2013. február 19.
Az Úr ígéreteiről
Készítette: Keresztény szépségportál
Biblia (Zsoltár 12:7)
www.keresztenyszepsegporta
A bővölködés
Készítette: Keresztény szépségportál
Biblia (Péld 11:25)
www.keresztenyszepsegporta
Isten halála
| Jorsits Attila
Az örök halálból az váltott ki minket, hogy Isten Fia halt meg helyettünk. Miért? Miben más az Ő halála?

Azért szeret engem az Atya, mert én odaadom az életemet, hogy aztán újra visszavegyem. Senki sem veheti el tőlem: én magamtól adom oda. Hatalmam van arra, hogy odaadjam, hatalmam van arra is, hogy ismét visszavegyem: ezt a küldetést kaptam az én Atyámtól. (Jn 10,17-26)
A fenti igeszakasz János evangéliumának a
Miért nem? Hiszen sok példát ismerünk, amikor valaki másokért vagy Istenért áldozta fel az életét. Az ő önfeláldozásuk semmi? Nem arról van szó, hogy nincsen értelme az önfeláldozásnak, de csak olyan dolgot adhatunk oda valakinek vagy valakiért, ami a tulajdonunkban van, ami felett szabadon rendelkezünk, vagyis amivel akár azt is megtehetnénk, hogy megtartjuk magunknak. Az életünk nem ilyen. Nincs hatalmunk felette, nincs a tulajdonunkban, nem tarthatjuk meg, mert a bűn következményeként a halálunk elkerülhetetlen:
Jó pásztorrólszóló részei közé ékelődve olvasható, és megváltásunk lényegi kérdésére, Jézus áldozatának önkéntességére fókuszál. Amikor Jézus arról beszél, hogy Ő odaadja az életét és aztán vissza is veszi (mert hatalmában áll odaadni és visszavenni), akkor bele sem gondolunk abba, hogy olyat tesz, amit rajta kívül senki más nem tudna megtenni. Persze egyértelmű, hogy az életét visszavenni senki sem képes, mert ha egyszer meghalunk, akkor nincs hatalmunkban újra életre kelni. Azonban nem csak erre, arra sem vagyunk képesek, hogy önként odaadjukaz életünket.
Miért nem? Hiszen sok példát ismerünk, amikor valaki másokért vagy Istenért áldozta fel az életét. Az ő önfeláldozásuk semmi? Nem arról van szó, hogy nincsen értelme az önfeláldozásnak, de csak olyan dolgot adhatunk oda valakinek vagy valakiért, ami a tulajdonunkban van, ami felett szabadon rendelkezünk, vagyis amivel akár azt is megtehetnénk, hogy megtartjuk magunknak. Az életünk nem ilyen. Nincs hatalmunk felette, nincs a tulajdonunkban, nem tarthatjuk meg, mert a bűn következményeként a halálunk elkerülhetetlen:
Mert a bűn zsoldja a halál. (Róm 6, 23)
Nem áll hatalmunkban rendelkezni az életünk felől, mert bármit is teszünk, végül mindenképpen meghalunk. Nem adhatjuk oda az életünket senkinek és senkiért, mert nincs hatalmunkban megtartani. Előbb vagy utóbb kiesik a kezünkből, ezért legfeljebb azt választhatjuk meg – és ezt is csak szűk korlátok között –, hogy mikor következzen be. Az önfeláldozásunk tehát értékes, de nem tökéletesen önkéntes dolog, hanem mintegy elébe menés az elkerülhetetlennek.
Jézusra ez nem vonatkozik. Ő az egyetlen, akinek volt hatalma az életét megtartani. Őt nem kötötte a halál szükségszerűsége, Ő nem volt bűnös, Neki nem kellett elszenvednie a bűn következményeképpen a halált. Önként vállalta, és Ő az egyetlen, aki önként vállalhatta. Az ember szükségképpen hal meg, Jézus önként. Átélte a halálban annak a bűnnek a következményét, amitmagára vett, és amit soha nem követett el.
Jézusra ez nem vonatkozik. Ő az egyetlen, akinek volt hatalma az életét megtartani. Őt nem kötötte a halál szükségszerűsége, Ő nem volt bűnös, Neki nem kellett elszenvednie a bűn következményeképpen a halált. Önként vállalta, és Ő az egyetlen, aki önként vállalhatta. Az ember szükségképpen hal meg, Jézus önként. Átélte a halálban annak a bűnnek a következményét, amitmagára vett, és amit soha nem követett el.
Ez az a pont, ahol megáll a racionalitás. Felfogható az ember halálának elkerülhetetlensége, gondolkodhatunk Isten halhatatlanságáról, de annak a szeretetnek a mélysége, amellyel a halhatatlan Isten vállalta a halált, az felfoghatatlan – csak döbbenet, hála és imádás lehet a válasz rá. Ez a szeretet legnagyobb misztériuma, a Húsvét legmélyebb titka, amely Érted történt.
http://www.teologiablog.hu/isten-halala/
2013. február 18.
2 Thessalonikai levél 3. fejezet: Imádkozzatok értünk! (szerkesztett)
2
Thess. 3,1 Végezetre [pedig arra
kérünk, hogy] imádkozzatok értünk atyámfiai [testvéreim], hogy az Úrnak beszéde [(logosza): az Úrnak Igéje, az Úr üzenete
mindenhol gyorsan és akadálytalanul, és gyors
iramban] terjedjen [(trekhó):
és száguldva haladjon az útján], és
dicsőíttessék [és győzzön], amiként
ti köztetek is [és ahogy nálatok is
történt]
2 Thess. 3,2 És hogy meneküljünk meg [(rüomai): és megszabaduljunk, óvjon meg, és
védelmezzen az Úr] az
alkalmatlan [(atoposz): káros, ártó, és elvetemült] és gonosz
emberektől [(ponérosz): a haszontalan, semmirekellő, hitvány, bajt
okozók közül kiragadjon bennünket az Úr]. Mert nem mindenkié a hit [mert nem mindenki nyer hitet]
»Más fordítás: Imádkozzatok, hogy Isten szabadítson és
védjen meg bennünket minden rossz és gonosz embertől! Mert sajnos, nem mindenki
hisz Jézusban!«
2
Thess. 3,3 De hű [(pisztosz): és hűséges, megbízható, szavahihető] az Úr, aki megerősít [(sztéridzó):
támogat, táplál, szilárddá és elmozdíthatatlanná tesz] titeket és megőriz [és
megvéd, megóv, vigyázással és erővel megoltalmaz] a
gonosztól [(ponérosz): a rosszakaratú,
rosszindulatú ördögtől, és a káros, ártalmas, azaz gonosz dologtól, szerencsétlenségtől,
és minden bajtól]
2 Thess. 3,4 Bízunk is az Úrban reátok nézve, hogy
megteszitek [és megtartjátok] és meg
is fogjátok tenni azokat [vagyis mindazt], amiket
parancsolunk.
[Más fordítás: amiket
meghagytunk, elrendeltünk, és
tanácsoltunk néktek. de nemcsak most,
hanem a jövőben is]
2 Thess. 3,5 Az Úr pedig igazgassa [vezérelje, vezesse, irányítsa, és egyengesse] a ti szíveteket [a
ti bensőtöket, a szellemi életetek központját] az Isten iránt
való [(agapé): az Isten szerinti] szeretetre,
és Krisztus iránt való állhatatosságra [és
Krisztus mellett való állhatatos kitartásra; és a
krisztusi türelemre, és Krisztus
béketűrésére, és Krisztus türelmes várására].
2
Thess. 3,6 A mi Urunk Jézus Krisztus nevében [(onoma): hatalmával, és
tekintélyével] pedig rendeljük [parancsoljuk,
és meghagyjuk] néktek, atyámfiai [testvéreim], hogy
vonjátok el magatokat minden atyafitól [és
húzódjatok el, és kerüljetek minden olyan testvért, és maradjatok távol minden
olyan hívő embertől], aki rendetlenül [(ataktósz: szó szerint: a
csatarendet elhagyó katonák módján. Ez olyan emberre vonatkozik, aki nem
rendezetten, céltudatosan él, hanem véletlenszerűen, rendetlenül, felelőtlenül]
él, és nem ama utasítás szerint [és nem a
szerint a (paradoszisz): rendelkezés, hagyomány, és utasítás szerint],
amelyet mi tőlünk kapott [amelyet tőlünk
vettetek át]
2 Thess. 3,7 Magatok is [(eidó oida): láttátok, és] tudjátok, [(pósz): hogyan], és mi módon kell minket [(mimeomai): utánozni], és követni [milyen példát mutattunk nektek, amikor
köztetek éltünk]; mert nem viseltük magunkat közöttetek rendetlenül [hiszen mi nem tétlenkedtünk közöttetek; soha nem voltunk munkakerülők].
2 Thess. 3,8 Sem ingyen kenyeret nem ettünk senkinél,
hanem munkával és [keserves] fáradsággal
[és vesződséggel], éjjel-nappal
dolgozva, hogy közületek senkinek se legyünk terhére
[Más fordítás: éjjel-nappal
keményen dolgoztunk, hogy ne nektek kelljen gondoskodnotok rólunk].
2
Thess. 3,9 Nem azért, mintha nem volna rá jogunk [(exúszia): felhatalmazásunk, jogosultságunk], hanem hogy
magunkat például adjuk néktek, hogy minket kövessetek [(mimeomai): és minket utánozzatok]
2 Thess. 3,10 Mert amikor nálatok voltunk is, azt
rendeltük [azt parancsoltuk, és meghagytuk] néktek, hogy ha valaki nem
akar [és nem hajlandó] dolgozni, ne is egyék
2 Thess. 3,11 Mert halljuk, hogy némelyek rendetlenül
[(ataktósz: szó szerint: a csatarendet elhagyó katonák módján élnek. Ez olyan
emberre vonatkozik, aki nem rendezetten, céltudatosan él, hanem
véletlenszerűen, rendetlenül, felelőtlenül] élnek [vagyis felelőtlen életmódot
folytatnak] közületek, akik semmit nem dolgoznak,
hanem nyughatatlankodnak [(periergadzomai): hanem kerülik a munkát; mások dolgába
avatkoznak; haszontalan dolgokat
művelnek]
2 Thess. 3,12 Az
ilyeneknek azonban rendeljük [és megparancsoljuk;
meghagyjuk] és kérjük [figyelmeztetjük;
és sürgetjük őket az Úr Jézus Krisztus
nevében; és rimánkodunk is,
(parakaleó): kérleljük az életmódjával, és viselkedésével kapcsolatban]
őket a mi Urunk Jézus Krisztusra, [hogy
ne másokkal foglalkozzanak, hanem maradjanak nyugton, dolgozzanak, és a maguk
keresetéből éljenek] hogy csendesen munkálkodva, a maguk kenyerét egyék
2 Thess. 3,13 Ti pedig, atyámfiai [testvérek], meg ne restüljetek [ne fáradjatok bele, és ne legyetek hanyagok, nehogy elcsüggedjetek]
a jó cselekvésben [hogy tisztességesen
dolgozzatok]
2 Thess. 3,14 Ha pedig valaki nem engedelmeskedik a
mi levél által való beszédünknek [(logoszunknak): intésünknek], azt jegyezzétek meg; és ne társalkodjatok [és ne legyetek közösségben; ne tartsatok kapcsolatot, ne keveredjetek össze, ne is érintkezzetek vele]
vele, hogy megszégyenüljön [és hogy
elgondolkozzon, és elszégyellje magát].
2 Thess. 3,15 De ne [gondoljátok], és ne tartsátok ellenségnek, hanem intsétek, mint atyafit [(nútheteó):
figyelmeztessétek, térítsétek
észre, „tegyétek helyre", és okos érvekkel
győzzétek meg, ahogyan testvéreinket szoktuk]
2 Thess. 3,16 Maga pedig a békességnek Ura adjon
néktek mindenkor, és minden tekintetben [és
minden körülmények között, minden
időben, és minden módon] békességet [(eiréné): vagyis az az
állapot jöjjön létre, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség;
jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind
az egyén, mind a közösség vonatkozásában]. Az Úr legyen
mindnyájatokkal!
2 Thess. 3,17 A köszöntést [(aszpaszmosz): üdvözletet] én Pál írom a
saját kezemmel, ami ismertető jegye minden levelemnek [ez a hitelesítő jel minden levelemen]. Így írok
2 Thess. 3,18 A mi Urunk Jézus Krisztusnak kegyelme [„Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása
legyen] mindnyájatokkal! Ámen.
[Ez II. Levél a
Thessalónikabeliekhez küldetett Athénból].
Abraham Lincoln: A jellemről
“A jellem olyan, mint a fa, a hírnév, pedig mint az árnyéka.
Az árnyékra gondolunk, pedig a fa a
lényeg”
Békére találni az Úrban
...a béke és a bizalom erőt adna nektek!" (Ézs 30,15).
Az aggályoskodás és gyötrődés, a kételkedés és
bizalmatlanság mindig gyöngeségre vall. Mire megyünk azzal, ha csontig
soványodunk a tépelődésben? Visz valamire a sok töprengés? Mindezzel csak
alkalmatlanná tesszük magunkat a cselekvésre, és annyira elcsigázzuk lelkünket,
hogy végül képtelenek leszünk bölcsen és higgadtan dönteni. Így csak küszködünk
és elmerülünk, míg ha hinnénk, a víz színén maradhatnánk.
Ó, bárcsak megnyugodnánk végre! Miért futkosunk házról
házra, unalomig ismételgetve szomorú esetünket, és minden elmondásnál egyre
jobban gyötrődve? Vagy ha otthon maradunk, miért vagyunk halálos rettegésben
olyan bajsejtelmek miatt, amelyek talán soha nem válnak valóra? Jobb lenne, ha
békességet találna a szívünk. Ó, bárcsak csendben tudnánk maradni és
elismernénk, hogy az Úr az Isten!
Ó, bárcsak bíznánk Istenben! Az Úr, a mi Istenünk, megvédi
és megszabadítja az övéit. Nem vonja vissza szent elhatározásait. Biztosak
lehetünk abban, hogy minden szava megáll, még ha a hegyek elmúlnak is.
Megérdemli, hogy bízzunk Benne, és ha bízunk és békességre találunk Benne,
olyan boldogok lehetünk, mint az angyalok Isten trónusa előtt.
Jöjj én lelkem, az Úr van itt, találj újra békességre Benne!
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
A szûztõl születés igazsága
Íme, a szûz... fiút szül..." (Máté 1:23)
A menny ezekkel a szavakkal hirdette meg Jézus születését:
»Íme, a szûz fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek« - ami azt
jelenti: Velünk az Isten" (Máté 1:23).
Nem ironikus, hogy az elsõ emberek, akik megkérdõjelezték a
szûztõl születés csodáját, vallási vezetõk voltak? A farizeusok ezt mondták
Jézusnak: ...Mi nem paráznaságból születtünk..." (János 8:41). Célzásuk
egyértelmû és kegyetlen volt. Végtére is Jézus nem tudott rámutatni Józsefre,
és ezt mondani: õ az apám". Értsd meg ezt: Jézusnak embernek kellett
lennie, hogy meghalhasson, és Istennek kellett lennie, hogy üdvözíthessen.
Te egy földi apa gyermeke vagy, ezért bûnben születtél.
Jézus azonban a mennyei Atya gyermeke, ezért megtörte a bûn átöröklését,
mielõtt még megszületett.
Az Ószövetségben az áldozati báránynak hibátlannak kellett
lennie, minden fogyatkozás (születési rendellenesség) és folt (út közben
szerzett sérülés) nélkül. Mivel Jézus nem örökölt és nem is követett el bûnt,
ezért lehetett Istennek ama báránya, aki elveszi a világ bûneit" (János
1:29 Károli).
A szûztõl születés igaz, mert: a) az Úr angyala jelentette
ki (Máté 1:20); b) Mária võlegénye elfogadta (Máté 1:24); c) Erzsébet, Mária
rokona, isteni kijelentés által felfogta (Lukács 1:41-42); d) a történetet egy
nagy tiszteletben álló orvos írta meg, aki ismert minden érintett szereplõt:
miután eleitõl kezdve mindennek pontosan utánajártam, sorjában megírjam azokat
neked... hogy azokról a dolgokról, amelyekrõl tanítást kaptál, megtudd a
kétségtelen valóságot" (Lukács 1:3-4).
www.maiige.hu
Aki akarja.
„A vágy - amikor már nagyon erős - egy döntés által akarattá
lesz. Ezért mondja Jézus, hogy annak adom ingyen, aki már akarja. “Aki akarja,
vegye az élet vizét ingyen.” Ez nem kényszer, csak lehetőség. Jézus soha nem
fogja senkire sem rátörni az ajtót. "
Bálványimádás
– Bálvány pl. az amulett, minden kegytárgy,
figurális kereszt, (feszület) Szüzanya és egyéb szentek képei és szobrai,
Buddhaszobrok vagy más istenség ábrázolásai pogány kulturákból, stb.
Minden amiröl azt gondolja az ember hogy azoknak a közvetítésével, segítségével, vagy az annak való tisztelettétell el kap valamit Istentöl. Lehet hogy ö alapjában Istenre gondol amikor azt teszi, de az Isten azt parancsolta hogy ezt ne tegyük !
2 Móz 20,3-6; 3 Móz 19,4
Továbbá bálványimádás tárgya lehet zene, együttesek,
énekesek, technika, filmek, filmsztárok, autók, munka, pénz, szerelem stb.
Minden bálvány ami Isten helyett van, és minden bálvány ami
fontosabb mint Isten!
Minden bálvány amitöl az ember segítséget vár, mert Jézus
nevén kívül más név nem adatott. Apcsel 4,12;
Csak Jézus nevét hívhatjuk segítségül, Ö a közbenjárónk. Zsid 7,22-25; 1 Jn2,1; 1 Tim2,5;
Csak Jézus nevét hívhatjuk segítségül, Ö a közbenjárónk. Zsid 7,22-25; 1 Jn2,1; 1 Tim2,5;
Nincs más segítség! Sem a Szüz Mária, sem a többi szentek,
sem a tudomány.
Nem találsz segítséget sem a szerencse játékokban, sem a Horoszkopolvasá sban!! Nincs más csak a Názáreti Jézus Krisztus aki tud rajtad segíteni. Nincs más fundamentum. 1 kor 3,11
Nem találsz segítséget sem a szerencse játékokban, sem a Horoszkopolvasá sban!! Nincs más csak a Názáreti Jézus Krisztus aki tud rajtad segíteni. Nincs más fundamentum. 1 kor 3,11
A bálványimádás nem csak hogy útálatosság Isten szemében de
még egy óriási átok alá is helyezi az illetöt aki ezt cselekszi. / Hit
gyülekezete, részlet a megtérés összefoglalójából
/ 9
/ 9
Dr-Kováts György: AZ IGAZSÁG KIRAGAD A HALÁLBÓL - 3.
Péld 11:4 Nem használ a vagyon a haragnak idején; az igazság
pedig kiragad a halálból.
Ezt már az Ószövetségben is tudták – de az Újszövetségben bontakozott ki előtted teljességében.
A Krisztus Teste, az Egyház pontosan ennek az igazságnak az oszlopa és erőssége. (1Tim 3,16.)
Azért van itt a földön, hogy az Isten Igazsága ne rejtethessen el senki elől. Ne lehessen visszatartani az embereket tőle. Soha, senki ne tagadhassa le az Isten igazságát. Legyen az világos, mindenki előtt.
Ha az Egyház betölti küldetését – Isten emberei úgy járnak, ahogy az Úr elhívta őket, és amire az Úr elhívta őket – akkor, mint oszlop, tartják az emberek előtt az Isten Igazságát. Életükkel, viselkedésükkel (hozzáállásukkal, szavaikkal, döntéseikkel, kapcsolataikkal, hűségükkel, megbízhatóságukkal, szeretetükkel, irgalmasságukkal) bemutatják azt, és amikor minden összefog is ellenük, mégis az Isten igazsága bontakozik ki általuk. (Mt 5,16. Fil 2,14-16.)
Ilyen volt a kommunizmus ideje alatt. Még vallatóik is elhűltek, látva bátorságukat, érezve szeretetüket.
Kivégzőik is megtérnek – nem csak Saulus 2000 évvel ez előtt, hanem az észak-koreai hadsereg katonái és a szélsőséges muszlim kivégzőosztagok tagjai. Még a terrorista fogvatartók is – hivatalos emberek, szomszédok, börtönőrök, mindenki, aki találkozik az Igazsággal az Egyház által. Ez az Igazság oszlopa és erőssége – a te életedben.
Erősség – ameddig itt az Egyház (ha betölti küldetését), nem lehet kicsavarni, deformálni az igazságot. Jöhetnek gonosz videók, hamis filmek, könyvek, eszmerendszerek – az Egyház az igazság oszlopa és erőssége – lelepleződnek. A szeretet és az igazság hatalma működő hatalom. Itt és most, ezen a földön. Ennek az internet, a mobil telefonok világa, a műholdas rendszerek, tévé és rádió közvetítések mind, mind eszközei, és csatornái. Az Úr végzi csodálatos munkáját – az Igazság előretörését. Az ördög minden ellenállása ellenére. És az Úr a győztes. Ámen.
Reggelre Öröm Jön

Joel Osteen
… este bánat áll be hozzánk, reggelre öröm. (Zsoltár 30: 5)
(Az angolban ez így hangzik:… a sírás egész éjjel tarthat, de a reggellel jön az öröm.)
A Szentírás azt mondja a zsoltárban, hogy az öröm reggel jön. Amikor felébredsz reggel, Isten minden alkalommal küld neked egy különleges öröm-csomagot. Az öröm jön és kopogtat az ajtódon. Amikor hitben ébredsz, és megteszed a megvallást, hogy „ez egy jó nap lesz”, tudod, hogy akkor éppen mit tettél? Akkor éppen ajtót nyitni mentél. Akkor éppen átvetted az öröm- ajándékot, amit Isten küldött neked. A probléma az, hogy egyesek sosem mennek ajtót nyitni. Az öröm hónapokon, sőt éveken át ott kopogtat, és azt mondja: „Gyere már! Engedj be! Boldog lehetsz! Felvidulhatsz! Élvezheted az életed!”
Nem tudom, veled mi a helyzet, de én elhatároztam, hogy megyek és megnyitom az ajtót az örömnek. Minden reggel úgy fogok ébredni, hogy azt mondom: „Atyám, köszönöm Neked az újabb szép napot. Boldog leszek. Élvezni fogom ezt a napot. Derűsebbé fogom tenni valaki másnak az életét. Azt választom, hogy átveszem a Te öröm-ajándékodat, ma!”
Ima a mai napra:
Mennyei Atyám, köszönöm Neked az örömöt. Köszönöm a békességet. Köszönöm, hogy velem jársz a nehéz időkben. Ma elhatározom, hogy megyek és megnyitom az ajtót az örömnek minden egyes reggel, hogy abban az erőben és örömben járhassak, amit Te adtál nekem. Jézus nevében. Ámen.
Atyánkfiai
Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert
szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti az ő atyjafiát, a halálban marad.
Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az, és tudjátok, hogy egy
embergyilkosnak sincs örök élete, ami megmaradhatna őbenne. (1JÁNOS 3,14. 15.)
Nagyon feldúlt volt az a szolgáló-feleség, aki ezt mondta,
amikor felkeresett engem: „Hagin testvér, én nem juthatok a mennyországba. Én
utálom az anyósomat!” Miután hagytam kicsit lecsillapodni, tudtam neki
segíteni. Megkértem, hogy nézzen a szemembe és mondja azt: „Én utálom az
anyósomat.” Arra is megkértem, hogy ellenőrizze belül a szellemét, amint ezt
kimondja.
Azt mondta: „Utálom az anyósomat.” Majd felkiáltott: „Nahát,
mintha valami tiltakozna a bensőmben!”
„Igen, ez az — mondtam — ez Isten szeretete az újjászületett
emberi szellemedben, amely mindenkit szeret. A te valós éned nem utálja az
anyósodat. Csak megengeded, hogy a külső ember irányítson ebben a helyzetben.”
„Igazad van — mondta —, én igazában nem utálom az
anyósomat.” Ezt követően megtette a szellemi helyreigazítást, megengedte a
belső emberének, ahol a szeretet él, hogy az irányítsa a külső embert.
Megvallás: Én tudom, hogy átmentem a halálból az életbe,
mert szeretem az én atyámfiait. Megengedem, hogy a szeretet uralkodjon az egész
lényem felett, szeretetben járok mindenkivel!
Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tél
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)









.jpg)

