2014. november 3.
2014. november 2.
Ige: Isten elpecsételte - és elpecsételi - a Krisztusban hívőket
Ti, akik Krisztusban reménykedtetek,
és: „Akiben, minekutána hallottátok, és megértettétek az igazságnak* vagyis a VALÓSÁG-nak (logoszát),
Igéjét, üdvösségetek** Evangéliumát,
örömhírét, jó hírét, amelyben hittetek is, megpecsételtettetek*** a
tulajdon vagy az eredetiség jeleként az ígéretnek ama Szent Szellemével, isteni
garanciaként**** (Eféz. 1,13)
*Igazság (alétheia): Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek,
maga a VALÓSÁG. A valóság a hamisság, hazugság ellentéte; az, ami nincs
elrejtve, elkendőzve (Isten Igéje. Ján. 17,17; és a testben megjelent
Ige, KRISZTUS JÉZUS: Ján. 18,37.38. és a Szent Szellem: 1 Ján. 5,4).
**Üdv, üdvösség: a
görög szótéria szavak tartalmazzák a bűnbocsánatot, megmenekülést
(rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből.
Mindenfajta problémából, bajból); megszabadítás (mindenfajta veszedelemből,
gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság;
jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság,
megtartatás;
***Megpecsételtettetek (szphragidzó): - lebélyegez (egy pecséttel vagy egy egyéni jellel, mint védelem vagy megóvás, biztonság vagy megőrzés, hitelesítés, megerősítés céljából. Bélyeget nyom rá (a tulajdon vagy az
eredetiség jeleként.
****Mert Isten az: „Aki el is pecsételt, aki pecsétjével megjelölt, és eljegyzett
minket; a tulajdonjog jelét helyezte el rajtunk, és felruházott mennyei erővel
is, és a Szellemnek zálogát eljegyzési
ajándékul adta a mi szíveinkbe.
[Más
fordítás: a Szellemet, mint foglalót árasztotta; - vagyis olyan
valóságot, amely részben „kezünkben”
van, egyúttal azonban még csak része az egésznek, így „garanciája” is annak,
hogy megkapjuk azt az egészet, amelynek ez a valóság a része - a szellemi
lényünk középpontjába]” (2
Kor. 1,22)
Ő bizonysága a mi
származásunknak, és védelme személyünknek: „Maga a Szellem tesz bizonyságot a mi
szellemünkkel együtt arról, hogy valóban
Isten gyermekei vagyunk” (Róm. 8,16)
Ő bizonysága megváltásunknak, záloga
örökségünknek, az örökségünk pedig mindaz, amit atyánk – Ábrahám – után
örököltünk:
1.Isten
védelme: „Ne félj Ábrám: én pajzsod
vagyok tenéked, a te jutalmad felette igen bőséges”
2. Istennek minden áldása: hosszú élet, erőben és
egészségben; anyagi javakban; utódban; az ígéret megvalósulásában: „Ábrahám pedig vén élemedett ember vala, és
az Úr mindenben megáldotta vala Ábrahámot” (1
Móz. 15,1; 24,1)
Erről tesz bizonyságot Ábrahám
szolgája is. „Az Úr pedig igen megáldotta
az én uramat, úgy hogy naggyá lett: mert adott néki juhokat, barmokat, ezüstöt,
aranyat, szolgákat, szolgálóleányokat, tevéket, szamarakat. És Sára az én
uramnak felesége fiat szült az én uramnak, az ő vénségében, és annak adá
mindenét, amije van” (1 Móz. 24,35-36)
Előképként bemutatja Isten Igéje,
hogy minden baj, csapás ellen ez a pecsét nyújt védelmet: „És monda az Úr néki - az
angyalnak-: Menj át a város közepén,
Jeruzsálem közepén, és jegyezz egy jegyet a férfiak homlokára, akik sóhajtanak
és nyögnek mindazokért az utálatosságokért, amelyeket cselekedtek annak
közepében”. És amazoknak - a
pusztító angyaloknak - mondá
az én hallásomra: Menjetek át a városon ő utána, és vágjátok, ne kedvezzen a ti
szemetek, és ne szánakozzatok: Vénet, ifjat, szüzet, gyermeket és asszonyokat
öljetek meg mind egy lábig, de azokhoz a férfiakhoz, akiken a jegy van, ne
közelítsetek, és az én templomomon kezdjétek el. Elkezdik azért a vén
férfiakon, akik a ház előtt valának” (Ezék.
9,4-6) János apostol látomásában ugyanezt a védelmet látja: „És láték más angyalt feljőni napkelet
felől, akinek kezében vala az élő Istennek pecséte. És nagy szóval kiálta a
négy angyalnak, akinek adatott, hogy ártson a földnek és a tengernek. Ezt
mondván: Ne ártsatok se a földnek, se a tengernek, se a fáknak addig, míg meg
nem pecsételjük a mi Istenünk szolgáit az ő homlokukon... A füstből pedig
sáskák jövének ki a földre; és adaték azoknak hatalom, mint hatalmuk van a föld
skorpióinak. És megmondaték nékik, hogy a földnek füvét ne bántsák, se semmi
zöldellőt, se semmi élőfát, hanem csak azokat az embereket, akiknek homlokukon
nincsen az Istennek pecséte” (Jel.
7,2-3; 9,3-4)
Ezért hangzik a figyelmeztetés: A védelemre vigyázzatok és:: „… meg ne szomorítsátok az Istennek ama Szent Szellemét, aki által
megpecsételtettetek a teljes váltságnak napjára” (Eféz. 4,30).
Az Úr parancsa így hangzott:
„Tartsátok, és őrizzétek
meg azért AZ ÉN RENDELETEIMET, döntéseimet
és az én végzéseimet, amelyeket HA
MEGCSELEKSZIK AZ EMBER, ÉL AZOK ÁLTAL. Én vagyok az Úr” (3 Móz. 18,5)
És az apostol idézi a
törvényt: „Mert Mózes a törvényből való,
A
TÖRVÉNYből eredő igazságról, vagyis MEGIGAZULÁSról azt írja, hogy AKI AZOKAT cselekszi,
megtartja, betölti, TELJESÍTI ÉL AZOK
ÁLTAL” (Róm. 10,5).
Yoav története
/Isten időzítése/
Ahol élet van, ott
reménység is van, ahogy a következő igaz történet is mutatja.
Lejegyezte: Tzvi Binn
(Efrat-CRIB)
Yoav, egy fiatal IDF
(Izraeli Védelmi Erők) katona Chevron városánál állomásozott. Hirtelen egy arab
orvlövész rálőtt, majd ott hagyta, hogy meghaljon. Mivel hajnali négy óra volt,
és nem számítottak támadásra, senki sem volt ébren, hogy hallja a lövést és a
segítségére siessen. Úgy látszott, hogy Yoav arra ítéltetett, hogy elvérezzen,
mielőtt bárki megtalálná. Rövid élete tragikusan, csendesen érne véget.
Úgy adódott azonban, hogy egy másik
katona mégis hallott valamit. Bár nem volt teljesen biztos benne, úgy gondolta,
puskalövés lehetett, ezért elindult, hogy utánajárjon. Észrevette Yoavot, aki a
földön feküdt és rendkívül sok vért vesztett. Azonnal ellátta Yoav sebét és
intézkedett, hogy sürgősen orvosi ellátást nyújtó helyre szállítsák. Időbe
tellett, amíg az orvosi segítség a helyszínre érkezett, ezért magának kellett
kézzel nyomást gyakorolni a sebre, és minden mást is megpróbált, ami csak
eszébe jutott, hogy addig is életben tartsa Yoavot - szó szerint a kezében volt
Yoav élete. Végül Yoavot egy megfelelő kórházba szállították, ahol sebészek
vették kezelésbe.
Yoav
szüleit is értesítették, akik a kórházba siettek. Az orvosok elmondták nekik,
hogy ha a másik katona nem tette volna meg azonnal azokat a szükséges
lépéseket, akkor a fiuk, Yoav biztosan nem élte volna túl az esetet. Valódi
csoda volt, hogy ez a katona meghallotta, amit senki más nem hallott, és utána
ilyen gyorsan rátalált Yoavra. A szülők elindultak, hogy megköszönjék neki, de
a katona addigra már elhagyta a kórházat.
Amikor
Yoav már otthon volt, szépen gyógyult, és mindenki megnyugodott, felhívták a
hadsereget, hogy megtudják a katona nevét, így alkalmuk legyen személyesen
megköszönni, amit tett. Az esetről szóló jelentésben azonban sajnos nem
rögzítették a katona nevét, így semmi kilátásuk nem volt arra, hogy valaha is
megtalálják őt.
Yoav
szüleinek egy makoletjük (zöldséges boltjuk) volt Kiryat Malachiban, így az
üzletük ablakára tettek ki egy plakátot, ami beszámolt a csodáról, és ezen
keresztül keresték, hátha tud valaki Yoav megmentőjéről. Arra gondoltak, hogy
Izrael kis ország, és így talán akad valaki, aki ismer olyat, aki tud valamit
az ügyről. Hónapok teltek el eredménytelenül. Végül, egy évvel később egy
asszony lépett az üzletbe és látta a kiírást. Biztos volt benne, hogy a fia,
Doron említett neki egy ilyen esetet. Elővette a telefonját, és ott rögtön
felhívta Doront. Ő pedig nagyon is jól emlékezett a történtekre – ő volt az,
aki megmentette Yoav életét.
Hamarosan
össze is gyűlt a két család egy örömkönnyekkel teli, boldog találkozóra. Doron
édesanyja félrehívta Yoavét, és így szólt hozzá: „Konkrét céllal jöttem ma el
az üzletetekbe. Te nem emlékszel rám, de én húsz évvel ezelőtt elveszett és
kétségbeesett állapotban álltam a makoletetekben. Te és csodálatos férjed
észrevettétek, milyen szomorú vagyok, és megkérdeztétek, hogy mi a probléma.
Elmondtam, hogy állapotos vagyok és ez nyomasztott. Oly sok elviselhetetlen
nehézség vett körül, anyagilag, szociálisan és érzelmileg. Úgy döntöttem, hogy
az egyetlen megoldás az abortusz lesz.
Ti
mindketten félretettetek mindent, nyugodtan és szeretettel leültettetek.
Meghallgattatok engem. Aztán oly sok bátorítást és támogatást kaptam tőletek.
Nektek köszönhetően minden kezdett másnak tűnni, és én úgy határoztam, hogy
megtartom a babámat. Már nem ezen a környéken lakom, de éppen áthaladtam a
városon, és úgy gondoltam, jó lenne felkeresni megint az üzletet, hogy még
egyszer meg tudjam köszönni, mindazt, amit tettetek. Ennek a drága gyermeknek
Doron lett a neve.
Az én szeretett Doronom,
aki nélkületek meg sem született volna, felnőtt, hogy megmentse a ti fiatoknak,
Yoavnak az életét.”
Józsúé 1,5: …el nem
hagylak téged, sem el nem maradok tőled.
Forrás: www.kehillastorah.org
http://www.jezus.350.com/tortenetek/yoav.htm
Dr-Kováts György: BÖLCSEK NYELVE - TUDATLANOK SZÁJA (4)
Péld 15,2. A bölcsek nyelve beszél jó tudományt: a
tudatlanoknak száján pedig bolondság buzog ki.
Azt mondod, hogy „ezt nem lehet kibírni”, ha mindenki úgy
beszél, akkor neked is benne kell lenned, különben annyira kilógsz, hogy senki
sem lesz a barátod.
1./ Ez fenyegetés a gonosztól.
2./ Egyáltalán nem biztos, hogy nem fognak körülötted
változni az emberek.
3./ Nem éri meg, akkor sem, hogy együtt fuss a sokasággal
a gonoszra.
4./ Az Úr Jézus mit tenne? Ugyanazt, amit a tömeg? Vagy
bátran „kilógna” közülük?
5./ Szerinted, amikor bement egy ilyen „buliba”, mint
amit Máté rendezett a tiszteletére, meghívva sok régi haverját és barátnőjét,
az Úr Jézus milyen beszédeket hallott? S szerinted Ő belement ezekbe? Vagy
„más” volt, mint a környezete. Szerintem teljesen más. Mégis, szerette őket.
Tudott velük úgy beszélni, hogy közben nem ítélkezett mások felől, nem harmadik
– ott nem levő – emberek voltak a témái, és nem szennyezte be saját és mások
fantáziáját sikamlós célzásokkal. És, szerintem, a jelenlétében, a többiek is
elkezdtek másként beszélni.
6./ Pontosan ez a megtérés útja a mocsokban élő emberek
számára.
7./ Ha te nem fogsz másként beszélni, mint ők, akkor
mimódon nem fog megízetlenülni a föld sója? Miként leszel a világ világossága?
Hogyan tudsz utat mutatni számukra, mint hegyen épített város? Az Úr Jézus
pontosan a különbözőségről beszélt. Az építő és vonzó különbözőségről. Ami
meggyőzi az embereket.
De tudod mi a legnagyobb baj? Az, hogy ezek a pusztító –
bolond – beszédek legtöbbször, keresztények szájából, nem világi emberek előtt,
vagy nem csak őelőttük buzognak ki. Hanem: keresztények – keresztények
jelenlétében engednek ki magukból gonoszságokat. Ítélkezést mások felett,
rosszabbnál rosszabb híreket jelen nem lévő harmadikokról, pletykát, rágalmat,
hazugságot, féligazságokat, felesleges és tisztátalan részleteket. Olyan
információkat, amik mindent csinálnak, csak nem építenek. Ez a bolondság, ami
kibuzog a tudatlanok szájából.
MINDENKIT az minősít, ami kijön belőle.
Ha gonoszság – rombolás, jó hírnév rontás,
bizalomgyilkosság, sötét asszociációk és feltételezések – akkor ilyen, ami
benne van. Tudatlan, szennyes szív és gondolkodás. Nem én mondom. Jézus mondja.
(„Az ember szívéből jönnek ki…” Mk 7,21-23.)
Péld 15,2. A bölcsek nyelve beszél jó tudományt: a
tudatlanoknak száján pedig bolondság buzog ki.
Ugye, hogy a „jó tudományt” – az Igét, és azt, ami az
Igének megfelel, a kedveset, a szépet és kívánatosat választod? Ezzel az áldás
útján jársz. Légy áldott, és legyen áldott minden szavad, amit ilyen szívből,
és ilyen módon mondasz ki. Ámen.
Új Kezdet Keresztény Közösség
Napi ige:
Kenyered oszd meg az éhezővel, otthonodat a hajléktalan szegénnyel, ha ruhátlant látsz, öltöztesd fel, és testvéred elől ne zárkózz el! Akkor felvirrad világosságod, mint hajnal fénye, betegségedből hamar felépülsz, és egészséged helyreáll, az Igazságos megy előtted, mint elővéd, az Örökkévaló dicsősége pedig hátulról védelmez. (Ézs.58:7-8
Kenyered oszd meg az éhezővel, otthonodat a hajléktalan szegénnyel, ha ruhátlant látsz, öltöztesd fel, és testvéred elől ne zárkózz el! Akkor felvirrad világosságod, mint hajnal fénye, betegségedből hamar felépülsz, és egészséged helyreáll, az Igazságos megy előtted, mint elővéd, az Örökkévaló dicsősége pedig hátulról védelmez. (Ézs.58:7-8
2014. november 1.
Ige: Krisztusban a bűn eltörölve!
„Ha mi,
akik Krisztusban keresvén a megigazulást, mimagunk is bűnösöknek, vagyis
céltévesztetteknek találtatunk és céltévesztettek maradunk, avagy Krisztus
bűnnek, a céltévesztésnek szolgája-e? Akkor vajon Krisztus nem a bűnt, a
céltévesztést mozdítaná-e elő? Távol legyen.
Mert ha, amiket elrontottam, megszüntettem,
megsemmisítettem, azokat ismét fölépítem, önmagamat teszem, és vallom bűnössé,
azaz törvényszegővé.
Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy
Istennek éljek” (Gal. 2,17-19)
[Más fordítás:
Mert engem a törvényen keresztül ölt meg
a törvény, hogy Istentől legyen az életem]*
*Újra
és újra arra tanít az Úr, hogy: „Ezenképpen gondoljátok, és vegyétek
számításba ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, vagyis a
céltévesztésnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban. Mert a bűn,
vagyis a céltévesztés következménye ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok
törvény alatt, hanem kegyelem, vagyis
Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása, és felmentése alatt”(Róm. 6,11.14).
„Ugyanígy ti is, testvéreim, meghaltatok a
törvény számára a Krisztus teste, az Ő szómája = személye által, s ezért
másé vagytok: hogy ahhoz tartozzatok
Krisztus testében az Ő szómájában
= személyében, aki feltámadt,
és életre kelt a
halottak közül, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek” (Róm.
7,4)
„… mivel azt
tartjuk, hogy ha egy meghalt mindenkiért, akkor mindenki meghalt; és azért halt
meg mindenkiért, hogy akik élnek, többé ne önmaguknak éljenek, hanem annak, aki
értük meghalt és feltámadt”
(2Kor. 5,14-15).
Az istenfélő uralkodóról
„Izráel Istene
mondotta, Izráel kősziklája így szólt hozzám: Aki igazságosan kormányozza a
népeket, és Istent félve uralkodik, az olyan, mint a fölkelő nap reggeli fénye,
mint a felhőtlen reggel, melynek sugarától eső után fű zöldül a földön”
(2Sám. 23,3-4)
Imádság:
Uram!
Köszönöm, hogy ismerhetlek, hogy a Tied lehetek.
Szeretnék mindenért hálát adni, mert az gyógyító hatással van rám. Köszönöm, hogy
észreveszem áldásaidat életemben, melyeket Te rendszeresen elhelyezel abban.
Köszönöm Neked Uram, magasztallak érte! Ámen
Akik csak kérnek
Akiknek a szemét az Úr még nem nyitotta meg, az
sóhajtozik olyan dolgokért, amelyekért hálát kellene adnia.
Az aggódásról.
Semmiért se aggódjatok, hanem
imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket
Isten előtt. (Filippi 4:6)
Pál apostol természetesen
tudta, hogy mit jelent aggódni. Tudta, hogy a hívő ember sem mentes az aggódástól,
de megtalálta ennek a lehető legjobb ellenszerét. Kipróbálta, gyakorolta,
bevált, és másoknak is ezért ajánlja. Ebben áll az apostol hitelessége. Nem
ránk akar sózni valamit, ami vagy bejön, vagy nem, hanem tudja hogy működik,
hatásos, áldásos következményekkel jár. Azimádkozásról van szó. Az
Isten előtti hálás szívű imádkozásról. Ha valami aggaszt, akkor kezdj el
imádkozni. Még pedig ne csak úgy a kéréseidet zúdítsd az Úrra, hanem előbb
fogalmazd meg, hogy mi mindenért vagy hálás Istennek. Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor
hálaadással tárjátok felkéréseiteket Isten előtt.
Aki csak kérni tud Isten
előtt, az hasonlatos ahhoz a gyermekhez, aki mindig mindent megkap, amit kér,
de megköszönni nem szokott semmit. Ez egy hálátlan lelkület, amely önzőséget
takar, mert csak azt várja, hogy állandóan adjanak neki, míg ő képtelen a
legkisebb dolgot is adni, ez pedig a köszönetmondás, a hála. Lehet, hogy nincs
is ilyen gyermek a világon, de a tanulsága levonható számunkra ennek a
gondolatnak: Isten elé nem csupán kérések garmadájával kell odaállnunk, hanem
szívünk hálájával is. Ha ugyanis nincs bennünk hála, akkor nem fog
csökkeni az aggódásunk sem. A hála ugyanis arról árulkodik, hogy
észrevesszük, meglátjuk Isten áldásait életünkben, és nem felejtjük el
megköszönni sem.
Meglátjuk, tehát
megtapasztaljuk, hogy Isten eddig is jelen volt életünkben, eddig sem
feledkezett el rólunk, tehát ezután sem fog. A hálaadással teljes kérés őszinte
bizalomról árulkodik. Bízom az Úrban, mert már sokszor bizonyította, hogy
bízhatom Benne, ezért hálát adok, és kéréseimet is ezzel a lelkülettel tárom
eléje. Így szoktunk imádkozni?
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)