2014. február 27.

Mai Ige

„Isten rólad szóló tervrajza minden szükséges részletet tartalmaz a kezdetektől a végéig.”
Idézet a "Győzelem a lelki életben" c. kiadványból

www.maiige.hu
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Aki keresi az Istennel való csendességet, szabadításra lel. 


http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/



Csak te vagy, én Istenem

2014. február 26.

Ige: Isten hűséges Isten

 „Hű az Isten, hogy a mi beszédünk hozzátok nem volt egyszer igen és máskor nem.

Mert az Isten Fia Jézus Krisztus, akit köztetek mi hirdettünk, és prédikáltunk, én és Silvánus és Timótheus, nem volt IGEN is meg NEM is, hanem Őbenne valósult meg az IGEN*

*És:Aki által van a menetelünk is, mert megnyílt számunkra az út, és szabadon járulhatunk hitben ahhoz a kegyelemhez, amelyben most állunk élünk, és dicsekedünk, sőt ujjongunk az Isten dicsőségének reménységében.

[Más fordítás: és dicsekszünk a reménységgel, hogy az isteni dicsőség részesei lehetünk]” (Róm. 5,2).

És így folytatódik a kijelentés, ugyanis: Isten volt a Krisztusban, amikor a világot magával kiengesztelte. Nem tulajdonítván nékik az ő bűneiket, és nem számította fel nekik az eleséseket, a hibás lépéseket, botlásokat, baklövéseket, melléfogásokat és törvényszegéseket, és reánk bízta, sőt belénk helyezte a békéltetésnek, a kibékítés, a kiengesztelődés igéjét, logoszát (2 Kor. 5,19).

És Ő nem változott: „Jézus Krisztus tegnap és ma és örökké ugyanaz” (Zsid. 13,8).

Mert Istennek valamennyi ígérete Őbenne lett igenné és Őbenne lett Ámenné az Isten dicsőségére miáltalunk, rajtunk keresztül”. (2 Kor. 1,18-20)



Mire legyen időd.

KEGYELEM

„Isten kegyelme által vagyok, ami vagyok; és az ő hozzám való kegyelme nem lőn hiábavaló…” (1 Kor. 15,10)


Megvallás

Én dicsérlek boldogan Uram, mert jó vagy, és zengem nevedet Úr Jézus Krisztus, mert gyönyörűséges, (Zsolt. 135,2.3) és eközben a pitvar, - az én testem - betelik a Te dicsőséged fényességével Uram, (Ezék.10,4)


Turóci: A hit

A hit nem a megérkezettség állapota, a kegyelem nem a tétlenség útlevele, a kereszténység pedig nem a lelki önzés csendes gyönyörködése az Isten szerelmében. 


Isten belső köreibe tartozol

"Többé nem mondalak titeket szolgáknak, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Titeket azonban barátaimnak mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam nektek." (Jn 15,15)

A 'barát' szó ebben az igeszakaszban nem hétköznapi ismeretséget jelent, hanem közeli, bizalmas kapcsolatot. Ugyanezt a szót használja János az esküvőn a vőlegény tanújára (Jn 3,29), és a király belső köreibe tartozó, meghitt, bizalmas barátokra. A királyi udvarokban a szolgáknak távolságot kell tartaniuk a királlyal szemben, de a belső körbe tartozó bizalmas barátok élvezhetik a közeli kapcsolatot, a közvetlen bejárást és a bizalmas információkat.

Nehéz megérteni, hogy Isten közeli barátjának tart engem. A Biblia azonban így fogalmaz: "...mert az ÚR, akinek Féltőn-szerető a neve, féltőn szerető Isten." (2Móz. 34,14)

Isten nagyon vágyik arra, hogy közelről ismerjük őt. Tulajdonképpen azért tervezte a világegyetemet, azért szerkesztette a történelmet, beleértve életünk minden részletét, hogy barátai legyünk. A Bibliában ezt olvassuk: "Az egész emberi nemzetséget is egy vérből teremtette, hogy lakjon a föld egész felszínén; meghatározta elrendelt idejüket és lakóhelyük határait, hogy keressék az Istent, hátha kitapinthatják és megtalálhatják, hiszen nincs is messzire egyikünktől sem." (Ap. Csel. 17,26-27)

Legnagyobb kiváltságunk az, hogy ismerhetjük és szerethetjük Istent, Isten legnagyobb öröme pedig az, hogy minket ismer és szeret. "Aki dicsekedni akar, azzal dicsekedjék, hogy érti és tudja rólam, hogy én vagyok az ÚR,... mert ezekben telik kedvem - így szól az ÚR!" (Jer. 9,23)

Nehéz elképzelni, hogyan lehetséges közeli barátság egy mindenható, láthatatlan, tökéletes Isten és egy véges, bűnös ember között. Könnyebb megérteni a Gazda-szolga kapcsolatot, vagy a Teremtő-teremtett kapcsolatot, még az Apa-fiú kacsolatot is könnyebb elképzelni. De vajon mit jelent, hogy Isten engem a barátjának tekint?

 (Daily Hope by Rick Warren)


http://napiremeny.blog.hu/2012/04/06/isten_belso_koreibe_tartozol

Bob Gass: Az Isten-adta gondolatok ereje (3)

„…áldást nyer általad… a föld minden nemzetsége” (1Mózes 28:14)

Dr. Victor Pearce, egy oxfordi professzor írta meg a „What the World Owes to Christians” [Mit köszönhet a világ a keresztyéneknek] című könyvében az írógép történetét.

„Az írógép volt a modern szövegszerkesztő előfutára. De mire kellett egy kereszténynek, hogy ilyet találjon fel? Hogy prédikációkat írjon le vele. Komolyan mondom! Christopher Sholes aggódott lelkipásztora miatt, akit egész héten lefoglalt, hogy egy járvány áldozatait látogatta, vigasztalta a gyászolókat, és elvégezte a temetési szertartásokat. Így aztán nem maradt ideje arra, hogy leírja a vasárnapi prédikációit.

 Egyszer Sholes egy barátjával vitatta meg a kérdést, és ezt mondta: »Szomorú, hogy nincs valamilyen gyorsabb módszer az írásra az olyan elfoglalt emberek számára, mint a lelkészek«.

 A barátja erre így szólt: »Miért nem találsz fel egy gépet?

« Sholes így válaszolt: »Megpróbálom«.

Az az esős délután volt sok hónapnyi kemény munka kezdete. Végül egy kis csoport gyűlt össze, hogy megnézzék, amint papírra kopogtatja csupa nagybetűvel: C. LATHAM SHOLES, NOV 1867. Hat évvel később a Remington Vállalat felismerte, hogy az írógép olyasvalami, ami forradalmasíthatná az üzlet világát. Abban az időben a legtöbb irodai alkalmazott férfi volt, de a Young Women’s Christian Association [keresztyén ifjúsági nőegylet] gépírás tanfolyamot indított el nők számára. Kezdetben ez botrányt szült, de mivel az első képzett gépírók nők voltak, a munkáltatók gyorsan lecsaptak rájuk, és alkalmazták őket.

Így az írógép és a YWCA megmutatta, hogy a nők helye nemcsak otthon lehet, hanem az irodában is.” Lehet azért imádkoznom, hogy Isten megáldja az üzleti vállalkozásomat? Igen! Isten szeretné megáldani a munkádat, hogy így te elősegíthesd az Övét, mellyel szeretné eljuttatni az evangéliumot az egész világra.



arena1504

Spurgeon: Az örökségünk záloga

A Szent Szellem pecsétje, és záloga is az örökségünknek.


Reinhard Bonnke: Nyitva van az ég!

 „Hajlítsd le az eget Uram, és szállj le!” - kérte Dávid (Zsoltár 144:5), Ézsaiás pedig így könyörgött: „Bárcsak szétszakítanád az eget, és leszállnál!” (Ézsaiás 63:19). Isten meghallgatta ezeket az imákat, amikor Jézust leküldte a Földre. Krisztus lehajlította és szétszakította az eget, és leszállt közénk! Amikor pedig visszatért az egeken át, nyitva hagyta azt. Ma már okafogyottá vált ezért imádkozni: a szétszakított ég szétszakítva marad már örökké: senki nem képes az újbóli „összevarrására”, még a „tűforgató-bajnok” Sátán sem!


A megnyitott egeken keresztül kezdett el leszállni a Szent Szellem pünkösdkor (ApCsel 2. rész). Fölöttünk az ég már nem olyan, „mint az érc”, hanem NYITVA VAN. Nincs az a szankció, és nincs az a blokád, amivel a pokol hordái ezen változtatni tudnának! Jézus Krisztus az Úr! 

Kenneth Copeland: Krisztus benned van.

Akikkel az Isten meg akarta ismertetni azt, hogy milyen nagy a pogányok között eme titok dicsőségének gazdagsága, az [tudniillik], hogy a Krisztus ti köztetek van, a dicsőségnek ama reménysége (Kolossé levél 1,27.)

Néhány éve, mikor imádkoztam föl s alá járkálva kis lakásunkban Tulsában, Oklahomában, megvallottam az 1Ján 4,4-et: nagyobb az, aki bennem van ... nagyobb Ő... nagyobb Ő... Hirtelen kijelentés tört fel bennem, mint egy buzgó patak, és tudtam: Ó! Isten bennem van!

Ez megrázóbb volt, mintha valaki egy vizes ruhával képen vágott volna. Annyira felrázott, hogy teljesen éber lettem. Ebben a régi házban csak körbe-körbe táncoltam. Hirtelen már nemcsak egy szegény prédikátor voltam, aki egy kis egérlyukban él. A Mindenható Isten lakóhelye voltam!

Ez a felismerés teljesen megváltoztatta a gondolkozásomat sok mindennel kapcsolatban. Ránéztem a tenyeremre, és megdöbbentem: az Ő ujjai az én ujjaimban vannak! Ránéztem a lábaimra: az Ő lábai az én lábaimban vannak. Az Ő lábfeje az én lábfejem. Ha én veszélybe kerülök, akkor Ő is veszélybe kerül.

Néha azt mondják nekem: Copeland testvér, az imádságaim nem jutnak feljebb a mennyezetnél. Erre csak annyit mondhatok: a mennyezetnél feljebb? Nincs szükség arra, hogy az orrodnál magasabbra jussanak! Ő benned van, a bensődben! Az imádságaid szerzője. A hited szerzője. A Názáreti Jézus Krisztus lakóhelyet készített magának benned. Halleluja!

Néhányan úgy gondolják, hogy a Szellem nem tölti be őket egészen addig, míg nem vesznek Szent Szellem keresztséget. De ez nem így van. A Szent Szellem beléd költözött, mikor Jézust Uraddá tetted az életedben. Akkor beléd költözik, mikor újjá születsz! A Szent Szellem keresztség az egy más dolog. A Szent Szellem ereje ekkor rád száll, hogy megerősítsen téged a szolgálatra. (Apcsel. 1,8.)

Ez azt jelenti, ha akár két másodperce születtél még csak újjá, Jézus már benned van. Ott él, és ott is fog élni mostantól fogva. Fel tudod ezt fogni? Ha időt töltesz el úgy, hogy ezen gondolkozol és elmélkedsz, kijelentést kaphatsz te is, akárcsak én. Azután ez elkezd növekedni a szellemedben, s végül az egész életedet megváltoztatja.

Ahogy Isten mondta: én bennük fogok lakozni, és közöttük járok, és én leszek az ő Istenük, és ők lesznek az én népem (2kor. 6,16)

Jézus benned van. Ez a legdicsőségesebb igazság Isten Igéjében. Engedd, hogy élővé váljon a mai napon benned.

Fordította: Orbán Tibor
Kenneth Copeland Ministry engedélyével


Kolossé levél 1,13-27
Kol 1:13 Aki megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába;
Kol 1:14 Kiben van a mi váltságunk az Ő vére által, bűneinknek bocsánata;
Kol 1:15 Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;
Kol 1:16 Mert Ő benne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;
Kol 1:17 És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn.
Kol 1:18 És Ő a feje a testnek, az egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első;
Kol 1:19 Mert tetszett [az Atyának], hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;
Kol 1:20 És hogy Ő általa békéltessen meg mindent Magával, békességet szerezvén az Ő keresztjének vére által; Ő általa mindent, ami csak van, akár a földön, akár a mennyekben.
Kol 1:21 Titeket is, kik hajdan elidegenültek és ellenségek valátok gonosz cselekedetekben [gyönyörködő] értelmetek miatt, most mégis megbékéltetett.
Kol 1:22 Az Ő emberi testében a halál által, hogy mint szenteket, tisztákat és feddhetetleneket állasson titeket Ő maga elé:
Kol 1:23 Ha ugyan megmaradtok a hitben alaposan és erősen, és el nem távoztok az evangélium reménységétől, amelyet hallottatok, amely hirdettetett minden teremtménynek az ég alatt; amelynek lettem én, Pál, szolgájává.
Kol 1:24 Most örülök a ti érettetek való szenvedéseimnek, és a magam részéről betöltöm ami híja van a Krisztus szenvedéseinek az én testemben az Ő testéért, ami az egyház;
Kol 1:25 Amelynek lettem én szolgájává az Isten sáfársága szerint, amelyet nékem adott ti rátok nézve, hogy betöltsem az Isten ígéjét,
Kol 1:26 [Tudniillik] ama titkot, mely el vala rejtve ősidők óta és nemzetségek óta, most pedig megjelentetett az Ő szenteinek,
Kol 1:27 Akikkel az Isten meg akarta ismertetni azt, hogy milyen nagy a pogányok között eme titok dicsőségének gazdagsága, az [tudniillik], hogy a Krisztus ti köztetek van, a dicsőségnek ama reménysége.



Keresztény szemmel


Szeretet-Közösség


Az első gomb - Kubinyi Károly

Isten szent fia (Varga Szabolcs)

2014. február 25.

Ige: A csak vallásos emberekről.

 „Mert bár az Istent megismerték,  és az Ő létezésének tökéletesen tudatában vannak mindazáltal, nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak, hanem az ő okoskodásaikban  hiábavalókká  lettek, és belevesztek gondolataikba, és üressé váltak, holtpontra jutottak elgondolásaikkal; bolonddá azaz bálványimádókká váltak, és az ő balgatag érteni nem akaró, és oktalan szívük, vagyis az ő bensőjük megsötétedett, és egészen sötétségbe borult, és megvakult*

*Mert ezek azok:Kik értelmükben, és gondolkozásmódjukban meghomályosodtak, akiknek sötétség borult az értelmükre, elidegenültek az isteni élettől, Istentől, aki az élet forrása elszakadtak, mert megmaradtak tévelygésükben, vagyis elszakadtak Isten életétől a tudatlanság miatt, mely az ő szívük az ő bensőjük keménysége, elkérgesedése, érzéketlensége, vaksága miatt van bennük (Eféz. 4,18).

Magukat bölcseknek vallván, és bölcseknek tartván kérkedtek, és közben balgatagokká, és oktalanná, bolonddá, és esztelenné lettek*

*Az Úr pedig azt kérdezi:Hol a bölcs? Hol az írástudó? Hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-é Isten e világnak bölcsességét? (1 Kor. 1,20)

„Nincs bölcsesség, és nincs értelem, és nincs tanács az Úr ellen.” (Péld. 21,30)

Mert csak: „Őnála van a bölcsesség és hatalom, övé a tanács és az értelem” (Jób. 12,13)

És az örökkévaló, a halhatatlan Istennek dicsőségét, fölségét felcserélték, és behelyettesítették, és meghamisították a mulandó pusztulásra ítélt, és halandó embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával, vagyis kifaragott ábrázatával, képével* (Róm. 1,21-23)

*Azt kérdezi az Úr: „Kihez hasonlíthatnátok az Istent, és hogyan készíthetnétek el képmását? A mesterember bálványszobrot önt, az ötvös bevonja arannyal, és ezüstláncot forraszt hozzá. Aki szegény ilyen áldozathozatalra, nem korhadó fát választ, ügyes mesterembert keres, hogy olyan bálványszobrot készítsen, mely nem inog. Hát nem tudjátok, nem hallottátok, nem mondták el nektek régtől fogva, nem magyarázták meg a föld alapozását?” (Ésa. 40,18-21)

Az apostol is így szól a pogányokhoz: „Mivel tehát az Isten nemzetsége vagyunk, nem szabad azt hinnünk, hogy aranyhoz vagy ezüsthöz, vagy kőhöz, művészi alkotáshoz vagy emberi elképzeléshez hasonló az istenség” (Csel. 17,29)

És az Úr így figyelmezteti az Övéit: „Őrizzétek meg azért jól a ti lelketeket, vagyis magatokat, mert semmi alakot nem láttatok akkor, amikor a tűznek közepéből szólott hozzátok az Úr a Hóreben. a pusztaságban, sivatagban: vagyis e világban. Hogy el ne vetemedjetek, és faragott képet, valamely bálványféle alakot ne csináljatok magatoknak, férfi vagy asszony képére. Képére valamely baromnak, amely van a földön; képére valamely repdeső madárnak, amely röpköd a levegőben; Képére valamely földön csúszó-mászó állatnak; képére valamely halnak, amely van a föld alatt lévő vizekben. Se szemeidet fel ne emeld az égre, hogy meglásd a napot, a holdat és a csillagokat, az égnek minden seregét, hogy meg ne tántorodjál, és le ne borulj azok előtt, és ne tiszteljed azokat, amelyeket az Úr, a te Istened minden néppel közlött, az egész ég alatt. (5 Móz. 4,15-19)

„Ezt mondja az Úr: A pogányok útját el ne tanuljátok… Mert a népek bálványai csupa hiábavalóság, hiszen az erdő fájából vágják azt; ács-mester kezei készítik bárddal. Ezüsttel és arannyal megékesíti azt, szegekkel és pörölyökkel megerősítik, hogy le ne essék. Olyanok, mint az egyenes pálmafa, és nem beszélnek; viszik-hordják őket, mert mozdulni nem tudnak. Ne féljetek tőlük, mert nem tehetnek rosszat; de jót tenni se képesek! Mind egyig balgatagok és bolondok; hiábavalóságokra tanít; fa az. Társisból hozott lapított ezüst és Ofirból való arany; az ácsnak és az ötvös kezének munkája; öltözetük kék és piros bíbor; mesterek munkája valahány” (Jer. 10,2-6.8-9)



Áldásod áldásod jöjjön el hozzánk

Elfussak?


A megigazult ember feladata

Vajon elpusztítod – e az igazat is a bűnössel együtt? … Nem pusztítom el a tízért. (1 Móz 18,23...32)

Ábrahám, az Isten előtt igaz ember alkuszik Istennel: ne pusztítsa el Sodomát gonoszságáért, ha legalább 50 igaz van ott. Isten hajlandó megbocsátani, ha talál ott igaz embert, már 10 igaz is megmentené a várost – de nem talál. Így elpusztul Sodoma és Gomora is... 

Nagy felelőssége van a hívő embereknek azon a lakóhelyen, ahol élnek, mert sok áldásnak lehetnek a hordozói. Isten keresi az igazán hű, odaszánt embereket, mert csak rajtuk keresztül tud könyörülni a többieken. Emberi szó, emberi bizonyságtétel kell, hogy elhangozzék ebben a pogányosult világban.

 Isten a felébredt hívő keresztyénekkel tud segíteni a hitetlen tömegeken. Nekünk hívogatnunk kell az embereket az Úr Jézushoz, hirdetve a kegyelem Igéjét alkalmas és alkalmatlan időkben.



Reinhard Bonnke: Az örökkévalóság határa

Az örökkévalóság határa soha nem előttünk van, hanem párhuzamosan halad a jelenlegi élettel, és bárki, bármelyik pillanatban átlépheti.


Krisztus népéről

 „Mert a bűn [vagyis a céltévesztés következménye] ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem [vagyis Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása, és felmentése] alatt” (Róm. 6,14)


A törvény szerint élőkről

 „Mert akik a törvény szerint élnek, átok alatt vannak; mert meg van írva: Átkozott minden, aki nem tartja meg hűségesen, amik megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje” (Gal. 3,10)


Pintér Béla Kegyelem

A törvény feladata

„Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt” (Gal. 3,24).


Ezt tudva:... Értsétek meg tehát, hogy akik hitből valók, azok Ábrahám fiai” (Gal. 3,7).


Nem teszem érvénytelenné életemben a kegyelmet

Nem törlöm el, nem utasítom vissza, és nem érvénytelenítem az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által, és a törvény útján van és valósulna meg az igazság, vagyis a megigazulás, tehát Krisztus ok nélkül és hiába halt meg (Gal. 2,21)


A figyelmeztetés.

 „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4).


Az örökségről

 „Mert ha törvényből van az örökség, akkor többé nem ígéretből; Ábrahámnak pedig ígéret által ajándékozta azt az Isten kegyelme (Gal. 3,18).


A törvény

 „A törvény a valóságban haragot eredményez. Ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet, vagyis törvényszegés sincsen. Ott nem lehet áthágni sem a törvényt” (Róm. 4,15)


Törvény, vagy HIT?

 „Mert ha a törvény alá rendeltek, a törvényből valók, vagyis a törvény alapján állók az örökösök, akkor a hit hiábavalóvá, üressé, hasztalanná, hatástalanná lett, az ígéret pedig érdektelen, haszontalan, semmis, eltöröltetett, hatálytalan, eredménytelenné válik, csődöt mond, kudarcba fullad, nincs dolga, megszűnt a funkciója, feladata. (Róm 4,14)


Doulos - Te vagy Istenem

2014. február 24.

János apostol 3. levele (göröggel és kapcsolódó igékkel) Munkatárssá lenni az igazságban;

3 Ján. 1,1 [Én] a presbiter [(preszbüterosz): az elöljáró, a vén] a szeretett Gájusnak [jelentése: a földinek, a szeretettnek], akit én igazán [(alétheia agapaó): a valóságban, vagyis Krisztusban Isten szerinti szerettettel] szeretek]*

*Ő az, akit maga Pál apostol merített be:Hálát adok Istennek, hogy senkit sem merítettem be közületek, csak Krispust [jelentése: göndör] és Gájust [jelentése: földi]” (1Kor 1,14).

Akinek házában később egy házi gyülekezet működött: „Köszönt titeket Gájus [jelentése: földi], aki nékem és az egész (kihívott) gyülekezetnek [eklézsiának] (házi)gazdája… (Róm. 16,23).

Ő is Pál apostol kísérői között volt Efézusba: „És betelék az egész város háborúsággal, (mert a zűrzavar kiterjedt az egész városra) és egyakarattal a színházba rohanának, megfogván Gájust és Aristárkhust, kik Maczedóniából valók és Pálnak útitársai valának” (Csel. 19,29).

3 Ján. 1,2 Szeretett barátom, [és testvérem] kívánom [és (eukhomai): és imádkozom], hogy mindenben [(peri): és minden tekintetben] jól legyen dolgod [(euodoó): hogy sikeres legyél], és légy egészséges, amint jó dolga [(euodoó): jó sora] van a lelkednek [a te bensődnek]. 

»Más fordítás: Szeretettem mindenek felett azért imádkozom, hogy minden tekintetben jól menjen sorod. Hogy minden sikerüljön neked, és egészséges légy testben is, lélekben is«  

3 Ján. 1,3 Mert felettébb örültem [(khairó): és örvendeztem], amikor atyafiak jöttek [vagyis testvérek érkeztek] és bizonyságot tettek a te igazságodról [az igaz voltod mellett], úgy, amint te az igazságban jársz.

[Más fordítás: Mert felettébb örvendeztem, amikor testvérek érkeztek és bizonyságot tettek (szú): rólad, hogy te (alétheia): a valóságban, vagyis Krisztusban élsz].

3 Ján. 1,4 Nincs [nem is lehet] annál nagyobb örömem, mintha hallom, hogy az én gyermekeim az igazságban [(alétheia): a valóságban] járnak [azaz: Krisztusban élnek].

3 Ján. 1,5 Szeretett barátom, [és testvérem] híven cselekszel mindenben, [és hűségesen jársz el mindabban] amit az atyafiakért, [a testvérekért] és pedig az idegenekért [vagyis a vendégekért is] teszel

[Más fordítás: Szeretett testvérem te helyes magatartást tanúsítasz a testvérek iránt, főképp, amit az úton lévők iránt cselekszel]*

*Pál apostol is erre buzdítja a szenteket:Legyetek a vendégszeretetre alkalmat keresők, vagyis nem csak ismerőseiteket vendégeljétek meg, hanem az ismeretlen, idegen embereket, jövevényeket is fogadjátok be közösségetekbe (Róm. 12,13).

A testvéri szeretet (legyen maradandó, és) maradjon meg. A vendégszeretetről el ne felejtkezzetek, mert ez által némelyek, tudtukon kívül, angyalokat vendégeltek meg” (Zsid. 13,1-2).

3 Ján. 1,6 Akik bizonyságot tettek a te [(agapé): Isten szerinti] szeretetedről a gyülekezet [(ekklészia): vagyis a kihívottak közössége, az eklézsia színe] előtt; akiket jól teszed, ha Istenhez [és az Ő nevéhez] méltóan bocsátasz útjokra.

3 Ján. 1,7 Mert az ő nevéért [keltek útra, és] mentek ki, semmit sem fogadván el a pogányoktól. [Más fordítás: Ők a Krisztus szolgálatára indultak útnak, és a hitetlenektől semmit nem fogadtak el];

3 Ján. 1,8 Nékünk azért [fel kell karolnunk] be kell fogadnunk [vagyis tartozunk befogadni] az ilyeneket, hogy munkatársaikká lehessünk az igazságban [(alétheia): valóságban / a Szent Szellemben / Krisztus Evangéliumában].


3 Ján. 1,9 Írtam a gyülekezetnek [a kihívottak közösségének, az eklézsiának], de Diotrefesz [Jelentése: Zeustól / a világ királyától / táplált, és nevelt], aki elsőséget kíván [elsőségre tör] közöttük, nem fogad el minket.

3 Ján. 1,10 Ezért, ha odamegyek, felemlítem az ő dolgait, amelyeket cselekszik, gonosz [és rosszindulatú] szavakkal csácsogván ellenünk; sőt nem elégedvén meg ezzel, maga sem fogadja be az atyafiakat [a testvéreket], és akik ezt akarnák, azokat is akadályozza, és az egyházból [a kihívottak közösségéből, az eklézsiából] kiveti.

[Más fordítás: Ezért ha majd megérkezem, szóba hozom viselt dolgait, hogy mindent összefecseg rólunk. Sőt még ezzel sem elégszik meg, hanem egyfelől nem fogadja be a testvéreket, másfelől azokat, akik erre hajlandók volnának, megakadályozza benne, és kitiltja az eklézsiából].

3 Ján. 1,11 Szeretett barátom [és testvérem], ne a rosszat [(kakosz): azt, ami értéktelen, hitvány] kövesd [(mimeomai): utánozd], hanem a jót. Aki jót cselekszik [(agathosz): és másnak a hasznára cselekszik, valakinek a segítségére lesz], az Istenből van; aki pedig rosszat cselekszik [(kakopoieó): és árt valakinek, bajt / kárt okoz], az sohasem látta meg az Istent*

*Péter apostol is arra buzdítja a szenteket, hogy:Forduljon el a gonosztól (kerülje el, tartózkodjon tőle, térjen ki az útjából) és cselekedjék jót; keresse (kutassa, törekedjen) a békességre, és kövesse azt” (1Pét 3:11).

Dávid így prófétál a megigazultakról: „Mindennapon irgalmatoskodik (mindenkor könyörül) és kölcsön ad, és az ő magzatja (az ő gyermeke) áldott (lesz). Kerüld a rosszat és jót cselekedjél, és megmaradsz mindörökké” (Zsolt. 37,26-37.

Ézsaiás is erre biztatja az újjá születetet embert: „Tanuljatok jót tenni; törekedjetek igazságra, vezessétek jóra az erőszakoskodót, pártoljátok az árvák és özvegyek ügyét” (Ésa. 1,17).

János apostolon kereztül így hangzik a kijelentés: „Aki Őbenne marad, egy sem esik bűnbe (hamartanó: vagyis egy sem lesz céltévesztő). Aki bűnbe esik, (hamartanó: vagyis céltévesztő lesz), egy sem látta őt, sem meg nem ismerte őt. Senki sem cselekszik bűnt (hamartanó: vagyis senki sem lesz céltévesztő), aki az Istenből született, mert benne marad annak magva; és nem cselekedhetik bűnt (hamartanó: vagyis nem lehet céltévesztő), mivelhogy Istenből született (1 Ján. 3,6.9).

És Pál apostol is így biztatja a szenteket: „Vigyázzatok, hogy senki senkinek rosszért rosszal ne fizessen; hanem mindenkor jóra törekedjetek úgy egymás iránt, mint mindenki iránt” (1 Thess. 5,15)

3 Ján. 1,12 Demeter (jelentése: a földanyához tartozó) mellett mindenki bizonyságot tett, maga az igazság [(alétheia): vagyis a valóság, azaz: a Szent Szellem] is; de mi is bizonyságot teszünk, és tudjátok, hogy a mi bizonyságtételünk igaz [(aléthész): valóságos, azaz: igei].

3 Ján. 1,13 Sok írni valóm volna [még számodra], de nem akarok tintával és tollal írni néked:

3 Ján. 1,14 Hanem reménylem, hogy csakhamar meglátlak [(sztoma): színről színre] téged és szemtől szembe beszélhetünk.

3 Ján. 1,15 Békesség [(eiréné): vagyis az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás] néked! Köszöntenek téged a te barátaid. Köszöntsd a barátainkat név szerint.





Áldott Mindenható

Keresztény szépségportál

Sokan a szeretetet pusztán érzelemnek tartják... A szeretet elsősorban cselekvő törődésben megnyilvánuló magatartás. Gary Chapman

www.keresztenyszepsegportal.hu


Lydia magazin


Irma Nyári


István Bertalan

Szeretetből építem fel az én házam, berendezem azt szeretettel és szeretetből építek köré kerítést, óriási szeretet kapuval és a szeretetet állítom a kapujába őrzőnek, hogy aki átjön rajta szeretve legyen és tudjon szeretni.
Bezdek Robert

AMEN JEZUS


Pintér Béla - Sohase nézd a bőre színét

Ez az a nap!

A múltad nem a végzeted. Valami jó vár rád a jövőben! (Joyce Meyer)


Mai Ige

„Minden alkalommal, amikor szeretettel fordulsz valaki felé, a te kezed, Isten kezévé válik!”
Idézet a "Győzelem a lelki életben" c. kiadványból

www.maiige.hu


A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Magunkban és földi javakban gyönyörködni balgaság, a bűnben gyönyörködni a kárhozat felé visz, de Istenben gyönyörködni örökkétartó gyönyörűség. 

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Keresztény szemmel

Az idézet, az Istenes élet dicsérete c.könyvből származik.


Szeretet-Közösség


Táplálkozz az igével,légy egészséges és sikeres 339. rész

HAMAROSAN !! Guti Tünde - Hozzád szól az Úr... ( 2. lemez )