2013. március 8.

Használd a memória izmod!


"A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek egymást zsoltárokkal, dícséretekkel, lelki énekekkel; hálaadással énekeljetek szívetekben az Istennek." (Kolossé 3:16.)

Az egyik módja, hogy Isten beszéde benned lakjon, hogy emlékszel rá. Az emlékezésre való képesség Isten ajándéka. Lehet azt hiszed, hogy rossz a memóriád, de az igazság az, hogy milliónyi ötlet, tény, alakzat van az emlékezetedben. Arra emlékszel, ami neked fontos. Ha Isten Szava fontos neked, akkor időt töltesz azzal, hogy az emlékezetedbe vésd.

Hatalmas haszna van annak, ha emlékszel a Biblia igeverseire. Segít ellenállni a kísértésnek, bölcs döntéseket hozni, csökkenteni a stresszt, bizalmat építeni, jó tanácsokat adni, és megosztani a hitedet másokkal.

A memória olyan, mint az izom. Minél többet használod, annál erősebb lesz, és egyre könnyebben tudsz majd emlékezni az Igére. Lehet azzal kezded, hogy választasz néhány igeverset, ami megérintett és leírod őket egy kis kártyára, amit magadnál hordhatsz, és napközben átnézheted.

Bárhol emlékezhetsz az Igére: mialatt dolgozol, gyakorolsz, vezett, várakozol vagy este lefekvéskor. Az ige memorizálásának három kulcsa az ismétlés, ismétlés, ismétlés!

"A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek egymást zsoltárokkal, dícséretekkel, lelki énekekkel; hálaadással énekeljetek szívetekben az Istennek." (Kolossé 3:16.)

Mennyire változhatna meg az életed, ha egy kis "extra" időt töltenél el a Bibliával, úgy, mint a Facebookkal vagy a barátokkal való csevegéssel?

Kérd meg egy barátodat, hogy legyen felelősségteljes társad az Ige memorizálásában. Osszátok meg egymással, hogy mit tanított nektek Isten Szava!

(Daily Hope by Rick Warren, 2011.01.23.)

http://napiremeny.blog.hu/2012/01/30/hasznald_a_memoria_izmod

Film gyere csatlakoz jézushoz csilla664

C. H. Spurgeon: Világbéke


Kardjaikból kapákat kovácsolnak, lándzsáikból metszőkéseket. Nép a népre kardot nem emel, hadakozást többé nem tanul" (Ézs 2,4).

Bárcsak már itt lenne ez a boldog idő! Most fegyverkeznek a népek, egyre borzalmasabb fegyvereket találnak fel, mintha az ember fő célja az lenne, hogy embertársai milliárdjait elpusztítsa. Egyszer azonban béke lesz, olyan mindent átható és igazi béke, hogy a harci szerszámokból jobb célokra alkalmas eszközöket formálnak.

De hogyan lesz ez lehetséges? A gazdaság fejlesztésével? A kultúra emelésével? Tárgyalások és szerződések útján? Bizonnyal nem! A múlt tapasztalatai alapján nem bízhatunk ilyen gyenge eszközökben. A béke csak a Békesség Fejedelmének uralkodása alatt valósulhat meg. Amikor Ő tanítja az embereket Szent Szelleme által, Ő újítja meg szívüket kegyelméből, és egyedül Ő uralkodik fölöttük hatalmasan. Akkor felhagynak majd az emberek azzal, hogy egymást megrontsák, tönkretegyék és megöljék.

A felhevült indulatú ember szörnyeteggé tud lenni, de Krisztus ezt a vadállatot báránnyá tudja változtatni. Átformálja az ember szívét és eltűnik belőle a vérszomj. Kedves olvasóm, könyörögj ma a békesség Urához és adományozójához, hogy sietve vessen véget minden háborúskodásnak, és hozza el a békességet az egész világ számára.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Guti Tünde: A kereszt mint sziget


   2009. január 11-én megdöbbentő élményben volt részem. Szokásomtól eltérően a középső szektorban ültem. A dicsőítés igazán dinamikus volt, engem is betöltött az Úr öröme, s boldoggá tett a megtapasztalt szabadság. Szinte forrt a levegő, mindenütt mosolygós, átszellemült arcok, kezek a magasban. Tényleg nagyon jó volt, nem adatik ez meg minden vasárnap.

   S ekkor váratlan látomás tárult elém. Annyira nagy volt a kontraszt a kép és az engem körülvevő valóság között, hogy szinte megdermedtem! Íme:

   Az egész gyülekezet egy tágas táncparketten énekelt. Ki ugrált, ki a karjait nyújtotta az  ég felé, sokan táncoltak, s volt, aki csupán átszellemülten énekelt. Egységben volt a közösség.

   Ekkor a táncparkett sűrű mocsárrá változott. Középen egy hatalmas,  elfektetett, vaskos kereszt, mint egy sziget, kezdett el kiemelkedni. Akik pont rajta álltak, megmenekültek, a kereszttel együtt emelkedtek felfelé. A többiek kétségbeesve, kapálózva süllyedtek bele az ingoványba.

   Beleborzongtam a látvány erejébe, úgy éreztem, elhagy az erőm! Körülöttem élő dicsőítés, aminek én is részese vagyok, s egy kép előttem, ami rettentéssel tölt el.

   Figyelmeztet, hogy hitünk és életünk alapja Krisztus keresztje! A kereszt, az Úr Jézus megváltói műve ad stabilitást, megmenekülést.

    "A keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik megtartatunk, Istennek ereje!"  I. Kor. 1:18.



                                                                                                                

Dr-Kováts György: - JÉZUS MOSOLYOG...


Luk 5:4 Mikor pedig megszűnt beszélni, mondta Simonnak: Evezz a mélyre, és vessétek ki hálóitokat fogásra. Luk 5:5 És felelvén Simon, mondta neki: Mester, jóllehet az egész éjszaka fáradtunk, még sem fogtunk semmit: mindazáltal a te parancsolatodra levetem a hálót. Luk 5:6 És ezt megtévén, halaknak nagy sokaságát kerítették be; szakadozott pedig az ő hálójuk.

És Jézus mosolyog. Amikor megfogod életed eddigi legnagyobb zsákmányát, Jézus mosolyog. Szeret, és tudja, hogy a hit útján jársz, és tudja, hogy ez a dicsőség útja, és erre az útra hívott el téged. Azt akarta, hogy megismerd ezt, és megismerd Őt, és azt, ahogy Ő gondolkodik, (és ahogy Ő gondoskodik).

Engedtél neki – „a mélyre eveztél és kivetetted a hálót fogásra” – és megismerted azt, ahogy Ő vezet. A hit által jártál, és a szíved mélyén most eldőlt, hogy a hit által akarsz járni mostantól fogva, mindenkor.

És Jézus mosolyog. Ez az Ő öröme. Amikor jót tehet veled. Amikor megismered Őt, és együtt munkálkodsz Vele. Ez az Úr dicsősége. A menny dicsősége a menny öröme. Megismered Őt, úgy amint Ő van, jársz Vele, úgy, ahogy Ő vezet, amit Ő mond, és amilyen Ő, és ezen a világon sokan-sokan megismerik Őt ugyanígy. Akarod ezt? Én is. És Jézus mosolyog. Szereti, amikor az Ő népe ebben jár. Szeret téged és szereti az Ő népét.

Ő megszabadít – Kenneth E. Hagin


Mivelhogy [a hívő] ragaszkodik hozzám [Istenhez], megszabadítom őt… (ZSOLTÁROK 91,14.) 

Az angol nyelvben az ‘I will’ (= ‘akarom [tenni]’) és az ‘I shall’ (‘meg fogom [tenni]’) a lehető legerőteljesebb kinyilvánítása az akaratnak. A 91. Zsoltár utolsó verseiben pedig hét dolgot említ Isten – Aki több, mint elegendő -: amit meg akar tenni, azt meg is fogja tenni azért az emberért, aki szeretettel ragaszkodik Őhozzá. (Hála Istennek, én szeretettel ragaszkodom Őhozzá — ugye te is?) 
Figyeld meg, Isten nem azt mondta: „Lehet, hogy megteszem” vagy „Ha bírom erővel, megteszem. Ha ki nem merülök, akkor megteszem.” Nem! Aki túlcsordulóan elegendő, Ő azt mondta: „Meg akarom tenni.” Először tehát azt mondta Isten: „Meg akarom szabadítani őket…” 
Ez az Isten, aki több, mint elegendő, a szabadítás Istene. Megtartotta az Ábrahámnak adott szavát, és megszabadította Izraelt — és még ma is Ő a szabadító! 
A mi Istenünk nem az elnyomó; Ő a szabadító! Az Apostolok cselekedetei 10,38 világossá teszi ezt. A sátán az emberiség elnyomója, Jézus pedig a mi szabadítónk. 
Megvallás:
Én ragaszkodom Istenhez; ezért Õ megszabadít engem. Õ a szabadítás Istene. És Isten több, mint elegendõ. Mindig bírja erővel, sosem merül ki. Isten mindazt megteszi, amiről kijelentette, hogy meg fogja tenni. Ő az, Aki teljesen elegendő, és Ő MEG FOGJA TENNI! 

A "SZUPER KEGYELEM" HIRDETÉSÉNEK VESZÉLYE - Michael Brown


Készítette: Lisa Szanyel


A kegyelem bibliai üzenete csodálatos, dicsőséges és életet átformáló. Nem élhetünk a nélkül az életünk egyetlen másodpercében sem. Azonban a kegyelem erőteljes igazságát veszélyes elferdítésekkel összekeverve a kegyelem nevében egy veszélyes tanítást hirdetnek ma mindenfelé. Ezt én “szuper-kegyelemnek” hívom.

A “szuper-kegyelem” tanítás egyik alapvető jellemzője az, hogy miután Jézus vére által megigazultunk, azt követően Isten már nem nézi az ő gyermekinek a bűnét, és minden múltbeli, jelenbeli és jövőbeli bűnünk elfelejtésre került.

Ebből az következik, hogy a Szent Szellem sosem ítéli meg a hívőket bűn tekintetében, hogy a hívőknek sosem kell megvallaniuk a bűneiket Istennek és hogy a hívőknek sosem kell megtérniük a bűneikből, mert Isten tökéletesnek látja őket a saját szemében.

Könnyű belátni, hogy egy ilyen tanítás mennyire veszélyes, különösen egy olyan hívőre nézve, aki a megalkuvás kísértésével néz szembe.

A “szuper-kegyelemről” szóló egyik tanítás ezt írja: “Amikor Isten rám néz, nem Krisztus vérén keresztül tekint rám, hanem egyszerűen tisztának lát engem! Ugyanilyen módon szentnek és megigazultnak is lát minket. Úgy szeret bennünket, amilyennek lát minket!”

Valóban? Állandóan? Isten mindig szereti azt, amit lát, amikor az ő népére tekint?

Igen, szeret bennünket, de mindig szereti azt, amit lát?

Szerette Jézus, amit akkor látott, amikor a Jelenések 2-3-ban lévő hét kis-ázsiai gyülekezet közül ötöt megdorgált? Pál az Úr nevében a galáciabelieknek írt levelében szerette azt, amit látott, hogy kiestek a kegyelemből és visszamentek a törvény alá? Jakab az Úr szolgájaként írva a levelét szintén szerette azt, amit látott, amikor megdorgálta az olvasóit, amiért a “világ barátai” voltak és “házasságtörők”?

Ha az Úr nem nézi a mi bűneinket, akkor Jakab miért írta azt, hogy egy hívő azért volt beteg, mert bűnt követett el, de megvallotta a bűnét egy másik hívőnek és Isten megbocsátott neki és meggyógyította őt (lásd Jakab 5:14-16)? Ha Isten nem nézi a mi bűneinket, akkor miért fenyítette meg az Úr a Korinthusban lévő hívőket a bűneik miatt (lásd 1 Kor. 11:27-32)? (És van egy elgondolkodtató figyelmeztetés az 1 Korinthus 11:32-ben is: “Amikor az Úr megítél bennünket, azzal tanít, hogy a világgal együtt el ne kárhozzunk.”)

Ha Jézus nem néz a bűneinkre, miért mondja az Efézusban lévő gyülekezetnek: “Az a panaszom ellened, hogy elhagytad az első szeretetedet” (Jel. 2:4)? Miért mondja a Sárdisban lévő gyülekezetnek a következőt: “Tudom a te dolgaidat, hogy az a neved, hogy élsz, pedig halott vagy. Vigyázz, és erősítsd meg a többieket, akik haló félben vannak; mert nem találtam a te cselekedeteidet Isten előtt teljeseknek. Megemlékezzél azért, hogyan vetted és hallottad; és tartsd meg, és térj meg. Hogyha tehát nem vigyázol, elmegyek hozzád, mint a tolvaj, és nem tudod, mely órában megyek hozzád.” (Jel. 3:1-3)

Nem úgy hangzik ez, hogy az Úrnak nem tetszett az, amit Efézusban és Sárdisban látott?

Ha az Úr mindig “szenteknek és igazaknak lát minket” és mindig “szereti azt, amit lát,” akkor miért dorgálta meg a Laodiceában lévő hívőket a következőt mondva nekik: “te vagy a nyomorult, nyavalyás, szegény, vak és mezítelen” (Jel. 3:17)? Miért nem mondta, hogy “csodálatosan felöltözöttnek, egészségesnek és gazdagnak látlak benneteket?”

Ha olyan elégedett volt azzal, amit Laodíceában látott, miért fenyegette meg őket azzal, hogy kihányja/kiokádja őket (lásd Jel 3:16)?

Ha a hívőknek szükségük van arra, hogy megtérjenek a bűneikből, miért mondta Jézus: “Akiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem: légy buzgóságos azért, és térj meg.” (Jel. 3:19)? Nem érdekes, hogy az Úr a Jel. 3.19-ben ugyanazt a görög szót használja mint a János 16:8-ban is, ahol Jézus azt mondja, hogy a Szent Szellem meg fogja ítélni a világot a bűne miatt (ott “megfedd”-nek van fordítva és figyeljük meg, hogy a Jel. 3:22 szerint ezt a Szent Szellem mondja!).

Isten azért fedd meg minket, mert szeret bennünket (nem elítél minket) és ez azért van, mert a bűn olyan ártalmas és ezért arra hív minket, hogy forduljunk el attól. Ez Isten jósága és ez az, amit a kegyelem cselekszik. Pál azt írja a Titus 2:11-12-ben: “Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, amely arra tanít minket, hogy megtagadván a hitetlenséget és a világi kívánságokat, mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon.”

Mennyire tragikus, hogy Isten emberei összetévesztik az Ő szerető hangját a Sátán elítélő hangjával, és milyen kár, hogy ellene állnak a Szent Szellem megtisztító munkájának azt állítva, hogy nem kell semmit megtisztítani, mert Isten már nem látja a bűneiket.

Megigazultunk Jézus Vére által? Teljes mértékben. Elkülönített bennünket a Maga számára, mint szenteket? Kétség nélkül. Elhívott bennünket, hogy az Ő gyermekei legyünk, az Ő szeretete és kegyelme által? Igen, így van. Pál erről azt Pál írta, hogy ezek a dolgok a következők miatt vannak: “Mivelhogy azért ilyen ígéreteink vannak, szeretteim, tisztítsuk meg magunkat minden testi és lelki tisztátalanságtól, Isten félelmében vívén véghez a mi megszentelésünket.” (2 Kor. 7:1).

Milyen csodálatos és magasztos elhívás. Ne engedje senki ellopni ezt tőletek.
Keszitette: Dora Simon
Charisma Magazin

Friderika - Jézus megtartom Igéd

2013. március 7.

János Evangélium 2. fejezet: A kánai menyegző (göröggel és kapcsolódó igékkel)


Ján. 2,1 És harmadnapon menyegző [lakodalom] lőn a galileai [jelentése: csekély, alacsony, megvetett] Kánában [jelentése: nád; nádas]; és ott volt a Jézus anyja [is];

Ján. 2,2 És Jézus is meghivaték az ő tanítványaival együtt a menyegzőbe [a lakodalomba].

Ján. 2,3 És [hamar] elfogyván a bor [mert kevés volt], a Jézus anyja monda [megjegyezte] néki: Nincs [több] boruk.

Ján. 2,4 Monda néki Jézus: Mi közöm nékem te hozzád, oh asszony [Mi dolgunk nekünk egymással, miért mondod ezt nekem, vajon énrám tartozik ez, vagy terád. Ez az én dolgom nem a tiéd, miért avatkozol bele]? Nem jött még el az én órám [az én időm]

Ján. 2,5 Mond az ő anyja a szolgáknak: Valamit mond néktek, megtegyétek.

Ján. 2,6 Vala pedig ott hat kőveder [kőből készült víztartó, víztároló edény; vizes kőkorsó] elhelyezve a zsidók tisztálkodási módja szerint [A zsidók tisztálkodási szokásának elvégzésére], melyek közül egybe-egybe két-három métréta fér vala [egyenként két vagy három (métréta, folyadék mérésére használt űrmértéke, kb. 40 liter) víz fért]*

A kővedrek azért álltak ott: „Mert a farizeusok és (általában) a zsidók mind, a régiek rendelését követve, nem esznek, hanemha kezüket erősen megmossák (egy maréknyi vízzel, mert ragaszkodnak a vének hagyományaihoz)” (Márk. 7,39)

Ján. 2,7 Monda nékik [megparancsolta a szolgáknak] Jézus: Töltsétek meg a vedreket [a vizeskorsókat] vízzel. És megtölték azokat színig [csordultig].

Ján. 2,8 És monda nékik: Most merítsetek, és vigyetek a násznagynak. És vittek.

Ján. 2,9 Amint pedig megízlelé [megkóstolta] a násznagy a borrá lett [borrá változott] vizet, és [ő] nem tudja vala, honnét van, (de a szolgák tudták, akik a vizet merítik vala), szólítá [odahívta] a násznagy a vőlegényt,

Ján. 2,10 És monda néki [s szemére vetette]: Minden ember a jó [a legjobb, a kitűnő (az eszményi jó)] bort adja [szolgálja] fel először, és mikor [a vendégek] megittasodtak [és már részegek], akkor az alábbvalót [akkor hozzák az olcsó bort, a silányabbat, a rosszabbat]. Te [pedig] a jó [a legjobb; a kitűnő (az eszményi jó)] bort ekkorra [mostanáig, a jelenre] tartottad*

*A kánai menyegző – ahol a bort – az örömöt az Úrral való örök együttélés adja – előképe a mennyei menyegzőnek, ahol a menyasszony: „Csupa ékesség (csupa dísz) a királylány odabent, vont aranyból van (arannyal van átszőve) a ruhája. Hímes öltözetben (hímzett ruhákban) viszik (vezetik) a királyhoz, szüzek vonulnak utána, az ő társnői (barátnői); néked hozzák őket (így vonulnak hozzád). Bevezetik őket (ujjongó) örömmel, vígsággal; bemennek (úgy vonulnak be) a király palotájába” (Zsolt. 45,14-16)

Ján. 2,11 Ezt az első jelt a galileai Kánában tevé [szó szerint: a jeleknek ezt a kezdetét, kezdeti jelként tette; Ezzel kezdte meg csodajeleit] Jézus, és megmutatá [így jelentette ki, és vele láthatóvá tette, és ezzel kinyilvánította, kinyilatkoztatta] az ő dicsőségét; és [erre] hívének benne az ő tanítványai.

Ján. 2,12 Azután leméne Kapernaumba, ő és az ő anyja és a testvérei és tanítványai; és ott maradnak [ott tartózkodtak] néhány napig*

*Mert az Úr Jézus a galileai Kapernaumba költözött, a Máté írása szerint:Mikor pedig meghallotta Jézus, hogy János börtönbe  vettetett [fogságra vitetett; kiszolgáltatták], visszatért [visszavonult; félrevonult] Galileába. És odahagyva [elhagyva] Názáretet, elméne és lakozik [letelepedett]  a tengerparti Kapernaumba [jelentése: vigasztalás faluja, Vigaszfalva], a Zebulon [jelentése: lakás, lakóhely, magasságos] és Nafthali [jelentése: harcok, küzdve, harcolva] határain [vidékére költözött]” (Mát. 4,12-13)

Ján. 2,13 Mert közel vala a zsidók húsvétja [a zsidók ünnepe, a Pászka], és [ezért] felméne Jézus [is] Jeruzsálembe.

Ján. 2,14 És ott találá [a kalmárokat; kereskedőket] a templomban [a szenthelyen] az ökrök, juhok és galambok árusait és a pénzváltókat, amint [asztalaiknál] ülnek vala [akik ott telepedtek le]:

Ján. 2,15 És (káka)kötélből ostort [korbácsot] csinálván [ostort font], kiűzé mindnyájukat [és kizavarta, kihaj(í)totta őket] a templomból [a szenthelyről], az ökröket is a juhokat is; és a pénzváltók [a nyerészkedők] pénzét kitölté [szétszórta], az asztalokat pedig feldönté [felborította; felforgatta];

Ján. 2,16 És a galambárusoknak monda: Hordjátok el [vigyétek ki] ezeket innen; ne tegyétek az én Atyámnak házát kalmárság házává [vásárcsarnokká. Ne csináljatok piacot az én Atyám házából]*

*Máté így ad hírt a történtekről: „És beméne Jézus az Isten templomába, és kiűzé mindazokat, akik árulnak és vásárolnak vala a templomban; és a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit felforgatá (felborította). És monda nékik: Meg van írva: Az én házam imádság házának mondatik. Ti pedig azt latroknak barlangjává tettétek. És menének hozzá vakok és sánták (és bénák) a templomban; és meggyógyítá őket” (Mát. 21,12-14)

Márk is bizonyságot tesz: „És Jeruzsálembe érkezének. És Jézus bemenvén a templomba, kezdé kiűzni azokat, akik a templomban árulnak és vásárolnak vala; a pénzváltók asztalait, és a galambárusok székeit pedig felforgatá (felborította); És nem engedi vala, hogy valaki edényt vigyen a templomon keresztül. És tanít vala, mondván nékik: Nincsen-e megírva: Az én házam imádság házának neveztetik minden nép között? Ti pedig rablók barlangjává tettétek azt” (Márk. 11,15-17)

Lukács is ír erről: „És bemenvén a templomba, kezdé kiűzni (az árusokat) azokat, akik adnak és vesznek vala abban, Mondván nékik: Meg van írva: Az én házam imádságnak háza (legyen); ti pedig azt latroknak (rablók) barlangjává tettétek” (Luk. 19,45-46)

Azokról így szól az Úr, akik megőrzik a szövetséget: „Szent hegyemre viszem föl ezeket, és megvidámítom őket (és örömet szerzek nekik) imádságom házában; … mert házam imádság házának hivatik minden népek számára!” (Ésa. 56,7)

Az Úr így szól az Ő népéhez: „Nemde loptok, öltök (gyilkoltok) és paráználkodtok, hamisan esküsztök, a Baálnak áldoztok (tömjéneztek) és idegen istenek után jártok, akiket nem ismertek: És eljőtök (ide), és megálltok előttem e házban, amely az én nevemről neveztetik, és ezt mondjátok: Megszabadultunk; hogy ugyanazokat az utálatosságokat cselekedhessétek! Vajon latrok barlangjává lett-e ez a ház ti előttetek, amely az én nevemről neveztetik? Ímé, én is látok (majd én is annak nézem), azt mondja az Úr” (Jer. 7,9-11)

Ján. 2,17 Megemlékeznek [eszébe jutott]  pedig az ő tanítványai/nak, hogy meg van írva: A te házadhoz való féltő szeretet [buzgóság] emészt [eléget] engem*

*Ez pedig így lett megírva: „Atyámfiai előtt (testvéreim számára) idegenné lettem, és anyám fiai előtt jövevénnyé (anyám fiai sem ismernek rám). Mivel a te házadhoz való féltő szeretet emészt engem, a te gyalázóidnak gyalázásai hullnak reám” (Zsolt. 69,9-10)

Ján. 2,18 Felelének azért a zsidók [akik azonban szót emeltek] és mondának néki [és ezekkel a szavakkal fordultak hozzá]: Micsoda jelt [csodajelet] mutatsz nékünk [annak igazolására, hogy ezeket mered tenni], hogy ezeket cselekszed [hogy jogod van ilyeneket tenni]?*

*Az Úr Jézustól a zsidók állandóan mennyei jelt kértek. Az Úr a Benne való hitre hívja a zsidókat, s a válaszuk:  „Mondának azért néki: Micsoda jelt mutatsz tehát te, hogy lássuk és higgyünk néked? Mit művelsz?” (Ján. 6,30)

Az Úr Jézus hatalommal szólja Isten igéjét, és: „...az írástudók [törvénymagyarázók] és farizeusok...” válasza: Mester [Tanító], (csoda)jelt akarnánk látni te tőled. Ő pedig felelvén, monda nékik: E gonosz és parázna nemzetség jelt kíván; és nem adatik jel néki, hanemha Jónás prófétának jele. Mert amiképpen Jónás (jelentése: galamb) három éjjel és három nap volt a cethal gyomrában, azonképpen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában” (Mát. 12,38-40)

Az Úr Jézus ötezer embert etet meg: „És hozzá menvén a farizeusok és sadduceusok, kísértvén, kérik őt, hogy mutasson nékik mennyei jelt” (Mát. 16,1)

Az Úr Jézus négyezer embert etet meg: „És kijövének a farizeusok, és kezdék őt faggatni (és vitatkozni kezdtek vele), mennyei jelt kívánván (követelve) tőle, hogy kísértsék őt” (Márk. 8,11)

Az Úr Jézus démonokat űz, de: „Mások meg, kísértvén őt, mennyei jelt kívánnak (követeltek) tőle” (Luk. 11,16)

Ján. 2,19 Felele Jézus és monda nékik: Rontsátok [romboljátok; bontsátok] le [ezt] a templomot, és három nap alatt megépítem [újra felépítem] azt.

 Ján. 2,20 [A zsidók megütköztek ezen, és] Mondának azért a zsidók: Negyvenhat esztendeig [éven át] épült ez a templom, és te három nap alatt megépíted azt?

Ján. 2,21 Ő pedig az ő [saját] testének [(szóma):lényének] templomáról szól [beszélt, mondta ezt] vala*

*És Hogy mit jelent az Úr Jézus válasza, azt Pál apostolon keresztül jelenti ki a Szent Szellem, így szólva a mindenkori hívőkhöz:  „Ti pedig a Krisztus teste [szóma = teljes lénye] vagytok, és tagjai  rész szerint [melosz = egy-egy funkciót végző tagja vagyunk, egyenként]” (1 Kor. 12,27)

Mert az Ő testének (szómato = az Ő személyiségének, teljes lényének)  tagjai vagyunk, az Ő testéből (szarx = húsából) és az Ő csontjaiból valók” (Eféz. 5,30)

Mert Isten: „… Őt tette mindeneknek fölötte az anyaszentegyháznak fejévé, Mely az Ő teste (szóma: lénye), teljessége Őnéki, aki mindeneket betölt mindenekkel” (Eféz. 1, 22.23)

 És hogy ki Ő, erről így tesz bizonyságot Isten Igéje: „Nem tudjátok, hogy ti Isten temploma [(naosz): templom magva, vagyis a Szentek Szentje, a legfőbb szentély] vagytok, és az Isten Szelleme bennetek lakik?” (1Kor. 3,16)

És pontosítja a Szent Szellem, hogy Ő hol is lakik: „Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek (szóma = személyiségetek, legbelső énetek) a bennetek lakozó Szent Szellemnek temploma, amelyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok?  (1 Kor. 6,19)

Ján. 2,22 Mikor azért [miután] feltámadt [életre kelt] a halálból [a halottak közül], megemlékeznek  [visszaemlékeztek] az ő tanítványai, hogy ezt mondta [amit ekkor mondott]; és hívének az írásnak, és a beszédnek [annak a (logosz): Igének], amelyet Jézus mondott vala*

*Ez pedig akkor történt, amikor beteljesült az Úr Jézus ígérete: „Ama Vigasztaló (Pártfogó) pedig, a Szent Szellem, akit az én nevemben küld az Atya, Ő mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek(Ján. 14,26)

Ján. 2,23 Amint pedig Jeruzsálemben vala húsvétkor az ünnepen, sokan hívének az ő nevében, látván [figyelve] az ő jeleit [a csodákat], amelyeket cselekszik [tett] vala.

Ján. 2,24 Maga azonban Jézus nem bízza vala magát reájuk, amiatt, hogy ő ismeri mindnyájokat,

Ján. 2,25 És mivelhogy nem szorult rá [nem volt szüksége arra], hogy valaki [bárki] bizonyságot tegyen [tanúskodjék, tanúságot tegyen]  az emberről; mert magától is tudta [jól], mi volt [és mi lakozik] az emberben [mi van a szívükben]*

*Már Mózesen keresztül kijelentette az Úr: „… mert tudom az ő gondolatát (ismerem szándékát), amely szerint cselekszik már most is (amelyet már most készít), minekelőtte bevinném őt arra a földre, amely felől megesküdtem vala (amelyet esküvel ígértem neki)” (5 Móz. 31,21)

És hogy ki az, aki ismeri az ember gondolatait, és szíve szándékait, arról így tesz bizonyságot Isten Igéje: „Én, az Úr (JHVH=Jahve) vagyok az, aki a szívet fürkészem, és a veséket vizsgálom, hogy megfizessek kinek-kinek az ő útjai szerint és cselekedeteinek gyümölcse szerint. (és mindenkivel úgy bánok, ahogyan élete és tetteinek a gyümölcse szerint megérdemli)” (Jer. 17,10)

Dávid így tesz vallást az Úrnak: „Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és felkelésemet (vagy ha felállok), messziről érted gondolatomat (messziről is észreveszed szándékomat). Járásomra és fekvésemre ügyelsz (szemmel tartod), minden utamat jól tudod (gondod van minden utamra). Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt (te már pontosan tudod) Uram! Elől és hátul körülzártál engem (minden oldalról körülfogtál), és fölöttem (rajtam) tartod kezedet. Csodálatos előttem e tudás, magasságos (igen magas), nem érthetem azt (nem tudom felfogni)” (Zsolt. 139,1-6)

 „… mert egyedül csak te ismered minden embernek szívét”
(1 Kir. 8,39)








Meghajlok Előtted Uram

Hatalmas Atyám dicsőítlek Téged

Ha az ellenség támad rád, és:

 „Ha azt mondod a te szívedben: Többen vannak e népek, mint én, miképpen űzhetem én ki őket? Ne félj tőlük; emlékezzél meg csak azokról, amiket cselekedett az Úr, a te Istened a Fáraóval és mind az égyiptombeliekkel” (5 Móz. 7,17-18)


David Shepperd: Az Egyházról


Az egyház azért lett, hogy visszatükrözze Isten jellemét a világban.  


Isten akarata


„Mert Isten akarata az, hogy jót cselekedve némítsátok el az értelmetlen emberek tudatlanságát” (1 Pét. 2,15 


Imádság:


 Hűséges Istenünk, segíts nekünk, hogy megtanuljunk minden körülmények között rád hagyatkozni, különösen, amikor értelmetlennek tűnik az élet. Zaklatott értelmünket te csendesítsd békességeddel. Ámen.


Ő vezet minket


119,105 Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossága. (Zsoltárok)

Isten nem teszi lehetővé, hogy lássuk a távoli képet. Így talán jobb, ha nem is próbáljuk kikutatni. Ő lámpást ígért, ami a lábunk előtt megvilágítja az utat, nem pedig jövőbe látó kristálygömböt.

Nem szükséges tudnunk, mi fog történni holnap. Csak arra van szükségünk, hogy tudjuk: Ő vezet minket, és kegyelmet találunk, amikor szükségünk van rá.

Max Lucado

Magyar fordítás: ahitatok.hu

http://www.ahitatok.hu/max-lucado/171-o-vezet-minket.html


AZ IGAZI SZÜKSÉG



AZ IGAZI SZÜKSÉG

1 Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek miatt, 2 amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint; igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a lélekhez, amely most az engedetlenség fiaiban működik. 3 Egykor mi is mindnyájan
közöttük éltünk testünk kívánságaival, követtük a test és az érzékek hajlamait, és a harag fiai voltunk emberi természetünk szerint, éppenúgy, mint a többiek. 4 De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel minket szeretett, 5 minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! –
6 és vele együtt feltámasztott, és a mennyeiek világába ültetett Krisztus Jézusért, 7 hogy megmutassa az eljövendő korszakokban kegyelmének mérhetetlen gazdagságát irántunk való
jóságából Krisztus Jézusban. 8 Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; 9 nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék. 10 Mert az ő alkotása vagyunk, akiket Krisztus Jézusban jó cselekedetekre teremtett, amelyeket előre
elkészített Isten, hogy azok szerint éljünk. Ef 2,1-10.

                         AZ IGAZI SZÜKSÉG


Várom az Urat, várja a lelkem, és bízom ígéretében. (Zsolt 130,5)

Évekkel ezelőtt volt egy kancánk, aki szép, egészséges csikónak adott életet. Úgy tűnt, mama és gyermeke egyaránt jól vannak. Néhány nap múltán azonban azt láttuk, hogy a kanca a földet kapálja, és eszi. Ez a viselkedés súlyos gyomorproblémákhoz, akár halálhoz is vezethet a lovaknál. Nagyon aggódtunk. Régi barátunk, akinek több tapasztalata volt a lovakkal, eljött megnézni a csikót, és a kanca furcsa viselkedését látva elmagyarázta: "Sóra van szüksége." Az ellés stressze kimerítette a kanca sókészleteit. Elláttuk egy adag ásványkoncentrátummal, és azonnal megszűnt a furcsa viselkedése; ehelyett a sótömböt nyalogatta, amíg
szervezetében helyre nem állt az egyensúly.

Ez a tapasztalat arra emlékeztetett, hogy az emberekben természetes vágyakozás van az Istennel való kapcsolatra. Ha ezt nem a Jézus Krisztus ismeretével töltik be, lehet, hogy más, néha egészségtelen módokkal próbálkoznak. A világ sokféle pótszert kínál, amelyek átmenetileg eltompíthatják az üresség okozta fájdalmat, de ezek egyike sem ad igazi és tartós megoldást. Az csak az Istennel való kapcsolatból származik.

Imádság: Szerető Megváltónk, segíts, hogy közeli kapcsolatban élhessünk veled, és engedd, hogy kegyelmed eszközei lehessünk embertársaink számára. Ámen.

Istenünkkel való kapcsolatra vagyunk teremtve.
DeVonna R. Allison (Michigan, USA)

http://csendespercek.hu

Botos Lajos-Benne hinni

Bob Gass: Te nem mentheted meg magad!


„…ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez.” (Efézus 2:

Ha egy életmentő meg akar menteni, nagy hiba, ha segíteni próbálsz neki. Először ez talán nem tűnik problémának, hiszen végtére is általában arra szoktuk biztatni az embereket, hogy segítsenek magukon. De ha mély vízben kapálódzol, könnyen elfáradsz, és gyorsabban elsüllyedsz – sőt még másokat is lerántasz magaddal. Ezért mondja az életmentő, hogy hagyd abba a küszködést, és bízz benne.

 Értsd meg: Istennek nincs szüksége a te segítségedre ahhoz, hogy megmentsen!

A Biblia azt mondja: „Elvette bűneinket… és életre keltett Krisztusban. Ezt ő egyedül végezte el, a mi segítségünk nélkül… csak annyit kell tennünk, hogy bízunk benne… Isten ajándéka ez az elejétől a végéig!

Nem mi játsszuk a főszerepet. Ha rajtunk múlt volna, akkor most azzal kérkednénk, hogy mi tettük mindezt!” (Efézus 2:4-9 TM).

Amikor Nikodémus elment Jézushoz, hogy a megváltásról beszélgessen vele, azt gondolta, Jézus majd azt fogja mondani, hogy bizonyos vallásos tantételeket és cselekedeteket kell betartania. Amit ez a kiváló vallási vezető képtelen volt felfogni, az a megváltás mindent átölelő lényege: hogy nem tudjuk kiérdemelni azt, hogy Isten elfogadjon. Őt nem fogják meghatni a jó cselekedeteink; az Ő szemében: „…minden igazságunk olyan, mint a szennyes ruha…”(Ézs64:6).

 Ez valóban alázatra késztető gondolat!

Robert Lowry írta: „Semmi sincs, ami engesztelés lenne bűneimért, csak Jézus vére. Összes jótettem sem elég, csak Jézus vére. Ó, drága ez az áradat, hófehérre mos engem. Semmi más ilyen forrást nem találok, csak Jézus vérét.”*

 Pál azt írja: „… Isten kegyelme… ingyen ajándék…” (Róma 3:24 NCV), és ezt az ajándékot ma neked is kínálja. Elfogadod? *

 Robert Lowry ismert énekét magyarul is énekeljük. Műfordítása: „Mi tisztít meg bűnömtől? Csak a bárány Jézus vére. Hol gyógyulok meg ebből? Jézusomnak sebeibe’! Ó, drága ez az ár, itt jóvá lesz a kár, itt megnyugszik lelkem a Bárány Jézus vérében.”


Az életről


Készítette: Guruló Egyetem

„Az élet egy malomkő. Egyedül tőled függ, hogy felőröl-e, vagy megcsiszol.“

Cavett Robert