2012. április 8.
A mennybemenetel
„Az Úr [Jézus] azért, minekutána szólott vala nékik, felviteték a
mennybe, [felemeltetett
a mennybe] és üle az Istennek jobbjára [és
elfoglalta helyét az Isten jobbján].
Azok pedig kimenvén, prédikálnak [hirdették az igét] mindenütt, az Úr együtt munkálván [(szünergeó): támogatja,
együttműködik] velük, és megerősítvén [(bebaioó): megerősít,
hitelesítve] az igét (logosz)
[az
igehirdetést] (csoda)jelek által, amelyek követik [(epakolútheó): kísérik]
vala.
[Más fordítás: Az Úr pedig együtt munkálkodott velük, és
csodákkal erősítette meg, hogy az örömhír, amiről beszélnek, igaz]. Ámen!” (Márk. 16,19-20)
A feltámadás tanúi
Máté
röviden így számol be az Úr Jézus megjelenéséről. A sírtól jövő asszonyok: „Mikor
pedig mennek vala, hogy megmondják az ő tanítványainak, ímé [egyszerre
csak] szembe jöve ővelük Jézus, mondván:
Legyetek üdvözölve [Örvendjetek; örömöt kívánok nektek, örüljetek]! Azok pedig hozzá járulván, megragadák [megfogták]
az ő lábait, és leborulának előtte [és
imádták őt]. Akkor monda nékik Jézus: Ne
féljetek; menjetek el, mondjátok meg [vigyétek hírül] az én atyámfiainak [a testvéreimnek], hogy menjenek [hogy térjenek vissza] Galileába, és ott meglátnak engem.
[ott majd viszontlátnak; (optanomai
optomai): megjelenek, megmutatkozom]” (Mát. 28,9-10).
János részletes
leírást ad az Úr megjelenéseiről: „Mária
pedig künn áll vala a sírnál (a sírbolton kívül) sírva. Amíg azonban siránkozik, behajol vala a sírba; És láta két
angyalt fehér ruhában ülni, egyiket fejtől, másikat lábtól, ahol a Jézus teste
feküdt vala. És mondának azok néki: Asszony mit sírsz? Monda nékik: Mert
elvitték az én Uramat, és nem tudom, hova tették őt. És mikor ezeket mondotta,
hátra fordult, és látá Jézust ott állani, és nem tudja vala (nem ismerte
fel), hogy Jézus az.
Monda néki Jézus: Asszony, mit sírsz? Kit
keresel? Az pedig azt gondolván, hogy a kertész az (hogy a kertész áll mögötte), monda
néki: Uram, ha te vitted el őt, mondd meg nékem, hová tetted őt, és én elviszem
őt. Monda néki Jézus: Mária! Az megfordulván, monda néki: Rabbóni! Ami azt
teszi (azt jelenti): Mester!
Monda néki Jézus: Ne illess (ne érints) engem (engedj; ne tarts vissza); mert nem mentem még fel az én
Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz (testvéreimhez) és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és
a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Elméne Mária Magdaléna, hirdetvén a
tanítványoknak, hogy látta az Urat, és hogy ezeket mondotta néki. Mikor azért
este vala, azon a napon, a hétnek első napján (aznap, még a hét első napján, amikor beesteledett), és mikor az
ajtók zárva valának, ahol egybegyűltek vala a tanítványok, a zsidóktól való
félelem miatt, eljöve (belépett) Jézus és megálla a középen, és
monda nékik: Békesség néktek! És ezt mondván, megmutatá nékik a kezeit és az
oldalát. Örvendeznek azért a tanítványok, hogy látják vala az Urat (az
Úr láttára öröm töltötte el a tanítványokat).
Ismét monda azért nékik Jézus: Békesség
néktek! Amiként engem küldött vala az Atya, én is akképpen küldelek titeket. És
mikor ezt mondta, rájuk lehelle, és monda nékik: Vegyetek Szent Szellemet:
Akiknek bűneit megbocsátjátok, megbocsáttatnak azoknak; akikéit megtartjátok,
megtartatnak. Tamás pedig, egy a tizenkettő közül, akit Kettősnek (Ikernek) hívtak, (éppen) nem vala ő
velük, amikor eljött (amikor megjelent) vala
Jézus. Mondának azért néki a többi tanítványok: Láttuk az Urat. Ő pedig monda
nékik: Ha nem látom az ő kezein a szegek helyeit, és be nem bocsátom ujjaimat a
szegek helyébe (és nem érintem meg ujjammal a szegek helyét), és az én kezemet be nem bocsátom az ő
oldalába (és nem teszem a kezemet az oldalára), semmiképpen el nem hiszem.
És nyolc nap múlva ismét benn valának az ő
tanítványai, Tamás is ővelük. Noha az ajtó zárva vala, beméne (újra megjelent) Jézus, (belépett) és
megálla a középen és monda: Békesség néktek! Azután monda Tamásnak: Hozd ide a
te ujjadat és nézd meg az én kezeimet; és hozd ide a te kezedet, és bocsássad
az én oldalamba (és tedd az oldalamra): és
ne légy hitetlen, hanem hívő. És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én
Istenem! Monda néki Jézus: Mivelhogy láttál engem, Tamás, hittél: boldogok,
akik nem látnak és hisznek” (Ján.
20,11-29).
Lukács az emmausi
tanítványokról, és a nekik is megjelenő Úrról így ír: „És ímé azok közül ketten mennek vala ugyanazon a napon egy faluba,
mely Jeruzsálemtől hatvan futamatnyira (kb. 2 és fél óra járásra) vala, melynek neve vala Emmaus. És
beszélgetnek magok közt mindazokról, amik történtek (és beszélgettek
egymással az eseményekről). És lőn, hogy amint beszélgetnek és egymástól
kérdezősködnek (és vitatkoztak egymással és tanakodtak), maga
Jézus hozzájuk menvén (melléjük szegődött), velük együtt megy vala az úton. De az ő szemeik visszatartóztatnak,
hogy őt meg ne ismerjék (Látásukat azonban valami akadályozta és nem
ismerték fel őt).
Monda pedig nékik: Micsoda szavak ezek,
amelyeket egymással váltotok jártotokban? És miért vagytok szomorú ábrázattal?
Felelvén pedig az egyik, kinek neve Kleofás, monda néki: Csak te vagy-é
jövevény (te vagy az
egyetlen idegen) Jeruzsálemben, és nem
tudod minémű dolgok lettek abban e napokon? És monda nékik: Micsoda dolgok (mi
történt)? Azok pedig mondának néki:
Amelyek esének a Názáretbeli Jézuson, ki próféta vala, cselekedetben és
beszédben hatalmas Isten előtt és az egész nép előtt: És mi módon adák őt a
főpapok és a mi főembereink halálos ítéletre, és megfeszítik őt. Pedig mi azt
reméltük, hogy ő az, aki meg fogja váltani az Izráelt. De mindezek mellett ma
van harmadnapja, hogy ezek lettek.
Hanem valami közülünk való asszonyok is
megdöbbentettek (megrémítettek) minket,
kik jó reggel (kora hajnalban) a
sírnál valának; És mikor nem találták az ő testét, haza jöttek, mondván, hogy
angyalok jelenését is látták, kik azt mondják (azt hirdették), hogy ő él. És azok közül némelyek, kik
velünk valának, elmenének a sírhoz, és úgy találák, amint az asszonyok is
mondták; őt pedig nem látták. És ő monda nékik: Óh balgatagok és rest szívűek
mindazoknak elhívésére, amiket a próféták szóltak! Avagy nem ezeket kellett-é
szenvedni a Krisztusnak, és úgy menni be az ő dicsőségébe (és így
megdicsőülnie)? És elkezdvén Mózestől és
minden prófétáktól fogva, magyarázza vala nékik minden írásokban, amik őfelőle
megírattak.
Elközelítenek pedig a faluhoz, amelybe mennek
vala; és ő úgy tőn, mintha tovább menne. De kényszerítik (unszolták, marasztalták, és kérték) őt, mondván: Maradj velünk, mert immár beesteledik, és a nap
lehanyatlott! Beméne azért, hogy velük maradjon. És lőn, mikor leült
(asztalhoz telepedett) velük, a kenyeret
vévén, megáldá, és megszegvén (megtörte), nékik adá. És (erre) megnyilatkozának
az ő szemeik, és megismerik (felismerték) őt; de ő eltűnt előlük. És mondának egymásnak: Avagy nem gerjedezett-é
(nem hevült-e; nem lángolt-e) a mi szívünk mi bennünk, mikor nékünk szóla
az úton, és mikor magyarázza nékünk (feltárta előttünk) az írásokat?
És felkelvén azon órában, visszatérnek
Jeruzsálembe, és egybegyűlve találák a tizenegyet és azokat, akik velük
valának. Kik ezt mondják vala: Feltámadott az Úr bizonnyal (valóban), és megjelent Simonnak! És ezek is elbeszélék, mi történt az úton, és
miképpen ismerték meg ők a kenyér megszegéséről (megtöréséről). És mikor ezeket beszélék, megálla (megjelent) maga
Jézus ő közöttük, és monda nékik: Békesség néktek! Megrémülvén
(megrettentek) pedig és félvén (ijedtükben
és félelmükben), azt hivék, hogy valami szellemet látnak.
És monda nékik: Miért háborodtatok (rémültetek) meg, és miért támadnak szívetekben okoskodások (kétségek;
kétely)? Lássátok meg az én kezeimet és lábaimat, hogy én vagyok: tapogassatok
meg engem, és lássatok; mert a szellemnek nincs húsa és csontja, amint
látjátok, hogy nékem van! És ezeket mondván, megmutatá nékik kezeit és lábait.
Mikor pedig még nem hívék az öröm miatt (nem mertek hinni örömükben), és csodálkoznak, monda nékik: Van-é itt
valami enni valótok? Ők pedig adnak néki egy darab sült halat, és valami
lépesmézet, Melyeket elvőn, és előttük evék (és szemük láttára megette).
És monda nékik: Ezek azok a beszédek,
melyeket szóltam néktek, mikor még veletek valék, hogy szükség beteljesedni
mindazoknak, amik megírattak a Mózes törvényében, a prófétáknál és a zsoltárokban
én felőlem. Akkor megnyilatkoztatá az ő elméjüket (megnyitotta értelmüket), hogy értsék az írásokat. És monda nékik: Így
van megírva, és így kellett szenvedni a Krisztusnak, és feltámadni a halálból (a
halottak közül) harmadnapon: (Luk. 24,13-46).
Pál apostol
bizonyságtétele a feltámadott Úr megjelenéseiről: „És hogy megjelent Kéfásnak [Péternek]; azután a tizenkettőnek. Azután megjelent [láthatóvá lett;
megmutatta magát] több mint ötszáz
atyafinak [testvérnek] egyszerre, kik
közül a legtöbben mind máig élnek [megmaradtak], némelyek azonban el is aludtak; [meghaltak; elhunytak;
elszenderültek]. Azután megjelent
Jakabnak [jelentése: mást
kiszorító]; azután mind az
[összes] apostoloknak. Legutolszor pedig
mindenek között, mint egy idétlennek [egy elvetéltnek; koraszülöttnek; mint
félresikerültnek], nékem is megjelent”
(1 Kor. 15,5-8)
FELTÁMADOTT!!
Lukács
így ad hírt a feltámadott Úrról: „A
hétnek első napján pedig kora reggel (kora hajnalban) a sírhoz menének, vivén az elkészített fűszerszámokat
(illatszereket), és némely más asszonyok
is velük. És a követ a sírról (a sírbolt elől) elhengerítve találák. És mikor bementek, nem találák az Úr Jézus testét
(szóma: személyét). És lőn, hogy mikor ők efelett megdöbbenének
(és tanácstalanul álltak), ímé két férfiú
álla (lépett) melléjük fényes
öltözetben (fénylő ruhában): És mikor
ők megrémülvén a földre hajtják orcájukat (és a földre szegezték
tekintetüket), azok mondának nékik: Mit
keresitek a holtak között az élőt? Nincs itt, hanem feltámadott: emlékezzetek
rá, mint beszélt néktek, még mikor Galileában volt: az Emberfiának bűnös
emberek kezébe kell adatnia, és megfeszíttetnie, és a harmadik napon
feltámadnia. Ekkor visszaemlékeztek az ő szavaira, és visszatérvén a sírtól,
elmondták (hírül adták) mindezeket a
tizenegynek, és mind a többieknek. Valának pedig Mária Magdaléna, és Johanna,
és a Jakab anyja Mária, és egyéb asszonyok ővelük, akik ezeket mondák az
apostoloknak. De az ő szavuk csak üres beszédnek látszék azok előtt; és nem
hívének nékik. Péter azonban felkelvén elfut a sírhoz, és behajolván látá, hogy
csak a lepedők vannak ott; és elméne, magában csodálkozván e dolgon” (Luk.
24,1-12).
Ezek az asszonyok voltak Jézussal akkor, mikor
városról városra járt, és szolgált. Ők voltak haláláig a keresztnél, és ők
mentek előszőr a sírbolthoz is: „És
némely asszonyok, akiket tisztátalan (gonosz) szellemektől és betegségekből gyógyított meg, Mária, aki Magdalénának
neveztetik, kiből hét ördög (démon)
ment ki, És Johanna, Khúzának, a Heródes gondviselőjének (egyik
főemberének) felesége, és Zsuzsánna, és
sok más asszony, kik az ő vagyonukból szolgálának néki” (Luk. 8,2-3).
János
is bizonyságot tesz a történtekről: „A
hétnek első napján pedig jó reggel, amikor még sötétes vala, odaméne Mária
Magdaléna a sírhoz, és látá, hogy elvétetett a kő a sírról (a sírbolt
elől).
Fut azért és méne Simon Péterhez
és ama másik tanítványhoz, akit Jézus szeret vala, és monda nékik: Elvitték az
Urat a sírból, és nem tudjuk, hová tették őt. Kiméne azért (és elindult) Péter és a másik tanítvány, és menének a
sírhoz. Együtt futnak vala pedig mindketten: de ama másik tanítvány hamar
megelőzi Pétert, és előbb juta a sírhoz; És lehajolván, látá, hogy ott vannak (ott
fekszenek) a lepedők; mindazáltal nem
(mégsem) megy vala be. Megjöve azután
Simon Péter is nyomban utána, és beméne a sírba: és látá, hogy a lepedők ott
vannak (hogy a leplek ott fekszenek). És
a keszkenő (az a kendő), amely az ő
fején volt, nem együtt van a lepedőkkel (nem a lepleknél fekszik), hanem külön összegöngyölítve egy (másik)
helyen.
Akkor aztán beméne a másik
tanítvány is, aki először jutott a sírhoz, és lát és hisz vala. Mert nem tudják
vala még az írást (még nem értették ugyanis az írást), hogy
fel kell támadnia a halálból (a halottak közül). Visszamennek azért a tanítványok az övéikhez (és hazamentek). Mária pedig künn áll vala a sírnál (a
sírbolton kívül állt) sírva. Amíg azonban
siránkozik, behajol vala a sírba (a sírboltba); És láta két angyalt fehér ruhában ülni, egyiket fejtől, másikat lábtól,
ahol a Jézus teste feküdt vala. És mondának azok néki: Asszony mit sírsz? Monda
nékik: Mert elvitték az én Uramat, és nem tudom, hova tették őt” (Ján. 20,1-13).
Dávid
így prófétál az örömhírt vivő asszonyokról:
„Az Úr ad vala szólniuk az örömhírt vivő asszonyok nagy csapatának (Más
fordítás: Az Úr ezt a kijelentést adja az örömhírt vivő nők nagy seregének)” (Zsolt. 68,12)
A tanító tanítása
Sok évvel ezelőtt Mrs. Thompson 5. osztálya előtt állt, és
azt a hazugságot mondta a gyerekeknek, hogy mindegyiket egyformán szereti. De
ez lehetetlen volt, mert az első sorban egy Teddy nevű kisfiú olyan rendetlen
és figyelmetlen volt, hogy Mrs. Thompson valójában élvezettel írt a feladataira
vastag piros ceruzával nagy X jeleket, és a lap tetejére a legrosszabb
érdemjegyet írta.
Egy napon Mrs. Thompson a gyerekek régi bizonyítványait
nézte át, és megdöbbent Teddy előző tanítóinak bejegyzésein.
"Teddy tehetséges gyerek, gyakran jókedvűen kacag.
Munkáját pontosan végzi és jó modorú. Öröm a közelében lenni" - írta első
osztályos tanítója.
Második osztályos tanítója ezt írta: "Teddy kitűnő
tanuló, osztálytársai nagyon szeretik, de aggódik, mert édesanyja halálosan
beteg. Az élet Teddy számára valódi küzdelem lehet.
Harmadik osztályos tanítója ezt írta: "Édesanyja halála
nagy megrázkódtatás a számára. Igyekszik mindent megtenni, de édesapja nem
nagyon törődik vele, és otthoni élete valószínűleg hamarosan nehezen
elviselhető lesz számára, ha nem történik valami változás az életében."
Negyedik osztályos tanítója ezt írta: "Teddy
visszahúzódó és nem sok érdeklődést mutat az iskola iránt. Nem sok barátja van,
és néha alszik az osztályban."
Ezeket olvasva Mrs. Thompson ráébredt a problémára és
elszégyellte magát. Még rosszabbul érezte magát amikor a Karácsonyi ünnepen
tanítványai fényes papírba csomagolt, gyönyörű szalaggal átkötött ajándékait
bontogatta, és köztük meglátta Teddy ajándékát a fűszeresnél kapható vastag
barna papírba bugyolálva.
Mrs. Thompson a gyerekek előtt bontogatta az ajándékokat és
gondosan nyitotta ki Teddy csomagját. Néhány gyerek nevetni kezdett, amikor
meglátta a kövekkel kirakott karkötőt, amiből néhány kő hiányzott, és mellette
egy negyedüvegnyi parfüm volt. De a gyerekek nevetése abbamaradt, amikor
hallották, ahogy felkiált: "Milyen szép karkötő!", és látták ahogy
felveszi a karkötőt és csuklójára cseppent a parfümből.
Teddy Stoddard egy kicsit tovább maradt az iskolában, hogy
megszólíthassa, "Mrs. Thompson, ma olyan volt az illata, mint valamikor
édesanyámé."
Legalább egy órán keresztül sírt, amikor a gyerekek
elmentek. Attól a naptól kezdve nem olvasást, írást és matematikát tanított.
Elkezdte a gyerekeket tanítani.
Mrs. Thompson különös figyelmet szentelt Teddynek. Ahogy
dolgozott vele, Teddy elméje mintha életre kelt volna. Minél több bátorítást
kapott, annál gyorsabban reagált. Év végére Teddy az osztály élére került, és
hazugsága ellenére, hogy minden gyerekeket egyformán szeret, Teddy legkedvesebb
diákja lett.
Egy évvel később egy üzenetet talált Teddytől, amit az
ajtaja alatt csúsztatott be. Az állt benne, hogy ő volt élete legjobb tanítója.
Hat év múlt el, amikor egy újabb üzenetet kapott Teddytől. Azt írta, hogy
befejezte a középiskolát, az osztályában harmadik volt az élen, és Mrs.
Thompson még mindig a legjobb tanítója.
Négy évvel később egy újabb üzenet érkezett, amiben azt
mondta el, hogy bár voltak nehéz időszakok, kitartott tanulmányai mellett, és
hamarosan egyetemi diplomát szerez, legmagasabb kitüntetéssel. Biztosította
Mrs. Thompsont, hogy még mindig a legjobb és legkedvesebb tanára, aki valaha is
volt.
Még négy év telt el, és újra levél érkezett Teddytől. Ebben
elmondta, hogy miután megszerezte diplomáját, elhatározta, hogy tovább tanul.
Hozzátette, hogy még mindig a legjobb és legkedvesebb tanítója, aki valaha is
volt. Ez alatt a levél alatt az aláírás hosszabb volt: Dr. Theodore F.
Stoddard.
A történetnek nincs vége itt. Azon a tavaszon újabb levél
érkezett.Teddy elmondta, hogy találkozott egy lánnyal, és nősülni készül.
Elmondta, hogy az apja már két évvel azelőtt meghalt, és kérdezte, hogy Mrs.
Thompson elfoglalná-e a vőlegény édesanyja számára fenntartott helyet.
Természetesen Mrs. Thompson elfogadta a meghívást.
A régi karkötőt vette fel, amiről kövek hiányoztak, és azt a
parfümöt cseppentette magára amire Teddy úgy emlékezett, hogy utolsó együtt
töltött Karácsonyukkor viselte az édesanyja.
Megölelték egymást, és Dr. Stoddard Mrs.Thompson fülébe
súgta, "Köszönöm, Mrs. Thompson, hogy hitt bennem. Hálásan köszönöm, hogy
segített nekem, hogy fontosnak érezzem magam, megmutatta nekem, hogy számítok,
és az életem érték." Mrs. Thompson könnyekkel a szemében visszasúgta,
"Teddy tévedsz. Te voltál az, aki megmutattad nekem, hogy számítok, és az
életem érték. Amikor találkoztam veled, megtanultam, hogy hogyan érdemes
tanítani."
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Mi lenne, ha a
FELTÁMADÁS
hírét, nagyon sokan megosztanánk, hátha sokan nem tudják, hogy valóban
megtörtént... Jézus feltámadt és él! Like! Komment! Megoszt! Jelöld magad a
képen! Start! (további áldott húsvétot!)
Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán, elment a magdalai Mária és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt. És íme, nagy földrengés volt, az ÚR angyala leszállt a mennyből, odament, elhengerítette a követ, és leült rá. Tekintete olyan volt, mint a villámlás, és ruhája fehér, mint a hó. Az őrök a tőle való félelem miatt megrettentek, és szinte holtra váltak. Az asszonyokat pedig így szólította meg az angyal: "Ti ne féljetek! Mert tudom, hogy a megfeszített Jézust keresitek. Nincsen itt, mert feltámadt, amint megmondta. Jöjjetek, nézzétek meg azt a helyet, ahol feküdt. És menjetek el gyorsan, mondjátok meg a tanítványainak, hogy feltámadt a halottak közül, és előttetek megy Galileába: ott meglátjátok őt. Íme, megmondtam nektek!" (Máté 28,1-7)
Szombat elmúltával, a hét első napjának hajnalán, elment a magdalai Mária és a másik Mária, hogy megnézzék a sírt. És íme, nagy földrengés volt, az ÚR angyala leszállt a mennyből, odament, elhengerítette a követ, és leült rá. Tekintete olyan volt, mint a villámlás, és ruhája fehér, mint a hó. Az őrök a tőle való félelem miatt megrettentek, és szinte holtra váltak. Az asszonyokat pedig így szólította meg az angyal: "Ti ne féljetek! Mert tudom, hogy a megfeszített Jézust keresitek. Nincsen itt, mert feltámadt, amint megmondta. Jöjjetek, nézzétek meg azt a helyet, ahol feküdt. És menjetek el gyorsan, mondjátok meg a tanítványainak, hogy feltámadt a halottak közül, és előttetek megy Galileába: ott meglátjátok őt. Íme, megmondtam nektek!" (Máté 28,1-7)
- a képen az üres sír látható, a fotó nem illusztráció -
Készítette: Ez az a nap!
2012. április 7.
„…A kinek sebeivel gyógyultatok meg.” (1 Pét. 2.24)
Olyan sokszor köszöntem már meg az Úrnak, hogy a kereszten
szenvedett sebei által én meggyógyulhattam, de ezeket a sebeket soha nem
gondoltam igazán végig. Megköszöntem, de nem éreztem át igazán, hogy a mi
Megváltónk mit vállalt magára, mennyi szenvedést, gyötrődést – testi és lelki –
fájdalmat. És hogy mindezt azért
vállalta, hogy minden gyötrelemtől, szenvedéstől, betegségtől, vagyis az ördög
minden munkájától szabaddá tegyen engem, és mindazokat, akik ezt hittel
elfogadják.
Isten igéjében azonban megláttam azt a minden emberi
értelmet felülhaladó szeretetet, amely arra indította, hogy értünk és
helyettünk felvállalja azt az iszonyatos szenvedést, amelytől oly rút, nem
emberi lett ábrázata, hogy sokan eliszonyodtak Tőle. (Ésa 52,10)
Megláttam a szörnyű sebeket, amiket gonosz kezek ejtettek
rajta. Azt a lelki gyötrelmet, amit végig élt már a Gecsemáné kertben.
Megláttam, hogy a testének minden centiméterét sebek, szörnyű sebek borították,
s én – és valamennyien, akik hiszünk az Ő megváltó, helyettesítő áldozatában –
ezekben a sebekben nyertünk gyógyulást. Mikor elért a szívemhez ez a „… minden
ismeretet felülhaladó szeretetet. (Eféz 3,19) akkor már csak leborulni tudtam
az Ő lábai elé, és szívből megköszönni mindazt, amit helyettem és értem
megtett, s amiről Ő maga a Szent szellem által (a Zsoltárokban, az Ó- és
Újszövetségi írásokban) így tesz bizonyságot:
„Az én szívem reszket
bennem és a halál félelmei körülvettek engem. Félelem és rettegés esett énreám
és borzadály vett körül engem” (Zsolt 55,5.6)
„A halál kötelei vettek körül, a halál tőrei fogtak meg
engem.” (Zsolt 18,5.6)
Igen, Ő szomorkodott és rettegett, (Mát. 26.38) vállalva a
félelmet, hogy én szabad legyek minden félelemtől, és félelem nélkül
szolgálhassam Őt. (Luk 1,74)
Gyötrődött, vállalta, hogy gyötrődjön, és nyugtalanná váljon
az Ő lelke, (Ján. 13.21)
és békességem büntetését is Ő viselte (Ésa 53,3-5), hogy az
én lelkemnek nyugalma és békessége legyen, és betölthessen azzal a minden
emberi értelmet felülhaladó békességgel, amit csak Tőle kaphatok. (Fil 4,7)
Szomorkodott, vállalva, hogy a szomorúság Őt sújtsa le,
(Zsolt. 69.27)
hogy én örökös örömben élhessek Vele, és eltűnjön minden
fájdalom és sóhaj. (Ésa 51,11)
Szorongattatott, hagyta, hogy gonosz angyalok serege vegye
körül, és szorongassa. Engedte, hogy körülvegyék, mint egy ostromlott várost,
(Zsolt. 22.17) hogy fogva tartsák, gyötörjék és bántsák. Hogy megkínozzák
lelkét is, azért, hogy az én lelkem felszabadult legyen, és a lelkemnek jó
dolga legyen. (3Ján.2)
A Szent Szellem által Ő maga mondta, hogy az Ő lelke
elcsüggedt Benne. (Zsolt 42,7.8) És Vállalta ezt is, hogy az én lelkemet már
semmi csüggedés el ne érhesse. És adhasson rám dicsőségnek palástját a csüggedt
lélek helyett. (Ésa 61,3)
Engedte, hogy Őt megkötözzék, és ítéletre adják azért, hogy
nekem átadhassa a mennyország kulcsait, és felhatalmazzon arra, hogy amit
megkötök a földön, az a mennyben is kötve legyen, és amit megoldok a földön, az
a mennyben is oldva legyen. (Mát 16,19; Mát.18,18)
Felhatalmazzon arra, hogy én megkötözhessem a hatalmast (Mát
12,29) az erőset (Márk 3,27) hogy megnyissam a gonoszságnak bilincseit, az
igának köteleit megoldjam, hogy szabadon bocsássam az elnyomottakat, és minden
igát széttépjek (Ésa58,6) az Ő Szent Szellemének vezetésével és hatalmával.
Hátát
odaadta a verőknek (Ésa 50,6) és hagyta, hogy megostorozzák (Ján 19,1) és véres
barázdákat szántsanak az Ő hátán, hosszúra nyújtva barázdáikat (Zsolt 129,3)
ezáltal törte össze az én terhes igámat, és hátam vesszejét, az engem
nyomorgatónak botját (Ésa.9,4)
Hagyta, hogy
az Ő fejére töviskoronát tegyenek, és megcsúfolják és meggyalázzák (Mát
27,29.30) azért, hogy az én fejemre színarany koronát tegyen, (Zsolt 21,4) az
én Istenem kenetolaját. (3Móz 21,12)
Tűrte, hogy nádszállal verjék fejébe a töviseket, és ezzel
súlyosan megsebesítsék az Ő fejét (Mát 27,29.30) azért, hogy az én fejemen
semmiféle fájdalom és betegség ne tudjon úrrá lenni. Sőt, hogy fejemnek még egy
hajszála se veszhessen el (Luk 21,18) és hogy örök öröm legyen az én fejemen,
és eltűnjön életemből a fájdalom és sóhaj (Ésa 35,10)
Oda adta
arcát a szaggatóknak (Ésa.50,6), hogy arcul csapdossák (Mát 26,67;
Luk.22,63.64) és oda tartotta arcát az Őt verőknek (J.Siralm 3,30) hogy arcát
ököllel verjék. (Márk 14,65) Vállalta, hogy oly szörnyen meggyalázzák és
megsebesítsék az Ő fejét és arcát, hogy sokan eliszonyodtak Tőle, oly rút, nem
emberi lett ábrázata (Ésa 52,10) és nem volt az Ő ábrázata kívánatos (Ésa 53,2)
az emberek előtt. Mindezt azért, hogy az én arcom ragyogjon, mint a nap, amikor
fénylik az ő erejében. Az én arcom ép és egészséges legyen, és rajta az Ő
dicsősége ragyogjon, és arcom mindig örömtől ragyogó legyen. (Ésa 60,5) Hogy
arcomon betegség, sérülés, vagy fájdalom úrrá ne lehessen.
Az Úr Jézus hagyta hogy halálba vigye a gyilkos indulatú
beszéd, amelyről a Szent Szellem így tesz bizonyságot, az Ő szenvedéseiről
beszélve: Tulkok sokasága kerített be engem, körülfogtak engem Básán bikái.
Feltátották rám szájukat mint a ragadozó és ordító oroszlán (Zsolt 22,13.14) és
kiáltoztak és ordítoztak: Feszíttessék meg! (Mát 27,22; Márk 15,13; Luk 23,21.)
Ezért nincsen immár semmi kárhoztatásom, (Róm 8,1) mert az Úr Jézus mindezeket
értem és helyettem vállalta és szenvedte el. Ezért én már nem megyek a
kárhozatra – nem kerülök ítélet alá –
hanem átmentem a halálból az életre (Ján
5,24) Aki ellenem összegyűl, elesik általam, mert meg van írva: Egy ellenem
készült fegyver sem lesz jó szerencsés, és minden nyelvet, mely ellenem perbe
száll, kárhoztatok, mert igazság által lettem erős, s ezt az igazságot az én
Megváltó Istenem szerezte meg nekem. Ő szenvedte el a halált bűneimért, és
feltámadott az én megigazulásomért (Ésa 54,14-17; Róm.4,25; Zsid.2,9)
És ment az
Úr Jézus a Golgotára, emelvén a
keresztfát, amelyre gonosz kezek felfeszítették szent testét (Ján 19,17.18)
helyettem és értem – ahogy azt Isten elrendelte, hogy megtörténjen. (Róm.3,25)
Eközben úgy hanyatlott el, mint az árnyék az ő megnyúlásakor, mert térdei
tántorogtak (Zsolt 109,23.24) kínjaitól
és sok lelki és testi gyötrettetésétől, és ezt is vállalta. Ezért az én lábaim
nem tántorodnak meg (Zsolt 66,9) és nem engedi meg az én Istenem, hogy a lábam
inogjon, hanem őriz engem (Zsolt 121,3) és bátorsággal járom az én utamat (Péld
3,23) mert megszilárdította az én lépteimet, s ha elesek sem terülök el, mert
támogat engem az én Uram. (Zsolt 37,23.24)
Hagyta a
mindenség Ura, hogy kezeit és lábait átlyukasszák, és összeroncsolják benne
csontjait. (Zsolt 22,17; J.siralm 3,4) Engedte, hogy durva kezek verjenek
hatalmas szegeket kezeibe és lábaiba, és az Ő szent teste függjön ég és föld
között azért, hogy az én lábaimat tágas
térre állítsa, (Zsolt 31,9) és kiszélesítse lépésemet alattam, s olyanná tette
lábamat, mint a szarvasé. (Zsolt 18,34.37) És Ő megszabadított, és megerősített,
hogy kezemet nyújtsam a szűkölködőnek (Péld 31,20) és az Úr Jézus nevében
betegekre vessem kezemet, hogy azok meggyógyuljanak megszabaduljanak (Márk
16,18) Ezért erősek az én kezeim és lábaim, és sem betegség, sem sérülés, sem
fájdalom nem vehet erőt rajtuk.
Az Úr Jézus szemei elbágyadtak (Zsolt 69,4) és szeme világa
is elhagyta (Zsolt 38,11) és szemei elsenyvedtek (Zsolt 88,10) a szörnyű
kíntól, így szabadította meg szemeimet a könnyhullatástól (Zsolt 116,8) hogy
eltöröljön Isten minden könnyet az én szemeimről (Jel 7,17) És betöltötte a törvényt,
amely kimondja, hogy: Szemet szemért! (2Móz 21,24) És adta az Ő szemét az
enyémért, hogy az enyém már soha el ne sötétüljön, hanem lássak messzire és
világosan. (Márk 8,25)
És az Úr
Jézus vállalta azt a minden képzeletet felülmúló szenvedést, amelytől nyelve az
ínyéhez tapadt (Zsolt 22,14) hogy az enyém ép és egészséges legyen, hogy az én
nyelvem alatt mindig magasztalás legyen, (Zsolt 66,17) és hirdesse minden napon
az Ő igazságát és dicsőségét. (Zsolt 35,28) Az én szám teljen meg minden napon
az Ő dicséretével (Zsolt 71,8) és szájam beszélje az Ő igazságát, és minden
napon az Ő szabadítását (Zsolt 71,15.24), hogy a szám megtelhessen nevetéssel
és nyelvem vigadozással, és örvendezve mondhassam, hogy: Hatalmasan cselekedett
velem az Úr! (Zsolt 126,2.3)
Az Úr Jézus
vállalta azt a szenvedést, amitől torka kiszáradt (Zsolt 69,4) hogy az én
torkomtól eltávolítson minden betegséget és fájdalmat, hogy Isten dicsőítése
legyen az én torkomban (Zsolt 149,6)
Vállalta hogy
az Ő belső részei megháborodjanak és szétolvadjanak benne (Siralm 1,20;
Zsolt.22,15), hogy nekem minden belső szervem ép és egészséges legyen, és az Ő terve szerint tökéletesen és hibátlanul
működjön.
És az Ő gyűlölői így gúnyolták: Szabadítsd meg magadat és
szállj le a keresztről, (Márk 15,30) de Ő engem akart megszabadítani, ezért nem
szállt le a keresztről, hanem hagyta, hogy csontjai széthulljanak – amikor már
izmai és a csontjait összetartó izületek, inak szétszakadtak – annyira, hogy
így szólt: Megszámlálhatnám minden csontomat. (Zsolt 22,15.18) Ezt a szenvedést
is elvállalta, hogy amikor meghallom a szabadításáról szóló jó hírt, az én
csontjaim megerősödjenek (Péld 15,30) és hogy a csontjaimat összetartó, és
befedő minden izület, ín és izom tökéletes épségben legyen, és tartsa szilárdan
az én csontjaimat, amelyeket Ő ruházott fel bőrrel és hússal, és Ő fedezett be
inakkal. (Jób 10,11) És az Úr Jézus élete látható legyen az én testemben, (2
Kor. 4.10) mert én az Ő testének tagja vagyok, testéből és csontjaiból való,
(2Kor 4,10; Eféz.5,30) ezért sem csapás, sem baleset még csak nem is közelíthet
hozzám. (Zsolt 91,7) Fájdalomnak, betegségnek nincs joga a csontjaimat
összetartó inakhoz, izületeimhez, izmaimhoz és csontjaimhoz, mert az Úr Jézus
már eltávolította ezeket tőlem azáltal, hogy magára vette és elhordozta azokat.
És az Ő dereka megtelt gyulladással és testében semmi épség
nem maradt, (Zsolt 38,8) mert az én bűneimet – sőt az egész világ bűnét – magára vállalta. (1Ján
2,2) Ezek súlyos teherként borították el, ereje felett (Zsolt 38,5) azért, hogy
megmentsen és megszabadítson engem, hogy én ne legyek fáradt, sem tántorgó, és
még derekam öve se oldódjék meg. (Ésa 5,27) Sőt felövezhessem derekamat
igazlelkűséggel, (Eféz 6,14) ezért semmilyen gyulladásnak, fájdalomnak nincs
joga és helye az én derekamban.
Olyan szörnyű szenvedéseket élt át, amelyek következtében
szíve olyan lett, mint a viasz (Zsolt 22,13)
és megtört Benne és beteg lett. (Zsolt 69,21.22) Az Ő szíve
sebesíttetett meg (Zsolt 109,22) (Ján
19,34) így gyógyította meg az én szívemet, (Zsolt 147,3) hogy az én szívem
megelevenedjen (Zsolt 69,33) és az Ő isteni élete ritmusára verjen, és én az Ő
szent igéjével vallhassam, hogy szívem erős, Benne bizakodó. (Zsolt 112,7)
És a legnagyobb gyötrelem közepette így kiáltott fel : Én
Istenem, én Istenem! miért hagytál el engemet? (Mát. 27.46) Őt, Isten Fiát bűneink elszakították
Istentől, szörnyű sötétség borult rá, (Zsolt 88,7) s megízlelte a szellemi
halált, az Isten nélküli állapotot is. A Benne lévő világosság – az ÉLET –
oltódott ki (Ezék.32,7) azért, hogy nekem örök életem legyen (1 Ján. 5.11) és
mindig az Ő jelenlétében, az Ő dicsőségének fényében élhessek.
Utolsó szavaként pedig kijelentette: „…Elvégeztetett! És
lehajtván fejét, kibocsátotta
szellemét.” (Ján. 19.30) Így végeztetett el, hogy én vehessem az Ő Szent
Szellemét, azt az örökkévaló Szellemet, amely újjászül, megszentel, (1 Kor.
6.11) és vezérel minden utamon. (Róm. 8.14) Kifizette az adósságomat, nem
aranyon vagy ezüstön, hanem szeplőtelen, drága vérén váltva ki a sátán
fogságából, és átvitt az Ő országába. (Kol.1,13) Hiszen dárdával döfték át
oldalát és szívét, (Ján 19,34) hogy az Ő szent vérének (1 Pét. 1.19) utolsó
cseppje is kihullva, eltörölje az én bűneimet, megtisztítson, megóvjon minden
gonosztól, (Jel. 1.5) és utat nyisson számomra a szentélybe való bemenetelre.
(Zsid. 10.19)
Ima
Istenem, a Te Felkented ifjúságának napjait megrövidítetted,
gyalázatot borítottál reá, (Zsolt 89,39.46) megsanyargattad az Ő erejét, és
megrövidítetted az Ő napjait (Zsolt 102,24) hogy hosszú élettel elégíthess meg
engem, és megmutasd rajtam minden helyzetben a Te szabadításodat. (Zsolt 91,16)
S hogy én jó vénségben, öregen, és betelve az élettel (1Móz 25,8) tegyem le
sátoromat, a hústestemet, (2Pét 1,14) és elköltözzek, amikor az én elköltözésem
ideje beáll (2Tim 4,6) hogy mindenkor a Krisztussal legyek. (Fil 1,23)
Magasztallak Istenem, amiért Jézus Krisztus testének
megáldozása által egyszer s mindenkorra megszenteltél (Zsid 10,10) hogy amint Ő
van, én is úgy legyek e világban (1Ján 4,17) Áldalak Úr Jézus, hogy egyetlen
egy áldozatoddal örökre tökéletessé tettél (Zsid 10,14) és megváltottál a
törvény átkától is, mert meg van írva, hogy: Krisztus váltott meg a törvény
átkától, átokká lévén érettem. (Gal 3,13) Ezért vallhatom meg, hogy azoknak a
betegségeknek sincs már sem joga, sem köze testemhez, amelyek a törvény
könyvében megírattak. El kell távoznia tőlem minden járványos betegségnek,
minden gyulladásnak, láznak, kiszáradásnak, rosszindulatú betegségeknek. (5Móz.
28.)
Szüntelen áldalak Úr Jézus, mert elvetted az én
erőtlenségemet (Mát 8,17) hogy erős legyek, (1Kor 16,13) ezért dicsérlek a nagy gyülekezetben, az erős
nép között magasztallak Téged. (Zsolt 35,18) Áldalak Úr Jézus, mert Te
hordoztad az én betegségeimet (Mát 8,17) hogy én jó egészségben legyek. (2Kor
13,11) Légy áldott örökké Uram, amiért
vállaltad, hogy megsebesíttessél az én bűneimért, hogy én a Te sebeiddel meggyógyuljak. (1Pét 2,24) És én örvendezek
Benned drága Uram, Benned, az én szabadító Istenemben, (Habakuk 3,18) és magasztalom a Te csodálatos nevedet Úr Jézus
Krisztus, és imádlak Téged szüntelen.
Ámen!
/GyenMa/
Márk bizonyságtétele az Úr Jézus elítéléséről, és kivégzéséről:
„És
vivék Jézust a főpaphoz. És oda gyűlnek mindnyájan a főpapok, a vének és az
írástudók. Péter pedig távolról követé őt, be egészen a főpap (palotájának)
udvaráig: és ott üle a szolgákkal, és
melegszik vala a tűznél. A főpapok pedig és az egész tanács bizonyságot (az
egész nagytanáccsal együtt bizonyítékot) keresnek
vala Jézus ellen, hogy megölhessék (halálra adhassák) őt; de nem találnak vala.
Mert sokan tesznek
vala ugyan hamis tanúbizonyságot (hamis tanúvallomást) ellene, de a bizonyságtételek (a vallomások azonban) nem valának megegyezők. És némelyek
fölkelének és hamis tanúbizonyságot tőnek ellene, mondván (Más fordítás:
Ekkor előálltak néhányan, és ezt a hamis vallomást tették ellene): Mi hallottuk, mikor ezt mondá: Én lerontom
(lerombolom) ezt a kézzel csinált
(alkotott) templomot, és három nap alatt
mást építek, (olyat) amely nem
(emberi) kézzel csináltatott
(alkottatott). De még így sem vala egyező
az ő bizonyságtételük (vallomásuk).
Akkor a főpap
odaállván a középre, megkérdé Jézust, mondván: Semmit sem felelsz-é (arra,
amit ezek ellened vallanak)? Miféle
bizonyságot tesznek ezek te ellened? Ő pedig hallgat vala, és semmit sem
felele. Ismét megkérdezé őt a főpap, és monda néki: Te vagy-é a Krisztus, az
áldott Isten Fia? Jézus pedig monda: Én vagyok. És meglátjátok majd az embernek
Fiát ülni a hatalomnak (a Hatalmas) jobbján,
és eljőni az ég felhőivel/ben.
A főpap pedig
(erre) megszaggatván ruháit, monda: Mi
szükségünk van még tanúkra? Hallátok az istenkáromlást. Mi tetszik (mi a
véleményetek) néktek? Azok pedig halálra
méltónak ítélték őt mindnyájan.
És kezdék őt némelyek
köpdösni, és az ő orcáját elfedni (betakarni), és őt öklözni (ütlegelni), és
mondani néki: (most) prófétálj! A
szolgák pedig arcul csapdossák (verték) vala
őt” (Márk. 14,53-65).
Lukács bizonyságtételében is több részlet tárul elénk: „Megfogván azért őt, elvezeték, és elvivék
(miután pedig elfogták őt, elvitték és bekísérték) a főpap házába. Péter pedig követi vala távol. És azok a férfiak, akik
fogva tartják (őrizték) Jézust,
csúfolják (gúnyolták) vala, vervén
őt. És szemeit betakarván, arcul csapdossák őt, és kérdezik őt, mondván:
Prófétáld meg ki az, aki téged ver (ki ütött meg téged)? És sok egyéb dolgot mondának néki, szidalmazván őt (és sok más szidalmat is
szórtak reá).
És amint nappal lett, egybegyűlt a nép
véneinek tanácsa, főpapok és írástudók: és vivék (és bekísértették) őt az ő gyülekezetükbe (a nagytanácsba),
Mondván: Ha te vagy a Krisztus, mondd meg
nékünk. Monda pedig nékik: Ha (meg)mondom
néktek, nem hiszitek: De ha kérdezlek is, nem feleltek nékem, sem el nem
bocsátotok. (De) mostantól fogva ül
az embernek Fia az Isten hatalmának jobbja felől. Mondának pedig mindnyájan: Te
vagy tehát az Isten Fia? Ő pedig monda nékik: Ti mondjátok, hogy én vagyok!
Azok pedig mondának: Mi szükségünk van még bizonyságra (tanúvallomásra)? Hiszen mi magunk hallottuk az ő (saját) szájából” (Luk. 22,54.63-71).
János is bizonyságot tesz a történtekről: „És vivék őt először Annáshoz; mert ipa
(apósa) vala ez Kajafásnak, aki abban az
esztendőben főpap vala. Kajafás pedig
az vala, aki tanácsolta vala a zsidóknak, hogy jobb, hogy egy ember vesszen el (haljon
meg) a népért.
A főpap azért kérdezi
Jézust az ő tanítványai felől, és az ő tudománya (és tanítása) felől. Felele néki Jézus: Én nyilván
(nyilvánosan) szólottam a világnak, én
mindenkor tanítottam a zsinagógában és a templomban, ahol a zsidók mindenünnen
összegyülekeznek; és titkon semmit sem szólottam. Mit kérdesz engem? Kérdezd
azokat, akik hallották, mit szóltam (mit beszéltem) nékik: ímé ők tudják, amiket nékik szólottam. Mikor pedig ő ezeket mondja vala, egy a poroszlók (szolgák) közül, aki ott áll vala, arcul üté Jézust,
mondván: így felelsz-é a főpapnak? Felele néki Jézus: Ha gonoszul szóltam, tégy
bizonyságot a gonoszságról (ha rosszat mondtam, bizonyítsd be, hogy rossz
volt); ha pedig jól (ha pedig jót
mondtam), miért versz (ütsz) engem. (ezután) Elküldé őt Annás megkötözve Kajafáshoz, a főpaphoz” (Ján.
18,13-14.19-24).
Ő volt az, aki így jövendölt: „Ha ekképpen (egyszerűen csak) hagyjuk
őt, mindenki hinni fog ő benne: és eljőnek majd a rómaiak és elveszik tőlünk
mind e helyet, mind e népet. Egy pedig ő közülük, Kajafás, aki főpap vala abban
az esztendőben, monda nékik: Ti semmit sem tudtok (és semmit nem értetek). Meg sem gondoljátok (és azt sem veszitek
fontolóra), hogy jobb nékünk, hogy egy
ember haljon meg a népért, és az egész nép el ne vesszen. Ezt pedig nem magától
mondta: hanem mivelhogy abban az esztendőben főpap vala, jövendőt monda, hogy
Jézus meg fog halni a népért; És nemcsak a népért, hanem azért is, hogy az
Istennek elszéledt (szétszóródott) gyermekeit
egybegyűjtse” (Ján. 11,48-52)
A szanhedrin azért állított elő tanukat, nem átalva hamis
bizonyítékokat keresni, mert azt a látszatot akarták kelteni, mintha a törvény
értelmében akarnának cselekedni. A törvény azonban így hangzott: „Csak két vagy három tanú vallomása alapján
szabad valakit halálra ítélni; egy tanú vallomása alapján nem szabad. Ne álljon
elő (mert nem lehet elég) egy tanú
senki ellen semmiféle hamisság (vétek) és
semmiféle bűn miatt; akármilyen bűnben vétkes valaki, két tanú szavára vagy
három tanú szavára álljon a dolog (lehet érvényes egy ügy)” (5
Móz. 17,6; 19,15)
Dávid ezt már megprófétálta: „Erőszakos (hamis) tanúk
állnak elő; azt kérdezik tőlem (olyanról faggatnak), amiről nem tudok. Jóért rosszal fizetnek meg nékem, megrabolják
lelkemet (életemre törnek)” (Zsolt. 35,11-12).
Ezek is hamis tanúk
voltak, akik nem értették sem azt, amit mondtak, sem azt, amit bizonygattak,
hiszen amiről ők beszéltek, az így történt: „Felelének
azért a zsidók és mondának néki: Micsoda jelt mutatsz nékünk, hogy ezeket
cselekszed? Felele Jézus és monda nékik: Rontsátok (romboljátok) le (ezt) a templomot, és három nap alatt megépítem azt. Mondának azért a zsidók:
Negyvenhat esztendeig épült ez a templom, és te három nap alatt megépíted azt?
Ő pedig az ő testének templomáról szól vala” (Ján. 2,18-20)
Az Úr Jézust azért nevezték Isten káromlónak, mert Ő volt
Isten Fia, és ezért már halálra lehetett ítélni: „Izráel fiainak pedig szólj, ezt mondván: Ha valaki az ő Istenét
átkozza, viselje az ő bűnének terhét (annak bűnhődnie kell vétkéért). És aki szidalmazza (káromolja) az Úrnak nevét, halállal lakoljon,
(irgalom nélkül) kövezze azt agyon az
egész gyülekezet (az egész közösség); akár
jövevény, akár bennszülött, ha szidalmazza (káromolja) az Úrnak nevét, halállal lakoljon (meg kell halnia)” (3
Móz. 24,15-16)
Dávid így prófétált az Evangéliumban leírt eseményekről: „Ne adj át engem szorongatóim kívánságának,
mert hamis tanúk támadnak ellenem, és erőszakot lihegnek. (Más fordítás: Ne
dobj oda ellenségeim indulatának, mert hamis tanúk támadtak rám, bosszút
lihegnek)” (Zsolt. 27,12)
„Mert a gonosznak
szája és az álnokságnak szája felnyílt (és bűnösök és alattomosok tátották
fel szájukat) ellenem, hazug nyelvvel
beszélnek énvelem. És körülvesznek engem gyűlölséges beszédekkel (és
gyűlölködő szavakkal), és ostromolnak
engem (és harcolnak ellenem) ok
nélkül. Szeretetemért ellenkeznek
velem (szeretetemre vádaskodással felelnek), én pedig imádkozom” (Zsolt. 109,2-4).
„De tőrt vetnek, akik
életemre törnek, és akik bajomra törnek (akik vesztemet akarják); hitványságokat beszélnek, és csalárdságot koholnak
mindennap (arról beszélnek, hogyan ártsanak nekem, és csalárd terveken
gondolkoznak mindennap). De én meg sem
hallom, mintha süket volnék, olyan vagyok, mint egy néma, aki nem nyitja ki
száját. Olyan vagyok, mint aki nem hall, és szájában nincs ellenvetés” (Zsolt.
38,13-15).
Ézsaiás is megprófétálta ezeket az eseményeket: „Az Úr Isten (az én Uram, az ÚR) megnyitotta fülemet, és én nem voltam
engedetlen, hátra nem fordultam (és nem hátráltam meg). Hátamat odaadám a verőknek (és hagytam,
hogy verjék a hátamat), és orcámat a
szaggatóknak (hogy tépjék a szakállamat), képemet (arcomat) nem
födöztem (nem takartam) be a gyalázás
és köpdösés előtt.
És az Úr Isten (az én Uram, az ÚR) megsegít engemet, azért nem szégyenülök meg (nem
maradok gyalázatban), ezért olyanná
tettem képemet (arcomat), mint a kova(kő),
és tudtam, hogy szégyent nem vallok.
Közel van, aki engem megigazít (aki igazságot ad nekem), ki perel én velem (ki mer perbe szállni
velem)? Álljunk együtt elő! Kicsoda peresem
(ki az én vádlóm)? közelegjen hozzám
(lépjen ide)! Ímé, az Úr Isten (az én
Uram, az ÚR) megsegít engem, kicsoda
kárhoztatna engem (ki mer bűnösnek mondani)? Ímé, mindnyájan, mint a ruha megavulnak (szétmállanak), moly emészti (rágja) meg őket! Ki féli közületek az Urat? És ki hallgat az ő szolgája szavára? Ő, aki
sötétségben jár és nincs fényesség néki (és nem ragyog rá fény), bízzék az Úr nevében, és támaszkodjék
Istenhez! Ímé, ti mind, akik tüzet gyújtotok, felövezvén magatokat tüzes
nyilakkal, vettessetek tüzeteknek lángjába és a tüzes nyilakba, amelyeket
meggyújtottatok! Kezemből jő ez rátok; fájdalomban fogtok feküdni
(Más fordítás: De mindnyájan, akik tüzet szítotok,
gyújtónyilakat gyártotok, saját tüzetek lángjába kerültök, nyilaitok tüzébe,
melyeket gyújtottatok! Az én kezem teszi ezt veletek, kínok közé kell
jutnotok)!” (Ésa. 50,5-11)
Idézetek
"Minden terv között a legbizonyosabb volt
Krisztus tulajdon terve, amely abban állt, hogy búzaszemmé lett, amely a
földbe hullott és meghalt. Ha mi nem vagyunk hajlandók búzaszemmé válni..., ha
nem vagyunk készek jövőbeni kilátásainkat, hírnevünket, vagyonunkat és
egészségünket feláldozni, akkor magunkra maradunk. De ha követjük szeretett
Urunkat azzal, hogy búzaszemmé leszünk és meghalunk, akkor bő termést
hozunk." (T. G. Ragland)
Imádság:
Jézusom! Nehéz szavakkal kifejezni mindazt, amit értem
tettél. Könnyű leírni, de micsoda tartalommal bír, hogy helyettem szenvedtél és
meghaltál, hogy nekem életem legyen. Magasztallak érte. Szeretnék hálából neked
élni, téged szolgálni, a te dicsőségedet munkálni és másokat hozzád vezetni.
Ámen
Napi Ige és gondolat
Elvégeztetett! (János 19:30)
Egy kisfiúnak az édesanyja meghalt, egyedül maradt az
apjával. Az apa szigorú ember volt, nem engedte gyermekét szabad útra,
gondolata, akarata szerint. Ez a gyermek 15 éves korában megszökött. Azt mondta,
nem tudok így élni, önálló akarok lenni. Nekem ne parancsolgassanak. Ez a fiú
25 éves korában belekerült egy, az uralkodó elleni lázadásba a középkori
Franciaországban. Az összeesküvésben tíz fiatalember volt. A lázadást
leleplezték és mind a tíz fiatalembert guillotine általi halálra ítélték. A
guillotine egy hatalmas bárd, akit elítéltek, annak oda kellett tennie a fejét,
a guillotine leszaladt, a fejet levágta. Az utolsó estén a fiatalemberünk ott
ül kilenc társával. Azon gondolkozik - mégis csak szeretett engem az apám, mert
nem akarta, hogy idejussak. Ha még egyszer hazamehetnék, bocsánatot kérnék
tőle. De késő, reggel kivégeznek.
Jön a hajnal, kivezetik a tíz embert, akinek a nevét mondja
a hóhér az odalép, a guillotine leszalad, a fej a porba esik. Ez a fiatalember
is hallja a nevét, már mozdul is, de valaki más lép ki a sorból. Úgy látszik
rosszul hallottam. Aztán vége a kivégzésnek, tíz név a papíron, tíz fej a
porban. A hóhérok körülnéznek, úgy látszik többet tartóztattunk le. A maga neve
nincs itt. Elmehet! A fiatalember azonnal futni kezd. Nagyon jól tudta, hogy
benne volt. Az első dolga, most, most megyek haza az apámhoz, és bocsánatot
kérek. Tíz év után nehéz végigmenni a régi utcán. Nehéz rátenni kezét a
kilincsre, végig járni a szobákat. Minden üres. Leül az apja íróasztala elé.
Itt ült mindig, innen nézett rám olyan szigorúan. Most már tudom, hogy azért,
mert szeretett.
A tekintete leesik az íróasztalra - egy levél - fiamnak. Reszkető
kézzel bontja, mit ír nekem az apám tíz év után. Fiam, ma reggel azt olvastam
az újságban, hogy holnap hajnalban kivégeznek. Én annyira szeretlek téged, hogy
megpróbálok odaállni helyetted, hátha sikerül.
Gyermekem gondolj arra, hogy így szeret minket Isten, hogy
amikor a kárhozatunkról volt szó, Ő maga lépett oda. Lejött emberi testben, és
odalépett a helyedbe, helyünkbe - elvégeztetett. A fiú leborult az asztalra és
sokáig sírt. Amikor fölkelt onnan, egészen más ember lett. Az ő szívében is elvégeztetett,
új emberré lett. A fiú szíve válaszolt az édesapa áldozatára.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)