2012. március 14.

Ige: Az Úr Jézus előképéről


 „Mert a törvényig [a törvény előtt is] vala bűn a világon; a bűn azonban nem számíttatik be, [nem tulajdoníttatik az embernek] ha nincsen törvény.

Úgyde [mégis] a halál uralkodott [jutott uralomra] Ádámtól [h. 'ádám magában foglalja ÉVÁT is: a kettő együtt teszi ki az ember fogalmát] Mózesig [a vízből kihúzott] azokon is, akik nem az Ádám esetének [elesésének] hasonlatossága szerint vétkeztek, [estek bűnbe] aki ama következendőnek [Eljövendőnek] kiábrázolás [előképe, előre felvázolt, megrajzolt formája, mintája, példa modellje]” (Róm. 5,13-14)

 És Hogy miért lett Ádám az Úr Jézus előképe, arról így szól a Szent Szellem: Isten megteremtette az asszonyt, és odavezette Ádámhoz, (jelentése: ember): „És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és (hús)testemből való (hús)test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.

Ezért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté (1 Móz. 2,23-24)

Az eklézsiáról, vagyis a kihívottak közösségéről így beszél Isten Igéje: „Mert (minthogy) az Ő (a Krisztus) testének [(szóma: = a személye, lényege, ereje] tagjai [(melosz): a test (szóma = személy) egy - egy funkciót végző része] vagyunk, //az Ő testéből [(szarx): húsából] és az Ő csontjaiból valók:

Annakokáért (ezért) elhagyja [(kataleipó): elhagy, otthagy, hátrahagy] az ember atyját és anyját, és ragaszkodik [(proszkollaó): csatlakozik, tapad, ragad] az ő feleségéhez; és lesznek ketten egy (hús)test(té)

[Más fordítás: úgyhogy a kettő egy hússá lesz]

Felette nagy titok ez: de én a Krisztusról és az egyházról [a (kihívott) gyülekezetről, az eklézsiáról] szólok” (Eféz. 5,30-32)

Amikor az asszony megkísértetett, elbukott, mert: „És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre (és hogy jó volna enni arról a fáról). S hogy kedves a szemnek (és csábítja a szemet), és kívánatos az a fa a bölcsességért (mert okossá tesz): szakaszt azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és ő is evék” (1 Móz. 3,6)

Mert Ádám saját akaratából követte asszonyát, ahogyan az Úr is tette az Ő menyasszonyáért: „És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kívánatos az a fa a bölcsességért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és az is evék(1 Móz. 3,6)  

Így folytatódik a kijelentés: „Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a halottak feltámadása is. Mert a miképpen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek” (1 Kor. 15,21-22)

 Az Úr Jézusról szóló bizonyságtétel: „...Mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne. ...Ki a mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért” (2Kor. 5,21; Róm. 4.25

Az Írásban ugyanis ez áll: Mert ketten lesznek, úgymond, egy testté. [hússá]. Aki pedig az Úrral egyesül, [ragaszkodik; tapad; tart] egy szellem Ővele. Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek (szóma: személyetek) [amit Istentől kaptatok] a bennetek lakozó Szent Szellem temploma, [(naosz): templom magva, vagyis a Szentek Szentje, a legfőbb szentély] akit Istentől nyertetek; [aki Isten ajándékából a tietek] és nem a magatokéi vagytok(1 Kor. 6,17.19)

Ige: Pál apostol megvallása:


: „Igaz beszéd ez és teljes elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött e világra, hogy megtartsa (üdvözítse) a bűnösöket, akik közül első vagyok én” (1 Tim. 1,15).

Már a próféta így dicséri az Urat: „Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt, és elengedi népe maradékának büntetését? Nem tartja meg haragját örökké, mert abban telik kedve, hogy kegyelmet ad” (Mik. 7,18).

//Ö az Üdvözítő, ami azt jelent: a görög szótéria szavak (amelyek pontosan megfelelnek a héber jásá; jesuá jelentésének) tartalmazzák a bűnbocsánatot, megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből. Mindenfajta problémából, bajból); megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás;//

Ige: Az Úr Jézus bizonyságtétele küldetéséről:


„Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az én beszédemet (az én igémet) hallja és hisz abban, aki engem elbocsátott (elküldött), örök élete van; és nem megy a kárhozatra (ítéletre), hanem általment a halálból az életre.” (Ján. 5,24).

„Az pedig annak az akarata, aki elküldött engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz Őbenne, örök élete legyen; és én feltámasszam azt az utolsó napon. Bizony, bizony mondom néktek: Aki énbennem hisz, örök élete van annak” (Ján. 6,40.47).

De: „… ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz (és nem tartja meg azokat), én nem kárhoztatom (nem ítélem el) azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam (elítéljem) a világot, hanem hogy megtartsam (hogy megmentsem) a világot. Aki megvet (elvet) engem és nem veszi be (és nem fogadja el) az én beszédeimet, van annak, aki őt kárhoztassa (annak van ítélő bírája): a beszéd (az az ige), amelyet szólottam, az kárhoztatja (ítéli el) őt az utolsó napon” (Ján. 12,47-48).

„Mert az embernek Fia nem azért jött, hogy elveszítse az emberek életét, hanem hogy megtartsa (hogy megmentse)” (Luk. 9,56).

„Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett (az elveszettet)” (Luk. 19,10).

Friderika - Ne félj

Ami az Istené


Márk ev. 12: 13-17. Elküldtek hozzá a farizeusok és a Heródes-pártiak közül néhányat, hogy szóval csalják tőrbe. Odamentek tehát, és így szóltak hozzá: “Mester, tudjuk, hogy igaz vagy, és nem tartasz senkitől, mert nem veszed figyelembe az emberek tekintélyét, hanem az igazsághoz ragaszkodva tanítod az Isten útját. Szabad-e adót fizetni a császárnak, vagy nem? Fizessük-e, vagy ne fizessük?”  Ő pedig ismerve képmutatásukat, ezt mondta nekik: “Mit kísértetek engem? Hozzatok nekem egy dénárt, hogy megnézzem.”  Hoztak egyet, és akkor Jézus megkérdezte: “Kié ez a kép és ez a felirat?” Ők pedig így feleltek: “A császáré.”  Ekkor Jézus ezt mondta nekik: “Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, és az Istennek, ami az Istené.” És igen elcsodálkoztak rajta.

Ebből a történetből megérthető mi a császáré. Amin a császár képmása van, az a császáré. Oda kell adni. Csak ennyi mondanivalója van Jézusnak erről?
Ami viszont az Istené, azt Istennek kell adni.
Mi az Istené? Mi mást tehetnék (vagy teszek) azzal, ami az Istené? Hát nem minden Istené?! Mit adjak én Istennek? Vagy: mit adhatok én Istennek?

1 Mózes 1: 27. Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket.

Isten képmása van az emberen. Rajtam is. …akkor amin Isten képmása van, az az Istené. Neki kell adnom… magamat. Mert csak úgy lesz jó… nekem. Saját terveim, kedvteléseim, az én időm, az én életem, az én jövőm, az én…, az én…, az én…

Félek, hogy lemaradok valami jóról, ha átengedem életem irányítását…  Kinek is? Annak Aki tulajdon fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna Vele együtt mindent minekünk… Ez az egyetlen ‘alternatíva’.

Idézetek


Jobb a helyes úton sántikálva haladni, mint szilárd léptekkel téves irányba tartani.  Szent Ágoston idézet

Bob Gass: Amikor gondterhelt vagy (1


„Semmiért se aggódjatok!” (Filippi 4:6--Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgéstekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt.)

Az aggodalom úgy kezdődik, mint egy kis szivárgás, amely aztán csatornát váj az elménkbe, és ezen keresztül elkezdenek áradni a gondolataink.

A legtöbb aggodalom három kategóriába tartozik:

1) Aggódunk olyan dolgok miatt, amelyekkel minden embernek szembe kell néznie: ilyen az öregedés, erőnk fogyatkozása, nyugdíjazás, magányosság, anyagi bizonytalanság, balesetek, betegségek, egy szerettünk elvesztése és a halál.

2) Aggodalom olyan dolgok miatt, amit senki sem kerülhet el: döntéseket hozni, kapcsolatokat kezdeményezni és lezárni, leadni a súlyunkból, pályát módosítani, hibázni.

3) Olyan aggodalmak, melyek gondolatvilágunkat tükrözik. Ezek az aggodalmak elárulják, hogy mit gondolunk arról, hogy mennyire vagyunk képesek kezelni a dolgokat.

 Például az elutasítástól való félelem minden kapcsolatodra kihathat az életben. Hogy elkerüld a fájdalmat, kizárod az embereket az életedből, a világod egyre jobban beszűkül, és a személyes fejlődésed lehetőségei egyre korlátozottabbak.

Sok aggodalmunkat le lehet redukálni egyetlen kérdésre: „Mi lesz, ha nem tudok megbirkózni vele?” Az elméd a csatatér, ahol a győzelem vagy vereség eldől.

Ezért kérdezd meg magad: „Akkor is aggódnék, ha biztosan tudnám, hogy bármi jönne is, képes lennék kezelni?”

A válasz: nem, akkor nem aggódnék. Az aggodalom nem tud megbénítani, és nem tudja ellopni az örömödet, ha tudod, hogy bármi történik is, képes vagy kezelni.

Azt mondod: „Ez túl egyszerűen hangzik”. Az is, ha engeded, hogy Isten is bejöjjön a képbe! Íme két nagyszerű aggodalom-megsemmisítő ige, amelyekre nehéz időkben támaszkodhatsz:

 1) „Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít engem” (Filippi 4:13).

2) „Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban” (Filippi 4:6-7).


Ó Istenem köszönöm neked....wmv

Isten élvezettel tölti be szükségeinket


Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok jó ajándékokat adni gyermekeiteknek, mennyivel inkább ad jókat a ti mennyei Atyátok azoknak, akik kérik tőle?” (Máté 7:11)

Melyik szülő utasítaná vissza gyermekeit, vagy gyermekei szükségeit? Ha gyermekeid lennének, akkor vajon nem táplálnád őket? Nem viselnél gondot rájuk? Ha étel kérnének vajon mérget adnál nekik? Természetesen nem. Ez a lényege Jézus mondandójának.
Isten a szeretet (1. János 4:8)Az Ő felénk való szeretete pedig végtelenül hatalmasabb minden földi szeretet kapcsolatnál. Ezt az igazságot Isten szeretetéről alkalmazhatjuk valamennyi parancsolatra vagy példára, melyeket Isten Igéjében találunk, ahol Isten kapcsolatokkal összefüggő mércéjét fedi fel. Legyünk biztosak abban, hogy Ő maga sokkal inkább betölti ezt a mércét.

Mindez magabiztosságot ad nekünk, hogy amiképpen szeretettel reagálunk gyermekeink és más szükségben lévő emberek szükségleteire, a mi Istenünk, aki a szeretet, ugyancsak szeretettel fog reagálni felénk. Isten hűséges, mindig gondoskodni fog azokról a dolgokról, melyekre szükségünk van.

Ma, engedd, hogy az Úr felemelkedjen az életedben, ahogy a Zsoltár 35:7mondja: “Ujjongjanak, örüljenek, akik igazamat kívánják! Beszéljék mindenkor, hogy nagy az ÚR, aki szolgája javát akarja. ” Istent hatalmas élvezettel tölti el, amikor feléd szolgálhat. Engedd, hogy öröm töltse el Istent ma azzal, hogy betölti a szükségeidet. Nincs nektek, mert nem kértek (Jakab 4:2.) Isten azt akarja, hogy kérj, hogy kaphass tőle (János 16:24). Bízzál Istenben. Ő élvezi azt, amikor kérsz Tőle.

A bűn nem állíthatja meg Isten kegyelmét!


 Mikor a végrehajtó hatalom egy tagját korrupcióval vádolják, vagy egy egyházi szolgálót házasságtörésen kapják, valószínűleg hallani fogod , hogy „kiestek a kegyelemből” (elvesztették a kegyelmet). Azt hisszük, hogy amikor valaki bűnbe esik, akkor kiesik a kegyelemből. 

De Isten szeretné, ha tudnánk, hogy mikor valaki bűnbe esik nem esik ki a kegyelemből – hanem valójában kegyelembe esik!
Hála Istennek, kegyelme újra talpra állítja az embert.

A Biblia mesél olyan prostituáltakról és korrupt adószedőkről – bűnösökről – akik Isten kegyelmébe estek és újra talpra álltak. Ha az életükben levő bűn meg tudta volna állítani Isten kegyelmét, akkor soha nem tudták volna elfogadni az Ő kegyelmét, hogy meggyógyuljanak és erejük legyen helyesen élni. 

Fontos megértened, hogy Isten gyűlöli a bűnt, mert az tönkreteszi életünket, kapcsolatainkat és testünket. A bűn gonosz! A bűnt nem fogja legyőzni az, ha csak beszélünk róla, sőt az akaraterőnkkel sem tudjuk legyőzni. Isten kegyelme tudja lerombolni a bűnt.

Valójában, amikor az Ő kegyelme alatt vagy, akkor nem tud uralkodni rajtad a bűn. "A bűn nem fog uralkodni többé rajtatok, hiszen nem a Törvény, hanem a kegyelem uralma alatt éltek." (Róma 6:14 WBTC)

Akkortól nincs rajtad hatalma a bűnnek, amikortól meglátod, megérted és elfogadod az Ő kegyelmét.

Ezt Jézuson, az Ő fián keresztül kaphatod meg. Ő azért halt meg, hogy elvegye a bűneidet és örökre igazzá tegyen. 

Az ördög azt mondja neked: „Azt hiszed, még várhatod Isten áldásait azok után amit reggel műveltél?” Ilyenkor emlékeztetned kell magad, hogy egyedül Krisztus a tökéletességed és igazságod. Mindannyiunknak vannak hibái, botlásai. Egyikünk sem érdemli meg Isten áldásait, de Ő annyira szeret minket, hogy így érdemtelenül, jogosulatlanul is kegyelmet ad nekünk.

A bűn nem tudja megállítani semmilyen módon Isten kegyelmét. Ha ez megtörténhetne, akkor Jézus soha nem jött volna megmenteni minket, hiszen mind szörnyű bűnösök voltunk. De dicsőség Istennek „ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem”!
Isten kegyelme hatalmasabb, mélyebb, szélesebb és erőteljesebb, mint a világ minden bűne együttvéve. 

Fogadd el az Ő kegyelmét most, hogy gyengeséged vagy gonosz, rossz szokásod felett teljes győzelemben járhass!
Róma 5:20

Isten adta a Törvényt, és ez csak tovább szaporította a bűnöket. De ahol elszaporodott a bűn, ott Isten még több kegyelmet ad.
Modern Fordítás

A törvény pedig bejött, hogy a bűn megnövekedjék; de ahol megnövekedik a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik.
Károli Gáspár fordítás

Joseph Prince

The song of Moses and the Song of the Lamb

Oswald Chambers : HA AZ EGYÉNISÉG BÁTORSÁGÁT VESZTI, A SZEMÉLYISÉG MEGNŐ


 "Mózes kiment testvéreihez és látta az ő nehéz munkájukat..." (2Móz 2,11).

Mózes látta népe elnyomatását, biztosra vette, hogy ő az egyetlen, aki megszabadíthatja őket - és saját szellemének igazságos felháborodásában nekilátott, hogy megtorolja az igazságtalanságot.

Miután Mózes Istenért és a jogosságért síkraszállt, Isten megengedte, hogy teljesen elriadjon attól, amit tesz és hogy ez a legnagyobb csüggedésbe kergesse őt. Elküldte a pusztába negyven évre juhokat őrizni.

Ennek az időszaknak a végén Isten megjelent és megmondta Mózesnek, hogy induljon el és vigye ki az Ő népét, és Mózes ezt felelte: "Ki vagyok én, hogy engem küldesz?" Eleinte Mózes úgy látta, hogy ő a nép szabadítója, de Istennek először rá kellett őt erre nevelnie, kiképeznie.

 Igaza volt egyéni látásában, de nem volt erre a munkára való ember addig, amíg meg nem tanult Istennel közösségben lenni. Lehet, hogy van látásunk Istenről és nagyon világosan megértettük, mit kíván Ő. Bele is kezdünk, de aztán jön valami, ami hasonlít a pusztai negyven évhez, mintha Isten az egész ügyet semmibe venné. Amikor már teljesen elvesztettük a bátorságunkat, akkor jön Isten vissza és megismétli a hívást és mi remegve kérdezzük: "Ó, ki vagyok én?"

Meg kell tanulnunk Istennel megtenni az első nagy lépést: "A VAGYOK AKI VAGYOK küld téged."

Meg kell tanulnunk, hogy egyéni fáradozásunk Istenért vakmerőség. Egyéniségünknek az Istennel való személyes kapcsolat izzó tüzében ki kell égnie (Mt 3,11).

Mi egyéni szempontból nézzük a dolgokat, van látásunk: "Ez az, amit Isten akar velem", de lépéseinkkel nem igazodunk Isten lépéseihez. Ha a csüggedés idejét éled, akkor Ő személyiségedet készül megerősíteni a tűzben.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


Vida Sándor: Mézcseppek:


Péternél közbeszól - az Atya - a megdicsőülés hegyén - a Fiú - a templomadó fizetésénél - a Szent Szellem - Kornéliusznál (csel. 10)

Imádság:


Látod, Uram, a választásaimban választ keresek.
De milyen gyakran tévesztem el az irányt, a célt!
Mert minden égető élet-kérdésemben Te vagy a válasz.

 Ámen

(Hajdú Zoltán Levente)

A nap gondolata:


Nem az a fontos, hogy valaki mit, hanem az, hogy miként szenved. Ugyanabban a tűzben az arany ragyog, a polyva pedig füstölög. Ugyanaz a cséplő a szalmát összetöri, a gabonaszemet megtisztítja. (Augustinus)