„...a Segítő, a Vigasztaló - a
Szent Szellem..." (János 14:26, EF) Előfordult már veled, hogy
összetévesztetted a vádló hangját Isten hangjával? Szeretném leszögezni, hogy a
kritizáló, ítélkező, vádló hang nem Isten hangja! Isten nem egy kákán is csomót
kereső személy, aki egész nap azzal foglalkozik, hogy a hibáidra irányítsa a
figyelmet, és azokkal nyaggasson.
2014. április 8.
Ige: Mártírok szükségessége
Aki a másik ember bárányát
megölte: „A bárányért pedig négy annyit
kell adnia, (négyszer annyit kell fizetnie) mivelhogy ezt tette, (és mivel könyörtelen volt), és annak nem kedvezett” (2 Sám. 12,6).
A céltévesztett ember
Az ember bűne, vagyis cél tévesztett volta, vele együtt születette létformája. Az egyes vétkek csak ennek tünetei.
2014. április 7.
Ige: Mert ítélkezel,
„Ezért
nincs hát számodra mentség, menthetetlen
vagy, bárki vagy is te ember, aki ítélkezel. Mert amikor és amiben mást elítélsz, vagy más felett ítélkezel
magadat marasztalod el, mert magadra mondasz ítéletet, hiszen ugyanazt vagy hasonlót
teszel te is, ítélkező, miközben ítélkezel*(Róm 2,1)
*Az Úr Jézus
figyelmeztetése: „Ne ítéljetek, és nehogy
ítélkezzetek, hogy ne ítéltessetek,
és hogy fölöttetek se ítélkezzenek,
és nehogy elítéljenek titeket is. Mert
amilyen ítélettel ítéltek, és
ítélkeztek, amilyen elmarasztaló ítéletet, és véleményt alkottok a felebarátaink magatartásáról. És
amilyen kedvezőtlen mellékértelemmel elítélitek, és bírálgatjátok, és
rosszalljátok őket, olyannal
ítéltettek, és olyannal fognak
titeket is megítélni, és olyannal fognak fölöttetek is ítélkezni, és amilyen mértékkel mértek másoknak
olyannal mérnek majd vissza néktek is. Előbb önmagadat ítéld meg: Miért nézed, miért nézegeted, és miért látod meg pedig a szálkát vagy a forgácsot, a szilánkot, amely a te atyádfia, a te
testvéred szemében van, a gerendát,
a
hosszú, nehéz fadarabot pedig, amely a te saját szemedben van, nem veszed észre? Avagy mi
módon, és hogyan mondhatod a te atyádfiának, a te testvérednek, vagy embertársadnak: Hadd, vessem ki, hadd távolítsam el, és dobjam ki a szálkát a forgácsot, vagy a szilánkot a te szemedből; holott ímé, a te szemedben
gerenda, vagyis hosszú, nehéz fadarab van? Képmutató, te színészkedő, kétszínű, vesd és dobd ki előbb a gerendát, azt
a hosszú, nehéz fadarabot a te saját
szemedből, és akkor gondolj arra, mert azután fogsz elég élesen, és tisztán
látni ahhoz, hogy kivessed, és
kidobjad a szálkát, a forgácsot, vagy a szilánkot a
te atyádfiának, a te testvérednek
szeméből!” (Mát. 7,1-5).
És így folytatja az apostol: Ne szóljátok meg egymást, testvéreim. Aki
testvérét megszólja, vagy ítélkezik felette, az a törvény ellen szól, és a
törvény felett ítélkezik. Ha pedig a törvény felett ítélkezel, nem megtartója,
hanem ítélő bírája vagy a törvénynek. Egy a törvényadó és az ítélőbíró, aki
megmenthet és elveszthet. De ki vagy te, hogy ítélkezel felebarátod felett?” (Jak.
4,11-12)
„Te kicsoda vagy, hogy kárhoztatod, elítéled,
vagy megbírálod a más szolgáját? Az ő
tulajdon urának áll vagy esik, mert saját Ura állítja talpra, vagy ítéli el.
De meg fog állani a talpán, mert az Úr által képes, hogy megálljon, mert hatalmas ereje van az
Úrnak arra, hogy megerősítse, és felállítsa” (Róm. 14,4).
Az
ítélet Istené: „Te pedig miért
kárhoztatod, vagyis miért ítéled el
a te atyádfiát, a testvéredet? avagy te is
miért veted meg és nézed le, és
állítod semminek a te atyádfiát, a te
testvéredet vagy embertársadat? Hiszen
mindnyájan oda állunk, és oda jutunk
majd a Krisztus ítélőszéke, vagyis díjkiosztó emelvénye, az Ő trónja
elé” (Róm. 14,10)
„… hogy mindenki megkapja,
amit megérdemel, a szerint, amit e testben (szóma) = a saját személyében cselekedett: akár
jót, akár gonoszat” (2Kor. 5,10)
„Azért a megfelelő idő előtt semmit se ítéljetek el,
míg el nem jő az Úr, aki egyrészt világosságra hozza, megvilágítja, és fénybe borítja a
sötétségnek titkait, a sötétségnek
rejtekeit, rejtelmeit, titkos dolgait. Másrészt
megjelenti, földeríti és
nyilvánvalóvá, láthatókká teszi, kinyilatkoztatja, és nyilvánosságra hozza a szíveknek, a bensőknek tanácsait, vagyis szándékait, akaratát. És akkor
mindenkinek az Istentől lészen a dicsérete, és majd mindenki megkapja az elismerést az Istentől” (1
Kor. 4,5)
Lukács is idézi az Úr Jézus
kijelentését: „Ne
ítéljetek el másokat és akkor titeket sem ítélnek el; Senkit se vádoljatok, és akkor titeket sem vádolnak majd; megbocsássatok másoknak, néktek is megbocsáttatik [(szó szerinti fordításban:
Bocsássátok szabadon az adóst, és ti is szabadon bocsáttattok]” (Luk.
6,37-38)
Üdvösségem van!
Most hát: „örvendezvén örvendezek, sőt ugrálok
örömömben, és ujjongó örömmel, reszketve, és remegve örülök az Úrban, az én Istenemben. Mert az üdvösség, vagyis a szabadítás, segítség, biztonság,
jólét, épség, egészség ruháival öltöztetett fel, és borított be engem. A megigazulás
palástjával vett engemet körül, s a megigazult élet köntösébe burkolt” (Ésa. 61,10)
A szent Szellem él bennem, és benned azért…
A Szent Szellem azért él
benned, hogy segítsen neked!
Ő azért él benned, hogy
megerősítsen téged!
Ő azért él benned, hogy
megvigasztaljon téged!
Ő azért él benned, hogy
győzelemre vigyen téged az életben!
Spurgeon: Szeretetben járás
Amikor Isten parancsolata
szerint járunk, összhangban érezzük magunkat a világmindenség erejével, mint
akik a valóságos lét főútján haladnak.
A múltban történt szabadulás hitet támaszt
"Ezután azt mondta
Dávid: az Úr, aki megmentett engem az oroszlán és a medve karmától, meg fog
menteni ennek a filiszteusnak a kezéből is" (1Sám 17,37).
Ha pusztán a szavakat nézzük,
ez nem ígéret, de értelmét tekintve mégis az, hiszen Dávid itt olyan
kijelentést tett, amit az Úr szentesített, amikor valóra váltotta. Korábbi
szabadulásai alapján Dávid számított arra, hogy az új veszedelemben is
segítséget fog kapni az Úrtól. Jézus Krisztusban minden ígéret igaz és ámen
lett Isten dicsőségére, ezért számíthatunk arra, hogy amit az Úr korábban
megtett hívő népével, azt megismétli velünk is.
Emlékezz hát az Úr
szeretetének korábbi bizonyítékaira. Nem remélhetted, hogy szabadulsz saját
erődből, de az Úr megszabadított. Miért ne szabadítana meg újra? Bizonyos
lehetsz benne, hogy megteszi. Ahogyan Dávid kiment az ellenség elé, úgy
mehetünk mi is. Az Úr velünk volt, velünk van, és azt is mondta: "Nem
maradok el tőled, sem el nem hagylak téged" (Zsid 13,5). Miért remegünk
hát? Ami a múltban történt, csak álom lett volna? Gondolj a megölt oroszlánra
és medvére! Kicsoda a filiszteus? Az igaz, hogy nem teljesen azonos a múltbeli
ellenségekkel, mert se nem medve, se nem oroszlán, de Isten viszont ugyanaz, és
most éppúgy az Ő dicsőségéről van szó, mint a múltban. Nem azért mentett meg a
vadállatok karmai közül, hogy engedje, hogy egy óriás megöljön minket. Ezért
bátorodjék fel a szívünk!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Indulj!
„Miért kiáltasz énhozzám?
Szólj Izráel fiaihoz, hogy induljanak útnak!" (2Mózes 14:15)
Képzeld el, hogy elvállalsz
egy fontos megbízatást. A dolgok jól mennek, és Isten megáldja
erõfeszítéseidet. Aztán a körülmények megváltoznak, nehézségekkel kell
szembenézned, csüggedés vesz erõt rajtad, akikre számítottál, hibáztatni
kezdenek, és most azt kívánod, bárcsak sohasem kezdtél volna bele ebbe a
munkába.
Üdvözöllek Mózes világában
(ld. 2Mózes 14:10-20)! Isten azt mondta neki, hogy vezesse ki Izráel népét az
egyiptomi rabszolgaságból arra a földre, amit négyszáz évvel korábban már nekik
ígért. A hit helyét azonban átvette a félelem, amikor a Vörös-tenger és az õket
üldözõ egyiptomi hadsereg közé szorultak. Ekkor elkezdték Mózest hibáztatni, és
vissza akartak térni Egyiptomba. Hogyan reagált Mózes? Bármit is érzett, még
mindig hitte, amit Isten megígért. Ezért lecsendesítette a népet, és ezt mondta
nekik: „Ne féljetek! Álljatok helyt, és meglátjátok, hogyan szabadít meg ma az
Úr benneteket!” (13. vers). Ez jó tanács – de Istennek még más mondanivalója is
volt. „Szólj Izráel fiaihoz, hogy induljanak útnak!” Ahelyett, hogy engedte
volna õket pihenni, Isten átirányította energiájukat, és cselekvésre hívta
õket.
Aki Istentõl kapott
megbízatást akar teljesíteni, mind találkozni fog hasonló kihívásokkal. Mit
kell tehát tenned? Istentõl kérj útmutatást, ne az aggodalmaktól hajszolt
emberektõl! Lehet, hogy te is csak álltál, és vártad, hogy a körülmények
megváltozzanak, amikor Isten azt akarta, hogy indulj? Indulj hát! Amíg te mész,
Isten cselekedni fog! Ártalmatlanná teszi a külsõ ellenséget, sõt az „ötödik
hadoszlopot”, a belsõ ellenséget is. Ne engedj a depressziónak, ne térj el, ne
fuss mellékvágányra! A Vörös-tenger ketté fog válni, az ellenség vereséget
szenved, te pedig új éneket fogsz énekelni egy új földön.
http://maiige.hu/
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)