nyiss ajtót a JÖVŐ lehetőségeinek!
2014. november 15.
2014. november 14.
Ige: Nyíltan hirdetjük a valóságot!
„Lemondtunk a szégyellni való titkokról, a
szégyenletes dolgok, és titkos bűnök takargatásáról,
mint akik nem járunk ravaszságban, nem alkalmazunk cselt, és nem is hamisítjuk
meg, és nem is használjuk cselvetésre az
Isten igéjét, logoszát. De a kinyilatkoztatott valóság nyílt hirdetésével, és láthatóvá tételével ajánljuk
magunkat minden ember
lelkiismeretének az Isten színe előtt* (2 Kor. 4,2)
*És így folytatja az apostol: „Mert
sem hízelkedő beszéddel, amint tudjátok, sem telhetetlenség színében, sem leplezett kapzsisággal nem léptünk fel soha, Isten a bizonyság, Ő
a tanúnk” (1 Thess. 2,5)
„Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan,
akik meghamisítják és nyerészkedésre használják az Isten igéjét; hanem tisztán, és tiszta szívből, sőt szinte
Istenből szólunk az Isten előtt a Krisztusban” (2 Kor. 2,17)
„Mert a mi buzdításunk, és a mi igehirdetésünk nem hitetésből
van, nem tévelygésből ered, nem is tisztátalan szándékból, sem nem álnokságból” (1 Thess. 2,3)
„Mert nem tisztátalanságra, hanem
megszentelődésre, és szentségre hívott el minket az Isten” (1 Thess. 4,7)
És:
„… úgy ajánljuk magunkat mindenben, mint Isten szolgái; sok tűrésben,
nyomorúságban, szükségben, szorongattatásban” (2 Kor. 6,4)
Mert: „Ismervén
tehát az Úrnak félelmét, embereket térítünk, és győzünk meg, Isten előtt
pedig nyíltan állunk. Remélem
azonban, hogy a ti lelkiismeretetek előtt is nyíltan állunk” (2 Kor. 5,11)
Menj, és bátran hirdesd, hogy él az Úr, és szeret, és most téged hív!
Mert azt ígérte, hogy: „Én leszek a te száddal, és megtanítlak téged arra, amit beszélned kell”
(2 Mózes 4,12)
Spurgeon: A szellemi dolgok megértése.
Kevésbé lehetetlen dolog a napot átfogni, egy csillagot
megragadni, a szúnyoggal elefántot elnyelni, mint az örökkévalóság minden
kérdését kivétel nélkül megérteni.
A szeretet.
„Az a parancsolatunk is van Őtőle, / a szeretet Istenétől / hogy aki szereti az Istent, szeresse a maga testvérét is” (1 Ján. 4,21).
Max Lucado: Isten veled van
A Róma 8:31 ezt a kérdést
teszi fel nekünk: „Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?”
Most a figyelmedet kérem
egy pillanatra. Két szó ebben a bibliaversben megérdemli a figyelmedet. Isten
velünk.
Mondd ki hangosan. Isten velünk.
Ismételd meg
kihangsúlyozva mindkét szót. Gyerünk már, annyira azért biztosan nem kell
sietned.
Isten velünk! ISTEN VELED
VAN.
Lehet, hogy a szüleid
megfeledkeztek rólad, a tanáraid semmibe vettek, a testvéreid szégyellnek.
Azonban az óceánok Alkotója csupán egy imányi távolságra van tőled. Isten!
Isten veled van! Ha
Istennek lenne egy naptára, a születésnapod be lenne karikázva rajta. Ha van fa
a mennyben, akkor a nevedet már a törzsébe véste.
Az Ézsaiás 49:16 ezt
mondja: „Íme, tenyerembe véstelek be!” Senki sem győzhet le. Oltalom alatt
állsz. ISTEN VELED VAN!
Magyar fordítás:
ahitatok.hu
2014. november 13.
Zsoltár 20. Szíved szerint cselekszik veled az Úr; (Héberrel és kapcsolódó igékkel)
Zsolt. 20,1
Az éneklőmesternek [karmesternek, karvezetőnek
végig]; Dávid zsoltára*
*Zsoltár
(mizmór):
az Úr tiszteletére zenei kísérettel előadott éneket jelent.
Zsolt. 20,2
Hallgasson meg téged, és [(ʿánáh): válaszoljon] az Úr [(jəhóváh): Jahve, az Örökkévaló] a szükség idején [a megpróbáltatás, szorongatás, nyomorúság,
veszedelem,
a te háborúságodnak napján, azon a (jôm): sorsdöntő napon]. És oltalmazzon [tegyen
biztonságos helyre, és védjen] meg [és (śáḡaḇ): emeljen föl,
tegyen hatalmassá, tegyen
győzedelmessé] téged a Jákób [(jaʿăqóḇ): aki a másik
helyére lép] Istenének neve*
*Mert: „Erős torony az ÚR neve, oda fut az igaz, és
védelmet talál” (Péld. 18,10)
S ez a NÉV nem más, mint maga az Úr: „Az ÚR az én kőszálam, váram és megmentőm,
Istenem, kősziklám, nála keresek oltalmat, pajzsom, hatalmas szabadítóm,
fellegváram!” (Zsolt. 18,3)
Őhozzá kiált Dávid minden helyzetben: „A föld végéről kiáltok hozzád, mert elepedt a szívem. Vezess el engem
a kősziklára, mert az igen magas nekem! Mert te vagy az én menedékem, s erős
tornyom az ellenség ellen” (Zsolt.
61,3-4)
Ő a Seregek Ura:
„A Seregek Ura velünk van, Jákób Istene a
mi várunk. Szela” (Zsolt. 46,8)
Az Ő nevének dicsérete kedves Isten
előtt: „Dicsérem az Istennek nevét
énekkel, és magasztalom hálaadással. És
kedvesebb lesz az Úr előtt az ökörnél, a szarvas és hasadt körmű tuloknál” (Zsolt. 69,31-32)
S aki megtér, annak ezt tanácsolja a
próféta: „Ezeket a szavakat vigyétek
magatokkal, amikor megtértek az Úrhoz! Mondjátok néki: Bocsáss meg minden bűnt!
És fogadd el azt, ami jó, és ajkaink tulkaival áldozunk néked” (Hós. 14,3)
S erről a NÉV-ről tesz bizonyságot az
apostol: „Általa (azaz: Jézus
Krisztus által) vigyük Isten elé a
dicsőítés áldozatát mindenkor, azaz nevéről vallást tévő ajkaink gyümölcsét” (Zsid. 13,15)
Erre a NÉV-re jön Isten válasza „Mivelhogy ragaszkodik hozzám, megszabadítom
őt, felmagasztalom őt, mert ismeri az én Nevemet!” (Zsolt. 91,14)
Így tesz vallást Istenről Dávid: „Azért te benned bíznak, akik ismerik a te
nevedet; mert nem hagytad el, Uram, akik keresnek téged” (Zsolt. 9,11).
Zsolt. 20,3
Küldjön néked segítséget a szent helyről [szentélyéből]; és a Sionból [Jelentése: a messze
sugárzó; felállított emlékmű, jel = a harcos vagy a diadalmas Egyházból] támogasson [küldjön neked segítséget,
oltalmazzon, erősítsen, védelmezzen] téged*
*És az Úr
válasza: „Megáld téged az Úr a Sionról, hogy boldognak lássad Jeruzsálemet
életednek minden idejében; És meglássad fiaidnak fiait; békesség legyen
Izráelen!” „Mert a Siont választotta ki az Úr, azt szerette meg magának
lakhelyül: Ez lesz lakóhelyem örökre, itt fogok lakni, mert így kívánom! Eleséggel
megáldom gazdagon, szegényeit jóltartom kenyérrel; Papjait meg felruházom
szabadítással, és vígan örvendeznek hívei. Megnövesztem ott Dávidnak hatalmát,
szövétneket szerzek az én felkentemnek. Ellenségeire szégyent borítok, rajta
pedig koronája ragyog” (Zsolt. 128,5-6;
132,13-18).
Zsolt. 20,4
Emlékezzék meg minden áldozatodról, és égőáldozataidat találja kövéreknek [fogadja
szívesen]. Szela.
Zsolt. 20,5
Cselekedjék veled szíved [(léḇáḇ): bensőd] szerint, és teljesítse minden szándékodat. [Más fordítás: Adja meg szíved vágyát, s váltsa valóra minden tervedet]*
*Az imádság meghallgatásának a feltétele: „Bízzad az Úrra a te
dolgaidat; és a te gondolatid véghez mennek
(akkor szándékaid teljesülnek)” (Péld. 16,3).
És: „Gyönyörködjél
az Úrban, és megadja néked szíved kéréseit” (Zsolt. 37,4)
És: „Az Úr Jézus kijelenti, hogy hogyan tudom
beteljesíteni Isten igéjét: „Ha énbennem
maradtok, és az én beszédeim bennetek
maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és meglesz az néktek” „És akármit
kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a
Fiúban. Ha valamit kértek tőlem az én nevemben, én megcselekszem azt” (Ján. 15,7; 14,13-14)
Az
apostolon keresztül megerősíttetik az ígéret: „És akármit kérjünk, megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő
parancsolatait, és azokat tesszük, amik kedvesek előtte. Ez pedig az ő
parancsolata, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és
szeressük egymást, amint megparancsolta nékünk. És aki az ő parancsolatait
megtartja, az Őbenne marad és Ő is abban; és abból ismerjük meg, hogy bennünk
marad, abból a Szellemből, amelyet nékünk adott” (1 Ján. 3,22-24)
Mert
ez a Szellem az Úr Jézust dicsőíti minden időben és minden helyzetben, és csak
Őróla tesz bizonyságot: „De mikor eljő
amaz, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra. És Ő
engem dicsőít majd...” (Ján. 16,13-14)
És „...Ő
tesz majd én rólam bizonyságot” (Ján.
15,26)
Ez
pedig akkor teljesedik be, amikor a
Szent Szellem rátok száll, és rajtatok megnyugszik: „És ímé, én elküldöm tireátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig ...akkor felruháztattok
mennyei erővel” (Luk. 24,49).
Zsolt. 20,6
Hogy örvendhessünk a te szabadulásodban, és a mi Istenünk nevében zászlót
lobogtassunk: teljesítse az Úr minden kérésedet! [Más fordítás: Akkor majd örvendezünk győzelmednek, (ránan): ujjongunk, és
kiáltozva ünnepelünk, és örvendezünk a te üdvösségedben; s
Istenünk nevében lengetjük zászlóinkat; és
az Úr beteljesíti minden kérésedet, minden
(mišə'áláh):
imádat]*
*Dávid így dicsőíti az Urat,
és egyben próféciát is mond: „Mert én
hűségedben bízom, szívből ujjongok, hogy megsegítesz. Éneklek az Úrnak, mert
jót tett velem” „Adtál a téged félőknek zászlót, melyet felemeljenek az
igazságért. Szela” (Zsolt. 13,6; 60,6)
A prófécia kijelentése arról, hogy ki a
zászló: „És lesz ama napon, hogy Isai
gyökeréhez, aki a népek zászlója lészen, eljőnek a pogányok, és az ő nyugodalma
dicsőség lészen” (Ésa. 11,10)
Már közeledik az
Úr, a Szabadító: „Menjetek át, menjetek
át a kapukon, készítsétek a népnek útát, töltsétek, töltsétek az ösvényt,
hányjátok el a köveket, emeljetek zászlót a népek fölé. Ímé, az Úr hirdette mind a föld határáig: Mondjátok meg Sion
leányának, ímé, eljött szabadulásod, ímé, jutalma vele jő, és megfizetése ő
előtte! És hívják őket szent népnek, az Úr megváltottainak, és téged hívnak:
keresett és nem elhagyott városnak” „Egy szó kiált: A pusztában készítsétek az
Úrnak útát, ösvényt egyengessetek a kietlenben a mi Istenünknek! Minden völgy
fölemelkedjék, minden hegy és halom alászálljon, és legyen az egyenetlen
egyenessé és a bércek rónává. És megjelenik az Úr dicsősége, és minden test
látni fogja azt; mert az Úr szája szólt” (Ésa.
62,10-12; 40,3-5)
A prófécia beteljesedése: „Azokban a napokban pedig eljöve Bemerítő
János, aki prédikál vala Júdea pusztájában. És ezt mondja vala: Térjetek meg,
mert elközelített a mennyeknek országa. Mert ez az, akiről Ézsaiás próféta
szólott, ezt mondván: Kiáltó szó a pusztában: Készítsétek az Úrnak útját, és
egyengessétek meg az ő ösvényeit” „És meglátja minden test az Istennek
szabadítását” „Ő az, aki utánam jő, aki előttem lett, akinek én nem vagyok
méltó, hogy saruja szíját megoldjam. Másnap látá János Jézust ő hozzá menni, és
monda: Ímé az Istennek ama Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ez az, akiről
én ezt mondám: Én utánam jő egy férfiú, aki előttem lett, mert előbb volt
nálamnál” (Mát. 3,1-3;Luk. 3,6;Ján.
1,27.29-30).
Zsolt. 20,7
Most tudom, hogy az Úr [(jəhóváh): Jahve, az
Örökkévaló hatalmas jobbja] megsegíti [(jášaʿ): megmenti megszabadítja,
győzelmet ad, támogatja] felkentjét; meghallgatja őt szent egeiből jobbjának segítő erejével. [Más fordítás: Jól tudom, hogy az ÚR győzelmet ad felkentjének,
felel neki szent egéből győzelmes jobbjának hőstetteivel; Most már tudom: Az Úr győzelmet adott fölkentjének, meghallgatta szent
egéből, győzelmes jobbjának erejében hősiességével
megmentette]*
*A hívő megvallása: „Az Úr az én erőm és pajzsom, Őbenne bízott
szívem és megsegíttettem; örvend szívem és énekemmel dicsérem Őt. Az Úr az ő
népének ereje, és az ő fölkentjének megtartó erőssége” „Kiszállsz néped
szabadítására, fölkented segítségére; szétzúzod a főt a gonosznak házában;
nyakig feltakarod az alapjait. Szela!”
(Zsolt. 28,7-8; Hab. 3,13).
Zsolt. 20,8
Ezek [harci] szekerekben, amazok
lovakban bíznak; mi pedig az Úrnak, a mi Istenünknek nevéről emlékezünk meg [Ezek a harci kocsikat, amazok a lovakat emlegetik
dicsekedve, mi ellenben Urunk,
Istenünk nevét hívjuk segítségül]*
*A próféta jajgat Isten népének hűtlensége miatt: „Jaj azoknak, akik Egyiptomba mennek
segítségért! Lovakra támaszkodnak, és a szekerek sokaságában bíznak, és a
nagyon erős lovagokban; és nem néznek Izráelnek Szentjére, és az Urat nem
keresik. De ő is bölcs, és veszedelmet hoz, nem másítja meg szavait, hanem
rátámad a gonoszok házára és a segítséget ígérő gonosztevőkre. Hiszen Egyiptom
ember és nem Isten, és lovai hús és nem szellem, és ha az Úr kinyújtja kezét,
megtántorodik a segítő, és elesik a megsegített, és együtt mind elvesznek” (Ézs. 31,1-3)
Mert:
„Nem szabadul meg a király nagy sereggel;
a hős sem menekül meg nagy erejével; Megcsal a ló a szabadításban, nagy
erejével sem ment meg. Ámde az Úr szemmel tartja az őt félőket, az ő
kegyelmében bízókat, hogy kimentse őket a halálból, és az éhségben is eltartsa
őket” (Zsolt. 33,16-19)
Az
Úr: „Nem a lovak erejében leli kedvét,
nem a férfi izmaiban gyönyörködik. Az őt félőkben gyönyörködik az Úr, akik
kegyelmében reménykednek. Jeruzsálem, dicsőítsd az Urat, Sion, dicsérd
Istenedet! Mert ő erős zárakat tett kapuidra, megáldotta benned lakó fiaidat” (Zsolt. 147,10-13)
Ezért
szól a királyoknak a parancs – és mindenkinek, aki befogadta az Úr Jézust, Őt,
Aki: „tett minket királyokká...”:(Jel. 1,6):
„Csak sok lovat
ne tartson, és a népet vissza ne vigye Egyiptomba, hogy lovat sokasítson,
mivelhogy az Úr megmondta néktek: Ne térjetek többé vissza azon az úton!” (5 Móz. 17,16)
Hiszen
bár: „Készen áll a ló az ütközetnek
napjára; de az ÚR adja a győzelmet” (Péld.
21,31)
Isten
Igéje bemutatja, hogy hogyan kell viszonyulni a gonoszhoz: „Dávid pedig monda a Filiszteusnak: Te karddal, dárdával és pajzzsal
jössz ellenem, én pedig a Seregek Urának, Izráel seregei Istenének nevében
megyek ellened, akit te gyalázattal illettél. A mai napon kezembe ad téged az
Úr, és megöllek téged, és fejedet levágom rólad. A Filiszteusok seregének
tetemét pedig az égi madaraknak és a mezei vadaknak fogom adni a mai napon,
hogy tudja meg az egész föld, hogy van Izráelnek Istene. És tudja meg ez az
egész sokaság, hogy nem kard által és nem dárda által tart meg az Úr, mert az
Úré a had, és ő titeket kezünkbe fog adni” (1
Sám. 17,45-47)
Ez
a bátorítás nekünk is szól: „Legyetek
erősek és bátrak, ne féljetek, és ne rettegjetek az asszír királytól, meg a
vele levő egész sokaságtól (a gonosztól és démonaitól, ha embereken
keresztül támad is), mert velünk többen
vannak, mint ővele. Ővele hústesti erő van, velünk pedig az Úr a mi Istenünk,
hogy megsegéljen minket és érettünk hadakozzék...” (2 Krón. 32,7-8).
Zsolt. 20,9
Azok meghanyatlanak [térdre rogynak] és elesnek; mi pedig
felkelünk, [és talpon maradunk] és szilárdan állva megállunk*
*Csak arra vigyázz, hogy: „ha
álnokság tapad kezedhez, távolítsd el, ne engedd, hogy sátradban csalárdság
lakozzék! Akkor szégyen nélkül emelheted föl arcodat, erős leszel, és nem kell
félned” (Jób. 11,14-15)
Isten
Fiát ne csak szóval szeresd – megcsalva saját magadat – hanem fogadd be a szívedbe, és add át Neki az
életed: „Szeretteim, ha pedig a szívünk
nem ítél el, bizalommal szólhatunk Isten előtt; És akármit kérjünk, megnyerjük
tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat cselekesszük, amik
kedvesek előtte. Az ő parancsolata pedig az, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus
Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, ahogyan erre parancsolatot adott
nekünk. És aki az ő parancsolatait megtartja, az Őbenne marad és Ő is abban; és
abból ismerjük meg, hogy bennünk marad, abból a Szellemből, amelyet nékünk
adott” (1 Ján. 3,21-24)
Akkor
megvallhatod, hogy: „Ha rám támadnak is a
gonoszok (a sátán és démonai), szorongató
ellenségeim, hogy hústestemet egyék: szorongatóim és elleneim - ők
botlanak meg és hullanak el. Ha tábor fog körül, nem fél szívem; habár had
támad reám, mégis ő benne bízom én” (Zsolt.
27,2-3)
Mert:
„Az Úr szilárdítja meg az igaz ember
lépteit, és útját kedveli. Ha elesik, nem terül el, mert az Úr támogatja
kezével” „Elfáradnak az ifjak és meglankadnak, megtántorodnak a legkülönbek is;
De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk,
futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!” (Zsolt. 37,23-24; Ésa. 40,30-31)
Akikben
nem él az Úr: „Amint a forgószél
ráfuvall, már oda van az istentelen; de akik befogadták Őt: az igaznak pedig örökké való fundamentuma
van” (Péld. 10,25)
A
feltétel azonban a hit, mert: „..,.ha nem
hisztek, bizony meg nem maradtok!” (Ésa.
7,9)
Zsolt. 20,10
Uram, segítsd [tartsd] meg a királyt [adj győzelmet a királynak]! Hallgasson meg minket, mikor kiáltunk hozzá. [Más fordítás: Ama mennyei Király hallgasson meg minket a
napon melyben segítségül hívjuk].
Megvallás megváltó Istenünkről
„Ragyogó vagy te, felségesebb, mint az élelmet adó hegyek”
„Az egész föld leborul előtted; énekel neked, énekli a te
nevedet. Szela”
(Zsolt 76:5 Zsolt 66:4)
C. H. Spurgeon: HIGGY!
Higgy az ígéretnek, és
ezáltal bizonyulj az ígéret örökösének. A Szent Szellem vezéreljen, hogy ezt
cselekedd, az Úr Jézus Nevében!
A tévtanítókról
Mivel a tévtanítók a saját szívükből és gondolataikból
merítenek, tanításuk kiábrándítóan üres és semmit sem használ. Mint tanítók,
mindenkit elhitetnek, megcsalnak, akárcsak azok a felhők, amelyek esőt ígérnek,
de csak köd van bennük, amit a szél szétfúj. A végük: kárhozat. /Jubileum/
Andrei Pupko: AZ AJÁNLOTT ÜDVÖSSÉG
4Móz 21,4-9.
4 Majd elindult Izráel népe a Hór-hegytől a Vörös-tenger felé, hogy megkerüljék Edóm országát. De útközben elfogyott a nép türelme, 5 és így beszélt a nép Isten és Mózes ellen: Miért hoztatok el bennünket Egyiptomból? Azért, hogy meghaljunk a pusztában? Hiszen nincs kenyér és nincs víz, szívből utáljuk ezt a hitvány eledelt. 6 Ezért mérgeskígyókat küldött az ÚR a népre, és azok megmarták a népet, úgyhogy sok izráeli meghalt. 7 Ekkor odament a nép Mózeshez, és ezt mondta: Vétkeztünk, mert az ÚR ellen és ellened szóltunk. Imádkozz az ÚRhoz, hogy távolítsa el rólunk a kígyókat! És imádkozott Mózes a népért. 8 Az ÚR pedig ezt mondta Mózesnek: Csinálj egy rézkígyót, és tűzd rá egy póznára. Mindenki, akit megmart a kígyó, életben marad, ha föltekint arra.
9 Mózes tehát csinált egy
rézkígyót, és föltűzte egy póznára. Ha azután megmart valakit a kígyó, és
föltekintett a rézkígyóra, életben maradt.
AZ AJÁNLOTT ÜDVÖSSÉG
Mózes tehát csinált egy rézkígyót, és föltűzte egy póznára. Ha azután megmart valakit a kígyó, és föltekintett a rézkígyóra, életben maradt.
(4Móz 21,9)
Egy napon meglátogattam az Orosz Múzeumot Szentpétervár központjának közelében. Miközben az orosz festők alkotásait nézegettem, egyszer csak a hatalmas Rézkígyó című festményre csodálkoztam rá. A 4Móz 21-ben leírt
történetet ábrázoló alakítás egy fantasztikus üzenetet közvetít. Ez a mű segített jobban megértenem Isten egyszerű útját, amin keresztül menekülést ajánl számunkra a bűnből.
AZ AJÁNLOTT ÜDVÖSSÉG
Mózes tehát csinált egy rézkígyót, és föltűzte egy póznára. Ha azután megmart valakit a kígyó, és föltekintett a rézkígyóra, életben maradt.
(4Móz 21,9)
Egy napon meglátogattam az Orosz Múzeumot Szentpétervár központjának közelében. Miközben az orosz festők alkotásait nézegettem, egyszer csak a hatalmas Rézkígyó című festményre csodálkoztam rá. A 4Móz 21-ben leírt
történetet ábrázoló alakítás egy fantasztikus üzenetet közvetít. Ez a mű segített jobban megértenem Isten egyszerű útját, amin keresztül menekülést ajánl számunkra a bűnből.
A festményen a rézkígyóhoz közel, halálosan beteg emberek vannak festve, amint rendezetlenül fekszenek a földön. Talán ezek voltak azok, akiket barátaik, rokonaik vezettek a rézkígyó közelébe. De még amikor a halálukon voltak, akkor sem emelték fel szemüket a felajánlott üdvösségre. Aztán láttam egy anyát, amint a kisbabáját emeli fel, hogy az lássa az érckígyót, és élhessen.
Azon a napon sokat
gondolkodtam, hogy Isten milyen egyszerű utat ajánl
a bűnből való szabadulásra: ismerjük el Krisztust Urunknak, és fogadjuk
el azt, amit értünk vállalt halálával tett. Erős vágyat éreztem, hogy
megosszam a hitemet a barátaimmal és rokonaimmal, hogy ők is Krisztushoz
fordulhassanak, és elfogadhassák Isten csodás ajándékát, az örök életet.
Imádság: Drága Megváltónk, segíts, hogy ma másokat az általad felajánlott üdvösségre vezessünk. Ámen.
Krisztusról beszélni másoknak elhívásunk és kiváltságunk.
a bűnből való szabadulásra: ismerjük el Krisztust Urunknak, és fogadjuk
el azt, amit értünk vállalt halálával tett. Erős vágyat éreztem, hogy
megosszam a hitemet a barátaimmal és rokonaimmal, hogy ők is Krisztushoz
fordulhassanak, és elfogadhassák Isten csodás ajándékát, az örök életet.
Imádság: Drága Megváltónk, segíts, hogy ma másokat az általad felajánlott üdvösségre vezessünk. Ámen.
Krisztusról beszélni másoknak elhívásunk és kiváltságunk.
Andrei Pupko (Szentpétervár, Oroszország)
http://csendespercek.hu
Max Lucado: Hálás vagyok a kegyelemért.
Nem szabad úgy tekintenünk a kegyelemre, mint a
törvény bukása után megjelent gondoskodásra. Isten még a törvény megjelenése
előtt felajánlotta a kegyelmet. Sőt, az ember megteremtése előtt már élt a
kegyelem!
Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
Isten azt mondta: „Nem jó az embernek egyedül lenni”. Ezért küldte el Jézust. Eljövetele olyan volt, mint a fény a teremtés első napján. Az emberek születnek és meghalnak. Éjjel csillagok milliárdjai látszanak az égen, de a napkeltével valamennyi eltűnik a szem elől. „Meglátogat minket a felkelő fény a magasságból” (Lukács 1,78). Jézus világosságul jött, de „az emberek jobban szerették a sötétséget, mint a világosságot” (János 3,19). A feszültség egyre nőtt, míg végül a kereszt drámájába torkollott. A fényt kioltották - legalábbis úgy tűnt. Jézus halálával az emberiség magára maradt a sötétben. Rövid időre nem adatott más nekik, mint saját filozófusaik, feltevéseiknek és homályos sejtéseiknek pislákoló fényével. A kereszt pedig örökre ránk égett: minden emberi kéz által készített tárgynál jobban jellemzi az emberiséget. A kereszten a halhatatlan enged a halandóságnak, és az Isten Fia Emberfiaként hal meg, de az egész történetben érezhető a feltámadás reménységének diadala! És így is lett: Jézus győzelmesen támadt fel halottaiból, majd visszatért a mennybe, ahonnan jött, hogy elfoglalja a királyi trónt. Isten áldjon meg benneteket! REINHARD BONNKE
2014. november 12.
Ige: A megigazulás „törvénye” Az Úr Jézusban való HIT
„A
törvénynek cselekedeteiből, vagyis olyan tettekből, melyekkel a törvényt akarja
betölteni, egy hústest sem igazul meg Őelőtte, vagyis Isten előtt: mert
a bűn, azaz: a céltévesztés ismerete és felismerése a törvény által vagyon* (Róm. 3,20)
*És így
folytatódik a kijelentés. „Mit mondunk tehát? A
törvény bűn-é, vagyis céltévesztés? Távol
legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény által; mert a
gonosz kívánságról sem tudtam volna,
és a vágyat, a mohó kívánást sem
ismerném, ha a törvény nem mondaná:
Ne kívánd! De a tiltó parancsolat által a bűn
alkalmat vett, ösztönzést,
indíttatást, lökést, ugródeszkát, és támaszpontot kapott, és nemzett és fölébresztett; felszított; felkeltett; kimunkált bennem minden gonosz kívánságot, és
mohó kívánást és megismerkedtem a bűnnel = elkövettem a bűnt, mert ugyanis törvény nélkül holt a
bűn” (Róm. 7,7-8).
Mert a kívánság
pedig – ha gondolatai az embernek e körül forognak – így működik: „Azután a
kívánság megfoganva bűnt szül, a bűn pedig kiteljesedve halált nemz” (Jak.
1,15).
Dávid így
imádkozik, megvallva, hogy: „… egy élő,
vagyis természeti, a biológiailag élő ember sem igaz előtted!” (Zsolt.
143,2)
A Szent Szellem kijelentése:
„… Krisztus mindeneknek felette örökké, a
világkorszakokba, aionokba nyúlóan áldott
Isten. Ámen” (Róm. 9,5)
Oswald Chambers: SZINTE HIHETETLEN, HOGY VALAKI ENNYIRE ÜLDÖZZE JÉZUS KRISZTUST!
"Saul, Saul, miért
üldözöl engem?" (Csel 26,14)
A magam külön útján járok-e
Isten ügyéért? Mindaddig beleesünk ebbe a csapdába, amíg át nem éljük a Szent
Szellem tűzkeresztségét. Az önfejűség és a magam akarata mindig megüti Jézus
Krisztust. Még ha senki mást nem bántok is vele, az Ő Szellemét megsebzem.
Valahányszor önfejűek és makacsok vagyunk, vagy becsvágyó buzgóság tölt el,
mindig fájdalmat okozunk Jézusnak. Ha pedig igazunkat védjük és jogainkhoz
ragaszkodunk, üldözzük Őt. Csak elnyomjuk és megszomorítjuk Szent Szellemét, ha
abban bizakodunk, hogy már van bennünk valami, ami "méltó". Mikor
aztán rájövünk, hogy egész idő alatt csak Jézust üldöztük mindezzel, ez a
lehető leglesújtóbb felfedezésünk.
Iszonyú élesen,
keresztül-kasul átjár-e engem Isten Igéje, miközben másoknak továbbadom, vagy
meghazudtolja az életem azt, amit mondok? Taníthatom én a megszentelődést, ha
közben életem a Sátán szellemét ábrázolja ki, azt a szellemiséget, amely üldözi
Jézus Krisztust? Jézus Szelleme csak egy dologról tud: az Atyával való
tökéletes egységről. Ő mondja: "Tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és
alázatos szívű vagyok" (Mt 11,29). Minden tettem a vele való közösség
alapjára épüljön, ne arra az önfejű elhatározásomra, hogy én ezentúl istenes
ember leszek. Könnyen meglehet, hogy háttérbe szorítanak és megvetnek mások, de
ha mindezt vállalom Őérette: megakadályozom, hogy üldözzék Jézus Krisztust.
Oswald Chambers
"Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből
Woodrow Wilson amerikai elnök: miért vagyunk itt?
„Azért vagyunk itt,
hogy gazdagítsuk a világot, és önmagunkat szegényítjük meg azzal, ha erről a
küldetésről megfeledkezünk”
Kenneth Hagin: ÜDVÖSSÉG
Mivelhogy ragaszkodik hozzám… megmutatom néki az én
üdvösségemet.
- Zsoltárok 91,14–16.
Bár dr. C. I. Scofieldnek nem minden megjegyzésével értek
egyet, magyarázatos Bibliájában, a Róma 1,16-ot követő, az „üdvösség” szóra
vonatkozó lábjegyzete kiváló. Dr. Scofield, a görög és héber nyelv tudósa
állapítja meg a következőket: az üdvösségre használt görög és héber szavak
jelentése magába foglalja a szabadítás, a biztonság, a megőrzés, a gyógyulás és
az épség (egészség) fogalmát.
El Shaddai megígérte, hogy megmutatja nekünk a
szabadítást, a biztonságot, a megőrzést, a gyógyulást és az egészséget. Mert
megígérte, hogy megmutatja nekünk az Ő üdvösségét!
Megvallás: Mivel ragaszkodom Istenhez, aki több mint
elegendő, megmutatta nekem az Ő üdvösségét. Megismertette velem Jézus Krisztus
Evangéliumát, amely Isten ereje az üdvösségre. (Róm. 1,16) Ez az evangélium
Isten ereje az én üdvösségemre. Isten ereje az én biztonságomra. Isten ereje az
én megtartásomra. Isten ereje az én gyógyulásomra. Isten ereje az én egészséges
életemre. És több mint elegendő!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2014. november 11.
Ige: Kik a boldogok?
„Boldogok
vagytok, ha szidalmaznak, csúfolnak,
gúnyolnak, gyaláznak, megszégyenítnek és háborgatnak, üldöznek, sőt:
akik közé beépülnek, törvény /vagy bíróság/ előtt vád alá helyeznek titeket és mindenféle gonosz hazugságot
mondanak ellenetek én érettem, és hazudozva minden rosszat rátok fognak
énmiattam* (Mát. 5,11)
*És az
Úr Jézus így bátorítja tanítványait:
„Boldogok lesztek, mikor titeket az emberek gyűlölnek, és kirekesztenek, és
kiközösítenek, és szidalmaznak, gyaláznak titeket, és kivetik, kitörlik
a ti neveteket, mint gonoszt, és mint gonosz nevet, az embernek Fiáért. Örüljetek
azon a napon és örvendezzetek, sőt
ujjongjatok; mert ímé a ti jutalmatok
bőséges és nagy a mennyben; hiszen hasonlóképen cselekedtek,
és mert ugyanezt tették a prófétákkal az ő atyáik” (Luk. 6,22-23)
És az apostol folytatja a bátorítást: „Mert az kedves dolog, és az kegyelem, ha valaki Istenről való meggyőződéséért, Istenre néző lelkiismerettel tűr
keserűségeket, sérelmeket méltatlanul és igazságtalanul szenvedvén.
Mert micsoda dicsőség az, ha vétkezve és arcul veretve tűrtök, ha kitartóan tűritek a hibátok miatt kapott
verést? De ha jót cselekedve és mégis
szenvedve tűrtök, és ha továbbra is kitartóan cselekszitek a jót és tűritek
érte a szenvedést, ez kedves dolog
Istennél, az Isten szemében” (1 Pét. 2,19-20)
A jeruzsálemi
apostolok – a Szent Szellem kitöltése után – hirdetik az Úr Jézusban való hitet
és üdvösséget – példát adva a minden korban élő hívőknek – ezért: „… előszólították, vagyis előhívták az
apostolokat, megveretvén őket, az
után megparancsolták nekik, hogy a Jézus nevében ne szóljanak, és elbocsáták őket. Ők annakokáért
örömmel menének és távoztak el a nagytanács
színe elől, hogy méltókká tétettek arra, hogy az ő nevéért gyalázattal
illettessenek, és gyalázatot
szenvedjenek. És mindennap a
templomban, a szent helyen és
házanként nem szűnnek vala meg, és
nem hagytak fel tanítani és hirdetni
Jézust, a Krisztust” (Csel. 5,40-42).
És az apostol így
folytatja: „Mert néktek adatott az a
kegyelem a Krisztusért, nemcsak hogy higgyetek Őbenne, hanem az is hogy szenvedjetek is Ő érette” (Fil.
1,29)
És az Úr Jézus
így tanítja az övéit mindarra, ami következik, és amit tenniük kell: „Halálra fogja pedig adni testvér testvérét,
atya gyermekét; és magzatok, a
gyermekek támadnak szülők ellen, és
vesztüket okozzák, megöletik őket. És
lesztek gyűlöletesek mindenki előtt az én nevemért; de aki mindvégig megmarad,
és aki kitart, az megtartatik, vagyis
üdvözül” (Márk. 13,12-13).
A próféta pedig
így figyelmezteti Krisztus népét: „Ne
higgyetek a barátnak; ne bízzatok a tanácsadóban, még a jó ismerősben sem; az
öledben ülő előtt is zárd be szádnak ajtaját, még asszonyod előtt is, akit magadhoz ölelsz, vigyázz, hogy mit
mondasz. Mert a fiú bolondnak tartja atyját, és gyalázatosan bánik apjával, a
leány anyja ellen támad, a meny az ő napára, vagyis az ő anyósára; az embernek
saját háznépe az ellensége” (Mik.
7,5-6).
És ami még következik:
„Mert nemzet támad nemzet ellen, és
ország, ország ellen; és lesznek éhinségek és döghalálok, és földindulások,
vagyis földrengések mindenfelé. Mindez pedig a sok nyomorúságnak, a vajúdás
kínjainak kezdete. Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és átadnak titeket
kínvallatásra, és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az
én nevemért. De aki mindvégig állhatatos marad, és végig kitart, az üdvözül,
vagyis megmenekül” (Mát. 24,7-9.13)
„És mindenfelé nagy földindulások, vagyis nagy
földrengések lesznek, és éhinségek és döghalálok, vagyis járványok; és
rettegtetések, és rettenetes dolgok történnek, és nagy, hatalmas jelek lesznek
az égből, és tűnnek fel az égen. De mind ezeknek előtte kezeiket reátok vetik
és kezet emelnek rátok, és üldöznek titeket, adván a gyülekezetek elé, és
átadnak benneteket a zsinagógáknak, és tömlöcökbe, vagyis börtönbe vetnek és
királyok és helytartók elé visznek és vezetnek titeket az én nevemért. És
gyűlöletesek lesztek mindenki előtt az én nevemért. De fejeteknek egy hajszála
sem vész el. A ti béketűrésetek, és állhatatosságotok által nyeritek meg
lelketeket, azaz: életeteket” (Luk.
21,11-12.17-19)
Mert: „Ha e világból valók volnátok, a világ szeretné azt, ami az övé, azaz: a magáét; de
mivelhogy nem vagytok e világból valók, hanem én választottalak ki magamnak
titeket e világból, azért gyűlöl titeket a világ. Emlékezzetek meg ama
beszédekről, azokról az igékről, amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a
szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én
beszédemet, az én igémet megtartották, a tiéteket is megtartják majd. De
mindezt az én nevemért cselekszik, és teszik veletek, mivelhogy nem ismerik
azt, aki küldött engem” (Ján. 15,19-21).
De Isten így bátorít: „Emeljétek
az égre szemeiteket, és nézzetek, tekintsetek
le a földre ide alá. Mert az egek, mint a füst elfogynak, szétfoszlanak, és a
föld, mint a ruha megavul, és szétmállik, és lakosai hasonlókép elvesznek, és
lakói pedig úgy elhullnak, mint a legyek; de szabadításom örökre megmarad, és
igazságom meg nem romol, meg nem rendül. Hallgassatok rám, kik tudjátok, és
ismeritek az igazságot, te nép, kinek szívében van, mert szívébe zárta
törvényemet, a tanításomat! Ne féljetek az emberek gyalázatától, és szidalmaik
miatt kétségbe ne essetek, szitkozódásuktól ne rendüljetek meg! Mert mint a
ruhát, moly emészti meg őket, és mert úgy járnak, mint a ruha, melyet megrág a
moly, és mint a gyapjat, féreg eszi meg őket, és mint a gyapjú, melyet megrág a
féreg, de az én igazságom örökre megmarad, és szabadításom nemzetségről
nemzetségre, és nemzedékről nemzedékre!” (Ésa. 51,6-8).
Az Úr kijelentése
„Így
szól az Úr, - Jahve - Izráelnek királya és megváltója, a seregeknek Ura: Én
vagyok az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten”
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)