem
ismerik el Őt. Ezek a természetes adottságaink, amelyek attól függetlenül, hogy
elismerjük-e Őt, vagy sem, Istentől származnak. Ez az általános kegyelem egyéni
és közösségi szinten is létezik. Vannak olyan királysági alapelvek, amelyeket
pogány nemzetek is tudnak alkalmazni, és ezek áldást hoznak az életükbe, még
úgy is, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy honnan származnak ezek az áldások.
Vissza lehet követni egy civilizáció fejlődését egészen addig a pontig, ahol
elfogadtak bizonyos királysági alapelveket.
A legfőbb királysági alapelv a szeretet. A legfőbb gazdasági alapelv is a szeretet. Szeretnél olyan vállakozást
indítani, ami nem mond csődöt? "A szeretet soha nem mond
csődöt." (az angol Bibliafordítások alapján az 1 Korinthus 13:8 -
a ford.) Amilyen mértékben alkalmazod a szeretetet a vállalkozásodban,
olyan mértékben nem fogsz tudni csődöt mondani. Ez általában a terméked vagy a
szolgáltatásod szeretetével kezdődik. Aztán szeresd az ügyfeleidet azzal, hogy
mindig helyesen bánsz velük - igazságosan és pártatlan jogossággal, ami Isten
trónjának, azaz királyságának a két fundamentális alapelve. Ha szereted a
felebarátaidat, ami a szomszéd vállalkozásokat is jelenti (a
"felebarát" és a "szomszéd" angolul ugyanaz a szó
- a ford.), akkor egy olyan légkör megteremtésében fogsz segíteni, ami
másokat is vonzani fog, neked pedig jól fog menni az üzlet.
A
szeretet tehát a legerőteljesebb gazdasági alapelv, és a szeretet személyes
szinten működik. Vajon örülnél annak, ha a házastársad azt mondaná, hogy azért
szeret téged, mert ez egy általános, mindenkire vonatkozó törvény? Akár
tetszik, akár nem, akár hiszed, akár nem, az ember mindig is jobban fogja
szeretni a saját gyermekét a szomszéd gyermekeinél, noha a szomszéd gyermekeit
is szeretni tudod. Ugyanígy, a társadalom számára legnagyobb áldást jelentő
családok mindig azok, amelyek a legerősebb családok, és ezek értelemszerűen a
legerősebb és legnagyobb biztonságérzettel rendelkező egyénekből állnak.
Amerika
azért volt egyedi, és ebből fakadóan kivételes nemzet, mert elsősorban az
egyének nagyrabecsülésére és védelmére épült. Miközben megvolt ez az
elkötelezettség az egyén értéke iránt, volt egy nyilvánvaló igény arra is, hogy
legyen egy állam, legyenek törvények és határok. Az volt a legfőbb szempont,
hogy a legfőbb dolgot tudták a legfőbb dologként kezelni - ami az egyén
értékével kezdődik, a közösség jóléte pedig ettől függött.
Ez
egy alapvető királysági elv. Senki sem fog amiatt üdvözülni, hogy a szülei
ismerik az Urat. Ma is vannak olyan nemzetek, ahol az emberek többsége azt
gondolja, hogy üdvösségük van, mivel egy "keresztény nemzet"
állampolgárai. Ezek az emberek szomorú tévedés áldozatai.
Nem
azért fogsz üdvözülni, mert a nemzeted, vagy akár a családod az Urat szolgálta.
Mindegyikünk Őt kell, hogy szolgálja. Mindegyikünknek újjá kell születnie, és
mindegyikünk személyes felelőssége szeretni az Urat és a többi embert, és
felelősek vagyunk a tetteinkért. Ahogy egyre érettebbé válunk ebben a személyes
felelősségérzetben, áldássá válunk mások számára is. Minél érettebbek vagyunk,
annál több áldást hordozunk. De ez mindengyikünknél személyesen kezdődik el. Az
egyénekkel kezdődik.
Forrás:
MorningStar Ministries - Rick Joyner - Word for the Week - The Value of the
Individual
URL: http://www.morningstarministries.org/resources/word-week/2013/great-commission-week-49
Fordítás:
Országh György
http://gyurinaploja.blogspot.com
Kit látsz a felhőben?
Jézuson kívül van-e még
valaki a felhődben? Ha igen, akkor még nagyobb lesz a sötétség. El kell jutnod
odáig, ahol már senkit nem látsz, "csak Jézust egyedül"! (Mt 17,8).
/ Oswald Chambers/
Zoltan Berki megosztotta Jager Géza állapotát.
Pásztor Chris: Felül minden
fejedelemségen és hatalmasságon … ·
…És mi az Ő hatalmának
felséges nagysága irántunk, akik hiszünk, az Ő hatalma erejének ama munkája
szerint, Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a halálból,
és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben. Felül minden fejedelemségen és
hatalmasságon és erőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik nemcsak e
világon, hanem a következendőben is: (Efézusi levél 1:19-21).
Sokan csak a démonokra
gondolnak, amikor a “fejedelemség” szót hallják. Azonban vannak pozitív angyali
fejedelmek is, hiszen Isten angyali seregében is vannak fejedelmek. A
“fejedelemség” szó elsődleges jelentése valójában “tekintély”. Továbbá a tekintély
szintjét is jelenti. Az új fordítású Biblia a “fejedelemség” helyett az
“uralkodó” szót használja: “…Felül minden uralkodón és fejedelemségen és
hatalmasságon és erőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik nemcsak e
világon, hanem a következendőben is.”
Az “uralkodó” szónak két
jelentése van: először is tekintély, amely kormányoz, másodjára pedig a
kormányzás szintjét jelenti. Más szavakkal, nem számít semmilyen uralom, hiszen
Jézus minden uralom felett való. Jézus jóval felette áll minden hatalomnak, de
nemcsak felette, vagy valamivel felette áll, hanem jóval felül van minden
fejedelemségen és hatalmasságon, erőn és uraságon, és minden néven, mely
neveztetik nemcsak e világon, hanem a következendőben is. Micsoda nagyszerű
valóság!
Az Úr Jézus birtokolja a
legerőteljesebb nevet: minden az Úr tekintélye alá rendeltetett, és ez nem is
fog megváltozni! Jézus az uralkodó Király és az uralma az örékkévalóságra szól.
Az Efézusi levél 2:6 versszak csodálatos dolgot közöl velünk, miszerint Isten
“.. együtt feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban.”
Tehát Krisztussal ülünk felül minden fejedelemségen. Szeretem a Wuest féle
biblia fordítást, amely a következőképpen adja vissza mindezt “felül minden
kormányzáson”.
Ez azt jelenti, hogy a
mennyei Kormány része vagy. A Királyságod nem e Földről való, más törvények
szerint jársz el. Nem számít bármerre mész a világban, vagy hol találod
Magadat, felül vagy minden fejedelemségen és kormányzáson.. Nem egy átlagos
személy vagy! Legyél ennek a tudatában. Áldott legyen az Úr!
Ima
Drága Úr Jézus, a nekem
adatott tekintély teljességével élek és kijelentem, ahogyan a Nevedben
cselekszem, megállítok minden gonosz tevékenységet magam körül, és csak azokat
engedem meg, amelyek a terveddel és az Igéddel összhangban vannak. Ámen.
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Lukács
Evangéliuma 10:19; Efézusi levél 2:5-6
Istenhez szálló imádság
„Ha majd éhínség lesz az
országban, ha dögvész, aszály, rozsda, sáska vagy cserebogár lesz, vagy ha
ellenség ostromolja az ország városait, vagy bármilyen csapás és betegség lesz,
akkor minden imádságot és könyörgést, amelyet akár egy ember, akár egész néped,
Izráel mond el, és ha valaki elismeri, hogy miatta van a csapás, és kiterjeszti
a kezét e ház felé, te hallgasd meg lakóhelyedről, a mennyből, bocsáss meg,
cselekedj és bánj mindenkivel tettei szerint, ahogyan megismerted a szívét,
hiszen egyedül te ismered minden embernek a szívét...”
Királyok első könyve 8:37-39
Ő tudja, mi lakik a
szívedben. Tudja, miért és kiért imádkozol hetek, hónapok vagy akár évek óta,
és tudja, mikor jön el az ideje a válasznak. Tudja, hogy valaki nagyon fontos
neked, és mivel te kérted Őt, ezért még jobban figyelni fog rá, és hidd el,
mindent megtesz érte.
Tudja, milyen jó és rossz
döntéseket hoztál meg a közeljövőben, és mi lett a következményük. Látta, ahogy
fejjel mentél neki a falnak, de Ő felsegített, és begyógyította a saját
őrültséged okozta zúzódásokat. Tudja, mit bántál meg, és Ő már régen
megbocsátott.
Isten ismer igazán, - jobban
mint te saját magadat, - de soha nem él vissza ezzel a tudással. Annak
ellenére, hogy előre látja, mit fogsz holnap este elalvás előtt kérni, mégis a
te szádból szeretné hallani. Szeretné hallani, szeretné, ha kimondanád, ha időt
töltenél vele, ha beszélgethetnétek.
Ő vágyik a társaságodra.
Szeretné, ha közelebb kerülhetnétek egymáshoz. A döntés a te kezedben van, a
következő lépés rád vár. Hát emeld fejed az ég felé, és szólítsd meg a
Mindenhatót! Mondj egy egyszerű imát azért, hogy te is megismerhesd Őt, hogy
veled menjen tovább az úton, és legyen egy közös történetetek
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/06/istenhez-szallo-imadsag.html
2014. április 14.
Zsid. 2. Isten Az emberiség megváltó királya;
Zsid.
2,1 Annakokáért
annál is inkább [annál komolyabban,] szükséges nékünk a hallottakra figyelmeznünk, hogy [a menekülés mellett] valaha el ne sodortassunk, [és nehogy magával ragadjon valamilyen
irányzat].
»Más fordítás: Ezért a hallott igére még jobban kell figyelni, és azt teljes
odaadással meg kell tartanunk, hogy a célt el ne tévesszük«
Zsid.
2,2 Mert ha az
angyaloktól [(aggelosz): hírnökök,
követek által] hirdetett beszéd [(logosz):
ige] erős volt [(bebaiosz): megállt,
szilárdnak bizonyult, és erős, stabil,
rendíthetetlen, megmaradó, biztonságos, megbízható volt]. És minden bűn [(parabaszisz): félrelépés, minden áthágás] és engedetlenség [(parakoé): szándékos
figyelmetlenség, és félrehallás] elvette [és megkapta] igazságos büntetését [elnyerte (endikosz):
igazságos, jogos, méltányos bérét, (miszthapodoszia):
viszonzását, és megfizetését].
Zsid.
2,3 Mimódon [(pósz): vagy hogyan] menekedünk
meg mi, hogyha nem törődünk [(ameleó): könnyelműen,
és semmibe vesszünk] ily nagy [(télikútosz): fontos
/ és jelentős] üdvösséget [(szótéria): szabadulást, megmentést]?
Amelyet, miután kezdetben hirdetett az Úr [amely
akkor vette kezdetét, amikor először
az Úr hirdtte], azok, akik hallották, [(akúó): és megértették] biztosítottak [(bebaioó): és megerősítettek] számunkra.
Zsid.
2,4 Velük együtt
bizonyságot tevén arról [(szünepimartüreó): együtt tanúskodott, azaz egyesült velük a bizonyítékok hozzáadásában] az
Isten, jelekkel meg csodákkal és sokféle erőkkel [(poikilosz) (dünamisz): változatos,
különféle, és sokféle erőmegnyilvánulással] s a Szent Szellem közléseivel
[(meriszmosz): Szent
Szellemének szétosztásával] az ő akarata [(thelészisz): és elhatározása] szerint [vagyis kit úgy
osztott szét, ahogy akarta].
Zsid.
2,5 Mert nem
angyaloknak vetette alá [mert nem
angyalok uralma alá rendelte] a jövendő világot [(oikúmené): az eljövendő világegyetemet, és mindent, ami
benne van, hogy a következő világkorszakban uralkodjanak],
amelyről szólunk.
Zsid. 2,6 Sőt [mi több] bizonyságot tett valahol valaki, mondván: Micsoda [kicsoda] az ember, hogy megemlékezel ő
róla [és gondolsz rá], avagy az embernek fia, hogy gondod
van reá [hogy reá tekintesz; (episzkeptomai): és
meglátogatod, gondoskodsz róla, és vigyázol rá]?
Zsid. 2,7 Kisebbé tetted őt rövid időre az angyaloknál [Elohim:
Istennél], dicsőséggel és tisztességgel [és
méltósággal] megkoronáztad [és
megkoszorúztad] őt és úrrá tetted kezeid munkáin,
Zsid. 2,8 Mindent lábai alá vetettél. Mert azzal, hogy
néki mindent [vagyis a mindenséget]
alávetette, semmit sem hagyott alávetetlenül: de most még nem látjuk, hogy néki
minden [vagyis a mindenség]
alávettetette, [hogy minden uralma alatt
áll].
Zsid.
2,9 Azt azonban
látjuk, hogy [az a] Jézus, aki egy
kevés [egy rövid] időre kisebbé
tétetett az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel [hírnévvel,
tekintéllyel,
méltósággal] és
tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből mindenkiért
megízlelje [(geuomai): megtapasztalja] a halált.
Zsid.
2,10 Mert illendő
vala [és az volt méltó Istenhez],
hogy akiért minden [vagyis a mindenség] és aki által minden [vagyis hogy őt, akiért, és akin keresztül a mindenséget teremtették], sok fiakat
vezérelvén dicsőségre, az ő üdvösségük
[(arkhégosz): szerzőjét, és] fejedelmét
szenvedések által tegye tökéletessé [és
vigye végcélba, és dicsőítse meg].
Zsid.
2,11 Mert a
megszentelő és a megszenteltek egytől valók mindnyájan [(heisz hen): vagyis
egyetlenből származnak], amely oknál fogva nem szégyenli őket
atyjafiainak hívni [vagyis testvéreinek
nevezni].
Zsid.
2,12 Mondván:
Hirdetem [és (apaggelló): kijelentem] a te nevedet [(onomá): hatalmadat,
jellemedet, dicsőségedet, és erődet] az én atyámfiainak [az én testvéreimnek], az
anyaszentegyháznak [(ekklészia meszosz): vagyis a kihívottak közösségének] közepette
dícséretet mondok néked [(hümneó): énekelve magasztallak, és újra meg
újra elmondom].
Zsid.
2,13 És ismét: Én
Őbenne bízom [és Őbenne reménykedem];
és ismét: Ímhol vagyok én és a gyermekek, akiket az Isten nékem adott [(didómi): nekem
ajándékozott, és rám bízott].
Zsid.
2,14 Mivel tehát a
gyermekek [a görög: szó szerinti
jelentése a megütött] (hús)testből
és vérből valók, ő is hasonlatosképen részese lett azoknak, hogy a halál által
megsemmisítse [(katargeó): hogy erejét
veszítse, sz.sz. teljesen működésképtelenné, hatástalanná tegye]
azt, akinek
hatalma van [aki erőt és
hatalmat birtokol] a halálon, tudniillik az ördögöt [(diabolosz): a
vádlót, rágalmazót, hibáztatót, félrevezetőt, ellenséget, ellenállót, vagyis a
sátánt].
»Más fordítás: miután a gyermekekkel a vér és hús
közösségébe lépett, neki is hasonlóképpen részt kellett kapnia a húsból és vérből,
hogy a halálon át hatástalanná tehesse azt, aki uralkodik, a vádlót«
Zsid.
2,15 És
megszabadítsa [és szabadon bocsáthassa,
és felszabadítsa] azokat, akik a haláltól való félelem [(phobosz): és rettegés] miatt
teljes életükben rabok [kiszolgáltatottak, és rabszolgaságban
tartottak] valának.
Zsid.
2,16 Mert nyilván
nem angyalokat karolt fel, hanem az Ábrahám magvát karolta fel.
[Más fordítás: Mert bizonyára nem angyaloknak megy a
segítségére, hanem ábrahám magvának visz segítséget, és viseli gondját, s mellettük kötelezi el magát].
Zsid.
2,17 Annakokáért
mindenestől fogva hasonlatosnak kellett lennie az atyafiakhoz [a testvéreihez], hogy könyörülő [irgalmas] legyen és hű főpap az
Isten előtt való dolgokban [és az Isten
előtti szolgálatban], hogy engesztelést szerezzen [(hilaszkomai): illetve, hogy kiengesztelt
legyen] a nép bűneiért [(hamartia):
vagyis céltévesztéséért].
Zsid.
2,18 Mert amennyiben
szenvedett, ő maga is megkísértetvén, segíthet azokon, akik megkísértetnek
[Más fordítás: Amennyiben ugyanis őt magát is
megkísértették szenvedésekkel, képes azokon segíteni, akik kísértést szenvednek].
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)













