„Ha megvalljuk bűneinket, hű
és igaz Ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól”
(1.Ján. 1:9)
2015. június 20.
Az együtt érzõ szív áldásai (1)
„Boldog
az, akinek gondja van a nincstelenre..." (Zsoltárok 41:2)
Még
a nehéz gazdasági helyzetben is a legtöbben jobb helyzetben vagyunk, mint
mások, sõt jobb helyzetben vagyunk, mint valaha voltunk. Lehet, hogy nem
rendelkezünk a legújabbal, a legnagyobbal, a legjobbal, a leggyorsabbal, de
ritka eset, hogy ne lenne meg a szükséges, igaz? Isten nem akarja, hogy anyagi
helyzetünk miatt bûntudatunk legyen, de azt igenis akarja, hogy gondunk legyen
a szegényekre. A Biblia azt mondja: „Aki bedugja fülét a nincstelen
segélykiáltására, annak sem válaszolnak majd, amikor õ kiált” (Példabeszédek
21:13). Lehet, hogy éppen ezért nem kapsz választ imáidra? Áldás az, ha jó
anyagi körülmények között élünk, de nem szabad elfeledkeznünk a szegényekrõl.
Hogyan
viszonyul Isten a szegényekhez? Mit vár tõlünk? „Ha valaki elszegényedik testvéreid
közül…, ne légy kemény szívû és szûkmarkú szegény testvéreddel szemben…, mert
ha nem adsz neki… vétek fog terhelni téged” (5Mózes 15:7-9). Mások segítése nem
választási lehetõség, hanem kötelesség. A Szentírásban a tized arra szolgált,
hogy Isten munkáját elõsegítse és Isten szolgáiról gondoskodjon, de ugyanakkor
meg is kellett osztani: „termésednek a tizedét… odaadod… a jövevénynek, az
árvának és özvegynek, hogy egyenek és lakjanak jól lakóhelyeiden” (5Mózes
26:12). Isten azt mondta: „Ha atyádfia elszegényedik, és tönkremegy melletted,
segítsd õt, hogy mint jövevény vagy zsellér élhessen melletted” (3Mózes 25:35).
Az igazság az, hogy arra vagyunk elhívva, hogy élelmet, szállást és ruházatot
adjunk a szükségben lévõknek (ld. Ézsaiás 58:5-12). Isten együtt érzõ és
nagylelkû a szegények felé, és áldását ígérte nekünk, ha követjük ebben az õ
példáját.
/Mai
ige/
Kenneth Hagin: ISTEN AJÁNDÉKOZTA
Annakokáért az Isten is felmagasztalá Őt, és ajándékoza
néki oly nevet, amely minden név fölött való, hogy a Jézus nevére minden térd
meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké. És minden nyelv vallja,
hogy Jézus Krisztus Úr, az Atya Isten dicsőségére.
- Filippi 2,9–11.
Ez akkor történt meg, amikor Krisztus felment a
magasságba, és Isten leültette Őt saját jobbjára, messze magasan minden
fejedelemség, erő, uraság és hatalmasság felett. A Filippi 2,10 egy másik
fordítása szerint: „Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyei
lényeké, földi lényeké és föld alatt való lényeké” (az angyalokra, az emberekre
és a démonokra utal).
Miért lett ez a név Jézus adománya? Miért lett ez a név
felruházva ilyen hatalommal és tekintéllyel? Jézus érdekében? Ez alatt a
kétezer év alatt, amióta Jézus feltámadt, felment a mennybe és leült az Atya
jobbjára, maga Jézus még egyszer sem használta ezt a nevet.
Sőt, az Igék még csak nem is sejttetik, hogy Jézus valaha
is használta volna ezt a nevet. Nincs szüksége erre, Ő a szava által irányítja
a teremtett világot.
De azt valóban felfedik az Igék, hogy Jézus neve
ajándékként az egyháznak, a Krisztus Teste javára adatott.
Megvallás: Krisztus Testének tagjaként, hívőként, jogom
van arra, hogy használjam Jézus nevét. Azt a nevet, amely minden név felett
való.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2015. június 19.
Ige: Az áldott ember.
„Boldog
és áldott ember az, akinek az Úr bűnt nem tulajdonít, vagyis az a személy,
akinek az Úr vétkeit, azaz céltévesztését
nem rója, és nem számítja fel.
Ez a boldogság és áldás tehát a
körülmetélteknek szól-e, csak őket illeti meg, vagy a körülmetéletlennek is
tulajdoníttatik-é? Mert azt mondjuk, hogy Ábrahámnak a hite tulajdoníttaték
igazságul, a hitet számították be megigazulásul.
Miképpen tulajdoníttaték tehát? És milyen
állapotában fogadta el őt
igaznak, azaz megigazultnak Isten? Körülmetélt vagy körülmetéletlen
állapotában? Nem körülmetélt, hanem körülmetéletlen állapotában.
Sőt a körülmetélkedés ismertetőjelét és
jegyét is körülmetéletlenül tanúsított hite igazságának pecsétjéül kapta, hogy
ez bizonyítsa hitelességét, és eredetiségét, és biztosítsa a
bántatlanságot, sérthetetlenséget. Ez a tulajdon vagy az eredetiség jele, hogy atyja legyen minden körülmetéletlen hívőnek, hogy
azok is igaznak, vagyis megigazultnak
fogadtassanak el* (Róm. 4,8-11)
*Ábrahámhoz
így szólt az Úr, adva neki a szövetség örökkévaló jelét: „Ez
pedig az én szövetségem, melyet meg kell tartanotok én közöttem és ti
közöttetek, és a te utánad való magod
között: minden férfi körülmetéltessék nálatok. És metéljétek körül a ti
férfitestetek bőrének elejét, és az lesz az én közöttem és ti közöttetek való
szövetségnek jele. Nyolcnapos korában körülmetéltessék nálatok minden
férfigyermek nemzedékeiteknél; akár háznál született, akár pénzen vásároltatott
valamely idegentől, aki nem a te magodból való. Körülmetéltetvén
körülmetéltessék a házadban született és a pénzeden vett; és örökkévaló
szövetségül lesz az én szövetségem a ti testeteken” (1 Móz. 17,10-13).
Pál apostolon
keresztül jelenti ki Isten, hogy Krisztusban választott népének mi számit
körülmetélkedésnek: „Mert mi vagyunk a
körülmetélkedés, akik Szellemben szolgálunk az Istennek, és a Krisztus Jézusban dicsekedünk, és nem
a testben bizakodunk”. „Ahol nincs többé görög és zsidó: körülmetélkedés és
körülmetélkedetlenség, idegen, scithiai, szolga, szabad, hanem minden és
mindenekben Krisztus. Akiben körül is metéltettetek kéz nélkül való
körülmetéléssel, levetkezvén az érzéki bűnök hústestét a Krisztus körülmetélésében”
(Fil.
3,3; Kol. 2,10-11)
Így teljesedett be Isten ígérete, amely így
hangzott: „És körülmetéli az Úr, a te
Istened a te szívedet, és a te magodnak szívét, hogy szeressed az Urat, a te
Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből, azaz teljes éneddel, hogy élj” (5 Móz. 30,6)
A. W. Tozer: A botlások oka.
„Még egyetlen keresztény sem botlott, és esett el, aki
előbb ne dédelgette volna magában az egyre izmosodó kívánságot”
KI VAGYOK KRISZTUSBAN?
Isten gyermeke
vagyok, a fiúság Szelleme tesz erről bizonyságot az én szellememmel együtt,
Akit megkaptam. Őáltala kiáltom: Abbá, Atyám! (Róm. 8,15-16)
Isten ígérete, és a beteljesítés:
„Ímé én Angyalt bocsátok el te előtted, hogy megőrizzen
téged az útban, és bevigyen téged arra a helyre, amelyet elkészítettem”(2
Móz. 23,20)
Az Úr Jézus ment be útnyitóul a mennybe, és benne az Úr
neve van.
Ahová útnyitóul
bement érettünk Jézus…” (Zsid. 6.20);
„Én az én Atyám nevében jöttem...” (Jn 5,43)
„… az Atya én
bennem van, és én ő benne vagyok” (Jn.
10.38)
Joseph Prince: Ne érd be az "ötperces" kegyelemmel
2,4 Isten azonban tele van
irgalommal,és nagyon szeret bennünket! Ezért, amikor még halottak voltunk a
bűneink miatt, a Krisztussal együtt új életet adott nekünk.
2,5 Bizony Isten kegyelme
mentett meg benneteket!
2,6 Sőt, Krisztussal
együtt fel is támasztott a halálból, és vele együtt ültetett bennünket a
mennyei helyekre. Mindez a miénk, akik Krisztus uralma alatt vagyunk.
2,7 Isten azért tette ezt,
hogy megmutassa a jövendő korszakoknak is kegyelme határtalan gazdagságát. A
Krisztus Jézusban adta nekünk ezt a kegyelmet. (Efezusi – Egyszerű fordítás)
Az egyik ok, amiért a
keresztények aggódnak és idegeskednek ahelyett, hogy Istenhez fordulnának,
amikor kihívásokkal kerülnek szembe, az, hogy Isten kegyelmét korlátozottnak
látják. Ugyanúgy, ahogy az idejüket, az anyagi javaikat korlátozottnak látják,
a föld természeti forrásait korlátozottnak látják, Isten kegyelmét is
korlátozottnak látják. Milyen sajnálatos, hogy a modern kori hívők a kegyelmet
a parkolási díjfizetés alapján értelmezik: "ötperces" kegyelem, azaz
öt perced van, hogy elhagyd a parkolóházat, miután kifizetted a díjat, addig
érvényes a jegy.
Kedvesem, amikor Isten
kegyelméről van szó, akkor tudnod kell, hogy KORLÁTLAN! VÉGTELEN! Ki tudná kibeszélni
az Ő kegyelmének mérhetetlen gazdagságát?
Ezért nem akarja Isten,
hogy olykor-olykor egy csipetnyi kegyelmet végy, a maradék időt pedig
aggódással töltsd. Nem, Ő azt akarja, hogy minden nap, minden helyzetben az Ő
bőséges kegyelméből meríts. Ne elégedj meg az "ötperces" kegyelemmel.
Gazdagon meríts kegyelméből. Így teszel szert a nyugalomra, és így uralkodsz az
életben (Róma 5:17).
Joseph Prince
Magyar fordítás:
ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/264-ne-erd-be-az-otperces-kegyelemmel.html
C. S. Lewis: Isten szól.
”Isten suttog hozzánk az örömeinkben, szól hozzánk a
lelkiismeretünkben, de kiált reánk a fájdalomban: ezen a hangszórón keresztül
rázza föl a süket világot”
Guti Tünde: ÚJ PROTESTANTIZMUS?
Évek
óta azt látom és tapasztalom, hogy egy erőteljes, széleskörű, új
protestantizmus alakult ki világszerte, keresztyén körökben.
„… mert mi szövetsége van igazságnak és
hamisságnak? Vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel?” II. Kor. 6:14.
Luthernek nagyon nehéz dolga volt a pápasággal szemben,
rendíthetetlen hitre és bátorságra volt szüksége, hogy a felismert igazságokhoz
tartsa magát. A wittenbergi várkapun ott függtek a katolicizmus sötétségét,
hamisságát leleplező tételei.
Ma pedig internetes „falakon” olvasható és hallható az a
rengeteg kiáltás, felszólítás, prédikáció, ami jelen korunk bonyolult
tévelygéseiről rántja le a leplet. Egyrészt a karizmatikus mozgalom szélsőséges
és olykor már botránkoztató visszásságai, másrészt a „hyper-kegyelem tanítás”
elcsúszásai adnak okot aggodalomra és ébresztő figyelmeztetések
megfogalmazására. Néhol már teljesen elmosódnak a határok... Ne feledjük:
„A régi parancsolat az Ige.” I. János
2:7.
Ezzel párhuzamosan, egyre nagyobb teret hódít az
Egyházban az elvilágiasodás (sokan már belefásultak ebbe a témába…), és
határozottan körvonalazódik a törvénytiprás jelensége. Még a katolicizmus is rá
akarja tenni tenyerét újra Isten népére.
„Meglásd azért, hogy a világosság, amely
tebenned van, sötétség ne legyen!”
Lukács 11:35.
Sok testvérrel együtt tiltakozom, elhatárolom magam
attól, hogy az én Uramat és Megváltómat, mennyei Atyámat és drága, igaz Szent Szellemét
olyannak állítsák be és ruházzák fel olyan tulajdonságokkal, melyek idegenek az
Ő szent, tiszta, isteni természetétől!
„Mert íme, az Úr eljön tűzben, s mint
forgószél az Ő szekerei, hogy megfizesse búsulásában az Ő haragját, és
megfeddését sebesen égő lánggal. Mert az Úr tűzzel ítél
és kardjával minden testet...” Ésaiás
66:15-16.
Tűz és kard. A tűz maga Isten lénye, az Igazság féltékeny
szeretete:
„A mi Istenünk emésztő tűz!” Zsidók 12:29.
A kard pedig Isten Igéje:
„...Isten Igéje élő és ható, élesebb minden kétélű
kardnál..., megítéli a szív gondolatait és szándékait." Zsidók 4:12.
„Vegyétek fel… a Szellem kardját, amely az Isten beszéde.” Efézus 6:17.
„A Te Igéd Igazság.” János 17:17.
Törekedjünk
megismerni az Urat, kutassuk a teljes Írást, hogy semmi és senki ne tudjon
elhitetni az Igazságot illetően!
"Különböző és idegen tudományok által
ne hagyjátok magatokat félrevezettetni..." Zsidók 13:9.
„Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak
attól: mert nem ismerik az idegenek hangját.” János 10:5.
2015. június 13.
Guti Tünde
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/uj-protestantizmus-.html
Krisztus Gyülekezete Marosvásárhely
Isten beszéde élő és hatékony
Mert amit Isten kimond, az a szó, élő, erőteljes és hatékony. Isten szava élesebb, mint a legélesebb kétélű kard. Mélyen belénk hatol, egészen addig, ahol a szellem és a lélek közötti határ húzódik. Isten beszéde behatol a csontjaink találkozásáig, sőt a csontjaink belsejébe is: megítéli és szétválogatja szívünk gondolatait és szándékait. Zsidókhoz 4:12(ERV-HU)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)