2012. május 8.
Jézus Krisztus Gyülekezetének: Bartha László
Júda
Oroszlánja - Prófétai oldal, 2012. május 4., 9:21 ·
Kedves
Testvérek!
Isten
Szelleme indított, hogy újból olvassam át egy két évvel ez előtt kapott
próféciát, amelyet imádatban kaptam. Használjátok, ha építőnek látjátok.
Üdv.
Laci
Állj
meg végre és figyelj Rám - mondja Isten Szelleme!
Ne
a te elgondolásod szerint keress Engem! Tedd félre teológiádat és minden
módszeredet, mert Engem nem lehet vallásos beidegződések alapján megtalálni.
Emlékezz
Én Népem, hogy mit mondtam a samáriai asszonynak a kútnál.
...hidd
el Nekem, hogy eljön az Óra, amikor sem nem ezen a hegyen, sem nem
Jeruzsálemben imádjátok az Atyát...
De
eljön az óra és az most van, amikor az igazi imádók szellemben és igazságban
imádják az Atyát: mert az Atya ilyeneket keres az Ő imádóiul.
Igen
így van Én kedvesem. MOST van az idő a változásra! MOST van az idő Orcám
keresésére! Ebben az időben hívom ki vallásos börtönükből azokat a fiaimat,
akik megízlelték a mennyei dolgokat, akik ittak új boromból és megrészegedtek
tőle. Ők ezt mondják: "ez kell nekünk!!!"
Őket
nem tarthatja már vissza Egyiptom, és Babilon börtönei, hogy rabszolgaként
éljenek amikor Én már megszabadítottam őket, és Királyságom szabad fiaiként ki
- be járhatnak Tróntermemben!
Ők
azok akik letették az életük minden területét, és teljes szívükből keresnek
Engem az imádatban. Ők nem szépen faragott kövek, akikben az ember szeme
gyönyörködhet. De nem is piramis vagy Bábel tornya épül belőlük, hanem az Én
szellemi oltárom... az Én Templomom - mondja a Seregeknek Ura!
Ó
Én Kedvesem! Én Szerelmesem! Véremen megvásárolt drága Gyülekezetem! Miért
töltesz Velem oly kevés időt? Neked elég egy gyors randevú Velem? Pedig ha
tudnád milyen közel vagy ahhoz, hogy áttörjön jelenlétem dicsősége és úgy jelenjek
meg közötted amelyről mindig is álmodtál... Ó Én Kedvesem! Tudnod kell az
igazságot, mert az Igazság megszabadít téged! Az igazság pedig az, hogy nem
ismersz Engem úgy mint a te szerelmesedet! Mert ha így ismernél Engem, akkor
önfeledten imádnál mint drága fiam Dávid, és nem az időt néznéd és nem a
körülötted állókat. Ő nem csak tudta, hogy ki Vagyok, hanem át is adta magát
teljesen ennek a szenvedélynek, mert ez az Én szenvedélyem volt az ő szívében!
Ő az Én szerelmesem a mai napig. Nem érdekelte a körülötte állók véleménye.
Miért
korlátozol be kedvesem? Ó ha szabadjára engednél szent gyűléseiden... akkor...
igen akkor bemutatkoznék neked. De még nem ismersz így, azért félsz Tőlem, mint
az a feleség, aki nem meri oda adni magát szerető férjének. Félsz Tőlem, ezért
igyekszel kezedben tartani a dolgokat. Félsz Tőlem, hogy a meghatározott
rendedet felborítom. Ezért szorítod magadhoz az időt, a hatalmat, a vezetést,
az énekeidet, mert ez ad biztonságot neked és nem az Én jelenlétem. Arra
kértelek, hogy énekelj Nekem új éneket, mert annyira szeretem látni amikor nem
kapaszkodsz hamis biztonságot adó korlátaidba. Szeretem látni ilyenkor a
szívedet, amikor nem a betanult slágereidet veszed elő amelyhez már nem kell
szív, csak jó memória, és egy kis lelkesedés. Értesz Engem Kedvesem? De Én
hűséges maradok hozzád! Eldöntöttem viszont, hogy új dolgokat hozok elő
tárházamból. Új bort, és gondom lesz az új tömlőkre is! És ki akadályozhat meg
benne? - mondja a Seregeknek Ura!
Megrázom
a rostát Egyházamban! Megrázok mindeneket, és amit nem Én építettem összedől.
Maradjatok Velem! Maradjatok Bennem, mert csak így haladhattok Velem. Legyél
kész, Én Népem a gyors váltásra. Elég volt a beidegződésekből! Elég volt az
elme kontrolljából! Én jövök! Azokat keresem akik készek Velem tartani, akik
nem emberek tetszését és az állam elfogadását keresik, hogy elismerjék őket.
Keressetek Engem mert jövök és bezörgetek minden közösségbe, ahol segítségül
hívják Nevemet, és jutalmam Velem lesz!
"Boldog,
aki olvassa, és akik hallgatják e prófétálásnak beszédeit, és megtartják
azokat, amelyek megírattak abban: mert az idő közel van." Jel. 1,3.
Az
Atya szívéből:
Bartha
László
Kenneth E. Hagin: Az ember teste
Fontos felismerni, hogy mivel a tested nincs újjászületve, a testeden keresztül - az öt fizikai érzékszerved által - érintkezel e világgal, ahol sátán az isten (2 Kor. 4:4). Ezért kell neked, a belső embernek tenned valamit a saját testeddel. Ha hagyod, hogy a tested azt tegyen, amit akar, és az elméd azon gondolkodjon, amin akar, az ördög bejuthat az elmédbe és testedbe és uralhat téged. Gondolkodj el ezen.
Nem akar a tested helytelen dolgokat tenni?
Természetesen akar. Mindannyiunk teste akar, nem számít, mióta vagy megváltva, vagy mennyire vagy szellemileg fejlett, mivel a tested még nem lett megváltva. Van egy ígéretünk a testünk megváltására (1 Kor. 15:53). De ebben az életben nekünk kell tennünk valamit saját testünkkel, különben sátán kihasznál minket a testünkön keresztül. Az Írások utasítást adnak arról, hogy mit kell tenned a testeddel:
Természetesen akar. Mindannyiunk teste akar, nem számít, mióta vagy megváltva, vagy mennyire vagy szellemileg fejlett, mivel a tested még nem lett megváltva. Van egy ígéretünk a testünk megváltására (1 Kor. 15:53). De ebben az életben nekünk kell tennünk valamit saját testünkkel, különben sátán kihasznál minket a testünkön keresztül. Az Írások utasítást adnak arról, hogy mit kell tenned a testeddel:
Fel kell ajánlanod a tested élő áldozatul Istennek (Róm.12:1).
Meg kell feszítened a testet,vagyis meg kell
öldökölnöd a test cselekedeteit (Kol.3:5).
Tested a szellemi embered - a belsőember -, a valódi
ember alá rendelve kell tartanod (1Kor.9:27).
Tiéd a tested feletti ellenőrzés, tehát képes vagy arra, hogy visszatartsd a tested attól, amit tenni akar. Isten azt mondta, hogy meg tudod tenni. Nem kell megengedned sátánnak, hogy testedet a hamisság fegyveréül használja (Róm.6:13).
Emlékezz, a Kolosse 1:12 azt mondja, hogy Isten "alkalmassá" vagy képessé tett minket a szentek örökségében való részvételre a világosságban. Ez azt jelenti, hogy járhatunk a Szellemben, nem pedig a test szerint. Ez azt jelenti, hogy nem kell megnyitnunk magunkat az ördög kísértéseinek a testi természetünkön keresztül.
Ahhoz, hogy megértsd, hogyan engedelmeskedj Isten Igéjének a testeddel kapcsolatban, fel kell ismerned, az Írások különbséget tesznek az ember teste - a külső ember - és szelleme – a valódi, a belső ember - között.
Az ember testét "háznak" nevezi az Ige
Az Ige sokszor "háznak" nevezi az emberi testet. Tudnod kell ezt, mert gonosz szellemek lehetnek egy személy házában - a testében -, azonban legteljesebb értelemben a gonoszszellemek nem a személyben - nem a szellemében - vannak. Ez azért van így, mert az ember szellem, nem pedig test.
Például, ha olyan házban laknál, melyben termeszek vannak, ez nem jelentené azt, hogy termeszek vannak benned. A ház csak az, ahol laksz, de neked magadnak nincsenek hangyáid.
Tehát, egy gonosz szellem megpróbálhatja kínozni a
testedet, de ez nem azt jelenti, hogy gonosz szellem van benned - a
szellemedben.
Az Ige megerősíti azt a tényt, hogy az ember testét gyakran a "házának" nevezik. Amikor az ember fizikailag meghal, a teste hal meg, ő azonban még mindig él. Pál úgy utal a testre mint "földi sátorházra".
2 KORINIHUS 5:1,2,4.
1. Mert tudjuk, hogy ha e mi földi sátorházunk (az ember teste) elbomol, épületünk van Istentől, nem kézzel csinált, örökkévaló házunk (az emberszelleme) a Mennyben.
2. Azért is sóhajtozunk ebben, óhajtván felöltözni erre a mi mennyei HAJLÉKUNKAT;
4. Mert akik e SÁTORBAN (a testben) vagyunk is, sóhajtozunk megterheltetvén; mivel hogy nem kívánunk levetkőztetni, hanem felötözni,hogy ami halandó, elnyelje azt az élet.
A Biblia itt belső emberről és külső emberről beszél. A külső ember a földi házunk, a test. De van egy belső ember is, egy nem kézzel készített ház, az ember szelleme, ami örökkévaló. Pál beszél a külső ember és a belső ember közötti különbségről.
2 KORINIHUS 4:16:
Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső mindazáltal napról napra újul.
A szellemi ember vagy belső ember ugyanaz, mint a "szívnek elrejtett embere".
1 PÉTER 3:3,4.
3. Akiknek ékessége ne legyen külső (a külső ember vagy test ékesítése), hajuknak fonogatásából és aranynak felrakásából vagy öltözékek felvevéséből való;
4. Hanem a SZÍVNEK ELREJTEIT EMBERE (a belső ember), a szelíd éscsendes szellem romolhatatlanságával, ami igen becses az Isten előtt. Pál szavaiból megérheted, hogy az ember teste különbözik a belső embertől.
1 KORINTHUS 9:27: (KJV)
Hanem megfékezem a testem és alávetem .AZT (a testemet), hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlanná ne legyek.
Pál "az"-nak nevezi a testét. Akkor ki az "én", aki a testét alávetettségben tartja? Ez a belső ember, aki új teremtéssé vált Krisztusban! Pál határozottan különbséget tesz az "az' - a teste - és az "én" - a valódi, a belső embere - között.
Pál nem azt mondta, hogy önmagát - a belső emberét - kell alávetnie, hanem azt, hogy a belső emberének kell uralnia a testét.
Az egyik fő terület, ahol a hívők - anélkül, hogy tudnának róla hozzáférési lehetőséget adnak sátánnak az életükhöz: az, hogy engedetlenek ennek az Igének.
Sátán kap egy talpalatnyi helyet az emberek életében
azáltal, ha megengedik, hogy testük uralja őket; ahelyett, hogy lehetővé tennék
az újjáteremtett szellemük számára, hogy uralkodjon és irányítsa a hústestüket.
Reszlet KENNETH E. HAGIN: GYŐZEDELMES GYÜLEKEZET c. konyvebol
Folyatatasa kov:
Tartsd tested a szellemed alá vetve
Reszlet KENNETH E. HAGIN: GYŐZEDELMES GYÜLEKEZET c. konyvebol
Folyatatasa kov:
Tartsd tested a szellemed alá vetve
2012. május 7.
János Evangélium 4. fejezet: Jézus Először egy asszonynak jelenti ki magát (szerkesztett)
Ján. 4,1 Amint azért [észrevette, és] megtudta az Úr, hogy a farizeusok [jelentése: elkülönülő („szeparatista”), vagyis
kirekesztően vallásos emberek zárt csoportja,
szektája] meghallották, hogy Jézus [Héb. Jehosua = Jahve az üdvösség, a
szabadítás; a megváltó) Józsué neve
görög formában] több tanítványt szerez és merít (víz)be, mint János [jelentése Jahve kegyelmes],
Ján. 4,2 Jóllehet Jézus maga nem merítette (víz)be az embereket, hanem csak
a tanítványai,
Ján. 4,3 Elhagyá Júdeát [jelentése: vallásos emberek szimbóluma] és elméne
ismét Galileába [jelentése: a pogányok
körzete]
Ján. 4,4 Ehhez
Samárián [jelentése: őrtorony,
őrhegy] kell vala pedig általmennie
Ján. 4,5 Megy vala azért Samáriának [jelentése: őrtorony, őrhegy] Sikár [jelentése: megkenés, felkenés] nevű városába,
annak a teleknek [annak a birtoknak, annak a helynek] szomszédjába
[vagyis a közelébe], amelyet Jákób
[jelentése: aki a másik helyére lép]
adott vala az ő fiának, Józsefnek [jelentése: megsokasítás]
Ján. 4,6 Ott vala pedig a Jákób forrása [vagyis a Jákób kútja]. Jézus azért, az utazástól [amelyet gyalog tett meg] elfáradva [úgy, ahogyan volt], azonmód leült a forráshoz [vagyis letelepedett a kút mellé].
Mintegy hat óra vala [azaz, dél felé járt az idő].
Ján. 4,7 Jöve egy samáriabeli asszony vizet meríteni;
monda néki Jézus: Adj innom!
Ján. 4,8 Az ő tanítványai ugyanis elmentek a városba,
hogy ennivalót vegyenek.
Ján. 4,9 Monda azért néki a samáriai asszony: Hogy
kérhetsz inni zsidó [vagyis júdeai]
létedre én tőlem, aki samáriai asszony vagyok?! Mert a zsidók [vagyis a júdeaiak ugyanis] nem
barátkoznak [még csak nem is nem
érintkeztek, szóba sem álltak]
a samáriaiakkal.
Ján. 4,10 Felele Jézus és monda néki: Ha ismernéd az
Isten ajándékát [és tudnád], és hogy
ki az, aki ezt mondja néked: Adj innom! Te kérted volna őt, és adott volna
néked élő vizet.
Ján. 4,11 Monda néki az asszony: Uram, nincs mivel
merítened [hiszen merítő edényed sincs], és a kút mély: hol vennéd tehát
az élő vizet?
Ján. 4,12 Avagy nagyobb vagy-é te a mi atyánknál,
Jákóbnál [jelentése: aki a másik helyére
lép], aki nékünk adta ezt a kutat, és ebből ivott ő is, a fiai is és
jószága is?
Ján. 4,13 Felele Jézus és monda néki: Mindaz, aki
ebből a vízből iszik, ismét megszomjúhozik:
Ján. 4,14 Valaki pedig abból a vízből iszik, amelyet
én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, a melyet én adok
néki, örök életre buzgó [és örök életre
szökellő] víznek kútfeje [és forrása]
lesz őbenne.
Ján. 4,15 Monda néki az asszony: Uram, add nékem azt
a vizet, hogy meg ne szomjúhozzam, és ne jöjjek ide [vizet] meríteni!
Ján. 4,16 Monda néki Jézus: Menj el, hívd [el]
a férjedet, és jöjj ide [vissza]!
Ján. 4,17 Felele az asszony és monda: Nincs férjem.
Monda néki Jézus: Jól mondád, [ez igaz]
hogy: Nincs férjem;
Ján. 4,18 Mert öt férjed volt, és a mostani, [akivel
most élsz, az sem] férjed: ezt igazán mondtad. [és most igazat mondtál, ezt őszintén mondtad].
Ján. 4,19 Monda néki az asszony: Uram, látom, hogy te
próféta vagy.
Ján. 4,20 A mi (ős)atyáink
ezen a hegyen imádkoztak [itt borultak le, és imádták Istent]; és ti [zsidók
azonban] azt mondjátok, hogy Jeruzsálemben van az a hely, ahol
imádkozni [és Istent imádni] kell.
Ján. 4,21 Monda néki Jézus: Asszony, hidd el nékem,
hogy eljő az óra (vagyis bekövetkezik az
az idő), amikor sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok [majd
Istent], az Atyát.
Ján. 4,22 Ti [samáriaiak] azt imádjátok, akit nem ismertek; mi [júdeaiak
azonban] azt imádjuk, akit
ismerünk: mert az üdvösség a zsidók (vagyis
a Júdabeliek) közül támadt
[Más fordítás: mert a
megmentés a Júdabeliek közül ered,
hiszen a Júdeaiak közül való, aki a szabadulást hozza].
Ján. 4,23 De [közel az idő],
és eljő az óra, [sőt már
itt is van] és az most vagyon, amikor az igazi [a valódi] imádók szellemben,
és igazságban [azaz: valóságban, vagyis –
a Szent Szellem által adott –Igében] imádják az Atyát: mert az Atya is
ilyeneket keres, az ő imádóiul.
Ján. 4,24 Az Isten szellem: és akik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban [azaz:
valóságban, vagyis Isten Igéjében] imádják
Ján. 4,25 Monda néki az asszony: Tudom, hogy Messiás
jő, aki Krisztusnak [vagyis Felkentnek]
mondatik [és Krisztusnak neveztetik];
mikor Ő eljő, megjelent [és hírül ad]
nékünk mindent [és mindent tudtunkra fog
adni].
Ján. 4,26 Monda néki Jézus: Én vagyok az, aki veled
beszélek.
Ján. 4,27 Eközben megjövének az ő tanítványai; és
csodálkoznak [és nagyon meglepődtek, amikor látták, hogy Jézus], asszonnyal
beszélt; mindazáltal egyik sem mondá: Mit keresel [vagy hogy mit akart tőle]?
Vagy: Mit [és miért] beszélsz vele?
Ján. 4,28 Ott hagyá azért az asszony a vedrét [vagyis a vizeskorsóját], és elméne a
városba, és monda az embereknek:
Ján. 4,29 Jertek, lássatok egy embert, aki megmonda
nékem mindent, amit cselekedtem. Nem ez-é a Krisztus?
Ján. 4,30 Kimenének [kitódultak az emberek] azért a városból, és hozzá menének [és odasereglettek hozzá].
Ján. 4,31 Aközben pedig kérék őt a tanítványok,
mondván: Mester [vagyis: Rabbi],
egyél!
Ján. 4,32 Ő pedig monda nékik: Van nékem eledelem,
amit egyem, amit ti nem tudtok [és nem
ismertek].
Ján. 4,33 Mondának azért a tanítványok egymásnak:
Hozott-é néki valaki enni?
Ján. 4,34 Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy
annak akaratát cselekedjem [és teljesítsem], aki elküldött engem,
és az ő dolgát elvégezzem, [és befejezzem azt a munkát, amivel megbízott].
Ján. 4,35 Ti nem azt mondjátok-é [amikor
elvetitek a magot], hogy még négy hónap és eljő az aratás [ideje, és a betakarítás]? Ímé, mondom
néktek: Emeljétek fel szemeiteket, és lássátok meg a tájékokat [a mezőket], hogy már fehérek [és készek, megértek]
az aratásra.
Ján. 4,36 És aki arat, jutalmat nyer [és már most megkapja a bérét], és az
örök életre gyümölcsöt gyűjt [és begyűjti
a termést az örök (a természetfeletti) életre]; hogy mind a vető, mind az
arató együtt örvendezzen.
Ján. 4,37 Mert ebben [az esetben] az a mondás [az a logosz: az a kijelentés] igaz [és valóságos], hogy más a vető, más az arató.
Ján. 4,38 Én annak az aratására küldtelek titeket,
amit nem ti munkáltatok; mások munkálták, és ti a mások munkájába állottatok.
[Más fordítás: Én azért küldtelek el titeket, hogy betakarítsátok azt a termést, amiért
nem ti dolgoztatok. Mert mások dolgoztak vele, ti pedig learatjátok az ő
munkájuk gyümölcsét].
Ján. 4,39
Abból a városból pedig sokan hivének benne a Samaritánusok közül annak az
asszonynak beszédéért, aki bizonyságot tett vala [és aki így tanúskodott], hogy: Mindent megmondott [és elsorolt] nékem, amit [valaha]
cselekedtem.
Ján. 4,40 Amint azért oda mentek hozzá a
Samaritánusok, kérék őt, hogy maradjon náluk; és ott marada két napig.
Ján. 4,41 És sokkal többen [jutottak hitre, és] hivének a maga beszédéért [az Ő logoszáért, Igéjéért],
Ján. 4,42 És azt mondják vala az asszonynak, hogy:
Nem a te beszédedért hiszünk immár: mert magunk hallottuk, és tudjuk, hogy
bizonnyal ez a világ üdvözítője [Szabadítója,
Megváltója, és Megmentője], a
Krisztus.
Ján. 4,43 Két nap múlva pedig kiméne onnét, és elméne
Galileába [jelentése: a pogányok körzete].
Ján. 4,44 Mert [bár]
Jézus maga tett bizonyságot arról, hogy a prófétának nincs tisztessége [és nincs becsülete] a maga hazájában.
Ján. 4,45 Mikor azért beméne Galileába, befogadták őt
a Galileabeliek, mivelhogy látták vala mindazt, amit Jeruzsálemben cselekedett
az ünnepen; mert ők is elmentek vala az ünnepre.
Ján. 4,46 Ismét a galileai Kánába [jelentése: nádszál, nád; nádas] méne azért Jézus,
ahol a vizet borrá változtatta. És volt Kapernaumban egy királyi ember [egy
királyi tisztviselő], akinek a fia beteg vala.
Ján. 4,47 Mikor ez meghallá, hogy Jézus Júdeából
Galileába érkezett, hozzá méne és kéré őt, hogy menjen el és gyógyítsa meg az ő
fiát; mert halálán vala [mert haldoklott].
Ján. 4,48 Monda azért néki Jézus: Ha jeleket és
csodákat nem láttok, nem hisztek.
Ján. 4,49 Monda néki a királyi ember [a
királyi tisztviselő]: Uram, jöjj, mielőtt a gyermekem meghal.
Ján. 4,50 Monda néki Jézus: Menj el, a te fiad él. És
hitt az ember a szónak [a logosznak,
az igének], amit Jézus mondott néki, és elment.
Ján. 4,51 Amint pedig már megy vala, elébe jövének az
ő (rab)szolgái, és hírt hoznak néki,
mondván, hogy: A te fiad él.
Ján. 4,52 Megtudakozta azért tőlük az órát, amelyben
megkönnyebbedett vala [vagyis hogy mikor lett jobban a gyermek];
és mondának néki: Tegnap hét órakor hagyta el őt a láz [vagyis hogy előző nap délután
egykor múlt el a láza];
Ján. 4,53 [Visszaemlékezett], és megérté
azért az atya, hogy abban az órában, amelyben azt mondá néki a Jézus, hogy: a
te fiad él. És hitt ő, és az ő egész háza népe.
Ján. 4,54 Ezt ismét második jel gyanánt tevé. [és ez
volt a második csoda, amit tett] Jézus, mikor Júdeából Galileába
ment.
Imádság:
Istenem, tudom, hogy Te itt vagy velem, bár a szemeimmel nem
láthatlak Téged.
Te megszólalsz a Biblia szavain keresztül, és olyan jó
volna, ha érthetném a szavaidat.
Szavaid üzenetéből sugárzik a gondoskodás, és én annyira
szeretném átérezni, hogy szeretsz engem.
Istenem, most arra kérlek: jöjj közel a szívemhez, a
lelkemhez, hogy a Te szent igédben, találkozhassam Veled!
Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)
Az idő 3
…méghozzá idejében küldtem! (Jeremiás 26:5)
Az Úrral való viszonyunkban is igen fontos a kairos, az
alkalmas idő. Ugyanis Istent sem lehet akármikor megtalálni. A Biblia
lépten-nyomon arról beszél, hogy Isten készít el alkalmakat a vele való
találkozásra és ezek az idők ugyancsak nem visszahozhatóak, nem
megismételhetőek.
Ézsauról olvassuk, hogy ő volt az elsőszülött, s az Úr
áldásának jog szerinti örököse, de eladta egy tál lencsééért testvérének ezt a
jogot, s mikor kereste volna, már nem adatott meg neki.
Íme, a vissza nem térő lehetőség. Ismerősek az Igék: „MA, ha
az Ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek szíveteket!” (Zsid 3.7)
Jézus ugyanígy beszél a jelen erejéről a kereszten megtérő
lator felé: „Még MA velem leszel a paradicsomban!” (Luk 23.43)
A Biblia szava, sürgetése a ma felelősségére irányítja
mindig a figyelmünket. Jézus maga mondta: „Még egy kis ideig közöttetek van a
világosság. Addig járjatok a világosságban, amíg nálatok van, hogy a sötétség
hatalmába ne kerítsen titeket!” (János 12.35) / Berencsi Balázs/
Öreg halász
|Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
A házunk éppen szemben volt a baltimore-i Johns Hopkins kórház épületével.
Az alsó szinten laktunk, a felső szintet pedig bérbe adtuk a klinika járó betegeinek.
Egy nyári estén éppen vacsorát készítettem, amikor kopogást hallottam az ajtón. Kinyitottam, és egy ritka csúnya öregembert pillantottam meg. Alig magasabb nyolcéves fiamnál, gondoltam, miközben végigmértem görnyedt, összeaszott testét.
A legvisszataszítóbb az arca volt, mely az egyik oldalon feldagadt, és vörös vadhús borította. A hangja meglepően kedvesen csengett:
- Jó estét. Azt szeretném megtudni, volna-e kiadó szobájuk egy éjszakára. Ma reggel érkeztem kezelésre a keleti partról, de csak holnap reggel megy busz visszafelé.
Elmondta, hogy dél óta igyekszik szobát szerezni sikertelenül.
- Gondolom, az arcom miatt van. Tudom, hogy rémesen néz ki, de a doktor azt mondja, még néhány kezelés és ...
Egy pillanatig tétováztam, de amit ezután mondott, az meggyőzött:
- Elalszom a hintaszékben is a verandán. A buszom kora reggel indul.
Biztosítottam róla, hogy találunk neki ágyat, de addig is lepihenhet a verandán. Bementem a házba és befejeztem a vacsorakészítést. Amikor elkészültem, megkérdeztem az öreget, hogy csatlakozik-e hozzánk..
- Köszönöm, nem. Van elég ennivalóm - mondta, és felmutatott egy barna papírzacskót.
Miután befejeztem a mosogatást, kimentem hozzá beszélgetni a verandára.
Hamar észrevettem, hogy ennek a pici embernek a testében hatalmas szív dobog. Elmondta, hogy halászatból él és segíti a lányát, akinek öt gyermeke van és a férje egy súlyos gerincsérülés következtében nyomorék. Mindezt nem panaszkodva mondta. Minden második mondatában hálát adott Istennek az áldásaiért. Hálás volt azért, mert a betegsége, mely valószínűleg valamilyen borrák, nem jár fájdalommal. Megköszönte Istennek, hogy erőt ad neki a munkához.
Lefekvés előtt beállítottunk neki egy tábori ágyat a gyerekszobába. Amikor reggel felkeltem, az ágynemű takarosan összehajtogatva feküdt az ágyon, és a kis öreg kint volt a verandán. Visszautasította a reggelit, de mielőtt elindult a buszhoz, akadozva, mintha valami nagy szívességet kérne, azt mondta:
- Lehetséges lenne, hogy legközelebb is itt szálljak meg, amikor kezelésre jövök? Nem okozok felfordulást, elalszom egy székben is.
Rövid szünetet tartott, majd így folytatta:
- A gyerekeinek hála nagyon otthonosan éreztem magam. A felnőttek általában megriadnak az arcomtól, de úgy tűnik, a gyerekeket nem zavarja.
Közöltem vele, hogy szívesen látjuk újra.
A következő alkalommal, valamivel reggel hét után érkezett. Egy nagy halat és egy kiló gyönyörű osztrigát hozott ajándékba, még sohasem láttam ekkorákat. Azt mondta, aznap hajnalban foga őket indulás előtt, így biztosan finomak és frissek lesznek. Tudtam, hogy a busza hajnali négykor indult, és elgondoltam, hánykor kellett felkelnie, hogy halászhasson előtte.
Az elkövetkezendő évek során többször megszállt nálunk egy-egy éjszakára, és sosem jött üres kézzel. Mindig hozott nekünk halakat, vagy osztrigát, vagy zöldséget a kertjükből. Máskor csomagokat küldött, mindig expressz küldeményt, halat és osztrigát vagy friss parajt, kelkáposztát, melynek előzőleg minden levelét gondosan megmosta.
Mivel tudtam, hogy három mérföldet kell gyalogolnia a postáig és nagyon kevés a pénze, kétszeresen értékesnek éreztem ezeket a küldeményeket. Miközben időről időre átvettem figyelmessége apró bizonyítékait, gyakran eszembe jutott a szomszédom megjegyzése, melyet akkor tett, amikor a halász először hagyta el a házunkat:
- Maguknál aludt az a borzalmas külsejű öregember a múlt éjjel? Én kiutasítottam. Elveszítheti a vendégeit, ha ilyeneket szállásol el.
Lehet, hogy igaza volt, időnként néhányan miatta álltak tovább. De ha ismerték volna őt, talán könnyebben viselték volna betegségeiket. Tudom, hogy a mi családunk mindörökre hálás lesz neki, amiért megismerhettük..
Megtanultuk tőle, hogy mindenkor hálát kell adnunk Istennek.
Nemrégiben meglátogattam egy barátomat, akinek melegháza van. Megmutatta a virágait. A legeslegszebb egy éppen nyíló aranyszínű krizantém volt.
Legnagyobb meglepetésemre egy horpadt, rozsdás vödörben állt. Azt gondoltam magamban, ha az enyém lenne ez a virág, a legszebb cserepembe tenném. A barátom szavai azonban jobb belátásra térítettek:
- Elfogytak a cserepeim, és mivel tudtam, hogy ez milyen szép lesz, úgy döntöttem, jó lesz neki ez a régi vödör is - magyarázta.
- Nem kell sokáig benne maradnia, úgyis nemsokára kiültetem a kertbe.
Biztosan elcsodálkozott rajta, amiért olyan jót nevettem szavain, de éppen ilyen jelenetet képzeltem el a mennyben: "Itt ez a különlegesen szép lélek. Nem bánja, ha ebben a kicsi, rút testben kell élnie." De ez már egy másik történet. Isten kertjében régóta biztosan büszkén magasodik ez a drága lélek!
A házunk éppen szemben volt a baltimore-i Johns Hopkins kórház épületével.
Az alsó szinten laktunk, a felső szintet pedig bérbe adtuk a klinika járó betegeinek.
Egy nyári estén éppen vacsorát készítettem, amikor kopogást hallottam az ajtón. Kinyitottam, és egy ritka csúnya öregembert pillantottam meg. Alig magasabb nyolcéves fiamnál, gondoltam, miközben végigmértem görnyedt, összeaszott testét.
A legvisszataszítóbb az arca volt, mely az egyik oldalon feldagadt, és vörös vadhús borította. A hangja meglepően kedvesen csengett:
- Jó estét. Azt szeretném megtudni, volna-e kiadó szobájuk egy éjszakára. Ma reggel érkeztem kezelésre a keleti partról, de csak holnap reggel megy busz visszafelé.
Elmondta, hogy dél óta igyekszik szobát szerezni sikertelenül.
- Gondolom, az arcom miatt van. Tudom, hogy rémesen néz ki, de a doktor azt mondja, még néhány kezelés és ...
Egy pillanatig tétováztam, de amit ezután mondott, az meggyőzött:
- Elalszom a hintaszékben is a verandán. A buszom kora reggel indul.
Biztosítottam róla, hogy találunk neki ágyat, de addig is lepihenhet a verandán. Bementem a házba és befejeztem a vacsorakészítést. Amikor elkészültem, megkérdeztem az öreget, hogy csatlakozik-e hozzánk..
- Köszönöm, nem. Van elég ennivalóm - mondta, és felmutatott egy barna papírzacskót.
Miután befejeztem a mosogatást, kimentem hozzá beszélgetni a verandára.
Hamar észrevettem, hogy ennek a pici embernek a testében hatalmas szív dobog. Elmondta, hogy halászatból él és segíti a lányát, akinek öt gyermeke van és a férje egy súlyos gerincsérülés következtében nyomorék. Mindezt nem panaszkodva mondta. Minden második mondatában hálát adott Istennek az áldásaiért. Hálás volt azért, mert a betegsége, mely valószínűleg valamilyen borrák, nem jár fájdalommal. Megköszönte Istennek, hogy erőt ad neki a munkához.
Lefekvés előtt beállítottunk neki egy tábori ágyat a gyerekszobába. Amikor reggel felkeltem, az ágynemű takarosan összehajtogatva feküdt az ágyon, és a kis öreg kint volt a verandán. Visszautasította a reggelit, de mielőtt elindult a buszhoz, akadozva, mintha valami nagy szívességet kérne, azt mondta:
- Lehetséges lenne, hogy legközelebb is itt szálljak meg, amikor kezelésre jövök? Nem okozok felfordulást, elalszom egy székben is.
Rövid szünetet tartott, majd így folytatta:
- A gyerekeinek hála nagyon otthonosan éreztem magam. A felnőttek általában megriadnak az arcomtól, de úgy tűnik, a gyerekeket nem zavarja.
Közöltem vele, hogy szívesen látjuk újra.
A következő alkalommal, valamivel reggel hét után érkezett. Egy nagy halat és egy kiló gyönyörű osztrigát hozott ajándékba, még sohasem láttam ekkorákat. Azt mondta, aznap hajnalban foga őket indulás előtt, így biztosan finomak és frissek lesznek. Tudtam, hogy a busza hajnali négykor indult, és elgondoltam, hánykor kellett felkelnie, hogy halászhasson előtte.
Az elkövetkezendő évek során többször megszállt nálunk egy-egy éjszakára, és sosem jött üres kézzel. Mindig hozott nekünk halakat, vagy osztrigát, vagy zöldséget a kertjükből. Máskor csomagokat küldött, mindig expressz küldeményt, halat és osztrigát vagy friss parajt, kelkáposztát, melynek előzőleg minden levelét gondosan megmosta.
Mivel tudtam, hogy három mérföldet kell gyalogolnia a postáig és nagyon kevés a pénze, kétszeresen értékesnek éreztem ezeket a küldeményeket. Miközben időről időre átvettem figyelmessége apró bizonyítékait, gyakran eszembe jutott a szomszédom megjegyzése, melyet akkor tett, amikor a halász először hagyta el a házunkat:
- Maguknál aludt az a borzalmas külsejű öregember a múlt éjjel? Én kiutasítottam. Elveszítheti a vendégeit, ha ilyeneket szállásol el.
Lehet, hogy igaza volt, időnként néhányan miatta álltak tovább. De ha ismerték volna őt, talán könnyebben viselték volna betegségeiket. Tudom, hogy a mi családunk mindörökre hálás lesz neki, amiért megismerhettük..
Megtanultuk tőle, hogy mindenkor hálát kell adnunk Istennek.
Nemrégiben meglátogattam egy barátomat, akinek melegháza van. Megmutatta a virágait. A legeslegszebb egy éppen nyíló aranyszínű krizantém volt.
Legnagyobb meglepetésemre egy horpadt, rozsdás vödörben állt. Azt gondoltam magamban, ha az enyém lenne ez a virág, a legszebb cserepembe tenném. A barátom szavai azonban jobb belátásra térítettek:
- Elfogytak a cserepeim, és mivel tudtam, hogy ez milyen szép lesz, úgy döntöttem, jó lesz neki ez a régi vödör is - magyarázta.
- Nem kell sokáig benne maradnia, úgyis nemsokára kiültetem a kertbe.
Biztosan elcsodálkozott rajta, amiért olyan jót nevettem szavain, de éppen ilyen jelenetet képzeltem el a mennyben: "Itt ez a különlegesen szép lélek. Nem bánja, ha ebben a kicsi, rút testben kell élnie." De ez már egy másik történet. Isten kertjében régóta biztosan büszkén magasodik ez a drága lélek!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)