2013. július 24.

A melegek evangéliuma

Készítette: Bölcsesség Biblia
Alig vártam hogy ezt megoszthassam...

A szuperkegyelem mindent elnéz?
Surjányi Dávid 2013. 07. 12. (XVII/28)

Transzvesztita múltú szexuális tanácsadók, melegközösségek megagyülekezetekben és homoszexuális teológia – keresztény felekezetek sokaságában ütik fel fejüket az LMBT-közösség tagjai. Az úgynevezett „hyper grace” (szuperkegyelem) soha nem látott felekezetközi toleranciával viszonyul a szodómiához.

A hyper grace teológia követői (egyre több felekezetben) helyezkednek arra a bibliaellenes álláspontra, hogy mivel Jézus Krisztus már megszerezte számukra bűneik bocsánatát, többé soha senki nem szólhat bele abba, hogy mit tesznek. A bűn kategóriáját mély hallgatás övezi, és egyfajta középkori, ítélkező és kegyelmet figyelembe nem vevő bélyeggel illetik.

David Ravenhill lelkész az egyik keresztény magazinban megjelent cikkében azon aggodalmának ad hangot, hogy manapság olyan veszélyes tanítások söpörnek végig a keresztény egyházakban, melyek apokaliptikus időkre utalnak. Arra a következtetésre jutott, hogy a gyülekezetek ma sokkal inkább szenvednek a belülről jövő bajoktól, mint a külső támadásoktól.

Világméretekben tapasztalni, hogy egyre több pünkösdi, evangéliumi vagy hasonló felekezet gyakorlatilag tiltja a bűnökből való megtérés tanítását. A „felvilágosult kereszténység” az evolúció következő lépcsőjére lépve fokozatosan rázza le a tradíciók „béklyóit”, melyek „megakadályozták a sebzett lelkű és bizonytalan híveket Krisztus szeretetének megismerésében”. Krisztus szeretete így egyre inkább egy minden alapot nélkülöző toleranciává alakul, melybe egyre több minden belefér.

Így történhet meg az, hogy a keresztény bibliai világnézet alapján egyértelműen bűnnek minősülő homoszexualitás „elfogadása szeretetben” valóságos divat a keresztény gyülekezetekben is. Sőt, ezen túlmenően a melegházasság kérdése is egyre gyakrabban kerül elő vallásos berkekben.

Megagyülekezetek és kisegyházak szinte versenyre kelnek egymással, hogy bizonyítsák a világnak: náluk mindenkinek feltétel nélkül helye van. Hitük ezek után azonban semmilyen változtatási igényt nem szab; a „gyere, ahogy vagy” elv érvényesül. Nincs szükség sem a szokások megváltoztatására, sem bizonyos tevékenységek elhagyására, mondván „Jézusban minden bűnünk elvettetett, így nincsen már semmi kárhoztatásunk”. Ehhez azonban a Biblia rendkívül sok szakaszának teljes relativizálása szükséges, hisz bármilyen laikus valaki, az elsők között tűnik föl a Szentírásban, hogy Isten a bűnnel szemben nagyon is egyértelműen, radikálisan foglal állást. Bizonyos gyülekezetekben a Bibliának olyan „új fordításait” vagy újraszerkesztett változatait adják ki, melyekben az olyan, homoszexualitást elítélő szakaszok, mint a Róma levél első fejezete, jelentősen „leszelídítve” szerepelnek.

A hyper grace teológiát követő gyülekezetekben tehát nem esik szó bűnről; csakis pozitív, motivációs beszédek hangoznak el. Sőt, általánosan jellemző, hogy kerülik az olyan ellentmondásos kérdésekben való állásfoglalást is, mint az abortusz. Megállapítható, hogy teológiájukból tulajdonképpen kiiktatták az Ótestamentum könyveinek tanításait. Megengedik, hogy olyanok szolgáljanak, akár prédikáljanak, akik a Bibliában egyértelműen bűnnek ítélt cselekedetekben élnek.

Az „új típusú” kegyelmet hirdető közösségek vezetői nem ritkán kritizálják az „old school” konzervatív egyházakat, és elutasítják a tizedfizetést is. Míg sok nyugati típusú gyülekezet sokat tett a megtérő egykori melegek megsegítéséért, a meleglobbi nyomására egyre többen ítélik el ezeket az intézményeket (annyira, hogy több azóta csődbe ment – lásd keretes írásunkat), és a melegek teljes elfogadására teszik a hangsúlyt.

Míg bizonyos gyülekezetvezetők óvatosan, a témában nem elmélyedve nyilatkoznak a melegkérdésről, egyes pásztorok meglepő merészséggel lépnel fel az évezredes igazságok ellen. Joel Osteen, a houstoni Lakewood Church pásztora a kegyelem fontosságáról beszélt és arról, hogy Jézusban minden bűn megbocsáttatik – ugyanakkor egy CNN-es interjúban egyértelműen bűnnek ítélte a homoszexualitást, miért is rögtön támadások célkeresztjébe került.
Rick Warren evangéliumi pásztor is ellenzi a házasság újradefiniálását. Több interjúban is leszögezte: „az, hogy valakivel nem értünk egyet, még nem jelenti, hogy utálnánk vagy kirekesztenénk őket”.

Ezzel szemben változás látszik néhány év óta a sidney-beli híres Hillsong Church retorikájában. Míg az előző évtizedekben kategorikusan bűnnek ítélték az említett életmódot, 2010 után mind több relativizáló, „toleráns” nyilatkozat jelent meg a részükről. Bár hivatalos álláspontot az ügyben nemigen találni, 2012 óta több olyan videó, interjú, internetes cikk jelent meg, melyekben Brian Houston pásztor már egyértelmű nyitottságot tanúsított az LMBTI (leszbikus, meleg, biszexuális, transzszexuális és interszexuális) közösség tagjai felé – és az állításokat a közösség vezetése azóta sem cáfolta. (Lásd keretes írásunkat.)

A Hillsong és a melegek
Brian Houston, a Hillsong Church pásztora 2010-ben egy ausztrál televízió szombat esti műsorában még bűnnek nyilvánította a homoszexualitást. Két év sem telt el, a sydney-i közösség húszezres létszámának 6-10 százaléka – a Gallup felmérése szerint – az LMBT-közösségből kerül ki. Bár a hivatalos retorika ezt nem hirdeti fennhangon, a közösség egyre több tagja tárja nyilvánosság elé tapasztalatait. A gyülekezet egy nyíltan meleg tagja arról számolt be, hogy interjút készített a pásztorral. Ebben Houston állítólag a „meleg keresztényeket” is Krisztus Testének tagjaiként határozta meg, akikben szintén vannak „kegyelmi ajándékok”, melyek nagy hasznára vannak a gyülekezetnek. Leszögezte, hogy pulpitusához többé nem kíván „exmeleg” üzenettel kiállni, mert a melegek (ahogy vannak) teljes értékű keresztények. Célja, hogy gyülekezete (ahol nem hivatalosan, de a fiatalok körében gyakorlatilag elfogadott a marihuánafogyasztás és alkoholizálás) menedéket nyújtson a melegek számára. Telefonon keresztül sikertelenül próbálkoztunk a gyülekezet hivatalos álláspontjáról érdeklődni. Lapzártánkig pedig nem érkezett írásos válasz a szerkesztőségünkbe azt illetően, hogy a gyülekezet megerősíti-e az interneten egyre inkább terjedő információkat.

A melegközösség mindenesetre még közel sem elégedett, és tovább folytatja kampányát a pünkösdi gyülekezetben. Közben a zenei szolgálatáról híres közösség dicséret-stábjában az elmúlt években komoly változások zajlottak le. A dicséretvezető és egyben meghatározó alak, Darlene Zschech (akinek dicséretei olykor a világi toplistákra is felkerültek) férjével már nem tagja a Hillsong gyülekezetnek, hanem egy másik városban szolgálnak. Mellette több más zenész, énekes hagyta el a közösséget, vagy csökkentette részvételét a szolgálatban. A kiválások pontos oka nem nyilvános.

Európában nemrég az anglikán egyház új feje, Justin Welby, Canterbury érseke új típusú szexuális forradalomról nyilatkozott. Véleménye szerint a fejlődés és az egyháznövekedés érdekében az egyetlen járható út a kor követelményeihez való felzárkózás és a „forradalomhoz való csatlakozás, még ha nincs is annyira ínyünkre”. Bár a melegházasságot továbbra sem támogatja, a melegek jogainak tiszteletben tartását, bántalmazásuk megakadályozását sürgeti. A Telegraph szerint az érsek felvette a kapcsolatot a melegházasság mellett kampányoló Stone­wall nevű szervezettel, hogy az egyházi iskolákban több mint egymillió diáknak tartsanak homoszexualitással kapcsolatos oktatást. Reményei szerint, amennyiben gyökeres és ötletes megoldást sikerül találniuk a melegproblémára, az anglikán egyház visszanyerheti erejét és régóta elveszett növekedési potenciálját.

Sok felekezet tehát meglehetősen sajátosan értelmezi a bibliai kegyelem fogalmát. Egy tanulmány szerint ma egy átlagos gyülekezetben olyan üzenetek, mint a józanság, engedelmesség, alárendeltség vagy a kéjvágy, képmutatás és pokol ellen szóló prédikációk nem szalonképesek. A szuperkegyelem teológiájában ezek fölött kegyesen szemet kell hunyni, és „a szeretet vonzásával kell megragadni az emberek figyelmét és beépíteni őket az egyházba”. Arról nemigen esik szó, hogy egy régi életmódját fel nem hagyó „hívő” miként tud konstruktívan részt venni a közösség életében.

2010-ben Jennifer Knapp keresztény énekesnő „coming-out”-ja okozott nagy botrányt, mikor bejelentette, hogy szerelmes lett egy nőbe, és rájött, hogy leszbikus. Bevallotta, hogy 2002 óta folytatott viszonyt egy másik hölggyel, s mindeközben keresztény albumokat adott ki. A Larry King Show-ba is meghívott énekest élő adásban a korábbi erkölcsi botrányairól hírhedt Ted Haggard védte. Állításuk szerint e változás nem fogja érinteni a hölgy keresztény szolgálatát, bár a gyülekezetbe való beilleszkedést jelentősen megnehezítette, mert – mint mondták – sokan nem tudnak a kegyelemről rugalmasan gondolkodni. A konzervatív, melegellenes érveket képviselő másik meghívott lelkészt valósággal lesöpörték a porondról – a tolerancia jegyében.
Bár több keresztény vezető próbál az erkölcsi dekadencia ellen felszólalni, érvelésük általában nem egységes, és korántsem átütő. A sokkal erőszakosabb retorikát folytató melegpártiak általában megcáfolhatatlannak tűnő győzelmeket érnek el televíziós és egyéb viták során.

A hyper grace terjedésével párhuzamosan egyre több csontváz hullik ki az új típusú hit szekrényéből, és egyre több fel nem oldott ellentmondás kerül napvilágra. A gyülekezetben helyüket kereső, megtérni nem kívánó melegek nagy számban küzdenek depresszióval, öngyűlölettel, miközben állítólag a gyülekezeti tagok gyakran kirekesztik őket, amiért társkeresési tevékenységüket a gyülekezeten belül végzik. A mindent fölülíró tolerancia egyik fő kiváltója sokak szerint a „nemi identitásukat felvállalni nem tudók” által mind gyakrabban elkövetett öngyilkosság és egy erre alapuló sajátos humanista felfogás. Az öngyilkosságokat és a pszichés problémák sokaságát látva sok közösség vezetősége megijedt, miközben egyre nőtt a külső nyomás, hogy talán mégsem kellene annyira „rigolyásnak” lenniük.

Miközben a melegközösség teljes toleranciát követel például a keresztény egyházaktól, azon országokban, ahol elveiket már sikerrel rákényszerítették a többségi társadalomra, ők maguk nem egy esetben ritka intoleránsan viseltetnek a hagyományos, konzervatív értékeket valló és védelmezni kívánó személyekkel szemben.

London városában az amerikai Tony Miano – aki egykor maga is hatósági személy volt – gyorsan egy börtöncellában találta magát, miután utcai prédikálása során az első Thesszalonika levél 4. fejezete alapján beszélt a szexuális perverzitások ellen. A hallgatóság egy tagja ugyanis felhívta a rendőrséget azzal, hogy valaki az utcán „homofób megjegyzéseket tesz”. A lelkész nem kért bocsánatot, és kijelentette, hogy újra megtenné ugyanezt, mivel nem a meleg közösség ellen uszított, nem keltett velük szemben félelmet, tehát a homofób vádak nem állják meg helyüket. Hétórás őrizet után végül vádemelés nélkül elengedték a szolgálót, aki az ügy elsimulása ellenére megdöbbenését fejezte ki, hogy abban az országban, melyben a Magna Chartát kiadták, valaki azért került rács mögé, mert nyilvános beszédéből valakinek nem tetszett valami.

E jelenség elsősorban a jóléti államokra jellemző; a fejlődő országok jelentős része még elutasítja a meleglobbi térnyerését. Afrika, Dél-Amerika továbbra sem hajlandó sem társadalmi, sem politikai és különösen nem vallási szinten tolerálni a melegek életközösségét és házasságuk egyenjogúságát.

Félbeszakadt Exodus
Ausztráliában több szervezet igyekezett segíteni a homoszexualitással küzdőknek, hogy megváltozzanak, így az Exit Ministries, a Living Waters és az Exodus is. Ez utóbbi szervezetben tevékenykedett egy ideig a gyerekkorától melegként élő Sy Rogers is. Az azóta komoly hírnevet szerző szolgáló fiatalkorában 18 hónapon át transzvesztitaként élt, és ahogy állította: „csak isteni kegyelem következtében nem került sor a sebészeti beavatkozásra”. Ő maga ugyan állítása szerint megtért, és már egyenes életet él feleségével és gyermekeivel, előadásmódja és hitelessége sokak szemében továbbra is ellentmondásos. Főleg, hogy szexuális tanácsadóként is szolgál, és járja a gyülekezeteket (köztük a Hillsong Church-öt is), hogy tanítsa a híveket a tiszta életre.


Ahogy a melegek megtérítése szalonképtelenné és „diszkriminatívvá” vált, egyre több gyülekezet fordult szembe az ilyen „exmeleg” szervezetekkel, és így ment végül csődbe az Exodus program is. Egyik fő partnere, a Hillsong Church pásztora meg nem erősített információk szerint úgy véli: „Rogers azóta már biztosan megbánta e szervezetben való ténykedését.” A szervezet vezetői egyértelműen a hyper grace teológia számlájára írják a szolgálat zsákutcába jutását.

Joel Osteen - Isten kárpótol az elveszett évekért

Készítette: Isten Szeretete

A lányunk, Alexandra, két hónapos volt, amikor édesapám az Úrhoz költözött. Előtte apukámnak dialízisre kellett járnia, így majdnem minden nap elvittem a kórházba, majd mentem érte. Nagyon sűrű volt ez az időszak. Azután, amikor édesapám meghalt az egész életünk megváltozott. Át kellett vennem tőle a pozícióját, ami a gyülekezet pásztorolását jelentette. A lehető legtöbbet próbáltam magamból kihozni, de így is alig tudtam a fejem a víz felett tartani. Annyi mindennel kellett foglalkoznom, hogy Alexandra életének első évei számomra a ködbe vesztek. Erre akkor jöttem rá, amikor a babafotóit nézegettem. Istenhez sóhajtottam: „Istenem, kérlek, kárpótold azokat az éveket, amikor annyira lefoglaltak más dolgok." Akkortájt Alexandra hat éves volt, és úgy tűnt nem akar mást, mint velem, az apukájával lenni. Inkább azt akarta, hogy nézzem, amint a kertben cigánykerekezik, mint hogy áthívta volna a barátait játszani. Néha már szükségem lett volna egy kis pihenőre, és ilyenkor megkérdeztem a lányom: „Alexandra, biztos, hogy nem akarsz átmenni az unokatesóidhoz? Esetleg, nem lenne kedved úszni? Biztos, hogy nem akarod áthívni a barátaidat?" Ő mindig ezt válaszolta: „Nem, apa, én csak itt akarok lenni veled." Most is, hogy ő már tizennégy éves, még mindig nagyon jó barátságban vagyunk. Sokszor odajön hozzám napközben és átkarol. Sokat nevetünk, és jól érezzük magunkat együtt. Tudjátok mi ez? Isten kárpótol az évekért. Isten visszafordítja az éveket. Vannak olyan évek valamilyen kapcsolatodban, amelyek elvesztek? Kérd Istent, hogy kárpótoljon azokért az évekért. Vagy netán elmulasztottál lehetőségeket? Isten azokért is kárpótolni tud. Kérd Őt, hogy állítsa helyre a kapcsolatokat, amik nem úgy működnek, ahogy kellene. Amikor Isten helyreállít valamit, az jobb lesz, mint új korában. Ilyen az Ő szíve – Ő a kapcsolatok Helyreállítója. Azért küldte el a Fiát, Jézust a földre, hogy helyreállítsa a kapcsolatot az emberiséggel. Azt mondja az Írás, hogy ha a Fiát értünk odaadta, akkor hogy ne adna nekünk Vele együtt mindent? Ő a Helyreállító. Kérd Őt, és higgy Benne, hogy Ő kárpótolja az elveszett éveket! Kárpótollak azokért az évekért, amelyekben pusztított a sáska... (Jóel 2,25) Ámen!

Gyújtsd meg az én szövétnekemet!

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Mert te gyújtod meg az én szövétnekemet; az Úr az én Istenem megvilágosítja az én sötétségemet.
- Zsoltárok 18,29.

Néha, bár jelez a belső bizonyosság, az emberek nem ismerik fel. Például, egy időben, amikor szokásom szerint nyelveken imádkoztam annak a gyülekezetnek a vasárnap délelőtti összejöveteleiért, amelyet éppen akkor pásztoroltam, feljött belőlem valami teher azzal a gyülekezettel kapcsolatban, amelyet azelőtt pásztoroltam. (Emlékszel: amikor nyelveken imádkozunk, a szellemünk imádkozik — az ember szelleme pedig az Úr szövétneke, gyertyája.) Folyvást ugyanez történt. Úgy harminc nap után azt mondtam: „Uram, Te szólsz hozzám, hogy menjek vissza arra a helyre? Ha így van, szólj a feleségemnek is ezzel kapcsolatban.”
Egyik reggel azt mondtam Orethának: „Drágám, ha mond neked valamit az Úr, tudasd velem.” Majd vártam még harminc napot, és megkérdeztem tőle: „Szólt hozzád mostanában az Úr?” Ő azt mondta: „Ha szól is, én nem tudok róla.” Egy kicsit pontosítottam a kérdést. „Szólt neked az Úr valamit azzal kapcsolatban, hogy menjünk vissza…?” „Ó — mondta —, azt hittem, hogy ezt csak én gondoltam.” Vizsgáljuk meg ezt az állítást. Ha a hústestet értette ezalatt, akkor úgy nincs rendben. Ha azonban a valóságos ‘én’-re gondolt — a belső emberre, amely az Úr gyertyája — akkor nemcsak ő volt, akkor az Úr volt az, aki meggyújtotta a gyertyát!

Megvallás: Az Úr, az én Istenem meggyújtotta az én szövétnekemet. Ő világosít meg engem.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Pintér Béla - Legjobb barátom - szöveggel

2013. július 22.

Timóteushoz írt I. levél 2. fejezet: Buzdítás imára másokért is (szerkesztett)

1 Tim. 2,1 Intelek [(parakaleó): kérlek, bátorítlak, és buzdítalak tehát], hogy [(próton): elsősorban], és mindenek előtt, tartassanak könyörgések [(deészisz): Olyan kérést jelent, amely Isten könyörületességéért, folyamodik az Ő kegyelmére, nagylelkűségére építve], imádságok, [(proszeukhé): imádkozások] esedezések [(enteuxisz): kérések, könyörgések, közbenjárások, Istennel való beszélgetések], hálaadások [(eukharisztia): hálaadás, köszönet, vagyis hálaadó imádságok] minden emberekért [Más fordítás: Mindenekelőtt arra kérlek benneteket, imádkozzatok minden emberért! Könyörögjetek Istenhez, kérjétek, hogy adja meg, amire szükségük van, és adjatok hálát érte, hogy megadja],

1Tim. 2,2 Királyokért [(baszileusz): király, fejedelem, uralkodó, vagyis mindenkiért, aki a legfelsőbb hatalom birtokában van] és minden méltóságban levőkért [(hüperokhé): méltóság, tekintély, kiemelkedő állás, vagyis minden hatalmon lévőkért, fölöttesekért, vezető állásban lévőkért; vagyis minden feljebbvalóért; és minden felettesért; elöljáróért], hogy csendes [(éremosz) nyugodt, békés, zavartalan] és nyugodalmas [(hészükhiosz): háborítatlan, csendes] életet éljünk [(biosz): (földi) életet], teljes istenfélelemmel [(euszebeia): hitben folyó, hívő életet] és tisztességgel [(szemnotész): méltóságban, szentségben].

1 Tim. 2,3 Mert ez jó és kedves [(apodektosz): elfogadott, Istennek tetsző, kedves] dolog a mi megtartó [üdvözítő (szótér): megváltó, szabadító, megtartó, megmentő, segítő, gyámolító, gyógyító] Istenünk [színe] előtt

1 Tim. 2,4 Aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére [az igazság, vagyis Isten Igéjének, és a testté lett Igének, azaz: Krisztusnak megismerésére] eljusson

1 Tim. 2,5 Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus [Csak egyetlen Isten van, és egyetlen híd Isten és az emberek között: az emberré lett Krisztus Jézus]

1 Tim. 2,6 Aki (odaadta) önmagát váltságul [(antilütron): váltságdíjul, kiváltási árként] mindenekért [vagyis mindenkiért, és mindenki helyett], mint tanúbizonyság [(martürion): bizonyság, tanúbizonyság, tanúskodás, bizonyíték] a maga idejében [(kairosz): kijelölt, elrendelt, megfelelő, meghatározott, a kellő időben].

»Más fordítás: Igen, Jézus odaadta magát, hogy kifizesse a váltságdíjat minden emberért. A legalkalmasabb időben jött, és bebizonyította mindenkinek, hogy Isten valóban azt akarja, hogy minden ember megmeneküljön«

1 Tim. 2,7 Ami végett rendeltettem én hirdetővé [(kérüx): követté] és apostollá. Igazságot szólok [(alétheia): azt, ami megegyezik, megfelel a tényeknek, maga a VALÓSÁG] a Krisztusban, nem hazudok, [(pszeudomai): nem állítok valótlanságot]. Pogányok [vagyis nemzetek] tanítójává hitben és igazságban [vagyis, hogy a hitre és az igazságra, (alétheia): a valóságra, vagyis arra, ami megegyezik, és megfelel a tényeknek, ami maga a VALÓSÁG. Ami Isten Igéje, és a testben megjelent Ige, azaz: KRISZTUS JÉZUS, és a Szent Szellem]


1 Tim. 2,8 Akarom [(búlomai): szeretném, és tanácsolom] azért, hogy imádkozzanak a férfiak [(anér): a felnőtkorúak (a Krisztusban felnőttek)] minden helyen. Tiszta [(hosziosz): Istennek tetsző, tiszta, megszentelt, azaz istenfélő – hívő – szent] kezeket emelvén föl (imára) harag [(orgé): emberi indulatok nélkül] és versengés [(dialogiszmosz): okoskodás, számítgatás, fontolgatás, vitatkozás, kételkedés] nélkül.

[Egyszerű fordítás: Tehát azt akarom, hogy imádkozzanak a férfiak mindenhol! De amikor imádkoznak, és felemelik a kezüket, szentek legyenek, ne legyen a szívükben harag, vagy kételkedés].

1 Tim. 2,9 Hasonlatosképpen az asszonyok [(güné): jelenti a nőnemű emberi lényt. De többnyire szellemi tekintetben a női jellemet és modort, vagyis még a hústesti embert jelöli] tisztességes [(koszmiosz): rendes, rendezett, illendő, tisztességes, szerény] öltözetben [(katasztolé): ruhában, nem kihívó öltözetben]. Szemérmetességgel [(aidósz): ami azt jelenti, hogy viselkedésük az illendőség, vagy alázat érzése által visszatartott, fékezett legyen] és mértékletességgel [(szóphroszüné): józanul, önuralom,és  önkontrollal, mértékletességgel, megfontoltsággal, körültekintés, tartózkodás, egészséges gondolkodásmód] ékesítsék [(koszmeó): elrendez, rendben tart, feldíszít] magukat; nem hajfonatokkal [(plegma) ne hajberakásokkal; Ne hajfodorítással] és arannyal vagy gyöngyökkel, vagy drága öltözékkel [vagy drága ruhával; költséges ruházattal].

 »Más fordítás: Az asszonyok szerényen és ne feltűnő módon öltözködjenek, tisztességes ruhákat viseljenek. Ne hordjanak különleges frizurát, aranyat, gyöngyöket, vagy drága ruhákat«

1 Tim. 2,10 Hanem, amint illik [(prepó): helyes] az istenfélelmet valló [Istentisztelő] asszonyokhoz, jó [(agathosz): szeretetreméltó, és hasznos] cselekedetekkel.

[Más fordítás: Inkább azzal díszítsék magukat, hogy Istennek tetsző dolgokat tesznek, mert ez illik azokhoz, akik azt mondják, hogy Istent imádják]

1 Tim. 2,11 Az asszony csendességben [(hészükhia): csendesség, vagyis a nyüzsgés vagy beszéd abbahagyása, némaság, hallgatás, szótlanság, vagy: szabadidejében, magányban, egyedüllétben] tanuljon [(manthanó): tanulmányozás, megfigyelés vagy kutatás által ismeretet, tudást szerezve] teljes engedelmességgel [(hüpotagé): alárendelésben, és engedelmességben].

»Más fordítás: Viselkedjenek csendesen, de tanuljanak, meghallgatva a tanítást, és készségesen engedelmeskedjenek«

1 Tim. 2,12 A tanítást pedig nem engedem meg az asszonynak [nőnek], sem hogy a férfin [(anér): felnőtt (férfi)] uralkodjék [(authenteó): hatalma legyen. Ez olyan személy viselkedésére vonatkozik, aki nem fordul másokhoz tanácsért, maga dönt mindenben, és döntésének eredményét ráerőszakolja másokra, vagyis zsarnokoskodik], hanem legyen csendességben [(hészükhia): csendesség, vagyis a nyüzsgés vagy beszéd abbahagyása; maradjon csak csendben]

1 Tim. 2,13 Mert Ádám [(adam): Ádám = vörös földből való ember. Az első emberi lény, amely eredetileg mind a két nemet magában hordozza (1 Móz 5,1-2)] teremtetett [(plasszó): formáltatott, alakíttatott, mintáztatott meg] elsőnek, [(prótosz): Ő az első, a korábbi; a kezdeti, az eredeti] azután Éva [jelentése: minden élők anyja].

»Más fordítás: Mert először Ádámot formálták, ő volt a kezdeti, az eredeti és csak azután Évát«

1 Tim. 2,14 És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván [(apataó): becsapva, félrevezetve], bűnbe esett [(parabaszisz): Az előre világosan és határozottan kijelentett parancs megszegése, áthágása].

»Egyszerű fordítás: Meg aztán nem Ádámot tévelyítették el, szedték rá, csapták be, vezette tévútra a kísértő, az asszonyt azonban rászedték, félrevezették, és engedetlenségbe esett, és az asszony lett a parancs áthágójává

1 Tim. 2,15 Mindazáltal megtartatik [üdvözül, vagyis (szódzó): megmenekül, épségben marad, biztonságba kerül, egészségessé lesz] a gyermekszüléskor [a gyermekszülés által]. ha megmaradnak [(menó): kitartanak józanul] a hitben és [(agapé): Isten szerinti] szeretetben és a szent életben [(hagiaszmosz): megszentelt állapotukban,és a szentségben, Isten céljaira való elkülönítés/elkülönülésben] mértékletességgel [(szóphroszüné): józanság, önmérséklet, körültekintés, egészséges, vagyis Isten Igéje szerinti gondolkodásmódban]



El Shaddai

Bizonyságtétel a gondoskodó Istenről.

„Ifjú voltam, meg is vénhedtem, de nem láttam, hogy elhagyottá lett volna az igaz, sem hogy magzatja kenyeret kéregetett volna” (Zsolt. 37:25).


Isten fut feléd!

Aranyozd be a napodat azzal, hogy elképzeled, amint Isten fut feléd.
Amikor a pátriárkák imádkoztak, Isten megáldotta őket. Amikor Péter prédikált, Pál írt, vagy Tamás hitt, Isten mosolygott. De soha sem futott.
A futást a tékozló fiú történetére tartogatta. „Még távol volt, amikor apja meglátta őt, megszánta, elébe futott, nyakába borult, és megcsókolta őt” (Lukács 15:20).

Isten szalad, amikor látja a fiát hazatérni a disznók vályújától. Amikor a szenvedélybeteg feladja addigi útját. Amikor a tinédzser ott hagyja a bulit. Amikor a törtető karrierista felkel a vezetői székből, amikor a spiritiszta hátat fordít a bálványoknak, a materialista a dolgoknak, az ateista a hitetlenségnek, és az elitista az önmegvalósításnak…

Amikor a tékozló fiúk feltűnnek az ösvényen, Isten nem tud nyugodtan ülni. A Menny tróntermében visszhangzik sarujának csattogása, lábainak lépte, és az angyalok csendben figyelik, ahogy Isten átöleli a gyermekét.

Amikor Isten felé fordulsz, Ő futva rohan feléd.

Max Lucado

Magyar fordítás: ahitatok.hu

http://www.ahitatok.hu/max-lucado/197-isten-fut-feled.html

Az ember erejéről

Az ember igazi ereje nem a heves törekvésben, hanem a zavartalan nyugalomban mutatkozik meg. 


Ne félj! (1)

„...így szólt az Úr Abrámhoz látomásban: Ne félj Abrám!" (1Mózes 15:1)

Isten nagyon nehéz dolgot kért Ábrahámtól: „Menj el földedről, rokonságod közül és atyád házából arra a földre, amelyet mutatok neked! Nagy néppé teszlek, és megáldalak, naggyá teszem nevedet, és áldás leszel… Abrám elment, ahogyan azt az Úr mondta neki…” (1Mózes 12:1-4).

Ha félsz attól, hogy munkahelyet változtass, másik lakást vegyél, vagy esetleg más településre költözz, állj rá erre az igére, mert Isten megváltott gyermekeként te is jogosult vagy az Ábrahámnak járó áldásra. Minden félelmünk alapvetően ebben a két kérdésben fogalmazódik meg: 1) „Uram, vigyázni fogsz rám?” 2) „Uram, gondoskodni fogsz rólam?”

Ábrahámhoz intézett szavaiban Isten mindkettőre válaszolt: „Ne félj Abrám! Én vagyok a pajzsod: jutalmad igen bőséges” (1Mózes 15:1). Ezek a szavak: „jutalmad igen bőséges” szó szerint azt jelentik: „Én vagyok számodra a kimeríthetetlen, kiapadhatatlan, sőt egyre bőségesebb ellátmányt nyújtó forrás.”

Csodálatos! Nem kell senki máshoz fordulnod védelemért vagy gondoskodásért; Isten már mindent biztosított számodra! Figyeld meg azt is, mi történt ez után: Isten szövetségre lépett Ábrahámmal (ld. 1Mózes 15:17). Isten ezt mondta: „gondoskodni fogok rólad és utódaidról egész életetekben”.

Ám volt némi probléma is: „Ekkor ragadozó madarak szálltak a húsdarabokra [a szövetségkötéskor bemutatott áldozatra], de Abrám elhessegette őket” (1Mózes 15:11). Van ebben egy nagy tanulság: ha Isten megígérte is, hogy gondoskodni fog rólad, neked kell elhessegetned a sátán által küldött aggodalmakat, melyek zsákmányul akarják ejteni elmédet. Hogyan tudod ezt megtenni? Ha szilárdan állsz Isten ígéretein, melyet Igéjében neked adott.

http://www.maiige.hu/


A félelem nélkül való ember

"Isten azt mondta: Bizony, én veled leszek" (2Móz 3,12).

Természetes, hogy amikor Isten küldetéssel bízta meg Mózest, nem engedte egyedül útjára. Felvenni a harcot a világ leghatalmasabb uralkodójával - ez rettenetes veszélyekkel járó és óriási erőt megkövetelő feladat volt. Nevetséges lett volna, ha ezzel a feladattal egy szegény és magányos pásztorembert bíz meg Isten, és aztán magára hagyja. Elképzelhetetlen, hogy a bölcs Isten szembeállítsa Mózest egymagát a fáraóval és Egyiptom egész haderejével. Ezért ígérte Isten Mózesnek: "Én veled leszek" - és ezzel kizárta számára az egyedüllétnek még a gondolatát is.

Az én esetemben ugyanez a helyzet. Ha az Úr küldetésében úgy indulok, hogy az Ő erejében bízom és az Ő dicsőségére tekintek, akkor biztosan velem lesz. Azzal, hogy Isten küldetést ad, kötelezi is magát, hogy támogatni fog engem. Nem elég ez? Mi többet kívánhatok még? Ha az összes angyal és arkangyal állna is mellettem, csődöt mondhatnék; de ha Ő velem van, biztos a győzelem. Csak arra kell ügyelnem, hogy ígéretéhez méltóan viselkedjem. Ne legyek félénk, elcsüggedt, gondatlan vagy elbizakodott. Micsoda személyiséggé kellene válnia annak, akit Isten maga kísér! Ilyen támogatás tudatában legyek ember a talpamon, és menjek bátran oda, ahova az Úr küld.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Ma van a nap

Creflo Dollar: Felnőni szellemben II/2

Együtt járni az Atyával

Hogyan járhatunk együtt az Atyával?

Róm13,10 a szeretet nem illeti rosszal a felebarátját, senkit nem bánt, ezért a szeretet betölt minden követelményt, betölt minden törvényt.

Ha szeretetben jársz, betöltesz minden törvényt. A Ján14 alapján tehát azt tudom mondani: tarts be minden parancsot, a másik pedig: téged szeret az Atya.

Mt7,11 Ha te, bármennyire is gonosz vagy…Ha te jó ajándékokat adsz a gyerekednek, ne merészeld azt mondani, hogy az Atya nem ad!

Ján17,23 Én bennük vagyok, és te bennem… Úgy szeretted őket, ahogy engem szerettél. Felfogtad, megértetted már, hogy úgy szeret téged, ahogy Jézust szerette?! Az ördög azt akarja, hogy ebben kételkedj. A bűn okozza, hogy kételkedj ebben, a bűn csalja meg az embert. Neked bizonyosnak kell lenned az Atya szeretetében. A természetes világban is: ha nem vagy biztos az apád szeretetében, bármi megtörténhet veled érzelmileg: elutasítottság, csalódottság, stb. Ezért minden ellen lázadsz, ami tőle jön, mert úgy érzed, nem szeret téged. Mint Mózesnek mondta a nép a pusztában: Isten azért hozott ide, hogy elpusztuljunk. S ezért lázadtak ellene. Ez az oka, hogy sok keresztény lázad Isten ellen, mert azt hiszik, nem szereti őket. S akkor vagy ledöbbenve, amikor Istentől semmit sem fogadsz el, mert haragszol rá, és egyszer csak megjelenik Isten, és csupa jót tesz veled, és segít neked, és nem hányja a szemedre a rosszat. A legnagyszerűbb dolog, amikor rájössz, hogy nem érdemelted meg, és mégis ott van melletted, és segít neked. Ő az, aki el nem engedi a kezet, elhúz a süvöltő golyók elől. És visszatart, ha butaságot akarsz elkövetni. Mennyei Atyád nagyon szereti a gyermekeit. Ne add fel azt a hitedet, hogy nagyon szeret téged, ne utasítsd el azt a szeretetet, amit Ő küld feléd.

Jn 16,32 Figyeljetek, az óra közeledik, és mikor mindannyian elhagytok …de az Atya velem van.

Mi történik, amikor eljutsz arra a pontra, hogy teljesen egyedül vagy, de az Atya veled van? Én soha nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van. Ő sokkal valóságosabb, mint az a személy, aki itt ül melletted. Ő realitás. S ha ti mindannyian elhagytok is, az Atya velem van – soha nem leszek egyedül, mert az Atya velem van. Ez az oka, hogy Jézus és Isten emberei annyi csodát tudtak tenni, mert soha nem adták fel a bizonyosságot, hogy az Atya velük van!

37 versszak: mert az Atya maga szeret téged. Azért, mert te szerettél engem, és elhitted, hogy én Istentől jöttem, az Atya szeret téged.
Jézus mondja: ugyanúgy szeret téged az Atya, mint engem. Ha befogadsz engem, akkor ugyanúgy szeret téged, mint engem.

1Pét5,7 Minden gondotokat, idegeskedést, aggodalmaskodást egyszer s mindenkorra reá vessétek, mert neki különlegesen gondja van rátok, és teljes figyelemmel gondoskodik rólatok.

Néha olyan mély szellemi állapotba kerülsz, hogy elfelejted az evangéliumot. Tudod milyen erő szabadulna fel, ha eszedbe jutna, hogy Isten szeret téged?

Itt van az én mennyei Atyám. Nem érdekes, hogy mi történik az életedben, mi idegesít, mivel kapcsolatban izgulsz, aggódsz. Emlékezz ezekben az időkben, hogy van egy menyei Atyád, aki elveszi a gondjaidat. Ezen a Földbolygón mindannyiunknak vannak gondjaink. Ezek megtörténnek. De én tudom, hogy minden gondomat rá vethetem, és minden dolgot megkaphatok, mert az Atya szeret engem. S amikor rosszat mondanak rólad, Ő akkor is szeret téged. Egy új műsor indult velem kapcsolatban – de én nem törődöm vele, mert tudom hogy az Atya szeret engem. Nem azzal foglalkozom, aki nem szeret engem, azt mondom, Isten áldja meg, és ha egyszer tudok segíteni, forduljon hozzám. És az sem érdekel, ki mit mond rólam. Egy dolog érdekel, hogy Ő szeret engem. Valaki szeret engem. Ne mondd azt soha, hogy senki nem szeret engem – fogd be a szád!

Azért, amit Jézus megtett, lehet kapcsolatod az Atyával. Ugyanolyan kapcsolatod! Az Atyával és nem Jehova Jirével. Éppen annyira vagy a fia, és ő épp annyira Apád, mint Jézusé. És van jogod odamenni a trónhoz, és felkiáltani: Apám! Ne mondd, hogy nincs szerencséd az üzleti életben. Menj Apádhoz, aki alig várja már, hogy hozzá menj. Hogy túlcsordulásig megáldjon, mint Jézust. Van egy Atyám, Aki sokkal közelebb van hozzám, mint bárki ezen a földön. Ezért mondja a Biblia, hogy mindenért hálát adj. Mert minden jó az Atyától származik. Jön a számla és nincs pénzed, mondhatod: nézd csak Papa, kérlek, segíts. Jön egy nehéz helyzet, mondhatod, Papa, annyira ideges vagyok emiatt a szituáció miatt, kérlek, segíts. S az önbizalmad, a biztonságérzeted megnő – Ő veled van. Szükségem van rád Atyám! Ez a bizodalom, ami számodra is meg kell, hogy legyen.
Azt szeretném hogy a bizonyosságotok megerősödjön. Van egy mennyei Apátok, aki várja a veletek való együttlétet.

Fil 4,13 mindenre van erőm Jézus Krisztusban, aki megerősít engem, képes vagyok bármire, és egyenlő vagyok bármivel (semmi sem erősebb nálam) Rajta keresztül, aki belső erőt fecskendezett belém (infúziót), én elégséges vagyok Krisztus hatékonyságában, erejében.

Mondhatnád, Pál azért mondhatta ezt, mert ő apostol volt. De nem azért mondja, hanem Krisztuson, a Felkenten keresztül, a kenet által!

Róm8,31 mit mondjunk erre: ha Isten értünk, velünk van, ki lenne képes ellenünk lenni? Ki lenne a mi ellenségünk, ha Isten a mi oldalunkon van? (Amplified)

Isten értetek van! Ki tudna ellenetek tenni, ha Isten a ti oldalatokon van? Ébredjetek már rá! Ne engedd, hogy az ördög vagy a világ bemagyarázza, hogy Isten már nincs velünk! Annyi kételkedés és hitetlenség van sokszor a fejekben, s ez bizony akadály. De értsd meg, nem azért mert olyan jó vagyok, hanem a bajnok Jézus miatt. Isten Jézuson át néz ránk. Ő a mi Atyánk. Ne engeddd, hogy becsapjanak, ha neked van egy valódi, nem egy vallásos kapcsolatod Istennel, de addig ne beszélj, amíg nem gyakorlod a Szent Szellemmel a kapcsolatot, amíg nem vagy bensőséges közösségben vele. Addig, míg ő nem beszél hozzád, és te nem beszélsz hozzá – addig ne nyugodj.

Zsolt 27,1:az Úr az én világosságom és üdvösségem. Kitől féljek és rettegjek? Az Úr az én életem erőssége és menedékvára, kitől kellene tartanom?

Zsid 13,5-6 legyen a te karaktered, vagy erkölcsi hozzáállásod szabad a pénz szerelmétől, beleértve a kapzsiságot, epekedést világi tulajdonok után, s légy megelégedve a jeleneddel, körülményeiddel, amid van, mert Isten maga mondta: semmiképpen sem foglak elhagyni, segítség nélkül hagyni, s nem – nem, nem semmilyen mértékben nem hagylak el, és nem engedem, hogy elbukj. Pihenj meg nálam. Bizonnyal nem hagylak el. Tehát végy vigasztalást, bátorodj, és teljes bizonyossággal, bátorsággal mondd: az Úr az én segítségem, nem fogok megijedni, nem fogok félni, rettegni, ember mit tudna velem tenni?

Azt mondja itt az Úr: értsd meg, semmiképp sem foglak elhagyni, s kezdj bele bátran, amit akarsz. A szabadság: nincs félelem. Az Úr az én oldalamon van. Gyakorold a Papával való intim együttlétet azzal, hogy kimondod: velem van, nem hagy el engem.

A legjobb zsoltár erre a 23-as. Arra az időszakra vonatkozik, amiben ma élünk. Ha mi Istennel kapcsolatban vagyunk. Az Úr MA az én pásztorom. Ez nem egy temetői beszéd, mert gyakran ezt temetéskor mondják el. De nem arra vonatkozik, mikor elmegyek, hanem erre a mai napra. Mi történik akkor? Semmiféle hiányban nem szenvedsz. Az Úr vezeti az életedet, és nem vezet olyan helyre, ahol hiányod van. Olyan helyre vezet, ahol nincsen szükséged. A kérdés az, engeded - e magad vezetni.

Mi vezeti az életedet? Megmondom neked, mi lesz a végcélod, ha megmondod, mi vezeti az életedet. De azt tudom, ha Istent teszed vezetőddé és pásztoroddá, akkor nem vezet olyan helyre, ahol hiány és kudarc és szükség van. Ha most valahol vagy, akkor értsd meg, hogy Isten ki tud onnan vezetni. Legtöbb ember magát vezeti, ahelyett, hogy az Úr vezetnél.

Másik eset: félútig elvezet az Úr, akkor jön a kapzsiság és önzőség, és átveszed az irányítást. Az Úr vezet kövér mezőkre, ahol nem szűkölködöm. Bőséges, mezőkre. Hurrikánhoz vezet az Úr? Voltatok már tó mellett? Olyan, mint egy tükör, ugye? Ha belenézel, a tükörképedet látod. Olyan helyre vezetlek, olyannak nézel majd ki, mint én. Belenézel, és olyannak látod magad, amilyen én vagyok. Olyan helyre vezetlek, ahol a tükörképemet láthatod. Ehhez a nyugvó vízhez érdemes elmenni. Helyreállítja az elmémet, lelkemet, az igazság ösvényén vezet az Ő neve miatt. Még ha a halál árnyékának völgyében vagyok is… Hol van ez? Itt van, pontosan itt. Ha itt élsz a földön, közelebb vagy a halálhoz, mint mikor meghalsz. Ez a halál árnyéka. A halál itt van a földön, és az árnyéka jelenti az ő jelenlétét. De ha az Úr vezet, akkor a halál nem érinthet téged. Dávid: nem félek a gonosztól. Mert te vagy velem. Asztalt terít ráadásul, az ellenségeim előtt!

A vallásos emberek mondják: majd ha a mennyben leszel, akkor. Van ezzel egy gond: az ellenségeid nincsenek a mennyben. Az összes itt van a földön. Van itt egy hely a földön, ahol az Úr meg akarja teríteni az asztalt az ellenséged előtt, az ő jelenlétében. Ha az ellenséged a halál, akkor a szabadulás asztalát, ha a betegség, akkor van egy asztal, ahol a gyógyulás van rajta, ha megkötözöttség, akkor van egy asztal ahol a szabadságot teríti meg az Úr. Nem engedi az Úr, hogy az ellenség legyőzzön engem, és azt sem, hogy ő menjen az asztalhoz, mert az nekem van megterítve. Az az enyém.

A kenet a fejemen van, az olaj, és ha a kenet jön, elkezd túlcsordulni. S az Úr azt mondja, engedd, hogy megkenjelek, azt akarom, hogy rád ragadjon. Mert akkor az ellenség messze szalad. Uram, érints meg engem, fényesíts ki engem. Tölts ki Uram mindent, hogy ússzak benne! Mert Uram, ebben a természetes világban nem tudok semmit megtenni az érintésed nélkül.

Vannak, akik az életük dolgait a saját képességükből akarják megtenni. De bizonyosakat nem tudsz megtenni. Bizonyos dolgokhoz kell a kenet, ha el akarsz érni valamit az életben. Ha nem ezt választod, akkor izzadsz, mint a bűnösök. De ha a kenet rajtad van, akkor izzadságmentes a győzelem. Kérdezik, hogy tudtad ezt elérni? Nem tudom, egyszerűen csak jönnek ezek a dolgok hozzám. Ezt úgy hívják: kenet. De ez esetben az Úrnak kellene a dicsőséget adni. S ha neked akarják adni, akkor tiltakozhatsz. Mert nem tudom, hogy nyílt meg ez a lehetőség, nem értem, az Úr cselekedte!

Saját magad akarod elérni a dolgokat, és nem töltesz időt Istennel, hogy megérinthetne téged. Bizonnyal a jóság és a kegyelem, irgalom megjelenik az életedben. Nem tőled várom hogy jó légy hozzám, hanem Istentől. Bizonnyal jóság és kegyelem követnek titeket – ő az életed napjai…milyen jók. Milyen hosszú ideig? Ott lakozom. Mert én az Úr házában lakozom. Hol van az Úr háza? Mikor az Úr jelenlétében vagy, akkor az Ő házában lakozol. Ahol az Úrnak a válaszai várnak, az Ő jelenlétében.

Kétféleképp hallgathatod ezt az üzenetet: 1. elhatározod, hogy szorgalmasan keresed az Úr jelenlétét

2. meghallgatja, aztán elmegy, és nem tesz semmit ennek érdekében. Légy az első csoporthoz tartozó.

Dolgozz azon, hogy bizonyos légy benne, hogy Ő ott van az életedben. Soha nem fogsz vereséget szenvedni.

Fordította: Orbán Tibor



Dr-Kováts György: Figyelj

Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédeimre hajtsad füledet.
Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben.
Mert életük ezek azoknak, akik megnyerik, és egész testüknek egészség.
Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki [minden] élet. Péld 4,20-22.

1./ Figyelj.
AKARD megérteni. Figyelmedet sok minden igényelné. Add magad töretlenül, zavarásmentesen az Igének. Ha zaklat a gondolat – fogj egy papírt, írd le, írd rá, és tedd félre. Majd utána imádkozol érte, majd napközben elintézed, de ne pattanj fel, ne kezdd megoldani, mert elvon. Figyelj az Igére.

A figyelem KINCS. Érték. Ami fontos, arra figyelsz. Sokszor nagyon mellékes dolgok kezdik ki a figyelmedet. Nyikorgó ajtó, csöpögő vízcsap, égve hagyott villany. Amit egy pillanat alatt el lehet intézni, intézd el. De ami igényelné az idődet – tedd félre, hogy tudj az Igére figyelni. Az aggódás, az élet gondja, a gazdagság csalárdsága, az egyéb dolgok kívánsága is figyelemrabló.

Mt 13,19-23.
19 Ha valaki hallja az igét a mennyeknek országáról és nem érti, eljön a gonosz és elkapja azt, ami annak szívébe vettetett. Ez az, amely az útfélre esett.
20 Amely pedig a köves helyre esett, ez az, aki hallja az igét, és mindjárt örömmel fogadja;
21 De nincs gyökere benne, hanem csak ideig való; mihelyt pedig nyomorgatás vagy üldözés támad az ige miatt, azonnal megbotránkozik.
22 Amely pedig a tövisek közé esett, ez az, aki hallja az igét, de e világnak GONDJA és a GAZDAGSÁGNAK csalárdsága elfojtja az igét, és gyümölcsöt nem terem.
23 Amely pedig a jó földbe esett, ez az, aki hallja és érti az igét; aki gyümölcsöt is terem, és terem némely száz annyit, némely hatvan annyit, némely pedig harminc annyit.

Lukácsnál még az „egyéb dolgok kívánsága” is ott van. Ezeket használja fel a gonosz, hogy lopjon. Elfojt – ez erőszakos kifejezés. Elfojt, harcban, lenyomja, akit tud, két vállra fekteti, és kirabolja. Elveszi tőle azt, ami az övé. Amit már megkapott. Ami neki járna.
(Mindezt miért? Hogy ne legyen örökös. Ne járjon az örökségében. Azért, hogy kiszolgáltatott legyen. Ne tudja, mivel rendelkezik. Ne használhassa a kincseit, amikért az Úr Jézus meghalt.)

Mit tehetsz ellenük? Mit tehetsz a figyelemrablók ellen? Egyet. Bízd Rá. Tedd Rá az Úrra, aki meg tudja oldani. (Persze, amit te megtehetsz – tedd meg. Az Úrral. De ne Tőle várd. Telefonok és levelek elintézése, halogatás helyett döntés és cselekvés. Tedd meg azért, hogy a figyelmedet ne vonja el. Hogy tudj az Úrra figyelni teljességgel.)

Ez a rábízás. A „paratithémi”. Ahogy az Úr Jézus bízta lelkét az Atyára, hit által, a legvégső helyzetben is, érzései ellenére is, az ördög minden támadása közepette, a legnagyobb nyomás idején: „Atyám, a Te kezedbe teszem le az én szellememet.” (Lk 23,46.) Rábízta. Mindenét. Mindent, amit tett. Önmagát. Mindent, amiben volt. Helyzetét. Mindenestül. Teljes bizalommal.

Jób 22,21-22.
21 Bízd csak azért magadat ő reá és légy békességben: ezekből jó származik reád.
22 Végy csak oktatást az ő szájából, és vésd szívedbe az ő beszédeit!

Ézs 26,3.
3 [Kinek] szíve [reád] támaszkodik, megőrzöd [azt] teljes békében, mivel Te benned bízik;

2./ Hajtsd füled.
Akard meghallani. Fordíts rá időt. Keresd meg a helyet. Küzdd meg ezt a harcot. Ne add másra a füled. Fogadd, amit mondani akar.

3./ Ne távozzanak el a te szemeidtől.
Olvasd. Olvasd. Olvasd. Vésd be. Legyen a tiéddé.

4./ Tartsd meg ezeket a te elmédben.
Forgasd – mint Mária.
Őrizd – ne lehessen ellopni tőled. Jn 10,10. Mt 13,19. Mit csinál a gonosz? Ellopja – kikapja a szívéből. Őrizd. Őrizd.
Őrizd. Írd le. Beszélj róla. Ismételd. Fordulj vissza hozzá. Emlékezz rá ismét és ismét. Hadd szóljon hozzád újra és újra, szükséged van arra, hogy megismételje azt, ami már elhangzott. Téves az a gondolkodás, hogy mindig valami újat kell megérts, megismerj az Igéből. Kell az is – de kell, hogy felelevenítés által visszaemlékezz, megerősödj abban, amit már mondott neked az Úr korábban. Mindig élettel lesz tele. A manna minden nap ugyanaz volt. De minden nap olyan tápanyaggal látta el Isten népét, amire szükségük volt.

Tartsd meg – gyűjtsd, ne vesd el, ne feledd el, ismételd, őrizd – a bevésés és az ismétlés egymást erősítik.


Tartsd meg – ne hagyd ellopni, ne engedd kikapni, kitörölni, elerőtleníteni ellenkező, vagy fontosabbnak feltűntetett dolgokkal. Tartsd meg – helyezd az első helyre. Időben is – az Igének add napod elejét, add magad neki. Addig ne kommunikálj másokkal. A fészbuk is vetélytárs lehet. A telefon is. Minden és mindenki. Kelj olyankor, amikor az Igével vagy kettesben – és más még nem zavarja beszélgetéseteket.

Joseph Prince: Tudd és hidd: Isten szeret Téged!

Valószínűleg tudod, hogy Isten törődik veled és szeret téged, és szeretetét abban mutatta meg, hogy meghalt érted a kereszten, de el is hiszed ezt? Egy dolog tudni Isten irántad levő szeretetéről, de teljesen más dolog valóban elhinni a szívedben.

Egy dolog tudni, hogy a nap süt ránk nappal. De más dolog elhinni, hogy a nap még mindig süt akkor is, ha nem érezzük melegségét és csak sötét felhőket látunk. Néha lassan tudjuk elhinni Isten irántunk való szeretetét, amikor nehéz időszakon megyünk át. De Isten azt akarja, tudd és hidd, hogy Ő szeret téged a nehézségek közepette is, amikor nehezen találsz munkát, amikor főnököd kötözködik, vagy amikor gyermeked nem akar hazajönni.

A fájdalom közepette, azt akarja, hogy tudd és hidd, hogy Ő teljesen a te oldaladon áll, megvéd és gondot visel rólad. És, ha Isten, a világegyetem leghatalmasabbja áll melletted, akkor ki győzhetne le téged?

Lehet, azt érzed, hogy nagyon elszúrtad. Isten azt akarja, hogy tudd és hidd, hogy bár mások mérgesek lehetnek rád, Ő sosem lesz mérges rád és nem is ítél el. A bűneid miatti teljes és összes haragja Jézusra hullott a kereszten. Tehát azt akarja, tudd és hidd, hogy Ő soha nem büntet már meg, mert Jézus elhordozta helyetted a büntetést.

Amikor ezredszerre is elrontod a dolgokat és nem érzed magad méltónak, tudd és hidd, hogy mennyei Atyád még mindig megajándékoz azzal, hogy nem ítél el.
Tehát jöjj merészen kegyelme trónjához, hogy irgalmat és kegyelmet találj. (Zsidók 4:16)

Barátom, tudd és hidd, hogy mivel Ő szeretett téged és meghalt érted mikor még bűnös voltál (Róma 5:8) legrosszabb állapotodban, sokkal jobban szeret most, hogy szeretett Gyermeke vagy és Isten igazságossága vagy Krisztusban! (2 Korintus 5:21)

I. János 4:16
Mert Isten maga a szeretet. Aki ebben az isteni szeretetben éli az életét, az valójában Istenben él, és Isten is él őbenne.

Egyszerű Fordítás
Az Isten szeretet; és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő benne.
Károli Gáspár fordítás

Joseph Prince


forrás: http://www.uzenetek.com/2011/03/tudd-es-hidd-isten-szeret-teged.html#ixzz2UHozC1c4



A dicsőítés iskolája 2.

Dicsőítés Jorsits Attila, 

Mire tanítanak a zsoltárok a dicsőítés tartalmát illetően?
“Mert nagy az Úr, méltó, hogy dicsérjék, félelmesebb minden istennél. Hiszen a népek istenei csak bálványok, az Úr pedig az ég alkotója. Fenség és méltóság jár előtte, erő és ékesség van szentélyében. Népek törzsei! Magasztaljátok az Urat! Magasztaljátok az Úr dicsőségét és hatalmát! Magasztaljátok az Úr dicső nevét, ajándékot hozva jöjjetek udvaraiba! Boruljatok le az Úr előtt szent öltözetben, reszkess tőle, te egész föld! Mondjátok el a népeknek, hogy uralkodik az Úr! Bizony, szilárdan áll a világ, nem inog. Igazságosan ítéli a népeket. Örüljön az ég, örvendezzen a föld, zúgjon a tenger a benne levőkkel! Ujjongjon a mező, és minden, ami rajta van! Ujjongnak majd az erdő fái mind az Úr előtt, amikor eljön, mert eljön, hogy ítélkezzék a földön. Igazságosan ítéli a világot, pártatlanul a népeket.” (Zsolt 96, 4-13)
Az Istennek tetsző dicsőítés mindig kétirányú és komoly tartalmú.Isten megtapasztalt kegyelméről, szabadításáról szól, Isten feléhálaadásként, az emberek felé bizonyságtételként. Minden dicsőítő zsoltár közös jellemzője ez, és ma is ez különbözteti meg a dicsőítést a vallásos tartalmú szórakoztatástól.
A 96. zsoltár szövegében továbbhaladva most figyeljünk a dicsőítéstartalmára. A zsoltár írója a negyedik verstől szembeállítja Istent és a bálványokat, azonban mégsem azzal a tipikus ítélő gondolattal találkozunk, amit az Ószövetségtől talán várnánk. Nem az a rész központi mondanivalója, hogy a bálványok hódolói ítélet alá esnek, hanem az, hogy Te, aki megtapasztaltad, hogy az Úr élő Isten, hirdesd ezt minden népnek. Hirdesd azoknak, akik nem ismerik az Urat, és ezért csak bálványaik vannak. Mondd el nekik, hogy milyen valójában az Isten.
Napjaink kereszténységének óriási problémája, hogy igyekszik avégletekig leegyszerűsíteni a tanítását, gondolva, hogy a nem hívő emberek úgysem értenék meg azt. Az egyszerűsítéssel általában együtt jár, hogy az így kommunikált hittartalom silánnyá, a kívülállók számára komolytalanná vagy épp érdektelenné válik.Zsoltárunk ezzel szemben nem így tesz. Nem egyszerűsít, sőt kőkemény teológiai témákat sorakoztat fel:
  • a világ teremtésének kérdése,
  • Isten egy-volta,
  • Isten uralkodása (a világ fenntartása),
  • Isten mint bíró,
  • Isten igazságossága, ítéletének pártatlansága,
  • Isten eljövetele.
A dicsőítés Istennek az ilyen tulajdonságairól és műveiről tesz bizonyságot. Nem túl nehéz témák ezek a tanúságtételhez? Szóban elmondva lehet, de dicsőítésben, énekben nem. És itt válik igazán fontossá a dicsőítés egy olyan jellemzője, ami minden kommunikációs forma fölé emeli azt. A zsoltár első verse így szólt:
“Énekeljetek új éneket az Úrnak, énekelj az Úrnak, te egész föld!”
Felszólít, hogy mindezeket a komoly, súlyos teológiai gondolatokaténekeld el! Azért énekeld, mert az ének a legjobb kifejezőeszközemindannak, amit megtapasztaltál. A boldog ember énekel. Ének szól ott, ahol a prózai szavak már nem tudják kifejezni Isten hatalmasságát és az Iránta való hálát. Az ember akkor vágyik igazán énekelni, amikor valamit megtapasztalt, amikormegérintette Isten, és az ilyen éneknek komoly ereje van. A szavak sokszor vitathatók, háríthatók, félreérthetők, de ha valaki énekel a kegyelmes Istenről, azzal nem lehet vitázni; az igazi énekelt dicsőítés soha nem marad hatás nélkül.
Erre mi a garancia? Szerencsére nem a mi zenei kvalitásainkon múlik a dolog. Ellenben ha mondjuk a zsoltárokat vagy más bibliai szakaszt segítségül hívva dicsőítjük Istent, akkor biztosra megyünk, akkor az Ő Szava, maga az Ige viszi végbe dicséretünk szolgálatát. A Szó, amely nem tér vissza hozzám üresen, hanem véghezviszi, amit akarok, eléri célját, amiért küldtem. (Ézs 55,11
http://www.teologiablog.hu/a-dicsoites-iskolaja-2/

Jézus, Te égi, szép

Bőséges ellátás

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

…Hadd mondják mindenkor: Magasztaltassék az Úr, aki gyönyörködik az Ő szolgájának gyarapodásában.
- Zsoltárok 35,27.

Van még valami, amit az Úr mondott nekem abban a látomásban, 1959 februárjában. Az nem csak az én érdekemben hangzott el, hanem a tiédben is.
Azt mondta: „Ha megtanulod követni ezt a belső bizonyosságot az életed minden területén, én gazdaggá teszlek téged. Vezetni foglak az élet minden területén — az anyagiakban éppúgy, mint a szellemiekben. Én nem ellenzem, hogy a gyermekeim gazdagok legyenek. Azt ellenzem, hogy kapzsik legyenek.” (Sokan hiszik, hogy az Urat csak a szellemi életünk érdekli — és semmi más — Őt azonban minden érdekli, ami minket érdekel.)
Az Úr tényleg megtette velem, amit mondott, meggazdagított engem. Hogy milliomos vagyok-e? Nem. Az a szó, hogy gazdag nem ezt jelenti. A ‘gazdagság’ teljes ellátást jelent, bőséges ellátást. Nekem több mint teljes ellátásom van, több mint bőséges. Ez azért van, mert megtanultam követni a Szent Szellem vezetését — és ez belső bizonyosság által jött.
Isten téged is gazdaggá tesz, ha megtanulsz hallgatni a belső bizonyosságra! Jézus azt mondta nekem abban a látomásban: „Most menj és tanítsd meg az én népemet arra, hogyan vezeti őket az én Szellemem.”

Megvallás: Isten Szelleme vezet engem az élet minden területén. Ő vezet a szellemi dolgokban, és az anyagiakban is. Én pedig mindig hallgatok a belső bizonyosságra.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/