2013. szeptember 8.
ÉLŐ
Mert az Istennek Igéje élő és ható, és élesebb minden kétélű fegyvernél, és elhat a szellemnek és a léleknek, az ízeknek és a velőknek megoszlásáig, és megítéli a szívnek gondolatait és szándékait.
- Zsidó 4,12
Ahhoz, hogy erős légy a hitben, legelőször meg kell bizonyosodnod Isten Igéjének sérthetetlenségéről. Tudnod kell, hogy a Biblia pontosan az, amit kijelent magáról — Isten Igéje — Istentől való kinyilatkoztatás a számunkra! A Biblia Isten hozzánk szóló beszéde, ma!
Nemcsak a múlt és a jövő könyve, a jelené is; olyan könyv, ami most szól hozzánk. Egy olyan üzenet, amelyben Isten lehelete van, amelyben Isten lakozik, amelyet Isten ihletett.
Így szól a Zsidó 4,12 Moffat fordításában: „Mert Isten Logosza (az Ige) egy élő dolog…” Eleven! Élő! Él! De a számodra csak akkor válik élővé, ha elfogadod és erre alapozva cselekszel.
Én mindig ezt tartottam szem előtt Isten Igéjével kapcsolatban, és ennek megfelelően cselekedtem is: Az Ige éppen olyan, mintha személyesen az Úr Jézus Krisztus lenne jelen és Ő szólna hozzám.
Megvallás: Isten Igéje élő, bennem él. Isten szól hozzám, kijelentést ad az Igéje által. Én úgy fogadom az Ő Igéjét, mintha maga az Úr Jézus Krisztus lenne itt személyesen és Ő szólna hozzám. És ennek alapján cselekszem
is.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
- Zsidó 4,12
Ahhoz, hogy erős légy a hitben, legelőször meg kell bizonyosodnod Isten Igéjének sérthetetlenségéről. Tudnod kell, hogy a Biblia pontosan az, amit kijelent magáról — Isten Igéje — Istentől való kinyilatkoztatás a számunkra! A Biblia Isten hozzánk szóló beszéde, ma!
Nemcsak a múlt és a jövő könyve, a jelené is; olyan könyv, ami most szól hozzánk. Egy olyan üzenet, amelyben Isten lehelete van, amelyben Isten lakozik, amelyet Isten ihletett.
Így szól a Zsidó 4,12 Moffat fordításában: „Mert Isten Logosza (az Ige) egy élő dolog…” Eleven! Élő! Él! De a számodra csak akkor válik élővé, ha elfogadod és erre alapozva cselekszel.
Én mindig ezt tartottam szem előtt Isten Igéjével kapcsolatban, és ennek megfelelően cselekedtem is: Az Ige éppen olyan, mintha személyesen az Úr Jézus Krisztus lenne jelen és Ő szólna hozzám.
Megvallás: Isten Igéje élő, bennem él. Isten szól hozzám, kijelentést ad az Igéje által. Én úgy fogadom az Ő Igéjét, mintha maga az Úr Jézus Krisztus lenne itt személyesen és Ő szólna hozzám. És ennek alapján cselekszem
is.
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
Az Úr az én örökségem!
Jorsits Attila,
Egy gyakran idézett bibliai gondolat, amiről talán nem is sejtjük, hogy milyen hatalmas misztériumot rejt.
Az Ószövetségben több helyen találkozunk azzal a jelenséggel, hogy a szentírók önmagukat és olvasóikat az Úr örökösének nevezik. Ebben számunkra semmi meglepő nincsen, hiszen az Újszövetséget ismerve tudjuk, hogy Isten mindent nekünk adott Fiában, Jézus Krisztusban:
“Azért senki ne dicsekedjék emberekkel, mert minden a tietek; akár Pál, akár Apollós, akár Kéfás, akár a világ, akár az élet, akár a halál, akár a jelenvalók, akár az eljövendők: minden a tietek. Ti viszont a Krisztuséi vagytok, Krisztus pedig Istené.” (1Kor 3, 21-23)
Tehát örökösei vagyunk az Úrnak, ezt tudjuk; de mit is öröklünk pontosan? Pál apostol felsorolásában megemlíti az életet, a jelentés az eljövendőt, ami érthető, de mit keres ott a halál? (Illetve a felsorolásban szerepelnek személyek is, akiknek az együttese egy gyülekezeti viszályra utal, de ezzel most nem foglalkozunk.) A keresztények halált is örökölnek Istentől? Hogy is van ez?
Térjünk csak vissza a bejegyzés elején említett ószövetségi örökös-képhez. Pál apostol nem tesz mást, mint ezt a régi és sok helyen megfogalmazott gondolatot idézi fel, ami nem egyszer azt is konkrétan kimondja, hogy mit örököltünk. Nézzünk néhány példát:
“Ha elenyészik is testem és szívem, szívemnek kősziklája és örökségem te maradsz, Istenem, örökké!” (Zsolt 73,26)
Más helyen:
“Uram, én örökségem! Ígérem, hogy megtartom igéidet.” (Zsolt 119,57)
A héberben itt szereplő örökség (hlq) szó osztályrészt is jelent, amit a különböző bibliafordítások nem egyformán adnak vissza. Ennek a képnek komoly mélységei vannak; eredetileg nem csak arról van szó, hogy az Úr
javait(a teremtettséget, szeretetet, békességet stb.) örököljük, hanem Őt magát is, vagyis Ő az örökség tárgya!
Az öröklés és az örökösödés egy kicsit másképp működött az ókori Izraelben, mint napjainkban, de abban egyezett a mai gyakorlattal, hogy az örökös a teljes vagyont csak az örökhagyó halálakorkaphatta meg. Ezek szerint amikor a zsoltárírók arról írnak, hogy az
Úr az én örökségem, akkor egy ószövetségi mértékkel mérveértelmetlen, lehetetlen, sőt botrányos dolgot állítanak. Eszerint amikor az Úr meghal, akkor a zsoltár szerzője megkapja Őt magátörökségül, tehát a zsoltáríró örököl egy halottat?
Prófétai gondolatok ezek; arról a Jézus Krisztusról szólnak, aki ezeket az első hallásra képtelennek tűnő dolgokat véghezvitte a Golgotán. Jézus, aki mint Isten egyszerre az örökhagyó és az örökség, meghalt, hogy mi örökségül kaphassuk művének teljességét, a megváltást és Őt magát. Ő elszenvedte bűneinkért helyettünk a halált, hogy eltörölje a törvény minden velünk szembeni követelését.
“Eltörölte a követelésével minket terhelő adóslevelet, amely minket vádolt, eltávolította azt az útból, odaszegezve a keresztfára.” (Kol 2,14)
Megfizette bűneink árát, és a fizetséget örökségül hagytamindazoknak, akik benne hisznek. Ezért mi is boldogan vallhatjuk:
“Uram, én örökségem!” (Zsolt 119,57a)
Keith Moore tanítása: A TE BŐSÉGES HELYED 2. Az áldásod helye ! 1 rész.
Lapozzatok el velem együtt a 66-ik Zsoltárra. Tegnap este kezdtünk el beszélni erről az igeversről, és arról a csodálatos igazságról, ami itt található. Először olvassuk el az igét, és azután imádkozzunk; hisszük, hogy a kiejtést megkapjuk.
PRÓBÁK KIMENETELE
A 66. Zsoltár 10-ik versénél kezdjük: Mert megpróbáltál minket ó, Isten... vannak próbák, amiken keresztül kell mennünk …megtisztítottál, amint megtisztítják az ezüstöt… amikor jön a nyomás, akkor látjuk meg, mi is van igazából az ember szívében. Mert fel lehet tenni a mosolyt, keresztényként viselkedni, hit-emberként viselkedni, kényelmesen elüldögélni a légkondis gyülekezetben, addig minden jó, de amikor jön a nyomás, akkor látjuk meg igazán mi is van a bensőben. Jönnek siránkozva: ó, Keith testvér nem értem, miért történik ez velem. Én hit-ember vagyok, ennek nem szabadna velem megtörténnie. – De nem úgy viselkedsz, mint egy hit-ember, mert a hit nem így viselkedik!
Ha siránkozol, amikor jön feléd a nyomás, és szétzilál, az azt fedi fel, hogy nem hittel, hanemfélelemmel vagy tele, nemde? És csakis akkor látjuk meg ezeket, amikor nyomás alatt vagyunk. De megtiszteli Istent, és tetszésére van, ha a nyomorgattatás alatt úgy érzed, hogy már feladnád; de felállsz, s a könnyeiden keresztül, reszkető térddel kijelented hittel teljesen: ezek a dolgok nem mozdítanak el engem a helyemről. Isten a trónon ül, az Ő igéje igaz, soha nem hagyott engem cserben, most sem fog, és bizony keresztül jutunk ezen győztesen. Ez tiszteli meg Istent, ez van Isten tetszésére.
A bűnös Joe, az utcán, ő is tud siránkozni, és magát sajnálni. Ehhez nem kell hit. De ha mi azt szeretnénk, hogy a dolgaink másképp legyenek, mint a világéi, akkor máshogy is kell élnünk, máshogyan kell reagálnunk a dolgokra. Ez olyan jó bizonyság lenne a munkatársaid számára, az iskolatársaid, a szomszédaid számára; amikor látják a kihívásokat, a problémákat az életedben, és azt is látják, hogy nem esel kétségbe, nem mész tönkre. Látják, hogy másként reagálsz, máshogy foglalkozol a dolgokkal, és akkor tudatosítják, hogy az ő életükben ez nincs meg, ez egy bizonyság, és ez fogja őket odavonzani az Úrhoz.
Amikor látják a győzelmet, ők is akarják azt, ami a tiéd már. Mert mindenki győztes akar lenni, ugye? Mindenki győztes akar lenni, mindenki élni akar, mindenki szeretne gyarapodni, a mi Istenünk pedig utat készített számunkra. Ez minden egyes alkalommal így történhet, mert a Biblia azt mondja: Ő mindenkor győzelemre vezet minket a mi Urunk Jézus Krisztusban. Mindig, minden egyes alkalommal. Olvassuk tovább:
12-vers Embert ültettél fejünkre, tűzbe vízbe jutottunk, de te kihoztál bennünket, bőségre.Az angol azt mondja, bőséges helyre. Halleluja. Egy másik fordítás: tűzön vízen keresztülmentünk…. Valamin mindegyikünk keresztül ment már. De nem állunk le a tűznél és víznél, hanem tovább megyünk. Ó, Keith testvér – siránkozol itt nekem, hogy ezen meg azon kell keresztül mennünk. Nem. Olvasd tovább az Igét, olvasd tovább. Ne állj le a tűznél és a víznél. Gyere keresztül a tűzön, gyere keresztül a vízáradaton, és engedd meg Istennek, hogy kihozzon.
Tűzön vízen keresztül mentünk, de Te kihoztál bennünket a BŐSÉG HELYÉRE. Egy másik fordítás: Tűzön vízen keresztül hoztál minket, tűzön vízen keresztülmentünk, de Te kihoztál minket a GAZDAG BETELJESEDÉS helyére. Az Élő fordítás szerint: Keresztülmentünk tűzön és vízáradaton. De a végén kihoztál minket GAZDAGSÁGRA és HATALMAS BŐSÉGRE.
Még mindig ez Isten akarata? Ma is hiszünk ebben? Ebbe helyezzük a hitünket is? Ne érezd magad rosszul, ne szégyenkezz, ne legyen kisebbségi érzésed azért, mert anyagilag olyan lent vagy, amennyire csak lehetsz. Ne mondd: ó, mi a gond velem, mit csináljak most. Rosszul érzed magad, mert mások életében látod az áldásokat, a tiédben meg nincsenek még. Nem bűn, ha az ember anyagilag tönkrement. Csak nagyon-nagyon kényelmetlen, kellemetlen.
CÉLKITŰZÉS
Ne szégyelld, ne kárhoztasd magadat, mindannyian követünk el hibákat, de ne is elégedj meg azzal, ahol most vagy. Ez a dolog lényege. Hanem a szívedben tűzz ki bizonyos célpontokat, és hidd, hogy Isten ki tud téged hozni. Mert, ha nem kezded el, akkor ott maradsz, ahol vagy. Teljesen mindegy, hogy a legrémesebb szegénységben vagy. A Biblia azt mondja, hogy Isten a porból felemeli a szegényt. És mit tesz még Isten: az Ő főemberei közé, a királyok közé ülteti be a szegényeket.
Ma is képes ezt megtenni Isten, a mi életünkben is? Fel tud-e emelni a legsötétebb, a legalacsonyabb helyről? A eladósodottságból, olyan helyről, amiről már azt gondolnánk, hogy itt mindennek vége. Fel tud-e vinni arra a szintre, ahol nincs semmid ugyan, de nem is tartozol semmivel. És aztán még innen is továbbvisz egy még magasabb szintre, ahol nemcsak hogy nem tartozol senkinek semmivel, hanem sok mindened van. És eljuttat Isten arra a helyre is, hogy van egy rolni pénzed. Amikor van egy köteged, tele dollárezrekkel. És akkor tudsz adni is, akinek csak akarsz.
Ki szeretne eljutni erre a helyre, amikor azt mondhatod valakinek: hadd vegyek neked egy öltönyt, hadd fizessem ki az autódat. Hiszitek, hogy ennek így kellene működnie minden egyes gyülekezetben? Minden keresztény életében így kellene működnie, minden kereszténynek áldottnak kellene lennie. De arról az alacsony helyről, ahol most vagy, Istennek ki kell hoznia. Be kell kerülnöd a bőség helyére. Ez a hely a beteljesedés helye. A bőség helye. Halleluja. Mondd ki hangosan: – Istennél van számomra a bőséges helyem, a gyarapodásom helye.
Ha most nincstelen vagy, ez nem az az állapot, amit Isten tervezett neked. Ez az ellenség terve számodra. Szeretnétek elgáncsolni az ördög tervét? Mindig arról beszélünk, hogy elvétjük Isten a tervét, és sokan így is vannak ezzel, de ki akarja az ördög tervét megakadályozni az életére nézve. Ha üdvözöltél, már el is gáncsoltad az ördög tökéletes tervét, ami, ugye, a pokol volt. Örültök, hogy már nem mentek oda? Mert az ő tökéletes terve az volt, hogy elveszetten meghalj, és vele töltsd az örökkévalóságot a pokolban. De vannak más tervei is.
Szeretné, ha elszegényednél, beteg lennél, depressziós, hogy ne lehess bizonyság senki számára. Mert, ha azt már nem tudja elérni, hogy vele menj a pokolba, akkor bizony azt szeretné, ha legalább senkit nem vinnél magaddal a mennyországba. De mi a (komoly) helyzet itt? Az, hogy mi teljes mértékben elvetjük az ő egész tervét az életünket illetően! Erősek leszünk, igaz tanuk, és igazierősségek Isten számára.
JÓB GAZDAGSÁGA
Sokan félreértelmezik a Jób könyvét. Annyit értenek az egészből, hogy 42 fejezeten keresztül puszta fájdalom, csapás, ilyen rossz, olyan rossz. Ó, szegény öreg Jób! Ilyenkor azon tűnődöm, tudnak-e ezek olvasni, elolvasták-e a könyv végét is? Mi történt Jóbbal a végén? Meggyógyult! Amikor azt mondod: ó, olyan vagyok, mint a szegény öreg Jób, akkor dicsőség Istennek, Jób ugyanis meggyógyult. – Ó, olyan szegény vagyok, mint az öreg Jób; dicsőség Istennek, Jóbnak kétszer annyija lett az élete végén, mint azelőtt. Multimilliárdos volt már a kezdet kezdetén, akkor a végén biztos multi-multi milliárdos lett. Nem kell nekem elhinned, az Igében nézd meg. Gondold meg: mennyi pénzben lehetne kifejezni ma a vagyonát.
A Szentírás kutatói szerint Jóbnak ez a megpróbáltatása kevesebb, mint egy év alatt zajlott le. Voltegy nehéz éve, keresztül ment tűzön és árvízen, de Isten kihozta őt, meggyógyította, kétszeresen adta vissza neki, amit elvesztett. Jób a kezdetben is bőségben élt, de a végén Isten még bővölködőbbé tette. Az ellenség el akarta pusztítani, leselkedett utána. Ha elolvasod a könyvet, egyértelmű lesz belőle, hogy az ellenség mindig ott leselkedett, ott járkált a sövény körül, amit Isten épített Jób köré, hogy védelmezze őt. Kereste azt a helyet, azokat a réseket, ahol be tudna férkőzni az életébe.
Mi volt a baja Jóbbal? A Biblia azt mondja, hogy Jób igaz ember volt. Az ördög gyűlöli az igaz embereket. De van valami, amit az ördög még ennél is inkább jobban gyűlöl, ha gazdag az igaz ember. És van valami, amit az ördög még ennél is jobban gyűlöl, az igazán nagyon gazdag igaz ember, egy multimilliárdos igaz ember. Istenfélő ember. Ó, az ördög gyűlölte Jóbot, és meg akarta kaparintani, el akarta pusztítani. Ha az ördög valamit ennyire gyűlöl, én pont azt akarom! Miért? Azért, mert ebben a világban a pénz beszél. Azért, mert ebben a világban a pénznek hatalma van.
Emlékszem, volt idő amikor, ha én az ősöreg pikapomban [autómban] odamentem valahova, betessékeltek az utolsó sorba. Évekkel azután ugyanoda elmentem a luxus-autómmal, és odavittek a legelső helyre, kinyitották nekem az ajtót, ketten köszöntöttek az ajtónál. Én ugyanaz a személy vagyok, de ebben a világban máshogy bánnak veled, ha gazdag vagy. A Biblia azt mondja a Prédikátorokkönyvében, hogy szegény embernek a bölcsességét nem hallják meg. Isten azt akarja, hogy a bölcsességét meghallják az emberek. Így bizony szükségünk van azokra az eszközökre, amiken keresztül eljuttatjuk az emberekhez Isten bölcsességét.
A hírvivőkön keresztül kell szólnunk az emberekhez, a műholdakra kell felkerülnünk, és így tovább. Könyveket tudunk kiadni, kazettákat és CD-ket, és így tovább. Azt szeretnénk, hogy a világ komolyan vegyen minket, amikor az Evangéliumot hirdetjük. A Biblia azt mondja, hogy a szegény ember bölcsessége nem hallatik, nem hallják meg. De Isten felemel minket, és kihoz minket innen! Hova? Hova visz bennünket Isten? A bőség helyére, az én áldásom helyére. A képességek, a befolyások helyére.
Szeretnétek nagyobb dolgokat megtenni a családotokért? Szeretnétek a nagymamának egy autót, egy új autót venni? Szeretnétek a szüleiteknek egy új házat venni? Szeretnétek Isten királyságáért nagyobbdolgokat tenni? Ott ülsz egy gyülekezeti alkalmon, és elhangzik egy projekt [egy támogatandó lehetőség], magadban imádkozol, Uram, mit szeretnél, mit tegyek? Szeretnéd, hogy kifizessem a felét a költségeknek, vagy az egészet, mit szeretnél, mit tegyek, Uram? Mert meg tudod tenni, a pénz az ott van a kezedben, de nem úgy jön hozzád, hogy ezt így kívánod, vagy akarod.
Úgy jön hozzád, hogy elkezdesz hinni benne, és a hitedet kinyújtod, nem adod fel, évről évre magadba pumpálod Isten Igéjét, gyakorlod a hitedet, vetsz és hiszel, és Isten egyre feljebb és feljebb hoz. Aztán belekerülsz a százasokba, az ezresekbe, tízezresekbe, aztán már a százezrekbe. Ámen. De ott kell elkezdened, ahol vagy, és nem szabad föladnod, nem szabad föladnod! Mond ki még egyszer hangosan: Isten kihoz engem, az én gyarapodásom helyére!
Múlt este arról beszéltünk, hogy ez a hely Istentől elrendelt hely az életünkben, nem magunk döntjük el, hol van. A szülők gyakran elkövetik azt a hibát, hogy azt mondják a gyerekeiknek: Drágám, az leszel, ami csak akarsz, ha felnősz. Bármit megtehetsz, amit meg akarsz tenni; okos vagy, csinos vagy, bármit meg tudsz tenni, amit akarsz, – de ez így nem igaz. Köszönöm azt a két rövid áment, amit hallottam most. Miért?
TAGOK A TESTBEN
Azért mert a Biblia azt mondja: Isten úgy helyezte el a tagokat a testben, ahogy azt Ő akarta. És nem mi döntjük el, hogy mi szeretnénk lenni. Ezt már eldöntötték részünkre, tőlünk függ azonban, hogy felfedezzük-e azt a helyet, amit Isten már elrendelt a számunkra. Isten határozta meg az embereklakóhelyeit és azoknak határait. És az időket is. Azt kérdezed, hogy hiszek-e az eleve elrendelésben? Teljes mértékben. De abban is hiszek, hogy van szabad akaratunk, és éppen ezért nem akarjuk elfecsérelni az időnket, mert a mi életünk csak rövid idejű itt a földön.
A Biblia azt mondja, hogy olyan, mint egy pára, mint egy lehelet a mi életünk. Egyszer itt van, aztán már nincs sehol. Az emberek úgy töltik a napjaikat, hogy reggel elmennek dolgozni, gondoskodnak a gyerekeikről, karbantartják a házukat stb., és ezt teszik nap mint nap; úgy viselkednek mintha ez örökké tartana, de nem fog örökké tartani. De ezért nem kell depresszióba esnünk, én például boldog leszek, amikor a ’futásomat’ elvégeztem itt a földön. Féltek a haláltól? Nem szabadna félnetek egyáltalán, mert tudnotok kellene, hogy mi fog történni. Az én nevem benne van az Élet Könyvében. És mi van, ha meghalunk? A tested nem fog többé lélegezni, kilépsz belőle, visszanézel és azt mondod: váóó, ennek vége!
És ott a te angyalod, ott áll melletted, és azt kérdezi tőled, hogy készen állsz? Azt mondod, hogy igeeen! Húúú, de jól érzem magam, soha nem éreztem még ilyen jól magam! Azt kérdezi tőled az angyal, hogy merre akarsz menni? Menjünk a Tejúton, mutass meg nekem mindent. Miért kellene ettől félni? Semmi, abszolút semmi félelmetes nincs ebben. Ha az Úr nem jön vissza a halálunkig, akkor ezt igen fontos megértenünk. De nem szabad elvesztegetnünk az időnket. Térdeljünk le az Úr előtt, és a szívünkből imádkozzunk, nyelveken – teljesen mindegy, mennyi időbe telik – hogy keressük az Úr arcát. És fedezzük fel, hogy mi az, amire az Úr elhívott minket? Hol kell lennem, hol az én helyem?Mit kell tennem?
Ne fecsérelj el egy napot se az életedből! Tudod, miért? Azért, mert egy szempillantás és vége. Ha megkérdezel száz év körülieket, azt mondják, úgy tűnik, mintha tegnap lett volna, hogy kamasz voltam. Nagyon rövid ez az idő itt. De a hűségesek jutalmát igen-igen várnunk kell, és örülnünk neki. Tehát ez a hely Istentől elrendelt. Azt is tudnunk kell: ahogy Isten elrendeli ezt a helyet a számunkra, ugyanúgyösszekapcsol minket bizonyos emberekkel. Ez része a helyünknek. A mi helyünk mások melletttalálható.
Az Efézusi levél 4-ik fejezet. Tegnap este arról beszéltünk, hogy vannak, akik elhagyták a helyüket. Azt is láttuk Júdás levelében, hogy az angyalok között is voltak, akik nem tartották meg a helyüket, és Lucifer, aki nem volt ördög kezdettől, nem tartotta meg a helyét, mert hatalmat szeretett volna saját alkotója fölött, és elvesztette a sajátját. Ha lázadsz és engedetlen vagy, te is elveszítheted így a helyedet. Ez nagyon komoly dolog.
Az, hogy milyen lesz az alkalom, nemcsak tőlem, hanem mindannyiunktól függ. Csukd be a szemedet, és mondd ki hangosan: Atya Isten, megtisztelünk téged, megtiszteljük az Igédet, megtiszteljük a Szellemedet, megnyílunk neked, világosítsd meg a szemeinket és nyisd meg a szíveinket, fedd fel magadat nekünk, és válaszolunk neked, engedelmeskedünk neked, és az Ige cselekvői leszünk, Jézus nevében. Ámen. Ámen. Emeljük fel az elvárásunkat, emeljük fel egy magasabb szintre, ámen.
ÖSSZEKAPCSOLÓDNI
Az Efézusi levél 4-ik fejezete, 15-ös vers: Hanem az igazságot, követvén szeretetben mindenestől fogva növekedjünk – mondjuk ki ezt együtt hangosan, hogy – növekedjünk abban, Aki a fej, a Krisztusban. Akiből az egész test szép renddel egyberakva és egybe szerkesztve az Ő segítségének minden kapcsaival minden egyes tagnak mértéke szerint való munkássággal, teljesíti a testnek növekedését a maga fölépítésére szeretetben. Ahogy ez a King James féle Bibliában van: Az Ő uralkodása alatt minden egyes tagja a testnek összeilleszkedik, és az egész testet ezek a kapcsok tartják egybe. Éppen ezért, amikor minden egyes tag úgy működik, ahogy működnie kell, az egész test növekedik és felépíti magát a szeretet által.
A Veymuth fordítás szerint: Őrajta függvén az egész test különböző tagjaival, akik szorosan összekapcsolódnak és egymásra figyelnek… – miről beszél itt? Rólad és rólam beszél az Ige, Ő afej, én egy testrész vagyok, s te is csak egy testrész vagy, és mindannyian együtt képezzük a Testet, a Krisztusnak a Testét. Ő a fej. Ennek a valóságát a tudatunkban kell tartanunk. Mert, – mondja – ezek a különböző tagok szorosan összekapcsolódnak, illeszkednek és egymásra odafigyelnek. És növekedik ez a test minden egyes tagnak a hozzájárulásával. A tagoknak minden szüksége ezáltal töltetik be, mert a szeretet szellemével teszik ezt. Amikor minden tag a helyén van, szorosan összeilleszkednek a tagok.
Csak nézzük meg az emberi testet, a csukló és a kézfej milyen közel áll egymáshoz, például. Azon tűnődsz, hogy no most hol kezdődik a csukló, és hol kezdődik a kézfej. Vagy a fül és a fej úgy összeilleszkedik, hogy nem is látod, hogy hol van a választóvonal a füled és a fejed között. Vannak futók, akik igen nagy sebességet képesek elérni. Az ember ilyenkor azt gondolja: hát, én erre soha nem voltam képes, nem tudnám megtenni. Neked is ugyanolyan tested van, mint nekik, ugye? De ők nagyon sokat gyakoroltak, nagyon sok edzésen vettek részt, megerősítették a testüket erre.
Az ördög ezt tudja a Krisztus Testéről is. Az ördög nagyon jól tudja, hogy ha a Krisztus Teste valaha is egy emberként (egy testként, egységben) fog működni, akkor neki vége. Akkor az egész világon vége az ördögnek. Éppen ezért, az egyik legnagyobb fegyvere az ördögnek a viszály. Mert mit tesz a viszály? A viszálynak a gyümölcse az, hogy a tagok a testben nem kommunikálnak egymással, elválasztják egymástól magukat. És az megcsonkítja, megbénítja az egész testet, nagyon komolyan.
Gondold meg, hogy mi lett volna, ha ma reggel a bokád kiesett volna a lábadból, vagy nem lenne hajlandó végrehajtani az agyadtól jövő parancsokat. Bizony ez az, ami megtörtént a Krisztus Testében. Mert vannak tagok a testben, akik egyáltalán nem beszélnek egymással. Nem is akarnak, nem is akarják azt, hogy egymáshoz bármi közük legyen.
Menjünk vissza az 1Korintus 12 fejezet 13-as versére: Mert hiszen egy Szellem által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók akár görögök, akár szolgák akár szabadok, és mindnyájan egy szellemmel itattattunk meg… – egy Test van, egy szellem van, egy elhívás van, egy nagy küldetés van – …de a test az nem egy tag, hanem sok… – tehát egy test van, és sok tagból áll – …ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való, avagy nem a testből való-é azért? Mi a válasz erre a kérdésre? De igen, még mindig része a testnek.
Ez egy attitűd, és nem elfogultság azt mondani, hogy helytelen. Amikor a láb azt mondja: én nem kéz vagyok, így nem is vagyok a testből, engem ott nem értékelnek, nem ismerik el az ajándékaimat. Hallottátok már ezt valakiknek a szájából? Én nagyon örülnék, ha ezt soha többet nem kellene hallanom. Az én ajándékom, az én ezem, az én azom, olyan sokszor halljuk. Nem ismerik el az én ajándékaimat, az én ajándékaimat(!). Nagyon sokszor hallom: – Keith testvér, én készen állok arra, hogy engem valahova, valami fölé helyezz. Hm. Nekem, te ne mondd meg, hogy valaminek a főnöke akarsz lenni. Amikor így beszélsz, többet elárultál magadról, mint gondolnád.
Vannak tagok a testben, akiknek helytelen a hozzáállása. Ez a láb azt mondja: hát én nem tartozom a kezek közé, nem vagyok a kéz-csoportban, így nem is vagyok része a testnek. Ez lenne az igazság? Nem. Része a testnek. …Ha ezt mondaná a fül mivel, hogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való… Szóval akkor leválunk a testről és létrehozunk egy fül-gyülekezetet, mert nem ismerik el a fülnek az ajándékait abban a gyülekezetben. Szóval akkor nyitunk egy fül-gyülekezetet, ahol a fülek szabadok.
Az egész gyülekezet nem csupán fülekről szól, és nem is csak a szemekről, és nem is a lábakról vagy a kezekről, mert sok része van a testnek. Mindannyian fontosak, és mindegyiküknek együtt kellene munkálkodnia, kommunikálniuk kellene egymással, és értékelni, nagyra tartani a másik elhívását. Az ördög ezt jól tudja, nagyon jól tudja; amikor a ház megoszlik, akkor össze is dől. Évekkel ezelőtt az Úr mutatott nekem valamit, és az alkalmazottaink nagyon jól tudják, hogy miért viselkedek így ezzel kapcsolatban. Mert én ezt nagyon komolyan veszem, és egyáltalán nem tolerálom, nem nézem el, nem tűröm el a viszályt. Ez egy úgynevezett belső törvény itt a gyülekezetben.
VISZÁLY VESZÉLYE
Semmilyen formában nem lehet jelen a viszály a gyülekezetünkben. És ennek a fő oka az, hogy az Úr évekkel ezelőtt foglalkozott velem, miközben Őrá várakoztam, és azt mondta nekem, hogy a viszály, az ördög jelenlétének a megnyilvánulása. És azt mondta nekem az Úr, hogy: ha bármiben, ami a te kezed alatt van, megengeded a viszályt, akkor megengeded az ördögnek, hogy megnyilvánuljon abban, aminek én tettelek a sáfárává. Ez egy nagyon komoly dolog.
Ha megengedem, hogy a viszály szétszaggassa ezt a gyülekezetet, én fogok az Úr előtt állni ésszámot adni. Azokért az emberekért, akik megsértődtek, megbántódtak, elmentek, elvesztek, azért mert megengedtem, hogy a viszály csak keresztülfusson a gyülekezeten és nem tettem semmit. És nem fog kisegíteni, ha úgy próbálom megvédeni magamat az Úr előtt, hogy: tudod, Uram, hogy milyenek voltak a segítőim, és hogy nem mondhattam nekik ezt, mert megsértődtek volna. Meg se fogja hallani ezeket, mert én egy olyan pozícióban voltam, ahol kellett és lehetett volna valamit tennem.
Nem kell ezért csúnyán viselkedned, egyszerűen csak tudatod, hogy nem vagy hajlandó eltűrni, nem engeded meg a viszályt. Így kell tenned a saját otthonodban is, a vállalkozásodban, a szolgálatodban, a gyülekezetedben, de ez otthon kezdődik. Először is nem vitatkozol a gyerekeiddel! Nem, mert, havitába szállsz a gyerekeiddel, akkor azt tanítod nekik ezzel, hogy nem kell megtisztelni a hatalmat. Persze beszélgess a gyerekeiddel, és engedd meg nekik, hogy kérdezzenek, de abban a pillanatban, amikor ezt érzed a magatartásukon és meghallod a hangjukban, abban a pillanatban el kell vágnod a beszélgetést. Miért?
Azért mert: én az anyád vagyok, az apád vagyok, és velem így nem beszélhetsz, és ezzel vége. Az emberek nézik a tévét, és látják, hogy a tinédzserek ordítoznak a szüleikkel, és azt mondják, hogy ez a normális, de ez ördögi, istentelen. Nem szabad ennek így lenni a gyülekezetben sem, és az otthonainkban sem, semmiben, ami téged illet. A viszály az ördög megnyilvánult jelenléte. Tartsd itt az ujjadat, és gyorsan menjünk el a Jakab levélre, hogy lásd, miről beszélek. Hogy nemcsak én beszélek erről.
Jakab 3.14-es vers: Ha pedig keserű irigység és viszálykodás van a ti szívetekben, ne dicsekedjetek és ne hazudjatok az igazság ellen. Ez nem az a bölcsesség, amely felülről jön… –Hanem honnan jön? – …földi, testi, és ördögi. Mert ahol irigység… – és mi? –…viszálykodás van, ott zűrzavar és minden gonosz cselekedet is van.
Ugye, ez nem Isten jelenléte? Hanem kinek a jelenléte? Minden gonosz cselekedet a gonosz megnyilvánulása, az ő jelenléte. Ne úgy hallgasd ezt, hogy ez csak ilyen magasztos elképzelés arról, hogyan is kellene a dolgoknak működnie, de nem tudom, hogy erre képesek vagyunk-e vagy sem. Ha ateljes áldást akarod, akkor így kell élned! Nincs választási lehetőség. Ne hidd azt, hogy neked helyet kell adnod az ördögnek. Mit mond az Ige? Ne adjatok helyet az ördögnek! Ne adj neki lehetőséget az életedben.
Emlékszem, évekkel ezelőtt egy nap, amikor gyógyító iskolában tanítottam, vége volt az alkalomnak, becsuktuk az irodát. Mentem éppen kifelé, nagyon hideg volt. Ahogy kiléptem az ajtón a sötétbe, odajött hozzám egy fiatalasszony a gyermekével a karjaiban. Sírva mondta, hogy nem tudott odaérni időben az alkalomra, de a kicsije beteg és imádkoznék-e érte? Mondtam, hogy persze, ránéztem a picire és láttam, hogy lázas és úgy nézett ki, mint aki végigsírta az éjszakát.
Rátettem a fejére a kezemet, és elkezdtem imádkozni, de az Úr leállított, és azt mondta, hogy ne imádkozz. Kell, hogy a Szent Szellem vezessen minket. Tudjuk, hogy Isten tökéletes akarata e pici gyerek számára az, hogy teljesen gyógyult és egészséges legyen. Ezt tudjuk. De ha az emberek nem cselekszik Isten tökéletes akaratát, eljátszhatják a jogukat Isten tökéletes akaratára az áldásokat illetően.
Sokszor az emberek imádkoznak, nem érnek el semmilyen eredményt és ezt figyelmen kívül hagyják, ahelyett, hogy megkérnék a Szent Szellemet, hogy mutassa meg, mit kell megváltoztatniuk, rendbe hozniuk. Ezt meg kell tenni, és akkor kész vagy arra, hogy elfogadj Istentől. A Szent Szellem jelzett a bensőmben, és azt mondta, hogy ne imádkozzak. Kérdeztem, hogy miért? Levettem a kezemet a pici fejéről, és beletekintettem a bensőmbe, és abban a pillanatban a tudás szava jött hozzám. Tudtam, hogy mi történt a családban.
forrás: békevár.hu
A kétszínűségről
Készítette: Keresztény szépségportál
A kétszínűség csak a zebrának áll jól.
http://
A FILLIPPI 4,7-8 MEGCSELEKEDÉSE
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
És az Istennek békessége, mely minden értelmet felülhalad, meg fogja őrizni szíveiteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban. Továbbá atyámfiai, csak azokról gondolkodjatok, amik igazak, amik tisztességesek, amik igazságosak, amik tiszták, amik kedvesek, amik jóhírűek, ha van valami erény és ha van valami dicséret.
- Filippi 4,7. 8.
Sok ember akarja azt, amiről a hetes vers beszél, de nem akarják megtenni, amit a hatos vers szerint tennünk kell azért, hogy megkapjuk. Ahhoz, hogy megkapjuk, amit a hetes vers mond, gyakorolnunk kell a hatos verset, amit tegnap tanulmányoztunk. Azok az emberek, akik aggódnak és nyugtalankodnak, szüntelenül az élet rossz oldalán gondolkodnak. Folyvást csak hitetlenséget beszélnek. Ha valami nem: igaz, tisztességes, igazságos, tiszta, kedves és jóhírű, akkor azon ne gondolkozz. Gondolataid tárgya feleljen meg mindezeknek a követelményeknek. Sok dolog, amit hallasz lehet, hogy igaz, de nem tiszta és kedves — ezért ne gondolkozz róluk. Mert így helyet adsz az ördögnek, aki állandóan azon igyekszik, hogy belépjen a gondolatvilágodba. Ezért mondja azt a Biblia: „Ezekről ne gondolkodjatok.” Az egyháznak írt leveleken elmélkedj, és ezekkel táplálkozz. Ezeken keresztül Isten szól az Ő egyházához.
Megvallás: Nem nyugtalankodok, és nem aggódok semmi miatt. Így, Istennek a békessége megőrzi szívemet és gondolataimat a Krisztus Jézusban. Én azokon a dolgokon gondolkodom, amik igazak, tisztességesek, igazságosak, tiszták, kedvesek és jóhírűek!
/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/
2013. szeptember 7.
Ige: Az Isten szerinti szeretetről
„És most kérlek téged, Asszonyom, nem mintha
új [(kainosz): újszerű, ismeretlen, szokatlan, meglepő] parancsolatot
írnék néked, hanem amelyet kezdettől fogva vettünk [(arkhé
ekhó): vagyis eredetileg befogadtunk,
és birtokoltunk], hogy [(agapaó): Isten szerinti szeretettel] szeressük
egymást!* (2 Ján. 1,5)
Kijelenti a Szent
Szellem, hogy az Isten szerinti szeretet nem érzelem, hanem cselekedet: „Az Isten pedig
a mi hozzánk való szerelmét [agapéját, isteni természetét] abban mutatta meg, [azzal bizonyítja] hogy [abban az időben] mikor még bűnösök [céltévesztők] voltunk,
Krisztus [már akkor] érettünk
meghalt” (Róm. 5,8).
Ugyanez a cselekvő szeretet
van az Úr Jézus Krisztusban: „Mert az
Isten őt [eleve] (el)rendelte [oda
adta] engesztelő [véres] áldozatul [fedélnek, a Láda fedele (a Templomban), mint előkép, vagyis az
irgalom helye, a kiengesztelés]. Azoknak,
akik az ő vérében hisznek, hogy igazságát [igazságosságát] megmutassa [nekünk, nyilvánvaló
jelül, bizonyítékként] Isten ugyanis az
előbb [a korábban] elkövetett bűnöket
[végtelen türelmében] elnézte
[elengedte; megbocsátotta]” (Róm. 3,25).
A Szent Szellem újra - és
újra kijelenti, hogy mit tett Isten Krisztusban értünk: „Ki a mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi
megigazulásunkért”„aki önmagát adta értünk, hogy megváltson minket minden
gonoszságtól, és megtisztítson minket a maga népévé, amely jó cselekedetre
törekszik (Tit. 2,14; Róm. 4,25).
És ismét: „Aki adta [feláldozta] önmagát a mi bűneinkért [(hamartia):
céltévesztés]. Hogy kiszabadítson
[kiragadjon; kimentsen; kivegyen; kiemeljen] minket [magának] e jelenvaló
gonosz [(ponérosz): nyomorúságos, nehéz; szűkös; tökéletlen,
alkalmatlan; beteg; káros, veszélyes, ellenséges; züllött] világból [a jelen világ gonoszságából; gonosz korszakból /aion:
világkorszak, létkor/]. Az
Istennek és a mi Atyánknak akarata [rendelése; elhatározása] szerint” (Gal. 1,4).
Minden Krisztusban hívőt így figyelmeztet a Szent Szellem: „Öltözzetek föl azért, mint az Istennek
választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet [belsőt; irgalmasságot], jóságosságot
[kedvességet], alázatosságot,
szelídséget, hosszútűrést [türelmet]. Elszenvedvén
[viseljétek el; hordozzátok el] egymást
és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki [a másik] ellen panasza volna. miképpen a Krisztus [az Úr] is megbocsátott néktek, akképpen [úgy tegyetek] ti is. Mindezeknek
fölébe pedig öltözzétek föl a szeretetet, mint amely a tökéletességnek kötele
[mert az tökéletesen összefog mindent]. »Más fordítás: mindezek fölé pedig a szeretetet, amely a
tökéletesség (célbajutottság) köteléke; amely a
tökéletesség Összefogó ereje«.” (Kol.
3,12-14).
És ismét: „legyetek pedig egymáshoz jóságosak [kedvesek
jóindulatúak], irgalmasok [könyörületesek,
megindulni képesek, együttérzők egymás iránt], megengedvén [bocsássatok meg mindig] egymásnak, miképpen az Isten is a Krisztusban megengedett
[megbocsátott] néktek” (Eféz.
4,32).
„Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki
felhozza [fölkelti] az ő napját mind a gonoszokra [rosszakra,
haszontalan, hibás, silány], mind a
jókra, és esőt ád mind az igazaknak [igazságosoknak, megigazultaknak], mind a hamisaknak [bűnösöknek
nem-hívőknek; engedetleneknek, igazságtalanoknak (ige nélkülieknek)]”
(Mát. 5,45).
És az apostolon keresztül újra -és újra buzdít arra buzdít a Szent
Sztellem, hogy: „Mindenek előtt pedig legyetek hajlandók az egymás iránti elszánt, megállás nélküli, heves, forró szeretetre (vagyis egymás
odaadó szeretetére); mert a szeretet sok
vétket (sérelmet, bűnt) elfedez
(befed, betakar, és vétkek tömegét leplezi el)” (1Pét
4,8).
„Atyafiúi [testvéri] szeretettel egymás iránt gyöngédek [egymást odaadóan
szeretők] a tiszteletadásban egymást megelőzők legyetek. [a
tisztelet dolgában egymással versengők]” (Róm. 12,10).
„A testvéri szeretet legyen maradandó…” (Zsid. 13,1-2).
„Tisztítsátok meg egész valótokat az igazság iránti engedelmességgel képmutatás
nélküli testvérszeretetre, egymást kitartóan, tiszta szívből (szellemből) szeressétek, mint
akik nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és
maradandó igéje által” (1 Pét. 1,22-23).
„Már Dávid így prófétál erről, kijelentve az egyetértés és szeretet
eredményét: „… Ó, mily szép és mily gyönyörűséges, ha a testvérek
egyetértésben élnek! Olyan ez, mint mikor a drága olaj a fejről lecsordul a
szakállra, Áron (megvilágosított)
szakállára, amely leér köntöse gallérjára. Olyan, mint a Hermon (szent;
hozzáférhetetlen; felszentelt) harmatja, amely leszáll a Sion (kiszáradt,
megperzselt hely) hegyére.
Csak oda küld az ÚR áldást és életet mindenkor” (Zsolt. 133,1-2).
Ezért
hát: „…járjatok [(peripateó):
éljetek (agapé): isteni] szeretetben,
miképpen a Krisztus is szeretett minket, és adta Önmagát miérettünk ajándékul
és áldozatul az Istennek, kedves jó illatul [Más fordítás: S odaadta magát értünk, hogy felajánlás,
véres áldozat, jó illat legyen az Istennek]” (Eféz. 5,2).
Azt
is kijelenti a Szent Szellem, hogy az Isten szerinti szeretet nem érzelem,
hanem cselekedet: És ismét: „legyetek
pedig egymáshoz jóságosak [kedvesek jóindulatúak], irgalmasok [könyörületesek, megindulni képesek, együttérzők egymás
iránt], megengedvén [bocsássatok meg
mindig] egymásnak, miképpen az Isten is a
Krisztusban megengedett [megbocsátott] néktek”
(Eféz.
4,32).
Hiszen
az Úr Jézus ezt az egyetlen parancsolatot adta: „Új [(kainosz): újszerű, ismeretlen, szokatlan,
meglepő] parancsolatot adok néktek,
[ami lényegében is különbözik a korábbitól, ami eddig még nem volt érvényben] hogy egymást szeressétek; [(agapaó):
Vagyis teljesen szánjátok oda magatokat egymásnak, többre tartva a másikat,
mint magatokat]. Amint [(kathósz):
ugyanúgy, ahogyan] én szerettelek titeket
[(agapaó): vagyis odaszántam magam érettetek], úgy szeressétek ti is egymást”
(Ján. 13,34).
Mert:
„Az az én parancsolatom, hogy úgy
szeressétek egymást, ahogyan én szerettelek titeket” (Ján. 15,12).
Az Úr Jézus parancsa
„Új [(kainosz):
újszerű, ismeretlen, szokatlan, meglepő] parancsolatot
adok néktek, [ami lényegében is különbözik a korábbitól, ami eddig még nem
volt érvényben] hogy egymást szeressétek;
[(agapaó): Vagyis teljesen szánjátok oda magatokat egymásnak,
többre tartva a másikat, mint magatokat]. Amint
[(kathósz): ugyanúgy, ahogyan] én szerettelek titeket [(agapaó): vagyis odaszántam
magam érettetek], úgy szeressétek
ti is egymást” (Ján. 13,34)
Szerencse: avagy: az események elemezgetése
Élt valaha egy szegény ember.
Volt neki egy fia és egy lova. Egy napon eltűnt a szegény földműves lova. A
szomszédai sopánkodva mondták neki: "Micsoda balszerencse, hogy megszökött
a lovad!" Az öreg földműves igy válaszolt: " Ki tudja, hogy ez
jószerencse vagy balszerencse."
A szomszédok azonnal
rávágták: " csakis balszerencse lehet!"
Egy hét múlva visszatért a
földműves lova és húsz vadló követte őt. Jöttek a szomszédai, hogy együtt
örüljenek vele: "Micsoda szerencse, hogy visszajött a lovad és még húsz
másik lovat is hozott!"
Az öreg erre azt
válaszolta:" Ki tudja, hogy ez jószerencse vagy balszerencse."
Eltelt egy nap. A földműves
fia az egyik vadlovon lovagolt, a ló felbukott, és fiú eltörte a lábát. Jöttek
a szomszédok és sopánkodtak:"micsoda balszerencse!"
A földműves erre azt
mondta:" Ki tudja, hogy ez jószerencse vagy balszerencse."
Néhány szomszéd mérgesen igy
szólt:" Hát persze, hogy balszerencse, te buta öreg bolond!"
Eltelt egy hét, és egy
hadsereg vonult át a városon. Az összes egészséges, fiatal férfit besorozták,
hogy távoli országban csatázzanak. A Földműves fiát, mivel eltört a lába,
hátrahagyták. A szomszédok ünnepelve mondták:" mekkora szerencse, hogy a
fiad hátramaradt!" A földműves igy válaszolt:" Ki tudja..."
Egész életünket eltölthetjük
azzal, hogy az eseményeket elemezgetjük: " Ez jó, ez nem jó!" De ez
teljesen hiábavaló. Sajnos hajlamosak vagyunk az eseményeket
"Katasztrófának" cimkézni még akkor is, ha csak az egy százalékát
látjuk a teljes képnek.
/Andrew Matthews: Halgass a
szívedre!/
http://albar.lapunk.hu/?modul=mcsop&a=9940
Madarak és emberek
Ha beleteszel egy héját egy
180-240 cm-es ketrecbe, aminek teljesen nyitva van a teteje, a madár - annak
ellenére, hogy tud repülni - teljesen bezártnak fogja érezni magát.
Ennek oka, hogy a héja
repülés előtt mindig 3-4 métert fut a földön.
A DENEVÉR
A hétköznapi denevér, mely
repked az éjszakában, figyelemre méltóan gyors teremtmény a levegőben, de nem
tud felszállni a földről. Ha leteszed a
földre, mindössze annyit tud tenni, hogy ügyetlenül és kétség kívül,
fájdalmasan ide-oda lépeget, míg el nem ér valamilyen enyhe magaslatot, ahonnan
a levegőbe vetheti magát. Utána, mint egy fénycsóva, hirtelen elillan.
A DARÁZS
Ha egy darázs beleesik egy pohárba, addig
marad ott, ameddig meg nem hal, feltéve, ha nem veszik ki. Soha nem látja a
pohár tetejét a menekülés eszközének, de ragaszkodik ahhoz, hogy valamilyen
módon az aljánál találjon kijáratot. Ott keres utat, ahol nincs, míg végül
teljesen el nem pusztítja önmagát.
AZ EMBEREK
Sok mindenben hasonlítunk a
héjára, a denevérre és a darázsra.
Megküzdünk minden problémánkkal és frusztrációnkkal, de soha nem vesszük
észre, hogy mindössze fel kell néznünk!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)