2011. december 17.

A mai nap igéi



Dániel az ifjú próféta amikor fogoly volt sok mindent megálmodott és látomásban látott. Ezt is lejegyezték, hogy bizonyság legyen minden nemzedéknek.

Tűzfolyam foly és jő vala ki az ő színe felől: ezerszer ezren szolgálának néki, és tízezerszer tízezren állának előtte: ítélők ülének le, és könyvek nyitatának meg.
Dániel  7:10


És felemelém szemeimet, és látám, és ímé: egy férfiú, gyolcsba öltözve, és dereka ufázi arannyal övezve.  És teste olyan mint a társiskő, és orczája olyan mint villám, és szemei olyanok mint az égő szövétnek, karjai és lábatája mint az izzó ércznek színe, és az ő beszédének szava olyan, mint a sokaság zúgása.
Dániel 10:5-6,  (
Károli)

És én egyedül hagyattam, és látám ezt a nagy látomást, és semmi erő sem marada bennem, és orczám eltorzula, és oda lőn minden erőm. És hallám az ő beszédének szavát, és mikor hallám az ő beszédének szavát, én ájultan orczámra esém, és pedig orczámmal a földre.
Dániel. 10:8-9,
  (Károli)

Ez a prófécia bizony a ma emberének szól, Isten dicsőségét, hatalmát, nagyságát mutatja meg.
Mi is csak reménykedhetünk benne, hogy az eljövetelét láthatjuk majd. De a félelem is ott van, hogy vajon ha elé kell állnunk, mi lesz velünk. Meg tudunk-e állni, vagy elbukunk.
Dánielnek egy angyal jelent meg, hogy magyarázatot és erőt adjon neki, mert kedves volt az Úr előtt. De akik nem kedvesek azok, hogy fogják őt látni, vajon mit fognak a közelségében érezni? A Szent könyv megpróbálja nekünk érzékeltetni az Ő nagyságát és hatalmát felettünk.
Dániel próféta, ie. 600-ban élt, amikor Babilonban fogságban volt. Rajta keresztül adott az Úr a jövő nemzedékének próféciát az elmúlt-, a jelen és a jövő időről. De ehhez meg kellett születnie a föld és a menny Királyának, Jézus Krisztusnak, hogy minden ember tudja, hogy egyedül csak Ő a megoldás, Ő a Megváltó és a Szabadító, akiben van reménységünk.

Bölcs mondások a Bibliáról




Ismert emberek mondták a Bibliáról:

"A Biblia nem csupán egy könyv. Élőlény, amelynek hatalma van arra, hogy legyőzzön mindenkit, aki ellene áll."
Bonaparte Napoleon 

"Miközben Isten igéjét olvasod, ezt ismételgesd magadban: hozzám szól, rólam beszél."
Søren Kierkegaard 

"A Biblia él, beszél hozzám, lábai vannak és utolér, kezei vannak és megragad."
Luther Márton 

"A Biblia figyelmes tanulmányozása megóv attól, hogy közönséges stílusú emberekké váljunk."
Samuel Taylor Coleridge 

"Az ember bősége az Ószövetség áldása, a minket érő nehézségek az Újszövetségé."
Francis Bacon 

"A legtöbb embert azok a bibliai szakaszok aggasztják, amelyeket nem értenek. Engem inkább azok, amelyeket megértettem."
Mark Twain 

"A Biblia olvasása jobb hazafiakat, jobb apákat és jobb férjeket nevel."
Thomas Jefferson 

Aforizmák


Mennyi az ember átlagos alvásigénye? Csak még öt perc...

Oswald Chambers: AZ Ő KÍSÉRTÉSE ÉS A MIÉNK




"Nem olyan főpapunk van, aki ne tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem aki mindenben megkísértetett, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt" (Zsid 4,15).

Újjászületésünk előtt csak azt a kísértést ismerjük, amiről Jakab beszél: "Ki-ki megkísértetik, amikor vonja és édesgeti tulajdon kívánsága" (Jak 1,14).

Az újjászületés által egy másik területre lépünk, ahol más kísértésekkel kell szembenéznünk, olyanféle kísértésekkel, amelyekkel Urunk találkozott. Jézus kísértései nem közelítenek meg minket; nincs semmi közük emberi természetünkhöz. Urunk kísértései egészen más körben mozognak, mint a mieink mindaddig, amíg újjá nem születünk és testvéreivé nem leszünk. Urunk kísértései nem emberi kísértések, hanem az emberré lett Isten kísértései.

Az újjászületés által Isten Fia alakot ölt bennünk, és most már a mi testi életünk ugyanaz a keret számára, ami földi életében a saját teste volt. A Sátán nem azzal kísért, hogy rosszat tegyünk, ő azt akarja elérni, hogy elveszítsük, amit Isten az újjászületés által belénk helyezett, ti. azt a lehetőséget, hogy Istennek értékesek legyünk. Nem azért jön, hogy bűnre csábítson, hanem hogy más szempontokra rendezkedjünk be. Csak Isten Szelleme tudja ebben felismerni az ördög támadását.

A megkísértetés nem más, mint amikor idegen hatalom kipróbálja, vajon a személyiség ragaszkodik-e szellemi kincseihez. Így értjük meg Urunk kísértéseit is. Miután Jézus bemerítkezésében elfogadta elhívatását, hogy a világ bűnét magára vegye, Isten Szelleme azonnal próbára tette Őt az ördög olvasztótégelyében. De Jézus nem engedett a kísértésnek. Bűn nélkül jött ki a próbából, személyiségének szellemi kincseit sértetlenül megőrizte.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

Jézus Te vagy az egyetlen

Isten szeret



Jézus "ugyanolyan tegnap, ma és mindörökké" (Zsid 13:8), és az Ő szíve még mindig érted dobog.

Ő soha nem fog elszalasztani egy alkalmat, lehetőséget sem arra, hogy jót tegyen veled, hogy gyógyítsa az elromlott tested, az érzelmi sebeidet és a megfáradt lelked, és hogy anyagi fellendülést okozzon neked!
JosephPrince

Bölcs mondások: Szeretet



Akinek szeretete önmagán nem terjed túl, az Krisztus ellensége.

Imádság:




A csendben, a napsütésben, ahogy a völgyet nézem: a fákat, a kúszó felleget,
a lelkemmel szinte látom, ahogy áldón a láthatáron ott nyugszik teremtő kezed.

 Ámen (Hajdú Zoltán Levente)

Napi Ige és gondolat: Jézus szenvedései mit jelentenek neked



Pedig a mi betegségeinket viselte, a mi fájdalmainkat hordozta. Mi meg azt gondoltuk, hogy Isten csapása sújtotta és kínozta.  Pedig a mi vétkeink miatt kapott sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg. (Ézsaiás 53:4-5)

Jézus szenvedései mit jelentenek neked? Hiszed, hogy érted, helyetted, miattad történtek a golgotai események? Az alábbi történet beszámol arról, hogy valakit mi módon érintett meg Jézus szenvedése:

Virgil Gheorgiu író beszél egy rab emberről, akit a koncentrációs
táborban a félelem és kín teljesen tönkretett. Egyik este nem bírja
tovább, és elhagyja barakkját. Olyan kétségbeesett, hogy véget akar
vetni mindennek, és az elektromos árammal telített szögesdrótba akar
dőlni. Oda vezető útján a kis tábori kápolna mellett halad el. Csak egy
egyszerű sátorból áll. A fogoly belép, és előremegy a primitív oltárhoz.
Egy kereszt áll rajta két nyers ágból összetákolva, és azon
kartonpapírból összeállított megkínzott alak. Az öt piros sebet egy
cigarettás doboz papírjából tépték le és ragasztották oda. A
töviskoronát egy konzervdoboz bádogjából vágták ki. A fogoly
megindultan áll a meggyalázott nyomorúság képe előtt.
- Ó Jézus - mondja -, még sohasem láttalak téged így szenvedésedben.
Ezekkel a szavakkal megfordul, és csendesen visszamegy barakkjába.
Nem tud már a szögesdrótba futni. Nem, most már nem kell megtennie. Már nincs egyedül szenvedéseiben.

Szenvedsz valamitől? Nem vagy egyedül. Jézusra nézz és erőt kapsz…

Ma hálaadó szívvel érkeztünk

Napi gondolat



Isten mindenkit a saját élete, tettei alkalmassága szerint ítél meg és bíz meg feladattal. 

Reinhard Bonnke: Aratás Európában - magyarul


Renhird Bonnke - Aratás Európában from www.hajnalcsillag.net on Vimeo.

Vida Mézcseppek:


 A sátán romboló munkáját az egyénben kezdi, majd a családban folytatja, s a gyülekezetben fejezi be. A sátáni rombolásnak lappangási ideje van, majd kitör. (Kiss F. prof.)

Napi remény: Isten a megtéréssel szolgálatra is hív





„… másé vagytok: azé, aki feltámadt a halottak közül, hogy gyümölcsöt teremjünk (szolgáljunk)* Istennek.” (Róm 7:4)

Amikor Isten üdvösségre hív minket, akkor a szolgálatra is meghív. A két elhívás ugyanaz. Függetlenül hivatásunktól vagy karrierünktől, Isten teljes idejű keresztény szolgálatra hívott el bennünket. A „nem szolgáló keresztény” kifejezés önmagában ellentmondásos.

A Biblia így tanít: „Mert ő szabadított meg minket, és ő hívott el szent hívással, nem a mi cselekedeteink alapján, hanem saját végzése és kegyelme szerint…” (2 Tim 1:9)

Péter kiegészíti: „Ti azonban választottak (vagytok)* …, hogy hirdessétek nagy tetteit annak, aki … elhívott titeket.” (1 Pét 2:9)

Isten szolgálatra hívott el bennünket. Fiatalon azt gondolhattuk, hogy Isten igazi szolgálói csak lelkipásztorok, misszionáriusok, apácák vagy más teljes idejű gyülekezeti dolgozók lehetnek. A Biblia azonban azt mondja, hogy Isten mindenkit elhívott a szolgálatra. ( Ef 4:4-14; lásd még: Róm 1:6-7; 8:28-30, 1 Kor 1:2,9,26; 7:17; Fil 3:14; 1 Pét 2:9; 2 Pét 1:3)

Isten elhívását töltjük be minden alkalommal, ha használjuk a Tőle kapott adottságainkat. Ezt mondja az Írás: „…másé vagytok: azé, aki feltámadt a halottak közül, hogy gyümölcsöt teremjünk (szolgáljunk)* Istennek.” (Róm 7:4)

Az időnk mekkora részében szolgálunk Istennek? Kína egyes gyülekezeteiben így köszöntik az új hívőket: „Jézusnak mostantól újabb szeme van látni, új füle hallani, új keze segíteni, és új szíve szeretni másokat.”

(Daily Hope by Rick Warren, 2010. június 2.)

Merd elfoglalni a helyedet




Krisztus Szeretete Egyház, 2011. december 17., 10:20

De amikor a mi üdvözítő Istenünknek jósága és az emberekhez való szeretete megjelent. Amit kitöltött reánk bőséggel a mi Üdvözítőnk, a Jézus Krisztus által; hogy az Ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége szerint. (Titus 3:4,6-7)

A kegyelem szövetsége. Ez a szövetségünk a Mindenható Istennel. Ha egyszer igazán megérted ennek a jelentőségét, többé nem leszel ugyanaz.

Mi is pontosan a kegyelem szövetsége? Ez egy kegyeltségi kapcsolat, amely révén hozzáférésed van valaki más erejéhez.

A kegyelem szövetségére egy példa az a szövetség, amellyel a régi szicíliai "családok" rendelkeznek a "család keresztapjával".

Abban a csoportban egy gyenge ember kérheti a Don pártfogását (kegyelmét). A Don azt mondja: "Biztosítalak pártfogásomról, cserébe kérek tőled egy szívességet, és amikor eljön az ideje, eljövök érte."
Ha egyszer ezt kimondták, a gyenge ember izgatottá vált. Hirtelen tudta, hogy többé nem lesz problémája, mert ezentúl ha valaki szembe akar vele szállni, annak a keresztapával gyűlik meg a baja, akinél minden hatalom van. Hirtelen a srác hozzáállása megváltozott. Azzal a szilárd bizonyossággal távozott el a család fejétől, hogy semmi oka nincs az aggodalomra. Többé nem tekintette magát kicsinek és gyengének. Kegyeltséget (kegyelmet) kapott az erős embertől.

Azt gondolta: "Minden rendben van. Ezentúl annyi a dolgom, hogy amit a Don kér tőlem, azt megtegyem - és a Don tudja, hogy nincs semmim, ezért ha kér tőlem valamit, ahhoz megadja a hozzávalót is."
Ez a kegyelem. Isten hajlandósága arra, hogy vérszövetségre lépjen veled, és megadjon neked mindent, ami Neki van, cserébe azért, ami neked van.


Elvette a bűnödet, hogy az Ő megigazultságát adja cserébe. Elvette a betegségedet, hogy az Ő egészségét adja neked. Elvette a szegénységedet, hogy betöltse minden szükségedet az Ő gazdagsága szerint dicsőségesen. Amikor kér tőled valamit, akkor megad neked mindent, hogy teljesíteni tudd a kérését.
A hatalmas Jehova, a menny és föld Istene a te Atyád. Érted ezt? Ha Jézus vére alatt vagy, akkor a világegyetem legerősebb lényének lettél a szövetséges gyermeke.
Merd elfoglalni a helyedet a családban!
Igei olvasmány: Lukács 4,14-21

Kenneth Copeland

Magyar áldás

2011. december 16.

Istenünk szent vagy szent és hatalmas

Ige: A böjtről


  „Mikor pedig böjtöltök, ne legyen komor a nézésetek, mint a képmutatóké, [és ne legyetek szomorúak; búsképűek; ne járjatok sötét arccal, és ne öltsetek olyan ábrázatot, mint a képmutatók; mint a kétszínűek, a színészkedők]. Akik eltorzítják [és komorrá változtatják, elrejtik, eltakarják, elhomályosítják a valódi] arcukat [és keserű képet vágnak], hogy lássák az emberek [és hogy így feltűnjék az embereknek], hogy ők böjtölnek. Bizony mondom néktek, elvették jutalmukat. [és ezzel meg is kapták fizetségüket és elestek jutalmuktól]. Te pedig mikor böjtölsz, kend meg a te fejedet, és a te orcádat mosd meg; Hogy ne az emberek lássák böjtölésedet [és hogy ne az embereknek tűnjön fel böjtölésed], hanem a te Atyád, aki titkon [és rejtve] van; és a te Atyád [aki a rejtekben is jelen van, és] aki titkon néz [mert a rejtekben is lát, és aki látja, ami titokban történik]. megfizet néked [és megjutalmaz téged] nyilván [vagyis nyilvánosan fog neked megfizetni]” (Mát. 6,16-18)

És hogy milyen az igazi böjt, ami kedves az Úr előtt, és annak mi az eredménye, arról így szól az Úr: „Hát ilyen a böjt, amelyet én kedvelek (amely nekem tetszik), és olyan a nap, amelyen az ember lelkét (vagyis magát) gyötri? Avagy ha mint káka lehajtja fejét, és zsákot és hamvat terít (és hamut szór) maga alá: ezt nevezed-e böjtnek és az Úr előtt kedves napnak? Hát nem ez-é a böjt, amit én kedvelek (ami nekem tetszik): hogy megnyisd a gonoszságnak bilincseit (és amikor leoldod a bűnösen fölrakott bilincseket), az igának köteleit megoldjad (és kibontod a járom köteleit), és szabadon bocsásd az elnyomottakat, és hogy minden igát széttépjetek (és összetörsz minden jármot)?

Nem az-é, hogy az éhezőnek megszegd (és éhezővel megoszd) kenyeredet, és a szegény bujdosókat házadba bevigyed, ha meztelent látsz, felruházzad, és tested előtt el ne rejtsd magadat (hogy ne zárkózz el testvéred elől)?

Akkor felhasad (és eljön), mint hajnal(hasadás) a te világosságod, és meggyógyulásod gyorsan kivirágzik (és hamar beheged a sebed), és igazságod előtted jár; az Úr dicsősége követ (és az Ő dicsősége lesz mögötted). Akkor kiáltasz, és az Úr meghallgat (segítségül hívod az Urat, és ő válaszol), jajgatsz (és kiáltasz), és ő azt mondja: Ímé, itt vagyok.

 Ha elveted közüled az igát (és ha majd senkire sem raksz jármot), és megszűnsz ujjal mutogatni és hamisságot (és álnokul) beszélni; Ha odaadod utolsó falatodat (a kenyeredet) az éhezőnek, és az elepedt lelkűt (az elepedt életet) megelégíted (és jól tartod a nyomorultat): feltámad (fölragyog) a setétségben világosságod, és homályosságod olyan lesz, mint a dél(i napfény). 

És vezérel téged az Úr szüntelen, megelégíti lelkedet (vagyis tégedet) nagy szárazságban is (és kopár földön is jól tart téged), és csontjaidat megerősíti, és olyan leszel, mint a (jól) megöntözött kert, és mint vízforrás, amelynek vize el nem fogy. És megépítik fiaid a régi romokat, az emberöltők alapzatait felrakod (mert falat emelsz a régiek által lerakott alapokra), és neveztetel romlás építőjének (és a rések befalazójának), ösvények megújítójának (aki romokat tesz újra lakhatóvá), hogy ott lakhassanak.

Ha megtartóztatod szombaton (a nyugalom napján) lábadat, és nem űzöd kedvtelésedet szent napomon, és a szombatot (a nyugalom napját) gyönyörűségnek hívod, az Úr szent és dicsőséges napjának, és megszenteled azt, dolgaidat nem tevén, foglalkozást sem találván (és nem keresed kedvteléseidet), hamis beszédet sem szólván (és nem tárgyalsz ügyeidről).

Akkor gyönyörűséged lesz az Úrban; és én hordozlak a föld magaslatain, és azt művelem, hogy Jákóbnak, atyádnak örökségével élj (és táplállak ősödnek, Jákóbnak örökségében). Mert az Úr szája szólt!” (Ésa. 58,5-14)

Ige: Az újjászületett ember felismeréséről


Kijelentés arról, hogy honnan ismerhetők meg a felülről – vagyis: újjonan - született emberek:Aki felülről [vagyis Istentől] jött, feljebb való mindenkinél. [mert hatalmasabb, és mindeneknek fölötte van]. Aki a földről való [a földről származik], földi az [a földhöz tartozik] és földieket szól; aki a mennyből jött, feljebb való mindenkinél. [mindeneknek fölötte van]. És arról tesz bizonyságot [és Ő arról beszél, arról tesz tanúságot], amit látott [és ami felől látást kapott] és hallott; és az Ő bizonyságtételét [amit mond] senki sem fogadja be. Aki az Ő bizonyságtételét befogadja, [azt, amit mond] az megpecsételte [és az elismeri], hogy az Isten igaz. Mert akit az Isten küldött, az Isten beszédeit szólja [Isten szavait közvetíti; az Isten igéit hirdeti]; mivelhogy [neki] az Isten nem mérték szerint, mérték nélkül adja a [Szent] Szellemet (Ján. 3,31-34).

Arról is bizonyságot tesz Isten Igéje, hogy hogyan lehet újjá születni: „Valakik pedig befogadák őt (az Urat, vagyis a Szent Szellemet /2 Kor. 3,17/), hatalmat [lehetőséget, jogot, jogosultságot] ada azoknak [és azokat felhatalmazta arra], hogy Isten fiaivá legyenek [azaz Isten gyermekeivé váljanak], azoknak, akik az Ő nevében hisznek; Akik nem vérből, sem a (hús)testnek akaratából [és ösztönéből], sem a férfiúnak indulatjából [vágyából], hanem Istentől [vagyis Istenből] születtek” (Ján. 1,12-13).

Az új teremtésről, vagyis a szellemi emberről így beszél az Úr: „Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk [vagyis elmarasztaló ítéletük, mert nincsen helye velük szemben, de nem is érvényesül ellenük semmiféle elmarasztaló, halálos ítélet] azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, [és Krisztus Jézusban élnek] kik nem (hús)test szerint járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet [a természetfeletti élet] szellemének törvénye megszabadított [és felszabadított a kötelékekből, és szabaddá tett] engem a bűn és a halál törvényétől. Mert a (hús)test szerint  valók [a (hús)test szerint  élők, a húshoz igazodók] a (hús)test dolgaira gondolnak. [és a hús dolgain jár az eszük; a hústest dolgaira összpontosítanak; (A (hús)testi ember bizony (hús)testiekre vágyik) törekszik, ragaszkodik, és teljesen lekötik a hús dolgai, ügyei, vágyai] a Szellem szerint valók  pedig a Szellem dolgaira. [a Szellemhez igazodók pedig a Szellem dolgaival törődnek (a szellemi ember pedig szellemiekre törekszik)]” (Róm. 8,1-2.5).

„Azért ha valaki [mindenki, aki] Krisztusban van, új [ismeretlen, szokatlan, meglepő] teremtés az [vagyis új teremtmény]; a régiek [az eredeti, a kezdeti, az ősi] elmúltak [és a régi megszűnt, tovatűnt], ímé, újjá lett minden [és valami új valósult meg; új jött létre; új állt elő]” (2 Kor. 5,17).

Dávid próféciája is így hangzik: „Tudjátok meg, hogy az Úr az Isten; Ő alkotott minket és nem magunk; (az övéi vagyunk) az ő népe és az ő legelőinek juhai (juhnyája) vagyunk” (Zsolt. 100,3).

És Pál apostol folytatja a kijelentést: „Mert az Ő alkotása [remek(műv)ei] vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban jó cselekedetekre, amelyeket előre elkészített az Isten, hogy azokban járjunk [és azok szerint éljünk]” (Eféz. 2,10).

„Aki önmagát adta mi érettünk, hogy megváltson minket minden hamisságtól (és gonoszságtól), és tisztítson önmagának kiváltképpen való népet (a maga népévé), jó cselekedetekre igyekezőt (és törekvőt)” (Tit. 2,14).

Hiszen: „Az ő akarata szült minket az igazságnak igéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk” (Jak. 1,18).

Ez a menyei Atya akarta, amit cselekedni kell: „Mert [mindenki] aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az nékem [mind] fitestvérem [fivérem], nőtestvérem [nővérem] és [az én] anyám(Mát. 12,50).

Az újjászülő beszéd pedig: „… az igazság beszéde, mely az evangélium” (Kol. 1,5).

És ti: „…nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által”  (1Pt. 1,23).

És aki már újonnan – vagyis a Szent Szellemből, és Isten Igéje által – született, az ilyen megvallást tesz: „Áldott (imádni való) az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki az ő nagy irgalmassága (könyörületessége, gyengéd, szerető irgalma) szerint újonnan szült minket élő reménységre (ami biztos várását jelenti valaminek, ami be is fog következni. Itt: az Isten ígéreteire irányuló, ember fölött álló, „földöntúli” remény) Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által” (1Pét 1,3).

 „Ezek által kaptuk meg azokat az ígéreteket, amelyek nekünk drágák, sőt a legnagyobbak: hogy általuk isteni természet részeseivé legyetek…” (2 Pét. 1,4).

Aki: „nem az általunk véghezvitt igaz cselekedetekért, hanem az ő irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által” (Tit. 3,5).

Így valósult meg a prófécia, amely az új teremtésnek figyelmeztetés is: „Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek! Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni, majd megtudjátok…” (Ésa. 43,18-19).

„Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem említtetnek (és a régire nem is emlékeznek), még csak észbe sem jutnak” (Ésa. 65,17).

És itt már: „Nincs [többé] zsidó, sem görög [hellén, azaz: pogány]; nincs (rab)szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok [eggyé lettetek] a Krisztus Jézusban” (Gal. 3,28).

„Mert hiszen egy Szellem által [vagyis egy Szellemben] mi mindnyájan egy testté [egy szómává = személlyé] meríttettünk be, akár zsidók, akár görögök, [hellének, vagyis pogányok;] akár szolgák, [rabszolgák] akár szabadok; és mindnyájan egy Szellemmel itattattunk meg. [és valamennyiünket egy Szellem itatott át]. (1 Kor. 12,13).

Mert: … akik Krisztusba meritkeztetek be, Krisztust öltöztétek fel. Nincs zsidó, sem görög; nincs szolga, sem szabad; nincs férfi, sem nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztus Jézusban” (Gal. 3,27-28).

És hogy mi a feladatuk, arról már a prófétákon keresztül így szólt az Úr: „A nép, amelyet magamnak alkoték (amelyet magamnak formáltam), hirdesse dicséretemet” (Ésa. 43,21).


J. Meyer: Győzelemben járás