2012. február 7.
Életcseppek
"Amikor az emberek másokban próbálják megtalálni ezt a
tökéletes szeretetet, az embert helyezik Isten helyébe. Ez igazságtalan mind az
ember, mind Isten felé. A másik ember nem tudja betölteni az elvárásait - túl
korlátolt és esendõ, s ez az elvárás túl nagy teher számára, mert neki magának
is szüksége van erre a tökéletes szeretetre Istentõl."
"Csak Isten tudja betölteni a tökéletes szeretet iránti
vágyunkat. Egyedül Õ a forrása ennek a szeretetnek."
A tűz
Amikor Istent keresed, a szeretet után kutatsz.
Isten szeretete olyan, mint az emésztő tűz, de hol az
Isten?
Metsző szél fújt a naptól kiszikkadt táj fölött,
felkavarta a finom, sárga port és Nathan fáradt szemeit, száraz torkát égette.
Mezítláb vonszolta magát egyre tovább a forró, hegyes köveken. Így nyomakodott
át a hangos embertömegen. Izzadságcsöppek fénylettek mezítelen felsőtestén. Sok
fiatal jött rajta kívül erre az összejövetelre. Bár Nathan a leányokat csak
futólag üdvözölte és úgy tett, mintha figyelmet sem szentelne rájuk, annyira
azért nem voltak számára közömbösek.
Megszámlálhatatlan
korábbi találkozó emléke futott át az agyán. Zarándokok seregével újból és
újból a szent helyekre zarándokolt, hogy csillapíthassa Isten és a szeretet
utáni vágyát. Baál és Asera kultuszhelyei sok fiatal lelkesedését elnyerték,
olyanokét, akik nem elégedtek meg azzal, hogy a napi kenyerükért keményen
megdolgoznak. Nagyobb beteljesülést hajszoltak. Nathan egyike volt azoknak,
akik teljesen átadták magukat az ilyenek gondtalan és sokszor fékevesztett
életstílusának.
Szülei eleinte ellenezték ezt és rá akarták
beszélni, hogy a kemény munka és az erkölcs józan életelvére hagyatkozzon.
Nathan azonban nem tudott mit kezdeni szülei vallásával, amely erkölcsi
prédikációkra, kemény munkára és hetente egyszer unalmas istentiszteletre
korlátozódott. Végül azt az erős érvet érvényesítette a szüleinél, hogy
„mindenki ezt csinálja”.
Ez
messzemenően igaz volt. Kevés kivételtől eltekintve az egész országban a
Baál-tiszteletet ismerték el kultúrájuk részeként. Mindenfelé voltak szent
szobrok és kultuszhelyek.
Maguk a politikusok és vezetők is egyetértettek az
ünnepekkel, sőt részt is vettek rajtuk. Bár Nathannak sokszor kellett a
lelkiismerete gyötrő szavát elnyomnia, rabul ejtette a kor irányvonala és
együtt úszott a széles tömegek áramlásával.
Miközben Nathan a tömegen furakodott át, remélte,
hogy elkaphatja a Baál- és Asera-papok pillantását. A hűség, odaadás, sőt a
szeretet ifjonti érzései töltötték el a lelkét minden ember iránt. Számára ők
barátok és hősök egyvelege voltak. Bár nem ismerte személyesen a példaképeit,
tudta, hogy gondoskodtak ennek az összejövetelnek is a jó hangulatáról.
Ennek
az eseménynek most azonban másnak kellett lennie. Kortyolt a vállán függő bőr
tömlőből, ide-oda öblögette kiszáradt szájában a langyos folyadékot és közben
kiszínezte magában, mit tartogat számára ez a nap.
Az
ország három éve aszálytól szenvedett, a hírek szerint Illésnek JHVH prófétájának
átka miatt. Ez az ember egyike volt azon keveseknek, akik a régi zsidó hithez
konokul ragaszkodtak és nem alkalmazkodtak ahhoz a néphithez, mely éppen
általánosan elterjedt.
Most
találkozót kényszerített ki a Baál- és Asera-prófétákkal itt, a Kármel hegyén,
Izrael egész népe előtt. Nathan érezte, hogy valami módon összeütközés lesz
ebből, de arról sejtelme sem volt, hogyan. Mindenesetre ennek az idegölő
szárazságnak a közeli végében reménykedett és emellett abban is, hogy egy
kicsit még szórakozhat is.
A kosszarv-tülök átható zengése kiszakította
Nathant a gondolataiból és hagyta, hogy magával sodorja a tömeg,
mely a tülök hívását követte. Az egyik hatalmas sziklán egy férfi állt, a
pusztai emberek ruházatába, poros teveszőr köntösbe burkolózva. Ősz haja és
szürke szakálla fénylett a napfényben. Nathan éppen közelebb ért, amikor a
férfi felemelte a hangját:
„Meddig sántikáltok kétfelé? Ha az Úr az Isten, kövessétek
őt! Ha pedig Baál az isten, kövessétek azt!”
Ez
volt hát Illés. Nathan igyekezett a férfi arcát kifürkészni. Nem voltak őrülten
fanatikus szemei, de nem volt régi, vallásos kövület sem, ám pillantása
meglepte Nathant: ott állt egy ember, akinek öröm és szenvedés volt az arcára
írva – egy férfi tele szenvedéllyel és méltósággal.
Nathan
a szíve mélyén megérzett valamit, amikor ennek a férfinek a szavait
hallgatta.
„Én vagyok JHVH utolsó prófétája, míg Baálnak négyszázötven
prófétája van. Hozzatok két bikát! Válasszák ki az egyiket, vágják darabokra és
tegyék a fára, de ne gyújtsák meg az áldozatot! Én a másik bikát készítem majd
elő, a fára fogom tenni és én sem gyújtom meg.”
Illés
a tömeg széle felé fordult. Nathan követte a pillantását és látta, hogy
csillogó ruháikban a Baál-próféták gyülekeztek ott. Illés hozzájuk kiáltott:
„Hívjátok hát isteneitek nevét, én JHVH nevét hívom. Amelyik
isten tűz által válaszol, az az igazi Isten.”
A
tömeg hangos rikoltozással fejezte ki egyetértését és Nathan is lelkesen
kiabált a többiekkel. Most aztán látványosabb előadás lesz, mint eddig
bármikor! A Baál-papok belekezdtek ritmikus, hipnotizáló dallamaik éneklésébe,
testüket ide-oda ringatták éppúgy, ahogyan Nathan ezt a korábbi ünnepeken már
megszokta. Ezelőtt megszámlálhatatlanul sokszor hallotta ezt a zenét, de még
soha sem énekelték ezt ennyien együtt. Puszta intenzitása és kifejező ereje is
lenyűgöző volt. Nathan elbűvölten énekelt és ringatózott a zene ritmusára.
Kábultan nézte, hogyan vágják le és darabolják
fel a fiatal bikát. Aztán a tömeget követte, mely nagy körmenetben vonult a
térség egyik felén lévő, gazdagon feldíszített kőoltárhoz. A próféták egymás
után lépdeltek fel a kőből faragott lépcsőkön. A levágott bikát, melyet
magukkal vittek, ünnepélyesen az oltárra helyezték.
Mint
rendesen, most is megváltozott a zene. A trombita hangja mind magasabb lett és
felgyorsult, majd egy hangos kiáltásra a próféták vad táncban törtek ki. Színes
ruháik ide-oda lobogtak, míg a vad zene ritmusára táncoltak. Egyikük dallamos
panaszdalra emelte fel a hangját és így kiáltott: „Ó Baál, hallgass meg
minket!” A többiek csatlakoztak: „Ó Baál, válaszolj!” Ezt Nathan már túl jól
ismerte és kezdte érezni, hogy lelkében ismét leírhatatlan érzések indulnak
fel. Sokszor megtörtént már ezeknél a csúcspontoknál, hogy Nathannak könnyen
sikerült valamelyik csinos leány közelébe kerülni. A szárnyaló muzsika és a
szabados tánc sok gátlásküszöböt lerombolt, így aztán nem volt szokatlan hogy
az emberek ösztönösen ölelkeztek.
Ma azonban Nathan bensőjébe lassan kellemetlen
érzés lopózott be. Amikor az egyik fiatal leány hozzá közeledett és kezét a
karjára tette, lerázta magáról és nyugtalanul ment arrább. Ilyen állapotban
kóborolt össze-vissza délutánig, amikor Illés hangja ismét felhívta a
figyelmét. Az éltes korú próféta csúfolta a Baál-papokat, mert istenük
mindeddig nem küldött tüzet, mely az áldozatot megemésztette volna.
„Kiáltsatok hangosabban! – szólt
fennhangon - hiszen isten! Talán gondolataiba mélyedt.
Hívjátok hangosabban, hívjátok fel magatokra a figyelmét!”
Halálos
csönd függött az embertömeg felett. Nathan visszafojtotta a lélegzetét, várva,
mi történik. Illés tovább kiáltott: „Tán elutazott!” Még Nathan sem tudott egy
mosolyt elfojtani zavarában. Amikor aztán Illés így folytatta: „Nem,
valószínűleg csak elaludt, fel kellene ébreszteni”, a tömegen
mormogás futott végig. A Baál-próféták bőszülten és gyűlölettel meredtek
Illésre.
Egyik
próféta hirtelen kiáltásban tört ki és nagy késével saját karjába vágott.
Másodpercek alatt a többiek is húsukat kezdték vagdosni és így kiáltoztak: „Ó
Baál, felelj nékünk!” A tömeg figyelme ismét teljesen a Baál-papokra irányult.
Nathan számára lassanként tudatosult, miért is nem tudott ma igazán hangulatba
jönni. Kétségei támadtak. Élete utóbbi pár évét talán egy illúzióra fecsérelte.
Lelkiismerete, melynek hangját jó ideje elhallgattatta, lassan ébredezett és
eszébe juttatta saját önzését.
Mi
van, ha nem Baál az igazi isten? Milyen sors várna rá azért, mert idegen istent
szolgált? Nem használt-e ki másokat saját élvezetére anélkül, hogy tekintettel
lett volna arra, megsebzi-e őket?
Ilyen gondolatok foglalkoztatták, miközben a
délután és a Baál-próféták ereje a végét járta. Estefelé Illés még egyszer
felemelte a hangját, hogy a népet a térség másik felére gyűjtse. A Baál-papok
elcsigázva, kimerülten járkáltak fel-alá. Istenüktől nem kaptak feleletet.
Illés
ellenben szótlanul fogott hozzá a tizenkét nyers, faragatlan kőből való oltár
építéséhez. Fát helyezett rá, majd leölte a bikát és darabjait a fára helyezte.
Aztán olyan dolgot művelt, amivel mindenki figyelmét magára vonta: amikor
ezekkel elkészült, árkot vont az oltár körül és a bikát, a fát, az oltárt és
mindent átitatott tizenkét vödör drága vízzel, míg minden csepegett és az árok
is színig telt a vízzel.
Aztán
a tömeg közepére állt, feltekintett a felhőtlen égre és kezeit imára emelte fel:
„Ó Uram, Ábrahámnak, Izsáknak és Izraelnek Istene, hadd
ismerjék meg a mai napon, hogy te vagy Isten az Izraelben, és hogy én a te
szolgád vagyok, és hogy mindezeket a te parancsolatodból cselekedtem. Hallgass
meg engem, Uram, hallgass meg engem, hogy tudja meg e nép, hogy te, az Úr vagy
az Isten, és te fordítod vissza az ő szívüket!”
Illés
imája egyszerűnek tűnt és nem hatott túl nagy benyomást keltőnek a
Baál-próféták drámai ceremóniája ellenében. Lehetett hallani, ahogyan a víz
halkan csöpögött az oltárról. Ettől eltekintve teljes volt a csend. Aztán dörgő
robajjal napfény világosságú tűzoszlop zuhant le az égből és felemésztette az
egész oltárt.
Nathan
egy pillanatig megrendülten, szótlanul állt és a fényesség elől eltakarta az
arcát. Majd térdei összecsuklottak alatta, félelemmel vetette földre magát. Az
egész tömeg egyszerre kiáltott fel: „JHVH! Ő az Isten!”
A
bénultság pillanatában Nathan számára világosság gyúlt: megcsalták, becsapták.
Mind az a zene és érzéki izgalom, ami a Baál-tisztelethez vezette,
álszenteskedés volt csupán. Alapjában a Baál-kultusz éppen olyan üres volt,
mint amilyenek azok az élettelenné vált elvek voltak, melyektől szülei függtek.
Abban a vallásban, melyet ők a számára közvetíteni próbáltak, nem volt szív és
lélek - csak parancsok és tilalmak listája, mely soha nem
volt képes megnyerni a szívét. A Baál-tisztelet, mely számára olyan izgalmas és
kielégítő volt, a szeretetnek csak az érzését hozta anélkül, hogy valóban
megadta volna, hogy ő tudjon szeretni vagy hogy őt viszontszerethessék.
Helyzete
tulajdonképpen még rosszabb volt. Nathan több mint becsapott volt. Amint sírva
ott feküdt a porban, tudatára jött, hogy milyen bűnös volt, amikor
lelkiismerete hangját elnyomta és a többiekkel együtt egyre ismét erkölcstelen
dolgokat művelt, melyek a kultuszhelyek találkozóin folytak. Mindegy, mennyire
akarta bebeszélni magának, hogy ez a szeretet és a szabadság ünnepe volt,
valahol mindig is tudta, hogy ez tulajdonképpen csak saját kielégülésének önző
keresése volt. Ezeket a lányokat ő sohasem szerette igazán. Ha pedig valaki a
másikat valóban szereti, nem akarna-e örökre vele maradni?
Nathan
felemelte könnyáztatta arcát és az oltár felé meredt. Égő áldozat látványát
várta, ehelyett azonban csak a megégett föld foltját látta. JHVH tüze
megemésztette az áldozatot, a fát, az összes vizet, ami az árokban volt, de még
az oltár köveit is.
Nathannak
jéghideg futott végig a gerincén: „Ki ez az Isten? Ki az, aki még az oltár
köveit is meg tudta emészteni? Mi tarthatna vissza egy ilyen tiszteletet
parancsoló lényt attól, hogy tüzével Nathant is el ne égesse? Lehetséges, hogy
törődik még mindig olyan emberekkel, mint amilyen ő is?
Mesterünk, Jahsua kijelentette egyszer:
„Azért jöttem, hogy e világra tüzet bocsássak: és mit
akarok, ha az immár meggerjedett?” (Luk.12:49)
Beszélt
még Isten lényéről is, mely a szeretet megemésztő tüze. Amikor Szelleme egy
ember szívében lakik és azt kitölti, az önzetlenség cselekedetiben fog visszatükröződni.
Ez az a tűz, melyet Mesterünk akart gerjeszteni. Egész földi
életének ez volt az értelme és célja. Ezért halt meg és támadt fel a halálból.
Azt akarta elérni, hogy Isten lénye az emberben
lakjon - az emberek egész nemzetségében, azokban, akik
teljesen átadják magukat, hogy úgy szeressenek, ahogyan Ő szeretett.
Nathan
történetét könnyen vonatkoztathatjuk a mostani időkre. Bár sokan komolyan
fáradoznak, erőfeszítéseikből mégsem származik több mint száraz hitelvek.
Hiányzik belőlük az élet és a szenvedély. Mások pedig, akikben ott a sok
szenvedély és buzgalom, gyakran saját kívánságaik rabszolgái. Azoknak az
óhajaiknak a valóra váltásából, hogy valami valóságosat éljenek meg, érzéki
kicsapongásokra adják magukat és néha mégis úgy vélik, hogy ezek az érzések
Istennel való kapcsolatuk bizonyítékai.
De Isten maga a szeretet. A szeretet pedig a mások iránti
önzetlen gondoskodás szenvedélyes cselekedetein keresztül fejeződik ki. Ha
nincs ott ez a szeretet, Isten sincs ott. Már régen elhagyta az intézményes
vallások egész sorát, melyek halott kísérletekbe kezdenek, hogy a hagyományos
értékeiket merev engedelmesség útján őrizzék meg. Ez az engedelmesség nem a
szívből fakad. Isten nem vállal soha sem közösséget olyan összejövetellel, ahol
az ember énje vagy érzéki érzések vannak a középpontban.
Aki, mint Nathan, keres, sosem lehet biztos,
hogy célba ért, ha nem látja az Ő tanítványai igaz szeretetének
bizonyságtételét. Nem bízhatsz egy emberben vagy istenben sem, ha
nem szítja fel ezt a tüzet! Ha a szeretetet keresed, Istent keresed. Ha Istent
keresed, a szeretet után kutatsz. Isten a szeretet. Akkor hát hol az Isten?
„Így szól a magasságos és felséges, aki örökké lakozik,
és akinek neve szent: Magasságban és szentségben lakom, de a megrontottal és
alázatos szívűvel is, hogy megelevenítsem az alázatosok lelkét és
megelevenítsem a megtörtek szívét.” (És. 57:15)
Istent csak egy alázatos nép közepette lehet megtalálni,
olyanok között, akik képesek megbánni Teremtőjük ellen elkövetett bűneiket. Ott
az Ő szeretetének tüze egy napon elég forrón fog égni nemcsak ahhoz, hogy
lelkeket ébresszen, hanem hogy világosság legyen az egész földkerekség
számára.
Mai Ige: Vigyázz, mit mondasz!
„Az igaz ember ajka kedvesen tud szólni…” (Példabeszédek
10:32)
Nyelved nagyszerű áldások forrása lehet, mert két olyan
dolgot tud biztosítani az embereknek, amire szükségük van. Először:
bölcsességet. „Az igaz ember szája bölcs tanácsot ad… Az igaz ember ajka segítő
szavakat szól…” (Példabeszédek 10:31-32 NLT).
Pál azt mondta Timóteusnak: „És amit tőlem hallottál…,
azokat add át megbízható embereknek, akik mások tanítására is alkalmasak
lesznek” (2Timóteus 2:2).
Add tovább, amit Istentől tanultál azoknak, akiknek
szükségük van útmutatásra, és szomjazzák a tudást! Ne akard ráerőltetni
senkire, de ne légy félénk sem; oszd meg másokkal, amit Isten megosztott veled!
Ha egy éhes embernek halat adsz, megél belőle egy napig, de ha megtanítod
halászni, megél belőle egy életen át. Másodszor: nyelved helyreigazítást is tud
adni. Senki sem örül annak, ha kiigazítják. De: „Akinek a füle hallgat az
életre való feddésre, az a bölcsek között marad. Aki semmibe veszi az intést,
önmagának árt, aki pedig hallgat a dorgálásra, értelmessé válik. Az Úr félelme
bölcsességre int, és aki tisztességet akar, előbb legyen alázatos!”
(Példabeszédek 15:31-33).
Senki sem mondja ki szívesen az igazságot, hiszen ezzel
együtt jár az elutasítás kockázata, de: „Jó szándékúak a baráttól kapott
sebek…” (Példabeszédek 27:6),
Vagyis abban a barátban bízhatsz igazán, aki vállalja, hogy
ha kell, helyreigazít. Három fontos alapelv érvényes itt. Először: az igazság
kimondása a barátság alapján történjen! Ha még nem bizonyítottál ebben, hagyd
az igazság kimondását másra, aki már barátnak bizonyult! Ki kell érdemelned a
jogot! Másodszor: az igazság nem jogosít fel arra, hogy vadászatra indulj! Az
igaz barát figyel a másik érzéseire, és szeretettel mondja ki az igazságot.
„…az igazsághoz ragaszkodva… szeretetben” (Efezus 4:15).
Harmadszor: el fog jönni az ideje, amikor értékelni fogják –
de készülj fel arra, hogy talán csak sokára! „Aki figyelmezteti az embereket,
az végül kedvesebb lesz annál, aki csak hízeleg” (Példabeszédek 28:23).
2012. február 6.
Imádság halálos veszedelemben. 6-os ZSOLTÁR (szerkesztett)
Zsolt 6,1 A karvezetőnek. [az éneklőmesternek;a karmesternek. Végig éneklendő] Hárfára. [vagyis mélyhangú húros hangszerre, vagy hegedűre. Neginóthra a seminith szerint]
Dávid zsoltára [nyolcadra].
Zsolt. 6,2 Uram, ne feddj [ne fenyíts] meg haragodban [neheztelésedben;
bosszúságodban; felháborodásodban] ne ostorozz [ne dorgálj, és ne igazíts helyre] indulatodban! [búsulásodban felgerjedésedben]
Zsolt. 6,3 Könyörülj rajtam [és kegyelmezz] Uram, mert ellankadtam [elcsüggedtem, és bágyadt,
gyönge, és erőtlen vagyok]:
gyógyíts meg engem Uram, mert megháborodtak [remegnek, és kiszáradtak] csontjaim [és reszket minden tagom]
Zsolt. 6,4 Lelkem (egész személyem) is igen megháborodott [csupa reszketés, és mélyen
megrendült, teljesen összezavarodott], és te, oh Uram, míglen [meddig késlekedsz még]
Zsolt. 6,5 Térj vissza [fordulj
hozzám] Uram, ments ki
engemet [mentsd meg, szabadítsd ki életemet], segíts meg engem kegyelmedért (és
szabadíts meg, mert irgalmas vagy)
Zsolt. 6,6 Mert nincs emlékezés rólad a halálban,
[és a halál után nem
emlegetnek téged, a holtak közül ki gondol még rád]
a seolban [a koporsóban, a sírban, a
holtak országában] kicsoda
dicsőít téged [ki ad hálát neked]
Zsolt. 6,7
Elfáradtam [kimerültem, Ellankadtam] sóhajtozásomban [és fohászkodásomban], egész éjjel áztattam [megfürösztöttem; megmostam;
megöntöztem sírástól nyirkos] ágyamat, könnyhullatással öntöztem [áztattam]
nyoszolyámat [fekvőhelyemet,
nyugvóhelyemet]
Zsolt. 6,8 [Elhervadott
orcám a szomorúság miatt]. Szemem elhomályosodott [elbágyadt] a bánattól, [a
gondtól, és búsulástól] fénye megtört [megvénhedett,
aggá lett] sok ellenségem [sok
szorongatóm, sok ellenségem] miatt. [és őszülök]
Zsolt. 6.9 Távozzatok [menjetek el] tőlem mind, ti gonosztevők [ti hazugságot, csalást, igazságtalanságot, gonoszságot, és ez által bajt, csapást, szerencsétlenséget cselekedők], mert meghallgatja az Úr az én
siralmam [és hangos sírásom, és kitartó imádságom] szavát
Zsolt. 6.10 Meghallgatja az Úr az én könyörgésemet
[az én kérésemet], elfogadja az Úr az én imádságomat [és az én esedezésemet figyelembe vette]
Zsolt 6,11 Megszégyenül [és félelem szállja meg, pirulnak,
megzavarodnak, és reszketni fognak] majd és igen megháborodik minden
ellenségem; meghátrálnak és megszégyenülnek [menekülnek, távoznak mind] hirtelen [tüstént, egy pillanat alatt, és szégyent vallanak]
Lakatos Brigitta: Prófécia Magyarországnak
Az Úr jelenlétében időzve ezt az üzenetet vettük át egy
közös csendesség alatt.
„Nem kell sok Magyarországon az ébredéshez, de az a kevés fájdalmakkal teli lesz” Láttam olyan erősségű földrengéseket országunkban melyekben templomok és gyülekezeti helyek, imaházak sérültek meg. Az Úr nagyon egyértelműen fogja tudomásunkra adni nemtetszését, melynek a Magyar Egyházának felfuvalkodottsága, gőgje, bálványimádása, és a Hozzá való hűtlensége a fő kiváltó okok. Egyre több lesz a keresztény értékrendek, és az Egyház ellen való verbális támadás, gúnyolódás és törvények meghozatala. Láttam, hogy az Úr türelme a végéhez közeledett, akárcsak Izraellel annak idején.
A sötétség helyéről egy parancsot adott ki a Sátán a démonjainak: Szabad rablás!
Nem értem – mondtam az Úrnak. Ő így válaszolt: „ezt a parancsot akkor adja ki a hódító ellenség vezére, mikor már a falakon belül van. „ Ekkor a 74. Zsoltár 3-4. versei jöttek szemeim elé:”... mindent tönkre tett az ellenség a szentélyben! Ellenségeid a Te Gyülekezeted közepében ordítanak felállították jelvényeiket jelekül.”
Hogyan lehetséges ez Uram? Kérdeztem.
A válasz a következő volt: „ Népem szabadította fel magára a Pokol erőit azzal, hogy nem figyeltek Szavamra és sokan a maguk feje és elgondolásuk szerint cselekedtek. Nem engem kerestek hanem a hírnevet és az emberek elfogadását, a nekik való megfelelést. Persze ha mondom nekik nem ismerik el, mert büszkeségük nem engedi az őszinteséget a szívükbe. Nem ismerik el, hogy a bűn ordít a Gyülekezetben és a varázslás jelvényei ott vannak jelekül. Szolgáimat, akiket Én küldtem hozzátok meghallgattátok ugyan, de szívetekbe nem fogadtátok be Szavaimat. Nem történt változás népem szívében és nem találom azokat a gyümölcsöket melyek Nekem oly kedvesek lennének. Ezért rabol az ellenség! Elrabolja a hitet és hitetlenséget, bizalmatlanságot hoz a szívekbe felém és egymás felé. Elrabolja az áttörési kenetet azzal, hogy kioltja a szívekben, a szenvedélyt irányomban. Elrabolja az identitásotokat Krisztusban, és csak erőtlenséget, gyengeséget és panaszkodást látok. Nincs aki leleplezné az árulást, nincs aki belőlem szólna az én tekintélyemmel. Vannak őrállók és közbenjárók. Látom Őket! De csak nagyon kevesek látnak és hallanak engem, mert nem fogadták be, a prófétaság szellemét és nem időznek jelenlétemben. Ismerik Igémet, de engem alig. Sokan tudják az igazságot, de kevesen merik felvállalni és hirdetni azt a félelem miatt. Igaz szolgáim szíve is tele van az elutasítástól való félelemmel.
Nem tudtok egységben leni, mert a felekezeti hitvallásotok és látásotok, beszabályoz benneteket. Gyertek ki a felekezeti kötelékeitekből és térjetek meg én népem, mert ítéletem hamarosan felszabadul a felekezeti látásmódon és aki nem jön ki, arra ráborul és betemeti. Nem megmondtam Izraelnek, hogy: pártos ház vagy! Ti sem értitek? Az egység ami miatt oly régóta imádkoztok, nem valósul meg addig, amíg velem nem lesztek egyek! Nálam nélkül semmit nem tehettek! Előbb velem legyetek egyek! Ahogy a só felolvad az ételben és egy anyaggá válik a kettő, úgy kell velem is egy lénnyé válnotok. Aki velem egyesül, egy szellem velem. Már nem két személyről beszélünk, hanem egyről. Ahogy általam elhaltok, úgy lesztek egyé velem. Nem kettő hanem egy. Ezért imádkoztam a Getsamáné kertben.
Az Úr szívéből: Bartha László
„Nem kell sok Magyarországon az ébredéshez, de az a kevés fájdalmakkal teli lesz” Láttam olyan erősségű földrengéseket országunkban melyekben templomok és gyülekezeti helyek, imaházak sérültek meg. Az Úr nagyon egyértelműen fogja tudomásunkra adni nemtetszését, melynek a Magyar Egyházának felfuvalkodottsága, gőgje, bálványimádása, és a Hozzá való hűtlensége a fő kiváltó okok. Egyre több lesz a keresztény értékrendek, és az Egyház ellen való verbális támadás, gúnyolódás és törvények meghozatala. Láttam, hogy az Úr türelme a végéhez közeledett, akárcsak Izraellel annak idején.
A sötétség helyéről egy parancsot adott ki a Sátán a démonjainak: Szabad rablás!
Nem értem – mondtam az Úrnak. Ő így válaszolt: „ezt a parancsot akkor adja ki a hódító ellenség vezére, mikor már a falakon belül van. „ Ekkor a 74. Zsoltár 3-4. versei jöttek szemeim elé:”... mindent tönkre tett az ellenség a szentélyben! Ellenségeid a Te Gyülekezeted közepében ordítanak felállították jelvényeiket jelekül.”
Hogyan lehetséges ez Uram? Kérdeztem.
A válasz a következő volt: „ Népem szabadította fel magára a Pokol erőit azzal, hogy nem figyeltek Szavamra és sokan a maguk feje és elgondolásuk szerint cselekedtek. Nem engem kerestek hanem a hírnevet és az emberek elfogadását, a nekik való megfelelést. Persze ha mondom nekik nem ismerik el, mert büszkeségük nem engedi az őszinteséget a szívükbe. Nem ismerik el, hogy a bűn ordít a Gyülekezetben és a varázslás jelvényei ott vannak jelekül. Szolgáimat, akiket Én küldtem hozzátok meghallgattátok ugyan, de szívetekbe nem fogadtátok be Szavaimat. Nem történt változás népem szívében és nem találom azokat a gyümölcsöket melyek Nekem oly kedvesek lennének. Ezért rabol az ellenség! Elrabolja a hitet és hitetlenséget, bizalmatlanságot hoz a szívekbe felém és egymás felé. Elrabolja az áttörési kenetet azzal, hogy kioltja a szívekben, a szenvedélyt irányomban. Elrabolja az identitásotokat Krisztusban, és csak erőtlenséget, gyengeséget és panaszkodást látok. Nincs aki leleplezné az árulást, nincs aki belőlem szólna az én tekintélyemmel. Vannak őrállók és közbenjárók. Látom Őket! De csak nagyon kevesek látnak és hallanak engem, mert nem fogadták be, a prófétaság szellemét és nem időznek jelenlétemben. Ismerik Igémet, de engem alig. Sokan tudják az igazságot, de kevesen merik felvállalni és hirdetni azt a félelem miatt. Igaz szolgáim szíve is tele van az elutasítástól való félelemmel.
Nem tudtok egységben leni, mert a felekezeti hitvallásotok és látásotok, beszabályoz benneteket. Gyertek ki a felekezeti kötelékeitekből és térjetek meg én népem, mert ítéletem hamarosan felszabadul a felekezeti látásmódon és aki nem jön ki, arra ráborul és betemeti. Nem megmondtam Izraelnek, hogy: pártos ház vagy! Ti sem értitek? Az egység ami miatt oly régóta imádkoztok, nem valósul meg addig, amíg velem nem lesztek egyek! Nálam nélkül semmit nem tehettek! Előbb velem legyetek egyek! Ahogy a só felolvad az ételben és egy anyaggá válik a kettő, úgy kell velem is egy lénnyé válnotok. Aki velem egyesül, egy szellem velem. Már nem két személyről beszélünk, hanem egyről. Ahogy általam elhaltok, úgy lesztek egyé velem. Nem kettő hanem egy. Ezért imádkoztam a Getsamáné kertben.
Az Úr szívéből: Bartha László
Miért ne tudna Isten használni téged?
Jákob csaló volt, Dávidnak nőügye volt, Noé lerészegedett,
Pál gyilkosok cinkosa volt, Jónás elfutott Istentől, Gedeonnak kisebbségi
komplexusa volt, Miriam egy pletykafészek volt, Mária (Márta testvére)
állandóan aggodalmaskodott, Tamás kételkedett, Sára türelmetlenkedett, Illés
hajlamos volt a depresszióra, Mózes dadogott, Zákeus túl alacsony volt, Ábrahám
túl öreg volt, Lázár pedig halott volt… Neked mi a kifogásod? Miért ne tudna
Isten használni téged? Miért ne tudnád megvalósítani azt az álmot, amit Isten
helyezett a szívedre?
Készítette Pál Péter
Joel Osteen: Ébreszd fel az Igét az életedben!
Egy alkalommal, amikor Jézus és a tanítványai a Galileai tengeren hajóztak, egy
nagy vihar csapott le rájuk. Süvített a szél, hatalmas hullámok dobálták a
hajót. Már úgy nézett ki, hogy elsüllyed a hajó. A tanítványok féltek.
Mindeközben Jézus a hajó alsó részében, az eseményekről mit sem sejtve, békésen
aludt. Végül az egyik tanítvány így szólt: ,,Valaki menjen már, és ébressze fel
Jézust, különben mindnyájan odaveszünk!" Miután Jézus felkelt, egyszerűen
szólt a viharnak, és egy szempillantás alatt minden lecsendesedett.
Annyi mindent tanulhatunk ebből a történetből. János evangéliumának első fejezete úgy mutatja be Jézust, mint ,,a testté lett Igét". A vihar közepette a tanítványok egyszerűen felébresztették az ,,Igét".
Nekünk is ugyanezt kell tennünk, amikor szembe kerülünk az élet viharaival. Az aggódás, panaszkodás, rágódás helyett, menj az Igéhez és kezdj el békességet és győzelmet szólni.
A viharban nem lehetünk passzívak. Ha a tanítványok tovább
vártak volna, akkor lehet, hogy nem tudták volna betölteni az elhívásukat. Ugyanúgy mi sem dőlhetünk hátra, és nem hagyhatjuk, hogy a negatív gondolatok egész nap össze-vissza rohangásszanak a fejünkben. Egy dolgot nagyon megtanultam a viharral kapcsolatban: ha nem beszélek a viharhoz, akkor az fog beszélni hozzám. Ilyeneket fog mondani: ,,Úgysem fog sikerülni. Az ellenség túl nagy. Soha nem leszel jobban."
Ne hagyd magad, ébreszd fel az Igét az életedben!
Kezdd el megvallani: ,,Mennyei Atyám, Te azt mondtad, hogy, amikor az ellenség áradatként támad rám, akkor Te korlátot emelsz elé. Azt mondtad, hogy Te vagy a világosságom és üdvösségem, akkor hát kitől félnék? Azt mondtad, hogy életet adsz nekem" - akkor a menny felfigyel. A békesség helyreáll. A vihar elcsendesedik, és te békességben mehetsz tovább az isteni rendeltetésed felé, amit Ő már elkészített számodra.
- Joel Osteen.
Készítette: Lucia
Nagyova
2012. február 5.
Ige: Isten népének vezetőíről
Akit Isten népe vezetőjéül jelölt ki, annak ad mintát és példát, hogy
mit kell kérnie, és mit ad az ilyen imára Isten: „Adj azért nekem bölcsességet és tudományt, hogy tudjam ennek a népnek
az ügyeit intézni. Különben ki tudná kormányozni a te nagy népedet? Isten ezt
felelte Salamonnak: Mivel ez volt a szívedben, és nem gazdagságot, vagyont és
dicsőséget kértél. Nem is gyűlölőid életét vagy hosszú életet kértél, hanem
bölcsességet és tudományt kértél, hogy kormányozni tudd népemet, amelynek a
királyává tettelek: ezért megadom neked a bölcsességet és a tudományt, sőt
olyan gazdagságot, vagyont és dicsőséget is adok neked, amihez fogható nem volt
és nem is lesz egy királynak sem, sem előtted, sem utánad” (2 Krón. 1,10-12).
És tovább folytatja a tanítást az Úr: „Fordítsd ide füledet, hallgasd a bölcsek szavait, és figyeljen elméd
tudományomra! Mert gyönyörűséget szerez, ha őrzöd azokat magadban, ajkadon is
állandóan ott lesznek. Legyen az Úrban bizodalmad, ezt tanítom ma neked,
bizony, neked! Már előbb is írtam neked tanácsokat és tudnivalókat” (Péld. 22,17-20).
„Add a te elmédet (és szívleld meg) a tanítást, útmutatást, és példát, és a te
füleidet hajtsd a bölcs beszédekre (logoszokra=
Igékre)” (Péld. 23,12).
Ezért hangzik a figyelmeztetés: „…Ne legyetek bölcsek önmagatok szerint.” (Róm. 12,16).
„…az ilyen (hús)testi (vagyis a természetes, emberi) eszességedtől szűnjél meg.” (Péld. 23,4)ű
Ige: kijelentés a bölcsességről
A testté lett Ige, a Logosz kijelentése a bölcsességről, aki
nem más, mint Ő maga: „Valaki én hozzám
jő és hallgatja az én beszédeimet és azokat megtartja, megmondom néktek, mihez
hasonló. Hasonló valamely házépítő emberhez, aki leásott és mélyre hatolt, és
kősziklára vetett fundamentumot: mikor aztán árvíz lett, beleütközött a
folyóvíz abba a házba, de azt meg nem mozdíthatta: mert kősziklán épült. Aki
pedig hallgatja, de nem tartja meg, hasonló ahhoz az emberhez, aki csak a
földön építette házát fundamentum nélkül: amelybe beleütközvén a folyóvíz, azonnal
összeomlott; és nagy lett annak a háznak romlása.” (Luk. 6,47-49).
Ige: Krisztus a mi bölcsességünk
Pál apostol azt kéri az Úrtól a
mindenkori szentek számára: „Hogy szívük
felbátorodjék, összeforrva szeretetben, és eljussanak a teljes bizonyossághoz
vezető ismeret egész gazdagságára: az
Isten titkának, Krisztusnak ismeretére. Benne van a bölcsesség és ismeret minden kincse elrejtve” (Kol. 2,2-3). Mert: „Tőle [Belőle] vagytok [származtok]
pedig ti a Krisztus Jézusban, ki bölcsességül
lőn nékünk Istentől, [Isten rendeléséből]…” (1 Kor. 1,30).
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)