A Bibliából annyi az érték a számomra, amennyit megélek.
2012. március 27.
Spurgeon idézetek
"Isten gyermeke számára nem létezik "szerencsés
véletlen"! Életét a szerető mennyei Atya vezeti, őrzi és tervezi. Semmi
sem történik vele véletlenül."
FELEJTHETETLEN LECKE
2Tim 3,14-17.
14 De te maradj meg abban, amit tanultál, és amiről
megbizonyosodtál,
tudván, kiktől tanultad, 15 mivel gyermekségedtől ismered a
szent
írásokat, amelyek bölccsé tehetnek téged az üdvösségre a
Krisztus
Jézusba vetett hit által. 16 A teljes Írás Istentől
ihletett, és hasznos
a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való
nevelésre;
17 hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó
cselekedetre
felkészített.
FELEJTHETETLEN LECKE
Ne feledkezzetek meg vezetőitekről, akik az Isten igéjét
hirdették
nektek. Figyeljetek életük végére, és kövessétek hitüket.
(Zsid 13,7)
Édesanyámnak különleges hite volt. Ha képes volnék az összes
leckét
fölsorolni, amit tőle tanultam, a lista sok oldalt
megtöltene. Ehelyett
csak egyet említek: megtanított naponta elmondani az Úr
imádságát és
Bibliát olvasni. Ilyen egyszerű, mégis alapvető tanítás
vetette el
bennem a hit magjait, melyek kifejlődve közelebb hoztak
Istenhez. Hálás
vagyok, hogy az édesanyámtól tanult lelki fegyelmen
keresztül
megtanultam szeretni és követni Krisztust.
Kíváncsi vagyok, manapság hány gyermeknek tanítják meg
ezeket a fontos
leckéket. Úgy tűnik, sok gyerek hamarabb sajátítja el a
számítógép és a
videojátékok használatát, minthogy megtanulná, hogyan
szóljon Istenhez.
A gyereknevelés nem könnyű feladat. Kimutathatjuk hálánkat
hitünk
mintái - gyakran szüleink - felé úgy is, hogy imádkozó, a
Szentírásban
gyökerező életet élünk. Az imádság és Isten igéjének olvasása
hatékony
eszközök, amelyek egész életünkön át szolgálnak bennünket.
Egyben olyan
örökségek is, amelyek továbbadása a küldetésünk.
Imádság: Teremtő Istenünk, köszönjük, hogy már első
lépéseinket is
ügyeled, és meghívsz, hogy kövessük békéd és igazságod
ösvényét. Ámen.
Az imádság és az ige adományok Isten gyermekei számára.
Adalina Ríos de León (San Juan, Puerto Rico)
Szentek legyetek!
Az igazi szentség nem törvényesség, hanem szeretet. A
menyasszony sem azért akar szeplő és ránc nélkül való lenni, mert attól fél,
hogy ha nem tökéletes, akkor a vőlegénye lesújt rá, hanem mert annyira szereti,
hogy tökéletes akar lenni Neki. Ez a különbség a félelem által motivált
törvényesség és a szeretettől való motiváltság között, ami viszont betölti a
Törvényt.
Ezért kell az életünk elsődleges céljának lennie, hogy még
jobban szeressünk. Az Úr kijelentette, hogy a legfontosabb parancsolatok az
Isten iránti szeretet mindenek felett, és az egymás iránti szeretet. Ha így
teszünk, akkor automatikusan betöltjük a Törvényt. Ha Istent szeretjük, akkor
nem fogunk bálványokat imádni. Ha szeretjük a többi embert, akkor nem fogunk
lopni, ölni, de még irigykedni sem fogunk rájuk. Az Úr a Törvény minden egyes
tiltását pozitív dolgokkal helyettesítette - szeressük Istent és szeressük
egymást, és így betöltjük az összes tiltó parancsolatot.
Isten szeretéséhez a kulcs egyszerűen az, hogy tanuljunk
Róla és az Ő útjairól. Nem hiszem, hogy akár egyetlen olyan szempontot is
találhatnánk Vele kapcsolatban, vagy akár egyetlen olyan dolgot is tanulhatnánk
az Ő természetéről, ami ne késztetne arra, hogy még jobban szeressük Őt. Ez
arra is érvényes, amikor az Ő ítéleteit látjuk, ugyanis az Ő ítéletei
tökéletesek, és még ezeket is az emberi szeretetet messze felülmúló szeretettől
hajtva cselekszi.
Ezért van, hogy az igaz kereszténység valójában tanítványság
- a tanítványok arra kötelezték el magukat, hogy mindent megtanulnak a
mestereiktől, amit csak lehet, hogy olyanokká váljanak, mint ők. Az igazi
krisztusi tanítványság egy olyan életforma, ami Isten megismerésére törekszik
minden más felett. Ő kell, hogy legyen az első szerelmünk. Bármi ennél kevesebbel
megsértjük Őt, ugyanis Ő nagyon is sokat adott oda azért, hogy velünk
kapcsolatba kerüljön.
Egyesek az Isten iránti őszinte szeretetből hajlanak a
törvényességre, és azzal a vággyal, hogy Neki tetsszenek. Ha viszont nem térnek
le erről az ösvényről, akkor a Törvény iránti elkötelezettségük
elkerülhetetlenül felváltja az Isten iránti szeretetüket. Ez nem az élet
ösvénye, és mégis, szinte minden hívő rásodródik egy időre. Sajnos sokan
vannak, akik soha nem térnek le róla. Mások pedig, amikor ráébrednek, hogy mit
okozott ez az életükben, túl nagy lendülettel indulnak el a másik irányba, és
így beleesnek az út túloldalán húzódó árokba - a törvénytelenségbe.
Ismét mondom, hogy a mi célunk az kell, hogy legyen, hogy
megmaradjunk az élet ösvényén, ami ezek között a végletek között van, ezt pedig
valószínűleg csak akkor fogjuk tudni megtenni, ha úgy szeretjük Istent, hogy ez
lesz az életünk fő törekvése. Csak akkor fogjuk tudni úgy szeretni egymást,
ahogy kell, ha úgy szeretjük Őt is, ahogy kell.
Mindannyian küszködhetünk az egyik vagy másik irányba
lendülve, a törvényesség és a törvénytelenség (vagy Bonhoeffer szavaival az
"olcsó kegyelem") között. Az emberek általában átmennek egy-egy ilyen
és olyan időszakon is, miközben egyre érettebbé válnak, de ha nem akarunk a két
oldal között ingadozni, akkor meg kell találnunk az igazi szentség ösvényét,
ami nem a törvényesség, és nem is a törvénytelenség. A Szent Szellem szent, és
ha meg akarjuk ismerni Őt, és az Ő temploma akarunk lenni, akkor nekünk is
szenteknek kell lennünk. A szentség nem törvényesség, hanem egy jó magatartás,
amikor azt tesszük, amit Krisztus tenne, mert szeretjük Őt. Azt is mondta
valaki, hogy a szent (angolul "holy") úgy is
leírható, hogy "wholly"(magyarul "teljesen" - a két
angol szó kiejtése ugyanaz - a ford.), mert a szentség azt jelenti, hogy
teljesen az Övéi vagyunk.
Az is igaz, hogy a Krisztus kortársai között élő törvényes
emberek gyűlölték Őt és azt a fajta szentséget, amit Ő képviselt. Jézus olyan
szabadságban járt, ami a meggyőződésük alapjaival szállt szembe. A
törvényességben mindig megtalálható a kontroll szelleme is, Jézus tiszta
személyisége azonban szabadságot sugárzott. Emellett hihetetlen mértékű
kegyelmet sugárzott a bűnösök irányában, és határozott elutasítást a
törvénykező, önigazult emberek felé. A törvénytelen emberek sokkal valószínűbb,
hogy Krisztushoz jönnek, mint a törvényesek.
Tudjuk, hogy a gyülekezet, Krisztus menyasszonya, szeplő és
ránc nélkül való lesz. A szeplő nélküliség az erkölcsi tisztaságra utal, a ránc
nélküliség pedig az állandóan fiatalos természetről. Az igazi szentség megtart
bennünket az állandóan fiatalos, friss szellemiségben, míg a törvényesség hamar
öregít. A törvényesség hajlamos arra, hogy "régi botömlővé" tegyen
bennünket, ami már nem elég rugalmas ahhoz, hogy megtartsa az új bort.
Ha vallásos a szellemünk, törvényes a gondolkodásunk, akkor
túlzottan ítélkező szemmel fogjuk nézni az embereket, és hajlamosak leszünk
kárhoztatni azokat, akikhez az Úr kegyelmes akar lenni. Ráadásul soha nem
fogunk tudni megszabadulni a bűntudattól és szégyentől, mert a törvényesség
soha nem fogja tudni megütni a saját mércéit. Azokat, akik eszerint élnek, arra
kényszeríti, hogy stresszesen éljenek, megjátsszák magukat, és képmutatók
legyenek, amitől hamar megöregszik az ember.
Ha a törvénytelenség szélsőségére vagyunk hajlamosak, akkor
a szentségtelen kegyelemre is, ami azt jelenti, hogy olyanoknak is kegyelmet
biztosítunk, akik Isten ítélete alatt vannak. Az ilyenek képesek ugyan
befogadni az új bort, viszont annyira heves reakciót vált ki belőlük a
felépítettség (struktúra), hogy nem tudnak bortömlőt alkotni a megtartásához,
ezért elvész az új bor. Az élet ösvénye tehát a szélsőségek között található.
Lehet, hogy könnyebb a törvénytelenségből Krisztushoz jönni, hiszen ezért
mondta Jézus, hogy a paráznák és a bűnösök az önigazult törvénykezők előtt
jönnek be a királyságba, viszont az is igaz, hogy a törvénytelenség a halálba
visz.
A szentség annyit jelent, hogy megmaradunk Őbenne, aki
szent, azt tesszük, amit Ő, és úgy gondolkodunk, mint Ő. A fegyelmezésnek is
megvan a maga helye, sőt alapvető szerepe van a tanítványságban, de végső soron
azáltal kell megváltoznunk, hogy látjuk az Ő dicsőségét, és annyira szeretjük
Őt, hogy mindig azt akarjuk tenni, ami Neki tetszik. Így tölti be a Törvényt a
szeretet.
Rick Joyner
Fordítás: Országh György
Ravasz László
Az üdvösség és bűnbocsánat csak annak az életében lesz égető
problémává, aki úgy érzi, hogy a bűnösök között ő az első.
Hatalmad van a vihar felett
A napokban kérdezte valaki, hogy miért teremtette Isten a
mennydörgést?
Eddig fel sem tűnt a szó. Miért mennydörgés, miért nem pld.
pokoldörgés? Milyen hazug az ördög, hisz a viharnak semmi köze a Mennyhez.
Márk 4,35-40: Azután monda nékik azon a napon, amint este
lett: Menjünk át a túlsó partra. Elbocsátván azért a sokaságot, elvitték Őt,
úgy amint a hajóban volt; de más hajók is voltak vele. Akkor nagy szélvihar
támadt, a hullámok pedig becsapnak vala a hajóba, annyira, hogy már-már
megtelék. Ő pedig a hajó hátulsó részében a fejaljon aluszik vala. És fölkelték
Őt, és mondának néki: Mester, nem törődsz vele, hogy elveszünk? És felkelvén
megdorgálá a szelet, és monda a tengernek: Hallgass, némulj el! És elállt a
szél, és lett nagy csendesség. És monda nékik: Miért vagytok ily félénkek? Hogy
van az, hogy nincs hitetek?
Jézus megdorgálta a vihart, és az engedett neki. 1Ján. 3,8:
…Azért jelent meg az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa. Tehát Jézus
azért tudta lerontani a vihart, mert az az ördög munkája, nem pedig Istené.
Nagyon sokan félnek a vihartól, a villámlástól, a dörgéstől.
És ezek tényleg félelmetes dolognak tűnnek. 1Pét. 5,8-9: …vigyázzatok; mert a
ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresve, kit
nyeljen el: akinek álljatok ellen, erősek lévén hitben…
Ordító oroszlánnal, még nem találkoztam, de valószínűleg
hasonlóan félelmetes, mint a nagy szél, villámlás, dörgés. Jézus is azt
kérdezte, miért féltek, miért nem hisztek, és Péter is azt mondja álljunk
ellent a félelmetes dolgoknak hittel.
Emlékszem az első esetre, amikor gyakoroltuk a hatalmunkat
az időjárás felett. Nyaralásból jöttünk haza, és hatalmas eső kísért végig az
úton. Reménykedtünk, hogy mire hazaérünk eláll, de még akkor is ömlött az eső,
amikor már a szomszéd településen jártunk. Megvallottuk a feleségemmel, hogy
amikor hazaérünk nem fog esni, és nyugodtan ki tudunk pakolni az autóból.
Dicsőség Istennek így is lett! Amikor végeztünk, akkor kezdett el esni. Azóta
is nagyon sokszor gyakoroljuk ezt. Pld. elmegyünk boltba, elkezd esni az eső,
és megállítjuk, amíg haza nem érkezünk. Valamelyik este jégeső kezdett esni, és
aznap tettük ki a gyerekeknek a medencét, ami csak egy vékony fóliával volt
letakarva. Azonnal elparancsoltuk a jeget. Dicsőség az Úrnak nálunk semmi kárt
nem tett, míg a szomszéd utcában lakok mondták, hogy náluk mindent elvert. Ott
annyi esett, hogy állt a járdán a jég.
Persze volt amikor elbuktunk. Megláttuk, hogy esik az eső,
és: Jaj, most meg fogunk ázni! Meg is áztunk. Aztán bocsánatot kértünk az Úrtól
a hitetlenségért, és legközelebb már ismét működött.
Szóval, ha egy félelmetes dologgal állsz szembe, akkor ne
félj, hanem állj ellen hittel neki, hiszen hatalmad van felette. Lukács 10,19: Ímé,
adok néktek hatalmat, hogy kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek
minden erején; és semmi nem árthat néktek. Szerkesztő: Papp Miklós
Bob Gass: Amiért érdemes küzdeni
Hogy tudott Dávid kiállni egy olyan óriás elé, aki elől
mindenki más elfutott? Góliát megfélemlítette Isten népét, és Dávid
környezetében senki sem mert megbirkózni a problémával.
- Ha olyan helyzettel találod szembe magad, amin változtatni
kell, mi késztet arra, hogy felállj, és ezt mondd: „Márpedig én teszek
valamit”?
- Az, ha olyan ügyről van szó, ami nagyobb nálad! Az, ha nem
vagy hajlandó belenyugodni, hogy a félelem csapdájában éld le az életed; az, ha
nem akarsz egy szűk, én központú világban élni.
Végeztek egy felmérést száz évnél idősebb emberek között.
Arra számítanál, hogy egészséges táplálkozásról, csodagyógyszerekről és kitartó
edzésről fogsz olvasni. Valójában azonban ezeknek a százéveseknek az életében
egyetlen közös dolog volt: a cél! Mindannyiuknak volt valami nyomós oka arra,
hogy reggel felkeljen az ágyból.
Pál azt írja: „Nekem az élet Krisztus” (Filippi 1:21-Mert
nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség). Pál számára ez volt az
indítóok! Hogy dicsőítse Jézus nevét, és építse az Ő országát.
Túl sokan vagyunk olyanok, mint az srác, aki ezt mondta:
„Mindegy, hogy min dolgozom éppen, szívesebben csinálnék valami mást”. Te is
ilyen vagy? Vagy van olyan célod, ami elég nagy ahhoz, hogy arra összpontosítsd
energiáidat és elég erős ahhoz, hogy tovább menj akkor is, amikor minden
összeesküszik ellened?
Isten küldetésre teremtett. Felfedezted már, hogy mi az?
Jézus tizenkét éves korában ezt mondta: „nekem Atyám dolgaiban kell foglalatosnak
lennem” (Lukács 2:49 KJV -Károli:- Ő pedig monda nékik: Mi dolog, hogy engem
kerestetek? Avagy nem tudjátok-é, hogy nékem azokban kell foglalatosnak lennem,
a melyek az én Atyámnak dolgai) ?
Huszonegy évvel később a kereszten haldokolva kijelentette:
„Elvégeztetett!” (János 19:30-- Mikor azért elvette Jézus az ecetet, monda:
Elvégeztetett! És lehajtván fejét, kibocsátá lelkét).
Ez a két kijelentés foglal keretbe egy teljes mértékben
beteljesedett, Istent dicsőítő életet. Kérdezd hát meg te is Istent, hogy mi a
terve az életeddel! Amíg meg nem találod, nem is éltél igazán, és amíg be nem
teljesíted, addig nem vagy kész a halálra.
A hit
A hit mindenkié, de nem kell mindenkinekAki hisz Istenben, ezt nem érti meg
Isten a jóság, a remény, a szeretet
Miért nem kell, ha a tiéd lehet
Azt kapod Istentől, mit csak tőle kaphatsz
Éltedben meglelheted így a nyugalmat
Üres óráidban sem leszel egyedül
Isten szeretete melletted ül
Ha bántanak mások, és te védtelen maradsz
Isten kezébe mindig kapaszkodhatsz
Az Ő keze hozzád szelíden mutat
Mellette újra otthonra találhatsz
Úgy érzed, élsz, de nem élet az élet
Körülötted a dolgok csak örök kétségek
Ha nem változtathatsz, újuljon meg lényed
Isten kegyelméből újjászülethetsz
A hit mindenkié, akard, hogy így legyen
Akard, hogy hited neked is legyen
Ha nem találtál megoldást, adok a kezedbe
Szorítsd erősen, élj vele!
Készítette: Péter Bálint
2012. március 26.
Lukács evangélium 13. fejezet: Változtassátok meg a szíveteket! (szerkesztett)
Luk. 13,1 Jövének pedig ugyanazon időben némelyek, kik néki hírt mondának a
Galileabeliek felől, kiknek vérét Pilátus az ő áldozatukkal elegyítette [az áldozat vérével összekeverte].
Luk. 13,2 És felelvén Jézus, monda nékik: Gondoljátok-é, hogy ezek a
Galileabeliek bűnösebbek [azaz: a
célt eltévesztőbbek] voltak valamennyi Galileabelinél, mivelhogy ezeket szenvedték?
Luk. 13,3 Nem, mondom néktek:
sőt inkább, ha meg nem tértek [ha meg nem változtatjátok azt, ahogyan gondolkodtok, és
ahogy éltek, és ha más
felismerésre nem tértek], mindnyájan, hasonlóképen elvesztek [és mindnyájan úgy fogtok elpusztulni, mint ők].
Luk. 13,4 Vagy az a tizennyolc, akire rászakadt [rádőlt, ráesett] a torony Siloámban [a Siloám (jelentése: küldött) tavánál], és megölte őket,
gondoljátok-é, hogy bűnösebb volt [vagy
többel tartozott, többel volt adós] minden más Jeruzsálemben lakó embernél?
Luk. 13,5 Nem, mondom néktek:
sőt inkább, ha meg nem tértek [ha meg nem változtatjátok azt, ahogyan gondolkodtok, és
ahogy éltek, ha más
felismerésre nem tértek], mindnyájan hasonlóképen elvesztek [és mindnyájan úgy fogtok elpusztulni, mint ők]
Luk. 13,6 És ezt a példázatot mondá: Vala egy embernek egy fügefája szőlejébe
ültetve; és elméne, hogy azon gyümölcsöt keressen, és nem talála.
Luk. 13,7 És monda a vincellérnek: Ímé három esztendeje járok gyümölcsöt keresni
e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja [és használja] a földet is hiába?
Luk. 13,8 Az pedig felelvén, monda néki: Uram, hagyj békét néki még ez
esztendőben, míg köröskörül megkapálom és megtrágyázom:
Luk. 13,9 És ha [jövőre] gyümölcsöt terem, jó [akkor
meghagyjuk]; ha pedig nem, azután vágd ki azt
Luk. 13,10 Tanít vala pedig szombatnapon [(szabbaton):
nyugalom
napja, a heti pihenőnap, a világi elfoglaltságoktól való megnyugvás napján] egy zsinagógában.
Luk. 13,11 És ímé vala ott egy
asszony, kiben betegségnek szelleme vala [kiben
betegségnek szelleme lakott] tizennyolc esztendőtől
fogva [és akit már tizennyolc éve gyötört a betegség szelleme]; és meg volt görbedve
[annyira, hogy] teljességgel nem
tudott felegyenesedni.
Luk. 13,12 És mikor azt látta Jézus, előszólítá [és magához hívta őt, így szólva hozzá], és monda néki:
Asszony, feloldattál [és szabad
vagy, mert megszabadultál, fel vagy old(oz)va] a te betegségedből!
Luk. 13,13 És reá veté [rátette] kezeit; és azonnal felegyenesedik, és dicsőíté az Istent.
Luk. 13,14 Felelvén pedig a zsinagógafő [a zsinagógavezetője, elöljárója], haragudva [fölháborodva,
és méltatlankodva a felett való bosszúságában], hogy szombatnapon [a nyugalom napján] gyógyított Jézus,
monda a sokaságnak [a tömegnek]: Hat nap van, amelyen
munkálkodni kell; azokon jöjjetek azért és gyógyíttassátok magatokat, és ne
szombatnapon [vagyis ne a nyugalom
napján].
Luk. 13,15 Felele azért néki az Úr, és monda: Képmutató, [kétszínű] szombatnapon nem oldja-é el mindenitek az ő
ökrét vagy szamarát a jászoltól, és nem viszi-é [és nem vezeti-e el] itatni?
Luk. 13,16 Hát ezt, az Ábrahám
leányát, kit a Sátán megkötözött [és
fogva tartott] ímé tizennyolc
esztendeje, nem kellett-é feloldani e kötélből [és nem szabad szombatnapon feloldani bilincsétől, a kötelékből] szombatnapon [a nyugalom napján]?
Luk. 13,17 És mikor ezeket mondta, megszégyenülnek mindnyájan [ellenfelei], kik magukat néki ellenébe veték [akik vele szembeszegültek]; és az egész nép örül vala mindazokon a dicsőséges dolgokon [és mindazoknak a
csodáknak], amelyek őáltala lettek [amelyeket ő vitt
véghez]
Luk. 13,18 Monda pedig Jézus: Mihez hasonló az Isten országa [az Isten királysága]? És mihez hasonlítsam
azt [mivel is vessem össze]?
Luk. 13,19 Hasonló a mustármaghoz, melyet az ember vévén, elvet az ő kertjében; és
felnevelkedett [és felnőtt], és lett nagy fává,
és az égi madarak fészket raktak annak ágain [illetve ágai közé]
Luk. 13,20 És [így folytatta, és] ismét monda: Mihez
hasonlítsam az Isten országát [az Isten királyságát]?
Luk. 13,21 Hasonló a kovászhoz melyet az asszony vévén, három mérce lisztbe
[keverte, és] elegyítette [azaz: rejtette, várva], mígnem az egész
megkel
Luk. 13,22 És városokon és falvakon megy vala által, tanítva, és Jeruzsálembe
menve
Luk. 13,23 Monda pedig néki valaki: Uram, avagy kevesen vannak-é akik üdvözülnek
[Más fordítás: Uram,
csak néhány ember fog megmenekülni]? Ő pedig monda nékik:
Luk. 13,24 Igyekezzetek bemenni [küzdjetek, harcoljatok, törekedjetek arra,
hogy bejussatok] a szoros [a szűk, és keskeny] kapun: mert sokan,
mondom néktek, igyekeznek bemenni [és
keresik majd a bejutást] és nem mehetnek [és nem tudnak, mert nem lesz rá erejük];
»Más fordítás: Tegyetek meg mindent azért, hogy a keskeny ajtón menjetek
be! Mert mondom nektek: sokan
próbálnak bejutni a keskeny ajtón át, de nem sikerül nekik; Hát
küzdjetek azért, hogy a szűk kapun bemehessetek«
Luk. 13,25 Mikor már a gazda [vagyis
a ház ura] felkél és bezárja az
ajtót, és kezdetek kívül állani és az ajtót zörgetni [és elkezdtek odakint állva dörömbölni az
ajtón], mondván:
Uram! Uram! nyisd meg [az ajtót] nékünk; és ő felelvén,
ezt mondja néktek: [nem ismerlek
titeket]. Nem tudom, honnét valók vagytok ti;
Luk. 13,26 Akkor [hiába] kezditek mondani: Te előtted [a Te színed előtt] ettünk és ittunk, és a
mi [széles] utcáinkon [és piacainkon, és tereinken]
tanítottál;
Luk. 13,27 De ezt mondja: Mondom néktek, [nem ismerlek titeket, és] nem tudom, honnét valók vagytok ti; távozzatok el én tőlem mindnyájan,
[akik elhatároltátok magatokat tőlem, ét
külön útra tértetek], akik hamisságot [igazságtalanságot; gonoszságot, istentelenséget]
cselekesztek!
[Más fordítás: Akik nem hisztek, mert
hiányzik belőletek az ige, és nem az ige szerint éltetek]
Luk. 13,28 Ott lesz sírás [jajgatás, és siránkozás] és fogak csikorgatása, mikor látjátok
Ábrahámot, Izsákot és Jákóbot, és a prófétákat mind az Isten országában [az Isten
királyságában], magatokat pedig kirekesztve [kiutasítva, és kívülre vetve, mert ti ki
lesztek onnan zárva].
Luk. 13,29 És jőnek napkeletről
és napnyugatról, és északról és délről, és az Isten országában letelepednek [és asztalhoz dőlnek
az Isten királyságában]
Luk. 13,30 És ímé vannak utolsók, akik elsők lesznek, és vannak elsők, akik
utolsók lesznek.
Luk. 13,31 Ugyanazon napon jövének ő hozzá némelyek a farizeusok közül, mondván
néki: Eredj ki és menj el innét: mert Heródes meg akar téged ölni.
Luk. 13,32 És monda nékik: Elmenvén mondjátok meg annak a rókának [annak a ravasz, dörzsölt embernek]: Ímé ördögöket [gonosz
szellemeket, démonokat] űzök [és haj(í)tok] ki és gyógyítok ma és holnap, és harmadnapon
elvégeztetem [és harmadnap
elérkezek a végcélba, és befejezem, és véghezviszem].
Luk. 13,33 Hanem nékem ma és holnap és azután úton kell lennem; mert nem lehetséges,
[és nem engedhető meg] hogy a próféta
Jeruzsálemen kívül vesszen el
Luk. 13,34 Jeruzsálem! Jeruzsálem! Ki megölöd a prófétákat [az Isten
nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket, akik Isten előtt állnak,
Isten jelenlétében élnek, és Tőle vesznek Igéket], és megkövezed
azokat, akik tehozzád küldettek, hányszor akartam egybegyűjteni a te fiaidat,
miképpen a tyúk az ő kis csirkéit az ő szárnyai alá, és ti nem akarátok!
Luk. 13,35 Ímé pusztán hagyatik néktek [elhagyatott lesz] a ti házatok [a ti
templomotok]; és bizony mondom néktek, hogy nem láttok engem, mígnem eljő az idő,
mikor ezt mondjátok: Áldott, aki jő az Úrnak nevében [az Ő hatalmával, és tekintélyével]!
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)











