2014. január 12.
2014. január 11.
Isten az Ő Fiát Egyiptomból hívja ki, akkor és minden időben!
A gyermek Jézust kereső tudósok:
„álomban
meginttettek, vagyis utasítást, figyelmeztetést, kijelentést kaptak, hogy
Heródeshez vissza ne menjenek, más úton térének vissza hazájukba, vagyis
tartományukba, országukba.
Mikor pedig azok a mágusok; tudósok, csillagászok, bölcsek visszatérnek
vala, ímé megjelenék az Úrnak angyala, hírvivő követe Józsefnek álomban, és
monda: Kelj fel, vedd a gyermeket és annak anyját, és fuss, menekülj
Egyiptomba, és maradj ott, amíg én mondom néked. Mert Heródes halálra fogja
keresni a gyermeket, hogy elveszítse, megölje, elpusztítsa őt.
Ő pedig fölkelvén még akkor éjszaka, vevé, és fogta a
gyermeket és annak anyját éjjel, és Egyiptomba távozék, és Egyiptomba menekült,
Egyiptomba húzódott vissza.
És ott vala egész a Heródes haláláig, vagyis Heródes
élete végéig, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott a próféta által, aki így
szólt: Egyiptomból hívtam ki az én fiamat*
**És: „Mindez pedig
azért lőn, hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott volt a próféta által, aki így
szólt” „Mikor még gyermek volt Izráel, megszerettem
őt, és Egyiptomból hívtam ki az én fiamat” (Mát.
1,22; Hós. 11,1)
Erős váram vagy Uram!
Az Úr az én kősziklám, váram és szabadítóm; az én
Istenem, az én kősziklám, Őbenne bízom: az én paizsom, üdvösségem szarva,
menedékem” (Zsolt. 18,3)
Imádság:
Istenem! Köszönöm, hogy van
munkánk, hogy dolgozhatunk. Köszönöm az olykor közöttünk meglévő
véleménykülönbségeket is. Ez soha nem baj, a kérdés inkább az, hogy előtted
helyes módon kezeljük-e. Segíts ebben bennünket! Ámen
A házasságról
Viseljétek el egymást
szeretettel. (Efezus 4:2)
Hadd szóljak a házasságok
hatodik konfliktusforrásáról, mely szerintem a munka. A munkával
kapcsolatban két véglet van: van olyan ember, aki egyáltalán nem dolgozik, és
az azért konfliktusforrás egy családban, és van olyan, akicsak dolgozni tud,
aki soha nincs otthon, mert neki mindig dolgoznia kell(?). Valahol
a kettő között van az az egészséges egyensúly, amit meg kellene találni
minden házasságban.
Szeretném
leszögezni, hogy a konfliktusok
önmagában nem jelentenek problémát egyetlen házasságban sem (vagy
legalábbis nem kellene, hogy problémát jelentsenek). Hiszen a konfliktusok
azért vannak, hogy az ember megoldja őket. Nincs emberi kapcsolat konfliktusok
nélkül. Házasság sincs konfliktusok nélkül. Ahogyan szokták mondani: tányér és
kanál csördülés nélkül nincs. Nem is kell magunkat azzal áltatni, hogy létezik
konfliktus nélküli kapcsolat. Az a kérdés, hogy tudjuk-e, akarjuk-e keresni
ezekre a megoldást? A jó megoldást, mely által épülhet a házasságban élő ember,
a férj és a feleség egyaránt. A házasságokat nem a konfliktusok száma minősíti,
hanem azoknak megoldása.
Ti hogy oldjátok meg a
közöttetek lévő konfliktusokat? Istent is bele tudod vonni a nehéz helyzetekbe?
BILL BURNS: A Prófétai Összehangolás Éve,
2012-ben Isten elkezdte
kijelenteni az Ő isteni kormányzását azoknak a szívének, akik arra vágytak,
hogy az Ő uralma alatt éljenek.
2013-ban az Úr elhozta az Ő
rendjét azoknak az életébe, akik hajlandóak voltak az Ő uralma alatt élni. Az
isteni rend meg lett szilárdítva az Ő népe között.
2014 arról lesz ismert, hogy
ez lesz a Prófétai Összehangolás Éve. Ebben az időszakban az Úr Szelleme össze
fogja hangolni az Ő népét az Ő céljaival. Ezt az összehangolást Istennek az
egyénekre szabott céljainak (terveinek) a kijelentése fogja elhozni. Ezek a
kijelentések álmok, látomások, prófétai üzenetek, jelek és csodák által fognak
érkezni.
Oda kell állnunk, hogy
vigyázva figyeljünk, hogy ne szalasszuk el az összehangolódásra adódó
lehetőségeket. Amikor megérkezik Isten céljáról a kijelentés, akkor rendezve
lesznek a soraitok, szellemi pozícióba lesztek állítva, hogy átmenjetek azon az
ajtón, ami megnyílik számotokra.
Szellemi Ajtók fognak
megnyílni ebben az időszakban, amelyek egy új szellemi tájra visznek be. A
felemelkedés helye lesz - magasabban lesz, mint ahol valaha jártál - a
céltudatosság helye.
Jelenések 3:8 "Tudom a
te dolgaidat, ímé adtam elődbe egy nyitott ajtót, amelyet senki be nem zárhat;
hogy kevés erőd van, és megtartottad az én beszédemet, és nem tagadtad meg az
én nevemet."
Amint ez az ajtó megnyílik
számotokra, és beléptek ebbe a szellemi környezetbe, megtaláljátok azt az ösvényt,
ami a sorsotok beteljesüléséhez vezet.
Az Ösvény
Egy ideje láttam egy látomást
erről az ösvényről, ami a szellemi megértésre vezet. Az ösvény egy hegyre
vezetett föl, és az volt a neve, hogy az "Ősi Ösvény". Megértettem,
hogy ez az az ösvény, amin a régi idők prófétái is jártak. Amint elkezded
követni ezt az ösvényt, tisztábban fogod látni, amit az Úr mutat neked, és
természetfölöttibb leszel, mint most.
Az ajtók meg fognak nyílni,
az ösvények fel fognak tárulni ebben az időszakban, mert ez az isteni
beteljesülés időszaka.
Ézsaiás 42:16 A vakokat oly úton vezetem, amelyet nem
ismernek, járatom őket oly ösvényeken, amelyeket nem tudnak; előttük a
sötétséget világossággá teszem, és az egyenetlen földet egyenessé; ezeket
cselekszem velük, és őket el nem hagyom.
Az Átváltozás Időszaka
Ez egy olyan idő lesz, amikor
nagy kegyelem lesz azokon, akik követik az Úr által számukra készített ösvényt.
Lesznek kijelölt helyek az ösvényen, amelyek Isten dicsőségének a gyulladási
pontjai lesznek, ami átformálja őket.
2 Korinthus 3:18 Mi pedig az
Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélvén, ugyanazon ábrázatra
elváltozunk dicsőségről dicsőségre, az Úrnak Szellemétől.
Ez az átváltozás összehangol
bennünket Krisztus értelmével (1 Korinthus 2:16). A gondolataink még
krisztusibbak lesznek.
Róma 12:2 És ne szabjátok
magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által,
hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata.
A Helyreállítás Időszaka
elkezdődött, és folytatódni fog 2014-ben is. Az első három hónap
kulcsfontosságú lesz, amikor hinnünk kell a helyreállításban.
http://gyurinaploja.blogspot.com
Joseph Prince: „Első osztályú” megigazultság
5,21 Mert Azt, Aki nem ismert
bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk Őbenne. (2 Korinthus)
Vannak olyan keresztények,
akik azt gondolják, munkálkodniuk kell azon, hogy még igazabbá váljanak. Ha
pedig valamit elszúrnak, magukat „rugdossák”. Nem veszik észre, hogy ezáltal
nem Isten igazságát keresik, hanem saját magukban akarnak megigazulni a törvény
megtartása által.
A megigazulás nem a helyes
viselkedésről szól. A megigazulás Isten ajándéka számunkra Jézus Krisztuson
keresztül. Ha pedig ajándék, akkor nem tudjuk kiérdemelni azáltal, hogy
megtartjuk a törvényt és jól viselkedünk. Csak elfogadni tudjuk!
Hogyan tudjuk elfogadni? A
kereszten keresztül. Isten Jézust „Bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága
legyünk Őbenne.” Tehát mi Isten igazsága vagyunk Jézusban. Annyira igazak
vagyunk, mint Jézus!
Néhányan azonban azt
gondolják, hogy vannak, akik igazabbak és vannak, akik kevésbé igazak, mintha a
megigazultságnak is külön osztályai lennének, mint a repülőgépeknek. Azt
hiszik, vannak, akik turista osztályú igazsággal rendelkeznek, mások business
kategóriájúval, és néhány kiválasztott pedig első osztályú igazsággal
rendelkezik.
Ez teljes képtelenség! Amikor
Isten Jézust adta értünk, akkor Ő vált a mi igazságunkká, Általa igazultunk
meg. Így mi az Ő igazságával rendelkezünk. Ez azt jelenti, hogy Isten szemében
száz százalékosan igazak vagyunk! Első osztályú igazságunk van, nem kevesebb!
Most lehet, hogy azt mondod:
„Nem értem! Hogy lehetnék igaz, ha rosszat cselekedtem?” Csak gondolj bele:
Jézus, aki nem ismert bűnt, bűnné lett értünk. Jézus, aki nem ismerte a bűnt,
nem vétkezett, és Benne sem volt bűn, a kereszten magára vette a bűneinket, és
bűnné lett értünk.
Ugyanígy mi, akik bűnösök
voltunk, nem ismertük az igazságot, nem cselekedtük az igazságot, és bennünk
sem volt igazság, a keresztnél befogadtuk az Ő igazságát, és Isten igazságává
lettünk Jézus Krisztusban.
A kereszten isteni csere ment
végbe. Jézus felvette a mi helyünket, hogy mi elfoglalhassuk az Ő helyét. Nem
azt érdemelte, hogy bűnné legyen, de mégis azzá lett értünk. Mi nem érdemeljük
meg, hogy igazzá legyünk, de mégis megigazultunk, mert befogadtuk az Ő
igazságát. Ez aztán a jó hír! És milyen csodálatos kegyelem!
Joseph Prince
Magyar fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/142-elso-osztalyu-megigazultsag.html
Milyen a szeretet?
„ Az isteni szeretet türelmes
és jóságos. Ez a szeretet nem féltékeny, nem irigy, nem dicsekszik, nem büszke,
nem viselkedik gorombán, nem önző, nem gurul méregbe, nem tartja számon, ha
valaki rosszat tesz, nem örül a gonoszságnak, de együtt örül a többiekkel az
igazságnak. Az isteni szeretet mindent eltűr, mindig hisz, mindig remél,
mindenben kitart.” (Egyszerű fordítás)
Korinthusbeliekhez írt 1.
levél 13:4-7
Fabiny Tamás:
A szeretet himnuszának mai
tolmácsolása
Ha olyan kiváló szónok vagyok
is, mint Kossuth Lajos, vagy Martin Luther Kinggel együtt hirdetem, hogy „van
egy álmom”, de szeretet nincs bennem, olyanná lettem, mint egy leomlott
templomtorony megrepedt harangja.
Ha futurológusként, a jövő
mérnökeként vagy csalhatatlan közvélemény- kutatóként előre látom is a jövőt,
szeretet pedig nincs bennem, olyan vagyok, mint egy összelapított üres
kólásdoboz, amelyet unottan rúgnak tovább a kamaszok.
Ha akkora hitem van is, mint
Assisi Ferencnek, Luther Mártonnak és egy dunántúli parasztasszonynak
együttvéve, de szeretet nincsen bennem, olyanná lettem, mint a szél által
cibált ördögszekér.
Ha önfeláldozóan támogatok is
alapítványokat vagy tizedet adok minden jövedelmemből, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint aki követ ad kenyér helyett és skorpiót hal
helyett.
Ha két végén égetem is a
gyertyát, hajnaltól késő estig robotolok, éveken át nem megyek szabadságra, ám
szeretet nincs bennem, olyan lennék, mint egy üresbelű hagyma.
Ha naponta végigjárom a
damaszkuszi utat, rongyosra olvasom bibliámat és halálomra is bizakodó hittel
tekintek, úrvacsorával vagy a betegek szentségével megerősítve készülök
elmenni, de szeretet nincs bennem, semmi hasznom abból.
A szeretet jelentéktelen,
mint amikor valaki szamárháton vonul be a városba.
A szeretet nevetség tárgya,
mint amikor valakinek kezébe nádszálat, fejére töviskoszorút adnak.
A szeretet balek, mint amikor
valaki kínzóiért imádkozik.
A szeretet esendő, mint
amikor valaki azt mondja: „szomjúhozom”.
A szeretet meglepő, mint
amikor valaki szelíden megszólít egy gyászoló asszonyt a hajnali kertben.
A szeretet játékos, mint
amikor valaki tanítványai előtt megy Galileába.
A szeretet nem fúj egy követ
a bennfentesekkel, nem kacsint össze a hatalommal, nem bizonygatja önmaga
fontosságát, nem örül pártok és politikusok acsarkodásának, de együtt örül az
asszonnyal, aki megtalálja elgurult drachmáját.
Nem örül az ügyeskedéssel
szerzett vagyonnak, de együtt örül a mező liliomaival és az ég madaraival.
Nem örül a doppinggal elért
világcsúcsnak, de együtt örül a fogyatékos kisfiúval, aki szája szélén csorgó
nyállal, nagy erőfeszítésekkel társának tudja dobni a labdát.
A szeretet soha el nem múlik.
Nem veszti el szavatosságát, nem évül el, nem kerül ad acta, nem lesz unalmas,
mint a tegnapi újság.
Legyenek bár
istentiszteletek, véget fognak érni. Legyenek bár egyházak, meg fognak szűnni.
Legyen bár ökumenikus mozgalom, el fog töröltetni.
Még nem találtuk meg a rák és
az AIDS gyógyszerét, nem értjük távoli földrészek lakóinak nyelvét, nem fogjuk
fel más civilizációk felénk sugárzott jeleit.
Ám egykor majd egyetlen
asztalt ülünk körül mindnyájan, és ő lesz majd minden mindenekben.
Mert a szeretet nélküli
kötelességtudat: kedvetlen.
A szeretet nélküli
felelősség: figyelmetlen.
A szeretet nélküli igazság:
kemény.
A szeretet nélküli okosság:
gőgös.
A szeretet nélküli
barátságosság: hűvös.
A szeretet nélküli rend:
kicsinyes.
A szeretet nélküli hatalom:
kíméletlen.
A szeretet nélküli birtoklás:
fösvény.
A szeretet nélküli adakozás:
képmutató.
A szeretet nélküli
vallásosság: bigott.
A szeretet nélküli hit:
vakbuzgó.
A szeretet nélküli remény:
fanatikus.
A szeretet nélküli élet:
értelmetlen.
Most azért megmarad a hit, a
remény, a szeretet, e három. Ezek közül pedig legnagyobb: Jézus.
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/06/milyen-szeretet.html
Képmutató őszinteség 1.
Jorsits Attila,
Ami a szívemen, az a számon – mondja sok, önmagát őszintének tartó ember. Az őszinteség valóban csak ennyit jelent?
Az elmúlt időben nem egy olyan írásba botlottam az interneten, ami a keresztények, a kereszténység őszintétlenségéről, képmutatásáról szólt. Mi tagadás, ez létező probléma, és nem is új keletű; az Újszövetségben maga Jézus is elítéli a képmutatást:
“Jaj nektek, képmutató írástudók és farizeusok, mert hasonlók vagytok a meszelt sírokhoz, amelyek kívülről szépnek látszanak, de belül tele vannak halottak csontjaival és mindenféle tisztátalansággal. Így kívülről ti is igaznak látszotok az emberek szemében, de belül tele vagytok képmutatással és törvényszegéssel.” (Mt 23,27-28)
A fent említett kritikák olvasása közben – amelyek nem egy esetben szintén keresztények tollából származtak – azonban néha úgy éreztem, hogy keverjük a szezont a fazonnal, mert ez a kérdés egy keresztény életében nem is annyira egyszerű.
Ki a képmutató? Az, aki egész életében, vagy akár egyes élethelyzetekben valós hite, gondolkodása, értékrendje ellencselekszik. Az ilyen esetek mögött általában valamilyen személyes érdek húzódik meg, vagyis az adott személynek megéri a képmutatás. Jézus is ebben az értelemben beszél a képmutatásról, ugyanis az egyfajta őszintétlenség, tehát hazugság. Ez egyértelmű és világos helyzet. A félreértés nem is itt van, hanem a továbbiakban.
Az őszinteség kérdését napjainkban eléggé egyoldalúan közelítjük meg. Őszinteségnek nevezzük azt, amikor aszerint az indulat, gondolat szerint szólunk, cselekszünk, ami épp bennünk van.Azt gondolom, mindenki érzi, hogy ez így egy kicsit problémás.Hiszen, ha minden esetben az ilyen őszinteség lenne a helyes út, akkor nem kellenének isteni és földi törvények. Mindannyian tapasztaltuk már annak az áldását, amikor egy-egy helyzetbennem engedtünk szabad folyást mindannak, ami bennünk valójában munkálkodott… Az ilyen helyzetekben a képmutatásbűnébe estünk volna? Sok
ami a szívemen, az a számon-ember magyarázza szeretetlenségét ilyen indoklással. Ezzel el is érkeztünk a probléma gyökeréhez.
Ami a szívemen, az a számon.Rendben, de miért ez van a szíveden? Ez a szomorú kérdés.
Mindenekelőtt vegyük komolyan, hogy a bűn a legnagyobb őszintétlenség. Eredetileg nem tartozott az ember természetéhez,ezért nem is tekinthetünk rá annak részeként. Mindannyiunkban ott van és kiirthatatlanul munkálkodik, ám ez nem jelenti azt, hogyazonosulnunk kell vele. Jézus nem csak megparancsolja a bűn elleni harcot, hanem erőt is ad hozzá. A hívő ember ezért már tud nem vétkezni. Nem mindig, nem tökéletesen, de Jézus segítségévelképes erre.
Mit is jelent ez az őszinteség összefüggésében? Képessé válik nem a bűn szerint cselekedni, vagyis többé már nem a bűn lesz az
őszintecselekedete. Mert enélkül az őszinteség sem más, mintképmutatás, mert az addig valójában nem az embernek, hanem az ember bűnének a megnyilvánulása. Amíg valakit egyedül a bűnei vezérelnek, addig esélye sincs őszintének lenni. Ilyen értelemben a bűn a legnagyobb képmutatás. (Folyt. köv.)
http://www.teologiablog.hu/kepmutato-oszinteseg-1/
Képmutató őszinteség 2.
Jorsits Attila,
Nagy a keresztények felelőssége és szerepe abban, hogy mit gondol a „világ” Istenről vagy az egyházról. De hogyan ítéljük meg azt, amikor egyszerűen képmutatóknak tartanak minket? Legyünk tisztában vele, hogy mit (és mit nem) jelent a képmutatás!
Az előző részben megállapítottuk, hogy az őszinteség nem egyszerű kérdés. Ugyanis mindaddig, amíg valaki bármilyen külső befolyás hatására cselekszik, addig az a tett nem mondható őszintének, hiszen a rákényszerített vagy manipulált cselekedet valójában nem a sajátja. Isten ezt nagyon jól megkülönbözteti azzal, hogy gyűlöli a bűnt, de a bűn által befolyásolt, bűnt cselekvőembert mégis szereti. Tudja, hogy az a bűn, amit az ember tesz, alapból nem az ember őszinte cselekedete, hiszen a bűn kényszerealatt cselekszik. (Baj akkor van, amikor az ember már ténylegesen azonosul a bűnével, de ez egy másik téma.) Jézus ez alól a kényszer alól szabadítja fel az embert, így lehetővé teszi számára, hogyellenálljon a bűnnek, és végre tudjon őszintén cselekedni. Ezért nevezem képmutató őszinteségnek azt, amikor valaki őszinteség címén nem tesz mást, mint szabad folyást enged bűnös indulatainak.
A fentiek szerint tehát nem kell mást tenni, mint hinni Jézusban, és akkor az ember őszintévé válik? Sajnos a helyzet nem ennyire egyszerű. Pál apostol több helyen is felveti ezt a témát, amiből láthatjuk, hogy még egy ilyen komolyan odaszánt ember életében sem megy ez olyan könnyen:
“Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok szolgáltatva a bűnnek. Hiszen amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt cselekszem, amit akarok, hanem azt teszem, amit gyűlölök. Ha pedig azt cselekszem, amit nem akarok, akkor elismerem a törvényről, hogy jó. Akkor pedig már nem is én teszem azt, hanem a bennem lakó bűn.” (Róm 7,14-20)
A hívő ember ezzel küzd egy életen át. Tehát, ha valaki olyan keresztényeket akar találni, akik képesek tökéletesen aszerint élni, amit hisznek, akkor csalódnia kell, mert ilyenek nincsenek. Nem a keresztények a megtestesítői a kereszténységnek, hanem Krisztus, ezt ne felejtsük el. Minden hívő keresztény – Pál apostolhoz hasonlóan – küzd ezzel a kettősséggel, de ez a küzdelem még mindig jobb, mint megadni magunkat a bűn személyiségünket, egyéniségünket, életünket uniformizáló és pusztító erejének.
Mit jelent ez a képmutatás összefüggésében? Az Újszövetségben a képmutató (hüpokritész) személy mindig olyan valaki, aki valami olyan tökéletességet akar felmutatni, ami valójában nem igaz rá, az életére. Azt az embert értjük alatta, aki egészében vagy bizonyos cselekedeteiben csak megjátssza a szentet. Az igazi képmutató tehát szentnek látszik, miközben nem az, a valóban hívő ember viszont sokszor bűnösnek látszik, miközben szent. Az elsőnek az oka valamilyen érdek, a másodiknak a forrása valamilyengyengeség. Ez hatalmas különbség!
Amikor Isten valóságos emberré lett Jézusban, többek között azt is megmutatta, elénk élte, hogy milyen lenne az ember, haalaptermészete nem lenne átitatva a bűnnel. Jézus parancsolatainak egy része gyakorlatilag ennek a megvalósításáról szólnak. Szeress, bocsáss meg, segíts, legyél önzetlen stb. – mert a bűntelen ember alaptermészete ilyen. Egy hívő keresztény Isten igéje szerint átgondolt tette pontosan ezért nem képmutatás. Ugyanis egyedül így élheti át, hogy milyen valójában az a természet, egyéniség, személyiség, amelyet Isten eredetileg teremtett neki; mert csak így képes valódi, emberi természete szerint cselekedni.
“Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok szolgáltatva a bűnnek. Hiszen amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt cselekszem, amit akarok, hanem azt teszem, amit gyűlölök. Ha pedig azt cselekszem, amit nem akarok, akkor elismerem a törvényről, hogy jó. Akkor pedig már nem is én teszem azt, hanem a bennem lakó bűn.” (Róm 7,14-20)
2014. január 10.
Ige: Pál apostol vallástétele az apostoli elhívásról, és feladatról,
példaként minden korban élő
apostol számára
„Pál,
Jézus Krisztusnak, a Felkentnek szolgája, vagyis rabszolgája, aki Urának, Jézus Krisztusnak tulajdona.
Elhívott, és meghívott apostol, vagyis az Úr Jézus által kinevezett követ, elválasztva, és külön választva a világi, tisztátalan,
szentségtelen dolgoktól. Isten Evangéliumának, azaz: Örömhírének, győzelmi hírének, a győzelmes
hadvezérről szóló jó hírnek hirdetésére és prédikálására*(Róm 1,1)
*És azért: „Hogy legyek a Jézus Krisztus szolgája a
pogányok, vagyis a nemzetek között, munkálkodván az Isten
evangéliumában, hogy legyen a pogányoknak áldozata kedves és a Szent Szellem
által megszentelt.
[Más fordítás: Hogy amikor az örömüzenet papi
szolgálatát végzem, én a Krisztus Jézusnak a nemzetek közé kirendelt áldozó
papja vagyok; hogy a pogány népek a Szent Szellemtől megszentelt kedves
áldozati ajándékká legyenek]” (Róm. 15,16).
Az
Úr Jézussal való találkozása pedig így történt: Amikor Damaszkuszba tartott, hogy
ott is üldözze a Krisztus népét, itt találkozott a feltámadott Úrral. „És amint méne,
lőn, hogy közelgete Damaskushoz, és nagy hirtelenséggel mennyei fény sugárzá őt körül, és villant fel körülötte a mennyből. És ő leesvén a földre, halla
szózatot, és egy hang így szólt hozzá,
mely ezt mondja vala néki: Saul, Saul,
mit kergetsz, és miért üldözöl engem? És monda: Kicsoda vagy, Uram? Az Úr
pedig monda: Én vagyok Jézus, akit te kergetsz, és üldözöl: nehéz néked az ösztöke ellen rugódoznod.
Remegve és ámulva monda: Uram, mit akarsz, hogy cselekedjem? Az Úr pedig monda
néki: Kelj fel és menj be a városba, és majd megmondják néked, mit kell
cselekedned. A vele utazó férfiak pedig némán, és szótlanul álltak, hallva
ugyan a szót, vagyis a hangot, de senkit sem látva. Felkele azonban
Saulus a földről, de mikor felnyitá szemeit, senkit sem láta, sőt egyáltalán nem
látott), azért kézen fogva vezeték be
őt Damaszkuszba. És három napig nem látott, és nem evett és nem ivott” (Csel. 9,3-9).
Az
Úr pedig egy Anániás nevű tanítványát küldte Saulushoz, így szólva hozzá: „…Eredj el, mert ő nékem választott edényem,
hogy hordozza az én nevemet a pogányok és királyok, és Izráel fiai előtt. Anániás pedig elment, és bement abba a házba; rátette kezét, és
ezt mondta: „Atyámfia, Saul, az Úr küldött engem, az a Jézus, aki megjelent
neked az úton, amelyen jöttél, és azért küldött, hogy újra láss, és megtelj
Szent Szellemmel. És egyszerre, mintha pikkelyek estek volna le a szeméről,
újra látott; azután felkelt, és bemerítkezett, majd miután evett, erőre kapott.
Néhány napig együtt volt a damaszkuszi tanítványokkal, és azonnal hirdetni
kezdte a zsinagógákban Jézusról, hogy ő az Isten Fia” (Csel. 9,15.17-20)
Spurgeon: Az ember…
Minden ember sírva születik,
de nem minden ember zúgolódik. Sokan állandóan panaszkodnak és csalódottan
halnak meg. Ezek az emberek elrágcsálják a keserű tablettát, pedig ha egy-két
korty vízzel és egy kis türelemmel nyelnék le, nem éreznék a keserűségét.
Az ilyen emberek a más terhét
könnyűnek találják, de a saját terhüket olyan nehéznek, mint az ólmot. Ők azok,
akik mindig rossz bánásmódban részesülnek. Senki tyúkszemére nem taposnak oly
gyakran, mint az övékre. A hó legsűrűbben az ő ajtajuk elé hull, a vihar
legerősebben az ő ablakuk előtt tombol.
A valóság az, hogy mindez
csak képzelet. Ők is boldogok lennének, ha ezt belátnák. Egy csipetnyi a
megelégedés füvéből olyan ízt ad a legegyszerűbb levesnek is, mint a
legfinomabb királyi éteknek.
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)
.jpg)











