2011. december 27.
Ünnepeld a karácsonyt az év minden napján!
Ünnepeld a karácsonyt az év minden napján!
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=200429966715652&id=100002459490077
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=200429966715652&id=100002459490077
„…ezért küldettem.” (Lukács 4:43)
Egyszer egy édesanya el akarta csomagolni a kis betlehemet karácsony után, amikor észrevette, hogy a gyermek Jézus hiányzik. Megkérdezte négyéves gyerekét,tudja-e, hova lett a Kisjézus? „Igen, tudom, de Ő nem akarja, hogy bárkinek is elmondjam.” „Miért nem?” – kérdezte az édesanyja. „Azért, mert nem akarja, hogy őt is elpakolják a többi dísszel együtt.”
Mekkora bölcsesség egy gyerek szájából! Ha tudod, hogy miért jött Jézus, akkor minden nap karácsonyt fogsz ünnepelni!
Egyszer egy édesanya el akarta csomagolni a kis betlehemet karácsony után, amikor észrevette, hogy a gyermek Jézus hiányzik. Megkérdezte négyéves gyerekét,tudja-e, hova lett a Kisjézus? „Igen, tudom, de Ő nem akarja, hogy bárkinek is elmondjam.” „Miért nem?” – kérdezte az édesanyja. „Azért, mert nem akarja, hogy őt is elpakolják a többi dísszel együtt.”
Mekkora bölcsesség egy gyerek szájából! Ha tudod, hogy miért jött Jézus, akkor minden nap karácsonyt fogsz ünnepelni!
Ő azt mondta:
1) „…azért jöttem, hogy a törvényt betöltsem” (Máté 5:17 NKJV). Az énekíró így fogalmazta: „A mindenség teremtője, az emberért átokká lett. A követelést, melyet Ő maga állított fel törvényében, teljes mértékben kifizette.” Teljes fedezet! Minden bűnödért, mulasztásodért, még a gondolatban elkövetettekért is, megfizetett a Golgotán.
2) „…az Emberfia nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon…” (Máté 20:28 NKJV). Jézustól egy anya ezt kérte: „Mondd, hogy az én két fiam közül az egyik jobb kezed, a másik bal kezed felől üljön a te országodban” (Máté 20:21). Jézus így válaszolt: „Szolgálat, nem pedig versengés!”
3) „…hirdetnem kell az Isten országának evangéliumát…” (Lukács 4:43). Minden alkalommal, amikor Isten akaratának engedelmeskedünk a magunké helyett, arról „prédikálunk” másoknak, hogy mit jelent Isten országa állampolgárainak lenni.
4) „…az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megtartsa az elveszettet” (Lukács 19:10).
Képzeld el, milyen lenne találkozni valakivel a mennyben,
akivel együtt dolgoztál, vagy együtt éltél, és ő ezt kérdezné: „Hogy lehet,
hogy te sohasem beszéltél nekem erről?” Tartsd szem előtt ezt a négy dolgot, és
minden napod karácsony lesz! - Bob Gass: Mai ige
2011. december 26.
Apostolok Cselekedete 2. fejezet: A Szent Szellem kiáradása (szerkesztett)
Csel. 2,1 És mikor a pünkösd napja eljött [betelt, elérkezett], mindnyájan egy [közös] akarattal [egyetértésben,
egy indulattal]
együtt valának [ugyanazon a helyen].
Csel. 2,2 És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy
sebesen zúgó szélnek [(pnoé): lehelet, széllökés] zendülése, és eltelé [betöltötte] az egész házat, ahol ülnek
vala
[Más fordítás: hirtelen
(hatalmas szélrohamhoz
hasonló) zúgás támadt a mennyből, mintha
erős sodró szél (heves
szélvész) jönne, és
az betöltötte az egész házat, amelyben ültek].
Csel. 2,3 És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek
[a tűz az isteni hatalom és jelenlét
jelképe] és üle [leereszkedtek]
mindenikre azok közül.
[Más fordítás: Majd valami
lángnyelvek jelentek meg előttük, amelyek szétoszlottak, és leszálltak
mindegyikükre]
Csel. 2,4 És megtelnek [(pléthó): beteljesedtek]
mindnyájan Szent Szellemmel, és
kezdenek szólni [(laleó): tagolt
(artikulált), érthető hangokat
bocsát ki; megszólal] más [(heterosz):
másféle, másfajta, különböző]
nyelveken, amint a Szellem adta
nékik szólniuk [hogy kimondják; hogy megnyilatkozzanak]
Csel. 2,5 Lakoznak [tartózkodott] vala pedig Jeruzsálemben zsidók, istenfélő [vallásos] férfiak, minden nép közül,
melyek az ég alatt vannak [akik a föld
minden nemzete között éltek].
Csel. 2,6 Minekutána pedig ez a zúgás lőn [támadt], egybegyűlt [összefutott] a sokaság [a tömeg] és megzavarodik [és nagy zavar keletkezett], mivelhogy
mindegyik a maga nyelvén hallá őket szólni [beszélni].
Csel. 2,7 Álmélkodnak [megdöbbentek, (exisztémi): magukon
kívül, önkívületben
voltak] pedig mindnyájan és csodálkoznak vala, mondván egymásnak [nagy meglepetésükben csodálkozva
kérdezgették]: Nemde nem Galileabeliek-é (jelentése: csekély, alacsony, megvetett) ezek mindnyájan, akik
szólnak [akik beszélnek]?
Csel. 2,8 Mi módon halljuk hát őket, kiki közülünk a
saját [anya]nyelvén, amelyben
születtünk?
Csel. 2,9 Pártusok [jelentése: harcosok,
kivándoroltak] és médek [jelentése: középső
föld] és elámiták [jelentése: fennsík;
ifjúság; elrejtve, beláthatatlanul sokáig], és kik lakozunk Mezopotámiában
[jelentése: a két folyó felvidéke; két
folyó közt], Júdeában [jelentése: dicsőítve
lesz; képletesen: vallásos emberek] és Kappadóciában [jelentése: nádas vidék; jó lovak tartománya],
Pontusban [jelentése: tenger,
hullám] és Ázsiában [jelentése: mocsár],
Csel.
2,10 Frígiában [jelentése: száraz,
terméketlen] és Pamfiliában [jelentése:
minden nemzetségből való keverék], Egyiptomban [jelentése: kettős teher, dupla nehézség, szorongatás, fogság] és
Líbiának [jelentése: szomjas, száraz
föld] tartományiban, mely Ciréne [jelentése:
kantár fennhatósága, felsőbbrendűsége] mellett van, és a római [jelentése: fenséges, hírnév, erő] jövevények [zarándokok], mind zsidók, mind
prozeliták [(proszélütosz): zsidó vallásra áttért],
Csel. 2,11 Krétaiak [jelentése: hazugság, csalás, hús földje] és arabok [jelentése: vadon, pusztaság; terméketlen, meddő], halljuk amint szólják a
mi nyelvünkön az Istennek nagyságos [csodálatos,
felséges] dolgait [tetteit].
Csel. 2,12 Álmélkodnak [megdöbbentek; (exisztémi) magukon
kívül, extázisban / önkívületben] vala pedig mindnyájan és zavarban
[tanácstalanok;
és kétségek között] valának, egymásnak ezt mondván: Vajon mi akar ez
lennie?
Csel. 2,13 Mások pedig csúfolódva [gúnyolódva] mondának: Édes bortól
részegedtek meg. [teleitták magukat édes
borral]
Csel.
2,14 Péter azonban előállván [felállt] a tizeneggyel, felemelé szavát [és hangosan így
szólt], és szóla nékik [az összegyűlt emberekhez]: Zsidó férfiak és
mindnyájan, kik lakoztok Jeruzsálemben, legyen ez néktek tudtotokra, és
vegyétek füleitekbe az én beszédimet. »(réma):
kijelentés, ige« [vegyétek ezt tudomásul és
figyeljetek szavaimra]!
Csel. 2,15 Mert nem [úgy] részegek ezek, amint ti állítjátok [ahogy ti gondoljátok]; hiszen a napnak harmadik órája van [még csak reggel
kilenc óra van];
Csel. 2,16 Hanem ez az, ami megmondatott Jóel
[jelentése: akinek Jahve az Istene]
prófétától [(prophétész): Aki Isten
előtt áll, Isten jelenlétében él, Tőle vesz Igéket.]:
Csel.
2,17 És lészen az utolsó [a végső]
napokban, ezt mondja az Isten, kitöltök az én Szellememből minden (hús)testre
[minden halandóra; kiárasztom
Szellememet minden emberre]. És prófétálnak [(prophéteuó): isteni akaratot közvetít] a ti fiaitok és leányaitok, és a ti
ifjaitok lát(om)ásokat látnak, és a ti véneitek álmokat álmodnak [(enüpnion): látomás álom közben].
Csel. 2,18 És épen az én (rab)szolgáimra és az én (rab)szolgálóleányaimra
is kitöltök azokban a napokban az én Szellememből [kiárasztom Szellememet], és [ők is] prófétálnak.
Csel. 2,19 És teszek csodákat [adok csodajeleket] az égben odafenn, és [természetfölötti] jeleket [(szémeion):
tett vagy körülmény, aminek önmagán
túlmutató jelentősége, vagy mondanivalója van] a földön [(gé): föld, mint látható világ]
idelenn, vért, tüzet és füstnek gőzölgését [tüzet
és füstfelleget; gomolygó
füstöt].
Csel. 2,20 A nap sötétséggé változik [elsötétedik],
és a hold vérré [vérvörös
lesz; vérbe borul],
minekelőtte eljő az Úrnak ama nagy és fényes [fenséges; hatalmas és dicsőséges; tündöklő; és ragyogó;
nyilvánvaló, emlékezetes] napja.
Csel. 2,21 És lészen, hogy mindaz [bárki], aki az Úrnak nevét [(onoma): hatalom, tekintély] segítségül hívja, megtartatik [(szódzó) : üdvözül: megmenekül, épségben marad, biztonságba kerül]
Csel. 2,22 Izraelita férfiak, halljátok meg e
beszédeket [ezeket az igéket (logosz)]:
A názáreti Jézust [(héberül: Jehosua = Jahve az üdvösség, a szabadítás; a megváltó) Józsué
neve görög formában], azt a férfiút, aki Istentől bizonyságot nyert [akit az Isten igazolt] előttetek erők
[(dünamisz): erő-megnyilvánulás, csoda(tevő erő)],
csodatételek [(terasz): csoda, természetfölötti dolog] és
jelek [(szémeion) jel;
ismertetőjel; jelzés; intő jel; figyelmeztető jel. Olyan tett, amelynek önmagán
túlmutató jelentősége, vagy mondanivalója van] által, melyeket Őáltala cselekedett Isten ti köztetek,
amint magatok is tudjátok.
Csel. 2,23 Őt,
aki Istennek elvégezett tanácsából és rendeléséből [aki az Isten elhatározott döntése és terve szerint] adatott
halálra, megragadván, gonosz kezeitekkel keresztfára [kínoszlopra] feszítve megölétek.
[Más fordítás: Azért,
aki az Isten elvégzett tanácsából és rendeléséből hatalmatokba adatott, ti az istentelenek
által kínoszlopra szegeztétek és megöltétek]:
Csel. 2,24 Kit az Isten feltámasztott, a halál [a pokol] fájdalmait [bilincseit] megoldván; mivelhogy
lehetetlen volt néki attól fogva tartatnia [mert
nem volt lehetséges, hogy a halál hatalmában tartsa (legyőzze,
visszafogja, akadályozza) őt]
Csel. 2,25 Mert Dávid [már eleve] ezt mondja Őróla: Magam előtt láttam az Urat
mindenkor [(pasz): állandóan], mert Ő nékem jobb kezem felől van, hogy meg
ne tántorodjam [hogy meg ne inogjak; Meg ne rendüljek,
hogy biztonságban legyek].
Csel. 2,26 Annakokáért örvendezett az én szívem [(kardia):
szellemi élet központja; bensőm], és
vígadott az én nyelvem [Örül hát szívem
és nyelvem énekel]; annak felette az én (hús)testem is reménységben nyugszik [még a húsom is reménységgel lakik
(sátorozik) itt].
Csel. 2,27 Mert nem hagyod az én lelkemet [az én életemet] a sírban [a
pokolban; a halottak
birodalmában (országában); a koporsóban; az alvilágban (a Hádesben)] és nem engeded, hogy a te Szented rothadást [(diaphthora):
bomlás, pusztulás, enyészet elmúlást]
lásson.
Csel. 2,28 Megjelentetted nékem [megismertetted velem] az életnek útjait [megmutattad nekem az életre vezető ösvényeket];
betöltesz engem örömmel [örvendezéssel]
a Te orcád előtt
[Más fordítás: közel jössz hozzám, és nagy örömmel töltesz be;
Életre vivő utakat ismertettél meg velem.
Orcáddal (proszópon:
jelenléteddel) együtt
lakva meg fogsz majd tölteni jókedvvel]
Csel. 2,29 Atyámfiai [testvéreim] férfiak, szabad nyilván [nyíltan] szólanom ti előttetek Dávid pátriárkáról, hogy ő megholt
és eltemettetett, és az ő sírja [koporsója]
mind e mai napig minálunk van [hogy
ő életének végére jutott, el is temették].
Csel. 2,30 Próféta [(prophétész): Isten
nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személy] lévén azért, és tudván,
hogy az Isten néki esküvéssel megesküdött [(omnüó): esküvel fogadta],
hogy majd az ő ágyékának gyümölcséből támasztja a Krisztust (hús)test szerint, hogy helyeztesse az ő
királyi székibe [trónjára],
Csel. 2,31 Előre látván ezt, szólott a Krisztus
feltámadásáról, hogy az Ő lelke [(pszükhé): élete] nem hagyatott a sírban [(hadész) az eltávozott lelkek helye, állapota, pokolban; halottak
birodalmában; nem marad az alvilágban],
sem az Ő (hús)teste rothadást [(diaphthora): bomlás, pusztulás, enyészet] nem látott
Csel. 2,32 Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten,
minek mi mindnyájan tanúbizonyságai [tanúi]
vagyunk.
Csel. 2,33 Annakokáért az Istennek jobbja által
felmagasztaltatván [felemeltetett],
és a megígért Szent Szellemet megnyervén
az Atyától, kitöltötte [kiárasztotta]
ezt, amit ti most láttok és hallotok.
Csel. 2,34 Mert nem Dávid ment [(anabainó): emelkedett] fel a mennybe; hiszen ő maga mondja: Monda az Úr az én
Uramnak: Ülj az én jobb kezem felől,
Csel. 2,35 Míglen vetem a te ellenségeidet [(ekhthrosz): ellenfél (ellenség)
(különösen a Sátán)] lábaid alá zsámolyul [amíg ellenségeidet hatalmad alá vetem].
Csel. 2,36 Bizonnyal tudja meg azért Izráelnek egész
háza, hogy Úrrá és Krisztussá tette őt az Isten, azt a Jézust, akit ti
megfeszítettetek [akit ti (sztauroó): kínoszlopra feszítettetek]
Csel. 2,37 Ezeket pedig mikor hallották [mintha szíven találták volna őket],
szívükben [(kardia): bensőjükben, a fizikai, lelki és a szellemi
élet központja] megkeseredének [a
szó átszúrta a szívüket], és mondának, Péternek és a többi
apostoloknak: Mit cselekedjünk, atyámfiai [testvérek], férfiak?
Csel.
2,38 Péter pedig monda nékik: Térjetek meg [változtassátok meg gondolkozásotokat]
és merítkezzetek be mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a bűnöknek [(hamartia): céltévesztés]
bocsánatára [eltörlésére]; és veszitek [megkapjátok]
a Szent Szellem ajándékát.
Csel. 2,39 Mert néktek lett az ígéret és a ti
gyermekeiteknek, és mindazoknak, kik messze [távol] vannak, valakiket csak elhív magának az Úr, a mi Istenünk.
Csel.
2,40 Sok egyéb beszéddel is buzgón kéri [(diamartüromai): hirdet,
bizonyságot tesz, bizonyít, tanúsít] és inti [(parakaleó): bátorít,
buzdít] vala őket, mondván: Szakasszátok el magatokat [meneküljetek el, szabaduljatok meg] e gonosz [(szkoliosz): romlott, konok, makacs, önfejű] nemzetségtől. [(genea): generáció, nemzedék, nemzetség]!
Csel. 2,41 Akik azért örömest vevék az ő beszédét [hittek a (logosz): Igének], még azon a napon
bemerítkeztek; és hozzájuk [az
eklézsiához] csatlakozék azon a napon mintegy háromezer lélek [(pszükhé) személy; (Mohay András:
Újgörög - Magyar kéziszótár 705. oldal)]
Csel.
2,42 És foglalatosok valának az apostolok tudományában [kitartóan, folyamatosan részt vettek az
apostolok tanaiban (didakhé: tan)] és a
közösségben, a kenyérnek megtörésében és a könyörgésekben [és az imádkozásban].
Csel.
2,43 Támada pedig minden lélekben [(pszükhé):
mindenkiben] félelem [tisztelet], és az apostolok sok csodát és jelt
tesznek vala
[Más
fordítás: Mindenkiben félelem és
tisztelet keletkezett, mert az apostolok sok csodát és jelet tettek].
Csel. 2,44 Mindnyájan pedig, akik hisznek, együtt [egy akaraton]
valának
[Más fordítás: A hívők
mind ugyanazon a helyen, ugyanabból a célból tartózkodtak], és mindenük köz
vala [mindent
közösnek tekintettek];
Csel. 2,45 És jószágukat és marháikat [vagyonukat, birtokaikat és javaikat]
eladogatták, és [árát]
szétosztogatták azokat [egymás között]
mindenkinek, amint kinek-kinek szüksége vala.
Csel. 2,46 És minden nap egy akarattal [(homothümadon): teljes egyetértésben; közös elhatározásból, és közös akarattal]
kitartva [folyamatosan] a templomban
[állandóan a szent helyen
tartózkodtak], és megtörve házanként a kenyeret, részesednek vala
eledelben [táplálékban] örömmel [ujjongással] és tiszta szívvel [egyszerűséggel].
Csel. 2,47 Dicsérve [dicsőítették] az Istent, és az egész nép előtt kedvességet találva
[az egész nép szerette őket]. Az Úr
pedig minden napon szaporítja vala [gyarapította] a gyülekezetet [a kihívottak közösségét] az üdvözülőkkel [megváltottakkal, megmentettekkel, megszabadítottakkal]
Idézetek a szeretetről
"...A földi szeretet csak halvány visszfénye,árnyékos
képe annak a szeretetnek,amely az Isten szívéből árad feléd a lélek ezer meg
ezer láthatatlan hajszálcsövén..." /Ravasz László/
Kenneth E. Hagin: A megtestesült kijelentés
Monda néki Jézus… aki engem látott, látta az Atyát… (JÁNOS
14,9.)
Az ember — beleszületve a sátán uralta világba —
természeténél fogva nem ismerte Teremtőjét. Ádám bűne óta — amikor az ember
halottá vált szellemében — Isten és az ember szellemileg elkülönült.
Az embernek kikerülhetetlen szüksége volt a megtestesülésre.
Jézus Krisztus megtestesülése — Isten megjelent hústestben — megadta a világ
számára Isten természetének valóságos megismerését.
A szellemileg halott emberek nem tudták megismerni a Teremtő
természetét, a tőle származó kijelentés nélkül. Istent úgy képzelték el, mint
egy riasztó, kegyetlen, furcsa, erkölcsön felüli, távoli, valami személytelen
energiát, de sohasem gondoltak Rá úgy, mint a szeretet Istenére — a szerető
mennyei Atyára.
„Milyen is Ő valójában?” — kutatják az emberek. Kedves
Barátaim, ha meg akarjátok tudni, milyen az Isten valójában — csak
nézzetek Jézusra!
Megvallás: Én láttam Jézust Isten Igéjének a
kijelentésében. Ezért, én láttam az Atyát. Tudom, hogy milyen az Atya. Ő
pontosan olyan, mint Jézus! Ő a szeretet Istene. Ő egy Atya Isten. És, Jézusnak
köszönhetően, Ő az én Atyám. Én az Ő tulajdon gyermeke vagyok. Túláradóan hálás
vagyok ezért a hatalmas megváltási tervért, amelyben az én Atyám kijelentette
magát a világ számára!
Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tél
Csak Isten ígéreteiben bízzál!
Ekkor Péter így szólt hozzá: „Ha mindenki megbotránkozik
benned, én soha meg nem botránkozom" (Mt 26,33).
Hiszen ez nem
isteni ígéret - mondhatja valaki, és igaza is van.
Nem Isten, hanem egy ember ígérete, és ezért nem is vált
valóra. Péter komolyan hitte, hogy meg tudja tenni, amit mondott. De az olyan
ígéret, amelynek nincs jobb alapja, mint egy ember elhatározása, az eleve
kudarcra van ítélve. Alighogy jött a kísértés, Péter megtagadta
mesterét, sőt tagadását esküvel is megerősítette.
Ennyit ér az ember
szava. Az első ütésre eltörik, mint a cserépedény. Mit érnek a nagy
elhatározások? Annyit, mint a gyümölcsfa virága, amely Isten gondozásával
gyümölccsé érhet, de magára hagyatva lesodorja az ágról az első szél.
Valakinek a
becsületszavára csak annyit adjál, amennyit az ér.
Saját elhatározásaidban azonban egyáltalán ne bízzál. Isten
ígéreteiben bízzál egyedül. Azokra építsd a jelenedet és jövődet, itteni
életedet és az eljövendőt és mindent, ami csak rád és szeretteidre vonatkozik.
Ezen kis könyv
minden lapja egy beváltandó ígéretet, „csekket" tartalmaz a hívők számára.
A mai lap figyelmeztetni akar arra, hogy nem mindegy, hogy hol váltjuk be a
csekket és kinek az aláírása van azon. Csak Isten „csekkjeiben" bízzál, de
azokban határtalan bizalommal.
Ne bízz magadban vagy
bárki másban a kelleténél jobban, hanem teljesen és kizárólag az Úrra építs!
Kéz a kézben
Rúgtak-haraptak-csíptek
mázos mosolyba csomagolva
kiöklöztek-űztek
a csillagtalan éjszakába
hol a remény cserepekre
tört összetiporva
lelkem sebesülten vergődik
szárnyaszegett-haldokló madár
a súlyos ütések kínjai
megannyi tüske a koronán
fájdalom borítja elmémet
sötét felhőként telepszik rám
a keserű magány érzése
Van még tovább?
Felnézek a tintaszínű égre
a felhők hirtelen oszlanak
egy hatalmas kéz sodorja őket
és gyengéden megsimogat
Már nem vagyok egyedül
velem van a testté lett Szeretet
maga a Teremtő
Aki mindent újjá tett
fájdalmaimat Ő hordozta
egykor egy véres kereszten
minden sebet begyógyítva
gyötrelmeimet viselte
Újra látom Őt a Megmentőt
a drága vért mely elfedez
a pusztító gyűlölőtől
felszárnyalhat a lelkem
Kezem egy átszögezett
Szent tenyérbe simul
a vihar tomboló ereje
távoli messzeségből zúg
S már nem látok mást
csak a sugárzó dicsőséget
mely a Királyt
palástként takarja be
Szemei perzselő tűz lángja
felszárítja könnyeim
hangja sok vizek zúgása
hozzám szelíden érkezik
a fájdalom és sóhaj
Benne semmivé válik
Meggyógyított a Szeretet.
A Szeretetről
A SZERETETről szeretnék most beszélni neked. Arról a
Szeretetről, amely minket – ha akarjuk -átemelhet a sötétség birodalmából a
Szeretet Országába. Amelynek minden mozzanatát pontosan ismerjük, s amely véres
kínhalállal végződött – ráadásul érted és értem! Ez a Szeretet képes volt
mindent feláldozni anélkül, hogy cserébe bármit elvárna, vagy kapna érte.
ISTEN SZERETET.
Ő nem szeret, hanem MAGA A SZERETET. Éppen ezért Ő nem
képes arra, hogy ne szeressen, hogy bántson, fájdalmat okozzon. Nem képes
mindezekkel (betegséggel, szenvedéssel, csapással) „tanítani”, vagy „szentségre
vezetni”, de még büntetni sem azokat, akiket szeret – minket, embereket. Ő mindezekből
ki akar menteni!
Szeretet (agapé) az agapaó főnévi alakja, amelynek
jelentése: szeret, megszeret, önzetlenül, tárgya érdemeitől függetlenül. Isteni
tulajdonság megnyilvánulása az emberek iránt, amely azok javát, üdvösségét
munkálja. Aki szeret, abban megvan a szeretet az iránt, akit szeret, vagyis
megbecsüli őt, örömét leli benne, vágyik jelenlétére, igyekszik neki
örömet szerezni, javát és jólétét elősegíteni; függetlenül attól, hogy a
szeretet tárgya ezt bármivel kiérdemelte volna.
Ez a szeretet nem tekint arra, hogy a másik ember
megérdemli-e ezt a szeretetet. Aki így szeret, az megbecsüli a másikat, örömét
leli benne, vágyik jelenlétére; igyekszik örömet szerezni neki, javát és
jólétét elősegíteni.
Íme, Isten szerelmes levele, melyben bemutatkozik: ilyen
vagyok. Az Ő szeretetét mutatja be nekünk – ŐT MAGÁT. Egyúttal
azt a krisztusi embert, aki az újjászületés által Isteni természet részesévé
lett.
1Kor 13:1 Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok
is, szeretet pedig nincsen én bennem (de szeretetem nincs, nincs a birtokomban)
, olyanná lettem (váltam), mint a zengő érc (réz; mint a visszhangzó
gongütés) vagy pengő cimbalom (megzendülő cintányér).
1Kor 13:2 És ha jövendőt tudok is mondani (és ha prófétálni
is tudok, ha bennem van is a prófétálás ajándéka), és minden titkot és minden
tudományt (bölcsességet) ismerek is (tudok; felfogom) (úgyhogy teljes ismeretem
van, ismerhetem az összes titkokat és mind a tudományokat); és ha egész
(teljes) hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyökről
(helyezhetnék át), szeretet pedig nincsen én bennem (de szeretetem nincs, ha
szeretet nincs bennem), semmi vagyok (mit sem érek).
1Kor 13:3 És ha (egész) vagyonomat mind felétetem is (osszam
el bár egész vagyonom a szegényeknek, nélkülözőknek), és ha testemet (szóma = a
földi élet megjelenési formája, a személyiség lényege, ereje, teljes lénye)
tűzre adom is (hogy meg(el)égessenek, tűzhalálra, tűz martalékául)
(égőáldozatul [hogy dicsekedhessem]), szeretet pedig nincsen én bennem
(szeretetem azonban nincs), semmi hasznom abból (mit sem használ nekem).
1Kor 13:4 A szeretet hosszútűrő (hosszan tűr,
türelmes), kegyes (jóságos, kedves); a szeretet nem irígykedik (nem féltékeny),
a szeretet nem kérkedik (nem cselekszik álnokul (rosszul); nem dicsekszik
(henceg), nem fuvalkodik fel (nem gőgös, kevély, nem fújja fel magát).
1Kor 13:5 Nem cselekszik éktelenül (nem tapintatlan, nem
viselkedik bántóan; nem nagyravágyó; nem illetlen; nem illemsértő), nem keresi
a maga hasznát (a magáét, érdekeit, javát), nem gerjed (lobban) haragra (nem
bőszül fel; nem válik ingerültté), nem rója fel (nem számítja fel; nem tartja
számon) a gonoszt (rosszat, sérelmet; nem gondol rosszra),
1Kor 13:6 Nem örül (örvendezik) a hamisságnak (gonoszságnak,
igazságtalanságnak), de együtt örül (örvendezik) az igazsággal (örömét az
igazság győzelmében leli);
1Kor 13:7 Mindent elfedez (eltakar), mindent hiszen (elhisz,
mindig bizakodik), mindent remél, mindent eltűr (elvisel, elszenved, teher
alatt marad, kitartással tűr, mindenben állhatatos)
1Kor 13:8 A szeretet soha el nem fogy (el nem múlik;
alább nem hagy; nem roskad össze; nem vall kudarcot; nem merül ki): de legyenek
bár jövendőmondások (prófétálások), eltöröltetnek (véget érnek; hatályukat
vesztik); vagy akár nyelvek, megszűnnek (elhallgatnak); vagy akár ismeret
(tudomány), eltöröltetik (elenyészik, hatását veszti, hatálytalanná válik,
semmivé lesz).
1Kor 13:9 Mert rész szerint van bennünk az ismeret (tudásunk
csak töredékes, csak egy részt ismerünk, amit ismerünk csak részlet), rész
szerint (töredékes) a prófétálás (részlet, amit jövendölünk, amit prófétálunk,
csak részleges) .
1Kor 13:10 De mikor eljő (elérkezik) a teljesség
(teljes, beteljesedés, a tökéletes; a befejezettség; a végcélba jutás]), a rész
szerint való eltöröltetik (ami töredékes, véget ér, elenyészik, elmúlik; a
részleges feleslegessé válik).
1Kor 13:11 Mikor (még) gyermek (kiskorú) voltam, úgy szóltam
(beszéltem), mint gyermek (kiskorú), úgy gondolkodtam (éreztem, olyan
törekvéseim voltak), mint gyermek (kiskorú), úgy értettem (itéltem,
számítottam, vélekedtem), mint gyermek (kiskorú): minekutána pedig férfiúvá
lettem (amikor elértem a férfikort), elhagytam a gyermekhez illő dolgokat
(a gyermek szokásait, felhagytam azokkal a dolgokkal, mik gyermeknek valók).
1Kor 13:12 Mert most (ugyanis) (ma még) tükör által
(tükörben, tükrön át) homályosan (képes beszédben, talányokban) látunk, akkor
pedig színről-színre (majd szemtől szembe fogunk); most rész szerint van bennem
az ismeret (töredékes a tudásom) (most részt [töredékesen] ismerek) , akkor
pedig úgy ismerek majd (úgy ismerek rá a dolgokra), amint én is megismertettem
(ahogy én is ismert vagyok, ahogy én rám ismert az Isten) .
1Kor 13:13 Most azért (így hát, addig) megmarad a hit,
remény, szeretet, e három; ezek között pedig (de közülük) legnagyobb a
szeretet.
S
kik az Ő szerelmesei, akiknek a „levele” íródott?
Ján
3:16 Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát
adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete
legyen.
Ha
szeretnéd megismerni a Szeretet Istenét, aki érted odaadta a legdrágábbat, itt lehetőséged van
rá.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)