2015. január 22.

Galata levél 4. fejezet: Krisztusban lehet elnyerni a fiúságot. (Revideált)

Gal. 4,1 Mondom pedig, hogy ameddig az örökös kiskorú, éretlen, semmiben sem különbözik a rabszolgától, jóllehet ura mindennek és már akkor is minden az övé;

Gal. 4,2 Hanem gyámok és gondviselők felügyelete, gondozók fennhatósága alatt van az atyjától rendelt, az apa által megszabott ideig.

[Más fordítás: Mégis nevelőszülők és gondviselők felügyelete alatt él az apja által előre meghatározott ideig]

Gal. 4,3 Azonképpen mi is, mikor kiskorúak, vagyis gyermekek valánk, a világ elemei, a világegyetemet irányító alapelvek és erők alá voltunk vettetve rabszolgaként.

[Más fordítás: a látható világ, azaz e világ természeti, elemi erői alá voltunk vetve rabszolgaként]*

*De: „Ha meghalván a Krisztussal, megszabadultatok, és elszakadtatok e világ elemi tanításaitól, miért terheltetitek magatokat, mintha e világban élők volnátok, efféle rendelésekkel:

[Más fordítás: Ha tehát Krisztussal meghaltatok a világ elemeinek, miért vállaltok, és miért vesztek magatokra olyan kötöttségeket, és szabályokat, mintha még a világban élnétek, amelyek csak az e világ szerint élőkre kötelezők]” (Kol. 2,20)

Avagy nem tudjátok-é, hát nem értitek, hogy mi, akik bemerítkeztünk Krisztus Jézusba, az ő halálába merítkeztünk be?” (Róm. 6,3)

És a bemeritkezés következménye: „Eltemettetvén Ővele együtt a bemerítésben, akiben egyetemben fel is támasztattatok az Isten erejébe vetett hit által, aki feltámasztá Őt a halálból... Mert akik Krisztusba meritkeztetek be, Krisztust öltöztétek fel” (Kol. 2,12; Gal. 3,27)

Ezért: „Meglássátok, és ügyeljetek rá, hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt vet, és hogy valaki rabul ne ejtsen a tudományon keresztül hiú, a bölcselkedés üres, hiábavaló, semmit érő, alaptalan, haszontalan félrevezető szavain át, és meg en csaljon, meg ne tévesszen. Mely emberek rendelése szerint, emberek által továbbadott hagyomány, előírás, tanítás, rendelkezés, a világ elemi tanításai szerint, a világegyetemet irányító alapelvek és erők, és nem a Krisztus szerint való, nem pedig Krisztushoz igazodik 

(Más fordításban: Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen, és meg ne csaljon benneteket evilági bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson)” (Kol. 2,8).

Gal. 4,4 Mikor pedig eljött, elérkezett az időnek teljessége, a beteljesedés állapota, kibocsátotta, és elküldte Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett, aki asszonytól született, aki törvény alatt lett, a törvénynek alávetve, és a törvény alá adatott,

Gal. 4,5 Hogy a törvény alatt levőket megváltsa, kivásárolja, hogy elnyerjük, azaz visszanyerjük a fiúságot, és Isten fiaivá legyünk*

*És beteljesült az Úr ígérete, amelyet a bűneset után tett: „És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom, minden állat és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban. És ellenségeskedést szerzek, ellenségeskedést támasztok közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod” (1 Móz. 3,14-15).

Beteljesült a Jákób által mondott prófécia is: „Nem múlik, és nem távozik el Júdától a fejedelmi bot, a jogar, sem a vezéri pálca, a kormánypálca térdei közül; míg eljő Siló / az örömöt adó uralkodó /, és a népek néki engednek” (1 Móz. 49,10).

Eljött a Megváltó, Izráel Királya: „És az Ige, a (logosz) hústestté lett és lakozék, és itt élt, itt sátorozott, sátrat vert, és letáborozott mi közöttünk. Közöttünk vett szállást, és láttuk, és szemléltük az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét. Mint az Atyától származó egyszülött dicsőségét. Aki teljes vala kegyelemmel Isten szeretetének konkrét cselekedetekben való megnyilvánulásával, és igazsággal, aki maga a VALÓSÁG;

(Más fordítás: Akit kegyelem és igazság tölt be)” (Ján. 1,14).

És így küldte el Isten az Ő Fiát. A Názáretbeli Mária: „És szülé az ő elsőszülött fiát; és bepólyálá őt, és helyezteté, és fektette őt a jászolba, mivelhogy nem vala nékik helyük a vendégfogadó háznál, mivel a szálláson nem volt számukra hely(Luk. 2,7).

És tette ezt Isten azért: „Mivel tehát a gyermekek hústestből és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halála által működésképtelenné tegye azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt, És megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem miatt teljes életükben rabok valának” (Zsid. 2,14-15).

Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Aki hiszen Őbenne, az nem jut ítéletre; aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében(Ján. 3,16.18).

János apostol megvallása: „És mi láttuk és mi bizonyságot teszünk arról, hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül” (1 Ján. 4,14).

Pál apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki jött el hústestben: „És minden versengés nélkül, közismerten, elismerten, bevallottan, valóban nagy a  hitnek eme titka: Isten, aki megjelent, láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté vált, megmutatkozott hústestben, megigazíttatott, és igaznak bizonyult szellemben. Megláttatott, mert megjelent, megmutatkozott az angyaloknak, a hirnököknek és hirdettetett a pogányok, a népek, nemzetek közt, és hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).

Így beteljesült ez a prófécia is: „És megjelenik az Úr / Jehova / dicsősége, és minden hústest látni fogja azt; mert az Úr szája szólt. Az ÚR / Jehova / maga mondja ezt(Ésa. 40,5)

Így lettünk Isten fiai: „Valakik pedig befogadák őt, az Úr Jézust, lehetőséget, jogot, jogosultságot, és hatalmat ada azoknak, és azokat felhatalmazta arra, hogy Isten fiaivá legyenek, hogy Isten fiaivá váljanak. Azoknak, akik az Ő nevében hisznek. Akik nem vérből, sem a hústestnek akaratából, vágyából, ösztönéből, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istenből születtek” (Ján. 1,12-13).

Gal. 4,6 Minthogy pedig fiak, vagyis Isten fiai vagytok, kibocsátotta, kiárasztotta Isten az ő Fiának Szellemét a ti szíveitekbe, a ti bensőtökbe, ki ezt kiáltja: Abba, Atya, azaz: Édesapám!

Gal. 4,7 Úgyhogy nem vagy többé rabszolga, hanem fiú; ha pedig fiú, akkor Isten akaratából, és kegyelméből Istennek örököse is, akit maga Isten tett azzá Krisztus által*

*Mert azt mondja az Írás, így lettünk Isten fiai:Valakik pedig befogadák őt, - az Úr Jézust, - hatalmat, jogosultságot ada azoknak, és azokat felhatalmazta arra, hogy Isten fiaivá váljanak, azoknak, akik az Ő nevében hisznek. Akik nem vérből, sem a hústestnek akaratából, vágyából, ösztönéből, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istenből születtek” (Ján. 1,12-13)

Akik ezt hittel befogadják, azoknak így szól az ígéret: „Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által. Mert akik Krisztusba meritkeztetek be, Krisztust öltöztétek fel” (Gal. 3,26-27)

 Így kaptuk meg a fiúság Szellemét: „Mert nem a félelemnek szellemét adta nekünk az Isten, hanem az erő, a szeretet és a józanság Szellemét” (2Tim. 1,7).

 És így folytatódik a kijelentés: „Mert mindazok ugyanis, akiket Isten Szelleme indít, és vezérel, azok mind Istennek fiai, Mert nem kaptatok rabszolgaság szellemét ismét a félelemre, vagyis hogy félelemben éljetek; hogy újra féljetek, rettegjetek, hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok, azaz nyertétek el, aki által kiáltjuk: Abba, az-az szerelmes Atyám!

[Így magyarázza el a Szent Szellem, hogy ez gyakorlatilag mit jelent: 1. Megváltozott a családi helyzete, egy másik család tagja lett (Az Ádám (jelentése: földből való ember) családjából Isten családjának tagja, azaz: mennyei /szellemi/ emberré lett).

2. Ez névváltozással is járt (Ádámról Krisztusra változott a neve).

 3. Új otthona lett, az új család szokásait, törvényeit kellett követnie (Otthona az Atya háza, vagyis a menny. A mennyország szokásait kell követnie, és annak törvénye vonatkozik rá).

4. Új felelősségek és kiváltságok birtokosa lett (Felelőssége az isteni természet /a feltétel nélküli – mentő – szeretet/ megjelenítése itt a földön, kiváltsága: minden helyzetben és helyzet feletti: győzelem)]. 

Ez a Szellem bizonyságot tesz, együtt tanúskodik a mi szellemünkkel együtt, a mi szellemünkben, hogy Isten született gyermekei vagyunk. Ha pedig gyermekek, örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak…” (Róm. 8,14-17).

„És aki hisz Isten Fiában, abban megvan ez a bizonyságtétel. Aki nem hisz Istennek, az hazuggá teszi őt, mert nem hisz abban a bizonyságtételben, amellyel Isten bizonyságot tesz Fiáról” (1 Ján. 5,10).

Gal. 4,8 Ámde ti akkor, mikor még nem ismertétek az Istent, azoknak szolgáltatok, amik természet szerint nem istenek. [Más fordítás: Régen, amikor még nem ismertétek Istent, olyan istenek rabjai voltatok, akik valójában, lényegüket tekintve nem is istenek. És veletek született természetetektől oly dolgok rabszolgaságában éltetek, melyek nem istenek]*

*És így folytatódik a kijelentés: „Tudjátok, és emlékeztek, hogy amikor még pogányok voltatok, vagyis még a nemzetekhez tartoztatok, vitetvén amint vitettetek, és hogyan sodródtatok, sőt kényszernek engedve mentetek a néma bálványokhoz, amelyek vonzottak titeket. (Más fordítások: „Ellenállhatatlanul vitt és sodort valami benneteket a néma bálványok elé. Úgy hurcoltak titeket a néma bálványokhoz, amint félrevezetőiteknek tetszett)” (1 Kor. 12,2).
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
Gal. 4,9 Most azonban, miután megismertétek az Istent, sőt helyesebben, hogy megismert titeket az Isten,

[Görög szerint: most, hogy összeismerkedtetek Istennel, mi több, Isten is összeismerkedett veletek].

Miként és miért tértek vissza ismét a gyenge, erőtlen, és gyarló, vagyis nyomorúságos, és tehetetlen elemekhez? Hogyan fordulhattok vissza az erőtlen és nyomorúságos alapszabályokhoz, amelyeknek megint újból szolgálni akartok? És hogyan akartok újból rabszolgájukká lenni?

Gal. 4,10 Megtartjátok, és aggódva figyelitek a napokat és hónapokat és időket, és az évszakokat, meg az esztendőket.

[Más fordítás: Gondosan betartjátok a különleges napokat, hónapokat; ünnepi időket, évszakokat, és éveket].

Gal. 4,11 Féltelek titeket, hogy talán hiába fáradoztam körültetek.

[Más fordítás: Aggódom miattatok! Lehet, hogy hiába volt minden értetek végzett munkám]*

*Ugyanis: „… ha valaki az Istent szereti, vagyis teljesen odaszánja magát, és elvész, feloldódik a szeretetben, ismeri azt az Isten.

(Más fordítás: azt az Isten is már megismerte, a magáénak tudja; az ilyen ember Istentől megajándékoztatott volt értelemmel, vagyis: Isten ismeretet nyert)” (1 Kor. 8,3)

„Ezt pedig azért mondom, hogy valaki titeket rá ne szedjen, és senki félre ne vezessen, meg ne tévesszen, meg ne csaljon hitető, tetszetős, meggyőzőnek / valószínűnek tűnő beszéddel, vagy hamis következtetésekkel. Azért, amiképpen vettétek a Krisztus Jézust, az Urat, akképpen járjatok, éljetek is Őbenne. És: „Ha meghalván a Krisztussal, elszakadtatok, és megszabadultatok e világ elemi tanításaitól, miért terheltetitek magatokat, mintha e világban élők volnátok…”

[Más fordítás: Ha tehát Krisztussal meghaltatok a világ elemeinek, miért vállaltok, és miért vesztek magatokra olyan kötöttségeket, olyan szabályokat, - amelyek csak az e világ szerint élőkre kötelezők - mintha még a világban élnétek]” (Kol. 2,4.6.20)

És: „… többé ne embereknek kívánságai, hanem Isten akarata szerint éljétek a hústestben hátralevő időt” (1 Pét. 4,2)

„Óh balgatag nem gondolkodó, ostoba, értelmetlen Galáciabeliek azaz galaták, kicsoda igézett ki babonázott meg titeket, hogy ne engedelmeskedjetek az igazságnak azaz a valóságnak vagyis az Igének, kiknek szemei előtt a Jézus Krisztus úgy íratott le, mintha ti köztetek feszíttetett volna meg? Amikor szinte a szemetek elé állítottuk a megfeszített Jézus Krisztust (Gal. 3,1)

„Csodálkozom, hogy Attól, aki titeket Krisztus kegyelme által elhívott, ily hamar mássá tett, megváltoztatott, kicserélt evangéliumhoz, örömüzenethez, jó hírhez hajlotok, elfordulva, elpártolva átálltok, és eltántorodtok. Holott nincs más örömüzenet. De némelyek zavarnak, megháborítanak, zavarba ejtenek, nyugtalanítanak titeket, és el akarják ferdíteni, el akarják forgatni a Krisztus evangéliumát, örömüzenetét, a jó hírt (Gal. 1,6-7)

Miért a törvény előírásait akarjátok követni, amely kimondja: Hat napon át végezd dolgaidat, a hetedik napon pedig nyugodjál, hogy nyugodjék a te ökröd és szamarad, és megpihenjen, és lélegzethez jusson a te szolgálód fia és a jövevény. Háromszor szentelj nekem ünnepet évenként! (2 Móz. 23,12.14)

És hogy: Fújjatok kürtöt újholdra, holdtöltekor, a mi ünnepünk napján; Izráelnek szóló rendelkezés ez, a Jákób Istenének rendelése. (Zsolt. 81,4-5).

Hiszen: „… az előbbi, a korábbi parancsolat eltöröltetik, mivelhogy erőtlen és haszontalan, ezért használhatatlan is(Zsid. 7,18).

„Krisztus szabadságra szabadított meg minket, álljatok meg tehát szilárdan, és ne engedjétek magatokat újra a szolgaság igájába fogni” (Gal. 5,1).

Gal. 4,12 Testvéreim, kérlek titeket, legyetek olyanok, mint én. mert én is olyanná lettem, mint ti. Atyámfiai, kérve-kérlek titeket, semmivel sem bántottatok meg engem.

[Más fordítás: Könyörgöm hozzátok! Ti nekem semmit sem ártottatok. Hiszen, egészen mostanáig nem adtatok okot arra, hogy panaszom legyen rátok].

Gal. 4,13 Hiszen tudjátok pedig, hogy hústestem erőtlenségében hirdettem néktek az evangéliumot, a győzelmi hírt, a győztes hadvezér érkezésének hírét az első alkalommal.

Gal. 4,14 És megkísértetvén hústestemben, nem vetettetek meg, sem nem utáltatok meg, és nem is utasítottatok el engem, hanem úgy fogadtatok, mint Istennek angyalát hírnökét, követét, mint Krisztus Jézust.

[Más fordítás: „Ti akkor arra a kísértésre, mely a húsomban kísértett, - kiálltátok a próbatételt hústesti állapotom miatt, - nem válaszoltatok megvetéssel, és nem utáltatok meg, sem nem köptetek, engem látva, hanem úgy fogadtatok, mint Istennek angyalát, mint magát a Krisztus Jézust]*

*És hogy mi volt az a kísértés az apostol hústestében, arról így tesz bizonyságot a Szent Szellem. Amikor az apostol Listrában hirdeti az Igét, az Evangéliumot és egy béna meggyógyul: „Jövének… Antiókhiából és Ikóniumból zsidók, és a sokaságot eláltatván, megkövezék Pált, és kivonszolták a városból, azt gondolván, hogy meghalt. De mikor körülvették őt a tanítványok, felkelvén, beméne a városba; és másnap Barnabással elméne Derbébe. És miután hirdették az evangéliumot annak a városnak, és sokakat tanítványokká tettek, visszatértek Listrába, Ikoniumba és Antiókhiába” (Csel. 14,19-21) .

Gal. 4,15 Hová lőn tehát a ti boldogságotok? Mert bizonyságot teszek néktek és tanúsítom rólatok, hogy ti, ha lehetséges lett volna, vagy ha módotokban lett volna, szemeiteket kivájván, nékem adtátok volna.

[Más fordítás: Hova tűnt a korábbi lelkesedésetek? Emlékszem, hogy megtettetek volna bármit, hogy segítsetek rajtam. Állítom, hogy ha rajtatok múlik, még a saját szemeteket is kivettétek volna, hogy nekem adjátok].

Gal. 4,16 Tehát ellenségetek lettem-é, megmondván néktek az igazat?

[Más fordítás: Csak nem azért váltam ellenségetekké, mert nyíltan kijelentem, és megmondom nektek a valóigazat, mert őszinte vagyok veletek]?

Gal. 4,17 Nem szépen, és nem tisztességesen, becsületesen buzgólkodnak érettetek. Némelyek nem jó szándékkal fáradoznak körülöttetek, sőt inkább minket ki akarnak rekeszteni, és el akarnak titeket fordítani, el akarnak szakítani tőlem, hogy velük tartsatok. Hogy mellettük, és értük buzgólkodjatok.

[Más fordítás: Azok az emberek nagy érdeklődést mutatnak irántatok, és minden áron azon mesterkednek, hogy elszakítsanak titeket tőlem. A szándékuk azonban nem tiszta. Azt akarják elérni, hogy csak őket kövessétek; sőt ki akarnak rekeszteni titeket Isten kegyelméből, hogy körülöttük buzgólkodjatok].

Gal. 4,18 Szép dolog pedig fáradozni a jóban mindenkor, és helyes az, ha valaki mindenkor a jóért buzgólkodik, és nem csupán akkor, ha köztetek jelen vagyok.

[Más fordítás: Helyes dolog, ha igyekeztek mindig a jót tenni, ha mindenkor buzgók vagytok. De nem csak olyankor, amikor közvetlen közeletekben, a körötökben vagyok]*

*Beteljesült a gyülekezeten a prófécia:  „És hittek az ő - Isten - beszédeinek hittek ígéreteiben, és énekelték az ő dicséretét. De csakhamar, és hirtelen elfeledék cselekedeteit; nem várták az ő tanácsát, nem bíztak tervében!” (Zsolt. 106,12-13)

És: „Gyűlölik azt, aki feddőzik, aki dorgálni mer…, és utálják azt, aki feddhetetlenül beszél, aki megmondja az igazat(Ámós. 5,10)

Mert olyan tanítókat fogadtak be, akik: „… a kegyesség látszatát megőrzik ugyan, de annak az erejét megtagadják…(2Tim. 3,5)

És a telhetetlenség, szemtelenség, és arcátlanság miatt költött beszédekkel (logoszzal): kitalált Igékkel vásárt űznek belőletek, és szép szavakkal fognak kifosztani kapzsiságukban benneteket. Kiknek kárhoztatásuk régtől fogva nem szünetel, mert ellenük már régóta készen van az ítélet, és romlásuk nem szunnyad (és nem kerülik el ítéletüket. Mert hiábavalóság kevély szavait szólván, üres, fellengzős szólamokat hangoztatva, hústesti kívánsággal, bujálkodással elhitetik, csábítják, csalogatják, csapdába csalják azokat, akik valóban elszakadtak a tévelygésben élőktől.

(Más fordítás: Mert testi vágyaik kiélésére csábítják feslett életükkel azokat, akik nemrégen szakadtak el a tévelygésben élőktől).

Szabadságot ígérvén azoknak, holott ők magok a romlottság szolgái; mert akit valaki legyőzött, az annak rabszolgájává lett” (2 Pét. 2,3.18).

Az apostol Dáviddal együtt vallja meg, hogy: „Buzgóságom megemészt engem, mert elfeledkeztek a te beszédedről az én ellenségeim.

(Más fordítás: Belső indulat sorvaszt engem, mert ellenfeleim megfeledkeztek igédről)” (Zsolt. 119,139)

És kéri a galatákat: „Szeretett testvéreim, ti mindig engedelmesek voltatok, amikor közöttetek éltem. Most, hogy távol vagyok tőletek, még fontosabb, hogy engedelmeskedjetek. Tegyétek teljessé, és biztossá a megmeneküléseteket! Mindezt pedig Isten iránti teljes tisztelettel vigyétek véghez” (Fil. 2,12).

Gal. 4,19 Gyermekeim! Kiket ismét újra meg újra fájdalommal, fájdalmak között szülök, míglen kiábrázolódik, kiformálódik, kialakul, alakot ölt bennetek Krisztus.

[Más fordítás: Drága gyermekeim! Most ismét olyan fájdalmakon megyek keresztül, mint egy édesanya, amikor a gyermekét megszüli. Ez addig tart majd, amíg igazán hasonlóvá nem váltok Krisztushoz].

Gal. 4,20 Szeretnék pedig most nálatok, és köztetek jelen lenni és változtatni a hangomon, és egészen más hangnemben beszélgetni veletek. mert bizonytalanságban vagyok felőletek, mert aggódom értetek, és nyugtalankodom miattatok.

Gal. 4,21 Mondjátok meg nékem, kik a törvény uralma alatt akartok lenni, akik a törvény igájába kívánkoztok: nem halljátok-é, nem ismeritek, nem tanuljátok a törvényt?

Gal. 4,22 Mert meg van írva, hogy Ábrahámnak két fia volt; egyik a szolgálótól a fiatal rabszolganőtől, és a másik a szabadostól, a szabad asszonytól született fiú.

Gal. 4,23 De a szolgálótól a rabszolganőtől való csak hústest szerint született, természetes módon jött a világra. A szabadostól, a szabad asszonytól való pedig az ígéreten át, az ígéret által.

Gal. 4,24 Ezek mást példáznak. Ezek egy példázat képei, és jelképes értelmük van: mert azok az asszonyok a két szövetség, vagyis a két szövetséget jelentik. Az egyik a Sinai hegyről való, a Sínai-hegyi szövetség, amely, szolgaságra szül, ez Hágár.

[Más fordítás:Ennek az igaz történetnek másik jelentése van. A két asszony ugyanis a két szövetséget jelképezi. Az egyik szövetséget Isten a Sínai-hegyen kötötte a népével, amikor a Törvényt adta nekik. Akikre ez érvényes, azok szolgák, ahogy Hágár, aki maga is szolga volt].

Gal. 4,25 Mert Hágár a Sinai hegy, a Sínai hegyet jelképezi Arábiában, hasonlatos, és megfelel a mostani Jeruzsálemnek, nevezetesen fiaival együtt szolgál, vagyis amely szolgaságban van fiaival együtt, és szolgasorban él.

[Más fordítás: Az Arábiában levő Sínai-hegyet jelképezi, és ugyanakkor a mostani Jeruzsálemet is, hiszen ez a város népével együtt a Törvény rabszolgája, mert gyermekeivel együtt rabszolgaságban él].

Gal. 4,26 De a magasságos, a mennyei Jeruzsálem ellenben szabad. [Más fordítás: Sára, a szabad asszony azonban a mennyei Jeruzsálemet jelképezi, ez mindnyájunknak anyja*

*És így folytatja az apostol: „Annakokáért a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával.

(Más fordítás: Krisztus szabadságra szabadított meg minket, álljatok meg tehát szilárdan, és ne engedjétek magatokat újra a szolgaság igájába fogni” (Gal. 5,1).

Mert: Ti ugyanis nem tapintható hegyhez és lángoló tűzhöz járultatok, sem sűrű homályhoz, sötétséghez, szélvészhez vagy trombitaharsogáshoz és szózatok hangjához. Akik ezt hallották, kérték, hogy ne szóljon többé hozzájuk. Ti a Sion hegyéhez járultatok, - a harcos és diadalmas Egyházhoz - és az élő Isten városához, a mennyei Jeruzsálemhez és az angyalok ezreihez; az elsőszülöttek ünnepi seregéhez és gyülekezetéhez, akik fel vannak jegyezve a mennyekben, és mindenek bírájához, Istenhez és a tökéletességre jutott igazak szellemeihez. Az újszövetség közbenjárójához, Jézushoz és a meghintés véréhez, amely hatalmasabban beszél, mint az Ábel vére. Vigyázzatok, hogy el ne utasítsátok, és meg ne vessétek azt, aki szól! Mert ha azok nem menekültek meg, akik elutasították azt, aki a földön adott kijelentést, mennyivel kevésbé menekülünk meg mi, ha elfordulunk attól, aki a mennyből szól hozzánk” (Zsid. 12,18-19.22-25)

Hát: „Tekintsetek Ábrahámra, atyátokra, és Sárára, aki titeket szült, hogy egymagát hívtam el őt, és megáldám és megszaporítám őt - mondja az Úr!” (Ésa. 51,2).

Gal. 4,27 Mert meg van írva: Ujjongj, örvendj, örülj, és vigadj te meddő, vagyis magtalan, ki nem szülsz, és aki nem szültél. Vigadozzál, fejezd ki örömöd és örvendezz, törj ki hangos kiáltásba, és kiálts, ki nem vajúdsz, vagyis aki nem vajúdtál, aki szülőfájdalmat nem ismersz. Mert sokkal több az elhagyottnak, a magányosnak magzatja, mint a férjes asszonynak, mint akinek férje vagyon.

[Más fordítás:Mert az Írás így beszél róla: „Örülj, te asszony, akinek nem lehet gyermeke, aki még sohasem szültél gyermeket! Légy vidám, és ujjongva kiálts, te, akinek nem lehetnek szülési fájdalmai! Mert több gyermeke lesz az elüldözött asszonynak, mint annak, akinek férje van]*

*Pál apostol a Galatáknak idézi az Ézsaiáson keresztül hangzó Igét: „Ujjongj te meddő, ki nem szültél, vígan, ujjongva énekelj és kiálts, ki nem vajúdtál, mert többek az elhagyottnak fiai a férjnél való fiainál, azt mondja az Úr. Szélesítsd ki a sátorod helyét, és hajlékidnak kárpitjait terjesszék ki, és ne tiltsd meg; nyújtsd meg köteleidet, és erősítsd meg szegeidet.

(Más fordítás: Széles helyet keress sátradnak, feszítsd ki sátorponyváidat teljes szélességükben! Húzd meg köteleidet, erősen verd le).

Mert mind jobb-, mind balkézre kiterjedsz, és magod népeket vesz örökségbe, és puszta városokat megnépesítnek. Ne félj, mert meg nem szégyenülsz, és ne pirulj, mert meg nem gyaláztatol, mert ifjúságod szégyenéről elfeledkezel, és özvegységednek gyalázatáról többé meg nem emlékezel.

(Más fordítás: Ne félj, mert nem vallasz szégyent, ne pironkodj, mert nem ér gyalázat! Ifjúkorod szégyenét is elfelejted, özvegységed gyalázatára nem emlékezel többé).

Mert férjed a te Teremtőd, aki alkotott, seregeknek Ura az Ő neve, és megváltód - visszavásárlód - Izráelnek Szentje, aki az egész föld Istenének hívattatik” (Ésa. 54,1-5)

Mert romjaid és pusztaságaid és elpusztult földed, mindez szűk lesz most a lakosságnak, és messze távoznak elpusztítóid. Gyermektelenségednek fiai még ezt mondják majd füled hallatára: Szoros szűk e hely nékem, menj el, menj odébb, hogy itt lakhassam. Hadd telepedjem le! És te így szólsz szívedben: Ki szülte nékem ezeket? Hisz én gyermektelen és terméketlen, meddő voltam, és fogoly és számkivetett, száműzött voltam. És ezeket ki nevelte föl? Ímé, én egyedül maradtam meg; ezek hol voltak, honnan valók ezek? Elvétethetik-é a préda az erőstől, a zsákmány a hőstől, és megmenekülhetnek-e, és megszabadulhatnak-é az ártó sátán foglyai? Igen, így szól az Úr, az erőstől, a hőstől elvétetnek a foglyok, és megmenekül, megszabadul a kegyetlen zsákmánya, és háborgatóidat én háborítom meg, perlőiddel én fogok perelni, és én szabadítom, és én tartom meg fiaidat” (Ésa. 49,19-25)

„Tekintsetek Ábrahámra, atyátokra, és Sárára, aki titeket szült, hogy egymagát hívtam el őt, és megáldám és megszaporítám őt” (Ésa. 51,2)

Pál apostolon keresztül hangzik a kijelentés Isten alkotásairól: „Mert az Ő alkotása, az Ő remekművei vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus JézusbanMert az Ő testének tagjai vagyunk, az Ő testéből és az Ő csontjaiból valók” (Ef. 2,10; 5,30).

Gal. 4,28 Mi és ti pedig, atyámfiai, testvéreim, Izsák módja szerint, ígéretnek gyermekei vagyunk.

[Más fordítás: Ti is, testvéreim, ugyanannak az ígéretnek az alapján születtetek, mint Izsák]*

*Isten ugyanis így szólt Ábrahámhoz: „…A te magodnak adom ezt a földet(1 Móz. 12,7)

És az apostolon keresztül megvilágítja a Szent Szellem a kijelentést: „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus(Gal. 3,16)

Ezért akik a Krisztuséi, azokhoz így szól az apostol: „Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei vagyunk” (Gal. 4,28)

És a pogányokból, nemzetekből megtérteknek is így szól az Úr: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal. 3,29)

Mert: „… nem a hústestnek fiai az Istennek fiai; nem a testi származás szerinti utódok Isten gyermekei, hanem az ígéret fiait tekinti magul(Róm. 9,8).

Gal. 4,29 De valamint akkor a hústest szerint való, ahogy a hús vonalán született üldözte a Szellem szerint valót, a Szellem vonalán születőt, úgy van ez most is.

[Más fordítás: De ahogyan annak idején, a természetes módon született gyermek üldözte azt, aki a Szent Szellem ereje által született, ma is ugyanez történik].

Gal. 4,30 De mit mond az Írás? Űzd ki a szolgálót, űzd el a rabszolganőt és az ő fiát; mert a szolgáló fia nem örököl a szabad nő fiával.

[Más fordítás: Mit mond erről az Írás? Kergesd el a rabszolganőt a fiával együtt, mert az ő fia nem fog együtt örökölni a szabad asszony fiával]*

*Ez pedig így történt: „Mikor pedig Sára nevetgélni látá az Egyiptombeli Hágárnak fiát, kit Ábrahámnak szült vala, Monda Ábrahámnak: Kergesd el ezt a szolgálót az ő fiával egybe, mert nem lesz örökös e szolgáló fia az én fiammal, Izsákkal. Ábrahámnak pedig igen rosszul esett, és igen nehéznek látszék e dolog az ő fiáért. De monda az Isten Ábrahámnak: Ne essék neked rosszul, és ne lássék előtted nehéznek a gyermeknek és a szolgálónak dolga. bármit mond néked Sára, hallgass a szavára, és engedj az ő szavának, mert Izsákról neveztetik a te magod. De a szolgáló fiából is népet támasztok, mert ő is tőled származik. Felkele azért Ábrahám jó reggel, fogott egy kenyeret és egy tömlő vizet, és adá Hágárnak, és feltevé azt és a gyermeket annak vállára és elküldte őt, s elbocsátá a gyermekkel együtt. Az pedig elméne, és bujdosék és bolyongott a Beérseba - a szerződés - pusztájában(1 Móz. 21,9-14)

Az Úr Jézus kijelentése a szolgáról: „… Bizony, bizony mondom néktek, hogy mindaz, aki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga pedig nem marad mindörökké a házban: a Fiú marad ott mindörökké. A bűn, azaz a céltévesztés pedig az, hogy nem hisznek énbennem” (Ján. 8,34;16,9)


Gal. 4,31 Annakokáért, atyámfiai, testvéreim, mi nem vagyunk a szolgáló, vagyis a rabszolganő fiai, hanem a szabadoséi, vagyis a szabad asszony gyermekei vagyunk.


Uram a Te Igéd ad életet

Spurgeon: Gőg

Ne légy gőgös, mert:

A gőg a semmiért bocsátja áruba a lelket.


Kijelentés a Logoszról, vagyis a teremtő Igéről:

„Kezdetben [eredetileg már] vala az Ige és az Ige [logosz] vala az Istenben, és Isten maga vala az Ige. Minden [a mindenség] Őáltala lett [Őáltala teremtetett; rajta keresztül támadt; és általa jött létre] és nála nélkül [Tőle különválasztva] semmi sem lett [teremtetett, ami teremtetett, és létrejött; s egyetlen létező sem lett Őnélküle]” (Ján. 1,1-2).


Kenneth E. Hagin: Hajtsd a füledet – I/3. rész

Az Ő - Isten - akarata kell hogy legyen a gyógyulás a gyermekei életében, ha nem az lenne, akkor Isten Igéjének meg kellene mutatni, hogyan tudunk Isten akarata ellenére meggyógyulni. Ez kell hogy legyen Isten akarata, különben nem adta volna az Igéjét. Ehelyett azt mondja: „hajtsd a füleidet a beszédeire.” Ha Isten ezt akarja, miért ne akarnánk mi is? Az embereknek lehet rossz képük is Róla, torzított jellemű Istent látnak sokan. De ha az Igében keresik az Ő karakterét, akkor már helyes képet kapnak. „Hajtsd a füleidet az én beszédeimre, mert élet az mindazoknak, akik ezt teszik, és egészség egész testüknek.”

Néhány éve Új-Mexikóban prédikáltam egy helyi gyülekezetben, ahol a feleségemmel voltunk. Szombat este a teljes evangéliumi üzletemberek összejövetelén beszéltünk, vasárnap pedig egy hit-szemináriumot kezdtem el, ami öt napig tartott. Előtte néhányan összejöttek imádkozni, s mi is odatartottunk a feleségemmel, amikor egy hölgy megállított minket. Mondtuk, hogy sietünk az imaalkalomra, és máris késésben vagyunk, mert betegeknek szolgáltunk eddig. A hölgy így velünk lépést tartva újságolta el, hogy 47 éves, és ma van először életében egy új cipő a lábán.

Ezt különbözőképp lehetne értelmezni, akár így is: „szegény asszony, mostanra engedhette meg magának, hogy új cipőt vegyen…” Sok gondolatod támadhat ugye? De a hölgy folytatta: „én nyomorék lábbal születtem. Egész életemben csak az egyik lábamra tudtam normális cipőt venni, de soha nem tudtam egy párat. A másik ugyanis olyan torz volt, hogy speciális cipőre volt szükségem. A nyomorék lábam rövidebb volt és el is volt deformálódva.” Majd így folytatta: „soha nem gondoltam, hogy meggyógyulhatnék, de valaki adott egy tanítássorozatot kazettán.” (Amit mi Hit-sorozatnak neveztünk el.) A hölgy hozzátette: „teljes evangéliumi gyülekezetben nőttem fel, de soha nem volt arról szó, hogy meg tudok gyógyulni. Ám meghallgattam a kazettáidat, és először az Igék semmit sem jelentettek számomra. De újra és újra és újra meghallgattam őket.” Hat hónappal később, miután naponta meghallgatta azokat, vagy másképp: hat hónappal azután, hogy fülét Isten Igéjének a hallgatására adta oda, meggyógyult! A hölgy azt mondta, soha senki nem imádkozott érte, pedig a gyülekezetben rendszeresen imádkoztak a betegekért - „senki sem helyezte a kezét rám, sőt, még magamért sem imádkoztam.”

Ne értsetek félre, nem azt mondom, hogy ne kérjetek imát, vagy ne imádkozzatok a gyógyulásotokért, hiszen a Biblia tanít erre minket. De a Példabeszédekben azt mondja Isten: „hajtsátok a fületeket az én beszédeimre, tartsd meg a szíved közepén, mert életük ez azoknak, akik hallgatják és egészség.” Itt nincs egyetlen utalás sem arra, hogy imádkozni kellene. Természetesen Isten nagyon sokszor az imádra is válaszol - a te szinteden - , csak azt szeretném mondani, hogy ebben az Igében egy szó nem szerepel az imáról.

Ennek a hölgynek az életében valósággá vált ez az Ige. A fülét Isten szavának hallására adta, szemét nem távoztatta el tőle, szíve közepébe rejtette, és így élet lett a számára és egész testének egészség. Tehát hat hónap kitartó hallgatása a tanításoknak - semmi mást nem tett, mint négy órát hallgatta ezeket - s mi történt? Nőtt benne Isten Igéje. Érted már? Láttunk már csodákat, s azt várjuk, hogy hasonló módon történjen a mi életünkben is. S meg is fognak, mert ez is Isten Igéje.

De ez az Ige mindig működik!

Nem tudom neked garantálni, hogy egy gyógyító összejövetelen meg fogsz gyógyulni, mert a Szent Szellem adja az ajándékait, ahogy akarja. Nem tudom most sem, hogy a gyógyítás csodája ma megtörténik-e. Az 1 Korinthus 11:12 alapján: „ahogy a Szellem akarja.” Azt sem tudom garantálni, hogy különleges hit alapján fogsz meggyógyulni, bár néha így történik, de nem tudom garantálni. Mert az 1 Korinthus 11:12 alapján a Szent Szellem kilenc megjelenését Ő határozza meg. De azt tudom garantálni, hogy Isten Igéje mindennap képes működni az életedben! Számíthatsz rá, mert Isten áll a Biblia minden egyes szava mögött - s Ő mondja, hogy figyelmezz az Igére.

Mi történt volna, ha ez a hölgy három hónapig hallgatja a tanítást, és utána abbahagyja? És mi történt volna, ha hat hónap után sem lett volna eredmény? Abbahagyta volna? De ő azt mondta: hat hónap után nem imádkoztam, és senki sem imádkozott értem, a lábam egyszer csak, egyik pillanatról a másikra normális lett, olyan, mint a másik. 46 éves korában mindkét lába egészséges volt! Ha azt mondod: „ó, ez számomra úgysem működne!” - akkor felejtsd el.

Megnéztük a feleségemmel a lábát, és teljesen normális volt mindkettő. Elfogadtuk hát a bizonyságát. De nem tudom, te hogy vagy, én szeretek utánanézni a dolgoknak. A hölgy mondta nekem: „egyik barátod, akiről említést tettél a prédikációban, pásztorom volt korábban.” A találkozásunk után felhívta a feleségem ezt a bizonyos pásztort, és ahogy megemlítette a hölgy nevét, az rögtön rávágta: „akinek az egyik lába nyomorék, arról beszélsz, ugye?” A feleségem mondta: „már nem az, meggyógyult.” A vonal másik végén a pásztor erősítette: de bizony nyomorék, már így született.” Tehát a bizonyságtevés helyes volt, láttuk a teljesen egészséges lábait. Hogyan történhetett ez meg?

Félre ne értsetek, nem beszélek a Szent Szellem csodái ellen. Most nyáron Philadelfiában tartottunk egy összejövetel sorozatot, első alkalommal négy tolószékes ember ült a színpad előtt. Hirtelen a Szent Szellem kenete jött rám, a különleges hit kenete, amit a Szent Szellem abban a pillanatban megadott. Azt mondta, mutassak rá az egyikükre. Ezt tettem, s mondtam az illetőnek: „amikor még egyszer rád mutatok, ki fogsz szállni a tolószékből” - és így is történt. A másik három hölgy felé nem így szolgáltam, mert a Szent Szellem a csodák megjelenését adja, ahogy akarja. Tudtam hármójukért hittel imádkozni, akik ezt elfogadták, és meg is gyógyultak.

Ezt azért mondtam, hogy illusztráljam a különbséget. Keresztényként az jelenthet problémát, hogy mivel láttunk már ilyet, a saját életünkben is hasonló módon akarjuk a csodát. De az vagy megtörténik, vagy nem. Ám Isten Igéje mindig működik! Ezért tanítjuk folyamatosan azt, és hangsúlyozzuk, hogy az emberek hajtsák a fülüket rá. S garantálom, hogy ennek csoda-eredménye lesz. Ezért a nyomorék hölgyért nem kellett imádkozni, mert egyszerűen helyreállt a lába. Nem csoda által, nem a gyógyítás ajándéka által, nem is különleges hit által, hanem hat hónapi Igehallgatás után. Elmondta: „lassan kezdett el a szívemben érni az üzenet, nem hirtelen, hanem fokozatosan növekedett a hit, míg végül a gyógyulás teljesen természetessé vált a számomra.” Pusztán azért gyógyult meg, mert hallgatta, amit Isten mondott. Nem ez az egyedüli módja, hogy valaki meggyógyuljon, de ez a legbiztosabb módja. Ha ezt teszed, mindig az úton maradsz.

John G. Lakes mondta, aki pünkösdi volt: „nagyon sokszor történik azonnali gyógyulás velünk, de az emberek utána elmennek, és el is felejtik. A kilenc leprásból csak egy ment vissza megköszönni. De ha fokozatosan gyógyul meg, aki hitben jár, egyre jobban és jobban lesz, ráadásul egy nagy szellemi leckét is megtanul - s ez egész életében működőképes lesz. Köszönjük Uram a Te Igédet!

(Megvallás: Isten Igéjére hajtom a fülemet, mert az Ő Igéje, szavai élet mindazoknak, akik megtalálják azt, az Ő Igéje élet a számomra, és az Ő szavai egészség egész testemnek a fejem búbjától a talpamig. Isten Igéjében járok, tehát így életben járok, és egészségben, Isten Igéjében járok, az dolgozik bennem, s ez az Ige egészséget eredményez, és gyógyulást. Mg vagyok gyógyulva, tele vagyok élettel, egészséges vagyok, azért mert Isten Igéjében járok, és az mindig működik bennem.)

Annyira izgalmas az Igét olvasni, nagyon fontos számomra ez a fajta gyógyulási mód, mert én is így gyógyultam meg. Tudtam, hogy soha nem játszhatok a velem egykorúakkal - 17 éves koromig. Láttam őket, ahogy szaladgálnak, nevetgélnek, az én gyerekkorom soha nem volt normálisnak mondható, ráadásul végül ágyhoz kötött lettem tizenhat évesen. Több hónapig, tizenhat hónapig feküdtem. Tudom mit jelent, amikor valaki önállóan soha nem tud semmit tenni, mindig rá van szorulva valakire, még étkezésben is. Mintha egy barlangba lennél zárva, borzalmas érzés, szinte lehetetlen leírni.

Emlékszem, milyen, mikor nappal azt kívánod, bárcsak éjjel lenne, éjjel pedig azt, bárcsak nappal. Emlékszem, öt orvos is lemondott rólam: „ennek a fiúnak meg kell halnia.” - jelentették ki. Odakint ragyogó nappal volt, de a szobámban sötétség és halál. Emlékszem, megkérdezték tőlem: „milyen éneket énekeljünk a temetéseden?” Hála Istennek voltam így - de csak VOLTAM! Halleluja!!! Dicsőség Istennek!

Ott voltam, amikor a fény betört az életembe, mert az Ő Igéje fényt ad. Addig azonban nem tud betörni a szívedbe, míg a füledet nem hajtod az Igére. Mert Isten Igéje ad fényt. Sokan nem is tudjátok elképzelni ezt a helyzetet. Már ismertem a Márk 11:24-et korábbról, mielőtt betegágyba kerültem volna. Emlékszem, éjszakánként azt vártam, hogy meghaljak. S mikor mindenki más is ezt várta, emlékszem, ezt az Igét ismételgettem. Nem egyszer egész éjszaka ismételgettem ezt az Igét, több ezerszer elmondtam, mielőtt meggyógyultam volna. Egész éjszakákat imádkoztam a Márk 11:24 ismételgetésével. De hála Istennek, a fény végül betört az életembe. Egész testem egészséges lett.

Mondhatod: „Könnyű neked, Isten elhívott, hogy az Igéjét prédikáld.”
Nem ezért gyógyultam meg, hanem mert az Ő Igéjére hajtottam a fülemet!

Fordította: Orbán Tibor




Biró Lally: Jézus messiás....

Énekel és játszik:Biró Lally Jézus, Messiás, Neve minden név fölött való. Ő a kezdet és a vég, Az első és az utolsó. És aki hallja, az mondja, hogy: Jövel! A...
YOUTUBE.COM


Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól


Van-e valami ára a Szent Szellem ajándékainak, amit fizetni kell értük? Ha lenne, akkor nem ajándékok, hanem árucikkek volnának. Viszont a használatuknak ára van. Egy szerszámkészlet nagyszerű ajándék lehet egy asztalosnak, de hasznavehetetlen lenne a homlokának izzadsága nélkül! Az ajándékokat azok kapják, akik használják őket. REINHARD BONNKE



A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu


Isten a lehetetlent is lehetségessé teszi. 



http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/



Keresztény szemmel


Az élet forrásánál.

2015. január 21.

Ige: Az igazság beszéde = Evangélium

 „A mennyekben néktek eltett reménységért, amelyet már előbb hallottatok az igazság, a valóság beszédében, azaz Isten Igéjében, mely az evangélium* az örömhír; a győztes hadvezér érkezésének híre** 
*Evangélium (euangelion): jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének híre.

**A kijelentés folytatódik: „Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki az ő nagy irgalmassága szerint újonnan szült minket élő reménységre Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által, Romolhatatlan, szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, amely a mennyekben van fenntartva számunkra” (1 Pét. 1,3-4)

„Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a Krisztussal együtt az Istenben. Mikor Krisztus, a mi életünk megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek dicsőségben” (Kol. 3,3-4)

„Mert reménységben tartattunk meg; a reménység pedig, ha láttatik, nem reménység; mert amit már teljesedni látunk, miért reméli is azt? Ha pedig, amit nem látunk, azt reméljük, békességes tűréssel, és türelemmel várjuk” (Róm. 8,24-25)

„Mert a mi országunk mennyekben van, honnét a megtartó Úr Jézus Krisztust is várjuk” (Fil. 3,20)

„Az örök élet reménységére, melyet megígért az igazmondó Isten örök időknek előtte” (Tit. 1,2)

Mely eljutott hozzátok, és jelen van nálatok, miképpen az egész világra is, és gyümölcsöt terem, és gyarapszik, növekszik, úgy, mint nálatok is attól a naptól fogva, melyen hallottátok és megismertétek az Isten kegyelmét igazán** (Kol. 1,5-6)

**A világhoz így szól az Úr az apostolon keresztül: „Kérdem: talán nem hallották? Sőt nagyon is! „Az egész földre elhatott az ő hangjuk, és a földkerekség széléig az ő beszédük” (Róm. 10,18)

És hogy miért hatott el, arról Pál apostol megvallása az Ő szolgálatáról, mely az Evangélium hirdetése: „De semmivel sem gondolok, sőt még az életem sem drága, csakhogy elvégezhessem futásomat és azt a szolgálatot, amelyet az Úr Jézustól azért kaptam, hogy bizonyságot tegyek az Isten kegyelmének evangéliumáról” (Csel. 20,24).


 „A mennyekben néktek eltett reménységért, amelyet már előbb hallottatok az igazság, a valóság beszédében, azaz Isten Igéjében, mely az evangélium* az örömhír; a győztes hadvezér érkezésének híre**

*Evangélium (euangelion): jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének híre.

**A kijelentés folytatódik: „Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki az ő nagy irgalmassága szerint újonnan szült minket élő reménységre Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által, Romolhatatlan, szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, amely a mennyekben van fenntartva számunkra” (1 Pét. 1,3-4)

„Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a Krisztussal együtt az Istenben. Mikor Krisztus, a mi életünk megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek dicsőségben” (Kol. 3,3-4)

„Mert reménységben tartattunk meg; a reménység pedig, ha láttatik, nem reménység; mert amit már teljesedni látunk, miért reméli is azt? Ha pedig, amit nem látunk, azt reméljük, békességes tűréssel, és türelemmel várjuk” (Róm. 8,24-25)

„Mert a mi országunk mennyekben van, honnét a megtartó Úr Jézus Krisztust is várjuk” (Fil. 3,20)

„Az örök élet reménységére, melyet megígért az igazmondó Isten örök időknek előtte” (Tit. 1,2)

Mely eljutott hozzátok, és jelen van nálatok, miképpen az egész világra is, és gyümölcsöt terem, és gyarapszik, növekszik, úgy, mint nálatok is attól a naptól fogva, melyen hallottátok és megismertétek az Isten kegyelmét igazán** (Kol. 1,5-6)

**A világhoz így szól az Úr az apostolon keresztül: „Kérdem: talán nem hallották? Sőt nagyon is! „Az egész földre elhatott az ő hangjuk, és a földkerekség széléig az ő beszédük” (Róm. 10,18)

És hogy miért hatott el, arról Pál apostol megvallása az Ő szolgálatáról, mely az Evangélium hirdetése: „De semmivel sem gondolok, sőt még az életem sem drága, csakhogy elvégezhessem futásomat és azt a szolgálatot, amelyet az Úr Jézustól azért kaptam, hogy bizonyságot tegyek az Isten kegyelmének evangéliumáról” (Csel. 20,24).


Jó az Úr mindig jó

Zsoltár 110,3.


Ima: Maradjak gyermeked.


Joyce Meyer: Légy pozitív!

Sok évvel ezelőtt rettenetesen negatív voltam. Ha sikerült egymás után két pozitív gondolatot kicsikarnom magamból, szinte begörcsölt az agyam. Az életfilozófiám így hangzott: „Ne várj semmi jót, és biztosan nem fogsz csalódni.”

Annyi rossz dolog történt az életemben, hogy egyszerűen nem tudtam elhinni, hogy velem még valami jó is történhet. Mindennek a negatív oldalát láttam. Mivel a gondolataim negatívak voltak, a szavaim is negatívak voltak, és ebből kifolyólag az egész életem negatív volt.

Amikor elkezdtem komolyan tanulmányozni Isten Igéjét, és bízni abban, hogy Ő helyre fog állítani, az első dolog, amiről tudtam, hogy sürgősen meg kell szabadulnom, a negativitás volt. A Máté 8:13-ban Jézus azt mondja, hogy a hitünk szerint lesz nekünk. Én a negatív dolgokban hittem, ezért nagyon sok negatív dolog történt velem. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindent megkapunk, amit akarunk, ha egyszerűen rá gondolunk. Istennek van egy tökéletes terve a számunkra, és nem kontrollálhatjuk Őt a szavainkkal és a gondolatainkkal. Viszont amit beszélünk, annak összhangban kell lennie az Ő tervével és akaratával.

Ha jelenleg fogalmad sincs, Istennek mi a terve veled, akkor kezdd valahogy így: „Nem tudom, Istennek mi a terve velem, de tudom, hogy szeret. Bármit is tesz, az a javamat fogja szolgálni, és áldott leszek.” Kezdj el pozitívan gondolkodni az életedről. Gyakorold a pozitív hozzáállást minden helyzetben. Még ha per pillanat nem történik jó dolog az életedben, akkor is legyen várakozásod, hogy Isten ezt a javadra fogja munkálni, ahogy Igéjében megígérte.

Joyce Meyer

Magyar fordítás: ahitatok.hu

http://www.ahitatok.hu/joyce-meyer/245-legy-pozitiv.html

Pásztorom

Kenneth E. Hagin: Hajtsd a füledet – I / 2. rész

Nagyon szeretem ezt a magyarázatot: Jézus = Isten akcióban. Mikor Isten cselekszik, Ő jézus. Mi is Isten akarata? Az, hogy én meggyógyuljak? Ez az a pont, mikor sokan hibáznak. A gyógyítás szolgálatban 51 éve vagyok már benne, és a tapasztalataim szerint a legnagyobb probléma, hogy nem hisznek abban, hogy Isten akarja is az ő gyógyulásukat. Hisznek abban, hogy képes, de abban már nem, hogy akarja. Még akkor sem, ha nagy erőfeszítéseket tesznek, hogy meggyógyuljanak.

„Lehet, hogy Istennek nem is akarata, hogy engem meggyógyítson. Lehet hogy másokat igen, de engem? Nem jártam mostanában az Úr akaratában…” De ők nem hajtják a fülüket Isten beszédére! Ha Isten beszédére hajtod a füledet, akkor tudod, hogy Jézus azt mondta: nem azért jöttem, hogy a saját akaratomat cselekedjem, hanem azét, aki elküldött engem. Azért, mert ma ettem egy finom sztéket, ez nem jelenti azt, hogy a következő nap nem kellene ennem, ha nem akarok éhen maradni. Nem mondom a pincérnek az étteremben: „nem kérek ebédet, mert a múlt héten már ettem.” Folyamatosan táplálkoznod kell, hogy a tested erős maradjon. De a szellemedet is folyamatosan táplálnod kell, hogy erős maradjon, hogy hitben maradj. Tápláld magad az isteni gyógyulás Igéivel, hogy felépítsd a gyógyulásodat és a tested meggyógyulásában való hitedet. Isten azt mondja: az én Igém egészség az egész testednek.

A názáreti Jézust, mint kené fel őt az Isten Szent Szellemmel és hatalommal, ki széjjeljárt jót tévén és meggyógyítván mindeneket, kik az ördög hatalma alatt voltak; mert az Isten vala ő vele. (Apcs 10:38)<

Mit mond Isten? Hogy hajtsuk a fülünket az Igére. Jézus pedig azt mondta: „az én Atyám akaratát cselekszem, nem az enyémet.” Hogyan kente fel Isten Jézust? Nem gondolkoztál el még azon, hogy vajon nem Isten akaratát cselekedte, amikor körbejárt és mindenkit meggyógyított? Biztos vagy benne, hogy Jézus Isten akaratát cselekedte itt a földön? Hiszem, hogy azt tette. Te is hiszed?

Nos, ha Jézus Isten akaratát cselekedte, akkor kérdezem: vajon Isten megváltoztatta az akaratát? Nem, nem. Ennek az egy Igének is elégnek kell lennie, hogy meggyőzzön arról, a gyógyulás Isten akarata.

Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképpen szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által, Akit tett mindennek örökösévé, aki által a világot is teremtette. Aki az ő dicsőségének visszatükröződése, és az ő valóságának képmása. Aki hatalma szavával fenntartja a mindenséget, aki minket bűneinktől megtisztítván, üle a Felségnek jobbjára a magasságban, Annyival kiválóbb lévén az angyaloknál, amennyivel különb nevet örökölt azoknál. Mert kinek mondotta valaha az angyalok közül: Én Fiam vagy te, én ma szültelek téged? És ismét: Én leszek néki Atyja és ő lesz nékem Fiam? Viszont mikor behozza az ő elsőszülöttét a világba, így szól: És imádják őt az Istennek minden angyalai. És bár az angyalokról [így] szól: Ki az ő angyalait szelekké teszi és az ő szolgáit tűz lángjává, Ámde a Fiúról [így]: A te királyi széked, óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálcája a te országodnak pálcája. (Zsid 1:1-8)

Jézus Isten, aki beszél hozzánk. Mit is mond? Amikor körbejárt jót tévén, és minden beteget meggyógyított… - vajon Istennek mi az akarata: hogy néhány embert meggyógyítson, vagy mindenkit? Isten Jézuson keresztül mutatta meg az emberiségnek, hogy Ő szerető mennyei Atya. S mit mond, mikor Jézus által szól hozzánk? A Mt. 7-ben láttuk: ha ti gonosz létetekre jót tudtok adni a gyermekeiteknek, mennyivel inkább a mennyei Atyátok, aki a mennyben van. (Zsid 1:1-8 )

Olvasd el, jelöld meg, húzd alá ezt az Igét, vésd a szívedbe.

Tudjuk, hogy Isten a mi atyánk, mert újjászülettünk. A gyermeke vagy, és Ő, mint Atyád szeret téged, és a legjobbat akarja neked. Jó dolgot akar adni a gyermekeinek. „Én, mint mennyei Atya, szeretem a gyermekeimet.” Mennyivel jobban, mint mi emberek! Hányan vagytok itt szülők, akik meggyógyítanátok lázas gyerekeiteket, hogy jobban legyen? Mennyivel inkább Isten, és Neki van is erre hatalma. Kérdezheted: „miért nem gyógyít meg akkor mindenkit?” Azért, mert a hatalom nálad van. Isten csak azt fogja megtenni, amire te „engedélyt” adsz. Isten nem fogja megtenni azt, amit te nem akarsz. Meg tudná tenni, de nem akarja. (Különben néha befogná a szádat, hogy ne beszélj butaságokat.)

Mondhatod: Isten mindent meg tud tenni, amit csak akar. Nem, mert ez esetben Ő fizetné a te tizededet! A II. világháború alatt odajött hozzám egy texasi férfi: „ebben az egész tized-dologban nem hiszek” - mondta nekem. - „Sem Sztálin, sem Mussolini, sem Hitler, sem az ördög nem hisz, hát én ilyen társaságban nem lennék!”- mondtam neki. - Úgy nézett rám, mintha arcon vágtam volna. Néhány másodperc múlva hümmögve elsétált.

Gyakran hallom: „ha Isten akarata lenne, meggyógyítana, ebben biztos vagyok! Mivel nem tette, ez nem az Ő akarata.” Isten, és Jézus az életedben tiszteli a jogosultságodat, a hatalmadat. A házadban te vagy az úr. Úgy tekintsd a testedet, mint a házadat. Neked van fölötte hatalmad. A te döntéseden múlik, hogy az ördögnek adod a hatalmat, vagy Istennek. Az otthonodban szintén te gyakorlod a hatalmat. Így hatalmad van a gyermekeid élete fölött is, amíg kicsik. De aztán megnőnek, megházasodnak, s akkor már nekik van hatalmuk a saját életük felett. Akkor már a szülőknek nincs.

Mennyi problémát okoznak az emberek maguknak, amikor az ördöggel működnek együtt. Ilyenkor minden bánat, könny már csak önsajnálat. Ha csak azt tennék az emberek, amit a Biblia mond, olyan sok szomorúságtól és szenvedéstől kímélnék meg magukat!

Hogyan is kezdődött az emberiség történelme? Mózes első könyve eredetileg a teremtés, származás könyve. Amikor a föld és az ég teremtését befejezte az Úr: Ez az égnek és a földnek eredete, amikor teremtettek. Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté, Még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten [még] nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet művelje; Azonban pára szállott vala fel a földről, és megnedvesíté a föld egész színét. És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké. És ültete az Úr Isten egy kertet Édenben, napkelet felől, és abba helyezteté az embert, akit formált vala. És nevele az Úr Isten a földből mindenféle fát, tekintetre kedvest és eledelre jót, az élet fáját is, a kertnek közepette, és a jó és gonosz tudásának fáját...

…Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté. (1Móz 2:4-9;24)

Ez az Ige már meg is oldja az anyósproblémát sokszor. A férfinak és az asszonynak el kell hagynia a szüleit, és ragaszkodniuk kell egymáshoz - tudod mit jelent az, hogy „ragaszkodni”? Ne engedd el, ragadd meg, ne engedd eloldódni a köteléket. A férfinak és a nőnek egyaránt ez parancs. Ismertem olyan fiatalembert, aki Biblia iskolába akart jönni, de a szülei miatt nem tette. Nem volt elég esze ahhoz, hogy elhagyja a szüleit, miután megházasodott. A házasságuk zátonyra is futott. Mondtam neki: „ez az első lehetőség az ördögnek, ha a szülők együtt laknak a fiatal házasokkal.” Nem azt mondom, hogy egy városban sem lakhatnak, hanem hogy a hatalmuk, uralmuk alól ki kell jönni. Ha valaki nem engedelmeskedik egy dologban, nagy a valószínűsége, hogy másban sem fog. Az engedetlenséggel ajtót nyitsz az ördögnek. Sokkal jobban jársz, ha hallgatsz arra, amit a Biblia mond. Legyen a Biblia a végső tekintély az életedben!

Tehát visszatérve: hatalmad van a saját házadban, a tested fölött, a családod fölött. A gyerekek miután felnőnek és megházasodnak, és saját életet kezdenek élni, attól kezdve már az ő hatalmukban van az életük, minden tekintetben: természetes szinten, és szellemben is. Isten nem tud többet tenni a házadban annál, amennyit adsz neki. Mert úgy teremtette az embert, hogy saját akarata legyen. Jézus mondja: Ímé az ajtó előtt állok és zörgetek; ha valaki meghallja az én szómat és megnyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem. (Jel 3:20) Hiába vagy újjászületett keresztény, a saját akaratod megmaradt. Meg tudod nyitni a füledet arra, amit Isten mond, de be is tudod zárni.

Isten azt mondta: „ha gonosz létetekre jó ajándékokat adtok a fiaitoknak, mennyivel inkább mennyei Atyátok. Ő jó dolgokat ad nektek, a gyermekeinek, akik kérik.” Ne felejtsd el, hogy ezt hitben kérik, ahogy az Ige környezetéből kiderül. Isten akar jót tenni az életünkben, de nem teszi, amíg nem engedjük. Ehhez kérni kell. Hála Istennek, ha ezt megtesszük, Ő cselekszik.

Kezdetben szólt különféle módokon, a prófétákon keresztül, az utolsó időkben szól egyszülött Fia által.(Zsid 1:1) Jézus maga Isten, amint szól hozzánk. S mit is mond nekünk az Apcsel 10:38-ban? „Széjjeljárt és jót tett…„ Azt mondja, hogy sátán az elnyomó, az igába taszító, de Isten a szabadító. Jézus a szabadító! Isten kente fel, hogy szabadító legyen. Jézus a gyógyító! Honnan gondoljuk ezt? Ez rejtély? Nem - a Bibliában minden világosan le van írva, a rejtély le van írva, mert a Szent Szellem a tanító, s már nincs semmi titok előttünk. Sátán akar megtéveszteni, aki a kínzó, aki a betegségek, fájdalmak szerzője.

A Jelenések könyve szerint a sátán az idők végén meg lesz semmisítve, és a Biblia szerint azután már semmit sem tud ártani vagy rombolni. Ma még jöhet rombolás, fájdalom, és a sátánnak kell lennie a forrásának, hiszen amikor el lesz távolítva a földről, már nem lesz pusztulás és fájdalom.

Jézus azt mondja - hajtsátok a fületeket az ő mondására! -: A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek. (Ján10:10) Lehet nekünk még több életünk, és ebben még jobban bővölködhetünk. Mondhatod: „Isten rám tette ezt a betegséget, biztosan célja van vele, rejtélyes, számomra nem jelentette ki.” Ezzel ezek az oktondi hívők ajtót nyitnak az ördögnek, és engedik, hogy megrabolja őket Isten áldásaitól, a gyógyulástól, az egészségtől, amit Isten meg akar adni nekik. Isten egy jó Isten. Ő azt akarja, hogy jól légy! „Fiam, hajtsd a füledet az én beszédeimre, ne távozzanak el a te elmédtől, tartsd meg a szíved közepén, mert ezek élet azoknak, akik megtalálják. A szavam egészség az egész testnek”... (Folytatás következik)



Életünkről képekben.


Szeretet-Közösség


Ferencz István Dícséretek: Nekem még a halál is nyereség

2015. január 20.

Ige: Sokan hirdetik az Igét:

 „Némelyek ugyan irigységből, féltékenységből, rosszindulatból, gyűlöletből és versengésből, kételkedve és vetélkedésből is, de mások jóakaratból, jó szándékkal is hirdetik a Krisztust* (Fil. 1,15)

*Az apostol szinte minden levelében figyelmezteti Isten gyermekeit Mert az ilyenek hamis, álapostolok. álnok, csaló munkások, akik a Krisztus apostolaivá változtatják át, és adják ki magukat. Nem is csoda; hisz maga a Sátán is átváltoztatja, - és adja ki - magát világosság angyalává. Nem nagy dolog azért és nem meglepő, ha az ő szolgái is átváltoztatják magukat az igazság szolgáivá; akiknek végük az ő cselekedeteik szerint, a cselekedeteikhez méltó lészen” (2 Kor. 11,13-15)

„Kérlek, buzdítlak, intelek pedig titeket atyámfiai, testvérek, vigyázzatok azokra, és tartsátok szemmel azokat akik… más tudományra tanítanának azon kívül - és az ellenkezőjét tanítják annak - melyet tanultatok. Azoktól hajoljatok el, kerüljétek, és eltávoztassátok őket; Térjetek ki előlük” (Róm. 16,17).



Részlet a 121-es Zsoltárból

Spurgeon: Gondviselés.

A legnagyobb Szeretet igazságszolgáltatása a mindennapi életünk legapróbb eseményeivel is törődik.


Imádság:

Köszönöm, Uram, az erőt,
amivel megajándékozol.
Köszönöm, Uram, az egészséget,
amely emberileg alkalmassá tesz
tennivalóim elvégzésére.

Köszönöm, hogy mégsem csak
az emberi erőmben
és egészségemben bízhatom,
hanem Te vagy az,
akit segítségül hívva
munkáimba belekezdhetek.

Kérlek,
tedd értékessé és áldottá cselekvésemet,
azzal a tapasztalattal és bizonyossággal,
hogy mindennapi munkáimmal is
Téged dicsőítelek!

Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)


Spurgeon: A bűnről.

A bűn, bűn marad, akár észrevesszük, akár nem. 


Az Úr Jézus jövetelének célja.

 Krisztus Jézus azért jött el a világba, hogy a bűnösöket üdvözítse, akik közül az első én vagyok. (1Tim 1:15)

Vajon hogy értelmezzük ennek az Igének az utolsó szavait? Úgy, hogy Pál volt a világon a legnagyobb bűnös? Ő volt az első, tehát mi maximum a 2. helyre kerülhetünk? Nem egészen. Ugyanis az apostoltól nyilvánvalóan voltak bűnösebb, gyarlóbb emberek, de látta, átélte az őt ért kegyelem nagyságát.

 Mi megláttuk-e már az Úr nagy kegyelmét, vagy egyszerűen csak úgy vagyunk vele, hogy nem vagyok rosszabb, bűnösebb ember másoknál? Ne ámítsuk magunkat: Isten kegyelme nélkül semmit sem ér az életünk.

 Dicsőség Neked Jézusom, hogy bűneimet megveted, engem viszont szeretsz és megváltottál…



Pintér Béla - Szükségem van rád

Dicsérlek Istenem!

„Dicsérjen téged, Uram, minden alkotásod, és híveid dicsőítsenek! …, és énekeljenek mindenhatóságodról” (Zsolt 145,10)


Kenneth E. Hagin: Hajtsd a füledet - 1. rész

Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben. Mert életük ezek azoknak, akik megnyerik, és egész testüknek egészség. (Példabeszéd 4,20-22)

Így is mondhatnánk: az élet szava, az egészség szava. Mindezek Isten Igéjében vannak! Mit is mond itt? „Figyelmezz a szavaimra”, azaz „adj az Igének osztatlan figyelmet, minden mást zárj ki. Figyelmezz, hajts a füledet a szavaimra, azaz igyál a füleiden levő kapukon keresztül.” Nyisd meg a füleidet Isten szavaira, mondásaira. Ha erre megnyitod, akkor viszont be kell zárnod másra. Vagyis nézd és hallgasd, és ne engedd, hogy eltávozzanak a szemeidtől. Mi ne távozzon el? A „szavaimtól”! Azaz folyamatosan nézd az Igémet. És tartsd meg a szíved közepén. Miért? Mert ez az élet. Az élet szavai, Igéje.

Mert élet ez azoknak, akik megtalálják, és az egészségnek a szava, a gyógyulás szava. Szavak, melyek az orvossághoz hasonló hatásúak. Az én Bibliám margóján az van írva: a gyógyszer szava, minden testrészed számára. Most egy mondatra összpontosítunk, és használjuk többé-kevésbé ebben a prédikációban: „hajtsd a füledet az én szavaimra.” Meg fogjuk nézni, mit is mond Jézus ezzel kapcsolatban. Nem mindent, de a legfontosabbakat.

És elmenvén onnét Jézus, Tirus és Sidon vidékeire tére. És ímé egy kananeus asszony jövén ki abból a tartományból, kiált vala néki: Uram, Dávidnak fia, könyörülj rajtam! Az én leányom az ördögtől gonoszul gyötörtetik. Ő pedig egy szót sem felele néki. És az ő tanítványai hozzá menvén, kérik vala őt, mondván: Bocsásd el őt, mert utánunk kiált. Ő pedig felelvén, monda: Nem küldettem, csak az Izráel házának elveszett juhaihoz. Az asszony pedig odaérvén, leborula előtte, mondván: Uram, légy segítségül nékem! Ő pedig felelvén, monda: Nem jó a fiak kenyerét elvenni, és az ebeknek vetni. Az pedig monda: Úgy van, Uram; de hiszen az ebek is esznek a morzsalékokból, amik az ő uruknak asztaláról aláhullnak. Ekkor felelvén Jézus, monda néki: Óh asszony, nagy a te hited! Legyen néked a te akaratod szerint. És meggyógyula az ő leánya attól a pillanattól fogva. (Máté 15:21-28)

Azt mondja Jézus, hogy az Ő szavai a gyermekek kenyere. Hajtsd a füleidet azokra - hozzád tartoznak, tiéid. (Mondd: „a gyógyulás a gyermekek kenyere. Ezért a gyógyulás az én kenyerem.”) Vannak, akiknek többször kell kimondani, hogy leérkezzen a szívükbe. Ha csak a fejedben van, nem fog működni a számodra. Akkor jó, ha már a bensődben van ez az Ige. Jézus azt mondta, a gyógyulás a gyermekek kenyere. A gyógyulás családi jogunk is, mert Isten gyermekei vagyunk, Isten családjának a tagjai. Ezért a gyógyulás egyszerűen a miénk, a mi üdvösségi jogunk, mert része az evangéliumnak, a jó hírnek. Az Úr Jézus Krisztus mondja, hogy törvény szerint a mi jogunk a gyógyulás, mégpedig azért, mert az Újszövetség egy jogi dokumentum, Jézus vérével megpecsételve. S ez a miénk! A gyógyulás a megváltásból származó jogunk, mert ez Isten megváltói tervének a része - Ő hordozta a betegségeinket, viselte fájdalmainkat, s az Ő sebeiben meggyógyultunk.

Másrészről a gyógyulás egy szükségből fakadó jogunk: szükségünk van rá, és ezt Isten megadja nekünk (betölti minden szükségünket, mondja az Ige.) Továbbá a gyógyulás imádkozásból származó jogunk is, amit csak kérsz, amikor imádkozol - megadja neked a mennyei Atyánk. Végül a gyógyulás a mi isteni jogunk, mert isteni, mennyei Atyánk isteni gyógyulást ad nekünk, hogy felszabadítson minket bármilyen korlátokból. A királyi asztalhoz való jogunk tartalmazza az isteni gyógyulást is, azért, mert asztalt terít nekünk az ellenségeink előtt.¬¬

„Hagin testvér, mondhatod ezt nekem, de mi az, hogy hajtsam a fülemet…?” Ne velem vitatkozz, hanem az Igével. Mondtam valakinek, csak azok a jogok illetik meg, amiben hisz is, és nekünk jogunk van a teljes Bibliához, de nincs jogunk a saját hiedelmeinkhez. „Hajtsd a füleidet!” „Ó, én ezt már mind hallottam, minek újra hallani?” - mondhatná valaki. De Isten Igéjében nem az van, hogy valamikor hallgattad az Igét, és ezért fogsz meggyógyulni, ez egy folyamatos jelen idő: „hajtsd a füledet”. Ennek folyamatos cselekvésnek kell lennie. „Az én Igém egészség az egész testnek.” S a Bibliám margóján ott van: gyógyszer a testemnek.

A világban előfordulnak fertőzéses betegségek, s ha elmentél az orvoshoz, adott ezek ellen gyógyszereket. Ha ebben az évben lesz megint egy vírus, el kell menned újra az orvoshoz, és kérni új gyógyszert. Mert a tavaly beszedett gyógyszerek nem hatásosak - újakat kell beszedned. Tehát az Ő Igéje egészség a testnek, de nem elég, ha ezelőtt 10 évvel hallottad, a gyógyuláshoz folyamatosan szedned kell az Igét. Folyamatosan. Nem azt mondta: valamikor már egyszer hajtottad a füledet, sőt azt sem, majd egyszer fogod hajtani azt, hanem jelen időben mondja.

Csak hangsúlyozni tudom: a hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által. Hallásból, hallásból. Nem abból, hogy valamikor hallottad - folyamatosnak kell lenni az életedben.(Róma 10:17)

Máté 8:1-4 Mikor leszállott vala a hegyről, nagy sokaság követé őt. És ímé eljövén egy bélpoklos, leborula előtte, mondván: Uram, ha akarod, megtisztíthatsz engem. És kinyújtván kezét, megilleté őt Jézus, mondván: Akarom, tisztulj meg. És azonnal eltisztult annak poklossága. És monda néki Jézus: Meglásd, senkinek se szólj. Hanem eredj, mutasd meg magadat a papnak, és vidd fel az ajándékot, amelyet Mózes rendelt, bizonyságul nékik.

Ez az Ige a hegyi beszéd után hangzott el, amikor Jézus lejött a hegyről. Hajtsd a füledet… - mit is mond Jézus? Azt mondta, miután megérintette a leprást: AKAROM, tisztulj meg! (Hajtsd a füleidet Isten beszédére! Amit Jézus mondott, az Isten beszédeként jelentette ki, mondván: amit szóltam, azt az Atyától kaptam. Nem az én saját mondataim ezek, hanem az Atyáméi.) Olvasd el a négy evangéliumot alaposan, figyelmesen, és húzd alá azokat a mondatokat, amiket Jézus mondott - soha nem találsz olyat, amikor Jézus nem akart volna gyógyítani. AKAROM, GYÓGYULJ MEG! Vegyük észre: a leprás tudta, hogy Jézus képes gyógyítani, de megkérdőjelezte Isten akaratát. Megkérdezte: HA AKARSZ, meggyógyíthatsz. Tehát hitte, hogy Jézus meg tudja gyógyítani, megkérdőjelezte viszont az akaratát. Nagyon sokan követik a hitetlen teóriát, és meghamisítják Jézus egyszerű tanítását. Jézus ugyanis világossá tette, hogy Ő akarja. Ez volt a válasz a leprás kételkedésére. Ha akarod, akkor megtisztíthatsz engem. Jézus erre egyszerűen annyit mondott: „AKAROM.” S ezzel maga Isten mondta: „akarom, gyógyulj meg.”

Ha egyvalakinek mondta, mindenkinek mondta, mert Ő nem személyválogató! Ne keverjük ezt azzal, hogy valakit szolgálatra hív el. Mindenkit elhív, és mindenkinek engedelmeskednie kell. A mai keresztények inkább követik a leprás kételkedését, mint Jézus szavait. Ő egyszerűen és világosan azt mondta: akarom, gyógyulj meg.

Máté 8:5-10 Mikor pedig beméne Jézus Kapernaumba, egy százados méne hozzá, kérvén őt, És ezt mondván: Uram, az én szolgám otthon gutaütötten fekszik, és nagy kínokat szenved. És monda néki Jézus: Elmegyek és meggyógyítom őt. És felelvén a százados, monda: Uram, nem vagyok méltó, hogy az én hajlékomba jöjj; hanem csak szólj egy szót, és meggyógyul az én szolgám. Mert én is hatalmasság alá vetett ember vagyok, és vannak alattam vitézek; és mondom egyiknek: Eredj el, és elmegy; és a másiknak: Jöszte, és eljő; és az én szolgámnak: Tedd ezt, és megteszi. Jézus pedig, amikor ezt hallá, elcsodálkozék, és monda az őt követőknek: Bizony mondom néktek, még az Izráelben sem találtam ilyen nagy hitet.

Látjuk? Jézus azonnal el akart menni (7.vsz: elmegyek és meggyógyítom őt). Jézus soha nem mondta: „most nincs kedvem, nem akarom.” Sohasem fogja mondani ezt azoknak, akik hisznek benne.

10. vsz. Nem találtam ilyen hitet Izraelben. Jézus nagy hitnek tartotta a százados hitét. Mi a nagy hit jellemzője? Egyszerű: hit az Ő igéjében, ez a nagy hit. A százados azt monda: „nem kell eljönnöd a házamba, én a szavaidban hiszek. Azt mondod… Az én hitem a szavaidban van, és abban, hogy neked hatalmad van. Csak mondd ki a szavakat, és a szolgám meg fog gyógyulni.” Később azt mondja Jézus: nem láttam ilyen hitet egész Izraelben, menj haza és a szolgád meg fog gyógyulni. És így is történt.

Hogy beteljesedjék, amit Ézsaiás próféta mondott, így szólván: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket. (Máté 8:17)

Emlékezz a Példabeszéd 4-re: hajtsd a füledet az Úr beszédére. Ha meg akarod tudni, hogy Isten mit mond nekünk, akkor hallgasd Jézust. Mit mond Isten Igéje? Hajtsd a füleidet az én Igémre. Hallgass Jézusra, hallgass Isten Igéjére! Azért hogy beteljesüljön, amit Ézsaiás próféta által mondott az Úr - s így a Szent Szellem által -: Ő hordozta betegségeinket, viselte fájdalmainkat.

„Igen, igen - mondhatnád -, de…”
Én pedig azt mondom: a „de” nincs benne az Igében! A 13. vsz: Jézus azt mondja: menj az utadra, s amit csak hittél, meglesz neked. Eredj el, és legyen a hited szerint. Hiszem, hogy ugyanezt mondja Jézus nekünk ma: „Legyen a te hited szerint. Csak menj, és amiben hiszel, az legyen meg.” S az ő szolgája még abban az órában meggyógyult.

És bemenvén Jézus a Péter házába, látá, hogy annak napa fekszik és lázas. És illeté annak kezét, és elhagyta őt a láz; és fölkele, és szolgála nékik. Az est beálltával pedig vivének hozzá sok ördöngőst, és egy szóval kiűzé a tisztátalan szellemeket, és meggyógyít vala minden beteget; Hogy beteljesedjék, amit Ézsaiás próféta mondott, így szólván: Ő vette el a mi erőtlenségünket, és ő hordozta a mi betegségünket. (Máté 8:14-17)

Nagyon sok minden van ezekben az Igékben. Most egyetlen igazságot emelnék ki, ami a legfontosabb: sokan hisznek abban, hogy Isten képes gyógyítani, de abban már kételkednek, hogy mindenkit meg is akar. Nézzük meg Péter anyósát. Úgy gondolom, Isten Igéje azért kapcsolta össze Péter anyósát a nagy sokasággal, hogy tudd: a gyógyulás nem csak néhány kivételezetté, pl. egy apostol anyósáé, s az Ige azt mondja: még ugyanaznap - szombaton - Péter anyósa meggyógyult, és este, azaz hat óra után nagy sokaságot vittek hozzá. Sokakat, akik ördögi megszállottak voltak, és szavával kiűzte ezeket a szellemeket, és meggyógyított mindenkit. Miért tette ezt Jézus? Figyeljük csak Isten Igéjét: azért, hogy beteljesedjen Ézsaiás beszéde, „hiszen Ő hordozta betegségeinket, hordozta fájdalmainkat”.

Péter anyósának meggyógyítása kapcsán sokaknak juthat eszébe az a gondolat: "persze, egy apostol anyósát meggyógyítja az Úr, de nem mindenkit." Ám az Ige nem azt mondja, hogy Ő hordozta Péter anyósának betegségeit, és hordozta Péter anyósának fájdalmait. Ha visszamegyünk ahhoz az Igéhez, amikor a leprást gyógyította meg az Úr, vagy a százados esetére is, mondhatnád: „ez egy különleges eset! A leprás zsidó volt, a százados pogány, Isten csak meg akarta mutatni, hogy ő képes ezt is, azt is meggyógyítani, hogy neki hatalma van a zsidók és pogányok fölött is.” Vannak, akik ezt így magyarázzák.
De a fejezet egésze azt állítja, hogy mindenkire vonatkozik a gyógyulás! Nem csak a leprásé, a századosé és szolgájáé, vagy Péter anyósáé. Hiszen Ő a MI betegségeinket hordozta és a MI fájdalmainkat viselte! Ez az Ige magyarázza meg azt, hogy mindenkit meggyógyított, aki beteg volt. Hajtsd a füledet az én szavaimra. A Biblia Isten szavait tartalmazza.... /folytatás lesz/




Lydia magazin


Irma Nyári


Hit Gyülekezete-Közel hozzánk (Megváltónk, igaz világosság -Felirattal)