2018. december 15.
Az Úr Jézus az:
„Aki elváltoztatja a mi nyomorúságos, gyarló testünket, egész lényünket, személyünket, hogy hasonló legyen az Ő dicsőséges testéhez, az Ő lényéhez, személyéhez, amaz Ő hatalmas munkája szerint, azzal az erővel, mely által maga alá is vethet mindeneket” (Fil. 3,21).
Az ember útjáról
„Ó,
Uram!
Tudom,
hogy az ember útjának meghatározása, az
ő
útja felőli döntés / határozás nem őbenne keresendő. Még ha erős ember is, vagy
olyan, aki a tőle telhető legjobbat teszi, nem az ő hatalmában van az ő
lépéseinek irányítása”
(Jer.
10,23)
Imádság:
Drága Urunk, Úr Jézus!
Segíts úgy megélni napjainkat, hogy az embereket feléd vonzzuk!
Ámen.
James C. Hendrix (Indiana, USA)
Joseph Prince: Segítség a szükség idején
„Ha pedig Jézus a Főpapunk, akkor bátran és
bizalommal lépjünk oda az Atya-Isten kegyelmének Trónjához! Nála bőségesen
megtaláljuk mindazt a megbocsátást, segítséget és kedvességet, amire éppen
szükségünk van — s mindezt a legalkalmasabb időben.” (Zsidók 4:16 EF)
Ha kihívással kell
most szembenézned, szeretném, ha tudnád, hogy érvényes meghívód van Mennyei
Atyádtól, hogy bátran menj a kegyelem trónjához, hogy irgalmat nyerj és
kegyelmet találj, amikor segítségre van szükséged.
„Amire éppen szükséged van” azt jelenti, hogy
gyógyulást találsz, amikor beteg vagy, gondoskodást, amikor szükségben vagy, és
amikor leépítésekről és rossz kilátásokról jönnek a hírek, valamint
helyreállítást, amikor kapcsolati gondjaid vannak.
Lehet, hogy most
azt kérded: „De hogyan mehetnék én Istenhez, ha nem tartom magam elég jó
kereszténynek? Jézus vére miatt mehetsz Istenhez, és nem a saját
jócselekedeteid miatt. Bármikor, amikor Isten jelenlétébe mész, nem kell attól
tartanod, hogy Isten a bűneiddel lesz elfoglalva, mert Jézus vére minden egyes
bűnödet elmosta. Az Atya nem a bűnt látja, amikor rád néz, hanem az Ő Fiának a
vérét, ami azért ontatott ki, hogy te teljes megbocsátást és elfogadást nyerj.
Amikor elbuksz és
irgalomra van szükséged, Isten Igéje biztosít arról, hogy irgalmat fogsz
találni, amikor Istenhez jössz. Az irgalom azt jelenti, hogy nem azt a rosszat
kapod, amit megérdemelnél, mint például kárhoztatást.
És nem csak irgalmat fogsz nyerni, amikor
bátran Isten elé jössz, hanem kegyelmet is. A kegyelem azt jelenti, hogy azt a
jót kapod, amit nem érdemelnél meg: védelmet, egészséget, jóindulatot, kedvességet,
teljes életet.
Gyere hát bátran
Ahhoz, Aki kiolthatatlan, szenvedélyes és feltétel nélküli szeretettel szeret
téged. Gyere bátran Hozzá, Aki mindent tud a helyzetedről és megvan rá a
megoldása. Sokkal nagyobb bölcsességgel rendelkezik, mint a tiszteletreméltó
orvosod, ügyvéded, vagy a leghozzáértőbb szakértők. Kedves barátom, gyere
bátran a kegyelem trónjához, hogy kegyelmet és irgalmat találj a szükség
idején!
Joseph
Prince
Magyar fordítás: ahitatok.hu
https://www.ahitatok.hu/joseph-prince/689-segitseg-a-szukseg-idejen.html
A szeretetről.
A
szeretetről.
„A szentekkel vállaljatok közösséget szükségeikben. Legyetek a
vendégszeretetre alkalmat keresők, és nem csak ismerőseiteket vendégeljétek
meg, hanem az ismeretlen, idegen embereket, jövevényeket is fogadjátok be
közösségetekbe”
(Róm. 12,13)
2018. december 7.
Zsidókhoz írt levél 3. fejezet: Kik mehetnek be a nyugalom helyére?
Zsid. 3,1 Annakokáért szent atyafiak, szent testvéreim, mennyei
elhívásnak részesei, figyelmezzetek, a mi vallásunknak,50
a mi megvallásunk apostolára, követére
és főpapjára, Krisztus Jézusra. És értsétek meg Jézust, mint
apostolt, és mint főpapot.51
Zsid. 3,2 Aki hűséges ahhoz, aki őt rendelte, az ő küldőjéhez, valamint Mózes is az ő egész házában.52
Zsid. 3,3 Mert ez nagyobb dicsőségre méltattatott, nagyobb tisztességre,
méltóságra, megbecsülésre, dicséretre méltó,
mint Mózes, amennyiben a ház építőjének nagyobb a tisztessége, és méltósága, mint a háznak.53
Zsid. 3,4 Mert minden háznak van építője, aki pedig mindent
elkészített, felépített, aki a mindenséget alkotta: Isten az.54
Zsid. 3,5 Mózes hűséges, megbízható, szavahihető volt ugyan az ő egész házában, mint szolga, a
hirdetendőknek bizonyságára, aki a jövőbeli
kinyilatkoztatásról tett tanúságot.55
Zsid. 3,6 Krisztus ellenben mint Fiú, a maga háza felett, akinek háza
mi vagyunk, ha a bizodalmat, és a
bizonyságtevés bátorságát és a diadalmas reménykedést mind végig erősen és szilárdan megtartjuk, [Más fordítás: Ha mindvégig rendületlenül kitartunk a
bizalomban és a diadalmas reményben].
Zsid. 3,7 Annakokáért amint a Szent Szellem mondja: Ma, ha az Ő szavát halljátok és megértitek,
Zsid. 3,8 Meg ne keményítsétek, és konokká
tegyétek a ti szíveteket, mint az
elkeseredés, zúgolódás, és fellázadáskor a
kísértés,56 a bűnre,
céltévesztésre való csábítás ama napján a
pusztában.57
Zsid. 3,9 Ahol a ti atyáitok próbára tettek engem és látták az
én cselekedeteimet negyven esztendeig.
Zsid. 3,10 Azért megharagudtam arra a nemzetségre és mondám:
mindig tévelyegnek szivikben; ők pedig nem ismerték meg az én újaimat.
Zsid. 3,11 Úgy hogy megesküdtem haragomban, hogy nem fognak
bemenni az én nyugodalmamba.58
Zsid. 3,12 Vigyázzatok atyámfiai, testvéreim, hogy semmiképpen
se legyen bármelyikőtöknek hitetlen, engedetlen gonosz szíve, hogy az élő, és
életet adó Istentől elpártoljon, eltávolodjon, elszakadjon.59
Zsid. 3,13 Hanem buzdítsátok, bátorítsátok egymást minden napon,
míg tart a ma, hogy egyikőtök se keményíttessék meg, és konokká ne legyen a bűnnek, a céltévesztésnek
csalárdsága,60 megtévesztése, becsapása, csalása,
csábítása által, hogy közületek senkit meg ne keményítsen a vétek tévelyítő
hatalma.61
Zsid. 3,14 Mert részeseivé lettünk Krisztusnak, ha ugyan az
elkezdett bizodalmat, amely kezdetben élt bennünk mindvégig erősen, szilárdan,
állhatatosan megtartjuk. Más fordítás: Mert Krisztusnak részesei lettünk, de csak
úgy, ha kezdeti szilárd hitünkben mindvégig állhatatosan kitartunk].62
Zsid. 3,15 E mondás szerint: Ma, ha az ő szavát halljátok, meg
ne keményítsétek, és nehogy konokká tegyétek a ti szíveiteket, mint az
elkeseredéskor, amikor zúgolódtatok.
Zsid. 3,16 Mert kik keseredtek el, mikor ezt hallák? Nemde
mindazok, akik kijövének Egyiptomból Mózes vezetésével?
Zsid. 3,17 Kikre neheztelt, és haragudott vala pedig meg negyven
esztendeig? Avagy nem azokra-e, akik vétkeztek, akik elvétették a célpontot,
akiknek holttestei elhullottak a pusztában?63
Zsid. 3,18 Kiknek esküdött pedig meg, kiknek fogadta meg esküvel,
hogy nem mennek be az ő nyugodalmába, hanemha a hitetleneknek, a
rábeszélhetetlen, makacs engedetleneknek?64
Zsid. 3,19 És látjuk is, hogy nem mehettek be hitetlenség miatt.
[Más fordítás: Nem voltak képesek bemenni hitetlenségük miatt, a hitetlenség következtében
nem juthattak el oda].65
51 Mert: „Lévén nagy főpapunk, aki áthatolt az
egeken, Jézus, az Istennek Fia, ragaszkodjunk megvallásunkhoz” (Zsid. 4,14).
52 Az Úr
bizonyságtétele Mózesről: „… Mózes, aki
az én egész házamban hűséges, megbízható” (4 Móz. 12,7).
53
Ahogyan előbb Mózes volt Isten háza, a mostani
időben pedig mi lettünk: „Kik
fölépíttettetek Isten házává az apostoloknak és prófétáknak alapkövén, lévén a
szegletkő, a sarokkő maga Jézus Krisztus. Akiben ti is együtt és eggyé
építtettek Isten hajlékává, lakóhelyévé a Szellem által, a Szellemben” (Eféz.
2,20.22).
54 Mi
vagyunk az Ő háza, azé, aki maga az Isten: „Mert
az Ő alkotása, az Ő remekművei vagyunk, teremtetvén Általa a Krisztus Jézusban…”
(Eféz.
2,10).
55
Az Úr Jézus
kijelenti, hogy kiről tett tanúságot Mózes: „Mert ha hinnétek Mózesnek, nékem
is hinnétek; mert énrólam írt ő” (Ján. 5,46). És az Úr a tanítványainak megnyitja a próféciákat: „És elkezdvén Mózestől és minden prófétáktól fogva, magyarázza, és értelmezi vala nékik minden írásokban - a
teljes Szentírásban, - amik őfelőle
megírattak” (Luk. 24,27).
57 Ez
pedig így lett megírva: „És elindula
Izráel fiainak egész gyülekezete, egész
közössége a Szin pusztájából, az Úr Jahve az Örökkévaló rendeléséhez
képest, az ő útjuk rendje szerint táborhelyről táborhelyre, és tábort
ütének Refidimben. De a népnek nem vala inni való vize. Verseng vala azért a
nép, és ismét perbe szállt Mózessel és mondák: Adjatok nékünk vizet, hogy
igyunk. És monda nékik Mózes: Miért versengtek én velem? Miért kísértitek az
Urat? És szomjúhozik vala ott a nép a vízre és zúgolódik a nép Mózes ellen és
monda: Miért hoztál ki minket Egyiptomból? Hogy szomjúsággal ölj meg minket,
gyermekeinket és barmainkat, jószágainkat? Mózes pedig az Úrhoz kiálta mondván:
Mit cselekedjem ezzel a néppel? Kevés híja, hogy meg nem köveznek engemet. És
az Úr, Jahve az Örökkévaló monda Mózesnek: Eredj el a nép előtt és végy
magad mellé Izráel vénei közül; pálcádat is, mellyel a folyót megsújtottad,
vedd kezedbe és indulj el. Ímé én oda állok te elődbe a sziklára a Hóreben, és
te sújts a sziklára, és víz jő ki, víz fakad belőle hogy igyék a nép. És úgy
cselekedék Mózes Izráel vénei szeme láttára. És nevezé annak a helynek nevét
Masszának és Méribának, Izráel fiainak versengése, és perlekedése miatt, és
mert kísértették az Urat, Jahvét az Örökkévalót mondván: Vajon köztünk
van-e az Úr, Jahve az Örökkévaló vagy nincsen?” (2 Móz. 17,1-7). Dávid így
prófétál Isten népéről: „Mert ő a mi
Istenünk, mi pedig az ő legelőjének népei és az ő kezének juhai vagyunk. Most,
amikor halljátok szavát, Ne keményítsétek meg a ti szíveteket, mint Meriáhnál, mint Maszszáh napján
a pusztában: Ahol megkísértettek engem a ti atyáitok, a ti őseitek; próbára tettek engem, jóllehet látták az én cselekedetemet. Negyven
esztendeig bosszankodtam e nemzetségre, és mondám: Tévelygő szívű nép ők, és
nem tudják, nem ismerik ők az én utamat! Akiknek megesküdtem
haragomban: Nem mennek be az én nyugalmam helyére” (Zsolt.
95,7-11).
58 Így
szólt az Úr: „De bizonnyal élek én, és betölti
az Úr dicsősége az egész földet. Hogy mindazok az emberek, akik látták az én
dicsőségemet és csodáimat, amelyeket cselekedtem Egyiptomban és e pusztában, és
megkísértettek engemet immár tízszer, és nem engedtek az én szómnak: Nem látják meg azt a földet, amely felől
megesküdtem az ő atyáiknak; senki nem látja azt azok közül, akik gyaláztak engem” (4 Móz.
14,21-23).
59
És így folytatódik a kijelentés: „Óvakodjunk tehát, mivel még nem teljesedett be, de még megvan az ő nyugodalmába való
bemenetel ígérete, valaki közületek fogyatkozásban levőnek ne láttassék, és le
ne maradjon erről”
(Zsid. 4,1). Hát: „Ti azért
szeretteim előre tudván ezt, vigyázzatok,
és őrizkedjetek, hogy az istentelenek, az Isten nélkül élők tévelygéseitől
elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek. Hogy az elvetemültek
tévelygései el ne sodorjanak, és saját biztos meggyőződéseteket el ne
veszítsétek” (2 Pét.
3,17). És a hiteteket el ne veszítsétek, mert megmondatott,
hogy: „Aki hitre jut és bemeritkezik, üdvözül, az mind megszabadul,
megmenekül. Aki pedig nem hiszen, a kárt hozó - a sátán - hatalma alatt marad,
és elvész” (Márk.
16,16). Már a prófétai
figyelmeztetés is így hangzik: „Ne legyen
azért köztetek olyan férfi vagy nő, nemzetség vagy törzs, amelynek a szíve ma
elfordul az Úrtól, Istenünktől, és elmegy, hogy szolgáljon e népek isteneinek.
Ne legyen köztetek mérget és ürmöt termő gyökér!” (5 Móz.
29,18).
61
És így
folytatódik a kijelentés: „Tartsátok, és őrizzétek meg magatokat Istennek szeretetében, várván a mi Urunk
Jézus Krisztusnak gyengéd, szerető irgalmát az örök életre.
És könyörüljetek némelyeken, megkülönböztetvén őket. [Más fordítás:
Könyörüljetek azokon, akik
kételkednek, győzzétek meg őket, ha még ingadoznak, némelyeket pedig
utasítsatok rendre, mert még bukdácsolnak]” (Júd.
1,21-23). Mert: „Csalárdabb a szív mindennél, javíthatatlan, és gonosz az; ki tudná
kiismerni?!” (Jer.
17,9).
62
És: „Akiben
van a mi bátorságunk, szabadon, és bizodalommal való menetelünk, és biztonságos utunk Istenhez az Őbenne
való hit által” (Eféz. 3,12). „Annakokáért atyámfiai, testvéreim törekedjetek, és igyekezzetek még
inkább a ti elhívatásotokat és kiválasztásotokat megerősíteni, megszilárdítani,
állandóvá tenni, hogy megmaradjon, mert ha ezeket cselekszitek, nem ütköztök
meg, nem fogtok megbotlani, vagy
elesni, vagy kudarcot vallani soha”
(2 Pét. 1,10).
63
És ez így történt: „De a közöttük
levő gyülevész nép telhetetlen volt kívánságában, ezért Izráel fiai újra
siránkozni kezdtek, és ezt mondták: Ki tart jól bennünket hússal? Emlékszünk,
hogy Egyiptomban olcsón ettünk halat, uborkát, dinnyét, póréhagymát,
vöröshagymát és fokhagymát. Most pedig elepedünk, mert semmit sem látunk a
mannán kívül” (4 Móz.
11,4-6). Erről énekel Dávid is: „De csakhamar megfeledkeztek tetteiről, nem
bíztak tervében, nem várták az ő tanácsát. Sóvárgás fogta el őket a pusztában,
próbára tették Istent a sivatagban” (Zsolt.
106,9-14). És „Felemelé szavát az egész közösség,
elkezdett hangosan jajveszékelni és síra a nép azon az éjszakán. És mindnyájan
zúgolódnak Mózes ellen és Áron ellen Izráel fiai, és monda nékik az egész
közösség: Vajha megholtunk volna Égyiptom földén! vagy ebben a pusztában vajha
meghalnánk! És az Úr válasza: De életemre mondom és az ÚR dicsőségére, amely
betölti az egész földet. Hogy mindazok az emberek, akik látták az én
dicsőségemet és a jeleket és csodáimat, amelyeket cselekedtem Egyiptomban és e
pusztában, és megkísértettek engemet immár tízszer, és nem hallgattak szavamra
és nem engedtek az én szómnak: Nem látják meg azt a földet, amely felől
megesküdtem az ő atyáiknak. Senki nem látja azt azok közül, akik gyaláztak engem.
Senki sem fogja meglátni azt a földet, amelyet esküvel ígértem atyáiknak. Senki
sem látja meg azt azok közül, akik engem megutáltak. Szóla annakfelette az Úr
Mózesnek és Áronnak, mondván: Meddig tűrjek e gonosz közösségnek, amely
zúgolódik ellenem? Hallottam Izráel fiainak zúgolódásait, akik zúgolódnak
ellenem! Mondd meg nékik: Élek én, azt mondja az Úr, hogy éppen úgy cselekszem
veletek, amiképpen szólottatok az én füleim hallására! E pusztában hullanak el
a ti holttesteitek, és pedig mindazok, akik megszámláltattak a ti teljes
számotok szerint, húsz esztendőstől fogva és azon felül, akik zúgolódtatok
ellenem” (4 Móz.
14,1-2.21-23.26-29). Dávidon
keresztül megismétli az Úr: „Negyven
esztendeig bosszankodtam e nemzetségen, és mondám: Tévelygő szívű nép ők, és
nem tudják ők az én utamat! Akiknek megesküdtem haragomban: Nem mennek be az én
nyugalmam helyére” (Zsolt.
95,10-11). Pál apostol
így figyelmezteti Isten népét, ezért Isten: „azoknak
többségét nem kedvelé, és nem lelte örömét bennük, mert elhullnak, elpusztultak a
pusztában, és holttesteik szőnyegként terültek el. Hát ti pedig ne zúgolódjatok, miképpen ő közülük zúgolódtak némelyek, és
elveszének a pusztító által, mert
ezért sújtott le rájuk, és elveszítette
őket a pusztító angyal. Mindezek
pedig példaképpen, és figyelmeztetésül estek rajtuk; megírattak pedig a mi tanulságunkra, hogy okuljunk belőlük mi, akikhez az időknek,
a világkorszakoknak vége elérkezett, akik a végső időkben élünk” (1 Kor. 10,5 .10-11). És: „És meg ne
szomorítsátok, meg ne bántsátok, vagy sértsétek az Istennek
ama Szent Szellemét, aki által,
és Akiben megpecsételtettetek a
teljes váltságnak napjára. [Más fordítás: Hiszen
Isten a Szent Szellem által előre megjelölt benneteket arra az időre, amikor
elnyeritek a teljes megváltást. Ez a megjelölés mutatja, hogy ti Istenhez
tartoztok, és az övéi vagytok]. Minden
mérgesség, keserűség, fölgerjedés, indulat, düh, bosszúság és harag, vagy haragtartás, és lárma, kiabálás,
szóváltás és káromkodás, vagy istenkáromlás, szitkozódás, rágalmazás,
gyalázkodás, becsmérlődés kivettessék közületek, és legyen távol tőletek minden
gonoszsággal együtt. [Más fordítás: Soha ne
kiabáljatok mérgesen a másikra, ne kívánjatok rosszat senkinek, se ne
átkozódjatok]” (Eféz.
4,30-31). Júdás apostol is így
figyelmezteti Isten, a Krisztus népét: Emlékeztetni
akarlak továbbá titeket, mint akik egyszer már tudjátok, hogy az Úr, amikor a
népet Égyiptom földéből kiszabadította, viszontag azokat, akik nem hittek,
elvesztette” (Júd. 1,5).
64
Mózes így szól Isten népéhez: „Meghallá pedig az Úr beszédetek szavát, a ti hangoskodásotokat és felháborodott, és
megharaguvék, és megesküvék, mondván: E gonosz nemzetségből való emberek közül
egy sem látja meg azt a jó földet, amely felől megesküdtem, hogy a ti atyáitoknak
adom” (5
Móz. 1,34-35). És Pál apostolon
keresztül ismét: „Nem mennek be az én
nyugodalmamba” (Zsid. 4,5).
65
Dávidon keresztül is megerősíttetik a kijelentés, hogy azért nem voltak képesek
bemenni: „Mert nem hittek Istenben, és nem bíztak az ő segítségében” (Zsolt. 78,22). „És becsmérelték, és megvetették
a kívánatos földet, nem hittek az ő ígéretének. Hanem zúgolódtak, morgolódtak
sátraikban, és nem hallgattak az Úr szavára” (Zsolt.
106,24-25). Az apostol megerősíti, hogy: „Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni. Senki sem lehet kedves
Isten előtt, mert aki az Istent keresi, és aki Őelé járul, hinnie kell, hogy ő
létezik és megjutalmazza azokat, akik őt keresik” (Zsid. 11,6).
Azt kérdezi az Úr:
„Járhat-e két ember együtt úgy, ha nem kötöttek egyezséget, ha nem
jutottak egyezségre és nem értenek egyet?”
(Ámos 3,3)
Mi a te válaszod?
„…Akinek sebeivel gyógyultunk meg.”
(1
Pét. 2.24)
Drága Úr Jézus! Köszönöm, hogy Te mentél a Golgotára, emelvén a
keresztfát, amelyre gonosz kezek felfeszítették szent testedet helyettem és
értem – ahogy azt Isten elrendelte, hogy megtörténjen. Eközben úgy hanyatlottál
el, mint az árnyék az ő megnyúlásakor, mert térdeid tántorogtak kínjaidtól és sok
lelki és testi gyötrettetésedtől, és ezt is vállaltad, azért hogy az én lábaim már
soha ne tántorodjanak meg.
(Ján 19,17.18; Róm.3,25; Zsolt 109,23.24; Zsolt 66,9)
A Szent Szellemről
Ki Ő?
Ő „…az Isten Szelleme, … aki a Krisztus
Szelleme…” (Róm. 8,9-10)
„Az Úr ugyanis Szellem…” (2
Kor. 3,17)
„Így is van megírva: teremtetett
az első ember, Ádám élőlénnyé; az utolsó Ádám megelevenítő, és éltető Szellemmé” (1 Kor. 15,45)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)