2014. szeptember 8.

1 Ján. 2 A kenet tanít meg mindenre; (szerkesztett)

1 Ján. 2,1 Én fiacskáim, ezeket azért írom néktek, hogy ne vétkezzetek [el ne tévesszétek a célt]. És ha valaki vétkezik, [eltéveszti a célpontot] van Szószólónk [(paraklétosz): pártfogónk, közbenjárónk, védőügyvédünk, szószólónk, támogatónk] az Atyánál, az igaz Jézus Krisztus.

1 Ján. 2,2 És Ő engesztelő áldozat a mi vétkeinkért [És így aztán Ő  (hilaszmosz): bűnhődött a mi (hamartia): céltévesztésünkért]; de nemcsak a mienkért, hanem az egész [(koszmosz): teremtett, látható] világért is.

1 Ján. 2,3 És abból tudjuk meg, [az bizonyítja] hogy megismertük Őt, ha az Ő parancsolatait megtartjuk.

1 Ján. 2,4 Aki azt mondja: Ismerem őt, és az ő parancsolatait nem tartja meg, hazug az, és nincs meg abban az igazság [(alétheia): a valóság].

1 Ján. 2,5 Aki pedig megtartja az ő beszédét [(logoszát): az ő igéjét], abban valósággal teljessé lett [végcélba jutott, bevégezetté, valóban tökéletessé lett] az Isten szeretete [(agapéja): az Isten természete]. Ebből tudjuk meg, [mert ez a bizonyítéka annak] hogy Őbenne vagyunk.

1 Ján. 2,6 Aki azt mondja, hogy Őbenne marad, annak úgy kell járnia [úgy kell élnie], amint ő járt [ahogyan ő élt, úgy kell cselekednie, ahogy ő cselekedett].

1 Ján. 2,7 Atyámfiai, [testvéreim] nem új [(kainosz): ismeretlen, szokatlan, meglepő] parancsolatot írok néktek, hanem régi [(palaiosz): ősi] parancsolatot, amely előttetek volt, és [amelyet (ekhó): birtokoltatok] kezdettől [(arkhé): az eredettől] fogva. A régi [(palaiosz): ősi] parancsolat az az Ige, [az a (logosz)] amelyet hallottatok, és [(akúó): megértettetek] kezdettől, az [(arkhé): eredettől] fogva.

1 Ján. 2,8 Viszont új [(kainosz): ismeretlen, szokatlan, meglepő] parancsolatot írok néktek, [azt] ami igaz Őbenne, és [ami (aléthész): valóság Őáltala] és ti bennetek [és tiáltala­tok]. Mert a sötétség szűnni kezd [(paragó): elmúlóban van, oszladozik], és az igaz, a [(aléthinosz): valódi, igazi] világosság már fénylik [és az igazi, a valódi (phósz): fény már (phainó) felragyog, világít.

1 Ján. 2,9 Aki azt mondja, hogy a világosságban [a fényben] van, és gyűlöli az ő atyjafiát [a testvérét] az még mindig a sötétségben van.

1 Ján. 2,10 Aki szereti az ő atyjafiát [a testvérét, (agapaó) úgy, hogy magát teljesen átadta, és teljesen összekötötte, és eggyé vált vele] a világosságban [az a (phósz): fényben] marad, és nincs benne botránkozásra való. [(szkandalon): nincs benne csapda, kelepce, bűnre csábítás / késztetés, kihívás, ok a felháborodásra, botránykő, sértő, bántó dolog, botlás köve nem botolhatnak meg benne az emberek; nem szolgál botrányul másoknak].

1 Ján. 2,11 Aki pedig gyűlöli az ő atyjafiát [a testvérét], a sötétségben van, és a sötétségben jár, és nem tudja hová megy, mert a sötétség megvakította az ő szemeit.

1 Ján. 2,12 Írok néktek, gyermekek, mert a ti bűneitek [(hamartia): a ti céltévesztésetek] megbocsáttattak az ő nevéért.

1 Ján. 2,13 Írok néktek atyák, mert megismertétek Őt, aki kezdettől [(arkhé): eredettől] fogva van. Írok néktek ifjak, mert meggyőztétek [legyőztétek] a gonoszt. Írok néktek fiacskák, [gyermekek] mert megismertétek az Atyát.

1 Ján. 2,14 Írtam néktek atyák, mert megismertétek Őt, aki kezdettől fogva [(arkhé): eredetileg] van. Írtam néktek ifjak, mert erősek vagytok, és az Isten ígéje megmarad bennetek, [az Isten (logosza): Igéje bennetek lakozik és [azért] meggyőztétek [legyőztétek] a gonoszt.

1 Ján. 2,15 Ne szeressétek a [látható világot] evilágot, se azokat, amik a evilágban vannak. Ha valaki az evilágot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete.

1 Ján. 2,16 Mert mindaz, ami a világban van, a (hús)test kívánsága, [(epithümia): vágya, szenvedélye] és a szemek kívánsága, és az élet, a [(biosz): földi élet] kérkedése [és az élettel való kérkedés és a megélhetés fitogtatása, kérkedő életforma, és az élet kevélysége] nem az Atyától van, hanem a világból.

1 Ján. 2,17 És a világ elmúlik [elmúlóban van], és annak kívánsága [(epithümia): vágy, szenvedély] is; de aki az Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.

1 Ján. 2,18 Fiacskáim [gyermekeim], itt az utolsó óra [(eszkhatosz): a jelenlegi létkor bevégződése]; és amint hallottátok, hogy az antikrisztus [(antikhrisztosz): a hamis felkent] eljő, így most sok antikrisztus [(antikhrisztosz): hamis felkent] támadt, és [jelent meg]; ebből tudjuk, hogy itt az utolsó óra [(eszkhatosz): a jelenlegi létkor bevégződése].

1 Ján. 2,19 Közülünk [indultak el], és váltak ki, de nem voltak közülünk valók; mert ha közülünk valók lettek volna, velünk maradtak volna; de hogy nyilvánvalóvá legyen [(phaneroó): megmutatkozzon, és ismertté váljon] felőlük, hogy nem mindnyájan közülünk valók.

1 Ján. 2,20 És néktek  kenetetek van a Szenttől, és mindent tudtok.

 [Más fordítás: És ti a (khriszma: kenet birtokosai vagytok a Szenttől, és ezáltal szellemi haralom birtokosaivá váltatok, és ezt tudjátok, és  (eidó oida): tisztába is vagytok vele mindnyájan.

1 Ján. 2,21 Nem azért írtam néktek, mivel nem ismeritek az igazságot, [(alétheia): hanem mivel [tudjátok és] ismeritek azt, és mivel semmi sincsen az igazságból, a [(alétheia): valóságból] ami hazugság, [(pszeudosz): hamisság, valótlanság, kitalálás, csalás, becsapás] és [semmi hazugság / valótlanság, kitalálás, csalás, becsapás nem származhat az igazságból, a valóságból].

1 Ján. 2,22 Ki a hazug, a [(pszeusztész): csaló] ha nem az, aki tagadja, hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, aki tagadja az Atyát és a Fiú.

1 Ján. 2,23 Senkiben nincs meg az Atya, [senki nem tudja (ekhó): megragadni, magában foglalni az Atyát] aki tagadja a Fiút. Aki vallást tesz a Fiúról [(homologeó): elismeri, megvallja a Fiút], abban az Atya is megvan [az (ekhó): megragadja, magában foglalja az Atyát is].

1 Ján. 2,24 Amit tehát ti kezdettől hallottatok, az maradjon meg bennetek. Ha bennetek marad az, amit kezdettől fogva hallottatok, ti is az Atyában és a Fiúban maradtok.

1 Ján. 2,25 És ez az ígéret, amelyet ő [maga] ígért nékünk: az örök [a természetfeletti] élet.

1 Ján. 2,26 Ezeket írtam néktek azok felől, akik elhitetnek [(planaó): megtévesztenek; eltévelyítenek; félrevezetnek, becsapnak] titeket.

1 Ján. 2,27 És az a kenet, amelyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem amint az a kenet megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az [(aléthész): az a valóság] és nem hazugság [(pszeudosz): hamisság, valótlanság, kitalálás, csalás, becsapás], és amiként megtanított titeket, úgy maradjatok Őbenne.

1 Ján. 2,28 És most, fiacskáim [gyermekeim] maradjatok Őbenne; hogy mikor, és [bármikor] megjelenik [(phaneroó): nyilvánvalóvá lesz, megmutatkozik, és láthatóvá lesz], bizodalmunk legyen, és meg ne szégyenüljünk [(mé aiszkhünó): nehogy szégyent valljunk] előtte az Ő eljövetelekor [(parúszia): megérkezésekor, jelenlétében].

1 Ján. 2,29 Ha [(eidó oida): megismertétek], és tudjátok, hogy ő igaz, [(ginószkó) megértettétek], és tudjátok, hogy aki az igazságot [(dikaiosz): a megigazultságot] cselekszik, [(poieó): megvalósítja] az [is] mind belőle született, Belőle [vette eredetét].




Jöjj itt az idő hogy áldjad

Pál apostol így buzdít:

Semmi felől ne aggódjatok, semmi gondot ne hordozzatok; semmi felől ne tépelődjetek, és ne nyugtalankodjatok (Fil. 4,6).


J. Köhler: A helyes kérdés.

"A 'MIÉRT?' kérdések mindig visszafelé irányulnak, emiatt a jelenben fogva tartanak. Ha a 'MI CÉLBÓL?' kérdéseket tesszük fel, akkor a tekintetünk a jövőre irányul, - azokra a szándékokra, amelyeket Isten az adott helyzetben jónak tart és érvényre juttat." 


A hamis tanítók.

Szent Szellem nélkül magyarázzák az írásokat s ezzel a gyülekezetre mérhetetlen veszedelmet hoznak.

/Jubileum/


Isten álmot ad, hogy fejlessze hitedet

"Dicsőség Istennek, Aki bennünk működõ ereje által sokkal többre képes, mint amire kérjük, vagy amit el tudunk képzelni - mérhetetlenül többre képes legmagasztosabb imáinknál, vágyainknál, gondolatainknál vagy reménységünknél." (Ef. 3:20)

A hit olyan, mint az izom: meg tud erősödni. Attól függően gyenge vagy erős, hogy mennyire használjuk.

Hogyan építi fel Isten a hitedet? Előre megjósolható sablont használ. Ha megérted, együttműködhetsz vele a nagyobb hit kimunkálása érdekében. Ez olyan, mint amikor az apa segítséget kért Jézustól a fia részére: "Ha tudsz valamit tenni, kérlek, könyörülj meg rajtunk, és segíts!”  (Márk 9:22)
Jézus ezt válaszolta: "Hogy érted azt, hogy "ha tudok valamit tenni?"... minden lehetséges annak, aki hisz." (Márk 9:23, NLT fordítás)
Az első dolog, amit Isten tenni akar a hited érdekében az, hogy ad egy álmot. Amikor Isten dolgozni akar az életedben, mindig ad egy álmot - magadról, arról, hogy mit akar, hogy tegyél, arról, hogy hogyan fog téged használni abban, hogy hatással legyél a világra.

Sok példa van erről a Bibliában:
Isten Nóénak adta a bárkaépítés álmát.
Isten Ábrahámnak adta azt az álmot, hogy ő egy nagy nemzet atyja lesz.
Isten Józsefnek azt az álmot adta, hogy majd vezető lesz, aki megmenti a népét.
Isten Nehémiásnak azt az álmot adta, hogy ő építi meg Jeruzsálem köré a falakat.

Honnan tudod, hogy egy álom vajon Istentől van, vagy csak te magad találtad ki? A Biblia azt mondja, hogy Isten "bennünk működõ ereje által sokkal többre képes, mint amire kérjük, vagy amit el tudunk képzelni - mérhetetlenül többre képes legmagasztosabb imáinknál, vágyainknál, gondolatainknál vagy reménységünknél." (Ef. 3:20)

Más szavakkal, ha egy álom Istentől jön, az olyan nagy lesz, hogy nem tudod saját magad, egyedül megcsinálni. Ha megtudnád csinálni egyedül, nem lenne szükséged hitre. És ha nincs hited, nem nyered meg Isten tetszését, mert a Biblia azt mondja, hogy minden, amit nem hitből van, az bűn (Róma 14:23).

Isten azzal kezdi hited felépítését, hogy ad egy álmot. Lehet, hogy most is szól hozzád, csak nem ismered fel, hogy miről van szó. Az álmod, az ötleted, elképzelésed, amiről azt gondolod, hogy igazán a többi ember hasznára válna - mint gondolsz, honnan jön az az ötlet?

Isten soha nem fog olyasmit mondani neked, ami ellentmond az ő igazságának. Más szóval, nem fog olyan álmot adni, hogy hagyd el a családodat és gyermekeidet és költözz Hollywood-ba, hogy filmsztár legyél. Ha ilyen álmaid vannak, akkor most már tudhatod, hogy ez nem Istentől van.

Isten álmot fog adni, miközben életedben munkálkodik, hogy felépítse hitedet.

Rick Warren.

http://napiremeny.blog.hu/2012/04/18/isten_almot_ad_hogy_fejlessze_hitedet

aszlek - csak álltok szótlanul

Spurgeon: ISTEN ÍGÉRETEI

Isten mindig az ígérete szerint bánt az emberekkel.
Valahányszor megragadták az ígéretet és ezt mondták: ’Tedd azt, amit mondtál!’, Isten válaszolt a könyörgésre, és bebizonyította, hogy nem

hiábavaló bízni benne.


A Bibliáról

"A Biblia a leghatásosabb könyv. A világon egyetlen más könyv sem változtatta meg olyan sok ember életét, mint éppen a Biblia." /Ismeretlen/


Keresztény idézetek ツ

de ne aggódj, Isten nem pislog. 


BIBLIA


Kvint - Halleluja

2014. szeptember 6.

Ige: Isten kijelentése számunkra

 „Az idők, a korszakok teljességének rendjére* a befejezettség, és tökéletesség megvalósítására vonatkozóan. Hogy ismét egybeszerkeszt, egységbe foglal, összefog, és megújít magának mindeneket, vagyis hogy újra egyesíti a mindenséget** a Krisztusban, mint Főben, mind amelyek a mennyekben vannak, mind amelyek e földön vannak*** (Eféz. 1,10)

*Az idők teljességének rendjére nézve: (más fordításban: elérkezik az idők teljessége) (oikonomia kairosz pléróma) a görög szavak jelentései: elérkezik (oikonomia): rend; be, -vagy elrendezés, terv; Idők (kairosz): időszak; az idő egy meghatározott szakasza, amely különleges jellemzőkkel rendelkezik. Jelenti még: a meghatározott, vagy kijelölt időt (időpontot), vagy az alkalmas időt. A végső idő; Teljessége (pléróma): beteljesítés; tökéletes beteljesedés; a beteljesedés állapota.

**Újra egyesíti a mindenséget: Újra egyesít (anakephalaiómai): összefoglal, átfog; összegez; egységbe foglal, egységesít. Mindeneket (panta): minden, mindenség;

***Isten cselekedetéről így számol be a Szent Szellem: „De amikor eljött az idő teljessége, Isten elküldte Fiát, aki asszonytól született a törvénynek alávetve, hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy Isten fiaivá legyünk”„És hogy Ő általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Ő keresztjének azaz kínoszlopának vére által. Őáltala mindent, ami csak van, akár a földön, akár a mennyekben” (Gal. 4,4-5; Kol. 1,20)

A testté lett Ige meghirdeti, hogy eljött az idők teljessége: „Minekutána pedig János tömlöcbe vettetett, elméne Jézus Galileába, prédikálván az Isten országának evangéliumát, És mondván: Beteljesedett az idő, és elközelített az Istennek országa; térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban” (Márk. 1,14-15)

A zsidókról – és az ő eleséseikről, és azok következményeiről – beszélve pedig kijelenti Isten Igéje, hogy mi már az idők végén élünk a golgotai események óta: „Mindezek pedig példaképen estek rajtuk; megírattak pedig a mi tanulságunkra, akikhez az időknek vége elérkezett(1 Kor. 10,11).



Nem volt reményem

Így bátorít az Úr!

„Megtaláltok engem, ha kerestek, és teljes szívvel folyamodtok hozzám” (Jer. 29,13) 


Simon Andás: A jó és rossz harca.

A jó és rossz örök harcban állnak érted. Ha azonban átadod magad Istennek, Szent Szelleme által Ő győzi le benned a rosszat, a szívedben lakó jó erejével.




Adok - kapok

Nem tudunk elfogadni, ha nem adunk, és nem tudunk adni anélkül, hogy kapnánk.


A kitartás ereje (1)

„A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el..." (Galata 6:9)

A Biblia nagy témái közül az egyik a kitartás. Pál, aki nem volt hajlandó feladni küldetését, ezt írta: „A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk” (Galata 6:9). Ralph Waldo Emerson mondta: „Az emberiség nagy többsége a kezdetek tömege.” Te is csak elkezdeni szoktad a dolgokat, vagy be is szoktad fejezni őket? Amikor az új ötlet iránti lelkesedés elhalványul, amikor az akadályok növekednek, az eredmények csökkennek, amikor a siker lehetetlennek tűnik, akkor is tovább kell haladnod.

Robert Peary admirális hétszer kísérelte meg elérni az Északi-sarkot, míg végül sikerrel járt. Oscar Hammerstein öt bemutatót rendezett a Broadway-en, és mind csúfos kudarc volt, mielőtt színpadra állította az Oklahomát, amit azóta csaknem ötmillióan néztek meg, és már 2212-szer mutattak be.

Ha feladsz valamit, az sokkal inkább rólad beszél, mint arról, hol vagy, vagy mivel állsz szemben. Mindannyian tudunk felhozni kifogásokat. A valóság azonban az, hogy külső dolgok nem tudnak minket megállítani – csak az, ami belül történik! Legtöbbször saját magunkat állítjuk le, meg sem kísérelve elérni a bennünk rejlő lehetőségeket. Próbálhatunk embereket, dolgokat és rajtunk kívül álló körülményeket hibáztatni, de a valóságban a legtöbb kudarc csupán annak következménye, hogy hiányzik belőlünk a buldogszerű kitartás.

Leonardo da Vinci mondta: „Az akadályok nem zúzhatnak össze. Minden akadály enged az eltökélt szándéknak. Aki tekintetét egy csillagra függesztette, nem gondolja meg magát.”

Állhatatos lelkületre van szükséged ahhoz, hogy elérd álmod megvalósulását. A kudarc csak abban az esetben biztos, ha felhagysz a próbálkozással. Nincs leküzdhetetlen akadály, kivéve az, ha hiányzik belőled a céltudatosság és a kitartás.


www.maiige.hu

Anikó és Ervin - Úgy érzem

Érdemes belenézni!!!!

Johann Heinrich Mädler: Az univerzum

„Egy igazi természettudós nem lehet istentagadó. Aki olyan mélyen betekinthet Isten műhelyébe, mint mi, és annyi alkalma van csodálni mindentudását és örök rendjét, annak alázattal térdet kell hajtania a szentséges Isten ténykedése előtt.”


http://idezetektarhaza.5mp.eu/web.php?a=idezetektarhaza&o=GOToHRwEda


Dr-Kováts György: BÖLCSEK NYELVE – TUDATLANOK SZÁJA… (1)

Péld 15,2.
2 A bölcsek nyelve beszél jó tudományt: a tudatlanoknak száján pedig bolondság buzog ki.

A tudatlanok azok, akik nem ismerték meg az Urat. Fogalmazhatnék úgy is, hogy nem érdekli őket, hogy mit gondol az Örökkévaló. Nem érdekli őket, hogy amit mondanak másokat megbánt, vagy másokat rombol. Lehet, hogy pletyka, vagy rosszindulatú lejáratás. De mondja, mert ezt diktálja a helyzet – mások is így beszélnek – vagy erre indítja érzése (sértődött, vagy a jól értesültek középponti szerepére pályázik).

A bolondságot nem kell külön fogalmazgatni. Nincs súlyozás, mérlegelés – ez „buzog”. Árad. Ömlik. Ki gondoskodik róla? A hazugság atyja. A gonosz. Azt akarja, hogy ez az áradás pusztítsa a kapcsolatokat, rombolja a jó hírnevet, fertőzze a fantáziákat, elterelje a figyelmet a jóról, amit a bölcsek nyelve adna tovább. Ez a bolond beszéd, ami csak buzog, buzog a tudatlanok száján, pontosan arra való, hogy ellensúlyozza a bölcsek nyelvének jó tudományát. Arra való, hogy a figyelmet erre irányítsa, és a gondolatokat – s érzésvilágokat – a maga bolond tartalmával töltse meg. Csak ne a „jó tudomány” nyerjen teret. Csak ne az történjen, amit Isten is jónak látna. Bármi más. Szenny, horror, paráznaság, hazugság, versengés, irigykedés, vádolás, számonkérés, kioktatás, és mindenféle más, ami mocskol – csak ne építő és tiszta.

Ha valami igaznak látszót mond is, mindig keveredik a hamissal, és a rossz színben feltüntetővel. Ez az ördög fegyvere. A tudatlanok szája. Odaáll mögé, és önti, önti a szennyvizet. A szenny pedig buzog, buzog a tudatlanok szájából. Akikről szól is elsodorja, és akik mondják, azokat is tönkreteszi. Ez a tudatlanok szája. Ez a bolond beszéd.





Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely


Mai Ige

A menny pénzneme a hit.
(J. Osteen)

www.maiige.hu


2014. szeptember 5.

Ige: Ki volt, és hol élt Jób?

 „Vala [élt] Úz [jelentése: homokos talaj] földén egy ember, akinek Jób [jelentése: a megtámadott, a gyűlölt, üldözött] vala a neve. Ez az ember feddhetetlen [(H: tám): ártatlan, feddhetetlen, becsületes], igaz [(H: jášár): egyenes, becsületes, derék ember volt], istenfélő [vallásos] vala és bűn-gyűlölő [félte az Istent, és kerülte a rosszat]* (Jób. 1,1)

*Úzról (ahol Jób élt) így szól a bizonyságtétel. Mikor Ábrahám Isten kérésére Izsákot fel akarta áldozni: „És lőn ezeknek utána, hírt hoznak Ábrahámnak mondván: Ímé Milka (jelentése: királynő) is szült fiakat Nákhornak (jelentése: fújtatva, lihegve, haragos; átfúró), a te atyádfiának (öcsédnek). Úzt (jelentése: az erős, a szilárd) az ő elsőszülöttét, és Búzt (jelentése: megvetés, gúny, gúnyolódás) annak testvérét, és Kemuélt (jelentése: Isten felemel, Isten feláll, Isten állandó) Arámnak (jelentése: felmagasztalt) atyját.(1 Móz. 22,20-21).
Isten Igéje szerint tehát Úz: Náhor elsőszülött fia, Ábrahám unokaöccse. Aki, mikor Táré, Ábrahám és Lót elindul Kánaán felé, nem szerepel az útra kelők között: „És felvevé Táré (jelentése: elmulasztott, késleltetett, elhalasztás; állomás) Ábrámot, az ő fiát, és Lótot (jelentése: lepel, fátyol vagy takaró; elrejtettség; sötét színű; égés), Háránnak fiát, az ő unokáját, és Szárait, az ő menyét. Ábrámnak az ő fiának feleségét. És kiindulnak együtt Úr-Kaszdimból (jelentése: Káldeabeli Úr; a holdisten városa; aszfaltvakolású helység), hogy Kánaán földére menjenek. És eljutnak Háránig, és ott letelepednek” (1 Móz. 11,31).

István vértanú bizonyságtétele szerint Úr-Kaszdim Mezopotámiában volt: „… Atyámfiai, férfiak és atyák, halljátok! A dicsőség Istene megjelent a mi atyánknak, Ábrahámnak, amikor Mezopotámiában volt (jelentése: folyóköz, a középső folyó vidéke; a két folyó felvidéke), mielőtt letelepedett Háránban” (ApCsel. 7,2).

Összefoglalva: A fenti igék bizonyságtétele szerint Úz földje Mezopotámiában volt: Mezopotámiát a Biblia napkelet földjének is nevezi: Miután Ézsaú elsőszülöttségi áldását csalással elvette: „Jákób azután lábára kelvén (útnak indult), elméne a napkeletre lakók földére”. (1 Móz. 29,1).

A Máté írása szerinti Evangélium hírt ad a napkeleti bölcsek hódolatáról, a megszületett Király előtt: „Amikor pedig megszületik vala Jézus a júdeai Betlehemben, Heródes király idejében. ímé napkeletről [(anatolé):- a fény felkelése, azaz hajnal] bölcsek [(magosz): - tudósok, csillagászok] jövének [érkeztek] Jeruzsálembe…”  (Mt 2,1-10).

A napkeleti bölcsek története: az ősi Mezopotámia hódolata a világ királya előtt. (Keresztény Bibliai Lexikon). Hogy ki volt Jób, arról így beszél Isten Igéje, a Mózes könyvében szereplő nemzetségtáblázat szerint. Jób, Izsakhár (jelentése: bér, béres) fia, vagyis Jákób unokája volt.

Izsakhár Jákób 5. fia Leától: „És monda Lea: Megadta az Isten jutalmamat (annak a bérét), amiért szolgálómat férjemnek adtam; azért nevezi nevét Izsakhárnak” (1 Móz. 30,18). „Izsakhár fiai pedig: Thóla, Puvah, Jób és Simrón” (1 Móz. 46,13).  

Krónikák könyvében szereplő nemzetségtáblázat szerint Jób (jelentése: a megtámadott, a gyűlölt, üldözött) már Jásub (Jelentése: megtérő, hazatérő) néven szerepel: „Izsakhár fiai: Thóla, Pua, Jásub és Simron, négyen. (1 Krón. 7,1)



Mi hirdetjük, hogy Isten országa győz

A szeretet

Legszebb emlék szeretet, amit mások szívében hagyunk magunk után.


Ki Jézus nekünk?

Ő az, akihez fordulhatunk gondjainkkal, nyugtalanságunkkal, aggodalmainkkal. Ő törődik velünk, megnyugtat, és megoldásról is gondoskodik.


 Mert az Ő igéje azt mondja: „Minden gondotokat (nyugtalanságot, aggodalmat) Őreá vessétek (és minden gondotokkal forduljatok hozzá), mert néki gondja van reátok (és gondoskodik rólatok, és törődik veletek)” (1Pét 5,7)


C.S.Lewis: Az igazi honvágyról.

Az igazi honvágyat igazi hazánk után meg kell őriznünk, hogy ezt semmi és senki ne tudja kioltani vagy megrontani bennünk. 


Pintér Béla és a Csemeték Itt repül a kis madár

Szeretettel

Szeretettel, minden barátomnak, és kedves ismerősömnek

Max Lucado: Az aggódás választási lehetőség

4,6 Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt;
4,7 és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. (Filippi)

Néhányan diplomával rendelkezünk, méghozzá egyenesen az Aggódás Egyeteméről.

Este lefekvéskor azon aggódunk, hogy másnap reggel felébredünk-e. Reggel, amikor felébredünk, amiatt aggódunk, hogy nem tudtunk eleget aludni. Azon is aggódunk, hátha kiderül, hogy a fejes saláta mégsem olyan egészséges, sőt hizlal.

Nem szeretnénk abbahagyni az aggódást? Isten egy erős menedéket kínál az elemekkel szemben, amik keményen ellenünk támadnak. Isten az aggódás-mentes élet lehetőségét ajánlja fel nekünk. Nem kevesebb aggodalmat, hanem semmi aggodalmat.

A Filippi 4:7 ezt mondja: „Isten békessége megőrzi majd szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. Ez a békesség olyan hatalmas, hogy minden képzeletet felülmúl” (Egyszerű Fordítás).

Az aggódás választási lehetőség nem pedig kényszer. Légy gyors az imára, ahelyett, hogy bármi felől aggódnál. Az Ige arra biztat, hogy „Bármilyen helyzetben vagytok is imádkozzatok” (Egyszerű Fordítás). Gondolkozz kevesebbet az előtted álló problémáról, és többet a már megélt győzelmekről, amiket Isten adott. „Mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt.”

Tedd meg a részedet, és Isten is meg fogja tenni az Ő részét.

Max Lucado

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/max-lucado/239-az-aggodas-valasztasi-lehetoseg.html

C. H. Spurgeon: Az ígéretről.

Az ima elviszi az ígéretet a Hit Bankjába, és ott megkapja az arany áldást. Ügyelj arra, hogyan imádkozol! Ne hagyd, hogy üres formasággá váljon!



Kenneth Copeland: Előre vagy hátra

Annakokáért annál is inkább szükséges nékünk a hallottakra figyelmeznünk, hogy valaha el ne sodortassunk.(Zsid. 2,1)

Bizony mindannyiunkkal megtörtént már: Isten Igéjéből betáraztunk valamikor egy keveset a szellemi tölténytárunkba, s arattunk néhány győzelmet. Életünkben nagyszerű dolgok történtek az első években. S ekkor hirtelen elcsúsztunk valamin, és minden összeomlott. Ott álltunk a romhalmaz kellős közepén, és újra kellett kezdeni mindent.

A Zsidó levél idézett Igéje ezeknek a hívőknek íratott. Azoknak, akik korábban olyan nagy szellemi fejlődést értek el, hogy már tanítaniuk kellett volna. De visszacsúsztak olyannyira, hogy újra csecsemő eledelre volt szükségük. (Ld. Zsid 5:12 Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, akiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre.)

Mi okozta ezt a nagy visszaesést? Megengedték, hogy figyelmük középpontjába más dolgok kerüljenek, megengedték, hogy Isten ígéretei elússzanak, ezért szenvedtek vereséget.

Az elmúlt években nagyon sok hívővel történt meg ez. „Copeland testvér – mondják ezek a testvérek – úgy belefáradtunk ebbe az egész hit-dologba!” Vagy másik kedvenc kifogásuk: „már nincs annyi időnk arra, hogy Isten Igéjével foglalkozzunk.”

Figyelmüket elfordították Isten ígéretéről, nem azért, mintha nem hinnének ezekben, hanem mert más dolgok felé fordultak. Megengedték, hogy az Ige-szintjük leessen, és mivel az alacsony Ige-szint megegyezik az alacsony hit-szinttel, ezért hamarosan súlyos vereségeket szenvedtek azokon a területeken, ahol korábban győzelmet arattak. Ne engedd, hogy ez történjen veled! Amikor jól mennek a dolgok, hogy beteljesedj Isten áldásaival, áss még mélyebbre Isten Igéjében, és keresd még inkább, amit Isten elkészített számodra. Fordíts nagyobb figyelmet Isten Igéjére! Törekedj arra, hogy előre menj és olyan erős légy szellemedben, hogy Isten ne csak a saját szükségeidet tudja betölteni, hanem másoknak is segíthess!

Emlékezz, az alacsony Ige-szint esetén alacsony a hit-szint is, amely magával hozza az vereséget.

Nézz azokra a dolgokra, amiket már megtanultál. Adj Isten Igéjének nagyobb figyelmet, ne kevesebbet, hogy hitből hitbe juss – és ahelyett, hogy sátán megpróbálna újabb csapdákat állítani, ő és egész csapata rettegve menekül majd tőled, mondván: ó nem, ez a hit-ember már megint minket üldöz.

Fordította: Orbán Tibor
KCM engedélyével

Javasolt Igék: Zsid. 5,11-14, és Zsid, 6,1-12.
Zsid 5:11 Akiről nekünk sok és nehezen megmagyarázható mondani valónk van, mivel restek lettetek a hallásra.
Zsid 5:12 Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, akiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre.
Zsid 5:13 Mert mindaz, aki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú:
Zsid 5:14 Az érettkorúaknak pedig kemény eledel való, mint akiknek mivoltuknál fogva gyakorlottak az érzékeik a jó és rossz között való különbségtételre.

Zsid 6:1 Annakokáért elhagyván a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatván le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek,
Zsid 6:2 A mosakodásoknak, tanításnak, kezek rátevésének, holtak feltámadásának és az örök ítéletnek.
Zsid 6:3 És ezt megcselekesszük, ha az Isten megengedi.
Zsid 6:4 Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szent Léleknek,
Zsid 6:5 És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak erőit,
Zsid 6:6 És elestek, ismét megújuljanak a megtérésre, mint akik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt.
Zsid 6:7 Mert a föld, amely beissza a gyakorta reá hulló esőt és hasznos füvet terem azoknak, akikért műveltetik, áldást nyer Istentől;
Zsid 6:8 Amely pedig töviseket és bojtorjánokat terem, megvetett és közel van az átokhoz, annak vége megégetés.
Zsid 6:9 De ti felőletek szerelmeseim, ezeknél jobb és idvességesebb dolgokról vagyunk meggyőződve, ha így szólunk is.
Zsid 6:10 Mert nem igazságtalan az Isten, hogy elfelejtkezzék a ti cselekedeteitekről és a szeretetről, melyet tanúsítottatok az ő neve iránt, mint akik szolgáltatok és szolgáltok a szenteknek.
Zsid 6:11 Kívánjuk pedig, hogy közületek kiki ugyanazon buzgóságot tanusítsa a reménységnek bizonyossága iránt mindvégiglen.
Zsid 6:12 Hogy ne legyetek restek, hanem követői azoknak, akik hit és békességes tűrés által öröklik az ígéreteket.

http://mindenlehetseges.shp.hu/hpc/web.php?a=mindenlehetseges&o=hirlevk_copeland:_elore_vagy_hatra_Zhd



A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu
 

A Biblia nem teológiai rendszer, hanem az üdvösség kézikönyve, a gyermek abc-je és a tudós számára a legmélyebb bölcsesség tárháza. 

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


Kvint-Nincsen ennél drágább hir e földön.MPG