2013. február 19.

Evangelism in Nigeria - Reinhard Bonnke

Az Úr ígéreteiről


Készítette: Keresztény szépségportál

Az Úr ígéretei tiszták, olyanok, mint a hétszer tisztított ezüst.

Biblia (Zsoltár 12:7)
www.keresztenyszepsegportal.hu



A bővölködés



Készítette: Keresztény szépségportál

Az ajándékozó bővölködik, és aki mást felüdít, maga is felüdül.

Biblia (Péld 11:25)
www.keresztenyszepsegportal.hu

Isten halála


  |   Jorsits Attila

Az örök halálból az váltott ki minket, hogy Isten Fia halt meg helyettünk. Miért? Miben más az Ő halála?
Temető
Azért szeret engem az Atya, mert én odaadom az életemet, hogy aztán újra visszavegyem. Senki sem veheti el tőlem: én magamtól adom oda. Hatalmam van arra, hogy odaadjam, hatalmam van arra is, hogy ismét visszavegyem: ezt a küldetést kaptam az én Atyámtól. (Jn 10,17-26)
A fenti igeszakasz János evangéliumának a Jó pásztorról szóló részei közé ékelődve olvasható, és megváltásunk lényegi kérdésére, Jézus áldozatának önkéntességére fókuszál. Amikor Jézus arról beszél, hogy Ő odaadja az életét és aztán vissza is veszi (mert hatalmában áll odaadni és visszavenni), akkor bele sem gondolunk abba, hogy olyat tesz, amit rajta kívül senki más nem tudna megtenni. Persze egyértelmű, hogy az életét visszavenni senki sem képes, mert ha egyszer meghalunk, akkor nincs hatalmunkban újra életre kelni. Azonban nem csak erre, arra sem vagyunk képesek, hogy önként odaadjukaz életünket.
Miért nem? Hiszen sok példát ismerünk, amikor valaki másokért vagy Istenért áldozta fel az életét. Az ő önfeláldozásuk semmi? Nem arról van szó, hogy nincsen értelme az önfeláldozásnak, de csak olyan dolgot adhatunk oda valakinek vagy valakiért, ami a tulajdonunkban van, ami felett szabadon rendelkezünk, vagyis amivel akár azt is megtehetnénk, hogy megtartjuk magunknak. Az életünk nem ilyen. Nincs hatalmunk felette, nincs a tulajdonunkban, nem tarthatjuk meg, mert a bűn következményeként a halálunk elkerülhetetlen:
Mert a bűn zsoldja a halál. (Róm 6, 23)
Nem áll hatalmunkban rendelkezni az életünk felől, mert bármit is teszünk, végül mindenképpen meghalunk. Nem adhatjuk oda az életünket senkinek és senkiért, mert nincs hatalmunkban megtartani. Előbb vagy utóbb kiesik a kezünkből, ezért legfeljebb azt választhatjuk meg – és ezt is csak szűk korlátok között –, hogy mikor következzen be. Az önfeláldozásunk tehát értékes, de nem tökéletesen önkéntes dolog, hanem mintegy elébe menés az elkerülhetetlennek.
Jézusra ez nem vonatkozik. Ő az egyetlen, akinek volt hatalma az életét megtartani. Őt nem kötötte a halál szükségszerűsége, Ő nem volt bűnös, Neki nem kellett elszenvednie a bűn következményeképpen a halált. Önként vállalta, és Ő az egyetlen, aki önként vállalhatta. Az ember szükségképpen hal meg, Jézus önként. Átélte a halálban annak a bűnnek a következményét, amitmagára vett, és amit soha nem követett el.
Ez az a pont, ahol megáll a racionalitás. Felfogható az ember halálának elkerülhetetlensége, gondolkodhatunk Isten halhatatlanságáról, de annak a szeretetnek a mélysége, amellyel a halhatatlan Isten vállalta a halált, az felfoghatatlan – csak döbbenet, hála és imádás lehet a válasz rá. Ez a szeretet legnagyobb misztériuma, a Húsvét legmélyebb titka, amely Érted történt.
http://www.teologiablog.hu/isten-halala/

Hit Gyülekezete-Vágyom Jelenlétedet

2013. február 18.

2 Thessalonikai levél 3. fejezet: Imádkozzatok értünk! (szerkesztett)


2 Thess. 3,1 Végezetre [pedig arra kérünk, hogy] imádkozzatok értünk atyámfiai [testvéreim], hogy az Úrnak beszéde [(logosza): az Úrnak Igéje, az Úr üzenete mindenhol gyorsan és akadálytalanul, és gyors iramban] terjedjen [(trekhó): és száguldva haladjon az útján], és dicsőíttessék [és győzzön], amiként ti köztetek is [és ahogy nálatok is történt]

2 Thess. 3,2 És hogy meneküljünk meg [(rüomai): és megszabaduljunk, óvjon meg, és védelmezzen az Úr] az alkalmatlan [(atoposz): káros, ártó, és elvetemült] és gonosz emberektől [(ponérosz): a haszontalan, semmirekellő, hitvány, bajt okozók közül kiragadjon bennünket az Úr]. Mert nem mindenkié a hit [mert nem mindenki nyer hitet]

 »Más fordítás: Imádkozzatok, hogy Isten szabadítson és védjen meg bennünket minden rossz és gonosz embertől! Mert sajnos, nem mindenki hisz Jézusban!«

2 Thess. 3,3 De hű [(pisztosz): és hűséges, megbízható, szavahihető] az Úr, aki megerősít [(sztéridzó): támogat, táplál, szilárddá és elmozdíthatatlanná tesz] titeket és megőriz [és megvéd, megóv, vigyázással és erővel megoltalmaz] a gonosztól [(ponérosz): a rosszakaratú, rosszindulatú ördögtől, és a káros, ártalmas, azaz gonosz dologtól, szerencsétlenségtől, és minden bajtól]

2 Thess. 3,4 Bízunk is az Úrban reátok nézve, hogy megteszitek [és megtartjátok] és meg is fogjátok tenni azokat [vagyis mindazt], amiket parancsolunk.

[Más fordítás: amiket meghagytunk, elrendeltünk, és tanácsoltunk néktek. de nemcsak most, hanem a jövőben is]

2 Thess. 3,5 Az Úr pedig igazgassa [vezérelje, vezesse, irányítsa, és egyengesse] a ti szíveteket [a ti bensőtöket, a szellemi életetek központját] az Isten iránt való [(agapé): az Isten szerinti] szeretetre, és Krisztus iránt való állhatatosságra [és Krisztus mellett való állhatatos kitartásra; és a krisztusi türelemre, és Krisztus béketűrésére, és Krisztus türelmes várására].

2 Thess. 3,6 A mi Urunk Jézus Krisztus nevében [(onoma): hatalmával, és tekintélyével] pedig rendeljük [parancsoljuk, és meghagyjuk] néktek, atyámfiai [testvéreim], hogy vonjátok el magatokat minden atyafitól [és húzódjatok el, és kerüljetek minden olyan testvért, és maradjatok távol minden olyan hívő embertől], aki rendetlenül [(ataktósz: szó szerint: a csatarendet elhagyó katonák módján. Ez olyan emberre vonatkozik, aki nem rendezetten, céltudatosan él, hanem véletlenszerűen, rendetlenül, felelőtlenül] él, és nem ama utasítás szerint [és nem a szerint a (paradoszisz): rendelkezés, hagyomány, és utasítás szerint], amelyet mi tőlünk kapott [amelyet tőlünk vettetek át]

2 Thess. 3,7 Magatok is [(eidó oida): láttátok, és] tudjátok, [(pósz): hogyan], és mi módon kell minket [(mimeomai): utánozni], és követni [milyen példát mutattunk nektek, amikor köztetek éltünk]; mert nem viseltük magunkat közöttetek rendetlenül [hiszen mi nem tétlenkedtünk közöttetek; soha nem voltunk munkakerülők].

2 Thess. 3,8 Sem ingyen kenyeret nem ettünk senkinél, hanem munkával és [keserves] fáradsággal [és vesződséggel], éjjel-nappal dolgozva, hogy közületek senkinek se legyünk terhére

[Más fordítás: éjjel-nappal keményen dolgoztunk, hogy ne nektek kelljen gondoskodnotok rólunk].

2 Thess. 3,9 Nem azért, mintha nem volna rá jogunk [(exúszia): felhatalmazásunk, jogosultságunk], hanem hogy magunkat például adjuk néktek, hogy minket kövessetek [(mimeomai): és minket utánozzatok]

2 Thess. 3,10 Mert amikor nálatok voltunk is, azt rendeltük [azt parancsoltuk, és meghagytuk] néktek, hogy ha valaki nem akar [és nem hajlandó] dolgozni, ne is egyék

2 Thess. 3,11 Mert halljuk, hogy némelyek rendetlenül [(ataktósz: szó szerint: a csatarendet elhagyó katonák módján élnek. Ez olyan emberre vonatkozik, aki nem rendezetten, céltudatosan él, hanem véletlenszerűen, rendetlenül, felelőtlenül] élnek [vagyis felelőtlen életmódot folytatnak] közületek, akik semmit nem dolgoznak, hanem nyughatatlankodnak [(periergadzomai): hanem kerülik a munkát; mások dolgába avatkoznak; haszontalan dolgokat művelnek]

2 Thess. 3,12 Az ilyeneknek azonban rendeljük [és megparancsoljuk; meghagyjuk] és kérjük [figyelmeztetjük; és sürgetjük őket az Úr Jézus Krisztus nevében; és rimánkodunk is, (parakaleó): kérleljük az életmódjával, és viselkedésével kapcsolatban] őket a mi Urunk Jézus Krisztusra, [hogy ne másokkal foglalkozzanak, hanem maradjanak nyugton, dolgozzanak, és a maguk keresetéből éljenek] hogy csendesen munkálkodva, a maguk kenyerét egyék

2 Thess. 3,13 Ti pedig, atyámfiai [testvérek], meg ne restüljetek [ne fáradjatok bele, és ne legyetek hanyagok, nehogy elcsüggedjetek] a jó cselekvésben [hogy tisztességesen dolgozzatok]

2 Thess. 3,14 Ha pedig valaki nem engedelmeskedik a mi levél által való beszédünknek [(logoszunknak): intésünknek], azt jegyezzétek meg; és ne társalkodjatok [és ne legyetek közösségben; ne tartsatok kapcsolatot, ne keveredjetek össze, ne is érintkezzetek vele] vele, hogy megszégyenüljön [és hogy elgondolkozzon, és elszégyellje magát].

2 Thess. 3,15 De ne [gondoljátok], és ne tartsátok ellenségnek, hanem intsétek, mint atyafit [(nútheteó): figyelmeztessétek, térítsétek észre, „tegyétek helyre", és okos érvekkel győzzétek meg, ahogyan testvéreinket szoktuk]

2 Thess. 3,16 Maga pedig a békességnek Ura adjon néktek mindenkor, és minden tekintetben [és minden körülmények között, minden időben, és minden módon] békességet [(eiréné): vagyis az az állapot jöjjön létre, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind az egyén, mind a közösség vonatkozásában]. Az Úr legyen mindnyájatokkal!

2 Thess. 3,17 A köszöntést [(aszpaszmosz): üdvözletet] én Pál írom a saját kezemmel, ami ismertető jegye minden levelemnek [ez a hitelesítő jel minden levelemen]. Így írok

2 Thess. 3,18 A mi Urunk Jézus Krisztusnak kegyelme [„Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása legyen] mindnyájatokkal! Ámen.
[Ez II. Levél a Thessalónikabeliekhez küldetett Athénból].

Hallelujah Jézust dicsérd

Az Úr Jézus ígérete.


Íme! Újjá teremtek mindent. (Jel. 21,5)


Abraham Lincoln: A jellemről


“A jellem olyan, mint a fa, a hírnév, pedig mint az árnyéka.  Az árnyékra gondolunk, pedig a fa a lényeg” 


Békére találni az Úrban


...a béke és a bizalom erőt adna nektek!" (Ézs 30,15).

Az aggályoskodás és gyötrődés, a kételkedés és bizalmatlanság mindig gyöngeségre vall. Mire megyünk azzal, ha csontig soványodunk a tépelődésben? Visz valamire a sok töprengés? Mindezzel csak alkalmatlanná tesszük magunkat a cselekvésre, és annyira elcsigázzuk lelkünket, hogy végül képtelenek leszünk bölcsen és higgadtan dönteni. Így csak küszködünk és elmerülünk, míg ha hinnénk, a víz színén maradhatnánk.

Ó, bárcsak megnyugodnánk végre! Miért futkosunk házról házra, unalomig ismételgetve szomorú esetünket, és minden elmondásnál egyre jobban gyötrődve? Vagy ha otthon maradunk, miért vagyunk halálos rettegésben olyan bajsejtelmek miatt, amelyek talán soha nem válnak valóra? Jobb lenne, ha békességet találna a szívünk. Ó, bárcsak csendben tudnánk maradni és elismernénk, hogy az Úr az Isten!

Ó, bárcsak bíznánk Istenben! Az Úr, a mi Istenünk, megvédi és megszabadítja az övéit. Nem vonja vissza szent elhatározásait. Biztosak lehetünk abban, hogy minden szava megáll, még ha a hegyek elmúlnak is. Megérdemli, hogy bízzunk Benne, és ha bízunk és békességre találunk Benne, olyan boldogok lehetünk, mint az angyalok Isten trónusa előtt.

Jöjj én lelkem, az Úr van itt, találj újra békességre Benne!

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből



A szûztõl születés igazsága


Íme, a szûz... fiút szül..." (Máté 1:23)

A menny ezekkel a szavakkal hirdette meg Jézus születését: »Íme, a szûz fogan méhében, fiút szül, akit Immánuelnek neveznek« - ami azt jelenti: Velünk az Isten" (Máté 1:23).

Nem ironikus, hogy az elsõ emberek, akik megkérdõjelezték a szûztõl születés csodáját, vallási vezetõk voltak? A farizeusok ezt mondták Jézusnak: ...Mi nem paráznaságból születtünk..." (János 8:41). Célzásuk egyértelmû és kegyetlen volt. Végtére is Jézus nem tudott rámutatni Józsefre, és ezt mondani: õ az apám". Értsd meg ezt: Jézusnak embernek kellett lennie, hogy meghalhasson, és Istennek kellett lennie, hogy üdvözíthessen.

Te egy földi apa gyermeke vagy, ezért bûnben születtél. Jézus azonban a mennyei Atya gyermeke, ezért megtörte a bûn átöröklését, mielõtt még megszületett.

Az Ószövetségben az áldozati báránynak hibátlannak kellett lennie, minden fogyatkozás (születési rendellenesség) és folt (út közben szerzett sérülés) nélkül. Mivel Jézus nem örökölt és nem is követett el bûnt, ezért lehetett Istennek ama báránya, aki elveszi a világ bûneit" (János 1:29 Károli).

A szûztõl születés igaz, mert: a) az Úr angyala jelentette ki (Máté 1:20); b) Mária võlegénye elfogadta (Máté 1:24); c) Erzsébet, Mária rokona, isteni kijelentés által felfogta (Lukács 1:41-42); d) a történetet egy nagy tiszteletben álló orvos írta meg, aki ismert minden érintett szereplõt: miután eleitõl kezdve mindennek pontosan utánajártam, sorjában megírjam azokat neked... hogy azokról a dolgokról, amelyekrõl tanítást kaptál, megtudd a kétségtelen valóságot" (Lukács 1:3-4).

www.maiige.hu

Halleluja - Rodney M. Howard-Browne

Az Úr velünk!

„Az Úr szilárdítja meg az igaz ember lépteit, és útját kedveli.” (zsolt. 37,23)



Aki akarja.


„A vágy - amikor már nagyon erős - egy döntés által akarattá lesz. Ezért mondja Jézus, hogy annak adom ingyen, aki már akarja. “Aki akarja, vegye az élet vizét ingyen.” Ez nem kényszer, csak lehetőség. Jézus soha nem fogja senkire sem rátörni az ajtót. "


Bálványimádás


Készítette: Jézus Szerettéged

 – Bálvány pl. az amulett, minden kegytárgy, figurális kereszt, (feszület) Szüzanya és egyéb szentek képei és szobrai, Buddhaszobrok vagy más istenség ábrázolásai pogány kulturákból, stb.

Minden amiröl azt gondolja az ember hogy azoknak a közvetítésével, segítségével, vagy az annak való tisztelettétell el kap valamit Istentöl. Lehet hogy ö alapjában Istenre gondol amikor azt teszi, de az Isten azt parancsolta hogy ezt ne tegyük !
2 Móz 20,3-6; 3 Móz 19,4

Továbbá bálványimádás tárgya lehet zene, együttesek, énekesek, technika, filmek, filmsztárok, autók, munka, pénz, szerelem stb.

Minden bálvány ami Isten helyett van, és minden bálvány ami fontosabb mint Isten!

Minden bálvány amitöl az ember segítséget vár, mert Jézus nevén kívül más név nem adatott. Apcsel 4,12;
Csak Jézus nevét hívhatjuk segítségül, Ö a közbenjárónk. Zsid 7,22-25; 1 Jn2,1; 1 Tim2,5;

Nincs más segítség! Sem a Szüz Mária, sem a többi szentek, sem a tudomány.
Nem találsz segítséget sem a szerencse játékokban, sem a Horoszkopolvasá sban!! Nincs más csak a Názáreti Jézus Krisztus aki tud rajtad segíteni. Nincs más fundamentum. 1 kor 3,11

A bálványimádás nem csak hogy útálatosság Isten szemében de még egy óriási átok alá is helyezi az illetöt aki ezt cselekszi. / Hit gyülekezete, részlet a megtérés összefoglalójából
/ 9

Dr-Kováts György: AZ IGAZSÁG KIRAGAD A HALÁLBÓL - 3.


Péld 11:4 Nem használ a vagyon a haragnak idején; az igazság pedig kiragad a halálból.

Ezt már az Ószövetségben is tudták – de az Újszövetségben bontakozott ki előtted teljességében.

A Krisztus Teste, az Egyház pontosan ennek az igazságnak az oszlopa és erőssége. (1Tim 3,16.) 

Azért van itt a földön, hogy az Isten Igazsága ne rejtethessen el senki elől. Ne lehessen visszatartani az embereket tőle. Soha, senki ne tagadhassa le az Isten igazságát. Legyen az világos, mindenki előtt.

Ha az Egyház betölti küldetését – Isten emberei úgy járnak, ahogy az Úr elhívta őket, és amire az Úr elhívta őket – akkor, mint oszlop, tartják az emberek előtt az Isten Igazságát. Életükkel, viselkedésükkel (hozzáállásukkal, szavaikkal, döntéseikkel, kapcsolataikkal, hűségükkel, megbízhatóságukkal, szeretetükkel, irgalmasságukkal) bemutatják azt, és amikor minden összefog is ellenük, mégis az Isten igazsága bontakozik ki általuk. (Mt 5,16. Fil 2,14-16.)

Ilyen volt a kommunizmus ideje alatt. Még vallatóik is elhűltek, látva bátorságukat, érezve szeretetüket. 

Kivégzőik is megtérnek – nem csak Saulus 2000 évvel ez előtt, hanem az észak-koreai hadsereg katonái és a szélsőséges muszlim kivégzőosztagok tagjai. Még a terrorista fogvatartók is – hivatalos emberek, szomszédok, börtönőrök, mindenki, aki találkozik az Igazsággal az Egyház által. Ez az Igazság oszlopa és erőssége – a te életedben.

Erősség – ameddig itt az Egyház (ha betölti küldetését), nem lehet kicsavarni, deformálni az igazságot. Jöhetnek gonosz videók, hamis filmek, könyvek, eszmerendszerek – az Egyház az igazság oszlopa és erőssége – lelepleződnek. A szeretet és az igazság hatalma működő hatalom. Itt és most, ezen a földön. Ennek az internet, a mobil telefonok világa, a műholdas rendszerek, tévé és rádió közvetítések mind, mind eszközei, és csatornái. Az Úr végzi csodálatos munkáját – az Igazság előretörését. Az ördög minden ellenállása ellenére. És az Úr a győztes. Ámen.

Reggelre Öröm Jön


Joel Osteen


… este bánat áll be hozzánk, reggelre öröm. (Zsoltár 30: 5)
(Az angolban ez így hangzik:… a sírás egész éjjel tarthat, de a reggellel jön az öröm.)
A Szentírás azt mondja a zsoltárban, hogy az öröm reggel jön. Amikor felébredsz reggel, Isten minden alkalommal küld neked egy különleges öröm-csomagot.  Az öröm jön és kopogtat az ajtódon. Amikor hitben ébredsz, és megteszed a megvallást, hogy „ez egy jó nap lesz”, tudod, hogy akkor éppen mit tettél? Akkor éppen ajtót nyitni mentél. Akkor éppen átvetted az öröm- ajándékot, amit Isten küldött neked. A probléma az, hogy egyesek sosem mennek ajtót nyitni. Az öröm hónapokon, sőt éveken át ott kopogtat, és azt mondja: „Gyere már! Engedj be! Boldog lehetsz! Felvidulhatsz! Élvezheted az életed!”
 Nem tudom, veled mi a helyzet, de én elhatároztam, hogy megyek és megnyitom az ajtót az örömnek. Minden reggel úgy fogok ébredni, hogy azt mondom: „Atyám, köszönöm Neked az újabb szép napot. Boldog leszek. Élvezni fogom ezt a napot. Derűsebbé fogom tenni valaki másnak az életét. Azt választom, hogy átveszem a Te öröm-ajándékodat, ma!”
Ima a mai napra:
Mennyei Atyám, köszönöm Neked az örömöt. Köszönöm a békességet. Köszönöm, hogy velem jársz a nehéz időkben. Ma elhatározom, hogy megyek és megnyitom az ajtót az örömnek minden egyes reggel, hogy abban az erőben és örömben járhassak, amit Te adtál nekem. Jézus nevében. Ámen.

Joel Osteen: Tanulj meg bízni Istenben!

Atyánkfiai


Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti az ő atyjafiát, a halálban marad. Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az, és tudjátok, hogy egy embergyilkosnak sincs örök élete, ami megmaradhatna őbenne. (1JÁNOS 3,14. 15.)

Nagyon feldúlt volt az a szolgáló-feleség, aki ezt mondta, amikor felkeresett engem: „Hagin testvér, én nem juthatok a mennyországba. Én utálom az anyósomat!” Miután hagytam kicsit lecsillapodni, tudtam neki segíteni. Megkértem, hogy nézzen a szemembe és mondja azt: „Én utálom az anyósomat.” Arra is megkértem, hogy ellenőrizze belül a szellemét, amint ezt kimondja.
Azt mondta: „Utálom az anyósomat.” Majd felkiáltott: „Nahát, mintha valami tiltakozna a bensőmben!”
„Igen, ez az — mondtam — ez Isten szeretete az újjászületett emberi szellemedben, amely mindenkit szeret. A te valós éned nem utálja az anyósodat. Csak megengeded, hogy a külső ember irányítson ebben a helyzetben.”
„Igazad van — mondta —, én igazában nem utálom az anyósomat.” Ezt követően megtette a szellemi helyreigazítást, megengedte a belső emberének, ahol a szeretet él, hogy az irányítsa a külső embert.
Megvallás: Én tudom, hogy átmentem a halálból az életbe, mert szeretem az én atyámfiait. Megengedem, hogy a szeretet uralkodjon az egész lényem felett, szeretetben járok mindenkivel!

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tél

Hajnalcsillag-Virág a záporban ( Flower in the rain)