2013. szeptember 24.
2013. szeptember 23.
Római levél 5. fejezet: A MEGIGAZULÁS GYÜMÖLCSEI (göröggel és kapcsolódó igékkel; revideált)
Róm. 5,1 Megigazulván azért hit által
békességünk van Istennel [vagyis
létrejött az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség;
jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás], a mi
Urunk Jézus Krisztus által,
Róm. 5,2 Aki által van a menetelünk is [mert megnyílt számunkra az út, és szabadon
járulhatunk] hitben ahhoz a kegyelemhez, amelyben [most] állunk [élünk, és
vagyunk] és dicsekedünk [ujjongunk]
az Isten [fiai] dicsőségének
reménységében.
[Más fordítás: és dicsekszünk a reménységgel, hogy az isteni dicsőség részesei lehetünk]*
*És így folytatódik
a kijelentés: „Minthogy az Isten volt az, aki Krisztusban megbékéltette önmagával a
világot [Ugyanis: Isten volt a
Krisztusban, amikor a világot magával kiengesztelte]. Nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket [nem számította fel nekik az eleséseket, a
hibás lépéseket, botlásokat,
baklövéseket, melléfogásokat és törvényszegéseket],
és reánk bízta [sőt belénk helyezte] a békéltetésnek [a kibékítés, a kiengesztelődés] igéjét [logoszát]” (2 Kor. 5,19).
„Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez
nem tőletek van: Isten ajándéka ez; Nem cselekedetekből, hogy senki ne
kérkedjék” (Eféz. 2,8-9).
Így váltunk szabaddá: „Mert a Jézus
Krisztusban való élet Szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a
halál törvényétől” (Róm. 8,2)
Róm. 5,3
Nemcsak pedig, hanem dicsekedünk [ujjongunk]
a háborúságokban [nyomorúságokban; szenvedéseinkben;
megpróbáltatásokban; Külső
szorongatásokban; szorult helyzetekben; nyomorgatásokban; elnyomásban] is,
tudván, hogy a háborúság [nyomorúság]
békességes tűrést nemz, [kitartást
(alatta maradást; állhatatosságot)
eredményez (és munkál)].
Róm. 5,4 az állhatatosság [kitartás, örömteli (vagy
reményteljes) tűrés pedig] a kipróbáltságot [megvizsgáltságot] a
kipróbáltság a reménységet [biztos várását jelenti annak, ami be is fog
következni].
Róm. 5,5 A reménység pedig
nem szégyenít [nem csal] meg; [nem engedi, hogy megszégyenüljünk] mert
az Istennek szerelme [agapéja, természete] kitöltetett [kiáradt]
a mi szívünkbe [(kardia):
bensőnkbe a szellemi életünk központjába] a Szent Szellem által, ki adatott nékünk*
*Az apostol
vallástétele, példaként minden krisztusi ember számára: „Annakokáért
gyönyörködöm [a Krisztusért
szenvedett] erőtlenségekben, bántalmazásokban [(hübrisz): bántalmazás,
gyalázás, erőszak; kár], nyomorúságokban
[ana(n)gké: kényszerítések,
kényszerhelyzet; szorultság, szorult helyzet], üldözésekben és
szorongattatásokban [(sztenokhória): szorultság, szűkösség, ínség; nehéz
helyzet] Krisztusért; mert amikor erőtlen vagyok,
akkor vagyok erős [akkor vagyok hatalmas].
»Más fordítás: Ezért örömmel
elviselem a gyengeségeimet, amikor az emberek bántanak, vagy rosszat mondanak
rólam, amikor különböző nehézségek és bajok vesznek körül, amikor az emberek
üldöznek és rosszul bánnak velem.
Mindezekben a dolgokban örömömet lelem, mert amikor gyenge vagyok, akkor vagyok
igazán erős«” (2 Kor. 12,10).
„Tudván, hogy a ti hiteteknek [(pisztisz):
és hűségeteknek] megpróbáltatása
[(dokimion):
próbatétele, próbára tevése; és megvizsgálása] kitartást [(hüpomoné):
kitartó, állhatatos, türelmes várakozást, örömteli, reményteljes tűrést] szerez.
[Más fordítás: hitetek
erőpróbája állhatatosságot eredményez]” (Jak. 1,3).
És ezért boldogan vallja az apostol hogy: „De
mindezekben [mindezekkel szemben] győzteseknél is többek vagyunk, [felettébb diadalmaskodunk;
döntő (teljes, tökéletes, végleges, fölényes) győzelmet aratunk] Őáltala, aki minket szeretett” (Róm.
8,37).
Hiszen: „Tudjuk pedig, hogy azoknak, akik Istent szeretik, minden javukra van
[javukra válik; javukat szolgálja, minden összejátszik (minden körülmény,
esemény] mint akik az ő végzése szerint
hivatalosak [akik az ő végzése értelmében (elhatározása szerint) arra
hivatottak,(elhívottak) hogy szentek legyenek]” (Róm. 8,28).
És az Úr maga erősít meg a
hosszútűrésre és kitartásra: „Minden
erővel megerősíttetvén az Ő dicsőségének hatalma szerint minden kitartásra [teljes
állhatatosságra] és
hosszútűrésre [béketűrésre]
örömmel; [Más fordítás: Az ő mindenen uralkodó dicsősége lehetővé
teszi, hogy mindenféle képességgel felruházva olyan hatalomra jussatok, mely
teljes állhatatosságra és hosszútűrésre képesít]” (Kol. 1,11).
Az Úr Jézus figyelmezteti az
övéit, és kijelenti, ezeknek a nyomorúságoknak okát: „Emlékezzetek meg ama beszédekről (arra az igékre), amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a
szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én
beszédemet (igémet) megtartották, a
tiéteket is megtartják majd. De
mindezt az én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem ismerik azt, aki
küldött engem” (Ján. 15,20-21).
De: „Boldogok vagytok, ha szidalmaznak [csúfolnak, gúnyolnak, gyaláznak, megszégyenítnek] és háborgatnak [üldöznek; sőt: akik közé
beépülnek; törvény/bíróság/ előtt vád alá helyeznek] titeket és minden(féle) gonosz
hazugságot mondanak ellenetek én érettem [hazudozva minden rosszat rátok fognak
énmiattam]. Örüljetek és örvendezzetek
[ujjongjatok; vigadjatok ilyenkor], mert
a ti jutalmatok [kárpótlásotok] bőséges
[nagy fizetség jár nektek] a mennyekben:
mert így háborgatták [üldözték; zaklatták; vádolták] a prófétákat [az Isten
nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [éltek]” (Mát.
5,11-12).
De ennek ellenére: „Bölcsességet beszél az igaznak szája, és a
nyelve ítéletet szól (igazat mond). Istenének
törvénye van szívében, lépései nem ingadoznak. Leselkedik a gonosz az igazra,
és halálra keresi azt (és meg akarja ölni); De az Úr nem hagyja azt annak kezében (nem hagyja, hogy kezébe
kerüljön), sem nem kárhoztatja (és
nem engedi), mikor megítéltetik (hogy
bűnösként elítéljék). Várjad az Urat (reménykedj
az Úrban), őrizd meg az ő útját
(maradj az ő útján); és fölmagasztal
téged, hogy örököld a földet; és meglátod, amikor kiirtatnak a gonoszok. Láttam
elhatalmasodni a gonoszt és szétterjeszkedett az, mint egy gazdag lombozatú
vadfa (mint egy terebélyes zöldellő fa); De elmúlt és ímé nincsen (de egyszer csak eltűnt, nem volt többé)! Kerestem, de nem található” (Zsolt.
37,30-36).
Róm. 5,6 Mert amikor még erőtlenek [gyengék, és tehetetlenek] voltunk
[a (hús)test miatt,ami engedett a
kísértésnek] a rendelt [vagyis az alkalmatos, a
meghatározott, és kijelölt] időben halt meg Krisztus értünk,
istentelenekért. [vagyis Isten nélkül
élőkért].
Róm. 5,7 Bizonyára igazért is alig hal meg valaki;
ám a jóért talán csak meg merne halni valaki. [a jóért még vállalja, és
hamarabb elszánja magát valaki].
Róm. 5,8 Az Isten pedig a mi hozzánk való
szerelmét [agapéját, isteni
természetét]
abban mutatta meg, [azzal bizonyítja]
hogy [abban az időben] mikor még
bűnösök [vagyis céltévesztők] voltunk, Krisztus [már akkor] érettünk meghalt*
*És tette ezt Isten
azért:
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az
ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök
élete legyen. Aki hiszen Őbenne, el nem kárhozik (az nem jut ítéletre); aki
pedig nem hisz, immár elkárhozott (már ítélet alatt van), mivelhogy nem
hitt az Isten egyszülött Fiának nevében”
(Ján. 3,16.18).
„Mikor pedig eljött [elérkezett] az
időnek teljessége [a beteljesedés állapota], kibocsátotta [és elküldte] Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett [aki asszonytól született], aki
törvény alatt lett [vagyis a törvénynek alávetve; és a törvény alá
adatott]. Hogy a törvény alatt levőket megváltsa [és kivásárolja], hogy
elnyerjük [vagyis hogy visszanyerjük] a
fiúságot [és ismét Isten
fiaivá legyünk]”
(Gal. 4,4-5).
János apostol megvallása: „És mi láttuk és (mi) bizonyságot
teszünk (arról), hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül” (1 Ján. 4,14).
Pál apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki jött el hústestben: „És
minden versengés nélkül (közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy
a kegyességnek eme titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá,
nyilvánvalóvá, ismertté vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott
(igaznak bizonyult) lélekben (pneuma:
szellemben). Megláttatott (megjelent, megmutatkozott) az
angyaloktól/nak. Hirdettetett a pogányok (népek, nemzetek) közt,
hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).
Így beteljesült ez a prófécia is: „És megjelenik az Úr (JHVH=Jahve) dicsősége, és minden (hús)test
látni fogja azt; mert az Úr szája szólt (Az ÚR //JHVH=Jahve// maga mondja ezt)” (Ésa.
40,5)
Dávid pedig így dicséri az Urat: „Kicsoda
olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt, és elengedi népe maradékának
büntetését? Nem tartja meg haragját örökké, mert abban telik kedve, hogy
kegyelmet ad” (Mik. 7,18)
Róm. 5,9 Minekutána azért most megigazultunk [vagyis megigazított minket] az ő vére által [az értünk adott élete árán]. Sokkal inkább megtartatunk [vagyis üdvösséget nyerünk] a harag ellen
Őáltala [vagyis: megment (megszabadít) bennünket a haragtól, élete hatalmával]*
*Üdvösség (szódzó): azaz
bűnbocsánat, megmenekülés (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől,
balesetből, bűnökből. Mindenfajta problémából, bajból); megszabadítás
(mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/. oltalmazás;
biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét
(egészség); boldogság, megtartatás.
És az apostolok
újra és újra megvallják, hogy az Úr Jézus az: „Ki a mi bűneinkért halálra
adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért. Kit az Isten eleve rendelt engesztelő áldozatul, hit által, az ő
vérében, hogy megmutassa az ő igazságát az előbb elkövetett bűnöknek elnézése
miatt. És ő engesztelő áldozat a mi vétkeinkért; de nemcsak a mienkért, hanem
az egész világért is” (Róm. 4,25; 3,25;
1 Ján. 2,2).
Róm. 5,10 Mert ha, mikor ellenségei voltunk, megbékéltünk Istennel [mert megbékéltetett minket önmagával] az ő Fiának halála által, [mert Istent Fia halála kiengesztelte]
akkor sokkal inkább megtartatunk [üdvözülünk, vagyis: megment, azaz kiszabadít, vagy megvéd]
az ő élete által, minekutána megbékéltünk vele [Más fordítás: Akkor miután
megbékéltettünk, még mennyivel inkább
üdvözíteni fog a Belőle belénk ömlő élet révén]*
*Ezt Isten
cselekedte meg: „Mindez pedig Istentől van [ezt
Isten viszi végbe, és mindez Istenből támadt], aki minket önmagával megbékéltetett a Jézus Krisztus által [akit Krisztus kiengesztelt irántunk],
és aki nékünk adta a békéltetés
szolgálatát [és aki minket a kiengesztelés szolgálatával megbízott]. Minthogy az Isten volt az, aki Krisztusban
megbékéltette önmagával a világot [Isten
volt a Krisztusban, amikor a világot magával kiengesztelte]. Nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket [nem számította fel nekik az eleséseket,
a
hibás lépéseket,
botlásokat, baklövéseket, melléfogásokat, törvényszegéseket, és a törvény áthágását], és reánk bízta a békéltetésnek igéjét. [sőt belénk helyezte a kibékítés, a kiengesztelődés logoszát,
Igéjét]” (2 Kor. 5,18-19).
Mert Isten úgy
határozott: „… hogy Őáltala békéltessen meg [engeszteljen ki] mindent
[a mindenséget] Magával, békességet szerezvén az Ő
keresztjének [kínkarójának; kínoszlopon kiontott] vére által; Őáltala mindent, ami csak van, akár a földön, akár a
mennyekben [az egekben]”
(Kol. 1,20).
Az apostolok azt az örömhírt
hirdetik, hogy ezt úgy tette meg Isten, hogy Isten: Az ellenségeskedést [kiküszöbölte] az Ő [saját] (hús)testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén [megszüntetvén;
érvénytelenné tette; hatályon kívül helyezte azért], hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Őmagában, békességet szerezvén.
[békességszerzővé] „És hogy
megbékéltesse [kiengesztelte] az
Istennel mind a kettőt, egy testben (szóma = személyében) a keresztfa [kínkaró; kínoszlop] által, megölvén [elpusztítva] ezen az ellenségeskedést. És eljövén [örömhírként] békességet hirdetett néktek, a távol valóknak és a közel valóknak. Mert
Őáltala van menetelünk [szabad utunk] mindkettőnknek
egy Szellemben az Atyához” (Eféz.
2,15-17).
„Ezért Isten ingyen
igazítja meg őket [Megigazulásukat azonban ingyen, az ő
kegyelméből kapják] miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által. [a Krisztus Jézus kifizette váltság általi
szabadítás révén, amelyet a Krisztus Jézus megváltó munkája fordított felénk].
Mert az Isten őt [eleve]
(el) rendelte [oda adta] engesztelő [véres] áldozatul [fedélnek] azoknak, akik az ő
vérében hisznek, hogy igazságát megmutassa. [nekünk]. Isten ugyanis az előbb [korábban] elkövetett bűnöket [végtelen türelmében] elnézte [elengedte; megbocsátotta]” (Róm. 3,24-25).
„Mert Ő engesztelő áldozat a mi vétkeinkért (céltévesztésünkért); de nemcsak a mienkért, hanem az egész világért is” (1 Ján. 2,2).
Hát: „Ez a szeretet, és nem az, ahogy mi szeretjük Istent,
hanem az, hogy ő szeretett minket, és elküldte a Fiát engesztelő áldozatul
bűneinkért
(céltévesztésünkért)” (1 Ján.
4,10).
És a
nemzetbeliekhez így szól a Szent Szellem:
„Titeket is, kik hajdan elidegenültek [azelőtt elszakadtatok, ezért idegenek] és ellenségek valátok [ellenséges
gondolkozásúak (érzületűek) voltatok] gonosz cselekedetekben [haszontalan, káros tetteitekben]
gyönyörködő értelmetek miatt, most mégis
megbékéltetett. [most nektek is
megszerezte a kiengesztelődést]” (Kol. 1,21)
Róm. 5,11 Nemcsak pedig, hanem [ezen felül még] dicsekedünk [ujjongunk] is az Istenben a mi Urunk
Jézus Krisztus által, aki által most a megbékélést nyertük [aki megszerezte nekünk a kiengesztelődést,
vagyis az előző kedvezőtlen kapcsolatot „megmásította”].
Róm. 5,12 Annakokáért, miképpen egy ember által
jött [és lépett] be a világra [sőt
a világegyetembe] a bűn [vagyis a céltévesztés], és a bűn által [és a bűnön keresztül] a halál és akképpen a halál elhatott, [minden ember osztályrésze lett, és minden
emberre átterjedt] mivelhogy mindenek [és
kiben mindnyájan] vétkeztek [vagyis
eltévesztették a célpontot]*
*És folytatódik a kijelentés: „Mert a bűn [a cél elvétésének] zsoldja [a bér, amellyel a bűn fizet] halál
az Isten kegyelmi ajándéka [vagyis a Szent Szellem megnyilvánulása] pedig örök élet [a természetfeletti
élet] a mi Urunk Krisztus Jézusban” (Róm. 6,23)
A bűn és a halál pedig azért
jöhetett be a világba, mert az ember a sátán szavát hitte el és fogadta be: „És (ezt) parancsolá az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról
bátran (szabadon) egyél. De a jó és
gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert a mely napon ejéndel arról,
bizony meghalsz (nem ehetsz, mert ha eszel róla, meg fogsz halni)” (1 Móz. 2,16-17)
És mert Ádám a sátán szavát
hitte el és fogadta be, az Úr figyelmezteti Ádámot ennek következményeire: „Arcod verejtékével eszed a kenyeret, míglen
visszatérsz a földbe, mert abból vétettél: mert (bizony) por vagy te s ismét
porrá leszesz (és vissza fogsz térni a porba)” (1 Móz. 3,19)
A Prédikátor az e világi
életről így elmélkedik: „És látám, hogy
hasznosabb a bölcsesség a bolondságnál (az oktalanságnál), miképpen hasznosabb a világosság a
sötétségnél. A bölcsnek szemei vannak a fejében (és nyitott szemmel jár); a bolond pedig sötétben jár (sötétben
botorkál); de ugyan én megismertem
(és arra is rájöttem), hogy ugyanazon egy
végük (ugyanaz sorsuk) lesz
mindezeknek (vagyis mindegyiküknek). Mert
nem lesz emlékezete sem a bölcsnek, sem a bolondnak mindörökké; mivelhogy a
következendő időkben már mind elfelejtetnek (és mert mindaz, ami megtörtént,
feledésbe megy az eljövendő időben): és
miképpen meghal a bölcs, azonképpen meghal a bolond is” (Préd. 2,14-15.17)
„Mindenik ugyanazon egy helyre megy (és kerül); mindenik
a porból való, és mindenik porrá lesz (újból)” (Préd. 3,20).
Róm. 5,13 Mert a törvényig [vagyis a törvény előtt is] vala bűn [vagyis
céltévesztés] a világon; a bűn [vagyis a
céltévesztés] azonban nem számíttatik be,
[nem tulajdoníttatik, nincs felróva az
embernek] ha nincsen törvény*
*Azért nem számítja
fel a bűnt, vagyis a céltévesztést Isten, mert: „... ahol pedig nincsen törvény,
ott törvény ellen való cselekedet sincsen” (Róm. 4,15)
Róm. 5,14 Úgyde [mégis] a halál uralkodott [és
jutott uralomra] Ádámtól [h. 'ádám magában foglalja ÉVÁT is: a kettő
együtt teszi ki az ember fogalmát] Mózesig [jelentése: a vízből kihúzott] azokon is, akik nem az Ádám esetének [vagyis elesésének] hasonlatossága
szerint vétkeztek, [és estek bűnbe,
vagyis céltévesztésbe] aki ama következendőnek [az Eljövendőnek] kiábrázolása
[előképe, előre felvázolt, megrajzolt formája, mintája, példa
modellje]*
*És folytatódik a kijelentés: „Mert
Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván [becsapva,
félrevezetve], bűnbe esett [vagyis ő lett az előre világosan és
határozottan kijelentett parancs megszegője, áthágója]. »Egyszerű fordítás: Meg aztán nem Ádámot tévelyítették el,
szedték rá, csapták be, vezette tévútra a kísértő, az asszonyt azonban
rászedték, félrevezették, és engedetlenségbe esett, és az asszony lett a
parancs áthágójává«” (1 Tim. 2,14).
Ugyanis Ádám saját
akaratából követte asszonyát, ahogyan az Úr is tette az Ő menyasszonyáért,
ezért lett az első Ádám, az utolsó Ádám előképe: „És látá az asszony, hogy jó az
a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kívánatos az a fa a bölcsességért:
szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és az
is evék” (1 Móz. 3,6).
Róm. 5,15 De a kegyelmi ajándék [Isten győzelmi
ajándéka] nem úgy van, mint a bűneset. [Más
fordítás: A kegyelemmel azonban nem úgy
áll a dolog, mint a bukással, a félre-csúszással, botlással, illetve elhajlással].
Mert ha amaz egynek esete [bukása, hibás lépése, botlása, félre-csúszása] miatt sokan
haltak meg, az Isten kegyelme [vagyis
Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása az ember iránt] és a kegyelemből való [szellemi] ajándék, mely az egyedüli ember
Jézus Krisztusé, sokkal inkább [és sokkal
bőségesebben] elhatott [és kiáradt]
sokakra*
*Így folytatódik a
kijelentés: „Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a
halottak feltámadása is. Mert a miképpen Ádámban mindnyájan meghalnak,
azonképpen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek” (1 Kor. 15,21-22)
Róm. 5,16 És az ajándék sem úgy van, mint egy
vétkező [vagyis mint egy céltévesztő] által; mert az ítélet [vagyis a
céltévesztés, és hibás lépés következményeként, hatása, és eredményeként] egyből lett kárhozattá [kedvezőtlen / elmarasztaló ítéletté] az
ajándék [vagyis a győzelmi ajándék
a győztes hadvezértől] pedig sok bűnből [vagyis sok bukás, hibás
lépés, botlás, félre-csúszásból] van igazulásra [vagyis megigazulásra].
Róm. 5,17 Mert ha az egynek bűnesete [hibás lépése,
botlása, elbukása, és elesése] miatt uralkodott [uralomra jutott, és uralkodóvá
lett] a halál az egy [ember]
által: sokkal inkább az életben [vagyis
az élet hatalmával uralomra jutnak], és uralkodnak
az egy Jézus Krisztus által azok,
kik a kegyelemnek [Isten
jóindulatának, kedvezésének,és jóindulatú
gondoskodásának] és az igazság [vagyis a megigazulás] ajándékának bővölködésében részesültek, [akik a megigazulás ajándékát megkapták és elfogadták].
Róm. 5,18 Bizonyára azért, miképpen egynek bűnesete
[hibás
lépése, botlása, elbukása, és elesése] által minden emberre elhatott a kárhozat
[vagyis minden emberre kedvezőtlen ítéletet
hozott]*
azonképpen egynek igazsága [méltányos cselekedete] által minden emberre elhatott az életnek megigazulása. [Más
fordírás: Ugyanúgy egynek üdvösséget
szerző tette minden emberre kiárasztotta az életet, a természetfeletti életet;
az életnek egy más létezési formáját adó megigazulást]
*Az Úr figyelmezteti az embert, hogy mi lesz
az engedetlenség következménye: „És vevé az
Úr Isten az embert, és helyezteté őt az Éden kertjébe, hogy művelje és őrizze
azt. És parancsola az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról
bátran egyél. De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert a mely
napon ejéndel arról, bizony meghalsz” (1 Móz. 2,15-17).
Az
embernek – aki inkább a sátán által becsapott feleségére hallgatott – pedig
monda: Mivelhogy hallgattál a te
feleséged szavára, és ettél arról a fáról, a melyről azt parancsoltam, hogy ne
egyél arról: Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos munkával élj
belőle életednek minden napjaiban. Töviset és bogácskórót teremjen tenéked;
s egyed a mezőnek fűvét. Orczád verítékével egyed a te kenyeredet, míglen visszatérsz
a földbe, mert abból vétettél: mert por vagy te s ismét porrá leszesz”
(1 Móz. 3,17-19).
Hogy
mit jelent a tövis, azt az Úr Jézus jelenti ki:
„… a tövisek …e világnak
[vagyis e világkorszaknak] gondja [és
a világ dolgai miatti aggodalom, aggódás, gondoskodás és törekvés] és a [csalóka] gazdagságnak csalárdsága… (Mát.
13,22)
Róm. 5,19 Mert miképpen egy embernek [isten igéjének figyelmen
kívül hagyása], és
engedetlensége által sokan bűnösökké
[céltévesztőkké] lettek: [sok embert a céltévesztés állapotába döntötte] azonképpen egynek
engedelmessége [szófogadása,
szolgálatkészsége] által sokan igazakká lesznek [vagyis meg is igazultak]*
*Az Úr Jézusról
szóló bizonyságtétel: „... Mert azt, aki nem ismert bűnt
(vagyis céltévesztést), bűnné (céltévesztéssé) tette értünk, és
[helyettünk], hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne [vagyis, hogy
általa megigazultak legyünk Istenben]. ...Ki a mi bűneinkért (azaz:
félrecsúszásainkért, botlásainkért és elhajlásainkért) halálra adatott (aki ki lett szolgáltatva, és halált szenvedett), és
feltámasztatott (de feltámadt) a mi
megigazulásunkért (felmentésünkért,
vagyis: igazzá nyilvánításunkért)” (2Kor. 5,21; Róm. 4.25)
Róm. 5,20 A törvény pedig bejött
[közbejött, és azért csúszott be a
kegyelem mellett], hogy a bűn [vagyis a félre-csúszás, botlás és elhajlás] megnövekedjék,
és [fokozódjék, bőséges legyen, hogy vele
szaporodjék a bukás, és hogy megsokasítsa az elesést]. De ahol megnövekedik
[elhatalmasodik, megsokasodik] a bűn [a
céltévesztés]
ott [azt messze felülmúlva] a
kegyelem [vagyis Isten jóindulata, kedvezése,
jóindulatú gondoskodása] sokkal inkább bővölködik [túláradóan kiárad]*
*A törvényadás
célja, a céltévesztés felismerése volt: „Micsoda tehát
a törvény? A bűnök (törvényszegések és áthágások miatt toldották meg vele az
ígéretet, vagyis a bukások, elesések)
okáért adatott, amíg eljő a Mag, akinek tétetett az ígéret; rendeltetvén
angyalok által, közbenjáró kezében (Más fordítás: Angyalok által
lett érvényes, és adták
parancsba, közbenjáró kezén át” (Gal.
3,19)
Róm. 5,21 Hogy miképpen uralkodott [uralomra jutott] a bűn [vagyis a céltévesztés] a halálra, [azaz: halált hozva] azonképpen a kegyelem [vagyis Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása] is [uralomra jusson], és uralkodjék igazság
[vagyis megigazulás] által az örök
életre [A természetfeletti életre; az életnek egy más létezési formájára],a mi Urunk Jézus Krisztus által*
*Az ok, amiért
Isten emberré lett: Miután ugyanis ember által van a halál [mert egy ember idézte elő a halált; vagyis: miután
ugyanis emberen át jött a halál a világra] szintén
ember által van a halottak feltámadása is [ugyanígy a halottak is egy ember
révén támadnak fel]. Mert amiképpen
Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan
megeleveníttetnek [vagyis mindenki életre is kel, és emberen át jött a
halottak feltámadása is]” (1 Kor. 15,21-22)
Az igazságról
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu
A keresztény tegyen úgy az igazsággal, mint a csiga a házával: lakjon benne, és ha valahova megy, vigye magával. (Fosdick)
http://www.tirek.hu/
A HIT
Készítette:A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu
A hit átveti magát az idő korlátján és diadalénekbe kezd, amikor a csata még javában zajlik. (Spurgeon)
http://www.tirek.hu/
A Gyógyító ígérete
Készítette:Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely
Mert orvosságot adok néked, és kigyógyítlak a te sérülésedbõl, azt mondja az Úr. Jeremiás 30:17
Steve Harvey bemutatja Jézust
Készítette:Az Ige az élet kenyere
Ha volna szerencsém kihívni Krisztust, én egyszerüen így tenném:
Hölgyeim és Uraim, van szerencsém bemutatni, akit nem kell bemutatni.
A hírneve túl hosszú ahhoz hogy felsoroljam!
Ö idöröl idöre megtette a lehetetlent!
Mennyei köszöntéssel üdvözölték a betlehemi jászolban!
Az Ö Apja szerzöje annak a könyvnek,
ami már az idök kezdete óta a bestseller lista élén van!
Ö tartja a halsütés világrekordját!
Ö etetett meg 5000 éhes lelket két hallal, és öt kenyérrel!
Ö a vizen jár, a vizet borrá változtatja speciális effektek és kameratrükkök nélkül!
Öt már a komédia királyok elött úgy üdvözölték mint királyok királya, világegyetem Ura, Alfa és az Omega, kezdet és vég,
a fényes Hajnalcsillag!
Néhányan Sáron rózsájának mondják, egyesek békesség fejedelmének!
Àllj a lábadra, tapsolj és dicsérd Öt, a második eljöveteléért!!!!!!
Halleluja!
Dicsöség neked világmindenség Ura örökkön örökké! Amen!
/ Steve Harvey bemutatja Jézust /
Hölgyeim és Uraim, van szerencsém bemutatni, akit nem kell bemutatni.
A hírneve túl hosszú ahhoz hogy felsoroljam!
Ö idöröl idöre megtette a lehetetlent!
Mennyei köszöntéssel üdvözölték a betlehemi jászolban!
Az Ö Apja szerzöje annak a könyvnek,
ami már az idök kezdete óta a bestseller lista élén van!
Ö tartja a halsütés világrekordját!
Ö etetett meg 5000 éhes lelket két hallal, és öt kenyérrel!
Ö a vizen jár, a vizet borrá változtatja speciális effektek és kameratrükkök nélkül!
Öt már a komédia királyok elött úgy üdvözölték mint királyok királya, világegyetem Ura, Alfa és az Omega, kezdet és vég,
a fényes Hajnalcsillag!
Néhányan Sáron rózsájának mondják, egyesek békesség fejedelmének!
Àllj a lábadra, tapsolj és dicsérd Öt, a második eljöveteléért!!!!!!
Halleluja!
Dicsöség neked világmindenség Ura örökkön örökké! Amen!
/ Steve Harvey bemutatja Jézust /
Ki viseli a gondot?
Jorsits Attila,
Az egész gondolkodásunk alapstruktúráját megváltoztatni nagyon nehéz. Miért teszi ezt mégis Jézus? (A „Miért értjük félre Jézust?” című bejegyzés továbbgondolása.)
Jézus azzal, hogy az elvont és konkrét fogalmak átértelmezésére kényszeríti hallgatóságát, nemcsak gondolkodásukat, hanem annak nyomán egész életvitelüket is meg akarja változtatni. Ennek a folyamatnak talán a legnagyobb és legnehezebb része a világról alkotott fogalmaink újraértelmezése. Az, hogy ebben a világban a szemünkkel nem látható Isten jelenlétét és cselekvését ugyanolyan realitásként kezeljük, mint bármi mást. Mondhatjuk, hogy a hívő embernek ez alap, de Jézus sokkal mélyebben akarja ezt megtapasztaltatni. Irreális és érthetetlen dolgokat kér, hogy ezáltalnaponta tapasztaljuk meg Isten jelenvalóságát és munkálkodását. Erre talán a legjobb példát Jézusnak az anyagiakról szóló tanításai adják.
Amikor Jézus végletekig tisztességes és semmilyen bűnös kompromisszumot nem tűrő életvitelre szólítja fel követőt, azzal gyakorlatilag a legtöbbjüket anyagilag szegényebbé teszi.
“Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, és az Istennek, ami az Istené.” (Lk 20,25)
Nincs az a hely vagy történelmi korszak, amelyben a tisztességes életmód kifizetődőbb lett volna az apróbb csúsztatásokat és ügyeskedéseket megengedőnél. Persze ez nem azt jelenti, hogy Istennek alapvetően a pénzzel lenne baja, hiszen az Ószövetségben a gazdagság sok esetben az Ő áldásának következménye. A probléma tehát nem magával a pénzzel, hanem a pénz szeretetével van:
“Mert minden rossznak gyökere a pénz szerelme, amely után sóvárogva egyesek eltévelyedtek a hittől, és sok fájdalmat okoztak önmaguknak.” (1Tim 6,10)
A pénz egyfajta biztonságérzetet ad. A biztonságos, kényelmes életért próbál az ember minél többet gyűjteni belőle, és Jézus valójában ezt az igényt akarja más megvilágításba helyezni. Azok a dolgok ugyanis, amiket a pénz segítségével az ember próbál bebiztosítani magának (gondtalan élet, jólét, biztonság, nyugalom stb.), a Bibliában eredetileg isteni adományokként szerepelnek.
Érdemes megfigyelni az Ószövetség istenképét. Isten mindig cselekedetekben nyilatkozik meg az embernek. Ő úgy Szabadító, hogy kihozza övéit Egyiptomból, úgy a Seregek Ura, hogy győzelemre viszi a népet stb. Az Ószövetség embere tehát mindig cselekedetek megtapasztalása által ismer meg valamit Istenből, ami aztán mélyíti a hitét és erősíti a Hozzá való ragaszkodását. Nos, mivel Isten nem változik – és ilyen szempontból az ember sem –, ez az egész ma sincs másképp.
A materiálisan gondolkodó ember azonban igyekszik átvenni az irányítást az élet minden területén, és ezzel tulajdonképpen szűkíti a terét az Úr gondviselő cselekvésének. A minden szempontbólbebiztosított embernek ezért valójában kevesebb istenélményben van része, mint annak, aki bizonytalanabb körülmények között él. Ha pedig valaki egy önmaga által bebiztosított életet él – ami által kevesebbet tapasztal Isten tetteiből –, sokkal könnyebben alakít ki egy elméleti istenképet, ami nehezíti a valódi megismerést, a személyes kapcsolatot és emiatt a hitben való megmaradást is. Ezért beszél Jézus a földi és a mennyei kincsek ellentétéről.
A Jézust követni akaró ember világképe átértelmezésre szorul. Isten gondviselése alá kell helyeznie azokat a területeket az életében, amiket addig önmaga akart irányítani. Jézus ezért akarja, hogy a világi biztosítékainkat ne tartsuk olyan fontosnak és értékesnek.
Azt akarja, hogy Istenre olyan gondviselő Atyaként tudjunk tekinteni, aki nem hagyja, hogy övéi bármiben hiányt szenvedjenek. Ezért kellenek olyan területek az életünkben, aholrendszeresen megtapasztaljuk, hogy Isten a tenyerén hordoz bennünket. Így tudjuk időről időre megtapasztalni az Ő atyai gondviselését, ami aztán valóban átformálja az egész világról való gondolkodásunkat. Az ilyen megtapasztalások olyan erőt és kitartást adnak a hitnek, amit máshogyan nem lehet elérni.
A bevezetőben említett bejegyzés: Miért értjük félre Jézust?
Reinhard Bonnke: Amerikáról
Készítette:Lisa Szanyel
Úgy gondolod, hogy a lehetőségek ablaka bezárult Amerika számára? Mondd ezt Reinhard Bonnkénak és Billy Grahamnek, akik - és még rajtuk kívül sokan - minden korábbinál nagyobb mértékben az Egyesült Államok üdvösségére összpontosítanak!
Reinhard Bonnke azért utazott az Egyesült Államokba annak idején, hogy egyevangéliumi filmsorozatot készítsen - legalábbis ő ezt gondolta. 2001-ben a világhírű evangélista több ismert hollywoodi színésszel az Universal Studiosszal és a Lucas Filmsszel közösen készítette a Full Flames filmsorozatot, azzal a szándékkal, hogy felgyújtsák a keresztények szívében világszerte a lélekmentés szenvedélyét, és kiképezzék a keresztényeket az evangélizáció alapelveire. Ehhez teljesen természetesnek tűnt akkoriban, hogy lakhelyét és szolgálatát költöztesse Amerikába.
Mégis, annak az embernek, akit úgy ismernek, mint Afrika Billy Graham-je, és akinek a szolgálata 74 millió embert vezetett eddig Krisztushoz, a szíve természetesen továbbra is Afrikáért dobogott. Bonnkét az Úr Németországból hívta el a fekete kontinensre, és 1967 óta ott élt különböző afrikai államokban, és tartott hatalmas evangélizációs kampányokat az elveszetteknek. Még nem olyan régen is úgy gondolta, hogy Afrika az ő Istentől elrendelt szolgálati területe, Amerikára pedig főként úgy gondolt, mint olyan helyre, ahol megpihenhet, és ahol a szolgálatának, a Christ for all Nations (Krisztust Minden Nemzetnek) adminisztratív teendőivel foglalkozhat – nem utolsósorban a pénzgyűjtéssel. Ez teljesen megváltozott valamikor a múlt év közepén. „Mindig azt gondoltam, hogy Isten engem ide (az Egyesült Államokba) az Afrikában végzett evangélizáció érdekében hozott el” - mondja Bonnke, „De az Úr szólt a hozzám, és azt mondta: 'Nem csak azért küldtelek Amerikába, hogy Amerika legyen az afrikai misszió fő pénzügyi támogatója. Amerikáért magáért küldtelek Amerikába, mert Amerikának is borzasztóan szüksége van az evangéliumra!'”
Ezzel az utóbbi megállapítással érthet egyet az az egyre növekvő számú keresztény szolgáló, aki az utóbbi időben a szolgálata legsürgetőbb feladatának határozta meg az Egyesült Államok „megevangélizálását”. Legtöbbjük erősebben érzi, mint valaha, hogy Isten erre hívja – azzal a hittel együtt, hogy a lehetőségek ablaka hamarosan végleg bezárul Amerika számára. Sokan, akik nemzetközi szolgálatot végeznek, lecsökkentették a nemzetközi szinten végzett erőfeszítéseiket, hogy több forrást tudjanak felszabadítani a saját szülőföldjük elérésére. És bár Bonnke szervezetére mindez nem mondható el - hiszen az afrikai missziójuk egyre növekszik, és alapítójuk ma is rendszeresen prédikál Afrika különböző részein -, mégis, úgy tűnik Bonnke magára vállalta annak a feladatát, hogy vezetője legyen az USA-ra összpontosító evangélizáció beindításának. De nincs egyedül.
Krízispont
„A szívem fáj Amerikáért, és becsapott népéért!” - írta múlt évben Billy Graham a nemzethez intézett kijózanító levelében, amelyet egy történettel kezdett néhai feleségéről, Ruthról. Sok éve, miután elolvasott egy részt férje valamelyik könyvéből, amelyben siratja az ország szellemi állapotát, a következő - ma már nagyon ismert, de égető - megállapítást tette: „Ha Isten nem ítélné meg Amerikát, akkor Szodomától és Gomorától is bocsánatot kellene kérnie”. Billy Graham talán utolsó, jövő hónapban megjelenő könyvében, melynek címe Reménységem oka, elmondja, hogy a dolgok azóta, hogy Ruth ezt a megállapítást tette, még rosszabbra fordultak. „Most, röviddel azután, hogy a legdrágább emberi kapcsolat - a házasság intézménye - ilyen brutális támadás alá került saját államomban, Észak-Karolinában, azon töprengek, hogy vajon, ha még élne, mit gondolna országunkról?” - írja. „Azóta, hogy elköltözött, a nemzetünk tovább lépett lefelé a morális létra fokain... Hol vannak már azok az idők, amikor más nemzetek felnéztek az Egyesült Államokra, és vágytak utánozni azt, ami Amerikát naggyá tette? Nem az anyagi felvirágzás és az amerikai álom megélése tette Amerikát naggyá, hanem istenfélelme, és az Isten Igéje szerinti életvitele. Ennek az eredménye volt a kimondhatatlan áldásfolyam! Isten használta az Egyesült Államokat, hogy az evangélium elterjedjen a világban. Ma pedig azt látjuk, hogy számtalan polgára az öklét rázza a Mindenható Isten felé.”
Valóban, a nemzet szellemi és morális leépülése olyan soha nem látott méreteket öltött, hogy ma már szinte havonta jelentenek be olyan törvényeket, amelyek Isten való ellenszegülésünk bizonyítékai. Hogy az úgynevezett kulturális „fejlődésünket” kellő távolságról lássuk, nézzük meg, hogy csak az elmúlt öt hónapban hány államban kerültek közelebb az azonos neműek házasságának legalizálásához, hogy hányan és milyen harsányan üdvözölték, hogy egy ismert profi csapatsport játékos bevallotta másságát, hogy keresztény szervezeteket kényszerítettek arra, hogy anyagilag támogassák az abortuszt, hogy milyen dicséretet kapott a Cserkész szövetség, hogy mostantól homoszexuális tagokat is felvesz a sorai közé, és hogy fenyegettek meg bírósági vegzálással keresztény katonákat a hadseregben, ha a hitükről beszélnek.
Isten áldja Amerikát?
„Vitán felül áll, hogy szellemi krízisben van az ország” - mondja Franklin Graham, Billy és Ruth Graham fia, és a Billy Graham Evangelistic Association (BGEA) elnöke és ügyvezető igazgatója. „A fejétől bűzlik a hal. A Fehér Háztól a Kongresszusig. Mint nemzet fordítottunk hátat Istennek. Úgy gondoljuk, hogy Isten törvényei ma már nem érvényesek, és a kormányzat nem akarja Isten alapelveit magáévá tenni.” Néhány keresztény vezetőnél ez az Amerika szellemi és morális züllése miatti szomorúság egészen a lélekharang megkondításába ment át: „Isteni beavatkozás nélkül, az a nemzet, amit úgy hívunk, az Egyesült Államok, a következő néhány évben teljesen el fog tűnni. Ennyire kritikus a helyzet.” - mondja Rodney Howard-Browne, és személyes kormányzati kapcsolataira hivatkozik, akik bennfentes információkkal szolgáltak neki egy küszöbön álló gazdasági összeomlásról és a vallási szabadságjogok porba tiprásáról. „Az Írás már ott a falon! Most már csak Isten tud megmenteni minket. Ez nem játék. Ha nem látunk visszafordulást erről az útról két vagy három éven belül, Amerika, ahogy mi ismerjük, el fog veszni a süllyesztőben, és vége lesz örökre.” Természetesen, ebben a küszöbön álló bukás érzésében - ami, a legtöbben egyetértenek ebben, az Isten oltalmának és áldásának a megvonása lesz ettől a nemzettől - semmi új nincsen, és még nem is csak keresztény körökben érzik így. Egyre több és gyakoribb, hogy világi hírcsatornák, mint a Fox News és a CNN képernyőin is elhangzik a „Visszaszámlálás Armageddonig” kifejezés, és nem csak a közel-keleti, de az Egyesült Államok eseményeivel összefüggésben is.
Még a New York Times best-seller listái is azt bizonyítják, hogy az amerikaiak hallották - de legalábbis olvasták - a prófétai figyelmeztetéseket, mert például Jonathan Cahn: The Harbinger és Joel Rosenberg: Implosion (Összeroppanás) című könyvei 2012 óta az eladási listák élén állnak (A The Harbinger például már több mint 80 hete ott is tanyázik).
Ami mégis újdonság, az nem más, mint az az evangélizációs roham, amely most ősszel veszi kezdetét olyan világhírű evangélista hadvezérek vezetésével, mint Billy Graham és Reinhard Bonnke, amely könnyen lehet, hogy a végső nagy erőfeszítés lesz az amerikai emberek lelkének megmentésére.
Egy másik Afrika
Bonnke esetében szeptember 27-28 lesz sorsdöntő hétvége, amikor is a 73 éves evangélista egész jövőbeni Egyesült Államokbeli szolgálatát megalapozhatja, ugyanis a floridai Orlandóban tartott Evangéliumot Orlandónak Kampány indítja el Bonnke első erőfeszítéseit arra, hogy 39 éves szolgálata történetében először evangélizációs hadjáratokat tartson szerte Amerikában, amelyeket oly sikeresen végzett korábban Afrikában. Bár Bonnke reméli, hogy a húszezer férőhelyes orlandói Amway Csarnokot meg tudja tölteni, a látása ennél nagyobb - ami persze nem meglepő egy olyan embertől, aki 2000-ben egyetlen estén több mint 1,6 millió ember előtt hirdette az evangéliumot Lagosban, Nigériában.
„Isten beszélt hozzám arról, hogy eljött az ideje egy hatalmas üdvösség-hullámnak, amely végigsöpör az Egyesült Államokon, városról városra, államról államra, és az Atlanti-óceán partjaitól a Csendes-óceán partjaiig” - mondja Bonnke, aki nemrég felvette az amerikai állampolgárságot is. „Láttam, ahogy Isten egész nemzeteket ráz meg Afrikában - olyan nemzeteket, akikről én azt gondoltam, Isten már lemondott, egyszer csak megragadta őket Jézus Krisztus evangéliumának ereje. Akkor arra a következtetésre jutottam, amire mindenki jutott volna a helyemben: gyógyíthatatlan hívő lettem arra nézve, hogy ha Isten képes volt ezt megtenni Afrikában, akkor Ő képes ezt bárhol, akár Amerikában is megtenni! Mert saját szememmel láttam. Mert megtapasztaltam. Milliók bizonyságtétele által tudom, hogy ez az igazság. És nem csatlakozom a gyászoló és siránkozó próféták kórusához! Ma van az üdvösség napja!” Idén februárban Bonnke egy kétnapos összejövetelen a floridai Vero Beachben, ahol jelenleg él, kijelentette: hogy „Amerika üdvözülni fog!” Arra is érezte a Szent Szellem vezetését, hogy valami nagyobb kezdetét meghirdesse: „Vero Beachben kezdtük, amely egy kisváros, tizennégyezer lakossal, mégis 5000 ember jött el minden alkalomra, és ez csodálatos” - mondta, majd így folytatta: „Az Úr szólt hozzám, hogy Orlandóba kell mennem... Onnan pedig tovább városról városra, akár Houstonba vagy New Orleansba, vagy bárhova. Az Atlanti-óceán partjaitól a Csendes-óceán partjaiig fogjuk hirdetni az evangéliumot, és hiszem, hogy a hajtóerő olyan erős lesz, hogy meg fogjuk tölteni a legnagyobb stadionokat Jézus nevében!”
Bonnke lelkesültsége részben abból a meggyőződéséből táplálkozik, hogy Isten azért terjeszti ki az irgalmát Amerikára, mert sok éven át ez a nemzet támogatta legbőségesebben a legtöbb nemzetközi egyházi erőfeszítést az evangélium terjesztésére a nem hívők között. De Bonnkénak esze ágában sincs változtatni a módszerein vagy a stílusán az evangélium üzenetének átadásában, hogy az amerikai közönségnek jobban megfeleljen, mert hiszi, hogy ennek a nemzetnek a megváltozásának a kulcsa éppúgy mint mindenhol máshol ugyanaz: az evangélium erővel való hirdetése.
Forrás: Charisma Magazin
http://strang.imirus.com/ Mpowered/book/vstr13/i9/p30
Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
Reinhard Bonnke azért utazott az Egyesült Államokba annak idején, hogy egyevangéliumi filmsorozatot készítsen - legalábbis ő ezt gondolta. 2001-ben a világhírű evangélista több ismert hollywoodi színésszel az Universal Studiosszal és a Lucas Filmsszel közösen készítette a Full Flames filmsorozatot, azzal a szándékkal, hogy felgyújtsák a keresztények szívében világszerte a lélekmentés szenvedélyét, és kiképezzék a keresztényeket az evangélizáció alapelveire. Ehhez teljesen természetesnek tűnt akkoriban, hogy lakhelyét és szolgálatát költöztesse Amerikába.
Mégis, annak az embernek, akit úgy ismernek, mint Afrika Billy Graham-je, és akinek a szolgálata 74 millió embert vezetett eddig Krisztushoz, a szíve természetesen továbbra is Afrikáért dobogott. Bonnkét az Úr Németországból hívta el a fekete kontinensre, és 1967 óta ott élt különböző afrikai államokban, és tartott hatalmas evangélizációs kampányokat az elveszetteknek. Még nem olyan régen is úgy gondolta, hogy Afrika az ő Istentől elrendelt szolgálati területe, Amerikára pedig főként úgy gondolt, mint olyan helyre, ahol megpihenhet, és ahol a szolgálatának, a Christ for all Nations (Krisztust Minden Nemzetnek) adminisztratív teendőivel foglalkozhat – nem utolsósorban a pénzgyűjtéssel. Ez teljesen megváltozott valamikor a múlt év közepén. „Mindig azt gondoltam, hogy Isten engem ide (az Egyesült Államokba) az Afrikában végzett evangélizáció érdekében hozott el” - mondja Bonnke, „De az Úr szólt a hozzám, és azt mondta: 'Nem csak azért küldtelek Amerikába, hogy Amerika legyen az afrikai misszió fő pénzügyi támogatója. Amerikáért magáért küldtelek Amerikába, mert Amerikának is borzasztóan szüksége van az evangéliumra!'”
Ezzel az utóbbi megállapítással érthet egyet az az egyre növekvő számú keresztény szolgáló, aki az utóbbi időben a szolgálata legsürgetőbb feladatának határozta meg az Egyesült Államok „megevangélizálását”. Legtöbbjük erősebben érzi, mint valaha, hogy Isten erre hívja – azzal a hittel együtt, hogy a lehetőségek ablaka hamarosan végleg bezárul Amerika számára. Sokan, akik nemzetközi szolgálatot végeznek, lecsökkentették a nemzetközi szinten végzett erőfeszítéseiket, hogy több forrást tudjanak felszabadítani a saját szülőföldjük elérésére. És bár Bonnke szervezetére mindez nem mondható el - hiszen az afrikai missziójuk egyre növekszik, és alapítójuk ma is rendszeresen prédikál Afrika különböző részein -, mégis, úgy tűnik Bonnke magára vállalta annak a feladatát, hogy vezetője legyen az USA-ra összpontosító evangélizáció beindításának. De nincs egyedül.
Krízispont
„A szívem fáj Amerikáért, és becsapott népéért!” - írta múlt évben Billy Graham a nemzethez intézett kijózanító levelében, amelyet egy történettel kezdett néhai feleségéről, Ruthról. Sok éve, miután elolvasott egy részt férje valamelyik könyvéből, amelyben siratja az ország szellemi állapotát, a következő - ma már nagyon ismert, de égető - megállapítást tette: „Ha Isten nem ítélné meg Amerikát, akkor Szodomától és Gomorától is bocsánatot kellene kérnie”. Billy Graham talán utolsó, jövő hónapban megjelenő könyvében, melynek címe Reménységem oka, elmondja, hogy a dolgok azóta, hogy Ruth ezt a megállapítást tette, még rosszabbra fordultak. „Most, röviddel azután, hogy a legdrágább emberi kapcsolat - a házasság intézménye - ilyen brutális támadás alá került saját államomban, Észak-Karolinában, azon töprengek, hogy vajon, ha még élne, mit gondolna országunkról?” - írja. „Azóta, hogy elköltözött, a nemzetünk tovább lépett lefelé a morális létra fokain... Hol vannak már azok az idők, amikor más nemzetek felnéztek az Egyesült Államokra, és vágytak utánozni azt, ami Amerikát naggyá tette? Nem az anyagi felvirágzás és az amerikai álom megélése tette Amerikát naggyá, hanem istenfélelme, és az Isten Igéje szerinti életvitele. Ennek az eredménye volt a kimondhatatlan áldásfolyam! Isten használta az Egyesült Államokat, hogy az evangélium elterjedjen a világban. Ma pedig azt látjuk, hogy számtalan polgára az öklét rázza a Mindenható Isten felé.”
Valóban, a nemzet szellemi és morális leépülése olyan soha nem látott méreteket öltött, hogy ma már szinte havonta jelentenek be olyan törvényeket, amelyek Isten való ellenszegülésünk bizonyítékai. Hogy az úgynevezett kulturális „fejlődésünket” kellő távolságról lássuk, nézzük meg, hogy csak az elmúlt öt hónapban hány államban kerültek közelebb az azonos neműek házasságának legalizálásához, hogy hányan és milyen harsányan üdvözölték, hogy egy ismert profi csapatsport játékos bevallotta másságát, hogy keresztény szervezeteket kényszerítettek arra, hogy anyagilag támogassák az abortuszt, hogy milyen dicséretet kapott a Cserkész szövetség, hogy mostantól homoszexuális tagokat is felvesz a sorai közé, és hogy fenyegettek meg bírósági vegzálással keresztény katonákat a hadseregben, ha a hitükről beszélnek.
Isten áldja Amerikát?
„Vitán felül áll, hogy szellemi krízisben van az ország” - mondja Franklin Graham, Billy és Ruth Graham fia, és a Billy Graham Evangelistic Association (BGEA) elnöke és ügyvezető igazgatója. „A fejétől bűzlik a hal. A Fehér Háztól a Kongresszusig. Mint nemzet fordítottunk hátat Istennek. Úgy gondoljuk, hogy Isten törvényei ma már nem érvényesek, és a kormányzat nem akarja Isten alapelveit magáévá tenni.” Néhány keresztény vezetőnél ez az Amerika szellemi és morális züllése miatti szomorúság egészen a lélekharang megkondításába ment át: „Isteni beavatkozás nélkül, az a nemzet, amit úgy hívunk, az Egyesült Államok, a következő néhány évben teljesen el fog tűnni. Ennyire kritikus a helyzet.” - mondja Rodney Howard-Browne, és személyes kormányzati kapcsolataira hivatkozik, akik bennfentes információkkal szolgáltak neki egy küszöbön álló gazdasági összeomlásról és a vallási szabadságjogok porba tiprásáról. „Az Írás már ott a falon! Most már csak Isten tud megmenteni minket. Ez nem játék. Ha nem látunk visszafordulást erről az útról két vagy három éven belül, Amerika, ahogy mi ismerjük, el fog veszni a süllyesztőben, és vége lesz örökre.” Természetesen, ebben a küszöbön álló bukás érzésében - ami, a legtöbben egyetértenek ebben, az Isten oltalmának és áldásának a megvonása lesz ettől a nemzettől - semmi új nincsen, és még nem is csak keresztény körökben érzik így. Egyre több és gyakoribb, hogy világi hírcsatornák, mint a Fox News és a CNN képernyőin is elhangzik a „Visszaszámlálás Armageddonig” kifejezés, és nem csak a közel-keleti, de az Egyesült Államok eseményeivel összefüggésben is.
Még a New York Times best-seller listái is azt bizonyítják, hogy az amerikaiak hallották - de legalábbis olvasták - a prófétai figyelmeztetéseket, mert például Jonathan Cahn: The Harbinger és Joel Rosenberg: Implosion (Összeroppanás) című könyvei 2012 óta az eladási listák élén állnak (A The Harbinger például már több mint 80 hete ott is tanyázik).
Ami mégis újdonság, az nem más, mint az az evangélizációs roham, amely most ősszel veszi kezdetét olyan világhírű evangélista hadvezérek vezetésével, mint Billy Graham és Reinhard Bonnke, amely könnyen lehet, hogy a végső nagy erőfeszítés lesz az amerikai emberek lelkének megmentésére.
Egy másik Afrika
Bonnke esetében szeptember 27-28 lesz sorsdöntő hétvége, amikor is a 73 éves evangélista egész jövőbeni Egyesült Államokbeli szolgálatát megalapozhatja, ugyanis a floridai Orlandóban tartott Evangéliumot Orlandónak Kampány indítja el Bonnke első erőfeszítéseit arra, hogy 39 éves szolgálata történetében először evangélizációs hadjáratokat tartson szerte Amerikában, amelyeket oly sikeresen végzett korábban Afrikában. Bár Bonnke reméli, hogy a húszezer férőhelyes orlandói Amway Csarnokot meg tudja tölteni, a látása ennél nagyobb - ami persze nem meglepő egy olyan embertől, aki 2000-ben egyetlen estén több mint 1,6 millió ember előtt hirdette az evangéliumot Lagosban, Nigériában.
„Isten beszélt hozzám arról, hogy eljött az ideje egy hatalmas üdvösség-hullámnak, amely végigsöpör az Egyesült Államokon, városról városra, államról államra, és az Atlanti-óceán partjaitól a Csendes-óceán partjaiig” - mondja Bonnke, aki nemrég felvette az amerikai állampolgárságot is. „Láttam, ahogy Isten egész nemzeteket ráz meg Afrikában - olyan nemzeteket, akikről én azt gondoltam, Isten már lemondott, egyszer csak megragadta őket Jézus Krisztus evangéliumának ereje. Akkor arra a következtetésre jutottam, amire mindenki jutott volna a helyemben: gyógyíthatatlan hívő lettem arra nézve, hogy ha Isten képes volt ezt megtenni Afrikában, akkor Ő képes ezt bárhol, akár Amerikában is megtenni! Mert saját szememmel láttam. Mert megtapasztaltam. Milliók bizonyságtétele által tudom, hogy ez az igazság. És nem csatlakozom a gyászoló és siránkozó próféták kórusához! Ma van az üdvösség napja!” Idén februárban Bonnke egy kétnapos összejövetelen a floridai Vero Beachben, ahol jelenleg él, kijelentette: hogy „Amerika üdvözülni fog!” Arra is érezte a Szent Szellem vezetését, hogy valami nagyobb kezdetét meghirdesse: „Vero Beachben kezdtük, amely egy kisváros, tizennégyezer lakossal, mégis 5000 ember jött el minden alkalomra, és ez csodálatos” - mondta, majd így folytatta: „Az Úr szólt hozzám, hogy Orlandóba kell mennem... Onnan pedig tovább városról városra, akár Houstonba vagy New Orleansba, vagy bárhova. Az Atlanti-óceán partjaitól a Csendes-óceán partjaiig fogjuk hirdetni az evangéliumot, és hiszem, hogy a hajtóerő olyan erős lesz, hogy meg fogjuk tölteni a legnagyobb stadionokat Jézus nevében!”
Bonnke lelkesültsége részben abból a meggyőződéséből táplálkozik, hogy Isten azért terjeszti ki az irgalmát Amerikára, mert sok éven át ez a nemzet támogatta legbőségesebben a legtöbb nemzetközi egyházi erőfeszítést az evangélium terjesztésére a nem hívők között. De Bonnkénak esze ágában sincs változtatni a módszerein vagy a stílusán az evangélium üzenetének átadásában, hogy az amerikai közönségnek jobban megfeleljen, mert hiszi, hogy ennek a nemzetnek a megváltozásának a kulcsa éppúgy mint mindenhol máshol ugyanaz: az evangélium erővel való hirdetése.
Forrás: Charisma Magazin
http://strang.imirus.com/
Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
A segítségről
Készítette:Keresztény szépségportál
Ha valaki segít neked az nem azt jelenti, hogy gyenge vagy, csupán azt, hogy nem vagy egyedül!
Ismeretlen
Ismeretlen
ÁLTALA SZERETETTEK
Készítette:Krisztus Szeretete Egyház
Én őbennük, és Te énbennem: hogy tökéletesen eggyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy Te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.
- János 17,23.
Amikor megtudod — valóban megtudod — hogy Isten a te tulajdon Atyád és te az Ő gyermeke vagy, ez a tudás a következő hatással lesz rád: éppolyan szabad és bensőséges közösséged lesz az Atyával, mint Jézusnak, amikor a földön élt, mert Isten, az Atya éppúgy szeret téged, ahogy Jézust szerette! A János 17,23 mondja ezt: „…és szeretted őket, amiként engem szerettél.”
„Én egyszerűen nem tudom elhinni, hogy Isten engem éppannyira szeret, mint Jézust” — mondhatja valaki. Dicsőség Istennek, én tudom és hiszem, mert a Biblia ezt mondja, és ezzel el van döntve!
Te és én mondhatjuk Jézussal együtt: „…nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van” (Ján. 16,32). Mert ha Isten úgy szeret engem, ahogy Jézust — márpedig ez így van — akkor éppúgy velem van, mint ahogyan Jézussal volt.
Én nem félek, mint ahogy Jézus sem félt soha. Semmitől sem kell félni. Ember mit tehet azzal, akit Isten szeret és védelmez?!
Megvallás: Az Atya Isten, az én tulajdon Atyám. Én az Ő tulajdon gyermeke vagyok, Ő pedig éppúgy szeret engem itt a földön, mint Jézust a földi életében. Ugyanolyan közösségben lehetek Vele, mint Jézus volt. Éppúgy szabad vagyok a félelemtől, mint Jézus volt, mert nem vagyok egyedül. Az én Atyám velem van.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
- János 17,23.
Amikor megtudod — valóban megtudod — hogy Isten a te tulajdon Atyád és te az Ő gyermeke vagy, ez a tudás a következő hatással lesz rád: éppolyan szabad és bensőséges közösséged lesz az Atyával, mint Jézusnak, amikor a földön élt, mert Isten, az Atya éppúgy szeret téged, ahogy Jézust szerette! A János 17,23 mondja ezt: „…és szeretted őket, amiként engem szerettél.”
„Én egyszerűen nem tudom elhinni, hogy Isten engem éppannyira szeret, mint Jézust” — mondhatja valaki. Dicsőség Istennek, én tudom és hiszem, mert a Biblia ezt mondja, és ezzel el van döntve!
Te és én mondhatjuk Jézussal együtt: „…nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van” (Ján. 16,32). Mert ha Isten úgy szeret engem, ahogy Jézust — márpedig ez így van — akkor éppúgy velem van, mint ahogyan Jézussal volt.
Én nem félek, mint ahogy Jézus sem félt soha. Semmitől sem kell félni. Ember mit tehet azzal, akit Isten szeret és védelmez?!
Megvallás: Az Atya Isten, az én tulajdon Atyám. Én az Ő tulajdon gyermeke vagyok, Ő pedig éppúgy szeret engem itt a földön, mint Jézust a földi életében. Ugyanolyan közösségben lehetek Vele, mint Jézus volt. Éppúgy szabad vagyok a félelemtől, mint Jézus volt, mert nem vagyok egyedül. Az én Atyám velem van.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2013. szeptember 22.
Ige: Az Úr parancsainak megtartóíról
„Aki ismeri [(ekhó): megragadja,
birtokolja, alárendeli magát neki, rendelkezésére áll, befogadja, érti, tudja,
megtartja, befogadja]
az én parancsolataimat és megtartja [(téreó): ügyelrá, megőrzi, magánál tartja] azokat, az [vagyis
ő] szeret engem [(agapaó): vagyis teljesen átadja, oda
szánja magát nekem, eggyé válik velem].
Aki pedig engem szeret [(agapaó): vagyis teljesen átadja, oda
szánja magát nekem, eggyé válik velem],
azt szereti [(agapaó): vagyis teljesen átadja, oda
szánja magát neki, eggyé válik vele]
az én Atyám. Én is szeretem őt [(agapaó): és teljesen átadom, oda szánom
magamat neki, eggyé válok vele], és
kijelentem [(emphanidzó emautú): megismertetem, kijelentem magam,
tudomására hozom, láthatóvá, nyilvánvalóvá teszem, megmagyarázom] (ön)magamat
annak” (Ján. 14,21)
És azt is kijelenti a Szent Szellem, hogy mi az
eredménye az Isten szerinti az agapé szeretetnek: Áldottabb lészesz minden népnél; nem lészen
közötted magtalan férfi és asszony, sem barmaid között meddő. És távol tart az Úr (JHVH: Jahve: az
Örökkévaló) te tőled minden betegséget, (šּׂúr súr ḥŏlí):
vagyis elvesz, eltávolít, megszüntet, elfordít, minden
gonosz, veszélyes, rosszindulatú betegséget, nyavalyát, bajt). Égyiptomnak minden gonosz nyavalyáját,
(és mindazokat a rosszindulatú egyiptomi bajokat) amelyeket ismersz ((jḏʿ): tudsz, érzékelsz, megtapasztalsz). Nem veti azokat te reád, vagyis:(śím śúm): nem tétethetők, nem helyeztethetők azok
tereád), hanem mind azokra, akik
gyűlölnek téged” (5 Móz. 7,12-15)
Megvallás
Uram! Bízom Benned,
„mert nem olyan Isten vagy te, aki hamisságban (vagyis hazugságban, valótlanságban, kitalálásban) gyönyörködnél (te nem leled örömöd a
csalásban, becsapásban, sikertelenségben, boldogtalanságban, és
szerencsétlenségben). (Zsolt. 5,5)
Joseph Prince: A félelemről
Akkor se félj, ha az
életednek egy hideg, sötét időszakában jársz - a Megváltó eljött, és Ő
melletted lesz a legvégsőkig!
Az Úr szól:
Isten nem azért mond valamit,
hogy értelmeddel mérlegeld, hanem azért, hogy engedelmeskedj Neki.
(Ismeretlen)
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)












.jpg)

.jpg)