2013. július 19.

Ige: A Fiú az:

 „Akit tett (Isten) mindennek örökösévé, aki által a világot [(aión): világkorszakokat] is teremtette [(poieó): létrehozta, alkotta]* (Zsid. 1,2)

*Az Úr Jézus kijelentése Önmagáról: „Mindent nékem adott át az én Atyám, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya; az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és akinek a Fiú akarja megjelenteni [kijelenteni, leleplezni; akinek szeme elől a Fiú a leplet el akarja vonni]” (Mát. 11,27).

Mert: „Az Atya szereti a Fiút, és az ő kezébe adott mindent. Aki hisz a Fiúban, (annak) örök élete van; aki pedig nem enged (nem engedelmeskedik) a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,35-36). Kijelentés a Logoszról, vagyis a teremtő Igéről: „Kezdetben [eredetileg már] vala az Ige és az Ige [logosz] vala az Istennél, és Isten maga vala az Ige. Minden [a mindenség] Őáltala lett [Őáltala teremtetett; rajta keresztül támadt; és általa jött létre] és nála nélkül [Tőle különválasztva] semmi sem lett [semmi sem teremtetett], lett [ami teremtetett, és létrejött; s egyetlen létező sem lett Őnélküle]” (Ján. 1,1-2).

És hogy ki a Teremtő, arról így tesz bizonyságot a Szent Szellem: „Kezdetben teremté Isten az eget (vagyis a mennyet) és a földet” (1 Móz. 1,1).

De ezt csak: „Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde (réma: megnyilatkozása, kijelentése) által teremtetett (a világokat Isten szava alkotta), hogy ami látható, a láthatatlanból (és nem a jelenségek világából) állott elő” (Zsid. 11,3).

Mert: „Az Úr szavára (logoszára = igéjére) lettek az egek, és szájának leheletére minden seregük (Az ÚR (Logosza) igéje alkotta az eget, egész seregét szájának lehelete). Mert ő szólt és meglett, ő parancsolt és előállott” (Zsolt. 33,6.9).

Ő lett hústestté: „És az Ige (logosz) (hús)testté lett és lakozék (sátorozott, letáborozott) mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal” (Ján. 1,14).

Pál apostol bizonyságtétele: „Aki (Ő) képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született (az elsőszülött minden teremtmény közül). Mert Őbenne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek (trónusok), akár uraságok (uralmak), akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek. És Ő előbb volt mindennél, és minden Őbenne áll fenn(Kol. 1,15-17).

Nehémiás megvallása a Teremtőről: „Te vagy egyedül az Úr! Te teremtetted (alkottad) az eget, az egeknek egeit és minden seregüket, a földet és mindent, ami rajta van, a tengereket minden bennük valókkal együtt; és te adsz életet mindnyájuknak, és az égnek serege előtted borul le” (Nehem. 9,6).

Ézsaiáson keresztül szól az Úr: „Így szól az Úr (JHVH=Jehova), megváltód és alkotód, anyád méhétől fogva (aki az anyaméhben formált). Én vagyok az Úr, aki mindent cselekszem (Én, az ÚR (JHVH=Jehova), alkottam mindent). Aki az egeket egyedül kifeszítem, és kiszélesítem a földet magamtól (egyedül feszítettem ki az eget, magam tettem szilárddá a földet)” (Ésa. 44,24).

A feltámadott dicsőség Urának kijelentése Önmagáról: „A Laodiceabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete (ktiszisz arkhé: a teremtett világ eredete)” (Jel. 3,14).

Mert Ő a Teremtő, és Ő a Megváltó: „Mikor pedig eljött [elérkezett] az időnek teljessége [a beteljesedés állapota], kibocsátotta [elküldte] Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett [aki asszonytól született], aki törvény alatt lett [a törvénynek alávetve; és a törvény alá adatott], Hogy a törvény alatt levőket megváltsa [kivásárolja], hogy elnyerjük [vagyis visszanyerjük] a fiúságot [és Isten fiaivá legyünk]” (Gal. 4,4-5)



Áldjad én lelkem az Urat

Így szól az Úr!

Ha vétkeitek skarlátpirosak is, hófehérekké válhattok, ha vörösek is, mint a bíbor, fehérekké lehettek, mint a gyapjú" (Ézsaiás 1:18).



A szeretetről

Viszonozd a bántalmakat kedvességgel – tanácsolja a titokzatos Laoce, – Csakhogy az udvariasság, szelídség még nem szeretet.


Oswald Chambers: NE HAGYD KI ISTENT A SZÁMÍTÁSODBÓL

"Hagyjad az Úrra a te utadat és bízzál benne, majd Ő teljesíti" (Zsolt 37,5).

Ne számolj Isten nélkül! Isten nélkül készített számadásunkat Ő - úgy látszik - remekül fel tudja forgatni. Olyan helyzetbe jutunk, amit nem Isten vett tervbe s akkor egyszerre rájövünk, hogy nélküle készítettük a számadásunkat. Ő, az első tényező, nem volt benne! Az aggodalmaskodásoktól és tépelődésektől csak egyetlen egy őrizhet meg: ha Istent, a legnagyobb tényezőt belevesszük a számításainkba.

Megszoktuk, hogy a hitéletben Istent kell első helyre tenni, mégis afelé hajlunk, hogy arcátlanság volna az élet gyakorlati dolgaiban is neki adni az elsőséget. Ha úgy képzeljük, hogy először vasárnapi hangulatba kell öltöznünk ahhoz, hogy Istenhez közeledhessünk, akkor sohasem jutunk közelebb hozzá. Amint vagyunk, úgy kell mennünk.

Számításodban ne légy tekintettel a gonoszra. Valóban azt akarja Isten, hogy ne számoljunk a gonosszal? "A szeretet... nem rója fel a gonoszt" (1Kor 13,5). Tudomásul veszi a gonoszt, de nem tekinti számottevő tényezőnek. Ha Isten nélkül számolunk, a gonosszal számolunk, figyelembe vesszük számításunkban, és szemmel tartásával okoskodunk.

A borús napokkal se számolj előre. Mi baj érhet egy borús napon, ha Jézus Krisztusban bízol? Az Úr Jézus mondja: "Ne nyugtalankodjék a ti szívetek" (Jn 14,1). (Szó szerint: "Ne engedd nyugtalankodni...".) Isten nem őrzi meg szívedet a nyugtalanság lehetőségétől. A parancs így szól: "Ne engedd..." Dobd ki magadból az aggodalmaskodást naponta akár százegyszer is, míg meg nem szokod, hogy Istennel számolj, Őrá nézve készítsd terveidet.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:

Azt akarom, hogy állj rá arra, hogy valóban szívből szeress. Amikor ezt megteszed, akkor nem lesznek botránkozások és szakadások. Az irigység és a féltékenység hirtelen nevetségesnek fog tűnni. Némelyek számára lehetetlennek tűnik az a gondolat, hogy szeressétek az ellenségeiteket. De ha az irántam való szereteted tökéletessé lesz, akkor a szeretet lesz az egyetlen módja a másokhoz való viszonyulásodnak, mondja az Úr. Én segíteni fogok neked, amint átadod magad az Én céljaimnak.

Máté 5:44 " Én pedig azt mondom néktek: Szeressétek ellenségeiteket, áldjátok azokat, akik titeket átkoznak, jót tegyetek azokkal, akik titeket gyűlölnek, és imádkozzatok azokért, akik háborgatnak és üldöznek titeket."


http://gyurinaploja.blogspot.com

Bob Gass: Tarts ki!

„…a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk.” (Galata 6:9)
// A jótéteményben pedig meg ne restüljünk, mert a maga idejében aratunk, ha el nem lankadunk. //

Miért nem látunk többet beteljesedni Isten ígéreteiből az életünkben?

Mert elfeledkezünk arról, hogy ez egy folyamat.

Az ígéretek elnyeréséhez egy folyamat vezet, de mi közben elcsüggedünk és feladjuk.

Minden vállalkozás sikere azon múlik, hogy kitartunk akkor is, ha mások feladják.

Mi inkább azonnali beteljesülést követelünk, és ha nem kapjuk meg, otthagyjuk az állásunkat, a gyülekezetünket vagy akár a családunkat is. Pedig van egy folyamat, amin végig kell mennünk, függetlenül attól, hogy mekkora hitünk van.

Nincsenek rövidebb utak. Meg kell fizetnünk a teljes árat, ebben nincsenek akciók és leárazások. Az eredmény elérésének árcéduláján ez áll: kitartás. „…a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk” (Galata 6:9).

 William Wilberforce évekig küzdött az angol parlamentben, hogy eltörölje a rabszolga-kereskedelmet. Csüggedésében már éppen fel akarta adni, amikor idős barátja, John Wesley hallott kampányáról, és halálos ágyán tollat és papírt kért. Remegő kézzel ezt írta: „Hacsak nem Isten nevelt fel téged ezért a célért, az emberek és démonok ellenállása a végsőkig kimeríthet. De ha Isten veled van, ki lehet ellened? Együttes erővel talán erősebbek Istennél? Ó, ne fáradj bele a jó cselekvésébe! Folytasd tovább Isten nevében és az Ő hatalmának erejével, amíg még Amerikában is eltöröltetik a rabszolgaság!” Wesley hat nappal később meghalt. Wilberforce még 42 évig harcolt. Halála előtt három nappal törölték el a rabszolgaságot Britanniában. Végül pedig Amerikában is megszűntették.

Tarts ki – amit Isten tartogat számodra, az megér minden árat, amit meg kell fizetned érte!



Az Úr lelke száll rád

Joseph Prince: Isten nem haragszik rád

A Biblia azt mondja, hogy a gonosz szertejár, mint egy ordító oroszlán, keresve, kit nyelhet el. „Legyetek józanok, kiegyensúlyozottak, és vigyázzatok, mert ellenségetek, a Sátán, kerülget benneteket. Úgy járkál körbe-körbe, mint az éhes oroszlán: ordítva keresi a zsákmányát, akit megehetne.” (1.Péter 5:8)

De eltűnődtél már valaha azon, hogy miért tesz úgy, mint egy ordító oroszlán?
A Bibliában az oroszlán ordítása a király haragjára is utal - "A király haragja, mint az oroszlán ordítása". Szóval, amikor az ördög szertejár, mint egy ordító oroszlán, megpróbálja azt a benyomást kelteni benned, hogy a Király haragszik rád. És amikor elhiszed, hogy Isten haragszik rád, az ördög már tudja, hogy az övé vagy.

Amikor azt gondolod, hogy Isten haragszik rád, vagy elégedetlen veled, már nem bízol a feléd irányuló szeretetében. Ehelyett a büntetésétől fogsz tartani, félni. És távol akarsz maradni Tőle, mert nem kívánod magadra vonni a haragját többé.

De az igazság az, hogy Isten nem mérges rád, még ha el is buksz, mert minden bűnöd meg lett ítélve az Ő Fia testében a kereszten. Isten Bárányaként Jézus lett a te égőáldozatod. Emiatt mondta: "Szomjazom!" (Jn. 19:28) Azok, akik hallották Őt ezt mondani a Kálvárián azon a napon, azt gondolták, szomjúsága fizikai (testi). Valójában az Ő szomjúsága szellemi volt, mert Isten haragjának tüze égette. Megítéltetett a mi bűneinkért. Teste teljesen kimerült Isten haragjától, míg Isten szentségének minden igényét ki nem elégítette, és haragja le nem csillapodott.

Létezik egy törvény, melyet "kétszeres vád alá helyezést tiltó törvény" hívnak, mely kijelenti, hogy ugyanaz a bűntett nem ítélhető meg kétszer. Isten haragjának tüze soha nem esik rád, mint hívőre, mert az már az Ő Fiára hullt a kereszten.

Szóval rajtad éppen nem Király haragja, hanem jóindulata van. És az Ő jóindulata lehull rád, mint harmat a fűre, minden reggel!

Mint az ifjú oroszlánnak ordítása, olyan a királynak haragja; mint a harmat pedig a füvön, az ő jóakaratja. Példabeszédek 19:12
Károli Gáspár fordítás

Joseph Prince


forrás: http://www.uzenetek.com/2011/03/isten-nem-haragszik-rad.html#ixzz2UHolxT3q



Creflo Dollar: Felnőni szellemben I,3. rész


Az érett keresztény: Süketség a kritikára és dicséretre.

Következő fontos dolog: süketség a kritikára, és a dicséretre. Nem mindig a kritika zavarja össze az embert, előfordul, hogy a dicséret. Nem mindenki tudja kezelni a hálát. 1kor 4,2-4-ben Pál mit mondott? (Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan kritizálták Pált: ő az okozója a keresztények szenvedésének, üldözésének - mondhatták. Aztán egyszer megjelent a templomban: újjászülettem! Mondhatták: jó, jó, de nézd meg, mit tettél előtte. Szeretem, ahogy mondja: nem ítélek senkit, engem se ítéljetek. Szükséges megváltoztatni a nevemet Saulról Pálra. Saul meghalt.) Továbbá, különösen megkívántatik egy szolgától, hogy hűnek találtassék, a bizalomra méltónak. Ami engem illet, keveset számít nekem, hogy megpróbálsz engem, és te, vagy bármelyik tekintélyes ember megvizsgál, és keresztkérdéseket tesz föl nekem. Sőt én magam sem ítélem meg magam. Nem tudok semmit magam ellen felhozni, és egészen vádlás nélkülinek érzem magam, de nem ragaszkodom Isten előtt ehhez az állásponthoz, Ő az, aki megvizsgál és megítél engem. (Ampl.Bible) Pál itt azt mondja: hűnek kell lenni egy szolgálónak, de engem nem érdekel, ti hogyan ítéltek meg engem. Vagyis: nem érdekel, milyen kritikákat mondtok.

Lehet, hogy most is épp rólad beszélnek, de téged ez nem tesz csalódottá. Mikor 40 elmúlsz, nem igazán érdekel, ki mit gondol rólad. Beszélnek - na és? Ugyanígy van szellemileg is, mikor saját magadban sokkal bizonyosabb vagy, mint a környezeted ítéletében. Ahogy növekedünk, meg kell tanulni, hogy mások véleménye ne befolyásoljon. S ha észreveszed, hogy mert másoknak rossz véleménye van rólad, rosszul alszol, akkor még nem vagy szellemileg érett. Én rájöttem, hogy nem tetszhetem mindenkinek. Éppen ezért nem is akarok. Csak Istennek! Ezért nekem úgy kell viselkedni, és úgy is fogok, hogy te még csecsemő vagy. Nyugodtan elmegyek aludni, mert tudom, hogy egy szellemi csecsemőnek gondjai lehetnek velem, de ez engem nem kell, hogy zavarjon. Ha mondok valamit neked, és te ezen megsértődsz, és úgy válaszolsz, nekem nem szabad „vissza” sértődni. Hanem úgy fogadom, mint egy gyermek reakcióját.

A szellemi érettség egyfajta süketséget jelent a kritikára, de a dicséretre is. Pál nem került senki miatt ilyen fogságba. Ez óriási testi függetlenséget, szabadságot jelentett neki. Persze ez nem azt jelentette, hogy ne lett volna nyájas, kedves az emberekhez, ő nem volt arrogáns. Neki egy missziója volt. Arra összpontosított, hogy mit kell megtennie, és nem engedte, hogy ebből éretlen keresztények kizökkentsék.

Imádkozó és türelmes ember légy, hogy felnövekedhess. Pál életét a szeretet törvénye irányította. És mindannyiunkat ez kellene, hogy jellemezzen. Biztosnak kell lenned abban, hogy a szeretet törvénye vezet. Ne arrogáns hozzáállásod legyen, amikor azt mondod: nem érdekel, mit mondasz nekem! Hanem az 1Kor13 (lentebb idézve) szerint nem számítjuk be a rosszat, amit velünk tesznek, az érett keresztények nem arra néznek, nem arra összpontosítanak. Az éretlen keresztény, ha kritizálják, rögtön tele van önsajnálattal. (Nem érti senki, min megyek keresztül, hogyan is beszélhetnek így velem, mit gondolhatnak rólam?) És zokog, jajgat, sajnálja magát ahelyett, hogy türelmes lenne azzal a személlyel, aki megbántotta. Nem tudja kezelni a kritizálást. Engem nem érdekel, nem veszem föl, hogy mit mondanak rólam. Ne is mondjátok, mert nem érdekel. (Egyébként is tudom, mit mondanak.) Kell lenni egy olyan hozzáállásnak, hogy ez nem fog engem kibillenteni, mert nekem misszióm van.

Az éretlen emberek a missziójukat elfelejtik, és megpróbálnak tetszeni a kritizálóiknak. Én nem akarok tetszeni. Megkérdezhetik: hiszel a bővölködésben? Abban, hogy Isten gazdaggá akar tenni? Erre azt fogom mondani: a leghatározottabban hiszem. Ha nem tudsz kiállni valami mellett, akkor bármi mellett eleshetsz. Nem lehet mindenkinek tetszeni! Ha pásztor vagy, akkor sem tudsz. S ha nem tudsz, akkor javaslom: tetsszél inkább Istennek.

A nem érett keresztény fontosnak érzi magát, teljesen feltöltődik attól, ha dicsérik. Még a köszönetet és hálát is másképp kezeli a szellemben éretlen ember. Ezek hallatán arra is képesnek érzi magát, ami pedig nem igaz. Nem tudunk valakinek a dicséreteiben lakozni! A hízelgéseket meg kell tanulnod egyik füleden be, a másikon kiengedni. Mert ha sokáig engeded be, de ki nem, akkor „nagy fejed” lesz, s ennek eredményeként előfordulhat, hogy többet gondolsz magadról, mint ami igaz – ez az éretlenség jele. Mindig Istennek kell adni a dicsőséget és hálát, el kell felejteni a dicséretet, és fókuszálni a célodra.

A bébi keresztények öntudatosak, önmagukra figyelnek. Állandóan azzal foglalkoznak, hogy a többiek mit gondolnak róluk. Gyerekesen próbálnak népszerűek lenni. Ki szeret engem, ki nem szeret? El nem tudod képzelni, mit jelent szeretetben járni, és növekedni szellemben – ez szabadságot jelent, az emberektől is. Megszabadít attól az érzéstől, hogy neked jó benyomást kell tenned bárkire. Mert ha tudod, hogy szereted Istent, és Ő is szeret téged, akkor bárki jöhet ellened – nem érdekel! Szabad vagy bemenni egy étterembe a Bibliáddal, és nem érdekel, mit gondolnak. Ennyire szabad tudsz lenni!

Mikor szellemben növekedtem, mint kereszténynek az volt az érzésem, hogy mindenki utál engem – ezt az érzést le kellett győznöm. Tudnod kell magad értékelni. Légy halott a kritizálás számára. Meg kell tanulnod örülni az Úrnak és a vele való kapcsolatnak, és nem törődni a mások minősítésével. Légy bizonyos magadban, és ne más véleménye elégítsen meg, és tegyen teljessé. (Ha egy ember elhagy is, nem fogja elvinni a legnagyobb részedet.) Az érett keresztény nem öntudatos, nem magával eltelt tudatú, hanem Isten tudatú. Teljesen bizonyos abban, hogy mit mond Isten igéje róla, és mit mond neki. Ez egy érett felnőtt. Szabadon jár, és a szava összhangban van az igével.

Az 1 korintus 13 fejezet az érett férfiúságról, az érett keresztényről szól. „Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot és minden tudományt ismerek is; és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyükről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból. A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a gonoszt, Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem fogy...”

Kiemelem az 5.verset (Ampl.Bible): nem öntelt, nem arrogáns, nem büszkeséggel megfertőzött, nem durva, mindenféle stílus nélkül, és nem cselekszik nem helyénvalóan, illetlenül, Isten szeretete van benne, nem ragaszkodik a saját igazságához, útjához, mert nem önkereső, önmagával foglalkozó, nem érzékeny és sértődős, de nem is bosszús, nem ingerlékeny, nem nyűgös és nem haragtartó. Nem tartja számon a vele kapcsolatos gonosz cselekedeteket, és nem törődik az elszenvedett rossz dolgokkal."

Amikor a szellemi érettségről beszélünk, akkor az Isten szeretetében való szellemi érettségről beszélünk. Ha Isten szeretetében jársz, olyan magas szintű érettséget tudsz elérni, hogy már nem is törődsz a téged ért sérelmekkel. Meg kell találnod azt a módot, hogy ilyen esetekben tovább tudj menni, és szeresd a megbántóidat, mert a szereteted nem attól függ, hogyan bánnak veled – a főparancsnokod szereti őket! Ha továbbra is növekedni akarsz, és szellemileg érett akarsz lenni, ezt csak szeretetben járással tudod elérni. Ha érett keresztény vagy, akkor a szeretetben járással megtanulod azt is szeretni, aki nem szerethető, és szeretettel válaszolni a nem szeretetre, a kritikára. Meg tudod tenni.

Meg tudsz bocsátani annak, aki 1,5 millió dolláros tartozást csinált neked. Megtettem, háromszor is. Nem jó érzés, amikor egy buldog megmar, és nem is kell odamenni hozzá, hogy kedves buldog, itt van a másik lábam is. Hanem korrigálni kell a kapcsolatot, hogy többé ne tudjon megmarni. Az érett kereszténynek meg kell tanulni három körbe helyezni, és tartani a kapcsolatait: sátoron kívül, belül, és szentek szentjébe. Hiba, ha rögtön beviszed a szentek szentjébe, és ott veszed észre, hogy rosszul tetted. Először kívül kezdj, és ha méltó a bizalomra, helyezheted egyre beljebb. Persze ugyanúgy oda kell szánnod magad, és szilárdnak kell maradnod a szeretetben járásra – mert az érett emberek ezt teszik.

Fordította: Orbán Tibor




Pásztor Chris: Az Ő Bölcsességének Részesei

Készítette: József Balogh

… és Krisztusban; Amelyben van a bölcsességnek és ismeretnek minden kincse elrejtve. (Kolossé 2:1-3)

A fenti versben a “bölcsesség” szó megfelelője a görög “Sophia”, amely azt jelenti, hogy betekintés a valóságba: a tanulásba, a tudományba vagy a rejtett dolgokba, köztük a rejtélyes és a szimbolikus nyelvekbe. Ez jelenti a tisztánlátást és a mély betekintést a dolgokba, amelyeket az embereknek nehéz megérteni vagy megfejteni. Ez a bölcsesség, a Biblia azt mondja, el van rejtve Krisztusban.

Van két megdöbbentő gondolat a nyitóversünkben, amit szeretném, ha észrevennél. Először is vedd észre, hogy a Biblia nem azt mondja, “Krisztusban van a bölcsességnek és az ismeretnek NÉHÁNY kincse elrejtve”; inkább azt mondja, “Krisztusban van a bölcsességnek és ismeretnek MINDEN kincse elrejtve.”

Másodszor pedig figyeld meg, hogy nem azt mondja, “Jézusban van a bölcsességnek és ismeretnek minden kincse elrejtve.”; helyette azt mondja, “Krisztusban...” Krisztus, ebben az összefüggésben utal az Egyházra, melynek Jézus a feje, és mi vagyunk az Ő teste. Tehát, Jézus, te és én alkotjuk Krisztust – az Egyházat. A Róma 8:17 tudatja velünk, hogy örököstársak vagyunk Vele, amilyen Ő, olyanná válunk, ami pedig hozzátartozik, az hozzánk is tartozik. Ez azért van, mert mi Krisztus testének a részei vagyunk: “Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint ” (1 Korinthus 12:27). Bennünk – mindannyiunkban, akik Krisztusban vagyunk – el van rejtve a tudásnak és a bölcsességnek minden ismerete. Ezért van az, hogy semminek sem kellene meghaladnia a megértésed hatáskörét. Tudhatsz bármiről és betekinthetsz a rejtélybe és titkokba, mert benned van az Atya bölcsessége. A Kolossé 2:9-10 azt mondja “Mert Ő benne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg; És ti Ő benne vagytok beteljesedve....”: Egyek vagyunk Vele (1 Korinthus 6:17). Isten elhelyezte számunkra a tudás és a bölcsesség minden kincsét; tehát hozzáférésünk van a rejtett bölcsességhez.

Megvallás
Magas szintjén működöm a pontosságnak, kiválóságnak és tökéletességnek, ezért Isten bölcsessége dolgozik bennem; fel vagyok ruházva a bölcsességnek és tudásnak minden ismeretével Krisztusban. Halleluja.


TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Máté 13:11; Róma 12:5

Természetfeletti vezetés

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


…És én kérem az Atyát, és más Vigasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké. Az igazságnak ama Szellemét, akit a világ be nem fogadhat, mert nem látja Őt és nem ismeri Őt, de ti ismeritek Őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad.
- János 14,16. 17.

A belső bizonyosság éppannyira természetfeletti, mint a látomásokon, angyalok által és más módon való vezetés. Nem annyira látványos, de éppannyira természetfeletti.
Sokan a látványosat keresik, és közben nem veszik észre a természetfelettit, ami ott van!
Térjünk most vissza ahhoz, amit Jézus mondott, amikor megjelent nekem egy nyílt látomásban, 1959 februárjában El Pasóban, Texasban. Lépéseket hallottam közeledni a kórház folyosóján, és felnéztem, hogy lássam, ki az. Amikor megláttam Jézust az ajtóban, úgy éreztem, égnek áll a hajam és feláll a szőr a hátamon. Az egész testem libabőrös lett. Jézus fehér köntöst, és római sarut viselt. Körülbelül száznyolcvan cm magas és úgy nyolcvan kg súlyú. Egy széket húzott az ágyam mellé és leült. A másfél óra alatt, amíg beszélt hozzám, elmondta nekem: „A legfőbb mód, ahogy vezetem valamennyi gyermekemet, a belső bizonyosság általi vezetés.”

Megvallás: Isten Szent Szelleme bennem van. Azért van bennem, hogy segítsen nekem, vezessen és irányítson engem. Először bizonyságot tesz az én szellememmel együtt, hogy én Isten gyermeke vagyok, és azután az életem minden más vonatkozásában is.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Dicsérd - imádd Uradat

Készítette: Erika Márta Szatmári


Kiben szeretet van - 4dUjdimenzio

2013. július 18.

I Thessalonikai levél 4. fejezet: az Istennek tetsző élet (szerkesztett)

1 Thess. 4,1 Továbbá pedig kérünk titeket, atyámfiai [testvéreim]. És intünk [sőt bátorítunk, és buzdítunk] az Úr Jézusban. Hogy a szerint, amint tőlünk tanultátok [(paralambanó): elfogadtátok, és átvettétek]. mimódon [és hogyan] kell [(dei): hogyan szükséges, sőt szükségszerű] forgolódnotok és Istennek tetszenetek [hogyan kell Istennek tetsző módon (peripateó): élnetek, és viselkednetek, és minket követnetek. Úgy járjatok, hogy] mindinkább gyarapodjatok [ebben még inkább növekedjetek, amint ezt már cselekszitek is].

1 Thess. 4,2 Mert tudjátok, milyen parancsolatokat [(paraggelia): rendelkezéseket, tanításkat, és útmutatásokat] adtunk néktek [és szabtunk elétek] az Úr Jézus által [és az Úr Jézus nevében].

1 Thess. 4,3 Mert ez az Isten akaratja, [(theléma): szándéka, elhatározása] a ti szentté lételetek [(hagiaszmosz): a ti megszentelésetek, és Isten céljaira való elkülönítésetek], hogy magatokat a paráznaságtól [(porneia): paráznaságtól, és a bálványimádástól, vagyis a házasságtöréstől, és az Istennel kötött szövetség megtörérésétől] megtartóztassátok.

1 Thess. 4,4 Hogy mindenitek szentségben [(hagiaszmosz): megszentelve, és Isten céljaira való elkülönítésben] és tisztességben [(timé): megbecsülésben, méltóságban, tiszteletben, vagy másképp: értékének, árának megfelelő álapotban] tudja bírni [(ktaomai): tudja birtokba venni, és uralmat tudjon felette venni; vagyis megszerezni az uralmat az önmaga / a tulajdon / teste fölött, és megtartani önuralmát] a maga edényét [(szkeuosz): vagyis a saját testét].

1 Thess. 4,5 Nem kívánság gerjedelmével [(epithümia pathosz): nem a vágy szenvedélyével, és nem a vágy által keltett élmény / tapasztalat / benyomás / érzet hatalmában, vagyis nem amit átél, amit megtapasztal], mint a pogányok [(ethnosz): mint a nemzetekből származók], akik nem ismerik az Istent.

1 Thess. 4,6 Hogy senki túl ne lépjen [ne lépjen ki a kijelölt mederből]. És meg ne károsítsa [(pleonekteó): ne akarjon fölénybe kerülni, és előnyre szert tenni] valamely dologban [(pragma): valamilyen feladatban, megbizatásban, és semmiféle ügyben] az ő atyjafiánál [testvérénél]. Mert bosszút áll az Úr mindezekért [(ekdikosz): mert igazságot szolgáltat az Úr (peri): mindezekkel kapcsolatban], amint elébb is mondottuk [(proepó proeipon): előre nyomatékosan figyelmeztettünk] benneteket, és [erről] bizonyságot tettünk [és óva intettünk ettől titeket].

»Más fordítás: Tudja meg mindenki, hogy a testvérét ne igyekezzék túlszárnyalni, ne akarjon fölénybe kerülni, és előnyre szert tenni valamilyen feladatban, megbizatásban, és semmiféle ügyben, mert mindezekkel kapcsolatban igazságot szolgáltat az Úr, amint azt előre meg is mondtuk, és róla erőteljesen bizonyságot is tettünk«.


1 Thess. 4,7 Mert nem tisztátalanságra, hanem szentségre [(hagiaszmosz): megszentelődésre, vagyis elkülönítés / elkülönülésre a világ szennyétől] hívott el minket az Isten.

1 Thess. 4,8 Aki azért megveti [(atheteó): elveti, semmibe veszi, elutasítja] ezeket, nem embert vet meg [nem embert utasít el, és nem embert vet el], hanem az Istent, aki Szent Szellemét is közlé velünk. [Aki Szent Szellemét is nekünk (didómi): ajándékozta].

1 Thess. 4,9 Az atyafiúi szeretetről [(philadelphia): testvéri szeretetről, és ragaszkodásról] pedig nem is szükség írnom néktek [(khreia): nincs is szükség rá, hogy írjak]: mert titeket Isten maga tanított meg arra, hogy egymást szeressétek [(theodidaktosz): Isten által tanítottak vagytok, aki megtanított arra, hogy (allélón): egymást kölcsönösen (agapaó): szeressétek, és teljesen odaszánjátok egymásnak magatokat].

1 Thess. 4,10 Sőt gyakoroljátok [teszitek] is azt mindamaz atyafiak iránt [testvérekkel szemben], akik egész Macedóniában [Jelentése: összezúzás; kiterjedt föld] vannak. Kérünk [(parakaleó): és bátorítunk, buzdítunk] azonban titeket atyámfiai, hogy [ebben] mindinkább gyarapodjatok [hogy ezt még több igyekezettel tegyétek].

1 Thess. 4,11 És becsületbeli dolognak tartsátok, hogy csendes életet folytassatok, másrészt saját dolgaitoknak utána lássatok, és tulajdon kezeitekkel munkálkodjatok, amiként rendeltük néktek.

[Más fordítás: (philotimeomai): és tartsátok nagyon fontosnak, sőt döntőnek, hogy [(hészükhadzó): nyugodt megállapodott / kiegyensúlyozott életvitelt folytassatok, és nem izgága, nyughatatlankodó, ne „hamis” aktivítást mutassatók legyetek. másrészt ki-ki a maga dolgát végezze, és saját kezetekkel dolgozzatok, ahogyan (paraggelló): meghagytuk nektek].

1 Thess. 4,12 Azért, hogy a kívülvalók [az idegenek, akik rátok vannak bízva, akik nem krisztusi emberek] iránt tisztességesen [(euszkhémonósz): tisztelettudóan, becsületesen, őszintén, tiszteletreméltóan] viselkedjetek, [és ne szoruljatok rá senkire] és semmi szükséget ne érezzetek.

[Más fordítás: azért, hogy a kívülállók előtt tiszteletre méltó legyen az életviteletek, és hogy semmiben se lássatok hiányt].

1 Thess. 4,13 Nem akarom [és nem szeretném] továbbá, atyámfiai, [testvéreim] hogy tudatlanságban [(agnoeó): tájékozatlanok, és értetlenek] legyetek azok felől, akik elaludtak [(koimaó): álomba merültek], hogy ne bánkódjatok [(lüpeó): és szomorkodnátok; és úgy gyászoljatok], mint a többiek, akiknek nincsen reménységük [(elpisz): és hitük].

1 Thess. 4,14 Mert ha hisszük, hogy Jézus meghalt és feltámadott, azonképen az Isten is előhozza [(agó): elővezeti] azokat, akik elaludtak, a Jézus által Ővele együtt.

1 Thess. 4,15 Mert ezt mondjuk néktek az Úr szavával [az Úr (logoszával): igéjével], hogy mi, akik élünk [és életben maradunk], akik megmaradunk az Úr eljöveteléig, épen nem előzzük meg azokat, akik elaludtak.

1 Thess. 4,16 Mert maga az Úr riadóval [(keleuszma): az Úr riadó szavára fog leszállni], arkangyal szózatával [(arkhaggelosz): főangyal, vagy: legmagasabb rangú hírnök (phóné): hangjára]. És isteni harsonával [angyalfejedelem szózata és Isten (szalpigx: trombita, kürt) kürtszavában / trombitájában, vagy közepette] leszáll az égből, és feltámadnak [(anisztémi): felállnak, fellépnek, felkelnek] először akik meghaltak volt [(nekrosz): halottak, holtak voltak] a Krisztusban.

1 Thess. 4,17 Azután mi, akik élünk, akik megmaradunk, elragadtatunk [(harpadzó): elragadtatunk, gyors, hirtelen mozdulattal megragadja, és elviszi, mint farkas a zsákmányát] azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe
[az Úr fogadására] a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk.

[Más fordítás: Azután mi, akik élünk és megmaradtunk, azokkal egyidejüleg felhőbe takartan elragadtatunk a levegőégbe, hogy összetalálkozzunk az Úrral, és így mindig az Úrral leszünk].
1 Thess. 4,18 Annakokáért vígasztaljátok [(parakaleó): bátorítsátok, és buzdítsátok] egymást e beszédekkel [ezekkel a (logoszokkal): igékkel].



Aki hegyeket épít erejével

A szeretetről

Készítette: Ez az a nap!

A közöny kifogásokat keres, de a szeretet utakat talál.




Miért tetszett jobban Istennek?

Készítette: Teológia Mennyei Maflás

A kérdés alapja: Miért vetnek az emberek keresztet, hol olvasunk csecsemő keresztségről, miért tennénk minden nap jót, miért fizettek a középkorban búcsú cédulákért, miért vannak talmudok és dogmák…stb?

Hol tért az Isten tisztelete téves útra?

Máté 158-9 Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem. Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai.

Ha jobban megnézzük ez a jelenség már a zsidóságban is meg volt.

De menjünk még messzebbre. Káin és Ábel története volt az első példa arra, hogy az ember a maga módján követi Istent vagy azon az úton, amit elrendelt Isten neki.

Az egyiptomi fogság idején Istennek egy évnél fiatalabb, hibátlan bárányt kellette bemutatni áldozatul, az első születésből. És vérével meghinteni az ajtót. Hogy amikor Isten ellene megy Egyiptomnak azoknak a családoknak maradjanak az első szülött gyermekeik életben, akiknél a bárány vére ott volt az ajtón. Ez a páska ünnep.

Később a templom idején is jelen volt a hibátlan bárány áldozat bemutatása.

Ez mind Jézus Krisztus áldozatának előképe. Isten hibátlan bárányt adott nekünk a bűneink bocsánatára. Jézus vérét adta a kereszten.

Káin a saját maga munkájának gyümölcséből adta a tizedet. Ezzel nincsen is igazán gond, de Ábel Isten szíve szerint gondolkodott…ezért volt kedvesebb áldozata Istennek.

Ilyen a vallás és a tanitványság között a különbség is. Van, aki maga útjai szerint szeretne megigazulni Isten előtt, és van, aki kinyitja a Bibliát.

Péld 3,5-6 Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden te utadban megismered őt; akkor ő igazgatja a te útjaidat.

A dicsőítés iskolája 1.

 Jorsits Attila, 
Isten dicsőségét nem növeli a mi dicséretünk. Akkor mire jó, miért szükséges, miért nem haszontalan vagy öncélú a dicsőítés?
Gospell„Énekeljetek új éneket az Úrnak, énekelj az Úrnak, te egész föld! Énekeljetek az Úrnak, áldjátok nevét, hirdessétek szabadítását minden nap! Beszéljétek el dicsőségét a nemzeteknek, csodáit minden népnek!” (Zsolt 96,1-3)
A 96. zsoltár nem az általunk megszokott módon dicsőíti Istent. Szavai nem csak Istennek, hanem az Istent dicsőítő embernek isszólnak. Olyan ez, mintha a zsoltáros ott állna Isten és az ember között, és néha ide, néha oda címezné szavait. Éppen ezért nem csupán Istent dicsőíti, hanem egyben magyarázza is az embernek, hogy milyen az igazi dicsőítés. Nem csak dicsőít, de azt is elmondja, hogy miért és hogyan teszi ezt. Ez egy nagyon fontos motívum. Nem csak dicsőít, tanít is dicsőíteni. Hogyan teszi ezt?
A zsoltárok olyan költemények, amelyek rímeket tartalmaznak, de nem úgy, ahogyan azt mi az énekeinkben, verseinkben megszoktuk. A héber költészetben – a zsoltárokban különösen is – egy számunkra szokatlan szerkesztési formával, a gondolatrímmeltalálkozunk. A gondolatrím során egy kijelentést az író egykövetkező gondolati egységben – sorban, mondatban, tagmondatban – bővít ki, magyaráz meg, vagy éppen fejez be. Ezt azért is fontos tudni, mert a zsoltárok egyes részeit ezek a gondolatrímek kapcsolják össze, és ezek által az összekapcsolódások által nyer értelmet a szöveg.
A fenti igerészletben ezek a kapcsolatok a következők:
  • A: a felszólítás: Énekeljetek új éneket az Úrnak, énekelj az Úrnak, te egész föld!
  • B: a dicsőítés tartalma: Énekeljetek az Úrnak, áldjátok nevét,
  • C: a dicsőítés tartalma: hirdessétek szabadítását minden nap!
  • B’: B kifejtése (ez hogyan lehetséges?): Beszéljétek el dicsőségét a nemzeteknek,
  • C’: C kifejtése (ez hogyan lehetséges?): csodáit minden népnek!
Jól látható, hogy tartalmilag egyre mélyülő szerkezettel van dolgunk. Az általános felszólítás után a dicsőítés tartalmárairányítja figyelmünket az író, legvégül pedig azt fejti ki, hogymindez milyen módon lehetséges, hogyan kommunikálható.
Az Úr nevét úgy tudod áldani, hogy beszélsz dicsőségéről,bemutatva ezzel, hogy ki áll a név mögött. Szabadításának hirdetése pedig a csodatetteiről való bizonyságtétel, hiszen az összes bibliai és személyes szabadulási történet nem más, mintegy-egy csoda elbeszélése.
Az Istennek tetsző dicsőítés tehát mindig a megtapasztalt kegyelemről, szabadításról szól, és ugyanolyan kétirányú, mint ez a zsoltár. Szól Istennek, a dicsőítettnek, és szól az azt meghallóembereknek, akiknek a dicsőítés bizonyságtétel Isten hatalmáról és kegyelméről. Ez a zsoltár ezért nem csak a helyes dicsőítésre,hanem a hatékony bizonyságtételre is utat mutat. (Folyt. Köv.)

Nem hallok?

Készítette: Krisztina Csontos


Az első: a belső bizonyosság

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Aki hisz az Isten fiában, bizonyságtétele van önmagában…
- 1János 5,10.

Az a mód, ahogy Isten megerősíti azokat a legfontosabb dolgokat, amelyek valaha is megtörténhetnek veled, és ahogy Isten vezeti az övéit: a belső bizonyosság.
Életed legfontosabb eseményét — azt, hogy Isten gyermekévé lettél — Isten Szelleme megerősíti neked, oly módon, hogy bizonyságot tesz a te szellemeddel együtt, arról, hogy újjászülettél. (Róm. 8,16.) Ez segíteni fog, hogy megértsd: a legfőbb mód, ahogy Isten vezeti a gyermekeit, a belső bizonyosság általi vezetés.
Én is majdnem mindig így kapok vezetést. Igen, kaptam már kinyilatkoztatásokat, és Isten vezetett már más módon is engem, de legtöbbször a belső bizonyosság által vezetett. És veled is így van!

Megvallás: Én Isten gyermeke vagyok. Én újjászülettem, Isten Szellemétől születtem. Isten Szelleme bizonyságot tesz az én szellememmel együtt, hogy Isten gyermeke vagyok. Akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek a fiai. Én Istennek a fia vagyok; így Isten Szelleme vezet engem. Én Ő benne bízom, a Nagyobban. Ő hatalmasan fel fog kelni bennem. Ő ad világosságot az elmémnek, Ő ad vezetést a szellememnek, mert Isten gyermeke vagyok. Isten Szelleme vezérel engem szüntelen, mindenekelőtt a csodálatos belső bizonyosság által.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

Nincs más Isten - Dics-suli 2011