2013. július 29.

A nagy kő

Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének. (Jakab 5:16)

Amikor imádkozunk, akkor a világmindenség legnagyobb hatalmát, az élő Istent hívjuk segítségül. De ennek nem mindig vagyunk tudatában. Az alábbi történet segítségünkre lehet:

Egy szombat reggel egy kisfiú a homokozójában játszott. Ott volt nála egy doboznyi autója és teherkocsija, a műanyagvedre és egy fényes, piros műanyag lapát. Ahogy utakat épített és alagutakat ásott a puha homokban, talált egy nagy követ a homokozó közepén. A fiúcska körülásta a követ, és így sikerült kiszabadítania a homokból. Nem csekély vesződséggel nyomta-taszigálta a követ a lábával. (A fiúcska nagyon kicsi volt, a kő meg nagyon nagy)

Amikor a homokozóláda falához ért a kővel, azt látta, hogy nem tudja átgurítani rajta. A kisfiú csak tolta, nyomta, és a lapáttal feszítve emelte, de valahányszor azt gondolta, hogy előbbre jutott, a kő megbillent, és visszaesett a homokozóba. A kisfiú morgott, küszködött, taszította, lökte, de csak annyit ért el, hogy a kő visszagurult, és meghorzsolta pufók ujjait. Végül csalódottságában sírva fakadt.
Közben édesapja a nappali ablakából követte az események alakulását.
Ahogy eleredtek a könnyek, egy óriási árnyék vetődött a homokozóban a sírdogáló kisfiúra.

A fiúcska édesapja volt az. Szelíden, de határozottan kérdezte:
- Fiam, miért nem vetettél be minden rendelkezésedre álló erőt?
A kisfiú megsemmisülten zokogta:
- De hát azt csináltam, apa, hát azt csináltam! Minden erőmet beleadtam!
- Nem fiam - helyesbített az apa kedvesen. - Nem adtad bele minden erődet. Nem kértél meg engem!

Azzal az édesapa lehajolt, megragadta a követ, és kirakta a homokozóból.
Ugye nem kell külön megmagyarázni ezt a történetet?


C. H. Spurgeon: Jézus Krisztus és gyermekei

"De ha fel is áldozta magát jóvátételül, mégis meglátja utódait, sokáig él (Ézs 53,10).

A mi Urunk Jézus Krisztus nem hiába halt meg. Halála áldozat volt: helyettünk halt meg, mert halála a mi bűneink büntetése volt, és mivel értünk hozott áldozatát Isten elfogadta, megszabadította azokat, akikért életét áldozatul adta.

Halálával olyanná lett, mint a gazdagon termő gabonamag. Jézus Krisztust gyermekei sokasága követi. Ő az "örökkévaló Atya", és ezt mondja majd egyszer: "Én pedig és e gyermekek, akiket az Úr adott nekem" (Ézs 8,18a).
A férfi büszkesége a fiak, "mint hős kezében a nyilak" (Zsolt 127,4). Jézus Krisztus tegze telve van ilyen nyilakkal, mind egy-egy gyermeke. A férfit fiai képviselik, ugyanígy Krisztust a keresztyének. A férfi élete mintegy meghosszabbodik, és tovább él leszármazottaiban, ugyanígy folytatódik az Úr Jézus Krisztus élete a hívőkben.

Jézus Krisztus él, ezért látja "utódait". Szemét rajtunk tartja, gyönyörködik bennünk, felismeri bennünk szolgálatának gyümölcsét. Örüljünk, hogy Urunk örvendezik gyötrelmes áldozatának eredményében, és hogy Ő mindvégig rajtunk tartja a szemét, mint halálának gyümölcsein. Azok a szemek, amelyek egykor könnyeket hullattak értünk, most gyönyörködve kísérnek minket. Ő szemmel tartja azokat, akik rá néznek. Szemeink találkoznak, és milyen nagy örömet jelent ez!

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Hillsong - Jesus Generation (Levél Atyádtól)

Spurgeon: Vigasztalás, biztonság, megelégedettség

 „Nem ilyen-e házam az Isten előtt? Hisz örök szövetséget szerzett
velem, benne elrendezett és biztosított mindent. Minden javam, minden
örömem belőle sarjad" (2Sám 23,5).

   Ez az Ige nem egy ígéret csupán, hanem ígéretek gyűjteménye - egész
doboz tele drágagyönggyel. Isten velünk kötött szövetsége pedig a kincstár, amely mindezeket a drágaságokat tartalmazza.

   Dávid utolsó szavai ezek, de legyenek ma az enyémek. Először is a sóhaj: a dolgok nem úgy mennek nálam és az enyéimnél, ahogyan szeretném; próbák, gondok és bűnök gyötörnek, mindezektől kemény a párnám.

   Azután a vigasztalás: „örök szövetséget szerzett velem". Isten elkötelezte magát mellettem, és Krisztus vérével megpecsételte a szövetséget. El vagyok kötelezve Istennek, mert Ő elkötelezte magát nekem.

   Ez nagy biztonságot ad, mert Isten szövetsége örök, bölcsen eltervezett és megcáfolhatatlan. Nem kell attól félnem, hogy az idő múlásával Isten szövetségének valamely pontja feledésbe merül, a dolgok természetszerű bizonytalansága következtében. Ez a szövetség sziklaszilárd, erre építhetek mind életemben, mind halálomban.

   Végül megelégedett leszek: nem kell más az üdvösséghez és a boldogsághoz. Istené vagyok és ez a legfőbb örömöm.

   Én lelkem, fordulj ezen a mai napon is Krisztushoz, akiben kegyelmes Istenünk új szövetséget kötött veled. Fogadd be Krisztust, hogy Ő legyen a mindened!


Dr-Kováts György: Örüljetek 1

Fil. 3,1. Továbbá atyámfiai, örüljetek az Úrban. Ugyanazokat írni néktek én nem restellem, tinéktek pedig bátorságos.

Örüljetek az Úrban. Ez legyen alapmagatartásod. Ebből ne engedj - bárki akarna is megfosztani ettől téged.

Mert vannak, akik el akarják rabolni örömödet. Az örömrablók nem szűnnek meg munkálkodni. Az örömrablók azt akarják elérni, hogy te ne örülj az Úrban. Azt akarják, hogy ne légy erős, ne járjon át az Úr ereje hétköznapjaidban.

Az apostol nem akar eltérni főtémájától: "továbbá atyámfiai, örüljetek az Úrban".  Örüljetek, ebből ne engedjetek. Mit tegyél, ha örömödre akarna valaki rátörni? Őrizd meg magadat: sem aggódás, sem más szorongás, sem versengés, vagy zúgolódás, ne tudja elvenni azt, ami az Úré benned. Semmi érzés, semmi gondolat, semmi kísértés ne lehessen győztes örömöd felett.

Örömödet megtartani csak hit által tudod. Ha megőrzöd: Isten harcosaként élsz.

Istened edzési terve számodra: őrizd meg az örömödet. Őrizd meg a hitedet, őrizd meg a reménységedet, őrizd meg az alázatot szívedben, őrizd meg a szelídségedet, s meg fogod őrizni az örömödet is. Miközben a hit által örülsz és örömben is maradsz, győztes életet élsz. Ha nem engedsz ebből, hit általi örömöd győzelmedet munkálja életed minden területén. Ezért örülj, örülj és örülj.

Ezért mondja az apostol: nem fáradok bele, hogy ismételjem ezt az üzenetet.

Nem félek az ismétléstől sem. Nem az számít, hogy esetleg valaki azt gondolja, kifogytam az üzenetből: NEM mások véleménye szerint tanítok. Üzenetemet folytatni fogom. Örüljetek az Úrban - ez az üzenet, s ettől nem térek el. Ez az üzenet, s ezt ismétlem, megint elmondom, s ha kell, ismét elmondom.

Néha neked is meg kell ismételned az üzenetedet. Ez téged felszabadít - néha azzal küzdesz, hogy talán ismétléssel fárasztanád az embereket, vagy unalmas lenne - bár sokan mondták, mondják, hogy nincs ez így. Az apostol is ismétel. Tudja, hogy hasznos a hallgatókra nézve, s ebbe ő nem fárad bele. Te sem fáradsz bele. S nekik hasznos (bátorságos).



Flach Ferenc - Nincs más Isten

Joseph Prince: A bűn nem állíthatja meg Isten kegyelmét!

Mikor a végrehajtó hatalom egy tagját korrupcióval vádolják, vagy egy egyházi szolgálót házasságtörésen kapják, valószínűleg hallani fogod, hogy „kiestek a kegyelemből” (elvesztették a kegyelmet). Azt hisszük, hogy amikor valaki bűnbe esik, akkor kiesik a kegyelemből.

De Isten szeretné, ha tudnánk, hogy mikor valaki bűnbe esik, nem esik ki a kegyelemből – hanem valójában kegyelembe esik!
Hála Istennek, kegyelme újra talpra állítja az embert.

A Biblia mesél olyan prostituáltakról és korrupt adószedőkről – bűnösökről – akik Isten kegyelmébe estek és újra talpra álltak. Ha az életükben levő bűn meg tudta volna állítani Isten kegyelmét, akkor soha nem tudták volna elfogadni az Ő kegyelmét, hogy meggyógyuljanak és erejük legyen helyesen élni.

Fontos megértened, hogy Isten gyűlöli a bűnt, mert az tönkreteszi életünket, kapcsolatainkat és testünket. A bűn gonosz! A bűnt nem fogja legyőzni az, ha csak beszélünk róla, sőt az akaraterőnkkel sem tudjuk legyőzni. Isten kegyelme tudja lerombolni a bűnt.

Valójában, amikor az Ő kegyelme alatt vagy, akkor nem tud uralkodni rajtad a bűn. "A bűn nem fog uralkodni többé rajtatok, hiszen nem a Törvény, hanem a kegyelem uralma alatt éltek." (Róma 6:14 WBTC)
Akkortól nincs rajtad hatalma a bűnnek, amikortól meglátod, megérted és elfogadod az Ő kegyelmét.
Ezt Jézuson, az Ő fián keresztül kaphatod meg. Ő azért halt meg, hogy elvegye a bűneidet és örökre igazzá tegyen.

Az ördög azt mondja neked: „Azt hiszed, még várhatod Isten áldásait azok után, amit reggel műveltél?” Ilyenkor emlékeztetned kell magad, hogy egyedül Krisztus a tökéletességed és igazságod. Mindannyiunknak vannak hibái, botlásai. Egyikünk sem érdemli meg Isten áldásait, de Ő annyira szeret minket, hogy így érdemtelenül, jogosulatlanul is kegyelmet ad nekünk.

A bűn nem tudja megállítani semmilyen módon Isten kegyelmét. Ha ez megtörténhetne, akkor Jézus soha nem jött volna megmenteni minket, hiszen mind szörnyű bűnösök voltunk. De dicsőség Istennek „ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem”!
Isten kegyelme hatalmasabb, mélyebb, szélesebb és erőteljesebb, mint a világ minden bűne együttvéve.

Fogadd el az Ő kegyelmét most, hogy gyengeséged vagy gonosz, rossz szokásod felett teljes győzelemben járhass!

Róma 5:20
Isten adta a Törvényt, és ez csak tovább szaporította a bűnöket. De ahol elszaporodott a bűn, ott Isten még több kegyelmet ad. (Modern Fordítás)

A törvény pedig bejött, hogy a bűn megnövekedjék; de ahol megnövekedik a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik. (Károli Gáspár fordítás)

Joseph Prince


forrás: http://www.uzenetek.com/2011/01/bun-nem-allithatja-meg-isten-kegyelmet.html#ixzz2UHpOiDVa



Benny Hinn: MIHEZ KEZDESZ A KENETTEL?

Készítette: Élő Víz


forrás: békevár.hu
Amit ma el szeretnék mondani, az nagyon fontos: hogyan készítsük fel magunkat Isten kenetére. Van ugyanis felkészülés rá. Hiszem, hogy minden kereszténynek kenetben kellene járnia. Hadd tegyem fel a kérdést: Mi is a kenet?

Vannak, akik szerint a kenet egy rajtunk átáramló érzés, amit a gerincben lehet észlelni. Valójában azonban a kenet az Úr jelenléte. Az az erő, ami rászáll az ember életére. Maga a kenet szó bedörzsölést, megkenést jelent. Láttátok már valaha, ahogy a pásztor bedörzsöli olajjal a juhokat? Ez a felkenetés, én már láttam ilyet. A keleti pásztorok mindennap olívaolajat kennek a juhok szőrére – azért, hogy távol tartsa a bogarakat. Ahogy a zsoltáros mondja: Az Úr az én pásztorom. A folytatásban pedig ez áll: Az Úr elárasztja (megkeni) fejemet olajjal, csordultig van a poharam. A kenet távol tartja a rovarokat – vagyis távol tartja a démonokat. Szükséged van a kenetre! Egy bogár – egy démon sem ragadhat meg téged!

A kenet bedörzsölést, megkenést jelent. Amikor Isten kiárasztja ránk a kenetét, akkor az Ő természetét dörzsöli bele a miénkbe. Nem lenne csodálatos, ha Isten természete mindennap ott lenne a tiéd felett?

Először is azt szeretném tudatosítani, hogy minden, amit az Ószövetségben láttok egy árnykép, és minden, amit az Újszövetségben láttok: valóság. Az Ószövetség alatt az emberek a dolgok árnyékában éltek, mi viszont a dolgok valóságát éljük. Itt ebben a teremben a fény most lehetővé teszi, hogy lássam az árnyékomat. Ez az árnyék akkor mozdul, amikor a valós, lényegi rész megmozdul, akkor jár, amikor a valós jár. Az ó szövetségben élőknek az árnyék adatott, de a lényeg, a valóság Jézus Krisztusban a miénk!

Sokszor elgondolkozom azon, hogy ha nekik megadatott az erő az árnyék korszaka alatt, nekünk mennyivel inkább van erőnk a valóságban élve. Elizeus a dolgok árnyékában járt, és a Biblia azt mondja nekünk, hogy ezek (t.i. az Ószövetség) példaként írattak meg a számunkra. Az Igében minden azért van megírva, hogy ti ismerhessétek, hogy megtanulhassátok, és hogy élhessétek a keresztény életet.

Elizeus tudott valamit, amit mindenkinek tudnia kell még mielőtt bármiféle kenetet el tudna fogadni az Úrtól. Tudta, hogy mennyire fontos a közösség. Ő tudta, hogy ha folyvást felkent emberek társaságában van, egy napon a kenetük őrá is átszáll. Soha ne vegyülj rossz társaságba! Valami beléd fog ivódni belőlük. Mindig győződj meg róla, hogy a megfelelő emberekkel vagy közösségben. Istent szerető emberekkel, olyanokkal, akik szeretik Jézust, akik szeretik az Úr házát, akik lelkesednek Érte. Olykor találkozunk egy-egy drága kereszténnyel, aki olyan szomorú, depressziós, annyira elnyomott, hogy pár perc beszélgetés után téged is lehúz magával. Nem tudod, miért lettél levert és depressziós. Egyszerűen azért, mert lerántott magával. Ezek nem a te problémáid, hanem az ő problémái telepedtek rád!

Testvéreim, van egy örömhírem! Nincs semmi baj! Minden rendben van! Addig, amíg Isten ül a trónon, minden rendben van! Minden tökéletes!

A Bibliában olvashatsz egy súnemita asszonyról, akinek meghalt a fia. Ez az asszony vette a fiát és lefektette Elizeus próféta szobájában. Az asszony útnak indult, a férjének pedig azt mondta, hogy minden rendben van – pedig a fia halott volt. Géházi, Elizeus szolgája is azt mondta, hogy mindenki békességben, rendben van – pedig a fiú halott volt. Az asszony azt vallotta meg, hogy nincs semmi baj – hittel szólt! Ez az asszony ugyanis látta Elizeus Istenének erejét, hiszen az Úr adta neki a fiát. Nem számít, tehát, hogy mivel támadott neked az ördög, minden rendben van!

Elizeus tudta, hogy a felkentekkel való közössége folytán egy napon rá is kiárad majd az ő kenetük. Ezért közösségben volt Illéssel, az Úr prófétájával, látta rajta Isten erejét és azt mondta: eljön az idő és az ő kenete belém fog ivódni. Azt mondta: Illés közelében akar lenni, követni akarja őt, figyelni akarja.

Én ezért mentem el mindig Kathryn Kuhlmann alkalmaira. Amikor csak tehettem, mindig ott voltam az alkalmain. És mindent megtettem, hogy ott lehessek. Ültem és figyeltem őt, és elfogott a sírás, amikor elkezdett énekelni és az Urat dicsérte. Csodálatos szónok volt, felkent, ott volt fölötte a kenet. A legnagyobb Bibliatanítók egyike volt, akiket valaha is hallottam. Nagyobb, mint bármelyik férfi, akit valaha hallottam. Kathryn ismerte az Igét. Megvettem az összes kazettáját, hogy hallgathassam. Még mindig sok megvan a kazettái közül és még mindig áldást jelentenek számomra. Ma reggel is, mielőtt idejöttem, az ő egyik kazettáját hallgattam meg – pedig ő már, ki tudja hány éve, meghalt. Tizenhét-tizennyolc éve lehet? Felmerülhet bennetek a kérdés, hogy miért teszem. Azért, mert Isten Igéje nem hal meg, még most is élő! A gyümölcs, a manna még mindig ott van.

Megszereztem az összes kazettáját, és csak úgy faltam őket. Hallgattam őt a rádióban, néztem a tévében, elmentem az alkalmaira. Ott ültem sírva, ahogy láttam Isten erejét, és ez nagyon mélyen megérintette az életemet. És mindeközben nem voltam tudatában, hogy a szolgálat és annak kenete beszivárgott az életembe!

A közösség létfontosságú! Keresd a felkent emberek társaságát! Menj olyan gyülekezetbe, ahol ott van a kenet! Légy felkentek közelében! Elizeus tudta ezt, rá is ez hozta meg a kenetet. Az Igében az áll, hogy Illés négy helyre vitte őt el.

2 Királyok 2:1 „És lőn, mikor az Úr Illést fel akará vinni a szélvész által a mennyekbe: elméne Illés és Elizeus Gilgálból.”

Miért voltak Gilgálban? Miért fontos a Szent Szellemnek, hogy Gilgál (kőkör, legördítés, kerék, fordulat) neve benne legyen a Bibliában? Amint már mondtam, az Ószövetség egy árnykép. És Isten Igéjében nincs semmi jelentéktelen. Semmi. Ha Isten valamit beletesz az Igébe, annak oka van. Miért Gilgál? Ha tanulmányozzátok az Igét és megnézitek, mi történt Gilgálban, megértitek! Ami Gilgálban történt, az ma rendkívül fontos számunkra. Illés Gilgálba vezette Elizeust. Mielőtt Isten kenete leszállt volna Elizeus életére, át kellett mennie Gilgálon. És mindenkinek keresztül kell mennie Gilgálon, ha meg akarja kapni Isten kenetét. Jegyezd meg jól: ha a megfelelő emberekkel kezdesz közösségben lenni, Isten el fog vezetni Gilgálba. Miért fontos, tehát, Gilgál? Az Úr bevezette oda a népet.

Józsué 5:9-12 „És monda az Úr Józsuénak: Ma fordítottam el rólatok Egyiptom gyalázatát; ezért hívják e hely nevét Gilgálnak mind a mai napig. És Gilgálban táborozának Izrael fiai, és megkészíték a pászkát a hónapnak tizennegyedik napján, estve, Jérikónak mezején. És ettek a föld terméséből a pászkának másodnapján kovásztalan kenyeret és pörkölt gabonát, ugyanezen a napon. És másnaptól kezdve, hogy ettek a föld terméséből, megszűnék a manna, és nem volt többé mannájuk az Izrael fiainak; hanem Kánaán földjének gyümölcséből ettek abban az esztendőben.”

Nagyon sok minden történt itt. Az első, hogy Egyiptom már a hátuk mögött volt. Egyiptom a világ, a régi élet jelképe. És az Ige azt mondja, hogy amikor Gilgálba értek, a manna eltűnt. Ez nagyon fontos! Izrael népe negyven hosszú évig vándorolt a pusztában és az Úr ez alatt mennyei mannával táplálta őket. Nappal a felhő vezette, éjjel a tűzoszlop fedezte be őket. Az Ige szerint a felhő és a tűzoszlop röviddel az után jelent meg, hogy átkeltek a Vörös-tengeren. Negyven éven át a felhő minden évben előremozdult. És ha a zsidók nem követték volna a felhőt, az ammoniták megölték volna őket. A felhő és a tűzoszlop alatt kellett maradniuk. Ezek Isten jelenlétének a jelképei. Meg van írva, hogy mielőtt a Jordánt elérték volna, Gilgálba érkeztek, és ott nemcsak hogy eltűnt a manna, de nem esik több említés a felhőről és a tűzoszlopról sem. Gilgálnál tehát eltűnt a manna, a felhő és a tűzoszlop is. Izraelnek tennie kellett valamit.

Negyven hosszú évig látásban jártak, Gilgálnál el kellett kezdeniük hitben élni. Gilgál az a hely, ahova az Úr elvisz téged, hogy hitből kezdj el élni. Többé nem láthatod a mannát, a felhőt és a tűzoszlopot. Hitből kell élned.

A Mindenható Isten nem elvenni akarta a felhőt és a tűzoszlopot, csak meg akarta változtatni a helyüket. A nép szeme elől akarta elvenni, hogy a szívükbe helyezhesse őket. El akarta mozdítani az égről, hogy a szívükbe, az életük részévé tegye őket. Ennek az az oka, hogy amikor Izrael elhagyta Egyiptomot, még nem volt meg a Szövetség Ládája, hogy azt követhessék. A Szövetség Ládája csak az után készült el, hogy elhagyták Egyiptomot. Amíg a pusztában voltak, — Egyiptomból kijőve — vittek magukkal egy ládát, de ebben nem Isten dicsősége volt, hanem csontok. József csontjai. Amikor azonban beléptek az Ígéret Földjére, már nem esik többé szó erről az élettelen csontokkal teli ládáról. Isten Szövetségi Ládájáról ír ott már az Ige, amit a papok hordoztak, és így léptek be az Ígéret Földjére. Amikor otthagyták Egyiptomot, halott csontokat láttak. Amikor pedig bementek az Ígéret Földjére: Isten dicsőségét látták. A Mindenható Isten így szólt ekkor hozzájuk: mikor kijöttetek Egyiptomból, halált láttatok; amikor bejöttök az Ígéret Földjére, életet láttok. Nincs szükségetek többé a felhőre, nincs szükségetek többé a tűzoszlopra, a mannára. Most már a szívetekben lévő felhőre és tűzoszlopra van szükségetek, Isten Igéjére, ami az én számból jön ki a ti szívetekbe. Isten akkor mutatta meg nekik először a hitet, amikor kijöttek a pusztából.

Elizeus Gilgálba vitetett. Senki sem kaphat kenetet, míg látásban jár. El kell kezdened hitből élni, mielőtt Isten kenete a tiéd lehetne. Ne várd, hogy Isten felkenjen, ha a láthatók szerint élsz. Nem élhetsz a láthatók alapján. Nem járhatunk látásban, mert az Ige azt mondja, hogy „hitben járunk, nem látásban”. És a Bibliában az áll, hogy amikor a hit belép az életedbe, bizonyos dolgok történnek majd veled. Nézzük meg, mit hoz a hit az életünkbe! Ez nagyon fontos! Akarod Isten kenetét, ugye? Vágyódsz Isten jelenlétére, ugye? Úgy akarsz majd elmenni erről az alkalomról, hogy telve vagy Isten erejével? A Biblia szerint a következőt fogod tapasztalni, ha hitből kezdesz élni: nézzük meg a Zsidó 11:1-6-ot! Írd fel egy papírra, mi mindent eredményez a hit! Ezek a dolgok nyilvánulnak meg az életedben, ha hitben jársz.

Elizeus eljutott Gilgálba és Isten így szólt: „Most már hitből kell élned, Elizeus”! Hiszen Gilgál volt az a hely, ahol eltűnt a manna, a felhő és a tűzoszlop is, most már nem lehet a láthatók szerint élni. Ezek fognak tehát történni veled, ha hitben élsz.

Zsidó 11:1 „A hit a reménylett dolgok valósága…”

Álljunk meg itt egy pillanatra! Hol van a reménység? Az elmében. Hol van a hit? A szívben. A hit a szíved meggyakorlatoztatása, megmozgatása. Az Ige azt mondja, hogy az ember szívvel hisz az üdvösségre. A hitnek van egy célja, a reménységnek nincs. A Biblia így szól: hiszünk az üdvösségre. A hitnek van célja.

Zsidó 11:1 „A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.”

Valósága. Az egyik fordítás szerint ez így hangzik: a hit valóságot ad. Az első, amit a hit eredményez az életedben, az Isten jelenlétének a valósága. Az első, amit látni fogsz az életedben, ha hitből élsz, a valóság. A hit a valóság, mondja az Ige.

A második, a bizonyosság, meggyőződés. Bizonyosságot fogsz kapni. Olvassuk el még egyszer az első verset! Ha elkezdek hitből élni, az első, amit Isten ad nekem, a valóság. A második a bizonyosság. A harmadik pedig a jó bizonyság (jó jelentés, jó hír az angolban).

Zsidó 11:2 „Mert hittel szereztek jó bizonyságot e régebbiek.”

A harmadik, amit a hit eredményez benned, hogy jó bizonyságot fogsz kapni Isten szemében. A hit valóságot teremt, bizonyosságot hoz és jó bizonyságot ad neked (rólad) Isten szemében.

Zsidó 11:3 „Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy ami látható, a láthatatlanból állott elő.”

A hitből megértés származik. Hit által értjük meg… Ez az oka annak, hogy a világ soha nem fog megértést kapni. Látás szerint járnak ugyanis. Csak a hit segít megérteni a Szellem dolgait. Csak a hit segít megérteni Isten dolgait. A 4-es versben ez áll:

Zsidó 11:4 „Hit által vitt Ábel becsesebb áldozatot Istennek, mint Káin, ami által bizonyságot nyert afelől, hogy igaz…”

Ebből látszik, hogy a hit teszi lehetővé, hogy Istennek tökéletes áldozatot tudjunk felmutatni. Más szóval: ezáltal kezdjük el az Urat dicsérni. A dicséret a hit eredménye. Nem dicsőíthetem az Urat, ha látás szerint élek, csak akkor tudom Istent dicsérni, ha hitből élek.

5-ös vers: A hit visz át minket a fizikai dolgokból, a fizikai világból a szellemiekbe. A hit juttat el a földiektől a mennyeiekig. A hit visz előre. Figyeld csak meg: a hit valóságot teremt, a hit bizonyosságot ad, a hit jó bizonyságot szerez. Az Ige világosan szól arról, mit tesz a hit. A hit teszi lehetővé, hogy jó bizonyságot szerezzünk. Hit által kapunk megértést Isten dolgairól. A hitünk által vagyunk képesek a dicséret tökéletes áldozatát vinni az Úr elé. A hit visz át bennünket a természetes, földi világból a szellemiek felé. És nézzük, mit mond végül:

6-os vers: Tehát a hit juttat el minket arra a helyre, ahol Isten tetszésére tudunk lenni. A hit valóságot teremt, bizonyosságot ad, jó bizonyságot szerez, a hit megértést fakaszt, tökéletes áldozatot segít elő, a hit formál át minket, és hit által lehet Istennek tetszeni. Ezt mondja az Ige a hitről.

Elizeus Gilgálba vitetett, hogy hitből kezdjen élni. Ha kívánod Isten kenetét, nem járhatsz látás szerint. Kezdj el hitből élni! „A hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.” A hit jön… Ez azt jelenti, hogy a hitnek lábai vannak. A hit egy személy. Akinek lábai vannak, az egy személy. Nézd meg a 2 Korinthus 4:13-at! A hit egy szellem, mint ahogy a félelem is egy szellem. A hit egy személy. Ne hitet keress – keresd Jézust!!! Ő a mi hitünk szerzője. Ne egy dolgot keress, hanem egy személyt – a hit jön. A hitnek lábai vannak, tud járni, mert a hit egy személy.

Mit mond a 2 Korinthus 4:13? Ugyanaz, ami van bennünk? A hitnek ugyanaz a szelleme. A Szent Szellem a hit szelleme. Tehát amikor Isten Igéje belép az életedbe, ki sétál még be vele? A Szent Szellem! Amikor befogadod az Igét, a Szent Szellem ezt megtiszteli, és besétál Ő is.

Gilgál az a hely, ahol megjelenik a Szent Szellem. Gilgál az a hely, ahol a hit valósággá válik. De hova vezette őt tovább az Úr Gilgál után? Lapozzunk a 2 Királyok 2:2-re! „És monda Illés Elizeusnak: Maradj itt, kérlek, mert az Úr Bételbe küldött engem.” Hova? Bételbe. Emlékeztek, mi történt Bételben? Menjünk az 1 Mózes 28-ra! Segíteni szeretnék nektek, hogy fel tudjatok készülni a kenetre. Nem kaphattok addig kenetet, amíg nem mentek el Gilgálba, és nem hitből éltek. És nem kaphattok kenetet addig sem, amíg nem mentek el Bételbe. Illés Bételbe indult, és megpróbálta elbátortalanítani Elizeust. Azt mondta neki: ’Maradj inkább itt Gilgálban’. Elizeus azonban így felelt: ’Él az Úr, hogy ahova te mész, oda megyek én is, mert tudom, hogy a közösség lehozza a kenetet. És nem távozom el tőled.’ Elmentek Bételbe és ott valami csodálatos dolog történt. Bétel az a hely, ahol meghalt Jákób, és Izrael életre kelt. Jákób ember volt, sok személyes problémával. Jákób olyan ember volt, aki becsapta a saját édesapját. Nem volt igazán tiszta a szívében, de Isten elment hozzá és megküzdött vele. És amíg az Úrral küzdött, Jákób meghalt. Mert az Úrral való hadakozás megöli a testet. Ezért küzd veled Isten – hogy megölje a testedet [testiségedet – Gal. 5,19-21]. Szeretnéd, hogy az Úr megtegye ezt? Akkor engedd meg Neki, hogy megküzdjön veled! Amikor imádkozol, akkor is küzdesz az Úrral. Előfordult már, hogy imádkoztál, és úgy érezted, mintha az Úrral birkóznál? Ez azért van, mert Isten meg akarta ölni a testet. Engedd, hogy az Úr bevégezze a munkát! Isten küzdött Jákóbbal, és Jákób nem engedett addig, amíg meg nem áldotta őt. Jákób nem engedte Őt elmenni, amíg meg nem áldja őt. És amikor vége lett a küzdelemnek, Isten így szólt: ’Többé nem Jákób vagy, hanem Izrael, Isten mellett való vagy.’

Mi volt ez a Bétel? Bétel a döntés és a halál helye volt. Az a hely, ahol a ’testnek’ meg kellett ’halnia’. Bétel az a hely, ahol meghal a test. El kell menned Bételbe! Engedd, hogy Isten megölje a testedet! Ezt azonban senki, de senki nem tudja személyesen megtapasztalni, amíg nem hitben él. Amikor hitből kezdesz élni, a test haldokolni kezd. Hiszen, ha látás szerint élsz, az életben tartja a testedet. A hitből való élet pedig megöli a testet, mert a test nem tud hit által élni. A test abból él, amit lát, amit ízlel. És amikor hitből kezdesz élni, az már szellemi élet – a test pusztulni kezd.

De Bételnél valami más is történt. Bétel mindig a küzdelem helye. Jákób az Úrral küzdött itt, Saul pedig Sámuellel. Emlékeztek a történetre? Jött Sámuel és azt kérdezte: ’Mit tettél?’ Saul pedig így felelt: ’Nem tudtam tovább várni rád és feláldoztuk az áldozatot.’ Mi történt? Egy küzdelmes mérkőzés kezdődött Saul és Sámuel között. Sámuel köntöse kettészakadt.

Egy ember Istennel harcolt és ’meghalt’. A másik pedig emberrel harcolt és fizikailag halt meg, mindent elveszített. Bétel volt az a hely, ahol Jákóbot elfogadta az Úr, Sault viszont elutasította. Amikor Jákób az Úrral harcolt, Isten azt mondta: ’Elfogadlak.’ Amikor Saul emberrel harcolt, Isten így szólt: ’Elutasítalak.’ Ne küzdj ember ellen! Soha! Engedd, hogy Isten vívja meg a csatát!

Nézzük tehát, merre jártak Elizeusék: Gilgál volt a hit, Bétel pedig a halál helye. Ezután egy harmadik helyre mentek. Menjünk vissza a 2Királyok-ra. Ez az üzenet meg fogja változtatni az életedet, ha hagyod, hogy a Szent Szellem munkálkodjon benned. Imádkozni fogunk, hogy Isten vezessen el titeket Gilgálba és Bételbe.

De hova mentek ezután? Nézzük a 4-es verset: „És monda néki Illés: Elizeus! Maradj itt, kérlek, mert az Úr engem Jérikóba küldött.” Elizeus azonban bölcs volt és így szólt: ’Nem hagylak el. Veled tartok, ahová csak mész. Ha Jerikóba mész, én is megyek.’ Mi történt Jerikóban? Jerikó a háború, a csaták helyszíne. Ide érkezett Józsué, hogy megküzdjön a várossal. Itt nyerték meg a csatát, ez az a hely, ahol körül kellett járniuk a város falát. Hat napon keresztül naponta egyszer és a hetedik napon hétszer. … És megfújták a kürtöket és felhangzott a kiáltás. … És ledőlt a fal. Egyszer megkérdeztem az Urat, hogy miért kérte azt az emberektől, hogy kiáltsanak. És Ő ezt válaszolta: Zsoltárok 47:1-3 Ha kiáltasz az Úrhoz, Ő aláveti neked a népeket! Így szól az Ige. 5-ös vers: „Felvonul Isten örömkiáltással.” Ha te és én kiáltunk, az Úr felemelkedését tesszük lehetővé. Isten felemelkedik és aláveti nekünk a népeket. A kiáltás elűzi a démonokat. Figyeltek? Ha a győzelem szavával kiáltasz az Úrnak, a pokol démonai megrettennek és elfutnak! Jerikó a háború helyszíne. Itt vívta meg Jézus a harcát. Itt mondta az ördög, hogy: ’Ha Isten Fia vagy, változtasd ezt a követ kenyérré. Ha Isten Fia vagy, hajolj meg előttem, és neked adom mindezt a királyságot. Ha Isten Fia vagy, vesd alá magad és az angyalok majd elkapnak.’ A háború helyszíne: Jerikó.

Tehát Gilgálban a hit lakik. Bételben az Úr lakik. Jerikóban pedig elpusztulnak a démonikus erők. Ez az a hely, ahol Isten minden erősséget elpusztít! Itt nyerte meg Jézus a csatát. Ez az a hely, ahol magával a sátánnal nézel szembe és ő fog meghajolni! Meg kell hajolnia előtted. Az ördögnek azelőtt sokszor sikerült elérnie, hogy az emberek térdet hajtsanak előtte Jerikónál, de nem így Jézus! Jerikónál ma az ördögnek kell térdet hajtania! Ez az a hely, ahol te győzöl, és ő veszít! Ez a háború helyszíne.

Fel kell fedezned, hogy csak egymás után tudsz egyik helyről a másikra jutni. Nem tudsz addig elindulni, míg nem hitből élsz. Egyik állomás vezet át a másikba. A hit elvezet téged az Úrral való küzdelembe, ahol meghal a tested. Miután a test halott, már készen állsz a sátánnal való találkozásra. Az ördög nem nyerhet, ha meghalt a test! Nincs mivel megküzdjön, hiszen a test halott!

Engedd, hogy a hitetlenség meghaljon Gilgálban! Engedd, hogy a test meghaljon Bételben! És akkor látni fogod, ahogy az ördög elpusztul Jerikóban!

Úgy gondolkodtam, hogy ha a test nem halna meg, az ördög mindenkit legyőzhetne Jerikónál. De látod, így nincs amivel megküzdjön az ördög! A test halott, nem tud mivel harcolni. Semmit sem tehet. Ezért győzött Jézus – mert a teste halott volt! Így szólt: „Meg van írva.” Sokat tűnődtem azon, hogy miért kellett az embereknek hét napon át körbejárniuk a várost. Tudjátok, miért? Hogy a végére meghaljon a test. Azzal, hogy körbe-körbe jártak, megölték a testüket.

És aztán Elizeusék a Jordánhoz értek. Uram, vigyél el minket ma a Jordánhoz! Az Ige azt mondja, hogy Illés átvezette Elizeust Gilgálon, Bételen és Jerikón. És mindig így szólt hozzá: ’Elizeus, te maradj itt:’ De Elizeus azt felelte: ’Él az Úr és a te lelked, oda megyek, ahová te mész. A végsőkig a közelségedben akarok lenni, testvérem. Nem mész nélkülem.’ Illés megkérdezte: ’Mit akarsz, Elizeus?’ Elizeus pedig azt válaszolta: ’A kétszeresét akarom annak, ami neked van!’ ’Sokat kérsz, mégis mondom neked: ha látsz engem elragadtatni, megkapod, amit kértél.’

Mi a Jordán? A látomás helye. Meg kell értenetek valamit. Gilgálban meghaltak a test szemei. Többé nem látták a felhőt és a tűzoszlopot. A Jordánnál a szellem szemei keltek életre. Megmagyarázom. Gilgálban felhagytak azzal, hogy a testük szemeivel lássanak. A Jordánnál azonban el kellett kezdeniük a szellemük szemeivel látni. Azt mondta Illés: ’Ha látsz engem elragadtatni.’ Ez a látomások, látások helyszíne.

Hol látta Keresztelő János leereszkedni a Szent Szellemet egy galamb képében? A Jordánnál! A látomások helye ez. Hol látta Keresztelő János megnyílni az eget? Hol látta Jézusra leszállni a Szent Szellemet? A Jordánnál! Hol hallotta, amint az Atya így szólt: „Ez az én szerelmes Fiam”? A Jordánnál!

Illés és Elizeus beszélgettek és a tüzes szekér mögéjük érkezett, ők nem látták, de aztán az elválasztotta őket egymástól. A szekér felvette Illést, de a palástja leesett a szekérről.

Testvéreim! Elizeus látta lehullani a szekérről azt a palástot és látta, ahogy leesett a Jordán partjára. Három dolgot tehetett volna vele. Az első: egy nagy épületet, például egy templomot építhetett volna, hogy őrizze az emlékét. Vagy kicsi darabokra vághatta volna és eladhatta volna – csinálhatott volna belőle üzletet.

Mit teszel a kenettel?! Vannak, akiket felkent Isten, de egy nagy emlékművet építenek a kenetük körül. Egy birodalmat építenek ki maguknak. Mások, fogják a kenetet, és üzletet csinálnak belőle.

Dicsőség az Úrnak, vannak olyanok is, akik azt mondják: „Nem, Uram. Nem fogok kultuszt kiépíteni a kenet köré, nem csinálok pénzt belőle. Hanem úgy teszek, mint Elizeus, aki így szólt: ’Hol van az Úr, az Illés Istene? Hol van Illés Istene? ’”

Nem, Uram, nem azért vagyunk itt, hogy emlékműveket építsünk. Nem azért vagyunk itt, hogy üzleteljünk. Azért vagyunk itt, hogy elvegyük a kenetet és mondjuk ki: „A Názáreti Jézus Krisztus nevében, Illés Istenének nevében, az Úrnak nevében Jordán vizei keljetek életre!”

Barátaim! Ha átmentek Gilgálon, Bételen és Jerikón, ha eljöttök a Jordánhoz, az Úr megengedi, hogy lássátok lehullani a palástot – oda fog érkezni éppen mellétek. És rajtatok áll, hogy mihez kezdtek vele. Kérlek benneteket, ne építsetek emlékműveket, ne üzleteljetek vele! Használjátok az Úr dicsőségére!

Használd Mestered dicsőségére! Használd az Úrért! Emeld fel a kezed és mondd ezt az Úrnak: „Uram, felkiáltok Hozzád. Hűséges leszek a kenethez. Nem fogok emlékművet emelni köré, nem teszem pénzzé. A Te dicsőségedre fogom használni! … Atyám, vígy el Gilgálba! Atyám, vígy el Bételbe! Atyám, vígy el Jerikóba! Atyám, vígy el a Jordánhoz! Engedd, hogy lássam a kenetet! Megígérem Neked, Uram, hogy nem építek köré emlékművet, nem üzletelek vele, hanem a Te dicsőségedre használom! A Te dicsőségedre! A Te dicsőségedre!”

A szívemből mondom: Ha fel vagy kenve, egy démon sem állhat ellen neked! Semmilyen sátáni erő nem állíthat meg! A világon semmi sem állhat neked ellen! Mert nagyobb Ő, aki benned van, mint az, aki körülötted a világban van!

A második mód: a belső hang

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Igazságot szólok a Krisztusban, nem hazudok, lelkiismeretem velem együtt tesz bizonyságot a Szent Szellem által.
- Róma 9,1.

A belső bizonyosság az első számú mód, ahogy a Szent Szellem vezet minket. A második számú a belső hang általi vezetés. A belső embernek éppúgy van egy hangja, ahogy a külsőnek is. A belső ember hangját ‘lelkiismeret’-nek nevezzük. Hívjuk még megérzésnek, belső vezetésnek, belső bizonyságnak vagy „a csendes kis hang”-nak is. Ez nem a Szent Szellem hozzánk szóló hangja, mert ha a Szent Szellem szól, az Ő hangja tekintélyesebb. A csendes kishang a saját szellemünk hangja. Ám a szellemünk mégiscsak a Szent Szellemtől veszi, aki bennünk él. Elmeséltem például, a július 19-i részben, hogy miként tűnt úgy, mintha egy ‘figyelmeztető jelzés’ szólalt volna meg bennem, ahogy beléptem abba az eladó épületbe Tulsában. A bensőmben tudtam — ez az! Mégsem akartam hallgatni rá. Amikor később a feleségem megkérdezett, azt mondtam: „Nem, ott maradunk, ahol vagyunk.”
Aznap este azonban, amikor lefeküdtünk, nem tudtam elaludni. A lelkiismeretem kínzott; a szellemem tudta, hogy nem hallgattam rá. Ezért azt mondtam: „Uram, a saját fejem szerint nem akarok Tulsába költözni. De ha Te azt akarod, nem állok az utadba.” Hirtelen, a csendes kis hang a bensőmben azt mondta: „Oda fogom adni azt az épületet neked. Te csak rám figyelj.” És Isten tényleg ezt is tette!

Megvallás: Én hallgatok a szellemem hangjára, és engedelmeskedem neki.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/
 —

2013. július 28.

Ige: Az út készítés

Bemerítő János hirdeti a megtérést: „Ekkor kiméne őhozzá Jeruzsálem és az egész Júdea és a Jordánnak egész környéke [jelentése: lejövő, lefolyó, lesiető, a halál folyója].

Mát. 3,6 És bemerítkeznek vala őáltala a Jordán vizében, vallást tevén az ő bűneikről [az ő céltévesztésükről]

Mát. 3,7 Mikor pedig látá, hogy a farizeusok és sadduceusok közül sokan mennek Őhozzá, hogy bemeritkezzenek, monda nékik: Mérges kígyóknak [viperáknak] fajzatai [ivadékai]! Kicsoda intett meg [ki tanított, és figyelmeztetett] titeket, hogy az Istennek elkövetkezendő haragjától megmeneküljetek [és fussatok]?* (Mát. 3,5-7) 

*Az Úr Jézus így szól a farizeusokhoz – szintén viperák fajzatának nevezve őket – amikor azt mondják, hogy Ő Belzebub által űzi ki a démonokat: „Mérges kígyóknak(viperáknak) fajzatai (ivadékai), mi módon (hogyan) szólhattok jókat (gonosz létetekre), holott gonoszak (káros, veszélyes, ártalmas, ellenségek) vagytok? Mert a szívnek teljességéből szól a száj (és mert amivel csordultig van a szív, azt szólja a száj)” (Mát. 12,34)

„Kígyók, mérges kígyóknak (viperáknak) fajzatai (ivadékai), miképpen kerülitek ki  a gyehennának büntetését (hogyan menekülhetnétek meg a gyehennával sújtó ítélettől)?” (Mát. 23,33)

A hitetlen zsidókhoz így szól az Úr Jézus: „Ti az ördög (a vádló, rágalmazó, félrevezető, az ellenség) atyától valók vagytok (és származtok), és a ti atyátok kívánságait (és vágyait tudjátok, és) akarjátok (és vagytok képesek) teljesíteni. Az emberölő (embergyilkos) volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban (az Igében, a valóságban), mert nincsen őbenne igazság (az Ige, a valóság). Mikor hazugságot szól, a sajátjából (a magáéból) szól; mert hazug (csaló, hamisító) és hazugság (hamisság, valótlanság, kitalálás, csalás, becsapás) atyja” (Ján. 8,44)

Mát. 3,8 Teremjetek hát megtéréshez [a gondolkozásmód-megváltoztatáshoz, az új felismerésre téréshez, az Isten felé forduláshoz] illő [és méltó] gyümölcsöket.

Mát. 3,9 És ne gondoljátok [ne véljétek], hogy így szólhattok [hogy arra hivatkozhattok, és így gondolkozhattok] magatokban: Ábrahám a mi atyánk! Mert mondom néktek, hogy [képes, hatalmas az] Isten eme kövekből is támasztani fiakat [mert van ereje, hatalma, képessége, hogy gyermekeket keltsen életre] Ábrahámnak*

*Az Úr Jézusnak ki is mondták a zsidók, mert valóban ezt gondolták: „Ezt mondták neki: A mi atyánk Ábrahám. Monda nékik Jézus: Ha Ábrahám gyermekei volnátok, az Ábrahám dolgait (cselekedeteit) cselekednétek (és tennétek). Ámde (ti) meg akartok engem ölni, olyan embert (olyan valakit), aki (azt) az igazságot beszéltem(és hirdettem) néktek, amelyet az Istentől hallottam. Ábrahám ezt nem cselekedte(nem tette volna)” (Ján. 8,39-40)

Mát. 3,10 A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, amely jó [és nemes] gyümölcsöt nem terem, kivágattatik, és tűzre vettetik [azokat tűzbe dobják, tűzbe hajítják)]*

*Az Úr Jézus is meghirdeti, hogy: Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik, és tűzre vettetik (tűzre dobatik)” (Mát. 7,19)

És példázattal magyarázza meg az Úr a kijelentést: „És ezt a példázatot mondá: Vala egy embernek egy fügefája szőlejébe ültetve; és elméne, hogy azon gyümölcsöt keressen, és nem talála. És monda a vincellérnek: Ímé három esztendeje járok gyümölcsöt keresni e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja a földet is hiába? Az pedig felelvén (így válaszolt), és monda néki: Uram, hagyj békét néki (hagyd meg) még ez esztendőben, míg köröskörül megkapálom (és körülásom) és megtrágyázom: És ha gyümölcsöt terem (jövőre), jó; ha pedig nem, azután vágd ki azt” (Luk. 13,6-9)

Mert csak a megigazult ember tud gyümölcsöt teremni: „Az igaz (megigazult)virágzik (és virul), mint a pálmafa, (és magasra) növekedik, mint a cédrus a Libanonon. Még a vén korban is gyümölcsöznek; kövérek (dús lombúak) és zöldellők lesznek” (Zsolt. 92,13.15)

Mát. 3,11 Én ugyan vízbe merítelek be titeket megtérésre [hogy más felismerésre térjetek, a gondolkozás(mód) megváltoztatás végett], de aki utánam jő, [aki a nyomomba lép], erősebb [és hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó [sem alkalmas, vagy megfelelő]; ő Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket*

*A Márk írása szerinti Evangélium bizonyságtétele:  „És prédikála, mondván (és ezt hirdette): Utánam jő, aki erősebb nálam, akinek nem vagyok méltó, hogy lehajolván, sarujának szíját megoldjam. Én vízbe merítettelek be titeket, de ő Szent Szellembe merít be titeket” (Márk. 1,7-8)

János írása szerinti Evangélium bizonyságtétele: Amikor farizeusok kérdezgették, Ő így: „Felele nékik János, mondván: Én vízbe merítek be; de köztetek van, akit ti nem ismertek. Ő az, aki utánam jő, aki előttem lett, akinek én nem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam. És én nem ismertem őt; de aki elkülde engem, hogy vízbe merítsek be, az mondá nékem: Akire látod a Szellemet leszállani és rajta megnyugodni, az az, aki bemerít Szent Szellembe. És én láttam, és bizonyságot tettem (arról), hogy ez az Isten Fia” (Ján. 1,26-28.33-34)

És: „János bizonyságot tett Őróla, és kiáltott, mondván (és azt hirdette): Ő vala(az), akiről mondám: Aki utánam jő, előttem lett (és megelőzött engem), mert előbb volt nálamnál. Ő az, akiről én ezt mondám: Én utánam jő egy férfiú, aki előttem lett (megelőzött engem), mert előbb volt nálamnál. És én nem ismertem őt; de hogy megjelentessék Izráelnek (hogy ismertté legyen Izráel előtt), azért jöttem én, aki vízbe merítek be” (Ján. 1,15)

 Pál apostol a vízbe bemerítkezett hívőktől ezt kérdezi: „És monda nékik: Mibe meritkeztetek be tehát? Azok pedig mondának: A János bemerítésébe. Monda pedig(ekkor) Pál: János megtérésnek bemerítésével merített be (és megtérést követelt),azt mondván a népnek, hogy aki őutána jövendő, abban higgyenek, tudniillik a Krisztus Jézusban” (Csel. 19,3-4)

A feltámadott Úr parancsa tanítványainak: „És velük összejővén (amikor együtt volt velük), meghagyá (megparancsolta) nékik, hogy el ne menjenek (el ne távozzanak)Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni (nemsokára) nem sok nap múlva” (Csel. 1,4-5)

És mert Bemerítő János Isten küldötte és prófétája volt, a prófécia – és az Úr Jézus ígérete – beteljesedett: „És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egy akarattal együtt valának (ugyanazon a helyen). És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése (hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt az égből), és eltelé (és betöltötte) az egész házat, ahol ülnek vala. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek (valami lángnyelvek, amelyek szétoszlottak) és üle (és leszálltak) mindenikre azok közül. És megtelnek mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdenek szólni (és beszélni) más (vagyis különféle) nyelveken, amint a Szellem adta nékik szólniuk” (Csel. 2,1-4)


Mát. 3,12 Akinek szórólapát van az ő kezében, és megtisztítja [kitakarítja; áttisztítja] az Ő szérűjét; és az Ő gabonáját [a búzát] csűrbe [a magtárba] takarítja [és gyűjti], a polyvát [azaz: pelyvát] pedig megégeti olthatatlan tűzzel*

*Dávid így prófétál a Krisztusban megigazult, és az Isten nélkül élő emberről:„Boldog ember [vagyis: a gondoktól és bajoktól mentes az élete], aki nem indul[nem jár; nem követi] a gonoszok [a hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélküli emberek] tanácsa nyomán, [tanácsa szerint] aki nem jár [és meg nem áll] a bűnösök [a célt eltévesztők] útján és nem vegyül [nem téblábol, nem lézeng, és nem lakik, nem tartózkodik, és nem időzik] a csúfot űzők közé. [nem ül (telepedik le) a csúfolódók (a veszedelmes, kártékony, ártalmas emberek) székébe].

 Hanem örömét [és kedvét] leli [és gyönyörködik] az Úr törvényében [Isten útmutatásában, tanításában, amelyet az Igében jelentett ki] s parancsairól[törvényéről, az Igéről] elmélkedik [gondolkodik; eszében forgatja] nappal és éjjel.Olyan [lesz], mint a víz [mint a folyóvizek] partjára ültetett [és plántáltatott] (termő)faamely kellő időben [vagyis a maga idejében] gyümölcsöt terem, [és gyümölcsét meghozza] és levelei nem hervadnak [nem hullanak el]. Siker koronázza minden tettét. [Boldogul minden munkájában; (mindenben, amit tesz jó szerencsés lesz)].

De nem így [járnak] a gonoszok [a hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők] egyáltalán nem. Pelyvához hasonlók [és mint a szálló por], amelyeket elsodor[szétszór; ide s tovahány] a szél a földről [a Te jelenléted elől]” (Zsolt. 1,1-4)




Oly jó az Úr

A győztes Úr!

 „Jobbod, Uram, erő által dicsőül, jobbod, Uram, ellenséget összetör” (2 Móz. 15,6)


John Powell: A szeretetről

„a szeretet vagy feltételekhez kötött, vagy feltétel nélküli. …Mindaddig, amíg feltételeket szabok, nem szeretek igazán. Csupán cserét ajánlok fel, nem pedig ajándékot. Az igazi szeretet ingyenes ajándék és mindig annak is kell maradnia. Nincs harmadik lehetőség.”




Ne aggódj miatta!

Minden gondotokat õreá vessétek, mert neki gondja van rátok." (1Péter 5:7)

Jézus azt mondta: Ne aggódjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? - vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk magunkra? Mindezt a pogányok kérdezgetik" (Máté 6:31-32).

Egy író ezt írta: Valamelyik nap éppen aggódtam valami miatt, amikor hallottam, hogy egy lelkész ezt mondja: »az aggodalom az Istenbe vetett bizalom hiánya.« Ekkor amiatt kezdtem el aggódni, hogy aggódom. Majd valaki más ezt mondta: »Ugyan, ne aggódj miatta!« Egyszerûnek hangzik, de én olyan emberek között nõttem fel, akik a hitrõl beszélnek, de félelembõl cselekednek.

Majd egy barátom egy új ötlettel állt elõ: »Próbáld ki az aggodalomkupont! Ez feljogosít arra, hogy kedved szerint aggódj, de csak akkor, ha:

a) az aggodalom ellát élelemmel és ruházattal;
b) ha hozzáad az életedhez ahelyett, hogy elvenne belõle;
c) ha jobbá teszi a holnapot;
d) ha nem bánod, hogy úgy viselkedsz, mint egy nem hívõ!«

Aztán ezt mondta: »Ha ez nem mûködik, írj egy listát mindarról, ami miatt aggódsz, tedd bele egy dobozba, és tedd fel a polcra olyan helyre, ahol nem látod. Ha Isten nem akarja vagy nem képes elintézni, akkor bármikor odamehetsz a dobozhoz, és elkezdhetsz újra aggódni, de elõtte legalább adj Neki egy esélyt! Miközben pedig a válaszára vársz, imádkozz, állj rá Igéjére, és ne adj hangot aggodalmaidnak!«"

Az egyik angol fordítás ezt így adja vissza: Minden gondotokat [minden aggodalmatokat, mindent, ami nyugtalanít, mindent, ami foglalkoztat, egyszer s mindenkorra] õreá vessétek, mert neki gondja van rátok" (1Péter 5:7 AMP).


http://www.maiige.hu/

Joel Osteen: Semmi sem tudja lenyomni azt, aki mindenben Istent dicsőíti!

4,11 "Méltó vagy, Urunk és Istenünk, hogy tied legyen a dicsőség, a tisztesség és a hatalom, mert te teremtettél mindent, és minden a te akaratodból lett és teremtetett". (Jelenések)

Szeretném nektek bemutatni egyik hűséges gyülekezeti tagunkat, Freddie Lamb-et. Freddie mindig mosolyog, mindig telve van hittel és örömmel. Mindig ott van a gyülekezetben. A kilencvenes években történt, hogy Freddie autója defektet kapott az autópályán. Félrehúzódott a leállósávba, hogy kicserélje a kereket. Amint ő ezzel foglalatoskodott, egy részeg sofőr letért az útról és elgázolta Freddie-t. Az ütközés olyannyira szétroncsolta a lábait, hogy térd fölött mindkét lábát amputálni kellett.

Amikor a szüleim bementek hozzá a korházba nem tudták mire számíthatnak Freddie részéről. Ilyen esetben a legtöbben teljesen elkeserednek és depresszióba zuhannak. Azonban amikor a szüleim meglátták Freddie-t, mosoly volt az arcán. Nem volt elkeseredett és nem is panaszkodott. Sőt még mindig örömteli volt. Az ágyon fekve, bekötözött lábcsonkjait az ég felé emelte és így szólt: „Még mindig tudom Istent dicsőíteni.” Ma már Freddie nem csak járni tud, hanem futni is tud a műlábaival. Ez a sorscsapás nem állította őt meg. Mindenfelé megy, hogy elmondja a történetét az embereknek. A hit és a bátorság hatalmas embere ő.

Ezt tanultam tőle: Semmi sem tudja lenyomni azt, aki mindenben Istent dicsőíti! Lehet, hogy téged is értek tragédiák és nagyon nehéz időkön mész keresztül. Azonban, ha Freddie-hez hasonlóan továbbra is felajánlod a dicséret áldozatát, akkor Isten a feljebb jutásod lépcsőjévé alakítja azt, amit a gonosz a botlás kövének szánt.

Lehet, hogy óriási akadályok vannak éppen az életedben, vagy hatalmas kihívások. De most nincs itt a csüggedés ideje. Nincs itt a panaszkodás ideje. Most jobban, mint valaha, el kell kezdened Istent dicsőíteni. Adj hálát Neki a jóságáért. Igen, Freddie elveszítette a lábát, de hálát adott Istennek, hogy az életét nem veszítette el. Lehet, hogy elveszítettél egy csatát, de adj hálát Istennek, hogy nem veszítetted el a háborút. Lehet, hogy most nagyon lent vagy, de adj hálát Istennek, hogy ki fogsz jönni és felül fogsz emelkedni! Lehet, hogy csődöt mondott a terved, de adj hálát Istennek, hogy Neki van egy jobb terve!

Ne rekedj meg ott, ahol éppen vagy. Állj a sarkadra és nyisd a szádat a dicséretre. Amikor Istent dicsőíted a bilincsek leoldódnak, új ajtók nyílnak, angyalok kezdenek el munkálkodni. Amikor Istent dicsőíted győzelem vár! Tarts ki a dicséretben, a hitben, a reményben, és hitben lépj előre, azzal a bizonyossággal a szívedben, hogy Isten nagyszerű dolgokat tartogat a számodra!
Joel Osteen
Magyar fordítás: ahitatok.hu

http://www.ahitatok.hu/joel-osteen/199-semmi-sem-tudja-lenyomni-azt-aki-mindenben-istent-dicsoiti.html

EGY KIS IMA

5 Akkor éjjel megjelent Gibeónban az ÚR Salamonnak álmában, és ezt
mondta Isten: Kérj valamit, én megadom neked! 6 Salamon ezt felelte: Te
nagy szeretettel bántál szolgáddal, Dáviddal, az én apámmal, ahogyan ő is hűségesen, igazán és egyenes szívvel élt előtted. Ezt a nagy szeretetet megtartottad iránta, és fiút adtál neki, aki a trónján ül ma is. 7 És most URam, Istenem, te királlyá tetted szolgádat az én apám, Dávid után. De én még egészen fiatal vagyok, nem értek a kormányzáshoz. 8 És a te szolgád választott néped között van, amely olyan nagy nép, hogy nem lehet számba venni; nem számlálható meg a sokasága miatt. 9 Adj azért szolgádnak engedelmes szívet, hogy tudja kormányozni népedet, különbséget téve a jó és a rossz között, különben ki tudná kormányozni a te nagy népedet?! 10 Tetszett az ÚRnak, hogy ezt kérte Salamon. 11 Azért ezt mondta neki Isten: Mivel ezt kérted, és nem kértél magadnak hosszú életet, nem kértél gazdagságot, és nem kérted ellenségeid életét, hanem értelmet kértél, hogy nekem engedelmeskedve tudj kormányozni, 12 ezért teljesítem kérésedet: olyan bölcs és értelmes szívet adok neked, hogy hozzád fogható nem volt előtted, és nem támad utánad sem. 1Kir 3,5-12.

                           EGY KIS IMA

Kérjetek, és adatik nektek, keressetek, és találtok, zörgessetek, és
megnyittatik nektek. (Mt 7,7)

Úgy nőttem fel, hogy jártam templomba, ismételgettem a kívülről
megtanult imákat, és megpróbáltam helyesen cselekedni. De mikor
elkezdtem tanulmányozni a Bibliát, rájöttem, hogy tulajdonképpen nincs
hitem. Vágyódni kezdtem az Istenbe vetett őszinte bizalomra. Egy nap a
bibliaórán valaki megkérdezte: "Hogyan juthatunk hitre?" Vezetőnk azt
mondta, hogy kérjük ezt Istentől. Jézust idézte: "Kérjetek, és adatik
nektek, keressetek, és találtok, zörgessetek, és megnyittatik nektek."
Ez egyszerűnek tűnt, de vajon működik-e? Útban hazafelé eldöntöttem,
hogy hitet fogok kérni. Mit veszíthetek? - gondoltam. Furcsán éreztem
magam, hogy nem megtanult imát mondok, de erre az esetre nem ismertem
egyet sem. Azon a napon imádkoztam életemben először saját szavaimmal.
Csak egy kis, egyszerű ima volt: "Istenem, hinni akarok benned. Adj
hitet!"

Isten szívesen meghallgatja imádságainkat. Nem igényel cirkalmas szavakat vagy művészi költeményeket. Nem határozza meg, minimum mennyi szót használjunk. Isten csak a vágyainkat és szükségeinket szeretné hallani. Egy kis, egyszerű ima Isten szemében óriási és jelentőségteljes, és szívesen felel rá.

Tudom, hogy az én imámat meghallgatta. Próbáljuk ki! Ebből csak jó származhat!

Imádság: Drága Istenünk, szükségünk van rád. Kérünk, adj nekünk hitet.
Ámen.

Ha Istent kérjük, semmit sem veszíthetünk!

Deborah A. Potts (Michigan, USA)

http://csendespercek.hu


Hillsong - Believe (magyarul)

J. Prince: ÖLELD ÁT A KEGYELEM SZELLEMÉT

Dr-Kováts György: ŐRIZKEDJETEK (1)

Fil. 3,2. Őrizkedjetek az ebektől, őrizkedjetek a gonosz munkásoktól, őrizkedjetek a megmetélkedéstől:

A gonosz munkások: akik rossz indítékból ténykednek Isten országában. Akár evangélizálnak, akár más területen végeznek lelki munkát, önzés, versengés, irigység vezérli őket, és ezért munkájukkal zavart okoznak.

A legtöbb tévtanítás így indul, a legtöbb szakadás mögött ilyen lelkületű emberek munkája búvik meg.

Pszichológiai és anyagi érdekek: népszerűség, hatalom, elismertség utáni vágy, pénzsóvárgás, saját jövőjének bebiztosítása, felemelkedés, vagyonosodás - ezek az indítékok alakítják ki a gonosz munkást.

Ugyanakkor az ellenség tevőlegesen belép: ahol ilyen vezérindítékok dolgoznak, ott az érdekek biztosítása kedvéért már megjelenik a hazugság, a hatalmaskodás, a személyválogatás és az ellenség ezeket erősíti fel, olyannyira, hogy a végén egy-egy ilyen vezető már nem is hasonlít régebbi önmagához. Tanítása is megváltozik, s szakadásokat okozó munkájáról nyilvánvaló lesz, hogy milyen forrásból származik.

Ameddig azonban idáig eljut, nem rövid idő. Előtte inteni, bíztatni kell a jóra, tanítani, oltalmazni. Utóbb már nem lehet segíteni. Ameddig nem késő, kell az intés munkáját ellátni, s akkor nem lesz nagy baj, talán.



Tanulj meg hallgatni rá!

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

De mikor eljön Ő, az igazságnak Szelleme… a bekövetkezendőket megjelenti néktek.
- János 16,13.

Egyik szolgáló barátomnak három olyan súlyos autóbalesete is volt, alig tíz éven belül, aminek során emberek haltak meg. Felesége is majdnem meghalt, ő pedig súlyosan megsérült. De Isten keze mindkettőjüket meggyógyította. Amikor hallott engem arról tanítani, hogyan hallgassunk a szellemünkre, a belső bizonyosságra, azt mondta: „Hagin testvér, mindegyik baleset elkerülhető lett volna, ha hallgattunk volna a belső megérzésünkre.” Az emberek mégis így okoskodnak: „Egyszerűen nem értem, hogy történhettek azok a balesetek egy ilyen jó kereszténnyel, aki ráadásul prédikátor.” Nos, meg kellett volna tanulnia a szellemére hallgatni, éppúgy ahogy neked is meg kellene tanulnod hallgatni a tiédre. Az emberek Istent akarják hibáztatni, és azt mondják, hogy Isten tette. De ahogy ez a prédikátor is mondta: „Bárcsak hallgattam volna arra a belső megérzésre, hogy valami történni fog, bárcsak vártam és imádkoztam volna. Ehelyett azt mondtam: Most nem érek rá, nincs időm imádkozni.” Sok esetben, ha vártunk volna Istenre, amikor ott volt ez a belső bizonyosság, Isten megmutatott volna nekünk bizonyos dolgokat, mi pedig el tudtuk volna kerülni a nehézségeket. De ne siránkozzunk és sóhajtozzunk múltbéli hibáink miatt. Ragadjuk meg a jelen lehetőségeit és legyen gondunk arra, hogy kövessük a belső bizonyosságunkat a jövőben. Tanuljuk meg fejleszteni a szellemünket — tanuljunk meg hallgatni rá, és azután engedelmeskedjünk neki.

Megvallás: Én egyre szellemtudatúbbá válok. Állandóan fejlesztem a szellememet, állandóan hallgatok rá!
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Keresztény felszereltség

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

És nektek kenetetek van a Szenttől, és mindent tudtok.
- 1János 2,20.

Bár még csak újszülött csecsemő voltam Krisztusban, még mindig ágyhoz kötve, de tudtam bizonyos dolgokat belső bizonyosság által.
Például azt mondta nekem anyám egy nap: „Fiam, nem szeretnélek felzaklatni, de valami baj van Dubbal.” Dub bátyám elment Rio Grande Valley-be, munkát keresni. (Tizenhét éves volt akkor.) A nagy gazdasági válság napjait éltük. Mama keresztény volt, bár nem volt betöltekezve a Szellemmel, mégis volt egy szorongató bizonyosság a szellemében, hogy baj van. — Nem tudom, mi ez — mondta. — Lehet, hogy börtönben van, vagy valami ilyesmi.
— Mama — mondtam —, én ezt már napok óta tudom. Dub nincs börtönben. Veszélyben volt az élete, de imádkoztam és minden rendben lesz vele. Dubnak nincs semmi baja, túl fogja élni.
Három éjszakával később megérkezett Dub. Nem talált munkát, ezért úgy döntött, hogy tehervonatokon potyázva hazajön. Sok ember „utazott” ilyen módon a vasúton azokban a napokban. Egy vasúti felügyelő azonban rátalált Dubra, fejbe vágta és kidobta a mintegy 90 km-es sebességgel haladó vonatból. Dub háttal végigcsúszott a sínek melletti szénsalak rakáson. Csoda, hogy nem tört el a gerince — az történt volna, ha mi nem tudunk erről belső bizonyosság által és nem imádkozunk. Tudtunk róla, mert keresztények voltunk.

Megvallás: Nekem kenetem van a Szenttől, és mindent tudok.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Az üdvösség bizonyossága

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Az Istent soha senki nem látta: Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad, és az Ő szeretete teljessé lett bennünk: Erről ismerjük meg, hogy benne maradunk és Ő mibennünk; mert a maga Szelleméből adott minékünk.
- 1János 4,12. 13.

Tinédzserként születtem újjá a betegágyamon, 1933. április 22-én. E naptól soha még csak fel sem merült bennem az a gondolat, hogy ne lenne üdvösségem. Még fiatal keresztényként találkoztam olyanokkal, akik azt mondogatták: „Neked nincs üdvösséged, mert nem a mi gyülekezetünkbe tartozol.” Vagy így érveltek: „Nincs üdvösséged, mert nem úgy keresztelkedtél meg, ahogy nálunk szokás.” És más egyéb. Engem azonban egyik sem zavart. Nevettem ezeken — mert megvolt a belső bizonyosságom. A Róma 8,16 azt mondja: „Ez a Szellem bizonyságot tesz a mi szellemünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.” És bennem volt a szeretet: „Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük…” (1Ján. 3,14). Megvolt a bizonyosságom — és bennem volt a szeretet. Ezért sohasem kételkedtem az üdvösségemben. Szeretetben jártam amennyire csak tőlem tellett, és élveztem Isten Szellemének a bizonyságtételét belül.

Megvallás: Nekem van bizonyosságom. Maga a Szellem tesz bizonyságot az én szellememmel együtt, hogy én Isten gyermeke vagyok. Bennem van a szeretet, ezért tudom, hogy átmentem a halálból az életbe. Isten bennem lakik. Az Ő szeretete teljessé lett bennem. Én tudom, hogy Őbenne maradok és Ő énbennem, mert a maga Szelleméből adott nekem.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

REINHARD BONNKE: Mi az imádat?

Készítette: Gyógyító Jézus

Mi az imádat? Amit hetente egyszer egy bizonyos helyen gyakorlunk? Jézus azt mondta: „Sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok az Atyát” (János 4,21). Az imádat nem csak dicsőítés, hanem elsősorban szolgálat, szeretet, odaszánás és szófogadás. Ha mégis hangot akarsz adni az imádatodnak, akkor annak két módja van: hirdesd az evangéliumot, és borulj le előtte, mint a huszonnégy vén. Először hirdesd az Ő Nevét, másodszor énekeld az Ő dicsőségét! A dicsőítés a gyülekezetben és az evangélizálás a gyülekezet falain kívül - a kettő együtt az igaz istentisztelet. Teljesen következetlen dolog bent a keresztet imádni, és odakint hallgatni róla. Az imádat evangélizáció nélkül csak üres időtöltés. Jézus azt parancsolta: „Elmenvén e széles világra, hirdessétek az evangéliumot minden teremtésnek” (Márk 16,15). Kérlek, gondolkodj ezen! Áldjon az Úr!
ÁMEN.

Rupa testvérek 2013 Te ki az Úrtol elmentél