Készítette: Egyedülálló Karizmatikusok Közössége
2013. november 14.
Az új nap
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu
Minden nap új lehetőségeket hoz Isten útját választani.
http://www.tirek.hu/
Az Úr gondoskodik rólunk
Készítette: Keresztény szépségportál
Ha az Úr nem is lép közbe, ahogy mi azt várjuk, így vagy úgy, mégis gondoskodik rólunk.
Charles Spurgeon - The Prince of Preachers
2013. november 13.
Ige: Krisztus lakozzék szívedben!
(Eféz. 3,17) „Hogy [állandóan ott] lakozzék a
Krisztus a hit által a ti szívetekben;*
*Hogy velem együtt megvallhassátok, hogy: „Krisztussal
együtt megfeszíttettem [oszlopra szegeztettem]. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet pedig
most (hús)testben élek, az Isten
Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és önmagát adta [feláldozta] érettem” (Gal. 2,20)
Az Úr Jézus
kijelentése: „Én vagyok a szőlőtő, ti a
szőlővesszők: Aki énbennem marad, én pedig őbenne, az terem sok gyümölcsöt:
mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek. Ha valaki nem marad énbennem,
kivettetik, mint a (lemetszett) szőlővessző,
és megszárad; és egybe gyűjtik ezeket és a tűzre vetik, és megégnek (mert
elégetik)” (Ján. 15,5-6)
És
Pál apostolon keresztül így szól az Úr: „…Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé. [ha pedig
valakinek a Krisztus Szelleme nem birtoka, (nem birtokolja) az nem is az Övé].
Hogyha pedig Krisztus bennetek van, jóllehet a test (szóma = személyiség)
holt [halandó] a bűn miatt. [céltévesztés következtében] a
szellem azonban élet (dzóé = örökélet, vagyis
természetfeletti élet) az igazságért [de a szellem (örök)életet ad
megigazultság által]” (Róm 6,6-7)
„A [agapé:
Isten szerinti] szeretetben meggyökerezvén [(ridzoó): szilárddá,
stabillá válva, gyökeret verve, és gyökereivel szilárdan a talajba kapaszkodva,
és azokon keresztül táplálkozva] és alapot vévén, [azért] hogy megérthessétek [képesek
legyetek felfogni] minden szentekkel egybe [együtt], mi a szélessége és hosszúsága és mélysége és magassága.
[Más fordításban: „hogy az összes szentekkel együtt erőt nyerjetek annak
felfogására, hogy a szeretetben mennyi a szélesség, hosszúság, magasság és
mélység (az előzőek
mellett ez a négyirányú kiterjedést a mondat egyenlőnek, egyenlően végtelennek
tekinti: ez a négyirányú (kockaszerű) kiterjedés a tökéletesség kifejezője)]* (Eféz. 3,18)
*Jóbhoz így szól az
Úr: „Az
Isten mélységét elérheted-é, avagy a Mindenhatónak tökéletességére eljuthatsz-é?
Magasabb az égnél: mit teszel tehát? Mélyebb az alvilágnál (a holtak
hazájánál); hogy ismerheted meg (mit
tudhatsz róla)? Hosszabb annak mértéke
(terjedelme) a földnél, és szélesebb a
tengernél” (Jób. 11,7-9)
„És
megismerjétek a Krisztusnak minden ismeretet felül haladó szeretetét, hogy
ekképpen beteljesedjetek az Istennek egész teljességéig.* [és beteltek az Isten egész teljességével]** (Eféz. 3,19)
*Teljessége (pléróma): ami telve van valamivel; teljesség, tökéletes
beteljesedés. /vagyis: az egyház az a „hely” amelyet teljesen betölt Isten
valósága/
**Azért: „Mert Őbenne
lakozik az istenségnek egész teljessége testileg (szóma: lényében),
[Mert testileg (szóma:
lényében) őbenne lakozik
minden, ami az istenséget betölti]. És
ti Őbenne vagytok beteljesedve, aki feje minden fejedelemségnek [kormányzatnak] és hatalmasságnak [hatalomnak];
»s benne lettetek ennek a
teljességnek részesei, titeket pedig ő tölt meg«” (Kol. 2,9-10)
Krisztus a mi szentségünk
„Ő, vagyis: …[Krisztus]
az Isten ereje [hatalma;
hatóereje] és az Isten bölcsessége.
Mert Ő adatott nékünk: „… bölcsességül… Istentől, [Isten
rendeléséből] és igazságul
[megigazulásunkká] szentségül [megszentelődésünkké]
és váltságul: [váltság általi
szabadításul]” (1Kor. 1,24.30)
10. A hívõk különleges kincse 2. rész
C. H. Spurgeon: ÍGÉRET SZERINT
Ha az ígéret felvidít minket,
az csak azért van, mert Isten áll mögötte, hiszen az ígéret puszta szavai
semmit sem jelentenek számunkra, kivéve, ha Isten szájából erednek, aki nem hazudhat,
és olyan kéz dolgozta ki, amely nem hibázhat. Az ígéret az isteni cél
megjövendölése, az eljövendõ áldás elõjele; valójában annak a jele, hogy Isten
közel van hozzánk.
Csak Istenre hagyatkozhatunk,
hogy teljesítse ígéreteit, és ez az egyik oka annak, hogy Õ az ígéret módszere szerint
bánik velünk. Talán, ha az Úr az ajtónk elé dobta volna a kegyelmét anélkül,
hogy elõzõleg utalt volna az érkezésére, akkor nem érdekelt volna minket, hogy
ki hozta. Ha rendszeresen küldte volna, ahogy a nap is felkel minden reggel,
akkor talán semmibe vettük volna, mint a természeti törvények következményét,
és elfelejtettük volna Istent gondoskodásának rendszeressége miatt. Bizonyára
nélkülöztük volna Isten létezésének és szeretetének azt a nagy próbatételét, aminek
alá vagyunk vetve, amikor olvassuk az ígéretet, elfogadjuk hit által,
hivatkozunk rá imáinkban, és látjuk, hogy kellõ idõben beteljesül.
Az isteni bõkezûség
rendszeressége, amelynek célja a hit fenntartása és gyarapítása lenne, csak
gyengítené azt. Aki állami segélybõl vásárolja mindennapi kenyerét, az hajlamos
elfelejteni, hogy Isten keze van a dologban. Nem kellene így lennie, de mi
keményszívûek vagyunk, és az emberi gondoskodás állandósága ide vezet.
Nem lepõdnék meg, ha azok az
izráeliták, akik a pusztában születtek, és minden reggel mannát gyûjtöttek
éveken keresztül, egy idõ után már nem csodálkoztak volna rajta, vagy nem
látták volna benne Isten kezét. Szégyenletes ostobaság! De milyen gyakori!
Sokan máról holnapra éltek, és minden kenyérmorzsában Isten kezét látták, aztán
a jóságos Isten jóra fordította a sorukat, és rendszeres jövedelemre tettek szert,
amit minden gond nélkül megkaptak, és nemsokára kezdtek úgy tekinteni rá, mint
saját iparkodásuk eredményére, és többé nem dicsérték az Úr szeretõ
gondoskodását.
Szörnyû állapot lehet az Úr
tudatos jelenléte nélkül élni – külsõ ellátásban részesülni, de nem Isten
által; fennmaradni Isten keze nélkül! Akkor már jobb lenne szegénynek, betegnek
vagy számûzöttnek lenni, ami rákényszerítene minket, hogy közelebb kerüljünk
mennyei Atyánkhoz.
Hogy elkerülhessük Isten
elfelejtésének átkát, az Úr a legnagyszerûbb áldásait összekapcsolta az
ígéreteivel, és rájuk hivatkozva elõhívta bennünk a hitet. Nem engedi meg, hogy
irgalma fátyol legyen, amely eltakarja arcát szeretetünk szemei elõl, hanem
ablakká teszi, amelyen keresztül Õreá tekinthetünk. Az Ígérettevõ látható az
ígéretben, keze pedig látható az ígéret teljesítésében; így menekülünk meg az
ateizmustól, ami ott ólálkodik az ember szívében.
Azt hiszem, nem árt
megismételni, hogy Isten az ígéret uralma alá helyez minket, hogy
növekedhessünk a hitben. Hogyan létezhetne hit ígéret nélkül? Hogyan
növekedhetne a hit, ha nem értenénk meg egyre többet az ígéretbõl? Az ínség
órájában eszünkbe kell jutnia, hogy mit mondott Isten: ’Hívj segítségül engem a
nyomorúság idején, és én megszabadítlak’ (Zsolt 50,15). A hívõ ember elhiszi
ezeket a szavakat, segítségül hívja Istent, és megszabadul; így megerõsödik, és
dicsõíti az Urat.
Néha a hívõ azt tapasztalja,
hogy az ígéret nem teljesül azonnal, hanem várnia kell rövidebb-hosszabb ideig.
Ez kiváló gyakorlat a hit számára, mert próbára teszi õszinteségét és erejét: ez
a próba bizonyosságot nyújt a hívõ számára, és vigasszal tölti el.
Isten a maga idejében válaszol
az imára, megadja az ígért jótéteményt, a hit gyõzelmet arat, Isten pedig
megdicsõül; de idõközben a késedelem türelmessé tette a reménységet, a
könyörület pedig kétszer olyan értékessé vált. Az ígéretek edzõpályát
biztosítanak a hit számára: oszlopok és ugrólécek fiatal hitünk atlétikai
edzéséhez, amelyek használatával az megerõsödik, és képes áttörni egy seregen, vagy
átugrani egy falon. Ha a bizalmunk Istenben szilárd, nevetünk a
lehetetlenségen, és így kiáltunk: ’Meglesz!’; de ez csak úgy lehetséges, hogy
van egy csalhatatlan ígéret, amellyel a hit felövezheti magát.
Azok az ígéretek, amelyek még
nem teljesültek, segítik elõrehaladásunkat a hitéletben. Nagy és becses
ígéretek bátorítanak minket, hogy a magasabb dolgokra törekedjünk. Az eljövendõ
jó kilátása megerõsít minket, hogy kitartsunk és elõrenyomuljunk. Te és én
olyanok vagyunk, mint a kisgyerekek, akik járni tanulnak, és akiket úgy vesznek
rá az elsõ lépésekre, hogy egy almát tartanak eléjük. Minket egy ígéret
kilátása késztet, hogy kipróbáljuk hitünk remegõ lábait. Így egy lépéssel
közelebb jutunk Istenünkhöz. A kisgyerek hajlamos belekapaszkodni egy székbe,
és nehéz rávenni, hogy engedjen el mindent, és próbáljon meg a lábára állni;
végül kellõképpen felbátorodik, és megtesz egy rövid utat, amely anyja
térdeinél végzõdik. Ezt a kis vállalkozást újabb és újabb követi, és végül már egyedül
szaladgál. Az almának nagy szerepe van a baba edzésében, akárcsak az ígéretnek
a hitre való nevelésben.
Egyik ígéretet kaptuk a másik
után, és most már, úgy hiszem, nem kell többé
a földön csúsznunk-másznunk
és a rajta lévõ dolgokba kapaszkodnunk, és elkötelezhetjük magunkat a hitben
való járásra. Az ígéret szükséges eszköz, amikor lelkünket mindenfajta isteni
tulajdonságra és cselekvésre neveljük. Milyen gyakran mondtam: ’Uram, sok dolgot
kaptam tõled, áldott legyen a neved érte, de van még egy ígéret, ami nem
teljesült, ezért addig megyek elõre, amíg el nem érem a teljesülését!
A jövõ ismeretlen ország, de
én a te ígéreteddel lépek be oda, és azt várom, hogy megtalálom benne ugyanazt
a jóságot és kegyelmet, amely idáig követett; igen, én a földieknél nagyobb dolgokat
keresek.’
Arra is emlékeztetnem kell
téged, hogy az ígéret része szellemi állapotunk irányításának, mert imára
serkent. Mi az ima, ha nem könyörgés az ígéret beteljesítéséért? Az ígéret
úgyszólván az ima nyersanyaga. Az ima olyan vízzel öntözi az élet földjeit,
amely az ígéret víztározóiban van. Az ígéret az ima ereje. Odamegyünk Istenhez,
és ezt mondjuk neki: ’Tégy úgy, ahogy mondtad. Ó, Uram, megígérted; könyörgünk,
teljesítsd!’ Tehát az ígéret az íj, amivel kilõjük a könyörgés nyilait. Ha
bajban vagyok, szívesen keresek egy ígéretet, amely pontosan megfelel a szükségletemnek,
és aztán ráteszem az ujjam, és ezt mondom: ’Uram, ez a te ígéreted; kérem, bizonyítsd
be, hogy igaz, és teljesítsd az én esetemben is. Hiszem, hogy ez a te ígéreted,
és esedezem, hogy tedd áldássá a hitem számára.’ Hiszek a Biblia teljes
sugalmazásban, és alázatosan kérem az Urat, hogy teljesen váltson valóra minden
mondatot, amit leírt.
Szeretem szaván fogni az
Urat, és hogy azt tegye, amit mondott, hiszen Õ mondta. Nagy dolog, ha a szükség
visz rá az imádkozásra, de sokkal jobb, ha azok a várakozások késztetnek rá,
amelyeket az ígéret kelt. Vajon imádkoznánk-e egyáltalán, ha Isten nem adna
alkalmat számunkra az imádkozásra, és nem bátorítana minket a válasz ígéretével?
A gondviselés rendjében próbára tétetünk, aztán mi tesszük próbára az
ígéreteket; szellemileg éheztetünk, majd azzal a szóval tápláltatunk, amely
Isten szájából ered. Ama rendszer által, amely szerint az Úr bánik a
választottjaival, állandó kapcsolatban vagyunk Vele, így nem felejtjük el
mennyei Atyánkat. Gyakran állunk a kegyelem trónjánál, áldva Istent a
teljesített ígéretekért, és esedezve azokért az ígéretekért, amelyekben bízunk.
Számtalanszor meglátogatjuk Isten
lakóhelyét, mert van egy ígéret, amiért esedeznünk kell, és egy Isten, aki alig
várja, hogy kegyelmes lehessen. Vajon nem kell-e hálásnak lennünk a dolgok eme
rendjéért? Nem kell-e magasztalnunk az Urat, amiért nem zúdítja ránk a meg nem
ígért áldások záporát, hanem növeli az értéküket azáltal, hogy ígéretei és
hitünk tárgyává teszi õket?
Õszinte érzelmek
„Jézus könnyekre fakadt. A
zsidók ezt mondták: »Íme, mennyire szerette!«" (János 11:35-36)
Vannak köztünk, akik olyanok,
mint egy csukott könyv; az emberek soha nem fogják megtudni, mi van bennünk.
Jézus nem félt attól, hogy sebezhetõvé válik, szabad folyást engedett
könnyeinek barátja, Lázár sírjánál.
Te ki tudod fejezni õszintén
érzelmeidet? Szoktál beszélni a díjakról, amiket megnyertél, de hallgatsz az
elhullatott könnyekrõl? Ha csak a sikerekrõl beszélsz, de nem mondod el, min
mentél keresztül, amíg elérted õket, az emberek úgy fogják érezni, hogy õk
sosem lesznek képesek eljutni odáig, ahová te eljutottál. Ezt szeretnéd?
Jézus haragudott, amikor az
erõsek kihasználták a gyengéket; ezért is ûzte ki a pénzváltókat a templomból.
Sírt Jeruzsálem felett, mert tudta, milyen következményekkel jár az, hogy
elutasítják õt. Itt nem elszabadult indulatokról beszélünk, vagy arról, hogy
minden alkalommal könnyekben törjünk ki, amikor baj ér minket. Azonban ha nem
vagy képes arra, hogy megfelelõ mértékben együtt érzõ és õszinte legyél, akkor
nem leszel hiteles az emberek szemében. A Biblia azt mondja: „Mindennek
megszabott ideje van, megvan az ideje minden dolognak az ég alatt… Megvan az
ideje a sírásnak, és megvan az ideje a nevetésnek. Megvan az ideje a gyásznak,
és megvan az ideje a táncnak” (Prédikátor 3:1,4).
Ha kemény tudsz maradni, de arra
nem vagy képes, hogy érzelmeidet is kimutasd, az emberek talán csodálni fognak
elért eredményeidért, és követik útmutatásaidat, de távolságot fognak tartani.
Te pedig magányos leszel. Ez azonban önkéntes számûzetés a magányba, amit
magadnak okozol azzal, hogy nem vagy hajlandó megnyílni, és nem engeded be
õket. Jézus õszintén kimutatta érzelmeit, neked is ezt kell tenned.
http://maiige.hu/
Az Ima
A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu
Amikor Isten felé száll egy gondolatunk, már imádkozunk.
http://www.tirek.hu/
Isten többé nem emlékezik a bűneidre
Nem tudom te hogy vagy vele,
de szerintem a Zsidó 10:17 az egy nagyszerű hír. Isten látja minden bűnünket -
múltbeli, jelenbeli és jövőbelieket -, és azt mondja, "Bűneikről többé meg
nem emlékezem!"
A "többé nem" egy erős, dupla tagadás az eredeti
görög szövegben. Más szóval, Isten azt mondja: "A bűneidre én egyáltalán
nem fogok emlékezni, soha!"
Vajon Isten lejjebb engedett a sztenderdjéből? Nem, Ő még mindig tökéletesen szent. Ő emlékezett minden bűneinkre - 2000 évvel ezelőtt a kereszten. Minden bűn, amit elkövetettünk, vagy el fogunk követni már meg lett büntetve teljes egészében a Jézus Krisztus testén, a kereszten. Ezért ma, Isten többé nem emlékszik bűneinkre. Épp ezért nem kell bűntudatosan élnünk.
Minden alkalommal, mikor bűnbe esünk, Isten azt akarja, hogy jusson eszünkbe a kereszt és ezt mondjuk: "Úr Jézus, te el lettél ítélve ezért a bűnért, amit most elkövettem. Magadra vetted az ítéletet, így Isten nem fog elítélni engem ezért a bűnért. Te kárhoztatva voltál ezért a bűnért, így Isten nem fog kárhoztatni engem is."
Ha nem tekintesz a keresztre, akkor bűntudatos leszel, és úgy fogsz élni, hogy arra számítasz, hogy bármelyik pillanatban el leszel ítélve. Az ítéletre való számításod ad lehetőséget az ördögnek, hogy elhitesse veled, hogy Isten a bűnöd miatt számon fog kérni.
El kell jutnod arra a szintre, hogy tudd és hidd, hogy minden bűnöd meg van bocsátva, hogy nincs az a bűn, ami kizárhatna téged Isten áldásaiból. Hogy nincs az a bűn, ami miatt valaha is a pokolra jutnál, mert meg van neked bocsátva és meg vagy mentve örökké.
Zsidók 10:12, 14 azt mondja: "Ő (Jézus) azonban, egy áldozattal áldozván a bűnökért, mindörökre ülé az Istennek jobbjára. Mert egyetlenegy áldozatával örökre tökéletesekké tette a megszentelteket..."
Vajon Isten lejjebb engedett a sztenderdjéből? Nem, Ő még mindig tökéletesen szent. Ő emlékezett minden bűneinkre - 2000 évvel ezelőtt a kereszten. Minden bűn, amit elkövetettünk, vagy el fogunk követni már meg lett büntetve teljes egészében a Jézus Krisztus testén, a kereszten. Ezért ma, Isten többé nem emlékszik bűneinkre. Épp ezért nem kell bűntudatosan élnünk.
Minden alkalommal, mikor bűnbe esünk, Isten azt akarja, hogy jusson eszünkbe a kereszt és ezt mondjuk: "Úr Jézus, te el lettél ítélve ezért a bűnért, amit most elkövettem. Magadra vetted az ítéletet, így Isten nem fog elítélni engem ezért a bűnért. Te kárhoztatva voltál ezért a bűnért, így Isten nem fog kárhoztatni engem is."
Ha nem tekintesz a keresztre, akkor bűntudatos leszel, és úgy fogsz élni, hogy arra számítasz, hogy bármelyik pillanatban el leszel ítélve. Az ítéletre való számításod ad lehetőséget az ördögnek, hogy elhitesse veled, hogy Isten a bűnöd miatt számon fog kérni.
El kell jutnod arra a szintre, hogy tudd és hidd, hogy minden bűnöd meg van bocsátva, hogy nincs az a bűn, ami kizárhatna téged Isten áldásaiból. Hogy nincs az a bűn, ami miatt valaha is a pokolra jutnál, mert meg van neked bocsátva és meg vagy mentve örökké.
Zsidók 10:12, 14 azt mondja: "Ő (Jézus) azonban, egy áldozattal áldozván a bűnökért, mindörökre ülé az Istennek jobbjára. Mert egyetlenegy áldozatával örökre tökéletesekké tette a megszentelteket..."
Te és én örökké tökéletesek
vagyunk Jézus tökéletes munkájának köszönhetően a kereszten.
Isten teljes elfogadása
tökéletessé tett minket és tökéletes az örömünk az Ő Fia munkájának
köszönhetően, amely megdicsőítette az Ő szentségét. Szerettem, halld, ahogyan
Isten ezt mondja neked: "Irgalmas leszek, és a te bűneidről és
álnokságaidról többé meg nem emlékezem "
„Azután pedig ezt mondja: És nem fogok soha visszaemlékezni bűneikre és gonoszságaikra.”
(Zsidók 10:17 WBHU)
„Azután pedig ezt mondja: És nem fogok soha visszaemlékezni bűneikre és gonoszságaikra.”
(Zsidók 10:17 WBHU)
forrás: http://www.uzenetek.com/2012/07/isten-tobbe-nem-emlekezik-buneidre_9.html#ixzz2ho750GSW
Meggyökerezni a szeretetben
„Hogy lakozzék a Krisztus a
hit által a ti szívetekben; A szeretetben meggyökerezvén és alapot vevén, hogy
megérthessétek minden szentekkel egybe, mi a szélessége és hosszúsága és
mélysége és magassága az Isten jóvoltának, És megismerjétek a Krisztusnak
minden ismeretet felülhaladó szeretetét, hogy ekképpen beteljesedjetek az
Istennek egész teljességéig.”
(Efézusbeliekhez írt levél 3.
fejezet 17-19. vers)
Faipari tanulóként
anyagismeret órán felelésnél az volt a beugró, hogy tanárunk kis fadarabokat
hozott és meg kellett mondani milyen fából származnak, és mit lehet róluk
tudni. Így jól megtanulhattuk színük, szaguk, és a rétegek alapján
megkülönböztetni a fafajtákat.
Bizony mikor egy fának a
törzsét nézzük, a különböző rétegek elárulják milyen volt a tápanyag, a
csapadék mennyisége, minősége az adott évben, vagy milyen irányból fújt
legtöbbet a szél, melyik oldal volt fagyosabb, stb.
Ám nem csupán a fák élete
mesél az őket ért hatásokról és a tápanyagról. A Biblia sokszor fákhoz
hasonlítja az ember életét; Az Úrban bízó, „mint a víz mellé ültetett fa”
(Zsolt. 1:3; Jer.17:8) Sion gyászolói „igazság fáinak, az Úr plántáinak”
(Ézs.61:3) neveztetnek
Jézus pedig előszeretettel
beszélt a szándék és megvalósítás kapcsolatáról a gyümölcstermés képével. „Vagy
legyetek jó fák, és teremjetek jó gyümölcsöt, vagy legyetek romlott fák, és
teremjetek romlott gyümölcsöt; mert gyümölcséről ismerik meg a fát.” (Máté
12:33)
Ó, Uram milyen jó lenne, ha
az életem jó gyümölcsökkel lenne tele! Ha a rothadt beszédet, a panaszkodást, a
pletykát, az önző, tisztátalan cselekedeteket felváltaná a Rólad szóló
dicséret, melyből mindenki észrevehetné, hogy hozzád tartozom.
Ezért kérlek, lakjál
szívemben! Segíts megismerni a te mindent meghaladó jóságodat! És segíts még
mélyebben meggyökerezni a te szeretetedben és táplálkozni abból éjjel és nappal!
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/05/meggyokerezni-szeretetben.html
Kenneth E. Hagin - Szállj szembe a betegséggel
És monda nékik: Elmenvén e
széles világra, hirdessétek az Evangéliumot minden teremtésnek. […] Azokat
pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben… betegekre vetik
kezeiket, és azok meggyógyulnak.
— MÁRK 16,15. 17. 18.
Álljunk meg és vizsgáljunk
meg itt valamit. Mit mondott Jézus, hogy a betegek közül kikre tegyük rá a
kezünket? Jézus csak azt mondta: „betegekre”
— ez a rendelkezés.
Ha Isten lenne a betegség
szerzõje — ha Isten sújtaná betegséggel és testi bajokkal az embereket — és ha
az lenne az akarata, hogy bizonyos emberek betegek legyenek, — akkor ez a
kijelentés zavart okozhatna. Mert ebben Jézus
felhatalmazott minket a kézrátételre MINDEN beteget illetõen: hogy tegyük a
kezünket MINDEN betegre.
Ha nem Isten lenne az, aki
gyógyít, Jézusnak valami ilyesmit kellett volna mondania: „Tegyétek a kezeteket
azokra, akiket Isten meg akar gyógyítani, és azok meg fognak gyógyulni. Akik
számára pedig nem ez Isten akarata — nem fognak meggyógyulni.”
De ez nem így van! Isten megbízta a Gyülekezetet, hogy szálljon
szembe a betegséggel — ez a rendelkezése!
Megvallás: Isten az, aki
gyógyít. Isten senkit sem tesz beteggé.
Isten az, aki megszabadít. Isten senkit sem kötöz meg. Nem engedem meg az
ellenségnek, hogy megpróbálja elfogadtatni velem a betegséget vagy a
megkötözöttséget, mintha Istentõl volna. A sátán a betegség szerzõje. Isten
megbízott engem, hogy szálljak szembe a betegséggel!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)