„így parancsolta nékünk az Úr: Rendeltelek
téged világosságul a pogányoknak, hogy légy üdvösségükre a földnek széléig” (Csel.
13,47)
2013. szeptember 7.
Guti Tünde: MI AZ, AMI IGAZÁN SZÁMÍT?
"A hit hallásból van, a
hallás pedig Isten Igéje által." Róma 10:17.
Istennél
sohasem a tömeg számít, hanem az egyes emberek szíve! Nem számít a gyülekezeti
helyszín sem, csak az Ő utána felfakadó őszinte vágy!
Nem fontos a külső
megjelenés, a társadalmi pozíció vagy az anyagiak, csakis a bűnbánó szív
odaszánása!
Lényegtelen és hasznavehetetlen minden
emberi erőlködés, ha akadoznak a dolgok! Meg kell állni, és átértékelve a
megtett utat, ki kell szállni a hamisan felpörgetett mókuskerékből!
"Te
Igéd, amely szádból kimegy, nem tér Hozzád üresen, hanem megcselekszi, amit
akarsz, áldott lesz és megtermi gyümölcsét ott, ahová küldted." Ésaiás
55:11.
A
hamisítatlan Igét hirdetjük, a megfeszített Krisztust prédikáljuk, vagy
figyelemfelkeltő, különleges rendezvényeket szervezünk a létszám növelésére?
Eszközeinkkel érdekfeszítő látványosságra törekszünk, vagy igazi megoldást
nyújtunk az égető problémákkal küszködő embereknek? Kellemesen eltöltött,
minőségi zenével és Bibliaversekkel tűzdelt színházelőadást nyernek az imaházba
betérők, vagy örök életet?
Számszerű
növekedés, népes gyülekezet a cél, vagy a teljes szívvel az Úrnak odaszánt,
egymás terheit hordozó tanítványok bensőséges közössége?
Istennél
nem a felszálló füst, a hang- és fényeffektek dominálnak, amikor megszólít és a
szívekre beszél.
Így jellemzi a Messiást a próféta:
"Nem kiált és nem lármáz..."
Ésaiás 42:2 .
Ami
igazán számít, az a szívek meglágyult földje, ahova az Úr beleszórhatja a szent
magot, hogy kicsírázva és felnövekedve gyümölcsöt teremjen. "Harminc,
hatvan vagy százszorosát."
Jézus figyelmesen vizsgálja az aratnivalót.
Dr-Kováts György: AZ IGAZSÁG BESZÉDE - 1.
5 A mennyekben nektek eltett
reménységért, amelyet [már] előbb hallottatok az igazság beszédében, mely az
evangélium:
6 Mely eljutott hozzátok,
miképpen az egész világra is, és gyümölcsöt terem, úgy mint nálatok is a naptól
fogva, melyen hallottátok és megismertétek az Isten kegyelmét igazán: (Kol
1,5-6.)
Az evangélium az igazság
beszéde. Nem változik. Igaz marad. Nem lehet meghazudtolni, nem fog benne
hazugságot találni senki. Mert az Úr, akié az evangélium, igaz.
Az evangélium előrehalad.
Továbbjut. Lépésről-lépésre. Szisztematikusan. Aprólékosan. Ez terv a mennyből.
El fogja érni az egész földet. Embereken keresztül. Ilyen embereken keresztül,
mint te vagy, és mint én vagyok. (Ti és mi – ahogy az apostol mondta.) Ebben
benne vagy te is, benne vagytok ti is – és mindenki, aki az Úré, és a hit és a
szeretet által jár.
Az evangélium a te lábaddal
jut tovább. A te szájadon keresztül. A te helyes és szép döntéseiddel.
A cél az „egész világ”. Minden
korszakban. Volt, hogy az evangélium már meghódított egy-egy területet a
történelem során, de utána a gonosz előhozott valamilyen támadást, és
visszaverte, visszavetette, elsüllyesztette, semmivé tette – legalábbis
megpróbálta. És most nem társadalomformáló tényező egy-egy területen. Ilyen
volt Észak-Afrika. Az evangélium első elterjedése idején gazdagon teremte a
megmentés gyümölcsét, rengeteg missziós munkatárssal, kiszélesedő munkával.
Alig maradt előle elrejtett terület. Ilyen volt Kisázsia, a korábbi Babilónia
területén (ma Irak) át egészen Indiáig. Amennyiről most tudunk. De megjelent
egy harci eszköz. Egy ideológia (vallás), annak minden fortélyos, és erőszakos
fellépésével. És ugyanakkor a kereszténységen belül megosztás támadt
(másodlagos kérdéseken), és hatalmi fellépéssel a Krisztus Testének egy része
elnyomás alá került. Inkább az új vallást választották annak képviselőivel
együtt, hogy „élni tudjanak”, mint a kereszténységet a maga elnyomó
intézkedéseivel. S most, ezeken a területeken újraevangélizálás szükséges.
Ugyanígy Európa is erre vár.
A cél – az egész világ. Egy
korszakban. Egy generáció életében. Hogy mindenki hallhassa, és befogadhassa az
evangéliumot.
AZ IGÉT AZ ELSŐ HELYRE TEDD
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
A Te bizonyságaid én gyönyörűségem, és én tanácsadóim.
- Zsoltárok 119,24.
Amikor a válságok vagy megpróbáltatások jönnek, túl sok keresztény kérdi, hogy: „Most aztán mit tegyünk?” Az élet válságos pillanatai mindnyájunkat elérnek. Ha azonban Ige-orientált vagy, a legelső, amire ilyenkor gondolni fogsz: „Mit mond az Ige ezzel kapcsolatban”? Majdnem tizenkét évi pásztorkodásom alatt azt tapasztaltam, hogy a gyülekezetnek éppúgy megvannak a maguk problémái, mint a családoknak. Vannak fegyelmezési problémák, anyagi problémák és más egyebek. A gyülekezeti problémákat nem szoktam megbeszélni az emberekkel, mert minél többet beszélünk a problémákról, annál nagyobbnak fognak tűnni. A diakónusokból álló vezetőség azonban néha megbeszélte a gyülekezeti problémákat. Természetesen, minél többet beszéltek ezekről, annál nagyobbnak tűntek. Aztán az egyik diakónus rám nézett ilyenkor és azt kérdezte: „Ó, Hagin testvér, most mit tegyünk”? Én mosolyogva azt válaszoltam rendszerint: „Egyszerűen annak alapján fogunk eljárni, hogy a Biblia igaz!” Csak ennyit kellett mondani és a diakónusok máris megkönnyebbülten sóhajtottak fel. „A Biblia pedig valóban igaz, ugyebár”, válaszolták ilyenkor. „Természetesen, így van.”— mondtam erre én. A dolgok csodálatosan rendbe jöttek mindig, amikor annak alapján cselekedtünk, hogy a Biblia igaz.
Megvallás: Uram, a Te bizonyságaid az én tanácsadóim. Ezeket teszem az első helyre. Én Isten Igéjét teszem első helyre. Én annak alapján cselekszem, hogy az igaz.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
- Zsoltárok 119,24.
Amikor a válságok vagy megpróbáltatások jönnek, túl sok keresztény kérdi, hogy: „Most aztán mit tegyünk?” Az élet válságos pillanatai mindnyájunkat elérnek. Ha azonban Ige-orientált vagy, a legelső, amire ilyenkor gondolni fogsz: „Mit mond az Ige ezzel kapcsolatban”? Majdnem tizenkét évi pásztorkodásom alatt azt tapasztaltam, hogy a gyülekezetnek éppúgy megvannak a maguk problémái, mint a családoknak. Vannak fegyelmezési problémák, anyagi problémák és más egyebek. A gyülekezeti problémákat nem szoktam megbeszélni az emberekkel, mert minél többet beszélünk a problémákról, annál nagyobbnak fognak tűnni. A diakónusokból álló vezetőség azonban néha megbeszélte a gyülekezeti problémákat. Természetesen, minél többet beszéltek ezekről, annál nagyobbnak tűntek. Aztán az egyik diakónus rám nézett ilyenkor és azt kérdezte: „Ó, Hagin testvér, most mit tegyünk”? Én mosolyogva azt válaszoltam rendszerint: „Egyszerűen annak alapján fogunk eljárni, hogy a Biblia igaz!” Csak ennyit kellett mondani és a diakónusok máris megkönnyebbülten sóhajtottak fel. „A Biblia pedig valóban igaz, ugyebár”, válaszolták ilyenkor. „Természetesen, így van.”— mondtam erre én. A dolgok csodálatosan rendbe jöttek mindig, amikor annak alapján cselekedtünk, hogy a Biblia igaz.
Megvallás: Uram, a Te bizonyságaid az én tanácsadóim. Ezeket teszem az első helyre. Én Isten Igéjét teszem első helyre. Én annak alapján cselekszem, hogy az igaz.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2013. szeptember 6.
Ige: A hit célja
„Akit / az Úr Jézust / noha nem láttatok, [mégis] szerettek
[(agapaó): Vagyis
teljesen odaszántátok magatokat, Ez azt jelenti: elveszni, feloldódni a
szeretetben]; akiben, noha most nem látjátok, de hisztek
[és bíztok] benne, kibeszélhetetlen [kimondhatatlan] és (meg)dicsőült [túláradó] örömmel
örvendeztek [ugráltok az örömtől
és ujjongtok]
Elérvén hitetek (vég)célját, a lélek [vagyis egész lényetek,és életetek]
üdvösségét [megmenekülését];
»Más fordítás: Így
éritek el a hitetek végcélját: egész
lényetek, és életetek megmenekülését és teljes átformálódását«
A régi kéziratok egy része szerint: „a hit célját, az emberek
üdvösségét” (Bibliatanács megjegyzés)* (1 Pét. 1,8-9)
*Mert: „Hit
nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; (és senki sem lehet kedves Isten
előtt) mert aki Isten elé járul, (és
Őt keresi) hinnie kell, hogy Ő (van) és létezik, és megjutalmazza azokat, akik Őt
keresik” (Zsid. 11,6).
És: „…
minekutána felszabadultatok a bűn alól, (rab)szolgáivá lettetek pedig az
Istennek megvan a gyümölcsötök a
megszenteltetésre, a vége pedig örök élet [Gyümölcsötök a megszentelődés,
célotok az örök vagyis: A természetfeletti élet; az életnek egy más létezési
formája]” (Róm. 6,22).
Ezért most már: „… ne
szabjátok magatokat [ne
igazodjatok; ne legyetek hasonlóvá, ne alkalmazkodjatok (és ne idomuljatok)] e világhoz, [ehhez a világkorszakhoz]. Hanem
változzatok el [alakítsátok, formáljátok
át, változtassátok meg magatokat] a ti elméteknek [értelmetek, gondolkodásotok, megértésetek; vélekedésetek; a szellemetek
belső, értelmes felfogóképességének] megújulása által [hanem gondolkodásmódotok megújításával
alakuljatok át úgy] hogy megvizsgáljátok, [felismerjétek; megítélhessétek; megválasszátok; hogy azt próbálgassátok]
mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata. [mi a helyes, mi a kedves előtte és mi a tökéletes; ami neki tetsző]”
(Róm. 12,2).
„Amely üdvösség
[megmenekülés] felől tudakozódtak és nyomozódtak [és
keresték, kutatták és vizsgálták] a
próféták [(prophétész): az
Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyek], akik az
irántatok való [és nektek szánt] kegyelem
felől [(kharisz): kegyelem, vagyis Isten szeretetének konkrét
cselekedetekben való megnyilvánulása az emberért, az emberen és az emberben]
jövendöltek [vagyis prófétáltak]* (1 Pét. 1,10)
*Az Úr Jézus – Akiben Isten szeretete, és
szeretetének konkrét cselekedetekben való megnyilvánulása jelent meg az
emberért, az emberen és az emberben -
a tanítványaihoz így szól: „És
a tanítványokhoz fordulván, monda ő maguknak (és nekik külön ezt mondta): Boldog szemek, amelyek látják azokat,
amelyeket ti láttok. Mert mondom néktek, hogy sok próféta és király kívánta (és szerette volna) látni,
amiket ti láttok, de nem látták;
és hallani, amiket hallotok, de nem hallották” (Luk. 10,23-24)
) „Nyomozódván [vizsgálva, és kutatva], hogy mely
vagy milyen időre [(kairosz): korszakra] jelenté azt
ki [(déloó): mutatta meg, és jelezte] a
Krisztusnak őbennük levő [őbennük lakozó, és működő] Szelleme. Aki
eleve [vagyis előre hirdette, és] bizonyságot tett a
Krisztus szenvedéseiről [a Krisztusra
váró szenvedésekről] és az azok után való [és az ezeket követő] dicsőségről [megdicsőülésről]* (1 Pét. 1,11
*Az
Úr Jézus így szól azokhoz, akik nem ismerik fel a megmenekülés útját, idézve a
próféciákat: „Monda nékik Jézus: Sohasem olvastátok-é az
írásokban: Amely követ az építők megvetettek [elutasítottak,
visszautasítottak, és megtagadtak], az
lett a szegletnek feje [és az lett a sarokkő; a szegletkő] az Úrtól lett [származott] ez [és
az Úr munkája, mert az Úr tette azzá]. És
csodálatos a mi szemeink előtt [és csodálatos dolog látni ezt]. Annakokáért mondom néktek, hogy elvétetik
tőletek [elveszítitek, mert elragadtatik] az Istennek országa [az Istenkirálysága], és oly népnek [a pogány népnek] adatik,
amely megtermi annak gyümölcsét. És aki e kőre esik, szétzúzatik [mert
összezúzza magát, és darabokra törik]; akire
pedig ez [a kő] esik reá,
szétmorzsolja azt” (Mát. 21,42-44).
Dávid így prófétál erről, és ezt idézi az Úr Jézus: „Az a kő, amelyet az építők megvetettek,
szegletkővé lett (vagyis az lett a
sarokkő)! Az Úrtól lett ez, csodálatos ez
a mi szemeink előtt! (Zsolt. 118,22-23).
Mert maga a Krisztus – az Ő személye – a megütközés
köve és a botránkozás sziklája. Erről tesz bizonyságot Péter apostol: „Azért
van meg az Írásban (és ezért
mondja az Írás): Ímé szegletkövet teszek
Sionban, amely kiválasztott, becses (és megbecsült); és aki hisz (és bízik) abban,
meg nem szégyenül (azt szégyen nem éri). Tisztesség (megbecsülés, tisztelet) azért néktek, akik hisztek (vagyis tiétek, a hívőké a tisztesség)
(és számotokra, hívők számára tehát érték); az
engedetleneknek (vagyis aki nem hisz, szándékosan és önfejűen, hitetlen) pedig: A kő, amelyet az építők megvetettek
(és a próbán elvetettek, elutasítottak), (és megtagadtak), az lett a szegletnek fejévé (az lett szegletkővé) és (egyben) megütközésnek (és botlásnak) kövévé
s botránkozásnak (és botránynak) sziklájává;
Akik engedetlenek (akik nem hisznek, hanem szándékosan és önfejűen,
hitetlenek) lévén, megütköznek (és nekicsapódnak,
nekirohannak), az igébe(n), amire rendeltettek is. (Más fordítás:
Mivel nem hisznek az igének, elbotlanak, ami már meg is történt velük)” (1
Pét. 2,6-8).
Pál apostol bizonyságtétele
az Izráelről: „Izráel [a zsidó nép] ellenben, mely az igazság [a megigazulás] törvényét követte, [és amely törekedett a törvényből eredő
megigazulásra] nem jutott el az igazság
[vagyis a megigazulás] törvényére [vagyis
a törvény szerinti megigazulásra; nem érkezett el a törvényhez] Miért?
Azért, mert nem hitből keresték [és
akarták ezt elérni], hanem mintha a törvény cselekedeteiből [és
a tettekből] volna. Mert beleütköztek [Megbotlottak; hibás lépést
tettek; fennakadtak] a beleütközés [a botlás] kövébe. Amint meg van írva: Ímé beleütközés
[és megütközés; botlás] kövét és
megbotránkozás [botrány; megütközés, vagy
felháborodás] (kő)szikláját teszem Sionba (jelentése: kiszáradt, megperzselt hely);
és aki hisz Őbenne, [és magát
rábízza] nem szégyenül meg [nem fog
csalódni]” (Róm. 9,31-33).
És Izráel azért nem ismerte
fel, mert csak a Szent Szellem által lehet megérteni a próféciákat: „… mert a Jézusról való bizonyságtétel a
prófétaság Szelleme” (Jel. 19,10).
A próféták erről prófétáltak: „Ezért így szól az én
Uram, az ÚR (Jahve): Ímé,
Sionban egy követ tettem le, egy próbakövet, drága szegletkövet, erős alappal,
aki benne hisz, az nem fut!” (Ésa. 28,16).
És hogy ki lesz a botránkozás sziklája, arról Ézsaiás így
prófétál: „A seregek Urát: Őt szenteljétek meg, Őt féljétek, és Őt
rettegjétek! És Ő néktek szenthely lészen; de megütközés köve és botránkozás
sziklája Izráel két házának, s tőr és háló Jeruzsálem lakosainak. És
megütköznek köztük sokan, s elesnek és összetöretnek; tőrbe esnek és
megfogatnak! Kösd be e bizonyságtételt, és pecsételd be e tanítást
tanítványaimban!” (Ésa.
8,13-16).
Dániel is próféciát kap a
végidőkről, de azt írja, hogy: „Én pedig
hallottam ugyan, de nem értettem, ezért megkérdeztem: Uram, mi lesz végül
mindebből (Uram, mi lesz ezeknek vége)? És
monda: Menj el Dániel, mert be vannak zárva és pecsételve e beszédek (ezek
az igék) a vég idejéig (a végső
időkig)” (Dán. 12,8-9).
Péter apostol figyelmezetése
Krisztus népe számára.„ Ezért egészen
bizonyosnak tartjuk a prófétai beszédet, amelyre jól teszitek, ha mint sötét
helyen világító lámpásra figyeltek, amíg felragyog a nap, és felkel a
hajnalcsillag szívetekben. Mindenekelőtt tudnotok kell, hogy az Írás egyetlen
próféciája sem ered önkényes magyarázatból. Mert sohasem ember akaratából
származott a prófétai szó; hanem a Szent Szellemtől indíttatva szólottak az
Istennek szent emberei” (2 Pét.
1,19-21).
Mindent meg kell vizsgálni!
„Mindent megpróbáljatok (megvizsgáljatok); ami jó, azt megtartsátok!
Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek (a gonosz minden
fajtájától tartózkodjatok)!” (1 Thess. 5,21-22).
Reinhard Bonnke: A keresztről
A kereszt dicsfénye nem
rivaldafény a hirdetőjének. Jézus nem azért halt meg ott, hogy mi karriert
fussunk be vele, hanem azért, hogy MEGMENTSE AZ ELVESZETTEKET! REINHARD BONNKE
Az alázat jutalma
„Az alázatosságnak bére az Úr
félelme, gazdagság és tisztesség és élet.”
(Példabeszédek könyve 22.
fejezet 4. vers)
Van egy rabbinikus történet
egy bárányról, aki elment Istenhez és így szólt: Uram, igazságtalan voltál
velem szemben. Egyetlen fegyvert sem adtál, amivel védekezhetnék ellenségeimmel
szemben.
Nem adtál agancsokat, mint
ami a szarvasoknak van, nem adtál agyarat, amit a vaddisznók hordanak, sem
karmokat, mint ami a macskáknak van. De olyan erővel sem rendelkezem, mint az
elefánt és tüskéim sincsenek, mint a sündisznónak, sem fürge lábaim, mint a
nyulaknak…
Ne haragudj, de szerintem
elfelejtkeztél rólam, teljesen védtelen vagyok.
Erre a Teremtő felajánlotta
neki, hogy próbálja fel sorba az agancsokat, a tépőfogakat, a karmokat,
tüskéket, stb., de ezek közül egyik sem illet hozzá.
Ekkor az Úr így szólt a
bárányhoz; Adok neked egy olyan fegyvert, amivel bármilyen támadással
szembenézhetsz. Így a szelídséget és az alázatot adom neked.
Ez az állatmese hűen
ábrázolja Isten Bárányát, akinek bár lett volna lehetősége erővel és hatalommal
visszavágni a felhozott vádakra, mégis az Atyában bízva, alázatos volt, nem
nyitva ki száját, és ezáltal győzött.
Igen, bármennyire csodálkozol
az alázat jutalma; gazdagság - olyan kincs, amelyet senki el nem vehet, nem
emészti meg a rozsda és a moly; tisztesség - olyan név, melyre minden térd
meghajol; és élet, melynek soha sincs vége.
Tudom, hogy ebben a világban
a farkasok élete sikeresebbnek látszik, de hadd bátorítsalak arra, hogy a
farkasok között légy Isten alázatos báránya, légy győztes, hogy vele együtt
ülhess az Ő trónján, ahogy Ő is győzött és ül az Atyja tónusán. (Jel.3:21)
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/05/az-alazat-jutalma.html
Nézz szembe a félelmeiddel! (2)
Mert nem a félelemnek szellemét
adta nekünk az Isten, hanem az erõ, a szeretet és a józanság Szellemét."
(2Timóteus 1:7)
Egy turista vidéken autózott,
amikor meglátott egy idõs farmert a háza elõtt egy hintaszékben üldögélni. A
ház mögött 30 hektárnyi föld húzódott. A turista megkérdezte: Ez a maga
földje?" Igen" - felelte a farmer. És mit csinál vele? Gyapotot fog
termelni rajta?" - kérdezte a turista. Nem, attól tartok ellepné a
zsizsik" - mondta a farmer. Akkor esetleg kukoricát?" - kérdezte a
turista. Nem, mert félek, hogy megennék a sáskák" - felelte a farmer. Nos,
- folytatta a turista - akkor talán marhákat fog tartani?" A farmer erre
azt mondta: Félõ, hogy esni fog a marhahús ára." De hát akkor mit fog
kezdeni ezzel a jó földdel?" - kérdezte a turista. Semmit. Fõ a
biztonság."
Te is így érzel? Ha
mindenáron biztosra akarsz menni az életben, akkor a sikerre való esélyed
annyi, mint a terméketlen pusztáé. Amíg a félelem irányítja az életedet, nem
fogsz hittel lépni, és nem fogod betölteni a rendeltetésed. A Biblia azt
mondja, hogy hit nélkül lehetetlen Istennek tetszeni (ld. Zsidók 11:6). Nem
jobb tehát a kudarcot kockáztatva azt tenni, amit Isten akar, mint azt
kockáztatni, hogy nem leszel tetszésére?
Mind megtapasztaltuk már a
félelmet, amely rá akar venni, hogy visszavonuljunk. Csak azok jutnak elõre az
életben, akik ezt legyõzik. Beszéljék mindenkor, hogy nagy az Úr, aki szolgája
javát akarja" (Zsoltárok 35:27). A kudarctól való félelem legyõzése azzal
kezdõdik, ha hiszed: Isten azt akarja, hogy sikerüljön." Ha ezzel az
igazsággal vértezed fel magad, nem csupán szembeszegülsz a félelemmel, de le is
tudod gyõzni.
http://www.maiige.hu/
Joel Osteen: Az állandó gondoskodás helye
6,9 A jó cselekvésében pedig
ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk.
(Galata)
Szeretnék elmesélni nektek
egy történetet gyülekezetünk egyik hölgy tagjáról. Egyedülálló anyuka, aki
keményen dolgozik és hűségesen szolgál a gyülekezetben. Mindig megtett mindent,
hogy a családjáról gondoskodjon, mégis állandó pénzügyi nehézségekkel küzdött.
Diplomás, jó állással rendelkezett, de a hónap végén már alig tudta kifizetni a
számlákat. El akarta vinni a gyerekeit nyaralni, de mire sikerült egy kis pénzt
összegyűjtenie, mindig jött valami váratlan kiadás, vagy valami elromlott.
Egyszerűen nem tudott egyről a kettőre jutni. De nem csüggedt el. Nem is
kezdett el panaszkodni. Hűséges és kitartó maradt, tisztelte Istent és szerette
az embereket. Mindig adott, szolgált és segített másokat.
Jézus ezt mondta: „Ha Bennem
maradtok, sok gyümölcsöt fogtok teremni. És nem csak sok gyümölcsöt teremtek,
hanem gyümölcsötök meg is fog maradni” (János 15). Ez nem átmeneti gondoskodás,
hanem állandó. Nem csak egy áldott életszakasz, hanem egy áldott élet. Ha
megmaradunk Őbenne, akkor nem kell, hogy az állandó küszködésről szóljon az
életünk. Ez a drága hölgy nyilvánvalóan megmaradt Őbenne. Látszott a mosolyán
és a viselkedésén.
Négy évvel ezelőtt a főnöke
váratlanul kérte a korengedményes nyugdíjazását, így a hölgy megkapta a
pozícióját. Ezzel együtt jelentős mértékben megemelkedett a fizetése. Nagyon
hálás volt. Azonban egy hónappal ezelőtt az egyik elnök helyettes hirtelen úgy
döntött, hogy visszavonul és az egyedülálló anyukát léptették elő a helyére. Ma
már nincsenek anyagi gondjai, és a gyerekeit is el tudja vinni vakációzni. Sőt
támogat egy másik egyedülálló édesanyát. Isten megáldotta, hogy áldás lehessen
mások számára!
Isten veled is ezt akarja
tenni. Magasra akar állítani. Lehet, hogy jelenleg kemény időket élsz meg.
Küszködsz. De ne hagyd, hogy a nélkülözés szelleme megtelepedjen benned. Ahol
most vagy, nem az a hely ahol később leszel. Isten többet tartogat számodra. Ha
alárendeled magad Neki, követed a Szavát, és hűséges vagy abban, amid van,
akkor az állandó gondoskodás helye vár rád. Imádkozz, higgy, remélj, mert a
„megfelelő idő” már úton van.
Magyar fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joel-osteen/206-az-allando-gondoskodas-helye.html
Czegle Imre: Istenről
Isten az embert felkeresi és
meglátogatja,
mint orvos a beteget,
mint jóbarát az ismerőst,
és mint ítélő Úr a bűnöst,
hogy örökéletet adjon
C. H. Spurgeon: A két élet
ÍGÉRET SZERINT 3. rész
’Nem mindnyájan Ábrahám
gyermekei, akik az õ utódai, hanem amint meg van írva: „Aki Izsáktól származik,
azt fogják utódodnak nevezni.” Vagyis nem a testi származás szerinti utódok az
Isten gyermekei, hanem az ígéret gyermekei számítanak az õ utódainak. Mert az
ígéret szava ez: „Abban az idõben visszajövök, és fia lesz Sárának.”’ (Róm
9,7-9)
Izmael és Izsák különböztek
eredetüket illetõen, ezért különbség volt a természetükben is, ami megmutatkozott
az életükben; és fõként az ígérethez
való viszonyukban nyilvánult
meg.
Amilyen a születés, olyan
lesz az élet, amely belõle származik. Aki csak annyi, amennyit magából képes
kihozni, annak annyija lesz, amennyit a természet ad neki; de akit a Szent Szellem
újjáteremt, azt jelek követik. ’Az õ munkája
az, hogy ti a Krisztus
Jézusban vagytok. Õt tette nekünk Isten bölcsességgé, igazsággá, megszentelõdéssé
és megváltássá, hogy amint meg van írva: „Aki dicsekszik, az Úrral
dicsekedjék”’ (1Kor 1,31).
Az újjászületett emberben az
lesz, amit az új élettõl kap; a saját természete
szerint élõ emberben semmi
ilyesmi nem lesz.
Izmael mutatta Ábrahám
természetének bizonyos jellemzõit, amikhez társultak rabszolgaanyjának vonásai.
Fejedelmi ember volt, akárcsak apja, és örökölte az õsatya nemes viselkedését; de
Izsákban megvolt apja hite, és utódja szent volt, belsõ életét illetõen. Izsák,
mint az ígéret örököse, apjával maradt, míg Izmael
saját tábort vert a
pusztaságban. Izsák szövetséget keresett a régi mezopotámiai törzszsel, de
Izmael anyja Egyiptomból hozott fiának feleséget, ami természetes, hiszen maga
is Egyiptomból jött. Hasonló a hasonlóval barátkozik.
Izsák elmélkedett a mezõn
napszálltakor, mert õ Istennel beszélgetett a szent dolgokról; de Izmael minden
jövevénnyel vitába keveredett, mert õ földi dolgokkal foglalkozott. Az
elmélkedés nem a vad embernek való, aki mindenkinek ellensége. Izsák Istennek
áldozta magát, de Izmaelnél semmi ilyet nem látunk. Az önfeláldozást nem
Izmaelnek találták ki; õ inkább gyilkos, nem bárány, aki hagyja, hogy
feláldozzák Istennek.
Tehát azt fogod tapasztalni,
hogy ha vallásosan képzett és tanult vagy, és – ahogy mondani szokták –
’istenfélõvé’ válsz, de nem újulsz meg a szívedben, és nem látogat meg a Szent
Szellem, akkor nem éled Isten gyermekének titkos életét. A keresztyén ember sok
külsõ jegyét magadon viselheted, képes lehetsz énekelni, imádkozni, az Írásból
idézni és képzeletbeli élményeidrõl mesélni, de újjá kell születned ahhoz, hogy
valóságosan megismerd a szentek közösségét, az élõ Istennel való titkos és
bensõséges kapcsolatot, és felajánld neki önmagad
Istennek tetszõ
szolgálatként. Az ígéret gyermeke Isten embereivel lakik, és kiváltságnak
tekinti, hogy közöttük lehet. Az ígéret gyermeke tudja, hogy akkor van a legjobb
társaságban, amikor egyetlen ember sem látja és õ sem lát embert, de közelebb
kerül a Nagy Láthatatlanhoz, aki elbeszélget vele. Az ígéret gyermeke, egyedül
õ képes felmenni a Mórija tetejére, ott az oltárra kötöztetni, és feláldoztatni
Istennek. Az utóbbi alatt azt értem, hogy csak az áldozza magát teljesen
Istennek, és szereti jobban az Urat, mint az életet, aki a Szent Szellem által született.
Természeted és életmódod
olyan lesz, mint az indulásod, ezért szeretettel kérlek, vigyázz, hogy helyesen
indulj el, hogy igazi örökösnek bizonyulj, amikor azt vallod, hogy a Király gyermeke
vagy.
Izmaelnek, a rabszolganõ
fiának, aki test szerint született, mindig viselnie kell a szolgaság szennyfoltját.
Egy rabszolga gyermeke nem született szabadnak. Izmael nem lehet az, ami Izsák –
a szabad asszony gyermeke. Nem állítom, hogy Izmael vágyott volna arra, hogy
olyan legyen, mint Izsák; nem állítom, hogy vesztesnek érezte volna magát, mert
különbözött Izsáktól; pedig valójában az volt.
Aki azon fáradozik, hogy a maga
erejébõl üdvözüljön a cselekedetei, az érzései
és önmegtagadása által, az
lehet, hogy nincs tudatában rabszolgavoltának; talán még dicsekszik is, hogy
szabadnak született, és sohasem volt senki rabszolgája; mégis egész életét szolgaságban
tölti. Sohasem tudja meg, mit jelent a szabadság, mit jelent az elégedettség,
mit jelent az Istenben való gyönyörködés.
Csodálkozik, amikor az
emberek ’a hit teljes bizonyosságáról’ beszélnek. Úgy ítéli meg, hogy talán
elbizakodottak. Alig van ideje levegõt venni az ostorcsapások között. Eddig is
sokat tett már, de még sokkal többet kell tennie; sokat szenvedett, de még
sokkal többet kell szenvednie. Sohasem
tapasztalta meg ’a nyugalmat,
ami Isten népére vár’, mert a rabszolganõtõl született, és lelke örökre
rabságban marad.
Aki viszont szabad asszonytól
született, és megérti, hogy csak Isten kegyelme által üdvözülhet, és hogy Isten
nem vonja vissza kegyelmét, ha már egyszer
megadta – mert ’Isten
ajándékai és elhívása viszszavonhatatlanok’ –, az ilyen ember elfogadja Krisztus
befejezett mûvét. Tudja, hogy elfogadtatott a szeretett Fiúban, ezért
megnyugszik az Úrban, és szerfelett örvendezik. Élete és lelke tele
van örömmel és békével, mert
szabadnak született, és valóban szabad is.
Kedves olvasó, vajon érted-e,
mit jelent Isten gyermekének szabadsága? Vagy még mindig a törvény
szolgaságában élsz, félsz a büntetéstõl, félsz, hogy visszaküldenek a pusztába?
Ha az utóbbi eset áll fenn, akkor nem kaptad meg az
ígéretet, különben tudnád,
hogy ilyen nem lehetséges. Az örökség Izsáké, az ígéret gyermekéé, és õ örökké
abban lakik, nem félve a kiûzetéstõl.
Azok, akik úgy születtek mint
Izmael, vagyis test szerint, és akiknek vallása saját erejükön alapszik, földi
dolgokkal foglalkoznak, ahogy Izmael tette. Csak azok foglalkoznak mennyei
dolgokkal, akik felülrõl születtek az ígéret által, hit
szerint, mint Izsák. Figyeld
meg, mennyire földi dolgokkal foglalkozik a természete szerint vallásos ember.
Rendszeresen jár templomba, de mialatt ott van, az üzletre, a házára vagy a
farmjára gondol. Vajon hasznára válik-e az istentisztelet? Dehogy! Az
igehirdetést vajon szelídséggel fogadja, az Igét, amely képes üdvözíteni a
lelkét? Dehogy! Inkább kritizálja, mintha valami politikai szónoklat lenne.
Pénzt áldoz Isten ügyéért, ahogy mások. Persze, hogy megteszi, hiszen úgy érzi,
hogy meg kell nyugtatnia lelkiismeretét, és
vigyáznia kell jó hírére. De
vajon törõdik-e Isten dicsõségével? A világért sem. Ha törõdne vele, többet
adna a pénznél. Szívének imája elõrevinné Isten országának ügyét. Vajon
sóhajtozik és sír-e korának bûnei miatt? Látod-e egyedül Istennel, amint kiönti
szívét bánatában Õelõtte, mert saját családjában is vannak olyanok, akik még
nem tértek meg Istenhez? Láttad-e valaha szent örömmel örvendezni, amikor bûnösök
tértek meg – ujjongani, mert közeleg Krisztus országa? Ó, nem, õ soha nem tenne
ilyet. Isten minden szolgálata külsõség számára; sohasem hatolt be a hitbeli
dolgok belsõ lényegébe, és
nem is képes erre. A világi
elme, még ha vallásos is, ellenséges Istennel szemben, és nem békélt meg vele,
de nem is képes rá. Az emberben ki kell fejlõdnie az isteni gondolkodásnak, új
teremtménnyé kell válnia Jézus Krisztusban, hogy képes legyen értékelni,
megérteni és élvezni a hitbeli dolgokat.
Visszatérve oda, ahol
kezdtük: ’Újonnan kell születnetek.’ A Szellem által kell újjászületnünk; természetfeletti
életet kell nyernünk azáltal, hogy életre kelünk a bûnben való halálból. Nem
teremhetjük meg a Szellem gyümölcsét, amíg nem él bennünk a Szent Szellem.
Izmael Izmael marad, Izsák pedig Izsák.
Amilyen az ember, olyan az
életmódja. Lehet valaki tisztán látó, értelmes, és rendelkezhet nagy emberi
erõvel, de hiába tesz meg minden tõle telhetõt, mint
Izmael, mert csak az ígéret
gyermeke kel életre, és jár hitben, mint Izsák.
’Kemény vonalak!’ – mondhatja
valaki. Néha nagy áldás, ha meg vannak húzva ezek a kemény vonalak, méghozzá
nagyon egyenesen. Ez örökre jó útra téríthet minket. Egy ízben ezt mondta
valaki egy barátomnak: ’Egyszer elmentem, hogy meghallgassam Mr. Spurgeont, és amikor
beléptem a templomba, úgy gondoltam, hogy nálam vallásosabb ember még nem élt Newingtonban,
és nálam jobb tagja még nem volt a gyülekezetnek. De mindez a visszájára fordult,
amikor meghallgattam az aznapi igehirdetést. Úgy jöttem ki a templomból, mint
egy olyan madár, amelyiknek kitépték az összes tollát. Úgy éreztem, hogy én
vagyok a legnyomorultabb bûnös, akit a föld a hátán hordoz, és azt mondtam,
hogy többé nem hallgatom meg azt az embert, mert teljesen tönkretett.’ ’Igen –
mondta –, de ez volt a legjobb dolog, ami megtörténhetett velem. Arra
késztetett, hogy tekintetemet magamról Istenre és mindenható kegyelmére
fordítsam, és megértsem, hogy
újra át kell mennem Teremtõm kezén, különben soha nem láthatom meg az arcát,
örvendezve annak.’
Remélem, hogy az olvasó tudja
ezt az igazságot, mert ez a színtiszta valóság. Ahogy Isten elõször
megteremtette Ádámot, úgy kell minket is újrateremtenie,
különben soha nem viselhetjük
a képét, és nem láthatjuk meg a dicsõségét. Az isteni ígéret hatása alá kell
kerülnünk, és az ígéretbõl kell élnünk, különben életünket nem vezetik helyes
elvek, és nem irányítják helyes célok felé.
Gloria Copeland: Folyjon az élő víz
Fordította: Orbán Tibor
KCM engedélyével
Valaki pedig abból a vízből
iszik, amelyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik, hanem az a víz,
amelyet én adok néki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz őbenne. (János
4,14.)
Szeretet, öröm, békesség,
békességes tűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség – ezek a
Szellem gyümölcsei, ahogy a Biblia nevezi őket. Rendkívül hatékony erők.
Magának Istennek a jellemvonásait hordozzák. Amikor a Szent Szellem a bensődben
lakozást vesz, akkor Ő ezeket elhozza magával úgy, hogy karakterednek is
részévé válnak.
Ezeket a jellemvonásokat
Isten úgy tervezte, hogy a bensődből bugyogjanak ki, törjenek föl, mint egy
erős forrás, amely folyamatosan védi és tisztítja a bensődet, belülről kifelé.
Észrevetted már, ha egy forrás szájába szemetet teszel, az nem maradhat meg
ott? Amikor a feltörő víz útjába kerül, akkor a forrás ereje kilöki azokat,
megvédi és tisztán tartja, bármilyen szemét is érkezzen oda kívülről.
Ez a szellemi forrás benned
ugyanígy működik. Amikor megengeded, hogy a szeretet, a békesség, az öröm, a
jóság és a többi folyjon belőled, akkor az ördög nem lesz képes semmilyen
szemetet rád helyezni.
Hogyan tudod elérni, hogy a
Szellem folyamatosan folyjon? A szívedet annyira tele kell pumpálni Isten
Igéjével, hogy a halhatatlan, isteni élet ereje bugyogjon, törjön ki a
szívedből. Először csak egy kicsit, majd egyre erősebbre és egyre magasabbra
fog feltörni Isten örök élete.
Határozd el, hogy akarod: a
te szíved ilyen örök életre buzgó vízforrás kútfeje legyen - hogy ezek jöjjenek
ki belőle. Ne engedd, hogy az önzés és a bűn megállítsa a forrást. A bensődben
a legyőzhetetlen életre buzgó forrás van, és kész arra, hogy előtörjön a
bensődből. Engedd, hogy folyjon!
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)













