2013. december 4.
Az Úr Jézus ígérete:
„Ha én bennem
maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok (és bármit akartok), és meglesz az néktek (és megadatik
nektek)” (Ján. 15,7).
Kovásztalanok legyetek!
Krisztus népéhez így szól az
Úr: „Tisztítsátok [takarítsátok] el azért a régi kovászt, hogy legyetek új
tésztává, aminthogy kovász nélkül valók vagytok; [hiszen
mentesek is vagytok a kovásztól; g. (adzümosz):
azaz nem romlott, nem megrontott] mert
hiszen a mi húsvéti bárányunk, [pászkaáldozatunk] a Krisztus, megáldoztatott [föláldoztatott; megöletett már] érettünk. Azért ne régi kovásszal
ünnepeljünk, sem rosszaságnak [álnokságnak] és gonoszságnak romlottságnak] kovászával,
hanem tisztaságnak [egyeneslelkűség; napfény-tisztaság;
őszinteség; nyíltszívűség] és igazságnak
[(alétheia):
valóság, Isten Igéje]
kovásztalanságában. [kovásztalan, azaz nem romlott, nem
megrontott (kenyereivel)]” (1
Kor. 5,7-8)
C. H. Spurgeon: ÍGÉRET SZERINT 1. rész
11. Az ígéretek értékelése.
’Amelyek által igen nagy és
becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket.’ (2Pt 1,4)
Úgy gondoltunk az ígéretekre,
mint kincseinkre: ideje, hogy felmérjük õket, és kiszámítsuk az értéküket. Minthogy
az ígéretek alkotják a vagyonunkat, pontosan fel kell becsülnünk az értéküket; lehetséges,
hogy nem tudjuk pontosan, milyen gazdagok vagyunk. Kár lenne szegénységben sóvárogni
úgy, hogy nem tudunk róla, milyen nagy vagyonunk van. A Szent Szellem segítsen
minket, hogy helyesen értékelhessük a kegyelem és a dicsõség gazdagságát, ami a
szövetség ígéretében van fenntartva számunkra!
Péter apostol úgy beszél az
ígéretekrõl, mint ’igen nagy és becses’ ajándékokról. Valóban, felülmúlnak minden
dolgot, amivel összehasonlíthatók. Soha senki nem ígért még úgy, ahogy Isten. A
királyok a fele királyságukat is odaígérték, na és aztán? Isten azt ígérte,
hogy odaadja a saját Fiát is az Õ népének, és úgy is tett.
A királyok valahol meghúznak
egy vonalat, de az Úr nem szab határt az ajándékoknak, amelyeket választottjainak
szán. Isten ígéretei nem csak hogy minden példát felülmúlnak, de minden
utánzáson is túltesznek. Még ha maga Isten volt is a példakép, senki sem volt
képes versengeni vele a bõkezûségben.
Jahve ígéretei olyan magasan
állnak minden más ígéret fölött, mint az ég a föld fölött. Ezek az ígéretek
minden várakozást felülmúlnak. ’Mindent megtehet sokkal bõségesebben, mint
ahogy mi kérjük vagy gondoljuk.’
Senki sem képzelte volna,
hogy az Úr ilyen ígéreteket tesz: túlszárnyalják a legmerészebb álmokat is. A
legderûlátóbb reményeket is felülmúlják, és a legfennköltebb elképzeléseken is túltesznek.
A Bibliának igaznak kell lennie,
mert senki sem találhatta ki:
a benne lévõ ígéretek mennyisége nagyobb és minõsége jobb, mint amit a
legnagyravágyóbb várományos elvárhat.
Isten meglep minket
vigasztaló ígéreteinek páratlan teljességével: elhalmoz kegyelmével, és mi,
akárcsak Dávid, csodálkozva leülünk, és ezt kiáltjuk: ’Honnét van ez nekem?’ Az
ígéretek minden mértéket felülmúlnak: jelentésük
olyan mély, mint egy
szakadék, kiválóságuk olyan magas, mint az ég, tartósságuk pedig olyan széles,
mint az óceán. Mindegyik ígéretrõl elmondhatjuk: ’Igen magas, nem tudom felérni.’
Az ígéretek összességükben Isten teljességét és mindenre elegendõ voltát
mutatják: mint maga Isten, az ígéretek is mindent kitöltenek. Terjedelmükben
határtalanok, mindenütt
ott vannak körülöttünk, akár
ébren vagyunk, akár alszunk, akár indulunk, akár érkezünk. Az egész életre
elegendõk a bölcsõtõl a sírig. Egyfajta mindenütt jelenvalóság tulajdonítható nekik,
mert körülvesznek minket mindenhol és mindenkor. Õk a párnánk, amikor
elalszunk, és amikor felébredünk, még mindig
velünk vannak. ’Mily drágák
nekem szándékaid, Istenem, mily hatalmas azoknak száma!’ Minden elképzelést és
számítást felülmúlnak, és mi imádjuk az Adományozójukat, csodáljuk, de sohasem tudjuk
felmérni õket.
Sõt, az ígéretek minden
tapasztalatot is felülmúlnak. Istennek azok az emberei, akik ötven vagy hatvan
éve ismerik az Urat, soha nem használták ki teljesen az Õ ígéretét. Isten még mindig
mondhatja: ’Elõtted vannak a nyilak’ (1Sám 20,22). A jövõre marad, hogy még
jobb és mélyebb dolgokat olvassanak ki belõle. Azok, akik tapasztalatuk révén a
legmélyebbre merültek az isteni ígéretekbe, teljesen tisztában vannak azzal,
hogy a mérhetetlen kegyelemnek és
szeretetnek még nagyobb
mélységei vannak, amelyek kikutatásra várnak. Az ígéret hosszabb az életnél,
szélesebb a bûnnél, mélyebb a sírnál, és magasabb a felhõknél.
Akármilyen jól ismeri valaki
az ígéret aranykönyvét, csak kezdõ a tanulmányozásában: Izráel vénei is úgy
találták, hogy ez a könyv meghaladja az emberi tudást. Mondanom sem kell, hogy
az ígéretek meghaladnak minden kifejezést. Ha beszélném az emberek és angyalok
összes nyelvét, akkor sem tudnám elmondani, milyen nagyszerûek Isten ígéretei.
Nemcsak egy nyelvet, de minden nyelvet felülmúlnak: túlszárnyalják az összes
rajongó dicsõítõ beszédét, akik valaha megszólaltak. Még a trón elõtt álló
angyalok is arra vágynak, hogy bepillanthassanak ezekbe a csodákba, mert nem
tudják felérni ésszel a titkot – annak hosszúságát, szélességét és magasságát.
A Jézus Krisztusban lévõ
dolgok leírhatatlanok, és a benne lévõ ígéretek minden beszéd erejét
meghaladják, legyen az emberi vagy isteni. Hiábavaló számomra megkísérelni a
lehetetlent. Igen ’nagyok’, mondja Péter, és õ jól tudta ezt. Egy nagy Istentõl
származnak, nagy szeretetrõl biztosítanak minket, nagy bûnösöknek szólnak, nagy
eredményeket érnek el számunkra, és nagy dolgokkal foglalkoznak. Olyan nagyok, mint
a nagyság maga; elhozzák nekünk a nagy Istent, hogy Istenünk legyen örökkön örökké.
Isten elsõ ígéretében kötelezte magát, hogy nekünk adja a Fiát. Ezt szoktuk
mondani: ’Hála legyen az Istennek kimondhatatlan ajándékáért!’
De ne hagyjuk a szavakat túl
könnyen átsiklani a nyelv fölött. Az, hogy Isten az Õ egyetlen Fiát adta, a
szeretet minden képzeletet felülmúló, nagy cselekedete volt: valójában a ’nagy’
szó túl erõtlen ahhoz, hogy leírja a szeretetnek ezt a csodáját. Az Úr odaadta
a Fiát, önként kiszolgáltatva õt mindnyájunkért – és aztán? Megígérte, hogy
elküldi a Szent Szellemet, a Vigasztalót, hogy örökre velünk legyen. Fel tudjuk
mérni e nagy ígéret értékét? A Szent Szellem pünkösdkor szállt le, beteljesítve
a régi próféciát: vajon ez a csodálatos leereszkedés nem egy nagyon nagy és
becses ajándék volt? Ne feledjük, hogy a Szent Szellem véghezviszi bennünk
mindazt a munkát, ami elõkészít minket a mennyei társaságra. Dicsõség Istennek
a határtalan kegyelem e látogatásáért!
Mi volt a következõ ígéret?
Urunk megígérte, hogy ’másodszor majd a bûn hordozása nélkül fog megjelenni
azoknak, akik várják õt üdvösségükre’. Vajon az összes szent együttvéve képes-e
felmérni a második eljövetel ígéretének nagyságát? Ez végtelen boldogságot
jelent a szentek számára.
És mit ígért még? Nos azt,
hogy mivel õ él, mi is élni fogunk. Birtokunkban lesz a mennyei boldogság
halhatatlansága; örvendezni fogunk testünk feltámadása fölött; együtt fogunk uralkodni
Krisztussal; megdicsõülünk a jobbján.
Beteljesült és
beteljesületlen ígéretek, ígéretek a jelenre és az örökkévalóságra vonatkozóan –
ezek valóban olyan nagy dolgok, hogy lehetetlen elképzelni, hogy ennél
nagyobbak még lehetnének. Mit mondhatna többet, mint amit mondott neked? Neked,
aki Jézusnál kerestél menedéket.
Az emberi lét
Az értelmes és tartalmas
emberi lét az újjáteremtőhöz kötött emberi lét. Az Istentől való függőség
életet, az Úrtól való függetlenség, elszakadás halált jelent.
Józan szolgálatotok
Kérlek azért titeket
atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti testeteket élő,
szent és Istennek kedves áldozatul, ez legyen a ti józan szolgálatotok. - Róma
12,1.
Neked kell tenned valamit a
testeddel. Mert ha te nem teszel vele semmit, akkor soha nem fog történni vele
semmi. Te, a belső ember, új teremtéssé lettél a Krisztusban. Örök életet
kaptál. Amikor az örök élet — Isten élete és természete — a szellemedbe kerül,
megváltoztat téged. Nem lesz többé problémád magaddal, a hústesteddel viszont
lesznek nehézségeid. Sokan azt mondják: „Meg kell halnod a régi éned számára.”
Nem, nem így van.
A régi én már halott, helyébe
az új éned lépett. Aminek meg kell halnod az a hústest. Nem a hústest a régi
én? Nem, nem az. A hústested a külső ember, a fizikai test. Ez pedig ugyanaz a
régi hústest, ami az üdvösséged előtt is volt!
A tested az a ház, amiben
élsz, és te vagy — nem pedig Isten — ennek a háznak a gondviselője. Te teszel
valamit a testeddel. Neked kell odaszánnod Istennek: „…élő, szent és kedves
áldozatul…” Egy másik fordítás ezzel a kifejezéssel zárja le ezt a verset: „…ez
a ti szellemi szolgálatotok.”
Megvallás: Én egy új teremtés
vagyok a Krisztusban. Ragaszkodom ehhez a megvalláshoz. A bensőmben lévő új
ember pedig megnyilvánul kívül, a testemen keresztül. Én uralkodom a testem
felett. Élő, szent és kedves áldozatul szánom oda a testemet Istennek, ezzel
szolgálok józanul Istennek.
Kenneth E. Hagin: Hitünk tápláléka
napi adagokban
Dr-Kováts György: AZ EVANGÉLIUM ISTENNEK EREJE-4. (Munkát végez - ha elmondod...)
Róma 1,16-17.
16 Mert nem szégyellem a
Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek üdvösségére,
zsidónak először meg görögnek.
17 Mert az Istennek igazsága
jelentetik ki abban hitből hitbe, miképpen meg van írva: Az igaz ember pedig
hitből él.
Istennek hatalma az
mindenkinek az üdvösségére, aki csak hisz. Aki kész hinni. Aki hittel fogadja.
Aki hittel marad meg mellette.
1./ Hatalom. Dinamika. Dünamisz.
Erőteljes megnyilvánulása Isten cselekedetének. Az evangélium önmagában
megmentő erő. Ha elmondod – megosztod a tényeket – akkor önmagában (amit
elmondtál, a tények, s Akiről beszéltél, a Megváltó), képes megváltoztatni az
emberi életet. Az élet folyását, irányát. Az emberi sorsot. Az emberi testet –
képes helyreállítani, meggyógyítani, felszabadítani, feltámasztani. Isten ereje
van benne.
2./ Sokan nem mérik fel ezt.
Ha elmondod, munka végződik el. Végbe megy valami olyan, amit emberileg nem
tudsz megtenni. Olyan szabadítás, olyan helyreállítás, olyan megváltoztatás,
amire emberileg nem volnál képes, és senki nem volna képes rá. De Isten
megteszi – az evangélium ereje által.
3./ Ha szólsz – az evangélium
kimegy, és munkát végez. Ha elmondod – végezheti hatalmi, megváltoztató
munkáját. Ha szót adsz hozzá – bemegy a szívbe, és ott hit támad, és Isten
szabadítása végbemegy. Ha szólsz. Ha elmondod. Ha szót adsz hozzá.
4./ Aki hisz. „Azért a hit
hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.” Ez a hit forrása. Isten
Igéje. Isten Szent Szelleme megeleveníti a hallott Igét. Olyanná teszi, mint a
mag a földben, amit nedvesség ért, és amihez megfelelő a környezet, a
hőmérséklet, és életnek indul. Kicsírázik. Kikel. Ilyen a hit. A hallott üzenet
– az evangélium (mint mag) – életre kel, bent a szívben, a hit feltámad, és
Isten szabadítása végbemehet. Mindenki életében, aki hisz. Mindegy, milyen
hátterű. Korábban hallotta az evangéliumot („zsidó”), vagy teljesen pogány
módon élt, Ige nélkül („görög”). Amikor találkozik az evangéliummal, és
feltámad a hit, megtapasztalja Isten munkáját. Erejét, megváltoztató hatalmát.
Bent a szívében, a gondolkodásmódjában, beszédében, cselekedeteiben,
kapcsolataiban, környezetében, jelenében és jövőjében. Saját testében, és más
emberek életében. Isten munkát végez, ereje leszakítja a korábbi bilincseket,
megváltoztatja a megváltoztathatatlannak hitt körülményeket, helyzeteket.
Hatalma előtt nincs akadály. Ha hallod, ha ott az evangélium, a szabadítás
üzenete, hallod, és hiszel, akkor ez az erő – Isten hatalma, minden ember
megmenekülésére – munkába lendül a te életedben is.
5./ Mi kell ahhoz, hogy
higgy? Az, hogy halld. Mit kell hallanod? Az evangéliumot. A tényeket. Amiket
Isten Fia véghezvitt ezen a földön. A megváltás örömhírét. A szabadítás
üzenetét. Isten Igéjét. Kitől hallod? Attól, aki hisz, aki már befogadta, akit
saját magát is megmentett már az Ige (Isten Fia). És mikor hallod tőle? Ha nem
szégyelli. Hát, te se szégyelld. Az evangélium megmentő ereje, Isten hatalma, akkor
tud működni, ha kimondod. Ha továbbadod. Hitből-hitbe.
Ha Isten veled....
Készítette: Mindenegyben blog
Mindaddig amíg tudod, hogy Isten melletted van,teljesen mindegy hogy ki van ellened!
http:// www.mindenegybenblog.hu/ idezetek/ mindaddig-amig-tudod-hogy-i sten-melletted
http://
2013. december 3.
Ige: Szolgálj a bűnösök felé
„És
lőn [történt; úgy alakult],
amikor Ő /Jézus/ ennek házában asztalhoz üle [Lévi házában asztalhoz telepedett; asztalhoz
dőlt], a vámszedők és bűnösök[(hamartólosz): a céltévesztett emberek] is sokan
odaülnek vala [és sok vámszedő és vétkező is asztalhoz dőlt] Jézussal és az ő tanítványaival; mert sokan valának [kik nyomába
szegődtek], és követék őt*
Márk. 2,16 És amikor látták az írástudók [törvénytanítók]
és a farizeusok (jelentése:
elkülönült, elzárkózó; elválasztó; kiemelkedően kegyes férfiak (vallásos
emberek) zárt csoportja). Hogy együtt eszik a vámszedőkkel és bűnösökkel,
mondának az ő tanítványainak: Mi dolog, hogy a [ti Mesteretek] vámszedőkkel és a bűnösökkel eszik és iszik” (Márk.
2,15-16)
*A Lukács írása szerinti Evangélium további
részleteket közöl a történtekről: „És
Lévi nagy lakomát (vendégséget) készíte
néki az ő házánál; és vala ott nagy sokasága a vámszedőknek és egyebeknek (másoknak), akik
ővelük (együtt) letelepedtek volt (asztalhoz
dőltek). És köztük az írástudók és farizeusok zúgolódának az ő tanítványai
ellen, mondván: Miért esztek és isztok a vámszedőkkel és a bűnösökkel (hamartólosz: céltévesztettekkel) (együtt)? És felelvén Jézus, monda nékik:
Az egészségeseknek nincs szükségük
orvosra, hanem a betegeknek. Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem a
bűnösöket a megtérésre (gondolkodásmód megváltoztatására, hogy visszatérjenek, visszaforduljanak Isten felé)” (Luk.
5,29-32)
És ezután: „Közelgetnek vala (igyekeztek) pedig ő hozzá (Jézushoz) a vámszedők és a bűnösök mind
(mindnyájan), hogy hallgassák őt. És zúgolódának a farizeusok és az írástudók,
mondván: Ez bűnösöket fogad magához, és velük együtt eszik. Ő pedig (erre) ezt a példázatot beszélé nékik, mondván: Melyik ember az közületek,
akinek ha száz juha van, és egyet azok közül elveszt, (vajon) nem hagyja ott a kilencvenkilencet a
pusztában, és nem megy az elveszett után, mígnem megtalálja azt? És ha
megtalálta, felveti (felveszi) az ő
vállára, örülvén (örömében). És haza
menvén, egybehívja barátait és szomszédait, mondván nékik: Örvendezzetek
(örüljetek) én velem, mert megtaláltam az
én juhomat, amely elveszett vala. Mondom néktek, hogy ily módon (ugyanígy) nagyobb öröm lesz a mennyben egy(etlen) megtérő bűnösön, hogynem kilencvenkilenc
igaz emberen, akinek nincs szüksége megtérésre. Avagy ha valamely asszonynak
tíz drakhmája (A drakhma, görög ezüstpénz, értéke egy napszám) van, és egy drakhmát elveszt, nem gyújt-é
gyertyát (lámpást), és nem sepri-é ki
a házat, és nem keresi-é gondosan, mígnem megtalálja? És ha megtalálta,
egybehívja az ő asszonybarátait és szomszédait, mondván: Örüljetek én velem,
mert megtaláltam a drakhmát, melyet elvesztettem vala! Ezenképpen, mondom
néktek, örvendezés van (így fognak örülni) az Isten angyalainak színe előtt egy(etlen) bűnös ember megtérésén” (Luk.
15,1-10)
Az Úr igéje:
Az Úr szava nem száraz
tanítás, nem dogma, hanem szabaddá és élővé tevő, az ember életét újjáteremtő
erő. Az ember csak vele és általa élhet értelmes és tartalmas életet. Nála
nélkül az újjáteremtő és teremtő erő nem érvényesül.
Megvallás
„Megvallom, hogy teljes
szívemből, teljes lelkemből, teljes elmémből és minden erőmből szeretlek Téged
Istenem” (Mát.22,37.)
Az egyedüli Megmentő!
„Jézus az egyetlen, aki megmentheti az
embereket, és az Ő neve az egyetlen hatalom a világon, ami üdvözíthet bennünket«”
(Csel.
4,12).
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)
+Copy.jpg)






.jpg)





