„Ha e világból volnátok, a világ szeretné
[(phileó): és kedvelné] azt, ami az
övé [(idiosz): ami a saját tulajdona, ami hozzá tartozik];
de mivelhogy nem vagytok e világból,
hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl titeket a
világ” (Ján. 15,19)
2014. május 20.
Az Úr buzdítása
„Tanuljatok jót tenni, és törekedjetek
igazságra, térítsétek jó útra az
erőszakoskodót! Védjétek meg
az árvák jogát és az özvegyek peres ügyét!” (Ésa. 1:17)
SZÉP BEFEJEZÉS
1 Zsoltár. Ének szombatnapra.
2 Milyen jó hálát adni az ÚRnak, és zengeni neved dicséretét, ó
Felséges,
3 hirdetni reggel szeretetedet, hűségedet minden éjjel
4 tízhúrú hangszeren és lanton, zengő hárfán!
5 Mert megörvendeztettél tetteiddel, URam, kezed alkotásainak ujjongok.
6 Mily nagyok alkotásaid, URam! Igen mélyek gondolataid!
13 Az igaz virul, mint a pálmafa, magasra nő, mint a libánoni cédrus.
14 Az ÚR házában vannak elültetve, ott virulnak Istenünk udvarain.
15 Öregkorban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak,
16 és hirdetik: Igaz az ÚR, kősziklám ő, akiben nincs álnokság! Zsolt 92,1-6.13-16.
SZÉP BEFEJEZÉS
Áldott az a férfi, aki az Úrban bízik, akinek az Úr a bizodalma. (Jer
17,7)
Az öreg fa kettéhasadt, és a földre hajlott, ahogy két óriási ága ellentétes irányba elterült. Bár meghajlott az idő és a viharok alatt, lombkoronája tele volt virággal, ami mint sűrű fehér haj borította. A fáról egy idős asszony jutott eszembe, akivel egyszer találkoztam. A templom bejáratánál várakozott, és fájdalmak közepette állt fel minden egyes látogatót üdvözölni. "Nagyon örülünk, hogy részt vesz a mai istentiszteleten" - mondta, miközben mosolyogva kezet nyújtott. Igen, én
is így szeretném befejezni az életemet, örömmel hívogatva másokat Isten
jelenlétébe - gondoltam.
Felséges,
3 hirdetni reggel szeretetedet, hűségedet minden éjjel
4 tízhúrú hangszeren és lanton, zengő hárfán!
5 Mert megörvendeztettél tetteiddel, URam, kezed alkotásainak ujjongok.
6 Mily nagyok alkotásaid, URam! Igen mélyek gondolataid!
13 Az igaz virul, mint a pálmafa, magasra nő, mint a libánoni cédrus.
14 Az ÚR házában vannak elültetve, ott virulnak Istenünk udvarain.
15 Öregkorban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak,
16 és hirdetik: Igaz az ÚR, kősziklám ő, akiben nincs álnokság! Zsolt 92,1-6.13-16.
SZÉP BEFEJEZÉS
Áldott az a férfi, aki az Úrban bízik, akinek az Úr a bizodalma. (Jer
17,7)
Az öreg fa kettéhasadt, és a földre hajlott, ahogy két óriási ága ellentétes irányba elterült. Bár meghajlott az idő és a viharok alatt, lombkoronája tele volt virággal, ami mint sűrű fehér haj borította. A fáról egy idős asszony jutott eszembe, akivel egyszer találkoztam. A templom bejáratánál várakozott, és fájdalmak közepette állt fel minden egyes látogatót üdvözölni. "Nagyon örülünk, hogy részt vesz a mai istentiszteleten" - mondta, miközben mosolyogva kezet nyújtott. Igen, én
is így szeretném befejezni az életemet, örömmel hívogatva másokat Isten
jelenlétébe - gondoltam.
A Biblia is számos példát hoz. Jeremiás intelmei között megbújva találunk egy példázatot egy csodálatos fáról, aminek a "lombja üde zöld marad" és "szüntelenül termi gyümölcsét" (Jer 17,8). Csak úgy, mint a Zsolt 1,3-ban leírt fa, mely szintén gyümölcstermő marad, hosszú és értékes életet él. Bár néha megtörtnek, és ütött-kopottnak érezzük magunkat, azok, akik szilárdan állnak, Istenben bízva és engedelmeskedve neki, "öregkorban is sarjat hajtanak, dús lombúak és zöldek maradnak" (Zsolt 92,15).
Én is így szeretném
befejezni.
Imádság: Mennyei Atyánk, köszönjük, hogy idős korunkban is adsz nekünk
élő vizet, és gyümölcsöt teremhetünk neked. Ámen.
Életünk bármely idejében teremhetünk Istennek gyümölcsöt.
Sandra Bartz (Ohio, USA)
Imádság: Mennyei Atyánk, köszönjük, hogy idős korunkban is adsz nekünk
élő vizet, és gyümölcsöt teremhetünk neked. Ámen.
Életünk bármely idejében teremhetünk Istennek gyümölcsöt.
Sandra Bartz (Ohio, USA)
http://csendespercek.hu
Bocsáss meg!
Rágalmaznak? Rosszat mondanak
rád? Bánt? Bosszús vagy miatta? Emlékezz vissza, mi mindennel gyanúsították
Jézust: a bűnösök barátja, rossz emberek pártfogója, az ördög cimborája, csaló,
népámító, a szombat megszentségtelenítője, káromkodó. És mi volt Jézus válasza?
MEGBOCSÁTÁS!
Reinhard Bonnke: Az igehirdetésről
Nem tudunk a Szent Szellem
erejével prédikálni, ha nem az Igét prédikáljuk, mert a Szent Szellem az Igét
keni fel. Ő nem pusztán „kedves jelenlét”, vagy „szelíd atmoszféra”
megteremtője az összejöveteleinken, hanem ő az Isten és az Ige közötti kapocs.
A Szent Szellem benne van az Igében, ott van az evangélium üzenetében, amikor
prédikáljuk. Az evangélium hirdetése által ugyanazt mondjuk ki, mint Isten a
teremtéskor: „Legyen világosság!”, és mint mikor a Nap felkel a horizonton, úgy
gyúl fel világosság a hallgatóinkban, mert a Szent Szellem munkálkodik az Ige
által a szívekben. A Szent Szellem által felkent igehirdetés nem csak
szenvedélyes, de teremtő erejű is. Ahogyan a teremtéskor Isten szavát a Szent
Szellem hajtotta végre, azóta is ezt teszi minden alkalommal, amikor a világban
Isten Igéjét hirdetik. Az emberek a Szellem-Ige együttes teremtő munkája nyomán
születnek újjá, és nem az igehirdetők nagyszerű üzenetétől. Az Ige használja a
Szellemet, a Szellem pedig az Igét, amelyet ugyanazzal az energiával és erővel
tölt meg, amelyet a teremtés napjától kezdve láthatunk. Az igehirdetésben a
Szent Szellem biztosítja a természetfölöttiséget.
2014. május 19.
Jakab 2. fejezet: A hit és a cselekedetek (szerkesztett)
Jak. 2,1 Atyámfiai [testvéreim] ne
legyen személyválogatás [(proszópolépszia): részlehajlás,
kedvezés] a ti hitetekben, amely van a dicsőség Urában, a mi Jézus
Krisztusunkban.
Jak. 2,2 Mert ha a ti gyülekezetetekbe [(szünagógé): a
gyülekezőhelyre, az összejövetelre] bemegy egy aranygyűrűs
férfiú fényes ruhában [(lamprosz eszthész): ragyogó,
fényűző öltözetben], bemegy pedig egy
szegény [(ptókhosz): nincstelen koldus] is szennyes ruhában [(rüparosz eszthész):
kopott, elnyűtt, ócska öltözetben];
Jak. 2,3 És rátekinttek arra, [(epiblepó): és figyelmesek vagytok ahhoz] akin a fényes ruha
van, [aki fényűző öltözetet visel] és azt mondjátok néki:
Te ülj ide szépen [foglalj
itt kényelmesen helyet]; és a szegénynek ezt mondjátok: Te állj ott, [vagy állj oda oldalra] vagy ülj ide [a földre]
az én
zsámolyom mellé.
Jak. 2,4 Nem mondtatok-é ellent magatoknak, és nem lettetek-é gonosz
gondolkozású birákká? [Más fordítás: Akkor vajon nem váltatokká-e ezzel személyválogatókká, s nem lettetek-e
olyan bírákká, akikben rosszindulatú számítgatások élnek? Nem volt részrehajló az ítéletetek? Nem
gonosz gondolatok alapján ítéltetek]?
Jak. 2,5 [Figyeljetek csak ide,
és] halljátok meg szeretett atyámfiai [testvéreim], avagy nem az Isten választotta-é ki [(eklegomai): magának] e világ szegényeit, [akik a világ szemében (ptókhosz): koldusszegények, nincstelenek] hogy gazdagok legyenek hitben. És
örökösei az országnak [ama
királyságnak], amelyet azoknak ígért [és hirdettetett meg], akik őt szeretik [(agapaó): akik
magukat teljesen odaadják, átadják, teljesen összekötik magukat Istennel, eggyé
válnak vele].
Jak. 2,6 Ti pedig meggyaláztátok [(atimadzó): lenéztétek, lebecsültétek, megvetettétek, megszégyenítettétek] a
szegényt. Avagy nem a gazdagok hatalmaskodnak-é rajtatok, [(katadünaszteuó): nem a hatalmaskodó gazdagok tipornak-e le
titeket, és nem ők zsarnokoskodnak-e rajtatok]
és nem ők
hurczolnak-é titeket a törvény [vagyis
a bíróság] elé?
Jak. 2,7 Nem ők káromolják-é [(blaszphémeó): becsmérelik,
gyalázzák, mondanak rosszat rátok, és rágalmazzák]
azt a
szép [és fenséges]
nevet,
amelyről neveztettek [(epikaleó): amelyet az elhívásban nyertetek? Nem ők gyalázzák-e Annak a
nevét, akiről neveztetünk].
Jak. 2,8 Ha ellenben [azon
fáradoztok, hogy] megtartsátok [(teleó): betöltsétek, megvalósítsátok]
a királyi
törvényt az Írás szerint: Szeressed felebarátodat [(plészion): közelálló személyeket, embertársaitokat, szomszédaitokat,
vagyis a másik embert], mint tenmagadat, jól [(kalósz): helyesen] cselekesztek.
Jak. 2,9 De ha személyválogatók vagytok, [(proszópolépteó):
ha kivételezetten kezeltek egyeseket, részre hajlók vagytok], vétkeztek [(hamartia ergadzomai): céltévesztést követtek el], elmarasztaltatva a törvény által, mint
annak megrontói. [(elegkhó parabatész): törvényszegőknek
bizonyultok, törvényszegőkként lepleződtök le].
Jak. 2,10 Mert ha valaki az egész (vagyis valamennyi) törvényt megtartja is, de vét (akár
csak) egy ellen (is), vagyis
elbotlik, hibázik, elvét, téved, megbukik, kudarcot vall) az egésznek megrontásában bűnös (és vádolható, mert az valamennyi ellen
vétkezett, és törvény alá vetetté
válik)”
Jak. 2,11 Mert aki ezt mondotta: Ne paráználkodjál, [vagyis ne törj házasságot] ezt is mondotta: Ne
ölj. És ha nem paráználkodol, [vagyis nem törsz házasságot] de ölsz, törvényszegővé lettél [a törvény áthágója vagy].
Jak. 2,12 Úgy szóljatok [(laleó): beszéljetek, és prédikáljatok], és úgy
cselekedjetek, mint akiket a szabadság [(eleutheria): vagyis a kényszer hiányának] törvénye fog
megítélni.
Jak. 2,13 Mert az ítélet irgalmatlan [(anileósz aneleosz): kiengesztelhetetlen, könyörtelen] az iránt, aki nem cselekszik
irgalmasságot [(eleosz): könyörületet], és
dicsekedik [(katakaukhaomai): büszkélkedik] az irgalmasság [a könyörület] az ítélet ellen [(kriszisz): a vád, és ítélet ellen].
Jak. 2,14 Mi a haszna, atyámfiai [testvéreim], ha valaki azt mondja, hogy hite van, [(ekhó): hogy birtokában van a hit], cselekedetei pedig
nincsenek [(ergon): de
a hit cselekedetei nem jelennek meg]? Avagy megtarthatja-é
[(dünamai szódzó): képes megmenteni, üdvözíteni] őt [egyedül] a hit?
Jak. 2,15 Ha pedig az atyafiak, férfiak vagy nők [azaz testvérnő], mezítelenek, és
szűkölködnek mindennapi eledel nélkül [vagyis hiányzik a létfenntartásukhoz szükséges táplálék],
Jak. 2,16 És azt mondja nékik valaki ti közületek: Menjetek el békességgel,
melegedjetek meg és lakjatok jól; de nem adjátok meg nékik, amikre szüksége van
[ami
nélkülözhetetlen] a testnek [(szóma): az egész lényük számára]; mi annak a haszna [és mi
hasznát látnák ők annak.
Jak. 2,17 Azonképen a hit is, ha cselekedetei nincsenek, megholt [(nekrosz): vagyis: halott] ő
magában.
Jak. 2,18 De mondhatja valaki: Néked hited van, nékem pedig cselekedeteim
vannak. Mutasd meg nékem a te hitedet a te cselekedeteid nélkül, és én meg
fogom néked mutatni az én cselekedeteimből az én hitemet.
[Más fordítás: Azt
is mondhatja valaki: „Neked hited van, nekem meg tetteim.” Ha tettek nélkül
megmutatod nekem a hitedet, tetteim alapján én is bebizonyítom neked a hitemet].
Jak. 2,19 Te hiszed, hogy az Isten egy [(heisz hen): vagyis hogy egyetlen Isten van]. Jól [(kalósz): és helyesen] teszed. Az ördögök [(daimonion): az ördögi szellemek, a démonok, a gonosz szellemek] is hiszik [hisznek ennyit], és rettegnek [és (phrisszó): mégis félnek, remegnek, reszketnek].
Jak. 2,20 Akarod-é pedig tudni, te hiábavaló [ostoba, haszontalan, balgatag]
ember,
hogy a hit cselekedetek nélkül megholt [vagyis halott; meddő; tehetetlen]
»Más fordítás: Megérted-e, óh te üres, haszontalan, hiábavaló ember, hogy a cselekedet hit nélkül hivalkodó, tétlen, kárba veszett, haszontalan cselekedet«?.
Jak. 2,21 Avagy Ábrahám, a mi atyánk, nem cselekedetekből igazíttatott-é meg, [nem a tettei alapján (dikaioó): tétetett megigazulttá] felvivén Izsákot, az ő
fiát az [(thüsziasztérion): áldozati] oltárra?
Jak. 2,22 Látod, hogy a hit együtt munkálkodott az ő cselekedeteivel, és a
cselekedetekből lett teljessé [(teleioó): tökéletessé] a hit [és jutott hite végcélba].
Jak. 2,23 És beteljesedett az Írás, amely ezt mondja: Hitt pedig Ábrahám az
Istennek [az Úrnak], és
tulajdoníttatott néki igazságul [vagyis ez szolgált megigazulására], és Isten barátjának
neveztetett.
Jak. 2,24 Látjátok tehát, hogy cselekedetekből igazul meg az ember, és nem
csupán hitből.
Jak. 2,25 Hasonlatosképen pedig a tisztátalan [(porné): prostituált]
Ráháb [Jelentése: féktelenség,
tombolás] is, avagy nem cselekedetekből igazíttatott-é meg [vagyis tétetett igazzá], amikor a követeket [a hírszerzőket] házába
fogadta, és más úton bocsátotta ki [és engedte őket tovább].
Jak. 2,26 Mert amiképen holt a test [(szóma): vagyis
holttest] szellem nélkül [(khórisz): tőle függetlenül, és különválasztva],
akképen holt [halott] a hit is cselekedetek nélkül.
A lelkeket mentőkről
“Az értelmesek pedig, mint az
égnek fényessége; és akik sokakat az igazságra visznek, miként a csillagok
örökkön örökké” (Dán. 12:3).
A szív
„A szív az, aki urát
hallóvá, vagy nemhallóvá teszi. Élet, üdv és egészség az ember számára a
szíve”. Ezért szólít fel arra az író hagy lényünk központjának töltése a
bölcsesség legyen.
Spurgeon: Ígéret
Vannak olyanok, akik ha tudnák, kisajátítanák maguknak a csillagokat, és
személyes birtokukká tennék a napot és a holdat. Ugyanez
a mohóság szívesen körbekerítené az ígéreteket, de ez nem tehető meg.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)