2014. február 2.
2014. február 1.
Ige: Minden embernek hirdetem: Jézus szeret téged!
„Mind
a görögöknek, azaz helléneknek, vagyis pogányoknak, mind a barbároknak, a műveletleneknek, mind a bölcseknek, a
tudósoknak, mind a tudatlanoknak, a bolondoknak, vagyis Isten nélkül
élőknek, az értelmetleneknek, vagyis érzéki, azaz hústestieknek köteles vagyok
és tartozom ezzel]*
*És így folytatja az
apostol, megvallva, hogy ez nem a saját erejéből történik: „Amire igyekezem is, tusakodván, küzdve, harcolva, igyekszem, és törekszem, és ezért fáradok és küzdök az
Ő ereje szerint, és az Ő erejével,
mely én bennem hatalmasan, és hatékonyan,
és hatalommal munkálkodik, és működik” (Kol. 1,29)
Azért ami rajtam áll, és
amennyire tőlem függ, kész vagyok, és megvan bennem a buzgó készség, hogy
néktek is, akik Rómában [jelentése: fenséges hírnévben, erőben]
vagytok, az evangéliumot, az örömüzenetet, a győzelmi hírt hirdetni, és prédikálni” (Róm. 1,14-15)
Az ember fődolga:
„A végső tanulság mindezeket hallván, ez:
tiszteld az Istent, és az ő parancsolatit megtartsad; mert ez az embernek fődolga!” (Préd. 12,15).
Térj meg, és fogadd be a Szent Szellemet!
„Tartsd meg azért az Ő rendeléseit és parancsolatait,
amelyeket én parancsolok ma néked, hogy jól
legyen dolgod és a te fiaidnak te utánad, és hogy mindenkor hosszú
ideig élj azon a földön, amelyet az Úr, a te Istened ád néked” (5 Móz.
4,40)
Szeretet
Aki becsüli a szeretetet, az
minden megnyilvánulását becsüli, és nem tépi ki gyökerestől a jó szándékot a
szívekből. (Ismeretlen)
APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Szeretteim, azt akarom, hogy figyeljetek a
hangomra. Buzdítást akarok szólni a lelketeknek, és magasabb helyekre akarlak
vezérelni a szellem birodalmában. Bölcsességet és kijelentést akarok adni
nektek a királyságomról, mondja az Úr. De ehhez az kell, hogy megnyissátok a
szíveteket arra, hogy átvegyetek mindent, amit készítettem nektek,
csendesítsétek le a lelketeket, és szellemileg észleljetek. Csendesítsétek le a
testeteket; figyeljétek, halljátok meg és értsétek meg, amit mondok nektek.
János 10:27 "Az én juhaim hallják az én
szómat, és én ismerem őket, és követnek engem"
http://gyurinaploja.blogspot.com
Orvosság irigység ellen
Az ember semmit sem
szerezhet meg, csak ha a mennyből adatott neki.
(János 3, 27)
Az irigység ártalmas,
mérges gomba. Szétrombolja a közösséget. Olyan, mint a lisztharmat, mindent
tönkretesz, ami jót csak kapott a lélek. Akiben irigység uralkodik, az
tönkremegy. Isten semmit sem adhat az irigy embernek. Az irigy ember másoknak
is és önmagának is gyilkosa. Megfosztja magát az igazságtól, nem tud már igazságosan,
részrehajlás nélkül ítélni. Mindent gyanús és visszás fényben lát. Mindig
valami rosszat tételez fel vetélytársáról. Az irigység minden tekintetben
borzalmas pusztítást visz véghez, de kitűnő orvosság ellene Keresztelő János
kijelentése: Az ember semmit sem szerezhet meg, csak ha a mennyből adatott neki."
Rendkívül mély, hathatós szavak ezek. János nem ad helyet az irigységnek akkor
sem, amikor ezt mondják: Jézus keresztel és hozzá megy mindenki."
Kétféle állásfoglalás
van: vagy mindent maga akar megszerezni az ember, vagy mindent felülről kér és
fogad. Mivel az irigység önzésből fakad, mindazokban ott van, akik maguknak
harácsolnak. Szegények! Mégsem érik el soha a kívánt célt! - Milyen más, ha
felfelé nézek - akkor nem támadhat irigység bennem. Ha csak a magam érdekét
nézem, lelkembe lopakodik, de ha Őreá nézek, akitől jön minden jó adomány,
tudom, velem is jót akar. Káromra lenne, ha azt kapnám, ami a másiké. Mindenki
annyit kap, amennyit el tud hordozni (Máté 25, 15). Javamra szolgál, ha mások
mögé kerülök a sorban. Ez az alázatosság iskolája.
Az adománnyal együtt a
felelősség is nagyobb. Akinek sokat adtak, többet kívánnak tőle. Ezért ne
irigykedj arra, akinek többje van, neki nehezebb dolga lesz a számadáskor.
Ráadásul az a kicsi, amit te kaptál, éppen úgy meg is szaporítható, ha
hűségesen használod. Ne légy elégedetlen, és ne ásd el dacból az egy
talentumodat, mert akkor mindent elveszítesz. Ha hűségesen használod azt, amid
van, akkor többet kapsz. - Milyen nagyszerű mindent felülről venni! A sötét
irigység helyett hála és öröm tölt be minket a másoknak jutott ajándékért is.
Még a visszásságokban, kellemetlenségekben is ajándékot lát akkor az ember. A
Megváltó egészében azoké, akik szívből vágyódnak utána.
Carl
Eichhorn "Isten muhelyében" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok/eichorn/
Vianney Szent János: A szeretetről
"Aki szeretetben él, nem
büszke, nem akar másokon uralkodni, nem halljátok soha, hogy hibáztatna, vagy
gúnyolna másokat. Nem kutat mások szándékai felől, nem hiszi azt, hogy ő jobban
cselekszik, mint mások, és soha nem tartja többre magát embertársainál. Aki
szeret, az amennyire csak lehet, elkerüli, hogy fájdalmat okozzon."
http://www.bolcs_mondasok.abbcenter.com/
SPURGEON: ISTEN ÍGÉRETEIRŐL
Isten örökkévaló szeretetét
nem teszi függõvé érzelmeinktõl; ez olyan lenne, mint hullámokra templomot
építeni.
Gloria Copeland: Legyél lojális Istenhez
| |
|
Joseph Prince: Egy dolog szükséges
4,20 Fiam, figyelj
szavaimra, hajtsd füledet mondásaimra!
4,21 Ne téveszd szemed elől, őrizd meg azokat szíved mélyén,
4,22 mert életet adnak azoknak, akik megtalálják, és gyógyulást egész testüknek.(Példabeszédek)
4,22 mert életet adnak azoknak, akik megtalálják, és gyógyulást egész testüknek.(Példabeszédek)
Müller Györgynek, aki az
1800-as években élt, öt nagy árvaházában kétezer árvára volt gondja. Azonban
soha nem hagyta, hogy emiatt a hatalmas felelősség miatt ne legyen ideje Isten
Igéjére. Minden nap annyi időt szánt az Írások tanulmányozására amennyi szükséges
volt ahhoz, hogy belső embere örvendezzen az Úrban.
Egy alkalommal Müller György
találkozott egy emberrel, aki naponta 14-16 órát dolgozott. Azt mondta a
férfinak: „Tönkreteszed az egészségedet. Nincs időd a családodra, és ami a
legfontosabb, nincs időd, hogy Isten Igéjével tápláld a belső embered.” A férfi
így válaszolt: Értelek, de ugyan, hogy dolgozhatnék kevesebbet, és hogy
tölthetnék időt Isten Igéjével, ha még napi 14-16 óra munkával sem tudok elég
kenyeret tenni a családom asztalára?” Ahogy a férfi eltávozott Müller György
ezt mondta: „Ez az ember nem hiszi, hogy ha időt szán Isten Igéjére, akkor
Isten gondoskodni fog a szükségeiről.”
Te vajon elhiszed, hogy csak
egy dolog szükséges? A számlák és az irodai munka várhat. Egy dolog szükséges:
hogy időt tölts Istennel.
Amikor Márta Jézusnak
panaszkodott, hogy nővére Mária, - aki Jézus lábainál üldögélt - egyedül hagyta
a szolgálatban, Jézus megvédte Máriát: „Márta, Márta, sok mindenért aggódsz és
nyugtalankodsz, pedig kevésre van szükség, valójában csak egyre. Mária a jó
részt választotta, amelyet nem vehetnek el tőle” (Lukács 10:41-42).
Kedves barátom, nem fogsz
veszíteni, ha időt szánsz arra, hogy leülj Jézus lábaihoz. Még az egészségedre
is áldott hatása lesz (Példabeszédek 4:22). Szakíts ma időt arra, hogy
elmélkedsz az Ő Szaván, és „akkor sikerrel jársz utadon és boldogulsz” (Józsué
1:8).
Joseph
Prince
Magyar
fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/149-egy-dolog-szukseges.html
A Biblia
Teológia Mennyei Maflás
A Biblia egy olyan könyv, amivel ha 100 ateista elé állsz ki, és ha nem hisznek neki, akkor is neked lesz igazad ha arról beszélsz, ami benne van.
Egy értelmetlen háború
Küzdeni valamilyen célért érdemes. Miféle jelenség az, amikor az ember a saját java ellen harcol?
“Ha valaki Krisztusban van, új teremtés az: a régi elmúlt, és íme: új jött létre. Mindez pedig Istentől van, aki megbékéltetett minket önmagával Krisztus által, és nekünk adta a békéltetés szolgálatát. Isten ugyanis Krisztusban megbékéltette a világot önmagával, úgy, hogy nem tulajdonította nekik vétkeiket, és reánk bízta a békéltetés igéjét. Tehát Krisztusért járva követségben, mintha Isten kérne általunk: Krisztusért kérünk, béküljetek meg az Istennel!” (2Kor 5,17-20)
Furcsa háborúnak vagyunk szemtanúi nap mint nap: egyegyoldalú harcnak. Az egyik oldal háborúzik, a másik csupán tűriaz ellenségeskedést, elszenvedi a folyamatos támadásokat. Néha van tűzszünet is, általában akkor, amikor a támadó fél valamilyen bajba kerül vagy segítségre van szüksége. Ekkor hívja az „ellenségét”, a segítségéért könyörög, aztán – ha megkapta amit kért, ha nem – újult erővel folytatja ellene támadásait.Mindeközben a háborúságot elszenvedő fél nem viszonozza a támadásokat, mert békülni akar. Elég furcsa helyzet, ugye? Mi ez? Az őrült és a balek háborúja?
Ezt a háborút nem én találtam ki, ez az ember és Isten háborúja.Egész pontosan az emberé Isten ellen. Azé az emberé, aki ha bajban van, imádkozik, fogadkozik Istennek, de amint túljut a nehézségeken, mintha semmi sem történt volna, folytatja tovább a harcot, a gyűlölködést Isten ellen. Sokan az egész életüket képesek így leélni, miközben észre sem veszik, hogy a háború, amit vívnak, rég véget ért.
Hogyan ér véget egy háború? Általában az erősebb fél győzelmével a gyengébb felett, tehát ebben az esetben Isten győzelmével az emberek felett. Ám ez a megoldás az emberiség örök halálátjelentette volna, ezért ez Istennek nem felelt meg, Ő más utat választott. A konfliktus alapja ugyanis a bűnös ember és a bűntelen Isten közötti ellentét, feszültség volt. Mivel ezen az ember változtatni nem tudott és nem is tud, Isten elküldte Jézust, aki értünk meghalt – ha tetszik, elszenvedte vereségünket –, és ezzelvéget vetett a háborúnak. Isten eszerint tehát győzött vagy veszített? Ez egy rossz kérdés. Isten a megváltásban nem győztes-vesztes játszmát vívott, hanem az egyetlen lehetséges módon – egyszülött Fia halála által – végleg eltörölte a háborúság okát. Így írja Pál apostol:
“Isten ugyanis Krisztusban megbékéltette a világot önmagával, úgyhogy nem tulajdonította nekik vétkeiket.”
Az alapkonfliktus nem Istentől, hanem az embertől származik. Nem Isten helyezkedett szembe az emberrel, hanem az ember Istennel, ő változtatta a békességet békétlenséggé. Ennek az ember oldaláról származó békétlenségnek a megszüntetésére egyedül Jézus volt képes, aki egyrészt emberként elszenvedte, másrésztIstenként megbocsátotta az emberek bűnét. Az erről szóló üzenetet – az evangéliumot – nevezi Pál apostol a békéltetés igéjének, mert Isten nem harcol velünk, hanem békejobbot nyújt Krisztusban. Már csak az embernek kellene letennie a fegyvert, hogy észrevegye:a háború, amit vív, nem létezik.
Miért fontos ez az egész? Azért, mert e nélkül a békekötés nélkülsenki sem találhatja meg Istent. Ő már megbékélt velünk, mostrajtunk a sor. Bizonytalankodó testvéreinknek azt szoktuk mondani, hogy bízzanak, igyekezzenek követni Jézus tanítását, megismerni Istent és így tovább. Ez rendjén is van, ám mindezek előtt, első lépés gyanánt békét kell kötniük Vele. Csak az az ember tudja közel engedni magához Istent, aki kitör a bűn által létrehozott alaphelyzetből – abból az állapotból, amelyben amagam ura, cselekedeteim egyetlen mércéje akarok lenni; amelyben haragszom Istenre azért, amit nem adott és azért, amit adott; amelyben irritál és dühít, hogy van Valaki, aki nálam nagyobb. Isten közeledik az emberhez; aki meri letenni a fegyvertés felhagy az értelmetlen csatározással, az igazi békét talál.
http://www.teologiablog.hu/egy-ertelmetlen-haboru/
2014. január 31.
IGE: Az útkészítő feladata, akkor és azóta is!
*Ő az, akinek születését, feladatát és nevét, angyal
jelentette be atyjának, Zakariásnak: „Monda pedig az angyal néki: Ne félj
Zakariás; mert meghallgattatott a te könyörgésed, és a te feleséged Erzsébet
szül néked fiat, és nevezed az ő nevét Jánosnak” (Luk. 1,13)
A Lukács írása szerinti Evangélium így ad hírt
Bemerítő János szolgálatáról, meghatározva az időt is, amikor szolgálatát
elkezdte: „Tibérius császár uralkodásának
tizenötödik esztendejében pedig, mikor Júdeában Poncius Pilátus volt a
helytartó, és Galileának negyedes fejedelme Heródes, Iturea és Trakhónitis
tartományának pedig negyedes fejedelme az ő testvére Filep, Abiléné negyedes
fejedelme meg Lisániás. Annás és Kajafás főpapsága alatt, lőn az Úrnak szava
Jánoshoz, a Zakariás fiához, a pusztában. És méne a Jordán mellett lévő minden
tartományba, a Jordán egész
környékére, prédikálván, és hirdetve
a megtérésre való bemerítést a bűnöknek
bocsánatára; Amint meg van írva Ézsaiás próféta beszédeinek könyvében, ki ezt
mondja: Kiáltónak szava, kiáltónak hangja szól a pusztában: Készítsétek meg az Úrnak útját, egyengessétek, és tegyétek egyenessé az ő ösvényeit. Minden völgy betöltetik,
hát minden szakadékot töltsetek fel, minden hegy és halom megalacsonyíttatik,
és minden hegyet és halmot hordjatok el; és az egyenetlenek, a görbe
utak egyenesekké, és a göröngyös utak
simákká lesznek; És meglátja minden test, minden halandó az Istennek
szabadítását. Monda azért a sokaságnak, amely kiméne hozzá, hogy általa
bemeríttessék: Viperák fajzati, kicsoda intett meg, és kicsoda figyelmeztetett titeket,
hogy a bekövetkező harag elől meneküljetek? Teremjetek azért megtéréshez méltó
gyümölcsöket, és ne mondogassátok magatokban: Ábrahám a mi atyánk! Mert mondom
néktek, hogy az Isten ezekből a kövekből is támaszthat fiakat Ábrahámnak. Immár
pedig a fejsze is rávettetett a fák gyökerére: minden fa azért, amely jó
gyümölcsöt nem terem, kivágattatik, és a tűzre vettetik. Mikor pedig a nép
reménykedve várt, és szívükben mind
azon gondolkoztak, és azt
fontolgatták János felől, hogy vajon
nem ő-e a Krisztus. Felele János mindeneknek, mondván: Én ugyan bemerítlek
titeket vízbe; de eljő, aki nálamnál erősebb, akinek nem vagyok méltó, hogy
sarujának kötőjét, sarujának szíját
megoldjam: az majd bemerít titeket Szent
Szellembe és tűzbe: Kinek szórólapátja kezében van, és megtisztítja szérűjét;
és a gabonát az ő csűrébe takarja, az ő csűrébe takarítja, a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.
És még sok egyebekre, sok másra is intvén, buzdított) őket, és hirdeti
az evangéliumot a népnek” (Luk. 3,1-18)
Márk így ír róla: Történt
pedig hogy előáll vala János, bemerítvén a pusztában és
prédikálván, és hirdetvén a
megtérésnek bemerítését a bűnöknek bocsánatára. És kiméne hozzá Júdeának egész tartománya, egész vidéke, és a
Jeruzsálembeliek is, és bemerítkeznek
mindnyájan ő általa a Jordán vizében, bűneikről vallást tévén” (Márk. 1,2-5)
János írása szerinti Evangélium is róla tesz
bizonyságot: „Megjelent vala egy
Istentől küldött ember, kinek neve János. Ő jött tanúbizonyságul, tanúként,
hogy bizonyságot tegyen a világosságról,
hogy mindenki higgyen ő általa. Nem ő vala a világosság, hanem jött, hogy
bizonyságot tegyen, mert bizonyságot
kellett tennie a világosságról” (Ján. 1,6-8)
És ezt mondja, és így prédikált, ezt hirdetve vala:
Térjetek meg, térjetek új felismerésre, változtassátok meg
gondolkozásmódotokat; térjetek, forduljatok vissza Isten felé, mert
elközelített a mennyeknek országa, a mennyeknek királysága, uralma*
*Már a prófétákon keresztül is megtérésre hívja Isten
népét: „Így szól a
Seregek Ura Jahve, Izráel Istene:
Jobbítsátok meg a ti útjaitokat és cselekedeteiteket, tetteiteket, és veletek lakozom e helyen. És akkor megengedem, hogy ezen a helyen
tartózkodjatok!” (Jer. 7,3)
„Térj vissza hát
Izráel az Úrhoz, a te Istenedhez, mert elbuktál, és erőtlenné lettél. Álnokságod, és igazságtalanságod, vagyis az Ige hiánya miatt! Vigyetek veletek beszédeket, Igéket, kijelentéseket,
és térjetek vissza az Úrhoz! Mondjátok
néki: Végy el minden álnokságot. Bocsáss
meg minden igazságtalanságot! És
fogadd szívesen azt, ami jó, és
ajkaink tulkaival áldozunk néked” (Hós.
14,2-3)
„Bizony így szól az Úr az Izráel házához: Engem keressetek, és éltek!” (Ámós. 5,4)
„Térjetek az én dorgálásomhoz, az én bizonyítékomhoz; ímé közlöm veletek, és
kiárasztom rátok az én lelkemet, az én
Életet adó erőmet, tudtotokra
adom néktek, és megismertetem veletek az
én beszédemet” az én (logoszomat): az én igémet”
(Péld.
1,23)
Az Evangélium pedig
kijelenti, hogy kit ismertet meg az Úr: „És az Ige (a logosz) hústestté
lett és lakozék mi közöttünk, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét, aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal” (Ján. 1,14)
Mert Ő az, akiről Ézsaiás próféta szólott, ezt
mondván: Kiáltó szó a pusztában: Készítsétek az Úrnak útját, és egyengessétek
meg, és tegyétek egyenessé az ő ösvényeit* (Mát. 3,1-3)
*Zakariásnak így jelenti be az angyal a születendő
gyermek feladatát: „És
az Őelőtte vagyis az Úrnak színe előtt fog járni az Illés szellemével és
erejével, az Illés Képességével,
és hatalmával. Hogy az atyák szívét a fiakhoz visszatérítse, visszafordítsa, és az
engedetleneket, a meggyőzhetetlen,
makacs, csökönyös hitetleneket az
igazak, a megigazultak vagy
megigazítottak, az igaznak nyilvánítottak bölcsességére, okosságára és megfontoltságára
térítse, észjárására hozza és vezesse; és az egész személyiség
„beállítottságát”, irányultságát megváltoztassa. Hogy készítsen az Úrnak, és
állítson az Úr elé tökéletes, alkalmas, és felkészült népet” (Luk. 1,17)
Zakariás is így prófétál fia
körülmetélésekor: „Te pedig kis gyermek,
a magasságos a Legfelsőbb Isten prófétájának hivattatol; mert az Úr
színe előtt jársz, hogy az ő útjait megkészítsed, és előkészítsed” (Luk.
1,76)
Mert őbenne fog beteljesedni a prófécia, amelyet így hirdetett meg az Úr:
„Ímé, elküldöm én az én követemet, és
megtisztítja, és elegyengeti előttem az utat, és mindjárt eljön az ő templomába az Úr, akit ti
kerestek, aki után vágyódtok, és a szövetségnek követe, akit ti kívántok.
ímé, eljön, sőt jön már, azt mondja a Seregeknek Ura. És az atyák
szívét a fiakhoz fordítja, a fiakhoz
téríti, a fiak szívét pedig az
atyákhoz, hogy el ne jöjjek, és meg ne verjem e földet átokkal, és hogy pusztulással ne sújtsam a földet,
amikor eljövök” (Malak. 3,1; 4.6)
Őróla szólt Ézsaiás próféta is: „Egy szó, egy hang kiált: A pusztában készítsétek, és építsétek az Úrnak útját, ösvényt egyengessetek, és készítsetek egyenes utat a kietlenben a mi Istenünknek! Minden völgy fölemelkedjék,
minden hegy és halom alászálljon, és
süllyedjen le, és legyen az
egyenetlen egyenessé és a bércek rónává, a dombvidék síksággá. Mert megjelenik
az Úr dicsősége, és minden hústest, vagyis minden ember egyaránt látni fogja azt; mert az Úr szája szólt” (Ésa. 40,3-5)
Maga Bemerítő János is így
tesz bizonyságot arról, hogy a próféták által megjövendölt útkészítő ő: „És ez a János bizonyságtétele, amikor a
zsidók papokat és Lévitákat küldöttek Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt:
Kicsoda vagy te? Erre ő így felelt és
monda: Én kiáltó szó, kiáltó hang vagyok a pusztában. Egyengessétek az Úrnak útját, és készítsetek
egyenes utat az Úrnak, amint
megmondotta Ézsaiás próféta” (Ján. 1,19.23)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)