2013. november 27.

Balogh Misi - Jézus te velem vagy minden nap

Oswald Chambers: A TERMÉSZETI EMBER ELHÍVÁSA

"De amikor az Istennek tetszett..., hogy kijelentse az Ő Fiát énbennem..." (Gal 1,15-16).

Isten hívása nem valamilyen különleges szolgálatra szól. Lehet, hogy én így értelmezem, mert Isten természetével kapcsolatba jutva kialakult bennem, hogy mit szeretnék tenni Őérte. Isten hívása alapvetően az Ő természetét fejezi ki, az én szolgálatom pedig abból adódik, ami beleillik az én természetembe. A természetes élet elhívását Pál apostol így fejezi ki: "Amikor az Istennek tetszett, hogy kijelentse az Ő Fiát énbennem, hogy hirdethessem Őt (azaz szentség által kifejezésre juttassam) a pogányok között...".

A szolgálat a mindenestül odaszánt élet túláradása; de erre nincs külön elhivatás. A szolgálat az a kicsiny, tőlem telhető rész: Isten természetével való azonosulásom visszhangja. A szolgálat életemnek természetes része. Isten kapcsolatba hoz önmagával, ezáltal megértem hívását és iránta való tiszta szeretetből megteszem, amit tehetek, de az nekem kerül valamibe.

A szolgálat nem más, mint önkéntes szeretetajándéka az olyan lénynek, aki meghallotta Isten hívását. A szolgálat abban formálódik ki, ami a természetembe beleilleszthető: Isten hívása az Ő természetének kifejezője, ennélfogva amikor én elnyerem az Ő természetét és meghallom hívását, akkor az isteni természet hangja csendül ki mindkettőből és ez a kettő együttmunkálkodik. Isten Fia kijelenti magát bennem, és én - odaszánva magam neki - szolgálom Őt az élet hétköznapjaiban.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Az új ember

A hitben lévők, akik Jézust szeretik, láthatják azt, hogy milyen lesz a halálból feltámasztott új emberi létmód.


Andrew Wommack: Az Úr félelme

Lukács 12:4-5
Megmondom nektek, kitől féljetek: attól féljetek, akinek azonfelül, hogy megöl, arra is van hatalma, hogy a gyehennára vessen. Bizony, mondom néktek: Tőle féljetek. (Lukács 12:5)

A 2Timóteus 1:7 azt mondja: Mert nem a félelemnek szellemét adta nekünk az Isten, hanem az erő, a szeretet és a józanság szellemét. Az 1János 4:18 alapján: A szeretetben nincs félelem, sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet; mert a félelem gyötrelemmel jár, aki pedig fél, nem lett tökéletessé a szeretetben. Ezek az igék látszólag ellentmondásban állnak Jézus fenti állításával, valójában azonban nincs ellentmondás.

Kétféle félelem létezik. Az American Heritage Dictionary így határozza meg a félelmet: “egy figyelmeztető, vagy nyugtalanító érzés, melyet veszély, fájdalom, katasztrófa, vagy hasonló várása eredményez; megfélemlítés; rettegés; rémület” A félelem szónak van egy másik meghatározása is a szótár szerint: “Különleges mértékű tisztelet, vagy hódolat, mint egy felső hatalmasság iránt.” Tiszteletről és hódolatról tanít Isten Igéje, amit a szenteknek Isten felé tanúsítaniuk kell. A Zsidókhoz írt levél 12:28 azt mondja, hogy van egy istentől származó félelem, mely elvárt az Isten felé való szolgálat során, ez ugyanakkor azt is magában foglalja, hogy létezik egy nem istentől jövő, istentelen félelem is, amely nem fogadható el Isten szolgálata során.

Sátán mindig ezt az istentelen rettegést, vagy megfélemlítést alkalmazta a kegyes emberek kínzására. Akik újjászülettek, nem szabadna, hogy Isten iránt rettegést, vagy megfélemlítettséget érezzenek, kivéve, ha éppen azt tervezik, hogy megtagadják hitüket Jézusban, mint Megváltójukban. Van egy Szövetségünk, amely garantálja az Isten számára való elfogadottságunkat (Efézus 1:6), egészen addig, amíg ragaszkodunk hitünk megvallásához Jézus Krisztus, a Megváltónk engesztelő vérében.

A nem hívő ember számára az Istentől való félelem egy hatalmas, elrettentő erő a bűn elkövetésétől, de számodra, aki már megkaptad Isten kegyelmét, az Ő jósága hozza létre a félelmet (tiszteletet), és a bűntől való eltávozást. Az Úr félelme – amiben ma jársz – nem rettegés, sem nem megfélemlítettség, hanem békesség és öröm, mivel Ő mindenható, mégis szerető Édesapád.


http://awme.hu/2010/08/napi-inspiracio-augusztus-3/#.UpXINNLuKa5

Joseph Prince: Jézus lénye minden részében csodálatos

2,1 Ha valaki ételáldozatot akar bemutatni az Úrnak, finomliszt legyen az áldozata… (3 Mózes)

Nagyon tetszik nekem ez a jelkép, ami Jézust finomliszthez hasonlítja. Ahhoz, hogy finomlisztet kapjunk, össze kell törni a búzaszemeket, majd többször át kell szitálni a lisztet. Nem emlékeztet ez minket Jézus értünk viselt szenvedéseire és áldoztára?

Mint ahogy a finomlisztben nem lehet semmiféle durva anyag, úgy Jézusban sincs semmiféle szeplő. Őbenne minden a tökéletes arányban van meg.

Amíg itt élt a földön, minden szava, minden gondolata, minden cselekedete tökéletes volt. Kedves volt, de nem engedékeny. Határozott volt, de nem erőszakos. Ő olyan, mint az acél és a bársony, gyöngéd, de egyúttal fenséges. Mint egy tökéletes gyémánt, melyet bármelyik oldaláról nézünk, hibátlan, gyönyörű és ragyogó. Jézus lénye minden részében csodálatos, és nincs Hozzá fogható!

Na és mi van a Biblia nagy alakjaival, mint például Mózes, Ábrahám, Péter, János és Pál?

Mózes, akit a Biblia a föld legalázatosabb emberének hív (4 Mózes 12:3), egyszer annyira feldühödött a népre, hogy kétszer ütött rá a sziklára, amire csak egyszer szabadott volna (4 Mózes 20:1-12). Ezúttal kijött a sodrából.

Ábrahám, akit a hit atyjának nevezünk (Zsidók 11:8-10), azt hazudta a fáraónak, aki megkívánta a feleségét, hogy a húga. Veszélybe sodorta feleségét, csak azért, hogy a saját bőrét mentse (1 Mózes 20:1-18).

Péter, aki Jézus buzgó követője volt, háromszor tagadta meg Őt (Máté 26:33-34). János, a szeretett tanítvány, aki Jézus kebelére hajtotta fejét, kész lett volna tüzet hívni az égből, hogy elpusztítsa a samáriabelieket, akik elutasították Jézust (Lukács 9:52-54).

Még Pál is - a kegyelem apostola, aki missziós útjaival kitaposta az ösvényt a későbbi misszionáriusok számára – elment Jeruzsálembe, amikor pedig a Szent Szellem Agabosz prófétán és több más tanítványon keresztül üzente, hogy ne menjen (Apostolok cselekedetei 21:4, 10-11).

Közülünk még a legjobbak is követnek el hibákat. Az Egyetlen, aki hibátlan, tökéletes és lényének minden részében csodálatos, az Jézus. És mivel Ő sohasem hibázik, Hozzá fordulhatsz. Ő sohasem fog csalódást okozni.

Joseph Prince

Magyar fordítás: ahitatok.hu


http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/110-jezus-lenye-minden-reszeben-csodalatos.html

Mire figyelsz?

Készítette: Szeretet-Közösség


A bölcsesség

Készítette: Keresztény szépségportál

Az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtlensége erősebb az embereknél.

Biblia

www.keresztenyszepsegportal.hu


Dr Mary Neal - Élet a halál után

Anikó és Ervin - Úgy érzem

2013. november 26.

Ige: A személyválogatókról

 „ha személyválogatók vagytok, [(proszópolépteó): ha kivételezetten kezeltek egyeseket, részre hajlók vagytok], vétkeztek [(hamartia ergadzomai): céltévesztést követtek el], elmarasztaltatva a törvény által, mint annak megrontói. [(elegkhó parabatész): törvényszegőknek bizonyultok, törvényszegőkként lepleződtök le]* (Jak. 2,9)


*És hogy ez a törvény a hit törvénye arról így beszél Pál apostol: „….a hit „törvénye”  (Róm. 3,27). Mégpedig az Úr Jézus Krisztusba vetett hit törvénye: Testvéreim, amikor dicsőséges Urunkba, a Jézus Krisztusba vetett hitetek szerint éltek, ne legyetek személyválogatók” (Jak. 2,1)

Eljött az Élet..

Joyce Meyer: Az Istennel való egység

A mi Istenünkről

 „Izráel fenséges Istene nem hazudik, és nem is bán meg semmit, mert nem ember ő, hogy megbánjon valamit” 1Sám. 15,29;


Úr Jézus!

„…megölettél és véreddel vásároltad meg őket Istennek minden törzsből és nyelvből, minden nemzetből és népből” (Jel. 5:9)


Az Isten szerinti szeretet

Az önzetlen szeretet az új világ, a menny jelenléte a földön. 


Isten titkait:

 „Nekünk kinyilatkoztatta [kijelentette; feltárta; megjelentette; mégis leleplezte, és nyilvánvalóvá tette] Isten a [az Ő] Szellem(e) által mert a Szellem mindent megvizsgál, [átlát; kikutat; kifürkész] még Isten mélységeit


[Más fordítás: Mert a bennünk élő Szellem mindent kutat, vizsgál, tanulmányoz, még Isten igazi lényegét] is” (1Kor. 2,10)


Rick Joyner: Cserépedények

- Az élet ösvénye, 11. rész
A Szentírásban a gyógyító és a prófétai szolgálat gyakran összekapcsolódik. Ahogy már szó volt róla, azok az emberek, akikben prófétai ajándékok vannak, a mások problémáit többek között úgy is megtudhatják, hogy a saját testükben érzik azt, amit az a személy érez, akiért éppen imádkoznak. Ha elkezd fájni a veséd, mialatt imádkozol valakiért, akkor valószínűleg nem a saját veséd beteg, hanem azé, akiért imádkozol. Általában azonnal el is múlik, ahogy megérted az üzenetet.

Miért akarja az Úr, hogy így ismerjünk fel problémákat? Gyakran van, hogy az emberek nem is tudják mi a bajuk, és nem tudják elmondani, hogy miért imádkozzunk, ezért tud hasznos lenni ez. Olyan is van, hogy ha egy megterhelt vagy beteg ember megtudja, hogy ismeret beszédét kaptál valamiről, amiről csakis Istentől való kijelentésből tudhattál, akkor amellett, hogy mélyen megérinti, mennyire szereti őt Isten, a hitüket is fokozza a gyógyulásuk érdekében. A célunk mindig legyen a gyógyulás, a helyreállítás és a győzelem az ördög bármilyen munkája felett. A végső győzelem az Úr szeretetének a kinyilatkoztatása.

Azt olvassuk az evangéliumokban, hogy még Jézust is gátolta a cselekvésben, amikor nagy hitetlenséggel találkozott. Ha ez Jézust gátolta, mennyivel inkább tud gátolni bennünket? Ha az Úr munkálkodását gátolni tudja egy ilyen dolog, akkor hasznos tud lenni, ha kimunkáljuk a hitet, ami reményteli várakozást is jelent egyben.

Az összes általam ismert gyógyító szolgálatnak szüksége van arra, hogy egy olyan légkört hozzanak létre, amit a hit légkörének tartanak, hogy működjön a gyógyulás. Sokszor inkább saját maguk miatt van ez, és nem annyira az Úr miatt vagy az emberek miatt, de ha ez használ, akkor semmi bajom nincs vele. Ahogy egyre érettebbé válunk, el is hagyhatjuk az ilyen mankókat, de addig is, ha ezek abban segítenek, hogy Jézusra fókuszáljunk, akkor nem lehetnek károsak.

Aki tapasztalatlan, talán azt gondolhatja, hogy ha az ajándéka valódi, akkor semmi szüksége erre, hiszen Isten bármit meg tud tenni, amit csak akar. Isten viszont úgy döntött, hogy "cserépedényeken" keresztül akar munkálkodni. Sok szempontból alárendelte Magát a mi törékenységünknek, gyengeségeinknek. Igaz, hogy bármit meg tud tenni, amit csak akar, de mégsem teszi. Ahogy a Zsoltárok 115:16-ban olvashatjuk: "Az egek az Úrnak egei, de a földet az ember fiainak adta." Ezért nem fog megtenni bizonyos dolgokat a földön, amíg mi nem imádkozunk érte - Ő átadta a föld feletti uralmat az embereknek. Még a Jelenések 3:20-ban is ott áll a saját gyülekezetének az ajtaja előtt, és zörget, hogy megtudja, megnyitja-e neki valaki! Ebben a korszakban nekünk kell akarnunk Őt, és nekünk kell ajtót nyitni az Ő számára, mielőtt belépne.

Az éretlenek vagy a tapasztalatlanok hajlamosak tudnak lenni arra, hogy a meggyőződésüket sokkal inkább az ideális elképzelésekre alapozzák, mintsem arra, amiről a Szentírás bizonyságot tesz. Az a célunk, hogy az Istennel való kapcsolatunkat annak alapján építsük, ami egyértelműen ki van jelentve a Szentírásban, és ne annak alapján, amilyennek lennie kellene látszólag. Akár hiszed, akár nem, még a legracionálisabbnak látszó gondolkodásmódunk is nagyon elferdült tud lenni. Ezért adta nekünk a Bibliát.

Miközben az "éretlenekről" és a "tapasztalatlanokról" beszélünk, arra is oda kell figyelnünk, hogy nehogy túl sok meggyőződésünket alapozzuk pusztán a saját tapasztalatainkra. Sokan mulasztják el azt, amit az Úr rajtuk keresztül akar tenni, mert azt feltételezik, hogy ahogyan egyszer munkálkodott az Úr, ugyanúgy fog legközelebb is. Mivel Jézus a példaképünk, azt láthatjuk az evangéliumokban, hogy soha nem tett csodát kétszer ugyanúgy. Isten egyik legalapvetőbb tulajdonsága a kreativitás, és Ő nagyon szereti a változatosságot. Ő minden reggel friss és megújult. Az Ő természete nem változik, de változtatni szokott azon, ahogyan velünk foglalkozik, és ezek a változások frissen tartják a kapcsolatunkat. Ahhoz, hogy csodák történjenek, nem valamelyik módszerben kell hinni, hanem egy Személyben.

Még ha egyes gyógyító szolgálatok ragaszkodnak is a zene valamilyen módszeréhez, vagy a fényhatások valamilyen módszeréhez, vagy máshoz, aminek rendben kell lennie, ez akkor is csak róluk szól, és nem a Szent Szellemről. De még így is rendben van. Ő a dicsőségét cserépedényekbe helyezte, és ha látni akarod a dicsőséget, akkor néha el kell viselni az edények egyéni sajátosságait. Túl tudunk tekinteni az edényen, csak hogy meglássuk a dicsőséget? Lehet, hogy ez egy kicsit nagyobb hitet igényel a részünkről, de éppen ez a lényeg.

Isten legnagyszerűbb tanúbizonysága a földön az Ő népe. Isten legrosszabb tanúbizonysága a földön az Ő népe. Nagyobb hit kell hozzá, hogy az Ő egyházának a hibái mögé lássunk, és alázat kell ahhoz, hogy partnerekké is váljunk, pedig ezt a két dolgot akarja elérni Isten velünk. Amikor eldöntjük, hogy nem emberekbe akarjuk helyezni a bizalmunkat, még csak nem is az Ő embereibe, és megtanuljuk megtartani az Őbelé vetett bizalmat, megtaláljuk az egyetlen maradandó fundamentumot - személyesen Jézust magát. Amikor elkezdünk alázatban járni, ami nem törődik azzal, hogy mit gondolnak az emberek, csak azzal, hogy Isten mit gondol, és hajlandóak leszünk az egyszerű emberek partnerei lenni, és az Ő népe közé tartozni, minden hibájukkal együtt (és a saját hibáinkkal együtt), akkor jó úton haladunk a végső valóság felé - ami a szeretet.

- - -
Forrás: MorningStar Ministries - Earthen Vessels - The Path of Life 11.

Fordítás: Országh György

http://gyurinaploja.blogspot.com


Valódi változas

Az Úrnak lelke szál rád /break mix/

C. LEWIS: A pokol

A pokol egyik alapelve: magamhoz tartozom, a magam ura vagyok.