2013. január 3.

A nap gondolata: A szeretet


Uram, boldog, aki szeret Téged: barátját benned, ellenségét Érted. Soha szeretteit el nem veszítheti, mert abban kedvesek, Aki el nem vész.


Isten szeretetének jele az Úr Jézus.


Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az Ő egyszülött fiát adta érte, hogy aki hisz Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (Jn 3:16)

Ez a mondat nem véletlenül a Biblia gyöngyszeme. Kifejezi azt, hogy Isten hogyan viszonyul a világhoz, hogy Istennek mi a terve velünk, emberekkel. Az Úr szereti a világot. Ez több mint elgondolkodtató. Egyenesen megdöbbentő. A világ jelentős része ugyanis Istenről hallani és tudni sem akar. Isten mégis szereti még azokat az embereket is, akik egyelőre így gondolkodnak.

Nem azt mondja ez az Ige, hogy Isten csak a hívőket szereti, hanem a világot. Az egészet. Úgy, ahogy van. Ezt tökéletesen megmutatta fiának, Jézus Krisztusnak értünk áldozásában. Az Úr velünk való végső célja ugyanis az örök életre való eljuttatás. Ehhez egy dolgot kell tennünk: hinni Jézusban. Kérhetne Isten valami nagyot, valami teljesíthetetlennek tűnőt, de nem, Ő csak azt kéri, hogy higgyünk Jézusban, mint személyes Megváltónkban. Jézus ezért jött közénk.

Isten szeretetéből fakadóan megajándékozott bennünket a bűnbocsánat és az örök élet lehetőségével. Adj hálát, ha Te már köztük vagy és imádkozz azokért, akik még nem!

Meghaltál értem...

A Teremtő


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Egy multimilliomos vállalkozó sajtótájékoztatót tartott, ahol az interjú
végén a kíváncsi újságírók feltettek egy kérdést:
- Miért hiszi, hogy van Isten?

- Nézzék, nekem számtalan üzemem van. Az egyikben autókat, a másikban
húsdarálót, és sok egyebet gyártunk.

Egy autó 140-150 ezer alkatrészből áll, de előbb 24 mérnököm tervezget,
majd anyagpróbákat végzünk, és csak azután jöhet a gyártás. No de vegyük
csak a húsdarálót. Mindössze 9 alkatrészből áll, és 17 mozdulattal lehet
összeszerelni a futószalagon, mégis egy-egy munkásnak több napon át kell
gyakorolnia ennek módját. Ha nekem ezek után azt állítja valaki, hogy a
több milliárdszor bonyolultabb világegyetem megalkotásához nem kellett a
Teremtő, az nem normális.

- Rendben van, de mivel tudná Ön kézzelfoghatóan bizonyítani a Teremtő
létezését?

A gyáros észrevette a gúnyos felhangot, és diktálni kezdett a
titkárnőjének:

"Pályázat. Építészmérnököt keresek, aki megtervez, majd kivitelez egy
toronyépületet az általam felvázolt méretekben és minőségben. Alapméret:
kör alakú, átmérője 4 méter. Magassága ennek legalább 200-szorosa, azaz
800 méter.

(Természetesen bírnia kell a toronynak az elemi erők okozta bármilyen erős
kilengést!)

A fal vastagsága alaptól a felső szintig max. 25 cm lehet.

Ebbe bele kell szerelni a víz, gáz, csatorna, felvonó és minden egyéb
kiszolgáló rendszer csöveit, vezetékeit. A torony belsejében nem lehet
semmi. Kívül-belül teljesen simára, egyenletes felületűre kell készíteni,
merevítés, kitámasztás nem lehet rajta. Ennek ellenére a torony tetejére
legyen ráépítve egy önállóan működő komplett vegyi üzem, amely tápszereket
állít elő, emberi fogyasztásra. Siker esetén a honorárium összegét a
mérnök szabhatja meg, bármilyen magas összegben." Elvette a papírt a
titkárnőjétől, és aláírva átnyújtotta az újságírónak.

- Tessék, itt a válaszom. Benne a bizonyíték.

- Nem értjük, hogy mi akar ez lenni.

- Majd később megértik. Egyelőre közöljék a lapjukban feltűnő helyen. Ha
akad rá jelentkező, újra találkozunk, és folytatjuk a sajtóértekezletet.

A nagy érdeklődést kiváltó eseményre jó néhány neves építészmérnök, és még
a korábbinál is több újságíró jött el.

- Talán el is kezdhetjük, szólt ironikusan a házigazda. Kérem az első
jelentkezőt, tegye meg ajánlatát, ismertesse elképzeléseit.

Csak konkrét megoldást, kivitelezhető terveket fogadok el.

Néhány percnyi vita után a szakma legismertebb építésze dühösen
megjegyezte:

- Rendben van, én már kiestem a versenyből, de szeretném látni azt az
embert, aki ezt megtervezi! Ezt egyszerűen lehetetlen megépíteni! A gyáros
megkérdezte:

- Nos, van még jelentkező? Ha nincs, akkor kérem, figyeljenek jól,
bemutatom az eredetit.

A titkárnő átnyújtott neki egy hosszú, cső alakú papírtekercset.
Kibontotta az egyik végénél, és óvatosan kihúzott belőle egy ép
búzaszálat, szép, tömör aranykalásszal. Azután így szólt a jelenlevőkhöz:

- Igazuk van uraim, ez a feladat az ember számára valóban lehetetlen! De a
Teremtőnk mindenható, csodálatos alkotásokat hozott létre, mint ez is,
nézzék csak! Mérjék le, itt vannak hozzá a műszerek. Figyeljenek, kérem,
kör alakú a szára, átmérője pontosan 4 mm. magassága ennek éppen
200-szorosa, azaz 800 mm. A falvastagsága mindenütt 0,25 mm. Kívül sima,
belül üres, az összes táp- és kiszolgáló csatorna ebben a vékony falban
fut, no és ez a csodálatos miniatűr vegyi üzem, a kalász itt a tetején
önállóan működik. És tudják hogyan? Napenergiával!

Ráadásul a Napot is Isten teremtette. Értik az összefüggéseket? Ez a kis
vegyilabor 8-9 féle tápanyagot, vitamint állít elő vízből és a talajból
felszívott ásványi anyagokból, napenergiával. Ez alatt szelek és viharok
tépik, kényükre hajlítgatják, akár a földig. De a búzaszálak ezt is
kibírják. Nos, uraim az itt látható remekmű és a mi kontárkodásaink
közötti különbség egyértelműen bizonyítja a Teremtő létezését, és
határtalan, számunkra szinte felfoghatatlan képességeit.

Köszönöm hogy eljöttek ide megszemlélni Isten teremtő erejének egyik
kézzelfogható bizonyítékát.

Ha körülnéznek, ha tükörbe néznek, mindenütt az ő alkotásait látják.
Ha pedig teremt, műveket alkot, akkor létezik!

Az öregekről



Készítette: Keresztény szépségportál

Az öregek példabeszédeit ne vedd félkedvvel, mert ok nélkül nem szólanak.

Kempis Tamás

www.keresztenyszepsegportal.hu



Ne tégy gonoszt


Készítette: Keresztény szépségportál
Kedveled · kedd 

A világ minden kincséért, és senki kedvéért sem szabad gonoszt cselekedni

Kempis Tamás

www.keresztenyszepsegportal.hu



A boldogok


Készítette: Keresztény szépségportál


Boldogok az egyszerű szívűek, mert nagy lelki békében élnek.

Kempis Tamás

www.keresztenyszepsegportal.hu




A szeretet

Készítette: Keresztény szépségportál



Köszönet Bendik Györgyinek az idézetért:
A szeretet az egyetlen, ami tékozlás útján gyarapszik.

Victor Hugo

www.keresztenyszepsegportal.hu



Isten minősít téged


Megosztotta: Lisa Szanyel


Keszitette: Melinda Vörösné

Joel Osteen: Tudom, hogy sokatoknak jócskán kijutott az igazságtalan helyzetekből. Tudjátok, az élet nem fair, de Isten az! Állj a sarkadra és ne engedd, hogy az a dolog, amit valaki tett, vagy éppen nem tett, elrabolja tőled a reményteljes jövőt és arra kárhoztasson, hogy úgy menj végig az életen, hogy közben soha nem érzed magad elég jónak, tehetségesnek, értékesnek vagy szerethetőnek. Nem! Te a Mindenható Isten gyermeke vagy! Az értékedet nem az emberek, vagy a teljesítményeid határozzák meg, hanem az Alkotód. Húzd ki magad és emeld fel a fejed. Isten megmondta, hogy a rosszat, melyet ellened terveztek a javadra fogja használni (1Mózes 50:20)

Kedvenc videók (lejátszási lista)

2013. január 2.

Ige: A Szent Szellemről


Kijelentés arról, hogy miért szükséges a Szent Szellembe való bemeritkezés, ki Ő, miért jött, és ki az Isten, az egyetlen ÚR!

Az Úr Jézus ígérete:  „És ímé én [(aposztelló): kibocsátom, és] elküldöm ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig maradjatok Jeruzsálem városában [ti pedig (kathidzó): tartózkodjatok, és várakozzatok a városban], mígnem felruháztattok mennyei erővel [(endüó): amíg a mennyből jövő hatalmat nem öltöttétek magatokra]” (Luk. 24,49)

Már Bemerítő János így prófétál: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket megtérésre [hogy más felismerésre térjetek; a gondolkozás(mód) megváltoztatás végett], de aki utánam jő, [a nyomomba lép], erősebb [hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó [alkalmas megfelelő]; Ő Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát. 3,11).

Az Úr Jézus feltámadása után 40 napon keresztül: „És velük (a tanítványaival) összejövén [egybegyűjtvén őket, és egyszer, amikor együtt evett (sózott) velük], meghagyá [megparancsolta] nékik, hogy el ne menjenek [el ne távozzanak] Jeruzsálemből, hanem várják be [türelemmel] az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízbe merített, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva [nem sokkal e napok után]” (Csel. 1,4-5).

Mert akkor: „… vesztek [kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a Szent Szellem eljő [leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim [bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,8).

Már Dávid így prófétál:Várjad az Urat, légy erős; bátorodjék szíved és várjad az Urat” (Zsolt. 27,14).

Pál apostolon keresztül hangzik a kijelentés arról, hogy kit kell várni: „Az Úr pedig a Szellem [az Úr ugyanis Szellem]; és ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság” (2 Kor. 3,17).

És hogy ki az az Úr, azt az Úr Jézus jelenti ki: „Az Isten Szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják” (Ján. 4,24).

Az Úr Jézus szenvedése előtt már megígéri az övéinek a Szent Szellemet, és feladatát: „És én kérem az Atyát, és más vigasztalót (és másik Pártfogót, Bátorítót, Szószólót) ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat (akit a világ nem kaphat meg), mert nem látja őt és nem (is) ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok. Ama vigasztaló (Pártfogó, Bátorító, Szószóló) pedig, a Szent Szellem, akit az én nevemben küld az Atya, Ő mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek(Ján. 14,16-18.26).

És: „… mikor eljő Ő, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra (a teljes igazság útján vezet titeket). Mert nem önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek (és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek). Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz (merít), és megjelenti néktek (és azt jelenti ki nektek)” (Ján. 16,13-14).

„Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló (a Pártfogó, Bátorító, Szószóló), akit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Szelleme, aki az Atyától származik, Ő tesz majd én rólam bizonyságot. De ti is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva én velem vagytok „(Ján. 15,26-27).

 „De én az igazat (alétheia: valóságot) mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vigasztaló (a Pártfogó): ha pedig elmegyek, elküldöm Őt tihozzátok.  És Ő, mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság (megigazulás) és ítélet tekintetében (leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság (a megigazulás) és mi az ítélet). Bűn tekintetében (a bűn az), hogy nem hisznek énbennem. És igazság tekintetében, hogy én az én Atyámhoz megyek, és többé nem láttok engem; Ítélet tekintetében pedig, hogy e világnak fejedelme megítéltetett. (Mert) mikor eljő Ő, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden (a teljes) igazságra (a teljes igazság útján vezet titeket). »hodégeó: utat mutat, vezet, irányít, kísér«. Mert nem Önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket (az eljövendő dolgokat is) megjelenti (kijelenti) néktek. Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből (merít, és) vesz, és megjelenti (és azt jelenti ki) néktek” (Ján. 16,7-11.13-14).

Már Ézsaiás így prófétál a Szent Szellem kiáradásáról, és annak eredményéről: „Végül kiárad ránk a Szellem a magasból, és lészen a puszta termőfölddé, és a termőföld erdőnek tartatik; És lakozik a pusztában jogosság, és igazság fog ülni a termőföldön; És lesz az igazság műve békesség (mert az igazság békét teremt), és az igazság gyümölcse nyugalom és biztonság mindörökké. Népem békesség hajlékában lakozik, biztonság sátraiban, gondtalan nyugalomban” (Ésa. 32,15-18).

Mert: „a Szellem az igazság” (1 Ján. 5,6).

Az Atya ígérete pedig így hangzott: „És lészen az után, hogy kiöntöm Szellememet minden (hús)testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak. Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban az én Szellememet” (Jóel. 2,28-29).

Ézsaiás prófétán keresztül is hangzik az ígéret:  „Ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr; és szolgám, akit elválasztottam (és szolgáim, akiket kiválasztottam), hogy megtudjátok (és megismerjetek) és higgyetek nékem (bennem) és megértsétek, hogy én vagyok, előttem Isten nem alkottatott, és utánam sem lesz! Én, én vagyok az ÚR, rajtam kívül nincs szabadító. Én hirdettem (és én mondtam meg), és megtartottam, és megjelentettem (hogy megszabadítalak, nem valamelyik idegen isten), és nem volt idegen isten köztetek, és ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr, hogy én Isten vagyok. Mostantól fogva is én az leszek (ezután is csak én leszek), és nincs, aki az én kezemből kimentsen (kiragadjon); cselekszem, és ki változtatja (ki másíthatja meg) azt meg? Így szól (ezt mondja) az Úr, a ti megváltótok, Izráel Szentje. Ti értetek (érdeketekben) küldöttem el Bábelbe (Babilóniába, letörök minden zárat), és leszállítom mindnyájukat, mint menekülőket a Káldeusokkal együtt vidámságuk hajóiba” (Ésa. 43,10-14).

(Megjegyzés: az Ószövetség minden Igéjében, ahol az ÚR szó szerepel, a héberben mindenütt a JHVH, vagyis Jahve szó szerepel).

„Ímé, (én) újat cselekszem; most készül (most kezd kibontakozni), avagy nem tudjátok még?  (majd megtudjátok) Igen, a pusztában utat szerzek (már készítem az utat a pusztában), és a kietlenben (a sivatagban) folyóvizeket (folyókat fakasztok). Dicsőíteni fog engem (még) a mező vada (is), a sakálok és struccok (is), hogy vizet szereztem (mert vizet fakasztok) a pusztában; a kietlenben folyóvizeket (és folyókat a sivatagban), hogy választott népemnek inni adjak.
A nép(nek), amelyet magamnak alkoték (formáltam, hogy), hirdesse dicséretemet” (Ésa. 43,19-21).

„Kopasz (kopár) hegyeken folyókat nyitok (fakasztok) és a rónák közepén (a völgyek mélyén) forrásokat; a pusztát vizek tavává (bővizű tóvá) teszem és az aszú (a szomjú) földet vizeknek forrásivá. A pusztában cédrust (a hatalom szimbóluma), akácot nevelek (növesztek) és mirtuszt és olajfát (Júda szimbóluma), plántálok a kietlenben (a pusztaságba). Ciprust, platánt, sudár cédrussal együtt (borókafenyőt ültetek, meg kőrisfát). Hogy lássák, megtudják, eszükbe vegyék (vegyék észre) és megértsék mindnyájan, hogy az Úrnak keze művelte ezt (hogy az ÚR keze vitte ezt végbe), és Izráel Szentje teremtette ezt!” (Ésa. 41,18-20).

„Mert vizet öntök (árasztok) a szomjúhozóra (a szomjas földre), és folyóvizeket (patakokat) a szárazra; kiöntöm (kiárasztom) Szellememet a te magodra (utódaidra), és áldásomat a te csemetéidre (sarjadékaidra). És növekednek, mint fű között (mint fű a víz mellett), és mint a fűzfák vizek folyásinál (csatornák mentén). Ez azt mondja: én az Úré vagyok, amaz Jákób nevét emlegeti (Jákób nevére hivatkozik), és a másik önkezével írja: az Úré vagyok, és hízelegve (dicsekedve) Izráel nevét említi. Így szól az Úr, Izráelnek királya és megváltója, a seregeknek Ura: Én vagyok az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten. És ki hirdetett hozzám hasonlóan? Jelentse meg és hozza azt elém, mióta e világ népét teremtém. (Kicsoda olyan, mint én? Szóljon, mondja meg, sorolja fel, hogy mi történt, amióta hajdan népet alkottam); és jelentsék meg (és mondják el) a közeli és távoli jövőt. Ne féljetek, és ne rettegjetek! Hát nem mondtam-é meg és nem jelentém előre? (Hiszen régóta hirdettem, megmondtam). Ti vagytok tanúim! Hát van-é rajtam kívül Isten? Nincs kőszál (kőszikla), nem tudok (róla)!” (Ésa. 44,3-7).

János apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki tette az ígéreteket: „Szellemben valék ott (elragadtattam) az Úrnak napján, és hallék hátam megett nagy szót (hatalmas hangot), mint egy trombitáét. Megfordulok azért, hogy lássam a szót (milyen hang szólt hozzám), amely velem beszél; megfordulván pedig, láték hét arany gyertyatartót; És a hét gyertyatartó között hasonlót az ember Fiához, bokáig érő ruhába (palástba) öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő jobb kezét, mondván nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó, És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek örökkön örökké. Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai” (Jel. 1,10.12-13.17)




Erőm Te vagy szívem Királya.

J Meyer: Hálaadó hozzáállás


A szeretet


„Szívünkbe áradt az Isten szeretete a nekünk adatott Szent Szellem által” (Róm. 5,5)



Hova kell figyelni?


Ha a világra figyelsz, kétségbeesel. Ha magadra figyelsz, depressziós leszel. De ha Krisztusra figyelsz, megnyugszol!
Corrie ten Boom


KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK AZ ISTENI GYÓGYULÁSRÓL


Részletek Maria Woodworth-Etter „Jelek és Csodák” c. könyvéből

Mi az Isteni gyógyulás?

Az Isteni gyógyulás Isten kegyelmének cselekedete, a Szent Szellem ereje által, ami által a fizikai test megszabadul a betegségtől és erőtlenségtől és egészségessé, erőssé áll helyre. 

Van-e bármilyen ígéretünk a Bibliában arról, hogy az Isteni gyógyulás Isten népének áldása lenne?

Igen. Sok ilyen ígéret létezik. Izrael népének speciális szövetségi ígéreteként is megtaláljuk: II. Mózes 15.26: „Ha a te Uradnak Istenednek szavára hűségesen hallgatsz és azt cselekeszed, ami kedves az ő szemei előtt és figyelmezel az ő parancsolataira és megtartod minden rendelését: egyet sem bocsátok reád ama betegségek közül, a melyeket Égyiptomra bocsátottam, mert én vagyok az Úr, a te gyógyítód.”,

II. Mózes 23:25: „És szolgáljátok az Urat, a ti Isteneteket, akkor megáldja a te kenyeredet és vizedet; és eltávolítom ti közűletek a nyavalyát.”  

Vajon a Biblia bizonyságot tesz-e arról, hogy Isten népe valaha is élvezte ezt az áldást?

Igen. Azt olvassuk, hogy még mielőtt ez a szövetségi áldás megígértetett volna, a nép fizikai állapota tökéletes volt, ami világosan szemlélteti, hogy Istennek speciális figyelme fordul az egészségük felé. Lásd a 105. Zst. 37-et. Legkevesebb két és fél millióan jöttek ki Egyiptomból, és „nemzetségeikben nem volt beteges”. Mózes különleges módon élvezte ezt az áldást (5. Mózes 34:7). Káleb szintén nem szokványosan megtapasztalta, hogy egészsége idős korában is megmaradt. Józsué 14:1011. Dávid személyesen is ismerte a gyógyulás áldásait és előnyeit. (Zsoltárok 6,3; 30,3; 103,1-4.) Bármikor, amikor Izrael a szövetség feltételei szerint élt, meg volt a gyógyulás és egészség jótéteménye számukra. Zst. 107:20, 2 Krónika 30:20 (KJV, angolban: „a népet meggyógyította”). Ezékiásnak ugyanez a megtapasztalása volt: 2. Királyok 20:1-5.

A zsidókon kívül másnak is megígérte ezt az áldást?
Igen. Próféciában van megadva, mint megváltási áldás, ami minden más evangélimi, Krisztuson keresztüli áldás is, zsidónak és pogánynak egyaránt fel van ajánlva. Galata 3:27-29

Mit mond a prófécia az Isteni gyógyulásról?

Többet írnak erről a próféciák, mint amennyire jelenleg időnk van elolvasni, de egy párat idézni fogok, és a nagyobb részét elolvashatod pihenőidődben. „Akkor a vakok szemei megnyílnak, és a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a sánta, és ujjong a néma nyelve” Ésaiás 35:5-6. Erre a próféciára Jézus maga hivatkozik a Máté 11:5-6 -ban, ahol naponta beteljesedett ez a prófécia: „A vakok látnak, és a sánták járnak; a poklosok megtisztulnak és a siketek hallanak; a halottak föltámadnak, és a szegényeknek evangyéliom hirdettetik”

Egy másik nagyon világos prófécia található az Ésaiás 53:4-ben: „Pedig betegséginket ő viselte, és fájdalmainkat hordozá, és mi azt hittük, hogy ostoroztatik, verettetik és kínoztatik Istentől!” Az ihletettség eme csodálatos hangjának beteljesedése a Máté 8:17-ben található: „Hogy beteljesedjék, amit Ésaiás próféta mondott, így szólván: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket.”

Minden megbízható fordítás egyetért abban, és a legkimagaslóbb Hébert tudósok is, mint pld. Barnes, Magee, Young és Leeser, hogy az Ésaiás 53:4 szó szerint megegyezik a Máté 8:17-tel. Láthatjuk ezért, hogy a későbbi közvetlen utalás a korábbira. Azután, az üdvösség és gyógyulás gyönyörű próféciája található a következő versben: Ésaiás 53:5: „És ő megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az ő sebeivel gyógyulánk meg.”

Ezek a próféciák, mind Jézus megváltói munkájára mutatnak, amely középpontja a Kereszt. Péter apostol a fent idézett igeverset a következőképpen idézi: „Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk: akinek sebeivel gyógyultatok meg.” I Péter 2:24. A következő referenciák segítenek majd neked meglátni, hogy több mindent is ír a prófécia a gyógyulásról: Ésaiás 42:7, Ésaiás 61:1, Beteljesedve a Lukás 4:18-21-ben. Prófécia a Malakiás 4:2-ben, beteljesedve a Máté 4:16-ban, Lukács 1:78-79-ben. Mindezek be lettek töltve a megváltásban.

Hiszel abban, hogy a Biblia az Isteni gyógyulást megváltói áldásnak mondja?

Igen. Nem látod, mennyire világossá teszik ezek a próféciák ezt, és az újszövetségi betöltésüknél visszamenő idézetek? Jézus minden részletet tekintve az életében, szolgálatában, halálában és feltámadásában egyaránt a megváltási tervnek megfelelően cselekedett. Szavai és tettei isteni kifejezései ennek a megváltói tervnek, és tisztán láthatjuk, hogy a test gyógyulása egyenlő helyen áll a lélek gyógyulásával. Mindkettő ugyanúgy nyerhető el: engedelmesség és hit alapján.

Lehetséges, hogy egy személy birtokolja az üdvösséget, de a gyógyulást viszont nem?

Igen, lehetséges. Noha mindkettő hit által működik, de lehetséges, hogy nem ugyanolyan fajta hit cselekedete által. Jézus az lesz nekünk, amivé a hitünk teszi.

Jézus mindenkit meggyógyított?

Igen, mindenkit, aki hittel jött hozzá. Olvasd el a Máté 4:23-24-et és a Máté 12:15-öt.

De nem úgy látszik, hogy volt hitük, igaz?

Igaz. Ha elolvastad az említett idézeteket, láthatod, hogy az emberek „jöttek hozzá” gyógyulásért és „követték Őt”. Názáretben, a saját városában, ahol felnevelkedett, nem tudott nagy munkát végezni az emberek között, a hitetlenségük miatt. Kapernaumban, ahol a legfantasztikusabb gyógyulások egy része történt meg, az emberek hittek.  Krisztus és az apostolok szolgálatában legkiemelkedőbb gyógyulási esetei közül 19-ből 12-nél van szó a hitről. A többi is elég világosan van említve ahhoz, hogy lássuk, minden esetben a hit hozta meg a gyógyulást.

Vajon Jézus nem csupán önkényesen gyógyított, azért, hogy Istenségét megmutassa?

Nem. A megváltás törvénye szerint gyógyított, és mivel a szenvedő emberiség felé hatalmas irgalmassága van. Máté 14:14

Nem szűnt-e meg a gyógyulás, miután Jézus befejezte földi szolgálatát?

Nem. Az apostolok szolgálatában még csodálatosabban megmutatkozott Pünkösd napja után. Apcsel 5:12,16; 3. 1-16; 14. 8-10; 9. 17, 18; 8. 6-8; 19. 11, 12; 14. 19, 20; 9. 33-35; 9. 36-42; 20. 8-12; 28. 3-6, 8. Ez nyilvánvalóan bizonyítja, hogy az Isteni gyógyulás megváltói áldás a Szent Szellem teljes kitöltésével együtt.

De nekünk azt tanították, hogy ez csupán az evangélium korai szakaszában volt igaz. Hogy van ez?

A Biblia nem tanít ilyet.

De nem tanítja-e azt, hogy „amikor a teljesség eljön, a rész szerint való eltöröltetik.”? I. Korintus 13:10 Hogy van ez?

Ez az Ige nem utal az Isteni gyógyulásra vagy a megváltási áldások bármelyikére, hogy ebben a korszakban nem működnének. Ha volt valaha ebben a korszakban olyan idő, amire az evangéliumi áldások teljes birtoklásával és megnyilvánulásával kapcsolatban azt mondhatjuk, hogy „eljött a teljesség”, az csak a Pünkösd lehet, amikor a Szent Szellem eljött; de ez után az üdvösség és gyógyulás hatalmas tetteit látjuk, és semmilyen értelemben sem „töröltettek el”, sőt, hatalmasan növekedtek. Tehát láthatod, hogy az „eltöröltetik” – doktrína nem bibliai alapokon nyugszik. Addig, míg a kegyelem korszaka tart, addig a kegyelem áldásai érvényesek lesznek bárkire, aki akarja.

Nos, tehát mikor lett elvéve az Isteni gyógyulás?

Isten terve szerint soha nem lett elvéve.

Úgy érted a kezdeti egyházban ez működő gyakorlat volt?

Bizonyosan. A történelem mutatja, hogy sok évszázadon keresztül nem létezett másfajta gyógyítás az egyházban.

De mi lett később?

Ugyanaz, ami minden más evangéliumi igazságot is kiszorított: az aposztázia babonái és hitetlensége. De Istennek hála, a sötétség már a múlté és az Igazságosság Napja és Gyógyulás a szárnyai alatt fénylik üdvösséget és egészséget mindenkinek, aki elhagyja régi doktrínáit, hitvallásait és babonáit, és visszatér az apostoli alapra, Isten Igéjére.

De honnan tudhatom, hogy még mindig Isten akarata a gyógyítás?

Ugyanúgy tudhatod, mint ahogy azt is tudod, hogy az Ő akarata, hogy megmentsen az Ő Igéje által. Az Ő Igéje az Ő akarata.

De lehet, hogy az az akarata, hogy ne gyógyítson meg engem.

Isten Igéjén kívül találsz csupán alapot egy ilyen következtetésre, mivel a Biblián belül nincs más a gyógyulásról csupán olyan kijelentések, amelyek megegyeznek áldott Igénkkel: „Ő vette magára erőtlenségeinket és hordozta (el) betegségeinket.” Gyakran azok az emberek, akik azzal érvelnek, hogy talán nem Isten akarata, hogy meggyógyítsa őket, ugyanakkor gyógyszert szednek és minden lehetséges emberi próbálkozást igénybe vesznek azért, hogy jobban legyenek. Miért ez az ellentmondás? Miért birkózzunk Isten akarata ellen? Ha nem az Ő akarata hogy meggyógyulj, akkor halj meg. Ne harcolj Isten ellen.

De a betegség nem Istentől jövő áldás?

Nem. Sohasem Istentől jön, ugyanúgy, mint ahogyan a kísértés sem. És a betegség sohasem áldás számunkra, csupán annyira, mint amennyire bármely másik kísértés áldásnak mondható. Az áldás a szabadulásban és a gyógyulásban van. Minden személy, aki valaha megtapasztalta Isten gyógyító érintését, tudja milyen áldás ez a lélek számára is. A betegség és a test abnormális állapota nem lehet Istentől származó áldás.

Ha nem Istentől ered, akkor honnan?

Az ördögtől ered, és Jézus földi szolgálata alatt mindenkor úgy is bánt vele, mint az ördög munkájával. Isten Igéje világosan tanít minket arra, hogy az ördög a betegség szerzője. Olvasd el a János 2:7-et. Lukács 13:16 és Apcsel 10:38-at.

De nincsenek talán más igék arra, hogy a betegség Istentől jön?

Nincs

(Ford: Lengyel Gáborné, 2007)

Mi a te mentséged?


De azok egytõl egyig mentegetõzni kezdtek..." (Lukács 14:18)

Nézzük meg, milyen kifogásokat találunk arra, hogy nem igyekszünk beteljesíteni az Istentõl kapott álmunkat.

Elsõ: Az olyan átlagos embereknek, mint én, nem válnak valóra az álmai." A Wright fivérek repülni akartak. Winston Churchill egy szabad Európáról álmodott. Martin Luther King álma a faji egyenlõség volt. Nem kell azonban világhírû személyiségnek lenned ahhoz, hogy legyen egy álmod. Épp az elérésére fordított igyekezet különbözteti meg az átlagos embereket a különlegesektõl. Átlagos emberek is élhetnek különleges életet, ha követik az álmukat.
Miért mondom ezt? Mert az Istentõl kapott álmok arra fognak indítani, hogy fontos változásokat vigyél véghez az életedben. Nem fogsz megváltozni azért, hogy megéld az álmodat; nem, kezdd el keresni az álmod beteljesülését, és ez a folyamat fog megváltoztatni téged, és mindazt, amit elérhetsz. Másként fogalmazva: az álmod nem csupán a célod, hanem a katalizátorod is.

Második: Ha az álom nem nagy, nincs értelme küzdeni érte." A méret nem határozza meg a jelentõséget. Az álmodnak nem kell nagynak lennie, csupán nálad kell nagyobbnak lennie. Teréz anya mondta: Nem tudunk nagy dolgokat tenni, csak kis dolgokat nagy szeretettel."

Harmadik: Nem most van az ideje, hogy az álmom beteljesítésén igyekezzem." Két tényezõ van, amely feljogosít, hogy küzdj az álmodért: Isten és te magad. George Eliot regényíró mondta: Sohasem késõ azzá válni, ami lehettél volna." Az idõzítés sohasem lesz teljesen tökéletes az álmod eléréséhez, úgyhogy akár most is elkezdheted. Ha nem teszed, jövõre egy évvel idõsebb leszel, és egy lépéssel sem leszel közelebb hozzá.

http://www.maiige.hu

Hit Gyülekezete-Én Uram, Megváltóm

Légy bátor!


„Reménykedj az Úrban, légy erős és bátor szívű, reménykedj az Úrban! (Zsolt. 27,14)


Morzsák az élet kenyeréből Összegyűjtötte: Vida Sándor


Egy fityinget sem adok hívőségedért, ha nem veszik észre rajtad, hogy Krisztusé vagy.