2013. október 24.

Lázadásról, és forradalomról.

A lázadás és forradalom nem Istentől van, ezért aki az Úré, az tartózkodjon tőle: „Féljed, fiam, az Urat és a királyt, és felforgatók (és pártütők) közé ne keveredj! Mert hirtelenséggel feltámad az ő nyomorúságuk, és e két rendbeliek büntetését ki tudja?” (Péld. 24,21-22)


Örüljetek!

 Ujjongjatok egek, és föld örvendezz (vigadozz), ujjongva énekeljetek (törjetek ki ujjongásba) hegyek; mert (megszánta és) megvigasztalja népét az Úr, és könyörül szegényein (a nyomorultakon)” (Ésa. 49,13)


Őbenne – Krisztusban - teljesedtek be a próféciák:

És Ő néktek szenthely lészen; de megütközés köve és botránkozás sziklája Izráel két házának (olyan szikla, amelybe belebotlanak), s tőr (kelepce) és háló (csapda) Jeruzsálem lakosainak. És megütköznek (megbotlanak) köztük sokan, s elesnek és összetöretnek; tőrbe esnek és megfogatnak (megfogja őket a csapda)!” (Ésa. 8,14-15)


Ki a hős?

- Nem az a hős, aki soha nem fél semmitől, hanem az, aki legyőzi a félelmét! (magdanya)


Klaus Douglass: Aktivizálni jell a hívők egyetemes papságát

Az úgynevezett „lelkészek” és az úgynevezett „laikusok” közötti különbségtétel nem biblikus és nem protestáns.


Ne félj, ne aggódj

Kilburn: A szeretetről

A szeretetteljes hangnak kimondhatatlan értéke van, mindenki meg tudja érteni.




Pásztor Chris: Győztes vagyok!

Több vagyok, mint egy hódító, mert az én hitem a győzelem, amivel legyőzöm a világot. Halleluja!


A kijelentés

A Szent Szellem az Úr Igében adott kijelentését személyessé, időszerűvé, korszerűvé teszi. 


Eleanor Roosevelt: Az életről

Az emberi élet nem adottság, hanem feladat, amit meg kell oldani.


Reinhard Bonnke: Lélekmentés.

A gyülekezetek nem híveket toboroznak maguknak, hanem lelkeket mentenek: félelmeiktől, kárhoztatásaiktól és múltbeli tetteiktől megnyomorított életeket. Ilyen emberek felé szolgálunk Isten erejével és kenetével, hogy leülhessenek Jézus lábainál „felöltözve és észhez térve” (Lukács 8,35). A világ összes aranya és drágagyöngye nem ér fel egyetlen lélek értékével! Ezért menjünk ki a világba, és vállvetve munkálkodjunk együtt a lelkek megmentésén, követve Nagy Pásztorunkat, Jézus Krisztust, aki azért jött a világba, hogy „megkeresse és megmentse azt, ami elveszett”! 

Démoni hatalom - Alku az ördöggel

Rupa testvérek2013Én csak veled élhetek jézus

2013. október 23.

Ige: A Krisztus napjáról

 „Kérünk pedig titeket, atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére [(parúszia): szó szerint mellette lét, jelenlét, megérkezés, látogatás] és a mi Őhozzá leendő egybegyűlésünkre nézve.

Hogy ne tántoríttassatok el [(szaleuó): megráz; megingat; megtántorodik; megrenget; megzavar, felbujt; felkavar] egyhamar a ti értelmetektől [(núsz: szív, szellem értelme / felfogóképessége / gondolkodási képessége)]. Se ne háboríttassatok meg [és meg ne riasszon titeket olyan hamar; (throeó: megijeszt, megrettent; megriaszt, hirtelen félelemmel felizgat, felzaklat)]. Se szellem által [és félre ne vezessen titeket valami szellem]. Se beszéd [(logosz)] által, se nékünk tulajdonított [se állítólag tőlünk érkező] levél által. Mintha itt volna [mint hogyha beállt volna (enisztémi: küszöbön áll, itt van, sarkában van, fenyeget)] már a Krisztusnak ama napja [az Úr napja]. (2 Thess. 2,1-2)

[Más fordítás: Van még egy kérésünk: Urunk, Jézus Krisztus eljövetelét és vele való egyesülésünket illetően, ne veszítsétek el rögtön józanságotokat]*

*Azért: „Hogy megítélhessétek [hogy el tudjátok dönteni, (bírálni)], hogy mi a rossz és mi a jó [mi a helyes; (lényeges; fontos) míg az eltérő dolgokat meg tudjátok próbálni (vizsgálni)]. Hogy legyetek (napfény)tiszták [a NAP fényében megvizsgált, megítélt, minden hamisságtól mentesek] és botlás nélkül valók [kifogástalanok; feddhetetlenek; (és megütközést nem keltők), meg nem botránkoztatók, vagyis: nem tévútra vezetők, nem eltévelyitők, olyanok, akikben senki meg nem botolhat] a Krisztusnak napjára” (Fil. 1,10).

Ezért: „Mindent vizsgáljatok meg; ami jó, azt megtartsátok! Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek!” (1 Thess. 5,21-22).

„Hogy legyetek feddhetetlenek és tiszták (romlatlanok), Istennek szeplőtlen (hibátlan) gyermekei az elfordult és elvetemedett (elfajult) nemzetség közepette (nemzedékben), kik között fényletek (ragyogtok), mint csillagok e világon” (Fil. 2,15).

És: „Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak. Legyetek azért ti tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok tökéletes” (Mát. 5,45.48).

„Maga pedig a békességnek Istene szenteljen meg titeket mindenestől (teljes egészében); és a ti egész valótok (pneuma: szellemetek), mind lelketek (elmétek), mind testetek (szóma: egész lényetek) feddhetetlenül (teljes épségben, kifogástalanul, feddhetetlenül, hibátlanul) őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére. Hogy erősekké tegye a ti szíveteket, feddhetetlenekké a szentségben (a szent életben), a mi Istenünk és Atyánk (színe) előtt, amikor eljő [(parúszia): szó szerint mellette lét, jelenlét, megérkezés] a mi Urunk Jézus Krisztus minden ő szentjeivel egyetemben” (1 Thess. 5,23; 3,13).

Isten igéjének fényében kell mindent (önmagunkat is) megvizsgálni, hiszen a NAP-ról így vall Dávid: „Mert nap és pajzs az ÚR, kegyelmet és dicsőséget ad az Isten. Nem vonja meg javait az ÚR azoktól, akik feddhetetlenül élnek” (Zsolt. 84,12).

És: „Menedékem és pajzsom vagy te; igédben van az én reménységem” (Zsolt. 119,114).

Minden gyülekezetet és minden egyes hívőt így bátorít az apostol, egyben az is kijelentést nyer, hogy ki a mi Istenünk: mivel várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőségének megjelenését (epiphaneia: megjelenés, megmutatkozás)(Tit. 2,13).

Aki: „Amikor (tűznek lángjában) eljő majd, (erkhomai: eljön, megérkezik) hogy megdicsőíttessék az ő szenteiben, és csodáltassék mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon” (2 Thess. 1, 8.10).

Mert kicsoda a mi reménységünk, örömünk és dicsekedésünk [győzelmi] koronája [győzelmi koszorúja, és dicsőségünk]? Avagy nem azok lesztek-é ti is a mi Urunk Jézus Krisztus [színe] előtt az ő eljövetelekor [az Ő megjelenésekor (parúszia): jelenlét, megérkezés, látogatás]?” (1 Thess. 2,19).

Pál apostol a szentek egybegyűjtéséről így ír: „Mert ezt mondjuk néktek az Úr szavával (igéjével), hogy mi, akik élünk, akik megmaradunk az Úr eljöveteléig (parúszia): jelenlét, megérkezés, látogatás), épen nem előzzük meg azokat, akik elaludtak ((koimaó): inkább az alvás állapotára utaló szó). Mert maga az Úr riadóval, arkangyal (főangyal) szózatával és isteni harsonával leszáll (alászáll) az égből (a mennyből): és feltámadnak először akik meghaltak volt a Krisztusban; Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk (harpadzó: gyors, hirtelen mozdulattal megragadja, fölkapja,és elviszi, mint a farkas a szákmányát) azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe (az Úr fogadására) a levegőbe; és ekképpen (így) mindenkor az Úrral leszünk. Annakokáért vigasztaljátok egymást e beszédekkel (igékkel)” (1 Thess. 4,15-18).

„Néktek pedig, akik szorongattattok (akiket gyötörtek), nyugodalommal művelünk együtt, (enyhülést adjon mivelünk együtt. Mert) amikor megjelenik ((apokalüpszisz): leleplezés, kinyilatkoztatás, kijelentés) az Úr Jézus az égből az ő hatalmának angyalaival (követeivel). Tűznek lángjában, ki bosszút áll (igazságot szolgáltat) azokon, akik nem ismerik az Istent, és akik nem engedelmeskednek a mi Urunk Jézus Krisztus evangéliumának. Amikor eljő majd, hogy megdicsőíttessék az ő szenteiben, és csodáltassék mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon” (2 Thess. 1,7-8.10).

 Ézsaiás prófétán keresztül már figyelmeztet a Szent Szellem: „Mert ímé, az Úr eljő tűzben, s mint forgószél az ő szekerei (harci kocsijai gyorsak, mint a forgószél), hogy megfizesse búsulásában az Ő haragját (rájuk zúdítja lángoló haragját), és megfeddését (fenyítését) sebesen égő lánggal (és lángoló tűzben). Mert az Úr tűzzel ítél és kardjával minden (hús)testet (kardja mindenkit elér), és sokan lesznek az Úrtól megöltek” (Ésa. 66,15-16).

A kard – amivel ítél az Úr – az Ő Igéje: Nem olyan-e az én igém, mint a tűz? Azt mondja az Úr, (vagy) mint a sziklazúzó pöröly?” (Jer. 23,29).

 „Mert az Istennek beszéde (logosza): igéje) élő és ható (energész): működő, tevékeny, hatékony;  élő energia), és élesebb  (tomóterosz tomosz: élesebb, metszőbb, áthatóbb, mélyrehatóbb) minden kétélű fegyvernél (kardnál), és elhat  (diikneomai: keresztül eljut, áthatol) a szívnek (pszükhé: élet) és léleknek (pneuma): szellem, az ízeknek  (harmosz: ízület) és a velőknek megoszlásáig (meriszmosz: felosztás, megosztás, szétválasztás) (és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig), és megítéli (kritikosz: döntésre alkalmas); a gondolatokat és a szívnek indulatait  (ennoia: gondolat, nézet, vélemény, gondolkodás) (szándékait)” (Zsid. 4,12).

Ezzel a kardal tud minden hívő is győzni, ezért: „… fölvegyétek, … a Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde (Igéje)” (Eféz. 6,17).

Ezért figyelmeztet az apostol, hogy: El nem hagyván a magunk gyülekezetét (saját összegyülekezésünket), amiképpen szokásuk némelyeknek, hanem intvén (bátorítsuk) egymást annyival inkább, mivel látjátok, hogy ama nap közelget” (Zsid. 10,25)



Az utolsó napok .

Krisztus befejezett munkájában élni 1. rész

Krisztus befejezett munkájában élni 2. rész

Krisztus befejezett munkájában élni 3. rész

Az Úr Jézus beszéde.

Jézus próféciája felkészít a jövőre, megerősít a jelenben.

(Ismeretlen)


8. Az ígéret ingyenes ajándék

C. H. Spurgeon: ÍGÉRET SZERINT

’Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket’ (Isten) (2Pt 1,4)

Figyeljük meg a ’megajándékozott’ szót. Péter ezt mondja: ’Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket.’ Isten minden ajándékáért hálásak vagyunk. Isten jótékonyságából élünk. Mindent, amink van,
ajándékul kaptunk, és minden, amit ezután kapunk majd, ugyanígy fog érkezni.

’A bûn zsoldja a halál, az Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet’ (Róm 6,23).

Mi nem vagyunk képesek kiérdemelni semmit, de Isten képes megadni mindent. Az üdvözülés is ajándék, ingyenes ajándék, az isteni szeretet spontán ajándéka. Az üdvözülés ígérete ugyanilyen természetû.

’Nagyobb boldogság adni, mint kapni’ (Csel 20,35); és Õ, aki mindenki közül a legáldottabb, az örökké áldott Isten, örömmel ad. Annyira természete az ajándékozás, ahogy a napé a ragyogás, vagy egy folyóé a folyás. Mennyire áldottak vagyunk, hogy mi lehetünk az elfogadók! Hangsúlyozni kell, mennyire fontos, hogy kapjunk, mert a dolgok, amikre szükségünk van, olyanok, hogy ha nem kapjuk meg õket, el vagyunk veszve most és mindörökre. Élet nélkül, fény
nélkül, reménység nélkül és béke nélkül maradunk, ha nélkülözzük Istent. Ha Isten nem ad nekünk kegyelme gazdagsága szerint, akkor rosszabb nekünk, mint a meztelen, a szegény, a nyomorult embernek; teljesen és végképp tönkremegyünk.

E gazdag ajándékokat nem lehetséges kiérdemelni. Még ha ki tudnánk is érdemelni bármit, ezeknek az ajándékoknak nincs ára, és nem vásárolhatók meg pénzen. Isten ígéretei kegyelembõl fakadnak: nem követelhetjük, hogy Isten ígérje meg nekünk kegyelmét és a megfizethetetlen áldásokat, amelyek bele vannak csomagolva.

Ez megtanítja nekünk, milyen magatartást tanúsítsunk. A büszkeség rosszul áll az elfogadóknak. Aki ajándékokon él, az legyen alázatos és hálás. Koldusok vagyunk a templom Ékeskapujában. Minden nap leülünk, hogy alamizsnáért
könyörögjünk, nem az istentiszteleten résztvevõ hívõktõl, hanem attól, akit az angyalok imádnak. Valahányszor Urunk arra jár, mi kérünk, és Õ ad; nem lepõdünk meg, ha kapunk a szeretetébõl, mert õ megígérte, hogy nagy irgalommal ajándékoz meg. Azt tanította nekünk, hogy ezt mondjuk: ’Add meg nekünk a mindennapi kenyerünket’, és ezért nem szégyellünk és nem félünk mindent tõle kérni.

Életünk tõle függ, és mi örülünk, hogy így van. Édes dolog mindent megfeszített Urunk kezébõl venni. Boldogító a szegénység, amely gazdaggá tesz minket Krisztusban. Semmire sem szolgálunk rá, mégis mindent megkapunk; háromszorosan áldottak vagyunk, hogy óránként részesülhetünk Isten ajándékában. ’Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket.’

Szeretett testvéreim, e tanításnak, miszerint az ígéret valódi ajándék, bátorítania kell mindenkit, aki elveszettnek érzi magát, és beismeri, hogy bensejében csõdben van. Ezek számára jó hír, hogy Isten mindent ingyen ad nekünk: miért
ne adna nekik, és más ínségben szenvedõknek is? Azok közülünk, akik örvendeznek Istenben, mindent ingyenes ajándékul kaptak; miért ne kapnának mások is hasonlóképpen? Õk ezt mondják: ’Semmi sem ingyenesebb, mint az
ajándék’; miért ne kapna az olvasó is, ahogy én kaptam? Annak, aki hajlandó adni, a rászoruló ember szegénysége ajánlás és nem akadály.

Jöjjhát, te, aki szûkölködsz az érdemekben, majd Krisztus lesz az érdemed! Jöjj, te, akinek nincs igazsága, majd õ lesz az igazságod! Jöjj, te, aki úgy tele vagy bûnnel, mint egy tele edény a tartalmával, mert a megbocsátó Úr elveszi bûneidet!

Jöjj, te, aki teljesen elhagyatottnak érzed magad, mert Jézusban gazdaggá válsz! A koldulás kielégít majd, és boldogulni fogsz; mert látom, hogy mardos az éhség, és üres a pénztárcád.

Aki nem tud ásni, az ne szégyelljen koldulni. Egy koldusnak nincs szüksége raktári készletre. ’Elnyûtt és foltozott saruk’, kopott és szennyes rongyok – ezek alkotják a koldus ruhatárát, ami jól áll neki. Vajon szellemileg nem e divat szerint öltözködsz-e? Minél szegényebb egy nyomorult, annál szívesebben látják az isteni jótékonyság ajtajában. Minél kevesebb vagyonod van, annál szívesebben lát az, aki ingyen ad, és nem hányja a szemedre.

Jöjj, szûkölködõ, jöjj és légy üdvözölve, dicsõítsd Isten nagylelkûségét:
Igaz bûnbánat és igaz hit, kegyelem, mely közelebb visz.
Eljöhetsz Krisztushoz pénz nélkül, és vásárolhatsz a készletbõl. Igen, mindez ajándék.

Azért küldött Isten, hogy ezt az evangéliumot hirdessük nektek:
’Úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz õbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen’ (Jn 3,16). ’Ez a bizonyságtétel
pedig az, hogy Isten örök életet adott nekünk, és ez az élet az õ Fiában van’ (1Jn
5,11).

Isten része, hogy mindent ad, a mi részünk mindent elfogadni. Isten már megadta az ígéretet, és ingyen adta; teljesíteni is fogja, és ingyen fogja teljesíteni. Isten nem úgy ad valamit, hogy aztán felszámítsa az árát. Nem kell jutalékot fizetnünk, amikor kegyelmét megkapjuk. Õ nem kér és nem fogad el egy fillért sem; szeretete teljes mértékben ajándék. Ajándékul elfogadhatod
az ígéretét: Õ nem alacsonyítja le magát azzal, hogy feltételekre hallgasson.

A szövegben olvasható ígéret a legszegényebbeknek szóló félreérthetetlen meghívás. Ó, bárcsak bátorkodnának élni vele! A nagy harang zúg – azért zúg, hogy aki el akar jönni a végtelen bõkezûség nagy asztalához, az hallja meg és
jöjjön el. Isten – ingyen, kegyelme gazdagsága szerint – üdvözülést és örök életet ígér mindazoknak, akik hisznek Fiában, Jézus Krisztusban.

Ígérete határozott és bizonyos – akkor miért van, hogy az emberek nem hiszik el?


Kedves Olvasó, te mit szólsz ehhez az ígérethez, amelyet Isten ingyen adott minden hívõnek? Hiszed-e, és akarsz-e általa élni?

Engedd, hogy Isten üdvözítése megszabadítson a félelemtől

"Az Úr az én világosságom és üdvösségem: Kitől féljek?" (Zsoltárok 27:1, Károli)

Szeretem azt, ahogy a feleségem, Kay horrorfilmeket néz. Ha A nyolcadik utas: a Halál-hoz hasonló filmek mennek a tévében, fölkapcsolja az összes lámpát a szobában, és még maga elé is vesz valamit, amivel eltakarhatja a szemét. Horrorfilmet nézni sötétben? Szóba se jöhet. Sokan közületek ugyanígy gondolják, méghozzá azért, mert fényben tisztábban látják a dolgokat.

Dávid a 27. zsoltárban ezt mondja: "Az Úr az én világosságom és üdvösségem: Kitől féljek?" Kétféle módon írja le Istent: világosságként és üdvösségként.

Mégis, rengeteg keresztény éli az életét az elutasítástól való félelemben, elfelejtve azt a tényt, hogy ha Isten az üdvösségünk, akkor nincs félnivalónk – még attól sem, hogy elveszítjük a körülöttünk élők jóindulatát. Azért élni, hogy mások elfogadjanak, nyomorúságos, megbénított élet.

De Isten a te világosságod és üdvösséged! 

A fény három funkciót tölt be: megvilágít dolgokat, segít tisztán látni; megvéd és biztonságérzetet ad; végül pedig erőt ad.

A Zsoltárok 27-ben Dávid azt állítja, hogy az Istennel való kapcsolata ugyanezt a három hatást váltja ki belőle, ezért nem fél. Neked ilyen a kapcsolatod Istennel? Ha nem, akkor valószínűleg hajlamos vagy félni az elutasítástól.

Ahhoz, hogy ezen a félelmen felülkerekedj, meg kell értened, hogy neked Isten a világosságod és a megváltásod, senki más. Ne mástól várd, hogy felderítse a napodat! Ne mástól várd a megváltást! Az Úr a te világosságod és üdvösséged. Ne félj!

Miből váltott meg Isten? A Zsoltárok 119:39-42 ezt írja: "Fordítsd el tőlem a gyalázatot, amelytől borzadok… vágyódom utasításaidra… Teljesedjék be rajtam kegyelmed, URam, és megígért szabadításod, hogy választ tudjak adni gyalázóimnak." (Károli)

Fontos, hogy megértsd: A szeretetben nincs félelem. Ha megérted, hogy Isten mennyire mélyen szeret, az életed egyszerűbbé fog válni. Ez megvilágít majd dolgokat, megvéd és erőt ad. Sütkérezz Isten szeretetének a fényében, mert ez meg fog óvni egy életen át tartó félelemtől.



 (Daily Hope by Rick Warren, 2012. 03.15.)


http://napiremeny.blog.hu/2012/03/22/engedd_hogy_isten_udvozitese_megszabaditson_a_felelemtol

Csiszér László a Reménység Fesztiválon

Üdvözítve hit által

Mert kegyelembõl tartattatok meg, hit által; és ez nem tõletek van: Isten ajándéka ez. EFÉZUS 2,8.

Figyeld meg, az a hit, amely által üdvözülsz: „nem tõletek van”. Más szavakkal, nem természetes, emberi hit. Isten ajándéka! Ez megegyezik a Róma 12,3-mal, amely kijelenti:
„…az Isten adta kinek-kinek a hit mértékét”!

A keresztények mégis azt mondják: „De nekem még sincs hitem.” Én mindig azt válaszolom erre: „Akkor miért nem fogadod el az üdvösségedet? Aki üdvösségre jutott, annak van hite! Ugyanis nem lenne üdvössége hit nélkül.”

Minden hívõnek van hite! A Biblia azt mondja, hogy van nekik! Sok keresztény azonban nincs tudatába annak, hogy neki is van hite, ezért nem használja azt a hitét, ami megvan. Isten ellen, a Biblia ellen és önmaguk ellen foglalnak állást, mivel állandóan arról beszélnek, hogy mennyire nincs hitük.

Isten szól hozzánk az Igéjében. Isten és az Õ Igéje egyek. Ha Isten Igéje mond valamit, akkor azt Isten mondja. Isten Igéje pedig azt mondja, hogy Isten már megadta neked a hit mértékét. Biztos, hogy ez isteni fajta hit, mert Istennek
nincs másfajta hite!

Megvallás: Én üdvözültem! És kegyelembõl nyertem üdvösséget, hit által — ami Isten ajándéka! Én rendelkezem az isteni fajta hitnek egy mértékével! Birtokolom egy mértékét annak a hitnek, ami a világot teremtette kezdetben! Birtokolom egy mértékét a hegyeket elmozdító hitnek!

Kenneth Hagin: Hitünk tápláléka napi adagokban/



Pásztor Chris: Az Evangéliumnak Élni

Készítette: József Balogh

Elmenvén e széles világra, hirdessétek az evangéliumot minden teremtésnek. (Márk 16:15).

A Máté 28:19-20 azt mondja, “Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében, Tanítván őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam néktek: és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!”

Ez a Nagy Megbízás; és ez az, amivel az Úr feltöltött minden Keresztényt. Azért vagy, hogy prédikáld Krisztus nagyszerű Evangéliumát; mert Istennek hatalma ez minden hívőnek üdvösségére. Számodra semmi sem kellene, hogy fontosabb legyen a világon annál, minthogy férfiakat és nőket vezess Krisztushoz.

A 2 Péter 3:9 elmondja nekünk, hogy az Úr nem akarja, hogy némelyek elvesszenek, azt akarja, hogy mindenki hallja és befogadja az Evangéliumot és meg legyen mentve. Amikor a Mester utasított minket, hogy prédikáljunk és tanítsunk minden nemzetet, nem csak az országokra utalt, hanem értette ezt a különböző etnikai-rendszerekre: az emberek különböző csoportjaira vagy vállalatokra közös érdekekkel, kereskedelemmel, látással vagy jellemzőkkel. Például a bankárok, az ügyvédek, a diákok, a kereskedők, a tudományos élet világa, stb …, ők alkotják az emberek “nemzeteit” közös érdeklődéssel.

 Foglald el a helyedet, mint a megbékélés minisztere, bárhol is vagy, és biztosítsd őket a világodban, hogy a régiókon túl is hallják és befogadják az üdvösség üzenetét. Ahogy Pál Apostol, “mert szükség kényszerít engem hirdetni az Evangéliumot” (1 Korinthus 9:16); így lett buzgó a léleknyerésben.

Vedd észre, hogy a világodban te vagy a prédikátor: az otthonodban, az irodádban, az iskoládban és a szomszédságodban. Az Úr felkent téged, hogy kihozd az embereket a rabságból Isten fiainak dicsőséges szabadságába, fordítsd őket a sötétségből a világosságba és a bűnből az igazságosságba! Beszélj valakinek Jézusról a mai napon!

Ima
Drága Atyám, köszönöm a kiváltságot és a lehetőséget, hogy szolgálhatom az Igédet hatalommal a mai napon. Köszönöm a bőséges kegyelmet, amit biztosítottál számomra, hogy az Evangélium szolgálatában hatásos legyek, ahogyan kinyilvánítom a tudásod szépségét és hatalmát mindenhol, a Jézus nevében.
Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 2 Korinthus 5:18; 2 Korinthus 3:5-6

Ismertető jel

Készítette: Keresztény szemmel


A világ megtisztítása

Készítette: A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu




Ha mindenki tisztára seperné a maga portáját,
az egész világ tiszta lenne.


http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/



Interju

Kegyelmed áradó - Dics-suli 2013

2013. október 22.

Ige: Az apostol így tanít minden Istent szerető embert

 „Ezt a parancsolatot [vagyis ezt az utasítást, és ezt a tanítást] adom néked [és kötöm a lelkedre], fiam Timótheus [jelentése: Istent tisztelő, istenfélő], a rólad való korábbi jövendölések [vagyis próféciák] szerint, hogy vitézkedjél azokban ama jó vitézséggel.

[Más fordítás: Használd azokat a próféciákat, mint fegyvereket, és e próféciákon állva és azokkal megerősödve harcold végig ezt a küzdelmet, ezt a szellemi harcot jó stratégiával]* (1 Tim. 1,18)

*És így bátorítja az apostol Timóteust, és minden istenfélő, Istent tisztelő hívőt:Mert igaz ugyan, hogy (hús)testben élünk, de nem a hús szerint harcolunk, hadakozunk. Mert a mi hadakozásunk fegyverei [a mi harci fegyvereink nem földiek] nem a húsból valók, hanem Isten ereje által hatalmasak erősségek lerontására, amit az ellenség azért épített, hogy Isten megismerését akadályozza. Velük cáfoljuk meg az érveléseket és minden önhittséget, amely Isten ismerete ellen lázad, sőt velük szorítunk (és hatalmunkba ejtünk) minden értelmet a Krisztusnak tartozó hódolatra. (és Krisztus iránti hódolatra kényszerítünk)]” (2 Kor. 10,3-5).

Az Úr azt is nyilvánvalóvá teszi, hogy milyen fegyvert kell használni: „Mert az Istennek beszéde (logosza)=igéje) élő és ható, (aktív, működő hatékony, élő energia) és élesebb (és metszőbb, áthatóbb, mélyrehatóbb) minden kétélű fegyvernél (és kardnál). És elhat (és áthatol) a szívnek (a személy egész lényének) és szellemének, az ízeknek (vagyis az ízületeknek) és a velőknek megoszlásáig (szétválasztásáig vagy szétosztásáig, szétválásáig), és megítéli (megkülönbözteti) a szívnek (a bensőnek) gondolatait (nézeteit, véleményét, gondolkodását) és indulatait (és szándékait). És nincsen oly teremtmény, amely nyilvánvaló nem volna (És nincsen láthatatlan, rejtett, ismeretlen) előtte, sőt mindenek meztelenek és leplezetlenek (lemeztelenített, csupasz, és fedetlen) annak szemei előtt, akiről mi beszélünk.

 »Más fordítás: Neki kell majd számot adnunk«. (Zsid. 4,12-13)



Hívlak Uram várlak Uram.

A hatalom az Istené

A hatalom az Istené


Minden hatalom és erő Istené, Ő dönt a világi hatalmasságokról is: „Szóla Dániel, és monda: Áldott legyen az Istennek neve örökkön örökké: mert övé a bölcsesség és az erő. Ő szabja meg a különböző időket és alkalmakat. Királyokat taszít el, és királyokat támaszt. Ő ad bölcsességet a bölcseknek és tudományt a nagy tudósoknak” (Dán. 2,20-21)


Az útról

Az az út, amit Jézus tanítványainak mutat, nehéz, gyötrelmes, de mégis ez az, amely a dicsőségbe vezet. (Ismeretlen)


Az Istentől kapott hit

Mert a nékem adott kegyelem által mondom mindenkinek közöttetek, hogy senki ne tartsa többre magát, mint kell, hanem józanul gondolkodjék, amint az Isten adta kinek-kinek a hit mértékét.. ROMA 12,3.

Hit: igen, erre van nekem szükségem - mondják sokan. És imádkozom is, hogy Isten adja meg nekem. De ezzel csak az idődet vesztegeted. Nincs több értelme Istenhez imádkoznod hitért, mint annak, hogy az ujjaiddal malmozol, azt a mondókát hajtogatva: Ragyogj, ragyogj kicsi csillag. A hitért való imádkozás reménytelen vállalkozás és elpocsékolt idő, mert minden hivő megkapta az isteni fajta hitnek egy bizonyos mértéket. Nem kell megszerezned. Nem kell imádkoznod érte. Nem kell böjtölnöd érte. Nem kell jó cselekedetekkel és jó magaviselettel kiérdemelned. Már a tied.

Pál nem a bűnösöknek irt, hanem a hivőknek, a Római levélnek ebben a versében. Azt mondta: mondom mindenkinek közöttetek [nem a világon mindenkinek], az Isten adta kinek-kinek a hit mértékét. Minden hivőnek van hite! Isten adta nekik!

Megvallás: Isten megadta nekem a hit mértékét. Nekem megvan az isteni fajta hit egy mértéke! Isten ezt már megadta nekem! Már megvan nekem.

Kenneth Hagin: Hitünk tápláléka napi adagokban/


Készíts egy "Nem teszem" listát 2013-ra!

"Akik tehát tökéletesek vagyunk, így gondolkozzunk, és ha valamit másképpen gondoltok, azt is kijelenti majd Isten nektek; ellenben amire eljutottunk, aszerint járjunk" (Filippi 3:15-16.)

Képzeld el, hogy Isten azért teremtett téged, hogy ennek a kornak a Michelangelo-ja légy, de te mindig olyan dolgokkal -jó dolgokkal- vagy elfoglalva, amik a festés és szobrászat közelébe se visznek téged.

Nem hagyhatod el Isten tervét és alakítgathatod az életed, mert így csak értéktelenebb dolgokat hajszolsz.

Micsoda csalódás lehet ez Istennek, te és minden ember, akik áldottak lehetnétek, ha az eredeti célotokra fókuszálnátok!

Ma csinálj egy listát azokról a dolgokról, amiket nem fogsz megtenni 2013-ben! Töltsd meg a listát olyan dolgokkal, amikről tudod, hogy nem passzolnak Isten céljaival az életedre vonatkozóan, vagy amikről azt gondolod meg kell tenned, de Isten nem mondta, hogy tedd meg.

Kérd Istent, hogy mutassa meg, mik azok a dolgok, amiket az ő akarata szerint meg kell tenned, aztán pedig minden mást tegyél át a "Nem teszem meg" listára! Utána menj tovább a cél felé, hogy megnyerd a díjat, amit Isten neked szán. (Filippi 3:14.)

(Daily Hope by Jon Walker, 2011.12.26.)


http://napiremeny.blog.hu/2012/01/02/csinalj_egy_nem_teszem_meg_listat_2012_re

Bob Gass: Meghatározó pillanatok

„…válasszatok még ma…!” (Józsué 24:15 NKJ)

Meghatározó pillanat volt, amikor Józsué ezt mondta Izráelnek: „…válasszátok ki még ma, hogy kit akartok szolgálni… De én és az én házam népe az Urat szolgáljuk!”.

Először is, az életünkben előforduló meghatározó pillanatok megmutatják, hogy kik is vagyunk valójában. A meghatározó pillanatok általában meglepetésként érnek, és valamilyen krízis idején érkeznek, mint például egy személyes kudarccal való szembesülés, kiállás egy népszerűtlen ügy mellett, panasz nélkül viselt szenvedés, vagy amikor a bocsánatodat kérik, vagy esetleg amikor nehéz döntés előtt állsz. A meghatározó pillanatokról néha észre sem vesszük, hogy valóban azok. Csak később, visszatekintve értjük meg fontosságukat. Bárhogy is van, megmutatják, hogy kik vagyunk.

Másodszor: a meghatározó pillanatok másoknak is megmutatják, hogy kik vagyunk. Legtöbbször álarcot viselünk, de a meghatározó pillanatokban erre nem vagyunk képesek. Az imázsunk nem ér semmit. Sem az elszántságunk, sem a jó összeköttetéseink. Ilyenkor nincs időnk sokat töprengeni a tetteinken. Bármi is van bennünk valójában, az mások számára is egyértelműen kiderül. Ha vezető vagy, az emberek a meghatározó pillanataidat látva tudják meg, ki vagy valóban, miért állsz ki, és miért éppen te vezetsz. Így tudnak dönteni arról, kövessenek-e. Ha jól kezeled, egy meghatározó pillanat életre szóló köteléket hozhat létre vezető és követő között. Ha rosszul kezeled, az véget vethet a vezetői képességednek.

Harmadszor: a meghatározó pillanatok döntik el, hogy mivé válunk. Egy meghatározó pillanat után többé már nem leszel ugyanaz a személy. Ez azért van, mert a meghatározó pillanatok nem megszokottak, és ilyenkor nem működik az, ami „normál” helyzetben működni szokott. A meghatározó pillanatok olyanok, mint az útkereszteződések az életünkben – lehetőséget adnak arra, hogy valamerre forduljunk, irányt változtassunk, új úti célt keressünk. Alternatívákat és lehetőségeket nyújtanak. Ezekben a pillanatokban választanunk kell. És ez a választás határozza majd meg, kik vagyunk!



Ó jöjjön el

Joyce Meyer: Jóság és kedvesség

Guti Tünde: KI AZ, AKIT JÉZUS ISMER?

   „Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok…”

   A sokszor és sok helyen idézett I. Kor. 13-at boncolgattam ma gondolatban. A szeretet himnuszaként ismert páli levélszakasz írókat, költőket ihletett már meg, emberek lelkét bolygatta fel, ahogy az enyémet is már annyiszor.

   Ma ez a két szó vágott belém, mint az ízeket, szöveteket a műtét során szétválasztó szike:
   „Semmi vagyok.” Élesen hatolt, pengeként, egyre mélyebbre, végül szívem hústáblái közé ért:
   „Semmi vagyok!” Ezután szinte azonnal feljött bennem az az ige, amit Jézus mond majd az ítélet napján, az őrület határára zuhanó, rémült és kétségbeesett keresztyéneknek:

    „Sohasem ismertelek titeket, távozzatok tőlem, ti gonosztevők!” Máté 7:23.

   Lázas keresésemben, hogy ki az, akit Jézus ismer, újabb bibliavers jutott eszembe, amit új parancsként adott a Mester, tanítványainak:
   „Úgy szeressétek ti is egymást, ahogy én szerettelek titeket!”  János 13:34. 
Erről fogja megismerni Jézus az övéit, akikben ott él az a szeretet, ami mennyei Atyánk lényére jellemző. Fontos az ismeret, fontosak a Krisztus Testét építő szolgálati ajándékok, de leginkább az, hogy igazságban és engedelmességben járjunk, és telve legyünk Isten szeretetével! Minden csodát tud utánozni a Sátán, de a krisztusi szeretetet soha!

   A hamarosan visszatérő Jézus a szeretet által munkálkodó hitet keresi majd a földön: a Szent Szellem által a szívünkbe árasztott valóságos szeretetről fog megismerni.

Semmi vagyok szeretet nélkül, vagyis Isten nélkül, mert „Isten: SZERETET.
  
   Végül még egy gondolat. A Károli fordításban az „ismerni” szóval fejezi ki a Biblia a házastársak közötti intim kapcsolatot is. Nem tanultam soha görögül, és teológiailag talán meg is támadható, amit írok, de bennem a következő dolog világosodott meg:
   Akit Jézus „ismer”, azzal egyedülálló, bensőséges kapcsolata van. Mivel Ő az Igazság, önmagából adja szent igazságmagját a szívünkbe, ami a szellemünk „méhe”. Az igazság megfogan és gyümölcsöt terem. Ez a Szent Szellem gyümölcse bennünk.

Ahogy az emberi szervezet már a fogantatás pillanatától magában hordozza az utánozhatatlan géneket, úgy a Szent Szellem által bensőnkbe kódolt isteni gént is fel fogja ismerni Jézus. Viszont:
   „Aki azt mondja: "ismerem", de a parancsait nem tartja meg, az hazudik, és nincs meg benne az igazság.” I. János 2:4.

   Ismerni Jézust tehát egyenlő azzal, hogy isteni szeretetben járva megtartjuk parancsolatait. Jézus pedig megismer, ha az Isten számára valóságosan elkülönített, neki szentelt szívünkben megtalálja a Tőle származó, egymástól elválaszthatatlan szeretetet és igazságot. Ez pedig olyan, mint „a kohóban hétszer megtisztított ezüst.” Zsoltárok 12:7.




Reinhard Bonnke: Isten célpontja

Egyszer egy igen éles helyzetben Afrikában az Úr ezt mondta nekem: „Sátán kiemelt célpontja vagy, hogy elpusztítson, AZONBAN nekem is kiemelt célpontom vagy, hogy megvédjelek.”

Mély béke árasztotta el a lelkemet. „Nem halok meg, hanem élek, és hirdetem az Úr nagy tetteit!” - írja a zsoltáros, és ez igaz Isten minden gyermekére.

(R. Bonnke)

Pásztor Chris: A Hit

Készítette: József Balogh

És mit mondjak még? Hiszen kifogynék az időből, ha szólnék Gedeonról, Bárákról, Sámsonról, Jeftéről, Dávidról, Sámuelről és a prófétákról; Akik hit által országokat győztek le, igazságot cselekedtek, az ígéreteket elnyerték, az oroszlánok száját betömték (Zsidók 11:32-33)

Az Úr Jézus azt mondja, hogy ha van annyi hited, mint egy mustármag, semmi sem kellene, hogy lehetetlen legyen számodra (Máté 17:20). A hit a te valutád, hogy uralkodj a világodban. A Biblia bizonyos férfiakról és nőkről beszél nekünk, akik az ő idejükben, a hitükön keresztül uralták a világot (Zsidó 11:32-33).

A Zsidó levél tizenegyedik fejezete adja nekünk a hit ezen nagyszerű férfiainak és nőinek néhány mélyreható teljesítmények krónikáját arról, hogy hogyan győztek le királyságokat és működtek igazságosságban, és hogyan álltak ki a meggyőződésükért. Az ő hitük példaként szolgál számunkra a mai napon. Tetteik megírattattak a mi inspirációnkra és épülésünkre, tudatják velünk, hogy mi is meg tudjuk tenni ugyanezeket.

Nézzük, hogyan tükrözi ezt a hozzáállást a hit egyik nagyszerű hőse – Józsué. Hit által, ő vezette Izrael fiainak menetelését a megfélemlítő Jerikó falai körül hétszer, és a hetedik forduló után, ahogy ők megadták a győzelmi kiáltást, a fenyegető falak leomlottak. (Olvasd el: Józsué 6:16-20).

Minden nap győzelemben és uralomban élhetsz a hiten keresztül. A Biblia figyelmeztet, “Hogy ne legyetek restek, hanem követői azoknak, akik hit és békességes tűrés által öröklik az ígéreteket” (Zsidó 6:12). Ábrahám, Izsák, Jákob, Dávid és a régi próféták, az Úr Jézus Krisztus és az apostolok mind a hitnek példái számunkra, akiket követhetünk. Szembe tudsz nézni és le tudod győzni az előtted álló akadályt azáltal, hogy kimondod a hitnek a szavait. Hatásos változásokat tudsz elérni és nagyszerű dolgokat tudsz megtenni a világodban a mai napon. Te is ki tudod nyilvánítani az igazságosságodat és életet adhatsz a halott vagy reménytelen helyzeteknek.

Újra tudod éleszteni a vállalkozásodat, ha az már nem működik vagy megtarthatod a növekedését dicsőségről dicsőségre. Lehetsz nagymértékben kiváló a szolgálatban, az elméleteidben, a karrieredben vagy a szakmádban és légy egy csoda a világodnak.

A hit a te valutád; urald ezzel a világodat!

Megvallás
A hit Igéje a szívemben és a számban van, és azáltal érvényesülök, hogy kimondom azt. Az életem Isten kegyelmének a bizonysága és áldások aratása, mert hit által járok az Ő Igéjében. Több vagyok, mint egy hódító, mert az én hitem a győzelem, amivel legyőzöm a világot. Halleluja!


TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Zsidó 11:1,6; Máté 17:20

Só és világosság 3.

Gyertya

 Jorsits Attila, 
A fény természetéhez tartozik, hogy ha táplálva van, akkor egyúttal látszódik is, ha látszódik, akkor tápláltatik. Létéhez szorosan hozzátartozik a célja betöltése.
“Ti vagytok a föld sója. Ha pedig a só megízetlenül, mivel lehetne ízét visszaadni? Semmire sem való már, csak arra, hogy kidobják, és eltapossák az emberek. Ti vagytok a világ világossága. Nem rejthető el a hegyen épült város. A lámpást sem azért gyújtják meg, hogy a véka alá, hanem hogy a lámpatartóra tegyék, és akkor világít mindenkinek a házban. Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy lássák jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.” (Mt 5,13-16)
A só és a lámpás törvényszerűsége hasonló. Közös bennük, hogy céljuk betöltéséhez önmagukból adnak. Mit jelent ez a kereszténységre nézve? Önmegtagadást. Nézzük, hogy konkretizálja ezt Jézus a lámpás esetében:
“Lássák jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.”
A keresztények jó cselekedeteinek úgy kell látszódniuk a világban, hogy nyilvánvalóvá váljon, azokat nem humánumból, hanem Isten iránti hálából teszik. Ha ezt nem kommunikáljuk egyértelműen, akkor az igében olvasható Istennek járó dicsőítés elvész. Ezekből a jótettekből ráadásul nemcsak hogy nem származik haszon, gyakran egyenesen anyagi veszteséggel járnak. A világ számára ez jele annak, hogy a kereszténység nem az e világi javakért él. Lukács evangéliumában Jézus a sóról szóló rész előtt utal is erre:
“Így tehát, aki közületek nem mond le minden vagyonáról, nem lehet az én tanítványom.” (Lk 14,34)
A lámpás másik törvényszerűsége: ha ég, akkor világít; ha világít, akkor ég. E kettő egymástól elválaszthatatlan. A véka ezt az összefüggést megszüntetni nem tudja, de értelmetlenné teszi.
Mielőtt továbbmegyünk, időzzünk el egy kicsit ennél a bizonyos vékánál. A görög szövegben modioszt olvasunk, ami egy ókori mértékegység (kb. 8-9 liter). A véka pedig egy régi magyar mértékegység, ami a modioszhoz hasonlóan idővel egymeghatározott űrtartalmú edény nevévé vált, tehát a fordítás nagyon találó. Fontos, hogy az elnevezésből egyáltalán nem következtethetünk az edény anyagára. Néhány magyarázat a véka asszociációját követve – gyakran gyúlékonyak voltak – a letakart lámpa által lángra kapó modioszokról beszél, de ez az elképzelés nem igazolható. Modioszt ugyanis készítettek agyagból,sőt a tehetősebbek vagy kereskedők számára fémből – általában bronzból – is. Hogy itt Jézus melyikről beszél, nem tudjuk, amit viszont biztosan állíthatunk, az az, hogy a letakart lámpást értelmetlennek tartja.
A lámpa persze világít a véka alatt, de mi értelme a fényének? Mi értelme a létezésének? Nem világító kereszténység nem létezik – hiszen ha meg van gyújtva, akkor világít –, csak olyan, amelyikneknem látszik a fénye. Márpedig ha nem látszik, akkor nincs semmi értelme. Akkor nem hívja fel a figyelmet Istenre, az Ő adományaira, az Ő művére a hívő ember életében – nem tölti be célját. És hát, mi tagadás, jaj nekünk, ha ilyen célja vesztett keresztények vagyunk: nem sok idő, és a fényünk, amit gondosan eltakartunk a világ elől, elhal.

Az imádság

Készítette:  A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu


Az igazi imádság olyan, mint a postagalamb: okvetlenül Istenhez talál, mert onnan jött. 



http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/



Nothing Like Your Love - Hillsong UNITED Acoustic Sessions