2012. május 22.

BORITÉK


Egy kórház szülészetén történt, ismerősöm is a kórteremben lábadozott a szülés után, szem- és fültanúja volt az esetnek, ő mesélte.

Népes, jól öltözött kisvárosi cigánycsalád jött a kismamáért és a babáért a 4 ágyas kórterembe, hogy hazavigyék. A szülést levezető orvos is hamar előkerült - a szülés óta nem látták a szobában - és kezeit dörzsölve ott tüsténkedett a család körül, hogy ugye minden rendben volt, ugye, jó volt az ellátás, ugyebár, khm, meg hasonlók.

Ekkor előlépett a családfő és nagy tisztelettel rövid mondókába fogott: egyszerű szavakkal megköszönte az orvos munkáját és átadott neki egy hatalmas díszdoboz desszertet.

Az orvos átvette a dobozt, de képtelen volt eltitkolni csalódottságát és kézfogás helyett lekezelően kicsattant:

- Jóember ilyenkor nem desszertet szoktak adni a szülésznek!

Nagy csend lett. Aztán a férfi csendben megkérdezte:

- Bocsánat, hanem mit?

- Aki elégedett a munkánkkal, az borítékot ad, kérem szépen! Hagyományosan ez illik. Maguk nem hallottak még erről? Pedig van maguknál szaporulat szép számban!

- Bocsánat, ne haragudjon doktor úr és mennyit szoktak adni a népek?

- Hát... 30-40.000 forintot.

- Értem, elnézést kérek, tudatlan vagyok, de megoldjuk azonnal, engedelmével visszakérném a desszertet.

Kivette az orvos kezéből a dobozt, felnyitotta és kivett belőle egy köteg 20 ezres, majd 2 darabot átadott a kővé vált orvosnak, akin látszott, hogy a rosszullét kerülgeti. A többit zsebre vágta és a család kivonult a kórteremből...

A KERITÉSEN BELÜL


William Barclay írt egy katonai szakaszról, melynek tagjai a második világháború egyik csatájában elveszítették egyik barátjukat, és szerették volna tisztességgel eltemetni.

Találtak egy templomot, mögötte temetővel, amit fehér kerítés vett körül. Megkeresték a papot, és megkérdezték, hogy eltemethetik-e barátjukat a templom temetőjében.

„Katolikus volt?” – kérdezte a pap.
„Nem.” – felelték a katonák.
„Akkor nagyon sajnálom. A temetőt az anyaszentegyház tagjai számára tartjuk fenn. De eltemethetik a barátjukat a kerítésen kívül. Gondoskodom róla, hogy gondozzák a sírját.” – válaszolta a pap.
„Köszönjük, atyám.” – felelték a katonák, és eltemették barátjukat a temető mellett, a kerítés túloldalán.

Amikor véget ért a háború, a katonák még egyszer el akartak látogatni barátjuk sírjához, mielőtt hazautaztak. Emlékeztek rá, hol volt a templom, és a sír a kerítésen kívül. Keresték, de nem találták. Végül felkeresték a papot, hogy megkérdezzék, hol a sír.

„Uram, nem találjuk a barátunk sírját.” – mondták a katonák a papnak.
„Nos – válaszolt a pap – miután önök eltemették elesett bajtársukat, valahogy nem tűnt helyesnek a számomra, hogy ott legyen eltemetve, a kerítésen kívül.”
„Akkor áthelyezte a sírját?” – kérdezték a katonák.
„Nem” – felelt a pap. – „A kerítést helyeztem át!”

Pontosan ezt tette értünk Isten. Nem érdemeljük meg, hogy „a kerítésen belül” legyen a helyünk. Nem érdemeljük meg, hogy a Mennybe kerüljünk, ha meghalunk. Isten azonban kegyelmesen elmozdította a kerítést. Elküldte Fiát, Jézus Krisztust, hogy meghaljon értünk, hogy mi is tagjai lehessünk örökkévaló családjának.

„Békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által. Őáltala kaptunk hitben szabad utat.” Rómaiakhoz írt levél 5:1-2

isten üzenete a világnak csilla664

Illés Szelleme napjainkban


Készítette: Júda oroszlánja
Üzenetet szeretnék átadni a Jézus Krisztus Teste, az Egyház számára , felekezeti különbség nélkül.

Arról fog szólni ez az üzenet, hogy Illés lelkének a munkája hogy nyilvánul meg és miben láttatik meg napjainkban. Istennek a Szent szellem által ez egy nagyon hangsúlyos üzenete.
Ahhoz, hogy megértsük , meghalljuk szellemben, hogy mit üzen az Úr, ahhoz nyitott fülekre van szükségünk.

Ez Isten ajándéka népe számára, hogy hallja, hogy mit mond a Lélek a gyülekezeteknek.
Nagy általánosságban a vallásos keresztény világ arról beszél napjainkban, hogy mit tett Jézus mikor a földön járt.

 Most a Szent Szellem arról fog nekünk beszélni, hogy mit szeretne tenni
az Atya terve szerint Jézus a Szent Szellem által, ezekben a napokban, ezen a földön az Ő Testében.

Nekünk ehhez egy lépcsőfokkal magasabbra kell lépnünk, hogy meg tudjuk érteni és együtt tudjunk munkálkodni Isten szellemével, azokban a dolgokban amiket Ő tenni akar a mi napjainkban.

Tudjuk azt, hogy Isten Igéjét a Szentírást az Isten szent emberei írták az Ő Szelleme által és a benne elrejtett üzenet a Szent Szellem által van kinyilatkoztatva.
Az Ószövetségi történetek megirattak a mi tanúságunkra, ezekből napjainkban tanításokat ad a Szent Szellem, sőt prófétai üzenet is van elrejtve az ószövetségi történetekben napjaink számára.

Illés próféta földi szolgálatáról és az ő napjaiban történő eseményekről fog bennünket tanítani Isten drága Szelleme. Most foglalkozzunk Illés napjaiban történt eseményekkel, ezeken keresztül fog nekünk a Szent Szellemtanításokat adni a napjainkra és utána pedig erővel, kenettel ki fogja jelenteni Isten hatalmas Szelleme azt a próféciai üzenetet, amely a napjaink Egyházában van elrejtve.

Az Úr hatalmas erővel fog kinyílvánítani dolgokat és hatalmas erővel fog működésbe hozni olyan eseményeket, amik a kijelentésben, a próféciában el vannak rejtve.

Erővel, kenettel ki fogja jelenteni Isten Szellem Igékből, az Igékkel alá támasztva, hogy milyen szolgálata van Illés Szellemének a napjaink Egyházában.

Minden kijelentés és kinyilatkoztatás, amely a Szent Szellemből van kiküldve, Isten Igéje alapján van kihírdetve, mert az Igéből kell, hogy táplákozzanak.

I.Királyok 17:1
„ És szóla Thesbites Illés a gileád lakói közül Akhábnak: él az Úr az Izrael Istene, aki előtt állok, hogy ez esztendőben sem harmat, sem eső nem lészen,
 hanem csak az én beszédeim szerint.”

Vajon mi váltotta ki Isten ítéletét az Ő népével Izraellel szemben, hogy ilyen hosszú ideig nem volt sem eső, sem harmat. Nézzük meg az Isten Igéjét és pontos választ fogunk rá kapni.


I.Királyok 16:30-tól
„ És gonoszabbul cselekedék Akháb, az Omri fia az Úr szemei előtt, mindazoknál akik őkörülötte voltak. Mert nem elégedett meg azzal, hogy Jeroboámnak a Nébát fiának bűneibe járjon, hanem elment és feleségül vette magának Jézabelt, Etbaálnak a sidonbeli királynak a leányát és elment a Baálnak szolgált és meghajtá magát annak és oltárt emelt a Baálnak, a Baál házában, amelyet Samáriában épített. És csinála Akháb Aserát is és jobban haragra indítá Akháb az Urat, Izrael Istenét, mint az Izrael valamennyi királya, akik őelőtte voltak.”

A Felséges Isten úgy szerette Izraelt az Ő kiválasztott népét, hogy az élet minden területére útmutatást, irányítást adott a számukra.
Így a házasságokkal kapcsolatban is adott ilyen útmutatást az Izrael fiai számára, hogy ne vegyenek feleséget maguknak a körülöttük levő pogányok leányai közül.

II.Mózes 34:14-től
„ Mert nem szabad imádnod más Istent, mert az Úr, akinek a Neve féltőn szerető, féltőn szerető Isten Ő.
 Hogy valamiképpen szövetséget ne köss annak a földnek a lakosaival, hogy mikor isteneiket követvén paráználkodnak, áldoznak az ő isteneiknek és meghívnak téged, hogy egyél az ő áldozataikból és feleséget végy az ő leányaik közül fiaidnak.
Amikor paráználkodnak az ő leányaik az isteneiket követvén a te fiaidat is paráználkodásra vigyék az ő isteneiket követvén.”

Láthatjuk, hogy egyértelmű volt az Izrael fiai számára az útmutatás.
De itt egy sokkal súlyosabb dologgal találkozunk . Itt Izrael királya vétkezett az Úr szava ellen és feleségül vette magának Jézabelt a sidonbeli király leányát.
Akháb összekötötte az életét Jézabellel. De nem csak vele, hanem az idegen istenekkel, amiket Jézabel hozott magával a Baállal, az Asherával és így vétekbe ejtette az egész Izrael.

Szörnyű nagy bűnt követett el Akháb, mert elfordította Izrael fiainak a szivét az élő Istentől.
A szerető Atya úgy tekintett Akháb gonosz cselekedeteire, hogy bezárta az eget és nem volt eső három évig.
Ez Akháb bűne miatt történt Izraelben. Nézzük meg amikor Jézabel hatalomra került az első cselekedetei között ott volt, hogy megölette az Isten prófétáit.
Félelem volt Jézabel szivében, hogy az Isten prófétái nyilvánosságra hozzák gonosz cselekedeteit, amit bevitt az Izrael nép életében és félelmében elhalgattatta az Isten prófétáit nehogy az ő férjének a szivét visszafordítsák az élő Isten felé. Istennek gondja volt az Ő népére használt eszközt arra, hogy száz prófétát ötvenenként elrejtettek barlangban és ők túlélték Jézabel gonosz uralkodásának az időszakát. Nem így van é ez napjainkban is?
Olyan különösen kemény szárazság van az egész keresztény
 világban, de legfőképpen Európában. Isten népe szenved a szárazságtól .
Nézzük meg, hogy minek a következménye ez a szellemi szárazság.

A különböző Egyházak vezetői akik nem a Krisztusi kősziklára építették a házaikat, hanem csak fövényre, szellemi paráznaságra adták magukat az egyházak vezetői!
Az Isten Igéjét a teológiai nézeteik szerint alakították át nézeteik alátámasztására és nincs helyén sok egyházban az élő igaz Isten imádata és tisztelete!
Helyette bálványokat hoztak be az Egyházakban, az ördög világosság angyalaként bejött és különböző bálványokat emeltek a szentjeiknek és az Isten népe, a keresztény világ nagy hányada oda jutott, hogy ezeket a hideg szobrokat csókolgatja.
 Ezek előtt a hideg néma szobrok előtt hajlong az Isten népe.
Mi ez, ha nem szellemi paráznaság ?

   Ezt a világosság angyala művelte azokkal az egyház vezetőkkel, akiknek az egyházaik nem a Krisztusi sziklán nem az Isten Igéjének az alapján áll, hanem teológiai nézetekre felépített egyházakat alkottak!

Ez a világosság angyalának a munkája és Isten ítéletet hírdet ezek felé a bálványimádó egyházak felé!

Ez a Szent Szellem mai üzenete!

II.Korintus 14:11
„ Nem is csoda hisz maga a sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává.”
Az élő Egyház, a Jézus Krisztus Teste aki a Krisztusi Kősziklára, az Isteni kijelentésre van felépítve a helyreállítás időszakát éli át.

Az Isten Szelleme le fogja leplezni az egyházban az ördög minden aljas ravasz munkáját.
Az Isten Szelleme meg fogja ítélni az ördög minden alattomos tervét és világosságra fogja
hozni a „ világosság angyalának „ a művét és leleplezi azért, hogy a keresztény világ felszabaduljon a hamis istentiszteletektől és a bálványimádástól.

Isten Szelleme helyre fogja állítani az élő Egyházban az igaz Isten imádatát az igaz Isten dicsőítését a Szent Szellem által.

Isten hatalmas ereje fel fogja nyitni a barlangok száját ahova a vallásos világ elzárta az Isten szószólóit, az Isten szolgáit, szolgálóleányait a prófétákat és elő fogja hozni illetve elő is hozta már őket, és Isten megüzeni rajtuk keresztül az Ő tervét és akaratát.
Feltárja a bálványimádás undorító állapotát ami leuralja az egész keresztény világot !
Isten szabadítást akar nyújtani és adni az egész Egyház számára,
-          ha van füle a hallásra, hogy mit mond a Szellem a gyülekezetnek!

Térjünk vissza újból Illés történetéhez. Illés valóban Isten hatalmas prófétája volt. Volt bátorsága szembeszállni a Baál papjaival, mert az Isten prófétái nem megalkuvó emberek.
Beléjük Isten Szelleme egy hatalmas bátorságot öntött, hogy kimondják azt ami az Úr által van üzenve. Emlékezzünk a Kármel hegyi győzelemre. Az élő Isten tűzzel felelt az ő igaz prófétája kérésére.
Illés bátran fel merte vállalni a konfrontációt a Baál prófétáival szemben, mert tudta, hogy a Baál egy néma isten, aki soha feleletet nem fog küldeni.


Illés teljes bizonyossággal tudta, hogy az ő Istene feleletet fog küldeni a mennyekből.
 Az Illés Szellemének az egyik hatalmas megnyilvánulási formája az amikor bátorsággal meg merte szólítani az Izrael fiait, hogy ne sántikáljanak kétfelé, hanem döntsék el:
„ Ha az Úr az Isten akkor kövessék az Urat, ha pedig a Baál akkor azt kövessék!”
Az Isten hatalmas Szelleme ma is felteszi a kérdést az egész keresztény világnak:
Hogy meddig sántikálunk kétfelé?

Tudjuk meg és értsük meg , hogy az élő Isten mindig tűzben felel az ő népének!
Ő küldi az Ő Szent Szellemének hatalmas tüzét, hogy a hideg szivek felolvadjanak, hogy a megkötözött emberek megszabaduljanak, hogy a sánták lábai meggyógyuljanak  és egyenesen járjanak az Úr útján.

Ne sántikáljunk a bálványimádás útján, ne sántikáljunk a világ felé, hanem tegyük rá a lábainkat az Isten Szelleme által arra az útra, amely ezekben a napokban az Egyház számára a Jézus Krisztus
Teste számára van a Szent Szellem által az Atyától kijelőlve, hogy erővel kenettel tudjunk ezen az úton járni!

Ez az Úr üzenete és a Szent Szellem felszólítása.
 Az Isten Igéjében még egy döbbenetes eseménynek lehetünk a szemtanúi.
I.Királyok 18:21
„… és nem felelt a nép csak egy szót sem. „
Döbbenetes, hogy az Izrael népe, az Izrael királya által vezetett nép olyan mélységesen át volt itatva az idegen istenek kultuszával, hogy nem volt felelet az ajkukon egy szó sem.
Meg voltak kötözve a bálványimádással, nem volt szabadságuk arra, hogy elkötelezzék magukat az élő Isten mellett, az Úr mellett, aki tűzzel felelt.
Amikor eljött az estéli áldozás ideje, Illés ajkát egy csodálatos imádság hagyta el. Ez az imádság olyan mélységesen belehasít az én szívemben, mert az élő Isten az aki a bálványimádásból vissza tudja fordítani az Ő népét.
Az Izrael fiai hallották az imádságot, látták a leszálló tüzet, amely megemésztette az áldozatot, mégsem tudtak megszabadulni a Baál kultusza alól!
Ez azért történt így, mert a királyuk nem változott meg és a királyné asszonyuk egyre nagyobb gonoszsággal működött azokban a napokban.
Ha a közösségek, a gyülekezetek vezetői nem fogják tudni elfogadni az Úr üzenetét , hogy felszámoljanak a bálványokkal, hogy a helyreállítás üzenetét elfogadják, hogy a sziklára állíttassék Jézus Krisztus Teste, az Egyház.

Nincs más megoldás, nincs változás a tagok életében csak akkor ha a Szent Szellemnek engedelmeskedve tovább lépnek oda ahol az élő Isten imádata helyre van állítva!
Jézabel tovább folytatta az ő gonosz cselekedeteit és követeket küldött Illéshez, ő pedig erre elmenekült a pusztában.

Parányi részben át tudom érezni az ő lelkiállapotát. Illés átélője, megtapasztalója volt a hatalmas Isten élő jelenlétének. Szenvedő átélője és megtapasztalója volt annak, hogy Izrael fiai ugyan arcra borultak az Úr előtt és kimondták, hogy az Úr az Isten, de a szívük odaszánása nem volt tökéletes.
Továbbra is megosztott szívvel élték a mindennapi életüket.
Ezért nem tudtak teljes szívből az Úr mellett dönteni és a bálványimádástól megszabadulni.
Lényegében az élő Isten ilyen hatalmas jelenléte sem tudott változást hozni Izrael fiainak a szívében.
Az ő királyuk és felesége továbbra is megmaradt az ő utálatos bálványaik imádásában. Mint egy köd és fátyol borult rá Izrael egész nemzetségére, és kötötte a királyuk által vezetett úthoz és a királyuk által tisztelt istenekhez.
Valóban így van ez napjainkban is.
Az Úr hangsúlyos üzenetéhez tartozik, hogy az Úr el fogja küldeni számunkra a késői esőt! A késői esőben jön majd az Isten tüze, de nagyon kevesen lesznek azok, akik szakítani tudnak a vallásos látásaikkal a vallásos meggyőződéseikkel,mert a vezetőik nem változnak meg.
Ahogyan Illés szája által Isten ítéletet mondott Akhábra, Jézabelre, ugyanúgy fog ítéletet mondani ezekben a napokban az Úr azokra az emberekre, akik emberek százezreit, millióit belevezették a bálványimádásba, az emberek tiszteletébe, a vallásos szertartásaikba.
Isten Szelleme ítéletet fog hírdetni a vezetők felett, de sok embert akar a Szent Szellem  kihozni közülük akik tudatlanok.
Istennek Illés szellemű szolgákra van szüksége ezekben a napokban, akik ezt a feladatot el fogják az Úr Szelleme által végezni!
A legdöbbenetesebb és legfájdalmasabb látvány az, hogy a világmindenség Urát, az alkotó Teremtő Istent, szinte egy bálvány szintre hozták le némely vallásos vezetők, mint egy jó Istenke, úgy beszélnek róla.
A megfeszített, feltámadott, dicsőséges Jézus Krisztus aki meghalt a világ bűneiért kifizette az áldozatot, némely egyházban kis jézuskának nevezik és újra és újra csak a kisdedhez mennek!
Bizony ez nem más, mint utálatos bálványimádás az Úr szemeiben, és az Úr ítéletet fog hírdetni minden bálványimádás felett!
A mi szerető Atyánkat az ő népe imádata, tisztelete fel fogja emelni arra a helyre , mely Őt megilleti.
Az Ő népe imádattal és hódolattal áldozik előtte, mert ismeri Őt, hogy Ő a világegyetem hatalmas Ura és Istene, és így tiszteljük mi Őt.
Jézus Krisztus aki kisgyermekként jött be ebbe a világba, legyőzte a bűnt, az ördögöt, a halált, a betegséget!
Felemejük Őt , mint egy dicsőséges hőst, akinek a Nevére minden térd meghajol.
Akinek az ereje által, ma is újjászületett emberek seregei dicsérik és a jövőben egyre jobban szaporodik ezeknek az embereknek a serege, a tábora aki a győzelmes Urat fogják dicsőíteni!



 

GAZDAG FÉRFI ÉS A KISFIÚ


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
A férfi magányosan élt, hatalmas házában senki sem várta este. Amikor azt kérdezték, miért,
cinikus nevetéssel válaszolt:

- A nővel csak baj van, ráadásul olyan, mint a meztelen csiga: csupaszon jön, amikor meg megy, viszi a házat. A gyerekeket pedig nem szeretem. Amíg kicsik, büdösek és sokba kerülnek, amikor már nagyobbak, állandóan nyavalyognak...és ne mondd, hogy olyan aranyosak! Ez csak az ostobák közhelye! Az arcukra már óvodáskorukban rá van írva, hogy milyen ostoba és rosszindulatú felnőtt lesz belőlük...
Úgyhogy a férfi egyedül élt. Igazgatta a vállalatait, golfozott, sokat olvasott, és utazott, ám egyszer, amikor a város szegénynegyedén hajtott keresztül, defektet kapott. Káromkodva
szállt ki az autóból, ám miután telefonon segítséget hívott, elégedettsége visszatért ,mert
örömmel töltötte el a tény, hogy minden problémát képes megoldani...

Ekkor vette észre a gyereket.
A kisfiú - aki még öt nyarat sem élt meg - egy kerítés vasrácsába kapaszkodott, és némán figyelte őt. Apró testét rongyok fedték, s noha a kéregetők jellegzetes kisugárzását árasztotta, nem szólt egyetlen árva szót sem.
Csak nézett.

A férfi nem hatódott meg, ezer ilyet látott már - mi több, még csak el se fordult. A legtöbb ember gyenge, hogy őszinte nyugalommal fogadja egy koldus közeledését, ám őt más fából faragták: rezzenéstelen arccal állta a rászegeződő tekintetet, mi több, még bele is merült a gyermeki szempárba...
S akkor megszédült.

erővel vágta mellbe valami, pedig a fiú pillantásából hiányzott minden emberi: pici lelke nem sugárzott haragot, dühöt, félelmet vagy örömöt, egyszerűen nem volt benne semmi. A férfi nem bírta elfordítani a fejét, pedig a kölyök szembogara, mint két feneketlen
üreg, a halál ürességével dermesztette szívét. Azok néznek így, akik a kelleténél többet láttak az élet mocskából.

Egész nap ez a pillanat járt a fejében. Hiába golfozott a ragyogó napsütésben, a semmi hűvöse vele maradt; hiába döntött magába nemesebbnél nemesebb borokat, szájában csak por és hamu íze fakadt. Nem tudott aludni, forgolódott a hatalmas ágyban, és a plafonra szerelt tükörben nem látott mást,csak egy halott szempárt...

Amikor másnap a kormány mögé ült, eleinte még győzködte magát, hogy nem érdekli a gyerek, és csak azért megy arra, mert úgy rövidebb, aztán egyszer csak lélekben vállat vont,és nem színészkedett tovább önmaga előtt. Igenis látni akarta...

A kisfiú pontosan ott állt. A férfi csak nézte a merev szempárt, a mozdulatlan testet. Meg akarta szólítani a gyereket, de amikor ki akart szállni az autóból, elkezdett izzadni a tenyere. Ahogy az ajtó felé nyúlt, görcsbe rándult a gyomra-és elhajtott.

A felkelő nap újra a vasrács mellet érte. Még most se tudott megszólalni, de egy doboz tejet már a fiú kezébe tudott nyomni. Másnap egy fürt szőlőt hozott, harmadnap egy hatalmas szendvicset, negyednap pedig...

Amikor a férfi húsz esztendővel később haldoklott, halálos ágya mellet egyedül a fiú állt.
Nemcsak hogy jóvágású fiatalember lett belőle, de kivételes intelligenciájának hála, az élet dzsungelében is megállta a helyét. Együtt töltött éveik alatt igaz barátokká váltak, több szeretetet és figyelmességet adtak egymásnak, mint a legtöbb vér szerinti család.
A fiú szemében őszinte könnyek ragyogtak, ahogy fogta a férfi ráncos kezét. Mindenét odaadta volna, hogy a sok jót meghálálhassa nevelőapjának, de a halállal szemben tehetetlen volt. Nem tudta megmenteni.

Ebben a pillanatban a férfi kinyitotta a szemét, és halkan megszólalt.
- Ne gyötörd magad. A halál elől nincs menekvés, de most, a kapuban már látom, hogy ez nem elmúlás, hanem születés. Egy új kaland kezdete. S tudod, azért szállhatok most fel az égbe, mert a VALÓDI haláltól te, - akkor ott, a kerítésnél - megmentettél.

A TROMBITA, BILL BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel
Azt szeretném, hogy emlékezz meg a jóságomról, mert Én akkor is vigyáztam rád, amikor egyedül érezted magad, akkor is, amikor elkeseredtél, akkor is, amikor elfelejtettnek érezted magad, akkor is, amikor nélkülöztél. Én soha nem hagytalak el. Én veled voltam mindezeken a napokon az első naptól fogva, amikor átadtad magadat Nekem, és Én vigyáztam rád. Igaz, hogy megengedtem, hogy átmenj nehéz körülmények között, - de vajon nem tudod, hogy ezek megerősítenek téged? És nem tudod, hogy ezek adnak jogot neked arra, hogy gyakorold azt a hatalmat, amit adtam neked? És nem tudod, hogy ezek arra vesznek rá téged, hogy ragaszkodj Hozzám? A sorsod már meg van írva, és a győzelemről szól, nem a kudarcról. Ezért hát járj Velem bizalomban és szeretetben. A győzelem biztosítva van. Legyél erős az Úrban és az Ő hatalmának erejében. Merd elhinni, hogy azzá tudsz lenni, aminek mondtalak, mondja az Úr.

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Nyugodj meg abban a biztos tudatban, hogy Én elkezdtem egy jó munkát benned, és Én teljességre is viszem, mondja az Úr. Te nem valami alacsonyabb rendű termék vagy. Meg vagy váltva és el vagy választva az Én királyságom számára. Utasítsd vissza, és ne higgy a hazug vádaknak, amelyek kárhoztatást hoznak. Te kiválasztott vagy, és úgy lettél megalkotva, hogy betöltsd az Én céljaimat ott, ahol a te helyed van a földön. Bízz Bennem! Filippi 2:13 mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő tetszésének megfelelően.

Forditotta: Országh György

Amen! Dicsoseg az Urnak! Halaval csordultig a szivem.
Aldasos, gyoztes hetet kivanok mindenkinek!

Forras: http://ft111.com/
http://gyurinaploja.blogspot.com/

Nincs más Isten - Dics-suli 2011

2012. május 21.

Ige: Isten ajándéka


Az ajándékról így szól a Szenet Szellem: „Mert úgy szerette [(agapaó): Ez azt jelenti: magát teljesen odaadni, átadni, teljesen összekötni magát, eggyé válni. Vagyis teljesen odaszánni, feloldódni a szeretetben] Isten e világot [(koszmosz): univerzum, a világegyetem, beleértve a lakóit is], hogy az Ő egyszülött [vagyis az egyetlen] Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne [vagyis a Fiúban], el ne vesszen [és el ne pusztuljon], hanem örök élete legyen [vagyis: (ekhó): birtokolja az örök életet]” (Ján. 3,16).

Ő – az egyszülött Fiú - adja az élet vizét is – vagyis a Szent Szellemet: „Az ünnep utolsó nagy napján pedig feláll Jézus és kiálta, mondván: Ha valaki szomjúhozik, jöjjön én hozzám, és igyék. Aki hisz én bennem, amint az írás mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből. Ezt pedig mondja vala a Szellemről, amelyet veendők valának az Őbenne hívők: mert még adatott a Szent Szellem; mivelhogy Jézus még nem dicsőíttették meg” (Ján. 7,37-39).

Ő az, aki a királyiszékben ül: „És monda az, aki a királyiszéken (vagyis a trónuson) ül vala: Ímé mindent újjá teszek (és mindent újjáteremtek). És monda nékem: Írd meg, mert e beszédek hívek (megbízhatók) és igazak. És monda nékem: Meglett (megtörtént). Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég. Én a szomjazónak adok az élet vizének forrásából ingyen” (Jel. 21,5-6).

És amikor ez megtörténik: „És azon a napon lesz, hogy élő vizek jőnek ki Jeruzsálemből, felerészük a napkeleti tenger felé, felerészük pedig a nyugati tenger felé, és nyárban és télben is úgy lesz” (Zak. 14,8).

„És megmutatá nékem az élet vizének tiszta folyóját, amely ragyogó vala, mint a kristály, az Istennek és a Báránynak királyiszékéből jővén ki (mert trónusából ered)” (Jel. 22,1).

„Nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé; sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi (más) hőség: Mert a Bárány, aki a királyiszéknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket (vagyis elvezeti őket az élet vizének forrásaihoz); és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet” (Jel. 7,16-17).

„És a Szellem és a menyasszony ezt mondják: Jövel! És aki (csak) hallja, ezt mondja: Jövel! És aki szomjúhozik, jöjjön el; és aki akarja, vegye az élet vizét ingyen” (Jel. 22,17)

Ige: Hol van Isten országa?


A farizeusok kérdésére így válaszol az Úr: „Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el (és nem úgy jön el, hogy az ember jelekből következtethetne rá, vagy kiszámíthatná). Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa közöttetek van(Luk. 17,20-21)

Mert Isten országa akkor nyilatkozik meg, amikor a Szent Szellem erejével hirdetik a Krisztust. Ezért azt mondja az apostol: „Én is, amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem, mint aki ékesszólás vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten titkát. És az én beszédem és az én prédikálásom nem emberi bölcsességnek hitető beszédében állott, hanem Szellemnek és erőnek megmutatásában: hogy hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Isten erején nyugodjék” (1 Kor. 2,1.4-5)

„Mert nem beszédben áll [nem szavakon alapszik; és nem szóban nyilatkozik meg] az Istennek országa, [Isten királysága, uralma] hanem erőben. [hatóerőben; hatalomban, csodatevő erőben]” (1 Kor. 4,20)

Hogy ez megtörténjen, ahhoz az Úr Jézus által ígért mennyei erőt kell megkapni minden hívőnek: „És ímé én elküldöm ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig maradjatok Jeruzsálem városában, mígnem felruháztattok mennyei erővel” (Luk. 24,49)

Mert: „… János… vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva. És: „… vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,5.8)

És ez be is teljesedett pünkösdkor: „És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának (ugyanazon a helyen). És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése (hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt), és eltelé (és betöltötte) az egész házat, ahol ülnek vala. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek (vagyis lángnyelvek jelentek meg előttük, amelyek szétoszlottak) és (és leszálltak), és üle mindenikre azok közül. És megtelnek mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdenek szólni más nyelveken (azaz különféle nyelveken), amint a Szellem adta nékik szólniuk” (Csel. 2,1-4)

Így vált valóra az Úr ígérete, aki megígérte a Szent Szellem eljövetelét: „Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat (és nem kaphat meg), mert nem látja őt és nem (is) ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok. Még egy kevés idő és a világ nem lát engem többé; de ti megláttok engem: mert én élek, ti is élni fogtok. Azon a napon megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek” (Ján. 14,17-20)

Hiszen: Így is van megírva: Az első ember, Ádám, élőlénnyé lett, az utolsó Ádám (az Úr Jézus) pedig megelevenítő Szellemmé” (1Kor 15,45)

Ige: Uralkodik az Úr


 „az úr a mennyekbe helyeztette az ő székét (és állította fel trónját) és az ő uralkodása mindenre kihat (mert királyi hatalmával mindenen uralkodik)” (zsolt. 103,19)

Ezért: „dicsér (és magasztal) téged, uram minden teremtményed és áldanak téged a te kegyeltjeid (a te híveid). Országodnak dicsőségéről szólnak (és elmondják, hogy országod milyen dicsőséges), és a te hatalmadat beszélik.

Hogy tudtul adják az ember fiainak az ő hatalmát (és megismertetve az emberekkel az Úr hatalmas tetteit), és az ő országának fényes (és ragyogó) dicsőségét. A te országod örökre fennálló (és örökkévaló) ország, és a te uralkodásod nemzedékről nemzedékre (tart)” (zsolt. 145,10-13)

Magasztaljon Téged

20120129 - Isten hisz benned - Kubinyi Károly

Az asztalos keze

Egy kiszáradt patak voltam

Idézetek


Idézetek
"A Szentlélek eltereli figyelmünket önmagunkról és meggyőz arról, hogy semmik vagyunk és Krisztus minden mindenekben." (C.H. Spurgeon)

Kereszténynek lenni? Miért?


Egy ember almafajok nemesítésével foglalkozott. Mindenkinek örömmel mutogatta pompás almafáit: boldog volt, ha valaki almáját megízlelte. Egyik szomszédját - noha többször hívta -, semmiképpen sem tudta rábírni, hogy bemenjen hozzá almakóstolóra. Mikor egyszer újra hívta, megszólalt a szomszéd:

- Be kell vallanom, hogy a múltkor, kertje mellett elmenve, kíváncsiságból felvettem egy lehullott almát. Beleharaptam, de én életemben olyan savanyú almát még nem ettem. Köszönöm, nem kérek az almájából, az az egy egész életemre elég...

- No ez igazán nem mérvadó - szólt mosolyogva a kerttulajdonos - messze földet bejártam, míg ahhoz a savanyú almához jutottam. Azért ültettem a kerítés mellé, hogy egyszer s mindenkorra elvegyék a tolvajok kedvét az almalopástól. És bevált a számításom. De jöjjön velem a kert belsejébe! A második, harmadik sorban olyan jóízű, zamatos fajtákat talál, amilyet nem is álmodott.

- Ha így áll a dolog, az más - szólt elgondolkozva a szomszéd és bement a kertbe.

Sokan így vannak a hívő élettel. A kívülállók csak a tilalmak, a bűnbánat és önmegtagadás savanyú almáiról tudnak. Pedig ezek csak a képmutatók távol-tartására valók. Ne a kerítésen bemászott tolvaj módjára ítélj, hanem menj be a kert Urával az ajtón, és meglátod, hogy mily édes az Úrral ápolt közösség minden gyümölcse.

Minél messzebb kerül az emberiség Istentől,  annál embertelenebbé válik az élet.

Cseri Kálmán

KITARTÁSSAL FUTNI


1 Ezért tehát mi is, akiket a bizonyságtevőknek akkora fellege vesz
körül, tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket
megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő
pályát. 2 Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki
az előtte levő öröm helyett - a gyalázattal nem törődve - vállalta a
keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült. 3 Gondoljatok rá, aki
ilyen ellene irányuló támadást szenvedett el a bűnösöktől, hogy
lelketekben megfáradva el ne csüggedjetek. Zsid 12,1-3.


                        KITARTÁSSAL FUTNI


Kitartással fussuk meg az előttünk levő küzdő tért! (Zsid 12,1)

Évekig helytelenül idéztem a Zsid 12,1-et. Emlékezetből mindig azt írtam, hogy "Kitartással fussátok az elétek állított pályát." De az igében valójában "fussuk" van, nem pedig "fussátok". Hogyan érthettem félre? Ez az egész értelmezésemet megváltoztatja arról, hogyan változunk
Krisztus képmására. Egyéni fejlődésre gondoltam, amely a magányban bontakozik ki, pedig a növekedés egyszerre személyes és közösségi is. Az pedig, hogy közösen futjuk a pályát, azt jelenti, hogy mind egyszerre futunk, vagyis addig nincs vége, amíg az utolsó ember is el nem éri a célvonalat.

Mostantól, amikor erre az igére gondolok, a "versenyfutás" egy futó csoportként jelenik meg bennem, és nem egy emberről szól, aki először ér célba. Elképzelek érett vezetőket, akik a többi futó között bemutatják, hogyan lehet hatásosabban futni. A csoportban levő bátorítók ösztönzik a küszködőket. Hátul vannak azok a bölcs résztvevők, akik segítik a botladozó és eleső futókat. Mindenkinek van szerepe abban, hogy mindenki befejezhesse a versenyt. És akkor fejezzük be, amikor mindannyian megtettük a magunk részét.

Imádság: Istenünk, bocsáss meg, hogy csak a saját fejlődésünk miatt aggódunk. Mutasd meg, hogyan segíthetünk testvéreinknek, hogy a célvonal felé közeledjenek. Ámen.

Mit tehetek ma azért, hogy valaki megfussa a pályát?
Ellen Cardwell (Kalifornia, USA)

4 ének más szöveggel...

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Arra vagy elhívva, hogy állj a Bástyára, és őrködj. Ez a bástya egy szellemi erőd, egy biztonságos hely, ahol meg tudod védeni magad az ellenség támadásaitól. Én pedig igazán mondom neked, hogy most annak van az ideje, amikor őrt kell állnod és figyelned kell egy magas helyről a Szellemben, ahonnan látod és meg tudod figyelni a csatát. Azután arról a helyről tudsz harcolni, ami az erősség és bölcsesség helye, hogy megszerezd a győzelmet minden támadás felett. Legyél erős és bátorságos, mondja az Úr. A harcaid mindig feltárják azokat a helyeket benned, ahol önmagadra támaszkodsz és ahol gyenge vagy.

Habakuk 2:1 Elfoglalom az őrhelyemet, és megállok a bástyán, és figyelek, hogy meglássam, mit mond nekem, és mit feleljek, amikor feddést kapok.

Gyöngyszemek


     Nem mondhatod: ATYÁNK,
     Ha nem viselkedsz úgy a mindennapi életben, mint az Ő gyermeke
     Nem mondhatod: MI ATYÁNK,
     Ha lelki elzártságban élsz testvéreidtől.
     Nem mondhatod: KI VAGY A MENNYEKBEN,
     Ha csak a földi dolgokra gondolsz
     Nem mondhatod: SZENTELTESSÉK MEG A TE NEVED,
     Ha te nem tiszteled mindig az Ő nevét.
     Nem mondhatod: JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD,
     Ha te összekevered Isten országát a földi sikerekkel.
     Nem mondhatod: LEGYEN MEG A TE AKARATOD,
     Ha nem akarod elfogadni az Istennek a tervét teveled.
     Nem mondhatod: A MI MINDENNAPI KENYERÜNKET
                                ADD MEG NEKÜNK MA,
     Ha nem törődsz azzal, hogy mások éheznek.
     Nem mondhatod: BOCSÁSD MEG A MI VÉTKEINKET,
     Ha bárkivel szemben haragot táplálsz.
(   ?   )