Uram, boldog, aki szeret Téged: barátját benned, ellenségét
Érted. Soha szeretteit el nem veszítheti, mert abban kedvesek, Aki el nem vész.
2013. január 3.
Isten szeretetének jele az Úr Jézus.
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az Ő egyszülött fiát
adta érte, hogy aki hisz Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (Jn
3:16)
Ez a mondat nem véletlenül a Biblia gyöngyszeme. Kifejezi
azt, hogy Isten hogyan viszonyul a világhoz, hogy Istennek mi a terve velünk,
emberekkel. Az Úr szereti a világot. Ez több mint elgondolkodtató. Egyenesen
megdöbbentő. A világ jelentős része ugyanis Istenről hallani és tudni sem akar.
Isten mégis szereti még azokat az embereket is, akik egyelőre így gondolkodnak.
Nem azt mondja ez az Ige, hogy Isten csak a hívőket szereti,
hanem a világot. Az egészet. Úgy, ahogy van. Ezt tökéletesen megmutatta fiának,
Jézus Krisztusnak értünk áldozásában. Az Úr velünk való végső célja ugyanis az
örök életre való eljuttatás. Ehhez egy dolgot kell tennünk: hinni Jézusban.
Kérhetne Isten valami nagyot, valami teljesíthetetlennek tűnőt, de nem, Ő csak
azt kéri, hogy higgyünk Jézusban, mint személyes Megváltónkban. Jézus ezért
jött közénk.
Isten szeretetéből fakadóan megajándékozott bennünket a
bűnbocsánat és az örök élet lehetőségével. Adj hálát, ha Te már köztük vagy és
imádkozz azokért, akik még nem!
A Teremtő
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Egy multimilliomos vállalkozó sajtótájékoztatót tartott, ahol az interjú
végén a kíváncsi újságírók feltettek egy kérdést:
- Miért hiszi, hogy van Isten?
- Nézzék, nekem számtalan üzemem van. Az egyikben autókat, a másikban
húsdarálót, és sok egyebet gyártunk.
Egy autó 140-150 ezer alkatrészből áll, de előbb 24 mérnököm tervezget,
majd anyagpróbákat végzünk, és csak azután jöhet a gyártás. No de vegyük
csak a húsdarálót. Mindössze 9 alkatrészből áll, és 17 mozdulattal lehet
összeszerelni a futószalagon, mégis egy-egy munkásnak több napon át kell
gyakorolnia ennek módját. Ha nekem ezek után azt állítja valaki, hogy a
több milliárdszor bonyolultabb világegyetem megalkotásához nem kellett a
Teremtő, az nem normális.
- Rendben van, de mivel tudná Ön kézzelfoghatóan bizonyítani a Teremtő
létezését?
A gyáros észrevette a gúnyos felhangot, és diktálni kezdett a
titkárnőjének:
"Pályázat. Építészmérnököt keresek, aki megtervez, majd kivitelez egy
toronyépületet az általam felvázolt méretekben és minőségben. Alapméret:
kör alakú, átmérője 4 méter. Magassága ennek legalább 200-szorosa, azaz
800 méter.
(Természetesen bírnia kell a toronynak az elemi erők okozta bármilyen erős
kilengést!)
A fal vastagsága alaptól a felső szintig max. 25 cm lehet.
Ebbe bele kell szerelni a víz, gáz, csatorna, felvonó és minden egyéb
kiszolgáló rendszer csöveit, vezetékeit. A torony belsejében nem lehet
semmi. Kívül-belül teljesen simára, egyenletes felületűre kell készíteni,
merevítés, kitámasztás nem lehet rajta. Ennek ellenére a torony tetejére
legyen ráépítve egy önállóan működő komplett vegyi üzem, amely tápszereket
állít elő, emberi fogyasztásra. Siker esetén a honorárium összegét a
mérnök szabhatja meg, bármilyen magas összegben." Elvette a papírt a
titkárnőjétől, és aláírva átnyújtotta az újságírónak.
- Tessék, itt a válaszom. Benne a bizonyíték.
- Nem értjük, hogy mi akar ez lenni.
- Majd később megértik. Egyelőre közöljék a lapjukban feltűnő helyen. Ha
akad rá jelentkező, újra találkozunk, és folytatjuk a sajtóértekezletet.
A nagy érdeklődést kiváltó eseményre jó néhány neves építészmérnök, és még
a korábbinál is több újságíró jött el.
- Talán el is kezdhetjük, szólt ironikusan a házigazda. Kérem az első
jelentkezőt, tegye meg ajánlatát, ismertesse elképzeléseit.
Csak konkrét megoldást, kivitelezhető terveket fogadok el.
Néhány percnyi vita után a szakma legismertebb építésze dühösen
megjegyezte:
- Rendben van, én már kiestem a versenyből, de szeretném látni azt az
embert, aki ezt megtervezi! Ezt egyszerűen lehetetlen megépíteni! A gyáros
megkérdezte:
- Nos, van még jelentkező? Ha nincs, akkor kérem, figyeljenek jól,
bemutatom az eredetit.
A titkárnő átnyújtott neki egy hosszú, cső alakú papírtekercset.
Kibontotta az egyik végénél, és óvatosan kihúzott belőle egy ép
búzaszálat, szép, tömör aranykalásszal. Azután így szólt a jelenlevőkhöz:
- Igazuk van uraim, ez a feladat az ember számára valóban lehetetlen! De a
Teremtőnk mindenható, csodálatos alkotásokat hozott létre, mint ez is,
nézzék csak! Mérjék le, itt vannak hozzá a műszerek. Figyeljenek, kérem,
kör alakú a szára, átmérője pontosan 4 mm. magassága ennek éppen
200-szorosa, azaz 800 mm. A falvastagsága mindenütt 0,25 mm. Kívül sima,
belül üres, az összes táp- és kiszolgáló csatorna ebben a vékony falban
fut, no és ez a csodálatos miniatűr vegyi üzem, a kalász itt a tetején
önállóan működik. És tudják hogyan? Napenergiával!
Ráadásul a Napot is Isten teremtette. Értik az összefüggéseket? Ez a kis
vegyilabor 8-9 féle tápanyagot, vitamint állít elő vízből és a talajból
felszívott ásványi anyagokból, napenergiával. Ez alatt szelek és viharok
tépik, kényükre hajlítgatják, akár a földig. De a búzaszálak ezt is
kibírják. Nos, uraim az itt látható remekmű és a mi kontárkodásaink
közötti különbség egyértelműen bizonyítja a Teremtő létezését, és
határtalan, számunkra szinte felfoghatatlan képességeit.
Köszönöm hogy eljöttek ide megszemlélni Isten teremtő erejének egyik
kézzelfogható bizonyítékát.
Ha körülnéznek, ha tükörbe néznek, mindenütt az ő alkotásait látják.
Ha pedig teremt, műveket alkot, akkor létezik!
végén a kíváncsi újságírók feltettek egy kérdést:
- Miért hiszi, hogy van Isten?
- Nézzék, nekem számtalan üzemem van. Az egyikben autókat, a másikban
húsdarálót, és sok egyebet gyártunk.
Egy autó 140-150 ezer alkatrészből áll, de előbb 24 mérnököm tervezget,
majd anyagpróbákat végzünk, és csak azután jöhet a gyártás. No de vegyük
csak a húsdarálót. Mindössze 9 alkatrészből áll, és 17 mozdulattal lehet
összeszerelni a futószalagon, mégis egy-egy munkásnak több napon át kell
gyakorolnia ennek módját. Ha nekem ezek után azt állítja valaki, hogy a
több milliárdszor bonyolultabb világegyetem megalkotásához nem kellett a
Teremtő, az nem normális.
- Rendben van, de mivel tudná Ön kézzelfoghatóan bizonyítani a Teremtő
létezését?
A gyáros észrevette a gúnyos felhangot, és diktálni kezdett a
titkárnőjének:
"Pályázat. Építészmérnököt keresek, aki megtervez, majd kivitelez egy
toronyépületet az általam felvázolt méretekben és minőségben. Alapméret:
kör alakú, átmérője 4 méter. Magassága ennek legalább 200-szorosa, azaz
800 méter.
(Természetesen bírnia kell a toronynak az elemi erők okozta bármilyen erős
kilengést!)
A fal vastagsága alaptól a felső szintig max. 25 cm lehet.
Ebbe bele kell szerelni a víz, gáz, csatorna, felvonó és minden egyéb
kiszolgáló rendszer csöveit, vezetékeit. A torony belsejében nem lehet
semmi. Kívül-belül teljesen simára, egyenletes felületűre kell készíteni,
merevítés, kitámasztás nem lehet rajta. Ennek ellenére a torony tetejére
legyen ráépítve egy önállóan működő komplett vegyi üzem, amely tápszereket
állít elő, emberi fogyasztásra. Siker esetén a honorárium összegét a
mérnök szabhatja meg, bármilyen magas összegben." Elvette a papírt a
titkárnőjétől, és aláírva átnyújtotta az újságírónak.
- Tessék, itt a válaszom. Benne a bizonyíték.
- Nem értjük, hogy mi akar ez lenni.
- Majd később megértik. Egyelőre közöljék a lapjukban feltűnő helyen. Ha
akad rá jelentkező, újra találkozunk, és folytatjuk a sajtóértekezletet.
A nagy érdeklődést kiváltó eseményre jó néhány neves építészmérnök, és még
a korábbinál is több újságíró jött el.
- Talán el is kezdhetjük, szólt ironikusan a házigazda. Kérem az első
jelentkezőt, tegye meg ajánlatát, ismertesse elképzeléseit.
Csak konkrét megoldást, kivitelezhető terveket fogadok el.
Néhány percnyi vita után a szakma legismertebb építésze dühösen
megjegyezte:
- Rendben van, én már kiestem a versenyből, de szeretném látni azt az
embert, aki ezt megtervezi! Ezt egyszerűen lehetetlen megépíteni! A gyáros
megkérdezte:
- Nos, van még jelentkező? Ha nincs, akkor kérem, figyeljenek jól,
bemutatom az eredetit.
A titkárnő átnyújtott neki egy hosszú, cső alakú papírtekercset.
Kibontotta az egyik végénél, és óvatosan kihúzott belőle egy ép
búzaszálat, szép, tömör aranykalásszal. Azután így szólt a jelenlevőkhöz:
- Igazuk van uraim, ez a feladat az ember számára valóban lehetetlen! De a
Teremtőnk mindenható, csodálatos alkotásokat hozott létre, mint ez is,
nézzék csak! Mérjék le, itt vannak hozzá a műszerek. Figyeljenek, kérem,
kör alakú a szára, átmérője pontosan 4 mm. magassága ennek éppen
200-szorosa, azaz 800 mm. A falvastagsága mindenütt 0,25 mm. Kívül sima,
belül üres, az összes táp- és kiszolgáló csatorna ebben a vékony falban
fut, no és ez a csodálatos miniatűr vegyi üzem, a kalász itt a tetején
önállóan működik. És tudják hogyan? Napenergiával!
Ráadásul a Napot is Isten teremtette. Értik az összefüggéseket? Ez a kis
vegyilabor 8-9 féle tápanyagot, vitamint állít elő vízből és a talajból
felszívott ásványi anyagokból, napenergiával. Ez alatt szelek és viharok
tépik, kényükre hajlítgatják, akár a földig. De a búzaszálak ezt is
kibírják. Nos, uraim az itt látható remekmű és a mi kontárkodásaink
közötti különbség egyértelműen bizonyítja a Teremtő létezését, és
határtalan, számunkra szinte felfoghatatlan képességeit.
Köszönöm hogy eljöttek ide megszemlélni Isten teremtő erejének egyik
kézzelfogható bizonyítékát.
Ha körülnéznek, ha tükörbe néznek, mindenütt az ő alkotásait látják.
Ha pedig teremt, műveket alkot, akkor létezik!
Az öregekről
Készítette: Keresztény szépségportál
Kempis Tamás
www.keresztenyszepsegporta
Ne tégy gonoszt
A világ minden kincséért, és senki kedvéért sem szabad gonoszt cselekedni
Kempis Tamás
www.keresztenyszepsegporta
A boldogok
Készítette: Keresztény szépségportál
Boldogok az egyszerű szívűek, mert nagy lelki békében élnek.
Kempis Tamás
www.keresztenyszepsegporta
A szeretet
Készítette: Keresztény szépségportál
Köszönet Bendik Györgyinek az idézetért:
A szeretet az egyetlen, ami tékozlás útján gyarapszik.
Victor Hugo
www.keresztenyszepsegporta l.hu
Köszönet Bendik Györgyinek az idézetért:
A szeretet az egyetlen, ami tékozlás útján gyarapszik.
Victor Hugo
www.keresztenyszepsegporta
Isten minősít téged
Megosztotta: Lisa Szanyel
Keszitette: Melinda Vörösné
Joel Osteen: Tudom, hogy sokatoknak jócskán kijutott az igazságtalan helyzetekből. Tudjátok, az élet nem fair, de Isten az! Állj a sarkadra és ne engedd, hogy az a dolog, amit valaki tett, vagy éppen nem tett, elrabolja tőled a reményteljes jövőt és arra kárhoztasson, hogy úgy menj végig az életen, hogy közben soha nem érzed magad elég jónak, tehetségesnek, értékesnek vagy szerethetőnek. Nem! Te a Mindenható Isten gyermeke vagy! Az értékedet nem az emberek, vagy a teljesítményeid határozzák meg, hanem az Alkotód. Húzd ki magad és emeld fel a fejed. Isten megmondta, hogy a rosszat, melyet ellened terveztek a javadra fogja használni (1Mózes 50:20)
2013. január 2.
Ige: A Szent Szellemről
Kijelentés arról, hogy miért
szükséges a Szent Szellembe való bemeritkezés, ki Ő, miért jött, és ki az
Isten, az egyetlen ÚR!
Az Úr Jézus ígérete: „És ímé
én [(aposztelló): kibocsátom, és] elküldöm ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig
maradjatok Jeruzsálem városában [ti pedig (kathidzó): tartózkodjatok, és
várakozzatok a városban], mígnem
felruháztattok mennyei erővel [(endüó): amíg a mennyből jövő hatalmat nem öltöttétek
magatokra]” (Luk. 24,49)
Már Bemerítő
János így prófétál: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket megtérésre [hogy más
felismerésre térjetek; a gondolkozás(mód) megváltoztatás végett], de aki utánam jő, [a nyomomba lép], erősebb [hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját hordozni sem
vagyok méltó [alkalmas megfelelő]; Ő
Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát. 3,11).
Az Úr Jézus feltámadása
után 40 napon keresztül: „És velük (a
tanítványaival) összejövén
[egybegyűjtvén őket, és egyszer, amikor együtt evett (sózott) velük], meghagyá [megparancsolta]
nékik, hogy el ne menjenek [el ne
távozzanak] Jeruzsálemből, hanem várják be [türelemmel] az Atyának ígéretét, melyet úgymond,
hallottatok tőlem: Hogy János ugyan
vízbe merített, ti azonban Szent Szellembe
fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva [nem sokkal e napok után]”
(Csel. 1,4-5).
Mert akkor: „… vesztek [kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a
Szent Szellem eljő [leszáll] reátok:
és lesztek nékem tanúim [bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek
mind végső határáig” (Csel. 1,8).
Már Dávid így
prófétál: „Várjad az Urat, légy erős; bátorodjék szíved és várjad az Urat” (Zsolt. 27,14).
Pál apostolon keresztül
hangzik a kijelentés arról, hogy kit kell várni: „Az Úr pedig a Szellem [az Úr ugyanis Szellem]; és ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság” (2 Kor. 3,17).
És hogy ki az az Úr,
azt az Úr Jézus jelenti ki: „Az Isten
Szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban
imádják” (Ján. 4,24).
Az Úr Jézus
szenvedése előtt már megígéri az övéinek a Szent Szellemet, és feladatát: „És én kérem az
Atyát, és más vigasztalót (és másik Pártfogót, Bátorítót, Szószólót) ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké.
Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat (akit a világ nem
kaphat meg), mert nem látja őt és nem
(is) ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert
nálatok lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok. Ama
vigasztaló (Pártfogó, Bátorító, Szószóló) pedig, a Szent Szellem, akit az én nevemben küld az Atya, Ő mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe
juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek” (Ján. 14,16-18.26).
És: „… mikor eljő Ő, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra
(a teljes igazság útján vezet titeket). Mert
nem önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket
megjelenti néktek (és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek). Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből
vesz (merít), és megjelenti néktek
(és azt jelenti ki nektek)” (Ján. 16,13-14).
„Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló (a Pártfogó, Bátorító, Szószóló), akit én küldök néktek az Atyától, az
igazságnak Szelleme, aki az Atyától származik, Ő tesz majd én rólam bizonyságot. De ti is bizonyságot tesztek;
mert kezdettől fogva én velem vagytok „(Ján.
15,26-27).
„De én az igazat (alétheia:
valóságot) mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek,
nem jő el hozzátok a Vigasztaló (a Pártfogó): ha pedig elmegyek, elküldöm Őt tihozzátok. És Ő, mikor eljő, megfeddi a világot bűn,
igazság (megigazulás) és ítélet
tekintetében (leleplezi a világ
előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság (a megigazulás) és mi az ítélet). Bűn tekintetében (a bűn az), hogy nem hisznek énbennem. És igazság
tekintetében, hogy én az én Atyámhoz megyek, és többé nem láttok engem; Ítélet
tekintetében pedig, hogy e világnak fejedelme megítéltetett. (Mert) mikor eljő Ő, az igazságnak Szelleme,
elvezérel majd titeket minden (a teljes) igazságra (a teljes igazság
útján vezet titeket). »hodégeó: utat mutat, vezet, irányít, kísér«. Mert nem Önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a
bekövetkezendőket (az eljövendő
dolgokat is) megjelenti (kijelenti) néktek. Ő
engem dicsőít majd, mert az enyémből (merít, és) vesz, és megjelenti (és azt jelenti ki) néktek” (Ján. 16,7-11.13-14).
Már Ézsaiás így
prófétál a Szent Szellem kiáradásáról, és annak eredményéről: „Végül kiárad ránk a Szellem a magasból, és
lészen a puszta termőfölddé, és a termőföld erdőnek tartatik; És lakozik a
pusztában jogosság, és igazság fog ülni a termőföldön; És lesz az igazság műve
békesség (mert az igazság békét teremt), és az igazság gyümölcse nyugalom és biztonság mindörökké. Népem
békesség hajlékában lakozik, biztonság sátraiban, gondtalan nyugalomban” (Ésa. 32,15-18).
Mert: „a Szellem az igazság” (1 Ján. 5,6).
Az Atya ígérete pedig
így hangzott: „És lészen az után, hogy
kiöntöm Szellememet minden (hús)testre,
és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok
pedig látomásokat látnak. Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm
azokban a napokban az én Szellememet” (Jóel.
2,28-29).
Ézsaiás prófétán
keresztül is hangzik az ígéret: „Ti
vagytok az én tanúim, így szól az
Úr; és szolgám, akit elválasztottam (és szolgáim, akiket kiválasztottam), hogy megtudjátok (és megismerjetek) és higgyetek nékem (bennem) és megértsétek, hogy én vagyok, előttem Isten nem alkottatott, és utánam sem lesz! Én, én
vagyok az ÚR, rajtam kívül nincs szabadító. Én hirdettem (és én mondtam meg), és megtartottam, és megjelentettem (hogy megszabadítalak, nem
valamelyik idegen isten), és nem volt
idegen isten köztetek, és ti vagytok az
én tanúim, így szól az Úr, hogy én
Isten vagyok. Mostantól fogva is
én az leszek (ezután is csak én leszek), és nincs, aki az én kezemből kimentsen (kiragadjon); cselekszem, és ki változtatja (ki
másíthatja meg) azt meg? Így szól
(ezt mondja) az Úr, a ti megváltótok,
Izráel Szentje. Ti értetek (érdeketekben) küldöttem el Bábelbe (Babilóniába, letörök minden zárat), és leszállítom mindnyájukat, mint
menekülőket a Káldeusokkal együtt vidámságuk hajóiba” (Ésa. 43,10-14).
(Megjegyzés: az Ószövetség minden Igéjében, ahol az ÚR szó szerepel, a
héberben mindenütt a JHVH, vagyis Jahve szó szerepel).
„Ímé, (én) újat cselekszem; most készül (most kezd
kibontakozni), avagy nem tudjátok még? (majd megtudjátok) Igen, a pusztában utat
szerzek (már készítem az utat a pusztában), és
a kietlenben (a sivatagban) folyóvizeket
(folyókat fakasztok). Dicsőíteni fog
engem (még) a mező vada (is), a sakálok és struccok (is), hogy vizet szereztem (mert vizet
fakasztok) a pusztában; a kietlenben
folyóvizeket (és folyókat a sivatagban), hogy választott népemnek inni adjak.
A nép(nek), amelyet magamnak alkoték (formáltam,
hogy), hirdesse dicséretemet” (Ésa. 43,19-21).
„Kopasz (kopár) hegyeken folyókat nyitok (fakasztok) és a rónák közepén (a völgyek mélyén) forrásokat; a pusztát vizek tavává
(bővizű tóvá) teszem és az aszú (a
szomjú) földet vizeknek forrásivá. A
pusztában cédrust (a hatalom
szimbóluma), akácot nevelek
(növesztek) és mirtuszt és olajfát (Júda szimbóluma), plántálok a kietlenben (a pusztaságba). Ciprust, platánt, sudár cédrussal együtt (borókafenyőt ültetek, meg
kőrisfát). Hogy lássák, megtudják, eszükbe vegyék (vegyék észre) és megértsék mindnyájan, hogy az Úrnak keze
művelte ezt (hogy az ÚR keze vitte ezt végbe), és Izráel Szentje teremtette ezt!” (Ésa.
41,18-20).
„Mert vizet öntök
(árasztok) a szomjúhozóra (a szomjas
földre), és folyóvizeket (patakokat) a szárazra; kiöntöm (kiárasztom) Szellememet a te magodra (utódaidra), és áldásomat a te csemetéidre
(sarjadékaidra). És növekednek, mint fű
között (mint fű a víz mellett), és
mint a fűzfák vizek folyásinál (csatornák mentén). Ez azt mondja: én az Úré vagyok, amaz Jákób nevét emlegeti (Jákób
nevére hivatkozik), és a másik önkezével
írja: az Úré vagyok, és hízelegve (dicsekedve) Izráel nevét említi. Így szól az Úr, Izráelnek királya és megváltója, a
seregeknek Ura: Én vagyok az első, én
az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten. És ki hirdetett hozzám
hasonlóan? Jelentse meg és hozza azt elém, mióta e világ népét teremtém. (Kicsoda
olyan, mint én? Szóljon, mondja meg, sorolja fel, hogy mi történt, amióta
hajdan népet alkottam); és jelentsék meg
(és mondják el) a közeli és távoli jövőt.
Ne féljetek, és ne rettegjetek! Hát nem mondtam-é meg és nem jelentém előre?
(Hiszen régóta hirdettem, megmondtam). Ti
vagytok tanúim! Hát van-é rajtam kívül Isten? Nincs kőszál (kőszikla), nem tudok (róla)!” (Ésa. 44,3-7).
János apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki tette az
ígéreteket: „Szellemben valék ott
(elragadtattam) az Úrnak napján, és
hallék hátam megett nagy szót (hatalmas hangot), mint egy trombitáét. Megfordulok azért, hogy lássam a szót (milyen
hang szólt hozzám), amely velem beszél;
megfordulván pedig, láték hét arany gyertyatartót; És a hét gyertyatartó között
hasonlót az ember Fiához, bokáig érő
ruhába (palástba) öltözve, és
mellénél aranyövvel körülövezve Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz,
mint egy holt. És reám veté az ő jobb kezét, mondván nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,
És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké. Ámen, és nálam
vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai” (Jel.
1,10.12-13.17)
Hova kell figyelni?
Ha a világra figyelsz, kétségbeesel. Ha magadra figyelsz,
depressziós leszel. De ha Krisztusra figyelsz, megnyugszol!
Corrie ten Boom
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK AZ ISTENI GYÓGYULÁSRÓL
Részletek Maria
Woodworth-Etter „Jelek és Csodák” c. könyvéből
Mi az Isteni gyógyulás?
Az Isteni gyógyulás
Isten kegyelmének cselekedete, a Szent Szellem ereje által, ami által a fizikai
test megszabadul a betegségtől és erőtlenségtől és egészségessé, erőssé áll
helyre.
Van-e bármilyen ígéretünk a
Bibliában arról, hogy az Isteni gyógyulás Isten népének áldása lenne?
Igen. Sok ilyen ígéret létezik. Izrael népének speciális szövetségi ígéreteként is megtaláljuk: II. Mózes 15.26: „Ha a te Uradnak Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekeszed, ami kedves az ő szemei előtt és figyelmezel az ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, a melyeket Égyiptomra bocsátottam, mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód.”,
Igen. Sok ilyen ígéret létezik. Izrael népének speciális szövetségi ígéreteként is megtaláljuk: II. Mózes 15.26: „Ha a te Uradnak Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekeszed, ami kedves az ő szemei előtt és figyelmezel az ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, a melyeket Égyiptomra bocsátottam, mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód.”,
II. Mózes 23:25: „És szolgáljátok az Urat, a ti Isteneteket, akkor
megáldja a te kenyeredet és vizedet; és eltávolítom ti közűletek a nyavalyát.”
Vajon a Biblia bizonyságot tesz-e arról, hogy Isten népe valaha is élvezte ezt az áldást?
Igen. Azt olvassuk, hogy még
mielőtt ez a szövetségi áldás megígértetett volna, a nép fizikai állapota
tökéletes volt, ami világosan szemlélteti, hogy Istennek speciális figyelme
fordul az egészségük felé. Lásd a 105. Zst. 37-et. Legkevesebb két és fél
millióan jöttek ki Egyiptomból, és „nemzetségeikben nem volt beteges”. Mózes
különleges módon élvezte ezt az áldást (5. Mózes 34:7). Káleb szintén nem
szokványosan megtapasztalta, hogy egészsége idős korában is megmaradt. Józsué
14:1011. Dávid személyesen is ismerte a gyógyulás áldásait és előnyeit. (Zsoltárok
6,3; 30,3; 103,1-4.) Bármikor, amikor Izrael a szövetség feltételei szerint
élt, meg volt a gyógyulás és egészség jótéteménye számukra. Zst. 107:20, 2 Krónika
30:20 (KJV, angolban: „a népet meggyógyította”). Ezékiásnak ugyanez a
megtapasztalása volt: 2. Királyok 20:1-5.
A zsidókon kívül másnak is
megígérte ezt az áldást?
Igen. Próféciában van megadva, mint megváltási áldás, ami minden más
evangélimi, Krisztuson keresztüli áldás is, zsidónak és pogánynak egyaránt fel
van ajánlva. Galata 3:27-29
Mit mond a prófécia az Isteni
gyógyulásról?
Többet írnak erről a próféciák,
mint amennyire jelenleg időnk van elolvasni, de egy párat idézni fogok, és a
nagyobb részét elolvashatod pihenőidődben. „Akkor a vakok szemei megnyílnak, és
a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a
sánta, és ujjong a néma nyelve” Ésaiás 35:5-6. Erre a próféciára Jézus maga
hivatkozik a Máté 11:5-6 -ban, ahol naponta beteljesedett ez a prófécia: „A vakok
látnak, és a sánták járnak; a poklosok megtisztulnak és a siketek hallanak; a
halottak föltámadnak, és a szegényeknek evangyéliom hirdettetik”
Egy másik nagyon világos prófécia
található az Ésaiás 53:4-ben: „Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat
hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik
Istentől!” Az ihletettség eme csodálatos hangjának beteljesedése a Máté
8:17-ben található: „Hogy beteljesedjék, amit Ésaiás próféta mondott, így
szólván: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket.”
Minden megbízható fordítás egyetért
abban, és a legkimagaslóbb Hébert tudósok is, mint pld. Barnes, Magee, Young és
Leeser, hogy az Ésaiás 53:4 szó szerint megegyezik a Máté 8:17-tel. Láthatjuk
ezért, hogy a későbbi közvetlen utalás a korábbira. Azután, az üdvösség és
gyógyulás gyönyörű próféciája található a következő versben: Ésaiás 53:5: „És ő
megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése
rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.”
Ezek a próféciák, mind Jézus
megváltói munkájára mutatnak, amely középpontja a Kereszt. Péter apostol a fent
idézett igeverset a következőképpen idézi: „Aki a mi bűneinket maga vitte fel
testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: akinek
sebeivel gyógyultatok meg.” I Péter 2:24. A következő referenciák segítenek
majd neked meglátni, hogy több mindent is ír a prófécia a gyógyulásról: Ésaiás
42:7, Ésaiás 61:1, Beteljesedve a Lukás 4:18-21-ben. Prófécia a Malakiás
4:2-ben, beteljesedve a Máté 4:16-ban, Lukács 1:78-79-ben. Mindezek be lettek
töltve a megváltásban.
Hiszel abban, hogy a Biblia az
Isteni gyógyulást megváltói áldásnak mondja?
Igen. Nem látod, mennyire világossá teszik ezek a próféciák ezt, és az
újszövetségi betöltésüknél visszamenő idézetek? Jézus minden részletet tekintve
az életében, szolgálatában, halálában és feltámadásában egyaránt a megváltási
tervnek megfelelően cselekedett. Szavai és tettei isteni kifejezései ennek a
megváltói tervnek, és tisztán láthatjuk, hogy a test gyógyulása egyenlő helyen
áll a lélek gyógyulásával. Mindkettő ugyanúgy nyerhető el: engedelmesség és hit
alapján.
Lehetséges, hogy egy személy
birtokolja az üdvösséget, de a gyógyulást viszont nem?
Igen, lehetséges. Noha mindkettő hit által működik, de lehetséges, hogy
nem ugyanolyan fajta hit cselekedete által. Jézus az lesz nekünk, amivé a
hitünk teszi.
Jézus mindenkit meggyógyított?
Igen, mindenkit, aki hittel jött hozzá. Olvasd el a Máté 4:23-24-et és a
Máté 12:15-öt.
De nem úgy látszik, hogy volt
hitük, igaz?
Igaz. Ha elolvastad az említett idézeteket, láthatod, hogy az emberek
„jöttek hozzá” gyógyulásért és „követték Őt”. Názáretben, a saját városában,
ahol felnevelkedett, nem tudott nagy munkát végezni az emberek között, a
hitetlenségük miatt. Kapernaumban, ahol a legfantasztikusabb gyógyulások egy
része történt meg, az emberek hittek. Krisztus
és az apostolok szolgálatában legkiemelkedőbb gyógyulási esetei közül 19-ből
12-nél van szó a hitről. A többi is elég világosan van említve ahhoz, hogy
lássuk, minden esetben a hit hozta meg a gyógyulást.
Vajon Jézus nem csupán önkényesen gyógyított, azért, hogy Istenségét megmutassa?
Nem. A megváltás törvénye szerint gyógyított, és mivel a szenvedő emberiség felé hatalmas irgalmassága van. Máté 14:14
Nem szűnt-e meg a gyógyulás,
miután Jézus befejezte földi szolgálatát?
Nem. Az apostolok szolgálatában még csodálatosabban megmutatkozott
Pünkösd napja után. Apcsel 5:12,16; 3. 1-16; 14. 8-10; 9. 17, 18; 8. 6-8; 19.
11, 12; 14. 19, 20; 9. 33-35; 9. 36-42; 20. 8-12; 28. 3-6, 8. Ez nyilvánvalóan
bizonyítja, hogy az Isteni gyógyulás megváltói áldás a Szent Szellem teljes
kitöltésével együtt.
De nekünk azt tanították, hogy ez csupán az evangélium korai szakaszában volt igaz. Hogy van ez?
De nekünk azt tanították, hogy ez csupán az evangélium korai szakaszában volt igaz. Hogy van ez?
A Biblia nem tanít ilyet.
De nem tanítja-e azt, hogy „amikor a teljesség eljön, a rész szerint való eltöröltetik.”? I. Korintus 13:10 Hogy van ez?
Ez az Ige nem utal az Isteni gyógyulásra vagy a megváltási áldások
bármelyikére, hogy ebben a korszakban nem működnének. Ha volt valaha ebben a
korszakban olyan idő, amire az evangéliumi áldások teljes birtoklásával és
megnyilvánulásával kapcsolatban azt mondhatjuk, hogy „eljött a teljesség”, az
csak a Pünkösd lehet, amikor a Szent Szellem eljött; de ez után az üdvösség és
gyógyulás hatalmas tetteit látjuk, és semmilyen értelemben sem „töröltettek
el”, sőt, hatalmasan növekedtek. Tehát láthatod, hogy az „eltöröltetik” –
doktrína nem bibliai alapokon nyugszik. Addig, míg a kegyelem korszaka tart,
addig a kegyelem áldásai érvényesek lesznek bárkire, aki akarja.
Nos, tehát mikor lett elvéve az Isteni gyógyulás?
Isten terve szerint soha nem lett elvéve.
Úgy érted a kezdeti egyházban ez működő gyakorlat volt?
Bizonyosan. A történelem mutatja, hogy sok évszázadon keresztül nem
létezett másfajta gyógyítás az egyházban.
De mi lett később?
Ugyanaz, ami minden más evangéliumi igazságot is kiszorított: az
aposztázia babonái és hitetlensége. De Istennek hála, a sötétség már a múlté és
az Igazságosság Napja és Gyógyulás a szárnyai alatt fénylik üdvösséget és
egészséget mindenkinek, aki elhagyja régi doktrínáit, hitvallásait és babonáit,
és visszatér az apostoli alapra, Isten Igéjére.
De honnan tudhatom, hogy még mindig Isten akarata a gyógyítás?
Ugyanúgy tudhatod, mint ahogy azt is tudod, hogy az Ő akarata, hogy megmentsen az Ő Igéje által. Az Ő Igéje az Ő akarata.
De lehet, hogy az az akarata,
hogy ne gyógyítson meg engem.
Isten Igéjén kívül találsz csupán alapot egy ilyen következtetésre, mivel a Biblián belül nincs más a gyógyulásról csupán olyan kijelentések, amelyek megegyeznek áldott Igénkkel: „Ő vette magára erőtlenségeinket és hordozta (el) betegségeinket.” Gyakran azok az emberek, akik azzal érvelnek, hogy talán nem Isten akarata, hogy meggyógyítsa őket, ugyanakkor gyógyszert szednek és minden lehetséges emberi próbálkozást igénybe vesznek azért, hogy jobban legyenek. Miért ez az ellentmondás? Miért birkózzunk Isten akarata ellen? Ha nem az Ő akarata hogy meggyógyulj, akkor halj meg. Ne harcolj Isten ellen.
Isten Igéjén kívül találsz csupán alapot egy ilyen következtetésre, mivel a Biblián belül nincs más a gyógyulásról csupán olyan kijelentések, amelyek megegyeznek áldott Igénkkel: „Ő vette magára erőtlenségeinket és hordozta (el) betegségeinket.” Gyakran azok az emberek, akik azzal érvelnek, hogy talán nem Isten akarata, hogy meggyógyítsa őket, ugyanakkor gyógyszert szednek és minden lehetséges emberi próbálkozást igénybe vesznek azért, hogy jobban legyenek. Miért ez az ellentmondás? Miért birkózzunk Isten akarata ellen? Ha nem az Ő akarata hogy meggyógyulj, akkor halj meg. Ne harcolj Isten ellen.
De a betegség nem Istentől jövő
áldás?
Nem. Sohasem Istentől jön, ugyanúgy, mint ahogyan a kísértés sem. És a
betegség sohasem áldás számunkra, csupán annyira, mint amennyire bármely másik
kísértés áldásnak mondható. Az áldás a szabadulásban és a gyógyulásban van.
Minden személy, aki valaha megtapasztalta Isten gyógyító érintését, tudja
milyen áldás ez a lélek számára is. A betegség és a test abnormális állapota
nem lehet Istentől származó áldás.
Ha nem Istentől ered, akkor honnan?
Az ördögtől ered, és Jézus földi
szolgálata alatt mindenkor úgy is bánt vele, mint az ördög munkájával. Isten
Igéje világosan tanít minket arra, hogy az ördög a betegség szerzője. Olvasd el
a János 2:7-et. Lukács 13:16 és Apcsel 10:38-at.
De nincsenek talán más igék arra, hogy a betegség Istentől jön?
Nincs
(Ford: Lengyel Gáborné, 2007)
Mi a te mentséged?
Nézzük meg,
milyen kifogásokat találunk arra, hogy nem igyekszünk beteljesíteni az Istentõl
kapott álmunkat.
Elsõ: Az olyan
átlagos embereknek, mint én, nem válnak valóra az álmai." A Wright fivérek
repülni akartak. Winston Churchill egy szabad Európáról álmodott. Martin Luther
King álma a faji egyenlõség volt. Nem kell azonban világhírû személyiségnek
lenned ahhoz, hogy legyen egy álmod. Épp az elérésére fordított igyekezet
különbözteti meg az átlagos embereket a különlegesektõl. Átlagos emberek is
élhetnek különleges életet, ha követik az álmukat.
Miért mondom
ezt? Mert az Istentõl kapott álmok arra fognak indítani, hogy fontos
változásokat vigyél véghez az életedben. Nem fogsz megváltozni azért, hogy
megéld az álmodat; nem, kezdd el keresni az álmod beteljesülését, és ez a
folyamat fog megváltoztatni téged, és mindazt, amit elérhetsz. Másként
fogalmazva: az álmod nem csupán a célod, hanem a katalizátorod is.
Második: Ha az
álom nem nagy, nincs értelme küzdeni érte." A méret nem határozza meg a
jelentõséget. Az álmodnak nem kell nagynak lennie, csupán nálad kell nagyobbnak
lennie. Teréz anya mondta: Nem tudunk nagy dolgokat tenni, csak kis dolgokat
nagy szeretettel."
Harmadik: Nem
most van az ideje, hogy az álmom beteljesítésén igyekezzem." Két tényezõ
van, amely feljogosít, hogy küzdj az álmodért: Isten és te magad. George Eliot
regényíró mondta: Sohasem késõ azzá válni, ami lehettél volna." Az
idõzítés sohasem lesz teljesen tökéletes az álmod eléréséhez, úgyhogy akár most
is elkezdheted. Ha nem teszed, jövõre egy évvel idõsebb leszel, és egy lépéssel
sem leszel közelebb hozzá.
http://www.maiige.hu
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)








.jpg)





