2015. március 3.
Kenneth Hagin: A SZŐLŐMŰVES
Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlőműves.
- János 15,1.
Az én mennyei Atyám a Gondviselő.
Ő az Oltalmazó.
Ő a Pártfogó.
Ő az Eltartó.
Ő a Nevelő.
Ő a Tanító.
A „szőlőművesnek” fordított görög szó mindezeket a jelentésárnyalatokat
tartalmazza. Ahogy a szőlőműves gondozza a szőlőtő vesszeit, úgy gondozza Isten
Krisztus Testének szőlővesszeit. És ne feledd, Isten a szeretet!
Megvallás: Jézus az igazi szőlőtő. Én egy szőlővessző
vagyok. Az én Atyám a szőlőműves. Ő az én Gondviselőm, az én Oltalmazóm, az én
Pártfogóm, az én Eltartóm, az én Nevelőm, az én Tanítóm. Én sok gyümölcsöt
fogok teremni!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2015. március 2.
Zsoltár 25. IMA A VESZÉLY IDEJÉN (szerkesztett);
Zsolt.
25,1
Dávidé. (Jelentése: szeretett, szerető,
összekötő, egyesítő; főember). [Végig Dávid zsoltára, dicsőítése]
Hozzád
emelem, Uram, lelkemet! [Héber
szerint: Dávidé. (jəhóváh): Jahve, Örökkévaló! Hozzád (násá' náśá'): felemelem (nep̄eš): szívemet].
Zsolt.
25,2
Istenem [('ĕlóhím)], Benned bízom [Benned (báṭaḥ): reménykedem]; ne [hagyd, hogy] megszégyenüljek [meg ne
gyaláztassam, és meg ne piruljak]; ne örüljenek rajtam [ne nevessenek ki, ne (ʿálac): ujjongjanak fölöttem] ellenségeim [ne diadalmaskodjanak rajtam].
Zsolt.
25,3
Senki se szégyenüljön meg, aki téged vár [aki benned reménykedik, és tebenned bízik]; szégyenüljenek meg,
akik ok nélkül elpártolnak tőled [akik a hűséget könnyen
megszegik]. »Héber szerint: Senki se (bvš):
szégyenkezzen, és csalódjon várakozásában, (qáváh): reményében, aki Téged vár, és Benned reménykedik. (bvš): Szégyenkezzen, és csalódjon
várakozásában, aki (rêqám):
ok nélkül (bḡḏ): hűtlenkedik, elpártol,
áruló módon cselekszik«.
Zsolt.
25,4
Útjaidat, Uram [(jəhóváh): Jahve, Örökkévaló], ismertesd meg velem,
ösvényeidre taníts meg engem.
Zsolt.
25,5
Vezess [hűségesen és oktass] engem a Te igazságodban [a Te ('ĕmeṯ): igazságod
szerint] és taníts engem, mert
te vagy az én szabadító [megmentő, üdvözítő] Istenem, [és gyámolom] mindennap várlak téged [mindig benned
reménykedem,
és tebenned bízom szüntelen].
Zsolt.
25,6
Emlékezzél meg Uram [(jəhóváh): Jahve, Örökkévaló], irgalmasságodról [könyörületedről] és kegyelmedről [(ḥeseḏ): szeretetedről, jóakaratodról, jóindulatodról, jóságodról], mert azok öröktől
fogva vannak [hisz azok (ʿólám ʿôlám): időtlen időktől fogva valók].
Zsolt.
25,7
Ifjúságomnak [Ifjúkorom] vétkeiről
[(ḥaṭṭá'ṯ ḥaṭṭá'áh):
tévedéseiről, céltévesztéséről, botlásairól, félrelépéséről, az útról való
letéréséről] és
bűneimről [(pešaʿ):
lázadásomról, elszakadásomról] ne emlékezzél meg [(záḵar): ne tartsd emlékezetedbe, és ne
tartsd számon, ne idézd fel többé, ne gondolj vissza]. Kegyelmed [(ḥeseḏ): szereteted, jóakaratod,
jóindulatod, jóságod] szerint emlékezzél meg rólam [kegyelmesen gondolj
rám], a te jóvoltodért [mert te (ṭúḇ): jóságos
vagy], Uram [(jəhóváh): Jahve, Örökkévaló]!.
Zsolt.
25,8
Jó [(ṭôḇ): kedves] és igaz [(jášár): igazságos] az
Úr, [(jəhóváh): Jahve, az
Örökkévaló] azért
útba igazítja a vétkezőket [(ḥaṭṭá'):
a céltévesztőket].
Zsolt.
25,9
Igazságban [(mišəpáṭ): jóindulatúan]
járatja
[végzésével
(dáraḵ): vezérli] az
alázatosokat, a [(ʿánájv ʿánáv): szerény,
szelíd elnyomottakat],
és az ő útjára [(dereḵ): ösvényére] tanítja
meg az alázatosokat, a [(ʿánájv ʿánáv): szerény,
szelíd elnyomottakat].
Zsolt.
25,10
Az Úrnak [(jəhóváh): Jahve, az
Örökkévalónak] minden
útja kegyelem [minden
('óraḥ): ösvénye (ḥeseḏ): szeretet, jóakarat,
jóindulat, jóság] és
hűség [('ĕmeṯ): szilárdság,
stabilitás, állandóság; biztonság] azoknak, akik szövetségét és
bizonyságait [(ʿéḏáh): bizonyítékait] megtartják [megőrzik].
Zsolt.
25,11
A te nevedért, Uram [(jəhóváh): Jahve, Örökkévaló], bocsásd meg bűnömet [(ʿávôn ʿáôn): hogy elvétettem a célt], mert súlyos az.
Zsolt.
25,12
Kicsoda az [('íš): az ember], aki féli [(járé'): tiszteli] az Urat [(jəhóváh): Jahvet, az Örökkévalót]? Megmutatja annak az
utat, amelyet válasszon [(járá' járáh): Ő oktatja, hogy melyik utat válassza].
Zsolt.
25,13
Annak lelke [(nep̄eš):
élete] megmarad a jóban [élete (ṭôḇ): boldog, sikeres, áldott], és magzatja [(zeraʿ): és utóda,
gyermeke] örökli a földet, [(járéš járaš): birtokba veszi ('erec):
az országot].
Zsolt.
25,14
Az Úr [(jəhóváh): Jahve, az
Örökkévaló] bizodalmas
az őt félőkhöz, az Őt [(járé'): tisztelőkhöz], és [(sôḏ):
meghitt együttlétben van velük] és szövetségével oktatja őket. [Más fordítás: Barátja az Úr azoknak, akik őt félik, és szövetségét
megmutatja nekik].
Zsolt.
25,15
Szemeim mindenha [(támíḏ): szüntelenül, és
állandóan] az
Úrra [(jəhóváh): Jahvéra, az
Örökkévalóra] néznek, [(ʿajin): reá tekintenek]mert ő húzza ki a
tőrből lábamat [mert
ő (jácá') szabadít
ki a (rešeṯ) hálóból].
Zsolt.
25,16
Tekints reám [(pánáh): fordulj felém] és könyörülj rajtam [(ḥánan): légy kegyelmes hozzám], mert árva és szegény
[(jáḥíḏ): magányos és (ʿání): elnyomott, szerencsétlen, nyomorult] vagyok .
Zsolt.
25,17
Eláradtak [(ráḥaḇ): igen megsokasodtak] szívemnek [(léḇáḇ): bensőmnek] szorongásai, [(cáráh): nyomorúságai, gyötrelmei] nyomorúságaimból [(məcuqáh məcúqáh): szorongattatásom, és
gyötrelmemből] szabadíts
meg engem [Más
fordítás: Adj enyhülést szívem
gyötrelmének és (jácá'): szabadíts, ments meg, vezess
ki bajaimból, szorult helyzetemből, szükségeimből, ínségemből].
Zsolt.
25,18
Lásd meg szegénységemet [(ʿŏní): nyomorúságomat szenvedésemet, szorultságomat], és gyötrelmemet [(ʿámál):
gyötrődésemet, bajomat,
megalázottságomat]; bocsásd meg [(násá' náśá'): vedd el]
minden
bűnömet [(ḥaṭṭá'ṯ ḥaṭṭá'áh): minden vétkemet].
Zsolt.
25,19
Lásd [(rá'áh): tekintsd] meg ellenségeimet, mert
megsokasodtak, [mekkora
elleneim száma] és gyilkos
gyűlölséggel [és kegyetlen gyűlölettel] gyűlölnek engem.
Zsolt.
25,20
Őrizd [(šámar): óvd] meg
életemet és szabadíts [(nácal): ragadj ki, ments]
meg
engem; ne szégyenüljek meg, hogy benned bíztam [Más fordítás: Tartsd meg életemet, ments meg, ne szégyenüljek
meg, mert hozzád menekültem, (ḥásah):
oltalmat / menedéket Nálad kerestem].
Zsolt.
25,21
Ártatlanság (tóm):
tökéletesség feddhetetlenség] és becsület [(jóšer): egyenesség, igazság] védelmezzenek [(nácar): rejtsenek el, óvjanak] meg
engem, mert téged várlak [(qáváh): mert benned reménykedem].
Zsolt.
25,22
Mentsd ki, [(páḏáh): szabadítsd ki, ó Uram] Isten, Izráelt [(jiśərá'él): Isten harcosa, Isten fejedelme] minden bajából [nyomorúságából; minden szorongattatásából].
Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
Jákóbnak áttörést hozó megtapasztalása volt Istennel,
amely nemcsak hogy új szintre emelte Istennel való kapcsolatát, de a nevét is
Izraelre változtatta. Gedeon, a frusztrált és kételkedő földműves bátran
Istenre hagyatkozva kilépett a tettek mezejére, és tettével szabadulást hozott
az egész nemzet számára. Évszázadokkal később, a Galileai-tenger partján Jézus
hét lehangolt tanítványával találkozott, újra feltöltötte hit-akkumulátorukat,
majd kiküldte őket, hogy megváltoztassák az egész világot. Az Efézus 1-ben Pál
egy olyan áttörésért imádkozik a hívők életében, hogy megnyíljon a szemük arra,
hogy Istennek milyen „mérhetetlen nagy hatalma” áll rendelkezésükre.
Ezek az emberek mind kockáztattak Istenért. Korábban
nem hittek, de aztán azt mondták: „Mostantól bízni fogok Istenben!” Egy kis
hitlépést tettek, amely végül hatalmas lépésnek bizonyult az új életükben, és
hatásában a későbbi nemzedékek életében is. „Hit nélkül lehetetlen Istennek
tetszeni” (Zsidó 11,6). Ezt a szükséges „kockázatot” vállalja a hit.
Milliók élnek ma is e szerint. „Az igaz ember hitből
él” (Róma 1,17). A hit egyik alkotóeleme a kockázat - nincs kockázat nélküli
hit. Ez a kockázat egy feltétlen bizalom és várakozás, amely Isten megismerésén
alapul. Péter ismerte Jézust, ezért vállalta a vízen járás „kockázatát”.
A hit azt jelenti, hogy az alapján cselekszem, amit
megismertem, és azzal az elvárással vagyok, hogy Isten annak fog bizonyulni
felém, akinek megismertem. Ha mindent „kockára teszünk” Istenért, Ő hűségesnek
bizonyul irántunk! Áldjon meg benneteket az Úr! REINHARD BONNKE
https://www.facebook.com/167788570054522/photos/a.170196299813749.1073741830.167788570054522/217177575115621/?type=1&permPage=1
2015. február 28.
A feltámadott dicsőség Urának kijelentése Önmagáról:
„… Ezt mondja az
Ámen, a hű és igaz bizonyság, a teremtett világ eredete)” (Jel.
3,14).
Mert Ő a Teremtő, és Ő a Megváltó: „Mikor pedig eljött [elérkezett] az
időnek teljessége [a beteljesedés állapota], kibocsátotta [elküldte] Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett [aki asszonytól született], aki
törvény alatt lett [a törvénynek alávetve; és a törvény alá adatott], Hogy
a törvény alatt levőket megváltsa [kivásárolja], hogy elnyerjük [vagyis visszanyerjük] a fiúságot [és Isten
fiaivá legyünk]”
(Gal. 4,4-5).
Mert: Ő az: „Aki
képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született. És Ő előbb volt [és van] mindennél, és minden Őbenne áll fenn (illeszkedik
egybe). [Más fordítás: Ő mindenek előtt való és a mindenség Őbenne áll fenn]” (Kol.
1,15.17).
Ezt mondja az ÚR, a te megváltód, Izráel Szentje:
Én, az ÚR, vagyok a te Istened, arra
tanítalak, ami javadra válik, azon az úton vezetlek, amelyen járnod kell” (Ézs.
48,17)
Az Úr ígérete:
Bármilyen csapással sújtja a sátán e világot, az Úr azt
ígérte, hogy:
De különválasztom azon a napon az én népemet, mert én
vagyok az Úr ezen a földön is. És különbséget teszek az én népem között és a
világ népei között” (2 Móz. 8,22-23)
Imádság:
Uram!
Népünkért könyörgök, hogy
igazán ismerjünk Téged. Tudom, hogy a magyarok Istene, nem Jézus Krisztus
Atyja, nekünk pedig Rád van szükségünk Urunk, aki teremtő, megváltó,
gondviselő, szabadító Úr vagy. Úr Jézus csak Benned nyerhető el az a békesség,
amit adni akarsz számunkra. Minden más hamis békesség, vagy egyenesen
békétlenség. Így áldd meg nemzetünket. Jézus Nevében kérlek Atyám! Ámen
Békesség.
Semmiért se aggódjatok, hanem
imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket
Isten előtt, és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja
őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. (Filippi 4:6-7)
Isten Igéje imádkozó
életfolytatásra bíztat bennünket. Ez az élő Istennel való szoros kapcsolatot
jelenti. Belegyökerezést az Úrba, az Ő akaratának keresését és megcselekvését.
Ennek pedig következménye van személyes életünkre nézve, melyet így fogalmaz
meg az apostol: és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja
őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban.
Az imádkozó élet Istenre
hangolt emberi élet valójában. Ennek pedig következménye egy olyan béke, melyet
senki és semmi nem adhat számunkra, csak az Úr Jézus Krisztus. Ő azt mondta
búcsúbeszédeiben tanítványainak, hogy Békességet hagyok nektek: az én
békességemet adom nektek; de nem úgy adom nektek, ahogyan a világ adja. Ne
nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen. Ez a békesség a mindenkori
tanítványoké lehet. De milyen békesség ez?
Nézzünk rá két példát a
Szentírásból! Biztosan emlékszünk arra a történetre, amikor a tanítványok
hajója viharba kerül, és Jézus is ott van a hajóban, csak éppen alszik. A
tanítványok mindent megtesznek azért, hogy mentsék a menthetőt, de nem bírnak a
természet erőivel, és a legvégsőnek tűnő pillanatban felébresztik Jézust, aki
szavával lecsendesíti a tomboló vihart és megkérdezi övéit: Mit féltek, ti
kicsinyhitűek? Itt e történet kapcsán most „csak” arra csodálkozzunk rá, hogy
Jézus a vihar ellenére milyen békésen aludt. Ez tényleg nem mindennapi békesség
– mondhatjuk őszinte csodálattal.
Aztán gondoljunk arra, amikor
Jézust elfogják, kivallatják, elítélik, és ahogyan meghal a kereszten. Semmi
teátrális jelenet, semmi kiakadás, ordítozás, méltatlankodás. Mert Ő ezért
jött, és ilyen megmagyarázhatatlan isteni békességben hordozta el ezeket az
eseményeket.
Tehát a Jézus békessége azért
különleges, mert nem függ a körülményektől. Nincs rá kihatással sem az anyagi,
sem a politikai helyzet, sem semmi más. Ilyet kívánok mindnyájunknak! Ennek
lehetősége ott van előttünk: imádságos életfolytatás, belegyökerezés az Úrba,
újra és újra hálával elé tárni kéréseinket, bízni Benne és a körülményeinktől
független békességünk lesz. Vagy már van is?
Mit jelent szeretni?
„Szeretni
Istent mindenekfelett és önzetlenül egymást - ez a legjobb ajándék, melyben
mennyei Atyánk részesíthet. Ez a szeretet nem pillanatnyi fellángolás, hanem
isteni alapelv, állandó erő. A meg nem szentelt szívben nem fakadhat; nem is
teremhet meg benne. Csak abban a szívben találjuk meg, melyben Jézus uralkodik.
"Mi szeretjük Őt, mert Ő előbb szeretett minket." Szívben, melyet az
isteni kegyelem megújított, minden cselekedet indítórugója: a szeretet. A
jellemet átalakítja, fékezi az ösztönöket, uralja a hajlamokat és nemesíti a
törekvéseket. Ha ezt a szeretetet szívünkbe fogadjuk, életünket megédesíti, és
nemesítő befolyást áraszt egész környezetünkre.”
Guti Tünde: LÁBAIDNÁL IDŐZVE
Uram! Megvizsgáltál és ismersz.
Tudod, csak arra vágyom, hogy lábaidnál időzve mindent átértékelhessek, lelkem
meggyógyuljon, mindent elengedve igazságodért.
Messziről érted gondolataimat,
melyekből kiég a salak szent tüzedben. Szívem szárnyakat bont feléd, s betelve
irgalmas szereteteddel, friss reménnyel szolgálhatok azok felé, akik elgyötörve
roskadoznak vallásos romok alatt, nélkülözve helyreállító jóságodat.
Állomás és összegzés, zárszámadás
most ez a csendes Rád figyelés.
Még nyelvemen sincs a szó, s Te már
egészen érted azt, Uram.
2014. augusztus
13.
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/labaidnal-idozve.html
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)