2013. június 1.

E.W.Kenyon: Jézus csodálatos neve. részlet: A hit helye az Ő nevének használatában

Készítette: Élő Víz (Jegyzetek

          Aki imádkozva tanulmányozza az Igét, szembesül azzal a ténnyel, hogy Jézus sehol sem említi a hitet vagy a bizalmat, amikor nevének használatáról beszél — csupán jövő időbe teszi.

          Vegyük példaként a Márk 16:17–18 verseket:

          „Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólanak. Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik, betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak.”

          Ennek a szó szerinti fordítása így hangzik: „A hívők ezeket a dolgokat fogják megtenni az én nevemben.”

          Magától értetődő, hogy csakis a hívőknek van meg az a joguk, hogy használják Jézus nevét. Az Ő nevének használati joga az egyházra ruházott áldás. Olyan jog, amivel Isten minden gyermeke rendelkezik.

          Nekünk négyszeres jogunk van arra, hogy használjuk e nevet.

          Először, mi beleszülettünk Isten családjába, és a név a családhoz tartozik.

          Másodszor, belekeresztelkedtünk a névbe, és mivel be vagyunk keresztelve a névbe, magába Krisztusba vagyunk bekeresztelkedve.

          Harmadszor, Jézus nekünk adományozta, meghatalmazást adott nekünk erre.

          Negyedszer, nekünk, mint követeknek, küldetésünk van arra, hogy hirdessük a nevet a nemzetek között.

          Mivel ez a hatalom ránk lett ruházva, mi Krisztus képviselőiként cselekszünk.

          Tesszük ezt először a születési jogunk alapján; másodszor azon az alapon, hogy be vagyunk keresztelve ebbe a névbe; és harmadszor, mivel törvényes joggal vagyunk felruházva, hogy használjuk ezt a nevet.

          Végül azon az alapon, hogy mint követeknek, küldetésünk van arra, hogy hirdessük ezt a nevet a nemzetek között.

          Én nem értem, miért kellene valami különleges hit ahhoz, hogy használjuk Jézus nevét, hiszen ez a név már törvényesen a miénk.

          Ha lenne ezer dollárom a bankban, nem volna szükséges semmilyen tudatos hitcselekedet ahhoz, hogy kiállíthassak egy csekket száz dollárról. Ha viszont ezeregyszáz dollárt akarnék kivenni az ezer dolláros bankbetétemről, ez esetben már hitre lenne szükségem.

          Néhányunkkal bizony megtörtént már az a kellemetlenség, hogy túlléptük a földi bankszámlánkat, Jézus Krisztus befejezett műve által viszont a mennyei bankban olyan betétünk van, amit lehetetlen túllépnünk.

          Ez már a miénk. Ez a mi áldásunk, ez örökre a miénk. Hála ezért Istennek!

          Ha te gyermek vagy, akkor Istennek örököse vagy — Krisztusnak pedig társörököse —, megvan a jogod, hogy használd Jézus nevét. A családban elfoglalt helyed adja ezt a jogot, hogy használhatod e nevet.

          Hiszem, hogy eljön az idő, amikor hívők sokasága éli majd ezt az egyszerű hitéletet. Ösztönösen, szinte napról napra, ebben a fenti világban fognak élni, ahol meglátják majd, hogy Jézus nevében ugyanannak az erőnek és hatalomnak teljességében vannak, amiben Krisztus volt, amikor itt járt a földön.

          Mi még csak a csecsemőkor állapotában vagyunk. Azzal próbálkozunk, hogy legyen hitünk, megpróbálunk hinni, és amikor összejövünk alkalmainkon, mindenki a másikat sürgeti valami olyan dolog megtételére, amit maga sem tesz meg.

          Sokszor úgy tűnik, mintha csak játszadoznánk egymást ugratva.

          Olyan igei kifejezéseket és magasztos hangzású frázisokat használunk, amik semmit sem jelentenek belső tudatunknak.

          Hála Istennek, néhányunk már kezdi meglátni ezt az új világosságot, ami azonban csak akkor jön, ha alaposan tanulmányozzuk és valóban átgondoljuk ezt a problémát.

          Túl sokan vannak, akik hallgatják a prédikátorokat, állandóan csak hallgatják őket, de sohasem emésztik meg a hallottakat, sohasem gondolkodnak önállóan — őket hívta így Jézus: az Ige hallgatói és nem megtartói.

          Abban a pillanatban, ha valaki valóban átgondolja ezt a problémát, a Krisztusban való élet egy új világába fog felemelkedni, és valóban uralkodni kezd az élet birodalmában.

          Akkor majd képes lesz szembeszállni a démonokkal és a betegségekkel, és le is fogja győzni azokat. Élvezni fogja majd Krisztus befejezett munkájának gyümölcsét, és belép az Ő örökségének a gazdagságába.

          Jézus van e névben

          Ő maga az a név.

          Mindaz ami Ő volt, mindaz amit tett, mindaz ami Ő jelenleg, és mindaz, ami Ő valaha is lesz — benne van e névben most.

          Megszerezte a gyógyulást; Ő a gyógyulás a számunkra most.

          Kielégítette az igazság követelményeit, és Ő lett a mi igazságunk — Ő a mi igazságunk most.

          Lement, át a halálon és életre kelt, Ő a mi életünk most.

          Ő adott nekünk életet — Ő maga az az élet, amit adott nekünk.

          Ő a gyógyulás, Ő az egészség, Ő a győzelem, Ő a mi mindenünk és Ő van mindenben.

          E név a gyógyulás
          És amikor megadta nekünk azt a jogot, hogy használjuk az Ő nevét a betegek gyógyításában, ez egyszerűen azért történt, hogy a név használatával előhozhassuk az Ő befejezett munkájának a teljességét, hogy a rászorult emberek megtudják, e név használatában az élő, gyógyító Krisztus van jelen.

          Nem arról van szó, hogy próbáljunk meg hinni, sem arról, hogy próbáljuk meg megszerezni a gyógyulást.

          A hit szükségtelenné válik a szó jelenlegi értelmében.

          A gyógyulás már a miénk; ez a név teszi elérhetővé számunkra.

          Ez a név a miénk, és ebben a névben található minden segítség, minden győzelem, minden erő, minden egészség.

          Ne próbálkozz; ne erőlködj — egyszerűen csak használd a nevet.

          Használd ezt a nevet olyan szabadon, ahogy a csekkfüzetedet használod.

           A pénz letétbe van helyezve; ezért a csekk kitöltéséhez nem szükséges valamiféle különleges hit; pontosabban nem vagy tudatában annak, hogy hitet alkalmazol, bár azt teszed.

           Jézus nevének használatában is hitet gyakorolsz — ez az ösztönös hit, az a fajta hit, amit olyan bizonyságok hoztak nekünk, amelyek a kétség árnyékát is kiszorítják.

          Minden másfajta hit természetellenes.

          Jézus Krisztus második eljövetelekor részünkről a hitnek semmiféle cselekedetére nem lesz szükség ahhoz, hogy elváltozzunk; semmiféle erőfeszítésre nem lesz szükségünk, hogy elfogadjuk a halhatatlanságot — egyszerűen csak halhatatlanná válunk — el fogunk változni.

          Ez benne van a tervben, Isten örök programjában.    Nem lesz szükség különleges hitre a feltámadáshoz — a feltámadás benne van a programban.

          Az Ő terve

          Ha megértenénk az Ő mának szóló programját, a betegek abban a pillanatban meggyógyulnának, amint a betegség megérinti őket.

          „Ha annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti [vagyis meggyógyítja] a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.”

          Ez itt nem a feltámadásunkra vonatkozik; ez a testünkre vonatkozik mostani állapotában (a halandó azt jelenti, ki van téve a halálnak). A mi testünk a sírban nem lesz halandó, hiszen már meghalt, sem a szellemünk nem marad a halott testben.

          Ez a terv egy része — a Szellem e célból lakik bennünk.

          Nem az egyedüli cél, de az egyik oka az Ő bennünk lakozásának, hogy meggyógyítsa a mi fizikai testünket azokból a betegségekből, amik folytonosan ránk próbálnak akaszkodni.

          Amikor megértjük ezt, nem próbálkozunk majd azzal, hogy hitet gyakoroljunk a gyógyulásunk vagy bármilyen más szükségletünk átvételekor — mert egyszerűen fel fogjuk ismerni azt a tényt, hogy a gyógyulás, a szükségleteink betöltése benne van a programban, része a programnak és elfogadjuk azt, ami már hozzánk tartozik.

          Vegyük például ezt az Igét:
          „Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk; akinek sebeivel gyógyultatok meg” , vagyis akinek sebeivel mi gyógyultunk meg.

          Ő vitte fel a mi bűneinket az Ő testében a fára és Ő azok miatt a bűnök miatt halt meg, mi pedig hisszük, hogy meghaltunk Ővele együtt — így nem kell újra meghalnunk a bűnnek.

          Életre keltünk

          Ő életre kelt és mi életre keltünk Vele együtt.

          Meghaltunk a bűneinknek, meghaltunk a régi természetünknek, meghaltunk a betegségeinknek, és feltámadtunk az Ő életének teljességében. Megszabadultunk régi bűnös természetünktől, megszabadultunk azoktól a bűnöktől, amiket valaha elkövettünk, és megszabadultunk betegségeinktől.

          Amint megértjük ezt, amint tudatára ébredünk annak, hogy a mi régi bűnös természetünknek semmi joga, semmi hatalma sincs arra, hogy uralkodjék felettünk, mivelhogy halott; akkor nem fogadjuk el többé a sátán hamisítványát, amit tudatlanságunk miatt próbál ránk erőltetni. Nem fogadjuk el a múltban elkövetett bűneink miatt való kárhoztatást sem, mert Krisztus azokat már elhordozta, és nekünk azokat már sohasem kell újra hordoznunk. Kárhoztatást sem kell elszenvednünk miattuk, mert Ő kárhozatra ment miattuk, és elhordozta azokat.

          Következésképpen mi már szabadok vagyunk, és nincsen azért immár semmi kárhoztatásunk nekünk, akik Krisztus Jézusban vagyunk.

          Ugyanez igaz a betegségeinkre is. „Betegségeinket Ő viselte és fájdalmainkat hordozta.” (Ésaiás 53:4)

          Őt tették beteggé miértünk, és Ő viselte el a mi betegségeinket; amikor feltámadt, a betegség uralma megszűnt. Ő pedig feltámadt, életre kelt, megszabadulván a betegség hatalmától.

          Most már semmi joga a betegségnek, hogy ránk erőltesse magát, a sátánnak pedig semmiféle joga nincs arra, hogy bármilyen betegséget helyezzen ránk.

          Szabadok vagyunk!

          Amikor jönnek ezek a betegségek és bajok, ezeket éppen úgy kell kezelnünk, ahogy a múltbéli bűneinkkel is tesszük.

          Lehet, hogy az ördög megpróbál minket kárhoztatás alá helyezni oly módon, hogy felidézi előttünk múltbéli bűneinket, mi azonban azt mondjuk neki: „Sátán, nincs nekünk már semmi kárhoztatásunk, mert mi Jézus Krisztusban vagyunk. Ő elbánt már azokkal a bűnökkel és eltörölte azokat, és te már nem tudod azokat előhozni. A bűnök fényképét előhozhatod, de magukat a bűnöket nem, mivel azok már el lettek törölve.”

          Törvényes jogaim

          Amikor az ördög megpróbál betegségeket helyezni rám, jogom van azt mondani neki: „Sátán, ezeket a betegségeket Jézus az Ő testében már elhordozta, neked nincs jogod arra, hogy előhozd ezek fényképeit és ezekkel ijesztgess engem.”

          „Azok a betegségek feltétel nélkül meg lettek semmisítve, én pedig éppúgy szabad vagyok a betegségtől, mint Jézus teste, amikor feltámadt a halálból. Mivel én Jézus Krisztusban vagyok, te nem teheted rám ezeket.”

          És ha a sátán esetleg megtámadná a testemet, nekem csak annyit kell tennem, hogy felhívom az én Atyám figyelmét a fent említett tényre, a betegségnek pedig el kell mennie, hiszen én már szabad vagyok!

          Tudom, hogy „az Ő sebeivel én meggyógyultam”.

          Ha meggyógyultam, egészséges vagyok.

          Tudom, hogy az Ő feltámadása által én megigazultam, és nincs szükségem arra, hogy újra megigazuljak. Én már igaz vagyok!

          Tudom, hogy az Ő élete által életre keltem, és én élek!

          Tudom, hogy én meghaltam Vele együtt; tudom, hogy feltámadtam Vele együtt; és tudom, hogy én Őbenne vagyok.

          Tudom, hogy az Ő sebeivel meggyógyultam, ha pedig meggyógyultam, akkor én egészséges vagyok. Hála Istennek!

          Nekem már semmit sem kell tennem a gyógyulásomért, mint ahogy semmit sem kell tennem a feltámadásomért, mert Ő az én feltámadásom! Ő az én gyógyulásom!

          Ő mondta: „Én vagyok a feltámadás és az élet!”

          Ő az én feltámadásom; Ő az én életem; Ő az én gyógyulásom; Ő az én egészségem; Ő az én győzelmem; Ő a mindenem, és Ő van jelen mindenben.

          Most egyszerűen csak elismerem azt a tényt, hogy Ő meggyógyított engem az Ő helyettesítő munkája során, és ennek köszönhetően én már meggyógyultam.

          Eljön az idő, mikor ez a fajta tudás olyan elterjedt lesz, hogy azok a férfiak és nők, akik Krisztusban vannak és Őbenne járnak, abban a pillanatban meggyógyulnak majd, ahogy megtámadja őket a betegség. Tökéletes egészségben élnek majd, testileg éppúgy, mint lelkileg és szellemileg.

          Így fognak élni, míg testük el nem használódik, és aztán elalszanak Krisztusban.

           Éppúgy nem szükséges, hogy testünkben betegséget hordozzunk, mint ahogy nem szükséges, hogy szellemünkben meg nem bocsátott bűnt hordozzunk.

          Az Ő Igéje igaz

          Abban a pillanatban, amikor megvallom bűneimet, Ő hű és igaz, hogy megbocsássa bűneimet, és amikor Ő megbocsát nekem, akkor nekem meg van bocsátva.

          Ugyanilyen alapon, amikor megvallom, hogy a sátán betegséget vagy gyengeséget tett rám, Ő hű és igaz, hogy abban a pillanatban meggyógyítson engem, és én már meg is gyógyultam!

          Ő meggyógyított engem a bűnömből, most meggyógyít a betegségemből — hisz mindkettő ugyanabból a forrásból származik.

          Nincs szükség erőlködésre, nem kell véget nem érő harcot folytatnunk a hitért.

          Nekünk birtokunkban van az írott Ige, és Isten örökkön örökké fennálló trónja kezeskedik érte.

          Az Ige éppúgy nem vallhat kudarcot, mint ahogy Isten sem vallhat kudarcot, és amikor megvallom bűneimet, bűnbocsánatot nyerek.

          Ha én ezt elutasítom, ha ezt kétségbe vonom, elutasításommal, illetve kétkedésemmel kinyilvánítom, hogy Isten hazug, hogy az Ő Igéje nem igaz, hogy mindaz amit Ő az Írásban mondott, hazugság.

          Minden hitetlenség Isten teljességének a megkérdőjelezése.

          Ez az Őbenne való újfajta hit szilárddá teszi az ember egész szellemi természetét.
          Ez a hit Isten hűségességének, és az Igében adott bizonyságoknak a megismeréséből nő ki; ezek a tények részévé váltak a szellemi ismeretnek, így amikor a hívő „hitet gyakorol”, olyan ösztönösen cselekszik, mint amikor egy olyan pénzösszegről állít ki csekket, amiről tudja, hogy megvan a bankban.

          Eztán már nem több hitre, hanem több tudásra van szüksége, ami ösztönös hitet hoz létre a mi hatalmas szerető Atya Istenünk irányában.

          A megvallás helye

          Az egyház még sohasem adott helyet tanításai között ennek az életbevágóan fontos témának, pedig a megválaszolt ima, Jézus nevének a használata és a hit teljes mértékben ettől függ.

          „Annakokáért szent atyafiak, mennyei elhívásnak részesei, figyelmezzetek a mi vallásunknak (megvallásunknak) apostolára és főpapjára, Krisztus Jézusra.” (Zsid. 3:1)

          A kereszténységet a mi megvallásunknak nevezi az Ige, és a Zsidó 4:14-ben ezt mondja nekünk: „ragaszkodjunk megvallásunkhoz” .

          A mi bibliafordításunk itt vallást ír, de ennek a görög szónak a jelentése: tanúságtétel szánk megvallásával.

          Ismerjük a Róma 10:9–10-et: „Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy Isten feltámasztotta Őt a halálból, megtartatol [azaz üdvözülsz]. Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.”

          Láthatjuk, milyen helyet foglal el a megvallás az üdvösségben.

          Ugyanilyen helyet foglal el a hitben járásunk területén is.

          A kereszténység megvallást jelent. Nyíltan megvalljuk, hogy kik vagyunk mi Krisztusban, és hogy ki Krisztus nekünk.

          A megvallásainkkal lehet mérni a hitünket.

          A hitünk nem tudja túlszárnyalni a megvallásainkat.

          Nem a bűnmegvallásról beszélek. Itt most arról van szó, hogy megvallást teszünk a Krisztusban elfoglalt helyünkről, törvényes jogainkról, arról, hogy mit tett meg értünk az Atya Krisztusban, hogy mit végzett bennünk a Szent Szellem az Igén keresztül, valamint arról, mire képes Ő rajtunk keresztül.

          Nagyon komoly veszéllyel jár, ha kétféle megvallást teszünk.

          Az egyik megvallásunkban megerősítjük az Ige sérthetetlenségét, a másikban viszont kételyeink és félelmeink jönnek elő.

          Valahányszor megvalljuk gyengeségeinket, kudarcainkat, kételyeinket és félelmeinket, lesüllyedünk ezek szintjére.

          Lehet, hogy nagyon buzgón és elszántan imádkozunk, és imáink során meg is valljuk hitünket az Igében, ennek ellenére a következő pillanatban még azt is kétségbe vonjuk, hogy Ő meghallgatott bennünket, mivel arról teszünk megvallást, hogy nincs meg nekünk az, amiért imádkoztunk. Ez az utóbbi megvallásunk tönkretette az előbbi imánkat.

          Egyszer megkért valaki, hogy imádkozzam a gyógyulásáért. Én imádkoztam érte, az illető pedig azt mondta: „Szeretném, ha továbbra is imádkoznál értem.” Megkérdeztem, mi a kívánsága, miért imádkozzam. Így felelt: „Hát a gyógyulásomért.” Azt mondtam erre: „Nincs értelme imádkozni. Te épp most tagadtad meg Isten Igéjét.”
          Mert az Ige azt mondja: Akik hisznek, betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak; valamint hogy „akármit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt” .

          Én a hit imáját imádkoztam, ő azonban nem fogadta el. Megvallásával érvénytelenítette az imámat, és hatástalanná tette az én hitemet.

          Megvallásodnak teljes mértékben meg kell egyeznie az Igével, és ha imádkoztál Jézus nevében, ki kell tartanod a megvallásod mellett. A negatív megvallás könnyen megsemmisítheti imád hatását. 

Biztonságos utazás

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Azután monda nékik azon a napon, amint este lett: Menjünk át a túlsó partra. (MÁRK 4,35.)

Jézus beszállt a hajóba a tanítványaival együtt és azt mondta: "Menjünk át a túlsó partra." És ezzel el volt intézve! Nem azt mondta: "Menjünk el félútig és süllyedjünk el." Ezért, amikor vihar támadt és Jézus tanítványai megrémültek, Ő megdorgálta őket, mondván: "Hogy van az, hogy nincs hitetek?"
A teljes-evangéliumi üzletemberek egyik összejövetelén, egy asszony megkért, hogy imádkozzam érte. Azt mondta: — Egy idegroncs vagyok, valósággal halálra rémülök, ha repülővel kell utaznom. A félelem megbetegít. Bár nagyon szeretnék, mégsem jövök el több ilyen összejövetelre, annyira félek a repüléstől.
— Nem kell félned — válaszoltam. — Tulajdonképpen még imádkoznod sem kell ezzel kapcsolatban. Annyit kell tenned, hogy amikor beszállsz a repülőgépbe, azt mondod: Menjünk át Los Angelesbe, vagy Chicagóba, vagy, ahová éppen mész. A repülőgép pedig nem zuhanhat le. Utána már nyugodtan teheted azt, amit Jézus: elalhatsz, tudván, hogy a repülőgép oda fog érni, mivel te hittel szóltál.
Később láttam ezt az asszonyt még néhány összejövetelen. Azt mondta nekem: — Ez pont úgy működik, ahogy állítottad. Beszállok a repülőgépbe, és azt mondom: Menjünk át a túlsó partra. Majd hátradőlök, pihenek és dicsérem az Urat. Most már valóban élvezem a repülést.
Megvallás: Bárhova is utazom, mondhatom azt, hogy: „Menjünk át a túlsó partra” — és megvan nekem, amit mondok!

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz


Készítette: Élő Víz

Kenneth Hagin: Meghallgatott imádság

Központi igazság: hit által kinyúlhatunk, hogy megszerezzük azt, amire szükségünk van, s így megteremtjük annak valóságát az életünkben.

Ez a két részes írás az imádkozás alapvető kérdéseivel foglalkozik. Az olyan imádsággal, amelynek van eredménye. Ha a hívő ezeket a lépéseket az imádkozó életében hűségesen követi, biztos lehet benne,hogymegleszaválasz.

1. lépés: döntsd el, mit akarsz Istentől. Jak 1,6-8 (De kérje hittel, semmit sem kételkedvén: mert aki kételkedik, hasonlatos a tenger habjához, amelyet a szél hajt és ide s tova hány. Mert ne vélje az ilyen ember, hogy kaphat valamit az Úrtól; A kétszívű, a minden útjában állhatatlan ember): ez az Ige megmutatja, milyen fontos is a döntésünk. Jakab azt mondja, ha az ember ingadozik – azaz nem tud dönteni -, akkor minden útjában határozatlan. S nem várhatja,hogy bármit is kap az Úrtól.

Gyakran vagyunk határozatlanok az imádságainkban. Mikor embereket megkérdezek, mivel kapcsolatban imádkoznak, van úgy, hogy azt mondják, nem tudják. Egy drága testvér azt mondta, ő azért imádkozik, hogy imádkozzon.

Természetesen van olyanfajta ima, mikor imádjuk Istent, és közösségben vagyunk Vele. De ebben a leckében azokkal az imákkal foglalkozunk, mikor választ is akarunk kapni. Ha nem vagyunk óvatosak, az általános imánk nem fog eredményt hozni. A szükség idején teljesen pontosnak kell lennünk azzal a szükséggel kapcsolatban.

Ha elmész egy élelmiszerüzletbe, és a bevásárló kocsidat le- s föl tologatod, de nem teszel bele semmit, az emberek méltán hiszik azt, hogy valami baj van veled. Ha a gyermekedet elküldöd, hogy bizonyos dolgokat vegyen meg a boltban, és éppen azokat veszi meg, akkor az a gyermek nagyon céltudatos.

Igaz ez az imádkozásra is. Sokkal jobb, ha 2-3 percet imádkozol, de tudod, hogy miért, mintha céltalanul imádkozol akár 2-3 órát.

Határozd el, mit akarsz Istentől, és légy céltudatos ebben!

2. lépés: olvasd azokat az Igéket, melyek választ ígérnek a szükségedre. Józs1,8 (El ne távozzék e törvénynek könyve a te szádtól, hanem gondolkodjál arról éjjel és nappal, hogy vigyázz és mindent úgy cselekedjél, amint írva van abban, mert akkor leszel jó szerencsés a te utaidon és akkor boldogulsz.) - ha sikeres akarsz lenni az ima-életedben, Isten Igéje legyen a legfontosabb. Ahogy tápláljuk magunkat Isten Igéjével, beépítjük azt a személyiségünkbe, tudatunkba s a szükség idejére fel leszünk készítve. Használhatjuk a megfelelő Igét az ördög ellen, mikor megpróbál kétséget ébreszteni Istennel kapcsolatban, és meg akar rabolni attól, amire szükségünk van.

A pusztában, mikor a sátán megkísértette Jézust, hogy a köveket változtassa kenyérré, Ő Isten Igéjével válaszolt. Azt mondta: „meg van írva, az ember nem csak kenyérrel él, hanem Isten minden Igéjével.”Ezután a sátán felvitte őt egy magas hegyre, és megmutatta neki a világ összes királyságát. Azt mondta Jézusnak, ha imádja őt, mindezt neki adja. Jézus megint Isten Igéjével válaszolt: „meg van írva, csak az Urat, a te Istenedet imádd, és őt szolgáld.”

Sátán ekkor Jézust felvitte a templom tetejére, és azt mondta neki: „vesd le magad!” Jézus ismét az Igével válaszolt, és azt mondta: „meg van írva, ne kísértsd az Urat, a te Istenedet.” Luk4,3-12.

Jézust ugyanazt a fegyvert használta az ördög legyőzésére, amely ma is rendelkezésére áll minden hívőnek: Isten Igéjét. Amit tennünk kell kísértés vagy kételkedés esetén, hogy kimondjuk: „meg van írva...” Ha az Ige erősen, szilárdan a szívünkbe van ültetve, az ördög bármely támadása esetére fel vagyunk készítve.

Ha vezetésre van szükséged, kutasd az Igét, hogy megtudd, Isten mit is akar mondani a helyzetedről. Az Ő Igéje egyszerűen, világosan megmutatja az akaratát. Ha az Ige nem ígér nekünk valamit, amire szükségünk van, akkor azért nem sok értelme van imádkozni. Nincs olyan dologra szükségünk, amiről Isten Igéje azt mondja, hogy nincs rá szükségünk.

Másrészről viszont, ha olyasmiért imádkozunk, amiről Isten Igéje határozott ígéretet tesz, akkor teljesen biztosak lehetünk benne, hogy meg fogja adni, amire szükségünk van. Évekkel ezelőtt piros tintával bele írtam a Bibliámba: „a Biblia állítja, én hiszem, és az a dolog már el van intézve.”

Nagyon sok ember megpróbál a hitét meghaladóan imádkozni. Isten Igéje az, ami hitet ad: „ a hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.” Róm 10,17. Az ok, amiért az emberek nem imádkoznak hittel és bizonyossággal, az, hogy nem ismerik Isten Igéjét eléggé, és nem tudják, hogy amiért imádkoznak, vajon Isten akarata-e? Reménykednek, de nem tudják. Ahogy olvassuk Isten Igéjét, és megismerjük az Úr akaratát, hozzá tudjuk rendelni az ígéreteit a szükségeinkhez.

3. lépés: kérd Istent azokért, amikre szükséged van. Mt 7,7-8 (Kérjetek és adatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek. Mert aki kér, mind kap; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.) A Mt 6,8-ban Jézus azt mondta: „a te Atyád tudja, mire van szükséged, mielőtt kérnéd.” Azonban a következő fejezetben, ahogy látjuk a fenti Igében, Jézus azt mondja, kérjük őt a szükségeinkkel kapcsolatban. Bár tudja, mégis azt kéri tőlünk, hogy vigyük elé ezeket, és kérjük a segítségét.

4. lépés: hidd, hogy megkapod. Márk11,23-24. (Mert bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond, megtörténik, meg lesz néki, amit mondott. Azért mondom néktek: Amit könyörgéstekben kértek, higyjétek, hogy mindazt megnyeritek, és meglészen néktek.) Amplified Bible: „...akármit is kérsz imában, hidd – bízz, és légy bizonyos – hogy ez már biztosítva van számodra, és meg fogod kapni.”

Ahhoz, hogy jobban megértsük a fenti Igét, meg kell értenünk, hogy kétfajta igazság létezik: az érzékszerveink által közvetített ismeret, igazság, és a kijelentés-igazság.

Néhányan azt hiszik, hogy az igazság olyasmire vonatkozik, amit a szemükkel képesek meglátni. A Szent Szellem dolgait azonban nem tudjuk meglátni, ezek nem testiek, nem anyagból valók.

Minden, amire szükségünk van, a szellemvilágból áll elő: Áldott legyen az Isten, és a mi Urunknak, Jézus Krisztusnak Atyja, aki megáldott minket minden szellemi áldással a mennyekben a Krisztusban. Ef 1,3Szükségeink Jézus Krisztusban töltetnek be. Nem mindig vagyunk képesek ezt meglátni, de ezek az áldások ott vannak.

Amikor az „érzéki ismeret-igazság” ellentmond a „kijelentés-igazságnak” vagy Isten Igéjének, akkor én a kijelentés-igazságot választom, és aszerint megyek tovább. Azt fogadom el, amit Isten mond.

Ami a szellemi valóságban van, az hit által lesz valóságos itt a látható világban. A hit ragadja meg azt, és teremti meg a valóságát az életünkben.

Ezért amikor imádkozol, hidd, hogy megkapod, amit kérsz, és meglesz neked. Ez meghaladja a természetes eszünket, értelmünket, a természetes értelem nem képes megragadni ezt. De hitben kell járnunk és nem látásban.

Egyszer egy kis gyülekezetben prédikáltam, és kimelegedtem. Ahogy kiléptem az ajtón az istentisztelet után, a testem még izzadt volt, és a hideg levegő megcsapott. Mire a kocsihoz értem, a torkom elkezdett fájni, és alig tudtam beszélni. Következő nap a mellkasom is fájni kezdett, és csak suttogni tudtam.

Neki álltam olyan Igéket olvasni, amik a gyógyulásról szóltak. Nyitott Bibliával imádkoztam csendben, és azt mondtam: „Uram a te Igéd azt mondja, meg vagyok gyógyulva. Ha megkérdezném a testemet, hogy vajon gyógyult-e, nemleges választ kapnék. Ha megkérdezném az érzéseimet, a válasz szintén nemleges lenne. Ha megkérdezném az embereket körülöttem, hogy egészséges vagyok-e, nyilvánvalóan azt mondanák, hogy nem.”

„Ám a te Igéd azt mondja, Isten igaz, és minden ember hazug. Tehát ha azt mondom, hogy nem vagyok egészséges, hazudok. A te Igéd azt mondja, hogy Isten nem képes hazudni. A Róm3,4 azt állítja: ’legyen minden ember hazug...’”

Az esti istentisztelet ideje eljött, odaléptem a mikrofonhoz, és azt mondtam, szeretném megköszönni Istennek, hogy meggyógyított. A gyülekezet megdöbbent, majd úgy néztek rám, mintha őrült lennék. Mert alig tudtam suttogni. Elkezdtem Isten Igéjéből bemutatni nekik hogy mit is mond a gyógyulásról. Bebizonyítottam nekik Isten Igéjéből, hogy egészséges vagyok. Elmondtam nekik, hogy amit Isten mond az igaz, s amit én mondok, hogy nem vagyok egészséges, az hazugság. Kértem őket, álljanak fel, és dicsérjük együtt Istent a gyógyulásomért. Ahogy felálltunk, és elkezdtük dicsérni Istent, nem kellett háromszor azt mondanom, hogy Halleluja, és a hangom visszajött. Majd a prédikációmat tiszta, erős hangon elmondtam. Aznap este a gyülekezet láthatta, a hit hogyan is cselekszik.

Amire szükségünk van, az az, hogy kérjük Istent azokért a dolgokért, amikre szükségünk van, és higgyük, hogy megvan nekünk.

Emlékezzünk:
Máté 7,7-8. Kérjetek és adatik néktek; keressetek és találtok; zörgessetek és megnyittatik néktek. Mert aki kér, mind kap; és aki keres, talál; és a zörgetőnek megnyittatik.
Jakab 1,6-8
Józsué 1,8
Máté 7-78
Márk 11,23-24

Az aggodalmaskodásról

Készítette: Keresztény szépségportál


Ne aggodalmaskodjatok a holnap felől, mert a holnap majd aggodalmaskodik a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja.

Biblia (Máté 6:34)


http://www.keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1913%3Aa-mára-figyelj


Az Ő sebeivel

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: akinek sebeivel gyógyultatok meg. (1PÉTEK 2,24.)

Néhány évvel ezelőtt egyszer arra ébredtem, hogy súlyos tünetek kínozzák a szívemet és a mellkasomul. Ismertem az ilyen tüneteket, mivel tinédzserként ágyhoz voltam kötve és lemondtak rólam az orvosok. Azt mondták, bele fogok halni a szívbetegségbe.
Az ördög azt mondta az elmémnek: "Meg fogsz halni. Most biztos nem kapod meg a gyógyulásodat." Fejemre húztam a takarót és elkezdtem nevetni. Nem volt kedvem nevetni, de azért mégiscsak nevettem, úgy tíz percig. Végül az ördög megkérdezte, hogy min nevetek.
"Rajtad nevetek"— mondtam. "Azt mondtad, hogy nem kapom meg a gyógyulásomat. Ha-ha-ha ördög úr. Én nem várom, hogy megkapjam a gyógyulásomat! Jézus már megszerezte nekem! Ha nem tudnál olvasni, én majd idézem neked az 1Péter 2,24-et. És idéztem neki.
Miután idéztem az első szakaszt: "akinek sebeivel gyógyultatok meg", azt mondtam: ha pedig meggyógyultunk, akkor én is meggyógyultam! Már nem kell megkapnom, Jézus már megszerezte! Mivel pedig Jézus nekem szerezte meg, én igényt tartok rá, elfogadom és kijelentem, és megvan nekem. Te meg csak szedd össze a tüneteidet és takarodj ki innen, ördög úr!" El is ment!
Megvallás: Jézus már megszerezte a gyógyulást nekem. Én igényt tartok rá, és elfogadom. Kijelentem, hogy megvan nekem. Jézus sebeivel én gyógyultam meg!

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz

Aki a Felségesnek rejtekében lakozik

Ima és cselekedet

Készítette: Keresztény szépségportál

Az Istenhez imádkozni kell, de a parthoz evezni.

(Lev Tolsztoj)

www.keresztenyszepsegportal.huet



Születés - halál

Készítette: Keresztény szépségportál

Aki meg kell szülessen, azt hagyjuk épen megszületni, aki meg kell haljon, azt hagyjuk méltósággal meghalni.

(Alex Fairy)

www.keresztenyszepsegportal.hu



Oral Roberts válasza


Készítette: Élő Víz


Oral Robert egyik klasszikus üzenete az 1950-es évekbõl, amikor egy levélben a következõ kérdést kapta:
„Kedves Roberts testvér!
Lenne egy különleges kérésem, és Ön az az ember, aki ezt meg tudná tenni nekem. Biztos vagyok benne, hogy ez százezrek kérdése is egyben: Kérem mondja meg nekem, milyen ember ez a Jézus?”
ELÕSZÖR, Jézus Krisztus az emberek lelkének, értelmének és testének hatalmas szerelmese. A Biblia azt mondja, hogy Jézus már az elõtt szeretett minket, mielõtt mi szerettük Õt. (Ef. 1:4) Saját életét, vérét ontotta ki azért, hogy bebizonyítsa, hogy Õ a mi lelkünk nagy szerelmese. (János 3:16-17). Hogy bebizonyítsa szerelmét a testünk iránt, felvette magára a mi betegségeinket és fájdalmainkat (Máté 8:17).
MÁSODSZOR, Jézus Krisztus az áldások nagy osztója, nem visszatartója. Mit mond az Írás? Hit nélkül lehetetlen neki tetszeni, mert… megjutalmazza azokat, akik szorgalmasan keresik Õt (Zsidó 11:6 KJV). Jézus az áldások adója. Személyre szabott áldásait nem válogatás nélkül, találomra osztja. Ha az Õ személyes áldását szeretnéd, személyes módon kell keresned Õt, mert áldását az kapja, aki szorgalmasan keresi Õt.
HARMADSZOR, Krisztus minden hatalom, erõ – nem csupán a hatalom egy töredéke, hanem olyan hatalom, amirõl sohasem álmodtunk. Jézus mondta: Minden hatalom nékem adatott mennyen és földön (Máté 28:18). És Õ kész rá, hogy használja ezt az erõt amikor szükséges, azzal a feltétellel, hogy mi hiszünk benne a hitünkkel, szeretjük Õt a szívünkkel, és az életünket az Õ akaratához igazítjuk. Én személy szerint tudok valamit Istennek errõl a hatalmas erejérõl.
Látom, amint Krisztus ereje megváltoztatja az emberek életét, felemeli õket a legalsóbb pokolból a legmagasabb mennyig, a legmélyebb szomorúságból a legfényesebb örömbe. Látom az Õ erejét, amint elpusztítja a betegségeket és fájdalmakat, a testeket éppé teszi és az elméket erõssé és tisztává. Látom, ahogy Isten ereje legyõzi a félelmet az emberek életében, megoldja a frusztrációkat, és békességet ad a léleknek és elmének. Igen, én tudom, hogy Krisztus minden hatalom, nem csak egy részlete. Halálos beteg voltam tuberkolózissal, és semmi sem volt képes változtatni a betegségemen semmi más, csupán Isten ereje. Isten ereje egy pillanat törtrésze alatt megtette értem azt, amire a földi erõ, hatalom képtelen volt.
NEGYEDSZER, Õ a hatalmas építész, és elment, hogy helyet készítsen nekünk. A Názáreti Ács most az örökkévalóság építésze. A kezek, amelyek a kalapácsot fogták…a kezek, amelyek az ökör jármát készítették…amelyek házakat emelt Názáretben…most ezek a kezek az örökkévaló építész kezei. Szeretnék rámutatni arra, hogy Krisztus, az örökkévaló építész, egy személyre szabott helyet készít most azoknak, akik szeretik és szolgálják Õt. Házat épít minden egyes szeretõ és hûséges gyermekének (János 14:2).
ÖTÖDSZÖR, Krisztus a nagy Kapitány, üdvösségünk kapitánya. Jézus a terheinket az Õ vállain hordja, és az erõnk az Õ jelenlétébõl van. Õ a mi hûséges barátunk. Azt mondta: „Nem hagylak el soha, és nem távozom el tõled.” (Zsidók 13:5) Vannak barátok ebben a világban, akik ragaszkodnak hozzánk akkor is, amikor mások talán
elhagynak a szükség órájában. Mégis, az emberi teremtmények nem mindig olyan erõsek, amilyeneknek lenniük kellene a barátság kötelékében. De Krisztus a mi örökké hûséges barátunk. Õ a dicsõséges és mindenre-elegendõ Megváltó, aki megment mindenkit a legtávolabbi helyekrõl is, akik Istenhez jönnek Általa, akik meglátják, hogy Õ örökké él, hogy esedezzen mindannyiunkért (Zsidók 7:25).
VÉGÜL, Krisztus a gyengéd orvos, aki meggyógyítja minden betegségünket. Jézus eljött ebbe a bûnnel, betegséggel és démonokkal teli világba ezt mondva: „Az Úrnak Szelleme van rajtam, mivel felkent engem, hogy az örömhírt hirdessem a szegényeknek, elküldött, hogy meggyógyítsam a megtört szíveket, hogy szabadulást hirdessek a foglyoknak,
a vakoknak látásuk visszanyerését, és szabadon bocsássam a lesújtottakat. (Lukács 4:18)”
Ugyanez a Jézus késõbb azt mondja: „A tolvaj nem másért jön, hanem hogy lopjon, öljön, és pusztítson: Én azért jöttem, hogy életük legyen és bõvölködjenek!” (János 10:10)
Jézus tudja az orvosságot minden betegségre. Túl jó ahhoz, hogy rosszat tegyen, túl bölcs ahhoz, hogy hibázzon. A csodák ideje nem járt le! „Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké!” (Zsidók 13:8)
KICSODA JÉZUS?
Jézus az örökkévaló Isten Fia … a Békesség Fejedelme … a fényes hajnalcsillag … a völgyek lilioma … Sáron rózsája … az élet forrása … és a méz a kõsziklában.
Jézus Krisztus Oral Roberts legjobb barátja az összes között. Sok barátom van ezen a világon, de mivelhogy emberek, ezért nem tudnak olyan barátaim lenni, mint amilyen Jézus. Én is a barátjuk vagyok, de én sem tudok soha olyan barát lenni a számukra, mint Krisztus, mivel Krisztus felülmúl minden emberi korlátot. Õ minden emberi kudarc fölé emelkedik.
Hiszem, hogy Jézus Krisztus nem csupán egy olyan barát, aki ragaszkodóbb egy testvérnél, hanem olyan, aki az örökkévalósában is velünk marad Isten Fia és mindazok számára Megváltó, akik hisznek Benne.
Sok mindent mondhatnék Krisztusról, de azt gondolom, nem mondhatnék nagyobb dolgot annál, hogy Õ a mi Megváltónk. Õ a mi Gyógyítónk. Õ a mi Örökkévaló Barátunk. Ne kételkedj, higgy benne. Fogadd be Õt ma a szívedbe.


Legyen mire emlékezned

 Jorsits Attila, 

Valamit eszedbe juttatni azt jelenti: a meglévő tudásból felszínre hozni az épp legmegfelelőbb információt, az odaillő szavakat vagy megoldást. Nos, épp így csinálja a Szentlélek is.
Bibliaolvasás
“A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az Atya, ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit én mondtam nektek.” (Jn 14,26)
János evangéliumának tanúságtétele szerint Jézus az utolsó vacsora után fontos tanításokat és ígéreteket ad tanítványainak. Ennek a „tanítói blokknak” a legfőbb témája a Szentháromság körül forog; Jézus az Atyával való kapcsolatáról és az eljövendő Szentlélekről beszél. Ebből a szakaszból most azt a részt emelem ki, amelyben Jézus úgy beszél a Szentlélekről, mint aki majdtanítja és emlékezteti a tanítványokat. De mire kell egyáltalán tanítani és emlékeztetni őket?
Jézus szavai a Gecsemáné-kerti elfogatás előtt hangzanak el. Tudja, hogy az elkövetkező eseményeket a tanítványok nem fogják érteni,meg kell majd nekik magyarázni, hogy mindezek miért történtek. Ez pedig csak úgy sikerülhet, ha emlékeznek mindarra, amit Jézus tett és tanított. Így áll majd össze a kép bennük Jézus megváltói művéről. Ehhez lesz szükség a Szentlélek tanítására és emlékeztetésére. E kettő kell ma is Jézus tetteinek és szavainak megértéséhez, azonban ennek vannak olyan alapfeltételei,amelyek ha nem teljesülnek, akkor a tanításra és az emlékeztetésre is tökéletesen alkalmatlanná válunk.
Nézzük először az emlékeztetést. Mire akar emlékeztetni a Szentlélek?
“Eszetekbe juttat mindent, amit én mondtam.”
A tanítványokat arra emlékeztette, amit hallottak és láttakJézustól. Minket is csak arra tud. Vagyis amit nem hallottál vagy nem olvastál, arra a Szentlélek nem tud emlékeztetni. Csak azt és annyit tud az eszedbe juttatni, amit és amennyit hallottál Jézustól.Gazdagabb istenkapcsolatra vágysz? Ismerd meg minél jobban a Bibliát és meglátod, egyre több élethelyzetben és egyre gyakrabban fog rá emlékeztetni a Szentlélek.
“Ő tanít majd meg titeket mindenre.”
A tanítás is az emlékeztetésen alapul. Akinek nincs mire emlékeznie, az taníthatatlan. Sokan zárják el magukat a Lélek megvilágosító munkájától csupán azzal, hogy nem ismerik eléggéa Bibliát, és ezért a Lélek nem is tudja megmutatni nekik a Szentírás összefüggéseit. A tanítás itt ráadásul megtapasztalást is jelent, vagyis a Szentlélek nem csak megtanítja, hanem meg is tapasztaltatja velünk, mintegy életre váltja bennünk Jézus szavainak igazságát. A Lélek általi taníthatóság másik feltétele ezért az igére való ráhagyatkozás, vagyis a hit.
A megismert ige és a benne való hit egységére a Biblia több helyen is figyelmeztet, így például a Zsidóknak írt levél egy helyén:
“Mert nekünk is hirdették az evangéliumot, mint azoknak is; de nekik nem használt a hirdetett ige, mivel nem párosult hittel azokban, akik hallgatták.” (Zsid 4,2)
A Lélek munkáját persze semmivel sem lehet kikényszeríteni, de azt kijelenthetjük, hogy tudatlanság és hitetlenség elzárnak bennünket Isten titkainak megismerésétől. A tudást és a hitetsokan szembeállítják egymással, pedig a Szentlélek mindkettőt fel akarja használni, hogy minél jobban emlékeztethetők és taníthatók legyünk, és így az istenkapcsolatunk mindig fejlődőképes legyen.
Készítette: Lisa Szanyel

Isten nem a „mindent megmagyarázás Istene”, hanem a „minden vigasztalás Istene”. Nem azért jött el, hogy az összes miértünket megválaszolja. Azért jött, hogy elmondja, hogyan élhetünk neki tetszően. Amikor a leprás Naámán arám hadseregparancsnok Elizeushoz érkezett gyógyulásért, a próféta a szolgáját küldte ki a magasrangú vendéghez azzal az üzenettel, hogy menjen el a Jordán folyóhoz és fürödjön meg benne (2Királyok 5.). Naámánt ez ingerültté tette, és azt mondta: „Én azt gondoltam, hogy majd ki fog jönni, elém áll, és segítségül hívja Istenének, az Úrnak a nevét, azután végighúzza kezét a beteg helyen, és meggyógyít a bélpoklosságból.” Ezt képzelte el, de az Úr nem az ő elképzelései szerint cselekedett. Az evangélium Isten elképzelése, amely az emberi gondolkodás számára bolondság - mégis, ez Isten bölcsessége. Kövesd az ő Igéjét és vigaszt, gyógyulást, szabadulást nyersz! REINHARD BONNKE nemet evangelista

Szükségünk van az Isten erejére

Reinhard Bonnke evangélista - hivatalos oldal


A hatalom a Szentlélek nem jön, mint a jutalom. A hatalom nem egy trófea a végén egy maratont.Szükségünk van erő az elején, ha meg akarjuk futtatni a maratoni Isten. Lehet, hogy szégyenletes, talán megbotlott a mi járni, de ami annyira szükséges számunkra, hogy megkapja a Szentlelket. Ő nem adott azzal a feltétellel, hogy mi vagyunk a tökéletes. Ő adni, mert nem vagyunk tökéletesek. Ő jött, mert szükségünk van rá - a legjobb és a legrosszabb a számunkra. Csak megismételni a szívedben: Szentlélek tényleg szükségem van rád! Isten áldja, Reinhard BONNKE



Örülj!

Hittel örülj a mának, míg hit által már a holnapot öleld.
Joyce Meyer

Ő vette el...és Ő hordozta

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Hogy beteljesedjék, amit Ésaiás próféta mondott, így szólván: Pedig betegségeinket Ő viselte, és fájdalmainkat hordozá. (MÁTÉ 8,17.)

A mai szövegünkben Máté idézi az Ésaiás 53-at. Amikor először megértettem, hogy valójában mit jelent ez a vers, igen örvendeztem. Mert amikor olvastam, ki tudtam hangsúlyozni azt a szót, hogy 'mi'. Jézus vette el a mi erőtlenségünket és Ő hordozta a mi betegségünket. A 'mi' rám is vonatkozik, én is beletartozom! Ő vette el az én erőtlenségemet és Ő hordozta az én betegségemet!
Amikor tudatára ébredtem ennek, úgy éreztem magam, mint az az elveszettnek hitt nő, Londonban a második világháború alatt, aki hirtelen előkerült. Szomszédai nem látták a légópincékben az ellenséges bombatámadások alatt, ezért azt hitték, hogy meghalt vagy elhagyta a várost. Amikor néhány nappal később valaki találkozott vele az utcán, és megkérdezte tőle, hogy hol volt, azt válaszolta, hogy sehova sem ment. — Na de mit csinált a bombázások alatt — kérdezték tőle. — Feküdtem az ágyamban, és aludtam. — Nem félt? — Nem, mivel olvastam a Bibliában, hogy Isten nem szunnyad és nem is alszik, úgy döntöttem, semmi szükség rá, hogy mindketten ébren legyünk!" Mivel maga Krisztus vette el a mi erőtlenségünket és Ő hordozta a mi betegségünket, semmi szükség rá, hogy mi is hordozzuk. Jézus azért hordozta el azokat, hogy mi szabadok lehessünk!
Megvallás: Mivel Krisztus elvette az én erőtlenségemet és elhordozta az én betegségeimet, nekem már nem kell hordoznom. Elfogadom azt, amiről Jézus már gondoskodott! Elfogadom, amit Jézus megszerzett!

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz


Leborulva

2013. május 31.

Ige: A hívő, és a hitetlen ember sorsáról

A Boldog ember örömét [és kedvét] leli [és gyönyörködik] az Úr törvényében [Isten útmutatásában, tanításában, amelyet az Igében jelentett ki] s parancsairól [törvényéről, az Igéről] elmélkedik [gondolkodik; eszében forgatja.

Olyan [lesz], mint a víz [mint a folyóvizek] partjára ültetett [oda plántáltatott] (termő)fa, amely kellő időben [a maga idejében] gyümölcsöt terem, [gyümölcsét meghozza] és levelei nem hervadnak [el nem hullanak]. Siker koronázza minden tettét. [Boldogul minden munkájában; (mindenben, amit tesz jó szerencsés lesz)]

Nem így [járnak] a gonoszok [hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők] egyáltalán nem. Pelyvához hasonlók [mint a (szálló) por], amelyeket elsodor [szétszór; ide s tovahány] a szél a földről [jelenléted elől Uram]

A bűnösök [a célt eltévesztők] nem állnak meg az ítéletkor [elkülönítés, kiválasztáskor] sem a gonoszok [hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők] az igazak közösségében [gyülekezetében]

Isten ugyanis őrzi [tudja; ismeri] az igazak [megigazultak] útját de a gonoszok [hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők] útja pusztulásba visz [elvész; semmibe vész]”* (Zsolt 1,1-6)

*Isten és az Ő népe ellenségeiről (a ti ellenségetek az ördög /1 pét.5,8/ és az őt követők) így szól az Ige: „Ellenségeidnek sokasága olyan lesz, mint az apró por, és mint a repülő polyva az erőszakosok sokasága, és lesz hamar és hirtelen” (Ésa. 29.5)

„Olyanok lesznek, mint a pozdorja a szél előtt, és mint a polyva, amelyet forgószél ragad el” (Jób. 21.18)

„Jaj a sok nép zúgásának, akik úgy zúgnak, mint a tenger zúgása, és a népségek háborgásának, akik háborognak, mint erős vizek! A népségek, mint sok vizek háborgása, úgy háborognak, de megdorgálja azt (az Úr) és elfut messzire, és elragadtatik, mint a hegyek polyvája szél előtt, és mint pozdorja a forgószél előtt; Estének idején rémülés száll reájuk, és minekelőtte megvirrad, nem lesznek: ez jutalmuk pusztítóinknak és sorsuk rablóinknak!” (Ésa. 17,12-14)

Mert: „… a gonoszok megsemmisülnek, és az Úrnak ellensége, mint a liget ékessége, elmúlik, füstként múlik el” (Zsolt. 37,20)

„Fölemelkednek, de egy kis idő múlva nincsenek, elsüllyednek, elenyésznek, mint bárki más, levágják őket, mint a kalászokat” (Jób. 24,24)

 „Bizony, kiirtották ellenségeinket, tűz emészti meg még maradékukat is!” (Jób. 22,20)

 „Mind elpusztulnak egy szempillantásban! Elvesznek, elenyésznek a rettegéstől. Mint ébredés után az álomkép, úgy tűnik el képük, ha fölserkensz, Uram!” (Zsolt. 73,19-20)

 „Akik ezt mondták: Foglaljuk el magunknak az Isten hajlékait! Én Istenem! Tedd őket olyanokká, amilyen a porfelhő, és amilyen a polyva a szél előtt; Ahogyan a tűz fölgyújtja az erdőt, és a láng égeti a hegyeket, Így kergesd őket a te szélvészeddel, és forgószeleddel így rettentsd őket!” (Zsolt. 83,13-16)

És az Úr válasza: „Úgy szétszórom őket, ahogyan a puszta szele elsodorja a polyvát” (Jer. 13,24)

 „Kicsoda a bölcs, hogy értse ezeket? Kicsoda az értelmes, hogy eszébe vegye ezeket?! Bizony igazak az Úrnak útai, és az igazak járnak azokon, az istentelenek pedig elesnek rajtok” (Hós. 14,10)

Bemerítő Jánoson keresztül kerül kijelentésre, az előző próféciák értelme:„Én ugyan vízbe merítlek titeket megtérésre, de aki utánam jő, erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; Ő Szent Szellembe és tűzbe merít majd titeket. Akinek szóró lapát van az ő kezében, és megtisztítja az ő szérűjét; és az ő gabonáját csűrbe takarítja, a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel” (Mát. 3,11-12)

És akiket Ő bemerít Szent Szellembe és tűzbe, azoknak így szól az ígéret: „Ímé, én teszlek éles, új cséplőhengerré, amelynek két éle van; hegyeket csépelj és zúzz össze, és a halmokat pozdorjává tegyed. Feldobod őket, és a szél elhordja, a szélvihar szétszórja őket. Te pedig ujjongani fogsz az Úrban (Jehovában), dicsekedni fogsz Izráel Szentjében” (Ésa. 41,15-16)

Az ítéletről az Úr Jézus így beszél azokhoz, akik nem cselekedték meg a törvényt – a szeretet törvényét: „Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő dicsőségének királyiszékébe. És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja.

Akkor szól majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, amely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett. Mert éheztem, és nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom; Jövevény voltam, és nem fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem. Akkor ezek is felelnek majd néki, mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk volna néked? Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, amennyiben nem cselekedtétek meg eggyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek meg. És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre” (Mát. 25,31-33.41-46)

 Azt mondja az Úr: „Mert ítéletre indulok hozzátok, és gyors tanú leszek a szemfényvesztők ellen, a paráznák és hamisan esküvők ellen, és azok ellen, kik megrövidítik a munkásnak bérét, az özvegyet és árvát, és akik nyomorgatják az idegent, és nem félnek engem,  azt mondja a Seregeknek Ura” (Malak. 3.5)

„És felölté az igazságot, mint páncélt, és a szabadítás sisakja van fején; felölté a bosszúállás ruháit, mint köpenyt, és búsulással vevé magát körül, mint egy palásttal. A cselekedetek szerint fog megfizetni: haraggal ellenségeinek, büntetéssel szorongatóinak, büntetéssel fizet a szigeteknek” (Ésa. 59.17-18)

Mert: „Nem állhatnak meg szemed előtt a dicsekvők, gyűlölsz minden gonosztevőt. Elpusztítod a hazudozókat; a vérszomjas és álnok embert utálja az ÚR” (Zsolt. 5,6-7)

Hiszen: „Az ÚR megvizsgálja az igazat és a bűnöst, szívből gyűlöli azt, aki az erőszakot szereti. Hullasson a bűnösökre kénköves, tüzes parazsat, perzselő szél legyen osztályrészük!” (Zsolt. 11,5-6)

„Olyanok lesznek, mint a pozdorja a szél előtt, és mint a polyva, a melyet forgószél ragad el” (Jób. 21,18)

A tüzes parázsról így szól az Ige. Ézsaiás látja az Urat, és megrémül: „Ekkor megszólaltam: Jaj nekem! Elvesztem, mert tisztátalan ajkú vagyok, és tisztátalan ajkú nép között lakom. Hiszen a Királyt, a Seregek Urát (Jehovát) látták szemeim! Akkor az egyik szeráf odarepült hozzám, a kezében izzó parazsat tartott, amelyet csípővassal az oltárról vett. Számhoz érintette, és ezt mondta: Íme, ez megérintette ajkadat, bűnöd el van véve, vétked meg van bocsátva” (Ésa. 6,5-7)

Dávid tovább folytatja megvallását: „Az igazak életére gondja van az Úrnak, örökségük megmarad örökre. A csapás napjaiban nem vallanak szégyent, éhínségben táplálékhoz jutnak” (Zsolt 37,18-19)

De: „…elvesznek, akik elszakadnak tőled, megsemmisíted mind, akik hűtlenül elhagynak” „A lázadók és a bűnösök elvesznek, és akik elhagyták az Urat, elpusztulnak” (Zsolt 73,27;  Ésa. 1,28)




Jézus Te vagy az égi fény

Vida Sándor: Mézcseppek:

- Van, aki tudja, hogy mit beszél, van, aki beszéli, amit tud!


Az árulásról

Ha valaki egyszer elárul, az az ő hibája. Ha még egyszer megteheti, az a tiéd.