2013. június 28.
Isten szeretetének biztos jele
5,8 Isten azonban azzal
mutatta meg, mennyire szeret bennünket, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk,
amikor még a bűneinkben éltünk. (Róma – Egyszerű Fordítás)
Képzeld el a következő
jelenetet: Az autód defektet kap, és emiatt elkésel a munkahelyedről. Az
irodába érve megtudod, hogy valaki más kapta az előléptetést, amire vágytál.
Azután, jön a telefon otthonról, hogy megint csőtörés van a konyhádban.
Kisvártatva már hallod is, amint egy hang így szól: „Ha Isten ennyire szeret
téged, akkor hogyan lehetséges, hogy ilyen dolgok történnek veled?”
Lehet, hogy te is éppen ezt a
kérdést tetted fel ma, és azon tűnődsz, vajon Isten tényleg szeret-e. Nos,
szeretném, ha tudnád, hogy soha sem szabad Isten irántunk való szeretetét a
körülményeink alapján mérni. Ehelyett nézz inkább a keresztre! A kereszt a
biztos jele Isten irántad való szeretetének. A keresztnél „mutatta meg,
mennyire szeret bennünket, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor még a
bűneinkben éltünk.”
Hadd meséljek nektek egy
tinédzserről, aki rádöbbent, hogy a kereszt valóban megmutatja, hogy Isten
mennyire szeret. Ez a kislány eljutott odáig, hogy az öngyilkosságot látta az
egyetlen kiútnak szeretethiányos, zűrzavaros életéből. Azt tervezte, hogy
halálos adag gyógyszert vesz be alkohollal. Teljesen elszánt volt már, hogy
véghezviszi, amit eltervezett, de valami zenét akart hallgatni közben, és
véletlenszerűen kattintgatott a különböző dalokra az interneten. Végül egy
olyan keresztény dalra esett a választása, amit gyülekezetünk egyik zenésze
írt.
A dal arról szól, hogy Isten
szeretete megtart, és mennyire értékesek és drágák vagyunk az Ő szemében. Ezek
a szavak megérintették a lányt. Szinte érezte, ahogy a fenséges Isten kinyúl
felé ámulatra méltó szeretetével, és feladta öngyilkossági kísérletét. Eljött a
gyülekezetünkbe és még azzal a személlyel is találkozott, aki a dalt énekelte.
Ez a lány ráébredt, hogy Isten szereti őt, és iránta való szeretetét a
kereszten mutatta meg.
Amikor az életedre nézel, és
azon tűnődsz, Isten szeret-e, akkor nézz fel a keresztre, és lásd meg Isten
feléd kiterjesztett karját. Emlékeztetni fog, és biztosítani fog a felől, hogy
mennyire szeret téged!
Joseph
Prince
Magyar
fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/196-isten-szeretetenek-biztos-jele.html
Az igazság és a világosság szeretete
„Ez pedig a kárhoztatás, hogy a világosság e
világra jött, és az emberek inkább szerették a sötétséget, mint a világosságot;
mert az ő cselekedeteik gonoszak valának. Mert minden, a ki hamisan cselekszik,
gyűlöli a világosságot és nem megy a világosságra, hogy az ő cselekedetei fel
ne fedessenek; Aki pedig az igazságot cselekszi, az a világosságra megy, hogy
az ő cselekedetei nyilvánvalókká legyenek, hogy Isten szerint való
cselekedetek.”
(János evangéliuma 3. fejezet
19-21. vers)
Nemesvámoson tagja vagyok egy
jelzőrendszeri munkacsoportnak, melynek célja a gyermekek és a családok
védelmének előmozdítása, a kiskorúak sérelmére elkövetett visszaélések
megelőzése, jelzése, esettanulmányok ismertetése.
A legutóbbi ilyen
megbeszélésen a rendőrség kommunikációs részlegének egy vezetője ismertette a
rendvédelmi szervek idei terveit. Ezek szerint idén szeretné az állam a
rendőrség imázsát javítani. Így egy úgynevezett ’beszélgető rendőr’ program
kapcsán felkeresnek minden társadalmi csoportot, iskolát, civil szervezeteket,
klubokat, egyházakat. És év végén a kormány egy kérdőívvel kéri majd a lakosság
visszajelzését.
Az előadás végén többen
odamentünk a körzeti megbízotthoz és érdeklődtünk, hogyan is lesz ez a
gyakorlatban. Volt, aki jelezte, zavaró lenne, ha túl sűrűn lenne ez a
jelenlét. Jómagam pedig hozzáfűztem; „ha már kialakul a terv, szeretettel
várlak benneteket, akár szombatra, az istentiszteletre is. Nekünk nincs
titkunk, nem félünk a rendőrségtől, féljen az, akinek félnivalója van.”
Ott akkor nem is gondoltam
bele, ez a megjegyzésem mennyire megosztja a jelenlevőket. Volt, aki
bólogatott, helyeselt, de volt, aki azonnal az ÁVH-s időket emlegette.
Pedig, ha tudnák - gondoltam
- hogy az ÁVH-s eszközöknél pontosabb módon figyelnek bennünket, ahogy Pál is
írja „látványossága lettünk a világnak, úgy angyaloknak, mint embereknek.”
(1Kor.4:9). és az Isten nem csupán cselekedeteinket, vagy szavainkat tartja
számon, hanem még gondolatainkat is.
Így az Ige önvizsgálatra, megtérésre
hív és megszentelt életre ösztönöz:
„A Krisztusnak beszéde
lakozzék ti bennetek gazdagon, minden bölcsességben; tanítván és intvén egymást
zsoltárokkal, dicséretekkel, lelki énekekkel, hálával zengedezvén a ti
szívetekben az Úrnak. És mindent, a mit csak cselekesztek szóval vagy tettel,
mindent az Úr Jézusnak nevében cselekedjetek, hálát adván az Istennek és
Atyának Ő általa.” (Kol.3:16-17)
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/az-igazsag-es-vilagossag-szeretete.html
Nem éreztem már valahol a szagodat?
Évekkel ezelőtt megjelent a
chicagói lapokban egy történet egy kínai étterem pincértanulójáról, aki elment
egy bankba, hogy felváltson egy 500 dollárost. Az étteremnek 250 dollár apróra
és 250 egydolláros bankjegyre volt szüksége. A banki alkalmazott véletlenül egy
köteg 100 dolláros bankjegyet fogott meg, és így 250 dollár aprót, és 25.000
dollárnyi bankjegyet adott a fiúnak.
A srác azonnal észrevette a
tévedést, de örült a váratlan szerencsének, és nem szólt semmit. Elvitte a
pénzt, és eldugta egy ismerősénél. Aztán elment egy másik bankba 250 dollárral,
és ott megkapta az egydolláros bankjegyeket. Aztán visszament az étterembe, és
azt hitte, hogy jó kis vagyonra tett szert.
A banki alkalmazott, amikor
észrevette a tévedését, nem tudta azonosítani a személyt, akinek odaadta a
százdollárosokat. Ám arra emlékezett, milyen szaga volt az illetőnek. Tudta az
illatából, hogy kínai étteremben dolgozott. Nemcsak az illatra emlékezett,
hanem össze is tudta azt kapcsolni azzal az étteremmel, amelyikben a
pincértanuló dolgozott. A rendőrség segítségével megkeresték az éttermet, és ő
azonosította a fiút. A fiút azonnal kirúgták, és a pénzt visszaadták. A bank
nem indított pert, mert végül is az ő hibájuk volt, és jó viszonyban akartak
maradni az étteremmel.
Neked milyen az illatod?
Nekünk, keresztyéneknek „Krisztus jó illatát" kell hordoznunk. Kell, hogy
legyen bennünk valami, ami Krisztus szeretetét sugározza.
Pál azt írta: „Mert Krisztus
jó illata vagyunk Isten dicsőségére mind az üdvözülők, mind az elkárhozók
között" (2Kor 2,15). Nyilván az „illat" szót itt nem szó szerint kell
érteni. Az illat, amiről Pál beszél, nem feltétlenül olyan, amit az orrunkkal
érzékelhetünk. De megérzik azok, akikkel kapcsolatba kerülünk.
Az illatok egyébként
valamilyen tevékenység mellék termékei. Ha tornázol, izzadni kezdesz, és
testszagod lesz. Ha fokhagymát eszel, fokhagymás lesz a leheleted. Ha
telelocsolod magad parfümmel, olyan illatod lesz, mint a parfümös pultnak a
drogériában. Ugyanígy, ha Krisztusnak szolgálsz, és ezt szeretetteljes és
alázatos lelkülettel teszed, elkezded Krisztus illatát terjeszteni.
Assisi Szent Ferenc mondta
egyszer: „Hirdesd mindig az evangéliumot; szavakat csak akkor használj, ha
muszáj". Krisztus illatáról beszélt. Rajtad érzik ezt az illatot az
emberek?
http://velunkazisten.hu/small_story/Nem_ereztem_mar_valahol_a_szagodat
Pásztor Chris: Megérteni A Pontos Alapját A Hitnek
Készítette: József Balogh.
Mert ha azok az örökösök, kik
a törvényből valók, hiábavalóvá lett a hit, és haszontalanná az ígéret: (Róma
4:14).
Hiábavaló lett a hit azáltal,
hogy nem bízol a munkádban. Néhányan semmissé tették a hitüket, és Isten
ígérete nincs hatással az életükre, mert nem tudják megérteni a pontos alapját
a hitüknek. Például vannak olyanok, akik azt gondolják, hogy azért kellene
isteni egészségben élniük vagy kiváló anyagi helyzettel rendelkezniük, mert
bizonyos dolgokat helyesen “tesznek”, de ez így nem igaz. Ez fogja jelenteni a
bizodalmat a munkádban; és a Biblia azt mondja, “Nem az igazságnak
cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk…” (Titus 3:5).
A pontos alapja a hitnek az,
amiért Krisztus eljött, hogy megtegye. Ez az, ami az alapját kellene, hogy
képezze a hitednek és a megvallásodnak. A 2 Korintus 4:13 azt mondja “Mivelhogy
pedig a hitnek mi bennünk is ugyanaz a Szelleme van meg, amint írva van: Hittem
és azért szóltam; hiszünk mi is, és azért szólunk.” Szóval, ezt kezd el a
hiteddel; mit hiszel? Ki kell, hogy fejezd a hited alapját.
Az oka, hogy azt mondod,
“Megtagadom, hogy beteg legyek”; “megtagadom, hogy szegény legyek”;
“Megtagadom, hogy elbukjak”, nem azért van, mert szeretnéd, hogy ezek a dolgok
meglegyenek, inkább arra összpontosítasz, amit Ő már elvégzett neked. Ő már
megadta neked az egészséget, a bővölködést, a győzelmet és a jó életet, és nem
akarja, hogy feladd ezeket. Így, légy annak a tudatában, hogy ki és mi által
vagy, mert ő épít fel téged. Jelentsd ki ezeket a gyönyörű valóságokat
önmagadról, mert Ő azt mondja, hogy ki kell jelentened, hogy ki vagy te “… mert
Ő mondotta: … Úgy hogy bízvást mondjuk …” (Zsidó 13:5-6).
Ezek azok a felépítő
alapelvek, melyeket Ő már igazából beteljesített az életedben.
Ima
Drága Atyám, köszönöm, hogy
az uralom gyönyörű életét adtad nekem, erőt és győzelmet az Igén keresztül.
Sikert és bővölködést tapasztalok minden ügyemben a mai napon, mert én Krisztusban
vagyok. Az életem a kiválóság megnyilvánulása, az erények és az istenség
tökéletessége, Jézus nevében. Ámen.
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 2
Korintus 4:13; Márk 11:23
Spurgeon: Mindennap szabadítás!
„Hatszor is megment a
nyomorúságból, hetedszer sem ér veszedelem"
(Jób 5,19).
Elifáz Isten igazságát mondja itt. Lehet,
hogy annyi a bajunk, hogy a hét minden napjára jut belőle, de Isten, aki „hat
napon át" munkálkodott, ma is munkálkodik értünk, amíg meg nem szabadít
mind a hatszor a nyomorúságból.
De eljön számunkra a vasárnap.
amikor Vele és Benne megnyugodhatunk. Ha a próbatételek gyorsan követik
egymást, hitünk különösen nagy próbának van kitéve. Még fel sem ocsúdtunk az
egyikből, már következik a másik, majd ismét egy újabb, és szinte
megtántorodunk alattuk. De ilyenkor gyors egymásutánban jön a szabadítás is,
amely megerősít és megvidámít minket.
Előfordulhat viszont, hogy nincs pihenésünk,
mert egymás után hét baj következik ránk. És akkor? „A hetedikben sem ér
veszedelem".
Tombolhat a gonosz
mellettünk, de legfeljebb csak kartávolságig jöhet felénk, és nem is érinthet
minket. Forró lehelete megijeszthet, de a kisujját sem teheti ránk.
Ezért felövezett derékkal
szálljunk szembe a hat vagy hét nap bajával, és hagyjuk a félelmet azoknak,
akiknek nincs Atyjuk, sem Megváltójuk, sem Megszentelőjük.
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
Reinhard Bonnke: A gyülekezetekről
Készítette: Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
2013. június 27.
Apostolok Cselekedete 6. fejezet: az evangelista szolgálat jellemzője (göröggel és kapcsolódó igékkel)
Csel. 6,1 Azokban a napokban pedig, mikor a tanítványok szaporodnak [és nőtt a tanítványok száma], támada a
görög* zsidók közt panaszkodás [vagyis zúgolódás támadt és a görögül beszélő tanítványok panaszkodtak a
héberül beszélőkre, vagyis] a héberek [vagyis az arám nyelvet beszélő, és az atyák hagyományaihoz szilárdan
ragaszkodó zsidók] ellen. hogy az ő közülük való özvegyasszonyok
mellőztetnek [és elhanyagolják őket]
a mindennapi szolgálatban [hogy özvegyeiket elhanyagolják a mindennapi
segítségben, és szeretetszolgálatban, vagyis az özvegyek naponkénti ellátásában]**
*Görög (hellénisztész): görög módra élő, és görögül beszélő zsidók.
**És hogy miért
zúgolódtak, azt így jelenti ki a Szent Szellem: „Mindnyájan pedig, akik hisznek,
együtt [egy akaraton] valának
[Más fordítás: A hívők mind
ugyanazon a helyen, ugyanabból a célból tartózkodtak],
és mindenük köz vala [mindent közösnek tekintettek];
És jószágukat és marháikat
[vagyonukat, birtokaikat és javaikat] eladogatták,
és [árát] szétosztogatták azokat
[egymás között] mindenkinek, amint
kinek-kinek szüksége vala” (Csel.
2,44-45).
„… szűkölködő
[nélkülöző] sem vala ő közöttük senki;
mert valakik földek [szántóföldek] vagy
házak birtokosai [tulajdonosai] voltak,
eladván, elhozák az eladottak árát. És letevék az apostolok lábainál: aztán elosztatott
az egyesek közt, amint kinek-kinek szüksége vala. (Csel. 4,34-35)
Csel. 6,2
Annakokáért a tizenkettő egybegyűjtvén [magához
hívta] a tanítványok sokaságát,
mondának: Nem helyes, hogy mi az Isten [(logoszát)]
igéjét elhagyjuk [hogy Isten üzenetének tanítását, prédikálását, és üzenetének szolgálatát
elhanyagoljuk] és az asztalok körül szolgáljunk.
[Más fordítás: Nem
Istennek tetsző dolog az, hogy az Isten igéjét elhanyagolva felszolgáljunk az
asztaloknál, a szegények élelmezésénél, és az adományok szétosztásának
munkáját, szervezzük].
Csel. 6,3 [Szemeljetek
ki], és válasszatok azért, atyámfiai [testvéreink],
ti közületek [vagyis magatok közül]
hét férfiút, kiknek jó bizonyságuk van, kik Szent Szellemmel és [Istentől
kapostt] bölcsességgel teljesek, kiket erre a foglalatosságra [vagyis erre a
szolgálatra, ennek a szükségnek a pótlására] beállítsunk*
*Isten Igéje bemutatja a Péter általi döntés
előképét,hogy miért kellett munkatársakat választani: „És lőn másod
napon, leült Mózes törvényt tenni a népnek, (és hogy bíráskodjék a nép
között); a nép pedig áll vala Mózes előtt
reggeltől estig. S amikor látja vala Mózes ipa (vagyis apósa), hogy mi mindent végez a nép között, monda:
Mi dolog az, amit te a néppel cselekszel; miért ülsz te egymagad, mind az egész
nép pedig előtted áll reggeltől estig? És monda Mózes az ő ipának (az ő
apósának): Mert a nép Isten akaratát
tudakolni jön hozzám; Ha ügyök-bajok van, én hozzám jőnek és igazságot teszek
az ember között és felebarátja között és tudtára adom az Isten végezéseit és
törvényeit (és az Isten rendelkezéseit és utasításait).
Mózes ipa (vagyis apósa) pedig
monda néki: Nem jó az, amit te cselekszel (és nem jól csinálod a dolgot). Felettébb kifáradsz (és teljesen
kimerülsz) te is, ez a nép is, amely veled van; (mert túlságosan nehéz, és) mert erőd felett való dolog ez, nem
végezheted azt egymagad (és nem tudod egyedül elvégezni). Most azért hallgass az én szavamra, tanácsot
adok néked és az Isten veled lesz. Te légy a népnek szószólója az Isten előtt,
és te vidd az ügyeket Isten eleibe. És tanítsd őket a rendeletekre és
törvényekre és add tudtukra az utat, amelyen járniuk kell és a tenni valót,
amelyet tenniük kell.
(Más fordítás: Őket pedig figyelmeztesd a
rendelkezésekre és utasításokra, és ismertesd meg velük az utat, amelyen
járniuk kell, és azt, hogy mit kell cselekedniük). És szemelj ki magad az egész nép közül derék, istenfélő férfiakat,
igazságos (és hűséges) férfiakat
(vagyis embereket), akik gyűlölik a
haszonlesést (és a megvesztegetést) és
tedd közöttük elöljárókká, ezredesekké, századosokká, ötvenedesekké és
tizedesekké (és tedd őket elöljárókká ezer, száz, ötven vagy tíz ember
fölött). Ezek tegyenek ítéletet (és
igazságot) a népnek minden időben, úgy
hogy minden nagyobb ügyet te elődbe hozzanak, minden csekélyebb dologban
(és minden kisebb ügyben) pedig ők
ítéljenek (és ők tegyenek igazságot);
így könnyítve lesz rajtad (mert így könnyítnek terheden), ha azt veled együtt hordozzák. Ha ezt
cselekszed és az Isten is parancsolja néked: megállhatsz és az egész nép is
helyére jut békességben
(Más fordítás: És akkor te is helyt tudsz állni, meg
ez az egész nép is békességben mehet vissza a helyére). És hallgatott Mózes az ő ipa (vagyis apósa) szavára és (mindent úgy tett) és
mindazt megtevé, amit (és ahogyan) mondott
vala. És választ Mózes az egész Izráelből derék férfiakat és a nép fejeivé
(elöljáróivá) tevé őket, ezredesekké,
századosokká, ötvenedesekké, és tizedesekké (ezer, száz, ötven vagy tíz
ember fölött). És ítélik vala a népet
(és ezek tettek igazságot a nép között) minden
időben; a nehéz dolgokat (és ügyeket) Mózes
elé viszik vala, minden kisebb dologban pedig ők ítélnek vala (és ők tettek igazságot)” (2
Móz. 18,13-26).
És Mózes az apósa tanácsát megfogadva így szól a
néphez: „Miképpen viselhetném én egymagam
a terheiteket és a ti bajaitokat és a ti pereiteket (és peres ügyeiteket)? Hogyan tudnám egyedül magamra vállalni
bajaitokat, terheiteket? Válasszatok magatoknak bölcs, értelmes és a ti
törzseitekben ismeretes férfiakat, és én azokat elöljáróitokká teszem
(Más fordítás: Jelöljetek ki törzsenként bölcs,
értelmes és tapasztalt embereket, és én elöljáróitokká teszem őket).
És felelétek
nékem, és mondátok: Jó dolog (és
helyes), amit mondál, hogy műveled azt
(így kell tenni). Vevém azért a ti
törzseiteknek főembereit, a bölcs és ismeretes (és tapasztalt) férfiakat (vagyis embereket), és tevém őket elöljáróitokká: ezredesekké,
századosokká, ötvenedesekké, tizedesekké és tiszttartókká (és
felügyelőkké), a ti törzseitek szerint
(minden törzsben.). És megparancsolám
abban az időben a ti bíráitoknak, mondván:
Hallgassátok
ki atyátokfiait (a ti
testvéreiteket), és ítéljetek igazságosan
mindenkit (és mindenkinek az ügyében), az
ő atyjafiaival és jövevényeivel egyben (akár testvérével, akár jövevénnyel
van dolga). Ne legyetek személyválogatók
az ítéletben (az ítélkezésben): kicsinyt
úgy, mint nagyot hallgassatok ki; ne féljetek senkitől (és embertől ne
tartsatok), mert az ítélet az Istené
(az ítélet Isten ügye); ami pedig
nehéznek tetszik néktek, én előmbe hozzátok, és én meghallgatom azt. És
megparancsoltam néktek abban az időben mindent, amit cselekedjetek (és amit
tennetek kell)” (5 Móz. 1,12-18).
Isten házának helyreállításakor Nehémiásnak is
munkatársakat kellett választania az adományok szétosztásához: „Az egész Júda pedig meghozá az olajnak, a
mustnak és a gabonának tizedét a tárházakba
(Más fordítás: Az egész Júda pedig beszolgáltatta a
raktárakba a gabonának, a mustnak és az olajnak a tizedét).
És
felügyelőkké rendelém a tárházak fölé
(vagyis a raktárak felügyelőjévé kineveztem) Selemiát (jelentése: Jahve
barátja, békesség az Úrban; Jahve helyreállít), a papot, Sádókot (jelentése: igaz
ember), az írástudót és Pedáját (jelentése:
Jahve megváltott, megmentett,
megszabadított) a Léviták (jelentése:
csatlakozás, szövetség) közül, és melléjük Hanánt (jelentése: kegyelmes, irgalmas), ki Zakkur (jelentése: Isten emlékezetében megőrizve) fia, ki Mattánia (jelentése: Isten ajándéka) fia vala, mivelhogy híveknek ítéltettek volt (mivel őket
megbízhatóknak tartották) és az ő tisztük vala kiosztani atyjokfiainak
részét (szolgatársaik járandóságát)” (Nehem. 13,12)
Csel. 6,4 Mi pedig [továbbra is kitartóan,
állhatatosan, folyamatosan és állandóan] foglalatosok maradunk a
könyörgésben [az imádkozásban] és az
igehirdetés [(logosz):
tanításának, és hirdetésének] szolgálatában [Más fordítás: Mi pedig arra fordítjuk minden időnket, hogy
imádkozzunk, és Isten üzenetét tanítsuk és hirdessük].
Csel. 6,5 És tetszék e beszéd [(logosz): ez az Ige, ez a szó, és ez a javaslat]
az egész sokaságnak [az egész
gyülekezetnek]: és kiválasztják Istvánt [Jelentése:
koszorú,
megkoronázott], ki hittel és Szent Szellemmel teljes férfiú vala,
Filepet [Jelentése: aki a lovakat //a testi erőt// kedveli], Prokhórust
[jelentése: kórus vezetője;
körtáncvezető, előtáncos, karvezető; előkészített, a tánc előtt], Nikánórt
[Jelentése: győző, győzedelmes"
férfiakat legyőző, győztes, hódító], Timónt [jelentése: tiszteletre méltó, tisztelt. - értékes],
Párménást [Jelentése: maradandó,
kitartó, állandóság. – állandó,
aki megmarad] és Nikolaust [jelentése: a
nép legyőzője, kényszerítője, zsarnoka; a nép győzelme. - diadalmas a népe
fölött, népét legyőző], ki Antiókhiából [jelentése: bosszúálló, üldöző] való prozelitus vala [vagyis: aki Antiókhiából jött, és felvette a
zsidó vallást];
Csel. 6,6 Kiket állatának az apostolok [vagyis a kiküldöttek, a követek] elébe; és miután imádkoztak,
kezeiket reájuk veték [rájuk tették]*
*Isten igéje
bemutatja Fülöp szolgálatát. és kijelentést ad arról, hogy mi jellemzi az
evangélista szolgálatát: „És Filep lemenvén Samária városába, prédikálja vala
nékik a Krisztust. A sokaság pedig egy szívvel-lélekkel (vagyis
egyetértésben, és egyhangúan) figyelmez
azokra, amiket Filep mondott, hallván és látván a (csoda)jeleket, melyeket cselekedék. Mert sokakból,
kikben tisztátalan szellemek voltak (és sok megszállottból), nagy hangon kiáltva kimenének; sok gutaütött
(és béna) és sánta pedig meggyógyult” (Csel. 8,5-6).
Az evangélistának a Szent
Szellem vezetése szerint kell végezni szolgálatát: „Az Úrnak angyala pedig szóla Filepnek, mondván: Kelj fel és menj el
dél felé, arra az útra, mely Jeruzsálemből Gázába (jelentése: Megerősítet) megy alá (vagyis a Gázába vezető útra). Járatlan (és néptelen) ez. És (ő) felkelvén, (elindult), és
elméne.
És ímé egy szerecsen (vagyis egy etióp) férfiú,
Kandakénak (jelentése: szolgák fejedelme), a szerecsenek (vagyis az etiópok) királyasszonyának hatalmas komornyikja (és udvari főembere), ki az ő egész kincstárának felügyelője vala,
ki feljött imádkozni Jeruzsálembe, és visszatérőben volt és az ő szekerén
(vagyis a hintóján) ül vala, és olvasá
Ézsaiás prófétát. Monda pedig a Szellem Filepnek: Járulj oda és csatlakozzál
ehhez a szekérhez (vagyis ahhoz a hintóhoz)! Filep azért oda futamodván, hallá, amint az Ézsaiás prófétát olvassa
vala. (És megkérdezte tőle), és
monda: Vajon érted-é, amit olvasol?”
(Csel. 8,26-30).
Amikor Pál apostol és kísérői
Cezáreába érkeztek: „… és bemenvén a
Filep evangélista házába, ki ama hét közül való vala, őnála maradunk. Ennek
pedig vala négy szűz (vagyis hajadon) leánya,
akik prófétálnak vala (Csel. 21,8-9).
Előképben mutatja be a Szent
Szellem a szolgálatra való felkenést, és kiküldést. Így állították szolgálatba
a lévitákat: „Akkor vezesd a lévitákat
(jelentése: csatlakozás, vagy korona) a
gyülekezet (vagyis a kijelentés) sátora
elé, és gyűjtsd egybe Izráel fiainak egész gyülekezetét (egész közösségét).
Ezután vezesd a lévitákat az Úr
(színe) elé, és Izráel fiai tegyék
kezeiket a lévitákra. Áron pedig lóbálja meg (és így ajánlja fel) a lévitákat, áldozatul az Úr előtt, Izráel
fiai részéről, hogy szolgáljanak az Úr szolgálatában” (4 Móz. 8,9-11).
Így lett felkenve Józsué: „Az Úr pedig monda Mózesnek: Vedd melléd
Józsuét (jelentése: az Úr a szabadítás, segítség, üdvösség) a Nún fiát (jelentése: utód, sarj), akiben
szellem van, és tedd őreá a te kezedet. És állasd őt Eleázár (jelentése: Isten a segítő) pap elé, és az egész gyülekezet (az egész közösség) elé, és adj néki parancsolatokat az ő
szemeik előtt (és előttük iktasd be tisztébe). És a te dicsőségedet közöld ővele, hogy hallgassa őt Izráel fiainak
egész gyülekezete (egész közössége).
Azután pedig álljon Eleázár pap elé, és kérdje meg őt
az Urimnak (jelentése: fény,
világosság) ítélete felől az Úr előtt
(és kérjen döntést az ÚRtól sorsvetés útján). Az ő szava szerint menjenek ki, és az ő szava szerint menjenek be
(és térjenek haza), ő és Izráel minden
fia ővele, és az egész gyülekezet (az egész közösséggel együtt).
Úgy cselekedék azért Mózes, amiképpen parancsolta vala
az Úr néki; mert maga mellé vevé Józsuét, és állatá őt Eleázár pap elé, és az
egész gyülekezet (az egész közösség) elé. És tevé az ő kezét ő reá, és ada néki
parancsolatokat (és beiktatta tisztébe), amiképpen szólott vala az Úr Mózes által” (4 Móz. 27,18-23).
„Józsué, a Nún fia pedig beteljesedék bölcsességnek szellemével; mert
Mózes tette vala őreá kezeit; és hallgatnak reá Izráel fiai, és úgy
cselekedének, a mint parancsolta vala az Úr Mózesnek” (5 Móz. 34,9).
És így kapta meg a Szent Szellemet Timóteus
(jelentése: aki Istent tiszteli), és egyben kijelentést nyer, hogy az ajándék a
Szent Szellem: „Meg ne vesd (ne
hanyagold el) a kegyelemnek benned való
ajándékát, amely adatott néked prófétálás által, a presbitérium kezeinek reád
tevésével (a vének kézrátételével)” (1 Tim. 4,14).
„Minekokáért emlékeztetlek téged, hogy gerjeszd fel az
Isten kegyelmi ajándékát, amely benned van az én kezeimnek rád tétele által.
Mert nem félelemnek Szellemét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és
szeretetnek és józanságnak Szellemét” (2
Tim. 1,6-7).
Csel. 6,7 És az Isten [(logosza)],
igéje növekedik [és terjedt]. És
sokasodik [gyarapodik, és szaporodik]
nagyon a tanítványok száma Jeruzsálemben és a papok közül is nagy sokan [engedelmeskednek, és] követik a hitet.
[Más
fordítás: Isten
üzenete pedig egyre több és több embert ért el; közben meg növekedett az isten igéjének hatása s a a Jézust követő tanítványok száma is igen
megszaporodott Jeruzsálemben. Sőt a papok közül is
sokan elfogadták a hitet]*
*Isten Igéje
bemutatja, hogy milyen feltételek mellett tud erősödni, és hatalmat venni az
Ige. 1. Állandóan Krisztust kell
hirdetni. Az apostolok pedig: „…
mindennap a templomban [a szenthelyen] és
házanként nem szűnnek vala meg tanítani és hirdetni Jézust, a Krisztust.
[Más fordítás: Továbbra is
szünet nélkül, mindennap tanítottak, és hirdették az Evangéliumot a Templomban
és a házaknál, és hirdették, hogy Jézus a Krisztus]” (Csel. 5,42).
2. Heródes (a gonosz vezető)
halála után: „Az Istennek igéje pedig
növekedik és terjed vala” (Csel. 12,24).
3. Az okkultizmust gyakorlók
megtérése: „Sokan pedig azok közül, kik
ördögi mesterségeket gyakoroltak (akik a varázslást űzték), könyveiket összehordva, mindeneknek
(szeme) láttára megégetik vala. És mikor
kiszámították a könyvek értékét, ötvenezer ezüstpénzre becsülték. Így az Úr
ereje által az ige hatalmasan (és erősen növekedik, és) terjedt és megerősödött (és hatalmat
vett)” (Csel. 19,19-20).
Az Ige állandó
tanulmányozása, és megcselekvése: „El ne
távozzék e törvénynek könyve a te szádtól (és ne hagyd abba az olvasását). Hanem gondolkodjál arról (és
tanulmányozd) éjjel és nappal, hogy
vigyázz (őrizd meg) és mindent úgy
cselekedjél, amint írva van abban (s tartsd meg mindazt, ami ebben meg van
írva), mert akkor leszel jó szerencsés a
te utjaidon (és akkor sikerrel jársz utadon) és boldogulsz. Avagy nem parancsoltam-é meg néked: légy bátor és erős?
Ne félj, és ne rettegj, mert veled lesz az Úr, a te Istened mindenben, amiben
jársz (és mindenütt amerre csak jársz)” (Józs. 1,8-9).
Mert azt mondja az Úr: „Mert mint leszáll az eső és a hó az égből,
és oda vissza nem tér, hanem megöntözi a földet, és termővé, gyümölcsözővé
teszi azt, és magot ád a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek: Így lesz az én beszédem (az én logoszom,
igém is), amely számból kimegy, nem tér
hozzám üresen, hanem megcselekszi (véghezviszi), amit akarok, (eléri célját, amiért küldtem) és szerencsés lesz ott, ahová küldöttem” (Ésa. 55,10-11)
Csel. 6,8 István pedig teljes lévén hittel [kegyelemmel] és (csodatevő)erővel, és [hatalommal], nagy csodákat és jeleket
cselekszik vala a nép között*
*Mert István elhitte az Úr szavát, így
beteljesedett benne az Úr Jézus
ígérete:
„Azokat pedig, akik hisznek [akik
hitre jutottak], ilyen [ezek a] jelek követik [fogják kísérni]: az én nevemben [(onoma): név, amely jelenti: a hatalom, tekintély,
jellemvonást is] ördögöket
[gonosz szellemeket; démonokat] űznek
[haj(í)tanak ki]; új nyelveken szólnak. [(kainosz): újszerű, ismeretlen,
szokatlan, meglepő. Nem csupán újabb keletű, hanem lényegében is különbözik a
korábbitól. Új az, ami a régebbi helyét foglalja el, és addig még nem
használták, nem volt érvényben]. [Ha] Kígyókat
vesznek föl [(airó): felemel,
elveszít, kétségekbe taszít, félretesz, eltávolít, elvisz], és ha valami halálost [halálos mérget] isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik
[teszik rá a] kezeiket, és [azok] meggyógyulnak” (Márk. 16,17-18).
A feltámadott Úr kijelentése az ígéret
megvalósulásának feltételéről: „… monda
azért nékik Jézus (a tanítványainak, és a mindenkori Övéinek): Békesség néktek! Amiként engem küldött
vala az Atya, én is akképpen küldelek titeket. És mikor ezt mondta, rájuk
lehelt, (és így folytatta) és monda
nékik: Vegyetek Szent Szellemet”
(Ján.
20,21-22).
Mert ez a hatalom – erő – csak azután nyilvánul meg,
ha: „… vesztek [kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a Szent Szellem eljő
[leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim
[bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint
az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel.
1,8).
Csak a hittel lehet előszólítani a természetfelettiben
létező dolgokat a látható világba: „A hit
pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látható dolgokról való
meggyőződés” (Zsid. 11,1).
A hit keletkezéséről pedig így tesz megvallást az
apostol: „Azért [tehát] a hit, hallásból van, [az Ige hallásából
fakad] a hallás pedig Isten Igéje által.
[Krisztus (beszéde; igéje;/rémája = kijelentése/) által] „Más fordítás: Tehát
a hit a meghallott üzenetből, a meghallott üzenet pedig Krisztus kijelentésén
keresztül van” (Róm. 10,17)
Csel. 6,9 [Megjelentek] és előálltak
azonban némelyek ahhoz a zsinagógához tartozók közül [az úgynevezett „felszabadítottak
zsinagógájából], mely a szabadosokénak, Cirénebeliekének,
Alexandriabeliekének és a Ciliciából és Ázsiából valókénak neveztetett, kik
Istvánnal vetekednek [és vitatkoztak]
vala.
Csel. 6,10 De nem állhattak ellene a bölcsességnek és a Szellemnek, mely által szól vala [de nem tudtak szembeszállni azzal a bölcsességgel és Szellemmel,
amellyel beszélt]*
*Az
Úr Jézus így bátorítja a mindenkori Övéit: „Mikor
(és valahányszor) pedig a zsinagógákba
[vagy a gyülekezetekbe] visznek
benneteket, és a fejedelmek [egy ország első embere elé] és hatalmasságok [vagy más hatóságok, és
felsőbbség] elé [hurcolnak], ne aggodalmaskodjatok [nehogy azon
tépelődjetek, hogyan és mivel védekezzetek], mi módon vagy mit szóljatok védelmetekre, vagy mit mondjatok; Mert a Szent Szellem azon órában [a maga
idejében] megtanít titeket, mit kell
mondanotok” (Luk. 12,11-12).
Máté így ír az Úr Jézus
szavairól: „De mikor átadnak
[elárulnak és kiszolgáltatnak] titeket
[és bíróság elé állítanak], ne
aggodalmaskodjatok [ne legyen gondotok arra; nehogy (aggódva) tépelődjetek;
ne töprengjetek, és ne nyugtalankodjatok, hogy], mi módon vagy mit szóljatok [vagy mit beszéljetek]. Mert megadatik néktek [és megkapjátok] abban az órában, mit mondjatok [amit
mondanotok kell majd; és hogy hogyan beszéljetek]. Mert nem ti vagytok, akik szóltok [beszéltek], hanem a ti Atyátoknak Szelleme az, aki szól ti bennetek [és
általatok, és rajtatok keresztül]”
(Mát. 10,17-20).
Bátorít a Szent Szellem,
Márkon keresztül is: Mikor pedig [kiszolgáltatnak,
elárulnak és] fogva visznek [és
elhurcolnak], hogy átadjanak titeket, ne
aggodalmaskodjatok [nehogy tépelődjetek] előre [a miatt], hogy mit
szóljatok, és ne gondolkodjatok [előre], hanem ami adatik néktek abban az órában, azt szóljátok; mert nem ti
vagytok, akik szóltok, hanem a Szent Szellem” (Márk. 13,11).
Ezért mondom, hogy: „Tökéljétek (határozzátok) el
azért a ti szívetekben, hogy nem gondoskodtok előre, hogy mit feleljetek
védelmetekre (és nem gondoltok előre a védekezésre): Mert én adok néktek szájat és bölcsességet, melynek ellene nem
szólhatnak, sem ellene nem állhatnak mind azok, akik magokat ellenetekbe vetik
(egyetlen ellenfeletek sem)” (Luk.
21,14-15).
Már az Ószövetségben is így
bátorította az Úr az Övéit: „És monda
Mózes az Úrnak: Kérlek, Uram, nem vagyok én ékesen szóló sem tegnaptól, sem
tegnap előttől fogva, sem azóta, hogy szólottál a te szolgáddal; mert én nehéz
ajkú és nehéz nyelvű vagyok. Az Úr pedig monda néki: Ki adott szájat az
embernek? Avagy ki tesz némává vagy süketté, vagy látóvá, vagy vakká? Nemde én,
az Úr? Most hát eredj, és én leszek a te száddal, és megtanítlak téged arra, amit
beszélned kell” (2 Móz. 4,10-12).
Jeremiáshoz is így szól az
Úr: „Az Úr pedig monda nékem: Ne mondd
ezt: Ifjú (fiatal) vagyok én; hanem
menj mind azokhoz, akikhez küldelek téged, és beszéld (és hirdesd) mindazt, amit parancsolok néked. Ne félj tőlük,
mert én veled vagyok, hogy megszabadítsalak (és megmentelek) téged! Mond az Úr. És kinyújtá az Úr
az ő kezét, és megilleté (megérintette a) számat, és monda nékem az Úr: Ímé, az én igéimet adom a te szádba!”
(Jer. 1,7-9).
Mert: „Akin az Úrnak Szelleme megnyugszik: bölcsességnek és értelemnek
Szelleme, tanácsnak és hatalomnak (és erőnek) Szelleme, az Úr ismeretének és félelmének (vagyis tiszteletének) Szelleme. Az ÚR félelme lesz a gyönyörűsége,
és nem szemeinek látása szerint (vagyis nem a látszat után) ítél, és nem füleinek hallása szerint
bíráskodik (és nem hallomás után dönt)” (Ésa. 11,2-3).
Mikeás próféta is hittel
vallja, hogy: „És megszégyenülnek a látók
(ḥôzeh:
látók, nézők, próféták), és elpirulnak a
jövendőmondók (qásam: jósol,
jövendőt mond, hamisan prófétál), és
elfedik szájukat mindnyájan, mert nem lészen felelet Istentől. Én ellenben
megteljesedem az Úr Szellemének erejével, és (mišəpáṭ:
igazságossággal, törvényességgel) és
hatalommal, és (gəḇúráh:
hősiességgel, vitézséggel, és bátorsággal), hogy
hirdessem Jákóbnak az ő vétkét (peša:
lázadását, és elszakadását), és Izráelnek
az ő bűnét (az ő céltévesztését)”
(Mik. 3,7-8).
Ezért szükséges, hogy: „Vegyetek Szent Szellemet” (Ján. 20,21-22).
Pál apostol is így bátorítja
az istent szeretőket: „Mert nem
félelemnek [és nem csüggedtségnek] szellemét adott [ajándékozott] nékünk
az Isten; hanem erőnek és [(agapé):
Isten szerinti)] szeretetnek és
józanságnak szellemét [Más fordítás: Hiszen a Szent Szellem,
akit Isten adott nekünk, nem a gyávaság szelleme, hanem az erőnek, isteni
szeretnek, kiegyensúlyozottságnak és fegyelmezettségnek Szelleme]. Ne szégyeneld hát a mi Urunk
bizonyságtételét, se engem, az ő foglyát [aki Őérte vagyok bilincsben, és
vagyok fogoly, és rab] hanem
együtt szenvedj [és szenvedd el velem együtt a nehézséget, a bajt, a
bántalmat. Türelmesen szenvedd el a rosszat, vállald a szenvedést,
nehézségeket, a nyomorúságot] az Evangéliumért Istennek hatalma
[Istennek ereje, képessége, és hatalma] szerint
[Más fordítás: Ehelyett vállald az
evangéliumért a szenvedéseket velem együtt, Istennek ereje, erő
megnyilvánulása által]” (2 Tim.
1,7-8).
Péter apostol is így
buzdítja a szenteket: „Boldogok
[vagytok] (a legteljesebb mértékben boldog; áldott), ha Krisztus nevéért gyaláznak (szidalmat kaptok, ócsárolnak) titeket; mert megnyugszik (megpihen) rajtatok a dicsőségnek és az Istennek
(isteni Felség) Szelleme, [amit]
amazok káromolnak (becsmérel; tiszteletlenül beszél) ugyan, de ti dicsőítitek azt” (1Pét 4,14)
Csel. 6,11 Akkor felbujtottak [felbéreltek] valami embereket, [akik azt állították]
és akik mondának: Hallottuk őt káromló beszédeket szólni Mózes ellen és az
Isten ellen
[Más fordítás: Ekkor pénzt adtak néhány embernek, hogy mondják ezt:
„hallottuk Istvánt, amikor Mózest és Istent szidta, és káromkodott].
Csel. 6,12 És felzendítik [fellázították, és felizgatták] a népet, a véneket és az írástudókat; és reá
rohanván, [rátörtek, rárontottak;
rátámadtak Istvánra, és elfogták őt], és magukkal ragadják őt, [vonszolva] vivék a nagytanács elé [vagyis a Szanhedrin elé vitték];
Csel. 6,13 És állatának hamis tanúkat, kik mondának: Ez az
ember nem szűnik meg káromló beszédeket szólni e szent hely ellen és a törvény
ellen:
Csel. 6,14 Mert hallottuk, amint azt mondá, hogy az a názáreti Jézus ezt a helyet
elrontja [lerombolja, romba dönti], és megváltoztatja a ceremóniákat [és megváltoztatja a szokásokat],
melyeket adott nékünk Mózes [és amelyeket
Mózes hagyott ránk].
Csel. 6,15 És szemeiket reá vetvén [mind rátekintettek, és valamennyien meredten bámultak rá]
a nagytanácsban [vagyis a Szanhedrinben] ülők, és mindnyájan olyannak
láták az ő orcáját, mint egy angyalnak orcáját
[Más fordítás: Egyszer csak a nagytanácsban ülők mind
meredten néztek rá és az arcát olyannak látták, mintha angyal orcája volna]*
*Ahhoz, hogy Istvánt megöljék, a törvény
szerint kellett eljárniuk, amely kimondja: „És
aki szidalmazza (és káromolja) az
Úrnak nevét, halállal lakoljon, (irgalom nélkül) kövezze azt agyon az egész gyülekezet (az egész közösség); akár jövevény, akár bennszülött, ha
szidalmazza (és káromolja) az Úrnak
nevét, halállal lakoljon” (3 Móz. 24,16).
De:
„Csak két vagy három tanú szavára
halállal lakoljon a halálra való (mert csak két vagy három tanú vallomása
alapján szabad valakit halálra ítélni); de
egy tanú szavára meg ne haljon (mert egy tanú vallomása alapján nem
szabad). A tanúk keze legyen első rajta
(ők emeljenek rá először kezet), hogy
megölettessék, és azután mind az egész nép keze. Így tisztítsd ki magad közül a
gonoszt” (5 Móz. 17,6-7)
A
hamis tanúk vallomása után: „… kiűzték a
városon kívülre, és megkövezték. A tanúk pedig felsőruháikat egy Saul nevű ifjú
lába elé tették le. Amikor megkövezték Istvánt, az így imádkozott: „Úr Jézus,
vedd magadhoz szellememet!” Azután térdre esett, és hangosan felkiáltott:
„Uram, ne ródd fel nekik ezt a bűnt!” És amikor ezt mondta, elaluvék” (Csel.
7,58-60).
Erőteljesen
működött Jézabel szelleme, és a hatalmuk megtartása érdekében azt tették, amit
egy előképben bemutatott Isten Igéje: „Ekkor
leveleket írt Akháb (jelentése: az
atya fivére) nevében, lepecsételte
annak gyűrűjével, és elküldte a leveleket azoknak a véneknek és nemeseknek
(és főembereknek), akik Nábóttal egy
városban laktak. A levelekben ezt írta: Hirdessetek böjtöt, és ültessétek
Nábótot a nép élére. És ültessetek vele szembe két (hitvány) istentelen embert, a kik tanúbizonyságot
tegyenek ő ellene, mondván: Megszidalmaztad (és átkoztad) az Istent és a királyt. Azután vigyétek ki,
és kövezzétek meg őt, hogy meghaljon.
A város polgárai, a vének és
a nemesek
(és főemberek), akik abban a városban
laktak, úgy is tettek, ahogyan Jézabel megüzente (és megparancsolta) nekik, és ahogyan a nekik küldött levelekben
írta. Böjtöt hirdettek, és Nábótot a nép élére ültették. Odajött a két hitvány
ember is, leültek vele szemben, és ezek a hitvány (istentelen) emberek így tanúskodtak Nábót
(jelentése: kimagasló sarj) ellen a nép
előtt: (Megszidalmazta), és átkozta
Nábót Istent és a királyt! Ezért kivitték őt a városból és agyonkövezték.
Azután ezt az üzenetet küldték Jézabelnek: Agyonkövezték Nábótot” (1 Kir.
21,8-13)
Megvallás
Mennyei Atyám, én figyelek
arra, amit mondasz. Fülemet a beszédedhez fordítom, és nem engedem, hogy a
tekintetem elkalandozzon róla. Szívemben őrzöm Igédet, mert élet az a számomra,
és az egész testemnek egészség. (Példabeszédek 4:20-22)
Charles Capps: Isten
gyógyszere
Imádság:
Istenünk, vezess, hogy
képességeink szerint szolgálhassunk, hozzájárulva országod
építéséhez. Ámen. (T.M-né)
Varga T.: Mit jelent szabadnak lenni?
Szabadnak lenni annyi, mint
fiúnak lenni. A fiú is függ valakitől, szolgál valakinek, - de az a valaki az
édesatyja.
A szabadságról
Ha ti megtartjátok az
én igémet, valóban tanítványaim vagytok; megismeritek
az igazságot, és az igazság megszabadít titeket. (Jn 8:31-32)
Szabadság? Mit jelent neked
ez a szó? Sok mindent jelenthet. A világ történelmének egyik kulcsfogalma ez. A
ma rabszolgaként dolgoztatott emberek ezreinek jelenti azt a néhány napot,
amikor nem kell bemenni a munkahelyre.
Valahol, a következő mondatot
olvastam: Szabad embernek csak az mondható, aki egyszerre rendelkezik
pénzzel és szabadidővel. Ez is egy meghatározás.
Jézus másképpen beszél erről
és mást mond: szabad ember, aki ismeri az igazságot, mert az igazság
megszabadítja. De mi az igazság? Nem mi, hanem ki! Jézus maga. Azt mondta: Én
vagyok az út, az igazság és az élet. Ő az igazság, tehát Ő tud megszabadítani.
Mitől is? A bűn kötözi meg az embert számtalan módon. A kérdés, hogy akarunk-e
megszabadulni? Sokan nem is gondolják, hogy foglyok, hogy a bűn rabjai.
Egyik énekünk így
fogalmaz: Lásd: millióknak lelke megkötözve, Rabláncként hordoz sötét
bűnöket; Nincs kitől hallja: Megváltónk keresztje Mily gazdag élet kútja lett
neked. Jézus azonban eljött, hogy megszabadítson a bűn
szolgaságából. Neked ez a szabadság? Van még életednek olyan része, melyet nem
engedtél át Szabadítódnak?
A szív és az élet tisztasága
"Boldogok a tiszta
szívűek, mert ők meglátják az Istent" (Mt 5,8).
Tisztaságra, főként szívünk
tisztaságára kell törekednünk. Ha belülről a Szent Szellem és az Ige tisztít
meg bennünket, akkor a megszentelődés és az engedelmesség által kívülről is
tiszták leszünk. Szoros kapcsolat van a szív hajlandósága és a megtérés között:
ha azt szeretjük, ami rossz, nem érthetjük meg a jót. Ha a szívünk szennyes,
szemünk is homályos lesz. Hogyan láthatnák meg a Szent Istent azok, akik a
tisztátalan dolkokat szeretik?
Mekkora kiváltság, hogy már
itt is megláthatjuk Istent! Ha csak egy pillantást is vethetünk rá, az már a
mennyország a földön! A tiszta szívűek Krisztus Jézusban látják az Atyát.
Látjuk Őt, igazságát, szeretetét, szándékát, felségét, szövetségét, valóban Őt
magát látjuk a Krisztusban. De mindezt csak olyan mértékben fogjuk fel, amilyen
mértékben távol tartjuk a bűnt szívünktől. Csak akik igazán kegyesen akarnak
élni, azok mondhatják: "Szemem állandóan az Úrra néz" (Zsolt 25,15).
Mózes kívánsága: "Mutasd meg nekem dicsőségedet!" (2Móz 33,18) csak
akkor teljesedhet be a mi életünkben is, ha megtisztítjuk magunkat minden
vétektől. Akkor "olyannak fogjuk látni Őt, amilyen valójában. Ezért akiben
megvan ez a reménység, megtisztítja magát" (1Jn 3,3).
Az Atyánkkal megtapasztalt
közösség gyönyörűsége és a mennyei színről- színre látás reménysége sarkalljon
bennünket arra, hogy tartsuk tisztán a szívünket és az életünket. Urunk, adj
nekünk tiszta szívet, hogy megláthassunk téged!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Joseph Prince: Isten többé nem emlékezik a bűneidre
Nem tudom te hogy vagy vele,
de szerintem a Zsidó 10:17 az egy nagyszerű hír. Isten látja minden bűnünket -
múltbeli, jelenbeli és jövőbelieket -, és azt mondja, "Bűneikről többé meg
nem emlékezem!" A "többé nem" egy erős, dupla tagadás az eredeti
görög szövegben. Más szóval, Isten azt mondja: "A bűneidre én egyáltalán
nem fogok emlékezni, soha!"
Vajon Isten lejjebb engedett
a sztenderdjéből? Nem, Ő még mindig tökéletesen szent. Ő emlékezett minden bűneinkre
- 2000 évvel ezelőtt a kereszten. Minden bűn, amit elkövetettünk, vagy el
fogunk követni már meg lett büntetve teljes egészében a Jézus Krisztus testén,
a kereszten. Ezért ma, Isten többé nem emlékszik bűneinkre. Épp ezért nem kell
bűntudatosan élnünk.
Minden alkalommal, mikor
bűnbe esünk, Isten azt akarja, hogy jusson eszünkbe a kereszt és ezt mondjuk:
"Úr Jézus, te el lettél ítélve ezért a bűnért, amit most elkövettem.
Magadra vetted az ítéletet, így Isten nem fog elítélni engem ezért a bűnért. Te
kárhoztatva voltál ezért a bűnért, így Isten nem fog kárhoztatni engem
is."
Ha nem tekintesz a keresztre,
akkor bűntudatos leszel, és úgy fogsz élni, hogy arra számítasz, hogy bármelyik
pillanatban el leszel ítélve. Az ítéletre való számításod ad lehetőséget az
ördögnek, hogy elhitesse veled, hogy Isten a bűnöd miatt számon fog kérni.
El kell jutnod arra a
szintre, hogy tudd és hidd, hogy minden bűnöd meg van bocsátva, hogy nincs az a
bűn, ami kizárhatna téged Isten áldásaiból. Hogy nincs az a bűn, ami miatt
valaha is a pokolra jutnál, mert meg van neked bocsátva és meg vagy mentve
örökké.
Zsidók 10:12, 14 azt mondja:
"Ő (Jézus) azonban, egy áldozattal áldozván a bűnökért, mindörökre ülé az
Istennek jobbjára. Mert egyetlenegy áldozatával örökre tökéletesekké tette a
megszentelteket..."
Te és én örökké tökéletesek
vagyunk Jézus tökéletes munkájának köszönhetően a kereszten.
Isten teljes elfogadása tökéletessé tett
minket és tökéletes az örömünk az Ő Fia munkájának köszönhetően, amely
megdicsőítette az Ő szentségét. Szerettem, halld, ahogyan Isten ezt mondja
neked: "Irgalmas leszek, és a te bűneidről és álnokságaidról többé meg nem
emlékezem "
„Azután pedig ezt mondja: És
nem fogok soha visszaemlékezni bűneikre és gonoszságaikra.” (Zsidók 10:17 WBHU)
Joseph Prince
forrás:
http://www.uzenetek.com/2012/07/isten-tobbe-nem-emlekezik-buneidre_9.html#ixzz2UHnojYpD
Spurgeon: Isten dicsőségét szolgáló harag
„Még a haragvó emberek is
magasztalni fognak téged, haragjuk maradékát
is megfékezed" (Zsolt
76,11).
A gonoszok mind haragszanak. Haragjukat el
kell szenvednünk, mert elhivatásunk jele az. Ha e világból valók volnánk, a
világ szeretne minket, de mert nem tartozunk e világba, a világ gyűlöl minket.
Az a vigasztalásunk lehet azonban, hogy az emberek haragja is csak Isten
dicsőségét növeli.
Amikor a gonoszok haragjukban
megfeszítették Isten Fiát, akaratlanul is az Úr szándékát teljesítették, és
ugyanezt teszik még ma is számtalan esetben az Istentől távol élő emberek.
Szabadoknak vélik magukat, pedig anélkül, hogy tudnák, mint Iáncravert
elítéltek, a Mindenható terveit hajtják végre.
A gonoszok csalárdsága nem fog
győzedelmeskedni. Öngyilkos módon saját vesztükre cselekszenek, cseleiket saját
maguk hiúsítják meg. Semmi olyan nem származik haragjukból, ami igazán árthatna
nekünk. Mikor a mártírokat égették, a máglya felszálló füstje az igaz hívők
ellenségeire hozta a legnagyobb szégyent.
Az Úr már szájkosarat és láncot vetett minden
fenevadra. Ő tartja féken az ellenség dühösködését. Olyan mint a vízimolnár,
aki a folyó áradatának nagy részét visszatartja, és csak annyi vizet enged
folyni, amennyi a kerék forgatásához szükséges. Ne sóhajtozzunk tehát, hanem
énekeljünk.
Akármilyen hevesen fúj is a
szél, Istennél mégis minden rendben van.
C. H. Spurgeon "
Isten ígéreteinek
tárháza" c. könyvéből
Dr-Kováts György: HOZZÁ -
Ján 5:39 Tudakozzátok az Írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti
örök életetek; és ezek azok, amelyek bizonyságot tesznek rólam;
Az Ige Jézusról tesz bizonyságot. Ő áll a középpontjában. Jézust ismerheted meg belőle. Az Ószövetségből is. Az Újszövetségből is.
Ján 5:39 Tudakozzátok az Írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek; és ezek azok, amelyek bizonyságot tesznek rólam;
A TELJES Írás Istentől ihletett – „theopneusztosz” (Istentől lehelt). Isten „lehelete” pedig az Ő Szent Szelleme. Mindent áthat a Szent Szellem, még akkor is, ha emberek jegyezték le, ha az emberi vonások is érezhetők néhol, és ez így gyönyörű, mert az Úr pontosan így cselekszik ezen a földön. Együtt az Övéivel. Az Övéi által. Az Övéi útján. És persze angyalokkal is. Együtt a két hadsereggel. A láthatatlan, mennyei haderővel, és a látható, töredékes, de hit által járó, földi hadseregrésszel. Ezek vagyunk mi. Mindazok, akik szeretjük Őt, akik Vele akarunk élni, akiket elhívott Magának, és megtisztított, hogy legyünk mi „kiváltképpen való néppé” (Tit 2,11-14.), hogy betöltsük a mennyei tervet, és megtegyük mindazt, amit Ő előkészített nekünk. (Ef 2,10.)
Ez az Úr, és ezek vagyunk mi, akik Vele járunk. És ez a Szent Írás, amit Ő ihletett, ami az Ő Szent Szellemétől született – az Ő emberei (prófétái) útján.
A Szent Szellem pedig mindig Jézust fogja megdicsőíteni. Ezért jött, ezért van itt, és mindig ezt tette. Jn 16,13-14. „De amikor eljön Amaz, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem Őmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek. Az engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz, és megjelenti néktek.”
Úgyhogy, bármit olvasol is az Ószövetségben, keresd Jézust. Meg fogod ismerni Őt – onnan is.
Az
űrlap teteje
Az
űrlap alja
A csodatevő élet
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
Mert egykor sötétség voltatok; most azonban világosság vagytok az Úrban; mint világosságnak fiai, úgy járjatok.
- Efézus 5,8.
A legnagyobb csoda, amit láttam azzal kapcsolatban, hogy az örök élet milyen hatással van az értelemre, egy lánnyal történt, akit én most Marynek fogok nevezni. Mary hét évet töltött el az általános iskola első osztályában, anélkül, hogy megtanulta volna leírni a nevét. A hatóságok megkérték a szüleit, hogy vegyék ki az iskolából, amint betöltötte a tizennegyedik évét. Tizennyolc évesen úgy viselkedett, mintha kétéves lett volna. Ha történetesen nem az anyja mellett ült az istentiszteleten, a pad alatt csúszott-mászott, vagy felemelve a szoknyáját átlépdelt a padok felett, hogy visszajusson oda, ahol az anyja ült. Majd egy este, egy evangelizációs ébredési összejövetel alatt, Mary kijött az oltárhoz. Ott megkapta az örök életet — Isten természetét. Azonnal hatalmas változás történt. Már a következő este úgy ült az istentiszteleten és úgy viselkedett, ahogy az egy fiatal hölgyhöz illik. Rendbe hozta a haját és szépen felöltözködött. Úgy tűnt, hogy értelmi képessége egyik napról a másikra megnövekedett. Nem sokkal ezután, látogatóba utazott a rokonaihoz, ott megismerkedett egy szomszédos farmer fiúval és feleségül ment hozzá. Sok évre rá megtudtam, hogy miután a férje elhalálozott egy balesetben, jómódú üzletasszony lett belőle, megállt a saját lábán és megbecsült építési vállalkozó lett a városban!
Megvallás: Én a világosság fiaként járok az Úrban, én az élet világosságában járok.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban./
- Efézus 5,8.
A legnagyobb csoda, amit láttam azzal kapcsolatban, hogy az örök élet milyen hatással van az értelemre, egy lánnyal történt, akit én most Marynek fogok nevezni. Mary hét évet töltött el az általános iskola első osztályában, anélkül, hogy megtanulta volna leírni a nevét. A hatóságok megkérték a szüleit, hogy vegyék ki az iskolából, amint betöltötte a tizennegyedik évét. Tizennyolc évesen úgy viselkedett, mintha kétéves lett volna. Ha történetesen nem az anyja mellett ült az istentiszteleten, a pad alatt csúszott-mászott, vagy felemelve a szoknyáját átlépdelt a padok felett, hogy visszajusson oda, ahol az anyja ült. Majd egy este, egy evangelizációs ébredési összejövetel alatt, Mary kijött az oltárhoz. Ott megkapta az örök életet — Isten természetét. Azonnal hatalmas változás történt. Már a következő este úgy ült az istentiszteleten és úgy viselkedett, ahogy az egy fiatal hölgyhöz illik. Rendbe hozta a haját és szépen felöltözködött. Úgy tűnt, hogy értelmi képessége egyik napról a másikra megnövekedett. Nem sokkal ezután, látogatóba utazott a rokonaihoz, ott megismerkedett egy szomszédos farmer fiúval és feleségül ment hozzá. Sok évre rá megtudtam, hogy miután a férje elhalálozott egy balesetben, jómódú üzletasszony lett belőle, megállt a saját lábán és megbecsült építési vállalkozó lett a városban!
Megvallás: Én a világosság fiaként járok az Úrban, én az élet világosságában járok.
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban./
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)