2014. április 10.

2 Timóteus 3. fejezet: A Szentírás bölccsé tesz az üdvösségre (göröggel és kapcsolódó igékkel);

2 Tim. 3,1 Azt pedig tudd [és értsd] meg, hogy az utolsó napokban [(hémera): a legvégső időszakban] nehéz [(khaleposz): nehezen elviselhető, veszélyes, ártalmas, kegyetlen, keserves, gyötrelmes, durva] idők állanak be [(kairosz enisztémi): időszakok következnek, és jönnek]*

*A végső napokban, vagyis az újszövetségi időszakban, ahogy azt Isten Igéje kijelenti: „Mikor pedig eljött [elérkezett] az időnek teljessége [a beteljesedés állapota], kibocsátotta [elküldte] Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett [született], aki törvény alatt lett [a törvénynek alávetve; és a törvény alá adatott], Hogy a törvény alatt levőket megváltsa [kivásárolja], hogy elnyerjük [visszanyerjük] a fiúságot [és Isten fiaivá legyünk]” (Gal. 4,4-5).

Az Ószövetségben megírt történetek: „….megírattak pedig a mi tanulságunkra, [figyelmeztetésül; és azért írták le, hogy okuljunk belőlük mi)] akikhez az időknek [világkorszakok (aionok)] vége elérkezett. [akik a végső (utolsó) időkben élünk]” (1 Kor. 10,11).

2 Tim. 3,2 Mert lesznek az emberek magukat szeretők, [(philautosz): önzők] pénzsóvárgók, [(philargürosz): kapzsik, fösvények fukarok] kérkedők, [(aladzón): dicsekvők; fennhéjázók; elbizakodottak, hetvenkedők] kevélyek, [(hüperéphanosz): gőgösek, büszkék, fölényesek] káromkodók, [(blaszphémosz): rágalmazók, gyalázkodók, becsmérlők, szitkozódók, szidalmazók, Istenkáromlók] szüleik iránt engedetlenek, [(apeithész): csökönyösek, meggyőzhetetlenek, makacsok, kegyetlenek] háládatlanok, [(akharisztosz): köszönet nélküliek] tisztátalanok, [(anosziosz): szentségtelenek, elvetelmültek, istentelenek, vagyis Isten nélküliek, gonoszok]*

*Péter apostol így figyelmezteti a szenteket: „Tudjátok meg először is azt, hogy az utolsó időben csúfolódók támadnak, akik saját kívánságaik szerint járnak (élnek)” (2 Pét. 3,3).

És sokan fogják követni azoknak romlottságát (és kicsapongásaikat); akik miatt az igazság útja káromoltatni fog. És a telhetetlenség miatt költött beszédekkel vásárt űznek belőletek (és szép szavakkal fognak kifosztani kapzsiságukban benneteket); kiknek kárhoztatásuk régtől fogva nem: szünetel (mert ellenük már régóta készen van az ítélet), és romlásuk nem szunnyad (és nem kerülik el pusztulásukat). Főképpen pedig azok, akik a testet követvén, tisztátalan kívánságban járnak (akik tisztátalan vágyaik után mennek), és a hatalmasságot (és az Isten felségét) megvetik. Vakmerők, (elbizakodottak) maguknak kedveskedők, akik a méltóságokat (a dicsőséges hatalmakat) káromolni nem rettegnek: Holott még az angyalok, akik erőre és hatalomra nézve nagyobbak (és felülmúlják őket), nem szólnak azok ellen az Úr előtt káromló ítéletet. De ezek, mint oktalan természeti állatok, amelyek megfogatásra és elpusztításra (levágásra) valók, azokat, amiket nem ismernek, káromolván, azoknak pusztulásával (és hozzájuk hasonlóan) fognak elpusztulni” (2 Pét. 2,2-3.10-12).

Ők azok: „Akik bár fölismerték sem értették Isten rendelkezését, Isten végzését, igazságát, döntését, hogy aki effélét művel, és cselekszik, méltó a halálra, mégis ilyeneket nemcsak tesznek, sőt a tetteseknek, akik ilyeneket művelnek, még helyeselnek is, velük egyetértenek, és oltalmazzák azokat” (Róm 1,32).

És bár: „Vallják, [vagyis elismerik, és megvallják] hogy Istent ismerik [vagyis tudják, és tisztában vannak vele], de cselekedeteikkel tagadják [a tetteik ennek ellentmond], mivelhogy utálatosak és hitetlenek [és engedetlenek, meggyőzhetetlenek, makacsok, és csökönyösek] és minden jó cselekedetre méltatlanok [és alkalmatlanok, használhatatlanok, és megbízhatatlanok, és nem állják ki a próbát].

»Más fordítás: Hangoztatják, hogy ismerik az Istent, de tetteikkel megtagadják, mert utálatra méltók, konokok, semmi jóra nem képesek«” (Tit. 1,16).

Ezek azok a vallásos emberek – akik csak beszélnek az Úr Jézusról, de nem fogadták be, és a szívükben nem Ő él, azoknak – azt mondja az Úr: „Mérges kígyóknak [viperáknak] fajzatai [ivadékai], mi módon [és hogyan] szólhattok jókat [és hogy is volnátok képesek jót beszélni], holott gonoszak [rossz, káros, semmirekellő, hitvány] vagytok? Mert a szívnek teljességéből [bőségéből] szól a száj

[Más fordítás: Mert amivel csordultig van, amitől túlárad a szív, azt szólja a száj].

De mondom néktek: Minden hivalkodó [haszontalan, hiábavaló, felesleges, hatástalan, eredménytelen] beszédért [rémáért: kijelentésért, ami lehet: mondás, megnyilatkozás, Ige], amit beszélnek [amit valaha kimondanak] az emberek, számot adnak majd az ítélet napján. Mert a te beszédedből [logoszodból: ami lehet: szó, beszéd (annak minden fajtája: kérdés, állítás, kijelentés, tanítás, prédikáció, prófécia, közmondás; üzenet; utasítás, parancs] ismertetel [szavaid alapján nyilvánítanak] igaznak [és igazulsz meg]. És a te beszédidből ismertetel hamisnak [mert szavaid alapján mentenek fel, és szavaid alapján marasztalnak el téged és vonsz magadra ítéletet]” (Mát. 12,34.36-37).

 Ők azok, akik azt mondják: „… Ismerem őt, (vagyis az Úr Jézust) de az ő parancsolatait nem tartja meg, hazug az, és nincs meg abban az igazság” (1 Ján. 2,4).

Vagyis nincs bennük Szent Szellem: „… mert a Szellem az Igazság” (1 Ján. 5,6).

 „Még ha azt mondják is: Él az Úr! Bizony hamisan esküsznek!” (Jer. 5,2).

 Az ember szívéről (bensőjéről) Isten véleménye: „És (amikor) látá az Úr, hogy megsokasult (és mennyire elhatalmasodott) az ember gonoszsága a földön, és hogy (az ember) szíve gondolatának minden (szándéka és) alkotása szüntelen csak gonosz” (1 Móz. 6,5).

„… mert az ember szívének gondolata (szándéka) gonosz az ő ifjúságától fogva…” (1 Móz. 8,21).

 Mert: „Csalárdabb a szív mindennél, és gonosz az (javíthatatlan); kicsoda ismerhetné azt (ki tudná kiismerni)? Én, az Úr vagyok az, aki a szívet fürkészem (Én… vagyok a szívek vizsgálója) és a veséket vizsgálom (és a lelkek megítélője), hogy megfizessek kinek-kinek az ő útjai szerint (és mindenkivel úgy bánok, ahogyan élete) és cselekedeteinek (vagyis tetteinek) gyümölcse szerint (megérdemli)” (Jer. 17,9-10).

És hogy ki az az Úr, azt a feltámadott Úr Jézus jelenti ki: „…én vagyok a vesék és szívek vizsgálója…” (Jel. 2,23)

2 Tim. 3,3 Szeretet nélkül valók, [(asztorgosz): szívtelenek, érzéketlenek, természetes / ösztönös szeretet nélküliek, vagyis ragaszkodás, ösztönös vágy a gondoskodásra, és megsegítésre azok iránt, akikhez fizikai kapcsolat, vérségi kötelék fűzi, nincs bennük, összeférhetetlenek, keményszívűek a családjuk iránt];  kérlelhetetlenek, [(aszpondosz): engesztelhetetlenek, összeférhetetlenek, békétlenkedők] rágalmazók, [(diabolosz): vádaskodók, rágalmazók, uszítók, hibáztatók, félrevezetők, pletykásak, árulók, rosszindulatúak, ellenségeskedők,ellenségeskedést szítók, olyan személyek, akik negatív beszéddel vagy revékenységgel szétszakítják a kapcsolatokat, és az embereket eltávolítják egymástól, és Istentől, vagyis sátáni természetűek] mértékletlenek [(akratész): erőtlenek, azaz önkontroll nélküliek, gyenge akaratúak, mértéktelenek, telhetetlenek, zabolátlanok], kegyetlenek, [(anémerosz): féktelenek; fékezhetetlenek, irgalmatlanok, lelketlenek, műveletlenek, neveletlenek, vadak] a jónak nem kedvelői [(aphilagathosz): a jót, nemest, kiválót, hasznosat, kedvezőt nem szeretők / nem kedvelők, a jóra nem hajlandók, rosszakarók]*

*Az Úr Jézus kijelentése: „És mivelhogy a gonoszság [és a törvényszegés, és a törvénytelenség] megsokasodik [megnövekszik, elhatalmasodik], az [(agapé): vagyis az Isten szerinti] szeretet sokakban meghidegül.

[Más fordítás: Annak következtében, hogy törvényrontással telik meg a világ, a legtöbb emberben elhidegül, és kihűl a szeretet]” (Mát. 24,12).

Már a prófécia is figyelmeztet: „A gonosz (és álnok) ember versengést szerez (és viszályt támaszt), és a susárló (a rágalmazó) elválasztja a jó barátokat. Az erőszakos ember elhiteti (és rászedi) az ő felebarátját, és nem a jó úton vezeti(Péld. 16,28-29).

2 Tim. 3,4 Árulók, [(prodotész): árulók, vagyis olyan személyek, akik gondolatban érzéseikben már átadták a másikat ellenségei kezébe] vakmerők [(propetész): meggondolatlanok, szenvedélyesek, hevesek, elhamarkodottak, féktelenek], felfuvalkodottak [(tüphoó tüphoomai): elszállt-agyúak, önteltek, dölyfösen viselkedők], inkább a gyönyörnek, [(mallon philédonosz): akik az élvezeteket szeretők, és hajhászók inkább] mint Istennek szeretői [és keresői]*

*Így figyelmezteti a Szent Szellem az apostolon keresztül Isten, vagyis Krisztus népét:Ezt mondom annakokáért [és kérve kérlek titeket, sőt figyelmeztetlek benneteket] és bizonyságot teszek az Úrban, [és emellett tanúként lépek fel] hogy ti többé ne járjatok [ne éljetek] úgy, mint egyéb pogányok [nemzetek] is járnak az ő elméjüknek [(núsz): szív (a benső), a szellem értelme / felfogóképessége / gondolkodási képessége] hiábavalóságában [hiábavaló gondolkodásuk szerint, hiábavalóvá lett értelemmel. Őket hiábavaló gondolatok vezérelik haszontalanság; ostobaság; romlottság, züllöttség]. Kik erkölcsi érzés nélkül [reményvesztettségükben; elfásultan és tehetetlenül az érzésektől, érzelmektől messze távolodva], önmagukat a bujálkodásra [kicsapongásra] adták, minden tisztátalanságnak nagy nyereséggel való cselekedésére.

[Más fordítás: Ezért erkölcsi érzékükben eltompulva, gátlástalanul mindenféle tisztátalan tevékenységre vetemedtek nyereségvágyukban. Mindenféle gonosz és rossz dolgot tesznek, de már nem is szégyellik magukat, annyira elmerültek ezekben]” (Eféz. 4,17.19).

És a kijelentés folytatódik: Bizony: „… elég(séges) nékünk, hogy életünk elfolyt (már eltelt) idejében a pogányok (nemzetek) akaratát (vágy, tetszés, akarat) cselekedtük (vittük véghez, követtük, valósítottuk meg). Járván feslettségekben (erkölcstelen, kicsapongás, bujálkodás, kéjsóvárgás), kívánságokban (érzékiség, vágy, epekedés) (bujaságban, gyönyörök közt), részegségekben (borozások, mértéktelenség), tobzódásokban (dőzsölések, lakomák) (dorbézolás, dáridózás, zavargás, tivornya), ivásokban és undok (bűnös, törvényt félretevő, tiltott) bálványimádásokban(1Pét 4,3).

„Mert régente (valamikor) mi is esztelenek, engedetlenek, tévelygők, különböző kívánságoknak és gyönyöröknek (élvezetek) szolgái, (rabjai) gonoszságban és irigységben élők, gyűlölségesek (egymástól gyűlöltek), egymást gyűlölők valánk” (Tit. 3,3).

2 Tim. 3,5 Kiknél megvan [akik megtartják, megőrzik] a kegyességnek [(euszebeia): az istenfélelemnek, az Isten tiszteletének, és a hitnek] látszatát [(morphószisz): külső formáját, hitben folyó életet színlelők ugyan], de megtagadják [(arneomai): ellentmondanak, azaz megtagadják, elutasítják] annak erejét [(dünamisz): a lényegét, erőmegnyilvánulását, csodatevő erő képességét, hatalmát, magát a csodát, az ilyeneknél a hit ereje csődöt vall bennük].  És ezeket kerüld [(apotrepó): fordulj el tehát ezektől, és tarsd távol magadtól]*

*Az Úr Jézus kijelentése: „tehát az ő gyümölcseikről ismeritek fel, és ismeritek meg őket” (Mát. 7,20).

Hát: „Kérlek [buzdítlak, bátorítalak] pedig titeket atyámfiai [testvéreim], vigyázzatok azokra, [és tartsátok szemmel azokat] akik szakadásokat [egyenetlenséget; széthúzásokat; megosztást, meghasonlásokat támasztanak; háborúságnak okai volnának] és botránkozásokat okoznak [vagyis kelepcéket készítenek; elégedetlenséget okoznak, és ezáltal bűnre csábítanak] a tudomány körül, [vagyis akik más tudományra tanítanának azon kívül, vagy az ellenkezőjét tanítják annak] melyet tanultatok. és azoktól hajoljatok el [és kerüljétek és távoztassátok el őket. Térjetek ki előlük]” (Róm. 16,17).

Mert: „Az ilyenek a kegyesség (vagyis a hit) látszatát  megőrzik ugyan, de annak az erejét megtagadják. Fordulj el, tehát ezektől” (2 Tim. 3,5)

Ezek azok, akik szakadásokat okoznak, ezért: „A szakadást okozó ember elől egy vagy két megintés után térj ki, tudván, hogy az ilyen ember kivetkőzött önmagából, bűnben él és magában hordja ítéletét” (Tit. 3,10-11).

Hiszen: „Aki félrelép, és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé. Ha valaki hozzátok érkezik, és nem ezt a tanítást viszi, ne fogadjátok be a házatokba (vagyis a gyülekezetbe, amely a házatokban van), és ne köszöntsétek, mert aki köszönti, közösséget vállal annak gonosz cselekedeteivel” (2 Ján. 1,9-11).

 Ezek azok, akik: „Vallják, [vagyis elismerik, és megvallják] hogy Istent ismerik [vagyis tudják, és tisztában vannak vele], de cselekedeteikkel tagadják [de a tetteik ennek ellentmond], mivelhogy utálatosak és hitetlenek [és engedetlenek, meggyőzhetetlenek, makacsok, és csökönyösek] és minden jó cselekedetre méltatlanok [alkalmatlanok, használhatatlanok, és megbízhatatlanok, és nem állják ki a próbát].

»Más fordítás: Hangoztatják, hogy ismerik az Istent, de tetteikkel megtagadják, mert utálatra méltók, konokok, semmi jóra nem képesek«” (Tit. 1,16).

Ézsaiás így prófétál a vallásos emberekről: „És szólt az Úr: Mivel e nép szájjal közelget hozzám, és csak ajkaival tisztel (és dicsőít) engem, szíve pedig távol van tőlem, úgy hogy irántam való félelmük (csupán) betanított emberi parancsolat lőn: Azért én úgy bánok majd ezzel a néppel, hogy csodálkozni fog, igen csodálkozni: vége lesz a bölcsek bölcsességének, az értelmesek értelme homályos marad” (Ésa. 29,13-14).

Pál apostol idézi a próféciát, a jelenkorra alkalmazva: „Mert meg van írva: „Elvesztem, vagyis eltörlöm; megsemmisítem a bölcsek bölcsességét, a műveltek tudását, és az értelmesek, okosak, éles eszűek, megfontoltak értelmét, okosságát, tudását elvetem, elutasítom, megvetem, félretolom, semmivé teszem, eltörlöm” (1Kor. 1,19).

Az írástudóknak és a farizeusoknak, vagyis a csak vallásos embereknek mondja az Úr Jézus, azt is kijelentve, hogy ki szólt Ézsaiás prófétán keresztül: „Képmutatók, igazán prófétált felőletek Ézsaiás, mondván: Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem. Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, amelyek embereknek parancsolatai” (Mát. 15,7-9).

2 Tim. 3,6 Mert ezek közül valók azok, akik betolakodnak [(endünó): beosonnak, beférkőznek] a házakba, [és belopakodnak a családokba] és foglyul ejtik [(aikhmalóteuó): megnyernek maguknak és fogságba vetik] a bűnökkel [és sérelmekkel] megterhelt [(hamartia szóreuó): céltévesztésben lévő, hibákkal, tévedésekkel  elhalmozott] és sokféle [(poikilosz): változatos, különféle, bonyolult] kívánságoktól [(epithümia): vágytól és szenvedélytől] űzött [(agó): vezetett, irányított, hajtott] asszonykákat [könnyű nőcskéket]*

*Ezek azok: „Akiknek be kell dugni [és be kell fogni] a szájukat [és le kell inteni őket]. Akik egész házakat [és egész családokat] feldúlnak, [felzaklatnak, és tönkre tesznek] tanítván [oly dolgokat] rút [szégyenletes, hitvány] nyereség [és haszon, előny] okáért, amiket nem kellene. [Más fordítás: Ezek piszkos nyerészkedés kedvéért, és rút nyereségért hamis tanításokat hirdetnek, és aljas haszonlesésből ártalmas dolgokat tanítanak]” (Tit. 1,11).

 Mert bizonyos emberek befurakodtak közétek, akiknek az ítéletük már rég megíratott] istentelenek, [elvetemültek] kik a mi Istenünknek kegyelmét kicsapongásra, szentségtörő életre használják fel, és az egyedüli Urat, az Istent, a mi Urunkat, a Jézus Krisztust megtagadják (Júd. 1,4).

Ezek: „üres, fellengzős szólamokat hangoztatva testi vágyaik kiélésére csábítják feslett életükkel azokat, akik nemrégen szakadtak el a tévelygésben élőktől. Szabadságot ígérnek nekik, bár maguk a romlottság szolgái, mert mindenki rabja lesz annak, ami legyőzte” (2 Pét. 2,18-19).

2 Tim. 3,7 Kik mindenkor [(pantote): mindig, és minden időben] tanulnak [tanulmányozás, megfigyelés, vagy kutatás által ismeretet, tudást szereznek], de az igazság [(alétheia): a valóság, vagyis Isten Igéjének, és a testté lett Igének, azaz: Krisztusnak] megismerésére [(epignószisz): megértésére, felismerésére, azaz teljes tisztánlátásra] soha el nem juthatnak. [(dünamai erkhomai): nem képesek eljutni].

»Más fordítás: Mindig igyekeznek új tanításokat hallani, de sohasem tudják az igazságot valóban megismerni«

2 Tim. 3,8 Miképen pedig Jánnes [jelentése: előnyben részesítő, csaló, megtévesztő, zaklató, bosszantó] és Jámbres [jelentése: ellenszegülő, gőgös, önfejű] ellene állottak [ellenszegültek] Mózesnek, [fölkeltek, és harcoltak Mózes ellen] akképen ezek is ellene állanak [(anthisztémi): ellenszegülnek, szembeszállnak, harcolnak] az igazságnak [(alétheia): a valóság ellen]. Megromlott elméjű, [(núsz): a szív, vagyis a szellemük értelme / felfogóképessége / gondolkodási képessége, a dolgok lényegét meglátni képes intuitív gondolkodásuk romlott] a hitre nézve nem becsületes [(adokimosz): a hit szempontjából alkalmatlan, használhatatlan, megbízhatatlan] emberek.

2 Tim. 3,9 De többre nem mennek [de sokra nem viszik, nem jutnak messzire]: mert esztelenségök [(anoia): ostobaságuk, értelmetlenségük, bolondságuk, tudatlanságuk, nagyon is] nyilvánvaló lesz mindenki előtt, amiképen amazoké is az lett*

*Ez pedig így történt:És előhívá a Faraó is a bölcseket és varázslókat, és azok is, Égyiptom írástudói, (Egyiptom mágusai, is) úgy cselekedének az ő titkos mesterségükkel. Elveté ugyanis mindenik az ő vesszejét és kígyókká lőnek; de az Áron vesszeje elnyelé azok vesszejét (2 Móz. 7,11-12).

 Sőt, ők maguk is csapás alá kerültek: „Vevének azért kemencehamut és a Faraó elé állának, és Mózes az ég felé szórá azt. És lőn az emberen és barmon (vagyis az állatokon) hólyagosan fakadó fekély. A mágusok már oda sem tudtak állni Mózes elé a fekélyek miatt, mert fekélyek keletkeztek a mágusokon is és minden egyiptomin” (2 Móz. 9,10-11).

Ők azok, akik: Bár az Istent megismerték, és az Ő létezésének tökéletesen tudatában vannak, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak. hanem az ő okoskodásaikban  hiábavalókká  lettek, és belevesztek gondolataikba, és üressé váltak, holtpontra jutottak elgondolásaikkal. bolonddá, azaz bálványimádókká váltak, és az ő balgatag érteni nem akaró, és oktalan szívük, vagyis az ő bensőjük megsötétedett, és egészen sötétségbe borult, és megvakult. Miképpen nem méltatták az Istent arra, hogy megismerjék, és ismeretükben megtartsák, az Isten is romlott eszükre, romlott értelmükre, és méltatlan elvetemült gondolkozásra hagyta, és szolgáltatta ki hát őket. hogy alávaló és illetlen tetteket vigyenek végbe.

[Más fordítás: És ahogy ők nem tartották érdemesnek megőrizni Istent az ismeretükben, úgy Isten pedig kiszolgáltatta őket olyan gondolkodásmódnak, amelyet nem érdemes megőrizni]” (Róm. 1,21.28).

Mert ők azok: „Kik értelmükben, és gondolkozásmódjukban meghomályosodtak, akiknek sötétség borult az értelmükre, elidegenültek az isteni élettől, Istentől, aki az élet forrása elszakadtak, mert megmaradtak tévelygésükben, vagyis elszakadtak Isten életétől a tudatlanság miatt, mely az ő szívük az ő bensőjük keménysége, elkérgesedése, érzéketlensége, vaksága miatt van bennük (Eféz. 4,18).

 Ezek: „Megbomlott elméjű és az igazságtól megfosztott embereknek hiábavaló torzsalkodásai akik az istenfélelmet a nyerészkedés eszközének tekintik” (1 Tim. 6,5).

2 Tim. 3,10 Te pedig [(parakolútheó): pontosan megfigyelted, megértetted, és] követted az én tanításomat, életmódomat, [(agógé): az én életutamat, életvitelemet, magatartásomat] szándékomat, [(protheszisz): az én célkitűzéseimet, életcélomat] hitemet, [meggyőződésemet] hosszútűrésemet, [(agapé): Isten szerinti] szeretetemet, türelmemet, [(hüpomoné): tűrésemet, kitartásomat; állhatatosságomat].

2 Tim. 3,11 Üldöztetéseimet, szenvedéseimet, amelyek rajtam estek Antiókhiában [jelentése: bosszúálló, üldöző], Ikóniumban [jelentése: kép, képoszlop], Listrában: [jelentése: feloldó város, visszavásárló]
minémű üldöztetéseket szenvedtem [(hüpopheró): álltam ki, viseltem el, milyen nehézségeken mentem keresztül, és bírtam ki]! De mindezekből [mindig] megszabadított [kimentett, kiragadott] engem az Úr*

*Ezek az események pedig így történtek: „Ők pedig Pergából tovább menve, eljutának Antiókhiába, Pisidiának városába, és bemenvén szombatnapon a zsinagógába; leülének. A zsidók azonban felindíták (felingerelték ellenük) az istenfélő és tisztességbeli (a tekintélyes) asszonyokat és a városnak eleit (előkelőit), és üldözést támasztának Pál és Barnabás ellen, és kiűzék őket határukból. Azok pedig lábuknak porát lerázván ellenük, elmenének Ikóniumba” (Csel. 13,14.50).

„Lőn pedig Ikóniumban, hogy ők együtt menének be a zsidók zsinagógájába, és prédikálának, úgyannyira, hogy mind zsidóknak, mind görögöknek nagy sokasága lőn hívővé. Akik azonban a zsidók közül nem hivének, felindíták (felingerelték) és megharagíták a pogányoknak lelkét az atyafiak (a testvérek) ellen. És mikor a pogányok és zsidók az ő főembereikkel egybe támadást indítának, hogy bosszúsággal illessék (hogy bántalmazzák) és megkövezzék őket, Ők megtudták, és elfutának (elmenekültek) Likaóniának városaiba, Listrába és Derbébe, és a körülvaló tartományba, És ott prédikálják (és hirdették) vala az evangéliumot. Jövének azonban Antiókhiából és Ikóniumból zsidók, és a sokaságot (a tömeget) eláltatván, (annyira felbujtották, hogy) megkövezék Pált, és kivonszolák a városból, (a városon kívülre) azt gondolván, hogy meghalt. De mikor körülvették őt a tanítványok, felkelvén, (visszament), és beméne a városba; és másnap Barnabással elméne Derbébe. És miután hirdették az evangéliumot annak a városnak, és sokakat tanítványokká tettek, megtérének Listrába, Ikoniumba és Antiókhiába. Erősítve a tanítványok lelkét, intvén, (bátorították) hogy maradjanak meg a hitben, és hogy sok háborúságon által kell nékünk az Isten országába bemennünk” (Csel. 14,1-2.5-7.19-22).

Az Úr Jézus az Ő elmenetele utáni időről így beszél tanítványaihoz, figyelmeztetve őket: „Akkor nyomorúságra adnak [elárulnak és kiszolgáltatnak] majd benneteket [hogy megkínozzanak], és megölnek [öldökölnek] titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt [és az összes nemzetek gyűlölete ér titeket] az én nevemért [és azért, mert hisztek bennem]” (Mát. 24,8-9).

De: „Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem elébb gyűlölt ti nálatoknál (mint titeket). Ha e világból (valók) volnátok, a világ szeretné azt, ami az övé (szeretné a magáét); de mivelhogy nem vagytok e világból (valók), hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl titeket a világ. Emlékezzetek meg ama beszédekről (azokról az igékről), amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet (igémet) megtartották, a tiéteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik (és teszik) veletek, mivelhogy nem ismerik azt, aki (el)küldött engem” (Ján. 15,18-21).

Pál apostol vallja meg, hogy mennyi üldözésben és bántódásban van része annak, aki a Krisztus Nevét vallja: „A zsidóktól ötször kaptam negyvenet (vagyis negyven botütést) egy híján. Háromszor megostoroztak (és megvesszőztek), egyszer megköveztek, háromszor hajótörést szenvedtem, éjt-napot a mélységben töltöttem (vagyis egy éjt és egy napot hányódtam a tenger hullámain). Gyakorta való utazásban (gyakran voltam úton), veszedelemben folyó vizeken, veszedelemben rablók közt, veszedelemben népem között, veszedelemben pogányok között, veszedelemben városban, veszedelemben pusztában, veszedelemben tengeren, veszedelemben hamis atyafiak (vagyis áltestvérek) közt. Fáradságban (és fáradozásban) és nyomorúságban (és vesződségben), gyakorta való virrasztásban, éhségben és szomjúságban, gyakorta való böjtölésben, hidegben és mezítelenségben” (2 Kor. 11,24-27)

De mindezekben [és mindezekkel szemben]  győzteseknél is többek vagyunk, [és felettébb diadalmaskodunk; döntő (teljes, tökéletes, végleges, fölényes) győzelmet aratunk] Őáltala, aki minket szeretett” (Róm. 8,37)

És: „… hála az Istennek, aki a diadalt adja nekünk a mi Urunk Jézus Krisztus által!” (1Kor. 15,57).

Dávid így prófétál ezekről az időkről: „Sok baj (thlipszisz: szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás, szorongás, nyomorgatás, nyomorúság, elnyomás) éri az igazat, de valamennyiből kimenti az ÚR” (Zsolt. 34,20).

2 Tim. 3,12 De mindazok is, [vagyis mindenki] akik kegyesen [(euszebósz): istenfélő módon] akarnak élni Krisztus Jézusban, üldöztetni fognak [(diókó): üldözni, zaklatni, fogják].

2 Tim. 3,13 A [(ponérosz): haszontalan, rosszindulatú, rossz, káros, ártalmas] gonosz emberek pedig és az ámítók [(goész): szélhámosok, csalók, hitegetők, szemfényvesztők, varázslók, csábítók] nevekednek a rosszaságban, [(prokoptó): egyre mélyebbre süllyednek a gonoszságban]. Eltévelyítvén és eltévelyedvén [(planaó): csalva és megcsalatva tévúton járnak és tévútra vezetnek, tévelyegve és másokat is megtévesztve]*

*És így folytatódik a kijelentés:Hogy senki meg ne tántorodjék [és meg ne inogjon, és ne ingadozzék] ama szorongattatások között [vagyis a mostani megpróbáltatásokban, nyomorúságokban, ezeknek az üldöztetéseknek közepette, amik most körülvesznek benneteket]. Mert ti magatok tudjátok, hogy mi arra rendeltettünk, [és hogy ezeket nem kerülhetjük el, mert ebbe bele lettünk helyezve, és ez benne van a rendelte­tésünkben, a minket érintő isteni tervben]. Mert mikor közöttetek valánk is, előre [figyelmeztettünk titeket], és megmondtuk néktek, hogy szorongattatásnak [és zaklatásnak] leszünk kitéve [hogy üldözni fognak minket, és számíthattok ilyen bajokra és nehézségekre, és hogy nyomorúság, és megpróbáltatás vár ránk, és ez elkerülhetetlenül meg fog történni]. Amint meg is történt [és amint az be is következett], és tudjátok [és amint tapasztaltátok, és látjátok, pontosan úgy is történt]” (1 Thess. 3,3-4).

És Pál apostol így folytatja: „Mert a mi [mostani] pillanatnyi, és könnyű(súlyú) [vagyis könnyen elviselhető, és jelentéktelen] szenvedésünk [nyomorúságunk, (szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás, gyötrődés, szorongás)] igen-igen nagy [és minden mértéket meghaladó] örök [súlyú] dicsőséget  szerez nékünk.

[Más fordítás: „ugyanis a mennyei örök dicsőség túláradó mértékét szerzi meg nekünk, és munkál ki számunkra]” (2 Kor. 4,17).

„Mert azt tartom, [és állítom] hogy amiket most [a jelenlegi időszakban] szenvedünk [megtapasztalunk, ami történik velünk] nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik.

[Más fordítás: véleményem szerint nem mérhetők az eljövendő dicsőséghez, amely majd megnyilvánul, és láthatóvá lesz és ki fog nyilatkozni rajtunk].

(Még egy másik fordításban: „Úgy számítom ugyanis, hogy a mostani idő, vagyis ennek az életnek a szenvedései nem érdemlik meg, hogy összehasonlítsuk őket azzal a dicsőséggel, melyre értünk egyszer a lepel le fog hullani” (Róm. 8,18).

Ti vagyok azok: „Akiket Isten hatalma őriz (őriz - egy helyőrséggel-, megvéd) hit (bizonyosság, meggyőződés, hitvallás, hűség) által az üdvösségre (megmenekülésre), amely készen van (készen vár), hogy az utolsó időben nyilvánvalóvá legyen (lelepleződjék). Amelyben örvendeztek (ugráltok az örömtől, és ujjongtok), noha most kissé, ha meg kell lenni, szomorkodtok különféle kísértések között, és a (sokféle, sokrétű kísértés miatt, a gonoszság megtapasztalása által).(1Pét 1:5-6).

Hát: „Szeretteim, ne rémüljetek (ne idegenkedjetek, ne ütközzetek) meg attól a tűztől (azon a tüzes kohón), amely próbáltatás (kísértés) végett támadt köztetek. (amelyen kell átjutnotok), mintha valami rémületes (idegen, szokatlan) dolog történnék (fordulna elő) veletek” (1Pét 4:12).

„Sőt, (a szerint) amennyiben részetek van (személyes közösséget vállaltok, részt vehettek) a Krisztus szenvedéseiben (szenvedéseivel), örüljetek (vidám, azaz békésen boldog), hogy az ő dicsőségének megjelenésekor (lelepleződésekor, kinyilvánulásakor) is vigadozva (túláradóan boldognak lenni; rendkívüli módon örül, ujjong) örvendezhessetek (vidám, azaz békésen boldog). Boldogok [vagytok] (a legteljesebb mértékben boldog; áldott), ha Krisztus nevéért gyaláznak (szidalmat kaptok, ócsárolnak) titeket. Mert megnyugszik (megpihen) rajtatok a dicsőségnek és az Istennek (isteni Felség) Szelleme, [amit] amazok káromolnak (becsmérel; tiszteletlenül beszél) ugyan, de ti dicsőítitek azt”. (1Pét 4:13-14).

„A minden(fajta) kegyelemnek (jótétemény, szívesség, kedvezés, ajándék, öröm, nagyvonalúság, nagylelkűség, bőkezűség)(szerzője) Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére (dicsőségébe) hívott el minket a Krisztus Jézusban. Titeket, akik rövid ideig (keveset) szenvedtetek (rövid szenvedésetek után), ő maga tegyen (tesz, és fog tenni) tökéletesekké. (alkalmassá) (helyre fog igazítani) (teljesen befejez, tökéletessé tesz, helyreállít), erősekké (rögzít, erősít, megalapoz, rendíthetetlenül kitűz, megerősít), szilárdakká (megerősít, támogat, megszilárdít [szellemi ismeretekben és hatalomban]), és állhatatosakká (megalapoz).” (1Pét 5:10).

 Ezért: „Teljes (nagy) örömnek (jókedvű, vidám, azaz nyugodt, békés örömnek) tartsátok testvéreim, ha sokféle kísértésbe estek (ha különféle megpróbáltatás ér) (a gonoszság megtapasztalása által, provokáció által)” (Jak. 1,2).

Úr Jézus így bátorítja a minden korban élő Övéit: „Azért beszéltem ezeket néktek, hogy békességetek legyen énbennem. E világon nyomorúságtok lészen; de bízzatok: én legyőztem a világot” (Ján. 16,33).

 Az Úr Jézus kijelentette, hogy ahogy közeledik ennek a világkorszaknak a lezárása, úgy fokozódik az üldözés. Erről így ír Márk: „Halálra fogja pedig adni testvér testvérét, atya gyermekét; és magzatok (gyermekek) támadnak szülők ellen, és megöletik őket (és vesztüket okozzák). És lesztek gyűlöletesek mindenki előtt az én nevemért; de aki mindvégig megmarad (kitart), az megtartatik” (Márk. 13,12-13).

János még további részletekkel egészíti ki az elkövetkezendőket: „A gyülekezetekből (zsinagógákból) kirekesztenek (kizárnak) titeket; sőt jön idő (eljön az óra), hogy aki öldököl titeket, mind azt hiszi, hogy isteni tiszteletet cselekszik (hogy Istennek tetsző szolgálatot végez). És ezeket azért cselekszik (teszik) veletek, mert nem ismerték meg (sem) az Atyát, sem engem” (Ján. 16,2-3).

Lukács idézi az Úr Jézus szavait, amelyben elmondja, hogy mire számíthatnak az Övéi: „Gondoljátok-é, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön (hogy békességet hozzak a földre)? Nem, mondom néktek; sőt inkább meghasonlást. Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban (egy családban), akik meghasonlanak, három kettő ellen, és kettő, három ellen. Meghasonlik az atya (az apa) a fiú ellen, és a fiú az atya (az apja) ellen; és az anya a leány ellen, és a leány az anya ellen; napa (az anyós) a menye ellen, és a menye a napa (az anyósa) ellen” (Luk. 12,51-53).

A prófétán keresztül pedig így figyelmeztet a Szent Szellem: „Ne higgyetek a barátnak; ne bízzatok a tanácsadóban (a jó ismerősben); az öledben ülő előtt is zárd be szádnak ajtaját (még asszonyod előtt is, akit magadhoz ölelsz, vigyázz, hogy mit mondasz). Mert a fiú bolondnak tartja atyját (gyalázatosan bánik apjával), a leány anyja ellen támad, a meny az ő napára (az anyósa ellen); az embernek saját háznépe az ellensége” (Mik. 7,5-6).

 És: „Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket (átadnak titeket kínvallatásra), és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért. És akkor sokan megbotránkoznak (eltántorodnak), és elárulják egymást, és (meg)gyűlölik egymást. És mivelhogy a gonoszság megsokasodik, a szeretet sokakban meghidegül. De aki mindvégig állhatatos marad (kitart), az üdvözül” (Mát. 24,9-10.12-13).

És mielőtt lezárul e világkorszak: „De mind ezeknek előtte kezeiket reátok vetik (kezet emelnek rátok), és üldöznek titeket, adván a gyülekezetek elé (átadnak benneteket a zsinagógáknak), és tömlöcökbe (börtönbe vetnek), és királyok és helytartók elé visznek (vezetnek titeket) az én nevemért. De ebből néktek lesz tanúbizonyságotok (de ez alkalom lesz nektek a tanúságtételre). Tökéljétek (határozzátok) el azért a ti szívetekben, hogy nem gondoskodtok előre, hogy mit feleljetek védelmetekre (hogy nem gondoltok előre a védekezésre): Mert én adok néktek szájat és bölcsességet, melynek ellene nem szólhatnak, sem ellene nem állhatnak mind azok, akik magukat ellenetekbe vetik (amelynek nem tud ellenállni, vagy ellene mondani egyetlen ellenfeletek sem). Elárulnak (kiszolgáltatnak) pedig titeket (még a) szülők és testvérek is, rokonok és barátok is; és megölnek némelyeket (egyeseket) ti közületek. És gyűlöletesek lesztek mindenki előtt az én nevemért. De fejeteknek egy hajszála sem vész el. A ti béketűrésetek által (állhatatosságotokkal) nyeritek meg lelketeket (az életet)” (Luk. 21,12-19).

És hogy mindez mikor kezdődik, és hogyan lehet megmenekülni, arról így beszél Pál apostol: „Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta (elküldte) Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett, aki törvény alatt (a törvénynek alávetve) lett, Hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot (és Isten fiaivá legyünk)” (Gal. 4,4-5).

 „Mert az Isten őt [eleve] (el)rendelte [oda adta] engesztelő [véres] áldozatul [fedélnek, a Láda fedele (a Templomban), mint előkép, vagyis az irgalom helye, a kiengesztelés]. Azoknak, akik az ő vérében hisznek, hogy igazságát [igazságosságát] megmutassa [nekünk, nyilvánvaló jelül, bizonyítékként] Isten ugyanis az előbb [a korábban] elkövetett bűnöket [végtelen türelmében] elnézte [elengedte; megbocsátotta]. Türelme idején [az előbb történt vétkezések büntetlenül hagyása; elengedése; megbocsátása által, Melyeket Isten elszenvedett, eltűrt, béketűrésével] hogy e mostani időben [időszakban] mutassa meg [jelentse meg] igazságát [és kimutatta igazságosságát a jelen időre nézve is]: mert ahogyan ő igaz, igazzá teszi azt is, [megigazít mindenkit] aki Jézusban hisz. [aki a Jézus hitéből való]” (Róm. 3,25-26).

2 Tim. 3,14 De te [azonban] maradj meg azokban, és [tarts ki amellett] amiket tanultál [és amikről meggyőződtél, és megbizonyosodtál] és amik reád bízattak, tudván kitől tanultad*

*És hogy mi mellett kell kitartani, arról így szól Isten Igéje:Az egészséges [romlatlan, az Igéhez hű] beszédeknek [(logoszoknak): igéknek] példáját [formáját, mintáját] megtartsd [ragadd meg, és birtokold], amiket éntőlem hallottál, a Krisztus Jézusban való hitben és szeretetben. [Más fordítás: És soha ne téveszd szem elől azt az egészséges tanítást (logoszokat: igéket), amit tőlem hallottál! Ragaszkodj hozzá, ezt tanítsd, és ezt kövesd, azzal a hittel (meggyőződéssel, bizonyossággal) és (Isten szerinti) szeretettel, amelynek a Krisztus Jézus a forrása]. A rád bízott [és néked átadott] drága kincset őrizd meg a bennünk lakozó Szent Szellem által” (2 Tim. 1,13-14).

Az apostol újra - és újra így buzdítja az Istent szeretőket: „Timóteus, őrizd meg a rád bízott kincset. Fordulj el a hazug módon ismeretnek (gnózis: tudásnak) nevezett szentségtelen, üres beszédektől és ellenvetésektől, Amellyel némelyek (elfogadva, és) kevélykedve a hit mellől eltévelyedtek. Kegyelem veled! Ámen(1 Tim. 6,20-21).

De: „Te annakokáért, én fiam, erősödjél meg a Krisztus Jézusban való kegyelemben; És amiket tőlem hallottál sok (sok tanú előtt, és sok) bizonyság által, azokat add át megbízható embereknek, kik másoknak a tanítására is alkalmasak lesznek” (2 Tim. 2,1-2).

Olyan légy: „Aki a tudomány szerint való igaz beszédhez tartja magát, hogy inthessen (vagyis bátoríthasson) az egészséges tudománnyal és meggyőzhesse az ellenkezőket. Mert van sok engedetlen, hiába való beszédű és csaló, (akik fecsegők és ámítók) különösen a körülmetéltek között” (Tit. 1,9-10).

2 Tim. 3,15 És hogy gyermekségedtől fogva tudod, és [(eidó oida): ismered] a szent írásokat, melyek téged [(szophidzó): taníthatnak, és útmutatást adhatnak], és bölcscsé tehetnek az üdvösségre a Krisztus Jézusban a hit és [(pisztisz): meggyőződés] által*

*Hiszen: „Ezek pedig azért irattak meg, hogy higyjétek, hogy Jézus a Krisztus, az Istennek Fia, és e hitben életetek legyen az ő nevében” (Ján. 20,31).

„Tartsátok meg, és teljesítsétek azokat, mert az által lesztek bölcsek és értelmesek a népek szemében. Ha meghallják mindezeket a rendelkezéseket, ezt mondják majd: Bizony, bölcs és értelmes nép ez a nagy nemzet! (5 Móz. 4,6).

 Dávíd megvallása: „Szívembe rejtettem a te beszédedet, hogy ne vétkezzem ellened. Az én ellenségeimnél bölcsebbé teszel engem a te parancsolataiddal, mert mindenkor velem vannak azok. Minden tanítómnál értelmesebb lettem, mert a te bizonyságaid az én gondolataim (és ezekről elmélkedem)” (Zsolt. 119,11.98-99).

2 Tim. 3,16 A teljes írás Istentől ihletett [olvasásakor Isten Szelleme árad belőle] és hasznos [(óphelimosz) alkalmas, és előnyös] a tanításra, a meggyőzésre, és érvelésre, [(elegkhosz): bizonyításra, a tények napvilágra hozatalára]. A megjobbításra, [(epanorthószisz): helyreállításra, kiigazításra] az igazságban [(dikaioszüné): megigazult életre] való nevelésre, [(paideia): oktatásra, képzésre].

2 Tim. 3,17 Hogy tökéletes [az eklézsiába beilleszthető] legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített [(exartidzó): ellátva, és felszerelve]*

*Olyan ember:Aki a tudomány [vagyis a megtanított ismeret, és tudásanyag] szerint való, igaz [őszinte, szavahihető, becsületes, és a hívőhöz illő] beszédhez [logoszhoz=Igéhez] tartja magát [aki ragaszkodik az Igéhez, és kitart az Ige mellett]. Hogy inthessen [és aki képes bátorítani, buzdítani, vagy vigasztalni] az egészséges tudománnyal [vagyis a romlatlan tanítással, és ismeretben részesíteni] és meggyőzhesse az ellenkezőket [megcáfolva, feltárva, és ismertté téve a tényeket az ellentmondóknak].

 »Más fordítás: Aki ragaszkodik, amire taníttatott, a megbízható (hiteles) Igéhez, hogy képes legyen bátorítani (buzdítani) is az egészséges tanítással, de meggyőzni, és megcáfolni is az ellentmondókat«” (Tit. 1,9)







Te voltál előbb...

Úr Jézus!

Hálás szívvel köszönöm, hogy:


„Életet és kegyelmet szerzettél számomra, és a Te gondviselésed őrizte az én egész lényemet” (Jób 10,12)


Az Úr félelme / tisztelete: biztonságot ad.

„Az Úr félelme / tisztelete életet jelent: az ember elégedetten alszik, nem éri veszedelem” (Péld. 19:23)


Mi a hit?

A hit az Isten Igéje ismeretének az eredménye, a terméke; az Isten természetének elfogadása és a Személyéről való kijelentett ismeret. /Pásztor Chris/


Isten nem változik

Isten nem gondolja meg magát, és nem alkalmazkodik ahhoz, amit te akarsz!
Neked kell megváltoztatni a gondolkodásmódod és azt tenned, amit Ő akar!

/magdanya/


A történelem Ura is Isten

A történelmi korszakoknak Istentől rendelt ideje, az egész történelemnek Istentől rendelt célja van.


Hit gyülekezete - Jó nálad lenni

Gyógyító Jézus


Máté 12:35 - 12:37

A jó ember az ő szívének jó kincseiből hozza elő a jókat; és a gonosz ember az ő szívének gonosz kincseiből hozza elő a gonoszokat.
De mondom néktek: Minden hivalkodó beszédért, amit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján.
Mert a te beszédeidből ismertetel igaznak, és a te beszédeidből ismertetel hamisnak.
ÁMEN.


jézus él csilla664 1

Isten Szeretete

Isten azt szeretné, ha az élet és az áldás szavait szólnád. Építs és ne rombolj. Ha megváltoztatod a szavaidat, akkor az életed is meg fog változni! (Joyce Meyer)


Kereszteny idezetek-zenekシ


A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Bármilyen hevesek is az élet viharai, Isten karjai erősebbek és kitartóbbak. 

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel


2014. április 9.

Ige: Krisztusban élve

 „Ha pedig a világosságban [a fényben] járunk [vagyis élünk], amint ő maga a világosságban [a fényben] van: közösségünk [(koinónia) szoros, bizalmas, bensőséges, személyes kapcsolatunk] van egymással, és Jézus Krisztusnak, az ő Fiának vére [az értünk adott élete] megtisztít minket minden bűntől [(hamartia): vagyis a céltévesztéstől]” (1 Ján. 1,7)

 „…aki megvallja az ő vétkeit, és elhagyja, irgalmasságot nyer” (Péld. 28,13).
És Isten válasza: „Én, én vagyok, aki eltörlöm álnokságodat önmagamért, és vétkeidre többé nem emlékezem. Ha emlékeztetni akarsz, akkor törvénykezzünk! Mondd el, amivel igazolhatod magad! Már ősatyád is vétkezett ellenem, és szószólóid álnokul viselkedtek” (Ésa. 43,25-27)


Segíts Uram, mert elfogyott a kegyes, (vagyis a hívő) mert eltűntek a hívők az emberek fiai közül. Hazug módon beszélnek egymással, sima szájjal, kétszínűen beszélnek. Vágja ki az Úr mind a hízelkedő ajkakat, a nyelvet, amely nagyokat mond” (Zsolt. 12,2-4)

Ez a nemzet is Tiéd Uram.

A királyokról

A világ királyai uralkodnak, a menny királya szolgál. (Carl Eichhorn)


Joseph Prince: Lásd magad Krisztusban!

1,3 Áldott a mi Urunk Jézus Krisztus Istene és Atyja, aki megáldott minket mennyei világának minden szellemi áldásával a Krisztusban. (Efezusi)

Emlékszem, amikor tizennyolc éves voltam, szörnyű depresszión mentem keresztül. Mivel azt hittem, hogy démoni uralom alatt vagyok, elmentem Isten egy nagyszerű emberéhez, hogy űzze ki belőlem az ördögöt.

Azonban, amikor ez az ember rám tette a kezét, elkezdett prófétálni nekem. Azt mondta: „Látom, amint emberek ezreinek prédikálsz, és Isten ezrek életére van hatással rajtad keresztül. Joseph, Isten elhívott téged, és az ördög ezt most megpróbálja megakadályozni.”

„Micsoda? Én azért jöttem, hogy megszabaduljak! Csak az érdekel, hogy a saját életemet megmentsem, nem az, hogy prédikáljak, és hatással legyek mások életére” – akkor még ezt gondoltam magamban.

Látjátok, Isten megengedte ennek az embernek, hogy az Ő időtlenségének a zónájába lépjen, és így bepillanthassak a jövőmbe. Isten szemszögéből nézve, a jövőm, már tulajdonképpen megtörtént, bár még csak tizennyolc éves voltam. Ma egy több mint 19000 fős gyülekezetnek vagyok a pásztora. Ma látom azt, amit Isten sok-sok évvel ezelőtt megmutatott nekem.

Isten nem úgy lát, mint mi. Ábrahám egy százéves, gyermektelen ember volt. Felesége, Sára, kilencven éves, akinek a méhe, már rég halott volt (1 Mózes 17:17). Mégis Isten úgy nézett Ábrahámra, és úgy beszélt vele, mintha már sok nép atyja lenne.

Kedves barátom, Isten azt akarja, hogy te is úgy láss, ahogy Ő. Lehet, hogy most úgy látod, magad, mint aki egy házassági, munkahelyi, pénzügyi, vagy egészségügyi problémán megy keresztül. Isten azonban egy áldott házasságot, munkahelyi sikert, természetfeletti anyagi növekedést és egy meggyógyult testet lát, mert azt mondja Igéjében, hogy Ő már minden szellemi áldással megáldott, és mennyei helyekre ültetett minket Krisztussal együtt!

Isten Krisztusban lát téged! Amikor Krisztusban látod magad, aki az idő felett áll, akkor te is belépsz az időtlenség zónájába. Az időtlenségnek ebben a zónájában, minden szükséget és problémát Isten már megoldott, helyreállított, eltávolított, vagy ami halott volt, azt feltámasztotta. Az időtlenségnek ebben a zónájában Isten, Krisztusban már minden szellemi áldással megáldott és mennyei helyekre ültetett!

Útravaló gondolat:

Lásd magad úgy, ahogy Isten lát: Krisztusban, minden szellemi áldással megáldva, mennyei helyekre ültetve!

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/212-lasd-magad-krisztusban.html

Imádság:

Csoda a reggel, minden napom,
hiszen azt, Uram, Tőled kapom.

Csoda az álmából kibomló élet,
ami tavasszal most újra éled.

Látod, csak ámulok csodáidon,
… s hogy mindezt én – Neked
elmondhatom.

ÁMEN
(Hajdú Zoltán Levente)




Akarj az Úrral találkozni naponta!

Keresd az Istennel való találkozást még akkor is, ha ehhez az időt az alvásból kell elvenned. Az Úr sokkal többet erőt tud adni, mint az ágy.


Vele való közösségre Hív az Úr

Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. (Máté 11:28)

Általában minden ember élete eléggé telített, ez pedig oda vezet, hogy az ember nehezen és rendszertelenül imádkozik! Van, akinek a munkája, van, akinek a családja, vagy éppen a kettő együtt tölti ki napjai jelentős részét. Van, akinek a semmittevés, vagy a keserűségei netán a televízió előtti ülése tölti ki napjának nagy százalékát, és ezért nem tud – ahogy ő mondaná – nem ér rá imádkozni!

Már pedig két ember is úgy ismerheti meg egymást igazán és mélyen, ha elegendő időt töltenek egymás mellett, és jókat beszélgetnek, így van ez Istennel is! Ha nagyobb lelki békét, nyugalmat és áldásokat akarsz önmagad számára, akkor tölts el több időt Isten közelében! Ráadásul tedd ezt rendszeresen! Szakíts időt naponta arra, hogy Istennel elbeszélgess! Ő a Bibliából szól hozzád, te pedig imában szólíthatod meg Őt!

Mindenki tapasztalta már, hogy amikor valami nagyon nyomta a lelkét és elmondta valakinek – legyen az családtag, barát, lelki társ – könnyebbült a teher! De a legjobb, ha a bennünket érő eseményeket, érzéseket Isten elé visszük! Az ember arra szakít időt, ami fontos neki! Próbáld ki, hogy egy hétig naponta elcsendesedsz Isten előtt, imádkozva felkeresed őt, és elmondod neki dolgaidat! Tedd meg ezt önmagad miatt! Meg fogod látni az áldásait! Jézus hívogat bennünket így önmagához: „Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.” Ki az, akire a fáradtság és a teherhordozás nem vonatkozik?





The Worship Medley by Tye Tribbett (+lejátszási lista)

Jézus odamegy hozzád

Egy alkalommal, amikor Jézus egy falun ment keresztül, észrevett egy vak embert, aki az út szélén üldögélt (János 9). A vak Bartimeussal ellentétben, – aki odakiáltott Jézusnak, hogy könyörüljön rajta és gyógyítsa meg – ez a férfi nem szólította meg Jézust. Csak csendesen ücsörgött, amikor odament hozzá. /Joel Osteen/


Az Úr így rendelkezett az eklézsiáról:

 „És készítsenek nékem szent hajlékot, hogy ő közöttük lakozzam. Mindenestől úgy csináljátok, amint én megmutatom néked a hajléknak formáját, és annak minden edényeinek formáját. Vigyázz, hogy arra a formára csináld, amely a hegyen mutattatott néked” (2 Móz. 25,8-9.40).


Guti Tünde: KIÁBRÁNDULÁS

         Életünk sok területén érkezhetünk el olyan pontra, amikor csalódunk valamiben vagy valakiben. Elveszítjük hozzá fűzött reményünket, összedől egy elmélet, netán hitelüket vesztik azok a személyek, akikben megbíztunk. Tragikus, ha gondosan felépített teóriák romjai alatt keresztyének vajúdnak!

     Előfordult már ilyen az évszázadok során. De nem kell túl messzire tekintenünk, elég, ha a közelmúltat és napjainkat vizsgáljuk.

     Nagy megújulások, nagy lánggal fellobbanó tüzek izzottak, sokezres tömegeket megmozgatva Jézus nevében. Megtért emberek fordultak el őszintén a bűntől, és átadták szívüket az Úrnak. Megváltozott életek, megváltozott célok, letisztult gondolkodás és Istenbe vetett hit alapozta meg mindennapjaikat.

     Aztán lassan, észrevétlenül hajlottak el az üzenetek attól az egyetlen abszolút igazságtól, ami maga Krisztus. A tanítások széles körben elsekélyesedtek, központba került a szellemi ajándékok témája és azok használata, miközben olyan viselkedési megnyilvánulások váltak természetessé, amelyek egyre inkább távolodtak Jézus jellemétől.

    Nem akarom felsorolni a visszásságok okát, nem is ismerem mindet pontosan, de szeretném hangsúlyozni - senkit nem kárhoztatva -, hogy globális jelenség tapasztalható az Egyházban, leginkább a magukat karizmatikusnak tartó körökben. Begyűrűzött az Apostoli-Prófétai-Tanítványsági mozgalom a maga utóhatásaival együtt, ami sajnos kemény súrlódásokat és keserű szétszóródást is eredményezett.

    Jól indult gyülekezetek távolodtak el a krisztusi normáktól és a szeretetben gyümölcsöző élettől. Oly annyira, hogy felismerések, vágyak, célok és vélemények ütköztek, aminek testvérek megbotránkozása és egymástól való eltávolodása lett a következménye. Sokan hagyták el a közösségeket.

    Fájdalomban vergődtem én is, látva, átérezve az események súlyát, veszélyét, görnyedve a káros és egyáltalán nem krisztusi megoldások miatt.

    Eljutottam a kiábrándulásig. Nem Istenből, nem Jézusból, nem a keresztyénségből, hanem mindabból, amit a hívők Jézus neve alatt tesznek. Mindabból, ami mű, ami utánzat, Krisztust helyettesítve az embert emeli, mindabból, ami fanyar gyümölcsöket hozott.

   A kiábrándulás legdrámaibb mélypontja azonban mégis az, amikor az ember szembesül esendő önmagával. Azzal az énképpel, ami ha Isten szívének tüzes, szent tégelyébe kerül, megolvad. Tüzes kemencébe vezetett engem is az Úr, hogy az Eklézsia romlásán érzett vajúdás mellett meglássam saját szegénységemet is.

   Istenfélelem szállt rám, és gyakran töprengek, vajon milyen szakaszhoz érkeztem keresztyén életemben.

   Jézust keresem. Megváltómat, aki elindított a keskeny úton, és meg is tart mindvégig. Lecsupaszított előttem minden emberi cicomát, hiúságot, pozíciót. Nincs szükség világias külsőségekre, értéktelen kellékekre, sem magam vagy mások gyártotta elképzelésekhez szabott ötletekre!

   Krisztus és az evangélium, akire építenünk kell, de nem fát, szénát, pozdorját! Nem humanista, egocentrikus, s mégis vallásos mázzal bevont rendszereket! Nem emberi bölcselettel torzított teológiához szabott intézményeket!

A Szent Szellem szentségben és szabadságban munkálkodik. „A szél fúj, ahonnan akar, és nem tudod, honnan jön és hova megy. Így van mindenki, aki Szellemtől született” – mondta Jézus Nikodémusnak.

Ha Rá figyelünk, megtermi bennünk gyümölcsét és elvezet minden igazságra. Útjelző táblánk az Ige.

   Hiszek a dinamikusan szolgáló keresztyénségben! Hiszek egy egészségesen élő organikus gyülekezetben és abban, hogy a Szentlélek ajándékai az Egyház épülésére adattak, és Ő AZ, AKI EZEKET OSZTJA ÉS MŰKÖDTETI.

Reménykedve várom azt az időt, amikor a keresztyének alázatosan, megszentelődve, Krisztus képére átformálódva és Hozzá szenvedélyesen ragaszkodva járnak szeretetben, irgalmas szívvel támogatva egymást, elfordulva tévtanításoktól, büszke rangoktól és istentelen szennytől, bizonysággá válva az Isten nélkül élő embereknek.

   Köztük akarok lenni, ezért várom az Úr érintését, hogy kiábrándult szívem új élettel teljen, kegyelmében meggyógyuljon, s lángra lobbanjon bennem az első szeretet tüze, hogy megteremjem annak gyümölcseit!

Nagyon megdöbbentett, amikor felismertem, hogy az első szeretet nem csupán érzés, hanem CSELEKEDET:

   „De az a mondásom ellened, hogy az első szeretetedet elhagytad. Emlékezzél meg azért honnan estél ki, és térj meg, és az előbbi cselekedeteket cselekedd; ha pedig nem, hamar eljövök ellened, és a te gyertyatartódat kimozdítom helyéből, ha meg nem térsz.”

Jelenések 2:4-5.

     Többet kellene csendben maradni és figyelni! Isten ezt kéri:

  „Hallgass, én népem, hadd szóljak!” Zsoltárok 50:7.


http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/egyeb-irasaim/kiabrandulas.html

2014. március 3


Szeretet-Közösség


Keresztény szépségportál

- Szeretlek...
- Úgy, mint a felnőttek?
- Nem, én igazából!

www.keresztenyszepsegportal.hu

Táplálkozz az igével 4. - Az egyház 345. rész

Film jézus 2014 csilla664

2014. április 8.

2 Timóteus levél 3. fejezet: A Szentírás bölccsé tesz az üdvösségre (szerkesztett);

2 Tim. 3,1 Azt pedig tudd [és értsd] meg, hogy az utolsó napokban [(hémera): a legvégső időszakban] nehéz [(khaleposz): nehezen elviselhető, veszélyes, ártalmas, kegyetlen, keserves, gyötrelmes, durva] idők állanak be [(kairosz enisztémi): időszakok következnek, és jönnek].

2 Tim. 3,2 Mert lesznek az emberek magukat szeretők, [(philautosz): önzők] pénzsóvárgók, [(philargürosz): kapzsik, fösvények fukarok] kérkedők, [(aladzón): dicsekvők; fennhéjázók; elbizakodottak, hetvenkedők] kevélyek, [(hüperéphanosz): gőgösek, büszkék, fölényesek] káromkodók, [(blaszphémosz): rágalmazók, gyalázkodók, becsmérlők, szitkozódók, szidalmazók, Istenkáromlók] szüleik iránt engedetlenek, [(apeithész): csökönyösek, meggyőzhetetlenek, makacsok, kegyetlenek] háládatlanok, [(akharisztosz): köszönet nélküliek] tisztátalanok, [(anosziosz): szentségtelenek, elvetelmültek, istentelenek, vagyis Isten nélküliek, gonoszok].

2 Tim. 3,3 Szeretet nélkül valók, [(asztorgosz): szívtelenek, érzéketlenek, természetes / ösztönös szeretet nélküliek, vagyis ragaszkodás, ösztönös vágy a gondoskodásra, és megsegítésre azok iránt, akikhez fizikai kapcsolat, vérségi kötelék fűzi, nincs bennük, összeférhetetlenek, keményszívűek a családjuk iránt];  kérlelhetetlenek, [(aszpondosz): engesztelhetetlenek, összeférhetetlenek, békétlenkedők] rágalmazók, [(diabolosz): vádaskodók, rágalmazók, uszítók, hibáztatók, félrevezetők, pletykásak, árulók, rosszindulatúak, ellenségeskedők,ellenségeskedést szítók, olyan személyek, akik negatív beszéddel vagy revékenységgel szétszakítják a kapcsolatokat, és az embereket eltávolítják egymástól, és Istentől, vagyis sátáni természetűek] mértékletlenek [(akratész): erőtlenek, azaz önkontroll nélküliek, gyenge akaratúak, mértéktelenek, telhetetlenek, zabolátlanok], kegyetlenek, [(anémerosz): féktelenek; fékezhetetlenek, irgalmatlanok, lelketlenek, műveletlenek, neveletlenek, vadak] a jónak nem kedvelői [(aphilagathosz): a jót, nemest, kiválót, hasznosat, kedvezőt nem szeretők / nem kedvelők, a jóra nem hajlandók, rosszakarók].

2 Tim. 3,4 Árulók, [(prodotész): árulók, vagyis olyan személyek, akik gondolatban érzéseikben már átadták a másikat ellenségei kezébe] vakmerők [(propetész): meggondolatlanok, szenvedélyesek, hevesek, elhamarkodottak, féktelenek], felfuvalkodottak [(tüphoó tüphoomai): elszállt-agyúak, önteltek, dölyfösen viselkedők], inkább a gyönyörnek, [(mallon philédonosz): akik az élvezeteket szeretők, és hajhászók inkább] mint Istennek szeretői [és keresői].

2 Tim. 3,5 Kiknél megvan [akik megtartják, megőrzik] a kegyességnek [(euszebeia): az istenfélelemnek, az Isten tiszteletének, és a hitnek] látszatát [(morphószisz): külső formáját, hitben folyó életet színlelők ugyan], de megtagadják [(arneomai): ellentmondanak, azaz megtagadják, elutasítják] annak erejét [(dünamisz): a lényegét, erőmegnyilvánulását, csodatevő erő képességét, hatalmát, magát a csodát, az ilyeneknél a hit ereje csődöt vall bennük].  És ezeket kerüld [(apotrepó): fordulj el tehát ezektől, és tarsd távol magadtól].

2 Tim. 3,6 Mert ezek közül valók azok, akik betolakodnak [(endünó): beosonnak, beférkőznek] a házakba, [és belopakodnak a családokba] és foglyul ejtik [(aikhmalóteuó): megnyernek maguknak és fogságba vetik] a bűnökkel [és sérelmekkel] megterhelt [(hamartia szóreuó): céltévesztésben lévő, hibákkal, tévedésekkel  elhalmozott] és sokféle [(poikilosz): változatos, különféle, bonyolult] kívánságoktól [(epithümia): vágytól és szenvedélytől] űzött [(agó): vezetett, irányított, hajtott] asszonykákat [könnyű nőcskéket].

2 Tim. 3,7 Kik mindenkor [(pantote): mindig, és minden időben] tanulnak [tanulmányozás, megfigyelés, vagy kutatás által ismeretet, tudást szereznek], de az igazság [(alétheia): a valóság, vagyis Isten Igéjének, és a testté lett Igének, azaz: Krisztusnak] megismerésére [(epignószisz): megértésére, felismerésére, azaz teljes tisztánlátásra] soha el nem juthatnak. [(dünamai erkhomai): nem képesek eljutni].

»Más fordítás: Mindig igyekeznek új tanításokat hallani, de sohasem tudják az igazságot valóban megismerni«

2 Tim. 3,8 Miképen pedig Jánnes [jelentése: előnyben részesítő, csaló, megtévesztő, zaklató, bosszantó] és Jámbres [jelentése: ellenszegülő, gőgös, önfejű] ellene állottak [ellenszegültek] Mózesnek, [fölkeltek, és harcoltak Mózes ellen] akképen ezek is ellene állanak [(anthisztémi): ellenszegülnek, szembeszállnak, harcolnak] az igazságnak [(alétheia): a valóság ellen]. Megromlott elméjű, [(núsz): a szív, vagyis a szellemük értelme / felfogóképessége / gondolkodási képessége, a dolgok lényegét meglátni képes intuitív gondolkodásuk romlott] a hitre nézve nem becsületes [(adokimosz): a hit szempontjából alkalmatlan, használhatatlan, megbízhatatlan] emberek.

2 Tim. 3,9 De többre nem mennek [de sokra nem viszik, nem jutnak messzire]: mert esztelenségök [(anoia): ostobaságuk, értelmetlenségük, bolondságuk, tudatlanságuk, nagyon is] nyilvánvaló lesz mindenki előtt, amiképen amazoké is az lett.

2 Tim. 3,10 Te pedig [(parakolútheó): pontosan megfigyelted, megértetted, és] követted az én tanításomat, életmódomat, [(agógé): az én életutamat, életvitelemet, magatartásomat] szándékomat, [(protheszisz): az én célkitűzéseimet, életcélomat] hitemet, [meggyőződésemet] hosszútűrésemet, [(agapé): Isten szerinti] szeretetemet, türelmemet, [(hüpomoné): tűrésemet, kitartásomat; állhatatosságomat].

2 Tim. 3,11 Üldöztetéseimet, szenvedéseimet, amelyek rajtam estek Antiókhiában [jelentése: bosszúálló, üldöző], Ikóniumban [jelentése: kép, képoszlop], Listrában: [jelentése: feloldó város, visszavásárló] minémű üldöztetéseket szenvedtem [(hüpopheró): álltam ki, viseltem el, milyen nehézségeken mentem keresztül, és bírtam ki]! De mindezekből [mindig] megszabadított [kimentett, kiragadott] engem az Úr.

2 Tim. 3,12 De mindazok is, [vagyis mindenki] akik kegyesen [(euszebósz): istenfélő módon] akarnak élni Krisztus Jézusban, üldöztetni fognak [(diókó): üldözni, zaklatni, fogják].

2 Tim. 3,13 A [(ponérosz): haszontalan, rosszindulatú, rossz, káros, ártalmas] gonosz emberek pedig és az ámítók [(goész): szélhámosok, csalók, hitegetők, szemfényvesztők, varázslók, csábítók] nevekednek a rosszaságban, [(prokoptó): egyre mélyebbre süllyednek a gonoszságban]. Eltévelyítvén és eltévelyedvén [(planaó): csalva és megcsalatva tévúton járnak és tévútra vezetnek, tévelyegve és másokat is megtévesztve].

2 Tim. 3,14 De te [azonban] maradj meg azokban, és [tarts ki amellett] amiket tanultál [és amikről meggyőződtél, és megbizonyosodtál] és amik reád bízattak, tudván kitől tanultad.

2 Tim. 3,15 És hogy gyermekségedtől fogva tudod, és [(eidó oida): ismered] a szent írásokat, melyek téged [(szophidzó): taníthatnak, és útmutatást adhatnak], és bölcscsé tehetnek az üdvösségre a Krisztus Jézusban a hit és [(pisztisz): meggyőződés] által.

2 Tim. 3,16 A teljes írás Istentől ihletett [olvasásakor Isten Szelleme árad belőle] és hasznos [(óphelimosz) alkalmas, és előnyös] a tanításra, a meggyőzésre, és érvelésre, [(elegkhosz): bizonyításra, a tények napvilágra hozatalára]. A megjobbításra, [(epanorthószisz): helyreállításra, kiigazításra] az igazságban [(dikaioszüné): megigazult életre] való nevelésre, [(paideia): oktatásra, képzésre].

2 Tim. 3,17 Hogy tökéletes [az eklézsiába beilleszthető] legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített [(exartidzó): ellátva, és felszerelve].







Itt állok Előtted szívem-lelkem már Tiéd

Hol keresed az Urat?

Ne a kereszten, és ne a sírban keressed az Urat!


Mit keresitek a holtak között az élőt? Nincs itt, hanem feltámadott(luk 24,1-től)


A Vigasztaló hangja

„...a Segítő, a Vigasztaló - a Szent Szellem..." (János 14:26, EF) Előfordult már veled, hogy összetévesztetted a vádló hangját Isten hangjával? Szeretném leszögezni, hogy a kritizáló, ítélkező, vádló hang nem Isten hangja! Isten nem egy kákán is csomót kereső személy, aki egész nap azzal foglalkozik, hogy a hibáidra irányítsa a figyelmet, és azokkal nyaggasson.


Alfa és Omega

A világtörténelem kiindulópontja, központja és végcélja Jézus Krisztus.


Ige: Mártírok szükségessége

Aki a másik ember bárányát megölte: „A bárányért pedig négy annyit kell adnia, (négyszer annyit kell fizetnie) mivelhogy ezt tette, (és mivel könyörtelen volt), és annak nem kedvezett” (2 Sám. 12,6)


A céltévesztett ember

Az ember bűne, vagyis cél tévesztett volta, vele együtt születette létformája. Az egyes vétkek csak ennek tünetei. 


Minden lélek /funky/

Lydia magazin


Irma Nyári


Gyógyító Jézus


Isten Szeretete

Amire Isten vezeti az embert, arra az elme nem mindig talál logikus magyarázatot. (Joyce 
Meyer)