Az önzetlen szeretet az új
világ, a menny jelenléte a földön.
2013. november 26.
Isten titkait:
„Nekünk kinyilatkoztatta [kijelentette; feltárta; megjelentette; mégis leleplezte, és nyilvánvalóvá tette] Isten a [az Ő] Szellem(e) által mert a Szellem mindent megvizsgál, [átlát; kikutat; kifürkész] még Isten
mélységeit
[Más fordítás: Mert a bennünk
élő Szellem mindent kutat, vizsgál, tanulmányoz, még Isten igazi lényegét]
is” (1Kor.
2,10)
Rick Joyner: Cserépedények
- Az élet ösvénye, 11. rész
A Szentírásban a gyógyító és a prófétai
szolgálat gyakran összekapcsolódik. Ahogy már szó volt róla, azok az emberek,
akikben prófétai ajándékok vannak, a mások problémáit többek között úgy is
megtudhatják, hogy a saját testükben érzik azt, amit az a személy érez, akiért
éppen imádkoznak. Ha elkezd fájni a veséd, mialatt imádkozol valakiért, akkor
valószínűleg nem a saját veséd beteg, hanem azé, akiért imádkozol. Általában
azonnal el is múlik, ahogy megérted az üzenetet.
Miért akarja az Úr, hogy így ismerjünk
fel problémákat? Gyakran van, hogy az emberek nem is tudják mi a bajuk, és nem
tudják elmondani, hogy miért imádkozzunk, ezért tud hasznos lenni ez. Olyan is
van, hogy ha egy megterhelt vagy beteg ember megtudja, hogy ismeret beszédét
kaptál valamiről, amiről csakis Istentől való kijelentésből tudhattál, akkor
amellett, hogy mélyen megérinti, mennyire szereti őt Isten, a hitüket is
fokozza a gyógyulásuk érdekében. A célunk mindig legyen a gyógyulás, a
helyreállítás és a győzelem az ördög bármilyen munkája felett. A végső győzelem
az Úr szeretetének a kinyilatkoztatása.
Azt olvassuk az evangéliumokban, hogy
még Jézust is gátolta a cselekvésben, amikor nagy hitetlenséggel találkozott.
Ha ez Jézust gátolta, mennyivel inkább tud gátolni bennünket? Ha az Úr
munkálkodását gátolni tudja egy ilyen dolog, akkor hasznos tud lenni, ha
kimunkáljuk a hitet, ami reményteli várakozást is jelent egyben.
Az összes általam ismert gyógyító
szolgálatnak szüksége van arra, hogy egy olyan légkört hozzanak létre, amit a
hit légkörének tartanak, hogy működjön a gyógyulás. Sokszor inkább saját maguk
miatt van ez, és nem annyira az Úr miatt vagy az emberek miatt, de ha ez
használ, akkor semmi bajom nincs vele. Ahogy egyre érettebbé válunk, el is
hagyhatjuk az ilyen mankókat, de addig is, ha ezek abban segítenek, hogy
Jézusra fókuszáljunk, akkor nem lehetnek károsak.
Aki tapasztalatlan, talán azt
gondolhatja, hogy ha az ajándéka valódi, akkor semmi szüksége erre, hiszen
Isten bármit meg tud tenni, amit csak akar. Isten viszont úgy döntött, hogy
"cserépedényeken" keresztül akar munkálkodni. Sok szempontból
alárendelte Magát a mi törékenységünknek, gyengeségeinknek. Igaz, hogy bármit
meg tud tenni, amit csak akar, de mégsem teszi. Ahogy a Zsoltárok 115:16-ban
olvashatjuk: "Az egek az Úrnak egei, de a földet az ember fiainak
adta." Ezért nem fog
megtenni bizonyos dolgokat a földön, amíg mi nem imádkozunk érte - Ő átadta a
föld feletti uralmat az embereknek. Még a Jelenések 3:20-ban is ott áll a saját
gyülekezetének az ajtaja előtt, és zörget, hogy megtudja, megnyitja-e neki
valaki! Ebben a korszakban nekünk kell akarnunk Őt, és nekünk kell ajtót nyitni
az Ő számára, mielőtt belépne.
Az éretlenek vagy a tapasztalatlanok
hajlamosak tudnak lenni arra, hogy a meggyőződésüket sokkal inkább az ideális
elképzelésekre alapozzák, mintsem arra, amiről a Szentírás bizonyságot tesz. Az
a célunk, hogy az Istennel való kapcsolatunkat annak alapján építsük, ami
egyértelműen ki van jelentve a Szentírásban, és ne annak alapján, amilyennek
lennie kellene látszólag. Akár hiszed, akár nem, még a legracionálisabbnak
látszó gondolkodásmódunk is nagyon elferdült tud lenni. Ezért adta nekünk a
Bibliát.
Miközben az "éretlenekről" és
a "tapasztalatlanokról" beszélünk, arra is oda kell figyelnünk, hogy
nehogy túl sok meggyőződésünket alapozzuk pusztán a saját tapasztalatainkra.
Sokan mulasztják el azt, amit az Úr rajtuk keresztül akar tenni, mert azt
feltételezik, hogy ahogyan egyszer munkálkodott az Úr, ugyanúgy fog legközelebb
is. Mivel Jézus a példaképünk, azt láthatjuk az evangéliumokban, hogy soha nem
tett csodát kétszer ugyanúgy. Isten egyik legalapvetőbb tulajdonsága a
kreativitás, és Ő nagyon szereti a változatosságot. Ő minden reggel friss és
megújult. Az Ő természete nem változik, de változtatni szokott azon, ahogyan
velünk foglalkozik, és ezek a változások frissen tartják a kapcsolatunkat.
Ahhoz, hogy csodák történjenek, nem valamelyik módszerben kell hinni, hanem egy
Személyben.
Még ha egyes gyógyító szolgálatok
ragaszkodnak is a zene valamilyen módszeréhez, vagy a fényhatások valamilyen
módszeréhez, vagy máshoz, aminek rendben kell lennie, ez akkor is csak róluk
szól, és nem a Szent Szellemről. De még így is rendben van. Ő a dicsőségét
cserépedényekbe helyezte, és ha látni akarod a dicsőséget, akkor néha el kell
viselni az edények egyéni sajátosságait. Túl tudunk tekinteni az edényen, csak
hogy meglássuk a dicsőséget? Lehet, hogy ez egy kicsit nagyobb hitet igényel a
részünkről, de éppen ez a lényeg.
Isten legnagyszerűbb tanúbizonysága a
földön az Ő népe. Isten legrosszabb tanúbizonysága a földön az Ő népe. Nagyobb
hit kell hozzá, hogy az Ő egyházának a hibái mögé lássunk, és alázat kell
ahhoz, hogy partnerekké is váljunk, pedig ezt a két dolgot akarja elérni Isten
velünk. Amikor eldöntjük, hogy nem emberekbe akarjuk helyezni a bizalmunkat,
még csak nem is az Ő embereibe, és megtanuljuk megtartani az Őbelé vetett
bizalmat, megtaláljuk az egyetlen maradandó fundamentumot - személyesen Jézust
magát. Amikor elkezdünk alázatban járni, ami nem törődik azzal, hogy mit
gondolnak az emberek, csak azzal, hogy Isten mit gondol, és hajlandóak leszünk
az egyszerű emberek partnerei lenni, és az Ő népe közé tartozni, minden
hibájukkal együtt (és a saját hibáinkkal együtt), akkor jó úton haladunk a
végső valóság felé - ami a szeretet.
- - -
Forrás: MorningStar
Ministries - Earthen Vessels - The Path of Life 11.
Fordítás: Országh
György
http://gyurinaploja.blogspot.com
Nincs akadály az Úr előtt!
"Jónátán tehát ezt
mondta fegyverhordozó legényének: Gyere, menjünk át ezeknek a
körülmetéletleneknek az előőrséhez! Hátha tesz valamit értünk az ÚR, mert az ÚR
előtt nincs akadály: akár sok, akár kevés ember által szerezhet szabadulást."
Sámuel első könyve 14:6
Ábrahám 318 szolgájával
szabadította ki a sodomaiakat Kédorlaómer kezéből.
Mózesnek nem voltak seregei,
csak egy bot volt a kezében, de az Úr harcolt érte a 10 csapás kardjával.
Az amálekitákkal való ütközet
kimenetele a hegyen dőlt el, ahol Mózes imádkozott a népért, Áron és Húr pedig
a támogatták ebben a szolgálatban.
Ógot, Básán királyát az
izraeliek leverték, mert az Úr a nép kezébe adta őt, pedig ő valószínűleg óriás
volt. Az óriás sereg sem tudott labdába rúgni a Seregek Urával szemben.
Jerikó falai leomlottak,
pedig a zsidók mindössze annyit tettek, hogy 13-szor megkerülték a várost.
Egy csellel szövetséget
szerzett nép, a gibeóniak, amikor bajba kerültek, Józsué segtségükre sietett és
a Nap megállt egy napig az égen, hogy a sereg győzelmet arasson. Az egyik
legnagyobb csoda a Bibliában, kozmikus csoda és az Úr egy idegen és nem is
becsületes, de segítségért folyamodó népért tette.
Gedeon 300 fegyvertelen
katona közreműködésével és az Úr csodájával legyőzi a midiánitákat.
Dávid egy egyszerű
parittyával a kezében győzte le a hatalmas Góliátot.
A zsidók hazatérhettek a
babiloni fogságból, pedig nem kellett harcolniuk érte. Az Úr a harcot
elvégeztette a perzsákkal, a babiloni korszak így a zsidók közreműködése nélkül
zárult le. A zsidók hazatérhettek utolsó fogságukból a hazájukba. Az Úr
szabadítása.
Jézus megszabadította az
emberiséget egyedül az örök halál kárhozatától, amikor meghalt értünk a
kereszten. A leghatalmasabb győzelem! Az Úr szabadítása!
Isten előtt nincs akadály!
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/05/nincs-akadaly-az-ur-elott.html
Guti Tünde: MINDNYÁJAN RABSZOLGÁK VOLTUNK
Mindnyájan rabszolgák
voltunk!
Mezítláb tapostuk az undok
sarat,
amiből szalmaszálak szúrtak
talpunkba,
elfertőzve ráncossá aszott
bőrünket.
Nem sírtunk, nem jajgattunk,
nem daloltunk,
csak törtük a nádat,
dagasztottuk az agyagot,
és égettük a téglát,
fuldokolva a forróságban.
Mi mindnyájan rabszolgák voltunk!
Keresve a kényúr kedvét,
lesve pillantásait,
hogy csúszva-mászva,
elnyerjük jóindulatát,
s végül belénk rúgva,
visszalökjön a mocsokba.
Igen, mi mindnyájan
rabszolgák voltunk,
foltoztuk, mázoltuk a BŰN
bársonyos trónját,
s lélektelen tekintettel
jártuk az utat,
mint a lidércnyomás,
holdtöltekor.
Nem tagadhatjuk, rabszolgák
voltunk,
de megszabadítani, egyszer
egy vezető állt elénk,
akit az égő csipkebokor
lángjaiból
a Vagyok küldött el hozzánk.
Rabszolgasors kínos
tengődéséből nyertünk
sivatag homokján virágzó
szabadságot,
de mégis bolyongnunk kellett
úttalan utakon,
mert zúgolódva vágytunk
vissza a húsos fazekak után.
Pedig emlékeztünk az
egyiptomi kosarak súlyára,
s tudtuk, hogy ki választotta
ketté a mélységes tengert,
hullámok közt elpusztítva
gyűlölködő kínzóinkat.
Tűzoszlopként vezetett éjjel,
nappal pedig felhőben,
a keserű vizet meggyógyította
és mannát rendelt,
majd sóhajtozó
méltatlankodásunkban fürjeket,
s kősziklából fakasztott
vízzel itatott a pusztában.
Hosszan tűrt lázongó népének…
Mi mindnyájan, eloldozott
rabszolgák voltunk,
mégis hajlongtunk sötét
ördögi bálványok előtt,
felgerjesztve ezzel az Úr
haragjának tüzét...
Mindnyájan ONNAN jöttünk, a
kietlenen át,
és egyikünk sem ért többet
vagy kevesebbet,
amikor a halálos marás után
felnéztünk az érckígyóra.
Mi mindnyájan egyformán
bűnösök voltunk,
s ugyanaz a kegyelem mentett
meg a haláltól,
mi mindnyájan egy igaz cél
felé tartunk,
ahova egyetlen, kicsi, szűk
kapun lehet belépni:
a kereszten át, letéve előtte
mindent, amivel jobbnak,
értékesebbnek, szebbnek
tartjuk magunkat testvéreinknél,
mert mi most már mindnyájan
Krisztus követőiként
szolgáljuk az Igazságot,
megtisztulva Egyiptom átkától.
Útban az Életre – kivirágzik
a puszta.
2013. október 25
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/verseim/mindnyajan-rabszolgak-voltunk.html
Istenről
Készítette: A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu
A változások gyakoriak, de Isten vezetése, szeretete állandó.
http://www.tirek.hu/
2013. november 25.
János evangélium 16. fejezet: A Vigasztaló eljövetelének ígérete (revideált)
Ján. 16,1 Ezeket [azért]
beszéltem néktek, hogy meg ne botránkozzatok [(szkandalidzó): hogy tőrbe, kelepcébe, csapdába ne essetek; hogy megóvjalak titeket a
hitbeli elbukástól; hogy ne veszítsétek el a hiteteket].
Ján. 16,2 A gyülekezetekből [és a zsinagógákból] kirekesztenek [kizárnak,
kiközösítenek] titeket; sőt jön idő, hogy aki öldököl titeket, mind
azt hiszi, hogy isteni tiszteletet cselekszik [hogy Istennek szolgál vele, és
hogy Istennek tetsző szolgálatot végez].
Ján. 16,3 És ezeket azért cselekszik veletek, mert nem ismerték
meg [és nem ismerték fel] az Atyát, sem engem.
Ján. 16,4 Ezeket pedig azért beszéltem néktek, hogy amikor [(hotan):
és valahányszor csak] eljő az az idő, megemlékezzetek róluk, hogy én mondtam
néktek. De ezeket kezdettől fogva nem mondottam néktek, mivelhogy veletek valék.
Ján. 16,5 Most pedig elmegyek ahhoz, aki küldött engem; és
senki sem kérdezi tőlem közületek: Hová mégy?
Ján. 16,6 Hanem, mivelhogy ezeket beszéltem néktek, a
szomorúság eltöltötte a szíveteket.
Ján. 16,7 De én az igazat [(alétheia): a valóságot] mondom néktek:
Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a
Vígasztaló [Pártfogó; Bátorító; Segítő; Védő; Közbenjáró, Védőügyvéd, szószóló]: ha pedig elmegyek, elküldöm Őt
ti hozzátok.
Ján. 16,8 És Ő, mikor eljő, megfeddi a világot bűn [(elegkhó
koszmosz hamartia): vagyis napvilágra hozza, rábizonyítja,
felfedi, föltárja, leleplezi a látható világ, evilág céltévesztését]. Igazság [(dikaioszüné): igazzá válás, igaznak
bizonyulás, megigazulás] és
ítélet [(kriszisz): döntés,
megkülönböztetés, különbségtétel] tekintetében.
Ján. 16,9 Bűn tekintetében [vagyis,
hogy a céltévesztés az], hogy nem hisznek én bennem;
Ján. 16,10 És igazság [vagyis
igazzá válás, igaznak bizonyulás, megigazulás] tekintetében, hogy én az én
Atyámhoz megyek, és többé nem láttok engem.
Ján. 16,11 Ítélet [(krinó): döntés,
elhatározás] tekintetében pedig, hogy e világnak fejedelme megítéltetett.
Ján. 16,12 Még sok mondani valóm van hozzátok, de most el nem
hordozhatjátok [vagyis most nem tudjátok
elviselni, nem vagytok hozzá elég
erősek].
Ján. 16,13 De mikor [(hotan):
vagyis amikor csak, és bármikor] eljő Ő, az igazságnak [(alétheia):
vagyis a valóságnak] Szelleme, elvezérel majd [(hodégeó):
és utat mutat, kísérni fog az úton,
irányítani, tanítani fog] titeket
minden [vagyis a teljes] igazságra [és bevezet titeket a teljes valóságba].
Mert nem Őmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a
bekövetkezendőket megjelenti [és az
eljövendő dolgokat is kijelenti] néktek [s a jövendőt tudatja veletek].
Ján. 16,14 Ő engem dicsőít majd, mert
az enyémből vesz, [az enyémből
merít, mert [(lambanó):
engem foglal magába] és megjelenti [és
azt jelenti ki] néktek.
Ján. 16,15 Mindaz, ami az Atyáé, [mert minden, amiket csak birtokol az Atya]
az enyém: azért mondám, hogy az enyémből
vesz, [az enyémből merít, mert [(lambanó):
engem foglal magába] és megjelenti néktek [és azt tudatja veletek].
Ján. 16,16 Egy kevés idő, és nem láttok engem; és ismét egy
kevés idő, és megláttok majd engem: mert én az Atyához megyek.
Ján. 16,17 Mondának azért az ő tanítványai közül egymásnak: Mi
az, amit nékünk mond: Egy kevés idő, és nem láttok engem; és ismét egy kevés
idő, és megláttok majd engem; és: mert én az Atyához megyek?
Ján. 16,18 [Tűnődtek egymás között tehát, és], mondának
azért: Mi az a kevés idő, amiről szól? Nem tudjuk, mit mond.
Ján. 16,19 [Észrevette, és]
megérté azért Jézus, hogy Őt akarnák megkérdezni, és monda nékik: Arról
tudakozzátok-é egymást, [arról
kérdezősködtök egymás között; arról
tanakodtok egymással] hogy azt mondám: Egy kevés idő, és nem láttok engem;
és ismét egy kevés idő, és megláttok majd engem?.
Ján. 16,20 Bizony, bizony mondom néktek, hogy sírtok [(klaió):
zokogtok] és jajgattok [(thréneó): sirattok és gyászoltok majd] ti, a
világ pedig örül [(khairó): és örvendezik]: ti szomorkodtok [(lüpeó):
elszomorodtok, bánkódtok, búsultok], hanem a ti szomorúságtok [(lüpé): bánatotok, fájdalmatok] örömre fordul [és ujjongássá lesz].
Ján. 16,21 Az asszony mikor [(tiktó): vajúdik, és] szűl, szomorúságban [kínlódik, gyötrődik, fájdalomban]
van, mert eljött az ő órája: de mikor megszűli az ő gyermekét, nem emlékezik
többé a kínra [a gyötrelemre, és a szorongására] az öröm miatt, hogy ember született e világra.
Ján. 16,22 Ti is azért most ugyan szomorúságban [(lüpé): bánatban, és fájdalomban] vagytok, de ismét meglátlak majd titeket, és örülni [(khairó): örvendezni] fog a ti szívetek [a ti bensőtök], és senki el
nem veszi tőletek a ti örömötöket.
Ján. 16,23 És azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről.
Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától [ugyanis
bármire kéritek is akkor az atyát] az én
nevemben, megadja néktek.
Ján. 16,24 Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az én
nevemben: kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömötek teljessé legyen.
Ján. 16,25 Ezeket példázatokban mondottam néktek; de eljő az
idő, mikor nem példázatokban beszélek majd néktek, hanem nyiltan beszélek néktek
az Atyáról [(laleó): világosan, érthetően elmagyarázom nektek az Atyát].
Ján. 16,26 Azon a napon az én nevemben kértek majd: és nem
mondom néktek, hogy én kérni fogom az Atyát ti érettetek;
Ján.16,27 Mert maga az Atya szeret [(phileó): kedvel] titeket, mivelhogy ti
szerettetek [(phileó): kedveltetek]
engem, és elhittétek, hogy én az Istentől jöttem ki [vagyis az Istenből származtam].
Ján. 16,28 Kijöttem az Atyától/ból, és jöttem e világba: ismét elhagyom e világot, és elmegyek az
Atyához [elmegyek az Atyába].
Ján. 16,29 Mondának néki az ő tanítványai: Ímé, most nyiltan
beszélsz és semmi példázatot nem mondasz.
Ján. 16,30 Most tudjuk [(eidó oida): és biztosak vagyunk benne], hogy te mindent tudsz [(eidó oida): mindent ismersz, és mindennel tisztában
vagy], és nincs
szükséged arra, hogy valaki téged megkérdezzen: erről hiszszük, hogy az
Istentől/ből jöttél ki.
Ján. 16,31 Felele nékik Jézus: Most hiszitek?
Ján. 16,32 Ímé eljő [(erkhomai): közeledik] az óra, és immár eljött, hogy szétoszoljatok kiki az
övéihez [és mindenki a maga otthonába],
és engem egyedül hagyjatok; de nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van.
Ján. 16,33 Azért beszéltem ezeket néktek, hogy békességetek
legyen én bennem. E világon nyomorúságtok lészen [szorongatástok lesz; üldözést
szenvedtek; és a világban megpróbáltatások érnek titeket]. De bízzatok: én
meggyőztem [vagyis legyőztem] a világot [és a világ legyőzve áll alattam].
János apostol: Arról a gyülekezeti vezetőről, akit a világ nevel
„Írtam a gyülekezetnek [kihívottak közösségének, az eklézsiának], de Diotrefesz [Jelentése: Zeustól / a
világ királyától / táplált, és nevelt], aki elsőséget kíván [elsőségre tör] közöttük, nem fogad el
minket” (3 Ján. 1,9)
Megvallás!
Az Úr Jézus a szabadítóm!
„Szemem állandóan az Úrra
néz, mert Ő szabadítja ki lábamat a csapdából” (zsolt. 25,15)
Dicsérjétek Jézust!!
Dicsérjétek dobbal, körtáncot
járva, dicsérjétek citerával és fuvolával!
Dicsérjétek az Urat! (Zsolt.
150,4)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)