Kiáltó hang szól a pusztában
2012. november 14.
Gyöngyszemek: GONDOLATAID
A kegyetlen, dühös, bosszút forraló, levert, sötét és
kétségbeesett gondolatok nem csak a környezetünkre hatnak nyomasztóan, hanem
közvetlenül ártanak önmagunknak is. Az ilyen gondolatokból még soha semmi jó
nem fakadt. Ezt jól jegyezd meg!
Ahogyan gondolkozol, olyan az arcod és viselkedésed.
Gondolataidat bárhogy takarod, eltitkolni nem tudod.
Gondold mindig a legjobbat, legszebbet, és mindenhol a
legjobbat és legszebbet találod meg! Tedd a legjobbat, és a legjobb leszel!
Senki és semmi nem tud magasabbra repülni és Isten közelébe
érni, mint a szép, nemes és szent gondolat.
Isten hív
„Figyeljetek rám, jöjjetek hozzám! Hallgassatok rám, és élni
fogtok! Örök szövetséget kötök veletek, mert hűséges maradok Dávidhoz.” Ézsaiás
könyve 55:3
Nem kell a köntörfalazás, a magyarázkodás. Gyere, úgy ahogy
vagy. - szól hozzád a rég hallott Ismerős, szelíd hangon. Nem kell a maszk, az
álarc, a jelmez, nem kell az, ami nem te vagy. Csak gyere, én elfogadlak.
Tudom, min mentél keresztül, hiszen ott voltam végig
melletted. Ott voltam, amikor remegve hagytad el azt a bizonyos szobát, mert
nem mertél tovább maradni. Ott voltam, amikor megkaptad a hírt, amire már rég
számítottál. Ott voltam, amikor meghoztad azt az őrült döntést, és sarkon
fordulva elviharzottál a messzeségbe. Ott voltam, amikor próbáltad letenni a poharat,
de a bűntudat mardosására inkább kiürítetted. Ott voltam, amikor kimásztál az
ismeretlen ágyából, és ruháidat összekapkodva siettél vissza az éjszakába. És
ott voltam másnap reggel is, amikor undorodva néztél a tükörbe, és
legszívesebben eldobtad volna magadtól az életedet.
Igen, ott voltam, és vártam, akartam, hogy észrevegyél, de
te sokáig látni sem akartál. Most, most végre megláttál, de ne félj. Nem kell
többé félned, én melletted maradok. Nem fordítok neked hátat, mert én ismerlek
igazán. Ismerlek, és tudom, mennyire értékes vagy. Az életemnél többet érsz
nekem, és nem hagyom, hogy még egyszer elveszítselek.
Ha ma igent mondasz, akkor minden más lesz. Te és én,
együtt, örökké. Senki sem választhat el tőlem. Senki sem taszíthat téged
reménytelenségbe, vissza oda, ahonnan megmentettelek. Ha igent mondasz, mától
én vigyázok rád, és élhetsz boldogan, igazán boldogan velem, örökké.
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2012/09/isten-hiv.html
APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Készítette: Kereszteny Hirek
Azokhoz szólok, akik nyugtalan időszakot éltek át. Úgy
érzed, hogy össze vagy zavarodva, pedig csak annyit kell tenned, hogy
letelepszel az igém szilárd fundamentumán, és a jelenlétemben találd meg a
stabilitást. Még most is veled vagyok, és elvezetlek a bizonyosság és biztonság
helyére. Ne félj, és ne hagyd, hogy a kétségbeesés aláássa a hitedet! Legyél
erős, mondja az Úr.
Zsoltár 61:2 E föld széléről kiáltok hozzád; mert szívem
elepedt: Vezess engem innen a Kősziklára, mely magasabb mint én.
http://gyurinaploja.blogspot.com
Oswald Chambers: MIÉRT IMÁDKOZZUNK?
"...mindig imádkozni kell és meg nem restülni" (Lk
18,1).
Nem járhatsz közben másokért, ha nem hiszel a megváltás
valóságában. Enélkül csak hiábavaló rokonszenvvé alacsonyul másokért való
imádságod, és csak közömbösségedet erősíted. A közbenjárásban Isten elé viszed
azt a személyt vagy körülményt, ami éppen a szíveden fekszik, amíg az Ő
állásfoglalását azok iránt meg nem érted. A közbenjárás azt jelenti,
"betöltjük, ami híja van a Krisztus szenvedéseinek" (Kol 1,24). Ezért
olyan kevés a közbenjáró. A közbenjárás úgy történik, hogy odaállok az illető
helyére. De soha ne akarjam Isten helyét elfoglalni!
Mint Isten királyi uralmának munkása vigyázz, hogy lépést
tarts mindazzal, amit Isten mond neked az ő valóságáról, másként csődbe
kerülsz. Ha túl sokat tudsz, többet, mint amennyit Isten kimért neked, akkor
nem tudsz imádkozni. Az emberek állapota annyira lesújtó, hogy nem tudsz
áthatolni rajta az isteni valóságba.
A mi dolgunk az, hogy végérvényesen kapcsolatban maradjunk
Istennel mindenre vonatkozólag; mi pedig kibújunk alóla azáltal, hogy túlzottan
tevékenykedünk. Megtesszük a kimutatható dolgokat, de nem akarunk közbenjárni.
A közbenjáró imádság az egyetlen, ami nem csal tőrbe, mert benne teljesen
nyitva maradunk Isten felé.
Nem azért járunk közben, hogy a lelkeket megnyugtassuk. Át
kell jutniuk az Istennel való élő közösségbe. Gondolj arra a sok lélekre,
akiket Isten az utunkba hozott, mi pedig veszni hagytuk őket. Amikor a
megváltás alapján könyörgünk, Isten olyat hoz elő a lelkekben, amit másként nem
teremthetne meg, csak a közbenjáró könyörgés által.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers
A nagy fogás
Jorsits Attila
Ha Jézussal egy csónakban evezel, az a legkevesebb, hogy
életed legnagyobb fogására számíthatsz…
A bibliai történetek tele vannak szimbólumokkal. Gyakran
egy-egy elbeszélésben Jézus minden tettének, mozdulatának üzenete van. Ma Péter
és Jézus találkozásáról írok. Ez az elbeszélés szimbolizálja az emberek
Jézushoz való viszonyulásának lépcsőfokait. Lássuk az elsőt:
Amikor egyszer a sokaság hozzá tódult, és hallgatta az Isten
igéjét, ő a Genezáret-tó partján állt. (Lk 5,1)
Az első lépcsőfok a sokaságban lenni. Ez egy általános,
kollektív kapcsolat, nem egyenként vagyunk kapcsolatban Jézussal, hanem sokan.
Ezt lehet egyfajta érdeklődői vagy rajongói körnek tekinteni. Nem szabad
lenézni ezt a fokozatot! Azért nem, mert mindannyian így kezdjük. Nincsen olyan
lángoló lelkű hívő, aki ne a sokaságban kezdte volna. A sokaságban való
elvegyülés, Jézus vizsgálgatása, méregetése a tömeg-nyújtotta inkognitóból nem
szégyen. Nem az a baj, ha ott vagy, hanem az, ha ott ragadsz. A sokaság ugyanis
nem ragaszkodik igazán Jézushoz. Gondolj bele, a keresztnél már nem volt ott a
sokaság…
Ekkor beszállt az egyik hajóba, amelyik Simoné volt, és
megkérte, hogy vigye őt egy kissé beljebb a parttól, azután leült, és a hajóból
tanította a sokaságot. (Lk 5,2-3)
Jézus észreveszi Pétert, aki addig a többiekhez hasonlóan
távolról figyelte őt. Beszáll a hajójába és kéri, hogy Péter evezzen egy kicsit
beljebb. Ezzel Jézus kiszakítja Pétert a sokaságból egy időre. A Jézushoz való
közelebb kerüléshez ki kell lépni a hétköznapokból, abba kell hagyni a háló
mosását önként, vagy – ahogyan Péternél történt – kényszerrel.
Miután abbahagyta a beszédet, ezt mondta Simonnak: „Evezz a
mélyre, és vessétek ki hálóitokat fogásra!” Simon így felelt: „Mester, egész
éjszaka fáradtunk ugyan, és semmit sem fogtunk, de a te szavadra mégis kivetem
a hálókat.” (Lk 5,4-5)
Szinte érezni Péter szavaiból, hogy neki ehhez semmi kedve.
Egész éjjel dolgozott, ráadásul hiába, fáradt és álmos. Ez a második lépcsőfok.
Amikor Jézus a környezetéből kiszakított embert választás elé állítja. Az ember
itt nem tud menekülni a kérdés elől, mert annyira egyértelmű, hogy neki szól.
Szemtől szemben állnak egymással a csónakban, muszáj figyelni Jézusra.
Visszaevez a partra, vagy – még ha kételkedve is – Jézus szavának enged?
S amikor ezt megtették, olyan nagy tömeg halat kerítettek
be, hogy szakadoztak a hálóik; ezért intettek társaiknak, akik a másik hajóban
voltak, hogy jöjjenek és segítsenek nekik. Azok pedig odamentek, és annyira
megtöltötték mind a két hajót, hogy majdnem elsüllyedtek. (Lk 5,6-7)
Péter engedett Jézus szavának és olyat tapasztalt, amit még
sohasem. Minden halászok álma valóra vált a számára. Végre megvan a nagy fogás!
De Péter ekkor már nem a halakkal törődik:
Simon Péter ezt látva leborult Jézus lába elé, és így szólt:
„Menj el tőlem, mert bűnös ember vagyok, Uram!” A halfogás miatt ugyanis nagy
félelem fogta el őt és azokat, akik vele voltak és segítettek; de ugyanígy
Jakabot és Jánost, a Zebedeus fiait is, akik társai voltak Simonnak. (Lk
5,8-10/a)
A hajónak szimbolikus jelentése is van. Jézussal szoros
kapcsolatba kell kerülni, távol a sokaságtól, távol a zajtól, hogy tudj csak Rá
figyelni és azt tenni, amit Ő mond. Ekkor minden megváltozik. Pétert sem
érdekli már az a rengeteg hal, ami eddig az élete értelme és célja volt. Már
csak az érdekli, hogy Jézus kinek látja őt. Mert már ő maga is másképp tekint
magára. Ez a harmadik lépcsőfok, a Jézussal való kapcsolat teljessége.
Jézus akkor így szólt Simonhoz: „Ne félj, ezentúl
emberhalász leszel!” Erre kivonták a hajókat a partra, és mindent otthagyva
követték őt. (Lk 5,10/b-11)
http://www.teologiablog.hu/a-nagy-fogas/
Carl Eichhorn: Isten bölcs vezetése " Isten műhelyében" c. könyvéből
Készítette: Lisa Szenyel
Tanácsoddal igazgatsz engem és azután dicsõségbe fogadsz be engem. (Zsoltár 73:24)
Aszáf, ennek a zsoltárnak az írója, csak súlyos harcok után jutott a hitnek erre a bizonyosságára. Elõször nem tudott tájékozódni Isten útjain. Azt látta, hogy az istentelenek tervei sikerülnek, jól megy dolguk, elõrejutnak, gyõznek. Ezzel szemben
Tanácsoddal igazgatsz engem és azután dicsõségbe fogadsz be engem. (Zsoltár 73:24)
Aszáf, ennek a zsoltárnak az írója, csak súlyos harcok után jutott a hitnek erre a bizonyosságára. Elõször nem tudott tájékozódni Isten útjain. Azt látta, hogy az istentelenek tervei sikerülnek, jól megy dolguk, elõrejutnak, gyõznek. Ezzel szemben
a kegyeseknek nehéz a soruk, gyötrõdnek minden nap. Egyik baj a másikat éri náluk. Az egész élet a véletlen értelmetlen játékának tûnik s mint sötét rejtély nehezedik lelkére. Aszáf már majdnem megingott hitében, míg be nem ment a szentélybe és ki nem öntötte szívét Isten elõtte. Ekkor fénysugár hullott lelke sötétségébe. Az a lényeges, ami a végén történik; meglátta világosan, hogy Isten örök végzése igazgatja sorsomat. Õ mindent bölcsen intéz. Elkészítette tervét felõlem, célja a dicsõség. Ez lett elõtte hitben bizonyossá és ez így is van.
Isten gyermekei mennyei Atyjuk leggondosabb vezetése alatt állnak. Õ mindent jól kigondolt és bölcsen elrendezett. Néha értelmetlennek tûnik sok minden, úgy látszik, mintha Isten gyermekei szívtelen emberek erõszakoskodásának lennének kiszolgáltatva, mintha vak természeti erõk labdája és a kegyetlen sors áldozatai lennének. De ez csak látszat. Õrizkedjünk attól, hogy elõre hangos véleményt formáljunk és beleszóljunk az Õ vezetésébe. Isten nem kér tõlünk tanácsot és ez jó. - Talán mi magunk szereztünk bajt magunknak. Ha, mint a tékozló fiú, a magunk útjain járunk, ne csodálkozzunk, ha nyomorúságba jutunk. Ne írjuk ezt Istenünk rovására, mert „a magad bûne fenyít meg téged és engedetlenséged miatt bûnhõdöl." Ekkor csak arra van szükségünk, hogy magunkba szálljunk és megforduljunk, így újra Isten kegyelmes keze alá juthatunk, aki mindent jól végez.
Egy asszony évekig ágyhoz volt kötve. Nem sok szellemi adottsággal bírt. De egyet biztosan tudott: „Ez az út számomra a legjobb. Ha Isten valami mást, könyebbet talált volna számomra, akkor azt adta volna nekem." Ez a bizonyosság megõrizte a keserûségtõl és zúgolódástól. Derûsen és bátran hordozta betegségét. - Ne homályosítsuk el Isten végzéseit saját értelmetlenségünkkel, mint egykor Jób a nehéz kísértés óráiban. Higgyünk és várjunk Õrá! Isten célja az övéivel a dicsõség. Figyeljünk az út végére, mert ott dõl el minden: „... azután dicsõségbe fogadsz be engem."
Isten gyermekei mennyei Atyjuk leggondosabb vezetése alatt állnak. Õ mindent jól kigondolt és bölcsen elrendezett. Néha értelmetlennek tûnik sok minden, úgy látszik, mintha Isten gyermekei szívtelen emberek erõszakoskodásának lennének kiszolgáltatva, mintha vak természeti erõk labdája és a kegyetlen sors áldozatai lennének. De ez csak látszat. Õrizkedjünk attól, hogy elõre hangos véleményt formáljunk és beleszóljunk az Õ vezetésébe. Isten nem kér tõlünk tanácsot és ez jó. - Talán mi magunk szereztünk bajt magunknak. Ha, mint a tékozló fiú, a magunk útjain járunk, ne csodálkozzunk, ha nyomorúságba jutunk. Ne írjuk ezt Istenünk rovására, mert „a magad bûne fenyít meg téged és engedetlenséged miatt bûnhõdöl." Ekkor csak arra van szükségünk, hogy magunkba szálljunk és megforduljunk, így újra Isten kegyelmes keze alá juthatunk, aki mindent jól végez.
Egy asszony évekig ágyhoz volt kötve. Nem sok szellemi adottsággal bírt. De egyet biztosan tudott: „Ez az út számomra a legjobb. Ha Isten valami mást, könyebbet talált volna számomra, akkor azt adta volna nekem." Ez a bizonyosság megõrizte a keserûségtõl és zúgolódástól. Derûsen és bátran hordozta betegségét. - Ne homályosítsuk el Isten végzéseit saját értelmetlenségünkkel, mint egykor Jób a nehéz kísértés óráiban. Higgyünk és várjunk Õrá! Isten célja az övéivel a dicsõség. Figyeljünk az út végére, mert ott dõl el minden: „... azután dicsõségbe fogadsz be engem."
Éjfél után
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Milyen különös! A nagy város egyébként lármás utcái ilyenkor egészen kihaltak. Sötéten meredeznek a házak az éjszakában, a fények halványan égnek a ködben. Didergek. Útban vagyok a kórház felé.
Telefonon hívattak: egy haldokló kérte, jöjjön gyorsan egy lelkész.
Milyen különös! A nagy város egyébként lármás utcái ilyenkor egészen kihaltak. Sötéten meredeznek a házak az éjszakában, a fények halványan égnek a ködben. Didergek. Útban vagyok a kórház felé.
Telefonon hívattak: egy haldokló kérte, jöjjön gyorsan egy lelkész.
Már sok haldokló ágya mellett álltam, a halált tulajdonképpen megszokhattam volna már. Mégis, különös érzés arra gondolni, hogy ott a kórházban valaki távozni készül az életből.
A portás már tudott az érkezésemről és útbaigazít. Belépek a kórterembe. Az ágyban egy fiatal férfi, mellette izgatott felesége. Az asszony hozzám siet:
Lelkész úr, hamar, adjon úrvacsorát a férjemnek!
Nézem a beteget. A halál bélyege kiült az arcára. Már nem is vesz tudomást arról, hogy ott vagyok. Nem, ezt az embert nem lehet úrvacsora adásával kínozni. De tudom, hogy a haldoklók még akkor is hallják, amit mondunk, hogyha a test, az érzékszervek már semmi jelét sem adják ennek. Ezért Igével és imádsággal szeretném őt átkísérni az örökkévalóságba.
De az asszony kezemet fogja és sürget:
Nagytiszteletű úr, hamar, adjon úrvacsorát a férjemnek!
Elhárítom. Nyugtalansága terhes. Odahajolok a beteghez és lassan, érthetően mondom a fülébe:
Jézus Krisztus, az Isten Fiának vére megtisztít minket minden bűntől!
A beteg szeme felnyílik, rám néz. A felesége megragadja a karomat:
Gyorsan! Az úrvacsorát!
Kivezetem a folyosóra. Próbálom megértetni vele, hogy mennyire értelmetlen a kérése.
Nézze! A férje nincs magánál! Állapota nagyon súlyos. Az úrvacsora csak kínzás lenne számára.
De úgy szeretném, hogyha a férjem üdvözülne!
Asszonyom, azt hiszi, hogy egy külső szertartás megmenthet valakit? Ha a férje ismeri Jézust mint az ő megváltóját, akkor úrvacsora nélkül is üdvözül. De Jézus nélkül - az úrvacsora sem segít semmit.
De az asszony nem tágít: A férje nagyon vágyott az úrvacsora után. Sürget, kérlel. Láttam, itt nem használ semmi. Fiatal voltam, nem volt sok tapasztalatom, az egyetemen nem tanítottak meg arra, hogy ilyen esetben mit kell tenni. Végül engedtem.
Bementünk a beteghez. Mindent előkészítettem. A beteg egy kissé magához tért és úgy láttam, felkészült és várt.
Ez az én vérem, az újszövetség vére, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára - - a csendes éjszakában, mint a menekülés rendíthetetlen sziklája hangzottak e szavak.
Amint vége volt, a beteg kielégülten hullott vissza a párnák közé. Kimentem, hogy az éjszakás nővérrel szót váltsak. Magukra hagytam a házastársakat, hogy búcsút vegyenek egymástól.
Azután visszatértem, hogy elköszönjek. Majd megmeredtem a csodálkozástól. A beteg ülve fogadott. Mosolyogva mondta:
Túl vagyok a válságon. Már is jobban vagyok! - Az asszony nevetve és sírva borult férje nyakába.
Különös volt. És a két ember öröme átragadt reánk is. Velük örültünk. Megfogtam a férfi kezét:
Nagyon örülök, hogy ilyen fordulatot vett! Hiszen igazán az örökkévalóság küszöbén állt. Isten kegyelme hozta vissza magát onnan. Ragaszkodjon ezután is az Isten kegyelméhez!
Gúnyos, eltorzult mosollyal felelt:
Ez mind nem kell már nekem! Hiszen újra élek!
Megrendülve hallgattam hitetlen szavait. Nem tudtam mit felelni. A torkom elszorult. Ebben a pillanatban a beteg hirtelen a szívéhez kapott és visszahanyatlott. Halott volt.
Wilhelm Busch:
A portás már tudott az érkezésemről és útbaigazít. Belépek a kórterembe. Az ágyban egy fiatal férfi, mellette izgatott felesége. Az asszony hozzám siet:
Lelkész úr, hamar, adjon úrvacsorát a férjemnek!
Nézem a beteget. A halál bélyege kiült az arcára. Már nem is vesz tudomást arról, hogy ott vagyok. Nem, ezt az embert nem lehet úrvacsora adásával kínozni. De tudom, hogy a haldoklók még akkor is hallják, amit mondunk, hogyha a test, az érzékszervek már semmi jelét sem adják ennek. Ezért Igével és imádsággal szeretném őt átkísérni az örökkévalóságba.
De az asszony kezemet fogja és sürget:
Nagytiszteletű úr, hamar, adjon úrvacsorát a férjemnek!
Elhárítom. Nyugtalansága terhes. Odahajolok a beteghez és lassan, érthetően mondom a fülébe:
Jézus Krisztus, az Isten Fiának vére megtisztít minket minden bűntől!
A beteg szeme felnyílik, rám néz. A felesége megragadja a karomat:
Gyorsan! Az úrvacsorát!
Kivezetem a folyosóra. Próbálom megértetni vele, hogy mennyire értelmetlen a kérése.
Nézze! A férje nincs magánál! Állapota nagyon súlyos. Az úrvacsora csak kínzás lenne számára.
De úgy szeretném, hogyha a férjem üdvözülne!
Asszonyom, azt hiszi, hogy egy külső szertartás megmenthet valakit? Ha a férje ismeri Jézust mint az ő megváltóját, akkor úrvacsora nélkül is üdvözül. De Jézus nélkül - az úrvacsora sem segít semmit.
De az asszony nem tágít: A férje nagyon vágyott az úrvacsora után. Sürget, kérlel. Láttam, itt nem használ semmi. Fiatal voltam, nem volt sok tapasztalatom, az egyetemen nem tanítottak meg arra, hogy ilyen esetben mit kell tenni. Végül engedtem.
Bementünk a beteghez. Mindent előkészítettem. A beteg egy kissé magához tért és úgy láttam, felkészült és várt.
Ez az én vérem, az újszövetség vére, amely sokakért kiontatik a bűnök bocsánatára - - a csendes éjszakában, mint a menekülés rendíthetetlen sziklája hangzottak e szavak.
Amint vége volt, a beteg kielégülten hullott vissza a párnák közé. Kimentem, hogy az éjszakás nővérrel szót váltsak. Magukra hagytam a házastársakat, hogy búcsút vegyenek egymástól.
Azután visszatértem, hogy elköszönjek. Majd megmeredtem a csodálkozástól. A beteg ülve fogadott. Mosolyogva mondta:
Túl vagyok a válságon. Már is jobban vagyok! - Az asszony nevetve és sírva borult férje nyakába.
Különös volt. És a két ember öröme átragadt reánk is. Velük örültünk. Megfogtam a férfi kezét:
Nagyon örülök, hogy ilyen fordulatot vett! Hiszen igazán az örökkévalóság küszöbén állt. Isten kegyelme hozta vissza magát onnan. Ragaszkodjon ezután is az Isten kegyelméhez!
Gúnyos, eltorzult mosollyal felelt:
Ez mind nem kell már nekem! Hiszen újra élek!
Megrendülve hallgattam hitetlen szavait. Nem tudtam mit felelni. A torkom elszorult. Ebben a pillanatban a beteg hirtelen a szívéhez kapott és visszahanyatlott. Halott volt.
Wilhelm Busch:
Hallottál már arról az idős hölgyről?
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Hallottál már arról az idős hölgyről, aki házalóként kereste kenyerét? Mindig, amikor keresztúthoz ért, feldobott egy gyufaszálat a levegőbe. Arra indult el, amerre mutatott a gyufaszál, amikor földet ért.
Egyszer egy ember látta, hogy feldobja a gyufaszálat, egyszer, kétszer, háromszor. Megkérdezte az asszonytól, hogy mit csinál. Az idős nő így felelt: ,,Ha
Hallottál már arról az idős hölgyről, aki házalóként kereste kenyerét? Mindig, amikor keresztúthoz ért, feldobott egy gyufaszálat a levegőbe. Arra indult el, amerre mutatott a gyufaszál, amikor földet ért.
Egyszer egy ember látta, hogy feldobja a gyufaszálat, egyszer, kétszer, háromszor. Megkérdezte az asszonytól, hogy mit csinál. Az idős nő így felelt: ,,Ha
gyom, hogy Isten mutassa meg ezzel a gyufaszállal, hogy merre menjek." Az ember kíváncsian nézte, majd így szólt: ,,De miért dobja fel háromszor?" ,,Mert az első két alkalommal rossz irányba mutatott!" - felelte az asszony. Vigyázz! Amikor nem tetszik az irány, amit Isten mutat, te is úgy imádkozol, hogy közben azt reméled, meg fogja gondolni magát, és azt mondja majd, amit hallani szeretnél? Ha így van, akkor még soha nem adtad fel az akaratodat az övéért! Jézus azt mondta: ,,Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők..." (János 15:5). Csak úgy tudunk gyümölcsöt teremni, ha kapcsolatban maradunk Krisztussal. Ahogyan az élet a szőlőtőből áramlik a szőlővesszőkbe, úgy árad beléd, és árad át rajtad az Ő ereje, és elkezdi hatását gyakorolni az életed minden területén. A zsoltáros azt mondta: ,,Az alázatosakat igazságosan vezeti, és az ő útjára tanítja az alázatosakat." Isten meg fogja mutatni neked a helyes utat, ha kéred. Lényegében csak két út van - az övé és a tiéd. Ha már belefáradtál abba, hogy a saját utadat járod, borulj térdre és kérd, hogy mutassa meg neked, hogyan járhatod az Ő útját!
2012. november 13.
Joel Osteen pasztor uzenete: Emelkedj a kritizáló hangok fölé!
Készítette: Lisa Szanyel
Hiszem, hogy Isten a szabadság egy újabb szintjére szeretne elvinni téged. Az egyik módja annak, hogy egy magasabb szintre kerülj az, ha megválasztod a csatáidat, és nem mész bele olyanokba, amik valójában nem számítanak.
Nem kell válaszolnod minden téged kritizáló hangra. Nem kell feltétlenül megsértődni azon, amit mondanak. Nem va
rjú vagy, hanem sas. Képes vagy felülemelkedni. Új magaslatokon szárnyalhatsz.
Pontosan ezt tette Nehémiás. Isten elhívta őt, hogy újjáépítse Jeruzsálem falait. Az embereivel együtt nekikezdett a munkálatoknak, azonban két kritikussal találta magát szemben, Szamballat és Tóbiás személyében. Egyfolytában kritizálták Nehémiást, pletykákat terjesztettek róla, megpróbálták lejáratni és nevetségessé tenni.
Mindeközben mit tett Nehémiás? Egyszerűen nem vett róluk tudomást. Amit mondtak, az az egyik fülén bement, a másikon ki. Amikor látták a kritikusok, hogy nem mennek semmire Nehémiással, a város vezetőihez rohantak. Azzal vádolták Nehémiást, hogy nem jó ügy érdekében építi a falat, hanem csak magának akar királyságot építeni. Nehémiást biztosan megkísértette az ötlet, hogy lemásszon a falról és jól megmondja nekik: ,,Fiúk! Nem fognátok már be? Mindjárt megmutatom, ki is vagyok!" De nem tette. Volt elég bölcsessége, hogy felismerje, ez az egész csupán arra megy ki, hogy elvonja a figyelmét valódi elhívásáról. Úgy döntött, hogy nem vesz tudomást róluk, és rekordidő alatt felépítette a falat.
Amikor Isten egy álmot ültet a szívedbe, és elkezdesz ennek megfelelően cselekedni, akkor biztos lehetsz benne, hogy a ,,Szanballatok" és ,,Tóbiások" hamarosan fel fognak tűnni. Az igazi győztes ismérve az, hogy megválogatja a csatáit. Sok csatába egyszerűen nem érdemes belemenni. Nehémiás tudta, ha lejön a falról, az idejét és energiáját arra szánja, hogy legyőzze ezt a két embert, sikerült volna neki. Biztosan jól is érezte volna magát tőle, viszont nem vitte volna őt közelebb a céljához. A fal nem épült volna előbb fel. Röviden a lényeg: úgy döntött, hogy sas lesz. Úgy döntött, hogy mindezek fölé emelkedik.
Nekünk is ezt kell tennünk. Válogassuk meg, hogy minek szentelünk figyelmet. Ne bonyolódjunk bele olyan csatákba, amiknek nincs értelme. Tanuljunk Nehémiástól, és ne vegyünk tudomást a ,,Szanballatokról" és ,,Tóbiásokról".
Ne hagyd, hogy elvonják a figyelmedet a jelentéktelen dolgok, és maga Isten fogja vívni a csatáidat. Ő fog felemelni, Ő tesz győztessé az akadályok fölött, és mindazzá fogsz válni, amire Ő teremtett.
Joel Osteen
Pontosan ezt tette Nehémiás. Isten elhívta őt, hogy újjáépítse Jeruzsálem falait. Az embereivel együtt nekikezdett a munkálatoknak, azonban két kritikussal találta magát szemben, Szamballat és Tóbiás személyében. Egyfolytában kritizálták Nehémiást, pletykákat terjesztettek róla, megpróbálták lejáratni és nevetségessé tenni.
Mindeközben mit tett Nehémiás? Egyszerűen nem vett róluk tudomást. Amit mondtak, az az egyik fülén bement, a másikon ki. Amikor látták a kritikusok, hogy nem mennek semmire Nehémiással, a város vezetőihez rohantak. Azzal vádolták Nehémiást, hogy nem jó ügy érdekében építi a falat, hanem csak magának akar királyságot építeni. Nehémiást biztosan megkísértette az ötlet, hogy lemásszon a falról és jól megmondja nekik: ,,Fiúk! Nem fognátok már be? Mindjárt megmutatom, ki is vagyok!" De nem tette. Volt elég bölcsessége, hogy felismerje, ez az egész csupán arra megy ki, hogy elvonja a figyelmét valódi elhívásáról. Úgy döntött, hogy nem vesz tudomást róluk, és rekordidő alatt felépítette a falat.
Amikor Isten egy álmot ültet a szívedbe, és elkezdesz ennek megfelelően cselekedni, akkor biztos lehetsz benne, hogy a ,,Szanballatok" és ,,Tóbiások" hamarosan fel fognak tűnni. Az igazi győztes ismérve az, hogy megválogatja a csatáit. Sok csatába egyszerűen nem érdemes belemenni. Nehémiás tudta, ha lejön a falról, az idejét és energiáját arra szánja, hogy legyőzze ezt a két embert, sikerült volna neki. Biztosan jól is érezte volna magát tőle, viszont nem vitte volna őt közelebb a céljához. A fal nem épült volna előbb fel. Röviden a lényeg: úgy döntött, hogy sas lesz. Úgy döntött, hogy mindezek fölé emelkedik.
Nekünk is ezt kell tennünk. Válogassuk meg, hogy minek szentelünk figyelmet. Ne bonyolódjunk bele olyan csatákba, amiknek nincs értelme. Tanuljunk Nehémiástól, és ne vegyünk tudomást a ,,Szanballatokról" és ,,Tóbiásokról".
Ne hagyd, hogy elvonják a figyelmedet a jelentéktelen dolgok, és maga Isten fogja vívni a csatáidat. Ő fog felemelni, Ő tesz győztessé az akadályok fölött, és mindazzá fogsz válni, amire Ő teremtett.
Joel Osteen
Prófétai látás Miskolcra, 2012 novembe
Prófétai látás Miskolcra, 2012 november
Országh György
Nagy szeretettel, és féltő szívvel szeretném megosztani
veletek, amit az Úr mutatott, a Miskolcon élő és munkálkodó kereszténységgel
kapcsolatosan. Nem tartom magamat bárki másnál szellemibbnek, vagy bármilyen
szempontból jobb kereszténynek. Jó érzés tudni azt, hogy egy vagyok közületek.
De azért írok le prófétai üzeneteket, mert az Úr arra hívott, hogy előtte
álljak, és szót halljak a szájából. Amit tovább kell adnom, azt elmondom és
leírom.
2008-ban egy imádkozás alkalmával a miskolci kereszténység
helyzetével kapcsolatban kérdeztem az Urat. Azt szerettem volna, ha nem az én
szemeimmel, hanem az Úr szemeivel láthatnám a testvéreim, a keresztény
gyülekezetek, vagyis a saját népem állapotát, és tudhatnám az Úr gondolatait.
Mindezt úgy osztom meg veletek, hogy tisztában vagyok azzal, hogy rész szerint
van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás (1 Korinthus 13:9). Ez csak
egy szelete annak, amit az Úr mond és gondol a népéről. Ima közben Jézust láttam,
és elégedetlenséget és szomorú haragot láttam az arcán. Majd a következőt
mondta:
"Nem gyárakat akarok látni, hanem kerteket."
Ezután a kijelentés után sokat gondolkoztam, hogy mi mindent
jelent ez, és azt tapasztaltam, hogy sok mondanivalója van az Úrnak azzal
kapcsolatban, hogy milyennek akarja látni, és hogyan fogja átrendezni a népének
az életét. Ebből a legfontosabb: a mesterséges működésből természetes, azaz
igazi életszerű életformába fogja átvinni. Az első emberpár is egy csodálatos
kertbe lett helyezve, ahol nem üzemszerűen folyt a termelés, hanem Isten
folyamatos áldásával burjánzott az élet, nekik pedig ezt kellett őrizni és
gondozni. Számomra egyértelmű, hogy az Úr a keresztények életében a kertek
helyreállítása érdekében le fogja bontani azokat az üzemeket, gyárakat, amelyek
elfoglalják a helyet az Ő gyönyörűségére szolgáló kertek elől, vagy akár csak
szennyezik a levegőt.
Néhány évvel később (2011-ben) megismertem egy könyvet, és
lehetőségem nyílt a lefordítására (Frank Viola: A gyülekezet újragondolása),
amelyben sok olyan hasznos, biblikus gondolat van, ami a magyarországi
kereszténység számára még elég újszerű, vagy legalábbis sok helyütt nagyrészt
csak elméleti szinten ismerjük ezeket a dolgokat. Alapvetően egy nagyon
gyakorlatias szemlélettel tanít a házankénti összejövetelről, mint az igazi,
életszerű gyülekezeti lét alapvető formájáról, és az ezt támogató igazi
testvéri légkörről. A könyv mondanivalója csak megerősítette számomra azokat a
gondolatokat, amiket a fenti, 2008-as kijelentés alapján kezdett kifejteni az
Úr.
Idén (2012) az utóbbi hónapokban ismét kaptam néhány
kijelentést ugyanebben a témában. Nagyon szeretem Miskolcot, és az itteni
testvéreimet, ezért különösen örülök annak, hogy az elmúlt években lehetőségem
volt több közösségben is szolgálni és közösséget gyakorolni, hosszabb-rövidebb
ideig. Idén nyáron, amikor szellemben a miskolci kereszténység felé fordította
az Úr a tekintetemet, az Ézsaiás könyvéből mutatta az aktuális akaratát
Miskolcra nézve. Ennek az értelmében imádkoztam Isten népéért, és most azt
kaptam, hogy osszam meg veletek:
"Figyelj rám népem: menjetek be házaitokba, zárkózzatok
be szobáitokba! Rejtőzzetek el egy kis időre, amíg az Örökkévaló haragja
elvonul!
Mert kijön helyéről, hogy számon kérje a föld lakóitól
vétkeiket. A föld pedig felmutatja a megöltek vérét, s nem rejti el többé a
meggyilkoltakat."
(Ézsaiás 26:20-21 Egyszerű Fordítás)
Az van bennem, hogy több szinten is meg fog valósulni ez a
város életében. Jelenleg az Isten népére vonatkozó üzenetet osztom meg veletek,
mert ezt mutatja a Szent Szellem.
Átmeneti időszak
A miskolci kereszténység számára egy átmeneti időszak van
kiszabva. Sok viszontagságon, nehézségen mentünk keresztül. (Tudom, hogy nem
csak Miskolcon igaz ez, de jelenleg a mi városunkkal kapcsolatban van bennem ez
az üzenet elsősorban.) Ezek között a nehézségek között sajnos nem csak külső,
vagy szellemi hátterű támadások voltak, hanem a saját hibáinkból és vétkeinkből
fakadó belharcaink is nehezítették a helyzetet, terhelték a légkört. Még akik
menteni akarták a helyzetet, ők is belesodródtak ezekbe a viszályokba,
egymásnak akaratlanul is sérelmeket okozva - vezetők és vezetettek egyaránt. Ez
alól sajnos én sem vagyok kivétel, de amit jó lelkiismerettel tudtam, azt
igyekeztem megtenni a testvéri viszony rendezése érdekében. Tudom, sokan mások
is így vannak ezzel.
Az eddigi törekvéseink ellenére sem emelkedett vissza még a
miskolci kereszténység abba a korábbi állapotába, amelyben győzelemről
győzelemre haladtunk annak idején. Sokkal mélyebben húzódó sebek, sérelmek és
egyéb problémák várnak orvoslásra, az eltávolodott testvéri szívek egymásra
találására. De az az igazság, hogy ezt magunktól nem tudjuk teljesen
helyrehozni. Próbáltuk, de nem megy. Olyan falak, félelmek, "biztonsági
rendszerek" épültek ki, amelyeket már csak az Úr láthat át teljesen. Vannak,
amiknek egyáltalán nem örül. Vannak olyan területek, amelyek nem maradhatnak
úgy, ha újra egészségesek akarunk lenni. Vannak olyan bűnök, amik nem fognak
rejtve maradni, sokkal súlyosabbak, mint amit e föld elszenvedhetne. Még
szentek és próféták vérét is ontották, és az Úr szavára egyszer csak felfedi a
föld a megölöttek vérét. Természetesen nem fizikai értelemben történtek
"gyilkosságok", de mindannyian tudjuk az Úr legközelebbi barátjának
az apostoli tanítását: aki gyűlöli az atyjafiát, az mind embergyilkos.
Az Úrnak az a szándéka, hogy ebben a rövid időszakban,
néhány hónapban, ne a nyilvános szolgálatok legyenek a jellemzőek a
kereszténység életére, mert az Úr meg fogja tisztítani és át fogja rendezni a
gyülekezetek és közösségek életét, ahogy ez el is kezdődött már, és ezt nem
fogja bírni elhordozni a kereszténység, ha nyilvános szolgálatokban mozog. A
házi közösségek ideje jött el, és erre buzdít most az Ézsaiás könyvének
próféciája is: menjetek be házaitokba, zárkózzatok be szobáitokba! Rejtőzzetek
el egy kis időre, amíg az Örökkévaló haragja elvonul!
A házi közösségek egy őszintébb, közvetlenebb légkört
hordoznak, ahol a megtisztulás nyugodtabb, biztonságosabb körülmények között
tud végbemenni. Szintén János tanítja: Ha pedig a világosságban járunk, a mint
ő maga a világosságban van: közösségünk van egymással, és Jézus Krisztusnak, az
ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől. Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn
mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk. Ha megvalljuk
bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket
minden hamisságtól. (1 Ján. 1:7-9)
Biztatásul helyezte a szívemre a Szent Szellem azt az
üzenetet is, amely arra utal, hogy az elkerülhetetlen ítélet lefolyása után milyen életforma lesz jellemző
a népre, amikor visszavezeti őket az Úr az elhívásuk helyére: A Babilonba
hurcolt zsidóknak ezt üzente Jeremiás által: Akkor segítségre hívtok engem, és
elmentek és imádtok engem, és meghallgatlak titeket. És kerestek engem és
megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem. És megtaláltok engem, azt
mondja az Úr, és visszahozlak a fogságból, és összegyűjtlek titeket minden
nemzet közül és mindama helyekről, a hová kiűztelek titeket, azt mondja az Úr,
és visszahozlak e helyre, a honnan számkivetettelek titeket. (Jer. 29:12-14)
Azért imádkozom, hogy az előttünk álló hónapok legyenek
telve Isten intenzív keresésével, teljes szívünkből. Ne feledjük: ha mi ítéljük
magunkat, akkor nem ítéltetünk el. Az Úr lehetőséget ad arra, hogy minél
rövidebb legyen, és minél kevesebb mozzanatból álljon ennek az átrendező
ítéletnek az időszaka. De ha ítél is az Úr, azzal csak tanít bennünket. (lásd 1
Kor. 11:31-32)
Meddig tart ez?
A prófétáknak szóló egyik fő kérdés az, hogy "Meddig
tart ez?" (Zsoltárok 74:9) De ahogy Ézsaiás is feltette ezt a kérdést az
Úrnak az egyik legismertebb prófétai élménye során (Ézsaiás 6), csak azt a
választ kapta, hogy addig, amíg a városok pusztán maradnak lakos nélkül, sőt a
megmaradó tizedrész is elpusztul, de ahogy a kivágott fának megmarad a törzse,
úgy azoknak az embereknek a maradéka is szent mag lesz. Nem tartom érvényesnek
az "elpusztulást" a miskolci helyzetre, maximum a már említett
"üzemi" működésekre nézve, de az Úr menetrendje sokszor hasonló.
Ebben a konkrét helyzetben sincs bennem pontos időmeghatározás, de amit
biztosan tudok: addig tart ez az átrendezés, amíg az Úr el nem éri a célját: az
akadályt jelentő gyárakat, gépies keresztény működéseket kimozdítja a helyéből,
hogy helyt adjon az Őáltala plántált kertek nyugodt fejlődésének,
kibontakozásának. Ahhoz, hogy egyes nagy, erőteljes építmények mind
elmozduljanak, esetleg az emberileg bebiztosított rendszerek elkerüljenek,
ahhoz akár több hullámban is szükség lehet arra a megrázásra,
"földrengésre", amit ilyenkor az Úr használ. (Zsid 12:26-29)
Megrengeti a mozdíthatókat, hogy a valóban rendíthetetlen, mennyei dolgok
kapjanak helyet. Miért nem egyszerre történik mindez? Akár egyetlen nagy
földindulással is elintézhetné az Úr, de ő még az ítélet közben is kegyelmes,
kíméletes. Igen, ő kegyelmet, ítéletet és igazságot cselekszik e földön, mert
ezekben telik kedve (lásd Jeremiás 9:24). Azért teszi így, hogy ki-ki
észrevegye a tennivalóját az Úr átrendező munkájában, és felkészüljön a
változásokra, változtatásra, Isten céljait kiszolgálva.
Amikor megjelent Illésnek a Hóreben, akkor szélvihar,
földrengés és tűz ment az Úr előtt. Az Úr módszeresen takarítja az utat maga
előtt. De a végén egy halk és szelíd hang hallatszott: "Mit csinálsz itt
Illés?"
Illés a barlangban volt, amíg az Úr haragja elvonult. Habár
ő azért, mert először menekült, mert ember ijesztett rá (Jézabel), később az Úr
angyala küldte az "ereje felett való útra", mi most az Úr
figyelmeztetésére a saját helyreállásunk érdekében legyünk óvatosak. A végén
pedig megszólal a szelíd, halk hang, amit tisztán hallott Illés, és amely által
az Úr még erőteljesebben állította a szolgálatba, mint azelőtt, és a mennyei
terv teljes véghezvitelére ki lettek jelölve a küldetésének a továbbvivői (lásd
1 Királyok 19).
Hiszem, hogy a harag elvonulása után Isten kegyelméből mi is
készen fogunk állni, hogy tisztán halljuk az Úr hangját, és újra beállítson
bennünket az Ő munkájába, az Ő mennyei terve és látása szerint, sőt másokat is
szolgálatba fog állítani, olyan szolgálókat, akiket eddig nem láttunk, vagy
alig láttunk nyilvánosan szolgálni. Végső soron azért teszi ezt a mi Urunk,
hogy Krisztus Teste, Istennel járva ismét győzelmesen szolgáljon, és ismét
hiteles tanúbizonysága legyen Jézus Krisztusnak.
- - -
Bejegyezte: Országh György
http://atmenet.blogspot.hu/2012/11/profetai-latas-miskolc-2012november.html?spref=fb
A kívánság
Készítette: Keresztény szépségportál
Minden kívánság potenciálisan cselekedet. Mint a tojás is. Ha melengetik, az nem marad tojás, egyszer csak elkezd csipogni és szaladni.
Cseri Kálmán
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)